Se full versjon : Jingle ved scoringer
mr.leipsland
02-05-2005, 13:11
Har et litt ambivalent til om jeg liker musikk ved scoringer, men skal vi ha en jingle mener jeg nå gode gamle Heia Start bør tilbake som scoringsjingle istede for Elleve Mann. Heia Start er en mer lystig sang som harmonerer med scoringsfeiringa. Elleve Mann funker greit å spille før innmarsj, men ikke på scoringer. Takta er alt for treig rett og slett. Til slutt handler dette om tradisjon. Jeg får hvertfall ikke samme glede i kroppen av den nye sangen.
Bare jeg som bryr meg om dette? :)
Har tenkt tanken jeg også, men siden jeg liker "11 mann..." såpass godt som jeg gjør, så har jeg ikke noe problem med at den blir brukt ;)
Stemmer for 11 mann...jeg også!!Det er en konge sang :wink:
Likte ikke 11 mann så godt første gang jeg hørte den, men nå er det en godsang. Den gamle startsangen har tjent oss godt i et par tiår. Nå er det på tide med hvile.
Enig med dere 3, elleve mann runger bra!
Ikke noe HEIA START GULT Å SVART Nå..
minner meg om de siste sesongene som ikke har vært så bra...
ELLEVE MANN MED BEIN AV STÅL <3
MEN JEG LIKTE DERIMOT IKKE MUSIKKEN UNDER KAMPEN.
Hva skjer der liksom? Vi lagde jo liv, trenger ikke bakrunnsmusikk.
fytti fasan
Synes 11 mann er konge jeg!!
Men hva med å bytte litt? Ha Heia start litt av og til også..
MEN JEG LIKTE DERIMOT IKKE MUSIKKEN UNDER KAMPEN.
Hva skjer der liksom? Vi lagde jo liv, trenger ikke bakrunnsmusikk.
Helt enig vi lagde jo nok av LIV :twisted:
Leste et annet sted her at musikken kom fordi de prøvde å luke vekk en teknisk feil. forståelig det da, men latterlig uansett! :P
"Elleve mann med bein a stål" skal selvfølgelig spilles etter hver scoring, og ellers i forbindelse med kampene. Det er vel egentlig ikke noe å diskutere en gang :D
Gode gamle "Heia Start, gult å svart... " har gått i flere tiår, og det var på tide med en ny nå. Å ta opp debatt om å forkaste en sang som så og si har spilt seg inn i alles hjerter, og runger på radioen dag ut og dag inn, mener jeg er helt bak mål!
Det er fotballfeber i byen, og folk har den nye sangen på hjernen. Trenger jeg å si noe mer...
jeg vil helst ha "11 mann med beian av stål"
Den er jo konge! :)
mr.leipsland
02-05-2005, 20:09
Gode gamle "Heia Start, gult å svart... " har gått i flere tiår, og det var på tide med en ny nå. Å ta opp debatt om å forkaste en sang som så og si har spilt seg inn i alles hjerter, og runger på radioen dag ut og dag inn, mener jeg er helt bak mål!
At den gode gamle sangen har gått i flere tiår er da ikke noe argument for å bytte ut sangen? Da bør vi vel bytte ut de nitriste 17.mai-sangene vi er møkklei av også? ;)
Jeg snakker ikke om å forkaste noen sang. Det er vel heller omvendt. Du forfekter jo å kaste en av Norges mest kjente fotballsanger og tradisjonene rett på dør ;) Jeg ønsker å dempe bruken av Elleve mann for å gi rom til begge to sangene. I mine ører så funker ikke Elleve mann som scoringsjingle (til innmarsj, pubbruk etc er den topp).
Men jeg er jo tydelig helt alene om å mene dette :D
Elleve mann er en kanonsang som jeg mener passer utmerket ved skoringer.. Heia Start er utgått på dato, selv om det hadde vært en fin tradisjon å bruke den i enkelte kamper! Det at den samme melodien brukes av f.eks. Lyn, taler til at en bør bruke Elleve mann...
Alle Start sanger må tas vare på, og ingen sanger skal forkastes, selvfølgelig!
Men når vi nå har fått en så god sang som allerede har blitt en slager, den spilles på radioen, den synges i markens, på sørlandssenteret, på byen, den surrer i hodet til de fleste om dagen, ja så må den også brukes. Til og med Brann og Aalesund supportere jeg har snakket med mener det er noe spesielt med sangen...
Det er klart den må tas i bruk for alt den er verdt!:D
Toogtyve fotballægger,
heile byens kjæledegger......
elleve mann er konge den!!
men er d nødveldig å spille så helv**** høyt?
er d bare meg som synes d var litt for høy eller?
Jeg snakker ikke om å forkaste noen sang. Det er vel heller omvendt. Du forfekter jo å kaste en av Norges mest kjente fotballsanger og tradisjonene rett på dør ;) Jeg ønsker å dempe bruken av Elleve mann for å gi rom til begge to sangene. I mine ører så funker ikke Elleve mann som scoringsjingle (til innmarsj, pubbruk etc er den topp).
Men jeg er jo tydelig helt alene om å mene dette :D[/quote]
Enig med deg jeg..
"Man skal ikke lære far sin å pule!" - gammelt vågsbygd ordtak
Billy Bright
03-05-2005, 02:15
Enig med leipsland.
Flott ordtak :D
Jeg støtter også "heia start" som scoringsjingle. Den går det an å klappe og hoppe i takt med. "Elleve mann" blir som å hoppe i sirup i forhold
Eg er enig i at "elleve mann me bein av stål" er genial som sang etter scoring... Det er jo 100 års jubileum, og denne markerer på ein måte eit skille, samtidig at start har jo gjort det kanon så lenge me sangen er blitt spelt. Likevel bør "heia start" sangen spelast nokre gonger, så me ikkje gløymer den. Ellers er eg gla for den nye sangen fordi der er flaut at ynkelige Lyn har akkurat same melodien på "heia Lyn" sangen som dei speler etter kvar scoring der. Veit ikkje kven som var først, men Start skal jo heve seg over Lyn å ha ein eigen sang=)
Ikke vits å fortsette denne.
Elleve mann med bein av stål er kommet for å bli.
WORD.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.