PDA

Se full versjon : Odd - Start 21 Oktober

stallis
01-10-2007, 22:39
Da var 3 poeng i boks mot Sandefjord og det er på tide å se frem mot sesongens nest siste bortetur som er til Odd og Skien.
Kampdato er søndag 21 Oktober kl. 18 og turen koster 250,- + kampbillett.

Påmeldingen er i gang og påmeldingsfristen er mandag 15 Oktober kl. 12.00.
Planlegg turen NÅ så slipper vi alt styret en uke før ;)

Meld dere på tur :)

Jan Erik

Espen K G
01-10-2007, 23:06
Er det noen mulighet for å annonsere dette i lokalpresse, evt få dem til å skrive litt om det? Det virker på meg som om folk ikke gikk mann av huse for å melde seg på dagens tur før det ble skriverier om det. At det var gratis hjalp også, det er klart. Men når man ser på snittalderen på de gule og sorte i dag, så var det nok en stor andel supportere som ikke akkurat er den mest pengesterke gruppen i samfunnet (les skoleelever under 18). Disse kom muligens i stor grad nettopp fordi det var gratis.

Blir det forresten opplyst noen andre plasser enn her at det arrangeres turer til bortekamper?

Lars Olav Karlsen
01-10-2007, 23:54
Veldig godt poeng. Det er mulig at forumet blir litt for lite for slik informasjon?

Morten Torjussen
02-10-2007, 01:26
Blir det forresten opplyst noen andre plasser enn her at det arrangeres turer til bortekamper?
Vi har reklameplakater rundt på stadion, nettsida, og så har vi reklamefilm for det på storskjermene på stadion. så folk burde få det med seg.

Espen K G
02-10-2007, 08:18
Vi har reklameplakater rundt på stadion, nettsida, og så har vi reklamefilm for det på storskjermene på stadion. så folk burde få det med seg.Hmm. Jeg har vært på 4 hjemmekamper i år og ikke fått med meg hverken reklame eller film. Kanskje bare jeg som er dårlig til å følge med...:icon_rolleyes:

Lars Olav Karlsen
02-10-2007, 09:23
Hmm. Jeg har vært på 4 hjemmekamper i år og ikke fått med meg hverken reklame eller film. Kanskje bare jeg som er dårlig til å følge med...:icon_rolleyes:

Jeg har vært på flere hjemmekamper en det og kan også konstatere at jeg heller ikke har fått med meg dette.

Kenneth Storberget
02-10-2007, 10:14
Da burde dere se litt mere på stadion når dere går på kamp, jeg og Jan Erik var og hang opp plakater (ca 3-4 i hver inngang) og dem henger fortsatt. Dem hang vi opp på den 2 hjemme kampen.

Reklamefilmen har blitt vist i pausen hvertfall på to kamper, det er det jeg har sett.

Klager ikke på dere (LOK og EKG) men det er vel vanlige Ole Norman og bare gå rett inn på stadion og ikke gidde og lese det som står her og der på stadion.
Hvis folk må ha inn med teskjed at det er tur så er det noe som ikke stemmer. Det er kjørt turer i mange år så folk burde skjønen at vi har tur. Alle vet at vi heter menigheden og de fleste vet at vi har en hjemme side. Hvis ikke så vet folk at laget heter IK Start og at dem har en hjemmeside. Kontakter man dem ang. tur så henviser dem til oss.
Så jeg synes ikke folk ska klage når det gjelder info. om turene.

Lars Olav Karlsen
02-10-2007, 11:40
Nei, folk er ikke flinke til å lese informasjon som henger rundt forbi, meg inkludert.

Men en ting jeg har irritert meg over at jeg ikke kom på før var og dele ut flyere til de som var på Godset kampen. Jeg er jo med på bussopplegget ifra Oslo og det ville vært en fantastisk anledning til å informere folk om at det er en mulighet i forbindelse med kamper på østlandet.

Ble det f.eks. informert på de 4 bussene ifra Kristiansand i går om muligheten for felles buss til Odd og Lyn kampen? Det er ikke ment som kritikk hvis det ikke ble det men et tips om at vi må begynne og tenke utenfor det vi vanligvis gjør for å trekke flere mennesker.

Reklame er en merkelig ting. Jeg har selv et utrolig godt eksempel i hodet ifra lanseringen av Tufte sesong 2 i fjor høst. Det var plakater for serien over alt i Oslo. Det var rett og slett rart og gå ute og se seg selv over alt på trikker, trikkestopp, t-banestasjoner og boards. Dette må ha kostet TVNorge ekstremt store summer, men tror du det hjalp? Nei jeg fikk daglig mange spørsmål om når sesong 2 startet selv om det stod på plakatene. Alle hadde fått med seg at det var en sesong 2, men ingen hadde fått med seg når det var.

Så kanskje alle vet at det går busser ifra sørlandet men få vet hvor, når og hvordan man melder seg på. Folk tenker rett og slett ikke i de baner, og en kan kritisere det så lenge en vil (noe jeg har vært flink til) men kanskje man rett og slett må samle kreftene og diskutere hvordan man skal få det til.

Lynet
02-10-2007, 12:24
Er det gratistur til Skien?;)

Roy Eriksen
02-10-2007, 22:50

Hvis Start vinner på lørdag. Da bør Ikstart og andre sponsor villig spandere 6 busser. Da blir det fest der borte.

stallis
02-10-2007, 23:00
Er det noen mulighet for å annonsere dette i lokalpresse, evt få dem til å skrive litt om det? Det virker på meg som om folk ikke gikk mann av huse for å melde seg på dagens tur før det ble skriverier om det. At det var gratis hjalp også, det er klart. Men når man ser på snittalderen på de gule og sorte i dag, så var det nok en stor andel supportere som ikke akkurat er den mest pengesterke gruppen i samfunnet (les skoleelever under 18). Disse kom muligens i stor grad nettopp fordi det var gratis.

Å annonsere i aviser o.l er pr. i dag ikke mulig da vi ikke har penger til dette og det koster mer enn det vi hadde fått igjen fordet, i tillegg er det er allmenn kjent at Menigheden arrangerer turer til de fleste av Start sine bortekamper. I år har vi hengt opp plakater ved alle inngangen på Sør Arena fra andre hjemme kamp, kjørt video reklame på stadion fra i sommer samt på nettsiden til Menigheden (det er faktisk egen tur side for den som åpner øynene og ser ;))og på forumet, det ble også laget et innstikk til Fanzina som kom ut ved sesongstart hvor det var oversikt over alle turene med priser, påmeldings info osv.
Ang turen til SF så var det på meldt 14 stk før vi måtte kansellere. Morten og Alex valgte da å prøve å sette opp gratis busser (all ære til der, kanon bra :)) men at ting skal være gratis før folk gidder å reise på tur for å støtte laget sitt er for meg helt på trynet.

Snitt alderen på årets turer har vært veldig lavt og det er faktisk de yngste fra 13 - 20 som er først og mest aktive med påmeldingene til turene så her går det ikke på hvem som har mest penger i lommeboka. Heia ungdommen :)

stallis
02-10-2007, 23:02

Ikke av det jeg vet. Men en vet jo aldri om Morten og Alex tryller igjen :)

Espen K G
03-10-2007, 08:36
Ang turen til SF så var det på meldt 14 stk før vi måtte kansellere. Morten og Alex valgte da å prøve å sette opp gratis busser (all ære til der, kanon bra :)) men at ting skal være gratis før folk gidder å reise på tur for å støtte laget sitt er for meg helt på trynet.Jeg er helt enig i at dette er på trynet. Dersom man ønsker å oppleve Start på bortekamp bør man kunne ta seg råd til noen hundrelapper ekstra. Det blir interessant å se påmeldingen til Odd kampen, og om gratisturen til SF øker interessen for resten av turene til bortekamper.

Snitt alderen på årets turer har vært veldig lavt og det er faktisk de yngste fra 13 - 20 som er først og mest aktive med påmeldingene til turene så her går det ikke på hvem som har mest penger i lommeboka. Heia ungdommen :)Det var jeg ikke klar over. Da er det faktisk enda merkeligere at det ikke er flere påmeldte til turene. Trist :( Men enig, heia ungdommen! :)

Lars Olav Karlsen
03-10-2007, 08:51
Det var jeg ikke klar over. Da er det faktisk enda merkeligere at det ikke er flere påmeldte til turene. Trist :( Men enig, heia ungdommen! :)

For meg virker ikke det at det er ungdommen som tar buss så rart, og det er derfor jeg synes det er kritisk at andre ikke stiller opp. Det er ungdommen som ikke har lappen og bil selv som derfor er avhengig av at det går buss for å komme seg til kamp. Blir bussen avlyst så sitter de der ofte uten mulighet til å ta seg fram og tilbake.

Hvis folk ønsker at flest mulig skal komme på kamp og støtte opp om laget er det derfor helt nødvendig at en støtter opp om fellesbussen. Hvis en ikke gjør det fratar en andre supportere muligheten til å dra.

Morten Torjussen
07-10-2007, 23:09
Hvordan går det med påmeldinga til denne turen? Forventer fullbuss(er)http://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon7.gif Her skal det mobiliseres til kamp

stallis
08-10-2007, 12:13
Hvordan går det med påmeldinga til denne turen? Forventer fullbuss(er)http://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon7.gif Her skal det mobiliseres til kamp

Tendensen er den samme som det har vært hele tiden etter Viking turen, laber interesse. Siden jeg er på jobb har jeg ikke helt oversikten men mener det er 4 påmeldte nå.

jensiq
08-10-2007, 21:20
Det blir nok iallefall tre til men venter til helga med å melde oss på.
Jobber med å få flere til å ta turen, men ikke så lett

Dimsion.moo.no
08-10-2007, 22:10
Jeg er selv en av "de ungdommene" som er avhengig av at det går buss, ikke bare fra kristiansand, men og fra indre vest agder:P
Jeg VET at det er en del fra byen min som gjør det meste for å bare komme seg inn på en hjemmekamp. Den siste bussen som går den veien går 20.15 og da er overnatting det eneste alternativet(fungerer dårlig for alle som har forpliktelser mandag morgen) Men et tips til hva dere kan gjøre er å ta kontakt med MOT. De har blandt annet vært flinke med å sette opp busser fra Farsund og inn til "hovedstaden"(og tilbake). Dette bør i allfall være en tanke.

Men angående ODD-kampen, hvis det er bare henholdsvis 4(7) påmeldte så må vi jo ta i et tiltak. 7 personer som skal stå og skrike, selv mot de 10 som står hos oddrane, er for lite. Kommer jo til å være tidenes minste tilskuertall. gratis busser trenger ikke alltid å være alternativet. Andre ting kan være; å ta kontakt med start og høre med de om det er mulighet for de som reiser på borteturer kan få noe rabatt på plass ved neste hjemmekamp. Hvis de sier nei sier de automatisk nei til fler tilskuere borte. Hadde start hørt med spillerene hadde de garantert vært enige i at det er en god løsning. Men uansett, har man mulighet og råd burde man stille.

Vi er der tross alt for laget vårt!

Ole Gilboe Hermansen
09-10-2007, 08:53

Sett opp gratis busser(ironi).

Ole Gilboe Hermansen
09-10-2007, 08:56

Vil si at du er veldig flink som prøver å få med folk på tur. Stå på.

Lars Olav Karlsen
09-10-2007, 10:45
Jeg er selv en av "de ungdommene" som er avhengig av at det går buss, ikke bare fra kristiansand, men og fra indre vest agder:P

Ja, det blir naturlig nok vanskelig for folk utenfor byen og være med på fellesreiser. Hadde det vært mange fra andre plasser kunne en vært fleksibel med hvor bussen gikk ifra, men det går jo dessverre ikke når det er så få som er med.

Men angående ODD-kampen, hvis det er bare henholdsvis 4(7) påmeldte så må vi jo ta i et tiltak. 7 personer som skal stå og skrike, selv mot de 10 som står hos oddrane, er for lite. Kommer jo til å være tidenes minste tilskuertall.

Det blir garantert flere på kamp. Problemet er ikke at folk ikke reiser men at folk reiser i privatbiler. Dessuten går det jo også buss ifra oss her i Oslo. Så folk kommer :)

gratis busser trenger ikke alltid å være alternativet. Andre ting kan være; å ta kontakt med start og høre med de om det er mulighet for de som reiser på borteturer kan få noe rabatt på plass ved neste hjemmekamp. Hvis de sier nei sier de automatisk nei til fler tilskuere borte. Hadde start hørt med spillerene hadde de garantert vært enige i at det er en god løsning. Men uansett, har man mulighet og råd burde man stille.

Jeg tror dessverre vi er på feil vei om vi skal kreve og få goder for å gå på kamp. Jeg må si jeg var ekstra skuffet da jeg så folk på TV som sa at endelig kunne familien bli med på kamp da det ble delt ut gratis billetter. Dette var folk som jeg vet er på de aller fleste kampene ifra før, og det eneste som fikk de til å ta med familien var tydeligvis gratis billetter.

REBell
09-10-2007, 11:00
Har en buss full med frivillige sjeler i Menigheden :)
Så håper vi den andre også kan bli full.

jensiq
09-10-2007, 22:33
en buss full?

stallis
10-10-2007, 08:53
en buss full?

Nei en full buss ;)

Kenneth Storberget
10-10-2007, 09:33
Nei en full buss ;)

Vil det si at det kommer til og være klovner på den bussen?

stallis
10-10-2007, 11:35
Vil det si at det kommer til og være klovner på den bussen?

Ja en hel haug :)

aljahnsen
10-10-2007, 13:47
Jeg er med iallefall ;)

Får håpe det blir tur. Kom igjen folkens. Start trenger støtte mot Odd på Talkum.

Ole Gilboe Hermansen
10-10-2007, 14:09
Jeg er med iallefall ;)

Får håpe det blir tur. Kom igjen folkens. Start trenger støtte mot Odd på Talkum.

Ja fra alle verdens hjørne hør hør: Laget trenger dere mot Odd. la oss skape en steming som mot Sandefjord. Vi skal regjere i Skien både på og utenfor banen.

stallis
10-10-2007, 18:19
Kun 8 påmeldte onsdag ettermiddag og vi trenger 30 til får å kjøre turen.
Meld dere på tur nå..........................

Jan Erik

Ole Gilboe Hermansen
10-10-2007, 19:16
Kun 8 påmeldte onsdag ettermiddag og vi trenger 30 til får å kjøre turen.
Meld dere på tur nå..........................Jan Erik

Dette er veldig synd. Våkn opp alle i Kr.Sand. Laget trenger dere. Meld dere på.

Daryl
11-10-2007, 18:23
Hvor mye vil detevt. koste å bare sitte på hjem? Er det i det hele tatt mulig?

Kenneth Storberget
11-10-2007, 18:55
Hvor mye vil detevt. koste å bare sitte på hjem? Er det i det hele tatt mulig?

Hvis det blir full buss så må du betale full pris, for da kunne vi solgt plassen til noen andre. Hvis det blir masse plasser igjen på bussen så betaler du halv pris.

stallis
12-10-2007, 08:45
Hvis det blir full buss så må du betale full pris, for da kunne vi solgt plassen til noen andre. Hvis det blir masse plasser igjen på bussen så betaler du halv pris.

hvis bussen går da, og det ser ikke slik ut nå hvis ikke det ramler inn med påmeldinger. Helt tydelig at det må være gratis for å dra en sørlending med på tur, skulle kanskje helst hatt betaling...............

jensiq
14-10-2007, 00:56
Du skulle ha fått fem nye påmeldte nå. (mulig mailen ble sendt to ganger.)
Men mulighet for minibuss vis det ikke blir alle 30 blir påmeldte?
Hvor mange påmeldte er det nå?

Haddeland
14-10-2007, 02:28
Har også fått meldt meg på turen nå, da jeg endelig har fått internett tilbake og muligheten til å melde meg på... Satser på at det blir tur!

stallis
14-10-2007, 14:17
Du skulle ha fått fem nye påmeldte nå. (mulig mailen ble sendt to ganger.)
Men mulighet for minibuss vis det ikke blir alle 30 blir påmeldte?
Hvor mange påmeldte er det nå?

fikk mailen din ja og du har fått en i retur også ;)

stallis
14-10-2007, 14:32
Da er det 22 påmeldte men vi har stadig plass til flere så det er bare å hive seg rundt å få meldt seg på. Hvem vil ikke være med på tur å se Start knuse Odd og sende de ned i Adecco ligaen :)

stallis
14-10-2007, 19:41
Det er kun 15 plasser igjen søndag kveld så nå haster det å haste med å melde seg på tur :)

Jan Erik

stallis
14-10-2007, 22:22
Kun 9 plasser igjen søndag nå. Førstemann til mølla :)

Jan Erik

aulin
14-10-2007, 23:25
Godt å se det er interesse for turen.

Jeg har naturlig nok ikke meldt meg på, men hadde jeg bodd i Kristiansand hadde jeg helt sikkert benyttet tilbudet ;)

stallis
15-10-2007, 09:26
Kun 4 plasser ledig mandag kl. 9.30 :) Må vi sette opp en 3 buss? Det er opp til dere, meld dere på :)

Neon
15-10-2007, 12:08
Er det snart 2 fulle busser????? :O

stallis
15-10-2007, 12:14
Er det snart 2 fulle busser????? :O

Ja, kun 4 plasser igjen :)

Nå er det jo bare gøy å være turansvarlig igjen :)

FootballManager
15-10-2007, 15:36
For de som skal kjøre egen bil er det jo ikke flere plasser igjen på Bortefeltet!?

REBell
15-10-2007, 16:55
For de som skal kjøre egen bil er det jo ikke flere plasser igjen på Bortefeltet!?

Alle billetter kjøpes i Skien...

FootballManager
15-10-2007, 16:58
er et stor sjangse for at det blir fullt på bortefeltet?

stallis
15-10-2007, 17:42
er et stor sjangse for at det blir fullt på bortefeltet?

Vi har ihvertfall 1000 plasser blir vi flere så tryller vi nok det og :)

hibs
15-10-2007, 17:45

Er det flere igjen???:icon_exclaim:

REBell
15-10-2007, 18:01
Ingen billetter er solgt til bortefeltet :) Det er salg på kampdag.

stallis
15-10-2007, 18:27
Påmeldingene strømmer på og vi har begynt å fylle buss nr. 3 men vi må ta forbehold om nok påmeldte til å kjøre denne turen.

Meld dere på for pokke la oss erobre Skien sammen, dette blir knall, opptimismen er igjen på topp IK START TE Æ DØR.

send sms med navn, mobil nr. og medlems nr til 95 88 62 63 (ikke ring) eller mail til tur@menigheden.no

Jan Erik

Kenneth Storberget
15-10-2007, 18:59
Jan Erik, skjønner ikke hva som skjer her. Har du vært ute i helgen og puttet tur piller i øl og drinker til folk? Ser jo ut som om noen her har fått noe i seg.

Skinnsykt bra at det er så mange som melder seg på, vi har jo sett at det går å fylle 4 busser, klarer vi det på denne turen også?
Kom igjen folkens, send mail til tur@menigheden.no og meld dere på NÅ, hvis du allerede er påmeldt så ta og meld på broren din, søstera di, mora di, faren din, ja meld på hele gata di og fortell dem i at dem ska møte opp på rutebilen på søndag kl 11:45, for bussen opp til skien kjører kl 12.

Det blir som vanlig quiz på denne turen, vi kommer til å ha tippe konk, det ligger det ca 900 kr i potten. Pluss at vi kommer til og få levert pizza på bussen på veien hjem. Den kommer fra Dolly og koster 220 kr for en stor pizza, å ja, vi har glutenfri og vegetar. (Menyen kommer der til og få på bussen).

Ses vi på tur???

stallis
15-10-2007, 19:25
Jan Erik, skjønner ikke va som skjer her. Har du vært ute i helgen og puttet tur piller i øl og drinker til folk? Ser jo ut som om noen her har fått noe i seg.

Sinnsykt bra at det er så mange som melder seg på, vi har jo sett at det går å fylle 4 busser, klarer vi det på denne turen også?
Kom igjen folkens, send mail til tur@menigheden.no og meld dere på NÅ, hvis du allerede er påmeldt på ta og meld på broren din, søstra di, mora di, faren din, ja meld på hele gata di og fortell dem i at dem ska møte opp på rutebilen på søndag kl 11:45, for bussen opp til skien kjører kl 12.

Det blir som vanlig quis på denne turen, vi kommer til og ha tippe konk, det ligger det ca 900 kr i potten. Pluss at vi kommer til og få levert pizza på bussen på veien hjem. Den kommer fra Dolly og koster 220 kr for en stor pizza, å ja, vi har glutenfri og vegetar. (Menyen kommer der til og få på bussen).

Ses vi på tur???

Bare beklage at Kenneth har dysleksi og er halvt svensk, det er derfor det er så mange skrive feil :)

Tekoppen
15-10-2007, 19:31
Jeg så på en annen tråd, det sto at turen kostet 100-, Stemmer dette?.. Og om noen vet bilett prisen til kampen...?... Jeg har meldt meg på og skal uansett, men d hadde vært greit å vite hvor mye penger jeg må ut med forran turen;)

Takk;)
Gleder meg, og tipper vi vinner 2- 0 eller 3-1;)

Kenneth Storberget
15-10-2007, 19:37
Bare beklage at Kenneth har dysleksi og er halvt svensk, det er derfor det er så mange skrive feil :)

Takk for at noen sier det, glemmer og si det selv når jeg skriver. :)

Jeg så på en annen tråd, det sto at turen kostet 100-, Stemmer dette?.. Og om noen vet bilett prisen til kampen...?... Jeg har meldt meg på og skal uansett, men d hadde vært greit å vite hvor mye penger jeg må ut med forran turen

http://www.oddgrenland.no/article.php?Id=113

Vi står ska stå på Y og etter å forstå på denne siden så koster det 150 kr på kampen.

Bussen koster 250 for medlem og 350 for ikke medlem.

Skrev jeg noe feil nå Jan Erik?

Jag är inte sjuk, jag är bara svensk.......

stallis
15-10-2007, 19:38
Jeg så på en annen tråd, det sto at turen kostet 100-, Stemmer dette?.. Og om noen vet bilett prisen til kampen...?... Jeg har meldt meg på og skal uansett, men d hadde vært greit å vite hvor mye penger jeg må ut med forran turen;)

Takk;)
Gleder meg, og tipper vi vinner 2- 0 eller 3-1;)

Vet ikke hvor du har sett den prisen, men riktige priser er kr. 250,- for medlemmer og 350,- for ikke medlem. Kampbillettene koster 80,- for barn/pensjonister og 150,- for alle oss andre. Billettene kjøpes ved ingangen på den gamle hovedtribunen som nå er kortside.

Jan Erik

stallis
15-10-2007, 19:40
Takk for at noen sier det, glemmer og si det selv når jeg skriver. :)

http://www.oddgrenland.no/article.php?Id=113

Vi står ska stå på Y og etter å forstå på denne siden så koster det 150 kr på kampen.

Bussen koster 250 for medlem og 350 for ikke medlem.

Skrev jeg noe feil nå Jan Erik?

Jag är inte sjuk, jag är bara svensk.......

Nei, dette var bra. Det hjelper med litt øving :)

Tekoppen
15-10-2007, 19:41
Tusen takk for god hjelp.. Hvor jeg fant dette var vel på "ik start" (forumet) Og en kamptråd.. Men men.. Stoler på dere da;) Var inne å sjekket på Y på oddgr.no så bilettene var jeg bare ikke helt 100% på, men glad for at noen gidder hjelpe;) Setter pris på det;) Ses på kamp da:D

aulin
15-10-2007, 20:47
Tusen takk for god hjelp.. Hvor jeg fant dette var vel på "ik start" (forumet) Og en kamptråd.. Men men.. Stoler på dere da;) Var inne å sjekket på Y på oddgr.no så bilettene var jeg bare ikke helt 100% på, men glad for at noen gidder hjelpe;) Setter pris på det;) Ses på kamp da:D

Du fant det på turen til Menigheden Øst som koster 100,-
Jeg lurte godt på hvorfor du skulle fra Oslo når du er bosatt i Kr.Sand

mrassla
15-10-2007, 22:03
Er det for sent å melde seg på i morgen kveld ?

Kenneth Storberget
15-10-2007, 22:12

Kansje, kansje ikke. Det er flere som har meld seg på i løpet av dagen og vi har begynt og fylle en buss til. Hvis det blir nok folk så kommer vi til og ha 3 busser. Hvis det ikke blir nok folk så kommer det ikke til å bli noen flere busser og da er det for seint å melde seg på.

stallis
15-10-2007, 22:51

Hvorfor ikke med engang ;) Vi har nå begynt å fylle buss nr 3 og det strømmer stadig på med påmeldinger så en vet aldri. Og nei en kan ikke holde av en plass eller flere som noen spør om da hadde vi hatt 4 full busser nå, så bestem dere nå folkens ;)

Jan Erik

Neon
15-10-2007, 23:00
Noen som vet hvor mange borteplasser de har der henne?

Redd vi som kommer sent i bil, ikke får biletter :(????

stallis
15-10-2007, 23:14
Noen som vet hvor mange borteplasser de har der henne?

Redd vi som kommer sent i bil, ikke får biletter :(????

De har i utgangspunktet satt av 500 plasser til oss og dette kunne utvides til 1000 uten problemer. vi kommer til å gi beskjed at det blir mange supportere fra Start og at de må utvide dette før vi kommer bort.

Meld deg heller på bussen og spar miljøet og alt det der ;)

Dimsion.moo.no
16-10-2007, 10:27
Herregud! Det her blir jo bare liv:D:D:D
Gleder meg noe sykt til alle bussene skal ta over Skien. Nå må vi synge de 10 hjemmesupporterene i senk:D

REBell
16-10-2007, 11:01
Herregud! Det her blir jo bare liv:D:D:D
Gleder meg noe sykt til alle bussene skal ta over Skien. Nå må vi synge de 10 hjemmesupporterene i senk:D

Det er også forventet 3-4 busser med sponsorer ble jeg fortalt. Så vi blir mange Start Supportere i Skien på søndag.
Værvarselet melder om oppholdsvær, la oss håpe det står seg.

Mr.Nor
16-10-2007, 11:19
Det er også forventet 3-4 busser med sponsorer ble jeg fortalt. Så vi blir mange Start Supportere i Skien på søndag.
Værvarselet melder om oppholdsvær, la oss håpe det står seg.

Mange plasser er bortefeltet på da?

Lars Olav Karlsen
16-10-2007, 11:33
Mange plasser er bortefeltet på da?

Det er jo bare og lese hva som står i forumet her:

De har i utgangspunktet satt av 500 plasser til oss og dette kunne utvides til 1000 uten problemer.

Det betyr vel strengt tatt at det er plass til 1000

Det er også forventet 3-4 busser med sponsorer ble jeg fortalt.

Hvis det blir 4 busser vil det si ca 200 sponsorer

Vi har nå begynt å fylle buss nr 3 og det strømmer stadig på med påmeldinger så en vet aldri.

Hvis det blir 3 busser ifra sørlandet blir det ca 150 stk.

Dessuten kommer det en buss ifra Oslo, noe som maks er 50.

Skal vi se:

Kapasitet 1000
- Sponsorer 200
- Busser 200

Det vil si at du med bilen din og alle de andre bilene må krangle om de siste 600 billettene.

REBell
16-10-2007, 12:10
Sponsorene er utenom de 1000 billettene, de har egne.
Ellers settes det opp hvertfall en annen buss fra Kr.sand med supportere + våre.

Mr.Nor
16-10-2007, 12:14
Blir nok fullt med gule og sorte på bortefeltet.. Selv om mange tar bil(fysjameg).. :p

Roy Eriksen
16-10-2007, 14:31
Hei, vi døve er fire. som skal reise til Skien. Så lurer vi på om hvordan kjøper vi billetter? hos dere eller hos salgboks i Skien? Når tid åpner de? vi tenker å reise herfra kl 14 med bilen. Håper at vi er fremme. hehe

Lars Olav Karlsen
16-10-2007, 14:38
Hei, vi døve er fire. som skal reise til Skien. Så lurer vi på om hvordan kjøper vi billetter? hos dere eller hos salgboks i Skien? Når tid åpner de? vi tenker å reise herfra kl 14 med bilen. Håper at vi er fremme. hehe

Roy, foreslår at du leser innleggene i tråden. Spørsmålet ditt er besvart mange ganger i denne tråden.

Roy Eriksen
16-10-2007, 14:55
Roy, foreslår at du leser innleggene i tråden. Spørsmålet ditt er besvart mange ganger i denne tråden.
Nå ser jeg det. For jeg har dårlig tid. For jeg må gi beskjed til 3 andre døve om det med en gang. Så er vi klar til Skien. gleder oss veldig.

stallis
16-10-2007, 15:36

Takk Lars Olav og det gjelder ikke bare dette spørsmålet men de aller fleste. Les gjennom tråden hvis det er noe du lurer på. Finner du ikke svaret så kan du poste det, sende PM eller en mail. Vi kan ikke sitte å svare på samme spørsmålet 100 ganger.

Jan Erik

stallis
16-10-2007, 20:33
Tirdag kveld kl. 20 er det 18 plasser igjen på buss 3, så har du ikke meldt deg på er det på tide. Første mann til mølla ;)

Planlagt avgang fra rutebilen er kl. 12 og vi tar opp folk i Lillesand (Hydro på Tingsaker), Grimstad (Statoil) og Arendal (Statoil på Harebakken) Det er veiarbeid på E 18 mellom Kristiansand og Lillesand, og det er derfor mulig vi må kjøre om Birkeland hvis veien er stengt og at det tar litt lenger tid bortover.

Pris for medlemmer er kr. 250 og ikke medlem kr. 350 kampbilletter kjøpes på Odd stadion ved ankomst og koster kr. 80 for barn og pensjonister og 150 for oss andre og vi har ihvertfall 1000 plasser til disposisjon.
Det blir pizza på turen hjem og vi tar denne bestillingen på turen bort, pris kr. 220,- pr. pizza så gå gjerne sammen noen stykker og del. Det blir også salg av brus, kr. 20,- for 1/2 liter.

Vi ses til søndag :)

Jan Erik

Lars Olav Karlsen
16-10-2007, 20:48
Vil bare legge til at jeg synes det er veldig bra av alle sammen som har meldt seg på bussturene. Er enda stoltere over å være Menigheden medlem i dag en for et par uker siden. :)

Haddeland
16-10-2007, 20:52
Vil bare legge til at jeg synes det er veldig bra av alle sammen som har meldt seg på bussturene. Er enda stoltere over å være Menigheden medlem i dag en for et par uker siden. :)

Dette er vel en bekreftelse på at bussturene ikke behøver å være gratis for å få med folk. Det har kanskje større sammenheng med hvilken dag kampen går?

stallis
17-10-2007, 10:51
Onsdag morgen er det 10 ledige plasser så nå er det snart siste sjans for påmelding ;)

Jan Erik

Mr.Nor
17-10-2007, 11:00
Spørs om man ikke må sette opp en fjerde buss også, eller hva?.. :) Dette lover jo kjempebra.. Moro at mange tar turen.. :)

aljahnsen
17-10-2007, 12:38
Dette blir bra, gleder meg til Søndag. Da skal vi ta over hele Talkum Arena ;)

Fulle busser, møe liv og tre poeng.. Vi lier det ;)

Blir det satt opp en fjerde buss nå eller?

stallis
17-10-2007, 13:05
Om vi skal gå løs på en buss nr. 4 får vi se, må ha noen til å ta ansvar på disse bussene også og det er jo ikke akkurat mange som har meldt seg frivillig i år. Men vi får se hvordan trykket er men akkurat nå ser det ikke slik ut.

Jan Erik

REBell
17-10-2007, 14:01
4 plasser igjen!

Gimse jr
17-10-2007, 15:18
Når regner dere å være i Grimstad? Kvart på ett?

Tekoppen
17-10-2007, 17:35
jaja, sånn kan det gå..

stallis
17-10-2007, 17:45
Når regner dere å være i Grimstad? Kvart på ett?

Egentlig et godt spørsmål. De holder på med sikrings arbeid på tunellene mot Lillesand og det er mulig vi da må over Birkeland og det tar litt lenger tid, men håper vi skal klare å være der til kl. 13. Blir vi veldig forsinket så ringer jeg til en person på hver plass vi tar opp folk som er Lillesand, Grimstad og Arendal så får den personen gi beskjed til resten hvordan vi ligger an i løypa.

Ang. en eventuell buss 4 så tar vi i mot påmelding på den NÅ. Skal vi ha denne bussen så må den bestilles innen kl. 12 i morgen og vi trenger da nok folk til å kjøre denne før vi kan bestille den. Forde som ikke skønner hvorfor vi ikke kan bestille den på fredag eller lørdag så er det forde det er litt mer komplisert en å kjøpe en liter melk på butikken. Det er mange som har bestilt busser denne helga og det er derfor ikke så mange igjen og selskapene leier av hverandre, neste problem igjen er å få tak i buss sjåfør så de trenger litt tid på å få dette på plass.

I skrivende stund har dere 18 timer igjen på å melde dere på og klokka går, så få fingra i gang og send meg ei melding eller mail NÅ.

På hver kamp .. Vi stiller opp .. for å støtte laget vårt .. etc.

Jan Erik

PS Nå er det bare gøy å være tur sjef :) Takk folkens

stallis
17-10-2007, 17:46
:$ Ja d er sånne ting som jeg ikke ser på ja.. hehe.. Takk for at noen sa d til meg..

Har akkurat vært på Brilleland og kan anbefale de hvis du ser dårlig ;) God service og gode priser :)

SilentBob
17-10-2007, 18:01
Herlig. Dette blir faen meg moro! Meld dere på turen folkens, så får vi fire busser. NYDELIG!

SilentB

Tekoppen
17-10-2007, 18:25
Hei.. Vil d bli en eller 2 eller... Busser til Ungdom eller familie?.. Uten Alkohol tenker jeg.. ;) Håper det blir som det var til/ fra sandefjord, bare med musikk og film;) Ses i Skien alle sammen!..

Satser på å innta skagerak og gjøre den GUL og SVART!.. For det er de gule og svarte som stikker av med 3poeng i Skien;)

Alle sammen, tenk på laget i hjertet deres.. Støtt dem!.. Meld dere på!. Turen koster ikke mye heller!..

250 + 80 eller 150 (kommer ann på barn og voksen) (medlemmer)
eller 350 + 80 eller 150 for ikke medlem... Dette er jo kjempe billig!.. hiv deg med!.. Meld deg på!..

Regner med å se DEG og dine venner på skagerak i gult og sort tøy;)

Tekoppen
17-10-2007, 18:28
Har akkurat vært på Brilleland og kan anbefale de hvis du ser dårlig ;) God service og gode priser :)

Jeg ser godt nok, bare "overser" enkelte ting.. hehe.. Men takk for annonsen;) Ses i skien;)

Kenneth Storberget
17-10-2007, 19:15
Hei.. Vil d bli en eller 2 eller... Busser til Ungdom eller familie?.. Uten Alkohol tenker jeg.. ;) Håper det blir som det var til/ fra sandefjord, bare med musikk og film;)

Bussene kommer til og være mikset med ungen og voksne, cola og øl, røykere og ikke røykere. Men vi kommer til og ha musikk og film på bussene, så lenge anlegget virker på de bussene vi får.

Aukland
17-10-2007, 20:35
Bussene kommer til og være mikset med ungen og voksne, cola og øl, røykere og ikke røykere. Men vi kommer til og ha musikk og film på bussene, så lenge anlegget virker på de bussene vi får.

Takk for det! Er noen av oss unge som ikke syns det er noe særlig med bare skrikende, skrålende jevnaldrende på bussen. Ja til mix!

Dette blir sabla moro! :D

stallis
18-10-2007, 08:42
Takk for det! Er noen av oss unge som ikke syns det er noe særlig med bare skrikende, skrålende jevnaldrende på bussen. Ja til mix!

Dette blir sabla moro! :D

Skjønner den men så har vi de som er motsatt, ja til og med voksne som ikke syns det er noe særlig med festing så her må vi ta noen grep å se hva vi gjør.
Et alternativ er å kjøre en buss som er totalt fest fri og en med mix så her kan dere godt komme med noen meninger om det så får vi se hva vi får til. Vi skal også klare å organisere dette;)

Ellers så er det bare å melde seg på for de som enda ikke har gjort det vi vurderer å sette opp en 4 buss og den må bestilles innen kl. 12 i dag torsdag.

Lars Olav Karlsen
18-10-2007, 09:35
Dette er vel en bekreftelse på at bussturene ikke behøver å være gratis for å få med folk. Det har kanskje større sammenheng med hvilken dag kampen går?

Nei, det utsagnet holder ikke helt ut.

Mandagskampen mot Sandefjord var det nesten ingen som ville være med på fellestur før det viste seg at bussen var gratis. Det viser at folk har mulighet til å reise men de meldte seg ikke på før den var gratis.

Nå er det søndagskamp og naturlig er det mange flere som har mulighet til å dra, men det har da vært veldig mange søndagskamper før i år der bussturene har blitt avlyst.

Jeg vet ikke hva Jan Erik har gjort denne gangen, men noe har blitt gjort riktig og mange har forstått at bussturer er måten og gjøre det på. Derfor er det absolutt på sin plass og skryte av arrangører, og takke medlemmene som nå melder seg på turen.

REBell
18-10-2007, 09:51
Nei, det utsagnet holder ikke helt ut.

Mandagskampen mot Sandefjord var det nesten ingen som ville være med på fellestur før det viste seg at bussen var gratis. Det viser at folk har mulighet til å reise men de meldte seg ikke på før den var gratis.

Nå er det søndagskamp og naturlig er det mange flere som har mulighet til å dra, men det har da vært veldig mange søndagskamper før i år der bussturene har blitt avlyst.

Jeg vet ikke hva Jan Erik har gjort denne gangen, men noe har blitt gjort riktig og mange har forstått at bussturer er måten og gjøre det på. Derfor er det absolutt på sin plass og skryte av arrangører, og takke medlemmene som nå melder seg på turen.

Når man ser på snittalderen på enkelte av turene i år skjønner man at det ikke er den mest ressurssterke gruppen man har med å gjøre. Dette er folk som trenger litt hjelp hjemmefra :) Samt at alle bortekampene har kommet i høst.
Så derfor er det helt naturlig at man løper til gratis turer.

Ellers er det bare 2 turer som er avlyst tror jeg, Enga og Stabæk. Sandefjord turen ble kjørt. Og Oslo turer er vansklige i helger, fordi man kombinerer besøk med venner og familie og det yngste kommer for seint hjem i forhold til skole.

Og det er synd at vi mister 2 av våre beste bortekamper neste år. Det blir lange turer neste år :( Men man kan ikke gi opp for det.

Men dette var definitivt ikke noe med trådens start, bare en presisering at det er forhold som spiller inn.

Lars Olav Karlsen
18-10-2007, 10:05
Et lite tips til alle sørlendinger som er hjemme til helgen men som skal til Oslo på søndag er vel og bli med Menigheden sin buss ifra Kristiansand til Skien og så bli med oss ifra Oslo fra Skien til Oslo etter kamp. Dette har enkelte gjort før og er ikke en dum løsning da en får med seg en kamp på veien hjem :)

Ole Gilboe Hermansen
18-10-2007, 13:03
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article92428.ece

Vi blir mange Skien.

Morten Torjussen
18-10-2007, 14:49
Fantastisk, gleder meg. Har STOR tro på seier.

Ole Gilboe Hermansen
18-10-2007, 14:53
Fantastisk, gleder meg. Har STOR tro på seier.

Måtte du få rett. Vi skal i hverfall regjere på tribunen og la oss håpe det smiter over på våre krigere.

stallis
18-10-2007, 15:40
Siden dette tar helt av :) har vi fått utvidet plass på Skagerak Arena til å gjelde 3 felt og totalt 1500 plasser :) Til sammenligning har Oddarne 1 felt :)

Og vi tar fortsatt i mot påmeldinger ;)

Neon
18-10-2007, 15:44
Siden dette tar helt av :) har vi fått utvidet plass på Skagerak Arena til å gjelde 3 felt og totalt 1500 plasser :) Til sammenligning har Oddarne 1 felt :)

Og vi tar fortsatt i mot påmeldinger ;)

Kanon! Altså felt, W,X og Y??????

stallis
18-10-2007, 15:50
Kanon! Altså felt, W,X og Y??????

Jepp :) og i tillegg kommer ca 200 start viper på hovedtribunen.

Neon
18-10-2007, 15:53
Gleder meg, som en drittunde til julaften! Håper bare gavene blir bra :D

Kenneth Storberget
18-10-2007, 18:34
Når Odd kommer inn på banen så har jeg nesten tro på at dem bare kommer til og snu og gi oss seieren på walk over, for å prøve og spille mot 1500 sørlenninger på hjemme bane kan dem bare glemme.

Hvor mange har Oddrane plass til på sitt felt? Ser jo nesten ut som om dem må leie inn folk fra alle byer i telemark for og stille like mange som oss.

Ole Gilboe Hermansen
18-10-2007, 18:51
Når Odd kommer inn på banen så har jeg nesten tro på at dem bare kommer til og snu og gi oss seieren på walk over, for å prøve og spille mot 1500 sørlenninger på hjemme bane kan dem bare glemme.

He he. Du er morsom.

stallis
18-10-2007, 21:37
Vi setter opp 2 mini busser itillegg til de 3 vanlige. Torsdag kveld har vi totalt 18 plasser igjen så det er fortsatt muligheter for de som enda ikke har meldt seg på.

Dette er absolut siste mulighet, det blir ikke satt opp flere busser enn dette ;)

Jan Erik

aulin
18-10-2007, 21:41
Litt sånn off topic, hva med å endre signaturen Jan Erik?

stallis
18-10-2007, 21:51
Litt sånn off topic, hva med å endre signaturen Jan Erik?

Bedre nå :)

Merethe Christine
18-10-2007, 22:21
Når ca er vi i skien, og hvor går vi av bussen? Må vite, for jeg skal møte noen der, og trenger å vite litt konkret;)

stallis
18-10-2007, 23:14
Når ca er vi i skien, og hvor går vi av bussen? Må vite, for jeg skal møte noen der, og trenger å vite litt konkret;)

Det må vi nesten se når vi kommer bort hvor vi får pakert, men vi kjører først til sentrum. Regner med bussene kjører til stadion ca 1 time før avspark. Beregner å komme til skien ca 14.30 men det kommer litt an på om vi må over Birkeland eller ikke.

Kun 15 plasser igjen nå :)

Jan Erik

Espen K G
19-10-2007, 01:32
Når ca er vi i skien, og hvor går vi av bussen? Må vite, for jeg skal møte noen der, og trenger å vite litt konkret;)Forumets medlemmer vil gjerne vite hva han heter, og om han holder med Start eller Odd! ;)

stallis
19-10-2007, 08:43
Forumets medlemmer vil gjerne vite hva han heter, og om han holder med Start eller Odd! ;)

Ble du sjalu nå :)

Merethe Christine
19-10-2007, 16:00
Forumets medlemmer vil gjerne vite hva han heter, og om han holder med Start eller Odd! ;)

Han er en nordlending som heier på Start;)

stallis
19-10-2007, 18:13
Fredag kveld er det 6 ledige plasser, første man til mølla.

Jan Erik

Kenneth Storberget
19-10-2007, 18:17
Han er en nordlending som heier på Start;)

Er det meg du ska treffe? Du trenger ikke helt opp til Skien for det, jeg er med på bussen.

Ja jeg vet at jeg er svensk også, men jeg faktis en Svensk nordlenning....

stallis
19-10-2007, 18:49
Er det meg du ska treffe? Du trenger ikke helt opp til Skien for det, jeg er med på bussen.

Du glemte at du var gift også :)

Merethe Christine
19-10-2007, 19:44

Jøss, litt av en blanding!
Med mindre du heter Geir Arne, så er det nok ikke deg jeg skal treffe:P

Espen K G
19-10-2007, 21:16
Ble du sjalu nå :)Synes det er viktig å passe på "o--a-o-a-o...jentane fra Sørlandet!", sånn at de ikke stikker av med østlandsossen vettu :)

aulin
19-10-2007, 23:05
I grenlandsområdet er det vel mest industriarbeiderne fra østlandet ;)

stallis
20-10-2007, 00:03
2 ledige plasser fredag kveld, det kommer ut info på sms til alle som har meldt seg på i morgen (lørdag)

Jan Erik

frankieboy
20-10-2007, 07:27
Bra jobba Jan Erik!

Vet du forresten hvor mange som drar nå totalt sett med bussene?

REBell
20-10-2007, 10:41
Bra jobba Jan Erik!

Vi har vel rundt 170 nå.

stallis
20-10-2007, 13:08
Bra jobba Jan Erik!

Takk for det men her skal Rolf også ha skryt for masse utsendelse av sms og mail :)

Vi kjører nå totalt 3 store busser og 2 minibusser med totalt 168 personer så her blir det stemning. :)

Det er nå ingen plasser ledig så er det noen som ikke har meldt seg på kan en troppe opp på rutebilen kl. 11.30 og se om det er noen som ikke dukker opp.

Vi ses i morra folkens, sammen skal vi erobre Skien :)

Jan Erik

Morten Torjussen
20-10-2007, 15:41
Dette blir bare helt fantastisk. Gleder meg noe så sykt. Årets tur definitivt.

DayWalker
20-10-2007, 16:22
Fantastisk jobb av de ansvarlige! Gleder meg stort til turen i morgen :)

Morten Torjussen
20-10-2007, 17:55
Vil du til Skien med ikke fått plass. Her er siste sjanse for å komme seg med:

FK Tigerberget setter opp egen buss til Skien i forbindelse med kampen Odd – Start.
Vi har noen ledige plasser igjen. Pris 125,- tur/retur. Turen betales ved påstigning i Kristiansand
Avreise fra Rutebilen klokken 13:00 med retur etter kampslutt

Påmelding til Pål Lomeland på 97186849

aljahnsen
20-10-2007, 21:03
Dette blir bra, gleder meg virkelig til denne turen ;)

Så håper jeg at vi endelig banker Odd i Skien. Synd at Brann ikke klarte jobben idag, men vi skal klare dette alene. Vi vinner de tre neste :)

Morten Torjussen
22-10-2007, 00:24
Vil bare gi honnør til Jan Erik, Kenneth og dere andre som fikk satt opp og ledet denne turen. En vellykket tur om vi ser bort fra kampen. Dette viser at hvis bare folk vil, kan Menigheden fylle 3-4 busser.

Kenneth Storberget
22-10-2007, 10:22
Vil bare gi honnør til Jan Erik, Kenneth og dere andre som fikk satt opp og ledet denne turen. En vellykket tur om vi ser bort fra kampen. Dette viser at hvis bare folk vil, kan Menigheden fylle 3-4 busser.

Tusen tak for det, så håper jeg at pizzaen smakte for det var min jobb, og resten var det Jan Erik som styrte....

SilentBob
22-10-2007, 13:43
Pizzaen var som manna fra himmelen!

SilentB

Kenneth Storberget
22-10-2007, 18:11
Pizzaen var som manna fra himmelen!

SilentB

Der tror jeg at du tok litt feil, Pizzaen var fra Rio Pizza Porsgrunn. Vil bare sende et stort takk til dem hvis dem er inne og leser her.

SilentBob
23-10-2007, 05:49
Jeg vil rette deg igjen... Jeg skrev at den var SOM, ikke var fra. Altså var dette en metafor. Jeg var aldri inne på akkurat hvor den var fra;)

SilentB