PDA

Se full versjon : Menigheden på Ullevaal

Fredrik
24-04-2005, 22:46
Jeg var hjemme og følgte med på kampen. Men da jeg på høydepunktene både på NRK og TV2 ble jeg mektig imponert over hvor mange Menigheden var. De tok store deler av den siden. (Coka Cola siden? )
Er det noen som kan si meg hvor menge vi var?

Lynet
25-04-2005, 01:23
Helt enig, jeg fulgte kampen på WebTV, og ble mektig imponert over menigheden! Det var et meget sort felt bak det ene målet som var helt gult. Jeg hørte flere startsanger opptil flere ganger i løpet av kampen. Det må ha vært flere hundre sørlendinger på kampen, til tross for kun en oppsatt buss...
Menigheden fikk virkelig vist seg frem fra en god side, som må gjenskapes pluss enda mer mot Viking!

REBell
25-04-2005, 02:16
Utrolig bra stemning idag, mye sørlendinger som hadde tatt turen opp på Ullevål for å støtte laget. Jeg vil våge og påstå at vi var flere enn Lyn supporterne. Da Lyn utlignet reiste bare 1/3 av langsiden seg for å juble.

mr.leipsland
25-04-2005, 02:45
Masse folk ja, god stemmninga? Igrunn ikke, vi har vært langt mer samstemte og hatt bedre trøkk enn dette på bortebane. I tillegg var jo den syngende klacken ganske liten.

Tipper vi var rundt 800 i VG-svingen jeg.

Fredrik
25-04-2005, 07:39
Var det noen som tok et bilde av kampen og bilde av menigheden? Det kommer veil i bildegalleri senere?

franki
25-04-2005, 08:17
Jeg var ikke på kampen men jeg kjenner noen som var der... de sa at det var 2-3 hundre folk som var i menigheden og det var 2000 start tilskuere til sammen.... :lol:
VELDIG BRA....!!

Peder
25-04-2005, 08:40
...og Myggen var på plass i bortesvingen!

Chria
25-04-2005, 09:45
Var det noen som tok et bilde av kampen og bilde av menigheden? Det kommer veil i bildegalleri senere?

Tok noen bilder. De er lagt opp på serveren og er synlig så snart de er laget i bildegalleriet.

Giovanni
25-04-2005, 13:16
tipper det satt en 1500 i svingen... og 99 heiet på start... men den harde kjernen var vel bare et par hundre...

nå skal det sies at det var mye oslo folk også blant oss, som heier på klubben uten slips, og håpet at vi skulle senke laget de hater mest...

men hyggelig at så mange kristiansandere fant turen opp i det fine været... var veldig bra stemning på harveys også før kamp med start cd og pils... reprise 30.mai

sava
25-04-2005, 13:19
1500 er jo egentlig over alle forventninger synes jeg! :D
Utrolig bra!

Gimse
25-04-2005, 13:37
Varmer å høre at Erik hadde tatt turen og stilt seg i bortefeltet. Hyggelig at han følger litt med.

tendenfan
25-04-2005, 13:42
Mye folk som holdt med Start i går, det var imponerende!

Synginga vår var latterlig dårlig... her har vi mye å jobbe med!

Fredrik
25-04-2005, 21:59

Tok noen bilder. De er lagt opp på serveren og er synlig så snart de er laget i bildegalleriet.

Hvor ble det av bildene? Jeg venter spent på å se hvor mange vi var fra en god oversikt hvis nien tok det.

Fredd
26-04-2005, 12:43
At Menigheden lagde mye liv stemmer ikke. Det satt alt for mange på langsiden til det. Var ikke så mange av de bak mål som sang heller. Men det er noe på gang. Hvis dere får samlet alle supporterene på et sted på kamper, og flere er med å synge så kan det bli bra. Bare vent til slutten av sesongen. Vi hadde en sinnsykt utvikling i fjor. (Plankehaugen) Lykke til videre fra de på 2.plass.

jonal
26-04-2005, 13:10
At Menigheden lagde mye liv stemmer ikke. Det satt alt for mange på langsiden til det. Var ikke så mange av de bak mål som sang heller. Men det er noe på gang. Hvis dere får samlet alle supporterene på et sted på kamper, og flere er med å synge så kan det bli bra. Bare vent til slutten av sesongen. Vi hadde en sinnsykt utvikling i fjor. (Plankehaugen) Lykke til videre fra de på 2.plass.

Jeg kan ikke si at jeg hørte dere så mye mot Lyn heller.. Da satt jeg på motsatt side. Men dere var mange fler enn oss, det skal dere ha.

Mange på langsiden? Hvor da?

sava
26-04-2005, 13:12

Jeg kan ikke si at jeg hørte dere så mye mot Lyn heller.. Da satt jeg på motsatt side. Men dere var mange fler enn oss, det skal dere ha.

De var ikke veldig mange fler enn Menigheden synes jeg.
Og i tilegg er de på hjemmebane...

Lynet
26-04-2005, 15:13

De var ikke veldig mange fler enn Menigheden synes jeg.
Og i tilegg er de på hjemmebane...

Sava: Jeg tror Jonal mener at Plankehaugen(FFK supporterne) ikke lagde så mye liv når FFK møtte Lyn i forrige runde, men de var noen flere enn Menigheden var mot Lyn da(kortere reisevei).

jonal
26-04-2005, 15:23
Helt korrekt Lynet! :-)

sava
26-04-2005, 15:24
Å sorry, trodde han mente Lyn supportere.
Så han fra Plankehaugen var på Lyn-kampen asså?
Jeje.. Uansett så er det jo mye kortere vei fra Fredrikstad, blir som Mk-start.

jensm
27-04-2005, 01:18
Det er alltid mange sørlendinger på ullevaal når Start spiller der, uansett om det er vif eller lyn vi spiller mot. Husker sist kamp mot Lyn før denne også. Halve stadion jubla når Start nesten scora. (Ble vel 0-0 tror jeg) Mot vif er det klart flest. Men tribunekampen da er nok ei større utfordring enn når vi spiller mot lyn...

Utfordringen på Ullevaal er å samle sørlendingan mest mulig og få flere enn de 25 som kommer med buss fra Krsand til å synge.
For selv om vi har dekka en hel kortside, så er det sjeldent noe trøkk å høre fra oss. Desverre. Studenter kan tydeligvis ikke synge.

jonal
27-04-2005, 09:25
Utfordringen på Ullevaal er å samle sørlendingan mest mulig og få flere enn de 25 som kommer med buss fra Krsand til å synge.
For selv om vi har dekka en hel kortside, så er det sjeldent noe trøkk å høre fra oss. Desverre. Studenter kan tydeligvis ikke synge.

Jeg tror mange av sangene blir for avanserte til å bare plukke opp for folk som ikke har hørt dem på en stund, eller til og med aldri. Det er et faktum at mange Start-supportere kommer ut av krinker og kroker nå som Start er i Tippeligaen.

Vi var ikke så mange på voldsløkka i fjor for å si det sånn..

På Norge-kampene blir det lagt ut sang-ark på setene. Hva med å få til noe slikt? Folk lærer sangene og leser kanskje på arket mens de hører sangen. Kanskje de synger av full hals på neste kamp.

Forruten 6 Start-fans på kamp (+ alle kjente vi traff) hadde vi i tillegg med oss:

En stk. VIF-gutt som egentlig liker underdogs. Han koste seg stort. Klappet og smilte. (Kanskje litt skjult agenda her)

En stk. LSK-gutt som egentlig fremdeles er bitter etter tapet på Stadion. Selv om LSK gikk på et nytt tap i Stavanger var han ikke surere enn at han klappet og hoiet som alle oss andre.

En stk. FFK-gutt som egentlig alltid heier på laget som vinner. Og siden Kvik-Halden ikke klarer noe særlig bedre enn 2. div så er det FFK som gjelder. OG litt påtvunget Start. Han reiste seg ved hver eneste sjanse og bannet og skreik som alle oss andre.

Hvis disse gutta blir så inspirert av å gå på Start-kamp, tenk hva Start-supportere kan få til med et sang-ark mellom fingra..

Vi har vel alle stått mellom slitne harde trebenker med et sang-ark mellom fingrene før...

Fredd
27-04-2005, 16:19
Hvis du mener at vi ikke lagde så mye mer liv enn Menighede så tar du nok feil. Sant at det er mye kortere reisevei, så det skulle bare mangle. Det som er med Plankehaugen er at alle står og synger. I hvertfall 50%. Når jeg så bort på Menigheden så satt de aller fleste. Utenom de som sang som var veldig flinke i forhold til antallet.

Jeg satt på langsiden. Var masse Startsupportere rundt meg. Hvis de også hadde gått i VG svingen hadde det nok sett og hørt mye bedre.

Supporteren
27-04-2005, 16:51
Fredd: Vi har desverre ikke allverdens med engasjerte mennesker.
Dere har et mye større engasjement borte hos dere, og jeg skulle gjerne sett at 50% av de Start supporterne som var på Ullevåll på søndag reiste seg og sang. DA hadde vi laget lyd og trøkk fra oss.

Det er bra at du synes vi som sang lagde grei lyd ifra oss.
Syngingen var ikke den beste denne gangen, men vi som synger gir iallfall det vi kan.

Giovanni
27-04-2005, 19:26
skift navn, så er det kanskje noen flere som vil synge...

Supporteren
28-04-2005, 00:19
Nei, da kan de lissegodt bare holde kjeft.
Alltid noen som ikke blir fornøyd,
men orker de ikke å ofre stemmen for IK Start pga det, så får de la vær.

Fredd
28-04-2005, 09:59
Nei, da kan de lissegodt bare holde kjeft.
Alltid noen som ikke blir fornøyd,
men orker de ikke å ofre stemmen for IK Start pga det, så får de la vær.

Meget bra sagt. Føler på meg at det er mange som ikke vil synge uansett. Sånn var det i Fredrikstad i mange år. Men nå er det slutt på de tider. Lykke til mot Viking. Pass dere for Hannes.

RedsectorA
28-04-2005, 18:11
Bra om dere kommer med 2000 fra Kristiansand.
Jeg hørte dere laga bra med liv også.
Plankehaugen var heller ikke så ille mot Lyn.
http://www.fredrikstadfk.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=FF&Dato=20050411&Kategori=FOTOALBUM&Lopenr=411001&Ref=PH&Params=Itemnr=2