Se full versjon : Turgruppa 2009
Kenneth Storberget
16-12-2008, 13:55
Hei alle sammen.
Det er ikke lenge til vi skal bestemme og ordne litt ang. turgruppen 2009. Vi kommer til å sette oss ned i Januar en gang og snakke litt sammen og bestemmer hvilke turer vi skal reise på.
Vi trenger noen personer som har lyst å hjelpe til i turgruppen 2009. Da tenker jeg på personer som liker å reise på bortekamp, som liker og passe på folket på bussen og som kan tenke seg en liten jobb før hver tur. Det er ikke en stor jobb jeg tenker på da jeg selv sitter på datan hele dagen og rekker det meste.
Er det noen her som har lyst å være med?
Ta kontakt med meg på mail eller telefon, så kan vi snakke litt sammen.
Mail: tur@menigheden.no
Tel: 47653053
Mvh.
Kenneth Storberget
Turansvarlig 2009
Rolling stones
30-12-2008, 22:36
Et lite tips foran 2009 sesongen.
ikke sett opp et for ambisiøst turprogram, men velg ut noen kamper, og ikke avlys. Ta heller noen turer med tap om ikke oppmøtet er som ønsket og tjen det inn igjen på turer som alltid trekker folk. Men sørg da for å tjene inn nok til å dekke inn underskuddsturene.
Det vil alltid være noen turer man går i underskudd på, men er man litt oppegående vil det være en smal sak å tjene inn tapte kroner på overskuddsturene. Men da må disse pengene øremerkes til turer som ikke er like innbringende.
Får man opprettet en organisasjon som det er til å stole på og som alltid leverer varen, selv med dårlig oppmøtet vil det også bli mulig å opparbeide seg en kultur for å reise med supporterklubben på tur.
Men det tar tid, og man kan ikke vinne hvert slag (enkeltturer med underskudd) bare man vinner krigen(totalbudsjettet).
PS! 20 kroner for å være med på quiz er noe ALLE bidrar med såfremt dette kommer turgruppen til gode, og med turene til Stavanger, Odd og Sandefjord vil man alene bare på quiz dekke inn et par underskuddsturer.
Kenneth Storberget
31-12-2008, 08:53
Takk for tipset, å om du er medlem og har lest medlemsbladet så ser du at vi har gjort akkurat det som du skriver, har bestemt oss for 5 turer som kjører uansett så får vi ser på inntresse for andre turer.
Morten, hvis du leser dette. Kan du legge ut det skrivet som vi har i medlemsbladet?
Fasitsetteren
31-12-2008, 14:03
PS! 20 kroner for å være med på quiz er noe ALLE bidrar med såfremt dette kommer turgruppen til gode, og med turene til Stavanger, Odd og Sandefjord vil man alene bare på quiz dekke inn et par underskuddsturer.
Hva med 20 kroner for å bli med på en quiz med første- og andrepremie hvor førstepremien f.eks. er en gratis tur til neste bortekamp og andrepremien er en slags trøstepremie?
Kenneth Storberget
31-12-2008, 16:11
Hva med 20 kroner for å bli med på en quiz med første- og andrepremie hvor førstepremien f.eks. er en gratis tur til neste bortekamp og andrepremien er en slags trøstepremie?
Vi har premier som er gratis bortetur, men vi har ikke tatt 20 kr for denne quizen. Synes at quiz er noe alle skal være med på og dette er gratis. Det har hvertfall funket siste 2 årenene.
Kan evt. prøve og ta 20 kr for quiz i 09 og se hvor mange som er med da.
Premiene er jo nesten samme som vi har hatt siste årene.
Gratis bortetur.
Gratis pizza og brus.
Supporter efekter m.m.
Kenneth Storberget
06-01-2009, 21:31
Nå er det 2009 og det er ikke lenge til sesongen starter.
Men jeg har et problem som kalles kone, unger og jobb. Dette problemet gjør at jeg ikke kan drive denne turgruppen i 2009 alene. Trenger noen fler som kan være med og hjelpe til på turer og litt forberedelse.
Det jeg trenger er 2 personer som er over 18 år som kan være ansvarlig på turer som jeg selv ikke kan reise på. Det vil ikke si at du må reise på alle turer vi setter opp, kan ikke du så kan sikkert en av oss andre.
Hvis det er så at du har lyst og ta deg en øl på turen mens du er leder så nektes du ikke det, men du skal ikke være beruset for du har noen folk du passer på. Beruset kan du bli når bussen kommer hjem til Kristiansand igjen. (Det har funket fint for meg i 2 år).
Du skal passe på at alle er med, passe på at alle betaler, ha en liten quiz og ta imot bestilling på mat.
Vi har ei jente på 16 som er med og hjelper til på turer så all jobb kommer ikke på deg.
Er du en far eller mor som bruker reise med dine unger så er jo dette perfekt for deg. Eller hvis du bruker reise med en kompis gjeng så får du dratt på tur med dem og du kan og du kan passe på at ingne av dem gjør noe galt.
Så lenge du er over 18 så har vi ikke noe øvre grense på og være med i tur gruppen.
Hvis det skal bli noen turer i 2009 så trenger vi hjelp. Ta kontakt med meg på telefon 47653053 (11.00-20.00) eller på mail tur@menigheden.no så kan vi ta oss en liten prat.
Mvh.
Kenneth Storberget
Turansvarlig Menigheden.
Rolling stones
11-01-2009, 02:46
Vi har premier som er gratis bortetur, men vi har ikke tatt 20 kr for denne quizen. Synes at quiz er noe alle skal være med på og dette er gratis. .
Ærlig talt?
Du skriver at det har funktet de siste 2 årene? 50% av turene har jo blitt avlyst pga økonomi?
Klart folk betaler 20 kroner for en quiz.. Hadde dette blitt gjort for eksempel på enkelte av turene i 2007 til Odd, Sandefjord og Stavanger ville man hatt økonomi til å reise på hver eneste bortetur i 2008 sør for Trondheim?
Ta dere sammen.. alle blir med for en mynt såfremt det går til en god sak? Og turgruppen ER en god sak for ALLE Startsupportere selv om de ikke er med på alle turene selv!
Han referer til at quizen har fungert de to siste årene.
Vi (i øst) har praktisert gratis quiz, og loddsalg.
Begge deler med sponset premier, f.eks. En Burger på Dubliner, Gratis tur og andre sponset ting.
De funker da stort sett for oss i hvertfall
Lars Olav Karlsen
14-01-2009, 12:11
Det kan også legges til at quizen også var gratis da Rolling Stones var i styret i Menigheden Øst.
MEN, vi har alltid skaffet premier gratis. Jeg ser absolutt et poeng at det er dumt og kjøpe flotte premier til en gratis quiz når en sliter med og få turene til å gå rundt.
Det burde ikke være noe problem og skaffe fine gevinster gratis i Kristiansand.
Det kan også legges til at quizen også var gratis da Rolling Stones var i styret i Menigheden Øst.
MEN, vi har alltid skaffet premier gratis. Jeg ser absolutt et poeng at det er dumt og kjøpe flotte premier til en gratis quiz når en sliter med og få turene til å gå rundt.
Det burde ikke være noe problem og skaffe fine gevinster gratis i Kristiansand.
Det er vel neppe for å vinne premier folk flest drar på tur uansett....
Poenget med quizen er vel ikke å trekke flere folk. men å gi et tilbud til de som er med (enkelte turer kan bli lange)
Lars Olav Karlsen
14-01-2009, 16:03
Nei, nettopp. Derfor er det heller ikke noe vits og bruke penger på drakter og slikt til premier.
Nei, nettopp. Derfor er det heller ikke noe vits og bruke penger på drakter og slikt til premier.
Debatten om turer går på helt feil premisser.
Alf Qaida
14-01-2009, 18:03
Om quizen er gratis eller ei har nada å bety for om folk melder seg på turen eller ei. Quiz er bra, den får tida til å gå. Og er man flink, så får man kanskje neste tur gratis...
I fjor ble det lagd et kjempeopplegg for turer. Tenker da på den markedsføringen som gikk på storskjermen på Sør Arena. Og alle som er litt Start-interesserte vet at supporterklubben alltid setter opp buss til bortekamper. Såfremt det ikkje er Alta, Bodø o.l. Så hvorfor ble det så få busser som ble kjørt. Flere grunner, men at Start spilte dårlig fotball i 1.div hadde mer eller mindre alt å si. Ære være de som gadd bruke fritida si på å prøve å få arrangert turer. Og så sitter det en eller annen bedreviter i Oslo å tror han vet alt som skal til for å "lokke" folk som BOR på Sørlandet med på tur.
Start levde på en sky i 2005. Allikevel så gikk turgruppa bare sånn tålig. En eller to busser til Stavanger og Skien. En skam! Men allikevel eide vi begge arenaene. Sørlendinger er sære, men at de er glad i bilen sin er det ingen tvil om.
Nå begynte jeg å komme meg langt unna poenget mitt. Men etter å ha vært nokså passiv på forumet lenge, blir jeg så drittlei av dere som gjør hele forumet til en plass for piss.
Kenneth Storberget
14-01-2009, 19:28
Helt enig med Alf her, sørlenndinger er sære når deg gjelder turer.
Om quiz koster 10,20 eller 50 kr har ikke noe å gjøre med om folk melder seg på eller ikke. Det som dessverre har litt og si er at det er søndags kamper og dem begynner kl 18.00. Når man bor på sørlandet (som har Norges beste veier) så vet man det er går fortere og komme seg hjem med bil og ikke med buss og folk skal gjerne på jobb Mandag morgen.
Det at vi har drakt, gratis mat og gratis turer som premier er for at vi prøver og lokke folk til turen. Tenk å betale 250-300 kr for en tur så vinner du en drakt til 700 kr. Da har man jo kjøpt en billig drakt.
Håper på bedre oppmøte i 2009 på turer og at vi kan kjøre både to og tre busser på borte kamper.
Morten Torjussen
15-01-2009, 02:35
Hva skal til for å trekke flere med på bussen? Det er spørsmålet. Normale foballsupportere vet at en supporterklubb arrangerer bussturer til bortekamper. Men nå er vel ikke sørlendinger helt vanlige heller. Så..
Markedsføringen.
Det er tydelig at vi må bruke alle kanaler, og det skal vi. Web, mail, sms, Menighedsbladet, på tribunen, storskjermene.
Pr nå har vi ikke noe kultur her nede med å resie på bortetur i en buss med en gjeng andre en kanskje ikke kjenner. Ja, men bli med, møt nye fjes. Du blir kjent med andre med en gang og på neste tur så møtes dere igjen.
Jeg vil ikke komme her på slutten av sesongen å høre at markesføringen var for dårlig og at man aldri viste om turen!
Håper på et godt Tur år!
Rolling stones
20-01-2009, 00:31
Jeg vil ikke komme her på slutten av sesongen å høre at markesføringen var for dårlig og at man aldri viste om turen!
Håper på et godt Tur år!
Bare sørg for å opprettholde de planlagte turene uavhengig av oppmøte og sørg for at de som reiser med bussen får en bra opplevelse, så går det seg til etterhvert garantert.
torasbjoern
20-01-2009, 02:27
Hva skal til for å trekke flere med på bussen? Det er spørsmålet. Normale foballsupportere vet at en supporterklubb arrangerer bussturer til bortekamper. Men nå er vel ikke sørlendinger helt vanlige heller. Så..
Markedsføringen.
Det er tydelig at vi må bruke alle kanaler, og det skal vi. Web, mail, sms, Menighedsbladet, på tribunen, storskjermene.
Pr nå har vi ikke noe kultur her nede med å resie på bortetur i en buss med en gjeng andre en kanskje ikke kjenner. Ja, men bli med, møt nye fjes. Du blir kjent med andre med en gang og på neste tur så møtes dere igjen.
Håper på et godt Tur år!
Jeg tror ikke det er helt tilfeldig dette med "kollektiv trafikk" og sørlendinger. Når det gjelder fordelingen av de politiske partiene så er kun det kun tre av de ti mandatene, som representerer Sørlandet på Storinget, som er Rød-Grønne (altså syv fra opposisjonen). Resten kan jo folk tenke ut når det gjelder bil og enkeltpartier (og hvem som er blant de største på Sørlandet).
Personlig bør jo quiz være positivt iforhold til lange turer. Felles tidsbruk, og man kan også få en god tone med de andre på bussen: "Hehe, jeg fikk fire av ti rette. Gikk det bedre med deg? Hva tror du forresten om kampen i kveld?"
Man kan kanskje få nye bekjentskaper?
Noe annet enn quiz er jo f.eks. at man har bingokonkurranse på veien. Vinneren får et signert Startskjerf (signaturen til Fevang er kanskje fint å ha?) e.l. Det trenger ikke å være de store premiene for å lokke til seg folk.
Men som sagt, alt avhenger av mentaliteten. Dessverre ser det ut som at den mer eller mindre er fraværende hos for mange. Jeg håper dere klarer å få til noen knallturer i 2009 (det tror jeg ganske sikkert).
Bare sørg for å opprettholde de planlagte turene uavhengig av oppmøte og sørg for at de som reiser med bussen får en bra opplevelse, så går det seg til etterhvert garantert.
OK! skal ikke se på meg selv som en tur-leder eller har ikke noe særlig med det å gjøre men det har vel noe med økonomien også å gjøre.
Plinger det ei bjelle Rolling stones?
Vil heller at menigheden kjører pengene på en tifo enn at menigheden betaler for en buss som skal frakte 9 stk til sandefjord.
Lars Olav Karlsen
21-01-2009, 01:12
OK! skal ikke se på meg selv som en tur-leder eller har ikke noe særlig med det å gjøre men det har vel noe med økonomien også å gjøre.
Plinger det ei bjelle Rolling stones?
Vil heller at menigheden kjører pengene på en tifo enn at menigheden betaler for en buss som skal frakte 9 stk til sandefjord.
Ja, det er jeg helt enig med deg i, men målet må jo være og bruke midlene målrettet slik at flere over tid blir med på tur. Jo flere som er på bortekamp jo bedre er det.
Men det virker som om det kan bli veldig bra for turgruppen i år. Har troa på de som styrer :)
Må gi ros te turgruppa :)
Har vært med på begge turene og hatt det veldig gøy!
Satser på flere fine turer :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.