PDA

Se full versjon : Tur til skien 25.oktober

ToRy
13-10-2008, 08:40
Årets siste START-kamp for oss her øst.
Bli med da vel!!

Påmelding og info her:
www.menigheden-ost.no

VELKOMMEN

Torgrim

Nygaard
13-10-2008, 12:12
Litt OT, men må bare høre:

Reiser dere i Menigheden Øst på turer til hjemmekampene i Kristiansand?

Lars Olav Karlsen
13-10-2008, 18:19
Nei, i utgangspunktet ikke da det ikke er gjennomførbart.

For å sette opp tur må vi være mange nok, og problemet når det er helgekamp så vil ofte de som reiser ta hele helgen på sørlandet og ikke bare reise opp og ned slik en gjør på kampdag.

Men er det spesielle kamper slik som åpningskampen i fjor og Myggens comback så setter vi opp buss :)

Kenneth Storberget
13-10-2008, 18:32
Kommer dere med en buss til Skien den 25 da? Vi setter opp to stykker, så vet jeg at det er to til som kjører fra Kr.sand denne dagen + alle som kjører privat. Så vi kommer gjøre som vi gjorde i fjord, vi fyller Skagerak Arena og vinner supporter krigen.

Lars Olav Karlsen
13-10-2008, 19:34
Kommer dere med en buss til Skien den 25 da?

Som du ser i første innlegget så setter vi opp tur ifra Oslo ja, og som du kanskje har fått med deg avlyser vi ALDRI turer ;)

Til nå i år har vi hatt 8 turer i år om jeg ikke har tellt feil.

Det er utrolig merkelig og se på Kristiansand. Her blir den ene turen etter den andre avlyst og så pluttselig fyller man 2 busser. Kanskje dere skulle gjort en jobb for å beholde de som blir med denne gangen? Kjør en undersøkelse på hva det er som gjør at de blir med denne gangen - og hva de er fornøyd med / missfornøyd med.

Kenneth Storberget
13-10-2008, 20:29
Det er utrolig merkelig og se på Kristiansand. Her blir den ene turen etter den andre avlyst og så pluttselig fyller man 2 busser. Kanskje dere skulle gjort en jobb for å beholde de som blir med denne gangen? Kjør en undersøkelse på hva det er som gjør at de blir med denne gangen - og hva de er fornøyd med / missfornøyd med.

Hvis du har lyst på denne jobben så er den ledig.

bmg
13-10-2008, 20:32

Er vel ikke så veldig merkelig,har med tradisjon("alle" skal til Skien og Stavanger) og ikke minst reise-avstand å gjøre...

At dere klarer å arrangere mange turer er også ganske naturlig,mange Start-fans som ikke kommer seg på Sør Arena annehver helg,pluss mange kamper med relativt kort reisetid..
Når det er sagt skal dere ha skryt for turene og miljø dere har skapt i Oslo.

Fasitsetteren
13-10-2008, 21:14
Hvis det er ledig plass går det an å møte opp på bussen lørdags morgen?

Sømme66
13-10-2008, 21:53
Som du ser i første innlegget så setter vi opp tur ifra Oslo ja, og som du kanskje har fått med deg avlyser vi ALDRI turer ;)

Gratulerer Oslo-øst. dere har virkelig fått til noe i den skitne bedritne møkka byen oslo.

Møkka innlegg svares med møkka innlegg!

Kenneth Storberget
13-10-2008, 21:53

Er det fra Oslo eller fra Kr.sand du mener?
Vi har egen tur tråd fra Kr.sand så det er vel Oslo du mener.

Fasitsetteren
13-10-2008, 22:16
Tenker på fra Oslo ja.

Lars Olav Karlsen
14-10-2008, 12:04
Hvis du har lyst på denne jobben så er den ledig.

Det var på ingen måte ment som noen kritikk av dere, det er folkene som ikke vil dra på turene jeg stusser på når de pluttselig dukker opp i hopetall på denne turen. Jeg har ikke vært med dere men har hørt fra de som har at det er et veldig bra opplegg.

Syntes bare det var rart at du spurte om vi stilte med buss når første innlegget i tråden du skriver i handler om nettopp dette ;)

At dere klarer å arrangere mange turer er også ganske naturlig,mange Start-fans som ikke kommer seg på Sør Arena annehver helg,pluss mange kamper med relativt kort reisetid..

Du har nok et poeng der, vi er litt utsultet på kamper her inne og reiser derfor heller litt for å dra på noen.

Ja, hvis det er ledige plasser er det bare og dukke opp.

REBell
14-10-2008, 12:40

Avstand, avstand, avstand.
Hvor mange turer har dere kjørt som er over 2 timer?
Det er Bryne, Sandnes, Skien og Sandefjord som er innenfor 4 timer her, alle skal det kjøres tur på. Derfor var det synd med Sandefjord som ble lagt veldig ugunstig. Selvsagt er det flere her og folk burde vært mer engasjert, men vi har tross alt 15 hjemmekamper på Sør Arena.

Og det er vanskelig å skulle evalurere "toppturer" opp mot "søppel" lag 2 timer lengre unna.

Men blir bra neste år, Viking, Sandefjord, Godset, Enga, Odd og Fredrikstad er tradisjonelt gode bortetur kamper for vår del!

Lars Olav Karlsen
14-10-2008, 13:00
Avstand, avstand, avstand.
Hvor mange turer har dere kjørt som er over 2 timer?
Det er Bryne, Sandnes, Skien og Sandefjord som er innenfor 4 timer her, alle skal det kjøres tur på. Derfor var det synd med Sandefjord som ble lagt veldig ugunstig. Selvsagt er det flere her og folk burde vært mer engasjert, men vi har tross alt 15 hjemmekamper på Sør Arena.

Og det er vanskelig å skulle evalurere "toppturer" opp mot "søppel" lag 2 timer lengre unna.

Men blir bra neste år, Viking, Sandefjord, Godset, Enga, Odd og Fredrikstad er tradisjonelt gode bortetur kamper for vår del!

Igjen, dette var ikke ment som kritikk eller forsøk på og ta opp den gode gammle "hvorfor får ikke dere det til når vi gjør det". Jeg ser at det er mange forskjeller, samtidig som nok alle vet at vi er uenige om ting også.

Men selv om du tror du vet hva som er grunnen til at tur etter tur blir avlyst så kan det jo være lurt og ta en undersøkelse blant de som blir med nå. Dere har jo en fantastisk annledning til dette nå som så mange reisevillige blir med.

Kenneth Storberget
14-10-2008, 13:07
Det var på ingen måte ment som noen kritikk av dere, det er folkene som ikke vil dra på turene jeg stusser på når de pluttselig dukker opp i hopetall på denne turen. Jeg har ikke vært med dere men har hørt fra de som har at det er et veldig bra opplegg.

Ser dette ikke som kritik, bare sier at det er en ledig jobb hvis du vil ha den. Har dessverre ikke tid til og sitte med undersøkelser da jeg har nok å gjøre med jobben min.

Lars Olav Karlsen
14-10-2008, 13:15
Ser dette ikke som kritik, bare sier at det er en ledig jobb hvis du vil ha den. Har dessverre ikke tid til og sitte med undersøkelser da jeg har nok å gjøre med jobben min.

aha, var det det du tenkte på. Ja, det kan jeg godt gjøre.

Hvis jeg lager undersøkelsen får du den trykket opp da? Så kan dere sende arkene tilbake til meg så skal jeg gjerne systematisere det :)

Kenneth Storberget
14-10-2008, 13:37
Tror nok ikke at det hjelper med undersøkelse på turene. Det er som andre sier her inne. Stavanger og Skien er kamper som ALLE skal på, det er våre nærmeste og gøyeste lokale derby, det er grunnen til at vi klarer og sette opp to busse nå.
Ellers så tror jeg dette blir bedre i TL og at det er fler som reiser på tur da.
Men dette er noe vi kan diskutere privat, trenger ikke å bruke en tråd på det. Kan ta det neste kan vi møtes.

Du finner meg på stadion, stor oppblåst sjeggete nordlenning i orange vest.

Lars Olav Karlsen
14-10-2008, 13:44
Tror nok ikke at det hjelper med undersøkelse på turene. Det er som andre sier her inne. Stavanger og Skien er kamper som ALLE skal på, det er våre nærmeste og gøyeste lokale derby, det er grunnen til at vi klarer og sette opp to busse nå.
Ellers så tror jeg dette blir bedre i TL og at det er fler som reiser på tur da.
Men dette er noe vi kan diskutere privat, trenger ikke å bruke en tråd på det. Kan ta det neste kan vi møtes.

Du finner meg på stadion, stor oppblåst sjeggete nordlenning i orange vest.

ok, hvis derer ikke har lyst til å finne ut om ting kan bli bedre med en undersøkelse som jeg kan stå for så er det greit for meg.

REBell
14-10-2008, 13:47
Igjen, dette var ikke ment som kritikk eller forsøk på og ta opp den gode gammle "hvorfor får ikke dere det til når vi gjør det". Jeg ser at det er mange forskjeller, samtidig som nok alle vet at vi er uenige om ting også.

Men selv om du tror du vet hva som er grunnen til at tur etter tur blir avlyst så kan det jo være lurt og ta en undersøkelse blant de som blir med nå. Dere har jo en fantastisk annledning til dette nå som så mange reisevillige blir med.

Ikke oppfattet som kritikk fra min del heller, men heller å balansere den undertonene du legger i avlyse.

Men denne debatten mellom dere blir temmelig dødfødt. Folk kan ikke tvinges på tur :)

Lars Olav Karlsen
14-10-2008, 13:50
Men denne debatten mellom dere blir temmelig dødfødt. Folk kan ikke tvinges på tur :)

Selvfølgelig ikke, det er jo ikke det vi gjør her i Oslo.

Vi er jo enige om at flest mulig borteturer er bra, og da kan det av og til være lurt og sjekke ut om det er muligheter for å forandre på ting for at flere vil være med istedenfor bare og annta hva som er grunnen og gi opp.

Jeg har stor medfølelse med tursjefen i Kristiansand. Det må være en ufattelig irriterende og nedbrytende jobb og til stadighet forberede turer som en må avlyse.

Men enig i at dette ikke fører noen vei her på forumet, vi er alt for uenige, dessuten er vel egentlig ikke dette tråden og ta det i.

Rolling stones
14-10-2008, 22:51

Vi er jo enige om at flest mulig borteturer er bra, og da kan det av og til være lurt og sjekke ut om det er muligheter for å forandre på ting for at flere vil være med istedenfor bare og annta hva som er grunnen og gi opp.

Jeg har stor medfølelse med tursjefen i Kristiansand. Det må være en ufattelig irriterende og nedbrytende jobb og til stadighet forberede turer som en må avlyse.

Men enig i at dette ikke fører noen vei her på forumet, vi er alt for uenige, dessuten er vel egentlig ikke dette tråden og ta det i.

Nå har ikke jeg vært på noen turer med MenighedenØst i år, med unntak av turen til sarpsborg( en tur som var nok for min del) men etter hva jeg hører så har det vel ikke vært det store oppmøtet på disse turene i Oslo heller i år?

Den store forskjellen er vel at dere er en liten klikk som syntes det er greit og reise kollektivt?

Lars Olav Karlsen
14-10-2008, 23:16
Nå har ikke jeg vært på noen turer med MenighedenØst i år, med unntak av turen til sarpsborg( en tur som var nok for min del) men etter hva jeg hører så har det vel ikke vært det store oppmøtet på disse turene i Oslo heller i år?

Den store forskjellen er vel at dere er en liten klikk som syntes det er greit og reise kollektivt?

Tja, så lenge vi er mange nok til å sette opp buss så bryr ikke jeg meg om det er en klikk eller ikke.

Men nok om det. Denne tråden handler egentlig om Odd turen.

ToRy
15-10-2008, 16:46

Hvorfor ikke heller melde seg på på forhånd??
Da er du sikra plass og du sparer alle for ubehageligheter hvis du/noen må stå igjen når bussen drar.
2 dager før kampdag bestilles buss etter hvor mange påmeldte det er.

REBell
15-10-2008, 20:33

Vi har de tre siste årene hatt Line Vatland (særdels dyktig), Jan Erik (særdels dyktig) og Kenneth (særdeles dyktig) som har hatt ansvar for turene, og det er prøvd mye forskjellig.

Det fremstilles veldig lett å få folk til å reise, og det er evaluert opp og ned og i mente. Og det man har funnet ut av er at;
Rogaland går det alltid tur til, enten det er Sandnes, Viking eller Bryne.
Skien og Sandefjord er alltid gode bortekamper.
FFK og Enga er de turene på Østlandet det pleier å gå tur til.

Lyn, Godset, Brann, Ham-Kam, Stabæk og LSK er ikke spesielt gode reisemål og er vanskelig å få satt opp tur til.

Og det er ikke slikt at man har hatt samme person på saken i 4 år, men ting er sett nytt på ofte, og man har tatt med det man føler er viktig. Blir derfor enkelt å skal tro at vi ser på nye ting eller tar tilbakemeldinger.

Mulig man neste år bør sette opp;
FFK, Viking, Odd, Sandefjord, Enga og Stabæk (ny arena) som kampene vi kjører tur til uansett. Booker buss (siden vi må avbestille 7 dager før) og ha fokus på dem. Det blir nok mitt råd neste år. Ha gode turer som kjøres, og droppe dem vi sliter kraftig med og som ofte avlyses. Kommer litt an på terminliste også.

Nygaard
16-10-2008, 13:54
Litt OT, men er det Jan Erik Esperås du snakker om? :P

REBell
16-10-2008, 14:08
Litt OT, men er det Jan Erik Esperås du snakker om? :P

Jan Erik Stallemo, i 2007.

aljahnsen
24-10-2008, 21:17
Tar dere med deres store flagg i morgen Lars Olav?

Vi har med to, så ta med deres au ;)

Vi skal banke Odd både på banen og tribunen imorgen. God tur ;)

Lars Olav Karlsen
25-10-2008, 02:56
Tar dere med deres store flagg i morgen Lars Olav?

Vi har med to, så ta med deres au ;)

Vi skal banke Odd både på banen og tribunen imorgen. God tur ;)

Ja, det er planen. Det skal bli skikkelig bra i morgen :)