PDA

Se full versjon : Ny trener - Nå trenger vi kontinuitet!

Stig Hornnes
05-09-2007, 16:39
Start har endelig tatt til fornuften og blitt enige med Stig Inge Bjørnebye om at han ikke er riktig mann for fremtiden. De sportslige resultatene har vært begredelige helt siden høsten ifjor, og masse rykter om internt bråk av utenomsportslig karakter har vært med på å besegle skjebnen til den ferske treneren.

Start går nå inn i en særdeles viktig fase av klubbens historie. Klubben har hatt 6 trenere siden 1997 og klubben skriker nå etter kontinuitet på trenersiden. Vi trenger en person som det kan satses på over tid slik at det er mulig å bygge noe. Start viste denne viljen når dem i sommer forsvarte Bjørnebye gang på gang, desverre var det ingen vei utenom, han var rett og slett bare feil mann for jobben.

Start har vært et jojo-lag i over ti år, og man må tilbake til første halvdel av 90-tallet for å finne en periode hvor klubben klarte å holde seg i toppdivisjonen over en periode. Den gang var det Brede Skistad som satt ved roret, og jeg regner med det er flere enn meg som lurer på hva Start kunne blitt dersom ikke Brede hadde blitt syk og gått bort altfor tidlig. Han kunne fort blitt den kontinuitetsbæreren som satt ved roret i 10-15 år, desverre ble det bare fire før han måtte gi seg. Det er en slik person Start trenger nå, en som kan være med oss i mer enn en eller to sesonger. Drømmen min er at Nils Johan Semb tar utfordringen og vil være med å gjøre Start til den toppklubben Sørlandet fortjener, og være her i mange år fremover.

Men også på ledersiden trenger vi mer kontinuitet. Uten at jeg i farten husker alle sammen, så er det et faktum at det også i administrasjonen har vært mangel på kontinuitet og kompetanse. Siden bunnen ble nådd i 1996 når Stallemo måtte gå har klubben hatt ihvertfall 3 daglige ledere, den fjerde blir Skisland når han kommer. Jeg håper Skisland blir en langvarig løsning, og jeg håper Matta lykkes bedre i fremtiden, da kan kanskje disse to bli kontinuitetsbærerne vi har savnet.

Start har fått et fantastisk stadionanlegg og klubben omsetter for mer enn noensinne. Men min påstand er at Start aldri kommer til å etablere seg som et stabilt topplag dersom man ikke får kontinuitet på trener- og ledersiden snarest. Man kan til og med driste seg til å stille spørsmålet om klubben i det hele tatt kommer til å klare å være en del av det gode selskap i fremtiden dersom man ikke snart klarer å skape kontinuitet. Derfor blir det neste valget av trener et meget viktig valg, vi har ikke råd til å måtte ut lete igjen neste sommer også!

Øyvind S.
05-09-2007, 18:08
Veldig bra innlegg.

Utrolig viktig trenervalget som kommer etter sesongen. Om han blir like fredet som sin forgjenger, tør jeg satse hundre VIP-sesongkort på at han kommer til å sitte ut kontraktstiden.

YgorNo1
05-09-2007, 19:28
Vi får håpe klubben setter ansettelse og disse omtalte raske ambisjoner litt nærmere hverandre denne gangen....snakker om supperåd.

Stig Hornnes
08-09-2007, 20:47
Ja, da var Benny Lennartsson klar! Han har definitvt de egenskapene som trengs for å redde Start fra nedrykk, det skal nok ikke mangle på entusiasme på benken ihvertfall.

Litt spent på hvor mye dette kommer til å koste, det er det eneste....! Jeg hadde egentlig troa på at Wiggen kunne berge plassen, og sånn sett er det et spørsmål om hvorvidt det er verdt det. Videre er jeg litt spent på hvor langsiktig man tenker. Er det bare ut sesongen eller har man et håp om at Benny skal skrive en lengre kontrakt ved sesongslutt? Jeg tviler på at dette blir noe annet enn kortsiktig og at Start kommer til å fortsette trenerjakten utover høsten.

Men uansett om Benny ikke er dens om skal komme inn å bli en kontinuitetsbærer i klubben; sjansene for å spille Tippeligafotball neste år er veldig store, jeg vil nesten si at jeg ikke er bekymret lenger:=)

Brand
08-09-2007, 20:55
Jeg tviler på at dette blir noe annet enn kortsiktig og at Start kommer til å fortsette trenerjakten utover høsten.

Bra løysing enten den blir kortvarig eller langvarig.

Stig Hornnes
08-09-2007, 21:09
Matta åpner for at Benny kan bli en permanent løsning.

"Det får vi vurdere etter sesongen, men i utgangspunktet er han ansatt bare ut sesongen, understreker Mathisen"

YgorNo1
08-09-2007, 22:07
Vi setter vel ingen krav til Benny?
Altså ingen vurdering, vi vet godt hva han kan...Og han har i utganspuktet alt tilrettelagt med fasiliteter og spillere her til å lykkest ihvertfall neste år allerede.

YgorNo1
08-09-2007, 22:08
Eller var det, det matta mente!!
Eller vurdere andre løsninger...nå ble jeg usikker:)

Brand
08-09-2007, 23:03
Vi setter vel ingen krav til Benny?
Altså ingen vurdering, vi vet godt hva han kan...Og han har i utganspuktet alt tilrettelagt med fasiliteter og spillere her til å lykkest ihvertfall neste år allerede.

Regner med Matta meinte at dei ikkje har diskutert annet enn ut sesongen
foreløbig. :)

Besserwisser
09-09-2007, 00:04
Med tanke på at det er ut sesongen er det jo ikke akkuart kontinuitet. Men det kan fort være at begge parter ønsker et mer langsiktig samarbeid om det blir vellykket. Uansett har aldri Benny vært noen stor forsvarsspiller og det gleder meg stort:)

Har aldri trodd at vi rykker ned med SIB og ser ingen grunn til å endre det nå

Gull neste år:)