Se full versjon : Sandefjord - Start 1. oktober
Er kanskje tidlig ute, men har sendt mail til Jan Erik nå og meldt meg på min første tur med Menigheden :D
Gleder meg stort, men etter å ha lest i Strømsgodset-tråden virker det ikke som det er mange som melder seg på turer for tida.
Håper vi blir mange nok til å reise! Noen flere som har tenkt seg en tur til Komplett.no Arena (fysj for et navn!)?
Selvsagt skal man til Sandefjord, men det blir naturlig nok ikke noe buss på meg.
Espen K G
19-09-2007, 07:15
Det går da lokalbuss aulin :)
Med min erfaring med VKT, så er det nesten bedre å gå ;)
Espen K G
19-09-2007, 10:14
Skal ikke si noe på den :icon_biggrin:
Start4ever
20-09-2007, 22:22
forbanna altså. Denne kampen skulle jeg selvfølgelig også på, men så blir den SELVFØLGELIG flyttet til mandagen, og jeg har ikke anledning til å reise grunnet jobb. Jævlig irriterende.
Lars Olav Karlsen
21-09-2007, 09:02
forbanna altså. Denne kampen skulle jeg selvfølgelig også på, men så blir den SELVFØLGELIG flyttet til mandagen, og jeg har ikke anledning til å reise grunnet jobb. Jævlig irriterende.
Ja, det blir vel nok vanskelig for de fleste og reise ifra Kristiansand? Vi sliter jo til og med ifra Oslo med tanke på reiselengde og arbeidstid. Men det skal gå buss ifra Oslo uansett, så bor du her inne og har mulighet så meld deg på :)
For skoleelever passer det bra i og med at det er i høstferien, men desto verre for voksne. Det er få arbeidere som har høstferie.
Kun 11 påmeldte søndag kveld???? Frist for påmelding er mandag formiddag, dette fordi jeg må gi buss selskapet beskjed om det blir tur eller ikke. Pris kr. 250 for medlemmer og 350 for ikke medlem. Det er 900 plasser til bortesupportere på komplett.no Arena (herregud for et navn) og prisen er 150,-
For dere som er på jobb og kaskje kan ta fri noen timer så regner jeg med bussen går mellom kl. 14 og 15 og at vi da kjører direkte til stadion.
Jan Erik
Hvordan blir det med biletter til denne kampen? Hvor kjøpes de osv...
Lars Olav Karlsen
24-09-2007, 15:01
Tar jeg ikke feil blir det salg i lukene på stadion ;) Det har ihvertfall vært svaret på alle de andre bortekampene ;)
Etter det jeg vet nå så kjøpes de bare på stadion, de har plass til 900 der borte så det skal nok gå greit.
Ble bussturen avlyst eller?
Mange som reiser opp på egenhånd i så fall?
Håper vi blir en gjeng!
Ble bussturen avlyst eller?
Mange som reiser opp på egenhånd i så fall?
Håper vi blir en gjeng!
Ingenting er avklart enda vi jobber med alternativer, info kommer senere.
Jan Erik
Turen til Sandefjord er avlyst pga for få påmeldte. Vi har prøvd å få tak i en minibuss for de som hadde meldt seg på men dette ble for dyrt denne gang.
I medgang og motgang
Jan Erik
Alf Qaida
25-09-2007, 21:25
Til Jan Erik: Har det blitt vurdert å springe til Start eller noen av sponsorene om å sponse buss(er)? Støtte på bortebane burde vel være av interesse for Start og. Blei prøvd i cupsemien i fjor med varierende hell. Men at Start holder seg i TL kontra spill i serieA, må da være av atskillig økonomisk karakter for Start... Hva med gratis buss for sesongkortholdere? Er dette eller lignende foreslått for Start?
Kjedelig at det ikke ble nok påmeldte, men var vel ingen overraskelse... Veldig godt forslag fra Alf der!
Til Jan Erik: Har det blitt vurdert å springe til Start eller noen av sponsorene om å sponse buss(er)? Støtte på bortebane burde vel være av interesse for Start og. Blei prøvd i cupsemien i fjor med varierende hell. Men at Start holder seg i TL kontra spill i serieA, må da være av atskillig økonomisk karakter for Start... Hva med gratis buss for sesongkortholdere? Er dette eller lignende foreslått for Start?
Det er ikke blitt gjort og har sammenheng med at jeg rett og slett ikke har tid pga endringer i min jobb som nå krever alt for mye overtid, har derfor prøvd å få Kenneth til å ta mer over ansvaret ut sesongen.
Er klar over at dette har blitt gjort tidligere og det er et veldig godt forslag, men det er vel egentlig forgalt at ting skal være gratis før træge sørlendinger blir med på noe.
Etter hvert som Start har ramlet nedover tabellen så blir engarsementet hos folk mindre, hos meg så blir det litt motsatt hvis en kan si det slik. Engarsjementet mitt til Start har ikke dalt en millimeter men turproduksjonen daler når folk ikke gidder å engasjere seg. Det finns grenser for hvor mye arbeid en skal gidde å gjøre når det ikke er respons.
Opprettet en tråd tidligere i år hvor folk kunne komme med forslag til turgruppa, det er jo bare å se der hvor engasjert folk er.
Så om folk syns det er for dyrt og ikke har råd vet ikke jeg men det er jo kriminelt dårlig når en supporterklubb har over 2000 medlemmer å ikke en klarer å samle 50 stk på en buss.
Har fått en del sms og mail i det siste hvor personer som reiste organisert tidligere har sluttet forde det var så mye rølp på turene, det egnet seg ikke å ta med unger på osv osv. Dette er noe som ikke skjer lenger (ikke i år ihvertfall) da snitt alderen er veldig lav og vi ikke tillater rølp på turene. At noen tar seg noen øl og kommer litt i stemning er noe helt annet. Snitt alderen på de som har reist til nå i år ligger på rundt 20 år, det er en haug men ungdommer fra 13 år og oppover som har reist på disse turene (jeg og Kenneth drar jo opp snittet litt her da :)) og det er somregel de som er først med å melde seg på neste tur, så disse skal ha kjempe kred for det.
sporte litt av nå men det får heller gå :)
Er igang med og ordne gratis busser til denne turen......Prøver og skaffe penger fra restaurantbransjen.....håper på 4-6 fulle busser!!
Det jeg kan si er at det vil bli 1 buss som vil gå ifra kråga(gratis)for de som vil støtte Start i årets viktigste bortekamp....her vil det bli servering og underholdning.
All info vil komme iløpet av dagen:)
Alex/Morten
påmelding på kråga.
Mob 92892555.
Eller ta sjansen og møt kl 13:)
Er igang med og ordne gratis busser til denne turen......Prøver og skaffe penger fra restaurantbransjen.....håper på 4-6 fulle busser!!
Det jeg kan si er at det vil bli 1 buss som vil gå ifra kråga(gratis)for de som vil støtte Start i årets viktigste bortekamp....her vil det bli servering og underholdning.
All info vil komme iløpet av dagen:)
Alex/Morten
påmelding på kråga.
Mob 92892555.
Eller ta sjansen og møt kl 13:)
Konge! Melder meg garantert på! :icon_biggrin:
Espen K G
26-09-2007, 12:04
Veldig bra tiltak! Håper på å se mange i gult og sort på webside-arenaen! Selv kjører jeg bil fra Tønsberg dersom noen vil sitte på. Og ja, denne gangen SKAL jeg på kamp! :)
Billy Bright
26-09-2007, 13:44
Fine folk som jobber på Kråga gitt..
flaxxlodd
26-09-2007, 14:19
Fine folk som jobber på Kråga gitt..
Bokstavelig talt.
Nå har vi mest sannsynelig skaffet nok penger til 4 busser:):)......Nå er det opp til Dere og fylle de opp!
Dette er en av de viktigste kampene i Starts historie,derfor vil vi bli forferdelig skuffet hvis folk ikke klarer og ordne seg 3 timer fri fra jobb!!!!!!!!!!
Alf Qaida
26-09-2007, 19:52
Hva er grunnen til at bussene går så tidlig som kl 13? Har det vært vurdert å sette opp minst en av bussene senere, som da kjører direkte til komplett.no-arena?
Smurfen; tips fvn, litt veldig kjapt. helst i går ;)
Morten Torjussen
26-09-2007, 21:11
TVSør og fvn skal opplyse om dette er jeg blitt fortalt. kommervel i morgen
Fasitsetteren
26-09-2007, 22:09
Hvor mange er det plass til på hver buss?
Heilt knall alstå! Er så klar!!!
Lurte på en liten praktisk ting... Vi er tre stykk som reiser; 2 med medlemskort og ei uten. Er det da must å være medlem?
Dette er nok busser for alle, ikke bare medlemmer!
Men synes Alf sitt forslag var bra. Tror det vil være en stor fordel for mange om to av bussene f eks går 15.30, direkte til Komplett.no Arena!
Dette er nok busser for alle, ikke bare medlemmer!
Men synes Alf sitt forslag var bra. Tror det vil være en stor fordel for mange om to av bussene f eks går 15.30, direkte til Komplett.no Arena!
15.30, var kanskje litt i seneste laget, med tanke på bilettkjøp osv. At en eller flere busser bør gå senere enn 13.00, det er klart!
15.30, var kanskje litt i seneste laget, med tanke på bilettkjøp osv. At en eller flere busser bør gå senere enn 13.00, det er klart!
Ok. Si kl. 15 da...
Ok. Si kl. 15 da...
Det var bedre ja :)
Håper mange stiller!
Borgenvik
27-09-2007, 10:28
Er det noen her som har noen oversikt over hvor mange som har meldt seg på til nå?
Gleder oss til Seier!
PS. Kjempetitltak:icon_mrgreen: !
det står at turen er avlyst .vildet si gratis turen eller den andre???
Billy Bright
27-09-2007, 20:04
Den andre.
Menigheden sin tur er avlyst, ikke den som Morten Kvernmo arrangerer. Påmelding på Londskråga Pub og Up-Town.
akkurat nå er det 80 påmeldte på Kråga.
Stikk innom og ta deg ei øl når du ska melde deg på.
Kråga åpner rundt kl12 før avreise.
Alf Qaida
27-09-2007, 21:45
Hvor mange penger må man spytte i for å få en av bussene til å gå senere? Dvs rundt kl 1430-1500.
90% av Chistianssands befolkning får fri fra jobb noen timer hvis de spør straks.....Alle bussene går kl 1300....grunnen er at vi skal lage litt liv i hvalfanger byen først!!!
Bussene er bestilt og kommer uansett(selv om vi mangler 12000 som meg og morten må ta fra egen lomme pga Starts sitt avslag om og støtte supporterne sine......Pengegriske klubb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alex og Morten
Noen som har fedre eller kjennskap til sponsorer?
Søndag1800
28-09-2007, 00:27
Helt fantastisk initativ! Her er det bare å mobilisere, og igjen et godt pådriv fra den kanten Smurfen, keep it up! Veldig bra jobbet.
Hvem stiller? CHE, MtC, flere gamle ultras? Alle mann til Sandefjord!
Billy Bright
28-09-2007, 01:02
Går rykter om at en del gamle Ultras karer lar ungene ligge hjemme og renser stemmebåndet for denne turen. CHE og MtC stiller vel også med en del kvalitetsgutter. Mentalitet!
PS! Noen som er overraska over at Start ikke sponser?? For de er vi kunder.
Harald Andersen, Erik Solèr, Ernst Ravnaas, Bjørn Berthelsen og resten av dere som tror dere er Idrettsklubben Start. Dere har nok misforstått en smule.
Det er VI som er sjela, det er VI som står der i regn og vind, solskinn og skyfri himmel, det er VI som står der i 1.divisjon borte mot Hønefoss og Manglerud, det er VI som er KLUBBEN, det er VI som er IK START!
Alle mann til Sandefjord!
SMÅLIG av Start dette! Bør ikke være mulig å avslå noe sånt eigang...
90% av Chistianssands befolkning får fri fra jobb noen timer hvis de spør straks.....Alle bussene går kl 1300....grunnen er at vi skal lage litt liv i hvalfanger byen først!!!
Bussene er bestilt og kommer uansett(selv om vi mangler 12000 som meg og morten må ta fra egen lomme pga Starts sitt avslag om og støtte supporterne sine......Pengegriske klubb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alex og Morten
Noen som har fedre eller kjennskap til sponsorer?
Veldig bra initiativ fra dere gutter :) At vår elskede klubb ikke spytter i noen kroner her er vel egentlig ingen bombe. Det er vel viktigere at de har penger til kake og smørbrød i restauranten sin slik at de får i seg en god lunch???
Hvis det er slik at Morten og Alex må betale disse bussene av egen lomme så oppfordrer jeg herved alle som skal være med til kronerulling, det har dere faen meg råd til ;)
Stå på gutter ;)
Fasitsetteren
28-09-2007, 10:49
Går rykter om at en del gamle Ultras karer lar ungene ligge hjemme og renser stemmebåndet for denne turen. CHE og MtC stiller vel også med en del kvalitetsgutter. Mentalitet!
Herlig! Denne turen kan og bør bli fantastisk.
PS! Sangplikt i Sandefjord;) Gutta trenger virkelig støtte.
SilentBob
28-09-2007, 13:33
Blåhvalene skal trekkes opp på land og sløyes på alteret. Og, den derre fislegjengen av noen supportere de har i Sandefjord kan vi lett synge ut av stadion. La oss trøkke til, så gutta føler det som om de er på hjemmebane!
SilentB
Morten Torjussen
28-09-2007, 14:47
Dette er bare helt fantastisk.. Morten og Alex gjør en kjempe jobb.
Tragisk at ikke Start spytter i de pengene som mangler. Skal de virkelig være så gjerrige... Et spørsmål til deg Morten: Var det helt uaktuelt for Start å støtte altså?
Einar Øgrey Brandsdal!
Du som er så aktiv her inne på forumet, nå trenger vi DIN hjelp! Klubben vi elsker er griske og grådige, de har virkelig noe å lære av deg. Med et bidrag for deg vil denne turen bli fantastisk, kan vi regne med deg denne gangen?
Lars Olav Karlsen
28-09-2007, 16:50
Einar Øgrey Brandsdal!
Du som er så aktiv her inne på forumet, nå trenger vi DIN hjelp! Klubben vi elsker er griske og grådige, de har virkelig noe å lære av deg. Med et bidrag for deg vil denne turen bli fantastisk, kan vi regne med deg denne gangen?
Jeg tror vel du oppnår mer om du tar en telefon ;)
NETThandelen, gutten bor jo på nettet ;) Mail og forummelding for holde fra min side.
Netthandelen har spyttet i pengene tidligere idag, snakket med Alex :)
Så nå vet dere hvem som sponser turen deres ;)
Vil sende en stor takk til Einar Øgrey og Netthandelen for at han svarte på min henvendelse og sponset oss supportere med 12000.......For en God mann!
Påmeldte til nå er 102.....trenger fremdeles 90 slik at vi får fulle busser(noe jeg regner med iløpet av helga)
La oss farge håndballbyen gul og svart:)
Ikke noe annet å si enn at Einar er en knakanes god kar :)
flaxxlodd
28-09-2007, 18:45
Ikke noe annet å si enn at Einar er en knakanes god kar :)
Nja, skeptisk. Jesus ved varoddbrua?
Morten Torjussen
28-09-2007, 19:51
Fantastisk at netthandelen går inn å dekker resten. http://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon14.gif
#15-JohnsenFan
28-09-2007, 23:35
Går bussene i fra Kråga? :)
Går bussene i fra Kråga? :)
Kråga klokka 13. Be there or walk to Sandefjord...
Fasitsetteren
29-09-2007, 18:29
Noen som har forslag til tifo til denne kampen?
Send PM til meg eller Eppo.
Billy Bright
29-09-2007, 22:49
Jeg synes vi skal synge spillernavnene og kaste konfekt på spillerne når de kommer på banen
Espen K G
29-09-2007, 23:02
Jeg synes vi skal synge spillernavnene og kaste konfekt på spillerne når de kommer på banenJeg håper du mener konfetti! ;)
Fasitsetteren
30-09-2007, 07:20
Han mener nok grafitti.
Lars Olav Karlsen
30-09-2007, 11:34
Jeg synes vi skal synge spillernavnene og kaste konfekt på spillerne når de kommer på banen
Jeg synes konfekt høres ut som en god ide jeg :)
Jeg synes konfekt høres ut som en god ide jeg :)
Alle tar med seg et par poser Twist eller et par esker med Kong Haakon går også bra :)
Kenneth Storberget
30-09-2007, 13:42
Ska vi begynne og feite opp Sandefjord guttan så at dem er helt skutt og mette etter 30 min.
Bra taktikk da...
Noen som har tallet på antall påmeldte til i morgen?
22 ledige plasser.
Blir det 2-3 eller 4 busser?
flaxxlodd
30-09-2007, 21:07
Må si det overasker meg at det er ledige plasser. Joda, greit nok at det er en mandag. Men er en tur på 3 timer og er ikke mange timene man trenger fri fra jobb.
Får satse på god stemning, 3 poeng og masse konfekt.
Blir det 2-3 eller 4 busser?
4 busser...
Billy Bright
02-10-2007, 03:42
Idag er jeg stolt av Startfamilien! Til tider fantastisk trøkk, og vi eide internettareanen så til de grader! Pent kledde stod side ved side ved juletrær, ultras osv. Når vi trøkker sammen er vi råe!
Takk for en herlig kveld!
Startfamiliens sorte får.
Espen K G
02-10-2007, 08:21
Idag er jeg stolt av Startfamilien! Til tider fantastisk trøkk, og vi eide internettareanen så til de grader! Pent kledde stod side ved side ved juletrær, ultras osv. Når vi trøkker sammen er vi råe!Vet ikke helt om forsangeren er enig med deg. Syns han var best når han skreik "Kom igjen nå! Vi leder jo for f....!!" :)
Men, etter å ha sett litt oppsummering på TV så er det nok de gule og sorte man hører best ja. Var morro å stå med bare gul-sort i går i hvert fall. Takk for god opplevelse.
Lars Olav Karlsen
02-10-2007, 09:20
Vet ikke helt om forsangeren er enig med deg. Syns han var best når han skreik "Kom igjen nå! Vi leder jo for f....!!" :)
Men, etter å ha sett litt oppsummering på TV så er det nok de gule og sorte man hører best ja. Var morro å stå med bare gul-sort i går i hvert fall. Takk for god opplevelse.
Det er ingen lett jobb og lede Menigheden i forsang. Jeg stod midt på feltet og det overasket meg at det var en gjeng med "småkonger" som alle på eget forgodtbefinnende startet sanger mens andre sang andre sanger.
Slik jeg oppfattet det var vi veldig flinke da vi ropte S - T - A - R - T - START - START, nesten like gode da vi sang standard Start sanger som var en ren hyllest til laget, mindre flinke når vi sang mobbesanger og elendige da vi sang sanger som "Sjekta mi er større en det her". Grunnene kan være mange? Enten så er de rene supportersangene mye bedre innøvd?
Espen K G
02-10-2007, 09:23
Jeg stod midt på feltet og det overasket meg at det var en gjeng med "småkonger" som alle på eget forgodtbefinnende startet sanger mens andre sang andre sanger.De stod rett bak meg. Litt frustrerende å ha to sanger samtidig å forsøke å sile ut ja :icon_biggrin:
Lars Olav Karlsen
02-10-2007, 09:30
De stod rett bak meg. Litt frustrerende å ha to sanger samtidig å forsøke å sile ut ja :icon_biggrin:
Jeg vet jo ikke hva som skjer på bussene ifra Kristiansand så dette blir litt synsing og gjetting ifra min side, men en ide ville vært og informere på alle fellesturer at det kun er Eppo som skal følges ved sang. Han gjør en helt fantastisk jobb, og jeg kan aldri få skrytt nok av han.
På bussen ifra Oslo hadde vi f.eks. allsang for å få sangene til å sitte.
Et forslag til de som driver med forsang i Menigheden til å utarbeide en strategi i forhold til hvilke sanger en bruker, når en bruker de og hvem som er forsangere og hjelper til slik. Da vil en opparbeide seg sakte men sikkert en enhet og en forståelse blant tilskuerene hvordan en skal forholde seg.
Morten Torjussen
03-10-2007, 16:54
Nå ligger video og bilder fra turen ute:
Se 133 bilder fra kampen i galleriet her. (http://menigheden.proweb.no/custom_picture_gallery.asp?folderid=118&slim=true)Foto: Kenneth Storberget
Video kan ses her. (http://www.menigheden.no/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=1)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.