PDA

Se full versjon : Benny Lennartsson klar!

Rune Abrahamsen
08-09-2007, 20:10
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=481004

Ole Gilboe Hermansen
08-09-2007, 20:13
Nå ble jeg glad. Velkommen Benny. Det gikk fort.

Neon
08-09-2007, 20:15
Bra nyhet! Håper han klarer å få no ut av gutta våre!

Sømme66
08-09-2007, 20:17
Velkommen Benny..:p
Håper dett Blir Bra altså..

Neon
08-09-2007, 20:20
Noen som vet no om trenerfilosofien hans? Tenker på spillestil, formasjon osv...

REBell
08-09-2007, 20:22
Velkommen skal du være!

Roy_Keane
08-09-2007, 20:23
WOHO

dette er helt fantastisk, jippi, hipp hurra!!!!

alltid sett på benny som en offansiv type!
masse humør og glede.

Ole Gilboe Hermansen
08-09-2007, 20:24
Humor har han:

"I have taught Sven (Goran Eriksson) a lot, but not in football. As an older student I showed him the 'Ox Dance' that is a folk dance we need to learn."

ALI-Ikke Kristen
08-09-2007, 20:39
Jaha, og hva står han for?

Husker han bare fra gulldansen med viking. Hvor har han vært i det siste?

Kenneth Storberget
08-09-2007, 20:44
Velkommen Benny.

cuntboi
08-09-2007, 20:49
..................

Brand
08-09-2007, 20:52
Jaha, og hva står han for?

Husker han bare fra gulldansen med viking. Hvor har han vært i det siste?

I Frankrike,men trur han har jobba med diverse aldersbestemte landslag
i Sverige...

Ø.K.P
08-09-2007, 20:55
Herlig. Bra at det gikk i orden så raskt.
Velkommen Benny :)

REBell
08-09-2007, 21:05
Litt fart på linja igjen ;)

http://www.rogalandsavis.no/sport/viking/article2707538.ece

REBell
08-09-2007, 21:09
Lennartsson skal i første omgang trene klubben ut denne sesongen, melder Start på sine hjemmesider.

I norsk fotball er Benny mest kjent for sine perioder i Viking (1988-1991 og 2000-2002). Viking tok i disse periodene ett seriemesterskap (1991) og ett cupgull (2001). I 1991 og 2000 fikk han også Kniksenprisen som årets trener i Norge.

Lennartsson har i tillegg vært trener/manager i Sverige, Danmark, England og Sveits. Det siste vi så til ham var som svensk "spion" under fotball-VM i Tyskland i 2006.

- Det stemmer at Benny Lennartsson skal trene Start. Han kommer til å trene Start ut sesongen, sier daglig leder i Start, Svein Mathisen, til NTB.

- Det har gått fort i svingene. Det har kun tatt to til tre dager fra vi kontaktet ham til kontrakten var underskrevet. Vi har sett etter ledige trenere på markedet, og Benny var førstevalget vårt, fortsetter Mathisen.

Og han har tro på at svensken kan snu den vonde trenden for Start, som kjemper om å beholde plassen i eliteserien neste sesong.

- Vi trenger nytt blod, som kan redde oss fra nedrykk. Jeg har godt kjennskap til Benny, og vi har gode referanser på ham så dette blir spennende, forklarer Mathisen.

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.3421599

ALI-Ikke Kristen
08-09-2007, 21:10
Fra fvn.no

Var Benny Lennartsson førstevalget?

- Ja, det var han. Vi har sjekket rundt på markedet for å se hvem som var ledig, og tror Benny er mannen som kan gi oss en ny giv, og dermed de nødvendige poengene, sier Mathisen.

Jeg ser tegn til forbedring fra Mathisen. Fremtiden lover bra.

Fish
08-09-2007, 21:15
Blir bra dette! Det er, i hvert fall var, litt Nordlie-galskap i Benny, og den kan komme godt med nå. Men slik galskap over tid kan jo også slite på klubben vår har man jo erfart, så det er bra at han foreløbig bare er ment å være en løsning ut sesongen.

Gleder meg enormt til RBK-kampen. Fullt hus kreves!

Neon
08-09-2007, 21:25
Stømstad er fornøyd i alle fall:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article89594.ece

Messi
08-09-2007, 21:29
Gratulerer alle sammen! Og spesielt takk til deg Matta! Her har du så langt jeg vet gjort en kjempejobb! Bedre trener enn Benny kunne vi ikke fått der vi er i dag.

Rune Abrahamsen
08-09-2007, 21:31
.........................

Krs
08-09-2007, 21:50
Veldig bra......

YgorNo1
08-09-2007, 22:01
Endelig noe å glede seg over.
Vi trenger en kar som Benny som kan forvalte laget på erfaring,entusiasme og engasjement.
Hjertligen velkömmen Benny.

Lykketil videre SIB

Besserwisser
08-09-2007, 22:08
Spennende dette. Nå som vi har fått landets potensielt beste stopperpar pluss en storspisende og dyktig svenske, som Viking til alt overmål har forsøkt å få task i flere ganger uten hell, håper jeg spillerne presterer igjen.

Selv om han kun blir ett par måneder blir konturene av kommende sesong stadig bedre. Men Mathiesen blir vel hengt for dette også :)

jensm
08-09-2007, 22:08
Meget bra!
Benny har erfaring og kan fotball! Ikke minst har han tempen i orden, noe som vel er viktigere enn noe annet i en nedrykkstrid.
Spennans å se hva han klarer utrette de siste syv kampene, og på hvilken måte!

Neon
08-09-2007, 22:15
Sjekk bildet i denne artikkelen!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=65536

YgorNo1
08-09-2007, 22:17
Spørs om han hopper like høyt idag, 7-8 år eldere hehehe

kaptein
08-09-2007, 22:26
Velkommen benny. Endelig en gladmelding som det ser ut som alle er enige i.
Nå kan vi stå sammen i opptimisme for resten av sesongen. Håper på full stadion til lørd mot RBK.

ja dette med Benny var noe annet enn feks "dusten" Svein Hansen som en tulling på forumet mente å ha sikre kilder på var på vei til Start.

REBell
08-09-2007, 22:31
Hehe, igjen lar vi Svein Hansen debatten ligger her inne!

Tarune
08-09-2007, 22:39
Dette var bra. Nå klatrer vi oppover. Endelig en som har litt guts til å kjefte på guttene når de ikke gjør jobben.

Ændalitt
08-09-2007, 22:40
Velkommen Benny og lykke til videre SIB.

Med Bennys entusiasme og engasjement tror jeg mye kan endre seg.
Tror virkelig på mer sprudlende fotball nå.

bestisør
08-09-2007, 23:05
Som de fleste andre i denne tråden er jeg veldig fornøyd med denne løsningen. Det viktigste nå er å få inn entusiasme, glede og lagmoral. Her tror jeg Benny er dyktigere enn de fleste. Nå går vi for sikker grunn!

Mr.Nor
08-09-2007, 23:12
Det er så bra dette her.. dette kan være forskjell på adecco og tippeliga..

Kassa
08-09-2007, 23:26
Dette blir veldig spennende. Jeg husker han mest for engagement, og lite for hvordan Viking spilte under han. På tide med et klapp på skuldra til Matta også, etter mye kritikk!

jor-el
08-09-2007, 23:33
håper jeg tar feil, men er svært skeptisk til denne løsningen. tror ikke lennartson er rett for start, hverken som "redningsmann" eller på sikt....

Skrotnisse
08-09-2007, 23:39
La oss håpe vi får se Benny slik igjen :)

http://www.youtube.com/watch?v=ap5h6dtIYbo

jovla
08-09-2007, 23:42
Tror faktisk benny kan gjøre en god jobb med Start...

Velkommen skal du være

TurboTim Birgersson
08-09-2007, 23:43
Benny! Velkommen skal du være:icon_mrgreen:

Messi
09-09-2007, 00:53
Som de fleste andre i denne tråden er jeg veldig fornøyd med denne løsningen. Det viktigste nå er å få inn entusiasme, glede og lagmoral. Her tror jeg Benny er dyktigere enn de fleste. Nå går vi for sikker grunn!Det tror jeg du har helt rett i! Benny er kanskje Skandinavias karismatiker nummer 1 innen fotball. En skikkelig motivator som får spillerene til å tro på det de holder på med. I den sitasusjonen laget befinner seg nå er Benny en fantastisk trener! Og så skaper han noe positivt rundt seg! Nå skal jeg ikke skrive et negativt innlegg om noe før sesongen er over:-) Come on you Start!

killerwolf
09-09-2007, 01:34
Glitrende, Benny er en bra mann!

Messi
09-09-2007, 01:40
Hehe, igjen lar vi Svein Hansen debatten ligger her inne!Blir jo spennende å se hvem Benny plukker som assistent da:-) (Lurer på om noen er så barnslige at de går på denne:-) )

Annan_er_best
09-09-2007, 06:00

Den gang Benny får et middelmådig norsk lag til å slå Chelsea ut av cupen.

Morten Torjussen
09-09-2007, 07:00
jada! en slik trener trenger vi. hadde aldri trodd vi skulle få ham. bra jobba. måtte poengene komme nå. Velkommen Bennyhttp://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon14.gif

Notch Johnson
09-09-2007, 07:14
Håper bare det ikke er i seneste laget....
Skulle gjerne hatt dette bytte litt tidligere (sukk).. :(

frankieboy
09-09-2007, 07:37
Ja, dette var noe av det beste vi kunne få slik situasjonen er nå. Nå får vi en ringrev som har vært flere år i tippeligaen, og som kjenner norsk fotball bra. Han setter krav og jeg tror nok guttene våre trenger en som tør å heve stemmen.
Nå er det viktig med en god start. Om vi ikke slår RBK, så håper jeg virkelig at vi får det til spillemessig... De viktigste kampene er mot Odd, Strømsgodset, Sandefjord, FFK og Lyn... vel, alle er viktige men et tap i særlig de 3 første av disse kampene gjør at disse lagene kan dra i fra.

Ellers så ser jeg at Hans Tvedte fremdeles er i klubben. Jeg håper han også forsvinner. Jeg føler at han var endel av Stig Inges team, og jeg føler at det er feil at han fortsetter. Wiggen kan være assistent - evt sammen med Frode Fredriksen - inntil Benny finner sin egen hvis det er det han ønsker!!

Men, dette var bra. Håper vi får se endel video-klipp - evt kommentarer fra treningene i uka som kommer!!!

Til slutt: NÅ er det viktig at vi holder oss positive og at vi støtter klubben vår 110 %. Vi er tross alt spiller nr 12 resten av sesongen - og vi har et ansvar vi også!!

Ole Gilboe Hermansen
09-09-2007, 08:27
"Til slutt: NÅ er det viktig at vi holder oss positive og at vi støtter klubben vår 110 %. Vi er tross alt spiller nr 12 resten av sesongen - og vi har et ansvar vi også!!"

Et meget godt poeng.

Ole Gilboe Hermansen
09-09-2007, 09:22
http://no.wikipedia.org/wiki/Benny_Lennartsson

Her har noen allerede lagt ut info om Benny.

hibs
09-09-2007, 09:40
velkommen Benny.

Seriegulltillillestrøm
09-09-2007, 10:43
Gratulerer med ny trener, Start.

Jeg tror at valget av Lennertsson kan vise seg å være et riktig så godt valg, og at han kan ha omtrent den virkningen på Start som Nordlie hadde i fjor i Viking.

Kampen mot Start i 25 serierunde, er kanskje den kampen jeg frykter aller av de resterende kampene i årets sesong. Med unntak av kampen mot LSK, får dere ha lykke til i resten sesongen. Med Lennartsson på plass, tror jeg dere har gode muligheter til å berge plassen.

YgorNo1
09-09-2007, 11:56
Jøss vi har fått "fulevirus"..ala kanari fugl her jo hehehehe...bare tulla hehe.
Vi klarer oss, aldri trodd på annet.
Vinn kampen i siste runde+ Enga så bir jeg storveis fornøyd...:)

cuntboi
09-09-2007, 12:12
unnskyld meg men skal liksom benny lennartson komme inn nå når det er 7 kamper igjen og spre entusiasme og bygge opp spillernes selvtillit?? er han så proff at han klarer det med en spillergruppe han ikke kjenner i en klubb han ikke har noe forhold til? artig fyr men minner mer om en du hyrer inn til ungenes bursdag spør du meg... litt "karsten-preg" over denne løsninga synes jeg,men desperate times osv..

vet ikke om benny har fulgt med på start de siste-par åra men synes det hadde vært mer fornuftig å bare kjørt med wiggen (som kan alt om spillerenes styrker og svakheter) resten av sesongen.. igjen sitter jeg og håper jeg tar feil men jeg tar jo nesten aldri feil jeg da:)

Stig Hornnes
09-09-2007, 12:19
unnskyld meg men skal liksom benny lennartson komme inn nå når det er 7 kamper igjen og spre entusiasme og bygge opp spillernes selvtillit?? er han så proff at han klarer det med en spillergruppe han ikke kjenner i en klubb han ikke har noe forhold til? artig fyr men minner mer om en du hyrer inn til ungenes bursdag spør du meg... litt "karsten-preg" over denne løsninga synes jeg,men desperate times osv..

vet ikke om benny har fulgt med på start de siste-par åra men synes det hadde vært mer fornuftig å bare kjørt med wiggen (som kan alt om spillerenes styrker og svakheter) resten av sesongen.. igjen sitter jeg og håper jeg tar feil men jeg tar jo nesten aldri feil jeg da:)

Hvis det er en ting Benny kan så er det akkurat det å spre entusiasme. Har man personligheten til det tar det ikke så lang tid heller. Han har ikke vært i norsk fotball siden 2002 men har vært aktiv i det svenske fotballforbundet som speider frem til nå.

Det er defeinitivt ingen desperat løsning, Benny er en holder høy klasse og har en sterk merittliste å vise til. Jeg er også sikker på at Wiggen kunne klart å redde oss, derfor er jeg litt skeptisk i forhold til en eventuell høy pris. En høy pris kan forsvares dersom det er aktuelt med en forlenging etter sesongen, men jeg er mer tvilende til om det er noen god løsning dersom han er borte når vi kommer til november.

Snatch
09-09-2007, 12:19

Syns dette minner mye om Vikings situasjon i fjor. Nordlie hadde vel også syv kamper å gjøre det på, og jeg ser mange likhetstrekk mellom disse to. Nordlie er nok sterkere rent fotballfaglig, men på så kort tid er det ikke det man kan satse på likevel. Ser på Benny som en blanding mellom Nordlie og Eggen, og det er en slik innpisker/motivator vi trenger på tampen av sesongen. Lykke til Benny!

cuntboi
09-09-2007, 12:31
er enig at det minner mye om vikings situasjon ifjor da de redda seg på håret.
men de fikk inn en trener som hadde førstehånds info og erfaring,vi får inn en som vant serien i 91 og cupen i 2001(var det det?) benny begynner mer fra "scratch" enn det nordlie gjore da han tok over viking,kan jo selfølgelig være en fordel men det skal godt gjøres å toppe det nordli gjorde i samme situasjon. men såklart,med max uttelling på "ny trener effekten" og at noen begynner å stå fram utpå der klarer vi kanskje å ta kvallikplassen..

benwright
09-09-2007, 12:34
Er Benny en 4-4-2 type?

Lynet
09-09-2007, 12:48
Velkommen Benny!

Akkurat en sånn type Start trenger nå! Jeg har virkelig troen på at han vil redde oss. Så, alle mann til Sør Arena førstekommende lørdag. Vi har også en jobb å gjøre, så Arenaen bør fylles!

mr.leipsland
09-09-2007, 12:55
Ja, Lennartson er en "4-4-2 type".

Synes denne ansettelsen var positiv selv om man kan mistenke den for både å være desperat, dyr, kortsiktig og ett tegn på manglende tillit til Wiggen.

Lennartson har både humøret og det faglige på plass. Samt at han snakker på en enkel og forståelig måte. Jeg vil tippe at spillerne har signalisert ønske om å få inn en redningsmann, da er Lennartson supert valg.

Dette gir oss også styret arbeidsro når de skal finne den langsiktige løsningen. Jeg tror ikke det blir Benny, men vi får se.

Skrotnisse
09-09-2007, 12:57
Han virker ikke akkurat avvisende til å lede Start lenger enn ut denne sesongen: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162205

Lynet
09-09-2007, 13:09
Start bør nok jobbe med å kartlegge kandidater til en langsiktig løsning utover høsten. MEN hvis Benny blir en knallsuksess, og han selv er lysten på en permanent løsning over en lang periode, så bør han tilbys en fireårskontrakt. Mannen har ballast pg erfaring så det holder!
Svarene får vi gjennom høsten...

Benny er vel 4-4-2 mann, spilte det i Viking hvertfall!

Fredrik
09-09-2007, 13:11
La oss håpe vi får se Benny slik igjen :)

skulle akkurat til å skrive det samme inn!
Håper vi får se han slik igjen! :D

Velkommen til det blide sørland, her blir du lett tilpasset Sørlandet og vi liker blide svensker med gull i sikte

Patrick Hansen
09-09-2007, 13:39
Det tror jeg du har helt rett i! Benny er kanskje Skandinavias karismatiker nummer 1 innen fotball. En skikkelig motivator som får spillerene til å tro på det de holder på med. I den sitasusjonen laget befinner seg nå er Benny en fantastisk trener! Og så skaper han noe positivt rundt seg! Nå skal jeg ikke skrive et negativt innlegg om noe før sesongen er over:-) Come on you Start!

Tar deg på ordet og kommer til å følge med hehe..

MrKokken
09-09-2007, 13:43
Han virker ikke akkurat avvisende til å lede Start lenger enn ut denne sesongen: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162205

Også meget interessant det han sier om SIB´s rolle i det hele.

Neon
09-09-2007, 13:45
Tar med seg assistent:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article89592.ece

Skjer med Wiggen nå? Spillerutvikler?

Patrick Hansen
09-09-2007, 13:46
Velkommen Benny..

Tror dette kan være akkurat det vi trenger.

Messi
09-09-2007, 13:52
Tar med seg assistent:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article89592.ece

Skjer med Wiggen nå? Spillerutvikler? I og med at han tar med en svensk assistent så lukter dette mer enn 2 mnd:-) Bra i så fall!

Alladin Sane
09-09-2007, 13:55
Start bør nok jobbe med å kartlegge kandidater til en langsiktig løsning utover høsten. MEN hvis Benny blir en knallsuksess, og han selv er lysten på en permanent løsning over en lang periode, så bør han tilbys en fireårskontrakt. Mannen har ballast pg erfaring så det holder!
Svarene får vi gjennom høsten...

Benny er vel 4-4-2 mann, spilte det i Viking hvertfall!

Ja, Benny spiller 4-4-2. Nå skulle jeg gitt høyrearmen for Stefan Berlin! Bittert!

Ellers tror jeg ikke man skal vurdere Benny ut fra hva sesongens siste syv kamper bringer. Han har ekstremt lite handlingsrom, og kan godt være en bra mann selv om Start går ned med et brak. Han kan dessuten være et feilvalg selv om Start holder plassen.

Dette må jo være en gedigen nesestyver for Bård Wiggen, som allerede hadde begynt å uttale seg om formasjon og laguttak. Start trenger en motivator ut sesongen, men også en trener som kjenner Starts spillere godt, og ikke minst de andre bunnlagene man skal møte i skjebnekamper ut sesongen. I en slik setting er jeg litt usikker på om det er smart å hente trener utenfra. Lurer også litt på hva Benny koster. Han har nok en solid bonus om plassen reddes.

Men det er ingen tvil om at Benny er en meget bra trener og sannsynligvis det beste Start kunne fått tak i. Om dette åpner for en permanent løsning, så er jeg happy. Start trenger en samlende, entusiastisk og voksen sjef.

Jeg støtter Lynets forslag om 4-årskontrakt. Så får vi heller se gjennom fingrene med at Brede vrir seg i grava.

Mr.Nor
09-09-2007, 14:00
Noen andre som ser at Start sin nye assistent ser ut som en krysning av Todi og Tom Nordlie?

Mr.Nor
09-09-2007, 14:12
Forresten ett lite innslag med han.. Fotballekspert..

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1209686

En liten sak om at han har blitt assistent trener i Start.

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1215143

Lennartson om Axén

http://orebro.expressen.se/Nyheter/1.805957/lennartsson-dementerar-tranarrykten

Notch Johnson
09-09-2007, 15:49
Dette må jo være en gedigen nesestyver for Bård Wiggen, som allerede hadde begynt å uttale seg om formasjon og laguttak.

På en annen måte så sa han til media det alle ville høre, på en måte.....
Uten å spekulere for mye i dette.. ;)

Aukland
09-09-2007, 16:09
Fantastisk at Benny er vår redningsmann, han var mitt førstevalg! Når han også omtaler assistent Alexander Axén som en av Sveriges mest lovende trenere, blir det et bra team. Wiggen var nok forberedt på dette, og han trives jo godt som spillerutvikler. Men er Tvedte fortsatt i klubben?

Mitt innlegg nr. 1 her, gleder meg til fortsettelsen :icon_biggrin:

Rune Abrahamsen
09-09-2007, 16:12
Men er Tvedte fortsatt i klubben?

Velkommen inn hit. Tvedte er forsatt i klubben, men han analyserer motstanderene til Start.

Millonarios
09-09-2007, 17:29
Benny og Axén virker som et mildt sagt bra par. I en slik situasjon klubben er kommet i der man ofte har en desperat tankegang kunne jeg ikke kommet på noen bedre alternativer enn dette. Fra Sverige har særlig Axén, eller "Alic" som han kalles, et svært godt rykte og Benny har tidligere lovrost han som en av de meste spennende trenerne i Sverige. De har begge tidligere foreslått et samarbeid og skal begge fungere bra sammen. I tillegg har han vært svært lojal med Rynninge IK og også stadig blitt nevnt som en ny hovedtrener for den svenske toppklubben Örebro.

YgorNo1
09-09-2007, 17:37
Jeg må si at Tvedte ser ut som en ok fyr, men Aurskog... Start var nok litt stort sprang pr NÅ.
Blir snart imponert av Solèr og co,co ( Matta`).
Gi meg ansettelser som passer til deres ambisjoner.
Lykketil videre SIB

Store Tå
09-09-2007, 18:53
Mel: If I was i rich man

Ingen banker oss på stadion,
nanananananananananananananana,
så heia Start og Benny Lennartsson,
ingen banker oss på stadion

osv.

Kunne det vært en bra hyllest til Benny første kampen?

totalcalcio
09-09-2007, 19:27
jeg kan melde fra vestkysten om at stavanger har snudd seg i graven til nyheten om at kjæledegge #1 i den tidligere brilingbyen har overtatt ansvaret for Start.
dette blir utrolig gøy!!

Notch Johnson
09-09-2007, 19:34
Store Tå
Senior Member Ble medlem: Jun 2007

Noen som kan synge?

øhhhh...Noen som kan lage sanger???!!

Bente Mykland
09-09-2007, 19:41
Knall at Benny kommer. Han har gjort store underverker før.b Bra at vi blir støttet av siddisene når vi trenger det som mest.(samme gjorde jeg med Viking ifjor)
Lykke til Benny:icon_biggrin:

Petter2
09-09-2007, 21:14
Hjertelig velkommen Benny og co:)

öystein thorsen
09-09-2007, 21:17
dette er bra!
jeg bor i örebro så det föles ekstra bra at benny og alic overtar, siden begge er fra traktene :)
som andre har nevnt er det bra at benny kjenner norsk fotball fra för og merittene hans er det ingenting i veien med.
nå tar vi rosenborg!

Reservesamen
09-09-2007, 21:29
Mitt tips er som følger:

Start redder plassen i tippeligaen takket være våre svenske venner. Benny sier takk for seg og reiser tilbake til sydlige strøk. Alexander Axén tar over.

Slik jeg ser det kan Alexander Axèn være en genistrek med tanke på å få en kontinuitet i klubben. Han er ung, har ambisjoner, og er spådd en stor karriere som trener. Han er også såkalt fotball-ekspert i sverige, har vært linket til flere svenske toppklubber de siste årene. Og ikke minst: Benny skryter av han.

Nei, dette tror jeg blir bra!

Patrick Hansen
09-09-2007, 21:37
er ikke noe dårlig tips dette reservesamen..

kjenner ikke noe til han, men det lille jeg har lest høres veldig bra ut.

YgorNo1
09-09-2007, 21:44
SITAT; Reservesamen.
Han er ung, har ambisjoner, og er spådd en stor karriere som trener. Han er også såkalt fotball-ekspert i sverige, har vært linket til flere svenske toppklubber de siste årene. Og ikke minst: Benny skryter av han.

Likner mye på omtalen SIB hadde;
Ung, Ambisjoner(Visjoner), og Hareide gav han en god attest.
Vi får se da.

Kassa
09-09-2007, 21:45
Mitt tips er som følger:

Start redder plassen i tippeligaen takket være våre svenske venner. Benny sier takk for seg og reiser tilbake til sydlige strøk. Alexander Axén tar over.

Slik jeg ser det kan Alexander Axèn være en genistrek med tanke på å få en kontinuitet i klubben. Han er ung, har ambisjoner, og er spådd en stor karriere som trener. Han er også såkalt fotball-ekspert i sverige, har vært linket til flere svenske toppklubber de siste årene. Og ikke minst: Benny skryter av han.

Håper ikke vi satser på nok en trener uten erfaring fra toppnivå. Håper start redder plassen, benny fortsetter med Axen som assisten. Med deres kjennskap til svensk fotball er det også lov å håpe på noen overgangsvarp fra Sverige..

chameleon
09-09-2007, 21:53
Her har Start ledelsen gjort en meget god jobb! Dere klarer dere med Benny ved roret! Snakkas i Skien senere i høst og videre tippeligaspill til neste år! Sandefjord og Tomgodset går rett ned. Aafk tar kvali'n. Det er mitt tips.

Ø.K.P
09-09-2007, 21:53
SITAT; Reservesamen.
Han er ung, har ambisjoner, og er spådd en stor karriere som trener. Han er også såkalt fotball-ekspert i sverige, har vært linket til flere svenske toppklubber de siste årene. Og ikke minst: Benny skryter av han.

Likner mye på omtalen SIB hadde;
Ung, Ambisjoner(Visjoner), og Hareide gav han en god attest.
Vi får se da.

En vesentlig forskjell her da. SIB hadde aldri vært hovedtrener, men Axén har vært trener i 10 år.

http://www.rynningeik.se/Senior/Herr_lag/Lag/Alexander_Axen.htm

arma9
09-09-2007, 22:11
En vesentlig forskjell her da. SIB hadde aldri vært hovedtrener, men Axén har vært trener i 10 år.

http://www.rynningeik.se/Senior/Herr_lag/Lag/Alexander_Axen.htm

En forskjell til. Axen skal ikke være hovedtrener i IKStart...hadde vært skeptisk og få han som hovedtrener, men som et supplement til Benny er topp...

Kunne godt hatt Bjørnebye som assistentrener i Start..så lenge han ikke hadde ødelagt som hovedtrener først.

YgorNo1
09-09-2007, 23:01
Må si jeg tar kvelden nå med stor nysjerrighet på hvordan Benny`s første møte med laget blir, deretter hvordan denne uken blir på treningen..formasjoner etc...
Gutta er jo godt trente og klar til kamp uten nevneverdige skader på sentrale spillere.
Han kommer ikke til et håpløst Startlag, men han må finne nøkkelen til at han får full utbytte av den meget gode troppen han kommer til.
Mannen har vært uten en kald høstdag før, og vet nok hvilkne spaker han skal dra i, vil jeg tro og håpe.
En spennende uke i vente altså...

Mr.Nor
09-09-2007, 23:04
Gutta er jo godt trente og klar til kamp uten nevneverdige skader på sentrale spillere.

Hørt om en som kalles Doffen?

YgorNo1
09-09-2007, 23:38
Doffen ja.
Men vi har spillere som kan fylle det rommet, altså uten stor betydning. Doffen drar ikke Start alene.
Men ok det kan jo være nevneværdig.

Aukland
09-09-2007, 23:51
Doffen ja.
Men vi har spillere som kan fylle det rommet, altså uten stor betydning. Doffen drar ikke Start alene.

Det er absolutt nevneverdig at midtbanemotoren er ute. Andre kan ta plassen, men Start er nok litt svekket.

Mr.Nor
10-09-2007, 00:32
Doffen ja.

Hehe jeg må nesten le litt her.. Hvem kan fylle rommet etter sannsyneligvis vår beste spiller til nå i år. I den situasjonen vi befinner oss i nå så kan Doffen være forskjell på gull og gråstein.. Ikke bare på grunn av sine evner som spiller, men også som en som pisker opp engasjementet på banen.

Lynet
10-09-2007, 00:56
Mitt tips er som følger:

Hvorfor tror du Benny reiser hvis Start ønsker å beholde ham?
Benny har uttalt at han ønsker seg en lengre trenerkontrakt igjen, det tror jeg fort kan skje i Start.

Blir spennende å se hva som skjer frem mot RBK kampen nå, Axèn vil trolig lede endel av treningene siden Benny reiser til Spania onsdag og blir der til fredag(skal speide for det svenske landslaget, Spania-Latvia)
Håper disse kan hente gode spillere fra Sverige hvis de blir her på sikt...

frankieboy
10-09-2007, 06:52
Jeg må også kaste meg på hyllest-koret og berømme Start-ledelsen denne gangen. Vi har fått et fantastisk trener-team som oser kvalitet og erfaring. Klarer vi oss denne sesongen, så er alle forutsetninger tilstede for å begynne klatringen opp mot toppen av Norsk fotball igjen!!

"Dette er det største som har skjedd siden 1905.... Nei 1905? Det var jo da Start ble stifta. Det var jo møe større det" (velkjente sitater fra Start-kasetten)

gare
10-09-2007, 09:51
jeg kan melde fra vestkysten om at stavanger har snudd seg i graven til nyheten om at kjæledegge #1 i den tidligere brilingbyen har overtatt ansvaret for Start.
dette blir utrolig gøy!!
Jeg tviler sterkt på at det er særlig rotering i gravene her, de jeg kjenner/har snakket med er glade på Starts vegne, og ønsker Benny, som tross alt nesten er gud i Stavanger, alt mulig godt.
Jeg gratulerer dere med ny trener, jeg tror dette var noe av det beste som kunne skje, jeg håper inderlig ikke at det er for sent, og at vi kan møtes til nye runder i 2008.

Lykke til!

Gare

Ole Gilboe Hermansen
10-09-2007, 10:48
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article89677.ece

For de av dere som håper på 4-4-2, så gir vel denne artikkelen svar på det spørsmålet:
"Under sin siste periode i Viking sverget Lennartsson til 4-4-2. Det blir ikke aktuelt i Start.
- Aleksander Axén og jeg har praktisert 4-3-3 med stor suksess i Rynninge. Vel å merke en moderne form av formasjonen, som Lyon er den fremste eksponenten for. Jeg ble imponert av det franske laget da jeg spionerte på Lyon på oppdrag fra Rosenborg før møtene i Mesterligaen for to år siden, forklarer Lennartsson."

Her er svaret på om han blir lenger pr.nå:

"Avtalen med sørlandsklubben kom raskt i orden. Han fikk den første henvendelsen torsdag og lørdag ble partene enige om en kontrakt ut sesongen.
- Det passet inn i min timeplan. Jeg har akkurat avsluttet et trenerkurs i Sverige og hadde ledig tid. I utgangspunktet blir det derfor bare et korttidsengasjement. Til sommeren skal jeg jobbe for Det svenske fotballforbundet under EM i Østerrike og Sveits, forklarer han."

La oss håpe at vi kan forandre hans mening om han lykkes.

kompa
10-09-2007, 11:01
For de av dere som håper på 4-4-2, så gir vel denne artikkelen svar på det spørsmålet:
"Under sin siste periode i Viking sverget Lennartsson til 4-4-2. Det blir ikke aktuelt i Start.
- Aleksander Axén og jeg har praktisert 4-3-3 med stor suksess i Rynninge.

Kan vel ikke trekke noen endelige beslutninger ennå. Som han selv sier så kjenner han knapt en spiller !! Må vel for all del håpe at mannen har såpass med fotballkunskaper at han legger opp system etter hvilke spillemateriell han råder over ( og ikke omvendt )

DayWalker
10-09-2007, 11:14
Velkommen Benny! Dette var nyheten jeg gikk å ventet på i hele helga :D

Kvadraturen
10-09-2007, 12:15
Kan bli bra, men tviler på han kan redde mer enn kvalikkplass.
Skulle kommet inn ved sommerferien. Men kvalikk gir gode sjanser for å klare seg.
Hvis benny fortsetter som trener etter året med assistenten, håper jeg Benny blir 2 år til som hovedtrener til assistenten har fått nok ballast til å klare dette alene. Det vil gi nødvendig opplæring og kontinuitet.

Ja spennende ved et videre engasjement om de signerer noen nye svenske juveler som Nannskog til Start.

Ole Gilboe Hermansen
10-09-2007, 13:24
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article89698.ece#

Benny har landet.

Ole Gilboe Hermansen
10-09-2007, 14:15
http://fotball.fvn.no/tv/article89707.ece

Og her kan man se våre nye trener.

sven_kloster
10-09-2007, 14:35
Jeg stiller selvsagt på treninga, er vel typisk Benny å slå av en prat med fansen etter treninga ? :icon_lol:

REBell
10-09-2007, 15:01
Jeg stiller selvsagt på treninga, er vel typisk Benny å slå av en prat med fansen etter treninga ? :icon_lol:

Da er vi to som stiller på trening :)

DMcCarty
10-09-2007, 15:23
Ygor du sa at laget var godt trent og ingen skade på sentrale spillere.
Ikke for å være for negativ men jeg mener du her har to klare skivebom.
Nr1. Har du sett noen kamper iår???
Lenge siden jeg har sett et lag som har slitt så mye med kondisen som start har gjort iår.
Det er mer regelen enn unntaket at spillerne har krampe etter 55-60 min.
Start har vel også sluppet inn noe sånt som 10-12 mål det siste kvarteret iår. Vitner ikke akkurat om at de er godt trent. Du husker kanskje hva som skjedde i 2005 da de var virkelig godt trent?
De scoret i siste kvarter pga at det andre laget var dårligere trent.

Nr2. Doffen.
Han er den spilleren som iår har vært kortest unna toppnivået sitt. Så å si at vi ikke har skader på sentrale spillere er feil. Kjipt å innrømme det men jeg tror laget nesten er avhengig av en doffentype. Fevang er også ute og jeg mener han var en meget viktig innhopper i vår. Han viste ting som han aldri har gjort før i start drakt. Strømstad er vel litt usikker, ihvertfall trent alternativt på landslaget et par dager. Mulig han er tilbake nå, men jeg er ikke oppdatert på den fronten..

Men for all del, jeg håper Benny snur alt og vi vinner alle de siste kampene..

Millonarios
10-09-2007, 16:01
Start 2 4-0 Vard Haugesund

69 4-0: Ali Al Gashami Start 2
67 3-0: Morten Benestad Start 2
34 2-0: Morten Benestad Start 2
32 1-0: Jan Jenssen (str) Start 2

Var vel den kampen Benny skulle stille på. Sterkt resultat og godt å se juniorspillerne våre være i form til semifinalen den 29. september. Får håpe den varer.

kriskristoff
10-09-2007, 16:06
Velkommen Benny! Akkurat det jeg ikke hadde trodd skulle skje... Fantastisk!

Eddie
10-09-2007, 16:12
benny kommer til å redde oss, utrolig positivt at det var han som kom inn for å redde oss, håper han tar ansvaret også etter neste sesong :)...

svaberget
10-09-2007, 17:10
Velkommen Benny!

Vi husker godt - også da du skulle sette innpå Alf Kåre Tveit og Karsten prøvde å overtale deg til å la være............ hehe

YgorNo1
10-09-2007, 18:39
DmcCarthy;
Ja jeg har sett mange kamper i år og sett hvordan vi fommler det til i slutten av kampene.
Jeg kan skrive under på at dette er nesten kun taktiske disposisjoner som har skylden for.
Valg å ligge lavt osv osv osv.
Jeg tror Benny kommer til et godt rustet og trent lag på de fleste spillerene.
Jeg har mange kamper spurt om;
Hvor er doffen idag.

DMcCarty
10-09-2007, 18:54
Ygor.
Jeg tror ikke akkurat det er noe valg å legge seg bakpå.
Tror det er kreftene som er slutt og at dermed ikke evner, orker eller klarer å ligge å presse.
Husker flere kamper der M Hæstad, A R Håland, L M Engedal, J M Lie, mfl som har vridd seg i kramper etter 55-60 min. Hvis ikke det er bevis på "elendig" fysisk form så skjønner ikke jeg noen ting. Elendig i sammenheng med at dette er såkalte toppidrettsutøvere.

Hvis de derimot valgte å ligge lavt er det bare nok en grunn til å kvitte seg med den treneren som la om til den taktikken.
Og så vidt jeg husker så var du veldig imot å sparke SIB.

Og Doffen, greit nok at han har vært svak i år, men det har faktisk alle som en.
Doffen er den, etter min mening, som har vært kortest unna det vi vet han kan.

Men vi er uenige og det er greit.

YgorNo1
10-09-2007, 19:08
Jeg husker krampene godt..
Skal ikke skje under normale forhold, sant det.

aljahnsen
10-09-2007, 19:08
Heilt konge med Benny.

Velkommen te Kristiansand og IK Start. Her vil du garantert trives Benny. Nå skal plassen reddes.

Kom igjen Start ;)

bosve
12-09-2007, 12:34
Herlig å ha en karismatisk og dyktig trener i alle fall. Benny er en mann som gir deg energi der Sib var mere en type som gjorde deg trøtt. Noen som vet om Benny er en type som omtaler seg i 3. person slik som Sib?:) (Bjørnebye er sterk og klar)

Oterslynge
12-09-2007, 16:14
Hvem er Bjørnebye?

YgorNo1
12-09-2007, 21:55
Han alle trodde alene hadde skylda for nedturen .....
Han som ikke lykkest, men som sikkert kan vokse på fiaskoen
Han som fikk forumet til å koke over av skit og hat
Han som prøvde seg og ikke fikk det til
Han som er uøsnket i Krsand, selv om han kun har prøvd og, men feilet i en ung trener karriere.
Du husker vel han Oterslynga? ;-)

killerwolf
12-09-2007, 22:42
Han alle trodde alene hadde skylda for nedturen .....
Han som ikke lykkest, men som sikkert kan vokse på fiaskoen
Han som fikk forumet til å koke over av skit og hat
Han som prøvde seg og ikke fikk det til
Han som er uøsnket i Krsand, selv om han kun har prøvd og, men feilet i en ung trener karriere.
Du husker vel han Oterslynga? ;-)

Hehe, nå må du legge Bjørnebye bak deg, han er ferdig.
Benny er en bedre mann for Start og for byen.

frankieboy
12-09-2007, 23:31
Jeg synes det er svært gledelig at Benny er så ivrig i jobben at han nesten mistet flyet til Frankrike. Håper dette går i orden og vi klarer oss. Hvis det går greit, MÅ vi bare signere lang kontrakt med denne mannen.
Har på følelsen av at dette er den beste treneren vi har hatt siden Brede Skistad....

Thomas A.
13-09-2007, 11:28
Dette blir bra...er jo alltid usikkerhet knyttet til det å bytte trener midt i en sesong, men tror bl kan snu trenden slik at det blir mange 3 poengere fremover og fornyet kontrakt i TL....blir spennende å se de evt endringer som er foretatt når Start mæter Rbk på lærdag....3 poeng og 5-0 til Start:) litt for mye å håpe på kanskje, men ingenting hadde smakt bedre enn skikkelig utklassing! lykke til med kampen folkens!

Piren
13-09-2007, 21:41
Kjempe glad for at vi er kvitt SIB, veeeeeeeeeeeeldig glad for Benny Lenartson, håper det holder, men redd at styret har våknet for seint. Panikken brer seg, de er redde for å tape penger, brukt litt av penga før i sessongen så vil jeg tro at vi hadde kjempet om medalje Nok omdet

Synes likevel at det er feil å glemme en viss Tom Nordlie her. Han gjorde gull av gråstein, et feilidømt offside fra gull i 05, har du glemt det frank?

Men nå ser vi femmover HEIA START

YgorNo1
13-09-2007, 22:08
Benny er en mann som kan ta start videre, garantert.
Litt bekymret for alderen hans, på det grunnlag at han sikkert ikke vil holde på så alt for lenge...kansje 2-3 år da er han 66-67.
Men håper han vil fortsette eeter i år, han har jo et lag fyldt med en rekke godbiter som Doffen, Strømstad, Ygor, Annan osv.
Glede seg mens han er her :)

DayWalker
14-09-2007, 09:16
Hørte på radioen på vei til jobb at Benny hadde uttalt han ikke fortjente lønn om Start skulle rykke ned. Hehe, good man!

YgorNo1
14-09-2007, 10:35
Passer IKStart bra

rooland
14-09-2007, 10:49
Nå vet ikke jeg hvordan kontrakten ser ut...
Men for meg hørtest det ut som et bra PR. Stunt...;)

Lars Olav Karlsen
14-09-2007, 12:58
Nå vet ikke jeg hvordan kontrakten ser ut...
Men for meg hørtest det ut som et bra PR. Stunt...;)

Eller rett og slett bare en kommentar på at han mener at en god trener må kunne sikre tippeligakontrakt med den stallen Start har.

bosve
14-09-2007, 13:45
Ingen tvil om at Benny får en vanskelig oppgave med såpass liten tid og kamper igjen, særlig fordi en av våre viktigste spillere i Doffen vel er ute de resterende kampene.

Personlig anser jeg sjansene som rundt 50% på at vi klarer oss. Og jeg tror nok at å unngå kvalikplassen kan bli vel tøft. Med Sib ved roret hadde sjansene vært rundt 10%.

Ole Gilboe Hermansen
15-09-2007, 12:56
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=163413

Benny er en populær fyr.

Han aviser at han vil fortsette som trener, men kanskje fortsetter han i klubben alikavel:

"- Men det jeg har sagt, er at det kan være interessant å fortsette i klubben i en annen rolle. Men altså ikke som trener. "

Roy_Keane
15-09-2007, 14:21
veldig trist om han ikke blir, håper han vinner masse kamper med start nå og ser potensiale til å bli en toppklubb, og velger å ta en 4 års kontrakt med oss som trener, da tror jeg virkelig på GULL og utrolig masse glede. han er bare 64 år, yngre enn ferguson, så han har masse å tilføre oss. uansett om vi skulle rykke ned er benny mitt soleklare førstevalg, og håper start er villig til å betale han 2 mill i året om han ønsker å være her. benny hører til på det blide sørland!

YgorNo1
15-09-2007, 14:33
Vel, vi får ta det med fatning om han ikke vil være trener, noe jeg så på tv2 nyhetene forleden og satt igjen med en vond følelse etter det.
Det finnest trosalt andre vi kan hente inn, men håper inderlig at han kan ha et bein innenfor klubben.
Vi får se hva han "Orker", er jo 64 år vettu;)

Benny
16-09-2007, 01:00
:icon_lol: :icon_lol: http://www.spreadshirt.net/shop.php?...id=5577541&p=1:icon_lol: :icon_lol:

Lynet
16-09-2007, 02:00
Takk for at du er delaktig i snuoperasjonen, Benny!

Ole Gilboe Hermansen
16-09-2007, 18:03
Denne fyren må vi strekke oss langt for å beholde i klubben.

Kenneth Storberget
16-09-2007, 21:30
Tror desverre ikke vi får beholde han her i klubben etter denne sesongen, men va med og bruke Axen og Wiggen sammen neste seson. Begge liker 4-4-2 og begge er gode trenere. Axen som hoved trener med Wiggen som asistent.

frankieboy
16-09-2007, 21:49
Jeg tror ikke det er uaktuelt med Benny i noen flere år. Han sier jo at han vil tegne en lengre kontrakt nå, og Start tar jo ingen risiko ved å signe Benny for 3-4 år til.... Regner dog med at han kun er aktuell hvis vi overlever i Tippeligaen.
Håper også at Axen fortsetter i klubben.. Tror Benny med Axen og Wiggen som assistenter blir en garantert suksess!!

Forsvinner Benny, så er jeg enig i at Axen og Wiggen er et godt valg.

mr.leipsland
16-09-2007, 21:55
Hva gjør at dere slår fast at Axen er godt valg som hovedtrener? Helt ærlig, hadde dere i det hele tatt hørt om fyren før han ble ansatt i Start?

Jeg har ikke peiling på hvorvidt Axen er godt valg, men han er fersk på toppnivå og det gjør meg betenkt. Må si jeg er litt bekymra for at Lennartsons status skal gjøre at Start velger enkleste vei og bare ansetter Axen i gledesrus over å ha berget plassen.

Om det ikke blir forlengelse med Lennartson som hovedtrener må Start ta en grundig research der Axen ikke har noe fortrinn bare fordi han er i klubben.

jensm
17-09-2007, 01:55
Tviler på vi kan regne med at Benny holder ut som hovedtrener så altfor lenge. Han begynner jo dra på årene! Bare Karsten som holder koken så lenge! :-D

Men Wiggen er undervurdert av mange, pga den elendige sesongen han hadde for noen år siden. Verdens beste trenere kunne ikke reddet den sesongen.

Wiggen har vært sentral nå de siste kampene, når Start faktisk har hevet prestasjonene, og til sist nå - faktisk vunnet en kamp!

Det kan hende Wiggen ikke ønsker jobben som hovedtrener, men jeg tror at han er rette mann. Hans uformelle kompetanse er nå ekstremt bra etter å ha vært gjennom JHH, Gudjon, TomN, SIB og nå Benny! Med en ivrig og strålende engasjert medtrener ville Wiggen vært en knalgod løsning. Skriver medtrener, fordi jeg tror Wiggen er en av svært få som kan samarbeide med andre om å trene et lag.

Benny ut sesongen - Wiggen etter det. Pluss et fyrverkeri av en medtrener.

frankieboy
17-09-2007, 07:15
Hva gjør at dere slår fast at Axen er godt valg som hovedtrener? Helt ærlig, hadde dere i det hele tatt hørt om fyren før han ble ansatt i Start?

Jeg har ikke peiling på hvorvidt Axen er godt valg, men han er fersk på toppnivå og det gjør meg betenkt. Må si jeg er litt bekymra for at Lennartsons status skal gjøre at Start velger enkleste vei og bare ansetter Axen i gledesrus over å ha berget plassen.

Om det ikke blir forlengelse med Lennartson som hovedtrener må Start ta en grundig research der Axen ikke har noe fortrinn bare fordi han er i klubben.
Selvfølgelig kan man ikke være sikker, men at Benny går ut og lovpriser Axen veier tungt hos meg. Såpass tro og respekt for Benny har jeg. Han har vel også vært trener endel år - dog ikke helt i eliten, men det er iallefall mere ballast enn det SIB kom med... Samtidig så er det "tryggere" valg å ta med Wiggen i et evt trener-team. Wiggen har nå vært assistent under ganske mange trenere, og jeg vil tro at han kan hente det beste fra flere av disse..

Når det er sagt, så gjør nok Start en nøye research av både Axen og andre kanditater etter sesongen - hvis ikke Benny blir...

Ole Gilboe Hermansen
17-09-2007, 07:29
Jeg håper at vi uansett om han ikke vil bli hovedtrener kan beholde Benny i en annen funksjon i klubben. Når det gjelder Axen, så vil ikke jeg avskrive han, men drømmen er at vi fortsetter med Benny som hovedtrener.

Patrick Hansen
17-09-2007, 11:52
Hva med å beholde benny og axen et år til også la axen ta over etterhvert hvis han holder mål ? Da får vi lengre tid til å bedømme han og han lærer norsk fotball under en av de store trenerene de siste 15 årene.

Dette hadde vært min drømme løsning

Oterslynge
17-09-2007, 12:09
Håper Start bruker tida framover på å finne en skikkelig trener - Benny var en genistrek - det finnes mange gode trenere som fort kan bli tilgjengelige fram til seriestart 2008 - håper klubben har lært av det med å bruke uerfarne trenere nå....

eksil
17-09-2007, 15:00
Om Benny går inn i IK Start i en eller annen sportsdirektørrolle, og Axen tar over som hovedtrener, med Bård Borgersen som assistent, ville jeg vært veldig fornøyd. Vi trenger Wiggen som spillerutvikler.

mr.leipsland
17-09-2007, 22:25
Jeg synes Benny i en "syvende far i huset"-rolle høres ut som en elendig idé. Bare spør Ola By Rise, Perry eller Tørum hvordan det er å ha ett legendarisk spøkelse hengende over seg.

Det øker bare presset på trenerne. Omgivelsene vil kjapt kreve at gamlefar overtar igjen om det går litt dårlig (lett løsning når han først er i klubben). Det blir lett at treneren ikke tør å gjennomføre egne idéer fullt ut og ikke klarer trainee'en å kopiere gamlefar heller. I tillegg til det interne presset så vil du jo ha media som hele tiden spør "hva ville du gjort?" osv.

Lennartson, Eggen, Nordlie mfl er engasjerte folk som det kribler i. De er vant til å være Sjefen med stor S og blander seg inn i det meste.

Det er mange her som ønsker seg en leder med autoritet. En som kan pushe spillerne skikkelig. Da må man for guds skyld sørge for at hovedtreneren er den ubestridte lederen på treningsfeltet og om man skal velge en fersk trener som Axen, Borgersen etc er det enda viktigere.

DMcCarty
17-09-2007, 22:43
Mr leipsland.
Eggen sr er bundet opp mot en kultur og spillestil og derfor lett får 7. far i huset rolle enn jeg tror benny ville fått.. Han virker mer åpen for nye tanker ideer og innspill enn eggen.
Tror han hadde taklet en tilbaketrukket rådgiverrolle godt..
Men alle disse spekulasjonene rundt fremtiden til benny er tull..
Han har vært i start i 1 uke og vunnet 1 kamp og plutselig skal han være kongen og alt det der..
Vent 6 kamper så får vi se åssen det har gått og hvor vi står der,
Men benny er en flink trener og motivator, ingen tvil om det..

jensm
17-09-2007, 22:58
Sammenligne eggen med benny?? :S

Nei, to helt ulike typer. Du vet, det går an å være god trener uten å nødvendigvis ha samme personlighet som alle andre gode trenere ;-)

Benny har aldri vært noen enmannsshow, tvert i mot.
Syvende far i huset rollen vil kle han meget godt! En ydmyk og engasjert sådan, som vet å bringe frem det beste i de rundt seg.

Alf Qaida
18-09-2007, 14:02
Kan det tenkes at Benny havner i RBK etter sesongen? Jeg ser det på som ikkje helt usannsynlig, dessverre.

Neon
18-09-2007, 14:07
Kan det tenkes at Benny havner i RBK etter sesongen? Jeg ser det på som ikkje helt usannsynlig, dessverre.

Tviler. Tror Eggen blir hovedtrener, og Hoftun som sportsdirektør....!

Ole Gilboe Hermansen
18-09-2007, 15:40

Kan det skje, ja. Jeg tror ikke det. Skal han fortsette som hovedtrener i Norge, tror jeg Viking og vi stiller først i køen.

voss
18-09-2007, 23:32
benny satt å jubla for rbk på uptown ikveld hvertfall..... vet ikke hva jeg synes om det egentlig

Ole Gilboe Hermansen
18-09-2007, 23:44
benny satt å jubla for rbk på uptown ikveld hvertfall..... vet ikke hva jeg synes om det egentlig

Ikke så rart det. RBK er et norsklag når de spiller i CL. Man skal ikke legge så mye i akkruat det faktum at han jublet.

frankieboy
19-09-2007, 07:09

Han jubla sikkert over at han visste at Start nå er bedre enn Chelsea....

Lars Olav Karlsen
19-09-2007, 13:40

Den kampen der var en seier for norsk fotball i utlandet.

Mr.Nor
19-09-2007, 14:01

Hadde jeg sett kampen hadde nok jeg gjordt det samme.. Ikke noe galt i det..

Roy_Keane
19-09-2007, 14:29
Hadde jeg sett kampen hadde nok jeg gjordt det samme.. Ikke noe galt i det..

nope, ønsker RBK at vondt jeg, unnet dem ikke det ene poenget i går, som de ikke fortjente under noen omstendighet.....

Kassa
19-09-2007, 15:35
Roy Kean: Du ønsker med andre ord at hvis Start engang i fremtiden skulle kvalifisere seg til europa, så skal de få en vanskeligst mulig vei?

stibere
19-09-2007, 16:17
nope, ønsker RBK at vondt jeg, unnet dem ikke det ene poenget i går, som de ikke fortjente under noen omstendighet.....

Helt enig med deg!!!!

Holder meg til et lag i norge

Roy_Keane
19-09-2007, 17:40
Roy Kean: Du ønsker med andre ord at hvis Start engang i fremtiden skulle kvalifisere seg til europa, så skal de få en vanskeligst mulig vei?

ja, er man god nok så kvalifiserer man seg, er man ikke god nok så kvalifioserer man seg ikke, og da må man jobbe hardere for å bli bedre, er ikke vits å komme inn den letteste veien for så å ryke ut med en smell, og flaue resultater osv. er man god nok til å kvalifisere seg og slå ut noen gode lag på veien, ja da har man noe i CL å gjøre.

Patrick Hansen
19-09-2007, 17:42
Dette er veldig enkelt gutter .. Hvis RBK gjør det bra i europa så stiger vi som nasjon på rankingen . Dette gjør det lettere for alle norske lag .. flere plasser i CL Senere inn i kvalik osv..

Dermed helt naturlig og heie på alle norske lag som er ute og spiller E cup eller CL.

Ferdig prata.

mr.leipsland
19-09-2007, 18:27
Patrick Hansen, selv den enorme suksessen RBK har hatt i europa har gitt ETT annet norsk lag CL-billett. Sverige og Danmark på sin side (som ikke har hatt dette lokomotivet) har begge hatt flere lag i CL enn oss.

Se tilbake på RBKs enevelde. Det var jommen meg ikke mye glede det bragte til de andre lagene.

Så må vi jo også ta en titt på hjemlig serie, som tross alt fortsatt er viktigst og står for det meste av fotballunderholdninga.

Ønsker vi å ha det som svenskene:

2006 - IF Elfsborg
2005 - Djurgårdens IF
2004 - Malmö FF
2003 - Djurgårdens IF
2002 - Djurgårdens IF
2001 - Hammarby IF
2000 - Halmstads BK
1999 - Helsingborgs IF
1998 - AIK
1997 - Halmstads BK
1996 - IFK Göteborg
1995 - IFK Göteborg

Eller slik vi har hatt det:

1995 - Rosenborg BK
1996 - Rosenborg BK
1997 - Rosenborg BK
1998 - Rosenborg BK
1999 - Rosenborg BK
2000 - Rosenborg BK
2001 - Rosenborg BK
2002 - Rosenborg BK
2003 - Rosenborg BK
2004 - Rosenborg BK
2005 - Vålerenga IF
2006 - Rosenborg BK

Er ikke målet til IK Start å vinne seriegull? Er det da gunstig at en konkurrent får ett årsbudsjett i bonusinntekter og kan lokke våre beste spillere med CL-spill?

jensm
19-09-2007, 21:08
Enig med leips. (Tenk det du hehe)

RBKs enevelde har ikke ført norsk fotball så veldig mye frem sånn sett.

Men RBK har nok bidratt til å heve norsk eliteserie. Et lokomotiv å strekke seg etter.

For min del blir kamper som chelsea-rbk som andre kamper: Omtrent uansett hvilke lag som møtes så klarer ihvertfall ikke jeg forholde meg nøytralt til begge lag. En velger seg en favoritt, og i denne kampen må jeg innrømme at jeg synes det var gøyere om rbk vant enn chelsea. På den andre siden hadde også 8-0 til chelsea vært morsomt.

Men at chelsea klarte uavgjort mot rbk viser jo bare at Start er bedre enn topplag i premier league ;-)

Når det er sagt, så er det ok med Benny, som vel tråden opprinnelig handlet om :-D