PDA

Se full versjon : Bråk på kick?

bmg
01-05-2005, 10:24
klippet fra hordene sitt forum:

Blir nok ikke Kick i morgen,,,,,,,,Har vert et helvettes bråk der i dag, Nazier som kom bare for å fucke, lokale som bare skulle slåss
tror det blir Caledonien istedenfor

Noen som vet om dette stemmer.

Forbanna drittunger hvis det er sant

REBell
01-05-2005, 10:25
Det stemmer hvertfall at det var bråk utenfor Kick uten at jeg kjenner omstendighetene.

UltraGeff
01-05-2005, 10:37
Vel, jeg er i Kr.sand nå. Var ett helvetes bråk på kick i går, en nazigjeng på 10 personer var der bare for å lage bråk, men de ble heldigvis ført bort fra politiet etterhvert. Men som om ikke det var nok, så var det mer bråk utover kvelden, en startsupporter som er med i Menigheden begynte og sloss med folk, men styret i Hordene har fått med seg hvem vedkommende er, så jeg vet ikke hva som skjer videre. Det var sykt mye bråk i byen i går, var nesten engelske tilstander, vi fikk beskjed om å ta av oss supporterutstyr pga alt bråket.
Og det nytter ikke å ringe til politiet, når vi ringte til politiet så la de bare på! ELENDIG AV POLITIET!
Men heldigvis var det mer vennlige folk enn hva det var folk som ville sloss! Men jeg reiser hjem med negativt inntrykk av Kr.sand, synd, men sant. :cry:

Børre Fredriksen
01-05-2005, 10:45
Hørte også om bråket fra flere i går. Var en tur på Uppis. Har desverre allerede fått beskjed om at 15-20 stykker vil fjerne seg fra M feltet i dag på grunn av dette. Om folka går i sivilt eller i gult og svart spiller ingen rolle. De knyttes til vårt miljø uansett. Synd - det er veldig lenge siden sist nå..

Søndag1800
01-05-2005, 10:50
Var helt vanvittig i byen i går, men det jeg satt igjen med var bare positivt.(var da selvfølgelig ikke på kick, og så ikke noe bråk forøvrig) Møtte endel små gjenger som gikk gjennom byen å ropte Start sanger. En hærlig stemning, og tydelig fotball-feber i Kristiansand!
Men selvfølgelig IKKE bra at det ble bråk. Gikk i 12 tia, og det var kanskje etter dette det ble bråk..

UltraGeff
01-05-2005, 11:00
Hørte også om bråket fra flere i går. Var en tur på Uppis. Har desverre allerede fått beskjed om at 15-20 stykker vil fjerne seg fra M feltet i dag på grunn av dette. Om folka går i sivilt eller i gult og svart spiller ingen rolle. De knyttes til vårt miljø uansett. Synd - det er veldig lenge siden sist nå..

Fjernes de pga bråk i byen i går ? eller andre grunner ?

Billy Bright
01-05-2005, 11:13
NAZIGJENG?????

Neppe! Det er lov å være kortklipt uten å være nazi da vettu..

..uten at jeg kjenner omstendighetene rundt det som skjedde i natt :roll:

UltraGeff
01-05-2005, 11:14
Det var Nazigjeng! Fikk det bekrefta av lokalfolk, elns.

Billy Bright
01-05-2005, 11:18
vel, jeg kjenner en del av gutta og vet et ett par av dem er skins. Men de er anti-fascister/rasister..

Rolling stones
01-05-2005, 11:38
Nå kjenner ikke jeg til omstendighetene til bråket i går, men litt knuffing er vel ikke mere enn det skal være før en toppkamp mellom to rivaler :wink:

Alt jeg fikk med meg var at dette ga meg assosiasjoner til storhetstiden på 80 tallet :lol:

Men regelrett slåssing er naturligvis ikke akseptert!

KARDINALEN
01-05-2005, 12:22
UltraGeff:jeg var utenfor kick i går kveld/natt,det var kun jeg presiserer kun 2 som var "NASISTER" å har ingenting me supporter klubben å gjøre,hvor disse 2 kom fra aner jeg ikke!!!!!man må jo få lov å vare snau klippt på hode uten å være nasist,eller hva?

det som skjedde inne på kick,kan man jo dele skylden litt mellom begge "gruppene",stemmenigen var til tider svært amper og viss jeg ikke husker feil så skulle viking ultras komme å ta oss!!!!!

viss vi ikke kan tåle litt god gammal neve slåss kamp,da har vi blitt for snille!!!!

litt uheldig er det at en fotograf fra Fevænnen var tilstede å fikk tatt endel gode bilder.......

gjort er gjort,vi kan ikke rette opp i det så bare glem det å heller bruk energien deres på å heie fram GUTTANE våres i gult å svart....sees på stadion...... :twisted: :evil:

Billy Bright
01-05-2005, 12:41
word.

theMan
01-05-2005, 15:37
For dårlig å ikke kunne la hver å skape et slikt rykte.

FUCK OFF SLÅSSKAMPER.

tossa
01-05-2005, 15:57
eg tror isje d va viking ultras så sko ta någen du. fordi viking ultras e tifo gruppå t vikinghordene å består av fålk så ikkje konne drept ei flua.

tror d må ha vert någen andre du. kansje casuals??

sava
01-05-2005, 16:22
For og si det sånn var det bråk over hele byen igår...
:roll:
Var på hamre.. slosskamper ca hele tiden og var start-supportere som lagde bråket. Men de gikk etterhvert.. men var villt hele kvelden. Da andre ungdommer som lagde bråket...

St Peter
01-05-2005, 17:25
Et profilert Start Ultras medlem og også styremedlem i Menigheden ble observert i full slåsskamp, blodig og oppbanket på Kick i går.

På tide at styret i Menigheden feier litt for egen dør? Hvis flere Start Ultras var inkludert i slåssingen, forventer jeg at de involverte blir utestengt fra Menigheden og felt M på Stadion for evig og alltid!

Hvorfor er det alltid noen som skal ødelegge?

REBell
01-05-2005, 21:42
Personen du sikter til er ikke endel av styret i Menigheden nå.

Qsctm
01-05-2005, 21:45
Utestengelse??? Dette har vel ingenting med menigheden å gjøre!!!
Folk må vel få lov til å gjøre hva man vil på en lørdagskveld uten å være redd for å bli kasta ut av supporterklubben

sava
01-05-2005, 22:00
Enig, han bør ikke bli utestengt! Og tror ikke menigheden skal blanne seg så mye oppi saken, synes det er greit med litt "knuffing" før en storkamp og nesten sagt lokal oppgjør som dette var.

St Peter
02-05-2005, 00:00
viss vi ikke kan tåle litt god gammal neve slåss kamp,da har vi blitt for snille!!!!

Hva er dette for en barnslig og amatørmessig holdning?

Jeg synes helt klart at oppførselen her er av en karakter som går ut over Meninghedens navn og rykte og bør få følger! At det er ute på byen på en lørdagskveld er jo så, men her har man tatt seg inn på et arrangement arrangert av bortelagets supportere for å lage bråk.

Noen her sier at man ikke skal utestenge noen. Neivel? Så da er det også greit og akseptert at medlemmer av Menigheden kan stå på vår tribune og kaste stein på dommer og bortelagsspillere??

Nei her må det skjerpings til!

Pave Børre den første: Dette må du ha en mening om!

Personlig mener jeg at den fysakken jeg henviser til bør (dersom man skal bruke Menighedsterminologi) LYSES I BANN. (Fratas medlemskap i Menigheden)

Jeg synes ikke vi skal ta lett på oppfordringer og utøvelse av vold i vårt miljø! Snarere synes jeg vi skal legge ned ressurser i å bekjempe det med alle midler!!

Hva mener dere andre?

REBell
02-05-2005, 00:03
Følgende er sendt ut tidligere idag:

PRESSEMELDING

Menigheden - IK Start supporterklubb og Viking Hordene er informert om at det var slosskamper mellom supportere til Start og Viking på utestedet Kick i Kristiansand Lørdags kveld.Det har vært dialog mellom utestedet og supporterklubbene.

Menigheden og Viking Hordene tar sterk avstand fra vold i tilknytning til supporterarrangementer og i forhold til fotball generelt og beklager at enkelte supportere var involvert i slagsmålene. En håndfull supportere har desverre klart å ødelegge for flere tusen vanlige supportere som ikke ønsker å bli assosiert med slike episoder.

Begge supporterklubbene vil undersøke nærmere hva som skjedde for så å vurdere tiltak rettet mot de involverte enkeltpersonene i supporterklubbene.

Rune Oftedal - pressetalsmann Viking Hordene
Børre Fredriksen - leder Menigheden

klokkeren
02-05-2005, 00:40
Ohhh my GOD...... Slossing natt til 1 mai. Det må være første gangen i historien. Menigheden/Ultras som skapte liv..... er det totalt skivebom å si at det også er første gangen?

Folkens nå må dere våkne. Vi lever i 2005 og selvfølgelig er det særdeles beklagelig at det ble en nevekamp eller ti. Hvorfor er det "våre" supportere som får skylden? Selv kjenner jeg noen siddiser som var i byen denne helga. Ble truet med litt av hvert om jeg traff dem på byen. De var gira på slossing de også. Så å gi noen skylda uten å vite hva som har skjedd er jo helt sinnsykt latterlig.

Riktignok var det ett element som bekymret meg under/før/etter kampen i dag.... en boot boys sammen med våre medlemmer. Tror det er vanvittig mye smartere å ta bort slike elementer enn å henge ut noen som kanskje bare har forsvart seg i en truende situasjon. For selv om vi er i menigheden så har vi vel lov til å forsvare oss selv om 100 stykker kommer for å banke oss?

Nei, jeg var ikke på kick. Var faktisk ikke i byen i det hele tatt. En ting er i alle fall sikkert gresset er ikke grønnere på den andre siden.

UltraGeff
02-05-2005, 02:18
Vi var gira på slossing ? Vi koste oss helt til det kom en gjeng idioter inn på kick og startet å kaste ølglass på folk, det verrste var at det var damene de kasta ølglass på. Vi hadde allerede vært der i noen timer uten noe som helst bråk, men var når de folka kom at alt starta. Når politiet kommer til oss kl. 02:00 på natta og sier at vi må ta av oss Vikingdraktene, ja, da er ikke alt som det skal være. Og politiet i Kr.sand får ta sin del av skylden, vaktene på kick også. Han ene som var en av "Verrstingene" inne på kick, han ble kasta ut i 5 min, så fikk han komme inn igjen, det første han gjorde når han kom inn igjen det var å slå til en Vikingsupporter. Og når vi ringte til politiet så la de bare på, de sa bare "er vaktene på kick sin jobb" men etter ca en time så fant de ut at det ikke bare var vaktene på kick sin jobb, for da hadde det gått nok så langt! :roll:

Billy Bright
02-05-2005, 02:31
Piss off din bonde! gå hjem til mamma og grin!

5-2 bønder! 5-2!!!

UltraGeff
02-05-2005, 02:34
Hva er det som feiler deg? synes du det er gøy med slossing ?

Når jeg kommer med saklig kritikk, så er vel ikke det noe grunn til og si "Piss off din bonde"

Billy Bright
02-05-2005, 03:01
Har du ikke noe annet å gjøre enn å skrive piss på forumet til andre lag?

Få deg et liv, piss off!

Supporteren
02-05-2005, 03:05
Tviler på at det så mange uskyldige involvert her.

5 - 2! Vi knust bønda 5 - 2 ! :twisted:

KARDINALEN
02-05-2005, 08:21
st.peter: kall det va du vil,kunne ikke brydd meg en TØDDELL om va du mener......

stemmingen på KICK var amper fra første sekund,og det er vi ikke skyld i sjøl,Viking horden eller ultras etc. de var like møe involvert,hvor disse ølglassene ble kasta vet ikke jeg,sikker du var på samme plass?

:twisted: :evil:

jensm
02-05-2005, 11:07
Selv om stemninga er amper, så går det vel an å unngå slåssing?
Idioter fra begge leirer.

Skal menigheden vokse så MÅ slikt unngås.

Og hva skal man gjøre når det begynner å lukte bråk? Joda, trekke seg stille unna. DA får man respekt. Ikke der og da, men skryt i media fra politiet. Det er det vi trenger.

Og når det gjelder menighedsmedlemsskap, så regnes vel supporterarrangementer med som opptreden for menigheden, så dermed burde vel dette få konsekvenser for dem som var med på bråket.

Trodde vi var ferdige med dette, og at dem det gjaldt hadde vokst fra seg fjortistendensene.

Skuffet.

Selv om Børre og en fra hordene sender ut hyggelig pressemelding, så er likevel skaden skjedd. Vi er fortsatt harry, vi sloss enda.

Hva vil styret gjøre med dette?

UltraGeff
02-05-2005, 11:32
Har du ikke noe annet å gjøre enn å skrive piss på forumet til andre lag?

Få deg et liv, piss off!

Vel, jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe vondt om start her, så jeg forstår ikke helt hva jeg har skreve/gjort galt. Men om du føler deg truffet av noe jeg har sagt så beklager jeg det.

Billy Bright
02-05-2005, 12:14
Jensm: Hver gang det skjer noe er du forbanna stor i kjeften på nettet. Men på stadion gjømmer du deg bort. Og når du var talsmann for TB, viste ingen hvem du var.

Det var ikke et supporterarrangement, kick var åpent for alle.
Så det du sier er at om jeg eller noen andre medlemmer av menigheden havner i slosskamp på byen så bør vi ekskluderes?

Og hvis du mener at alle som var involvert på lørdag bør utestenges så blir det veldig, veldig dødt på stadion.
For 500 jensm-er på m-feltet, ja det kan dere tenke dere sjøl... :roll:

PS! kjenner ikke omstendighetene for bråket på kick

UltraGeff
02-05-2005, 12:17
st.peter: kall det va du vil,kunne ikke brydd meg en TØDDELL om va du mener......

stemmingen på KICK var amper fra første sekund,og det er vi ikke skyld i sjøl,Viking horden eller ultras etc. de var like møe involvert,hvor disse ølglassene ble kasta vet ikke jeg,sikker du var på samme plass?

:twisted: :evil:

Ingen fra Ultras-gjengen til Hordene var involvert i bråket på kick! Vel, kanskje Hordene var like mye involvert, men var hvert fall ikke vi som starta det.

Palle
02-05-2005, 12:30
Ingen fra Ultras-gjengen til Hordene var involvert i bråket på kick! Vel, kanskje Hordene var like mye involvert, men var hvert fall ikke vi som starta det.

Ja, la oss ta "det var han som begynte"-diskusjonen, dere! Pinlig..... :oops:

Notch Johnson
02-05-2005, 12:49
Latterlig diskusjon egentlig.

Begge supporterklubbene beklager hendelsen, og hvem som starta får vi aldri vite.

Noe av visjonen med å skifte navn fra Tigerberget til Menigheden var vel å bli kvitt dette rølpete rykte som TB hadde...?

say no more...

Pastor
02-05-2005, 12:50
Det er mulig at det er meg som begynner å bli gammel, men jeg skjønner ikke helt vitsen med denne oppførselen til noen av medlemmene i Menigheden i helgen. Jeg var ikke tilstede på Kick og har ikke sett det som skjedde, men har nå hørt en del historier.

Hvis dere Ultras (for det er jo dere det handler om) skal være ærlige, så gikk dere ut på byen på lørdag for å finne bråk. Dere var først innom Uptown for å speide etter noen blå dere kunne smelle til, og da dere ikke fant noen der gikk dere ned til Kick.

Gudene skal vite at det er en del hjernedøde mennesker blant Viking-supporterne også. Bare så synd at det virker som om vi har flere.

Bortsett fra sitringen i kroppen over å ha slått til noen Viking-supportere og å ha opponert mot politiet, hva ønsker dere å oppnå?

At vanlige, uskyldige Start-supportere nå må reise til Stavanger i frykt for å bli angrepet av Vikings supportere?

Om dere tror at slik oppførsel er nødvendig for at Menigheden skal ha kred i supporter-Norge, så tar dere feil. La casuals'ene i Brann og VIF slåss seg i mellom. Ikke bland oss inn i dette!

Hvis dere hadde tatt en kikk over dem som sto på Menighedens tribune i går (se f.eks. på opptaket fra Canal+), så ville dere ha sett at denne gjengen egner seg svært dårlig til å dra i krigen med. Bortsett fra dere selv og en liten gjenværende gjeng av veteraner, består Menigheden av svært unge gutter og jenter som har svært lite å stille opp med i en eventuell slåsskamp i Stavanger eller hvor det måtte være.

At et par av dere ser ut til å ha en slags pervers glede av å bli lagt i håndjern - enten det nå er på Englands-båten, i Liverpool eller i Norge, er greit nok for meg bare det ikke skjer i forbindelse med Menigheden.

Og ikke ta den der med at dette ikke har noe med Menigheden å gjøre. Jeg kjenner ikke navnene til alle dere 10-15 som var med på dette på lørdag, men 5 av dere var ihvertfall på tribunen i går. Var det helt tilfeldig at denne gjengen samlet seg på lørdag kveld? Var det helt tilfeldig at turen først gikk til Uptown og så til Kick? Var det helt tilfeldig at dere slo folk fra Stavanger i trynet og ikke folk fra Vennesla?

Og ja: Jeg har selv vært innblandet i diverse i anledning Startkamper. Men jeg er nå over 30. Det samme gjelder de fleste av dere. Grow up, for fuck's sake!!!!

klokkeren
02-05-2005, 12:51
Må si at jeg heller ikke er så veldig happy med slossinga, men det må jo to parter til for å lage en slåsskamp. Var ikke på kick, men jeg kan jo si at jeg uansett ikke hadde havnet i slosskampen for om noen hadde slått meg hadde jeg gått.

Om ikke viking hordene gjør noe så bør vel heller ikke Menigheden foreta seg noe... Det mener da jeg.

Palle
02-05-2005, 13:06
Må si at jeg heller ikke er så veldig happy med slossinga, men det må jo to parter til for å lage en slåsskamp.

Feil, mener jeg. Det trengs én idiot for å starte en slåsskamp. Blir man slått umotivert av en idiot som er ute etter bråk, krever det mer enn en gjennomsnittlig mann for å forhindre en slåsskamp.

Men godt å se at noen tør konfrontere disse "tøffingene" :lol:

klokkeren
02-05-2005, 13:28
Mulig jeg er en pasifist når det kommer til vold. Ja jeg er stor(ikke sterk) og mange som vil slåss med meg. Har heldigvis ikke vært i noen slosskamp og håper jeg slipper det i fremtiden. Skal på Vikingkampen, men jeg skal ikke få bank, så jeg blir nok edru på den turen da jjeg også slik som Pastor mener at vi nok får trøbbel. Det er dette som er synd. for folk som ikke vil sloss blir dratt inn i noe de selv ikke ønsker.

Når det er sagt så går jeg selv med Ultras. Kan ikke si at det er noen mere krigersk stemning over dem enn det det var på Up-Town for 1-10 år siden. Ja, noen av de i Ultras er kanskje blitt lagt i jern på diverse turer, men jaggu det ble noen ifra hordene au. En av Vikings sponsorer ble lagt i jern pga bråk. Så det er flere supportere som skal være flaue over sin egen handling.

Lærer vi noe av dette lurer jeg på.....

Supporteren
02-05-2005, 13:59
Politiet synes saken har blitt overdrevet:

http://fotball.aftenbladet.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=77757

Vi setter strek over dette.

Pastor
02-05-2005, 14:01
Menigheden Supporterklubb bør ikke sette en strek over dette. Det kunne vært interessant å høre hva styret har tenkt å gjøre med denne saken.

sava
02-05-2005, 16:01
Sett strek over dette nå!
Fylla har skylda :wink:

Pastor
02-05-2005, 16:09
Hmmm. Lurer på hvem dette kan være:

"såg han i grønna tsjortå han sko isje på kamp ,bare sloss. han kom rett mod meg og en kompis,eg va livredde. dette va samme person som va nere på kick om natta. nei kr.sand dreid seg ud der."

"Han i den grønna t-skjortå som fyrte opp så jævligt stod med de andre i menigheten på kampen han. Va kje vanskelig å finna han igjen blant de gule."

"Stemme det, såg han eg og. Faen for någe patetiske idioter, greit di sloss me folk så vil sloss men å begynna å slå laus på folk så bare reise på tur for å ha det gøy blir feil. Å eg såg di på vei til stadion og, der sto di å prøvde å fyra opp alle vikingsupporterne så gjekk forbi, i tillegg t å hiva rundt på ølglass. "

Noen vi kjenner?????

UltraGeff
02-05-2005, 16:53
Vi måtte løpe bort fra vedkommende på lørdagen, mannen var jo helt syk, var utrolig skremmende :?

Billy Bright
02-05-2005, 18:15
Noen vi kjenner?????

hm, en fra stimen kanskje? atti? :shock:

Kjakan
02-05-2005, 18:36
Spesielt til Ultrageff

Man står selvsagt fritt til å mene at vi som var involvert i noen episoder på Kick er idioter, men man bør passe seg for å stemple folk som nazister. Det er veldig langt i fra sannheten!
Jeg tar det særdeles ille opp at man blir satt i bås med folk man avskyr mer enn noen andre. Og på hvilken bakgrunn? Klesstil, eller at man er snauklippet? Du viser den samme uvitenheten og forutinntattheten nettopp slike idioter er representanter for. Slutt med det! :evil:

Forøvrig må jeg si at de småepisodene man var involvert i, eller bevitnet, ikke var av alvorlig karakter. Slike ting hører med når erkefienden kommer på besøk, og er ikke annet enn et ekstra krydder til en spesiell begivenhet. :P

Palle
02-05-2005, 18:56
Forøvrig må jeg si at de småepisodene man var involvert i, eller bevitnet, ikke var av alvorlig karakter. Slike ting hører med når erkefienden kommer på besøk, og er ikke annet enn et ekstra krydder til en spesiell begivenhet. :P

Ja, enhver fotballkamp blir bedre av noen blåveiser og litt neseblod.....

Jeg mener dere som ser på slike "småepisoder" som en positiv ting har en litt skrudd sans for underholdning.

PS! Jeg aner ikke hva som skjedde på Kick og trekker gjerne tilbake dette innlegget hvis det viser seg at episoden ikke inneholdt vold av noe slag.

sava
02-05-2005, 19:02

Ja, enhver fotballkamp blir bedre av noen blåveiser og litt neseblod.....

Jeg mener dere som ser på slike "småepisoder" som en positiv ting har en litt skrudd sans for underholdning.

PS! Jeg aner ikke hva som skjedde på Kick og trekker gjerne tilbake dette innlegget hvis det viser seg at episoden ikke inneholdt vold av noe slag.

Helt enig :D hehe...

Kjakan
02-05-2005, 19:08
Samme det. Forstår jo at man er på kollisjonskurs med opinionen her, og ser lite poeng i å fortsette diskusjonen. Skulle egentlig bare få frem budskapet som gikk på nazisme/rasisme. En ting står vi sammen om "gi rasisme rødt kort"!
Helt greit for meg at ikke alle deler min "skrudde" sans for underholdning.

Meihack
02-05-2005, 20:21
jeg såg oxo han i den grønne T-skjorta på vei opp til stadoen, - han virket helt rabiat, og gikk "rett i strupen" på en ikke særlig stor vikingsupporter... og ville vite hvor en eller annen viking supporter var... og dytta og forsøkte å få til bråk var noen der som prøvde å roe ham ned, og holde ham borte, men det virket ikke lett...

han var virkelig et "dra til-tryne" ( en som en ønsker /synes fortjener å få bank ) men ingen av oss var interessert i noe slossing...

var t o m ei voksen dame (lokal) som kommenterte oppførselen hams, og da fløy han nærmest på henne oxo... heldigvis fikk noen dratt ham vekk...

for ID så kan jeg nevne at han gikk som andre har skrevet i en irr grønn T-skjorte, og hadde mørke plugger i øreflippene (utvidede hull/pieringer) på ca 1,5 cm ? størrelse og han var etter hva jeg husker snauklippet/barbert, samt hadde en tynn stripe skjeggvekst mener jeg å huske....

Virker som en person som IKKE burde får tilgang på noen fotballstadioner... håper dere kan finne ut for deres del hvem han er, og følge med ham...

ellers takk for kampen, vi håper å få hevnet oss i Stavanger (selvsagt vha godt spill på banen, og ikke med vold)

UltraGeff
02-05-2005, 20:27
Spesielt til Ultrageff

Man står selvsagt fritt til å mene at vi som var involvert i noen episoder på Kick er idioter, men man bør passe seg for å stemple folk som nazister. Det er veldig langt i fra sannheten!
Jeg tar det særdeles ille opp at man blir satt i bås med folk man avskyr mer enn noen andre. Og på hvilken bakgrunn? Klesstil, eller at man er snauklippet? Du viser den samme uvitenheten og forutinntattheten nettopp slike idioter er representanter for. Slutt med det! :evil:

Var jo lokalfolk som sa det var en nazigjeng, sa jeg jo.

theMan
02-05-2005, 20:47
WORD.

Kjakan
02-05-2005, 21:44
Og du biter på! Makan til naivitet!
Ikke spesielt gjennomtenkt å gå ut på forumet og proklamere slike løgnhistorier uten å ha en mer troverdig kilde.

Supporteren
03-05-2005, 00:06
For at en fyr virker skummel er ikke særlig grunn til å utestenge ham. :shock:

Har denne "skumle fyren" i grønn t-skjorte gjort noe da?

vidsyn
03-05-2005, 00:23
Så hele opptrinnet da hordene gikk forbi kråga opp mot stadion, joda, enig at hr.grønn t-skjorte var unødvendig hissig og burde holdt seg for god til den oppførselen, greit hvis han hadde møtt supportere fra stavanger som også hadde lyst på en nevekamp, men å skremme yngre folk/folk som ikke var ute etter bråk (dvs.de aller aller fleste) er jo bare patetisk.

Men man skal ikke beskylde folk for å være nazi pga hårfrisyren, det går faktisk ann å være en pøbel uten å være nazi..

slink
03-05-2005, 01:08
99% av de som sier noe her har ikke vært inne eller utenfor på kick!
Nazi gjeng på kick, hmmmm når i helvete blei en hip-hop'er nazi!!
At d blir bråk natt til 1. mai er d rart? NEI!! når viking kommer klart d blir bråk! d viste jo alle! Viking fansen stod i ganga å i døra på kick å viste fingeren og kasta ting på oss! er d rart at folk blir irritert!
Vaktan sa jo sjøl at d var like mye Viking supporterene sin feil!

Vist dere fjerner ultras fra M feltet så må vi vell ha Kjell som forsanger!
da blir d liv!

jensm
03-05-2005, 01:12
Billy Bright:
Er jeg usynlig synes du? Javel, du om det. Siden du tydeligvis ikke fulgte med, kan jeg opplyse deg om at jeg var "talsmann" i noen måneder, da Kai gikk av med pappaperm. Var på tv noen ganger og litt i avisen.

Og ja, jeg er nok svær i kjeften av og til, men det er jeg ikke bare på forumet.

Når det er sagt, er det ikke vanskelig å skjønne hvem han med den grønne skjorta kan ha vært. Og det vet du også. Aner ikke Billy, hvem du er (anonym på forumet) men antar du er ultras du også. Det har vært deilig stille fra ultras på "bråkfronten" lenge nå. Tydelig skjønte folk alvoret, at det var på tide å ligge litt lavt. Blir derfor skuffa når det blir bråk igjen, og slik jeg har forstått det var det ganske unødvendig å gjøre litt supporterypping til noe mer enn det.

Jeg blir bare litt oppgitt når ikke ultras kan skåne seg selv og hele Starts supporterklubb ved å snakke litt fornuft til dem som alltid havner i bråk. Ingenting vondt mot noen av dem, de er greie gutter. Men enkelte havner litt lettere i en slosskamp enn andre. Alle tåler ikke litt morobrus like godt ser det ut til.

Når det er sagt: Hvis ikke ultras klarer holde styr på sine egne, da synes jeg det er på plass med konsekvenser. Ellers synes du det er greit at noen ganske få skal sette hele Menigheden i dårlig lys? Du har vel selv sett fevennens halvside. Det hjelper fint lite at Børre unnskylder seg. Folk leser ofte bare overskriften, og tenker med en gang at Menigheden tydeligvis ikke var noe bedre enn TB, og at heller ikke Starts supportere er fri fra pøbler.

Litt taktisk tenking fra enkelte hadde vært veldig greit.

Joda, det skal yppes og fyres før en god rivaliserende kamp. Men det går ei grense. Slossing tiltrekker media og politi raskere enn noe annet, og blir med en gang en båssetting av hele supporterskaren. Tragisk, men sånn er det.

Det vil alltid være noen som lager bråk, det er sant. Men min "svære kjeft" synes ikke det i seg selv er grunn nok til å godta det.

Ingen har vondt av utestengelse for feks to-tre kamper.

Hvis jeg tar grundig feil, og ikke dette var noen fra ultras, så beklager jeg mitt innlegg sterkt. Men jeg har en mistanke. Fordi ultras plutselig blir så beskyttet på forumet. "Alle for en og en for alle" er velkjent i ultras. Men jeg sier som jeg har sagt til ultras før: Det er feigt ovenfor resten av Menigheden å beskytte de som stadig lager trøbbel.

Apropos stadig lager trøbbel: Det var skikkelig lenge siden nå. Jeg er litt oppgitt, for jeg hadde håpet vi slapp noe mer.

Men det skal ikke mange slike episoder til før også Menighedens medlemsantall raser. Det ønsker vel ikke du heller, Billy Bright?

Billy Bright
03-05-2005, 01:54
Jensm:
Poenget mitt er at du går ut å kaller folk for idioter uten å vite hvem de er. Jeg kjenner ikke deg, men har lagt merke til at du ofte går veldig hardt ut på nettet. Er mange keyboard warriors her, hvis du/dere synes folk er idioter, så gå hen å hook tak i de på tribunen og fortell hva du/dere mener.

Som kardianalen skrev: hvis man ikke kan tåle litt god gammel nevekamp mellom rivaliserende supportere er det blitt altfor snilt. Det kommer jeg til å stå for til den dagen jeg dør.

Og pastor: hva er verst, å sloss med drakt eller uten drakt?
Vi vet vel alle hva du foretrakk på 90-tallet, så spar oss for moralprekenen. har hatt stor respekt for deg, og har det fortsatt, men kom an!!

klokkeren
03-05-2005, 08:46
Nei, dette blir for dumt. Nevekamp mot motstanderenes supportere er ikke greit. Samme f... hva dere sier. Om du er kardinalen, mr. grønn skjorte eller stor og feit som meg så er det å langt under beltestedet å si at det er greit og sloss.

Skjerp dere folkens

Pastor
03-05-2005, 09:37
Billy Bright. Er ikke helt sikker på hvem du er, men jeg tror jeg vet det. Send meg en PM!

Ellers er det jo sant at det var slåsskamper også tidligere. Men det var som du selv sier for 10 år siden. Vi er nå i 2005 og Børre og resten av styret jobber hardt for å bygge opp en supporterklubb som skal favne om det store flertallet av fotballinteresserte på Sørlandet. Det er derfor ødeleggende når gjengen deres unødvendig fucker opp stemningen før kampen.

Jeg mener fremdeles at det er en menneskerett å forsvare seg, om man blir angrepet. Og dersom andre supportere starter en slåsskamp, skal jeg selvsagt bli med. Men forskjellen mellom meg og dere er at jeg ikke ser poenget i å være den aggressive part. Faren her er jo at helt uskyldige Start-supportere får rundjuling neste gang vi er i Stavanger.

Om dere er så jævla tøffe og absolutt må ha ut litt aggresjon, har jeg egentlig mer sans for opplegget til engelske og nederlandske casuals som ringer og avtaler en slåsskamp på en eller annen parkeringsplass. På den måten blir ingen uskyldige innblandet. Men det kan vel hende at det er andre grupperinger innen supporter-Norge som har mer erfaring enn dere på dette området....

Keiko
03-05-2005, 10:32
Slutt å skyld på hverandre! Tipper begge partene var like gode!!

Var selv ikke tilstede under noen av trumultene, så hvem eller hva som gjorde et eller annet driter jeg i!

Det jeg er opptatt av er at Ledelsen i Menigheden gjør noe med dette!! Vi vet alle hvem av våre medlemer som var innblandet er! Dersom ikke ledelsen tar noen upopulære avgjørelser her, ja så er vi tilbake 3 år i tid! Menigheden vil da bli assosiert med dette, akkurat som vi i Tigerberget ble!
Vet ikke vilke sanksjoner som må til, men noen kampers utestengelse er ikke å ta for hardt i!
La media få vite at vi ønsker å være en supporteklubb for ALLE!!!

Rolling stones
03-05-2005, 13:08
Får egentlig helt nok av denne diskusjonen!

Om 3-4 stk får noe for mye innabors og det blir litt bråk natt til 1 mai pga litt for mye alkohol så er vel ikke akkurat det noen bombe!

Såvidt jeg har fått med meg gjennom fevennen så er det vel egentlig bråk en eller annen plass hver eneste helg i byen, uavhengig av om det er fotballkamp eller ikke. Og denne helgen var det i tillegg 1500 vikingsupportere, så at det også ble en og annen slåsskamp i byen kan da umulig ha kommet som noen bombe!

For min del så traff jeg bare hyggelige Vikingsupportere som var på tur for å ha det gøy. Det samme har jeg å si om Startsupportere!

Vi var altså 12 200 publikummere, og såvidt jeg har fått med meg ikke en eneste slåsskamp på søndag! Syntes egentlig det i seg selv vitner om at supporterbråk er tilnærmet ikke eksisterende!

Gimse
03-05-2005, 13:50
Jeg har forstått at det har blitt godt overdrevet i avisene, denne slossingen natt til søndag. Så akkurat det skal jeg ikke begi meg inn på.

Det jeg mener er helt på trynet, bak mål og på jordet er at noen her inne klarer å prestere å mene at det er ok at det er slossing. Jeg ser ikke poenget her. Hvorfor skal det være ok å sloss? Fotball og slossing har overhodet ingenting med hverandre å gjøre, uansett hvordan en vrir og vender på det.

Jeg hadde selvfølgelig forsvart meg hvis jeg hadde blitt angrepet av f.eks Viking-fans, men jeg ser ikke poenget i å være den agressive part. Og om jeg i tilfelle skulle blitt angrepet, så forsvarer jeg meg på lik linje uavhengig om det er fans fra rivaliserende fotballklubber, eller om det er en lokal helt som tøffer seg.

Jeg tror vi skal ta en rolig runde på kammerset og få vite hva som egentlig hendte. La vær å høre på hva Fevennen skriver, er ihvertfall et godt utgangspunkt. Også kan vi sikkert klare å la være å sloss i fremtiden, med mindre vi selv blir angrepet da.

Og disse episodene med vår alles kjente "grønne t-skjorte", skjedde de på søndag eller lørdag?

Supporteren
03-05-2005, 15:08
Jeg så denne gjengen og denne "Mr. Grønn Skjorte" utenfor Kick på lørdag. De stod utenfor og sang Startsanger, og det syntes jeg var stilig. Vi må jo vise dem hvem sin by det er. Hadde lyst til å bli med dem selv.
Det var littegranne knuffing helt i Starten, men bare småtterier.
De stod og sang en stund, så kom politiet og de måtte gå vekk derfra.
Så gikk de rolig, syngende, vekk.

Så kom jeg forbi Kick senere utover natta, og da hadde det vært litt bråk.
En Startsupporter var litt blodig, men jeg så ingen andre. Denne såkalte "gjengen" var ikke her da. Jeg skulle kjøre ham, og da vi labbet mot bilen ble vi forfulgt av en Viking supporter i dress, som fulgte med hvor vi skulle, og som hadde planer om å ringe til kameratene sine for å si hvor vi gikk. Jeg fikk tydelig inntrykket av at det var noen som ville sloss. Han skjønte han ble avslørt da jeg stirret på ham, så gav jeg ham fingeren, og så viste han tydelig med armene at han var klar for slosskamp. Så dukket det opp flere personer bak ham. Da stakk vi inn i bilen og kjørte.

Så, det jeg så var at denne "skumle gjengen" laget ingenting bråk,
de bare sang og skapte liv. Bra gutter!

klokkeren
03-05-2005, 15:18
For jeg liker å omgås disse personene, men ser jo samtidig at for en supporterklubb i medgang så er nevekamper særdeles uheldig. Mr.grønn skjorte er verdens snilleste bare han får spille FM eller CM..... Ingen av oss kan si at de er en gjeng med drittsekker fordi de var i trøbbel, men situasjonen var særdeles uheldig spør dere meg.

Synging er bra, nevekamp er ut :)

Alf Qaida
03-05-2005, 15:19
Til opplysning; Denne "saken" tar styret selvfølgelig tak i. Det er allerede begynt med å finne ut hvem, hva, hvordan etc... Så det jobbes med det! Hva som vil skje og hvem, kan jeg ikkje på nåværende tidspunkt svare på. Men AT det skjer noe, det er jeg helt sikker på.

UltraGeff
03-05-2005, 15:19
Tar dette var vårt Hordeneforum

Ja, det var takket være en bruker her på forumet som ikke er medlem i Hordene som sørget for bråket på KICK.

Han har provosert Casuals fra Kr.sand i lang tid og arrangerte et møte på Kick. Der uskyldige Vikinger ble offer for hans opptrinn.

Vi har fullt navn på han og det jobbes hardt i flere kanaler med denne saken !!!!

Egentlig ganske dumt, men det beviser også at det er Casuals i Kr.sand, noe som vel heller ikke er så bra ? Og han som skrev dette er styremedlem i VikingHordene. Helvetes Casuals altså, men uansett, er like dumt å provosere de. Har kun en ting og si om han Vikingsupporteren som har provosert de, HELVETES IDIOT!

sava
03-05-2005, 15:20
Skal være litt sånn før en storkamp: P
hehe...

Min mening

Scally Scouse
03-05-2005, 15:34
Det var da ikke store greier. Vi var 10, viking-horden var 150 på kick. Et par kompiser fikk seg et par på tryne. Mr.grønn, som ikke var in fckn green da, han dro med seg andre ut. På vei ut, haglet det med det meste. Hilser atter en gang pent tilbake til han lange viking-supporteren med øredobber. Han sa at det ble helt feil, det på kick. Traff han før matchen også.Vi stod og sang utenfor. Mr grønn kjente igjen et par stykker på vei til stadion fra kvelden før. Han minstemann av horden, han tok løpefart, på vei ut, og ville sloss. Han gikk i bakken når han møtte vaktene sine store sterke armer. Spurte han om det var så smart?
Vi stod og sang utenfor, fikk beskjed fra purken om å flytte oss. Hvilket vi gjorde. Så får horden tenke etter, hvor mange av oss "bråkmakere, casuals, nazer", ja, gudd faen ved å alt vi er nå...som fightet på kick, da det smalt på natten?
Dont even fckn like green, men plagg må man jo ha...
Men si meg, når det hagler med never, hva gjør man da? Ikke tenkt å skrive at det var ikke noen av oss som slo først, men sånn er det. Horden har sikkert en annen historie...

Billy Bright
03-05-2005, 18:42
Er selvfølgelig enig i mye av det du sier. Men denne saken er jo blåst ut av alle proposjoner.

*500 fulle bønder i byen. Det var slosskamper overalt (ikke fotballrelaterte).. Noe som slettes ikke er uvanlig på natt til 1.mai

*tro meg, ingen er ute etter å lage bråk. alle elsker Start over alt på jord, og det er selvfølgelig kampene som betyr noe!

Jeg håper virkelig alle parter kan legge denne saken død nå.
Vi har alle samme misjon, å støtte Start til seier og seriegull!

Innser at jeg ordla meg litt feil i tidligere innlegg, og ingen må tolke mef derhen at jeg mener vold og fotball hører sammen.

Men det som skjedde i helga var ikke fotballvold, bare en vanlig fyllerøre.

Beste hilsner

mr_harald
03-05-2005, 19:45
Må si meg enig med de som sier at denne saken er blåst opp på en helt idiotisk måte! Selv var jeg ikke på Kick men kjenner et par av de som var der. Vet at de er Start supportere på sin hals og det er noen av disse gutta som er med å lage litt liv på kampene (da tenker jeg ikke på slossing), og dersom noen skulle finne på å utestenge noen av disse, ville dette vært et enormt tilbakesteg for Menigheden som supporterklubb. Det hadde liksom ikke vært så fet med en supporterklubb hvor ingen sang og Tifo var et fremmedord?

Jaja, Vi banket iallefall bøndene på fotballbanen!

andre89
03-05-2005, 19:47
det er jo blitt skrevet at brann folket skal laget et helvete oxo..
hehe, gleder meg :)

vidsyn
03-05-2005, 19:52
Har et forslag til alle sloss glade ultra's, istedenfor å dumme seg fullstendig ut å true tilfeldig forbipasserende bortelagsuportere..
Ta heller en tur gjennom markens en helgekveld og ta de som virkelig fortjener det, mye sloss-glade utenlandsk pakk som sikkert tar en nevekamp eller to, jeg joiner dere da! :P

Palle
03-05-2005, 20:06
Har et forslag til alle sloss glade ultra's, istedenfor å dumme seg fullstendig ut å true tilfeldig forbipasserende bortelagsuportere..
Ta heller en tur gjennom markens en helgekveld og ta de som virkelig fortjener det, mye sloss-glade utenlandsk pakk som sikkert tar en nevekamp eller to, jeg joiner dere da! :P

Ja, det ville jo ikke være å dumme seg ut........

Dette er forresten et fotballforum og ikke et naziforum

Rolling stones
03-05-2005, 20:43
Dette var mildt sagt usmakelig, vidsyn!!!

Du viser ihvertfall ikke mye vidsyn!!

Nå bør adm. komme på banen rimelig raskt her...

sava
03-05-2005, 21:04

Ja, det ville jo ikke være å dumme seg ut........

Dette er forresten et fotballforum og ikke et naziforum

Ja til Kick vidsyn fra forumet!!
Oppfør deg!!

vidsyn
03-05-2005, 21:11
Ja til Kick vidsyn fra forumet!!

Ja det var jo tolerant sagt.. Tror dere opphauser det jeg skrev litt nå.
Nazi - forum? Utdyp gjerne :lol:

Ok, beklager da hvis dere reagerte på den
.. La heller ultras tøffe seg for småbarnsfedre og 14 åringer, kast ut dem som er imot det, så kan menigheden rotne på rot, på samme måte som TB!

"Es scripti-scripti"

Esben
03-05-2005, 21:50
TIL DE SOM DELTOK PÅ DETTE;

Ja dette var jo smart nå som både supporterklubben og Start har fått tidenes opptur.

Jeg holder de som deltok på dette personlig ansvarlig dersom uskyldige Start supportere blir gjenstand for represalier i Stavanger. Det er nok en langt større bombe om ikke det skjer. Hva med å tenke litt på hva noe slikt som dette kan føre til, ikke bare nuet.

Regner med dere er stolte dersom en uskyldig ung Start supporter havner på sentralsykehuset i Rogaland med brudd på skallen......

Uansett hvem som startet dette hadde det vært langt tøffere å trekke seg unna. Da hadde dere fått min respekt.

Dette var utrolig skuffende.

daumann
03-05-2005, 23:21
Pust litt nå godtfolk.
Dette er et internettforum og oss som har levd en stund vet at disse fora flommer over av entusiastiske ungdommer, som mest sannsynlig aldri har slåss med andre enn lillesøstera si. Å hyle om casuals, nazier og antirasister er jo å be om trøbbel. Er det noe media elsker så er det nettopp slike billige innfallsvinkler mot en ny og spennende supporterkultur i dette landet.

At noen slåss natt til 1.mai er jo ingen stor nyhet så derfor kaster avisene seg begjærlig over denne lille ekstra konfektbiten. Noen nevnte casuals? De er visst farlige, for det sier overpoliticasualsexpert Ellefsen i Oslo!
Da er det best å skrive noe før de andre avisene skriver noe og dermed ruller snøballen........

Hva skjedde så på Kick? Akkurat det er det nok svært få som vet, men ufattelig mange som snakker om. Derfor er det bra at styret i Menigheden tar en liten teknisk timeout, mens blodet kjølner litt og hormonene demper seg igjen hos den ungdommelige garde. La oss avvente deres forhåpentligvis kloke beslutning og ikke gi media masse gratis spaltemeter på fotballens bekostning.

UltraGeff
03-05-2005, 23:55
Men det er nå hvert fall bevist at det er Casuals i Kr.sand, for han ene Vikingsupporteren(han er ikke med i hordene) han hadde avtalt møte med Casualsgjengen i Kr.sand, og de hadde avtalt slossing på kick. Det er ett styremedlem i VikingHordene som la ut denne nyheten på Hordeneforumet, og nå som det kommer frem at dere har Casuals, så er det vel mer å ta tak i ?

daumann
04-05-2005, 02:11
Men det er nå hvert fall bevist at det er Casuals i Kr.sand, for han ene Vikingsupporteren(han er ikke med i hordene) han hadde avtalt møte med Casualsgjengen i Kr.sand, og de hadde avtalt slossing på kick. Det er ett styremedlem i VikingHordene som la ut denne nyheten på Hordeneforumet, og nå som det kommer frem at dere har Casuals, så er det vel mer å ta tak i ?

Helt klart noe å ta tak i for samtlige medlemmer av Menigheden, dette er noe som ikke bare angår de i styret.

Selv er jeg utflyttet Kristiansander bosatt i Oslo. Jeg vet at det finnes casuals i både Kristiansand, Stavanger, Bergen, Oslo og Hamar + at det finnes noen som liker å leke casuals i både Drammen, Tønsberg, Trondheim og Tromsø. Hva disse gjør får være opp til hver enkelt person, sålenge de holder aktivitetene sine borte fra kampene/samlingene til juletrærne/scarferne.

Det er ikke bra at uskyldige blir rammet av disse avtalte "møtene".
I den grad en kan si at det finnes en æreskodeks blant de som liker å kle seg finere, er denne at juletrær/scarfere IKKE skal involveres sålenge de eventuellt ikke selv deltar aktivt i slåssingen.

vidsyn
04-05-2005, 06:43
Det finnes da for svingende ikke casuals i kristiandsand!
Hvem skulle det vært? Bare fordi noen jyplinger går med capser til 1500,- og skjorter til 2000,-, og gjerne vil fremstå som casuals, så betyr det ikke at dem er det, det betyr at dem gjerne vil fremstå som det av en eller grunn.
Wannabee's er et rimelig korrekt ord.

Billy Bright
04-05-2005, 12:24

Dette er løgn.

Kan dere ikke ta dette for det det er? Referer til mitt forrige innlegg
Hvorfor vil dere lage en stor sak ut av dette når alle andre parter har lagt det død? Politiet har jo tilogmed sagt at de er fornøyde med helga.

Hvis det overhode blir snakk om straff (utestengelse osv) så er det utenfor min fatteevne.
Og skjer det er jeg sikker på menigheden graver sin egen grav.

PS! ultrageff, gjør meg en tjeneste: pigg av!

sava
04-05-2005, 12:32
Jeg vet selv at det er casuals i Kr.sand. Uten at jeg skal nevne så mye om hvem det er. Men det er ikke stort men det vokser sier de...
Så dette er ikke løgn fra de som sier dette.

Men om det var casuals som lagde bråket vet jeg ikke.

Billy Bright
04-05-2005, 12:34
Sava: Følg litt med da, og ikke bare spy ut rykter som du har hørt på skolen.

Er ikke du igang med å planlegge "supporterbråk" sammen med brann??
Dust.

sava
04-05-2005, 12:36
Sava: Følg litt med da, og ikke bare spy ut rykter som du har hørt på skolen.

Er ikke du igang med å planlegge "supporterbråk" sammen med brann??
Dust.

Jeg nei. Sier bare det jeg vet...=) Så får du håpe at det ikke er sant.
Jeg kjenner UltraGeff også, og han lyver ikke.

mr.leipsland
04-05-2005, 16:17
Stenger denne tråden da det ikke er noe annet enn rykter og krangling i den. Styret i Menigheden undersøker hendelsen for å danne seg et klarere bilde av hva som faktisk har skjedd.