Se full versjon : oss "utlendinger"
Kjetil Haugersveen
25-04-2005, 14:26
først og fremst imponerende det som skjer på sørlandet om dagen, selvfølgelig det sportslige, men ikke minst i supporterklubben. imponerende arbeid børre og gjengen har gjort.
det at det endelig har blitt en egen supporterbutikk er imponerende.
men så noen tanker, jeg bor 17-18 mil fra byen men forsøker i den grad det er mulig og følge opp, men ikke alltid like lett...
sist uke var det gladnyhet på nett, menigheden hadde fått noen billetter til italia kampen, MEN skulle en ha mulighet til å vinne disse måtte en møte opp personlig i butikken... ble litt langt å kjøre.
så står det at det nå begynner å bli så mange folk på M feltet at vi må ha med adgangsbevis for "ikke medlemmer" OG det er stoor pågang så det er viktig å være tidlig ute. jeg kommer ikke hjemmefra før 12-13 tida søndag og står derfor i fare for ikke å rekke butikken før den stenger... så jeg mobliserte noen kjente (hanne h) som kunne stikke innom å hente adgangsbevis. men nei, det var alt for tidlig, kunne hentes på søndag før kampstart.....var det ikke så vikitg å være tidlig ute lenger??
ja ja, rekker nok ikke det, men en ser vel like bra fra midt på gamle stå? litt teit å innvitere med en kompis, sitte 2-3 timer i bil også stå to forkjellige steder på stadion.
menigheden - en klubb kun for de lokale ??
:?:
klokkeren
25-04-2005, 14:39
Vel, i alle sammenhenger må man ta noen valg...(nå har ikke jeg noe med noenting å gjøre). Slik det er nå at man ønsker folk ned i supporter sjappa er helt ok spør du meg. Det de jør nå er jo å skape en kultur som sier at vi er en "STOR" familie. At noen da kanskje føler at de blir motarbeidet er jo synd, men alikevel, må jeg jo si at muligheten er der, selv om den er mere kronglete enn for andre. Finnes jo også pendlere til for eksempel Stavanger/Oslo som ikke klager. selvfølgelig kan ting oppleves forskjellig, men å tro at vi kan få alle fornøyde er som å tro på julenissen.
Styret i MENIGHEDEN har gjort en super jobb spør du meg. gud for ett abeid de legger ned for at vi kan gjøre det vi ønsker å gjøre mest av alt.....(håper du også vil det) nemlig støtte klubben vår I.K Start. At du skal surmule over noen landskampbiletter/følge til store stå er etter mitt syn særdeles latterlig. Få kompisen din til å melde seg inn i menigheden så får han også plass. så kan du jo heller bruke Hanne til å skaffe deg en landskampbillett.
Sier bare takk for arbeidet dere frivillige har lagt ned så langt jeg, så får vi håpe at slik surmuling vil høre til skjeldenhetene...
tendenfan
25-04-2005, 14:52
Kjetil: Du skal selvsagt straffes hardt for at du enda ikke har flyttet til Kristiansand :lol:
Angående billetter må det neste fungere på samme måte som "kjempetilbud". Hvis Expert selger 10 eksemplarer av en 42" plasma til 4990,- sier det seg selv at de ikke tar i mot forhåndsbestillinger. Her gjelder det å sove i kø utenfor butikken.
Ta en prat med noen av de i styret, så ordner deg seg nok med et gjestepass.
Ses på søndag!
Kjetil Haugersveen
25-04-2005, 15:02
hvis dette ble oppfattet som surmuling...
nå aner ikke jeg hvem du er, men for de som kjenner meg og det vil jeg tro er ganske mange i supporterklubben så tror jeg ikke at det er en gjengs oppfatning at jeg har for vane og sutre. nå er det riktignok 7 år siden jeg satt i styret i daværende tigerberget, og tidene forandrer seg, men jeg er veldig klar over det er mye jobb og at de som sitter der gjør en kjempejobb.
Også må vi bare innse at det er ikke alle som ønsker å melde seg inn i vår klubb av forskjellige årsaker, men ikke noe problem, som jeg sier, ser sikkert like bra fra gamle stå.
men jeg husker Start - viking 1990 som det var i går, og den opplevelsen ønsker jeg at flest mulig skal få ta del i selv om de ikke er genuine start supportere.
og at en kamp oppleves best fra supportertribune er det ingen tvil om.
beklager hvis første innlegget mitt virket støtende på enten dere som gjør en kjempejobb i styret eller dere idealsupportere, det var ikke min hensikt i det hele tatt.
ønsker ikke å bli oppfatte som sutrete og ønsker definitivt ikke å klage - kun konstruktiv tilbakemelding - hvis dette er sårt må gjere webansvarlig stryke hele tråden
kjetil h
Kjetil Haugersveen
25-04-2005, 15:04
en landskampbillet er da ikke like ekslusiv som en plasmaTV til 4990 :D
så sant ikke vi har alex på høyre kant og doffen sentral
en landskampbillet er da ikke like ekslusiv som en plasmaTV til 4990 :D
så sant ikke vi har alex på høyre kant og doffen sentral
Den likte jeg :D
Klokkeren: Gi deg! Kjetils innlegg er saklig og konstruktivt. Tvert i mot er det du som mister min sympati med den type usaklige beskyldninger du kommer med. Det må da være mulig å påpeke forbedringspotensiale uten å bli kalt for sutrete og latterlig?
Styret har jo bedt om innspill fra alle, og du inspirerer ikke akkurat til det...
klokkeren
25-04-2005, 15:21
Vel, surmuling og surmuling. som sagt så er det ikke meg som har lagt ned mange timer av min fritid for å finne en løsning som skal være greiest for folk flest. At ting kan forandres å kanskje gjøres bedre er jeg heller ikke i tvil om. Skal ikke la dette bli noen person krig heller. Det eneste jeg vet er at noen rettningslinjer må man ha for ellers så vil jo ikke menighedens medlemmer føle at de får noe "spesielt". Store stå er selvfølgelig den beste plassen for å se på fotball. at denne reglen går i din disfavør er jo selvfølgelig8forstålig nok) kjedelig for deg. for massene tror jeg regelen er helt grei....
Hehe... må jo si at tendenfans sammenligning av LCD/expert var fin da.
Kjetil Haugersveen
25-04-2005, 15:32
sammenligningen var ikke så værts, men unge nielsen bommet jo litt da, det var vel på fotballbillettene snakk om å trekke ut vinnere og ikke først til mølla, hadde det vært det kunne jeg jo tatt turen. men 5-6 timer i bil for å ta et lodd blir i drøyeste laget...
tror uansett ikke du skal henge deg veldig opp i akkurat de to eksemplene jeg trakk frem. sakens kjerne var vel heller at det finnes supportere som faktisk betaler akkurat samme medlemskontigenten men som ikke bor i kristinasnd og dermed i noen tilfeller kan gå glipp av medlemsgoder, OG da er det ikke sikkert at medlemsskapet føles like eksklusivt. tror ikke dere blir kvitt meg som medlem med det første, men satt på spissen kan kanskje andre få følelsen av at 200,- i året blir mye når den eneste goden de har er å få menighedsbladet i posten.
men som sagt kunne det virke som om dette er et sårt tema for noen, så ikke legg mye i det.
mr.leipsland
25-04-2005, 15:32
Problemstillinga du belyser er høyst relevant. Løsninga med gjestepass og antall samt når disse er tilgjengelige er en krompomissløsning mellom å la utenforstående få oppleve stemmninga på M-feltet, la medlemmer kunne ha med venner og å beholde M-feltet eksklusivt slik at de som faktisk er til stede i størst mulig grad er med på å skape stemmninga. Det er viktig at gjestepassordninga også ikke utnyttes.
Gjestepassene legges ut på kampsøndagen slik at de ikke skal forsvinne på mandagen til folk som tenker "kjekt å ha". For borteboere så vil det jo også være kjipt om man må til Kristiansand to ganger, først for å sikre seg gjestepass og så for å dra på kampen.
Ved å legge dem ut på søndag blir det såpass tiltak å få med seg gjester at ingen bruker det som permanent løsning samtidig som de aller fleste som vet de skal ha med en venn vil klare å planlegge slik at man rekker innom butikken eller får en som bor i byen til å hente.
Ellers flyttes tråden til riktig forum :)
Kjetil Haugersveen
25-04-2005, 15:42
gode argumenter leipsland, ingen problem med å se dem.
men som sagt over, er det kanskje dumt å legge mye vekt på de to eksemplene jeg trakk frem, se heller helheten, det er en del medlemmer som ikke bor i kristinsand.
tendenfan
25-04-2005, 16:11
Burde vel ikke være så vanskelig å få en løsning på slike problemer. De som står oppført i medlemsregisteret med adresse tilhørende Agder, får ha personlig fremmøte. Andre må man finne en mer passende løsning til. Du er like god supporter om du bor iNord, sør, øst eller vest!
Agder er da rimelig stort, les. hovden eksempelvis.
Burde vel ikke være det helt store problemene med gjestepass, var rimelig god plass der mot lillestrøm, blir vel en tanke flere mot viking riktignok.. hvorfor ikke la vaktene på skjønn slippe inn gjester før kampstart om mulig.
Det som er utgangpunktet her.
1. Vi ønsker personlig oppmøte av dem som ønsker gjestepass
2. Vi har så mange som jobber i butikken at 1 person kan gå inn
og hente så mange gjestepass man ønsker.
Men send en i styret en mail og slike ting ordner seg.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.