Se full versjon : Boikott klapperen!
mr.leipsland
28-04-2005, 11:28
Les saken (http://www.menigheden.no/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=35)
Fotball-Norge ler av Molde. Nå kan de snart le av oss også. Dette er en utvikling vi må stoppe. Vis det ved å ikke ta imot klapperen på søndag!
Supporteren
28-04-2005, 12:36
Tragiiiisk. Håper styret gir beskjed til Start om hva vi mener om dette.
Og så er dette TV kamp også. :roll:
Hva med å ta imot klapperen, for så å kaste den inn på løpebanen idet kampen er igang eller tidligere?
Hva med å ta imot klapperen, for så å kaste den inn på løpebanen idet kampen er igang eller tidligere? Helt enig jeg skal ta i mot å hive det.... :twisted:
Jeg boikotter klapperen og kaster den.
Og det som var morsomt ifjor var at speakeren sa at vi skulle beholde den klapperen vi fikk på den kampen i resten av sesongen og klapperen ble ødelagt første kampen!
Jeg vil helle bruke hendene til å klappe med. Det er mye bedre.
derimot er jeg FOR de GULE T-skjortene som leveres ut!
ALLE I GULT ER KULT, hehe!
mr.leipsland
28-04-2005, 15:22
T-skjorte initativet er kjempeflott!
Det finnes faen meg mange bedre ting å bruke penger på enn de latterlige klapperne. Håper klubben faktisk hører på oss når vi forteller dem hva vi synes om dette. Klapperne høres helt på trynet ut. Klapping med hendene lager en mye bedre lyd. Av klapperne får du en falsk papplyd som ikke er å foretrekke. Jeg vil ikke ta i mot klapperen en gang. Kanskje de skjønner hintet om de blir sittende med et stort lager med klappere. FY START!
Reservesamen
28-04-2005, 22:20
"Vi mener at folk klarer å vise ekte engasjement ved å klappe med hendene selv. Det gir en finere og mer naturlig lyd. Klapperen er destruktiv for de som prøver å støtte laget med heiarop og sang. Menigheden oppfordrer alle til å boikotte disse klapperne ved å ikke ta dem imot på søndag! "
Gjelder dette også andre hjelpemidler som tromme og lignende, Leipsland?
Jeg er iallefall imot "heile driden".
Og det som var morsomt ifjor var at speakeren sa at vi skulle beholde den klapperen vi fikk på den kampen i resten av sesongen og klapperen ble ødelagt første kampen!
MFK er jo så "geniale" at de har investert i klappere som er laget av plasikk... Får håpe de ikke har gjort det her, ellers blir vi vel aldri kvitt dem. :evil:
mr.leipsland
28-04-2005, 22:46
Gjelder dette også andre hjelpemidler som tromme og lignende, Leipsland?
Se PM :)
Leipsland: Synes du kunne svart til alle oss andre også :-D
Du boikotter klappere men vil gjerne ha trommer? Hehe...
Hmmm... kanskje du er for akustiske trommer, men mot el-trommer, for det gir ikke fin naturlig lyd? :-D
Men litt mer seriøst:
Vaktene til Mfeltet kan vel sørge for at ingen tar de med seg inn der?
mr.leipsland
28-04-2005, 23:30
Meldingen jeg sendte til reservesamen:
Venta på den kommentaren du kom med der. Det er dog noen markante forskjeller(mine personlige meninger):
- Takt. Trommer får man til å dunke i takt (vi ville jo uansett bare brukt en så ikke noe reelt problem engang), slik at de kan brukes til å holde tempo på sanger nede og få synging samtstemt etter takten.
- Dominans. Klapperne tar over hele lydbildet, mens trummer kan være en bakgrunnslyd.
- Kontroll. Du kan alltids sette en fornuftig person som vet å begrense bruken ved tromma. Det funker dårlig å begrense klapperbruken.
Det er en likhet ved at man tar ibruk hjelpemidler som lager lyd, men det er også enormt stor forskjell på de to. Den ene har en praktisk funksjon og som hensikt å hjelpe, den andre skal bare bråke.
Trommer er uansett helt uaktuelt på M-feltet i lang tid fremover.
Sendte det som PM ene og alene fordi jeg ikke er interessert i noen ny trommedebatt.
Hva faen er dette for noe håndball-påfunn??!! Kubjeller blir vel faen meg det neste. Kan ikke heller folk få henna opp a lommane!! Syng, vræl, klapp og lag bråk med kroppens natrulige hulrom. Ikke alt mulig fjas som "beviser" at vi er en liten og ynkelig gjeng som f.eks Molde-fansen. Trist og nesten litt stakkarslig når 1500 mennesker prøver å lage EKSTRA bråk med to plastpinner på en stor og tom stadion. Dit håper jeg vi aldri kommer.
Hva med å ta imot klapperen, for så å kaste den inn på løpebanen idet kampen er igang eller tidligere?
er enig :D
Rolling stones
29-04-2005, 19:55
Legger her ved en link i fra VG nett som kanskje synligjør overfor Harald Andersen en masiv motstand mot "Klappere" landet rundt.
Så les dette Harald, og hvis du hadde skjekket litt med andre klubber om deres erfaringer med Klappere så hadde du registrert at samtlige supporterklubber, samt Norsk Supporteralianse er sterke motstandere av denne kunstige "støtten" til våre spillere.
Link VG nett "folkeaksjon mot klappere":
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=810496&Thread=Folkeaksjon%20mot%20klappere%20%21%21
I dagens fevennen står det at de 2000 første som kommer på stadion og abbonerer på Fevennen skal få en gratis gul T-shorte hvor det står start foran og refrenget på den nye startsangen bak.
Vi får håpe de tar dem på seg da :roll:
Konge ! :)
Børre Fredriksen
30-04-2005, 21:17
Jeg har fått høre at spillerne og en stor del av publikum ellers har vært svært fornøyd med klapperne ved tildligere anledninger og skjønner ikke helt hvorfor. Poenget må jo være at et naturlig engasjement på hele stadion er noe som vil vare i lang tid mens kunstige hjelpemidler kun hjelper der og da. Jeg tror at en av de viktigste grunnene til at klanen er blant de aller beste i Europa er at de aldri - så vidt jeg vet - har "fusket" i forhold til å skape et stort naturlig engasjement på tribunen. Kan noen forestille seg klanen med klappere, trompeter eller trommer????
Et naturlig engasjement hos menigheden smitter resten av publikum - fra kamp til kamp - og inn på en intimstadion i Marvika. Klapperne stopper dette engasjementet og kan i verste fall gi tomme tribuner i Marvika.
Vet at andre supporterklubber har brukt media i denne sammenhengen. Jeg har valgt å ikke gjøre det. Årsaken er at menigheden og IK Start er i ferd med å bygge et samarbeid som skal vare inn i fremtiden. Vi er kun en hjemmekamp gamle... Selv om noen kanskje er uenige i denne strategien så er det min overbevisning at vi skal sørge for å løse slike problemer i dialog med klubben - ikke med Svein Enersen. Håper inderlig at både Harald Andersen og spillerne leser denne lenken..
Håper dere alle er med på å boikotte klapperne. Det beste signalet vi kan gi er å ta imot dem for så å kaste dem inn på indre bane. Faktisk en kul del av TIFO showet ved innmarsj!! Hadde ikke tenkt på den muligheten før den dukket opp her.
TA IMOT KLAPPERNE FOLKENS - OG KAST DEM INN PÅ BANEN NÅR SPILLERNE KOMMER UT AV TUNELLEN!!!
Børre
Jeg skal ihvertfall gjøre min oppgave og ta med en klapper og kaste på indre bane! Og fy faen som jeg gleder meg. Hjertet banker i turbofart nå.
MFK er jo så "geniale" at de har investert i klappere som er laget av plasikk... Får håpe de ikke har gjort det her, ellers blir vi vel aldri kvitt dem. :evil:
Det er vel neppe laget en klapper som ikke en lighter og litt fantasi kan ødelegge :lol:
he he! Klapperen trønnet over stadion i 2x45 min! Konge lyd!!
Fikk inntrykk av at det ar ganske så mange klappere som lå igjen rundt forbi på stadion etter kampen. Må jo bli himla dyrt hvis det skal lages nye stadig vekk.. Vi får jo håpe de gir opp. :)
U MED KLAPPER VEKK MED DE DE LAGER BARE FALSK STEMNING :evil:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.