PDA

Se full versjon : Slåssing i byen

kaptein
26-08-2007, 18:55
faen ta disse apekattene som driver på. Vet ikke helt hva og hvor alvorlig bare fått høre at det er slåssing på gang.

Pål Thorsen
26-08-2007, 18:58
faen ta disse apekattene som driver på. Vet ikke helt hva og hvor alvorlig bare fått høre at det er slåssing på gang.

Du får jo holde kjeft til du vet da!!

Simen
26-08-2007, 19:00
TV2 har bekreftet det her på Sør Arena. Men nå er det 100% fokus på kampen, ikke på en gjeng som kanskje prioriterer litt anderledes (for min del iaffal).

Dette er media mat, desverre - for de ønsker gjerne litt PR disse folka.

voss
26-08-2007, 19:16
hæ, hva skjer?

Ændalitt
26-08-2007, 19:33
Casuals,60 stk innvolvert i Vågsbygd.
En skam,dette er ikke ekte supportere.

stibere
26-08-2007, 19:39
Helt idiotisk

svaberget
26-08-2007, 20:02
Hvis noen drar kjensel på noen av disse, bør man si ifra til Menigheden og IK Start og få dem til å nekte dem adgang resten av livet!

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1302910.ecehttp://www.nettavisen.no/innenriks/article1302910.ece

DETTE skal vi til LIVS!!!!

hansa
26-08-2007, 21:00
Dette e tragisk. Jævla hjenedøde apekatter. Synd at start har fått det samme bosset brann har slitt med.

Eg e flau på bergens vegne

YgorNo1
26-08-2007, 22:12
Så ikke et eneste supporter plagg på folkene( Apekattene).
Ikke noen bombe.
La de slå hverandre i hjel... 2 i grava er 2 mindre.

celholm
26-08-2007, 22:22
Flaut at Vi nå blir assosiert med slikt PAKK!!!! Er helt utrolig at det går an å være så d....!! Eg fatter det ikke... får ikke lyst på fotball lengre! De kan vel ikke tro at dette hjelper oss...?? EN SKAM!!

HVA TENKER SLIKE FOLK PÅ???

nier'n
26-08-2007, 22:27
Hvorfor gidder dere å hisse dere så opp over det a? La de sloss med hverandre så mye de vil. Det er deres sak. TV-reporterne sier jo hele tiden at de ikke er "ordentlige supportere" uansett... La de leke.

Pål Thorsen
26-08-2007, 22:51
Hvorfor gidder dere å hisse dere så opp over det a? La de sloss med hverandre så mye de vil. Det er deres sak. TV-reporterne sier jo hele tiden at de ikke er "ordentlige supportere" uansett... La de leke.

Konsentrer dere om det dere elsker så kan andre også gjøre det!

Uansett hva dere måtte mene så tror jeg det ikke hjelper å hyle å skrike!

Luringen
26-08-2007, 23:27

Klart man skal bry seg! De trekker jo klubbnavnet vårt med seg ned i dritten. Hadde de vært en gjeng som slåss uten å nevne fotballklubber, som det er helt åpenbart at de ikke bryr seg om, så hadde det vært noe annet... Sålenge disse "liksom-representerer" Start, så bør alle folk som er engasjert i Start og det som skjer rundt klubben reagere.

REBell
26-08-2007, 23:29
Klart man skal bry seg! De trekker jo klubbnavnet vårt med seg ned i dritten. Hadde de vært en gjeng som slåss uten å nevne fotballklubber, som det er helt åpenbart at de ikke bryr seg om, så hadde det vært noe annet... Sålenge disse "liksom-representerer" Start, så bør alle folk som er engasjert i Start og det som skjer rundt klubben reagere.

Start slipper dem inn på kampene, og har kjent til dette miljøet lenge.
Man skal vel heller angripe de som lar dem bruke klubbensnavn?

Luringen
26-08-2007, 23:33
Start slipper dem inn på kampene, og har kjent til dette miljøet lenge.
Man skal vel heller angripe de som lar dem bruke klubbensnavn?

Start gjør helt sikkert ikke nok overfor disse personene, og bør skjerpe seg. Men alle som er supportere av Start eller engasjert i Start på ett eller annet vis bør ta fullstendig avstand fra denne typen handlinger utført i forbindelse med navnet Start.

ALI-Ikke Kristen
26-08-2007, 23:36
Unødvendig å gi denne saken så mye oppmerksomhet. Vi tar dette i kamp tråden ;)

REBell
26-08-2007, 23:36
Start gjør helt sikkert ikke nok overfor disse personene, og bør skjerpe seg. Men alle som er supportere av Start eller engasjert i Start på ett eller annet vis bør ta fullstendig avstand fra denne typen handlinger utført i forbindelse med navnet Start.

Det beste da er å unngå å koble de til klubben, la tråden falle og gi de minst mulig oppmerksomhet. Jo mer man engasjerer seg i deres ting som mer blir det ut av det.

Luringen
26-08-2007, 23:38
Det beste da er å unngå å koble de til klubben, la tråden falle og gi de minst mulig oppmerksomhet. Jo mer man engasjerer seg i deres ting som mer blir det ut av det.

Ja, å late som at ting ikke skjer er sikkert den beste løsningen... Over og ut.

REBell
26-08-2007, 23:43

Cluet må jo være at de som kan gjøre noe med "problemmet" gjør det, uansett hvor mye man skriker bak nick på et forum kommer man ingen vei.
Man fyrer bare opp under en debatt som aldri vil avta, og som gjør at grupperingen får sjans til å få frem budskapet og rekrutere.

Men sikkert en god ide det....

Pål Thorsen
26-08-2007, 23:47

Nei men å feie for egen dør er vel så viktig!

YgorNo1
27-08-2007, 00:01
Så innslaget og det slo meg at INGEN på noen måte hadde for av noe supporter ting på seg.
Hverken gult eller rødt.
Gudsjelov.

Morten Torjussen
27-08-2007, 02:09
Som det har kommet frem er det lurest å ikke gi disse gruppene noe oppmerksomhet. Media gir dem selvfølgelig oppmerksomhet. Det beste hadde vært at media og oss supportere bare lot de holde på. La dem sloss til de dauer. Da er problemet borte. Men de skulle vist hvor mye de dummer seg ut....http://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon10.gif

Kenneth Storberget
27-08-2007, 10:55
Må jo bare si at jeg synes at TV2 repporteren som filmet dette ikke er så veldig smart da. Han filmer når folket går til plassen fra begge sider og han filmer slosskampen, men ringer han til politiet? Neida, han er der for og få en bra sak til TV2/Nettavisen som dem kommer til og ha enerett på.

Så det er jo ikke bare dem som sloss som er idioter i dette tilfellet.

Alf Qaida
27-08-2007, 11:49
Casuals fra Bergen. Tv2 har hovedkontor i Bergen. Trenger man si mer.... Tv2 får enerett på slåsskampene, casualsene får mediadekning.

nier'n
27-08-2007, 14:18
Her ble det skrevet mye tåpelig tull. Hva med å bare la det ligge? Lite konstruktivt å komme med alt det tullet om ting du tydeligvis ikke vet noe om. Greit å mislike det, men du er bare usaklig Monsivar.

Ha en fin dag.

Neon
27-08-2007, 14:33
Hehe, nesten litt sånn skolegård-kultur.
Møt oss bak lekestativet etter skolen!

Ikke gi disse barnslige "fenomenene" mer oppmerksomhet enn de fortjener.

En ide! Tillat bruk av våpen for cassuals, så kanskje de kan uttrydde hverandre!

Supporteren
27-08-2007, 14:43
Nå er det jo TV2 som gir dem oppmerksomheten,
virker ikke som om de ønsket den selv, siden dette foregikk i det "skjulte".

Morten Torjussen
27-08-2007, 14:48
FVN.NO med sak på casuals slåssingen: les her (http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article507614.ece)
http://www.fvn.no/multimedia/archive/00342/casuals468_342117a.jpg (http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article507614.ece)

Alf Qaida
27-08-2007, 14:52
Nå er det jo TV2 som gir dem oppmerksomheten,
virker ikke som om de ønsket den selv, siden dette foregikk i det "skjulte".
"det skjulte" er vel ment for politiet. Og det lykkes de med. Dette kjenner du vel til?

Søndag1800
27-08-2007, 15:57
Hadde disse casualsene det dreier seg om, angrepet ikke-casuals hadde det vært et problem, siden de holder seg til å kjempe mot hverandre gjør det da strengt ikke noe for den vanlige supporter.

Noe annet er om utviklingen fortsetter til store kamper PÅ tribunen, først da kan "sivile" bli rammet.
Det finnes langt mer meningsløse kampsporter enn å kjempe innbyrdes for "byen sin"..

Morten Torjussen
27-08-2007, 15:59
.
Noe annet er om utviklingen fortsetter til store kamper PÅ tribunen, først da kan "sivile" bli rammet.
Det jeg frykter kommer til å skje hvis vi lar disse gruppene få vokse. Noe må gjøres mener jeg. Hvis ikke kan vi vente fighting på tribunen.

Supporteren
27-08-2007, 16:17
Det jeg frykter kommer til å skje hvis vi lar disse gruppene få vokse. Noe må gjøres mener jeg. Hvis ikke kan vi vente fighting på tribunen.

Tror nok de tidene er slutt for lengst, med all overvåkning, skille og sikkerhet man har på en moderne stadion.

Ole Gilboe Hermansen
27-08-2007, 16:40
Dette er ikke supportere og de har ingenting med klubben å gjøre. At noen prøver å linke til oss og Brann er bare dumt.

Supporteren
27-08-2007, 16:43
Dette er ikke supportere og de har ingenting med klubben å gjøre. At noen prøver å linke til oss og Brann er bare dumt.

Så du kjenner disse folka godt, alltså?

Lynet
27-08-2007, 16:45

Haha... Der traff du spikeren mann!

Ole Gilboe Hermansen
27-08-2007, 16:46
Så du kjenner disse folka godt, alltså?

Nei, men ekte supportere støtter laget fredlig og drar ikke klubben ned i søla med sånn barnslige ting. Ingen av dem hadde som tiligere nevnt noen Start-effekter på seg.

Dazem
27-08-2007, 16:51
Altså. Jeg kjenner noen få antall av folk som hører til i "casuals" gruppen. Og hvis de ikke er supportere i sjel og har lidenskap osv. Da vet faen med ikke jeg. Disse går jo oftere enn hvermansen til kampene og støtter laget. De har også vært lengre i supportermiljøet enn de fleste her. Så tror ikke du skal si for mye om det altså!!

Og når det gjelder saken fra søndagen. Skjønner egentlig hvorfor folk bryr seg. Disse skader INGEN andre enn de som vil selv. Er man med på leken så må man tåle steken. Hvis man ikke tåler slikt så trenger man ikke å være med. Så enkelt er det?

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ta helt av og kalle disse folka for uekte supportere osv osv. Noen må jo snart skjønne det at folk er forskjellige. Noen liker å hekle mens andre liker å sloss. Kort sagt. Det er mange forskjellige interesser på hvert enkelt menneske. Disse støtter start like mye som folk her. Men de har en annen oppfatning av forskjellige ting enn den "vanlige" supporter. For min del så er det greit. Bare de ikke går løs på uskyldige supportere så er ting helt OK!.

End of story!

Supporteren
27-08-2007, 16:55
Nei, men ekte supportere støtter laget fredlig og drar ikke klubben ned i søla med sånn barnslige ting. Ingen av dem hadde som tiligere nevnt noen Start-effekter på seg.

Okey, visste ikke at du stod bak "hva det vil si å være en supporter" leksikonet.
Det er forresten ca 6000 personer på hver Startkamp som ikke har Start-effekter på seg.

Gerrard
27-08-2007, 17:13
[QUOTE=Dazem;149094]Altså. Jeg kjenner noen få antall av folk som hører til i "casuals" gruppen. Og hvis de ikke er supportere i sjel og har lidenskap osv. Da vet faen med ikke jeg. Disse går jo oftere enn hvermansen til kampene og støtter laget. De har også vært lengre i supportermiljøet enn de fleste her. Så tror ikke du skal si for mye om det altså!!

QUOTE]

Hmmm . Vet ikke helt jeg ..suporter betyr jo som kjent støtter, og utifra hva jeg hører fra disse såkalte casuals hver eneste kamp så er de ikke akkurat støtterop som kommer fra den kanten.At de har vært i miljøet lenge er vel fordi at folk med negativ atferd og dårlig oppvekstmiljø trenger en gruppe de kan hevde seg i for å bli"akseptert" av andre .. Og IK start har aldri gjordt noe for å bli kvitt denne ukulturen.

Klaus_Brann
27-08-2007, 17:19
Altså. Jeg kjenner noen få antall av folk som hører til i "casuals" gruppen. Og hvis de ikke er supportere i sjel og har lidenskap osv. Da vet faen med ikke jeg. Disse går jo oftere enn hvermansen til kampene og støtter laget. De har også vært lengre i supportermiljøet enn de fleste her. Så tror ikke du skal si for mye om det altså!!

Og når det gjelder saken fra søndagen. Skjønner egentlig hvorfor folk bryr seg. Disse skader INGEN andre enn de som vil selv. Er man med på leken så må man tåle steken. Hvis man ikke tåler slikt så trenger man ikke å være med. Så enkelt er det?

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ta helt av og kalle disse folka for uekte supportere osv osv. Noen må jo snart skjønne det at folk er forskjellige. Noen liker å hekle mens andre liker å sloss. Kort sagt. Det er mange forskjellige interesser på hvert enkelt menneske. Disse støtter start like mye som folk her. Men de har en annen oppfatning av forskjellige ting enn den "vanlige" supporter. For min del så er det greit. Bare de ikke går løs på uskyldige supportere så er ting helt OK!.

End of story!

Som du sier, så kjenner du noen. Det varierer nok litt hos dere akkurat som hos oss. De fleste er nok Brannsupportere, men det blir naivt å si at ALLE er det. Casualsen trekker naturlig nok til seg folk som kun er ute etter dansingen og tilhørigheten...

I motsetning til deg så skjønner jeg hvorfor de fleste reagerer på dansingen til casualsen. Denne typen slossing er ulovlig, og når det er ulovligheter ute og går, så blir det ofte politi innblandet i det, og når politiet rykker ut koster det penger. Du bryr deg tydeligvis ikke, men at de skal kaste bort MINE skattepenger på at andre liker å fighte, det liker ikke jeg. Akkurat i dette tilfellet så gjorde de det litt utafor allfarvei, så da bryr jeg meg mindre. Men når de danser midt i gatene i Bergen er det klart at politiet får tips og rykker ut.

Luringen
27-08-2007, 17:25
Som du sier, så kjenner du noen. Det varierer nok litt hos dere akkurat som hos oss. De fleste er nok Brannsupportere, men det blir naivt å si at ALLE er det. Casualsen trekker naturlig nok til seg folk som kun er ute etter dansingen og tilhørigheten...

I motsetning til deg så skjønner jeg hvorfor de fleste reagerer på dansingen til casualsen. Denne typen slossing er ulovlig, og når det er ulovligheter ute og går, så blir det ofte politi innblandet i det, og når politiet rykker ut koster det penger. Du bryr deg tydeligvis ikke, men at de skal kaste bort MINE skattepenger på at andre liker å fighte, det liker ikke jeg. Akkurat i dette tilfellet så gjorde de det litt utafor allfarvei, så da bryr jeg meg mindre. Men når de danser midt i gatene i Bergen er det klart at politiet får tips og rykker ut.

"Utenfor allfarvei"? Det var riktignok et stykke fra stadion, men det var midt i den mest folkerike bydelen i Kristiansand kommune...

YgorNo1
27-08-2007, 17:27
Dette er "Supportere" med store problemer.
Med supportere så mener jeg alt fra å støtte opp om sin klubb i gode og onde dager som med sin beste venn.
Til å være lojal, engasjert og tilstede.
Å være bråkmaker/casuals skader klubbens rykte og omdømme.
Slikt er ikke å være supporter, det heter å ødlegge.
En anne ting er at supporterene viser sitt engasjement i form av et eller annet. Men casuals er KUN skapsupportere.
Beklager å si det med det er realiteten.

Notch Johnson
27-08-2007, 17:46
Lurer på hva som tilfredstiller folk med å slå andre mennesker til blods?

Ta dere heller en tur i dyreparken og hopp inn til løvene.
Det hadde vært tøft det!

Klaus_Brann
27-08-2007, 17:55
"Utenfor allfarvei"? Det var riktignok et stykke fra stadion, men det var midt i den mest folkerike bydelen i Kristiansand kommune...

Merk deg LITT. Uansett så var poenget at de ikke gjorde det midt i by`n.
Men for all del, jeg støtter de ikke i det hele tatt.

Pål Thorsen
27-08-2007, 18:57

Om du og jeg avtaler å møtes på toppen av Fløybanen(er det det det heter?) for å sloss så er ikke det ulovlig i seg selv !

Men om en av oss ikke synes det går "rett" for seg og anmelder den andre da er det ulovlig!

Bare til etteretning!

Og til de som tydeligvis vet hva en supporter er for noe!!

Ikke fu dere ut på denne måten!

Mener dere at en supporter skal være fredelig??

Er sikkert mange her inne som husker hvordan det var i gamle dager på kampene og før og etter!
Så ikke si at det Skal være fredelig for da tar dere skammelig feil!

Og det er jo dere som hyler her inne som fortsetter å bygge opp oppmerksomheten på "Casualsene"!

Slutt å bry dere og la de denge løs på hverandre!
Dette kommer aldri til å skje inne på stadion uansett så dere vil aldri komme i kontakt med det!

De tidene er "desverre" over!

Notch Johnson
27-08-2007, 19:42
Jammen PaalTraa, hele greia er jo bare utrolig teit.
Slossing hører hjemme på barneskolenivå, og IQ'en er vel deretter også.

Har dette egentlig noe med fotball/supportere å gjøre?
Er det ikke bare en gjeng vannhoder som skal vise hvor tøffe de er?

Jeg husker også mange episoder fra ståtribunen på 80/90 tallet, og det var stort sett 4-5 stk som lagde kvalme innimellom.

For meg så er det bare helt hjerndødt.

YgorNo1
27-08-2007, 19:47
Vi har noe som heter media..de linker altid.
Supportere skal ikke være fredelige men ikke voldelige heller, men engasjerte og si i fra når det går over stokk og stein fotballmessig.
Ikke møtes på ett sted for å slåss som oppladning til kampen.
Om du og en til går å sloss på fløybanen så er det like offentlig som på evnt stadion, altså ordensforstyrrelser.
På en Stadion ville det bli strekt ut til skjærpede forhold.
Trenger hverken anmeldelser fra deg elle andre for at dere blir taua inn og bøtelagt.

YgorNo1
27-08-2007, 19:52
Og et godt poeng synest jeg.
For ett par runder siden så braket VIF og Brann casuals sammen på mjøndalen.
Det snodige er at VIF ikke skulle spille mot brann, men brann skulle til Drammen.
Hvor var den så utrolige fotballinteressen hen her a`???
Viljen er større til å sloss en å supporte laget.

Sømme66
27-08-2007, 20:46
La de sloss hvis de vil..!

Klaus_Brann
27-08-2007, 20:48
Og et godt poeng synest jeg.
For ett par runder siden så braket VIF og Brann casuals sammen på mjøndalen.
Det snodige er at VIF ikke skulle spille mot brann, men brann skulle til Drammen.
Hvor var den så utrolige fotballinteressen hen her a`???
Viljen er større til å sloss en å supporte laget.

Grunnen var at de var redd for at det kom til å bli vanskelig å få til et "oppgjør" mellom grupperingene i forbindelse med VIF-Brann, derfor tok de det i Mjøndalen.
Du må prøve å se begge sider. Det er vel ingen casuals som nekter for at de liker å sloss. MEN samtidig er en del av de fotballinteresserte. Det behøver ikke være enten eller.
Du skal nok ikke se bort fra at viljen for å sloss nok er større, det vet jeg ikke veldig mye om. Jeg er ikke for casuals.

Klaus_Brann
27-08-2007, 20:54
Om du og jeg avtaler å møtes på toppen av Fløybanen(er det det det heter?) for å sloss så er ikke det ulovlig i seg selv !

Men om en av oss ikke synes det går "rett" for seg og anmelder den andre da er det ulovlig!

Bare til etteretning!
Og til de som tydeligvis vet hva en supporter er for noe!!

Ikke fu dere ut på denne måten!

Mener dere at en supporter skal være fredelig??

Er sikkert mange her inne som husker hvordan det var i gamle dager på kampene og før og etter!
Så ikke si at det Skal være fredelig for da tar dere skammelig feil!

Og det er jo dere som hyler her inne som fortsetter å bygge opp oppmerksomheten på "Casualsene"!

Slutt å bry dere og la de denge løs på hverandre!
Dette kommer aldri til å skje inne på stadion uansett så dere vil aldri komme i kontakt med det!

De tidene er "desverre" over!

Vi skulle i så fall møtes på toppen av Fløien (fjellet). Jeg gidder ikke definere dette inn og ut, men det kommer helt an på tilfellet. Skjer det midt i by`n så er det ordensforstyrrelser osv. og dermed ulovlig. I dette tilfellet kan det nok ikke kalles det, men i mange andre tilfeller.

Det kan godt være at det ikke havner inn på stadionene rundt om i Norge igjen, og bra er det. Men det skjedde jo en episode på t-banen i Oslo hvor ufrivillige ble innblandet. Casuals sloss i Oslos gater etter et RL- oppgjør mot AIK, i forbindelse med cupfinalen i 04 ble en pub med Brann supportere angrepet av Enga...Så ikke si at frivillige ALDRI kan havne i bråk med casualsen...

Pål Thorsen
27-08-2007, 21:16
Vi skulle i så fall møtes på toppen av Fløien (fjellet). Jeg gidder ikke definere dette inn og ut, men det kommer helt an på tilfellet. Skjer det midt i by`n så er det ordensforstyrrelser osv. og dermed ulovlig. I dette tilfellet kan det nok ikke kalles det, men i mange andre tilfeller.

Det kan godt være at det ikke havner inn på stadionene rundt om i Norge igjen, og bra er det. Men det skjedde jo en episode på t-banen i Oslo hvor ufrivillige ble innblandet. Casuals sloss i Oslos gater etter et RL- oppgjør mot AIK, i forbindelse med cupfinalen i 04 ble en pub med Brann supportere angrepet av Enga...Så ikke si at frivillige ALDRI kan havne i bråk med casualsen...
Enig med deg der ja!

Og trist om ufrivillige blir innblandet!

ALI-Ikke Kristen
28-08-2007, 00:12
Gi dem klassiske Sega spillet Street Fighter... Det er ballen som skal sparkes, ikke baller.

Besserwisser
30-08-2007, 00:06
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article508560.ece

Er usikker på om Start gjør det rette her. For min del ser jeg gjerne at slåsskjempene ikke får komme inn som et signal på at casuals ikke har noe med supporterliv å gjøre.

Må da finnes bokseklubber eller noe der idiotene kommer fra.

Gerrard
30-08-2007, 21:10
http://www.fvn.no/sport/article508879.ece

Er helt overbevist om at Start gjør det rette:)

Utrolig bra , få dem vekk fra stadion ikke bare denne sesongen , men resten av sesongene.....:)

GØY

stallis
30-08-2007, 21:12
http://www.fvn.no/sport/article508879.ece

Besserwisser
30-08-2007, 21:13
Godt å se at de tar til fornuft. Eneste rette.