PDA

Se full versjon : Lengde på sangene....

frankieboy
25-05-2008, 09:38
Føler dette er noe vi kan ta opp. I går synes jeg vi holdt på altfor lenge med enkelte sanger.
Det er kult når det fungerer og de fleste er med hele tiden, men når de aller fleste "faller av" så bør man bare stoppe - ta en liten pause - og så starte med en ny sang.
Så det særlig på "LONDSIA-sangen". Den ble holdt igang altfor lenge i perioder, og jeg mener at man kun bør holde lenge på sanger som virkelig fungerer! Det ene ropet vi hadde i går var bra. Der Eppo roper først "Lalalala" og resten svarer i samme tonehøyde etterpå. Det er kult og når alle er med så kan den gå ei stund...
"Heltane fra Sørlandet" har man også brukt endel tidligere sesonger, og da har man kunne holde på ei stund. Da er det kult!

Det blir iallefall svært lite effektivt og høres nok tamt ut når det kun er noen få som er med på enkelte sanger. Jeg vet at noen nå vil si at jeg heller må være med på sangen. Kan bare svare for meg selv på dette, men jeg var med i starten, men føler på eks Londsia-sangen at trøkket ikke blir så utrolig bra, og når 80 % av feltet ikke er med, så bør man heller droppe den, og så komme sterkere tilbake med en ny sang litt senere.

Synes forøvrig at "Gi meg en S, gi meg en T"-ropet kunne bli brukt mere. Det er vannvittig trøkk på det ropet. Her gjør Eppo en kjempejobb med å "fyre" folk opp rett før...

Men hva mener dere andre om lengden på sangene?

boyeman
25-05-2008, 11:22
Jeg syntes dte er bedre at vi syngere en sang som 90% av feltet synger bare 10% synger,, selvom jeg sang på dt mestte av sanger igår så er det bedere å heller stoppe å straate en ny...

Kenneth Storberget
25-05-2008, 11:28
Var selv ikke på kampen i går men fikk sett den på TV, det synes jeg at stemningen var VELDIG bra med sanger og rop.
Synes ikke vi har noe å klage fra kampen i går mot Odd.

Simen
25-05-2008, 12:03
Frank og boye:

Når man har nye sanger er det viktig at man fra starten av synger de på den måten de skal bli sunget på. I fra londsia er en sang som kan og skal synges lenge, og da blir det feil å bare kjøre den 2-3 ganger før den dør ut. Da blir den bare som de andre sangene.. \ Folk må rett og slett lære seg den og bli med, så den kan trøkkes til slik den skal, og i riktig lengde.. Er nok mange som kan den, men som ikke gidder å synge - da er jo poenget med å stå på feltet veldig lite... Hvis man hele tiden skulle stoppe når en ny sang dør ut, er det iallefall veldig lite poeng å innføre nye sanger, for da lærer man de jo ikke?! Ikke alle som er inne på nettside/forum for å se teksten...

Rocky
25-05-2008, 13:12
Problemet er jo det at vi ikke liker sangen og når 90% av feltet ikke liker sangen så er det mulig at sangen ikke akkurat når opp på topp ti lista over våre gode sanger..

Fasitsetteren
25-05-2008, 15:27
Frank og boye:

Når man har nye sanger er det viktig at man fra starten av synger de på den måten de skal bli sunget på. I fra londsia er en sang som kan og skal synges lenge, og da blir det feil å bare kjøre den 2-3 ganger før den dør ut. Da blir den bare som de andre sangene.. \ Folk må rett og slett lære seg den og bli med, så den kan trøkkes til slik den skal, og i riktig lengde.. Er nok mange som kan den, men som ikke gidder å synge - da er jo poenget med å stå på feltet veldig lite... Hvis man hele tiden skulle stoppe når en ny sang dør ut, er det iallefall veldig lite poeng å innføre nye sanger, for da lærer man de jo ikke?! Ikke alle som er inne på nettside/forum for å se teksten...

Bare for å ha nevnt det så står Simen for fasiten her.

frankieboy
25-05-2008, 16:02
Problemet er jo det at vi ikke liker sangen og når 90% av feltet ikke liker sangen så er det mulig at sangen ikke akkurat når opp på topp ti lista over våre gode sanger..

Helt enig her. Londsia-sangen er veldig lett, så det er enkelt for folk å være med på den uten at man trenger å synge den 20 ganger. I 2 omg ble den faktisk sunget mer enn 20 ganger, selv om få hang seg på, og da er det noe galt med sangen. Husker når man kom med Heltane fra Sørlandet, så var den så fengende at folk ble med nesten umiddelbart. Den er kul, det er bevegelse og flagg og det er en tekst og tone som gir trøkk.
På Londsia-sangen så skal det mye til for å bli veldig bra trøkk mener jeg. Setningen "I FRA LONDSIA" synes jeg blir for mørk og monoton.
Jeg liker den absolutt ikke, og da gidder jeg faktisk ikke å være med på den mer enn 3-4 ganger... og når folk flest gjør som meg, eller lar være å synge i det hele tatt - ja da bør man vurdere om denne sangen skal få så mye oppmerksomhet!! Jeg er for å få inn nye sanger, men responsen på feltet er vel en måte å vurdere hvor bra de blir tatt imot av folk. Hvis ikke folk flest liker en sang så er det vanskelig å få den til å fungere!

Igjen, sanger som HELTANE FRA SØRLANDET eller IK START TE Æ DØR var sanger som slo ann med en gang og som er blitt blant våre beste sanger...

aljahnsen
25-05-2008, 17:27
Er veldig enig, I fra Londsia går for mange ganger, men det er jo fordi man ønsker at flere skal synge med. Den får for mye oppmerksomhet og jeg er delvis enig. Folk liker ikke denne sangen fordi den er montom og dyp, men syng med så kommer det seg, men som sagt, ikke overdriv med den sangen.

Heltane fra Sørlandet er en som mange blir med på som var en slager i 2005 sesongen ;)

Etter at vi skårer mål, så er shalala lalala sangen meget bra, som det blir MEGET bra trøkk på.

På hver kamp blir det alltid trøkk på, og kan synges lenge.!

Stole og Trofaste må vi få mer lyd og liv på, for den sangen er veldig bra.

La la la, Vi er Start, er en sang som mange blir med på og som lyder veldig bra.

Ellers må vi få mekket noen nye spillersanger til mange av spillerene våres, som Goodson, Kahlili, Borre, Fevang og Høie blant annet. Samt at vi må få inn noen flere sanger som skaper bra med liv og folk lett kan synge med på.

Det som forbauser meg, er at få synger på Allez sangen, den er enkel og bør lett skape bra med lyd fra feltet vårt.

KOM IGJEN FOLKENS, FØL DERES ANSVAR NÅR DERE STÅR PÅ FELTET VÅRT. VÆR MED Å SKAP LIV OG SYNG, HVIS IKKE, så skjønner jeg ikke hva dere gjør der i det hele tatt.