PDA

Se full versjon : Ønsker for 2008-sesongen (utenomsportslig)

StevieY
18-09-2007, 00:09
Det er mye å ta tak i IK Start. Vi har en egen tråd både for trenersituasjonen og for nye spillere. Derfor tenkte jeg å lage en samletråd for endel utenomsportslige ønsker som ledelsen gjerne kan ta tak i, for å forbedre helhetsopplevelsen av å gå på eliteseriekamp i Christianssand:

1. Varme på stadion à la Viking stadion. T-skjorte-temperatur hele året, også for oss som ikke driver med all denne syngingen, klappingen og hoppingen. Med billettprisene på Sør Arena skulle det bare mangle at det ikke fulgte litt goder på kjøpet.

2. Bedre pølser! De man selger i dag må være billigprodukter av verste sort. Kjøpte en sånn meny en gang med to pølser, og kom såvidt gjennom ei pølse, selv om jeg var kjempesulten. Kan aldri huske, selv ikke på 17. mai, å ha kastet wienerpølse før. Skjerpings!

3. Få tilbake Huntonitt-sprinten! Det er selvsagt vanskelig uten løpebaner, men bruk kreativiteten folkens. Denne tradisjonen er vel det folk jeg har snakket med savner mest fra gamle stadion.

DMcCarty
18-09-2007, 00:12
Tippetuppen hadde også vært flott.. Men det er vel et nasjonalt prosjekt..

Ellers er det ønskelig med mindre vip område slik at det virker bedre besøkt enn nå, nå som det kun er enkelte spredte viper i området.

Men jeg støtter Stevie 100% i overvarme. Der er viking stadion genial..

Neon
18-09-2007, 00:19
Gule og svarte cornerflagg med start logo på :)

Søndag1800
18-09-2007, 00:26
Interessante meninger, og dere er sikkert ikke alene, men for min del kan jeg ikke si meg mer uenig.

Det er ALTFOR stort fokus på "tilrettelegging" for tilskuerne på Sør Arena og de fleste andre stadion i dag. Husker bare hvor pinlig det var når Harald Andersen forsvarte de dyre prisene med blant annet "beste kiosken for bortesupportere".

Nei mindre sirkus og mer fotball!

Ellers kan jeg tildels forstå argumentet med at når det først er så dyrt, kan de like gjerne gjøre det bedre..

DMcCarty
18-09-2007, 00:33
Dette er vel strengt tatt en tråd som er ment å være litt useriøs, men interessant om ønsker, tanker og meninger om hva som kan bli bedre utover det opplagte sportslige problemet vi har..

Supporteren
18-09-2007, 03:42
Ølservering også til den almenne mann.

kriskristoff
18-09-2007, 09:10
Hvordan fungerer overvarmen på viking stadion? Stråleovner?
Uansett synes jeg dette er litt jålete. hva med å støpe ned varmekabler sånn at jeg ikke fryser på ræva i pausen? litt må man tåle...

DMcCarty
18-09-2007, 11:19
Hvordan fungerer overvarmen på viking stadion? Stråleovner?

Ja store stråleovner, noe alla det som finnes på de fleste uterestauranter.
Rett og slett genialt.
Deilig med t-skjorte muligheter hele året.

DayWalker
18-09-2007, 11:21
Jeg må si meg enig med trådstarter på punkt 1, overvarmen på Viking Stadion er genial selv når man hopper og synger på kalde høst og vår kvelder.

Før Sør Arena var ferdigstillt tok jeg det egentlig som en selvfølge at det skulle være varme fra taket når vår nye storstue skulle bli topp moderne.

REBell
18-09-2007, 11:31
Det jobbes mot treningsfelt og treningsforhold, dog er det også noe sportslig.
Ifjor ble det jobbet med Kr.sand Stadion og undervarme, så kan vi se hva som skjer i år.

Aukland
18-09-2007, 11:31
Få tilbake Matta Makrell! Jeg melder meg frivillig til å være han! ;)

Millonarios
18-09-2007, 11:35
Ølservering også til den almenne mann.

Det er det i Sverige faktisk, vet dog ikke om noen lag har egne regler. Da jeg så Hamarby-IFK Göteborg i sommer serverte de øl, funket meget bra. Minuset er at det ofte blir kastet ølglass på banen, som mot Malmö FF da kampen måtte stoppes i et kvarter, mange flere eksempler på det. Potensielle fulle mennesker er vel heller ikke så gøy å se på for familiegjengangerne. Alt i alt syntes jeg dagens ordning er helt grei.

Eller ser jeg varme på stadion som Viking har på sin som et must neste sesong. Må også gi skryt for at det ikke har vært all verdens reklame (LOS, Netthandelen) eller underholdning i pausene, det er ikke noe vi trenger. Fryktet det verste da man gikk over til Sør Arena.

monsivar
18-09-2007, 12:50
Få tilbake Matta Makrell! Jeg melder meg frivillig til å være han! ;)

Støtter den!! KONGE

Roy Eriksen
18-09-2007, 13:08
Ønsker seg at Supporter får egen pub ved Sør Arena. Vet ikke om det er noe ledig lokal i Sør Arena. Ullevål Stadion har slikt om jeg husket riktig.
Ellers er jeg enige at vi bør ha stråleovn som Viking Stadionen. Pussig at Ikstart har ikke tenkt på det. Litt større storskjerm. den er altfor liten synes jeg.

Stig Remnes
18-09-2007, 13:39
Billigere biletter.

SR

Lars Olav Karlsen
18-09-2007, 13:46
Ønsker seg at Supporter får egen pub ved Sør Arena. Vet ikke om det er noe ledig lokal i Sør Arena. Ullevål Stadion har slikt om jeg husket riktig.

Du husker nok ikke rett nei, for Ullevaal har ingen pub. Men de har Dolly Dimple og der serveres det riktignok øl.

Men dette er jo mer en sak for næringslivet i byen og ikke IK Start. Men er vel usikker på om der er marked for en pub ved stadion. Salget vil jo kun ta seg opp et par timer før og etter kamp hver fjortende dag.

Roy Eriksen
18-09-2007, 13:50
Du husker nok ikke rett nei, for Ullevaal har ingen pub. Men de har Dolly Dimple og der serveres det riktignok øl.

Men dette er jo mer en sak for næringslivet i byen og ikke IK Start. Men er vel usikker på om der er marked for en pub ved stadion. Salget vil jo kun ta seg opp et par timer før og etter kamp hver fjortende dag.
Okei. For jeg var der lenge siden. som jeg kjøpte noen Øl før Norge-Brasil i 1992-1994.
Men få håpe at de supporter får egen pub. som gir plass til 5-800.

bajass
18-09-2007, 15:22
Jeg må si meg enig med trådstarter på punkt 1, overvarmen på Viking Stadion er genial selv når man hopper og synger på kalde høst og vår kvelder.

Før Sør Arena var ferdigstillt tok jeg det egentlig som en selvfølge at det skulle være varme fra taket når vår nye storstue skulle bli topp moderne.

Nå er det vel ikke så mange andre heller som har stråleovner....men eneste grunnen til at Viking har det er fordi LYSE er hovedsponsor og det er de som leverer dette produktet.
Men for all del, jeg skulle gjerne hatt det på sør arena også!

DayWalker
18-09-2007, 15:25
Det er vel bare å få LOS til å stå for strømmen her i byen? Stråleovnene kan gjerne være spygrønne for min del :p

YgorNo1
18-09-2007, 19:42
Solèr og matta skal stå blink hver gang vi taper hjemme(Håper det blir få ganger), alle får utdelt 12 egg hver.
Det blir omtrent ved 10000 tilskuere, 120.000 egg mot matta og Solèr.
Det er mitt ønske for 2008:)

Oterslynge
18-09-2007, 20:17
Solèr og matta skal stå blink hver gang vi taper hjemme(Håper det blir få ganger), alle får utdelt 12 egg hver.
Det blir omtrent ved 10000 tilskuere, 120.000 egg mot matta og Solèr.
Det er mitt ønske for 2008:)

Kan spare mye tid her, kan bare samle opp 120000 egg i en container og hive begge to oppi istedet.... :)

Ole Gilboe Hermansen
18-09-2007, 20:24
At det utenomsportslige kommer i andre rekke.

Besserwisser
19-09-2007, 00:16
Jeg vil at Start skal endre til de oppriktige klubbfargene - blått og hvit. Ser mye bedre ut på generell basis - selv om jeg nesten har malt soverommet gult og sort, men om det blir særdeles upop ønsker jeg at vi skal ha drakter sydd i Hoi An i Vietnam - tåler ikke en dritt og motstanderne vil få massivt med gule kort for å dra i skjortene.

frankieboy
19-09-2007, 07:11
Jeg vil at Start skal endre til de oppriktige klubbfargene - blått og hvit. Ser mye bedre ut på generell basis - selv om jeg nesten har malt soverommet gult og sort, men om det blir særdeles upop ønsker jeg at vi skal ha drakter sydd i Hoi An i Vietnam - tåler ikke en dritt og motstanderne vil få massivt med gule kort for å dra i skjortene.

Er like utelukket som om Rosenborg bytter til rosa drakter...

Start skal selvfølgelig alltid være i gult og svart!!!

Bedreviter
19-09-2007, 08:22
Det er det i Sverige faktisk, vet dog ikke om noen lag har egne regler. Da jeg så Hamarby-IFK Göteborg i sommer serverte de øl, funket meget bra. Minuset er at det ofte blir kastet ølglass på banen, som mot Malmö FF da kampen måtte stoppes i et kvarter, mange flere eksempler på det. Potensielle fulle mennesker er vel heller ikke så gøy å se på for familiegjengangerne. Alt i alt syntes jeg dagens ordning er helt grei.

Begrenset antall som gidder drikke seg full klokka 18.00 på en søndag, men er jo selvsagt noen kamper som går i beste vorspieltid (lørdagskamper) og 16.mai. Slik det er i dag så kan man jo drikke det man orker før kampen, og skal man ha glede av alkoholen til kampen er ferdig må man planlegge 3 timer i forveien og derfor drikke en del mer på pub før kamp siden man ikke kan etterfylle på kampen.

Er nordmenn virkelig så mye verre til å oppføre seg om vi får muligheten til å drikke noen øl på kamp enn det andre folkeslag er?

Selv om jeg ikke er noen stor fan av ishockey går jeg ofte på ishockey-kamper i USA fordi det kampene blir litt mer interresante når man kan drikke øl, og det fungerer bra som et alternativt vorspiel før man skal på byen. Nå er det jo vanlig for nordmenn å anse amerikanere som dumme og tilhengere av vold, så når amerikanerne kan drikke øl på kamp så bør det vel kunne la seg gjøre også i Norge? Har man en begrensning på hvor mange øl man får kjøpt på en gang så er det også begrenset hvor mange øl man rekker å helle i seg under kamp, med mindre man da velger å benytte kampen til å oppholde seg rett ved kiosken.

jor-el
19-09-2007, 08:37
Kan spare mye tid her, kan bare samle opp 120000 egg i en container og hive begge to oppi istedet.... :)

ha-ha.. oterslynge, yo da man...

flaxxlodd
19-09-2007, 10:05
Har et ønske om at "11 mann med bein av stål" droppes ved scoringer.

Hvorfor overdøve supporterne som jubler med slikt møkk? Musikk ved scoringer er ikke annet enn forstyrrende.

Så hadde det vært flott med noen virkelig god låter før kampen og i pausen. Gamle Start-sanger.

Alf Qaida
19-09-2007, 11:57
Har et ønske om at Matta tar jobben som moderator på dette forumet....

frankieboy
19-09-2007, 19:44
Har et ønske om at "11 mann med bein av stål" droppes ved scoringer.

Hvorfor overdøve supporterne som jubler med slikt møkk? Musikk ved scoringer er ikke annet enn forstyrrende.

Så hadde det vært flott med noen virkelig god låter før kampen og i pausen. Gamle Start-sanger.

Enig i at ikke 11mann med bein av stål passer altfor bra med scoringer. Jeg synes faktisk den de spilte før - fra Start-kassetten - var mye bedre. Heia Start, gult og svart....osv osv. Mye mer trøkk i den. Ellers så burde de bruke mye mer fra denne legendariske kasetten!! Er masse fantastiske klipp og sanger som hadde vært perfekt før kamp og i pausen!!

jensm
19-09-2007, 21:11
Enig med frankieboy. Kampene er i ferd med å bli "hypet" opp til rene multimedieshow.

Gi oss nostalgien og klubbfølelsene. Spill fra gullkassetten! Heia heia start ved scoringer, og "dagens klipp" i pausene. Så får vi noe som faktisk driver ventetiden på en god måte!

Pål Thorsen
20-09-2007, 01:25
Har ett ønske om Tippeliga spill!

Dazem
20-09-2007, 02:52
har ett ønske om flere lørdagskamper! :D:D

Doffeen
20-09-2007, 02:56
[QUOTE=StevieY;153808]
1. Varme på stadion à la Viking stadion. T-skjorte-temperatur hele året, også for oss som ikke driver med all denne syngingen, klappingen og hoppingen. Med billettprisene på Sør Arena skulle det bare mangle at det ikke fulgte litt goder på kjøpet.

2. Bedre pølser! De man selger i dag må være billigprodukter av verste sort. Kjøpte en sånn meny en gang med to pølser, og kom såvidt gjennom ei pølse, selv om jeg var kjempesulten. Kan aldri huske, selv ikke på 17. mai, å ha kastet wienerpølse før. Skjerpings!

Svar på 1.
BEGYNN Å HOPP OG SYNG FOR LAGET DITT, men hadde jo vært koselig med litt varme også da:)
svar på 2.
De er dårlige, er ikke ordentlig wiener engang. Er jo halve størrelsen av en wiener.

Nå er vi da for faen ikke sånne bærum sosser som står der med lindeberg tøy,bnd og bakoversleik. Vi er da ekte sørlendinger som skal heie fram IK Start og ikke holde kjeft med ei pølse i kjeften som de sossene driver med der borte. Hovedfokus skal stå på IK Start og gutter og jenter, SYNG!!

utlending
20-09-2007, 10:41
Har et ønske om at Matta tar jobben som moderator på dette forumet....

:D

Jeg ønsker helst at det ikke er fokus på det utenomsportslige i 2008...

gånåpå
20-09-2007, 13:29
Enig i at ikke 11mann med bein av stål passer altfor bra med scoringer. Jeg synes faktisk den de spilte før - fra Start-kassetten - var mye bedre. Heia Start, gult og svart....osv osv. Mye mer trøkk i den. Ellers så burde de bruke mye mer fra denne legendariske kasetten!! Er masse fantastiske klipp og sanger som hadde vært perfekt før kamp og i pausen!!

Helt uenig i at man skal slutte å bruke Elleve mann.. For meg og for mange andre jeg vet om, er halve moroa med scoring å få refrenget på denne sangen utover hele stadion. Men på scoringer ønsker jeg heller den "gamle" versjonen. Den hadde mer bass og trøkk i seg, som passer bedre da.

Når det først er snakk om musikk, så synes jeg all musikk før kamp og i pause bør være diverse Startsanger, som fra gullkassetten og den fra 1990. Det er noe jeg håper på.

Ellers er jo opus-life is life kult på cornere.. Men får vel ikke mange med meg der;-)

Kolo
20-09-2007, 21:15
hva som skal bli spilt av musikk på sør arena blir diskutert her:
http://www.menigheden.no/vbforum/showthread.php?p=153997#post153997

Notch Johnson
21-09-2007, 11:23
- Hva med Bjøro Håland synger "Staaaart fææn, er det de kaller meg for" sangen fra gull 1980 kassetten?
Dette er et sterkt minne fra hans glansdager på gamle ærværdige Kristiansand stadion. På tide meg et lite comeback?

- Tippe/adeccotuppen hadde også vært noe. Da skulle jeg klint ballen i mål fra midten enkelt som fot i hose.

- Kioskselgere som virkelig vil selge noe. Ikke bare står og vaser bak disken.

- Knott og Hockeypulver dispenser ved setene.