Se full versjon : Er Forsangerene Løpegutter For Causuls??
Viskelæret
30-10-2007, 11:57
1. Kle dere i gult og svart.
Dere står i front for Menigheden supporterklubb og bør derfor være ikledd di
riktige fargene. Har sett flere av disse guttene i Startdrakt før,men da før
di fikk lov til å stå på "podiet". Etter di fikk "forsanger" status har di alltid
vært ikledd nøytrale farger.
2. Slutt å kikk opp i "2.etg" bak målet hvor deres forbilder står. Slutt å følg di
når di synger, start deres egne sanger istedenfor å hive seg på di andre.
Slutt å vise di tommelen når dere sammen har klart å få til en sang/rop.
Er dette formye forlangt eller???
Og til syvende og sist har jeg hørt at noen av causuls også stod på Menigheds
feltet under siste hjemmekamp mot Lillestrøm. Trodde styret i Menigheden har uttalt at disse ikke er ønsket å stå sammen med resten av Menigheden. Ingen som tør nekte di adgang eller?? (Det siste burde vært startet i en ny tråd men gadd ikke)
Benedikt
30-10-2007, 12:18
haha, dette innlegget bør slettes eller stenges. Er jo skandaløst. Hva med å heller sette pris på den jobben forsangerene gjør ? Hva er galt med tommelen opp når start suppporterene på T2 prøver å bidra. Nei, sett deg foran TV`en din bonde!
Viskelæret
30-10-2007, 12:23
haha, dette innlegget bør slettes eller stenges. Er jo skandaløst. Hva med å heller sette pris på den jobben forsangerene gjør ? Hva er galt med tommelen opp når start suppporterene på T2 prøver å bidra. Nei, sett deg foran TV`en din bonde!
Syns faktisk di gjør en meget bra jobb med å få igang sanger, synge og skape liv (tør nemlig selv) men syns di bør profilere seg bedre med hennblikk på klubben vår og dens nydelige farger.
Benedikt
30-10-2007, 12:29
Ikke nødvendig å hakke på de små sære tingene som irriterer deg.
Viskelæret
30-10-2007, 12:31
Men skjønner ikke hvorfor du "store tøffe mann på T2" hisser dæ opp da?? Bare la meg å mine små tanker fare rundt....
Jeg ser ikke helt problematikken her, spør du meg. Og jeg så ingen casuals på vårt felt? Ihvertfall ingen slike kleskoder. Og den standardiseringen du viser gjør meg bare kvalm. Da vet du ihvertfall lite om meg og flere av de andre. Og Ultras / Casuals er ikke det samme for n'te gang. Flere av forsangerne vil kalle seg mer ultras typer, og disse har en evne til å ikke alltid ikle seg gult og svart - men nei, er ikke casuals de.
For å gjøre det klart, aldri en Startkamp uten Startdrakt for min del.
Tilbake til standardiseringen: "Alle dere forsangere" ditt og datt.. Er ikke rart at ting blandes her når du bruker ordet "alle". Bry deg heller om å lage liv du!
Benedikt
30-10-2007, 12:34
Men skjønner ikke hvorfor du "store tøffe mann på T2" hisser dæ opp da?? Bare la meg å mine små tanker fare rundt....
Er jo bare så unødvendig å diskutere forsangerenes klesplagg på dette forumet. Er blitt gjort før. Ta heller å fokuser på det de gjør bra!
Viskelæret
30-10-2007, 12:45
Jeg ser ikke helt problematikken her, spør du meg. Og jeg så ingen casuals på vårt felt? Ihvertfall ingen slike kleskoder. Og den standardiseringen du viser gjør meg bare kvalm. Da vet du ihvertfall lite om meg og flere av de andre. Og Ultras / Casuals er ikke det samme for n'te gang. Flere av forsangerne vil kalle seg mer ultras typer, og disse har en evne til å ikke alltid ikle seg gult og svart - men nei, er ikke casuals de.
For å gjøre det klart, aldri en Startkamp uten Startdrakt for min del.
Tilbake til standardiseringen: "Alle dere forsangere" ditt og datt.. Er ikke rart at ting blandes her når du bruker ordet "alle". Bry deg heller om å lage liv du!
Hvor har jeg blandet ultras & casuals?? Nevnte ikke ultras med et ord...for jeg vet meget godt forskjellen. Du må ikke tro at bare fordi noen er negative til et av disse fenomenene automatisk gjør at den personen ikke vet forskjellen. Har heller ikke brukt ordet "alle".
Og til syvende og sist er jeg nok en av di som synger/skriker ganske mye på hver en eneste kamp. Å være hes på mandag på jobb er et bevis på at du har gjort en god jobb på tribunen :-D
Hva med å kikke igjennom tidligere tråder før man lager en ny en? Hva med å holde sine egne tanker rundt små bagateller inni seg i stedet for å komme inn her og kritisere noen av de menneskene som gjør mest frivillig arbeid for supporterklubben vår? Og du generaliserer forsangergruppa ved å si: "Har sett flere av disse guttene i Startdrakt før" Her hinter du til at ingen lenger går i startdrakt. JEG går i drakt, mange andre gjør det samme. Noen av oss kommer rett fra jobb i helgene og på kamp og glemmer noen ganger drakta.
Men om du ser på det som en krise at dem som står på pallene ikke går i drakt kan vel du ta ansvaret neste kamp da? Aner du i det hele tatt hvor mye mot som kreves av en gutt på 16 år for å stå foran 1000 mennesker som forventer at du gjør jobben din ordentlig? At fyren som står der skal trives synes jeg er udiskutabelt, selvfølgelig skal han det. Om det vil si at han må gå i tøy han trives i og føler seg komfortabel med så vær så god. Fyren kunne stått i g-streng og fantomet maske for min del, bare jobben han gjorde førte til trøkk på feltene våre, og det gjør det.
Fasitsetteren
30-10-2007, 14:05
1. Kle dere i gult og svart.
Først av alt, jeg snakker hovedsaklig kun for meg selv her. Er noen av de andre enige, så er det flott.
Det er ikke alle som har lyst til å kle seg i drakt på kamper, så du f.eks. bort på bortefeltet? Der så du en (stygg btw.) liten gjeng som gikk i designerklær, er disse casuals? Nei, de er bare en gjeng dedikerte Lillestrøm-fans. På balløya er det f.eks. svært vanlig å kle seg i dyre designerklær på kamp, og dem som går i drakt er veldig ofte turister. Du sier at du vet "meget godt hva forskjellen på ultras og casuals" er. Saklig, da hadde du faen meg visst bedre. Mange ultras går kledd "casual", som f.eks. UFC gjorde på søndag.
PS! Har du lagt merke til at det er en storskjerm er oppe bak mål?
SilentBob
30-10-2007, 14:59
Største sprøytet jeg har lest på lenge viskelæret. Du snakker om drakt. Vil da min Menigheden-genser, og mitt Start-skjerf være for lite i dine øyne? Ikke holdbart kanskje?
Og når det gjelder å kikke opp, det er faktisk en storskjerm der. Det er derfor jeg kikker opp "bak mål". Slutt å heng deg opp i bagateller, og bruk heller energien din på å synge.
Og du: "Det er bedre å holde kjeft, og bli mistenkt for å være idiot, enn å åpne kjeften, og fjerne enhver tvil."
SilentB
Alf Qaida
30-10-2007, 15:29
Interessant debatt... :)
Men en ting jeg alltid har lurt på, og som nødvendigvis ikkje har noe med forsangerens jobb, men mer om tifogruppa. Tifo er blant annet et middel for å fargelegge stadion i klubbens farger. Det visuelle. Da undrer det meg litt at enkelte som er veldig opptatt av å farge stadion gul og svart, egentlig ikkje deltar med egen bekledning...
Billy Bright
30-10-2007, 15:30
Ikke rart det går til h... med skolen i Norge når folk som viskelæret har ansvar for de unge håpefulles fremtid (hvis profilinfoen din stemmer da, noe jeg krysser fingrene for at den ikke gjør).
Sniffing av viskelær er kanskje ikke det smarteste du har begitt deg innpå.
God bedring
Kenneth Storberget
30-10-2007, 15:58
Ingen som tør nekte di adgang eller??
Jeg er vakt å ja, jeg tør å nekte folk adgang. Det har jeg gjort flere ganger denne sesongen.
Men når folk ikke kommer på vårt felt så kan jeg ikke gå opp til T2 og alle på kortsiden og si at dem må gå ut for det er noen av medlemmene vår som ser på dem å synger samme sanger.
Er det ikke bare bra at det synges samme sang på flere plasser på stadion?
Hvor har jeg blandet ultras & casuals?? Nevnte ikke ultras med et ord...for jeg vet meget godt forskjellen. Du må ikke tro at bare fordi noen er negative til et av disse fenomenene automatisk gjør at den personen ikke vet forskjellen. Har heller ikke brukt ordet "alle".
Og til syvende og sist er jeg nok en av di som synger/skriker ganske mye på hver en eneste kamp. Å være hes på mandag på jobb er et bevis på at du har gjort en god jobb på tribunen :-D
Gidd å ta poenget. Om du ikke brukte ordet "alle" brukte du DERE (2. Slutt å kikk opp i "2.etg" bak målet hvor deres forbilder står." Er ikke det generalisering nok, vet ikke jeg mr.
tendenfan
30-10-2007, 18:37
Ganske døvt å kritisere de på stadion som prøver å dra i gang stemningen. Stå på alle forsangere for de kristnes kor!
http://kozue.files.wordpress.com/2007/10/kuk.png
Tekoppen
30-10-2007, 22:00
Eppo gjør en kjempe bra jobb sammen med andre sangere, at noen på kortsiden synger å setter i gang sanger er ofte bare en fordel.. Bra intiativ..
At enkelte klager på dette er ikke bra.. Hender forsangere blir tomme for sanger et sekund, da er d greit å ha noen på feks T 2 som tar intiativ..
Jeg er hvertfall kjempe fornøyd med innsatsen til TIFO. Står i menigheden selv, og har aldri stemme igjen etter kamp, tydelig at de kjører igang masse hvertfall;)
Det jeg ikke har fått med meg helt er hvorfor forsangere ikke går kledd i feks drakt, men skal ikke henge meg opp i dette...
Støtt heller laget, istedenfor å snakke negativt om andre på andre felt;) Å ikke klag på Intiativet til forsangere/Tifo, for d de gjør er ikke mindre enn bra!.. D er UTROLIG KONGE!
Rune, visst du vil stille i g-streng og fantomet drakt skal du få en six pack og jeg spanderer utstyret;)
Til dere som klager på drakt:
Noen av oss jobber, noen har ikke penger til å kjøpe drakt ol. , jeg kan ikke huske at vi har fulgt noen andre fra kortsiden, bare "heia start".
Vil dere så gjerne at vi skal ha supporter utstyr så samle sammen penger da vel.
Vil dere har tifo show koster det også penger. Alt koster desverre penger:(
Lillestrøm kampen var ikke akkurat dagen for drakt, slang på meg ei jakke og angrer ikke ett sekund.
hvordan enkelte av forsangerene går kledd er jo opp til hver enkelt.
kjeder du deg veldig mye siden du klarer å sitte hjemme og skrive et slikt innlegg?
hadde alle i nemigheden hatt samme mentalitet og engasjement som oss forsangere så hadde vi vært norges beste supporterklubb. det er så synd at vi har så mange som er med oss bare for og få billigere sesongkort og at vi har sånne som deg som kritiserer folk som gjør en innsats.
jeg får hvertfall ikke noe mer lyst til å tre på meg drakta når jeg leser slikt.
Slutt å følg di når di synger, start deres egne sanger istedenfor å hive seg på di andre.
hva mener du? den eneste sangen vi har blitt med på er "heia start" når hele kortsiden engelig våkner så blir det jo for dumt at vi skal stå og motarbeide de.
Slutt å vise di tommelen når dere sammen har klart å få til en sang/rop.
hvorfor ikke opmuntre til stemning på stadion?! er du helt dust?!
Er dette formye forlangt eller???
ja det er det.
Rune, visst du vil stille i g-streng og fantomet drakt skal du få en six pack og jeg spanderer utstyret;)
Til dere som klager på drakt:
Noen av oss jobber, noen har ikke penger til å kjøpe drakt ol. , jeg kan ikke huske at vi har fulgt noen andre fra kortsiden, bare "heia start".
Vil dere så gjerne at vi skal ha supporter utstyr så samle sammen penger da vel.
Vil dere har tifo show koster det også penger. Alt koster desverre penger:(
Lillestrøm kampen var ikke akkurat dagen for drakt, slang på meg ei jakke og angrer ikke ett sekund.
dere kan samle akkurat så mye penger dere vil. jeg tror jeg snakker for de fleste av forsangerene når jeg sier at vi går kledd akkurat som vi vil.
Interessant debatt... :)
Men en ting jeg alltid har lurt på, og som nødvendigvis ikkje har noe med forsangerens jobb, men mer om tifogruppa. Tifo er blant annet et middel for å fargelegge stadion i klubbens farger. Det visuelle. Da undrer det meg litt at enkelte som er veldig opptatt av å farge stadion gul og svart, egentlig ikkje deltar med egen bekledning...
hva med skjerf da alf? hadde alle på stadion hatt et start skjerf hver så hadde stadion blitt gul nok for meg den.
Alf Qaida
30-10-2007, 23:57
hva med skjerf da alf? hadde alle på stadion hatt et start skjerf hver så hadde stadion blitt gul nok for meg den.
Jepp, trenger trossalt et Startskjerf om man skal oppfordre til skjerfhav.. ;)
Fasitsetteren
31-10-2007, 10:58
Den dagen det blir draktpåbud på stadion eller feltet vårt er fotballen totalt ødelagt og da finner dere ikke meg på stadion lenger.
Viskelæret
31-10-2007, 11:23
Ikke rart det går til h... med skolen i Norge når folk som viskelæret har ansvar for de unge håpefulles fremtid (hvis profilinfoen din stemmer da, noe jeg krysser fingrene for at den ikke gjør).
Sniffing av viskelær er kanskje ikke det smarteste du har begitt deg innpå.
God bedring
Jeg ønsker herved å opplyse Dem, Herr Billy Bright, om at De nok tilfredstiller kravene for å søke erstatning av skoleverket/staten pga manglende undervisning/oppfølging da etaten er ganske sikker på at De ikke kan være utstyrt med så liten iq fra naturens side og derfor at dette desverre må skyldes at skoleverket ikke har fulgt Dem opp. Ut i fra hva De skriver så vil nok De få en millionutbetaling. Ta derfor kontakt med Deres skole i din kommune. Lykke til.
Fasitsetteren
31-10-2007, 11:30
Hehe, og dette smeller fra en kar som dagen før slenger ut den ene påstanden etter den andre som selv ikke en knekt sviske med Downs Syndrom og traumatiske lidelser etter daglige gruppevoldtekter da han var liten ville vært dum nok til å påstå. Du er en herlig kar.
Supporteren
31-10-2007, 11:30
Jeg ønsker herved å opplyse Dem, Herr Billy Bright, om at De nok tilfredstiller kravene for å søke erstatning av skoleverket/staten pga manglende undervisning/oppfølging da etaten er ganske sikker på at De ikke kan være utstyrt med så liten iq fra naturens side og derfor at dette desverre må skyldes at skoleverket ikke har fulgt Dem opp. Ut i fra hva De skriver så vil nok De få en millionutbetaling. Ta derfor kontakt med Deres skole i din kommune. Lykke til.
Tviler meget sterkt på at du er lærer, da du skriver og oppfører deg som en drittunge. Synes du har spredt nok kvalme i denne tråden nå, finn deg en ny hobby.
Det dukker stadig opp nye klovner på dette forumet. :s
Stå på young lads.....Er tilbake på menigheds feltet etter avtjent min kakebu tid...hahahahahah! Og det vil si mai 2008(huff)
Så man også huske på at det går faktisk ann og ha venner i ulike grupper selv om man ikke optrer i disse!
Uansett så sees vi i Oslo Ultras boys og da skal vi overta Karl Johan og Ullevål
Lars Olav Karlsen
01-11-2007, 12:05
Uansett så sees vi i Oslo Ultras boys og da skal vi overta Karl Johan og Ullevål
Bare et lite tips om at kampen går på Ullevaal Stadion, og ikke Ullevål som er et sykehus her i Oslo ;)
Greit og vite så en ikke dukker opp på feil plass ;)
Terje Brede
01-11-2007, 16:58
Jeg syntes de gjør en fabelaktig jobb når det blir dradd skikkelig til i sangene på kamene, men savner det helt store:vi må begynne å hetse motstanderen i sangene samtidig som det blir kastet en makrell ut på banen for å bevise hvem vi er og hvor vi kommer i fra. vi skal ikke være godt likt men veldig fryktet!!!
lykke til på lørdag alle sammen
sportslig hilsen
Jeg syntes de gjør en fabelaktig jobb når det blir dradd skikkelig til i sangene på kamene, men savner det helt store:vi må begynne å hetse motstanderen i sangene samtidig som det blir kastet en makrell ut på banen for å bevise hvem vi er og hvor vi kommer i fra. vi skal ikke være godt likt men veldig fryktet!!!
lykke til på lørdag alle sammen
sportslig hilsen
Vi får vel 15k elrns for å hive ting ut på banen:P
Det med skjerf hav: Hadde alle som hadde hatt med seg skjerf på stadion hevet de når menigheden gjorde det så hadde det blitt konge, men noen er dumme i hodet. Vil bare referere til når vi ropte "reis opp for ditt IK Start" og vi gjør en håndbevegelse til som betyr at man skal reise seg. Da klarte jo faktisk kortsiden og sitte stille og gjøre dene bevegelsen. Mener jeg kunne se noen faktisk sang også.
Det er egentlig mye krefter som blir brukt på å bråke om åssen "de andre" supporterne er. Typisk sørlandsk?
På stadion er vi alle like. Vi er der for å støtte Start. Og de fleste i denne diskusjonen er der av den grunn. Noen unntak finnes selvsagt, men det er ikke casuals, ultras eller forsangerne (som i følge noen synder grovt ved å ikke bruke startdrakt til kr 799...)
Nei, det er de som sitter en hel kamp og holder kjeft. Det er fortsatt en del av de, og det er de som sørger for lydvaakum som gjør at omgivelsene også blir mer lavmælte.
Jeg er nok ikke akkurat noen tilhenger av avtale slosskamper og greia der. Ikke synes jeg noe særlig om casualskulturen heller. Dvs, å gå i vanlig tøy på kamp er greit det, men for min del blir det for dumt å bruke tusenvis av kr på dyrt merketøy bare fordi det er en "greie". Samtidig synes en del det er for dumt å bruke tusenvis av spenn på supportertøy. Greit nok, vi er uenige, og folk må jo gå med hva de vil på kamp. I et land hvor vi skal ha rett til alt mulig, så burde vel dette også være en selvfølge...
Men: På kamp får vi stå sammen alle, uansett. Normalt sett vil en kanskje holde seg unna aktiviteter som arrangeres av grupper man ikke sympatiserer for. Men på stadion blir dette for dumt. Såklart skal vi synge med når mors verste barn starter en sang! På samme måte som det er naturlig for de skumle slemme gutta i overpriset tøy å slenge seg på selv om det er de glakristnes jenteforening som starter sangen. Så sant det er en startsang..
Hva folk gjør utenfor stadion får noen andre bry seg om. Så sant man kommer inn og får sin plass, så får vi stå sammen.
Pengenes makt er i ferd med å gjøre fotball mindre folkelig og mer en dyr kommerssak for de pengesterke. Da kan vi sørenme gjøre en innsats for å holde på folkeligheten og stå sammen som de ulike folkan vi er.
Syng for Start alle mann. Så har vi hver vår måte å være engasjert på.
Men sangen er felles.
Og nå som faktisk andre deler av stadion så smått har begynt å slenge seg på sangene (og ikke bare heia start) så får vi som er snille, midt i mellom eller slemme drite i å først vurdere hvem som synger, for så å vurdere om de egner seg til å synge sammen med eller ikke.
Du milde måne... Er vi ikke snart ferdige i sør med å bry oss så sinnsykt om åssen alle andre er??
SilentBob
02-11-2007, 02:28
For å si som vi pleier å si her på sørlandet jensm: Halleluja og amen!
SilentB
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.