PDA

Se full versjon : Forslag til reformer!

Bård Larsen
29-08-2007, 21:26
Etter å ha observert det siste døgnets sensurvillighet blant forumets moderatorer, kom bunnnivået når tråden hvor sensur som sådan ble fjernet en gang for alle. Det er altså ikke lov å diskutere sensuer som prinsipp på forumet!

Jeg forventer at denne tråden ikke blir fjernet.

Samtidig foreslår jeg at det blir tatt et oppgjør med delvis autoritære og inkompentent styring av hva som skjer på dette forumet. Moderatorene har ikke min tillitt.

Dette har ingenting med om hvorvidt det skal spres grove rykter om privatpersoner her. Der er jeg enig med moderatorenenene: at slike innlegg bør modereres.

Men når rent prinsipielle spørsmål blir erklært uønsket, har moderatorene gått langt utover sitt mandat. Dette bør tas svært seriøst.

Bård Larsen
29-08-2007, 21:27
Siden tråden om sensur ble fjernet, poster jeg nok engang mitt siste innlegg på gjeldende tråd:

Jeg tok feil! Dette ER AKP (ml). "Enten er du for saka, eller så er du mot saka".
Eller under mottoet: "Sjøkritikk, eller opp i lyktestolpa!".

Dere må ikke miste humoren her i iveren etter å strømlinjeforme forumet. Jeg prøvde meg på et åpenbart "over the top" rykte som alle ville forstå var en spøk. For å løse litt opp. Tiden det tok fra jeg postet det til det var fjernet var ekvivalenten til tiden det tok første gangen jeg opplevde erotikkens herligheter i bakhagen på en pub i Wales.......Dere må ikke være så triggerhappy!

Humor!

Ellers er jeg enig i at det ikke bør postes rykter som er ekstreme, sanne eller usanne. Jeg hadde ingen anelse om at disse såkalte ryktene var så grove, uten at jeg har anelse om hva disse ryktene er om....

Tarune
29-08-2007, 21:28
Grunnen til at sensur tråden er fjernet er fordi vi holder på å utarbeide en ren informasjon på dette med sensur.

tendenfan
29-08-2007, 21:45
Er det fortsatt matta som setter premissene for hva som er lov å diskutere?

REBell
29-08-2007, 21:49
Snart stenger jeg hele forumet for godt. Jeg gidder faen meg ikke høre på alt dette pisset folk skriver. Og tenden, hold deg til che forumet og skriv akkurat hva du vil. Du bidrar ikke med noe her hvertfall.

YgorNo1
29-08-2007, 22:10
Det må være mulig å føye seg etter allerede fastsatte forumregler.
Jeg synest terskelen er der den skal være og i enkelttilfeller ganske så lav.
Trådstarter DU taes ikke svært serøst nå fra min side, her er det en rekke beskyldninger som ikke jeg finner sin plass til.
Jeg blir kvalm av å lese usaklighet og møkk om laget jeg elsker.
Å akseptere er en del av samfunnet

YgorNo1
29-08-2007, 22:22
AFFE.
Vet du egentlig hvor mye man som Moderatorer skal igjennom at innlegg pr dag?
Ikke jeg heller men jeg treffer riktig hvis jeg sier at NOE kan passere via glipp.
Jeg leste personlig innlegget til JackAss`og i fraten fikk jeg ikke med meg noe rasistisk.
Men nå ser jeg at det noe litt urettferdig/rasistisk behandling i omtalelsen.
Lite hold i påstandene. Dette er mennesker som er vant til å jobbe for å berge seg selv og familie, uten lønn.Nok om det.
Du kan jo prøve deg som moderator, du dere som er missfornøyd og se om dere klare det feilfritt+ offre fritiden.

REBell
29-08-2007, 22:25
Veldig bra Affe, alt er ikke like enkelt å få med seg. Og er jo ikke noe i veien med å sende pm heller.

Store Tå
29-08-2007, 22:26
Jeg synes forumet er godt, og synes moderatorene fortjener honnør for jobben de gjør.

Jeg er selv sensurert en gang. Jeg var ikke enig, men alvorlig talt: Er det noen big deal om ikke alle sure oppstøt kommer på trykk?

Mr.Nor
29-08-2007, 22:26
om ikke baardl skjønner at moderatorer må moderere ting på ett forum for å holde nivået på ett akseptabelt nivå så burde han kanskje heller gå over til vgd der kan man plumpe ut med alt mulig piss. Eventuelt så kan du bare ta å gjøre som Rolf sier, ring han så kanskje du får ett svar du kan leve med.

Er så lei av sånne toskete tråder, menigheden sitt forum har moderatorer, om de føler innlegget er upassende moderer de det.. Live with it.

Forumet er til for å diskutere saker vedrørende fotball, om det er noe vedrørende regler, privatpersoner etc, send en privat melding eller ring.

Stig Hornnes
29-08-2007, 22:36
Siden dere driver med det, så er det vel på tide med en kikk på innlegg # 43 i denne tråden.
http://www.menigheden.no/vbforum/showthread.php?t=3568&page=3'

Er slike holdninger noe som kan tillates ?

Kyss meg bak, det jeg skrev der var ikke rasisme. Det var ihvertfall ikke ment slik. Å kalle en serber for en serber er ikke noe annet enn å kalle en nordmann for en nordmann eller en svenske for en svenske. Å snakke om god arbeidsmoral er en henvisning til det islandske spillere er aller best kjent for; nemlig god arbeidsmoral.

Nå ble jeg forbanna, brenn i helvete affe.

REBell
29-08-2007, 22:39
Det er rene krigsstemningen her nå. Roe dere ned og pust dypt noen ganger. Ingen er tjent med dette.

Krs
29-08-2007, 22:40
Er enig i at man trenger moderatorer. Dere gjør en fantastisk innsats. Hadde en ikke hatt denne dugnadsånden ville vi alle vært henvist til diskusjonssidene til vg.no, og det hadde de færreste av oss likt.

Mr.Nor
29-08-2007, 22:42
Det er rene krigsstemningen her nå. Roe dere ned og pust dypt noen ganger. Ingen er tjent med dette.

Vi kunne jo tatt ett svangerskapskurs hele gjengen.. :D

Stig Hornnes
29-08-2007, 22:51
Mens andre ikke har god arbeidsmoral ?

Jeg skriver at islendinger er spesielt godt kjent for god arbeidsmoral på generelt grunnlag. Jeg skriver ingenting annet og mener ingenting annet, end of discussion.

tendenfan
29-08-2007, 22:55
Jeg har hatt en lengre telefonsamtale med Rolf om hvor grensene går osv, og legger fra meg hanskene for kvelden.

Sikkert lurt av flere å gjøre det samme. Vi har diskutert lenge og det er bare blitt usakling, vi kommer ikke lenger her og nå.

Bård Larsen
29-08-2007, 23:34
Grunnen til at sensur tråden er fjernet er fordi vi holder på å utarbeide en ren informasjon på dette med sensur.

Et helt fantastisk ulogisk resonement! Jobb gjerne med å utarbeide linjene, men hvorfor i all verden fjerne synspunkter om hva dere børe gjøre, eller ikke gjøre? Det er fint at dere tenker over hvordan dere skal løse problematikken rundt sensur, men det er lite forsvarlig å kneble en tråd som simpelthen forsøker å kritisere overdreven bruk av sladding. Hørt om demokrati?

Bård Larsen
29-08-2007, 23:40
Snart stenger jeg hele forumet for godt. Jeg gidder faen meg ikke høre på alt dette pisset folk skriver. Og tenden, hold deg til che forumet og skriv akkurat hva du vil. Du bidrar ikke med noe her hvertfall.

Dette viser at du har tatt på deg rollen som part i en konflikt, mer enn å ha oversyn og klarhet i store og viktige diskusjoner om klubbens fremtid. Skjerp deg!

Annan_er_best
29-08-2007, 23:41
Jeg har blitt moderert tre ganger. En gang fordi jeg startet en kamptråd for en kamp litt langt frem i tid, og en annen gang fordi jeg kverulerte litt og siste gang på grunn av et ironisk innlegg moderator ikke hadde forstått ironisk.

Slike moderasjoner som de to første synes jeg er helt på tryne, konsentrer dere heller om å moderere det som virkelig må modereres. Mens den siste aksepterer jeg, for det er jo ikke alle som tar ironi like kjapt.

Bård Larsen
29-08-2007, 23:46
om ikke baardl skjønner at moderatorer må moderere ting på ett forum for å holde nivået på ett akseptabelt nivå så burde han kanskje heller gå over til vgd der kan man plumpe ut med alt mulig piss. Eventuelt så kan du bare ta å gjøre som Rolf sier, ring han så kanskje du får ett svar du kan leve med.

Er så lei av sånne toskete tråder, menigheden sitt forum har moderatorer, om de føler innlegget er upassende moderer de det.. Live with it.

Forumet er til for å diskutere saker vedrørende fotball, om det er noe vedrørende regler, privatpersoner etc, send en privat melding eller ring.

Nå har jeg sagt til det kjedsommelige at jeg har god forståelse for at innlegg må modereres. Jeg har som sagt ikke hatt den minste anelse om alvorsgraden av idiotiske påstander mot SIB, og har derfor utrykt stor fortåelse for at ondsinnede rykter bør modereres.

Det jeg derimot ikke viser forståelse for er at folk trues med uktastelse, og at tråder hvor sensur som prisnipp problematiseres. Etter min mening er det åpenbart at moderatorene har mistet kontroll over hvilke tråder som er sensurlegitime, og hvilke tråder som problematiserer de løsninger Big Brother til enhver finner støtende i forhold til sin egen positur.

Vi er egentlig enige om det sentrale: Slutt å formidle grusome rykter, helt uavhengig om sannhetsgehalten. Men la oss for all del ikke avkreve total lydigeht og disiplin på noe så prosaisk som et fotballforum. Lever vi eller? Er det fotball vi snakker om, eller politikk?

Søndag1800
29-08-2007, 23:51
Dette er helt galt av deg, Rolf Eivind! Du skal ikke kunne true deg til offentligjøring av meninger på et web-forum. Jeg velger å være anonym, og det må du akseptere. Denne diskusjonen er offentlig. Basta. Og du tar dette altfor personlig. Mange her liker det du gjør, og det gjør jeg også. for det meste. Men jeg har som sagt en del alvorlige innvendiger mot hvordan du løser kontakten med klubben og media, kontra det vi som supportere mener er alvorlige tilstander i en klubb som er i ferd med å gå dukken.
Jeg kommer ikke til å ringe deg.

Poenget er visst vil bli tatt alvorlig i slik kritikk du kommer mot til frivilige moderatorer er ikke dette veien å gå. Kan bare snakke for meg selv men jeg tar det du skriver overhodet ikke seriøst og for meg virker du bare som en utrolig slitsom debattant for moderatorer..

Meninger er bra og ha, og hvorfor ikke melde deg inn som frivilig i weben og utrette noe fremfor å syte bak et tastatur?

Stå på Rolf og resten, dere gjør en fantastisk jobb!

REBell
29-08-2007, 23:56
God natt, du angriper uten å vite hva du snakker om. Kanskje en fordel å vite hva du snakker om før du skriver for hele verden.
Du aner ingenting om min kontakt med klubb og media og er derfor meget grovt at du gjentatte ganger beskylder meg for ting. Du trakasser meg meg ting du ikke kjenner, men lager ting som passer inn.

Lynet
29-08-2007, 23:57
Jeg er jammen glad jeg ikke er moderator...;)

Besserwisser
30-08-2007, 00:03
Slett denne dustetråden og så får alle som vil være med følge reglene. Vi har tross alt ingen rettigheter til å få mene hva vi vil her.

Bård Larsen
30-08-2007, 00:08
Greit nok for meg. Jeg gir opp, og vil ikke være uvenn med mange! Jeg har sagt mitt, og har ingen høye tanker om at alt det jeg sier er så forbanna riktig - eller viktig.
Men jeg tar moderatorene på ordet: det vil fremover jobbes med statture for hvordan forumet skal modereres i fremtiden, og det bør være tillatt å diskutere alt så lenge det ikke er grove løse rykter som går på person eller rene rasisrtiske utsagn.

Moderatorene selv bør tåle kritikk.

Morten Torjussen
30-08-2007, 00:15
"Kritikk gjør en bare bedre" http://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon12.gif

Selv er jeg moderator. Oppdaget denne tråden for rundt 1 time sia. Ikke helt satt meg inn i tråden, men det virker som om ikke alle er helt fornøyd med jobben vår. Jeg skjønner at folk blir fustrert over at innleggene deres blir slettet, men det har sine grunner. Hvis ikke ville de fortsatt vært der.

Tror vi alle skal roe oss ned og la denne tråden ligge for nå. Forumet tar nå kvelden. God natt folkenshttp://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon7.gif

DayWalker
30-08-2007, 09:57
Ikke værst det Mac at det tok litt tid får du så tråden, oppdaget den ikke før nå jeg :p Dog har det med at hjemme PC-en har kræsjet å gjøre og jeg må lese gjennom ALT fra jobb. Det vil jeg bare poengtere at tar sabla lang tid og går faktisk utover jobben min. Vi moderatorer skumleser ikke bare veldig kjapt igjennom ting som jeg regner med de aller fleste gjør. Jeg for min del leser gjerne igjennom ting både 1, 2 og 3 ganger for at ting skal tolkes så riktig som mulig og med den aktiviteten det er på dette forumet tar slikt tid.

Vil bare legge til at hvert fall jeg er veldig glad for at aktiviteten er høy på forumet, jeg klager slettes ikke på dette :)

Moderator "stillingen"... Ja det er slitsomt, til tider noe dritt. Ja vi tar kritikk men folk må også respektere at den jobben som gjøres må holde et visst nivå og dette er ikke noe vi velger i hytt og pine.

Morten Torjussen
30-08-2007, 10:43
Ikke værst det Mac at det tok litt tid får du så tråden, oppdaget den ikke før nå jeg :p Dog har det med at hjemme PC-en har kræsjet å gjøre og jeg må lese gjennom ALT fra jobb. Det vil jeg bare poengtere at tar sabla lang tid og går faktisk utover jobben min. Vi moderatorer skumleser ikke bare veldig kjapt igjennom ting som jeg regner med de aller fleste gjør.....

Var ikke hjemme i går så fikk ikke lest før jeg kom hjem sent på kveldenhttp://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon6.gif

Kassa
30-08-2007, 11:13
Jeg startet vel denne diskusjonen, og håper at den også avsluttes nå. Ingen grunn til å rakke ned på den jobben som gjøres av frivillige krefter. Jeg håper imidlertid at moderatorene tar noen av innspillene til etterretning, og at modereringen modereres litt :)

jensm
30-08-2007, 11:42
Dette er helt galt av deg, Rolf Eivind! Du skal ikke kunne true deg til offentligjøring av meninger på et web-forum. Jeg velger å være anonym, og det må du akseptere. Denne diskusjonen er offentlig. Basta. Og du tar dette altfor personlig.

Baardl: Du mener diskusjoner er offentlig, og at du vil holde på din rett til å være anonym. Hvor feigt er ikke det når du faktisk kjenner identiteten til Rolf?

En diskusjon er ikke "offentlig" slik du mener når folk skriver sine meninger UTEN identitet? Det å hevde noe er vel først vektig når en person står bak sine meninger.

Hvorfor skal det diskuteres anonymt forresten? Da kan hvem som helst skrive hva som helst, legge ut feige rykter, slenge drit, uten å måtte selv stå til ansvar for sine ord. Det er latterlig feigt.

Rolf har mye å gjøre nå skjønner jeg, og jeg misunner han ikke! Stor respekt for at han fortsatt er oppegående.

Skjerpings nå. La de frivillige styre forumet på SIN måte. Hvis ikke kan kritikerne selv melde sin interesse for å være moderatorer selv. I den frivillige verden er det slik det foregår. I motsatt fall får vi samle inn spenn til å ansatte folk til jobben.

Og igjen Baardl: Selvsagt tar Rolf ting personlig, når det kommer personlig kritikk mot HAN og ikke mot et anonymt nick... Du trenger jo ikke ta dette personlig selv, fordi kritikken mot deg kommer til et anonymt nick og ikke til DEG. Skjønner?

Jeg hadde ikke hatt noe mot at det ble innført tvunget identitet på forumet. Fortsatt nick, men link til side med fullt navn.

Det vil alltid i et forum oppstå tvilstilfeller, hvor det av og til sensureres for strengt og av og til for svakt. Og i de stundene hvor debatten rundt det raser, er det alltid idioter som slakter moderatorene. Gjett hvor gøy det er å gjøre den jobben frivillig da.

Sensurert for hardt? Kom deg videre. Livet handler vel om mer enn om DITT anonyme innlegg kom på trykk eller ikke! Hvis ikke vil jeg anbefale profesjonell hjelp.

Dette er da vitterlig et forum, og ikke Stortinget.

Mvh jens magnus, webmaster og styremedlem i TB for noen år tilbake..

Kjetil Haugersveen
30-08-2007, 12:03
Baardl: Du mener diskusjoner er offentlig, og at du vil holde på din rett til å være anonym. Hvor feigt er ikke det når du faktisk kjenner identiteten til Rolf? ..........Sensurert for hardt? Kom deg videre. Livet handler vel om mer enn om DITT anonyme innlegg kom på trykk eller ikke! Hvis ikke vil jeg anbefale profesjonell hjelp.

Mvh jens magnus, webmaster og styremedlem i TB for noen år tilbake..

støtter deg i det aller meste Jens M.

nå er det jo faktisk sånn at styret i menigheden har opprettet forumet og har ansvaret for det, og kan faktisk gjøre akkurat hva de vil med det, så er det jo opp til oss bruker å bestemme om vi ønsker å benytte oss av det,...

Det som er trist å se er at forumet har gått fra og være et saklig sted og diskuterre fotball generelt og Start spesielt til en plass der mer eller mindre anonyme kan slenge fra seg mest mulig dritt om trenere,, ledere, spillere og andre motdebatanter - da er det vel noen som har misforstått eller??

Kjetil Haugersveen tidligere styremedlem i TB for noen år tilbake..

Brand
30-08-2007, 12:28
støtter deg i det aller meste Jens M.

nå er det jo faktisk sånn at styret i menigheden har opprettet forumet og har ansvaret for det, og kan faktisk gjøre akkurat hva de vil med det, så er det jo opp til oss bruker å bestemme om vi ønsker å benytte oss av det,...

Det som er trist å se er at forumet har gått fra og være et saklig sted og diskuterre fotball generelt og Start spesielt til en plass der mer eller mindre anonyme kan slenge fra seg mest mulig dritt om trenere,, ledere, spillere og andre motdebatanter - da er det vel noen som har misforstått eller??

Kjetil Haugersveen tidligere styremedlem i TB for noen år tilbake..

Eg synes forumet stort sett er saklig,faktisk synes eg dei som er for SIB er
dei verste,dei kjem stort sett berre med "dust" og personretta innlegg.

Inntil Viking kvitta seg med Prahl ifjor haust på denne tida såg vi akkurat
det samme der,vi er ikkje spesielt "onde" eller spesielt negative her inne
situasjonen tatt i betraktning.

Vi må prøve å leve med at mange trur det er best for Start at SIB går av,
eg er ein av dei som trur det.
Når vi har eit supporterforum er det viktig at alle får ha meiningane sine,
men når det er sagt synes eg at tråder som denne er ei avsporing,det fører
ingenting med seg om vi skal sitte å diskutere et rykte en eller annen påstår
å ha hørt.
Dersom folk her har utenomsportslige ting å ta opp foreslår eg andre kanaler
enn denne.

Ole Gilboe Hermansen
30-08-2007, 12:29
Jeg støtter alle de frivillige som gjøre en jobb slik at vi faktisk kan skrive her på formuet. Stå på.

Hilsen
Ole G.Hermansen

MrKokken
30-08-2007, 13:22
Jeg er i det vesentligste enig med førstvoterende, Jens Magnus.

Det skal være takhøyde på forumet, men vi må også respektere at de som, frivillig har påtatt seg den store jobben å moderere forumet, ønsker å sensurere noen av innleggene fordi de, klokelig nok, er bekymret for hvilke følger det kan få. Tarune oppsummerer dette på en god måte i sitt innlegg.

Synes også jensm treffer godt med sitt syn på hva som er offentlig og ei hva angår bruk av nick.

Erik Hornnes

Messi
30-08-2007, 13:40
Først vil jeg si at jeg, trass i uenighet og et par modereringer, synes at formumet her både har takhøyde og spillerom nok. Rolf Eivind og moderatorene gjør en god job, ja en meget god jobb.

Ingen her inne er tjent med at forumet legges ned eller at det blir fritt frem for hva som helst. Hvis en ønkser det kan man starte sitt eget forum.

Hvis noen føler seg så urettferdig behandlet kan man sende en PM til gitte moderator for å spørre om årsaken. Det har jeg gjort selv et par ganger og fått svar tilbake. At jeg ikke har vært enig er mitt problem så lenge jeg velger å benytte meg av denne tjenesten. Ja for dette er en tjeneste Menigheden tilbyr og som vi ikke er tvunget til å benytte. Hvis verden var så tygg mot meg og moderatorene ikke til å holde ut hadde jeg ikke kastet bort tiden på det. Nå er min konklusjon at synes det er artig å diskutere fotball og det får jeg gjort her i det store og hele.

Så min oppfordring er at jeg som dere skal forsøke å holde en anstendig profil og følge de oppfordringer som blir gitt til oss som brukere av forumet.

Takk til dere alle som bruker fritiden slik at vi har et forum å diskutere på. I det store og hele imponerer dere meg!

Patrick Hansen
30-08-2007, 15:18
for det første er vil jeg rette min støtte til alle de frivillge som gjør en jobb for at vi skal ha et forum her..

Er det mulig å endre nick? tenker da på å endre til fullt navn...

jensm
30-08-2007, 16:30
Synes det bør tenkes seriøst over obligatorisk registrering med fullt navn (ingen andre opplysninger trengs).

Noen vil alltid klare å lure ethvert system med falsk ID, men skriver de bull er det jo bare å slette innlegg og bruker umiddelbart.

Og det er jo langt mer interessant å diskutere når man er seg selv og ikke en anonym gjemt bak et intetsigende nick. Spesielt for folk som bruker forumet regelmessig.

Mitt forslag er at fullt navn legges ut på profilen som alle kan se. Så kan en klikke seg inn dersom en er nysgjerrig på hvem som virkelig mener feks Svein Hansen er en god trener... :-D

Greia er: Vi kan være sinnsykt uenige og krangle så busta fyker. Men på kamp treffes vi i fordragelighet og er der av samme grunn: Støtte Start!

Uenighet, kontroversielle meninger og krangling her på forumet må alltid sees på det det er: Nemlig en forumdebatt. På stadion er vi samme ulla alle mann.

Og en mindre anonymisert debatt vil jo føre til mer saklighet og mindre ryktetøys. Er jo ikke sjeldent vi kan lese noe sånn som "jeg har sikre kilder som jeg ikke kan røpe" skrevet av en eller annen med komplett anonymt nick... Blir jo dårlig av mindre. Og det er like saklig og interessant som VGs debattforum.

Er dette mulig å gjennomføre Rolf?

Kjetil Haugersveen
31-08-2007, 08:56
Det vil mest sannsynlig løfte forumet flere hakk i forhold til saklighet, også slipper vi kanskej denne type tråder i framtida..

utlending
31-08-2007, 13:11
Det er sinnsykt vanskelig å være frivillig moderator på ett forum som dette, og godt å se at folk begynner å få det med seg. Selv synes jeg enkelte ganger takhøyden er litt for høy, andre ganger kommer sensuren litt kjappt - alt i alt holder dere en ganske god balanse.

Ganske enig med de som hevder bruk av navn vil heve sakligheten noen hakk. Verdt å diskutere, i alle fall.

Mvh, Fredrik Graver

Lars Olav Karlsen
31-08-2007, 14:34
Den støtter jeg også :)

Helge
31-08-2007, 15:49
Hm, er jo en hårfin linje mellom takhøyde og sensur. Vi lever heldigvis ikke i Kina og kan med andre ord kritisere det meste av både styresett og andre ting. Mange mener mangt om Start og Menigheden, men en skal trå varsomt når en kommer inn på enkeltpersoner. MEN en må få lov til å komme med sine meninger når en er uenig i hva som SPORTSLIG skjer i klubben vår. Det kan jo umulig være forbudt å mene at SIB ikke er helt på linje med egen mening om hvordan man taktisk skal forholde seg i en kamp. En må jo også få lov til å synes en spiller ikke holder mål. Såpass må de tåle.

Ellers synes jeg grensa går ved privatlivet. Som sagt tidligere var det en Start spiller som ble uthengt som voldtektsmann. Dette viste seg i ettertid var bullshit og det er jo like greit at en ikke har spredd rykter om dette her på forumet. Slike ting bør en la rette myndigheter rydde opp i.

Kassa
31-08-2007, 20:11
Til moderatorne:

Jeg ønsker ikke å rakke ned arbeidet dere gjør. Som påpekt tidligere, er det fantastisk at Start og Menigheden har ildsjeler som dere! Men;

Hva er poenget med å skrive lengre tekst om bakgrunnen for modereringen, hvilke parametre den gjøres ut i fra og supplere med veiledende eksempler, når det overhodet ikke henger sammen med hva dere rent faktisk gjør?

Jeg tenker her først og fremst den galskapen av en moderering som foregår i tråden ang. causauls. Her utstiller tullingene sine tankeløse hjerner, og beviser hvilke latterlige holdninger står for. Folk med en inteligens kvotient innen for rimelighetens rammer, påpeker selvfølgelig hvordan deres tankeløse utsagn bekræfter deres posisjon som en ækkel utvekst i samfunnet. Denne prosessen er med på å begrense sympatien og dermed rekruteringen til dette miljøet (om end det er begrenset, hvilken effekt det har i et lite forum)

Hva er egentlig greia? Frykter dere represalier fra tullingene mot debatanter eller dere selv?

Neon
31-08-2007, 20:14
Til moderatorne:

Jeg ønsker ikke å rakke ned arbeidet dere gjør. Som påpekt tidligere, er det fantastisk at Start og Menigheden har ildsjeler som dere! Men;

Hva er poenget med å skrive lengre tekst om bakgrunnen for modereringen, hvilke parametre den gjøres ut i fra og supplere med veiledende eksempler, når det overhodet ikke henger sammen med hva dere rent faktisk gjør?

Jeg tenker her først og fremst den galskapen av en moderering som foregår i tråden ang. causauls. Her utstiller tullingene sine tankeløse hjerner, og beviser hvilke latterlige holdninger står for. Folk med en inteligens kvotient innen for rimelighetens rammer, påpeker selvfølgelig hvordan deres tankeløse utsagn bekræfter deres posisjon som en ækkel utvekst i samfunnet. Denne prosessen er med på å begrense sympatien og dermed rekruteringen til dette miljøet (om end det er begrenset, hvilken effekt det har i et lite forum)

Hva er egentlig greia? Frykter dere represalier fra tullingene mot debatanter eller dere selv?

Helt enig!

Skal man ha en linje, skal den følges! Det gjelder både på forumet og på en fotballbane! Like stygge kommentarer på et forum, skal straffes likt, uansett om man er kjent for å banke opp folk eller ikke! Like taklinger på en fotballbane, skal straffes likt, uansett om det er RBK eller STAR som spiller!

REBell
31-08-2007, 20:59
Til moderatorne:

Det er fjernet 2 innlegg fra min side i casualas tråden etter ønske fra de som skrev.
1. Den ene oppgir telefon nummeret sitt og ber folk ringe
2. Den andre ber folk møte ham på pub og gjøre opp

Det er alt som er fjernet, samt enkelt quote innlegg på det samme.
Du skriver som alt slettes Kassa.

REBell
31-08-2007, 21:04
Helt enig!

Skal man ha en linje, skal den følges! Det gjelder både på forumet og på en fotballbane! Like stygge kommentarer på et forum, skal straffes likt, uansett om man er kjent for å banke opp folk eller ikke! Like taklinger på en fotballbane, skal straffes likt, uansett om det er RBK eller STAR som spiller!

Linja vil aldri følges likt, på samme måte som det er dommere på fotball banen vil man ha avgjørelser som er personavhengige.
Det er opp til den enkelte moderator å ta sin egen vurdering, på samme måte som det er dommere.

Det er mennesklige faktorer her, det er ikke maskiner som sitter som moderatorer.

Neon
31-08-2007, 23:33
Linja vil aldri følges likt, på samme måte som det er dommere på fotball banen vil man ha avgjørelser som er personavhengige.
Det er opp til den enkelte moderator å ta sin egen vurdering, på samme måte som det er dommere.

Det er mennesklige faktorer her, det er ikke maskiner som sitter som moderatorer.

Så du mener, at man ikke skal modderere rettferdig??

Er det sånn at ikke du tør å fjerne/moderere innleggene til de "vellkledde", eller mener du det de skriver/gjør er helt ok?

eksil
31-08-2007, 23:37
Forumet trenger et skikkelig, klart og tydelig regelverk.

Se http://norskwebforum.no/retningslinjer.php for et eksempel jeg mener er strålende. Kort, konsist og omfattende. Har du i tillegg nok moderatorer som kan gjøre jobben sin er det ikke noe problem å moderere forumet hardt nok, men samtidig rettferdig.

REBell
31-08-2007, 23:46
Så du mener, at man ikke skal modderere rettferdig??

Er det sånn at ikke du tør å fjerne/moderere innleggene til de "vellkledde", eller mener du det de skriver/gjør er helt ok?

Først blir man kritisert for å ikke la innlegg ang noe helt annet.
Så blir man kritisert for å la innlegg stå på et forum.

Poenget med et forum er at flest mulige meninger skal fram om det fotballmessige og klubbens sportslige.
Med slike reaksjoner som klubben kom med må man på en eller annen måte la debatten flyte.

Det er flere positive og negative grunner med å ha regelverk, og i 3 år har det fungert meget greit uten et skrevet regelverk. Og man må ha is i magen også når ting dukker opp.

Men vi bryr oss selvsagt ikke om hvem som skriver eller om hva som menes, det er ikke det som vurderes.

Brand
01-09-2007, 12:55
Det er flere positive og negative grunner med å ha regelverk

Min høyst personlige meining er at debatter/innlegg som angår privatlivet
til folk IKKJE høyre heime på forumet,uansett om det er "fakta" eller rykter.

Den dagen vi ikkje klarer oss uten å grave i folks privatliv(enten det er andre
forumdeltakere eller ansatte/spillere) da har vi lite å prate om.

GOD HELG!

:)

Esben
01-09-2007, 16:32
Et rungende ja til identifisering med navn på forumet. Kanskje jeg gidder å delta litt da.

Blir forresten interessant å se hvor mange frivillige som orker å fortsette i supporterklubben etter denne sesongen. Frykter at veldig mange trekker seg.

eksil
01-09-2007, 17:01
Jeg er derimot helt i mot krav til registrering med navn.

Ved å innføre dette fjerner man mange muligheter;
- Startspillere kan f.eks ikke poste her med mindre de også forteller hvem de er
- Samme med folk fra ledelsen i start
- Alle rykter fra "sikre kilder" vil forsvinne, da disse kildene isåfall mye enklere kan spores bakover
- Folk som meg, som liker å opptre anonymt på diskusjonsforumer som er åpne for offentligheten forsvinner
- Folk som av en eller annen grunn ikke kan avsløre seg selv (skapsupporter, "kjendis", medlem i Viking-administrasjonen osv) forsvinner.

Fordelene:
- Det blir mye høyere terskel for å opptre som en idiot.
- Det er enkelt å fjerne de som ikke kan oppføre seg
- Du kan kryssjekke medlemslisten her med menigheds-medlemmene

Problemer:
- Det er ingenting som forhindrer meg i å registrere meg som "Per Olsen"
- Det er ikke umulig for meg å finne navnet på f.eks den gamle læreren min, som jeg vet er medlem av menigheden, men ikke på forumet, å registere meg under hans navn (om dere kryssjekker med menigheden-lista).
- kort sagt, dere lar seg ikke gjøre å innføre et forum hvor alle medlemmer er kjent, og ikke går under falskt navn. Eneste muligheten er isåfall at dere krever personlig oppmøte i butikken til menigheden (?) hvor man får opprettet en konto. Samtidig må man en gang i måneden svare på et spørsmål pr telefon om man fremdeles disponerer kontoen, det kan jo være noen overtar kontoen din med å sniffe passordet/gjette seg til det.

Nei, lag noen regler. Utarbeid reglene slik at de er lette å forholde seg til, både for oss brukere, og for moderatorene.

Gjør man det slik har man med en gang et forum hvor alle vet hvor lista ligger, inkludert moderatorene, og det blir veldig enkelt for alle å følge med, poste og diskutere, uten noe tull. Det viser seg at det er nøkkelen til suksess hver gang.

Lars Olav Karlsen
01-09-2007, 20:04
Jeg er derimot helt i mot krav til registrering med navn.

Ved å innføre dette fjerner man mange muligheter;
- Startspillere kan f.eks ikke poste her med mindre de også forteller hvem de er

Start spillerne holder seg langt unna forumet, de har nok med og holde motivasjonen oppe og det hadde ikke blitt en lettere oppgave om de kom inn på forumet og leste hvordan de aller fleste på laget blir hudflettet av supporterne.

- Samme med folk fra ledelsen i start

De fra ledelsen som har skrevet til nå har vel vært under fullt navn allerede.

- Alle rykter fra "sikre kilder" vil forsvinne, da disse kildene isåfall mye enklere kan spores bakover

Det er sant, det kan bli en effekt av at folk er anonyme, men dette kan jo lett ordnes ved at den som har fått vite noe forteller det videre til en som skriver det på nett. Da kan det ikke spores bakover på samme måten.

- Folk som meg, som liker å opptre anonymt på diskusjonsforumer som er åpne for offentligheten forsvinner

Ja, det vil garantert forsvinne noen, men seriøsiteten på forumet vil garantert gå opp og da vil det trekke til seg mange som nå finner forumet alt for useriøst til å delta på.

- Folk som av en eller annen grunn ikke kan avsløre seg selv (skapsupporter, "kjendis", medlem i Viking-administrasjonen osv) forsvinner.

Du tror dette dreier seg om veldig mange? ;) Tviler vel på at Mette Marit sitter her under et nick ;)

Problemer:
- Det er ingenting som forhindrer meg i å registrere meg som "Per Olsen"
- Det er ikke umulig for meg å finne navnet på f.eks den gamle læreren min, som jeg vet er medlem av menigheden, men ikke på forumet, å registere meg under hans navn (om dere kryssjekker med menigheden-lista).

Dette kan fort løses ved og måtte verifisere brukernavnet på en eller annen måte.