Se full versjon : Veien videre, alle mann fram!
Media, mange supportere, noe av sponsorapperatet og tilslutt ledelsen hadde mistet tålmodigheten med de resultater som var blitt vist gjennom årets sesong.
Mannen med hovedansvaret har tatt den berømte "posen" og forlatt Sør Arena for siste gang som trener. De trenerne som har ledet klubben vår er historie, alle som en, og ingen kan bidra med noe nå.
Vi har nå 2 måter å takle de 7 siste kampene på,vi kan forsatt være sure og bitre for det som har skjedd, eller vi kan starte med blanke ark og gi Wiggen en fair sjanse oppe i dette.
For min del er det kun blanke ark som teller, som supporter kan man aldri se tilbake på hva som har skjedd på trenersiden, men kun se framover på hva som skal skje. Wiggen har vært i klubben i 8 år, kjenner forholdene godt og har bare en oppgave, kortsiktige resultater. Det samme ønsker vi, derfor bør vi stå tettere sammen enn noen gang denne høsten, for TL spill også neste år bør være fokus fram til det eventuelt ikke er håp igjen.
Som supporter blir man ofte minnet på at man skal støtte laget uansett resultater, selvsagt noe man ønsker, noe som slettes ikke alltid er like enkelt og greit. Støtten til klubben kommer via et engasjement og en tro på det klubben driver med. Fokuset er nå flyttet fra medalje til kvalikkplass, ei målsetning alle supportere kan støtte opp under. En kvalikkplass er virkelig innenfor rekkevidden pr dags dato, og selv om vi skulle være uheldige å tape for RBK er det fult mulig. Løpet er på ingen måter kjørt, men for at støtten skal bli best mulig fra tribunen er det viktig at også supporterne innser at kvalikk plass nå er som å ta sølv og sikker plass som å ta gull. Og kan vi lure oss selv til å tro at å overleve i TL hele veien, ja da skal det feires lørdagen i Oslo eller etter kvalikk kampene.
Det har i etterkant av støtteaksjonen på Sør Arena kommet endel kritikk for at det støttet opp under trener og resultatene, men hovedfokuset var utelukkende spillerne. For at spillerne skal prestere på banen trenger man selvtillit, man trenger det lille ekstra for å dra av en spiller, fyre av et skudd eller prøve på det umulige. En spiller uten selvtillit vil mangle mye av det lille ekstra, frykten vil komme istedenfor gleden vet fotballspillet. Viktigheten av å prøve å gi gutta selvtillit er derfor meget viktig som supportere.
Man skal vel ikke legge under en stol at det har kommet mye rart den siste tiden, på forum, på stadion og i media som ikke akkurat gjør situasjonen bedre for spillerne. Fokuset har vært alle andre plasser enn på hva som skal skje på banen i media, og trøkket den siste tiden enormt.
For å ikke gjøre denne lengre enn nødvendig, vi må starte på nytt, nullstille alle tanker og følelser og se 7 kamper fram. Hva kan vi bidra med for å holde det riktige fokus, for å bygge selvtilliten til spillerne og skape stemning på hjemme som bortekamp. Og jeg håper vi fra nå av også kan ta det positive som har skjedd og snu trenden også her på forumet!
Det går på å være offensiv, frampå, ha tro på målsetninger, for det kan kun gå en vei!
Og er det noen som vil hjelpe med tifo fram til RBK kampen, ta kontakt på post@menigheden.no vi trenger alle som kan male og tegne!
DMcCarty
06-09-2007, 10:49
Meget bra innlegg Rolf, og jeg er helt enig.
Mange er nok fortsatt frustrert over media siden i klubben, men det viktigste i mine øyne er skjedd. Nye krefter på trenersiden har overtatt.
Håper entusiasmen, galskapen og engasjementet når nye høyder den neste halvannen uke og resulterer i at Sør Arena er fullsatt i gult og svart når RBK står på motsatt banehalvdel.
Hvis så skjer så skal pokker meg RBK slite med å få poeng..
DayWalker
06-09-2007, 10:59
Du oppsummerer på en fantastisk fin måte her! Hatten av :)
Rolf Eivind, du er en klok mann. Og du gjør en kjempejobb.
flaxxlodd
06-09-2007, 11:06
elsker deg Rolf Eivind <3 <3 <3
Øyvind S.
06-09-2007, 11:12
Glimrende innlegg Rolf, som du også burde offentliggjøre flere steder. (Forsiden her, ikstart.no eller f-vennen).
Støtter deg 120%!!
Vil det være aktuelt med nok en støtteaksjon på trening, eller er det for krevende/urealistisk å dra igang igjen nå? Kunne vært en viktig del av den store entusiasmen som skal skapes resten av sesongen.
Kjetil Haugersveen
06-09-2007, 11:14
bra rolf, støtter
kan vi ikke nå legge vekk alle de negative trådene (ala spark matta tråden) og gi 110% frem til siste kamp er spilt, så får vi heller oppsummere og sparke etter det. vi som spillerer og klubb må nå ofre blod for at vi skal klare dette, og det er fortsatt mulig, kvallikken kan vi faktisk fikse helt sjøl uten hjelp fra andre.
gi gass, og trøkk til mot RBK som vi aldri har gjort...
Du skriver virkelig bra.
Viking klarte noe tilsvarende i fjor. Alt er mulig.....
Lars Olav Karlsen
06-09-2007, 11:32
Dette var veldig bra.
La oss alle sammen droppe all kritikk foreløpig og fokusere 100% på å støtte laget. Nå gir vi alle i Start en ny sjanse, og håper på at alle tar seg sammen og bidrar 100% til at vi tar de poengene vi trenger.
Lars Olav
Morten Torjussen
06-09-2007, 11:48
Rolf skriver veldig bra, nok et godt eksempelhttp://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon7.gif
Som sagt her,,send det til ikstart.no, fvn....
For en gang skyld et meget bra innlegg Rolf;)
Alf Qaida
06-09-2007, 13:27
Overraskende saklig fra den kanten... :)
Ole Gilboe Hermansen
06-09-2007, 13:45
Meget bra skrevet Rolf.
Rolf Eivind er en meget klok mann! Nå er det fokus fremover!
monsivar
06-09-2007, 13:54
Kjempebra skrevet.
Sammen skal vi klare dette!!!
Start blir å finne i tippeligaen også i 2008
Hiver meg på skrytet av Rolf her. De fleste på forumet er enige i at nå må vi se framover og støtte laget så det holder. Spørsmålet er hvordan skal vi klare å få den samme entusiasmen ut til folket, med det mener jeg hvordan skal stadion igjen fylles slik at gutta føler støttet så det virkelig monner.
flaxxlodd
06-09-2007, 17:47
Lurer på hva folk hadde syntes om dette innlegget om det kom fra kjeften til Stig Inge ?
Lurer på hva folk hadde syntes om dette innlegget om det kom fra kjeften til Stig Inge ?
Da hadde folk syntes det hadde vært helt høl i huer!
Den planlagte støtten til laget via sanger, bannere, idèr og tanker var ikke akkurat overbevisende Mandag for 3 dager siden.
Jeg ble rett og slett bekymret for hvordan laget ville reagere på reaksjonene som ble planlagt her på forumet.
Nå er det plutselig snudd til at alle mann skal ut å male og tegne, i positive tanker!!
En mann vekk er ikke blanke ark......
Vi har fortsatt Tvedte, matta og soler.
killerwolf
06-09-2007, 19:04
Den planlagte støtten til laget via sanger, bannere, idèr og tanker var ikke akkurat overbevisende Mandag for 3 dager siden.
Jeg ble rett og slett bekymret for hvordan laget ville reagere på reaksjonene som ble planlagt her på forumet.
Nå er det plutselig snudd til at alle mann skal ut å male og tegne, i positive tanker!!
En mann vekk er ikke blanke ark......
Vi har fortsatt Tvedte, matta og soler.
Nå må du ikke være så negativ, støtt laget!
Å hvem har vært negative i år?
killerwolf
06-09-2007, 19:11
Å hvem har vært negative i år?
Mange, inkludert killerwolf, har vært velbegrunnet negative i år, men nå som Den Snakkende Trener er borte så ser vi lysere på fremtiden.
Blanke ark...positivitet...støtt laget!
Støtter laget jeg men støtter ikke idène som har florert og nå skal vi plutselig gi de blomster!
Tenkte dere på konsekvensene for RBK kampen om dere hadde gjordt alle tingene som var planlagt!!!
Ser ikke positiv på ting før Tvedte, solèr og østlandpakket er vekk.
Skal de fore LSK med flere spillere??
Meget forstyrrende ihvertfall.
killerwolf
06-09-2007, 19:27
Det har vært en del rot fra andre enn SIB i styr & stell, men vi kan ikke/bør ikke gjøre noe med det nå, plassen må reddes.
Så får vi heller evaluere etter sesongen, men nå bør det bli ro så det sportslige kan blomstre.
Har tro på jævla bra trøkk & mye folk mot RBK, lørdagskamp med kalde CB på Kråga...troa har kommet tilbake til Sørlandet!
Støtter laget jeg men støtter ikke idène som har florert og nå skal vi plutselig gi de blomster!
Tenkte dere på konsekvensene for RBK kampen om dere hadde gjordt alle tingene som var planlagt!!!
Sterkt begrensende hvordan man kaster en eier mitt i sesongen :)
Meget bra skrevet Rolf, er Helt enig i alt du skreiv...!
Ik Start trenger Støtten vår nå og vi skal vise oss fra vår beste side på Rbk kampen og fremover helt til TL spill 2008 er sikrtet..:icon_biggrin:
Folk fra andre deler av landet har selvfølgelig ikke noe å tilføre oss.......
Bente Mykland
06-09-2007, 22:45
Det som teller nå:ER Å STØTTE IK START!!!!!
Rolf, du gjør en fantastisk jobb.
Stå på alle mann!(og damer,he,he):icon_lol:
Jo støtter laget her, det er det eneste riktige uansett situasjon, selv om tolmodigheten er null.
Blir godt å se fest på sør arena igjen, aner ikke sist det var i et enkelt tilfelle.
Denen sesongen skal glemmes på alle måter.
Neste år ser vi frem med nye ark og la oss håpe vi berger plassen. Det gjør vi.
Jo støtter laget her, det er det eneste riktige uansett situasjon, selv om tolmodigheten er null.
Blir godt å se fest på sør arena igjen, aner ikke sist det var i et enkelt tilfelle.
Denen sesongen skal glemmes på alle måter.
Neste år ser vi frem med nye ark og la oss håpe vi berger plassen. Det gjør vi.
Jeg mener dog store endringer på spillesystemet, formasjon, spillemåte og kanskje noen nye enkle tanker gir oss delvis nye ark allerede nå.
Selv om situasjonen ikke er ideel er den på mange måter ny.
Så er det bare komme seg gjennom en horribel sesong og se fram mot en ny. Vi har hvertfall prøvd alt denne sesongen, og siste kort er spilt ut.
Jeg er helt enig med deg Rolf..
Nå må vi se fremover og gi laget 100 % støtte i tiden fremover, nå har vi en fått en gyllen mulighet til å redde plassen i TP.
Stå på du Rolf, støtter deg og laget hele veien
Godt skrevet Rolf.
Nå må vi mobilisere skikkelig frem mot RBK-kampen!
Den kampen skal vinnes!
Oterslynge
07-09-2007, 10:05
He he, jeg ble MODDA! Ser den...
He he, jeg ble MODDA! Ser den...
Fokuset er hvertfall på riktig plass, likte Bård sine tanker om 4-4-2 og enklere fotball hvertfall.
Henrik Isaksen
07-09-2007, 18:59
Enklere, mer kynisk og minst 2 mål før det 75'min
Har nettopp hørt igjennom start kassetten fra 1980, må innrømme jeg fikk frysninger på ryggen. Å høre Bjørge Lillelien skildre start`s seier over liverpool i europacupen var gøy, mange år siden jeg har hørt den.
Fantastisk tid, selv om jeg ikke var så gammel da, men utrolig gøy
Har nettopp hørt igjennom start kassetten fra 1980, må innrømme jeg fikk frysninger på ryggen. Å høre Bjørge Lillelien skildre start`s seier over liverpool i europacupen var gøy, mange år siden jeg har hørt den.
Start får straffe men Matta nekter først å ta den....... Klassikker
solo olsen
07-09-2007, 21:52
Finnes Start-kassetten på nettet? Lydfiler altså.
www.menigheden.no/Leverforstart.rar
www.menigheden.no/Tigerberget.rar
www.menigheden.no/Startkassetten.rar
Stig Hornnes
07-09-2007, 23:54
Om Start ønsker å skape stemning før kamp er alt de behøver å gjøre egentlig å sertte på gullkassetten. Er det noen her inne som ikke får frysninger når de hører den!? Og om man vil ha en hymne på Sør Arena så finnes den sannsynligvis på denne, det er bare å spille kassetten over en periode, så hører man hva folk synger med på:=)
solo olsen
10-09-2007, 19:30
www.menigheden.no/Leverforstart.rar
www.menigheden.no/Tigerberget.rar
www.menigheden.no/Startkassetten.rar
Denne "rar-filen" med Startkassetten har jeg lastet ned, men jeg klarer ikke å spille den av på pcen. Noen gode råd?
Rune Abrahamsen
10-09-2007, 19:34
Denne "rar-filen" med Startkassetten har jeg lastet ned, men jeg klarer ikke å spille den av på pcen. Noen gode råd?
Du må pakke ut filene med dette programmet
http://www.download.com/3001-2250_4-10690736.html
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.