Se full versjon : Søndagens tifo vs Viking
Jeg syntes personlig TIFOen var bra, og meget kul, MEN...
...Alle som fikk røyken mot seg slet veldig med å puste :S
Røyken la seg i halsen, og varte jo i flere minutter. Var veldig ubehagelig, men derimot dødla fet :D Ikke sikkert det funker å gjøre noe med dette, men bare en liten tilbakemelding.
ELLERS:
SAVA FOR ET LAG VI HAR!!!!!!!!!
Jeg er enig, det er et kongebra tifo-show! Og så mange nye store flagg vi hadde fått.! (og mange så flagg). Jeg og et par andre hadde med et hjemmelaget flagg! Det var stort og fint.
MEGET pent med alle flaggene! Så veldig bra ut!
Men må si at Vikinghordene imponerte med mye folk og maaange flagg
:D
men hva gjør vell det når vi vinner
5-2
:D:D:D:D:D :lol:
Vikinghordene lagde liv i 1-omgang men i hele 2-omgang var de muse stille :wink:
En annen ting er at det er utrolig mye folk rundt om kring på stadion som har egne grupper som lager utrolig liv!
Satt med en gjeng på ca 7 stykker, lagde god stemmning og sa masse rart. For.eks skjelte de ut ep par fra Hordene.
Det eneste negative er at de bua når speakeren sa "Nr.12 Menigheden"
frankieboy
01-05-2005, 23:44
Røyken i dag var en skandale - varte altfor lenge, og det var umulig å puste for oss som stod nærme en av boksene... Gikk glipp av lagoppstillingene... må få noen som varer mye kortere, hvis vi skal bruke dette igjen...
Flaggene derimot var kanonbra. Så utrolig kult ut, og det må vi gjenta - veldig greit å dele ut flagg, for så å samle de inn igjen etter kampen.
Bør kanskje kjøpe noen flere, som kan selges på sittetribunen, slik at vi får noen flagg der også...
Men, det var en kanonbra stemning idag, og den nye tribunen har vært en stor suksess!!!!!
Helt enig, kanonbra kamp fra M-feltet! Flaggene hadde virkelig den effekten du har sagt tidligere frankieboy!
Når det gjelder røyken, så synes jeg den var konge. Det ble tungt å puste en stund, men hallo, tribuneeffekten var jo enorm! Den røyken må gjentas...
Ellers må de loddrette veggene(de som var malt gule og svarte) bak hvert trinn på tribunen festes skikkelig også i nedre del. De sparkes fort i stykker, og flere ble ødelagt i dagens kamp....
En utrolig kamp av Menigheden, det må gjentas allerede mot Odd Grenland!
aljahnsen
02-05-2005, 02:18
... på banen og tribunen...
Bra TIFO og bra med liv... ;)
Dette kan bli sabla bra fremover, både for Start og Menigheden..
Røyken så heeelt konge ut på TV!
Flaggene også!
:D
Veldig bra tifo fra m- feltet vi stod på gresset ved siden av m-feltet med et stort hjemmelagd flag (fra Farsund) kan være litt enig i at røyken varte litt for lenge........ :roll:
Røyken hadde en varighet på 180 sekunder, vi hadde 45-50 bokser av dem.
Ble litt i overkant med røyk ja. Etter hva jeg så så var det fire røykbokser buntet sammen på hver stolpe. Jeg tror to hadde vært mer enn nok. Med litt annen vindretning kunne godt kampen blitt utsatt fem-ti min pga røyken... Men det så jo unektelig knalltøft ut! Men kutt ned til halvparten neste gang. Så får vi røyk på dobbelt så mange kamper også :-D
Ellers så det tøft ut med mange flagg. Jeg hadde besøk og stod derfor i svingen for første gang på 15 år. Hordene hadde også mye, men vår gule farge synes mye bedre :-)
Hørte fra noen i styret at flaggene kun skulle deles ut denne gangen, for så å selges. FY SKAM!!!!! IKKE gjør dette. La de deles ut hver gang. Det er EN ENESTE grunn til at folk ikke tar med seg flagg: DET ER PES å ta med seg. Så ta en klok beslutning: Flaggene blir menighedens eiendom, deles ut hver kamp, og samles inn igjen etterpå. Enkelt å se om folk prøver å ta de med seg, for de er jo lett å kjenne igjen.
Og ingen i menigheden gidder vel stjele supporterutstyr!
Hvis dere selger flaggene, så er det synonymt med at vi aldri igjen vil få slik flaggtifo. Dette er ihvertfall erfaringene til de fleste andre supporterklubber i landet.
Så fikk jeg nok en gang bekreftet at plasseringen av M feltet er helt sykt dårlig!!
Under hele kampen hørte jeg ikke menigheden en eneste gang! Jeg stod i svingen rett med lysmasta/pølsebodene. Det er jo på samme langside men andre siden av banen. Men som sagt, hørte ikke en eneste sang. Hordene stod jo rett over kortsiden så de hørte jeg godt.
Det går ikke på at menigheden ikke synger. Men det har med plasseringen å gjøre. De eneste som hører oss er de som sitter på G feltet.
Derfor MÅ menigheden sørge for SKRIFTLIG AVTALE med Start NÅ før bygging av ny stadion settes i gang. Det finnes ingen grunn til at de ikke kan sette av et felt midt på den ene langsiden, motsatt av spillertunnellen. Hvis dette ikke gjøres nå, kan vi bare glemme at vi får noen god plassering på den nye stadionen.
Men masse flagg + røyk = Knallbra!
Og fevennen må gjerne fortsette å dele ut gule tskjorter. Det var mye gult på stadion takket være det.
Ellers går det an å trykke billige tskjorter med enkel Startlogo på som burde kunne selges for feks 50kr. Her bør jo Start innse at ei slik tskjorte vil ha stor effekt for å farge stadion, selv om ikke inntjeningen blir så stor på den.
Men steike for en kamp! Sist det var så gøy, var to kamper tidlig på 90 tallet. 4-1 over samme lag, og 5-0 over vår neste motstander, bunnlaget RBK. Det var på tide med en ny uforglemmelig opplevelse!!!
Smilet mitt er som tatovert fast i trynet mitt :-D Jeg må bli skutt med laser for at det skal forsvinne!
Men oppsummering - fire saker til styret:
1. Behold flaggene og del ut til hver kamp.
2. Sørg for å lage billige GULE tskjorter som enhver har råd til. Trenger ikke være så fine. Kanskje gjøre en avtale med fevennens? De var jo greie de.
3. Skaff skriftlig avtale med Start om plassering på ny stadion.
4. Supporterutstyr til barn 0 - 5 år??? Vi er mange som etterlyser dette. Finnes ingen grunn til å ikke kle barnehagene rundt om i gult! Her skjer mye viktig rekruttering :-) Ikke noe dyrt, men feks draktliknende Tskjorter. Finnes sikkert en produsent i Syden som kan lage dette billig :-)
Ellers til styret: Tross for min skepsis ved navneskifte, så er jeg meget imponert over mye av det dere har gjort! Stå på!
Søndag1800
02-05-2005, 11:33
Når det gjelder røyken så må vi tåle det. Om vi får litt røyk i øynene, eller om det svir i halsen så er dette ting vi skal overleve. Det så jo enormt bra ut!
mr.leipsland
02-05-2005, 11:41
Grunnen til at det var fire røykbomber i hver klynge var fordi det under testing var veldig høy feilrate på dem. Men det var nok litt i meste laget med røyk.
Akkurat i går var det kjekt at vi ikke hadde en intimstadion med tak over hele ;)
Så fikk jeg nok en gang bekreftet at plasseringen av M feltet er helt sykt dårlig!!
Under hele kampen hørte jeg ikke menigheden en eneste gang! Jeg stod i svingen rett med lysmasta/pølsebodene. Det er jo på samme langside men andre siden av banen. Men som sagt, hørte ikke en eneste sang. Hordene stod jo rett over kortsiden så de hørte jeg godt.
Det går ikke på at menigheden ikke synger. Men det har med plasseringen å gjøre. De eneste som hører oss er de som sitter på G feltet.
Derfor MÅ menigheden sørge for SKRIFTLIG AVTALE med Start NÅ før bygging av ny stadion settes i gang. Det finnes ingen grunn til at de ikke kan sette av et felt midt på den ene langsiden, motsatt av spillertunnellen. Hvis dette ikke gjøres nå, kan vi bare glemme at vi får noen god plassering på den nye stadionen.
Men uansett hvor Menigheden står, så er det jo noen som ikke vil høre dem, eller? Det viktigste er vel at spillerne hører dem, så får tilskuerne i svingen heller lage litt liv sjøl :wink:
Nei, Palle. Det er viktig for stemninga på hele stadion at vi blir hørt.
Selvsagt viktigst at spillerne hører oss, men det gjør de ikke nå. De hører oss godt kun når det spilles på halvdelen hvor tribunen er. Midt på langsiden vil de høre oss uansett hvor på banen spillet er.
Eller mener du plassering av syngende supporterne ikke er viktig??
Men er enig: Svingen er nok delen av stadion med minst liv. Sitte var veldig bra i går. Svingen slang seg på mot slutten, men da skreik jo hele stadion!
Røyken var konge bra! Jeg fikk den mitt i trynet men gikk helt greit, var en helt spessiell stemning som jeg aldri har sett før.
Ikke kutt ner røyken, ha heller mer av det :wink:
aljahnsen
02-05-2005, 20:46
... Var moro å stå på M-Feltet igår..
TIFON var bra og jeg digget det sotre Menighedsflagget, den var råtøff ;)
Er røyk kult også når den står i fare for å utsette kampstart?
Jeg mener nei. Litt annen vindretning og det kunne blitt tilfellet. Kutt til det halve, det duger bra nok det, så slipper vi flausa med å utsette kamper.
Hva preiker du om??
Røyken tok jo slutt når kampen begynte, ikke kutt!!
Vi må faen tåle litt, ser utrolig tøfft ut!
aljahnsen
02-05-2005, 21:01
Så meg og Pappa mange ganger på TV Sør i M-Feltet, hehe ;)
Rå stemning igår, herlig...
Kutt ned røyken, var svært ubehagelig for de som stod rett ved boksen på m-tribunen. Mange reagerte negativt, eller sett noen av boksene litt lenger bort fra folk, så ikke man får den midt i fleisen..
Jeg fikk selv alle røyken midt i fleisen, og ja, det var litt småubehagelig. Men jeg tenkte det måtte se utrolig bra ut på TV bildene, og jeg konstaterte at jeg fikk rett når jeg kom hjem!
Det så veldig tøft ut med alle røyken, og flere flagg vaiende innimellom. Tribunen var helt gul, og slik skal det være!
Når det nå først blir litt ordentlig TIFO, så begynner folk å klage med en gang? Hvor trege er egentlig vi sørlendinger?
Røyken varte i ett par minutter, og jeg kan ikke se for meg at den var skadelig for kropp og sjel. Ett par minutter med litt ubehag bør man tåle, når effekten er som den er!
Det eneste jeg savnet litt var kasteruller og "konfetti-kanoner"(?) eller hva det heter...
Røyken var helt topp, fortsett med det i kampene fremover!
Supporteren
03-05-2005, 14:57
Må bare få sagt hvor enig jeg er med jensm om at flaggene bare burde eies av Menigheden og deles ut på kampene, kan vel også taes med på bortekamper. Utrolig stilig med alle flaggene, og hvis de blir solgt så kommer mange til å ikke gidde å ta med seg flagget på kamp.
Må bare få sagt hvor enig jeg er med jensm om at flaggene bare burde eies av Menigheden og deles ut på kampene, kan vel også taes med på bortekamper. Utrolig stilig med alle flaggene, og hvis de blir solgt så kommer mange til å ikke gidde å ta med seg flagget på kamp.
Men hvorfor kjøper dem de da?
Helt enig med Lynet.
Vi må faen mæ tåle litt, og etter den kampen vi fikk og den stemmning kan jeg ikke forstå de som klager. Dessverre.
Jeg fikk røyken midt oppi tynet. Men jeg bare lo for det har aldri hendt før. Og at man kan klage på sånn her og at det så helt rått ut på tv skjønner jeg ikke...
Pyser?
Og håper ikke d som styrer dette er så dumme å kutter ned på den røyken av alle ting. Menigheden må tørre å satse og ikke la dumme sørlandspingler få sin vilje.
Ja til mer tifo og stemmning!
frankieboy
04-05-2005, 07:42
Gøy at styret fulgte oppfordringa mi om å dele ut flagg på M-feltet.. :wink:
Jeg synes det fungerte kanonbra...
Fikk dere inn igjen alle flaggene? Var noen ødelagt? Jeg så et par flagg som var litt herjet...
Men det var enormt kult, og fikk tatt mange bilder...
Har styret planlagt å gjøre dette videre? Tror det - som mange sier her inne - veien å gå... At vi til enhver tid har ca 40-50 flagg på tribunen, og så kan man samtidig selge flere flagg til andre som synes det er OK å ta med seg flaggene hjem, og også til sittetribunen. Hadde vært bra å fått noen flagg opp dit også...
Men, flagg har enorm effekt, så la oss fortsette å prioritere dette!!
Manglet 2 flagg etter utdeling tror jeg, så er godt fornøyd med det.
Vi håper vi kan hente flere av de store flaggene i løpet av kort tid.
Det var dødla bra med røyken, hadde ikke problemer med å puste men mange runt meg måtte ha et skjerf runt munnen.
Vi må ha mer røykbomber og nødblus.
synes vi i menighaden skal få et startflag hver så det blir SUPER stemning på stadion :lol: hehe.
Foresten MENIGHEDEN UNGDUM RUUUULER :lol: :D :o 8)
mr_harald
04-05-2005, 15:46
Stod selv med russen i svingen og syntes showet var konge!
Håper noen la merke til all konfettien som kom fra svingen og! Russens hovedstyre hadde shoppet for en del penger i gul og svart konfetti og fra våres vinkel så det iallefall kult ut;)
En ting, noen som vet om det går ann å få tak i sånne røykbomber i blått?
Helt enig med Lynet.
Vi må faen mæ tåle litt, og etter den kampen vi fikk og den stemmning kan jeg ikke forstå de som klager. Dessverre.
Jeg fikk røyken midt oppi tynet. Men jeg bare lo for det har aldri hendt før. Og at man kan klage på sånn her og at det så helt rått ut på tv skjønner jeg ikke...
Pyser?
Og håper ikke d som styrer dette er så dumme å kutter ned på den røyken av alle ting. Menigheden må tørre å satse og ikke la dumme sørlandspingler få sin vilje.
Neimen sava da!
Fatter og begriper du at det ikke har noe med hvordan folk opplever røyken å gjøre, men at vi med litt feil vind kan risikere å tåkelegge hele banen, og sørge for at kampen blir utsatt. Du synes kanskje det er kult?
Poenget er vel at det skal ha en kul effekt?
Kun bønder synes det er kult med altfor mye og klarer ikke begrense seg. Som feks MK stimen, når de presterte å fyre haugevis av bluss like før første omgang var over... Skal vi også begynne som dem nå?
Halvparten av røyken hadde vært mer enn nok. Jeg synes ikke det gjør noe å få litt røyk på meg, det er mest psykisk: Folk tror det lukter veldig vondt og er farlig fordi det ser "skummelt" ut. Men egentlig er det nesten bare vanlig luft. Det er ikke for folk røykmengden må kuttes litt på.
Poenget er å ikke drite oss ut ved å forsinke kampstart.
Men kanskje det også er pinglete og pysete å ta hensyn til at det er en kamp som skal spilles?
Helt enig med Lynet.
Pyser?
Neimen sava da!
Fatter og begriper du at det ikke har noe med hvordan folk opplever røyken å gjøre, men at vi med litt feil vind kan risikere å tåkelegge hele banen, og sørge for at kampen blir utsatt. Du synes kanskje det er kult?
Poenget er vel at det skal ha en kul effekt?
Kun bønder synes det er kult med altfor mye og klarer ikke begrense seg. Som feks MK stimen, når de presterte å fyre haugevis av bluss like før første omgang var over... Skal vi også begynne som dem nå?
Halvparten av røyken hadde vært mer enn nok. Jeg synes ikke det gjør noe å få litt røyk på meg, det er mest psykisk: Folk tror det lukter veldig vondt og er farlig fordi det ser "skummelt" ut. Men egentlig er det nesten bare vanlig luft. Det er ikke for folk røykmengden må kuttes litt på.
Poenget er å ikke drite oss ut ved å forsinke kampstart.
Men kanskje det også er pinglete og pysete å ta hensyn til at det er en kamp som skal spilles?
Tåpelig, jensm.
For det første kommer det ikke til å "tåkelegge" stadion som du sier.
Det kommer alldri til og skje, for den stadion vi har nå er så åpen at all røyken fosvinner etter kort tid uansett.
Og vennligst ikke sammenlign med MK, tåpelig igjen.
MK har langt fra MYE, heller for lite. Og hva er det du sier? Mk har ikke røyk nesten en gang...
Men det du vil frem til er asså at det vil forsine kampstarten? Nei som sagt, det vil ikke skje... Mye røyk synes jeg skapte en utrolig stemmning. Noe som det gjorde mot Viking.
Jeg tror også laget synes det var utrolig kult som det var, og hvis vi skal begynne å kutte av det gode vi gjorde ser det haleferdig ut. OG er det et langt tilbakeskritt!
Vikingsupportere synes også det var utrolig kult.
Men hadde vært fett med litt svart røyk også?! :D Hehe...
vi trenger ikke mindre røyk.
røyken holder seg bare der i max 5-10 min
de kan ha på litt kul musikk eller no.
det æ prøver å si er IKKE DROPP RØYKEN
MER RØYK OG MER NØDBLUS :shock: :shock: :shock: :shock:
Rolling stones
04-05-2005, 20:38
Det var jo bare kort å godt helt rått i fra start til mål..
Har en kamerat av meg som ikke er noen stadiongjenger, og egentlig ikke fotballintresert heller. Men som han sa etter kampen og siterer:
"Det var bare helt rått..."
Han kommer definitivt igjen til søndag, selv om han ikke er særlig fotballintresert, men totalpakka og opplevelsen på stadion var helt hinsides.
Selvfølgelig takket være bra spill, men like mye pga en sinnsyk totalopplevelse med røyk, konfetti, synging etc..
KANONBRA!
Håper noen la merke til all konfettien som kom fra svingen og! Russens hovedstyre hadde shoppet for en del penger i gul og svart konfetti og fra våres vinkel så det iallefall kult ut;)
jaja klart det går ;)
Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til jensm...
Jeg er helt enig med RollingStones, sava osv...
Totalopplevelsen av en kamp er veldig viktig, spesielt for de som ikke er veldig fotballinteressert. Totalrammen ble veldig bra under Vikingkampen, med flott TIFO, avløst av en fantastisk kamp!
Jeg skjønner ikke hvorfor du kommer med at det bare er bønder som liker så mye røyk osv, når stort sett alle på stadion likte det de så. Pratet med flere som satt på sittetribunen på motsatt side, og det så knall ut når hele feltet var tåkelagt i gul røyk, ifølge de.
Du nevner fare for utsettelse av kampen...
Det kommer aldri til å skje på nåværende stadion. Den er så åpen, at all røyken forsvinner i løpet av ett par minutter i retning nordøst!
Hvorfor klage når det først kommer en kamp med så bra TIFO show? Er det ikke nettopp dette vi har etterlyst i lang tid da?
mr_harald
05-05-2005, 13:53
jaja klart det går ;)
Hvor lang tid kan det ta å skaffe det? Hadde vært klar for å bruke det i en krig mot Katta\Vågsbygd 8)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.