Se full versjon : Hvem vil vi møte i en eventuell kvallik?
Bjørn Ove Norlan....
23-09-2007, 21:05
Det står mellom 3 lag her.
1.Moss
2.Bodø glimt
3.Ham kam
min mening er at det beste laget og møte må være moss,
Ham kam må være det verste laget og møte...
har vi noen statestikk mot disse laga?
BavarianStarter
23-09-2007, 21:35
Vi skal møte Bodø/Glimt og vi skal knuste dem to ganger! You´ve heard it here first.
BavarianStarter
23-09-2007, 22:22
We will. If we play longer than 75 minutes.
Morten Torjussen
23-09-2007, 22:27
Møter vi Bodø-Glimt må vi vinne hjemme, for bortekampen blir vanskelig. Glimt er gode hjemme.
Helst håper jeg vi møter Moss.
Møter vi Glimt er jeg redd for at det blir adeccoen til neste år gett.
Ihvertfall om vi skal spille ennå en kamp i snødrev og minus.
Rolf Gjerdsjø
23-09-2007, 23:04
Moss ville være det beste, Glimt den vanskeligste. Men ingen av disse er på noen måte uoverkommelige, og dersom Benny kan greie å få til litt på kondisjonssiden innen disse kampene (er jo en stund igjen ennå) så kanskje de holder 75-80 minutter i det minste og det kan jo holde mot et Addeccoligalag.
Visdomsord
23-09-2007, 23:35
Jeg ønsker klart Moss.
Til neste år uansett div må laget trene kondisjon så det holder i oppkjøringa.
Det er helt utrolig fra SIB har klart å gjøre med dette laget. Hadde vært utrolig artig med en kondistest mot Nordlies Lillestrøm. (men Årst holder fint for han har fått grunntreninga i år i et annet lag)
Regner med det blir Glimt.
Vi kan jo søke om å spille 3 kamper a 60 minutt.
Hm, nå må vi jo KLARE kvalikplassen først da.....
.. og det går ikke om vi skal fortsette å tape mot bunnlag på bortebane. Tap mot Sandefjord eller Odd er sannsynligvis spikern i kista.
Besserwisser
24-09-2007, 12:54
Blir det kvallik ser jeg på Moss som kanskje det betse laget å møte. Glimt har et elendig forsvar og dårlig keeper, men desto sterkere angrepsrekke pluss at kamp i snødrev ikke akkurat er vår forse. Moss er mer et lag på det jevne, men tviler på at de klarer å spille seg til kvallik, så det blir nok nervepirrende å se steinar nilsen rygge mot trond olsen.
Bjørn Ove Norlan....
28-09-2007, 21:43
Bodø glimt vant i dag også...
tror Moss får det tøft med og komme blant de 3 beste.
frankieboy
28-09-2007, 23:02
Synes allikel ikke at Bodø/Glimt imponerer noe særlig. Tror vi bør ha en god sjanse hvis vi møter dem i en kvalik. Skulle vi havne på denne kvalikplassen, så spiller vi borte først - og avslutter hjemme. Er en klar fordel det!!
Vil uansett mye heller møte Bodø/Glimt enn Molde og Ham Kam. Iallefall Molde er jeg glad vi ikke kan møte.
Håpet om sikker plass lever i beste velgående. Kan virke fjernt og litt vel optimistisk men håpet kan ingen ta ifra meg. Må innrømme jeg har tenkt mer på hvem jeg helst ikke ser sende oss ned. Hadde dog vært fett med en Bodø-tur, lenge siden jeg har vært så langt ut i distriktet.
I bunn og grunn er det egentlig ett fett. Den som fortjener spille i tippeligaen neste sesong vil forhåpentligvis få lov til det. Bare å krysse fingre og tær for at vi gjør oss fortjent til dette de siste viktige kampene....
Molde unngår vi, og jeg håper virkelig vi unngår Ham-Kam også. Nå leder de heldigvis 2-0 mot Sogndal! Sterke fysisske lag er noe vi pleier å slite mot, og Ham-Kam er spekket med nettopp fysikk i alle ledd.
Glimt tror jeg vil passe oss bedre, og jeg tror vi allerede kan belage oss på å møte dem. Moss klarer ikke hente dem inn nå.
... går jo ikke å editere egne innlegg.
Det jeg vil påpeke er at sikker plass ikke er utenfor rekkevidde enda. Taper Godset mot Viking idag og/eller Lyn for Stabæk i morra og vi samtidig slår Sandefjord, er det kun tre poeng opp til ett av eller begge lagene. Den avstanden er ikke avskrekkende på 4 kamper...
mr.leipsland
29-09-2007, 18:54
Head 2 Head:
vs Moss 10-4-4 hjemme, 5-3-10 borte. 15-7-14 totalt.
vs Glimt 3-5-3 hjemme, 4-4-3 borte, 7-9-6 totalt
vs Hamkam 13-3-5 hjemme, 8-7-5 borte, 21-10-10 totalt
Vi har best statistikk mot Hamkam altså, men de må jo anses som det beste laget. Moss fremstår opplagt som det svakeste laget, ikke minst ser man det på målforskjellen. Hamkam har 71-34, Glimt 60-27, men Moss bare har 37-27. Uansett, blir det kvalik skal vi vinne!
Lynet: Trykk på "Go advanced" for å redigere innlegget. Hverken hurtigsvar eller hurtigredigering fungerer.
Espen K G
29-09-2007, 22:47
... går jo ikke å editere egne innlegg.har du forsøkt med "Go Advanced"? Vet at "quick" ikke fungerer som det skal, men ved å trykke "go advanced" skal det gjøre det.
Vil tro Glimt ender på kvalikplassen,de er et lag Start bør slå geit om Start må ut i kvalik!!!
Ole Gilboe Hermansen
02-10-2007, 09:11
Nå har jeg igjen fått troen på sikker plass.
Bodø/Glimts siste matcher:
Raufoss (borte)
Løv/Ham(hjemme)
Sogndal (borte)
Moss (hjemme)
Sparta (borte)
Moss' siste matcher:
HamKam (hjemme)
Skeid (borte)
Kongsvinger (hjemme)
Bodø/Glimt (borte)
Tromsdalen (hjemme)
Innbyrdes i år: Moss- Bodø/Blimt 0-1
evt. kan dette glad-laget fra Hamar bli en realitet om Bodø/Glimt våkner til live igjen:
Hamarkameratene:
HamKams siste matcher:
Moss (borte)
Sparta (hjemme)
Hønefoss (borte)
Mandalskameratene (hjemme)
Notodden (borte)
Innbyrdes i år, Moss-Kamma 1-1
Vet ikke annet enn at det er Bodø/Glimt som havner på kvallikplass i år og ber til Gud om at det ikke blir Start.
Nå har jeg igjen fått troen på sikker plass.
Hvor mange ganger har ikke Fredrikstad stukket kjepper i hjulet vårt.
Har en relativt sterk tro sjøl men det er et seigt, jævla drittlag vi møder!
Hvor mange ganger har ikke Fredrikstad stukket kjepper i hjulet vårt.
Har en relativt sterk tro sjøl men det er et seigt, jævla drittlag vi møder!
Neida.. Knuser dem på hjemmebane.. ;)
Bjørn Ove Norlan....
06-10-2007, 16:11
Tror desverre at vi kommer på kvalik plass...
Vinner ham kam i dag,er det vell spikra at bodø glimt kommer på 3.plass.
Odd har igjen sandefjord og start hjemme....
dette kan bli tøft hvis vi ikke vinner i dag.
Patrick Hansen
07-10-2007, 00:54
Vil gjerne møte et lag fra finnland eller latvia eller noe.. Altså i kvaliken til Champions league etter neste sesong... i år tar vi 10 plass LOL.
frankieboy
07-10-2007, 08:00
Tror desverre at vi kommer på kvalik plass...
Vinner ham kam i dag,er det vell spikra at bodø glimt kommer på 3.plass.
Odd har igjen sandefjord og start hjemme....
dette kan bli tøft hvis vi ikke vinner i dag.
Jeg tror Aalesund må spille kvalik. Tror både SIF og Start klarer seg. Aalesund tar maks 1 poeng på sine 4 siste kamper. De har igjen Stabæk og VIF borte, og de har Brann og RBK hjemme...
I tillegg har de dårlig målforskjell, og Start går forbi hvis Start vinner en av de siste 3 kampene...
Nå ligger vel det meste klart for Start - Bodø-Glimt i kvalik. (så sant vi ikke driter oss helt ut i sesonginnspurten og odd vinner alt)
I 2005 ble det 1-1 borte og 2-0 hjemme mot Glimt. Hadde holdt det..
2007
Klubb S Mål P
Brann....... 24 54-34 51
LSK.......... 24 46-27 42
Stabæk..... 23 42-33 42
Viking....... 23 44-33 41
TIL........... 24 42-39 37
RBK.......... 24 48-38 35
FFK.......... 24 36-37 35
VIF.......... 24 31-31 33
Lyn.......... 24 39-42 31
AaFK........ 24 38-52 30
SIF.......... 24 33-41 29
Start........ 24 33-40 25
Odd.......... 24 29-43 21
Sandefjord. 24 25-50 15
Tabellen 2 runder før slutt.!!
Ja, så spennende har det vel knapt vært i bunnen to runder før slutt. Det eneste som er klart er at Sandefjord rykker ned. Ellers så er det fra og med Lyn og nedover muligheter for at de havner på kvallik. Og to lag, enten Odd eller Start kommer på direkte nedrykk.
Altså 5 lag kan kjempe om ikke å komme på kvalik!!!!
Supporteren
22-10-2007, 12:45
Nå ligger vel det meste klart for Start - Bodø-Glimt i kvalik. (så sant vi ikke driter oss helt ut i sesonginnspurten og odd vinner alt)
I 2005 ble det 1-1 borte og 2-0 hjemme mot Glimt. Hadde holdt det..
I 2005 var vi et langt bedre lag enn hva vi er i dag. Hvis vi klarer kvalikk, så ser det ut som det blir Glimt vi møter. Moss tar dem aldri igjen. Hvis Start spiller som i går, så kommer Glimt til å feie over oss.
Merknad: Start har mange svake punkt i år, men de fleste er vel enige om at sidebackene er det største problemet.
Glimt har to av sine beste og ikke minst kjappeste spillere på hver sin ving i Hamoud og Olsen.
Jeg gruer meg som en hund. For nå blir det kvalikk, og Glimt er så og si sikkert motstanderen.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.