Se full versjon : "Vi er fra lundsia" <- Latterlig!?
Jeg var på kampen i går og må først si at det var en magisk stemning på Sør Arena, håper jeg opplever den oftere..! Det var stort sett gøy å stå i menigheden, hadde mange rundt meg som sang like mye og mer enn meg selv, og jeg sang meg virkelig hes!
Men en ting reagerer jeg virkelig på: Kjernen i menigheden synger noen TRAGISKE sanger! Å synge at vi er fra lundsia i 10 min sammenhengende i en tone som er så lav som denne er virkelig og direkte TEIT. Eneste nærmeste sittetribune hørte var en trommeslager som hadde stilt inn klubba på repeat og en kunne se noen få supportere som hoppet opp og ned. Sorry at jeg er så skeptisk og kritiserer såpass, men jeg må si at det irriterer meg grenseløst at vi synger slike sanger som engasjerer minimalt og som skaper mer dårlig enn god stemning i menigheden. Vi var en gjeng som startet Heia Start! etter at dere hadde sunget lundsia, men dere hoppet bare hardere og viste oss fingen for engasjementet og drepte det ved å holde på denne drittsangen..! IDIOTI!
Det var en fantastisk stemning i dag på stadion, men å fortsette å synge noen av disse sangene uten intensitet der det fremdeles KUN er dere i kjernen som synger er for dumt og det må ta slutt!!
Håper at dere ser at det er noe konstruktivt i denne meldingen her og at jeg representerer den gjengen som klaget høylydt og som prøvde å starte andre sanger fordi dere sang lavintensitets-sanger som hverken skaper stemning i menigheden eller girer opp spillerne våre...
/Rocky
Sangen går sånn: "I fra londsia, i fra londsia, selv om vi rykker ned, er vi start for det, i fra londsia" og går vel mer på at Klubben er fra lundsiden... ikke vi? Så.. nja. Og det de nok reagerte på var at andre starter sanger midt mens en sang blir sunget. Hva er poenget med forsangere da?
At sangen går lavt? Trøkker du til i sangen skal jeg love deg at den blir hørt (om bare fler enn 20% av feltet blir med...)
Kan sikkert klare å få til noe trøkk i sangen, og sorry at jeg hørte feil. Men når sangen er blitt stunget i 8 min og det enda ikke er flere enn kjernen som vil synge sangen så var det på tide at vi sang litt i stedet for å irritere oss over de av dere (MAKS 10%) som sang londsia... La oss heller synge de sangene med trøkk i og som folk liker. Jeg har vært på alle hjemmekampene utenom en i år og har irritert meg like mye over at dere ikke slutter de sangene som dere ikke får med dere folk på. Selv om en er forsanger så må en jo kunne klare å stikke fingen i jorda og forstå at den sangen ikke funker?
Sangen funker den, det skal jeg love deg. Det store problemet er jo at folk ikke gidder å lære seg sanger? Du hørte jo selv feil, sa du. Ikke rart man må synge sangen lenge og mange ganger for å få folk til å lære seg dem. Skal man aldri innføre nye sanger kommer man ingen vei i en supporterklubb, ihvertfall.. United synger "viva ronaldoo", skal love deg den runger - og hvorfor? Folk synger, og den er lett å lære - noe også i fra londsia er..
"På hver kamp" ble sunget en del i 2006, flere kamper.. faktisk mange, da var det ikke særlig trøkk i den, men med en gang vi kom inn på ny stadion tok den plutselig helt av. Nå er den litt situasjonspreget, den blir sunget litt for mye og ebber litt fort av i tider hvor ikke stemningen og kampen er den beste. Så, bare folk får dilla på en sang tar det plutselig helt av, og det skjer ikke i løpet av 1 kamp, men gjerne etter flere kamper..
Dog kan det diskuteres hvordan nye sanger bør innføres, på hvilken måte det forventes at folk lærer dem, men en bør jo forvente at folk som stiller seg på feltet ihvertfall prøver å være med, og ikke bare "skyver vekk" sanger de ikke selv liker?! Folk roper om at Ultras gjør feil ditt og datt, de må ikke starte den og den sangen, de synger mot folk som prøver å lage stemning osv. Må ikke folk også se seg i speilet å kanskje innfinne seg i noen av tingene også? Man må gi og ta, alle mann... Ultras gutta gjør en kjempe jobb, ingen tvil - og de får kanskje litt mye tyn til tider.. Det viktigste av alt etter gårsdagens kamp er at det iaffal var god stemning, veldig god til tider.. og det må vi bygge videre på.
Som sagt i det første innlegget så sang jeg meg virkelig hes, og det var ikke på å synge mot ultras, men med dem, på alt annet enn denne sangen.. Synes ikke teksten er strålende heller "selv om vi rykker ned, er vi Start for det" Jeg synes ikke det er rette sangen å synge i en toppkamp :)
Ultras gjør en topp jobb, men når jeg får fingeren for å starte ny sang etter at den andre har vist seg å ikke funke de siste 6-7 minuttene så reagerer jeg..
SKjønner deg godt jeg, er ikke det det står på. Akkurat det med "selv om vi rykker ned, er vi start for det" må man jo lese litt mellom linjene. En ting er at Start rykket ned i fjor, men det hele går jo på at selv om laget rykker ned, så er vi fortsatt trofaste supportere, vi er fortsatt Startere, vi lever for klubben etc.. Men uansett, bra kamp, god stemning, men forbedringspotensialet for Ultras 1905, og resten av Menigheden.
Kan vi ikke bare endre teksten til "Selv om vi RYKKA ned, så er vi start for det"
En ting jeg har tenkt litt på, sangen høres ganske dau ut til tider, og det tror jeg er fordi vi synger lenge på "londsiAAAAAAAAAAAAAAAAAA" prøv selv å syng united sin versjon med "ronaldOOOOOOOOOOOOO" Det er mye lettere å få bra trøkk med en O enn en A. Men teksten er vel låst uansett.
Jeg er for å høre på flertallet og synge noe som alle vil synge, det er greit Ultras er forsangere, men som de selv sier, er de for at det skal være bra liv, og da må det gå an å tåle litt kritikk og heller bøye seg for flertallet som kanskje vil noe annet enn de vil. Men det er bare min mening da, blir vel sikkert hengt for dette ;)
Fasitsetteren
25-05-2008, 15:43
Akk, ja...
Hvis det er så stor misnøye kan vi like godt ta oss en tidlig sommerferie, eventuelt stille oss et annet sted.
Akk, ja...
Hvis det er så stor misnøye kan vi like godt ta oss en tidlig sommerferie, eventuelt stille oss et annet sted.
Det må da gå an å tåle kritikk...
SilentBob
25-05-2008, 16:10
Ultras har alltid rett Rune. Det må du huske.
Jeg liker heller ikke sangen. Jeg mener at teksten ikke er helt optimal heller. "Selv om vi rykker ned". Da burde det heller vært "selv om vi rykka ned".
SilentB
Fasitsetteren
25-05-2008, 16:18
Jeg mener at teksten ikke er helt optimal heller. "Selv om vi rykker ned". Da burde det heller vært "selv om vi rykka ned".
Vi har alltid rett ja. Vittig kommentar da de fleste andre her inne også alltid har rett og aldri gir seg. Du er vel blitt en av dem i det siste også. Usaklig er du hvertfall blitt - spesielt mot oss.
Men du har rett i det jeg siterer. Vi har bare rykket ned en gang, har vi ikke?
dessuten rimer "rykker ned" med på "for det" enn "rykka ned" gjør.
frankieboy
25-05-2008, 16:21
Akk, ja...
Ultras-gjengen gjør en strålende jobb og skal ha stor ære for at stemningen er såpass bra på feltet, MEN på et forum og en tråd som dette så må man få lov å komme med konstruktiv kritikk. Hvor skal man ellers få gjort det?
Som jeg har skrevet om i tråden som handler om lengde på sangene, så liker jeg heller ikke Londsia-sangen. Selv om jeg sitter alene i bilen og synger så høyt jeg kan så blir det ikke veldig bra!!
Jeg tror stort sett alle har fått med seg teksten på denne sangen, men den fungerer bare ikke så bra som mange skulle håpe.
Særlig i 2.omg ble denne sangen sunget i 10 minutter - uten at noen særlig flere ble med på den, og da bør man stoppe. Som Rocky sier så var folk mer enn klar for å synge på det tidspunktet, men ikke på denne sangen, og jeg var faktisk litt klar for å være med på HEIA START-ropet som ble startet litt lenger borte. Jeg tror faktisk ikke at denne sangen kommer til å slå ann, hvis man ikke evt forandrer litt på teksten. (I FRA LONDSIA-setningen må byttes ut)
Bare å komme med nye sanger, men man må være åpen for at ikke alle blir like populære på feltet. Og til syvende og sist så er man vel avhengige av nettopp det - at sangene blir likt på feltet....
Vi har alltid rett ja. Vittig kommentar da de fleste andre her inne også alltid har rett og aldri gir seg. Du er vel blitt en av dem i det siste også. Usaklig er du hvertfall blitt - spesielt mot oss.
Men du har rett i det jeg siterer. Vi har bare rykket ned en gang, har vi ikke?
dessuten rimer "rykker ned" med på "for det" enn "rykka ned" gjør.
Det er ingen her inne som er mer påståelige enn deg "Fasitsetteren", les innleggene dine med objektive briller om du klarer det. Det er ikke nødvendig å bli furten fordi ikke folk liker det samme som deg. Du kaster deg i forsvarsposisjon med en gang noen kommer med kritikk. Og all denne nedlatende skrivingen du kommer med gjør meg direkte kvalm til tider.
Dere har fått den beste plasseringen på feltet vårt, fordi vi ønsker et samarbeid med dere, men da må vel dere også ønske å samarbeide med oss?
Endring av tekst:
i fra londsiaaaa...bla bla bla, vi skal rykke opp, vi skal helt til topp....i fra londsia...
Please hvertfall få vekk den teite teksten som er der nå...
La teksten være.
Hvis sangen er så jævla teit så bare la være å syng med på den, så vil den dø ut av seg selv.
Her er det folk som bruker tid på å lage sanger. Så skal ting endres og blablabla. Nesten litt frekt.
Spruce digger forøvrig teksten sånn som den er
Lloyd-SDC
29-05-2008, 12:09
denne sangen er det chr. herreekvipasje som har laget og kommer i hvertfall til å bli synget på bortematchene vi velger å reise på
Supporteren
29-05-2008, 14:07
For de som var i Sarpsborg (nå var jo de fleste av Menighedens medlemmer ikke det), så ville de opplevd hvor godt sangen runget utover stadion. Den ble sunget på repeat i 20 minutter. Funket helt knall! God stemning, god sang! Kudos.
Helt riktig supporteren! Den var fantastisk i sarpsborg..
Men på M-Feltet på sør arena så runger den ikke engang med 100 " syngende? supportere..
Søndag1800
17-06-2008, 16:11
Er også av oppfatningen at sangen bør beholdes, vi må bare trøkke mer til, problemet er at for få slenger seg på.. Gi den noen kamper til så tror jeg det skal bli en av våre bedre, og som noen sier her, hvis den ikke blir det, vil den dø ut..
Nå synes jeg kanskje det er lenge siden vi har snakket om denne sangen.. Legger merke til at det fremdeles er noen som gjerne vil synge denne sangen. Hvordan opplever dere stemningen på denne sangen nå? Jeg synger ikke med på den for å si det sånn...
Jeg synes ikke teksten er gal, men hvis folk synes det kan de hvertfall komme med forslag til hvordan den bør være. Melodien er lett å lage tekst til hvertfall.
eks.
i fra londsia
i fra londsia
i gult og svart
synger vi for start
i fra londsia
Men synes teksten fungere som den er. Det er hvertfall ikke mange som bryr seg om hva man synger uansett.
Nå synes jeg kanskje det er lenge siden vi har snakket om denne sangen.. Legger merke til at det fremdeles er noen som gjerne vil synge denne sangen. Hvordan opplever dere stemningen på denne sangen nå? Jeg synger ikke med på den for å si det sånn...
Så hvorfor ikke prøve å komme med noen forslag selv?
syntes stemninga er bra på denne jeg, men det er min mening!
Lars Olav Karlsen
11-08-2008, 18:48
Så hvorfor ikke prøve å komme med noen forslag selv?
syntes stemninga er bra på denne jeg, men det er min mening!
Hvorfor skal alle komme med forslag til nye sanger, vi har jo en hel masse allerede. Selvfølgelig, får en gode ideer er det bare og hive de fram men hvis en ser litt tilbake har vi veldig mye.
I Alta hentet vi fram flere gode sanger fra arkivet, samt den fantastiske dommervisa som er foreslått tidligere, noe som passet veldig bra med tanke på et tidløst eksempel på ekstremt dårlig dømming.
Hvorfor skal alle komme med forslag til nye sanger, vi har jo en hel masse allerede. Selvfølgelig, får en gode ideer er det bare og hive de fram men hvis en ser litt tilbake har vi veldig mye.
Hvis man mener en sang bør endres pga teksten, bør man komme med et forslag til hvordan man synes den skal være, i stede for å klage hele tida.
Tror det var det eppo mente
Lars Olav Karlsen
11-08-2008, 20:55
Hvis man mener en sang bør endres pga teksten, bør man komme med et forslag til hvordan man synes den skal være, i stede for å klage hele tida.
Tror det var det eppo mente
Det er mulig at jeg har missforstått men jeg trodde argumentet til jensiq var og droppe sangen helt.
Det er mulig at jeg har missforstått men jeg trodde argumentet til jensiq var og droppe sangen helt.
Liker teksten som den er jeg.
Men sier bare det er en melodi som er lett å lage tekst til. Så istede for å bare klage, kan man prøve å lage en ny tekst istede, hvis det er så sinnsykt viktig.
Lars Olav Karlsen
11-08-2008, 23:08
Beklager, da rotet jeg.
I Alta hentet vi fram flere gode sanger fra arkivet, samt den fantastiske dommervisa som er foreslått tidligere, noe som passet veldig bra med tanke på et tidløst eksempel på ekstremt dårlig dømming.
hmm, er det ikke meninga å utvikle oss på sangfroten samme som å utvikle oss med alt anna i denne supporterklubben?
Grunnen til att jeg sa, hvorfor ikke komme med forslag selv?
var pga syntes det er altfor mange som klager på sangene/sanger som blir prøvd ut på felt i kamp sammenheng, så vist teksten er så dårlig, hvorfor ikke komme med forslag selv?
å ja, repetoaret til menigheden syntes jeg er litt tynt.
hmm, er det ikke meninga å utvikle oss på sangfroten
å ja, repetoaret til menigheden syntes jeg er litt tynt.
Hvis vi tar alle sangene, så har vi faktisk veldig mange. Bare de fleste kan veldig få av de.
Både Klanen og Bataljonen har ikke all verdens med sanger men er blant de beste i Norge..
mener nå klanen å lillestrøm er de beste på sang i norge jeg.
men brann å resten av stadion i sammen er nok på norgestoppen i stemning ja=)
kanskje sant nok, men det er rop som kanskje holder i 1 min, jeg er ute etter å finne noen sanger med trøkk som man kan holde litt, som alla "på hver kamp", "Ifra lond sia" osv
frankieboy
12-08-2008, 22:10
Prøver meg på ny tekst til "I fra Londsia":
Vi æ IK STAAART
Ja i GULT Å SVAART
Vi ska rykke opp
synger uten stopp
for vårt IK START
-------------------------
Tror den versjonen ville fungert bedre enn Londsia-teksten... Jeg synes forresten at melodien er bra!
den funka bra i mitt hue=)
Kunne kanskje bare ta " i gult og svart". Uten "JA"
Ellers synes jeg den var bra!
Men ved et evt. opprykk vil det bli dumt med: " vi ska rykke opp". Neste år..
Men kan vel gå tilbake til den gamle teksten da..
frankieboy
12-08-2008, 22:30
Kunne kanskje bare ta " i gult og svart". Uten "JA"
Ellers synes jeg den var bra!
Men ved et evt. opprykk vil det bli dumt med: " vi ska rykke opp". Neste år..
Men kan vel gå tilbake til den gamle teksten da..
Man kan selvfølgelig gjøre justeringer neste år når vi er i Tippeligaen.. Det er lett å bytte ut den ene linja der med et eller annet, men denne passer iallefall resten av denne sesongen.
(Den andre teksten har jo selv om vi rykker ned... som heller ikke er aktuell lengre - og aldri vil bli aktuell igjen.. :D )
den funka bra i mitt hue=)
Ey første gang eppo er positiv til et tekst bytte av Londsia sangen:) Skjøl syntes jeg ikke teksten er problemet, men det virker som ultras som er forsangere ikke er helt enige om når det skal synges kjapt tempo og når det skal synges seint! sånn som du Eppo du eller en aen burde ta tromma og at den bestemmer når det skal vere hvilket tempo! eller hva?
Prøver meg på ny tekst til "I fra Londsia":
Vi æ IK STAAART
Ja i GULT Å SVAART
Vi ska rykke opp
synger uten stopp
for vårt IK START
-------------------------
Tror den versjonen ville fungert bedre enn Londsia-teksten... Jeg synes forresten at melodien er bra!
Veldig bra, men en kan også bytte ut andre og tredje linje med;
I gult og svaaart
vi skal helt til tops
og når det først er snakk om tromma, la nå noen som kan takt og tone slå på den tromma og ikke den som har mest lyst for da høres det ut som et Jævla takras, ikke sant Eppo :)
Fasitsetteren
13-08-2008, 16:47
Både Klanen og Bataljonen har ikke all verdens med sanger men er blant de beste i Norge..
Klanen har utvilsomt et stort reportoar. Bataljonen er dritdårlige, det er Felt Z som skaper livet på Brann stadion. Brann-fansen har likevel kun to sanger som blir syngt, så det er ikke noe særlig prestisje å se opp til dem.
Klanen har utvilsomt et stort reportoar. Bataljonen er dritdårlige, det er Felt Z som skaper livet på Brann stadion. Brann-fansen har likevel kun to sanger som blir syngt, så det er ikke noe særlig prestisje å se opp til dem.
Men hvertfall mange som har mange flere enn klanen. Men føler de kjører de samme sangene på kamp, veldig ofte. Men ser ikke Vålerenga kamp så ofte heller..
Har aldri sagt jeg ser opp til brann fansen. For det første så synger de (flesteparten) bare i medgang, og som sagt veldig få sanger som synges.
Men sier at hvis man ser på lyd, er brann stadion kjent for å være blandt den beste i landet, (i medgang hvertfall).
Så nå jeg sier de er blandt de beste supporterklubbene i landet mener jeg at de synger høyt. Poenget er uansett at man trenger ikke hundre sanger får å lage stemning.
Skulle gjerne sunget "vi lever for Start" mer enn det vi har gjort. Men dettet er uansett ikke det som skal diskuteres i denne tråden :D
frankieboy
13-08-2008, 21:43
Eppo og dere andre forsangere...
Vi man prøve med ny tekst nå til søndag, eller blir det Londsia-teksten?
Jeg synes personlig at LONDSIA - blir litt for mørkt og man får ikke det helt store trøkket med ord med O.. Prøv å rope LONDSIA høyt.. i forhold til STAART.. :-D
Ellers så er vi vel også ferdige med å prate om nedrykket som skjedde i fjor, og som vi ikke vil oppleve i år, og kan dermed se framover mot opprykket..
Jeg tror det hadde vært bra med et tekstbytte her, for melodien er veldig bra!
Fasitsetteren
13-08-2008, 23:52
Ellers så er vi vel også ferdige med å prate om nedrykket som skjedde i fjor, og som vi ikke vil oppleve i år, og kan dermed se framover mot opprykket..
Poenget er jo at vi stiller opp uansett om vi rykker ned eller ikke. Mye greiere det enn bare nevne at vi taper. Et nedrykk står mye sterkere som symbol, er du ikke enig?
Når det gjelder endring på teksten er jeg åpen for å prøve, men synes teksten nå er grei og fin.
frankieboy
14-08-2008, 10:25
Poenget er jo at vi stiller opp uansett om vi rykker ned eller ikke. Mye greiere det enn bare nevne at vi taper. Et nedrykk står mye sterkere som symbol, er du ikke enig?
Når det gjelder endring på teksten er jeg åpen for å prøve, men synes teksten nå er grei og fin.
Enig i at det stod sterkt fram til kanskje nå, men nå skal vi ALDRI mer rykke ned så føler ikke det blir aktuelt lenger. Hører ikke Rosenborg eller Brann ha sanger som handler om nedrykk...
Og så mener jeg at poenget med ord med bokstaven O er vel så viktig. Blir ikke så voldsomt bra trøkk!!
Jeg tror det hadde passet bedre med den nye teksten, men det er dere som er forsangere så det er dere som bestemmer!
Lloyd-SDC
14-08-2008, 14:11
oooo a ooo a ooo heltane fra sørlandet er det vel ganske bra trøkk i
Enig i at det stod sterkt fram til kanskje nå, men nå skal vi ALDRI mer rykke ned så føler ikke det blir aktuelt lenger. Hører ikke Rosenborg eller Brann ha sanger som handler om nedrykk...
Og så mener jeg at poenget med ord med bokstaven O er vel så viktig. Blir ikke så voldsomt bra trøkk!!
Jeg tror det hadde passet bedre med den nye teksten, men det er dere som er forsangere så det er dere som bestemmer!
At Start aldri rykker ned tenker jeg hver gang vi er i Tippeligaen, men kan aldri være sikker med Start.. er litt annerledes i Trondheim og Rbk!
men var vel ikke dette som skulle diskuteres..
Min mening er at "londsia" sangen bør beholdes og synges som den er og ikke forandre noe på denne sangen...
skjønner faen ikke enda at det var så mye trøkk i denne sangen i sarpsborg med 15-20 mann...men på feltet med ihvertfall det dobbelte så hopper alle av får de har ikke noe tro på at denne sangen kan skape trøkk...da tar dere feil
Halvstein
02-09-2008, 14:10
Ja, synes også de kan godt ta litt hardere i... Blir jo bare tull
Fasitsetteren
02-09-2008, 15:12
Kan være verdt å merke seg at bl.a. Hammarby synger denne sangen med høyt trykk.
Kenneth Storberget
02-09-2008, 15:26
Kan være verdt å merke seg at bl.a. Hammarby synger denne sangen med høyt trykk.
Hammarby har litt flere folk på kamp en va vi har da.
Fasitsetteren
02-09-2008, 16:30
Hammarby har litt flere folk på kamp en va vi har da.
Tja, ser man til fjoråret så er det temmelig likt. Hammarby har et snitt på rundt 12 000. Hammarby har også en helt annen mentalitet enn det vi har her, det er vel dét som er den store forskjellen.
Poenget mitt er at denne sangen faktisk trøkker og jeg forstår ikke hvor hatet ligger.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.