PDA

Se full versjon : For sent?

Siggy
05-09-2007, 21:37
Jeg føler meg frustrert! stig inge bjørnebye har holdt på å ødelegge start i den tiden han har vært i klubben! jeg var så happy da jge fikk høre at marius johnsen kom tilbake og skulle få skikk på starts venstrebackplass! men så går jeg inn på fxt.no og leser at han ikke bare forlater klubben, men til lillestrøm, en annen tippeligaklubb! så var det valencia, nielsen og barlin som måtte dra! og så var det spekulasjoner rundt borgersen! pluss endringer i styret! jeg tenkte at: hvis ikke noen gjør noe, ligger start i 2.divisjon etter neste sesong! NÅ har det endelig skjedd noe... men er det FOR SENT??? jeg ber bare om at bård wiggen får en knut tørum/petter myhre anno 2006-effekt på start og at vi berger plassen, det er det enste jeg klarer å konsentrere meg om om dagen!

YgorNo1
05-09-2007, 21:49
Tiden får vise ...
Jeg ber for hver kamp.
Jeg ser dirkekte nedrykk som lite sansynlig etter å ha sett kamp programmet til AAFK og Odd spesielt.
Vi må gjøre jobben selv og ikke regne med mye hjelp av andre lag.
Hjemmekampene er en clue her.

Helge
06-09-2007, 13:06
Tror også dette kunne vært gjort for 2-3 kamper siden. Har jo kun forværret situasjonen at alle har stått på sitt og sagt at SIB er trener uansett hva som skjer. Men hvis vi vinner de 7 siste, så er vi berget går jeg ut i fra....

Bård Larsen
06-09-2007, 13:48
Rolf Eivind og resten av styret i Menigheden skal ha honnør for endelig ha reagert. Når de først gjorde det var det med stor effektivitet, og RE har vært svært dyktig i å håndtere mediene.

Men det er selvsagt for sent. Nå er det jo en mikroskopisk mulighet for at vi vil overleve i tippeligaen når SIB er borte. Men jeg tror det ikke. I alle fall er muligheten for overlevelse blitt mindre og mindre for hver kamp som har passert uten poeng og med SIB ved roret.

Jeg hører til blant de som fra begynnelsen av sesongen har satt store spørsmålstegn ved SIBs treneregenskaper, og Start-ledelsens disponeringer mht spillerkjøp og salg osv.

Når Menigheden til slutt reagerte viste det seg hvor utrolig effektivt slikt kan være. Sammen med brummingen fra diverse sponsorer (kanskje aller viktigst) er jeg ikke i tvil om at Start-styret var tvunget til å handle. Hvorfor gjorde vi ikke det allerede for seks uker siden? Denne unnlatenheten har jeg påpekt gang etter gang, og blitt møtt til dels idignert og aggressivt med hvor store problemer en sterk profil i mediene mot SIB ville medføre....og hvor mange av Menighedens medlemmer som var motstandere av aktiv motstand.

Vel...nå var dette slett ikke vanskelig når det kom til stykket. Alle sportsjournalister i Norge har gått og ventet på at dette skulle skje i ukesvis. De har selvsagt sett SIBs totale mangel på fotballfaglige ledelsesevner. I tillegg har styret i menigheden lagt alt for stor vekt på et lite mindretall i Menigheden som har strøket makta medhårs. Noen vil alltid snu kappen etter vinden. Slik er det alltid. Jeg misstenker at styret i Menigheden har skjøvet dette mindretallet foran seg for å kunne legitimere sin egen handlingslammelse. Og det er ikke bra.

Etterpåklok, javel! Men altså: Når sesongen er over og vi eventuellt ligger i den halvdårlige divisjonen, så er vi til dels offer for pinglete og lamme bidrag fra egen rekker. Det bør vi tenke over. Men at vi til slutt har reagert på en klar måte, kan vi være stolte over.

Mvh
Bård Larsen

Kolo
06-09-2007, 14:54
Rolf Eivind og resten av styret i Menigheden skal ha honnør for endelig ha reagert. Når de først gjorde det var det med stor effektivitet, og RE har vært svært dyktig i å håndtere mediene.

Men det er selvsagt for sent. Nå er det jo en mikroskopisk mulighet for at vi vil overleve i tippeligaen når SIB er borte. Men jeg tror det ikke. I alle fall er muligheten for overlevelse blitt mindre og mindre for hver kamp som har passert uten poeng og med SIB ved roret.

Jeg hører til blant de som fra begynnelsen av sesongen har satt store spørsmålstegn ved SIBs treneregenskaper, og Start-ledelsens disponeringer mht spillerkjøp og salg osv.

Når Menigheden til slutt reagerte viste det seg hvor utrolig effektivt slikt kan være. Sammen med brummingen fra diverse sponsorer (kanskje aller viktigst) er jeg ikke i tvil om at Start-styret var tvunget til å handle. Hvorfor gjorde vi ikke det allerede for seks uker siden? Denne unnlatenheten har jeg påpekt gang etter gang, og blitt møtt til dels idignert og aggressivt med hvor store problemer en sterk profil i mediene mot SIB ville medføre....og hvor mange av Menighedens medlemmer som var motstandere av aktiv motstand.

Vel...nå var dette slett ikke vanskelig når det kom til stykket. Alle sportsjournalister i Norge har gått og ventet på at dette skulle skje i ukesvis. De har selvsagt sett SIBs totale mangel på fotballfaglige ledelsesevner. I tillegg har styret i menigheden lagt alt for stor vekt på et lite mindretall i Menigheden som har strøket makta medhårs. Noen vil alltid snu kappen etter vinden. Slik er det alltid. Jeg misstenker at styret i Menigheden har skjøvet dette mindretallet foran seg for å kunne legitimere sin egen handlingslammelse. Og det er ikke bra.

Etterpåklok, javel! Men altså: Når sesongen er over og vi eventuellt ligger i den halvdårlige divisjonen, så er vi til dels offer for pinglete og lamme bidrag fra egen rekker. Det bør vi tenke over. Men at vi til slutt har reagert på en klar måte, kan vi være stolte over.

Mvh
Bård Larsen

Det høres ut på innlegget ditt som du tror at det var det at Menigheden begynte å reagere som fikk SIB til å gå. Hadde det bare vært så vel. Det er nok heller det at pengefolka i klubben begynte å miste troen på SIB som gjorde utslaget.

Mange har skiftet mening angående SIB i gjennom sesongen. Jeg er en av de.
Men det er vanskelig å si når det ble flertall for å sparke SIB, kontra å støtte han. Og situasjonen har faktisk ikke vært sånn at det har vært opp til Menigheden hva som skal gjøres. Faktisk har det over lengre tid vært så mange signaler at SIB og styret umulig kan ha unngått å få med seg at de ikke har bred støtte blant oss supportere.

En siste ting: hvorfor i huleste skal det være en mikrosopisk sjanse for å overleve i tippeligaen?! Hadde vi vært fordømt i bunnen så kunne jeg skjønt deg. Men vi har god kontakt emd kvalik, og kommer det først noen seire har vi en fair sjanse på sikker plass.

Nå er vi kvitt han. La oss bruke det til å skape ny entusiasme rundt laget. Hvis du mener at det bør skje en evaluering av Menighedens rolle etter sesongen, så er det vel bedre å ta dette etter sesongen, i stedet for å ta den diskusjonen nå?

Stig Remnes
06-09-2007, 14:57
Tiden får vise ...
Jeg ber for hver kamp.
Jeg ser dirkekte nedrykk som lite sansynlig etter å ha sett kamp programmet til AAFK og Odd spesielt.
Vi må gjøre jobben selv og ikke regne med mye hjelp av andre lag.
Hjemmekampene er en clue her.

Er for en gangs skyld enig med deg, på at dette må vi ordne selv. Jeg er bare uenig i at clue ligger i hjemme kampene. Jeg mener faktisk at clue ligger i at vi MÅ slå Odd og Sandefjord borte. Taper vi de 2 kampene, så vil jeg si vi har et kjempeproblem.

Bård Larsen
06-09-2007, 15:03
[QUOTE=Kolo;152352]Det høres ut på innlegget ditt som du tror at det var det at Menigheden begynte å reagere som fikk SIB til å gå. Hadde det bare vært så vel. Det er nok heller det at pengefolka i klubben begynte å miste troen på SIB som gjorde utslaget.

Jeg er enig med deg i at pengefolka var viktigst i så måte. Det fremkommer i innlegget mitt, gjør det ikke? På den annen side er jeg uenig med deg når du indikerer at supporternes holdninger ikke er utslagsgivende. Arne Scheie påpekte på P1 onsdag at når suppoerteklubben åpent går imot sin egen klubb er det tegn på alvorlige problemer.
I tillegg stilte han spørsmålet om hvorfor klubben hadde reagert så sent (inkludert supporterklubben - min. anm.); når det gjenstår syv kamper, vi har seks poeng opp mot sikker plass - som er mot lag vi har vanskelige bortekamper mot. Scheie sa at Start hadde alvorlige problemer, og ga ganske klart utrykk for at det beste vi kunne håpe på var kvalik.

Jeg tror ikke Wiggen eller noen andre klarer å redde et så ødelagt lag til å kunne klare en kvalik. Jeg tror ikke vi kommer til kvalik i det hele tatt, og enda mindre at vi er istand til å vinne den. Sånn er det bare. Du kan jo bare være optimist, gjerne på mine vegne også, for jeg har ikke et fnugg av din optimisme.....

Heggi
06-09-2007, 15:14
De vinner mot rosenborg

wiggen er en bra trener han greier dette han

Bård Larsen
06-09-2007, 15:15
De vinner mot rosenborg

wiggen er en bra trener han greier dette han

OK! Jeg tar deg på ordet!