Se full versjon : Nye spillere før 2008-sesongen!!
frankieboy
01-09-2007, 10:23
hehe... neste mulighet for å få nye spillere er før neste sesong. Mye avhenger av om vi er i tippeliga eller adecco, men det er ingen tvil om at vi trenger en venstreback. Nå ser det ut som han serberen kommer, så det kan være det fungerer bra.
Ellers trenger vi en solid midtstopper. Klarer vi å få kjøpt Inge Andre Olsen, så er det meget bra.
Jeg vil også tro at en ny keeper står på handlelista. Kommer selvfølgelig an på hvordan keeperne gjør det i høst, men det er liten tvil om at vi trenger en klassekeeper. Høie har vært bra i det siste, men jeg er litt i tvil om hvor god han kan bli... Rune er for ustabil, og Tommy har jeg dessverre lite tro på. Han er altfor liten til å slå skikkelig gjennom.
På midtbanen bør vi trolig få inn en indreløper som backup til Fredrik og Doffen. Kommer jo an på om disse forsvinner etter sesongen. Er vel tvilsomt om Geir Ludvig kommer tilbake for fullt på fotballbanen.
På vingene ser det ganske bra ut. Martin Borre og Jon er vel førstevalg pr nå, men bak lurer Espen Børufsen og Bruno... Hulsker kan jo også spille her - hvis man tilbyr kontrakt etter låneperioden. Morten Hæstad kan spille på høyre når han er tilbake neste sesong. (Håper de får skrevet ny kontrakt med Jon snart)
Framme har vi Ole Martin, men trenger en backup hvis Bernt Hulsker forsvinner. Kan jo være at Aram fortsetter utviklingen og at han kan være bra som backup, men pr nå er han ikke god nok..
Uansett så har vi en brukbar stall nå, men det er jo klart at det blir store frafall hvis vi rykker ned!! Gjør vi ikke det, så bør den stallen vi har nå være gode nok til å kjempe på øvre halvdel!!
Men nå er det vel en stund til overgangsvinduet åpner igjen...
Tror nok Rune Nilssen forsvinner ut dørene før Tommy Runar.. Han er 2-3 keeper, Tommy har akkurat skrevet under en 4 års kontrakt.
Neste år handler vi inn spiss, stopper, venstreback og indreløper.. Enten Fevang, Strømstad eller Hæstad forsvinner. Leit men det tror jeg er sannsynelig. Håland forsvinner nok kanskje han også, der er det vel pr dags dato sannsynelig at vi gjør lånet av IAO en permanent løsning.
Store Tå
01-09-2007, 11:05
Kanskje litt tidlig å tenke neste sesong allerede. Men uansett tror jeg ikke klubben skal se seg om etter flere indreløpere med det første. Vi må gjøre alt for at Hæstad og Strømstad fortsetter. I bakhånd har vi Kleiven og forhåpentligvis Fevang.
I tillegg forventer jeg formasjonsbytte til to defensive midtbanespillere neste sesong, i hvert fall hvis SIB fortsetter. Det blir Ygor og Annan. Og da er det ikke flere indreløpere eller offensive midtbanespillere vi trenger.
Håper IAO blir. Det samme gjelder Hulsker hvis han slår til.
Venstreback er på vei fra Serbia via Island.
Jeg er fristet til å se høsten an, og så vurdere å gå for kontinuitet i spillergruppen fremfor utskiftninger.
Hvis jeg allerede nå skulle vurdert en plass som trenger å styrkes, er det høyre backplass, avhengig at forutsetningene ovenfor slår til. Paulsen er god, men han har ennå ikke bevist at han er blant Eliteseriens beste høyrebacker.
Paulsen er god, men han har ennå ikke bevist at han er blant Eliteseriens beste høyrebacker.[/QUOTE]
Han har vel strengt tatt ikke fått så mange sjanser på den plassen.
Jeg håper man til neste sesong kjøper opp nok spillere til at man har mer eller mindre dobbel dekning på alle plasser. Med det mener jeg at vi f.eks bør kjøpe en venstreback til slik at vi slipper å måtte kjøre en midtbanspiller der om han nye fyren skulle bli skadet. Det må være veldig uheldig for et lag, slik som start, å måtte omrokkere så mye på plassene.
Lars Olav Karlsen
02-09-2007, 15:29
Jeg håper man til neste sesong kjøper opp nok spillere til at man har mer eller mindre dobbel dekning på alle plasser. Med det mener jeg at vi f.eks bør kjøpe en venstreback til slik at vi slipper å måtte kjøre en midtbanspiller der om han nye fyren skulle bli skadet. Det må være veldig uheldig for et lag, slik som start, å måtte omrokkere så mye på plassene.
Første pri må være og skaffe et så bra lag som mulig på alle områder, slik økonomien i Start er så har vi ikke råd og leke RBK og ha supre spillere på benk i tilfelle vi trenger dem pga skade.
Selv om vi kan rykke ned så må det planlegges for TL 2008, her kan ikke klubben avvente, men søke markedet.
IAO må signeres.
Hulsker tviler jeg på.
Hele oppkjøringa til TL 07 letet vi etter V Back og i september O7 mot fritt fall til Adecco så fikk vi jammen meg en.
Det eneste jeg vil ønske om er at klubben legger strategi og planlegging på øverste PRIO hylle denne sesongen.
VBack, HBack, IAO som midtstopper til AtleR og Engedal.
Med forbehold at midtbanen blir trenger vi vel kun å inkludere Ygor som konkurent til Annan. Kleiven kommer....så komplett midbane.
Ingen kan fornekte en klasse spiss, Husler ut!! Selv om jeg har troen på han så tror jeg han forsvinner til Molde.
Keeper plassen vil jeg avvente, Høie er god han.
Merket jeg fikk en guffen følelse nå.. Angående pressekonferansen i morra.. SIB slår til igjen? http://www.fxt.no/article1315437.ece
Skulle gjerne ha sett Kjartan Finnbogason på prøvespill i Start. Han har vært på prøvespill litt rundtforbi, men ikke fått kontrakt. Tror likevel han har et stort potensiale.
Han er spiss, 1.88 høy og har bøttet inn mål for Celtics reservelag. En kamerat av meg så han da han prøvespilte for Bristol City og likte det han så.
Skulle gjerne ha sett Kjartan Finnbogason på prøvespill i Start. Han har vært på prøvespill litt rundtforbi, men ikke fått kontrakt. Tror likevel han har et stort potensiale.
Han er spiss, 1.88 høy og har bøttet inn mål for Celtics reservelag. En kamerat av meg så han da han prøvespilte for Bristol City og likte det han så.
Send en mail til administrasjonen..
Ole Gilboe Hermansen
05-09-2007, 18:24
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=480967
Tar den med selv om det ikke gjleder a-laget. Gøy med nye talenter.
Start vil nok dessverre få store problemer med å styrke stallen til neste år. Jeg tror mange spillere vil kvie seg for å skrive under for start så lenge man ikke vet hvilken divisjon Start spillere i til neste år.
Uansett så bør man strekke seg veldig langt for å få IAO til å bli. Det kommer en serber via island, og det lukter ikke akkurat kvalitet. Men vi får jo håpe at han er bra. Ny h.back må også inn. Personlig synes jeg at Kristoffer Paulsens spill er helt horibelt og bør sendes tilbake til Bodø Glimt om vi holder plassen.
Midtbanen trengs ikke å forsterkes så lenge vi ikke mister noen der.
Om angrepsrekka bør forsterkes er vanskelig å si nå når så mange er ferske, men dersom ikke varene blir levert i høst, så man man selvfølgelig forsterke den lagdelen også.
Ny keeper bør også vurderes, men da må vedkommende være betydelig bedre enn de vi har nå, og jeg vil ikke ha Espen Johnsen!
frankieboy
05-09-2007, 20:38
Uansett så bør man strekke seg veldig langt for å få IAE til å bli. !
Hvem er IAE??
Hvem er IAE??
er vel iao han mener
Kanskje noen i Arendal vil skifte klubb.....:)
http://www.fvn.no/sport/article510739.ece
Ole Gilboe Hermansen
08-09-2007, 11:05
Er noen av spillerne gode nok da?
Er noen av spillerne gode nok da?
NEI!!!
Var ment som en spøk:)
Ole Gilboe Hermansen
08-09-2007, 11:27
NEI!!!
Var ment som en spøk:)
Tenkt kanskje det var noen talenter vi kunne videreutvikle.
Millonarios
08-09-2007, 11:32
Det måtte i så fall vært potensielle fremtidskjøp. Ingen av deres A-lagsspillere holder nivået til å spille for Start. De som skiller seg ut og som kanskje kunne vært noe er dog Tommy Cardoso, Ali Hossainy og Tobias Olsvik.
Cardoso er født 1988 og enligt meg kan han spille både ving og spiss. Var på prøvespill i Start under JET-turneringen 2006, han har også tidligere spilt for Trauma. Har vært relativt fast på A-laget denne sesongen, jeg er dog usikker på potensialet.
Hossainy er født i 1989 og var toppscorer på juniorlaget 2006, fikk sin debut samme året. Slitt med spilletid denne sesongen, men blir sett som et stort talent. Har også spilt for Øyestad.
Tobias Olsvik har jeg lite referanser hos, men er angriper og debuterte mai 2006. Hisøy-gutten er født år 1989 og hadde i 2006 hele 15 mål fordelt på 12 kamper i 3.divisjon. Virker som en måljeger.
Da Start i vår gikk ut med at man ville ha bedre kontroll over talentmarkedet i Aust-Agder, samt forbedre forbindelsen mellom vest og øst, regner jeg med at Start har rimelig koll på alle de nevnte spillerne.
Besserwisser
08-09-2007, 12:52
Om Ham-Kam ikke skulle rykke opp ser jeg for meg Oluwasegun Abioudun som en klassespiss det må være mulig å få tak i.
Trond Olsen som superkant om Glimt skulle glippe opprykket.
Ellers føler jeg vi på generell basis bør lære av Stabæk ved å titte mer på det svenske markedet etter talenter. Er mye bra som det er mulig å få tak i til en billigere penge enn i Norge der.
Millonarios
08-09-2007, 13:08
Om Ham-Kam ikke skulle rykke opp ser jeg for meg Oluwasegun Abioudun som en klassespiss det må være mulig å få tak i..
God spiller, enorme ferdigheter, men det er vel mer personlighetsinntrykket mange blir skremt av. Hvis Start skulle få tak i han må vi holde oss samtidig som Ham-Kam helst ikke bør rykke opp. Jeg tror dog Abioudun er på mange transferlister hos utenlandske aktører.
Trond Olsen som superkant om Glimt skulle glippe opprykket.
Fulgte ikke opp forventningene i Lillestrøm, men han fikk heller ikke sjansen til å overbevise. Har fine kvaliteter i det offensive, fungerer godt i et Glimt-lag som har i form av tradisjon til vane å spille ganske lik fotball som Start og er vel primært en venstreving. Men får å få Olsen innebærer de samme krediterer som jeg nevnte ovenfor med Abioudun.
Ellers føler jeg vi på generell basis bør lære av Stabæk ved å titte mer på det svenske markedet etter talenter. Er mye bra som det er mulig å få tak i til en billigere penge enn i Norge der.
Tja, spørs hva du mener med talenter. Selv har jeg ganske god kontroll over markedet og spillere som Ken Fagerberg, Ola Toivonen, Emra Tahirovic, Marcus Berg m. fl blir priset minst like høyt som norske talenter. Dog har Sverige et mye større antall å ta av i forhold til innbyggertall, slik at det er større muligheter for å gjøre et potensielt scoop hvis man har de riktige kontaktene.
Når det gjelder Stabæk har de alltid vært flinke til å hente inn svensker som videre har blitt solgt til en stor sum til utlandet. Pontus Segerström er det siste eksempelet, selv om han nok ikke kan kalles et talent lengre. Mye av grunnen er at de ofte har hatt svensker i ledelsen, nå ved trener Jan Jönsson ved roret. Dermed har de opparbeidet seg en bra oversikt.
Reservesamen
09-09-2007, 19:43
Bosnisk spiss som bøtter mål for Løv-Ham. Bare 22 år gammel. Priset til 2-3 mill. Bør kunne være aktuell, nå som vi skal spille 4-4-2.
Hva med en retur til Norge for Erik Nevland? Årst og Nevland kunne jo blitt et radarpar!
Hva med en retur til Norge for Erik Nevland? Årst og Nevland kunne jo blitt et radarpar!
Nevland har gjentatte ganger uttalt at det er kun viking som er aktuelt i norge, men hadde ikke sagt nei takk til den mannen
Måkeskit
09-09-2007, 21:44
Hva med Magnus A. Mikkelsen?? Han har vel kontrakt ut sesongen vi er i nå? Det er jo ikke lett å vise seg frem på ett lag som ryker ut mot et 2.divisjonslag i cupen. Men han har jo vist at han kan prestere på ett høyere nivå. Og med rett trening og oppfølging kan jo han løse ett vingproblem eller hva?? Bare synd vi ikke fikk han til Haugesund!!! Der gorde FKH feil synes mange her oppe!!!
kilumall
13-09-2007, 23:54
nytter ikke å hente masse backup til førstelaget da flere av di som er der ikke er eller har vært gode nok.holder vi plassen noe vi kommer til å gjøre så må det hentes spillere som vil gå rett inn på laget og ferdig med det!!!
Ole Gilboe Hermansen
14-09-2007, 18:57
Min drøm er som følger: Vi beholder de spillerne vi har nå(minus Steinar) også de som er på lån og Benny skriver langtidskontrakt.
Enig i det, men vi må ha nye backer på både høyre og venstre side. Dessuten må Hulsker vurderes etter sesongen. Hvis ikke han leverer så må vi ha en ny spiss. Så at Nevland var nevnt, og sjansene at kan komme til Start øker nok om Benny blir trener permanent.
Ole Gilboe Hermansen
14-09-2007, 20:05
Enig i det, men vi må ha nye backer på både høyre og venstre side. Dessuten må Hulsker vurderes etter sesongen. Hvis ikke han leverer så må vi ha en ny spiss. Så at Nevland var nevnt, og sjansene at kan komme til Start øker nok om Benny blir trener permanent.
enig at vi må vurdere Hulsker etter sesongen. Nå får vi jo han serberen til neste år.
Med serberen på venstreback har vi i alle fall en forsvarsfirer med spillere i riktige posisjoner. Kanskje trenger vi en høyreback i tillegg til Paulsen. Hvis Hulsker ikke innfrir, må vi helt klart ha en ny spiss, og Nevland hadde jo vært en drøm! Ellers er potensialet så stort at laget etter mitt syn er komplett, forutsatt at verken Doffen eller Strømstad forsvinner. Dersom så skjer, må midtbanespillere av kvalitet hentes inn.
Kenneth Kvalheim. Hvem er dette for en fyr? Putta 11 mål på de 3 siste kampene i Adeccoligaen. Imponerende.
Ser at han er født i 1977 da, så det er neppe særlig interessant.
Kenneth Kvalheim. Hvem er dette for en fyr? Putta 11 mål på de 3 siste kampene i Adeccoligaen. Imponerende.
Jeg syns ikke alderen hindrer han i å være interessant! Kunne godt sett han i Start, men det er nok mange klubber som vil ha kloa i han etter sesongen, og han er ikke noe å svi av for mye penger på.
Ole Gilboe Hermansen
28-09-2007, 09:12
http://www.dagbladet.no/sport/2007/09/28/513436.html
en gammel kjenning vil bort fra Brann.
Roy_Keane
28-09-2007, 12:33
den sjangsen har han forspilt, vil ikke ha en spiller som hadde oss som 2 valg, og kommer krypende tilbake... reis hjem dit du kom fra ja.
stinger2
28-09-2007, 14:13
Hvor mange ikke Eøs spillere skal vi ha??? Er det ikke nok med de 4 vi har?
30 år er da ikke for gammalt?? Toppscoreren i TL ,Thorstein Helstad, er også 30. Og Årst er 33! :-)
Var inne på det i går i en annen tråd også; en spiss måles etter antall goals, ikke etter antall levde år.
utlending
30-09-2007, 14:48
Kris Bright på KBK
Ny Zealandern Chris Bright har rukket å bli svært populær her i Kristiansund, og skårer nærmest på bestilling. Han er litt som Brattbakk - helt usynlig mesteparten av kampen, men plutselig dukker han opp og setter ballen i nota. Er kansje litt på latsiden, så det spørs hvordan han ville takle overgangen til TL, men er også bare 20 og kan utvikle seg mye enda. KBK har ambisjoner om å rykke opp neste sesong så jeg tviler på at de slipper ham lett.
frankieboy
30-09-2007, 16:17
30 år er da ikke for gammalt?? Toppscoreren i TL ,Thorstein Helstad, er også 30. Og Årst er 33! :-)
Var inne på det i går i en annen tråd også; en spiss måles etter antall goals, ikke etter antall levde år.
Kunne godt tenke meg Kvalheim ja. Nå har han scoret 2 mål på 13 min, og Notodden leder 2-0 over cupfinaleklare Haugesund...
7 mål på 100 minutter er ganske bra....
Roy_Keane
30-09-2007, 19:45
nå som odd rykker ned syntes jeg vi burde kjøpe espen ruud som erstatter for steinar pedersen, han er en av de beste på det ræva odd laget. jarstein kunne kanskje også være interessant, vet ikke jeg...
Om vi holder oss hadde Jarstein vært en signering. Arason sin kontrakt går ut, så om vi skal ha ny keeper så kan jo de være aktuelle.
Espen Ruud vil også være en god signering.
Jarstein hadde vært en drøm
Norges beste keeper!!!!
Tviler sterkt på at han vil til Start
Jarstein, blir i følge seg selv, med ned, ved et evt nedrykk!
Løp å kjøp..
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article91178.ece
stefanutto hadde vært konge! akkurat på den plassen vi trenger folk og
Finfint bytte. Dem fikk Johnsen og vi får Shane :-)
Tvilsomt. Vi har jo allerede signet en venstreback på free transfer.
Tingen er at Shane har to statsborgerskap så han går ikke under eu reglene..+ at vi vet han vil forsterke oss asap.. og at vi trenger en ekstra venstreback i tillegg til han serberen
Tingen er at Shane har to statsborgerskap så han går ikke under eu reglene..
Visste ikke det. Skulle gjerne sett han i Start da, ja men vil vel fortsatt si at det er tvilsomt.. Hvorfor skulle han velge Start foran LSK?
De har vel handla inn Marius som venstreback.. han tar vel det som ett tegn på at han blir sittende på benken fremover vil jeg tro.. En garanti for førstelagsspill er jo ikke dumt..
shane holder vel marius på benken om jeg ikke tar helt feil? kongebytte isåfall
shane holder vel marius på benken om jeg ikke tar helt feil? kongebytte isåfall
Marius har vel vært mye skadet siden han kom.. Så naturlig at han ikke har spilt, men han er jo tiltenkt venstrebackplassen.. Men uansett nå går Shane da MÅ Start prøve seg..
Millonarios
01-10-2007, 13:57
Vi har vel allerede kjøpt inn en venstreback av navn Branislav Milicevic?
Notch Johnson
01-10-2007, 14:01
Tingen er at Shane har to statsborgerskap så han går ikke under eu reglene..+ at vi vet han vil forsterke oss asap.. og at vi trenger en ekstra venstreback i tillegg til han serberen
Hva i huleste skal vi med 2 venstrebacker?
Det er jo ikke der skoen trykker mest når Hulsker sansynligvis drar tilbake til Sverige etter sesongslutt.
Vi har vel allerede kjøpt inn en venstreback av navn Branislav Milicevic?
Som sannsynligvis (har aldri hørt noe annet ihvertfall) ikke har eøs-pass, så han vil skyve ut bruno, annan eller ygor fra troppen. Stefanutto ville vært en mye bedre løsning..
mr.leipsland
01-10-2007, 14:11
Stefanutto har da ikke EØS-pass han heller.
Stefanutto har da ikke EØS-pass han heller.
I følge Mr.Nor har han to statsborgerskap.
Edit: Han er også Italiensk statsborger. (http://en.wikipedia.org/wiki/Shane_Stefanutto)
Stig Hornnes
01-10-2007, 14:58
Hva i huleste skal vi med 2 venstrebacker?
Det er jo ikke der skoen trykker mest når Hulsker sansynligvis drar tilbake til Sverige etter sesongslutt.
Vil du ha en spiller som har prestert på høyt nivå over tid i tippeligaen eller vil du ha en totalt ukjent serber med fotid på Island? Valget er ganske enkelt, kan vi få Stefanutto så bør vi prøve!
Notch Johnson
01-10-2007, 16:29
Vil du ha en spiller som har prestert på høyt nivå over tid i tippeligaen eller vil du ha en totalt ukjent serber med fotid på Island? Valget er ganske enkelt, kan vi få Stefanutto så bør vi prøve!
Vil ha og vil ha.. Serberen kommer jo. Han er jo klar allerede, så hvorfor da bruke penger på en back til?
Dessuten så betaler Lillestrøm spillerne sine bra...(tog du an?) og da mener jeg at han blir en forholdsvis dyr forsvarspiller.
Jeg vil heller a bedre dekning i angrepet der målet til motstanderen står.
er jo konge å ha 2 venstrebacker enn kun 1 som har klippekort
Notch Johnson
01-10-2007, 19:54
er jo konge å ha 2 venstrebacker enn kun 1 som har klippekort
Mye som er konge, men noen skal betale lønna også.
Det er mye "vil ha" blandt supporterne, og jeg vil heller ha en spiss siden det høres så enkelt ut...
ja herregud, la oss slutte å hente gode spillere som går rett inn på laget fordi noen må betale lønna... vil du kjempe i bunnen neste år og? er det noe vi kritisk trenger er det gode forsvarspillere. vet ikke helt hvor mye tro jeg har på serberen fra finland som ingen har hørt om
Mye som er konge, men noen skal betale lønna også.
Det er mye "vil ha" blandt supporterne, og jeg vil heller ha en spiss siden det høres så enkelt ut...
Om man snakker om penger så er det vel langt bedre å kunne satse på ett av norges kanskje største spiss talenter i Aram Khalili enn å kjøpe en spiss som er dyrt i innkjøp og dyrere enn en venstreback i lønn. Om man ikke henter en back i superklassen vel og merke..
Ole Gilboe Hermansen
02-10-2007, 01:03
Jeg føler at om vi beholder de spillerne vi har nå, også de vi leier har vi et sterkt mannskap. De nye Bernt, Ole Martin, IAO og Martin har innfridd synes jeg og de to først nevnte kan bli en farlig duo. IAO skaper trygghet. Når vi får på plass god trenner som kan jobbe med det mentale og fysiske, så ordner mye seg. Så jeg ser gjerne at vi kjøper IAO og Bernt.
frankieboy
02-10-2007, 06:46
Ingen som helst tvil om at både Inge Andre og Bernt Hulsker har levert varene til nå. Bernt varierer litt, men scorer svært viktige mål!! Det er en god egenskap!!
Ellers så har jeg stor tro på Aram neste sesong. Tror han kommer til å blomstre da, og ser ikke noe poeng i å hente noen særlige spisser. Trioen Hulsker, Aram og Årst er solid. Vet ikke om det er noen flere ungdommer på vei framover.
MEN, hvis noen av disse 3 blir skada/forsvinner så må vi selvfølgelig ha inn en ny spiss!
Espen K G
02-10-2007, 08:42
Er det bare jeg som helst skulle sett Børufsen på topp i midten? Det han fungerer best til på siden er det defensive, menst han virker mye mer farlig i midten rett foran mål enn når han skal sende innlegg fra kant.
I tillegg har vi Bruno, som har ("hadde", har ikke sett mye til han i det siste)noen til tider merkelige taktiske valg når han spiller på siden.
I sum; jeg tror ikke det skal mangle så forferdelig på spissplassen til neste år dersom vi kjøper Bernt.
Som andre her så ønsker jeg heller dobbel dekning på v.back. Per i dag har vi ingen som gjør en god figur der, altså behøver vi to stk på den plassen. Ett førstevalg (Stefanutto :icon_wink: ) og en backup (Milisevic).
Keeperplassen som mange har klaget på i år (jeg inkludert) har vel Høie festet et godt grep om i høsstsesongen. Jeg er faktisk litt imponert :icon_biggrin:
Espen K G
02-10-2007, 09:06
Og her viser i hvert fall Start interesse for å beholde IAO og Bernt:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article91253.ece
Ole Gilboe Hermansen
02-10-2007, 09:09
Vi må strekke oss langt for å beholde disse to.
sven_kloster
02-10-2007, 09:57
Vi må strekke oss langt for å beholde disse to.
Koste hva det koste vil!!! Er sikker som banken på at Inge velger oss hvis vi holder plassen, kjøpte faktisk også hus i sommer i Søgne!
Håper Start strekker seg så langt de må for å beholde IAO og Hulsker!
Beholder vi plassen i år, samt alle spillerne frem mot neste sesong(inkl. IOA og Hulsker), så mener jeg vi har et solid mannskap som vil utvikle seg mye i løpet av vinteren. Håper vi enten for beholde Benny eller får inn en ny trener med 4-4-2 filosofi.
Da tror jeg faktisk vi vil kunne hevde oss i toppen med 2-3 forsterkninger, fortrinnsvis venstreback og i angrepet.
Klarer vi bare å holde plassen tror jeg vinteren vil gjøre godt, om vi får den rette treneren!
Alladin Sane
02-10-2007, 12:52
Hva som bør hentes av nye offensive spillere avhenger jo veldig av fremtidig spillestil og formasjon. Defensivt spiller det lite rolle.
Start har pr idag kun to spillere av habil eliteseriekvalitet i forsvaret, og den ene forlater klubben etter sesongen. Start trenger tre nye førstevalg i forsvaret om klubben overlever i eliteserien og tar sikte på å styre unna gjørme neste sesong. IAO ville vært perfekt på stopperplass. Den nye serberen holder forhåpentligvis mål på venstreback. Da gjenstår eventuelt bare høyrebacken. Kanskje Olav Zanetti kunne være en anstendig signing nå som Sandefjord går ned.
Er det noen som kjenner til Amin Askar i Moss? Kunne det vært en back for Start?
Millonarios
02-10-2007, 13:44
Kanskje Olav Zanetti kunne være en anstendig signing nå som Sandefjord går ned.
Med all respekt så er ikke Zanetti god nok for en klubb med noenlunde ambisjoner. Han var knallgod i en semifinale mot Rosenborg i 2006 da han gjorde sin livs kamp, men ellers har han vært på det jevne eller langt under middels. Jeg har aldri blitt imponert av han.
Skulle jeg valgt fra øverste hylle i Norden måtte det blitt Mikael Lustig (1986). Vært linket til Aalesund samt Rosenborg, men trønderne kjøpte i stedet Fredrik Stoor fra Hammarby. Espen Ruud og Lars Kristian Eriksen bør også være alternativer fra Tippeligaen. Askar har jeg lite koll på, men virker som en spennende type.
Jeg så også noen nevne Espen Børufsen som spiss. Av det jeg så av han mot Nederland U21 var han på sitt dårligste. Dog spilte han som enslig angriper i 4-2-3-1 med Ciljan bak seg. Bør kunne fungere mye bedre med en ved siden av seg. Kunne vært spennende å prøve ut Khalili – Årst i løpet av sesongen, selv om begge er nokså like spilletyper; ingen er noen bakromsspiss á la Hulsker.
Espen K G
02-10-2007, 14:51
Jeg så også noen nevne Espen Børufsen som spiss. Av det jeg så av han mot Nederland U21 var han på sitt dårligste. Dog spilte han som enslig angriper i 4-2-3-1 med Ciljan bak seg. Bør kunne fungere mye bedre med en ved siden av seg.Det var nok meg :)
Og ja, jeg tenkte som backup i en 4-4-2 formasjon. Han er ikke typen til å ligge alene på topp tror jeg.
Er det noen som kjenner til Amin Askar i Moss? Kunne det vært en back for Start?
Jeg har mast om Amin Askar en god stund her inne. Han har gjort det meget bra som venstreback i år, og har erfaring fra aldersbestemte landslag. Når det skal sies er han vel enda noe uortodoks i spillestilen sin som back. Går ut på noen voldsomme diagonalløp av og til. Det fører til en del mål, men ganske risky bakover. Dessuten er han safe på straffer for Moss.
Han holder iallefall et langt høyere nivå enn Paulsen. Den nye serbere er jo umulig å sammeligne med enda.
Ingen som helst tvil om at både Inge Andre og Bernt Hulsker har levert varene til nå. Bernt varierer litt, men scorer svært viktige mål!! Det er en god egenskap!!
Ellers så har jeg stor tro på Aram neste sesong. Tror han kommer til å blomstre da, og ser ikke noe poeng i å hente noen særlige spisser. Trioen Hulsker, Aram og Årst er solid. Vet ikke om det er noen flere ungdommer på vei framover.
MEN, hvis noen av disse 3 blir skada/forsvinner så må vi selvfølgelig ha inn en ny spiss!
Kvartetten Årst, Hulsker, Aram og Jesper vil jeg si.
Kvartetten Årst, Hulsker, Aram og Jesper vil jeg si.
Jesper bør bevise noe snart ellers bør de kvitte seg med han,er altfor mye skadet
Alladin Sane
02-10-2007, 16:54
Med all respekt så er ikke Zanetti god nok for en klubb med noenlunde ambisjoner.
Det hjelper ikke med ambisjoner om man ikke har penger. Start har gått gjennom denne sesongen uten venstreback, og man blir vel ikke sjokkert om neste sesong blir uten høyre. Kristoffer Paulsen har vist seg enda svakere på høyre enn venstre, og uansett hva man måtte mene om Zanetti, så er han overlegent mye bedre enn Kristoffer Paulsen. Paulsen er eliteseriens aller verste back, men har et potensial som stopper.
Nordlie prøvde i sin tid å hente både Zanetti og Bjørkøy fra Hønefoss. Det er vel et kvalitetstegn.
Selvsagt skulle jeg sett at vi kunne hente back fra øverste hylle, men pr idag tar jeg til takke med en billig back av ordinær eliteseriestandard. Det ville gjort underverker i inneværende sesong.
Stig Hornnes
02-10-2007, 17:38
Paulsen har vært helt forferdelig i år, men Zanetti er ingen god erstatning. Da vil jeg heller gi Paulsen litt mer tid for å se hvorvidt en ny trener kan få skikk på han iløpet av vinteren. For mannen har et uforløst potensiale som det etter min mening er mer riktig å prøve å få ut dersom alternativet skulle være Zanetti. De få gode kampene han har levert i år har vært som stopper, men jeg har tidligere sett han gjøre en god figur på høyrebacken i Steinar sitt fravær. La oss gi Paulsen en sjanse i vinter til å få spille seg varm i en posisjon, så håper jeg at han med riktig coaching kan vise seg å være verdt investeringen.
På venstreback skriker vi etter spillere. Milisevic som kommer etter sesongen har vi ingen garantier for at kommer til å lykkes. I backup har vi Paulsen, men dersom han skal fylle rommet etter Steinar trenger vi isåfall enda en på høyreback. Vi har ellers Engedal som kan spille på venstresiden, men det er ingen veldig god løsning. Når da Stefanutto er på vei bort fra LSK etter en veldig god sesong bør Start kjenne sin besøkelsestid. Vi trenger en venstreback til!
Dersom IAO ikke blir en permanent løsning trenger vi en midtstopper også. Borgersen er ferdig på toppnivå og Engedal har ikke hatt den nødvendige progresjonen. Det er lov til å håpe at IAO blir permanent, men jeg ser liten grunn til at Stabæk skal slippe han.
På midtbanen bør vi være godt forspent sentralt. Ingen har vel innfridd i år, men potensialet er der og jeg har fremdeles stor tro på Annan og Ygor. Fredrik vet vi hva kan, men det har gått trått i år. Doffen har vært vår beste denne sesongen, men det gjenstår å se hvor lenge vi får beholde han. Borre er en helt grei høyreving, alternativt Morten Hæstad når han kommer tilbake fra skade. På venstre har vi tre stykker, Midtun Lie i form er førstevalget i utgangspunktet. Børufsen har spilt godt der til tider, men nå mot slutten har det vært tungt for han. Det er en stund siden sist jeg så han spille en god kamp. Bruno har fått altfor liten spilletid, det spørs vel nesten om han får bli i landet i det hele tatt. Konklusjonen på midten er at vi er svake på kantene og potensielt bra sentralt. Potensielt fordi den sentrale midtbanen har fryktelig mye å gå på fra i år.
I angrep ser det bedre ut enn på lenge. Årst og Hulsker har fungert bra på topp, og jeg gleder meg veldig til å se Khalili på sjansen nå snart. Det er kanskje lov til å håpe at Jesper også snart kan være spilleklar? Det som bekymrer med angrepet er alderen til Årst. Hvor lenge holder han toppnivå? Hulsker har gjort sine saker overraskende bra til nå, det betyr ikke at han blir en hit neste sesong.
Start har ingen fryktinngytende benk. Avhengig av hvem som kaprer plassene sentralt så bør vi ha god dekning der. Itilegg til de overnevnte har vi jo også Joey, Fevang og Kleiven. Det er lenge siden Joey har prestert mens det er usikkert om Fevang kommer tilbake på banen. Kleiven har jeg derimot troa på i fremtiden. Men ellers er det tynt. Defensivt har vi Engedal og Borgersen som backup, mens Børufsen og Bruno blir backup på kantene. Offensivt er det Khalili og Jesper.
Det lukter ikke akkurat fugl av dette. Klubben må være dyktige på overgangsmarkedet i vinter, hvis ikke kan vi bare glemme å være noe annet enn en middelhavsfarer neste år. Samtidig så håper og tror jeg at man tar opp flere av de mest talentfulle spillerne fra juniorlaget. 2 juniorfinaler på 2 år vitner om kvalitet, og flere av disse spillerne bør klare å etablere seg som tippeligaspillere på sikt.
Jeg er totalt uenig angående paulsen. Mannen kan jo ikke slå en enkel pasning, i tillegg loffer han joggende tilbake etter at han har gitt bort ballen med en horibel tversoverpasning. Han har altfor dårlig press på motspiller. Kan være enig at han ikke er fullt så dårlig som midtstopper, men Paulsen er alt for dårlig for Eliteserien.
Zanetti har i likhet med hele Sandefjord laget ikke ”nedrykksklusul”. Kilde:
http://www.sb.no/article/20070928/SPORT/709280013/1014/SPORT
Følgelig vil vi måtte betale Sandefjord en god sum penger for ham.
Samboeren til Stefanutto har fått jobb i Fredrikstad området. Kilde:
http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article1364757.ece
I tillegg er han kompis med Kasey Wehrman. Tror nok at Terje Høili sørger for nok en klassespiller til FFK. L
Jeg kan ikke huske å ha sett Paulsen spille en god kamp som back. Ser noen vil ha ham som stopper. Jeg mener han er for lav til det. Stoppere må ha rekkevidde, ala IAO. Vi må ha to nye backer.
Videre må vi, om jeg ikke husker feil, selge eller forlenge med Strømstad og Hæstad i 2008, ellers går de gratis etter sesongen.
Jeg kan ikke huske å ha sett Paulsen spille en god kamp som back. Ser noen vil ha ham som stopper. Jeg mener han er for lav til det. Stoppere må ha rekkevidde, ala IAO. Vi må ha to nye backer.
Det er ikke sånn at en stopper må være høy, man spiller med to stoppere, komplementære ferdigheter er viktig.. Men Paulsen er ofte litt hissig på grøten som hoppfolket sier.. Får han roa den litt ned har han potensiale..
compliance
03-10-2007, 02:00
Jeg vil gjerne ha Adriano fra sandefjord til neste sesong. Han vil være veldig god sammen med Årst på topp. Men det negative er vel at han ikke har en europeisk pass. Vi kan kanskje bytte Adriano med Bruno! :icon_lol: Tenk ! Årst, Adriano, Hulsker og Aram!
Ærlig talt.. Adriano? Hvor mange mål har han?
Hente reserven til laget som ligger sist i eliteserien? Håper for guds skyld Start satser høyere enn som så...
Millonarios
03-10-2007, 03:08
Etter å ha forhørt meg litt om Amin Askars kvaliteter så viser det seg at han like gjerne kan spille venstrekant som venstreback. Flere vil heller se han fremover på banen enn som back. Dette viser vel noe om hans offensive egenskaper som en potensiell rendyrket vingback. Rent taktisk, og da spesielt i det defensive spillet, har han fortsatt mye å gå på, men han har utvilsomt et enormt potensial. I enkeltkamper kan han dominere. Jeg har fått en bekjent av meg til å scoute han i matchen mot Skeid den 14. oktober på Bislett stadion. Samtidig så vises Moss-Ham-Kam direkte på TV2 førstkommende helg hvis ikke jeg husker riktig.
Om folk absolutt skal ha en spiss må vi ha en som er god i rommet mellom midbanen og forsvaret, for årst kommer til og spille helt på topp.. Mitt tips er Christian Holst, en færøysk spiller som spiller på Lyngby, fulgt han i ett par kamper på webtv fra danmark. Han er en spiller med teknikk og en ekstremt god "motor" om ikke Hulsker signerer kontrakt etter sesongen så håper jeg for guds skyld Start tar en titt på han.
Statistikken hans i Lyngby taler for seg selv... 71mål på 119 kamper.
Alf Qaida
03-10-2007, 08:46
Cannavaro er dårlig som stopper. Han er jo alt for lav.... :)
jeg vil også ha adriano. jeg ser potensialet i han, og mulig han bare må ha bedre spillere rundt seg for å virkelig slå gjennom
Måkeskit
03-10-2007, 19:09
At dere har talentene må vel være hevet over en hver tvil. 2 juniorcupfinaler på 2 år viser jo det! Men hvis disse talentene aldri får prøvd seg på annet nivå enn 2.divisjon så er jo ikke akkurat det bra for utviklingen deres. Må tørre å bruke noen av unggutta ellers så kan en "juvel" glippe. De fleste høyner nivået sitt med mer spilletid(ex.Høie). Lykke til i serieinnspurten, håper dere holder dere oppe!!!
Vi må spille med antatt beste lag og ikke være en oppdrettsanlegg for spillere for å selge dem uten at de har tjent laget annet en midt på tabellen plasser.
Slik det har blitt i år har vi blitt tvunget til å spille med toppet lag, og mulighetene for å slippe innpå juvelet har ikke vært særlig gunstig i noen kamper, da vi roter noe j* i 2 omg og det er forsvar for alle penga.
Men uansett hvis man ser på lagoppstillingen så er jeg sykt stolt av klubben som kan bære talenter og hjemlige spillere i troppen.
Vi kjøper Årst, andre ville ha kjøpt en spiller fra slettene i Afrika eller hvor det skulle være.
Jeg ler av LSK, Lyn og alt annet.
Cannavaro er dårlig som stopper. Han er jo alt for lav.... :)
Cannavaro er ekstrem. Det er ikke standarden for tippeligaen. I en såpass fysisk
liga hvor det i tillegg spilles mye langt, er rekkevidde og luftstyrke viktig.
DMcCarty
04-10-2007, 01:46
Hvis vi holder oss og glimt ikke rykker opp så bør thiago martins være en fyr vi ser litt nærmere på.. scorer jo hele tiden.. han ved siden av en stor sterk mann som årst tror jeg hadde blitt meget bra..
Til måkeskit:
Hvis det er noe positivt som kommer ut av sessongen i år, så er det at mange ungutter har fått sjansen. Fra egen stall har espen børulfsen og morten hæstad (intill han ble skadet) vært mer eller mindre fast, mens christer kleiven har fått innhopp jevnlig. Utover disse har jesper mathisen og aram kahili også fått prøvd seg. Når vi itillegg har to ungdommer i Bruno og Annan som også spiller jevnlig, så kan vel neppe start beskyldes for ikke å satse på unge fremmadstormende talenter.
Når vi skal handle inn for neste sessong mener jeg primært at vi skal fokusere på å styrke backplassene. Her er det dårlig stelt, og heller ingen opplagte talenter på vei frem, om end et par viser potensiale. Hvis vi beholder hulsker, ser jeg ingen grunn til å styrke den sentrale angrepsposisjonen. Det kunne være ønskelig med en anvenlig spiller som kunne spille både høyre og venstere midtbane/ving.
Hvis vi gjøre store investeringer utover disse posisjonene, vil det gå på bekostning av talentsatsingen. Det kan koste på sigt.
Jeg mener start bør satse på en top 7 plassering neste år, for dernest og erobre tippeliga gullet i 2009.
Steffen Hagen fra Odd kanskje?
Steffen Hagen..?
Den mannen er jo vokst opp og foret under Svein Hansen:icon_redface: ...! men kunne vært en tålig forsterkining:icon_razz:
Millonarios
04-10-2007, 16:47
Steffen Hagen fra Odd kanskje?
Til høyreback? Han er vel opprinnelig en midtstopper, men har hos Odd blitt flyttet over på høyrebacken grunnet hard konkurranse (Nilsson mm) og hvor Ruud har operert som høyreving i Sandstø sin 3-5-2. Var nærmest sensasjonell før sesongen med godt spill og fikk også utelt kapteinsbindet, men har etter dette slitt voldsomt med skader stort sett gjennom hele sesongen. En god og spennende spiller som er mer et resultat av hard jobbing enn talent. Jeg ser han dog mer som en stopper enn back.
Roy_Keane
04-10-2007, 20:57
sitter å ser brügge - brann på tv nå, dæven så god huseklepp er, rundspiller brügge alene, dette er en ving av enorm klasse, som start burde prøve å hente, han er jo gratis etter sesongen.. tvilsomt han vil til oss, men er jo lov å spørre hvertfall.
sitter å ser brügge - brann på tv nå, dæven så god huseklepp er, rundspiller brügge alene, dette er en ving av enorm klasse, som start burde prøve å hente, han er jo gratis etter sesongen.. tvilsomt han vil til oss, men er jo lov å spørre hvertfall.
Det er i det hele tatt gøy å se Brann trille rundt med Brûgge! Huseklepp blir nok noe vanskelig.
Primært er det backene som bør forsterkes. Jan Jenssen kan vel også bli aktuell for en ving/back rolle på sikt.
ser også på huseklepp og co. han leker seg jo. hadde vært sykt å fått han!
Det er i det hele tatt gøy å se Brann trille rundt med Brûgge! Huseklepp blir nok noe vanskelig.
Primært er det backene som bør forsterkes. Jan Jenssen kan vel også bli aktuell for en ving/back rolle på sikt.
Tipper nesten han havner i Brugge nå jeg :p
Her var det mange med dårlig hukommelse. Huseklepp skrev under for Stabæk i sommer, og spiller for bærumsklubben i 2008.
Her var det mange med dårlig hukommelse. Huseklepp skrev under for Stabæk i sommer, og spiller for bærumsklubben i 2008.
Den avtalen er ikke endelig da Stabæk ikke klarte kjøpe han i sommer.
Huseklepp er fri til å forhandle igjen.
Lurer på en ting. Denne Milisevic har kontrakt med klubben sin til 15. oktober. I FM08 kom han plutselig til start midt i sesongen. Er det sånn det fungerer i virkeligeheten også, eller må han vente til vinduet åpner? Hva gjør han fram til det isåfall?
Stig Hornnes
05-10-2007, 19:51
Overgangsvinduet åpner 1 januar, han er følgelig klar for Start den datoen.
Trodde det var unntak når man var kontraktløs jeg men..
Overgangsvinduet åpner 1 januar, han er følgelig klar for Start den datoen.
Går vel kun på spillelisens ang det med datoer.
Han kan uansett trene med klubben, dog er det som noen skriver at det er åpning for kontraksløse spillere, da man ikke kan nekte noen arbeid.
Tror det er du som må friske opp hukommelsen din her gitt.. Her burde Start være på banen om det finnes noen mulighet..
Ole Gilboe Hermansen
06-10-2007, 07:51
Nei. Jeg mener å huske at pga at han ikke kom til Stabæk i forrige vindu så drar han ikke til klubben. Det som er klart er at han blir ut året i Brann.
Roy Eriksen
06-10-2007, 11:27
Burde Ikstart gi kontrakt til han Konè?
http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article1373728.ece
Så absolutt!
Ole Gilboe Hermansen
06-10-2007, 12:20
Er skepisk. Virke for meg som om han vil bort hver gang han blir vraket. En spiller må tåle å bli vraket noen ganger om han ikke er god nok.
Om han spiller som han spiller som han gjør i RBK så hadde han vært ett klart valg på topp for Start, han har jo hatt lyst før. Men om han bruker mulighetene godt i CL så havner han nok i Frankrike, Nederland eller lignende..
Men absolutt om muligheten er til stede så er svaret ja..
Askar har vært god på Moss i dag.. Ekstremt offensiv i allefall.. :)
Askar har vært god på Moss i dag.. Ekstremt offensiv i allefall.. :)
Har vært bra ja, men har ikke vært presis nok, i passningsspillet...!
benwright
07-10-2007, 11:36
Hvor stor sannsynlighet er det for at både Inge André Olsen og Bernt Hulsker blir Start-spillere neste sesong?
Det hadde vært en drøm.
Roy Eriksen
07-10-2007, 11:38
Hvor stor sannsynlighet er det for at både Inge André Olsen og Bernt Hulsker blir Start-spillere neste sesong?
Det hadde vært en drøm.
60% sannsynlighet at de vil bli her hos oss. Men det er opp til AIK og Stabæk.
Ole Gilboe Hermansen
07-10-2007, 11:43
60% sannsynlighet at de vil bli her hos oss. Men det er opp til AIK og Stabæk.
Nettopp. AIK og Stabæk avgjør mye. Personlig tror jeg at IAO gjerne ser at han blir på sørlandet med tanke på at familien har flyttet hitt, mens Bernt er jeg mer usikker på.
bernt har jo endelig funnet en klubb han faktisk spiller bra i. hvorfor skulle han ville dra?
Tror begge blir, spesielt Hulken som endelig får spilletid i en klubb. Tror ikke AIK syns han er så viktig ettersom han har blitt benket kamp etter kamp.
IAO tror jeg det er værre med. Får vi han, blir det dyrt! Betales ut av en 4-årskontrakt med Stabæk + en overgangssum! Maza penge! Men tror styret skjønner hvor viktig han har vært og punger ut.
Besserwisser
07-10-2007, 16:46
Hent Oluwasegun Abiodun. Kontrakten hans går ut etter sesongen og han er et varp i mine øyne. blir kjedelig med enda en utlending i så fall, men men..
Jeg tror på en av dem.
Kone som nevnt er sur når han vrakes og stor fornøyd da han spiller.
Gidder ikke å ha slike personligheter innenfor Sør Arena.
Nå som Odd rykker ned blir det spennende å se hva som skjer med Jarstein og Ruud.
Det kan bli for dyrt for oss, men det er ihvertfall spillere som hadde gått rett inn å forsterket laget
frankieboy
07-10-2007, 21:06
Nå som Odd rykker ned blir det spennende å se hva som skjer med Jarstein og Ruud.
Det kan bli for dyrt for oss, men det er ihvertfall spillere som hadde gått rett inn å forsterket laget
Kunne godt tenke meg Steffen Hagen også jeg.. en lokal gutt som har vokst enormt de siste 2 årene...
Kunne godt tenke meg Steffen Hagen også jeg.. en lokal gutt som har vokst enormt de siste 2 årene...
Hagen hadde gjort seg. Kaptein på et tippeligalag i en alder av 21 år. Det at han er Kristiansandsgutt er aldri negativt....
Da er Sandefjord klare for nedrykk! Noen derfra dere kunne tenke dere? Personlig, så hadde jeg likt å fått Madsen. I alle fall om IAO forsvinner...!
fishkillen
07-10-2007, 22:45
Jeg tror IAO blir værende. Start komme til å kjøpe han ut av kontrakten.
Blir Benny værende, tror jeg også Hulsker blir værende. Håper Bruno peller seg hjem igjen til Brasil. Var jo bare tragisk å se han mot FFK. Gjorde lite positivt.
Mener også at Annan ikke er god nok.
Så jeg vil at klubben skal se etter midtbanespillere og en spiss.
Knarvik hadde jo vært en god tilvekst. Kunne tenkt meg en spiss som er litt lik på Hulsker (men det er jo ikke mange av de).
Men først skal vi da unngå nedrykk!!!!Føler meg ikke trygg.
compliance
07-10-2007, 23:01
Annan ikke god nok ??!!! Hva er det du sier mann ?! En ghanesisk landslagsspiller som spiller fast på landslaget er mer enn god nok for IK Start. Annan er bedre enn Ygor og burde har spilt mer. Forskjellen er bare at Ygor kostet Start 10 mill og derfor spiller han i stedenfor Annan.
Gode nok spillere på Sandefjord er vel Knarvik og Madsen.. Dog trenger vi vel ikke Knarvik..
Espen K G
07-10-2007, 23:38
Håper Bruno peller seg hjem igjen til Brasil. Var jo bare tragisk å se han mot FFK. Gjorde lite positivt.Mener du i løpet av de 4-5 minuttene han fikk på slutten av kampen? Sånn som han har gjort hele tiden?
Jeg mener at Bruno bør få muligheten til å spille mer enn det han gjør, slik at han kan venne seg bedre til spillestilen, samt spille seg inn i kamper. Slik han blir brukt nå er det umulig for han å få vist seg frem. Jeg mener det bor mer i han enn det vi har sett til nå, men det får vi dessverre ikke sett :(
Så jeg vil at klubben skal se etter midtbanespillere og en spiss.Så back-posisjonene våre vil være godt besatt etter denne sesongen? I think not! Spiss bør vi ha godt nok dekket opp dersom vi beholder Hulken, og på midtbanen bør vi også være greitt forspent dersom ikke både Hæstad og Strømstad drar sin vei.
Tror fokuset bør være på den bakre fireren, dersom vi skal forsterke laget skikkelig.
Forskjellen er bare at Ygor kostet Start 10 mill og derfor spiller han i stedenfor Annan.
Lennartson sa i et intervju for en stund siden at Annan kom hjem fra forrige landslagsopphold med litt smårusk. Han har jo også vært syk lenge. Hadde han vært i toppform hadde han nok spilt.
fishkillen
08-10-2007, 16:44
Lennartson sa i et intervju for en stund siden at Annan kom hjem fra forrige landslagsopphold med litt smårusk. Han har jo også vært syk lenge. Hadde han vært i toppform hadde han nok spilt.
Jeg mener bare at han er for dårlig framover på banen. 1 av 10 pasninger går i riktig retning (Mot motstanders mål). Vi er vel nok besatt av slike spillere. Ygor er ikke veldig offensiv han heller. Hæstad er vel ikke akkurat en playmaker som slår gode pasninger han heller, derfor kunne jeg godt tenkt meg knarvik. Han er en habil spiller. Bedre med to strømstad typer enn to som ikke liker og spille ballen fremover. Er kanskje derfor det ble så vanvittig mange langpasninger under SIB akkurat fordi både Annan, Hæstad, Ygor spilte der. Ikke samtidig. I tillegg har vi Hardarsson. har vi ikke nok defensive midtbanespillere? Gi meg en kreativ ensom kan spille sammen med Hæstad og strømstad.
Joda. Styrk gjerne forsvaret. Det har jo lekket inn i bøtter og spann i år, helt til Benny tok over. Hva skjer?? Han fjerner Ygor fra de bakre rekker. Det holder i massevis. Vi har muligens fått en venstreback som duger. Det vil jo vise seg. Vi får Paulsen over på den siden han liker seg og vi har 4 stoppere. Trenger vi flere? kanskje bytte borgersen med Madsen. Engedal kan vel spille høyreback. Har vi ikke noen tallenter på b-laget da, som kan spille venstreback?
fishkillen
08-10-2007, 16:47
Mener du i løpet av de 4-5 minuttene han fikk på slutten av kampen? Sånn som han har gjort hele tiden?
Jeg mener at Bruno bør få muligheten til å spille mer enn det han gjør, slik at han kan venne seg bedre til spillestilen, samt spille seg inn i kamper. Slik han blir brukt nå er det umulig for han å få vist seg frem. Jeg mener det bor mer i han enn det vi har sett til nå, men det får vi dessverre ikke sett :(
Så back-posisjonene våre vil være godt besatt etter denne sesongen? I think not! Spiss bør vi ha godt nok dekket opp dersom vi beholder Hulken, og på midtbanen bør vi også være greitt forspent dersom ikke både Hæstad og Strømstad drar sin vei.
Tror fokuset bør være på den bakre fireren, dersom vi skal forsterke laget skikkelig.
Og hvorfor starter han ikke? Han er ikke i nærheten av start 11`rn. Jeg mener ygor hatt blitt brukt på feil plass i år, og det er alle enig i. Eneste grunnen til at de faktisk har brukt han så mye, er rett og slett for at han skal komme klar for den grensa som er satt for slike spillere. Han har ikke vært spesielt god på midten heller, men forhåpentligvis kommer det seg neste sesong.
Bruno blir vel sendt hjem vil jeg tro. Annan er jeg mer usikker på. går han klar for den grensa?
Og hvorfor starter han ikke? Han er ikke i nærheten av start 11`rn. Jeg mener ygor hatt blitt brukt på feil plass i år, og det er alle enig i. Eneste grunnen til at de faktisk har brukt han så mye, er rett og slett for at han skal komme klar for den grensa som er satt for slike spillere. Han har ikke vært spesielt god på midten heller, men forhåpentligvis kommer det seg neste sesong.
Bruno blir vel sendt hjem vil jeg tro. Annan er jeg mer usikker på. går han klar for den grensa?
Begge blir nok i Start. Det både håper og tror jeg. Bruno blir brukt for lite, og jeg tror han blir mye bedre etterhvert som han lærer spillestilen bedre. Han har startet én kamp i år, borte mot Viking, og var i manges øyne Starts beste den kampen. Annan har etter min mening vært ganske solid, og jeg foretrekker han foran Ygor på midten.
Espen K G
08-10-2007, 17:03
Og hvorfor starter han ikke? Han er ikke i nærheten av start 11`rn.Min svar var til din kommentar: "Håper Bruno peller seg hjem igjen til Brasil. Var jo bare tragisk å se han mot FFK. Gjorde lite positivt."
Poenget mitt var at han får kanskje 4-5 minutter på slutten av hver kamp, da er det nesten en selvfølge at han ikke klarer å prege en kamp. Han pleier også komme inn i kamper hvor Start forsøker å sikre seieren (hvor ofte har han kommet inn når vi ligger under? Noen som har ført statistikk?), og da er det relativt lite som skjer der oppe han spiller. Han kan liksom ikke sette i gang et angrep helt alene de 4-5 minuttene han får spille.
Mulig han ikke er god nok for laget og bør sendes hjem. Jeg mener derimot at han bør få spille mer slik at han får vist om han er god nok eller ikke. Det har han ikke fått mulighet til frem til nå, mye på grunn av behovet for kontinuitet i første-elleveren.
De eneste kampene han har fått litt spilletid har vel vært hjemme mot Godset og AAFK, hvor han ble byttet inn etter henholdsvis 74 og 77min. Jeg var selv på Godset kampen og da lekte han seg til tider med forsvaret deres. Det som manglet var bedre overblikk over medspillere og pasningsmuligheter (litt sånn Alanzinho), noe som kommer etter mer spilletid med laget.
Edit; hadde glemt Viking kampen borte. Spilte 75minutter og fikk beste karakter av Start-spillerene av fvn.no :)
Men nok om det. Dette hører vel egentlig hjemme i Bruno-tråden uansett :)
For å være litt "on-track"; vi behøver en back på hver side (da vi ikke vil ha god dobbel dekning på noen av de to plassene) til neste år. I tillegg må IAO og/eller Hulsker erstattes dersom en eller begge ikke fortsetter etter utleie.
Alf Qaida
08-10-2007, 19:06
Vi må vel ha en fullgod erstatter når, eller dersom, Doffen forsvinner....
Tviler på at Doffen forsvinner, han har jo ikke akkurat spillt så mye i høst, og i de kampene han har spillt har han vel ikke imponert noe helt spesiellt. Det har vært bra, men ikke ekstremt bra.
Jeg frykter derimot heller at en spiller som Håland, Borre el. skal gå. Det hadde vært værre enn om doffen dro.
Ole Gilboe Hermansen
08-10-2007, 19:50
Tviler på at Doffen forsvinner, han har jo ikke akkurat spillt så mye i høst, og i de kampene han har spillt har han vel ikke imponert noe helt spesiellt. Det har vært bra, men ikke ekstremt bra.
Jeg frykter derimot heller at en spiller som Håland, Borre el. skal gå. Det hadde vært værre enn om doffen dro.
Martin er jeg ikke redd for å miste. Atle Roar er jeg usikker på, men jeg tror han blir. Doffen og Fredrik blir tror jeg også.
Alf Qaida
08-10-2007, 19:59
Jeg tror eierne forholder seg som i sommer. Så for at Start skal få kjøpt både Hulsker og IAO, så trengs det penger fra salg. Der kommer Doffen inn. LSK er garantert interessert. Spørsmålet er om Doffen tørr gå til en anna norsk klubb. For egen personlig utvikling er det definitivt smart av han.
Hvorfor er det smart av Doffen å gå til LSK, det må i tilfelle være om vi rykker ned som vi ikke gjør.. Man kan velge de samme motstanderne med Start eller LSK, bytter bare ut medspillerne, spillerne til LSK er ikke mye bedre enn Start sine..
Jeg tror eierne forholder seg som i sommer. Så for at Start skal få kjøpt både Hulsker og IAO, så trengs det penger fra salg. Der kommer Doffen inn. LSK er garantert interessert. Spørsmålet er om Doffen tørr gå til en anna norsk klubb. For egen personlig utvikling er det definitivt smart av han.
Her kan du umulig være ute etter annet enn provokasjon...
Notch Johnson
10-10-2007, 08:49
Doffen må gjerne dra, og han vil nok det selv hvis han ønsker å viderutvikle seg som spiller på landslagsnivå.
Ygor kan også dra hjem sammen med kameraten sin Bruno.
Disse to var selvfølgelig årets bomkjøp i hele tippeligaen til en latterlig høy pris.
Doffen må gjerne dra, og han vil nok det selv hvis han ønsker å viderutvikle seg som spiller på landslagsnivå.
Ygor kan også dra hjem sammen med kameraten sin Bruno.
Disse to var selvfølgelig årets bomkjøp i hele tippeligaen til en latterlig høy pris.
Brasilianerne burde få litt tid på seg,det tok alanzinho noen år før han blomstret i stabæk
Millonarios
10-10-2007, 11:39
Vi må vel ha en fullgod erstatter når, eller dersom, Doffen forsvinner....
Jeg vil allerede foreslå Vadim Demidov.
vet svært lite om han,men dyr blir han nok.
bergkamp
10-10-2007, 12:00
Vet ikke om det er foreslått her før, men hva med å hente Espen Ruud som erstatter for Steinar Pedersen på høyreback?
Vet ikke om det er foreslått her før, men hva med å hente Espen Ruud som erstatter for Steinar Pedersen på høyreback?
Han bør være et alternativ, selv om vi burde ha inn litt mer rutine. Ruud har heller ikke blitt rendyrket i forsvaret i det siste, spilt mye midtbane.
En back eller to er noe vi trenger.. Skulle vært på banen med tanke på Tamandi fra AIK som har signert for Lyn. Han har i allefall storspilt for AIK i år.
Hvor var Start?
http://www.fxt.no/tippeligaen/lyn/article1379809.ece
Ole Gilboe Hermansen
10-10-2007, 13:56
Hvor var Start?
http://www.fxt.no/tippeligaen/lyn/article1379809.ece
Mest sansynlig i Kristiansand.
langemannen
10-10-2007, 13:58
Det er vel sannsynlig at det blir særdeles vanskelig å gode spillere til å signere for Start før.
1. Det er klart at vi beholder plassen.
2. Det blir klart hvem som skal være trener.
De fleste spillere vil gjerne vite at de kommer til å få tillitt hos treneren og så lenge det er usikkert hvem som blir det, blir det vanskelig å få nye spillere nå
Ole Gilboe Hermansen
10-10-2007, 14:04
Det er vel sannsynlig at det blir særdeles vanskelig å gode spillere til å signere for Start før.
1. Det er klart at vi beholder plassen.
2. Det blir klart hvem som skal være trener.
De fleste spillere vil gjerne vite at de kommer til å få tillitt hos treneren og så lenge det er usikkert hvem som blir det, blir det vanskelig å få nye spillere nå
Meget gode poeng der.
nordlie skrker etter doffen
http://www.dagbladet.no/sport/2007/10/10/514625.html
men skriker doffen tilbake??
bergkamp
10-10-2007, 16:39
Han bør være et alternativ, selv om vi burde ha inn litt mer rutine. Ruud har heller ikke blitt rendyrket i forsvaret i det siste, spilt mye midtbane.
Stemmer at han har spilt mest på midtbanen i år ja. Er faktisk toppscorer i Odd denne sesongen med 7 scoringer. Sier ikke nei takk til en offensiv og målfarlig back jeg...
Her burde start vært med å kjempet!
Håper de var det!
http://www.fxt.no/tippeligaen/lyn/article1384788.ece
Millonarios
12-10-2007, 15:25
Da kan vi begynne å jakte på Lars Kristian Eriksen.
når kommer vår kjære kroatier?
Er vel fra 1 januar det.. Eller?
Ole Gilboe Hermansen
12-10-2007, 21:49
Var ikke han serber?
La merke til at han scoret ett flott mål for u21 i dag mot Sveits. Trenger noen gode skuddbein.. :)
hvor i helvete var matta når lyn har henta to backer, sistemann shane stefanutto, gratis!
Blir kvalm av inkompetansen!!
frankieboy
12-10-2007, 22:55
hvor i helvete var matta når lyn har henta to backer, sistemann shane stefanutto, gratis!
Litt kjedelig for disse to spillerne når de må spille Adecco-fotball med Lyn neste år. Vi kjenner jo til andre som har gjort dårlige valg (les Corrales) det siste året...
Seriøst: Det er ikke lett for Start å få forsterkninger når de ligger på kvalikplass. Når plassen er sikret kan Matta og Co begynne å handle!! Det er helt forståelig synes jeg...
Ole Gilboe Hermansen
12-10-2007, 23:07
Seriøst: Det er ikke lett for Start å få forsterkninger når de ligger på kvalikplass. Når plassen er sikret kan Matta og Co begynne å handle!! Det er helt forståelig synes jeg...
Jeg kunne ike vært mer enig. Ikke lett å få spillere til klubben, når det fortsatt er usikkerhet. Tror også at handlen vil begynne når vi er sikret.
Lett er det nok ikke, men jo lengre man venter med å fikse seg Bosman spillere jo mindre sjanse er det for å få dem.
Er nå sånn at jo tidligere man er ute å lufter tilbudet for en spiller jo mindre konkurranse har du om dem.. Bedre å stille først i køen enn å komme diltende etterhvert..
Ole Gilboe Hermansen
12-10-2007, 23:56
Lett er det nok ikke, men jo lengre man venter med å fikse seg Bosman spillere jo mindre sjanse er det for å få dem.
Er nå sånn at jo tidligere man er ute å lufter tilbudet for en spiller jo mindre konkurranse har du om dem.. Bedre å stille først i køen enn å komme diltende etterhvert..
Helt enig,men som du sier er det ikke lett å være i ledelsen nå,men kjenner jeg dem rett jobbes det nok i kulisene.
Så kommer det litt an på hva det jobbes med da? Om det er å justere neste års billettpriser eller om det er å få inn nye folk i administrasjonen eller hva som helst.. Jeg ser ikke vitsen i å kjøpe alt for mange spillere heller.. om man tror at 3-4 forsvinner så vil jeg ha like mange tilbake.
Steinar forsvinner jo pluss at det nok forsvinner en to tre til.. Har troa på at vi får ordna Hulk og IAO permanent.
Da er det viktig at vi forsterker først og fremst med to backer en høyre og en venstre.
En IAO kan jo kle både backplass og stopperplass, men han må spille stopper.
Så gitt at vi får med IAO og Hulsker vil jeg ha på plass backer, det må være førstepri. I så måte er jeg forbanna over at vi ikke fikk signa Stefanutto.. En KLAR forbedring av laget.. Men får håpe vi kan finne no som er bedre.
Roy Eriksen
14-10-2007, 12:11
Noe for Start??? Siden skal Steinar gå til LSK. Hvorfor ikke kjøpe andre som tenker å gå tilbake til Norge.
Se her:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175067
frankieboy
14-10-2007, 12:26
Noe for Start??? Siden skal Steinar gå til LSK. Hvorfor ikke kjøpe andre som tenker å gå tilbake til Norge.
Se her:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175067
Rosenborg er vel eneste aktuelle lag i Norge vil jeg tro... evt Brann!!
Sånn er det, og blir det helt til vi er i den ypperste eliten av Norsk fotball...
Panzer sa vel, at enga var eneste laget han ville spille for i Norge?
Stig Hornnes
14-10-2007, 13:18
Rosenborg er vel eneste aktuelle lag i Norge vil jeg tro... evt Brann!!
Sånn er det, og blir det helt til vi er i den ypperste eliten av Norsk fotball...
Hvis det bare er et la som er interessant for Hagen er del vel Enga.
Litt kjedelig for disse to spillerne når de må spille Adecco-fotball med Lyn neste år. Vi kjenner jo til andre som har gjort dårlige valg (les Corrales) det siste året...
Det er lite trolig at laget som havner på kvalikken rykker ned. Uansett så har ikke Lyn noe veldig mye bedre utgangspunkt enn Start i forhold til kvalikken og burde derfor heller ikke vært spesielt mye mer attraktive. Start sliter med begge backene og har nå stått på sidelinjen og sett to kvalitetsspillere forsvinne gratis til et lag rett over Start på tabellen. Det er trist.
Lyn har sykt med penger.... Etter flere år på sparebluss virker det som om de bruker millioner på bosmanspillere.
Lyn har jo tjent gode penger på sine nigerianere, jeg regner med at det er enkelte av disse pengene som nå blir investert videre.
Har kikket litt på Moldesupporterenes diskusjonsforum. Virker som om de er overbevist om at Hulsker kan hentes til MFK, forøvrig samme med Koné, Sungot og et par til. :)
fishkillen
14-10-2007, 19:24
Lyn har jo tjent gode penger på sine nigerianere, jeg regner med at det er enkelte av disse pengene som nå blir investert videre.
Har kikket litt på Moldesupporterenes diskusjonsforum. Virker som om de er overbevist om at Hulsker kan hentes til MFK, forøvrig samme med Koné, Sungot og et par til. :)
Ble ikke han kasta ut derfra da? Må da være mye triveligere å bli værende på det blide sørland.
Tror nok start henter en høyre back, kanskje to og en spiss dersom hulsker stikker.
Jeg vil tro Start får konkuranse fra MFK og 1-2 andre Norske klubber.
Det gjelder å handle raskt, tror ikke Start lar Huslker diskutere med andre klubber i innspurten uansett så har vi taket på Hulsker om det kommer andre interessenter.
Jeg vil tro det jobbes godt nå i denne pausen vi har forran oss nå før det braker løs mot Odd.
La merke til at han scoret ett flott mål for u21 i dag mot Sveits. Trenger noen gode skuddbein.. :)
Demidov var en av de bedre spillerne i u21 landskampen,han er en spennende spiller som start iallefall burde vurdere
Tekoppen
15-10-2007, 15:37
D må da være mulig å få til bake tidligere spillere å.. (David, Alex, IKKE MARIUS!) Sikre oss I.A.O og hulsker, så er d ikke mange som kan slå oss...
;) Bare min mening da;)
The Rock
16-10-2007, 00:12
Salif Diao! Sheriffen vil rule i tippeligaen. hehe
Pål Thorsen
16-10-2007, 01:54
Ble ikke han kasta ut derfra da? Må da være mye triveligere å bli værende på det blide sørland.
Tror nok start henter en høyre back, kanskje to og en spiss dersom hulsker stikker.
Som om Sundgot vil reise til Molde!
Olafur Örn Bjarnason er en spiller Start burde vurdere,kontrakten hans med brann går ut etter sesongen og han vil ikke fornye den.
Tromsø har allerede signalisert interesse for den islandske stopperen!
Reservesamen
16-10-2007, 17:19
Hvorfor skulle han ikke ville det. Han har jo måtte krangle seg til spilletid i LSK, og en skal vel ikke se bort fra at Lsk forsterker akkurat denne lagdelen. Når han i tillegg kommer fra området, så er det vel ikke usannsynnlig?
Pål Thorsen
16-10-2007, 17:47
Tviler på at det skjer!
Men om det skulle skje så er det nok han Molde ville ha hentet før Hulsker så det er positivt for oss!
Måkeskit
18-10-2007, 18:39
Ka med Magnus (Mikkelsen)?? E ikkje han fremdeles Start spillar eller tar eg heilt feil nå? Lura på om ikkje kontrakten hans går ut i år. Spennandes spillar som sikkert vil komma hvis han får sjangsen.
Ole Gilboe Hermansen
18-10-2007, 18:42
Tviler på at det skjer!
Men om det skulle skje så er det nok han Molde ville ha hentet før Hulsker så det er positivt for oss!
Nå er situasjonene rundt Bernt avklart. Vel, ihverfall om vi klarer oss i eliten.
Ole Gilboe Hermansen
18-10-2007, 18:49
Koppinene ble ikke enig med RBK i følge TV2, noe for oss?
bergkamp
18-10-2007, 18:57
Kanskje det.. Står hvertfall her at han kan havne i en annen tippeligaklubb:
http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article1395070.ece
frankieboy
19-10-2007, 07:03
Tipper det står på lønnskrav, og hvis ikke RBK kan betale det han ønsker, så skal vel Start også slite....
Tipper det står på lønnskrav, og hvis ikke RBK kan betale det han ønsker, så skal vel Start også slite....
Enig, Koppinen er urealistisk. Jeg kan ikke se at han går til andre enn Brann i Norge...
Koppinen har vi råd til om vi vil.
En hypotese:
Hadde vi kjøpt Koppinen for eksempel 4 mill og gitt han en treårskontrakt med 2 mill i lønn i året ville det kostet oss totalt 10 mill. Nå kan vi få han gratis og følgelig gi han mere i lønn f.eks 3 mill i året, og det vil koste oss 9 mill. Etter det jeg forstår så var det kun detaljer RBK og Koppinen ikke ble enige om.
Men om Koppinen kan tenke seg en overgang til Start er jo en annen sak, og trenger vi Koppinen dersom IAO blir startspiller permanent?
Dorsin er jo også bosmannspiller og backer er jo noe vi virkelig trenger,
Her må start SATSE!!!!!
http://www.rbk.no/incoming/article92536.ece
...kanskje Myggen er ledig?
Besserwisser
20-10-2007, 04:10
Koppinen har vi råd til om vi vil.
Ikke vil vi han og ikke har vi råd til han. At man skal gå etter de spillerne som en gjenomsnittlig tippeligaklubb i år, RBK, mener er sine svakeste og mest overbetalte ledd er for meg en gåte. Verken Dorsin eller Koppinen er klassespillere, de har aldri hevdet seg stort i en viktig kamp og de vil aldri gjøre det heller - det at noen føler at de skal lønnes på nivå med toppledere i Norge er ikke annet enn latterlig.
I Start burde faen meg minst halvparten av gutta dyttet flere månedslønner ned i bøssene på søndag, starte med Fredrik som ikke burde fått mer enn hva bussbillettene til Dønnestad koster i lønn for året. Start tjener ikke akkurat enormt med penger - er tross alt en middels bedrift med få faste inntekter.
Besserwisser
20-10-2007, 04:14
Jeg vet ikke om Shane ønsket å bli boende på østlandet eller ikke, men det gjør kanskje du?. Bostedsfaktor er ofte viktigere enn pluss minus 100.000 i lønn for en del, ta Tödi som måtte pendle fra Køben ukentlig for å signere den siste kontrakten.
Tipper Matta gjør så godt han kan, om du mener han er inkompetent er du garantert ikke alene, men du kan ikke forvente at alle spillere vil til Start - da hadde vi sikkert snubbet Randaberg for Svenning for lenge siden....
Millonarios
20-10-2007, 20:14
Jeg setter Demidov høyere rangert enn alle spillere under 21 år i hele landet, et helt utrolig talent som får så altfor lite oppmerksomhet. Fikk minimalt med spilletid i Sandefjord hos Thodesen blant annet pga skader, mens han gjorde et tildels mislykket treningsopphold i Stabæk for to-tre sesonger siden. På lån i Manglerud Star ble han flyttet opp på midtbanen fra sin opprinnelige posisjon som stopper og der har han mildt sagt blomstret. Linket til toppklubber i Sverige i fjor.
Stallen er i dag dog preget av nærmest et hopetall av potensielle sentrale midtbanespillere og indreløpere, men Demidov ville vært en god erstatter for enten Doffen, Strømstad eller evt. begge.
Millonarios
20-10-2007, 20:39
Det er et stort marked for midtstoppere i landet for tiden, slik at jeg må si meg enig i Besserwisser sine uttalelser. Hvertfall ikke noe første prioritert for min del, jeg har heller aldri hatt særlig sansen for Koppinen. Tore Reginiussen, Even Hovland, Johan Lædre Bjørdal, Andreas Nordvik, Kim André Madsen, Steffen Hagen, Birger Madsen og Jørgen Horn er bare noen av talentene som kommer opp nå, Nordtveit kanskje det største, men selvfølgelig helt uaktuell.
Om folk absolutt skal ha en spiss må vi ha en som er god i rommet mellom midbanen og forsvaret, for årst kommer til og spille helt på topp.. Mitt tips er Christian Holst, en færøysk spiller som spiller på Lyngby, fulgt han i ett par kamper på webtv fra danmark.
Statistikken hans i Lyngby taler for seg selv... 71mål på 119 kamper.
Scorte igjen gitt.. Men nå har vi jo skaffet Hulsker mest sannsyneligvis.Så da sikter vel Start inn på å ordne Olsen permanent.
Hva er neste sted der vi må forsterke, jeg mener begge backplassene må det forsterkninger til.
Men jeg synes det blir fokusert for mye på hva som kommer inn.. Hva tror vi forsvinner ut?
Jeg tipper:
en keeper, enten rune eller tommy.
forsvar: Steinar til LSK, Bård tror jeg egentlig legger opp etter sesongen
midtbane: her er jeg usikker men den som ligger mest utsatt til er vel Joey slik som jeg ser det. Strømstad og Hæstad er nok aktuelle for utlandet, men om klubben er litt kald venter man etter ett eventuelt em sluttspill så kan man få presset prisen en god del oppover. Ungguttene blir..
Angrep: Bruno håper i allefall jeg får fornya opphold og arbeidstillatelsen sin her. Han viser i dag at han fortjener mer spilletid.
Så at 4 spillere forsvinner fra a stallen før neste sesong drar igang kan man ikke se bort ifra..
Hvor mange kommer inn?
Sitter og ser Pakistan-Irak. Klassespiller han kapteinen til Irak, men det er vel ikke sansynlig å få noen av dem til norge.. Skulle tro det var høyere nivå her enn i Qatar da..
Kenneth Kvalheim på billigsalg:
http://www.dagbladet.no/sport/2007/10/23/515881.html
Roy_Keane
23-10-2007, 11:47
uinteressant spørr du meg.
Først må vi sikre oss Olsen, deretter selge midttun lie, for så å satse på Børufsen og M. Hæstad. Kanskje vi bør ha en vnstrekant. Får jo han venstrebacken fra Island.
Får jo han venstrebacken fra Island.
Noe jeg ikke har fått med meg her???
Planen til Olsen9 er genial om vi tar mål av oss å komme midt på tabellen i Adeccoligaen neste sesong.
Ole Gilboe Hermansen
23-10-2007, 20:46
Noe jeg ikke har fått med meg her???
Etter sesongen vil vi få en serber som spiller på Island(husker ikke navnet).
Etter sesongen vil vi få en serber som spiller på Island(husker ikke navnet).
Å ja, men det visste jeg jo! Trodde han mente Islending jeg ;)
Reservesamen
24-10-2007, 21:40
Måtte bare dra frem denne igjen og konstatere at han i allefall er ønsket, så får vi se hvem som får rett...
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article92921.ece
stinger2
25-10-2007, 12:55
http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3080818.ece
Hvor var Start????
Roy_Keane
25-10-2007, 14:39
jævla irriterende, faen ta deg mathisen, du følger jo faen ikke med.....
mr.leipsland
25-10-2007, 14:45
Har Kevin Larsen prestert noe som helst som venstreback de siste åra da?
Start må først finne ut hvilken divisjon de skal spille i neste år, dernest må trenerspørsmålet avklares. Når det er på plass kan spillerjakta begynne.
Giovanni
25-10-2007, 15:09
jævla irriterende, faen ta deg mathisen, du følger jo faen ikke med.....
da blir neste spm... hva vet du om at det ikke har vært kontakt mellom start og spiller, men at spiller ikke fant start interessant!?
ikke vet jeg... men i enkelte tillfeller kan det jo faktisk tenkes at start er i kontakt med spillere uten at hele kristiansand vet om det... (ikke et utenkelig scenario)
Kopinnen som ifølge noen her inne var helt urealistisk for Start å få signert, har nå signert for storklubben Tromsø.
Kopinnen som ifølge noen her inne var helt urealistisk for Start å få signert, har nå signert for storklubben Tromsø.
og her er linken: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=177401
Beklager men for tiden er TIL en mer atraktiv klubb enn IK Start. Bare se hvem de har klart å hente. En U-21 spiller fra Lyn. Helge Haugen og Martin Knudsen i fra Brann, og nå sist Koppinen.
Beklager men vi er ikke så attraktive som vi skulle ønske. Uansett må vi berge plassen slik at BNH blir, samt sikre oss IAO. Deretter må vi klare å beholde minst en av K. Hædstad og Strømstad. Alt dette blir dyrt.
Så bør vi først kvitte oss med middelmådige spillere før vi henter inn nye. Har ikke for mye penger i klubben. Så kan vi begynne å tenke på å krype på knærne bort til Dag Rasmussen og spørre om han kunne tenke seg å hjelpe med en million eller ti.
Å ja - Bare en liten ting til; hvis vi er heldig, må vi klare oss i gjennom to kvalikkamper.
Lars Olav Karlsen
30-10-2007, 10:08
Hva med Martin Andresen? Han er kontraktsløs snart og ønsker nye utfordringer, og det vil man jo kunne si at han kan få i Start ;)
Vi kan jo sende Ygor tilbake så har vi god plass til han på laget.
Hva med Martin Andresen? Han er kontraktsløs snart og ønsker nye utfordringer, og det vil man jo kunne si at han kan få i Start ;)
Nå er det like før jeg stenger deg ute her...
Martin er aaaalt for dyr å drifte. En spiller på slutten av karieren ( samt mye skadet ) er ikke tingen, men dine tanker om Ygor deler jeg fullt ut !!!!
Hva med å få hjem litt sørlandske middelmådigheter til forsvarsrekka til neste år.
Yngvar Håkonsen er vel skviset ut nå som Koppinen tar plassen bak. Knut Henry Haraldsen eller Tom Reidar Haraldsen?? Sistnevnte fikk ikke ny kontrakt for storlaget Viborg... Skulle Odd gå ned har vi jo Steffen Hagen og Svein Fredrik Stray også.
Dessuten har vi jo alltids brødrene Risholt som kan brukes lenger frem på banen. Bare å velge å vrake i sørlendinger her.
Viskelæret
30-10-2007, 12:17
Vil ikke ha en eneste av di...da er di faktisk bedre alle di vi har pr.dato!! Men forsterkninger må vi ha...
Hva med å få hjem litt sørlandske middelmådigheter til forsvarsrekka til neste år.
Yngvar Håkonsen er vel skviset ut nå som Koppinen tar plassen bak. Knut Henry Haraldsen eller Tom Reidar Haraldsen?? Sistnevnte fikk ikke ny kontrakt for storlaget Viborg... Skulle Odd gå ned har vi jo Steffen Hagen og Svein Fredrik Stray også.
Dessuten har vi jo alltids brødrene Risholt som kan brukes lenger frem på banen. Bare å velge å vrake i sørlendinger her.
Eller hva med Glenn Andersen på backplass.. En klar forbedring i forholdt til hva vi har der i dag etter Steinar pakker posen.. Bedre med en sørlending som holder mål enn en trønder som totalt mangler plasseringsegenskaper.
stinger2
30-10-2007, 12:36
Vil ikke ha en eneste av di...da er di faktisk bedre alle di vi har pr.dato!! Men forsterkninger må vi ha...
kunne ikke vært mer enig.
Vi må handle, men vi må handle gode spillere ikke middelmodige. Det har vi nok av. vi er har det 3 største budsjettet kun slått av Rosenborg 185mill og Brann 105mill. Så hvis andre klubber har penger til gode spillere så må vel vi også ha penger.
kilumall
30-10-2007, 20:39
det hadde vært gøy å se peter koptef i start,han var jo en di beste vingene i tippeligaen for noen år tilbake.
Yngvar Håkonsen
Hjelp. Leste først Yngve Hågensen (http://multimedia.api.no/www.frifagbevegelse.no/archive/01193/Yngve_H_ny_1193563m.jpg). Håper inderlig ikke han kommer, for å si det sånn!
Jeg tror start trenger en skikkelig evaluering av hele systemet rundt fotballen før vi begynner å ansette nye spillere. Det håper jeg Soler tar tak i.
Angående dem så blir det vrake for min del.
Stig Hornnes
03-11-2007, 07:36
Ezekiel Bala burde være et interessant navn. Et kjempetalent med potensiale i nærheten av Edu men som ikke har fått det helt til i Lyn. Nå vil han bort fra Oslo vest og Start bør kjenne sin besøkelsestid!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182846
Roy_Keane
03-11-2007, 15:48
nei takk, vi har nok ikke eu spillere, dessuten er han ikke noe god,da hadde han spilt på lyns lag!
nassen0f
05-11-2007, 18:12
Vadim Demidov: selv om det nok blir vanskelig å hente han, går nok til et tippeligalag, så håper jeg start prøver å hente han, kjempetalent som kan være me å spille start tilbake der de hører hjemme!
Johan Lædre Bjørdal: født 1986, bodøglimts beste i år, 3.plass på vgbørsen, forsvarspiller, elsket av fansen til bodøglimt. stor og sterk..
har sett 2 bodøglimt kamper i år, da har han vært helt suveren å hatt fullkontroll på alt! ville vært en kjempesignering i mine øyne!
Amin Askar: ung lovende forsvarspiller, kan spille back og på midten, moss sin toppscorer i år.. er en offensiv backtype, ville vært et ypperlig kjøp for start i mine øyne!
Simon bræmer: kunne vært spennende men vil nok tilbake til danmark
Glenn roberts: lovewt spilletid i vålerenga, fikk ikke det, ung lovende, kan bli god, å er sikkert intresert i overgang til start
jørgen horn: god ung midtstopper som har en vanskelig jobb me å få fast plass i våerenga, kan ta over hvis håland eller oslen forsvinner.
Tommy Knarvik: vil nok spille tippeliga å er sikkert ikke intresert, men kan jo alltis prøve..
Gylfi Einarson: denne tidligere lillestrømspilleren er nå uten kontrakt.. Har vært mye skada noe som er minus, vet ikke om start er intresant for han heller, men er en kjempespiller når han er frisk og rask.
Adem Güven:raufoss sin beste spiller.. midtbanespiller. ung lovende. kan være intresang
Rune Bolseth: spennende midtbanespiller
Anders stadheim: teknisk god spiller som kunne blomstret i start
trond fredrik ludvigsen: usikkerhet rundt han om dagen, ville vært en bra spiller for start
Kenneth kvalheim: toppskårer i 1.div i år, er vel litt gammel, men vet tydlighvis hvor målet står, noe de fleste i start ikke har vært heilt sikker på i år ;)
noen meninger?
SilentBob
05-11-2007, 18:26
Vadim Demidov: Spennende spiller. Men går nok som du sier til en Eliteserieklubb.
Johan Lædre Bjørdal: Absolutt en spennende mann om vi mister for mange av spillerne i midtforsvaret.
Amin Askar: Jeg har sett for lite av ham, men han er i alle høyeste grad en mann som kan kikkes nærmere på.
Simon bræmer: Hørt mye positivt om ham, men litt skeptisk.
Glenn roberts:Nei takk! Roberts blir omtalt som lat og sutrete. I tillegg har vi en spiller som er bedre, Aram Khalili. Jeg tror Start er smarte nok til å holde seg langt unna norges desidert mest oppskrytte unge spiller.
jørgen horn: Også et alternativ om vi mister mange midtstoppere. Lovende spiller.
Tommy Knarvik: Jeg vet ikke hvor aktuelt det er med så mye nye midtbanespillere. Selv om vi mister både Doffen og Fredrik har vi mye bra spillere på midten.
Gylfi Einarson: Samme som over
Adem Güven: Har jeg overhodet ikke noe forhold til.
Rune Bolseth: Bolseth har vært "spennede" i altfor mange år nå. Har nok stagnert. Nei takk!
Anders stadheim: Mye det samme som over.
trond fredrik ludvigsen: Litt skeptisk. Har ikke levert noe de siste årene.
Kenneth kvalheim: Skal vi ha en spiss, håper jeg ikke vi går for Kvalheim. For gammel. Vet hvor målet står ja, men jeg mener at skal vi kjøpe spillere, så må vi klare å se lengre enn en sesong. Og jeg tror ikke han holder i Eliteserien.
SilentB
Iver Mykland
05-11-2007, 19:55
Når vi skal handle spillere, så synes jeg vi burde legge lista høyt. Unødvendig å bruke mye penger på spillere som kan spille oss opp, men som ikke er gode nok til å holde oss i tippeligaen.
Håper de handler inn spillere som holder tippeliga standard. Vi er ikke verdens mest attraktive klubb, men ser ikke at vi står noe tilbake for AAFK, Odd, Molde, Ham Kam, Godset og Lyn.
stinger2
05-11-2007, 20:08
Når vi skal handle spillere, så synes jeg vi burde legge lista høyt. Unødvendig å bruke mye penger på spillere som kan spille oss opp, men som ikke er gode nok til å holde oss i tippeligaen.
Håper de handler inn spillere som holder tippeliga standard. Vi er ikke verdens mest attraktive klubb, men ser ikke at vi står noe tilbake for AAFK, Odd, Molde, Ham Kam, Godset og Lyn.
Er helt enig med deg. vi må forsterke der vi kan ellers er det ikke noe vits og hente spillere
Visdomsord
05-11-2007, 20:27
Veldig enig. Ellers blir det veldig dyrt med først å forsterke for 1 div. og deretter kvitte seg med disse og forsterke for eliten.
Hvis vi ser på noe av det Start har gjort bra de siste årene så var det kjøpene da Nordlie kom inn i 1 div. De var akkurat nok til å få oss rett opp med stil og spillerne var gode nok for eliten (Valencia, Bala -den første tiden mm)
Enig i de første spillerne på lista di:
Vadim Demidov, Johan Lædre Bjørdal og Amin Askar.
Spennende spillere som kan bite godt fra seg i eliten.
Millonarios
05-11-2007, 21:32
Jeg foreslo Vadim Demidov her for noen måneder siden, dessverre er han nå jaktet av hele fotball-Norge. Om vi derimot får han er det et scoop av en annen verden, i mine øyne et av Norges største fotballtalent. Vi kan dog ikke friste med Tippeliga, og da er vel saken avgjort..
Anders Stadheim? Han var/er lånt ut til Sogndal og har en gang ikke spilt seg til fast plass. Karrieren har bare gått en vei siden han kom til Fredrikstad. Synd, for han var en gang en artig spiller å se på. Var vel også linket til Start i sin tid? Synes jeg husker et oppslag i fævennen.
Roy Miller Bødø/glimt.
Nylig på Costa Rica`s landslag med mål for VM.
Spilt alt, og god HBack/Stopper.
Roy Miller Bødø/glimt.
Nylig på Costa Rica`s landslag med mål for VM.
Spilt alt, og god HBack/Stopper.
Jeg vil bruke Bruno, Annan og Ygor flittig, så mener eventuelle forsterkninger må være EØS-spillere...
Ja pokker det var det også å tenke på
nassen0f
06-11-2007, 00:00
skrev de jeg ville ha øverst og de vi kan se nærmere på nederst :icon_razz:
askar er en spiller jeg har veldig sansen for me mye offensive egenskaperhåper start ser nærmere på han.
bjørdal eren ung veldig god midstopper som jeg gjerne ser i starttrøya hvis ikke både håland og olsen er i start neste sesong, og knarvik ser jeg gjerne ved siden av annan på midten.
demidov hadde vært heilt genialt kjøp..
resten er spillere som jeg liker, og kan væregreie erstatere hvis vi mister mye spillere, noe jeg ikke håper vi gjør ;)
Codeman_LIL
06-11-2007, 01:25
Er en del som skriver om lædre bjørdal her, han har vært bra for glimt i en halv sesong.....han skal nå oppereres i magen og mandlene, og start bør forhøre seg grundig før de eventuelt henter han.
Roy Miller er ingenting å hente, trust me.......han er mer på byen enn på glimt-treninger.
Er d noen i glimt de burde hente er d thomas jakobsen, høyre eller venstreback, på landslaget, og best på børsen, veldig stødig....ligner litt på en ung steinar, men mye kjappere, bra hodespiller, og veldig pasningsspiller
Hva ned Rodolfo Rodriguez fra FKH? Så akkurat på tv2 sporten, at ikke FKH hadde råd til å kjøpe han, men hans han selv ønsker å fortsette i Norge!
Alf Qaida
06-11-2007, 15:27
Hva med Arnar Førsund? Leid ut til Sandefjord i fjor, og overbeviste i TL. Ble i vår leid ut til Kongsvinger, og spilte bra der og. Har siden sommeren vært i Enga, med minimal spilletid. Kontrakten hans går ut etter 2007-sesongen. Har massevis at kamper på u21.. Definitivt en som bør satses på!
Hva med Arnar Førsund? Leid ut til Sandefjord i fjor, og overbeviste i TL. Ble i vår leid ut til Kongsvinger, og spilte bra der og. Har siden sommeren vært i Enga, med minimal spilletid. Kontrakten hans går ut etter 2007-sesongen. Har massevis at kamper på u21.. Definitivt en som bør satses på!
Den støtter jeg 100%, få inn Førsund og Amin Askar så har vi fått to forsterkninger inn..
Er en del som skriver om lædre bjørdal her, han har vært bra for glimt i en halv sesong.....han skal nå oppereres i magen og mandlene, og start bør forhøre seg grundig før de eventuelt henter han.
Roy Miller er ingenting å hente, trust me.......han er mer på byen enn på glimt-treninger.
Er d noen i glimt de burde hente er d thomas jakobsen, høyre eller venstreback, på landslaget, og best på børsen, veldig stødig....ligner litt på en ung steinar, men mye kjappere, bra hodespiller, og veldig pasningsspiller
Da ligner han jo ikke mye på Steinar Pedersen, men stemmer det du skriver så høres han veldig spennende ut. Vi bytter mot Paulsen.
Helt enig med dem ovenfor. Askar og Førsund hadde vært et voldsomt løft i forsvaret. Billig og veldig bra!
Kunne John Pelu vært en god forsterkning? Noen som vet litt om han og har sett han i aksjon?
Ble forøvrig kåret til årets spiller i 1.divisjon
Bodø Glimt sitter med de beste kortene før siste kvalikkrunde. Dersom Odd nå rykker ned skal vi ikke se bort ifra at Sandstø kan lokke med seg noe spennende og billig nedover fra Odd.
Gulsvik!! Bosman :) nananana
Var det ikke slik at Arason var ønsket erstattet av Jarstein?
Bosman?
Ingen dum forsterkning det heller...
Om Odd rykker ned, så går de beste spillerene til andre tippeligaklubber, og de nest beste i Odd vil ikke jeg se i startdrakt. Hvis denne ekle Steffen Hagen kommer til Start så blir jeg neste like forbanna som jeg ville blitt om CB blir lagt ned!
bare ikke han stygge rotteparasitten espen ruud
bare ikke han stygge rotteparasitten espen ruud
Ruud ville vært en meget god signering, men han er nok tapt til TL klubber.
Odd gikk på en smell idag ja, får se om det blir nedrykk eller ikke. Men Odd har svært få spillere jeg kunne ønsket meg i Start. Ruud, Jarstein, Fevang, Bärlin og Gulsvik peker seg ut som de eneste. Men alle bortsett fra Gulsvik er vel umulig å hente til førstediv.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article94502.ece
Starts budsjett neste år vil ligge på 7075 millioner kroner noe som nok vil være dobbelt så høyt som de nest beste i divisjonen, men over 30 prosent mindre enn Norges beste lag.
Med et slikt budsjett til å handle spillere skal det ikke være vanskelig å rykke rett opp og bli et nordisk topplag innen et par år...
Thomas A.
13-11-2007, 12:51
Dersom Håland forsvinner, trengs det vel en ny stopper...etter å ha sett cupfinalen ble jeg voldsomt imponert av haugesunds elias storm...kunne det vært en spiller for start??
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.