Se full versjon : Supportere som ikke støtter opp
Lars Olav Karlsen
19-09-2007, 00:13
Jeg er overrasket over at det finnes så mange supportere i Kristiansand som ikke støtter mer opp om laget og Menigheden en det de gjør.
Hva er grunnen til at folk ikke melder seg på Menighedens turer og kjører privatbil istedenfor? Det medfører jo bare at mange som kunne tenke seg og dra men ikke har noen og reise med ikke får reist og støttet laget.
Men dette er ment som et spørsmål til dere som reiser til bortekamper men som ikke velger bussen. Hvorfor velger dere og gjøre dette?
Jeg er overrasket over at det finnes så mange supportere i Kristiansand som ikke støtter opp om laget og Menigheden.
Hva er grunnen til at folk ikke melder seg på Menighedens turer og kjører privatbil istedenfor? Det medfører jo bare at mange som kunne tenke seg og dra men ikke har noen og reise med ikke får reist og støttet laget.
Men dette er ment som et spørsmål til dere som reiser til bortekamper men som ikke velger bussen. Hvorfor velger dere og gjøre dette?
Hvordan i all verden, kan du si at dem som kjører egen bil ikke støtter laget?
Støtter vel laget mer enn de som sitter hjemme å ser den på tv i alle fall! Kritiser de som ikke reiser i det hele tatt, ikke de som bruker hundrevis av kroner hver helg på start!!!
Jeg er overrasket over at det finnes så mange supportere i Kristiansand som ikke støtter opp om laget og Menigheden.
For mange som skal på jobb eller skole dagen etter er 1-1,5 timer ekstra i senga MYE å spare inn på å kjøre egen bil fra Oslo til Kr.sand.
Og er man smart klarer man dette, samt at det ikke er like enkelt å komme seg fra sentrum og hjem halv to-to på natta for alle :)
Lars Olav Karlsen
19-09-2007, 13:14
Hvordan i all verden, kan du si at dem som kjører egen bil ikke støtter laget?
Støtter vel laget mer enn de som sitter hjemme å ser den på tv i alle fall! Kritiser de som ikke reiser i det hele tatt, ikke de som bruker hundrevis av kroner hver helg på start!!!
Jo, men poenget mitt er at ved og kjøre selv istedenfor og reise sammen med Menigheden så "boikotter" man fellesreiser. Det er mange som kun har mulighet til å reise med fellesreiser fordi de ikke har bil f.eks. og når det ikke blir noen av disse så får ikke de reist.
Derfor vil man være med på å støtte laget enda mer om man har mulighet til å ta fellesbussen istedenfor å reise privat, for på den måten har enda flere supportere mulighet til å møte på kamp.
For mange som skal på jobb eller skole dagen etter er 1-1,5 timer ekstra i senga MYE å spare inn på å kjøre egen bil fra Oslo til Kr.sand.
Og er man smart klarer man dette, samt at det ikke er like enkelt å komme seg fra sentrum og hjem halv to-to på natta for alle :)
Jeg har full forståelse for at folk trenger og komme hjem fortest mulig, men de gangene vi har hatt fellesreise ifra Oslo har det ikke vært stor forskjell på de som kjører bil og de som reiser med buss. Den største forskjellen jeg har vært ute for er 30 minutter på den avstanden.
Men hvis en bor så avsides at en tjener mye tid på å reise selv så forstår jeg det. De jeg kritiserer er de som like gjerne kunne tatt fellesreisen men som ikke gidder dette av andre grunner en det rent praktiske.
At man støtter IK Start mer ved å ta bussen enn å kjøre selv kan du glemme Lars Olav!
Slike latterlige utsagn burde modereres vekk!
Jeg har full forståelse for at mange velger bil, det er mange argumenter for begge deler. Men synd det ikke er nok påmeldte...
Lars Olav Karlsen
19-09-2007, 13:32
At man støtter IK Start mer ved å ta bussen enn å kjøre selv kan du glemme Lars Olav!
Ja, jeg setter det på spissen for å vise hva jeg mener her. Jeg mener ikke at man ikke støtter laget om man ikke tar bussen men heller kjører bil, men du må da være enig i at man er med på å støtte laget mer hvis man bidrar til at det kommer flere på kamp?
Slike latterlige utsagn burde modereres vekk!
Nå ble jeg skuffet, hadde trodd bedre en det om deg. Du mener ikke seriøst at man skal moderere vekk mennesker som mener noe annet en deg? Jeg oppfordrer deg til å vise til hva jeg har skrevet som er imot reglene for forumet her.
Spørsmålet mitt i innlegget var hvorfor folk velger bil framfor buss, og eneste som har svart meg på dette til nå i denne tråden er Rolf Eivind.
Tingen er at både i Kr.Sand og resten av sørlandet så er ikke kollektiv tilbudet det samme som i Oslo. Folk bor fra Risør i nord til laangt sør. Men for all del, folk kan jo stå å vente flere timer på buss videre klokka 1-2 på natta..
Helt enig med Lynet, dette er den latterligste tråden jeg har lest på lenge..
Lars Olav Karlsen
19-09-2007, 14:04
Tingen er at både i Kr.Sand og resten av sørlandet så er ikke kollektiv tilbudet det samme som i Oslo. Folk bor fra Risør i nord til laangt sør. Men for all del, folk kan jo stå å vente flere timer på buss videre klokka 1-2 på natta
Ja, det er jo forståelig, og nettopp derfor er det viktig at folk støtter opp om fellesbussen slik at de som ikke har bil og som ønsker og reise like vel faktisk kommer seg med på turen.
Hvor drar en fra på disse turene ifra Kristiansand? Hva med og reise ifra en plass der en kan parkere bilen? Så kan de som har bil og ellers bare hadde kjørt fram og tilbake til kampen parkere bilen i Kristiansand og reise med fellesbussen fram og tilbake og så reise hjem når en kommer hjem.
Nå synes jeg virkelig en burde fokusere på hvordan man skal få disse turene opp og gå istedenfor å kritisere en av de få som prøver og sette fokus på dette.
Alf Qaida
19-09-2007, 15:37
Hvor drar en fra på disse turene ifra Kristiansand? Hva med og reise ifra en plass der en kan parkere bilen? Så kan de som har bil og ellers bare hadde kjørt fram og tilbake til kampen parkere bilen i Kristiansand og reise med fellesbussen fram og tilbake og så reise hjem når en kommer hjem.
Nå synes jeg virkelig en burde fokusere på hvordan man skal få disse turene opp og gå istedenfor å kritisere en av de få som prøver og sette fokus på dette.
At det settes fokuset på det er helt legalt. Men det finnes utallige grunner for hvorfor folk tar bil fremfor buss. La oss ta Østlandet; Der besøker folk kjente i helga, og så drar de på kamp på vei hjem på søndagen. De klarer man aldri å få med seg på en felles busstur med Menigheden. I tillegg er det noen som våkner opp på søndagsmorgen, og plutselig finner ut at jeg tar med meg noen kamerater, og så kjører vi en tur østover. Helt spontant egentlig. Enkelte har bare ikkje lyst til å sitte på en buss med masse folk, noen som man sikkert ikkje liker, og velger å ta bil fremfor buss. Noen føler seg rett og slett for gamle til å reise med Menigheden. Noen har rett og slett ikkje råd.
Spørsmålet er om det er bortetur arrangert av Menigheden som bør være hovedmarkedsføringen, og ikkje "bare" Menigheden...?
Lars Olav Karlsen
27-09-2007, 10:00
Det er spennende og se hvor mange som har vist interesse for fellestur så lenge bussturen er gratis.
Morten Torjussen
27-09-2007, 10:03
Det er spennende og se hvor mange som har vist interesse for fellestur så lenge bussturen er gratis.
Ja er det ikke merkelig. Er folk så gjerrige at de ikke kan betale 200-300 for en tur med supporterklubben. Men når alt er gratis..da skal alle på tur...
Lars Olav Karlsen
27-09-2007, 10:06
Ja er det ikke merkelig. Er folk så gjerrige at de ikke kan betale 200-300 for en tur med supporterklubben. Men når alt er gratis..da skal alle på tur...
Ja, de som fortsatt velger og kjøre bil sammen med vennene sine fordi det skal være gøyest skal jeg respektere.
En av grunnen er prisen. 200- 300 kroner+billett. Mye billigere å ta bil med en gjeng kamerater og dele på bensinen. Synes det er suppert at man har bus tur men synes at prisen ska senkes. Ikke alle er like rike, så man kan derfor ikke si at man er gjerrige vist man ikke vill betale så mye. Vet at bla. brann har grattis bus (i følge en brann supporter). Vis man får noen til å sponse oss med iallefall billigere bus turer neste år så tror jeg at mange flere ville kommet. Men ser frem til turen til Skien med menigheden
Kenneth Storberget
07-10-2007, 22:26
Synes det er suppert at man har bus tur men synes at prisen ska senkes.
Prisene som er på turene er de laveste vi kan ta. Bussen og sjåføren må betales og da kan vi ikke ta noen billigere turer.
Derfor kan vi få noen te å sponse oss slik at billettene blir billigere
Kanskje ikke enkelt, men det gikk mot sandefjord
Supporteren
07-10-2007, 23:00
Jeg er overrasket over at det finnes så mange supportere i Kristiansand som ikke støtter mer opp om laget og Menigheden en det de gjør.
Fordi bussturene er et helvete og fulle av klovner.
Jeg kan jo fortelle litt om hvorfor jeg/vi pleier å kjøre egen bil.
*Vi kan ta den tiden vi trenger
*Reise når vi vil
*Ta pauser når og hvor ofte vi vil osv. Da unngår vi også unødvendige pisse/røykepauser. Særlig på hjemveien.
* Vi kommer oss raskere hjem, da vi kjører fortere enn bussen, og som sagt tar ferre pauser.
* Spille den musikken vi selv vil
* Pluss mye, mye mer....!
Nei Lars Olav og alle andre! Ikke kritiser oss som reiser på alle kampene, støtter laget, bruker hundrevis av penger på start hver helg osv...
Kritiser heller de, som sitter hjemme å ser kampene på tv, som ikke engang GIDDER å prøve å komme seg på kamp!
Lars Olav Karlsen
08-10-2007, 11:42
Merkelig at en greide og fylle så utrolig mange busser med en gang det ble gratis da. Det var tydeligvis ikke mange som hadde noe mot og reise da.
Jeg ser det du Neon skriver, det er fordeler med og reise privat kontra buss, men jeg mener fortsatt at en bør stille opp for fellesbussene så langt man kan for at disse skal kunne gå. Det har jo blitt bevist at det er ungdom som reiser med buss og de har kanskje ikke andre muligheter til å dra.
Derfor kan vi få noen te å sponse oss slik at billettene blir billigere
Kanskje ikke enkelt, men det gikk mot sandefjord
Da anbefaler jeg at du melder deg som frivillig så kan du jobbe med å få inn sponsorer. Selv jobber jeg nesten 150% stilling + kjerring og unger, så det blir begrenset med hvor mye tid som er igjen til frivillig arbeid.
Kanskje du er den størst klovnen av alle da?
SilentBob
08-10-2007, 14:21
Jeg vet ikke hvem som skiller seg ut som klovn med en sånn uttalelse....
SilentB
Ole Gilboe Hermansen
08-10-2007, 19:46
Da anbefaler jeg at du melder deg som frivillig så kan du jobbe med å få inn sponsorer. Selv jobber jeg nesten 150% stilling + kjerring og unger, så det blir begrenset med hvor mye tid som er igjen til frivillig arbeid.
Vil gjerne hylle alle dere som jobber med å få til turerer både fra Kristiansand og andre steder.
Kenneth Storberget
08-10-2007, 20:00
Har til dags dato ikke sett en eneste klov på noen av våre busser som vi har satt opp til borte turer.
Vi har hatt buss til Fredrisktad, Lillestrøm og to busser til Stavanger. Det har vært kjempe turer og som vi (som har arangert) har fått tilbake melding om at våre turer har vært bra.
Men hvis du kaller tifo guttan og resten av Start sine supportere for Klovner, så synes jeg kansje du burde tenke deg om.
Alf Qaida
08-10-2007, 20:02
Juletrær = klovner. Er vel det han vil frem til....
Kenneth Storberget
08-10-2007, 20:12
Jeg kan jo fortelle litt om hvorfor jeg/vi pleier å kjøre egen bil.
*Vi kan ta den tiden vi trenger
*Reise når vi vil
*Ta pauser når og hvor ofte vi vil osv. Da unngår vi også unødvendige pisse/røykepauser. Særlig på hjemveien.
* Vi kommer oss raskere hjem, da vi kjører fortere enn bussen, og som sagt tar ferre pauser.
* Spille den musikken vi selv vil
* Pluss mye, mye mer....!
Nei Lars Olav og alle andre! Ikke kritiser oss som reiser på alle kampene, støtter laget, bruker hundrevis av penger på start hver helg osv...
Kritiser heller de, som sitter hjemme å ser kampene på tv, som ikke engang GIDDER å prøve å komme seg på kamp!
* Vi tar den tiden vi trenger på tur.
*Kjører kl 10 eller 11 for at folk på bussen har veldig lyst og gå en tur på pub i den byen vi kommer til.
*Når vi kjørte til Fredrikstad og Lillestrøm haddet vi 3 pauser (4 til Lillestrøm og så ble den en 4 ved fergen til moss). Så hadde vi vel 2 atore stopp til Stavanger.
*På veien hjem så har vi hatt 2 stopp kansje 3 hvis folk ber om det, personene som har kjørt bussene som vi har hatt vet hvor gassen sitter og det går ikke sakt.
*Du kan spille den musikken du selv vil på bussen, bare og ta med en CD og komme og gi den til tur leder så er han/hun så vanskelig.
*Pluss mye mye mere? På bussen har vi Quis med gode premier, tippe konk med masse penger i potten og det serveres pizza på hjemturen. (som alle bestiller før vi går på kamp).
Så hvis du synes det er bedre og være 5 gutter i en trang bil..... ja da får du har god tur.
Dimsion.moo.no
08-10-2007, 22:31
Men et par sånn rent refs til de som føler det treffer dem (for ikke å tråkke noen på tærne)!
Her har dere et par ting dere kan tenke på dere som kjører BIL:
-Dere slipper ut jævelig mye CO2, som gjør at temperaturen blir så ille den har vært. Vet ikke om dere husker gressmatta mot viking første hjemmekamp på sør A. Det var jo på grunn av regnet, som kommer av global oppvarming, som kommer av for mye CO2 utslipp. Så hvis dere kjører kollektivt med menigheden så støtter dere ikke bare laget direkte, men banen blir og bedre (pluss at vi får et mer konstant vær)
-Dere oppmuntrer ungdom til å kjøre fordi det er bedre komfort. Når ble fotball behagelig? Fotball skal ikke være en dans på roser. Når ble vi Lynsosser som måtte sitte i slips og mercedes fordi det er komfortabelt? Hvorfor er det bare spillerene som må lide for laget og blø for drakta. Vi har ikke så jævelig vondt av å få litt "pain in the but" og komme litt trøtt på jobb. Det er rart at det er flest ungdommer som er på tur, når det faktisk er oss som har de største forventingene på oss om å gjøre det bra på skolen og jobb. Tror ikke jeg har hørt bestemora di spørre deg om du kommer deg opp på jobb eller om sjefen din gir deg stikkprøve i en kunde du hadde for to mnd siden.
Ville bare samle opp at dere gir oss et dårlig forbilde. Kjempe jobb at dere stiller, men vil dere at deres neste generasjon skal bli like egoistiske?
Gi meg gjerne en feedback hvis du ble "sint", men det er bare et tegn på at du faktisk er en av de, og da bør du tenke deg om en gang til før du setter deg i bilen istedet for bussen:D
Men et par sånn rent refs til de som føler det treffer dem (for ikke å tråkke noen på tærne)!
Her har dere et par ting dere kan tenke på dere som kjører BIL:
-Dere slipper ut jævelig mye CO2, som gjør at temperaturen blir så ille den har vært. Vet ikke om dere husker gressmatta mot viking første hjemmekamp på sør A. Det var jo på grunn av regnet, som kommer av global oppvarming, som kommer av for mye CO2 utslipp. Så hvis dere kjører kollektivt med menigheden så støtter dere ikke bare laget direkte, men banen blir og bedre (pluss at vi får et mer konstant vær)
-Dere oppmuntrer ungdom til å kjøre fordi det er bedre komfort. Når ble fotball behagelig? Fotball skal ikke være en dans på roser. Når ble vi Lynsosser som måtte sitte i slips og mercedes fordi det er komfortabelt? Hvorfor er det bare spillerene som må lide for laget og blø for drakta. Vi har ikke så jævelig vondt av å få litt "pain in the but" og komme litt trøtt på jobb. Det er rart at det er flest ungdommer som er på tur, når det faktisk er oss som har de største forventingene på oss om å gjøre det bra på skolen og jobb. Tror ikke jeg har hørt bestemora di spørre deg om du kommer deg opp på jobb eller om sjefen din gir deg stikkprøve i en kunde du hadde for to mnd siden.
Ville bare samle opp at dere gir oss et dårlig forbilde. Kjempe jobb at dere stiller, men vil dere at deres neste generasjon skal bli like egoistiske?
Gi meg gjerne en feedback hvis du ble "sint", men det er bare et tegn på at du faktisk er en av de, og da bør du tenke deg om en gang til før du setter deg i bilen istedet for bussen:D
Håper du var ironisk i store deler av innlegget ditt nå?
CO2 er den snilleste av klimagassene, og det er ikke påvist at den har en slik innvirkning som du skisserer, kanskje ikke en idé å hoppe på klimafanatikerbølgen uten å sette deg inn i bakgrunnsstoffet?
Hvis du var ironisk, så se bort ifra kommentaren.
Dimsion.moo.no
08-10-2007, 23:00
Håper du var ironisk i store deler av innlegget ditt nå?
CO2 er den snilleste av klimagassene, og det er ikke påvist at den har en slik innvirkning som du skisserer, kanskje ikke en idé å hoppe på klimafanatikerbølgen uten å sette deg inn i bakgrunnsstoffet?
Hvis du var ironisk, så se bort ifra kommentaren.
Var egentlig ikke ironisk, men jeg overdrev for å skape litt irritasjon has folk:)
Har satt meg inn i "klimafanatikerbølgen" ganske aktiv faktisk. Men jeg så det ikke nødvindig å dra inn alle konsekvensene av miljøforgiftning siden det er irrelevant. Tenke jeg kunne bruke et eksempel som var nært og som ville skape en spenning, og forhåpentligvis få noen små grå til å spinne rundt.
Var egentlig ikke ironisk, men jeg overdrev for å skape litt irritasjon has folk:)
Har satt meg inn i "klimafanatikerbølgen" ganske aktiv faktisk. Men jeg så det ikke nødvindig å dra inn alle konsekvensene av miljøforgiftning siden det er irrelevant. Tenke jeg kunne bruke et eksempel som var nært og som ville skape en spenning, og forhåpentligvis få noen små grå til å spinne rundt.
Litt offtopic. Men til informasjon!;)
90% av verdens CO2 utslipp utføres av naturens egne dyr! DVS: Kuer, Elger, Elefanter. You name it. Når de promper ut disse gassene fra baken så er det faktisk mer enn en bil klarer på 1 år. (da tenker man en bil nyere enn 2000 modell). Tenk på det du ;)
Er ikke CO2 utslippene som har skyld i klimaproblemene. Er nok andre klimagasser som er farligere. Sulfid eller no sånn. Ja er ikke så inni dette men vet at dyrene er verstingene!
Ontopic:
Når det gjelder disse turene til diverse kamper borte. Jeg personlig prøver å være med på fleste kampene jeg kan. Men er ikke alltid at jeg føler for å dra med bussen bortover.
2 grunner:
1. For ensformig underholdning (ikke stygt ment, men start sanger på cd spilleren hele veien? HALLOOO!!! skal man drive å spille disse sangene til man spyr av sangene? Jeg blir jo desverre ganske lei de samme sangene om og om igjen.)
2. Av og til så er det faktisk mer behagelig å kunne reise kun sammen med en kompisflokk bortover og reise på egne betingelser.
Men jeg liker bussturene generelt. Men vil personlig variere litt på å kjøre selv og kollektivt med Menigheden on Tour!
Når det gjelder gratisturen til Sandefjord, så ble jeg med fordi jeg ville vise min støtte over slik SUPPORTER GLEDE som ble vist av Kroga personalet og co. Hadde nok vært flauere om det var tilbudt gratisbusser og ingen møtte opp! ;)
No offence.
Dazem
Ole Gilboe Hermansen
09-10-2007, 07:25
1. For ensformig underholdning (ikke stygt ment, men start sanger på cd spilleren hele veien? HALLOOO!!! skal man drive å spille disse sangene til man spyr av sangene? Jeg blir jo desverre ganske lei de samme sangene om og om igjen.)Dazem
Da kan du komme med egen cd og forslag på hva man kan gjøre.
Dimsion.moo.no
09-10-2007, 10:59
Litt offtopic. Men til informasjon!;)
90% av verdens CO2 utslipp utføres av naturens egne dyr! DVS: Kuer, Elger, Elefanter. You name it. Når de promper ut disse gassene fra baken så er det faktisk mer enn en bil klarer på 1 år. (da tenker man en bil nyere enn 2000 modell). Tenk på det du ;)
Er ikke CO2 utslippene som har skyld i klimaproblemene. Er nok andre klimagasser som er farligere. Sulfid eller no sånn. Ja er ikke så inni dette men vet at dyrene er verstingene!
Ville bare legge til at det er feil. Det er faktisk fabrikkene, men vet ikke om du leste mitt svar til aulin, for der skrev jeg at jeg overdrev for å irritere litt mennesker.
Og angående temaet så har jeg kommet med et forslag til hva man kan gjøre for å trekke flere mennesker på bortekamp.
Nye eksempler kan være:
Flere stopp på veien opp dit vi skal
At folk kan få litt klarere info om hva som har skjedd tidligere turer og hva som skal skje. For å skape litt nysgjerrighet kan man jo endre programmet litt for hver gang.
Supporteren
09-10-2007, 11:04
Juletrær = klovner. Er vel det han vil frem til....
Med klovner mener jeg at det er alt for mye fyll på disse felles bussturene, og det er vel kansje en grunn til at Menigheden omtrent aldri klarer å sette en egen buss på beina? Jeg er tydeligvis ikke den eneste som er ukomfortabel.
Det er jo rart når en liten vennegjeng klarer å stille med egen minibuss til blandt annet Stabæk, når ikke engang Menigheden klarer det.
Det er desverre ikke klart å skape noe miljø rundt bussturene her i Christianssand, og grunnen (iallfall for min egen del) har jeg jo skrevet tidligere.
DayWalker
09-10-2007, 12:15
Må støtte Supporteren her og si meg enig. Min erfaring er også altfor mye fyll på bussturer og det er en av hovedgrunnene til at både jeg og dama ikke tar buss lengre.
Når det går over stokk og stein som jeg har erfaringer med blir hele turen ukomfortabel.
Kenneth Storberget
09-10-2007, 13:32
Ikke for og si noe stygt om turer de andre årene som jeg ikke har vært med og arangert.
Men har dere vært på med på turer i år? Vi har hatt veldig bra turer i år, dem som drikker sitter bakerst i bussen og drikker litt og koser seg. Jeg og Jan-Erik er stadig fram og tilbake i bussen og hvis det er noe som drikker for masse og er ubehagelige så får dem drikke stopp.
Viking turen var det to stykker som ble nektet på min buss og dem skjønte det. Greit, vi kan ikke gå opp og ned mittgangen hele tiden og sjekke, men når vi sier at noen ska stoppe og drikke så får folket det med seg og "sladrer" till oss hvis det er så at personen ikke slutter og drikke.
Denne gangen gikk der greit, var ingen av de to som fortsatte. Men hvis dem hadde gjort det så hadde dem blitt satt av på en bussholde plass og måtte orden tur hjem selv. Det fikk dem klar beskjed om.
Vet som sagt ikke hvordan det har vært på bussen andre år, men jeg føler at vi har ganske god kontroll over drikkingen på bussen. Å klovner finnes det alltid, men den klovne nesen får dem på seg når dem kommer på pub å på kamp, å da er det ikke vårt problem så lenge dem ikke lager kvalm på bussen.
Lars Olav Karlsen
09-10-2007, 13:38
Må støtte Supporteren her og si meg enig. Min erfaring er også altfor mye fyll på bussturer og det er en av hovedgrunnene til at både jeg og dama ikke tar buss lengre.
Når det går over stokk og stein som jeg har erfaringer med blir hele turen ukomfortabel.
Dette høres jo veldig rart ut da de som organiserer turene har bekreftet at det er flest unge under 18 som melder seg på disse turene.
Men det er veldig bra at folk endelig kommer med noen punkter de mener er problematisk med fellesturene for da kan det faktisk taes fatt i og ordnes opp i det.
Alf Qaida
09-10-2007, 14:25
Nye eksempler kan være:
Flere stopp!? Jaha, da utelukker man enda flere potensielle buss-reisende. La oss ta en bortekamp mot Odd. Da skal man plutselig dra kl 0700 fordi noen aldri har reist med Telemarkskanalen, og fordi noen absolutt har lyst til å innom Porsgrund Porselen...
Jeg er rimelig sikker på at det er atskillig flere som vil bruke kortest mulig tid på reisen, fremfor en laaang søndagstur. Familietur? Nei takk!
DayWalker
09-10-2007, 14:26
Som om ingen under 18 år klarer å få fatt på alkoholholdige drikker?
Nå virker det kanskje som om jeg skyter meg selv litt i foten ettersom om jeg bare er 24 år selv men der dama og jeg har sittet på turer er det nok en gang den yngre garde som har laget mest ubehag. Noen litt eldre også selvsagt.
Lars Olav Karlsen
09-10-2007, 15:00
Jeg er helt enig med Alf i at flere stopp ikke er aktuelt. De som vil legge søndagsturen sin til bortekampen vil alltid velge og kjøre bil. De som velger fellesbussen er som regel de som vil rett fram og tilbake.
Men når det gjelder bråk og fyll på bussen så er nok det noe de som har ansvaret bør ta tak i. De som lager for mye bråk bør ikke få være med på disse turene.
Folk må kunne tåle at folk drikker på tur, er selv avholdsmann men synes bare det er trivelig med stemningen som er på Oslo bussen. Men det må ikke bli kvalme.
Nå virker det kanskje som om jeg skyter meg selv litt i foten ettersom om jeg bare er 24 år selv men der dama og jeg har sittet på turer er det nok en gang den yngre garde som har laget mest ubehag. Noen litt eldre også selvsagt.
Du skyter deg ikke i foten, men av deg hele hue... Har du vært på noen av buss turene i år???????? Kun en gang har det vært tiløp til overstadig beruset personer og det var et par klovner (de blir vist kalt det nå) som fikk litt formye som Kenneth ga drikke stopp før vi var kommet til Moi vel.
Om noen sitter og tar seg noen øl så bør det egentlig være et fett om de er 16 eller 40 så lenge de oppfører seg og det har de alle gjort på turene i år med 2 untak.
Vet at det var verre får noen år siden men hvis dere skal gå å dvele med det som skjedde i forrighe århundre så kommer vi jo aldri videre, men det er jo typisk sørlendinger......................
Kenneth Storberget
09-10-2007, 17:57
Kommer ikke til og bli flere stopp på disse turene, det er de stoppene vi trenger på en tur som dette.
Har vært en gang vi hadde et eller to ekstra stopp men det var for at toalettet i bussen ikke virket.
Ellers så er det nokk stopp.
Opp til Odd kommer det til og være max 2 stopp, for det er en tur på 3 timer og til og med jeg som røyker klarer og holde meg helt opp til Skien uten og ta en røyk, og er man pissa trengt så er det toalett på bussen. (hvis det blir noe buss da).
Så ser ikke for meg noe framtid at vi ska bruke bussturen til en søndags tur på kamp.
Kenneth Storberget
09-10-2007, 17:59
Har du vært på tur i år med Menigheden sine busser? Hvis du har det så vil jeg gjeren at du forklarer va som har vært ubehag på turen, så kan vi ta tak i det.
Hvis du ikke har vært på tur i år så synes jeg at du ska slutte og rope høyt om saker du ikke kjenner til.
Supporteren
09-10-2007, 18:39
Bla, bla, droppa innlegget.
DayWalker
10-10-2007, 10:02
Har du vært på tur i år med Menigheden sine busser? Hvis du har det så vil jeg gjeren at du forklarer va som har vært ubehag på turen, så kan vi ta tak i det.
Hvis du ikke har vært på tur i år så synes jeg at du ska slutte og rope høyt om saker du ikke kjenner til.
Siste turen min var vel for 2 år siden på bussen og om det har vært revolusjonerende fremgang siden den gang er jeg selvsagt åpen for å prøve på nytt. Dog har jeg ikke helt hatt troen på at ting kan endres såpass mye på så kort tid. Håper jeg tar fullstendig feil her :)
Kenneth Storberget
10-10-2007, 10:14
Siste turen min var vel for 2 år siden på bussen og om det har vært revolusjonerende fremgang siden den gang er jeg selvsagt åpen for å prøve på nytt. Dog har jeg ikke helt hatt troen på at ting kan endres såpass mye på så kort tid. Håper jeg tar fullstendig feil her :)
Masse som har endret seg på to år, så du er veldig velkommen til og prøve og være med på en tur med Menigheden`s buss. Tror at du kommer til og bli veldig positivt overasket.
Lars Olav Karlsen
10-10-2007, 11:14
Lite forandres om ingen tar tak i det, eller sier ifra om hva som er et problem ;)
Jeg har selv vært med fellesbussen ifra Kristiansand et lite stykke en gang og da var det bare hyggelig. Jeg foreslår derfor også at du melder deg på Odd turen og gir den en sjanse da :)
Fasitsetteren
11-10-2007, 17:16
...
Å herrejeremias. Måtte gud gi meg styrke.
Da kan du komme med egen cd og forslag på hva man kan gjøre.
Beklager ordbruken!!
MEN JÆVLIG LETT å finne en cd plate der asbolutt ALLE liker musikken!!
Noen liker trance, noen liker rock, noen liker heavy metal osv osv. Og mine erfaringer er det at hvis det er f.eks en som liker metal så HATER de trance f.eks. You get it?
SilentBob
11-10-2007, 19:57
Dette stemmer. Jeg elsker metal, HAAAAATER trance. Hadde antageligvis tatt selvmord før det hadde gått en halvtime med trance.
SilentB
Ole Gilboe Hermansen
11-10-2007, 21:23
Beklager ordbruken!!
MEN JÆVLIG LETT å finne en cd plate der asbolutt ALLE liker musikken!!
Noen liker trance, noen liker rock, noen liker heavy metal osv osv. Og mine erfaringer er det at hvis det er f.eks en som liker metal så HATER de trance f.eks. You get it?
Selvsagt skjønner jeg at ikke alle liker all musikk, men mitt poeng er at musiken ikke skal være noe hinder i å være med på felles tur.
Selvsagt skjønner jeg at ikke alle liker all musikk, men mitt poeng er at musiken ikke skal være noe hinder i å være med på felles tur.
desverre så er dette en hinder noen ganger. Om man ofte reiser felles på disse bussene så blir man jo enkelt og greit ganske lei av den samme cd plata gang på gang. Derfor blir det bil denne gang mot ODD for min del. Spesielt for å ha noe annet utvalg av musikk. Pluss at jeg kan røyke i bilen. :) Største minuset med å kjøre bil er jo det sosiale senkes kraftig spesielt i forhold til buss.
Men felles turer er jeg alltid med på så mye jeg kan. Men noen ganger må det være grenser på hva jeg skal tåle under disse turene. Variasjon fryder. hoi hoi.
Lars Olav Karlsen
18-10-2007, 09:30
Hva med og løse det slik vi gjør i Oslo? Vi spiller kun Start sanger og lever veldig godt med det ;)
Alf Qaida
18-10-2007, 09:52
Hva med og løse det slik vi gjør i Oslo? Vi spiller kun Start sanger og lever veldig godt med det ;)
Eller gjøre som på Sør Arena. Kjøre en del av siste versjon av Elleve mann hele tida.....
Kenneth Storberget
18-10-2007, 10:58
Eller gjøre som på Sør Arena. Kjøre en del av siste versjon av Elleve mann hele tida.....
Å VG lista fra 1980, eller det var jo kansje 10 i skuddet det het da....
Startjenta
22-07-2008, 00:16
Da vil det nesten si at jeg ikke støtter laget.
Jeg er ikke på noen kamper og ikke medlem av Menigheden. Jeg støtter ikke laget så mye, som dem som er på hver eneste kamp. Men jeg er like glad i klubben og laget fordi.
La folk velge selv om de vil reise felles med Menigheden eller om de vil kjøre sitt eget løp!!!!!
Men ser også at det er noe fullstendig feil på Tur fronten med manglende intresserte som ikke vil på felles tur med Menigheden.
Dette skyldes enten Menigheden eller sørlendinger der ute.
Mitt forslag er å innføre aldersgrense på bussene, og eventuelt ha en buss for de under 18!
ER nesten 100% sikker på at flere folk ville ha meldt seg på tur da..!
Kenneth Storberget
22-07-2008, 21:26
LMitt forslag er å innføre aldersgrense på bussene, og eventuelt ha en buss for de under 18!
Når det er nesten bare folk under 18 som melder seg på så er det ikke så vanskeli det, men vi gidder ikke og bestille to busser og ha 15 pers. på en og 14 på en annen. Det blir dyrt det...
La folk velge selv om de vil reise felles med Menigheden eller om de vil kjøre sitt eget løp!!!!!
Men ser også at det er noe fullstendig feil på Tur fronten med manglende intresserte som ikke vil på felles tur med Menigheden.
Dette skyldes enten Menigheden eller sørlendinger der ute.
Mitt forslag er å innføre aldersgrense på bussene, og eventuelt ha en buss for de under 18!
Er enig at vi burde kjørt 2 busser men målet i første omgang må jo være å få fylt 1 buss og pr. i dag er jo det nærmest umulig. Så vi får ta en ting av gangen tror jeg.
Lars Olav Karlsen
23-07-2008, 00:10
Tanken er vel at det da vil bli nok voksne som melder seg på slik at det går ann og kjøre en buss med bare voksne.
Hadde jo ikke gjort noe om det fungerte, men de som styrer det må jo ta en vurdering og se om det er verdt og prøve ut.
Tanken er vel at det da vil bli nok voksne som melder seg på slik at det går ann og kjøre en buss med bare voksne.
Hadde jo ikke gjort noe om det fungerte, men de som styrer det må jo ta en vurdering og se om det er verdt og prøve ut.
Det er dessverre ikke så enkelt, ofte er aldersforskjellen i huet betydelig større enn på id kortet....
Her er det noen som klager på musikken som blir spilt i bussen på bortetur. :S
Jeg... gisp... eh... hva i.. MUSIKKEN ?!!?!?!?!?!
Hva med litt kollektiv tanke.
Mange ønsker å følge Start borte som hjemme, men mange velger å ikke gjøre det pga at det blir for dyrt med både buss OG kampbillett. Forståelig nok.
Men hvis folk hadde åpnet øynene litt så hadde kanskje flere skjønt at hvis bussene fylles opp, så blir det billig for alle å dra. Pluss at Start får større støtte på bortebane.
Det ser ut til at uansett hvilke grep som tas, så vil den jevne sørlending ALDRI skjønne noenting av feks fordeler med å være i en supporterklubb. I mange andre klubber ser vi at supporterne har en sånn fellesfølelse. I menigheden er den totalt fraværende.
Bussene var vel strengt tatt fullere på tiden hvor Tigerberget var i snitt 100 mann på kampene...
Så når supporterne ikke kan støtte opp, pga feks dyre busspriser (som egentlig ikke er så himla stive for tiden?) så har supporterne seg selv å takke.
Alf Qaida
23-07-2008, 13:59
Kollektiv tanke? Det er vel bare å følge med på samfunnet forøvrig, og der står vel ikkje akkurat den kollektive tanken så veldig høyt hos folk. Er vel en grunn til at et visst politisk parti står så sterkt som det gjør på meningsmålingene... :)
Interessant at det trolig var flere som dro på busstur før, enn nå. Nå står jeg bare på siden og synser, men jeg tror at noe av grunnen er at Menigheden ikkje er et kollektiv. Derimot består det av flere små"gjenger". Gamlegutta er blitt gamle, og dagens medlem har ikkje noe anna sammenkomst enn kun 2x45. Det sosiale er mye mindre nå, enn før under TB-tida. Der tror jeg noe av grunnen kan være. Det tror jeg og går utover å verve flere frivillige, få flere til å dra på tur etc etc.
Kenneth Storberget
23-07-2008, 15:36
Må bare spørre alle dere "gamle" gutta som er her inne og reiste på tur med TB. Når dere var på tur og Fredrik var med på kamper, reiste han da på deres buss når han var under 18 år eller kjørte han egen bil?
Grunnen til at jeg spør er jo dette som snakkes om alder og to busser? Gikk det ikke og reise på busstur før i tiden med folk som var under 18 år eller var det alltid en buss ekstra som kjørte på dem under 18 år?
Vet jo at før i tiden så var det masse turer som det ble overnattet på, og da skjønner jeg 18 år grense på bussen. Men når man ser på inntresse på alle turer nå så er vel inntresse for overnattng ikke så stort.
Men hadde vært spennede å hatt 2 forskjellige påmeldinger til neste tur..
En påmelding for de over 18 og en annen for de under 18!
så kunne man jo sett om folk var intressert i det...
Hva med å sette opp en buss som går uansett?
Man ser at det er mange på bortekamper, men man har bare greid å arrangere tur en gang. Det skulle faktisk ikke bli noe tur pga. for få påmeldte, men man bestemte for å kjøre på uansett. Det viste seg da at flere meldte seg på da, og man greide å fylle opp en buss.
Vi særlendinger er treige, noe vi vet fra før av.
så Hvis man vet at det GARANTERT blir tur, da tror jeg de som vil bli med melder seg på.
Ulempen er vel at man ikke får mer enn en buss, men det er uansett bedre enn ingen.
Synes uansett det er verdt et forsøk.
Kenneth Storberget
23-07-2008, 22:54
Hva med å sette opp en buss som går uansett? Det kan vi gjøre hvis du betaler mellom legget som vi taper. Det koster å leie buss og jeg har ikke penger til og betale.
Det skulle faktisk ikke bli noe tur pga. for få påmeldte, men man bestemte for å kjøre på uansett. Det viste seg da at flere meldte seg på da, og man greide å fylle opp en buss.
Hvilken tur tenker du på da? For det er noe jeg ikke vet noe om.
Hvis man vet at det GARANTERT blir tur, da tror jeg de som vil bli med melder seg på.
Alle vet at hvis man melder seg på turen så blir det tur så lenge det blir nok folk, men når folk kommer 1, 2 ,3, 4, 5 og 6 dager etter frist så funker det ikke, eller når folk sender meg melding kl 03.00 på natten og lurer på om det er plass på bussen om 6-7 timer.
Dessverre er Kr.sand en sykt dyr plass å skaffe busser på, og at man krever utrolig lang bestillingstid...
Synes jeg har lest/hørt dere hadde 10 000 til å dekke et evt. minus på tur. Det kan være feil men.. Det kan vel brukes hvis det misslykkes. Jeg mener bare det er en ide til å PRØVES ut. Ikke noe mer enn det. Jeg mener det er vedt et forsøk hvertfall.
skulle gjerne betalt, men min konto er ikke for full..
Hvis det funker, så er det vel ikke sikkert man taper penger
Jeg tenkte på turen til Sandnes. Etter jeg har skjønt så var det 14 påmeldte to dager før fristen. Kan ikke tro det dukka opp 20 på 48 timer men. Men det kan være jeg har feil her. Uansett så kan det jo være en ide som kan prøves ut. Man kan prøve det ut med en minibuss først kanskje?
At det kommer påmeldinger dager etter fristen bør jo også være en grunn til å prøve. Folk planlegger ikke alltid at de skal på kamp. Derfor bestemmer de seg ikke før noen dager før. Derfor tror jeg det vil komme fler påmeldinger 2-3 dager før..Sørlendinger er veldig treige må du vite, veldig treige.
Mener det er vedt et forsøk. Men det er min mening
Buss er ei merkelig greie, og for de som merner de har enkle løsninger, ta kontakt med Kenneth og prøv ei gang :)
Det er prøvd gratisbusser og lang påmelding tidligere også. Så det er ikke det at ting er uprøvd, men tur mentaliteten er liksom ikke like stor her nede.
Og det er som regel et lass av unnskyldninger. Og jeg har stort forståelse for mange av dem.
Og største utfordringen er den faste base som bruker bussen som transport middel. Mange tror det hjelper å si at man skal ha 18 års aldersgrense, andre reiser kun om det er en stille buss og en kjapp buss, noen reiser kun om det ikke er røykestopp, andre misliker musikk, og noen drikking og slik kan man fortsette. Titalls meninger om bussbruk finnes, og alle hører jeg :)
Og jeg tror neppe det blir mer enn Sandefjord, Odd og i bestefall en Moss tur i løpet av høsten. Etter det er det TL som gjelder.
Tur er ei vanskelig greie, og for dere som brenner, ta kontakt med Kenneth så kan man samle en gjeng som brenner litt for det.
Kenneth Storberget
24-07-2008, 12:18
Jeg tenkte på turen til Sandnes. Etter jeg har skjønt så var det 14 påmeldte to dager før fristen. Kan ikke tro det dukka opp 20 på 48 timer men. Men det kan være jeg har feil her.
Turen til Sandnes er den turne som det kom mest påmeldinger på, der hadde vi over 25 stykker på frist dagen så da bestilte vi bussen og fikk fler med på turen. Du tenker sikekrt på turen til Bryne, da var det 10-15 stykker som ville være med så vi avlyste den turen.
Ja det kjøre en buss til Bryne, men det var ikke noe buss som turgruppen hadde noe med å gjøre. Det var en frivillig buss som Rolf bestemte over. Så det må du ta med han.
Turen til Sandnes er den turne som det kom mest påmeldinger på, der hadde vi over 25 stykker på frist dagen så da bestilte vi bussen og fikk fler med på turen. Du tenker sikekrt på turen til Bryne, da var det 10-15 stykker som ville være med så vi avlyste den turen.
Ja det kjøre en buss til Bryne, men det var ikke noe buss som turgruppen hadde noe med å gjøre. Det var en frivillig buss som Rolf bestemte over. Så det må du ta med han.
Tenkte ikke på Bryne kampen, var med på den.
Men tok feil der da ja..
http://fotball.fvn.no/forstediv/article115280.ece
Ja, er sterkt å reise for å støtte Guttan borte mot Alta!
Satser på minst 2 fulle busser mot Sandefjord 7.Sep
Lars Olav Karlsen
11-08-2008, 18:06
http://fotball.fvn.no/forstediv/article115280.ece
Ja, jeg ble overrasket over hvor mange som kom. Du hadde de to jentene her som har vært på veldig mange kamper i år, en fra Oslo som har vært på samtlige og en som kom kjørende i bil som jeg mistenker også og ha vært på de aller fleste kampene i år.
Jeg telte ikke over feltet, men vil tro at vi var en ca 20-30 stk der. Noen sørlendinger som bodde i Alta og omegn, andre som hadde giftet seg med Altaværinger.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.