Se full versjon : M- feltet eller Heysel 2
desibelo
28-04-2005, 13:03
Er det trygt å stå på den nye tribunen, når vi gikk ut forrige gang hang jo noen av delene bak på tribunen å slang. Er det testet for 5-600 mennesker som står å hopper? Heysel tribunen på folkemunnet.. Jeg er redd :shock:
mr.leipsland
28-04-2005, 13:13
Vi tester om den holder på søndag :mrgreen: Seriøst, tribunen holder den. Er hvertfall blitt godkjent av diverse selskaper.
Temaet flyttes også til riktig kategori.
Må si at jeg og flere av mine venner er litt skeptisk til denne tribunen. Det kunne vært interessant å få høre hvem som har testet og godkjent denne.
Har man tatt høyde for at 500 (over gjennomsnittet) lubne mennesker står og hopper? Nå er jeg slettes ingen ekspert på området, men jeg vil jo tro at belastningen på konstruksjonen øker ganske dramatisk ved slik oppførsel.
En ting er at den passet for 500 7-åringer ute i Sabeltann-land, noe ganske annet er 500 elleville Menighedsmedlemmer.
Ser også at man oppfordres til å komme tidlig for å få plass på tribunen. Er det ikke slik at det kun selges 500 billetter til tribunen (evt. 465 billetter + 35 gjestepass)? Bør det ikke da være likegyldig om man kommer kl 1500 eller kl 1800?
Den er godkjent for x antall tonn i bevegelse.
Politiet og NFF krevde godkjeninng av fagfolk,
den er også forsikret i henhold til regelverket.
Så alt er ivaretatt.
Hva menes med x? Har man bare tenkt på et tall eller har man brukt vitenskapelige metoder?
Og hva er svaret på det siste spørsmålet?
Det er nøye utregninger, men siden jeg ikke er så god i utregningene når det gjelder stillas har jeg ikke tallet i hodet.
Men Grødum, som har satt opp tribunen har garantert for 500 personer,
eller x-antall tonn. (antall tonn er jeg ikke sikker på)
Pastor: Så vidt jeg vet er denne tribunen godkjent av Veritas eller tilsvarende. Og uansett hvem som har godkjent den, så vet de (vi :idea: ) som har litt peiling på dette at slike regelverk er nærmest latterlig strenge. Det skal ikke være mulig at en ulykke oppstår som følge av feil på konstruksjonen. BASTA!
Og jeg antar at X tilsvarer 500 tilskuere á 100 kg, ganget med en sikkerhetsfaktor på rundt 2. Personlig tror jeg ikke tusen ville Start-fans :twisted: kunne ødelagt denne tribunen :)
KARDINALEN
29-04-2005, 13:33
den tribunen ser jo litt "usikker" ut for oss som ikke kan stillas bygging etc
men jeg var blant dem som stod på den tribunen på kampen mot Lillestrøm,faktisk stod jeg heilt på toppen sammen med blant annet Pastoren og Klokkeren med flere....
og når Gudane våres putta ballen i mål,hoppet nesten samtlige
på tribunen og den stod aldeles ikke i ro,men må jo stole på det ekspertene sier at den er sikker......
sees på stadion te søndag!!!!! :twisted: :evil:
klokkeren
30-04-2005, 10:16
Vel, følte vel at vi to Pastor tok veritas sjekken på den tribunen. For selv ikke med vår hopping gikk noe galt. Så vi kan vel si at den er trygg....
Blir jo litt skjelven når de går ut ifra 100kg i snitt..... toppe visst den driden, så hadde jo helst sett at de økte med noen kilo....
Uansett så ser dere meg på toppen til søndag, slår du følge Pastor?
St Peter
01-05-2005, 17:26
Skulle ulykken først være ute skal alle være velkommen i porten min!
:D
Hilsen
St Peter
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.