Se full versjon : Svein Mathisen - Sports & media direktør
Etter vel mye rart i tidligere tråden om Svein starter jeg en helt ny tråd om vår mann. Og husk, han har bare sittet 6 mnd i stolen sin og kom inn etter at årest sesong var igang. :)
Så fra nå av tar vi Svein Mathisen debatten her, og holder den på et nogenlunde sportslig nivå. ;)
Ole Gilboe Hermansen
07-09-2007, 17:12
Ja, gi mannen tid.
Alladin Sane
07-09-2007, 17:47
Det er naturlig at Start ønsker å gjøre SIB til syndebukk og håper øvrige i sportslig ledelse får starte med blanke ark.
At Menighedens webmaster erstatter opprinnelig tråd om Matta for å fjerne gammel kritikk, er i mine øyne en særdeles tvilsom innblanding og et grovt feilvalg.
Svein Mathisen har faen ikke gjort en eneste ting riktig i sin tid som sportsdirektør i Start. Han fremstår som uhyre arrogant, latterlig inkompetent og notorisk løgnaktig.
Personlig har jeg likevel tenkt å gi ham en siste sjanse. Og hadde det ikke vært for at webmaster måtte tukle med den opprinnelige tråden, hadde jeg jo heller ikke vært nødt til å gjenta kritikken. Men det er viktig at ikke man glemmer hvor famøst svak Matta har vært første halvår i jobben.
For å snu litt rundt på det. Kan noe beskrive de gode håndgrepene Matta har gjort i sine få måneder som Sports & Media direktør? Så kan vi fokusere på hva denne legenden av en spiller har utrettet med positivt foretegn de siste månedene.
Han var slettes ikke så værst på den siste pressekonferansen.Syntes han holdt seg til tema og virket troverdig. Men det må jo være mer på 8 måneder!
De andre trådene har stort sett sklid ut, og er temmelig utdebattert. Siste tråd endte opp i et par sider om mitt og supporterklubbens makt kontra klubben.
Spark Matta tråden var gjennomsyret at alt annet enn Svein ting. Og mye måtte fjernes for å ha den stående.
Vi prøver å holde fokus denne gangen. Og sensuren er ikke veldig stor, da trådene har stått lenge og meningene har vært mange :)
Notch Johnson
07-09-2007, 18:45
Er det lov å skrive at Matta passer bedre som Sirkusdirektør med alle disse "vittighetene" i media?
Problemet er vel at vittigeheten fort blir presedens for trådens videre løp, og derfor er det vanskelig å la slike ting stå når det baller på seg. Det er det som har skjedd i de tidligere trådene, og er ikke så veldig saklig i tråden.
Lars Olav Karlsen
07-09-2007, 19:40
Er det lov å skrive at Matta passer bedre som Sirkusdirektør med alle disse "vittighetene" i media?
Det er etter min mening en bra beskrivelse av hva du mener om Matta.
Jeg for min del har vært veldig kritisk i det siste, men jeg skal gjøre med Matta som med resten av ledelsen, gi de nye rene ark og fargestifter.
Det tror jeg er det eneste rette i situasjonen vi er i nå.
DMcCarty
08-09-2007, 10:28
Messi du etterlyser gode ting denne matta har gjort.
Jeg kommer på 1 ting.
Han var hyggelig nok til å fore gribbene som ventet i Märthas vei. Både humoristisk og hyggelig.
Stå på Svein:icon_exclaim:
Messi du etterlyser gode ting denne matta har gjort.
Jeg kommer på 1 ting.
Han var hyggelig nok til å fore gribbene som ventet i Märthas vei. Både humoristisk og hyggelig.
Stå på Svein:icon_exclaim:
DE bodde faktisk i Doroteasvei 1, bare får å rette litt på deg! :)
DMcCarty
19-09-2007, 14:56
Nå blir det kanskje feil fokus å dra opp denne tråden igjen, men..
Jeg begynner å bli så lei av sytinga til mediadirektør matta mathisen at jeg holder på å gå på veggen.
Han syter og klager om at vi forumere ikke holder oss til iskald og beinhard fakta, sånn som han er så flink på, eller....
Fei for egen dør først..
Nå blir det kanskje feil fokus å dra opp denne tråden igjen, men..
Jeg begynner å bli så lei av sytinga til mediadirektør matta mathisen at jeg holder på å gå på veggen.
Han syter og klager om at vi forumere ikke holder oss til iskald og beinhard fakta, sånn som han er så flink på, eller....
Fei for egen dør først..
Legg merke til at kommentarfunksjonen er tatt vekk på saken på 100% fotball ;)
Så noe har de nå oppnådd.
Øyvind S.
19-09-2007, 18:30
Legg merke til at kommentarfunksjonen er tatt vekk på saken på 100% fotball ;)
Så noe har de nå oppnådd.
Funksjonen var der faktisk til å begynne med, og det var en kommentar der.
Så skrev jeg en litt lengre kommentar der, og 5 min senere var den borte.. Tilfeldig?? :)
Uansett synes jeg denne debatten er meget uheldig for Matta & co. Enkelt og greit fordi den bærer meget stort preg av sammenblanding.
Vi snakker her om to saker:
1. Sjikane og ryktespredning på nettet og i virkeligheten. Dettte er selvsagt en stor uting, og bør kjempes mot.
2. Bjørnebye sin innsats som trener i Start, og ledelsens vurdering av hvor lenge han fikk sitte.
Disse to sakene har overhodet ingenting med hverandre å gjøre, og jeg synes det er meget uheldig å bruke sak 1, for å flytte fokus bort fra sak 2.
Det er ingen tvil om at Bjørnebye gjorde en elendig jobb som trener i Start, og ledelsen gjorde en svak jobb som ikke tok affære tidligere. Det burde de heller tatt selvkritikk på.
Samfunnsdebatten burde de heller kjørt om noen måneder, hvis de fortsatt er like opptatt av det da.
Lars Olav Karlsen
19-09-2007, 22:00
Dessuten begynner jeg og bli lei av den offerrollen han tar på seg selv. Jeg er 100% enig i at en må ta tak i en del som skjedde rundt Bjørnebye, men jeg skulle veldig gjerne likt og se hva Matta kaller trakassering av hans person.
Sant nok. Matta har fått kritikk men å kalle det trakassering er vel å gå langt. Såpass herdet bør han da være etter karriere både som journalist og spiller?
Jeg tror Matta er en bra mann med gode og fornuftige tanker, men han virker samtidig litt utilpass med presset han bør forvente i en sportsdirektørrolle.
Det er veldig rart at en så profilert mediemann ikke selv håndterer media bedre.
Og ja, det var dårlig timing å ta debatten om nettsladder nå. Det bekrefter bare hvor mye rykter som gikk om SIB, og skaper ny nysgjerrighet rundt dette for sladrefolket.
Slapp av, Matta!
Lars Olav Karlsen
19-09-2007, 22:13
Og ja, det var dårlig timing å ta debatten om nettsladder nå.
Ja, nå burde Sportsdirektøren bruke all tiden sin på å jobbe mot fornyet Tippeligakontrakt til neste år, ikke løpe rundt i media mange ganger i uken og debattere mobbing. Det får han heller ta etter sesongen om han fortsatt mener seg trakassert.
Å breie seg slik som Matta`gjør, gjør meg Arg.
Først blåser han seg opp og tilsynelatende har noe fornuftig å si, det som kommer ut er kun lyd.
Mobbe og sjikane saken var alvorlig nok, da enkelte gikk alt for langt...men ellers var det nok på linje med annet i fotballens verden world wide.
Men han har grunn til å rette pekefinger, nå er saken død og det er ikke tema lenger.
Nå er Matta`noget fersk i sin stilling, men alikevel vil jeg sette en Spark på kontoret hans etter sesongen, der han kan farte rundt i sin nye tilværelse på sin nye Spark.
Visdomsord
20-09-2007, 00:56
Etter min mening har Matta om mulig vært svakere enn Bjørnebye.
Det er så mange saker at en ikke vet hvor en skal begynne.
For det første har det vært løgn på løgn i media. Det er helt ubegripelig at det går an og at han slipper unna med det.
Deretter en overopphausing over nye spillere.
Merkelige spillersalg i en periode vi ikke trengte det.
Freding av Bjørnebye for deretter å sparke han.
Uansett så taler de sportslige fakta for seg selv. Med de ressursene, ny stadion, rekord over alle rekorder ved spillerkjøp og så er vi der vi er.
Matta er sport og media direktør. Begge felter har vært en eneste stor fiasko.
Uansett så taler de sportslige fakta for seg selv. Med de ressursene, ny stadion, rekord over alle rekorder ved spillerkjøp og så er vi der vi er.
Matta er sport og media direktør. Begge felter har vært en eneste stor fiasko.
Matta tiltrådte vel stillingen sin 1. april (?). Det er vel kun Årst som har vært et dyrt kjøp i hans tid som sjef, og jeg tror alle er glade for Årst sitt bidrag.
Det begynner også å bli en stund siden Matta var flåsete og løgnaktig i media. Agderpost debatten var vel ikke, så ekstremt kritisabel, selv om Øyvind har rett i at det ikke er særlig smart å mikse rykte spredning og trenergjerninger sammen.
La oss droppe sutringen. Starte med blank ark. Kikke fremover. Neste mandag er vi over streken!!
Jeg ahr vært sjokkert over hvor svakt han faktisk har greid å gjøre jobben.
Slik jeg ser det, er jobben hans todelt.
Som sportsdirektør har han slik jeg ser det gjort en jobb midt på treet.
Det var svakt at de ikke tok affære mot SIB tidligere, når man så resultatene som kom, og ikke minst fotballen som ble spilt.
Når det kommer til spillerkjøp og salg, har det blitt gjort mye rart. Men gode spillere har blitt solgt, og grunnene har ikke alltid virket like klare for oss. Når sant skal sies er det ikke sikkert at Svein er den eneste som har tatt de avgjørelsene. Spillerne som har kommet inn har derimot etterhvert vist prov på å være gode signeringer.
Signeringen av Benny gir en stor stjerne i boka.
Alt i alt har sportsdirektør jobben vært bra bortsett fra hans altfor gode tillit til SIB.
Mediedirektør jobben derimot. Skulle tro mediehåndtering var noe han kunne etter jobb i fevennen og tv2. Men ved altfor mange anledninger har det blitt mer mas rundt klubben enn mindre etter at han har uttalt seg. F.eks Ijeh-saken og kommentaren i etterkant av Marius sin overgang til LSK - "I de voksnes verden fornyer man ikke kontrakten før den går mot slutten"- eller noe sånt vas han kom med.
Som Messi sier, gikk pressekonferansen med SIB overraskende bra, selv om han også der måtte leke klovn og stadig vekk måtte snakke om pizzarydding etc.
Alt i alt har han gjort en jobb som ikke er god nok. Jeg skal også gi han en sjanse til, men jeg er redd at grunnen til hans slette jobb som spesielt mediedirektør er knyttet til han som person(skal alltid kødde etc.) og da skal det mye til at situasjonen vil endre seg.
Lars Olav Karlsen
20-09-2007, 12:02
Det begynner også å bli en stund siden Matta var flåsete og løgnaktig i media.
Tja, det er vel ikke så lenge siden han uttalte at det ikke hadde kommet noe bud på Steinar Pedersen, noe LSK var veldig raskt ute med og dementere.
Tja, det er vel ikke så lenge siden han uttalte at det ikke hadde kommet noe bud på Steinar Pedersen, noe LSK var veldig raskt ute med og dementere.
Og hvordan vet du at det var Mathisen som løy og ikke LSK?
DMcCarty
20-09-2007, 15:00
Hmmm..
Han som uttalte seg for lsk har vel en smule mer troverdighet enn vår alles kjære matta...
Matta snakker jo like mye sant som tidligere propagandageneral\minister i irak, komiske ali.
Lars Olav Karlsen
21-09-2007, 08:54
La oss ta det sånn: Enten er det Matta som til stadighet bøyer sannheten mer eller mindre eller så er det alle andre. Det er ganske mange som har gått ut og sagt at det Matta sier ikke stemmer med virkeligheten.
Notch Johnson
21-09-2007, 10:28
Jeg synes Matta vinkler sparkingen av Bjørnebye på en feil måte i media.
Han henger seg stadig opp i nettsjikane og at Bjørnebye sluttet fordi det ble for mye skrevet om uteomsportslige ting.
Faktaopplysninger sier at det var folk som krevde hans avgang.
Start var på full fart ned i adeccoligaen,uten seier på 10 kamper.
Måten Steinar Pedersen ble behandlet på samtidig med tapet mot VIF, var dråpen som fikk det til å flyte over.
Er det slik at Matta dekker over sin egen dårlige jobb og vurderingsevne i den stillingen han har, ved å fortsatt prate om uteomsportslige ting og sjikane?
Kan han ikke heller si at Bjørnebye gjorde en for dårlig jobb, og at han selv var famlende i sin egen jobb?
Jeg forsvarer heller ikke sjikane av enkeltpersoner på nettfora, og mye som ble skrevet har sikkert ikke hold i fakta, men Bjørnebye har litt skylden i noe av det selv.
Hvis han hadde ledet Start til øvre halvdel på tabellen, så hadde ikke utenomsportslige ting vært et tema.
Siden Bjørnebye gjorde en så dårlig jobb som trener for Start ble sjikane og hets et utløp for folkets vrede mot ham, og dette kunne Start og Matta gjort noe med tidligere når de så hvor det bar hen.
Lars Olav Karlsen
21-09-2007, 13:43
Jeg mener det aller viktigste for oss andre er og ikke drive på med slik sjikane slik at ikke Matta og andre i ledelsen ikke får noen unnskyldninger når de skal bortforklare det som har skjedd her.
Bjørn Ove Norlan....
03-10-2007, 17:08
Matta skal ha skryt for at han skaffa oss:odd inge olsen,Bernt Hulsker og
ikke minst Ole Martin Årst.
alle 3 veldig viktige for den oppsvingen vi har fått de 3 siste kampene:)
Store Tå
04-10-2007, 14:40
Matta skal ha skryt for gode signeringer i sommer.
Men han skal ikke ha skryt for å ha leid ut Høie til Bodø-Glimt uten å reforhandle avtalen med ham først.
Er sikker på at Høie hadde gått med på endre den spesielle avtalen hans før utlånet, avtalen som sier at han kan gå vederlagsfritt fra klubben hvis han ikke spiller halvparten av seriekampene.
Matta kunne f.eks. sagt: Hvis du ønsker det, kan du bli utleid til Bodø-Glimt. Forutsetningen er at vi endrer avtalen om at du kan forlate Start hvis du ikke spiller halvparten av seriekampene i år, til halvparten av seriekampene der tilgjengelig for spill, altså ikke er utleid, skadet eller har karantene.
Slik det er nå, kan Høie bare pådra seg et rødt kort i en av de tre neste kampene hvis han ønsker å forlate klubben. Han var jo svært nær et rødt kort mot Sandefjord, der Adriano feilaktig fikk gult kort for filming.
SilentBob
04-10-2007, 14:47
Matta skal ha skryt for at han skaffa oss:odd inge olsen,Bernt Hulsker og
ikke minst Ole Martin Årst.
alle 3 veldig viktige for den oppsvingen vi har fått de 3 siste kampene:)
Ja, jøss, Odd Ingen Olsen har vært fantastisk for oss:;)
Alladin Sane
04-10-2007, 15:28
Men han skal ikke ha skryt for å ha leid ut Høie til Bodø-Glimt uten å reforhandle avtalen med ham først.
Kenneth Høie skrev under ny kontrakt med Start i fjor etter to år på benken. Det er åpenbart at han måtte ha visse retrettmuligheter om situasjonen skulle vedvare.
At Fevennen nå omtaler ham som keeperhelten, med landslagsambisjoner, etter en matchvinnerredning på nær tre sesonger i klubben, må tilskrives en sensasjonssugen journalist. At han kan gå vederlagsfritt etter sesongen er helt greit. Og uansett ikke noe å kritisere Matta for.
Dette er vel en avtale Gjone har forhandlet frem.
Men jeg føler meg 99% sikker på at Høie blir værende i Start. Han fortsatte til tross for lite spilletid. Når han nå synes å være klar førstekeeper, så kommer han aldri til å forlate Start.
Men landslags- og proffdiskusjonen kan holdes død en god stund til. Høie har ikke prestert over tid enda.
Store Tå
04-10-2007, 21:23
Jada. Matta var jo ganske så klar på at han ikke hadde laget avtalen med Høie.
Men utlånsavtalen med Bodø-Glimt må jo han ha godkjent. Og for han godkjente den, burde han reforhandlet avtalen med Høie. Tror det er slik som må forventes "i de voksnes verden".
Stig Hornnes
05-10-2007, 16:04
Jada. Matta var jo ganske så klar på at han ikke hadde laget avtalen med Høie.
Men utlånsavtalen med Bodø-Glimt må jo han ha godkjent. Og for han godkjente den, burde han reforhandlet avtalen med Høie. Tror det er slik som må forventes "i de voksnes verden".
Inntill veldig nylig var det ikke mange her inne som ville ofret Høie veldig mange tankene dersom han forsvant fra klubben etter sesongen. Og nå etter noen får gode kamper skal man plutselig kritisere klubben for å ha inngått en slik avtale!? Man må se ting litt i perspektiv her, Høie har overrasket de aller fleste meget positivt og meget uventet. At det ble en slik avtale som det ble var helt naturlig etter 2 år på benken.
Er så drittlei denne konstante heksejakten på Matta. Det begynner å bli for dumt. Man kan faktisk ikke gi han skylla for alt som ikke er blitt gjort helt perfekt i klubben.
Er så drittlei denne konstante heksejakten på Matta. Det begynner å bli for dumt. Man kan faktisk ikke gi han skylla for alt som ikke er blitt gjort helt perfekt i klubben.
Er jo lov å håpe at Matta er bedre i medgang enn motgang..
Ole Gilboe Hermansen
06-10-2007, 07:54
Nå tar vi en vurdering av alle i klubben etter sesongslutt for jeg er enig at det er mye som ikke har stemt dette året. Det gjelder ikke bare Matta.
Nå tar vi en vurdering av alle i klubben etter sesongslutt for jeg er enig at det er mye som ikke har stemt dette året. Det gjelder ikke bare Matta.
Man må til enhver tid vurdere alle i klubben til enhver tid. Enten om det er i dag, i morgen eller midt i desember. Gjør man ikke en god nok jobb så får man ta den berømte plastposen.
Ole Gilboe Hermansen
06-10-2007, 12:51
Jeg er enig at en må vurdere situasjonen hele tiden, men sån som jeg ser det nå er det lite vits i å eventuelt sparke Matta eller andre før sesongen er over. Jeg tar det som en selvfølge at man etter sesongen tar en grundig vurdering av hva som gikk galt.
Lakt merke til at ODD v Hallvar Toresen, konflikt med trener teamet.
RBK v KT Eggen, "konflikt" med Tørum , og buser inn døra. Engasjert er en ting men la jobben til Tørum være hans.
FFK v Morgan, .. alle kjenner historien(e)
VIF v Aalbu, arrogant i media som bytter jobb fortere enn truser.
Og vår egen v Mathisen som tydleig har skjerpet seg men SIB stormen fikk han stryk og har etter mitt ord "Skremt" unna spillere.
Alle relativt nye i sine stillinger bare roter til i klubben med krangling, spillerflukt og på toppen av det hele ikke klarer å sammarbeide med andre i ledelsen.
Dårlige uttalelser om viktige saker, for mye sportslig innblanding for å nevne noe.
Jeg synest dette er et høyt antall i norsk fotball...
Hva er linjen mellom deres stillinger og innblanding av det fotballfaglige som skjer på treningsfeltet etc!!
Hva skal egentlig en sports- direktør foreta seg?
FOTBALL- DIREKTØRER TIL BESVÆR.
Ole Gilboe Hermansen
29-10-2007, 08:22
Ja, det er et eller annet merkelig med Sportdirektører. Jeg vil si vi har en ok fyr jeg med tanke på det de andre har(les Morgan,Knut Torbjørn).
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.