Se full versjon : rosenborg-kampen
vi er et par stykker som reiser til trondheim for å se kampen på torsdag, skal også treffe noen kristiansandere der oppe. de snakket om at de ikke fikk kjøpt billigbilletter til bortetribunen. disse kan da ikke være utsolgt??? har menigheden reservert billetter som det går ann å kjøpe?
Her i Trondheim finnes en genial ting som heter Fanklubben Heia Bortelaget av Lerkendal. Koster 20 kroner for livstidsmedlemsskap og billettene koster 60,-. Da står man i nærheten av bortelagets supportere på helt greie plasser (kortsida). De får utdelt noen billetter til hver kamp, på samme måte som bortesupporterne. Men man må stille opp på universitetet for å kjøpe billetter, så det funker nok ikke for dere der hjemme med mindre dere har kjentfolk som kan kjøpe for dere.
http://org.ntnu.no/fkhbal/
Om Heia Bortelaget
Fan-Klubben Heia Bortelaget (Av Lerkendal) ble stiftet av en gjeng fysikk-studenter ved NTH i april 1992. FKHBAL ble stiftet som en idealistisk fanklubb hvor formålet er å heie bortelagene på Lerkendal frem til seier. Dette har vært en vanskelig oppgavene. De siste årene har Rosenborg knapt nok tapt noen seriekamp på hjemmebane. Men likevel så stiller vi mannsterke opp på hver eneste av Rosenborg sine hjemmekamper og håper det blir en seier for oss og et tap for Rosenborg.
Så hvorfor ble FKHBAL stiftet, og hvorfor en slik fanklubb mot Rosenborg?
Det har seg slik at Rosenborg har vunnet altfor mye de siste årene. Nå er det på tide at andre lag også får vinne litt, ikke minst i serien. Heia Bortelaget lover å gjøre det som står i vår makt for å hindre at Rosenborg tar sitt 14, seriegull. Flere ganger har personer fra Rosenborg-miljøet uttalt at RBK er best i landet og at ingen andre har mulighet til å slå dem. Men som alle vet står hovmod for fall, og før eller senere vil vi oppnå vårt mål at RBK rykker ned i første divisjon! Først og fremst ved at de taper kampene på Lerkendal. Ifjor var vi utrolig nære en liten seier ved at så ut til å ikke klare seriegull, men de klarte seg i siste sekund.
Når vi møter opp på Lerkendal, synger og skråler vi, og vier oss helt til det tilreisende laget. Vårt store rosa banner er også med på alle kampene og blir hengt opp på gjerdet i foran "vår tribune". Rosa-fargen ble valgt siden det er en nøytral farge (lik dem på hjemmesiden). Hadde rødt eller blått blitt valgt, så ville vi ikke kunne representere alle andre lag enn Rosenborg.
Så, bli medlem i dag i en av Norges største fanklubber, vi har også T-skjorter med FKHBAL-motivet til salgs. Pengene vi får inn går til to ting. Det første er at de lagene som vinner mot Rosenborg på Lerkendal får overrakt en pokal, og ellers har vi gitt penger til gode formål, som for eksempel Olympic Aid som vi ga 3000 kroner til i 1994. Med en medlemspris på 20kr for livstidsmedlemsskap er det ingen grunn til å la være. Er du trønder er det selvsagt halv pris.
Har aldri hørt om dem, men dette var jo genialt. Må være hardt å ha være student i Trondheim som fotballsupporter når du hater RBK. Utrolig artig. Nesten lyst til å melde meg inn på pur. :)
aljahnsen
02-05-2005, 21:11
Gleder meg til Torsdag, da skal æ te Trondheim ;)
Tror på en spennende og bra kamp, håper på Start seier :)
det er vel mange som skal til trondheim siden det er helligdag. og da er det vel en del som har fri fra jobb og diverse.
bolgebah
02-05-2005, 22:10
Ja, Heia Bortelaget er jaggu en dedikert gjeng. Jeg tror jaggu jeg skal starte partiet "Hater Høyre", og få alle tilhengerne mine til å stemme på alle andre enn nettopp Høyre. Er ikke så nøye hvem som danner regjering, bare ikke Høyre gjør det! Da må jeg jo selvfølgelig samtidig sørge for å møte opp på alle medlemsmøtene deres og støtte absolutt ALLE som går i opposisjon mot ledelsen i partiet. Havner jeg i diskusjon med en eller annen Høyre-velger skal jeg selvfølgelig unnskylde meg med at jeg bare gjør det på kødd, det funker jo alltid. Hvis Hvit Valgallianse utgjør den lille forskjellen som gjør at Høyre havner under sperregrensa til høsten, må jeg jaggu stille opp med blomster til Jack-Erik Kjuus og brenne noen kors i hagen min i lutter glede. Alt, bare det skjærer seg for Høyre!
Fy faen for en gjeng.
bolgebah
02-05-2005, 22:13
Forøvrig;
Flere ganger har personer fra Rosenborg-miljøet uttalt at RBK er best i landet og at ingen andre har mulighet til å slå dem. Men som alle vet står hovmod for fall,
De kan jo fordømme meg ikke skrive engang. Det der er ikke hovmod, det er en nøktern observasjon.
Fy faen for en gjeng.
Gidder ikke fyre igang en "anti-RBK" tråd her, men det er jo så nusselig tydelig hvem du holder med. Vriker som FKHBAL har irritert deg grønn lenge. Da er jo målet oppnådd. Artig at dem faktisk gjør nytte for seg der oppe :)
bolgebah
02-05-2005, 23:05
Av ikke-levende ting er Rosenborg muligens det som betyr mest for meg, og da provoserer det meg at noen uoppfordra bruker såpass mye tid på regelrett å pisse på laget mitt. Det plager meg overhodet ikke at kanarifansen synger "Hater Rosenborg" på Åråsen, de kan i det minste rettferdiggjøre det ut fra kjærlighet til eget lag. Prøv å sette deg inn i tilsvarende situasjon med laget ditt; at noen skulle starte en organisasjon tuftet på en irrasjonell avsky mot noe du bryr deg ekstremt mye om. Bryr du deg om fotball? Skjønner du hva jeg mener? Du skjønner hva jeg mener.
Ja, Heia Bortelaget er jaggu en dedikert gjeng. Jeg tror jaggu jeg skal starte partiet "Hater Høyre", og få alle tilhengerne mine til å stemme på alle andre enn nettopp Høyre. Er ikke så nøye hvem som danner regjering, bare ikke Høyre gjør det! Da må jeg jo selvfølgelig samtidig sørge for å møte opp på alle medlemsmøtene deres og støtte absolutt ALLE som går i opposisjon mot ledelsen i partiet. Havner jeg i diskusjon med en eller annen Høyre-velger skal jeg selvfølgelig unnskylde meg med at jeg bare gjør det på kødd, det funker jo alltid. Hvis Hvit Valgallianse utgjør den lille forskjellen som gjør at Høyre havner under sperregrensa til høsten, må jeg jaggu stille opp med blomster til Jack-Erik Kjuus og brenne noen kors i hagen min i lutter glede. Alt, bare det skjærer seg for Høyre!
Fy faen for en gjeng.
jeg håper arbeidsgiveren din går konkurs under en eventuell rødgrønn regjering (dersom du i det hele tatt har jobb), og at du tvinges til å flytte fra hus og hjem grunnet skakkjørt økonomi?
Når skal arbeidstakere begynne å tenke på at de som sørger for at de har arbeid, har jævlige nok rammevilkår i dette landet. sosialistene kommer til å kjøre næringslivet rett til helvete, og finner ut at uten menneskene som skaper arbeidsplasser så går faktisk ikke hjulene rundt!
bolgebah
02-05-2005, 23:27
Eh.... det var en metafor. Eller allegori, eller hva det nå heter. Let etter sammenhenger mellom posten min og statuttene til Heia Bortelaget. Capisce?
Jeg må le..
Er forresten medlem i Heia Bortelaget selv. En dag du føler du vil få ut litt aggresjon kan du jo gå inn på http://www.stud.ntnu.no/groups/fkhbal/?html=diskusjon/index.php3 og poste et innlegg eller to. Å nei, det har du jo allerede gjort..
Visste du forresten at bolgebah betyr purke på ghanesisk?
Jeg må le..
Er forresten medlem i Heia Bortelaget selv. En dag du føler du vil få ut litt aggresjon kan du jo gå inn på http://www.stud.ntnu.no/groups/fkhbal/?html=diskusjon/index.php3 og poste et innlegg eller to. Å nei, det har du jo allerede gjort..
Visste du forresten at bolgebah betyr purke på ghanesisk?
HAHAHAHAHA!!!
Burn! :shock: :twisted:
bolgebah
03-05-2005, 12:57
Ja, dette er jaggu et originalt påfunn. Nesten like spenstig som å finne på navn som "bartelaget" og "RævBK". Nesten som om jeg skulle funnet på "Gnålerenga" og "Bånn". Håhåhå, jeg ler bare ved tanken.
Bryr du deg om fotball? Skjønner du hva jeg mener? Du skjønner hva jeg mener.
Joda, skjønner deg vel godt. Og jeg tror innerst inne du også skjønner FKHBAL. Du er veldig opptatt av fotball, og går sikkert på hver eneste hjemmekamp og støtter laget ditt. La oss snu litt på flisa. Brann har vunnet serien 10 ganger på rad. Brann driter penger, og etter hver sesong, så snapper dem opp alt som finnes av talenter fra andre klubber i samme divisjon. Klubben din sliter økonomisk, og må selge de beste spillerene hver sesong for å ikke gå konkurs. Jævla Brann, jævla bergensere og for en jævlig dialekt. Jeg spyr. Så blir du student. Eneste stedet i norge som har studiet du vil ta er i nettopp Bergen. Nå må du høre tjafseriet fra alle de kvalme bergenserene hver eneste dag. Kamper med ditt eget lag får du heller aldri sett siden du bor så langt unna. Heldigvis er du ikke alene. Supportere fra hele norge og alle lag må desverre til Bergen for å studere. Alle føler det samme hatet til Brann. Men huff, hvordan skal man overleve i Bergen? Joda, man starter en fanklubb kalt "Heia bortelaget".
Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til svaret fra Purka... :D
Hør, hør, Bulle!
Gå til denne siden og hør innslaget fra P4 som ligger der:
http://www.stud.ntnu.no/groups/fkhbal/?html=media.html
Meld dere inn i Heia Bortelaget dere andre her å... Det gjorde jeg å en kompis i da! Fikk svar:
Heisann! Veldig hyggelig at dere vil bli medlemmer. Vi skal
selvfølgelig gjøre vårt for å heie fram Start på torsdag.
Rekord-interesse for billetter i dag, så det skal nok gå fint. Sett
inn penger, så skal vi sende dere medlemskort så fort som mulig.
bolgebah
03-05-2005, 16:33
Bryr du deg om fotball? Skjønner du hva jeg mener? Du skjønner hva jeg mener.
Joda, skjønner deg vel godt. Og jeg tror innerst inne du også skjønner FKHBAL. Du er veldig opptatt av fotball, og går sikkert på hver eneste hjemmekamp og støtter laget ditt. La oss snu litt på flisa. Brann har vunnet serien 10 ganger på rad. Brann driter penger, og etter hver sesong, så snapper dem opp alt som finnes av talenter fra andre klubber i samme divisjon. Klubben din sliter økonomisk, og må selge de beste spillerene hver sesong for å ikke gå konkurs. Jævla Brann, jævla bergensere og for en jævlig dialekt. Jeg spyr. Så blir du student. Eneste stedet i norge som har studiet du vil ta er i nettopp Bergen. Nå må du høre tjafseriet fra alle de kvalme bergenserene hver eneste dag. Kamper med ditt eget lag får du heller aldri sett siden du bor så langt unna. Heldigvis er du ikke alene. Supportere fra hele norge og alle lag må desverre til Bergen for å studere. Alle føler det samme hatet til Brann. Men huff, hvordan skal man overleve i Bergen? Joda, man starter en fanklubb kalt "Heia bortelaget".
Svært bra poeng. Jeg skal medgi at jeg skjønner mange av medlemmene i Heia Bortelaget. Er du klansmann, er Rosenborg for tida en viktig konkurrent. Da er det naturlig å håpe at Rosenborg taper kampene sine, jeg håper selvfølgelig at Vålerenga taper hver serierunde også. Er du moldenser, er Rosenborg en regional potensiell "fiende". Selvfølgelig håper jeg Molde rykker ned hvert bidige år, og det samme regner jeg med de håper om Rosenborg (om enn noe utopisk). Det jeg derimot har vanskeligheter med å svelge er at man som mer eller mindre fotballinteressert går på Lerkendal, uansett motstander, for å sosialisere seg med andre mer eller mindre fotballinteresserte som snur kappa etter vinden (eller motstanderen) bare for å motarbeide Rosenborg. Heia Bortelaget har allerede i navnet på organisasjonen sin demonstrert en avskyelig holdning til fotballen, slik jeg ser det. Grunnregel nummer én for en ekte supporter er for meg å støtte laget ditt i tykt og tynt, og aldri la deg henfalle til å konsentrere interessen og støtten din rundt motstanderen til konkurrentene dine. Det ville aldri ramle meg inn å oppsøke Brann stadion, i eksemplet ditt, for å stå sammen med supporterne av bortelaget i én serierunde, for så å gjøre nøyaktig det samme med et helt annet lag i den neste. Enda mindre hvis det bare var av hat til Brann, uten at laget kunne vært noen slags konkurrent til Rosenborg på noen måte.
En lett surrealistisk situasjon i så måte var siste serierunde i fjor. Da vi gjorde 4-1 mot Lyn jublet Lyn-supporterne på Lerkendal (som dermed unngikk at erkefienden Vålerenga tok gullet), mens Heia Bortelaget naturlig nok var skuffa. I en slik situasjon har jeg vanskelig for å si hvem som har min sympati, men det demonstrerer at interessene ved gjensidig fiendskap ikke alltid er samsvarende.
Avslutningsvis vil jeg bare ta tak i ett punkt i innlegget ditt: Jeg er lut lei dette maset om at vi rasker til oss alt som fins av talenter i norsk toppfotball. Bruk gjerne stammen i Rosenborg-laget og sammenlign denne med startellevere i alle andre Tippeliga-klubber de siste årene. En annen metode kan jo være å se på spillerovergangene til Rosenborg og Vålerenga før denne sesongen, og bestem deg så for hvem som kan klassifiseres som "talenter" eller ikke. Hvis norske klubber ikke greier å holde på talentene sine skal fanken ikke vi ha skylda.
bolgebah, du må da skjønne at når ett lag har 150 mill på bok, og den nest rikeste klubben i eliteserien ikke har tiendedelen engang, så færer dette selvsagt til misunnelse og irritasjon. Helt naturlig.
Rosenborg har vært og er en bedre klubb med hensyn til økonomi, noe jeg håper snur set etterhvert, dette har ført til suksess for rosenborg og irritasjon for andre.
Tja, røsker kanskje ikke med seg så mange talenter nå lenger, men fy da de hentet totto, og han sendte start ut av cupen :evil: :evil: :evil:
bolgebah
03-05-2005, 22:57
Skjønner godt at vi har gjort mye som naturlig nok må irritere mange - Totto hentet vi jo to ganger, og selv om dere tross alt hentet ham tilbake én gang, forstår jeg jo at det må være et sårt punkt for dere :wink: Likevel, derfra og til det å starte en organisasjon mot klubben er vel et stykke å gå, synes du ikke?
Tro meg, vi veit hva trang økonomi er i Trondheim også. Mens Vålerenga drev gjennomført svart og vant serien sleit Rosenborg-styret med å unngå konkurs. Nok av lag har speila seg i falsk glans fra en kunstig, og eventuelt kriminelt basert, økonomi, mens vi faktisk kan gå med hodet hevet på de aller fleste områder. Ingen rik onkel har noen gang finansiert noe som helst i klubben vår, og når vi likevel ærlig og redelig er Norges beste lag gjør det meg mektig stolt. Derfor føles det både historie-, respekt- og talentløst ut at en organisasjon som Heia Bortelaget applauderes i supporter-Norge.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.