PDA

Se full versjon : En eventuell kvalikk

Lynet
27-09-2007, 00:01
Det meste tyder på at vi må sikte oss inn på å berge plassen gjennom kvalikk...

Har turgruppa sjekket muligheten for å chartre fly til Bodø, da Glimt er en meget sannsynlig motstander?
Jeg tror interessen vil være rimelig stor for en slik tur...

Fasitsetteren
27-09-2007, 00:04
Satser på Kamma eller Moss.

Lynet
27-09-2007, 07:33
Jeg holder Ham-Kam som det sterkeste laget av de vi kan møte. Håper på Moss, deretter Glimt. Tror det blir Glimt.

stallis
27-09-2007, 09:09
Det meste tyder på at vi må sikte oss inn på å berge plassen gjennom kvalikk...

Har turgruppa sjekket muligheten for å chartre fly til Bodø, da Glimt er en meget sannsynlig motstander?

Å chartre et fly til Menigheden er rett og slett umulig slik jeg ser det, dette har sammenheng med:

1: Ved bestilling av et fly så må en betale 20 - 30.000 i depositum med en gang, dette er noe en ikke får igjen om en kansellerer flyet.
(å chartre et fly med 120 plasser til Bodø koster fort ca 300 - 400.000 tur/retur)

2: På årets borteturer har det generelt vært alt for dårlig påmelding, hvordan vi da skal klare å fylle opp et fly med rund 120 plasser med en snitt pris 2500,-/3000,- pr.pax til f.eks. Bodø skjønner jeg ikke når en ikke klarer å sette opp en buss med 50 Pax til Stabæk,Vålerenga og Sandefjord som koster 250 - 300.

Hadde det vært stor rift om plassene til årets borteturer og vi hadde satt opp 3-4 busser til vær kamp så kunne vi mest sannsynlig også chartret et fly til en eventuell Bodø tur men så lenge interessen ikke har/er der så er dette noe vi ikke kan gjøre slik jeg ser det.

Morten Torjussen
27-09-2007, 09:59
Her hadde jeg sett at Start og sponsorer kom på banen. Som kunne har sponset et evt fly til Bodø.

Lars Olav Karlsen
27-09-2007, 10:03
Her hadde jeg sett at Start og sponsorer kom på banen. Som kunne har sponset et evt fly til Bodø.

Jeg lurer på hvilken sponsor som hadde lagt ut 300-400 000 for å sende supportere på tur til Bodø?

Kenneth Storberget
27-09-2007, 10:26
Jeg lurer på hvilken sponsor som hadde lagt ut 300-400 000 for å sende supportere på tur til Bodø?

Finnes jo folk som betaler 100.000 til noen som scoret et mål, hvorfor ikke da legge noen kroner i et fly og få opp folk til Bodø så at det kan bli mange mål.

stallis
27-09-2007, 13:34
Siden jeg jobber i reisebyrå har jeg fått gruppe avd. vår til å sjekke pris for et fly til Bodø.

737-500 med 120 seter Kristiansand - Bodø en vei kr. 228.000,- + 8%MVA
er det tur/retur blir prisen det dobbelte, altså kr. 456.000,- + 8%MVA som da er kr. 36.480,- totalt kr. 492.480,- som igjen blir kr. 4104,- pr. pax.
Prisen er inkl. alle skatter og avgifter og severing ombord (nei du får ikke drikke gratis øl :))
Flytid en vei er 1 time og 45 minutter, og da selvfølgelig direkte uten mellomlandinger.

Hvor mange vil bruke over 4000 for en tur til Bodø????????????

Neon
27-09-2007, 13:39
Hvor mange vil bruke over 4000 for en tur til Bodø????????????

Kun om det er den eneste løsningen!

Supporteren
27-09-2007, 16:17
Det finnes mange alternativer.

2848,- tur retur fra Kjevik - Bodø med SAS youth.
1114 tur retur Oslo - Bodø med SAS.

Men sannsynligvis så stiger disse prisene før det i det hele tatt er avklart om vi spiller kvalikk og mot hvem.

REBell
27-09-2007, 17:00
At klubben chartrer og selges overskuddsplasser er nok det mest aktuelle her nede.. De må fly uansett.

stallis
27-09-2007, 17:18
Det finnes mange alternativer.

2848,- tur retur fra Kjevik - Bodø med SAS youth.
1114 tur retur Oslo - Bodø med SAS.

Men sannsynligvis så stiger disse prisene før det i det hele tatt er avklart om vi spiller kvalikk og mot hvem.

Et rutefly oppererer med med 11 forskjellige priser og det er da ca 10 plasser på hver pris kategori:

CFLEX 6750
DFLEX 6250
JFLEX 5750
EHAPPY 4970
MHAPPY 4450
HHAPPY 3810
WHAPPY 3150
KHAPPY 2450
UYOUTH 2350
LHAPPY 1910
THAPPY 1370

Dette er tur/retur priser, i tillegg kommer skatter og avgifter som utgjør ca 600,-

hvis start spiller bortekamp lørdag 10 november så må en ha overnatting i Bodø også siden siste fly går 14.55 via Oslo. Prisen nå ligger på W classe.
Disse prisene er Kristiansand - Bodø via Oslo skal en begynne å hoppe rundt blir det helt andre priser og en reise tid som ikke ligner noen ting.
UYOUTH billetter er kun for de under 25 og husk leg. kreves ;)

Lars Olav Karlsen
28-09-2007, 09:34

Jeg tror eneste måten og få interessen til sørlendinger rundt en flytur er hvis den er gratis. Det er bare og se på bussturen til Sandefjord, da den kostet penger var det bare noen helt få som ønsket og turen var vel på vei til å bli avlyst, men så fikk en sponsorer og fikk satt opp tur gratis og da fyller man tydeligvis flere busser.

Grunnen til folk om at de heller liker og kjøre bil stemmer da tydeligvis ikke lengre.

Ole Gilboe Hermansen
08-10-2007, 20:20
Jeg tror eneste måten og få interessen til sørlendinger rundt en flytur er hvis den er gratis. Det er bare og se på bussturen til Sandefjord, da den kostet penger var det bare noen helt få som ønsket og turen var vel på vei til å bli avlyst, men så fikk en sponsorer og fikk satt opp tur gratis og da fyller man tydeligvis flere busser.

Grunnen til folk om at de heller liker og kjøre bil stemmer da tydeligvis ikke lengre.

Helt enig med deg Lars Olav.

Mr.Nor
08-10-2007, 20:51

Er det ikke en forskjell på å ta en busstur/biltur til Oslo på 32 mil og 4timer eller en biltur til Bodø på 150 mil og 19 timer bak rattet.

Ser du virkelig ikke forskjellen? Veldig få som gidder å ta bilturen opp dit.. Da tar de som vanligvis tar bilen ett fly. Ser ikke vitsen med å komme med ett galleinnlegg som dette. Lynet kommer med ett godt innlegg når han spør om de har skjekket mulighetene. Hadde vi alle hatt din innstilling hadde virkelig det blitt liv på bortekampene..

Lars Olav Karlsen
09-10-2007, 13:46
Hadde vi alle hatt din innstilling hadde virkelig det blitt liv på bortekampene..

Hadde alle hatt min innstilling til fellesturer så hadde det gått 4-5 busser ifra sørlandet til hver eneste kamp, og det selv uten sponsing.

voss
15-10-2007, 15:03
det hadde vel vært mye mer enn 4-5 busser om ALLE skulle gått på ALLE kampene ;)

jeg som student har ikke sjans i helvete til å gå på alle disse kampene. har vært på 3-4 hjemmekamper og sett resten av kampene på tv

Lars Olav Karlsen
15-10-2007, 23:06
det hadde vel vært mye mer enn 4-5 busser om ALLE skulle gått på ALLE kampene ;)

jeg som student har ikke sjans i helvete til å gå på alle disse kampene. har vært på 3-4 hjemmekamper og sett resten av kampene på tv

Tja, det kommer an på prioritering det. Et årskort på billigste plasser på Sør Arena koster vel ikke mer en 1500 og det har også en student råd til. Er jo ikke mer en 3 pils i måneden.

voss
16-10-2007, 18:07
det var ingen informasjon om det FØR sesongstart.

Lars Olav Karlsen
16-10-2007, 20:45
det var ingen informasjon om det FØR sesongstart.

Hva var det ikke info om før sesongen? Prisene? Det var jo store kampanjer før sesongen og en kunne dele opp beløpet i to også så det var mange muligheter for de med ikke alt for mange penger og som likevel hadde lyst og gå på alle kampene.

Haddeland
16-10-2007, 20:51
Hva var det ikke info om før sesongen? Prisene? Det var jo store kampanjer før sesongen og en kunne dele opp beløpet i to også så det var mange muligheter for de med ikke alt for mange penger og som likevel hadde lyst og gå på alle kampene.

Det var ingen informasjon om at det for eksempel var muligheter for å kjøpe sesongkort med studentrabatt. Dette har da også klubben innrømmet i ettertid og de som mente de hadde krav på rabatt kunne da kontakte klubben.

Men på generelt grunnlag er jeg enig med voss, det var for dårlig informasjon rundt sesongkortsalget før sesongen begynte. Og det var i tillegg veldig mye rot med dette salget

voss
16-10-2007, 21:48
jeg hadde glatt betalt 1500 om jeg hadde visst om tilbudet i det hele tatt. de 3-4 kampene jeg har vært på har jo nesten kostet det til sammen

stallis
16-10-2007, 21:52
Det var ingen informasjon om at det for eksempel var muligheter for å kjøpe sesongkort med studentrabatt. Dette har da også klubben innrømmet i ettertid og de som mente de hadde krav på rabatt kunne da kontakte klubben.

Men på generelt grunnlag er jeg enig med voss, det var for dårlig informasjon rundt sesongkortsalget før sesongen begynte. Og det var i tillegg veldig mye rot med dette salget

Det med dårlig informasjon gjennspeiler egenlig hele 2007 for Start, men husk folkens at hvis en vil ha informasjon så må en også søke informasjonen. En kan ikke forlange å få alt i fanget, i dette tilfellet hadde det vært ganske enkelt å tatt kontakt med Start før sesongen og spurt om det var rabatt for studenter, studenter spør jo hele tiden om de får rabatt uansett om det er på utesteder eller flybilletter etc. så hvorfor ble ikke Start kontaktet i dette tilfellet av studenter???

Haddeland
16-10-2007, 22:58
Ja jeg er enig i at det er fullt mulig å finne informasjon på egenhånd og ikke forvente å få alt i fanget...

Men når det kommer til slike ting så er det normalt å opplyse om rabatter for barn, studenter og pensjonister for eksempel. De andre klubbene i Norge gjør så vidt jeg vet dette.

Det er mindre normalt at et utested opplyser på inngangsdøra at en pils koster 55 kroner for "vanlige" folk og 35 kroner for studenter, bare et eksempel :)

Morten Torjussen
22-10-2007, 00:35
Når vil en eventuell kvalikk bli spilt, to datoene? På tide å skjekke ut billig flybilletter til det høye nord....

Lars Olav Karlsen
22-10-2007, 00:40
Når vil en eventuell kvalikk bli spilt, to datoene? På tide å skjekke ut billig flybilletter til det høye nord....

Det blir vel onsdagen og lørdagen før cupfinalen. Jeg for min del kommer til å sjekke ut togbilletter. Minipris er jo 199 en vei uansett hvor langt det er ;)