PDA

Se full versjon : ENDELIG AVKLART!!!

Helge
28-04-2005, 11:15
Sånn, da ble det Marviga. Er jo absolutt det beste alternativet spør du meg selv om det blir 5 minutter lenger på sykkel/tog. Dette var en viktig seier, men kun den første. Kommer mange kamper utover og jeg håper inderlig Start drar i land noen til. Som f.eks denne:

"Når vi legger stadionet ut på anbud, vil vi, dersom det er arkitektonisk mulig, be om en modell der det er mulig å bygge ut stadionet med 2000-5000 sitteplasser på sikt."

Herregud, hvis de ikke tar høyde for noe slikt så er de IDIOTER!!!!

Og så kommer krangelen om kunstgress da. Jeg var på Ullevål søndag og det var jo ikke noe golfbane akkurat... Verste potetåkeren jeg har sett på veldig lenge. Tror nok kunstgress kommer til å snike seg inn på de fleste arenare etter hvert spør du meg. Særlig her oppe i nord.

Søndag1800
28-04-2005, 19:26
Først og fremst konge at det blir den beligenheten. MEN FAEN er det virkelig kunstgress vi vil se Strømstad, Doffen, og Bala de neste årene. Sier ikke at dette er bestemt av Start, men det er iallfall ordføreren sin mening:

"- Det er en selvfølge at det blir kunstgress. Det er ikke noe å diskutere engang! Det er min oppriktige mening. Nytt stadion skal kunne brukes 12 timer i døgnet, og ikke bare av Start. Det kan ikke skje hvis vi legger naturgress."

Likte vel ikke helt denne jeg da..

jensm
28-04-2005, 22:46
Var det noen bombe at det ble kunstgress da?

Ordføreren kunne like gjerne sagt det slik det er:
"Pål Lydersen har tilbudt oss gratis kunstgress. Og selvsagt tar vi imot alt som er gratis, uansett hva spillere eller supportere mener. Så slipper vi lønnsutgiftene til han som klipper det også."

Ny stadion blir knall, egentlig uansett nå. Det er håpløst tragisk slik det er nå. Men litt kjipt med plastikkmatte og at stadion helt sikkert blir hetende noe slikt som ICA Storstadion, Color Line stadion II, NilleBillig Stadion, Felleskjøpets Startarena, Sparestadion Pluss eller liknende.

Men for all del: Blir konge å få en ny arena! Håper bare de er litt kreative når de går for plastikk. Gul bane med svarte streker eller motsatt? Eller gule og svarte stoler på langsidene, synlig for bortesupporterne, som staver følgende "Reis hjem bønder!"

Noe moro må de da finne på til oss?

Lynet
28-04-2005, 23:03
Nei, det var absolutt ikke overraskende at det mest sannsynlig blir kunstgress.
Kunstgress er fremtiden for norsk fotball. Det er til tider så dårlige baner, og når i tillegg Royal League har kommet, så går det enda mer utover banene. Det kommer ikke til å gå lang tid før vi ser kunstgress over det ganske land...
Det sies at det kanskje vil komme en revolusjon innen kunstgressbransjen om et par år, spent på hva det innebærer.

Ser at flere spør seg hvordan det blir å se Fredrik og doffen på kunstgress, og de spør seg kanskje litt selv også... For det er ikke tvil om at de er skeptiske.
Men jeg tror ikke kunstgress er noen ulempe for Start for å si det sånn. Tvert imot tror jeg det kan være en fordel. Start har flere ganger imponert i treningskamper på kunstgresset i sørlandshallen vinterstid, men slitt kraftig når serien endelig har startet på naturlig gress. Eneste unntak er i år, da suksessen bare har fortsatt. Det kan godt hende det er tilfeldig at det går bra på vinteren, men det kan ha noe med at tekniske Start spiller best på jevnt fint underlag, fremfor humpete potetbaner(vår og høst), selv om de spiller på kunstgress?
Mye tyder iallefall på at Start kun vil ha fordeler av å spille kampene på kunstgress, men dette blir spekulasjoner....

Søndag1800
28-04-2005, 23:26
Uenig. Det er klart at bor man 250 mil nord for Kautokeino er det klart kunstgress må taes i bruk. Men vi snakker faktisk om et klima andre landsdeler i Norge bare kan drømme om. Med den utviklingen vi har ved det å passe på, og vedlike grass er situasjonen ikke et problem på Sørlandet. Banemannskapet kan jobben sin.

Ta serieåpningen som eksempel, slik matta var da har man knapt sett den bedre. Og man snakker faktisk om midten av april(!).

Ja til naturgrass, bare spør Strømstad 8)

gultogsvart
29-04-2005, 00:54
Uenig. Det er klart at bor man 250 mil nord for Kautokeino er det klart kunstgress må taes i bruk. Men vi snakker faktisk om et klima andre landsdeler i Norge bare kan drømme om. Med den utviklingen vi har ved det å passe på, og vedlike grass er situasjonen ikke et problem på Sørlandet. Banemannskapet kan jobben sin.

Ta serieåpningen som eksempel, slik matta var da har man knapt sett den bedre. Og man snakker faktisk om midten av april(!).

Ja til naturgrass, bare spør Strømstad 8)

Veeel.. Nå hadde vi vel litt flaks i år da med tidlig vår og greier kombinert med lite nedbør. Vi trenger ikke å se lengre enn til i fjor og særlig året før det før vi kan finne gode eksempler på en Kristiansand Stadion som har sett ut som en åker langt ut i juni.

Jeg er enig i at naturgress er det som vekker fotballfølelsene av vår hos meg, men likevel er det lov å tenke litt med hodet: Hvordan tror du Kristiansand Stadion hadde likt seks-syv kamper mellom november og april? Klart at det vil være bedre med en nyere matte og det går å rulle ut nytt gress når det er behov for det.

Men økonomisk? Neppe.. Og ett valg for framtiden? Neppe.. Og uansett hvor galt vi synes det er at damelag/lag i lavere divisjoner/juniorlag osv skal spille på en stadion med 12000 sitteplasser, så må nødvendigvis en kommunefinansiert alternativ til titalls millioner kunne rettferdiggjøres i forhold til grasrota. Klart de ikke får mye bruk, men å få testet det iblant må jo være gøy for dem.

Er kommunen med på spleiselag så må man ta høyde for både politikken og økonomien. Om vi liker det eller ikke..

bob hund
29-04-2005, 00:55
Kunstgress favoriserer teknikere, det er det ingen tvil om. Spretten på ballen blir forutsigbar.

Hører at banen i Ålesund er så bra, skulle likt å kjent på det. Det er jo ikke lenge siden Valhall i Oslo kom. Har spilt der mange ganger og er absolutt ikke imponert, det er milevis fra naturgress.

Lynet
29-04-2005, 10:48
Jeg er enig i mye av det gultogsvart skriver! Kommer Start til Royal League om noen år, så har jeg ikke lyst til å sitte hjemme å se kampene. Jeg tviler på jeg har sånn flaks at jeg får skaffet meg billett i Sørlandshallen til hver kamp...
Kunstgress er optimalt, og gjør at banen kan brukes gjennom hele året!

Det blir nok heller ikke slik at juniorspillere osv skal spille på stadion, de blir nok fortsatt henvist til kunstgresset ved siden av nåværende stadion...

Gode reaksjoner på kunstgresset i Ålesund iallefall:
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article375404.ece

Også Brannspillerne slenger seg på: http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article383387.ece

God bane
Også banen var Martin Andresen fornøyd med.

-Det er som å spille på naturgress, sa han til TV 2 Nettavisen.

Trener Mons Ivar Mjelde var enig med midtbanespilleren sin.

-En fantastisk bane. Jeg har aldri sett en så fin kunstgressbane i hele mitt liv.