Se full versjon : Mange som skal være med til Hønefoss?
Rolling stones
01-04-2008, 20:54
Første bortekamp går av stabelen søndag 13 april.
Jeg har allerede meldt min ankomst på turen, men hvordan er oppsluttningen her inne? Mange som tenker å hive seg på?
aljahnsen
01-04-2008, 21:39
Har Menigheden-Øst tenkt å arrangere noen turer til Sør Arena i år?
Rolling stones
01-04-2008, 22:09
Sitter ikke i styret lenger, så det har ikke jeg oversikten over.. Kanskje Lars Olav kan komme med et innspill der?
Lars Olav Karlsen
02-04-2008, 13:49
Nei, det viste seg og være for vanskelig. Grunnen er nok ganske greit den at folk her i Oslo har familie på Sørlandet, så hvis de skal sørover en helg så er en ikke interessert i å reise fram og tilbake til kun kamp.
Så det kommer nok tidvis mange fra Oslo på kamp i Kristiansand, men det blir nok i forbindelse med helgeturer.
Nei, det viste seg og være for vanskelig. Grunnen er nok ganske greit den at folk her i Oslo har familie på Sørlandet, så hvis de skal sørover en helg så er en ikke interessert i å reise fram og tilbake til kun kamp.
Så det kommer nok tidvis mange fra Oslo på kamp i Kristiansand, men det blir nok i forbindelse med helgeturer.
Var det ikke noen som skrek så fælt ifjor hvor svakt det var at Menigheden ikke klarte arrangere turer til østlandet...? Menigheden Øst klarte det jo uten problemer!
Lars Olav Karlsen
02-04-2008, 14:07
Var det ikke noen som skrek så fælt ifjor hvor svakt det var at Menigheden ikke klarte arrangere turer til østlandet...? Menigheden Øst klarte det jo uten problemer!
Vi har ingen problemer med og arrangere turer, det er hjemmekamper vi ikke reiser til. Hvis du tar deg litt tid til å lese begrunnelsen min forstår du kanskje litt bedre.
Jeg husker ikke hvor mange turer vi arrangerte i fjor, men det var langt flere en hva en fikk satt opp ifra Kristiansand (selv om vi i Oslo kun er en brøkdel av hva en er i Kristiansand).
Vi planlegger mange turer i år også, og skal allerede ha tur om litt over en uke.
Rolling stones
02-04-2008, 14:30
Vi arrangerte da flust med turer i fjor? Og første tur i år går allerede til Hønefoss, så skjønner ikke helt å hva du snakker om nå?
Og dette gjennomføres selv om nedslagsfeltet kanskje er på 1500 kontra 150 000 på sørlandet:-)
Lars Olav Karlsen
02-04-2008, 14:41
Vi arrangerte da flust med turer i fjor? Og første tur i år går allerede til Hønefoss, så skjønner ikke helt å hva du snakker om nå?
Og dette gjennomføres selv om nedslagsfeltet kanskje er på 1500 kontra 150 000 på sørlandet:-)
Tja, la oss holde oss til konkrete medlemstall og ikke befolkning ;) Menigheden har vel et par tre tusen medlemmer i Kristiansand og omegn, mens de har noen få hundre i Oslo
Rolling stones
02-04-2008, 19:32
Tja, la oss holde oss til konkrete medlemstall og ikke befolkning ;) Menigheden har vel et par tre tusen medlemmer i Kristiansand og omegn, mens de har noen få hundre i Oslo
Turene er naturligvis ikke bare for medlemmer av Menigheden, så den kjøper jeg nok ikke Lars Olav.-)
Lars Olav Karlsen
02-04-2008, 19:34
Turene er naturligvis ikke bare for medlemmer av Menigheden, så den kjøper jeg nok ikke Lars Olav.-)
Nei, det er sant men den er jo ikke åpen for bare sørlendinger heller så i det tilfellet har vi mye større folkegrunnlag her i Oslo en på Sørlandet ;)
Men regner vi potensielle turdeltakere så leder sørlandet over oss ;)
Poenget mitt er at dere ikke klarer å arrangere tur til krsand, mens Menigheden "ikke klarer" å arrangere turer til østlandet.
Det er en skikkelig sammenligning, lik reiseavstand.
At dere klarer å arrangere turer rundt på østlandet er ikke imponerende så lenge reiseavstandene er så korte for dere.
Derfor: Siden dere klagde på at det ikke så altfor ofte var folk nok til tur herfra til østlandet, så burde dere selv fint klare å arrangere tur til Krsand!
Eller liker deres folk også privatbiler på denne strekningen akkurat som oss her nede?;)
Rolling stones
02-04-2008, 19:53
Poenget mitt er at dere ikke klarer å arrangere tur til krsand, mens Menigheden "ikke klarer" å arrangere turer til østlandet.
Det er en skikkelig sammenligning, lik reiseavstand.
Er det mange Startsupportere som har sine barndomshjem i Oslo? Neppe særlig mange skulle jeg tro..
Klart at når jeg først tar turen til Kristiansand, så velger jeg å bli der hele helgen, og ikke bare reise ned for å bli der 1 time eller 2 før kamp, for så å reise hjem igjen? Den ser du Lynet?
Og Øst arrangerer nå tur til Hønefoss, en drøy time å kjøre.. Klart at det hadde vært enkelt for meg også bare å ta privatbilen, men velger heller å reise kollektivt med mine medsupportere! Noe det ikke er særlig tradisjon for i Menigheden!
The Rock
10-04-2008, 00:04
Ypperlig tiltak med busstur t/r hønefoss til kampen. Men hva er grunnen til den stive prisen på kr 175,-. Mener å huske at det var langt rimligere i fjor.
Lars Olav Karlsen
10-04-2008, 09:49
Ypperlig tiltak med busstur t/r hønefoss til kampen. Men hva er grunnen til den stive prisen på kr 175,-. Mener å huske at det var langt rimligere i fjor.
Nå var vi vel ikke i Hønefoss i fjor? ;)
Det har vel ikke blitt noe dyrere heller selv om det burde det da leien på buss har gått opp pga lønnsoppgjøret til sjåførene, og innteressen for turene er gått noe ned.
Men etter et lite søk i arkivet ser jeg at Fredrikstad turen kostet akkurat det samme i fjor og jeg mener da det er lengre til Hønefoss, eller tar jeg feil der?
Dessuten er vi desidert det billigste alternativet. Timeekspressen tar 240 og da vet jeg ikke hvor langt unna stadion du kommer.
Velkommen til Hønefoss
Da er det klart for 2. runde i årets Adeccoliga i den forbindelse ønsker vi menigheden velkommen til Hønefoss.
Dere vil være hjertelig velkommen på vår nye fotballpub (2 brødre) på torvet denne åpner kl. 12.00 alle dager.
Lars Olav Karlsen
10-04-2008, 10:15
Velkommen til Hønefoss
Da er det klart for 2. runde i årets Adeccoliga i den forbindelse ønsker vi menigheden velkommen til Hønefoss.
Dere vil være hjertelig velkommen på vår nye fotballpub (2 brødre) på torvet denne åpner kl. 12.00 alle dager.
Har du skiftet klubb Rolf Eivind? ;)
Det har vel ikke blitt noe dyrere heller selv om det burde det da leien på buss har gått opp pga lønnsoppgjøret til sjåførene, og interessen for turene er gått noe ned. Men etter et lite søk i arkivet ser jeg at Fredrikstad turen kostet akkurat det samme i fjor og jeg mener da det er lengre til Hønefoss, eller tar jeg feil der?
Dessuten er vi desidert det billigste alternativet. Timeekspressen tar 240 og da vet jeg ikke hvor langt unna stadion du kommer.
E synes au det var litt dyrere enn forventet, alt er jo rimeligere i Adecco'n? Er forresten 3 mil kortere (hver vei) enn til Frekstad.. Synd at de som ønsker å støtte opp om slike positive tiltak må ta regningen for at interessen er dalene - tviler på at det er med på å lokke flere med? Minst 2 i en privatbil er dessuten vesentlig billigere...
Nå var vi vel ikke i Hønefoss i fjor? ;)
Det har vel ikke blitt noe dyrere heller selv om det burde det da leien på buss har gått opp pga lønnsoppgjøret til sjåførene, og innteressen for turene er gått noe ned.
Men etter et lite søk i arkivet ser jeg at Fredrikstad turen kostet akkurat det samme i fjor og jeg mener da det er lengre til Hønefoss, eller tar jeg feil der?
Ca 10 minutt å gå i rolig tempo:)
Lars Olav Karlsen
13-04-2008, 01:03
E synes au det var litt dyrere enn forventet, alt er jo rimeligere i Adecco'n? Er forresten 3 mil kortere (hver vei) enn til Frekstad.. Synd at de som ønsker å støtte opp om slike positive tiltak må ta regningen for at interessen er dalene - tviler på at det er med på å lokke flere med? Minst 2 i en privatbil er dessuten vesentlig billigere...
Vi tar jo ingen fortjeneste på bussen, vi går faktisk i minus. Da kan vi ikke slå av prisen fordi klubben ligger i Adecco, et forslag som jeg virkelig håper at du ikke mente seriøst.
Jeg er enig i at det er trist at det ikke blir billigere men hadde vi hatt full buss kunne vi satt ned prisen til 100 kroner. Men jeg synes du vinkler det du skriver veldig negativt mot hvordan vi priser turen. Slik det er nå går vi i styret med ca 2000 kroner i underskudd på turen, noe som er veldig leit for det har vi ikke råd til i lengden. Det hadde derfor vært veldig interessant og hørt hva slags forslag du har som kan få prisen ned, jeg lytter veldig gjerne.
Ja, hvis en fyller opp en privatbil blir det billigere, men det er morsommere med tur. Vi har mye som skjer på bussen, en har f.eks. ikke mulighet til å vinne masse ting i de forskjellige bilene ;)
Vi tar jo ingen fortjeneste på bussen, vi går faktisk i minus. Da kan vi ikke slå av prisen fordi klubben ligger i Adecco, et forslag som jeg virkelig håper at du ikke mente seriøst.
Ditt håp stemmer her :-)
Jeg er enig i at det er trist at det ikke blir billigere men hadde vi hatt full buss kunne vi satt ned prisen til 100 kroner. Men jeg synes du vinkler det du skriver veldig negativt mot hvordan vi priser turen. Slik det er nå går vi i styret med ca 2000 kroner i underskudd på turen, noe som er veldig leit for det har vi ikke råd til i lengden. Det hadde derfor vært veldig interessant og hørt hva slags forslag du har som kan få prisen ned, jeg lytter veldig gjerne.
Vel, blir jo litt bekymret når turansvarlig (?) ikke har satt seg inn i avstander og sammenligner pris med en mye lengre variant.
Ja, hvis en fyller opp en privatbil blir det billigere, men det er morsommere med tur. Vi har mye som skjer på bussen, en har f.eks. ikke mulighet til å vinne masse ting i de forskjellige bilene ;)
Nei, men for pengene en sparer kan en jo kjøpe mye fint ;-)
Kenneth Storberget
13-04-2008, 09:26
Har ikke så masse å gjøre med Menigheden øst, men jeg er turansvarlig i Kristiansand. Ja det er sant at Start er i adecco, å at det ska være billigere. Men dessverre så tenker ikke buss selskapene på det. Men hvis du kan finne et buss selskap som også er i adecco å har adecco priser så er du velkommen til å sette opp turer.
Rolling stones
13-04-2008, 12:53
Minst 2 i en privatbil er dessuten vesentlig billigere...
Tull og tøys.. Bensin, forsikring og verdiforringelse utgjør ca kr. 40 pr. mil.
En avstand på ca 12 mil en vei som er et sannsynlig gjennomsnitt for borteturene vil følgelig koste kr. 960,- ved å benytte seg av personbil.
Stykkprisen ved å benytte seg av personbil hvis man er 4 personer vil følgelig ligge på ca kr. 250 per person i gjennomsnitt. Hvis man bare er 2 i bilen kommer stykkprisen opp i hele kr. 500 pr person i gjennonsnitt.
Mye positivt med en felles tur, er jo veldig sosialt.
Ellers så er trasè løypa til hønefoss brattebakker og mye kurver/svingete.
Da holder det ikke at Fr,stad er 3 mil kortere hvis du vil ta bensin og økonomi som holdepunkt:)
Prisen på denne kan ikke måle opp mot noe, tar du toget koster det deg over 300,-.
Noen må ta regningen og som alle nevner driver transportseleskapene med frakt sån generellt og Klubben IKStart og andre samt supporter gruppa med fotball.
Annet er ikke å si at det er billig.
Har sykt barn denne helgen å kan ikke stille opp.
Tull og tøys.. Bensin, forsikring og verdiforringelse utgjør ca kr. 40 pr. mil.
En avstand på ca 12 mil en vei som er et sannsynlig gjennomsnitt for borteturene vil følgelig koste kr. 960,- ved å benytte seg av personbil.
Stykkprisen ved å benytte seg av personbil hvis man er 4 personer vil følgelig ligge på ca kr. 250 per person i gjennomsnitt. Hvis man bare er 2 i bilen kommer stykkprisen opp i hele kr. 500 pr person i gjennonsnitt.
Tydelig at jeg ikke hadde tenkt nøye nok gjennom dette.. God tur!
Slowhand
14-04-2008, 07:52
Prisen på turene våre er alltid billigere enn å reise kollektivt med buss eller tog. Ser at noen sier at det var lavere priser i fjor noe som er delvis riktig.
På to turer, Drammen og Skien, var prisen hhv kr 100,- og 150,-.
Vi kunne gjøre det fordi vi hadde penger på "bok", inntekter fra loddsalg og resultat-tipping. Kr. 100,- turen til Drammen gikk med kr. 2500,- i underskudd, som blei dekka av Menigheden Øst's kasse.
Etter nedrykket blir inntektene våre mindre. Som Lars Olav sa så fikk alle bussjåfører en formidabel lønnsøkning, og dette må jo selskapene få inn igjen. Derfor er det 3. part, i dette tilfelle Menigheden Øst som må betale. Selvfølgelig er det ikke billigere å reise til en kamp i Adecco. Logisk??
Nå viser det seg imidlertid at TV2 produserer alle kamper på web-tv, riktignok uten kommentator og kun med 1 kamera. Derfor vises kampene på The Dubliner, og kampen i går mot hønefoss kunne man se på puben.
Pga av dette vil vi forhåpentligvis få inntekter og vi kan arrangere turer til kr. 100,- seinere i sesongen. Det må være helt klart at inntektene vi får IKKE skal spares, men gå tilbake til oss som støtter START.
Det optimale ville være å arrangere tur til 100 spenn hver gang, men dessverre går ikke det.
Følg med på www.menigheden-ost.no for info. Alt man behøver å vite om aktiviteter står å lese der.
Neste tur er til sarpsborg og sparta søndag den 27. april med avreise kl. 15:00 fra vanlige plassen vår bak Rådhuset.
STILL OPP OG STØTT START!!
Nå viser det seg imidlertid at TV2 produserer alle kamper på web-tv, riktignok uten kommentator og kun med 1 kamera. Derfor vises kampene på The Dubliner, og kampen i går mot hønefoss kunne man se på puben.
Viser de kampene på TV2 sumo?
Slowhand
14-04-2008, 10:29
Vet ikke hvor Dubliner "finner" kampene.
Jeg sjekka Kampsenteret på TV2 Sumo igår og der stod det ikke noe om kamper fra Adecco.
Blei vel ikke klokere av dette...
Vet ikke hvor Dubliner "finner" kampene.
Jeg sjekka Kampsenteret på TV2 Sumo igår og der stod det ikke noe om kamper fra Adecco.
Blei vel ikke klokere av dette...
Om Dubliner sender kampene, så må du finne ut hvordan :)
Lars Olav Karlsen
14-04-2008, 11:53
Nei, dette er en spesial sak vi kun har ordnet for Dubliner her i Oslo så bare og komme til oss så viser vi kampen ;) hehe
Slowhand
14-04-2008, 15:33
Du mener det ja!!
Gi meg et par dager så skal du og de som er interesserte få tilbakemelding her. Men tv2 er uhøflige mht info om Adecco, de skulle skamme seg. Virker som oppgavene er for store for de.
Lars Olav Karlsen
21-04-2008, 21:33
Fant du ut noe?
Nei, den ble ikke vist. Vi var nede på Dubliner før vi dro på borteturen og da vi var inne på kampsentralen til TV2 da stod det faktisk at kampen ville vises, men da kampen begynte gjorde den ikke det like vel.
TV2 bør kunne forvente en del forbanna abonnenter, for de har virkelig ikke levert addecoliga kamper slik de lovte.
TV2 bør kunne forvente en del forbanna abonnenter, for de har virkelig ikke levert addecoliga kamper slik de lovte.
Den adecco satsinga til tv2 lar vente på seg. Hvor blir det av fredagskampene som de snakka om i vinter?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.