Se full versjon : Tippeligaen 2009 nærmer seg med stormskritt!
Rolling stones
25-01-2009, 18:32
Nå er det ikke så mange ukene til første seriekamp, og som de fleste har fått med seg er denne kampen mot Godset i drammen på gamle gress.
Dette er nok en kamp de fleste på østlandet vil få med seg. Og drammen er tilfeldigvis også blitt en trivelig by.
Jeg håper inderlig turgruppa i Oslo nå legger opp til en tur hvor vi kan synge og lage litt morro i Drammen i forkant av kamp på en av drammens mange hyggelige fotballpuber.
Så håper dere denne gangen forsøke å legge opp til en busstur hvor vi ankommer drammen 2 timer før kamp så vi kan markere oss litt som de ekte supporterene vi er i bygda vest for Oslo!
Lars Olav Karlsen
25-01-2009, 21:20
Dette har vi snakket om mange ganger før og du vet svaret. Det er kort vei til Drammen og pubene der så vil du heller dra på pub i Drammen framfor og gå på Dubliner her i Oslo så foreslår jeg offentlig transport.
Det er ingen grunn til å starte en ny diskusjon om dette nå.
Men vi er allerede godt i gang med planleggingen, som du sier så er det vel bare 7 uker til første bortetur.
doppelt gemoppelt
27-01-2009, 00:39
Uff, å være bortesupporter i Drammen er noe av det værste jeg har opplevd.
Værste ståplassen man kan oppdrive på kloden.
Enig, Dubliner først, sponser ikke Aas bryggerier.
Fasitsetteren
27-01-2009, 23:32
Hvorfor kjører dere ikke tidligere enn rett før kampstart? Det er jo i Drammen man skal vise seg, ikke på en dyr bule i Oslo.
Lars Olav Karlsen
27-01-2009, 23:52
Hvorfor kjører dere ikke tidligere enn rett før kampstart? Det er jo i Drammen man skal vise seg, ikke på en dyr bule i Oslo.
Vi har snakket om dette ganske mange ganger på forumet før, Rolling stones har en tendens til å ta opp dette med gjevne mellomrom på tross av at han vet hvorfor det er sånn.
Grunnen er rett og slett veldig enkel. Hvis vi reiser slik at en er i Drammen flere timer før kamp kommer alt for få til å melde seg på turen til at vi klarer og leie inn en egen buss.
Derfor gjør vi det slik i Oslo at de som ønsker og gå på pub før kampen møter på Dubliner og koser seg i felleskap der før avreise, og så fortsetter man "kampforberedelsene" til bussen etterhvert. Da kan de som vil ha pubopplevelsen før kamp kose seg på Dubliner, og de som bare vil fram og tilbake til kampen kan møte opp til bussen går.
Det er rett og slett snakk om og sette opp buss eller og kanselere. Hvis vi hadde kjørt opplegget for de som vil bruke hele dagen på kamp så kan vi faktisk ikke kjøre buss lengre.
Kenneth Storberget
28-01-2009, 11:09
Det er rett og slett snakk om og sette opp buss eller og kanselere. Hvis vi hadde kjørt opplegget for de som vil bruke hele dagen på kamp så kan vi faktisk ikke kjøre buss lengre.
Hvis dere bare tar og bla. bla. bla. bla...... så kan dere bla bla bla.. bla bla.... og hvorfor ikke bla bla .... bla . bla.....
Kunne stått masse her nå men regner med at dem det er rettet til skjønner hva jeg mener.
Fasitsetteren
28-01-2009, 13:46
Hm, jaja. Kjipt at det må være sånn.
Lars Olav Karlsen
28-01-2009, 16:04
Hvis dere bare tar og bla. bla. bla. bla...... så kan dere bla bla bla.. bla bla.... og hvorfor ikke bla bla .... bla . bla.....
Kunne stått masse her nå men regner med at dem det er rettet til skjønner hva jeg mener.
Hvorfor forandre det når det faktisk fungerer, og i midt tilfelle gjør det faktisk det fordi vi ikke har avlyst en eneste tur de 2 årene jeg har vært med i styret (vi har faktisk gjennomført et tosifret antall turer de to siste årene)
Hm, jaja. Kjipt at det må være sånn.
Ja, det hadde vært hyggeligere om en kunne lagt opp et pub besøk, men forstår at det er slik fordi jeg ofte har problemer selv med og rekke bussen selv om den går akkurat slik at vi rekker kampen.
Kenneth Storberget
28-01-2009, 16:19
Men LOK, dere har 2-3 mil til deres kamper og 30 min i buss. Vi har minimum 3 timer i buss til nærmeste borte kamp. Hvor mange turer på over 3 timer har dere kjørt siste 2 årene?
Lars Olav Karlsen
28-01-2009, 20:39
Men LOK, dere har 2-3 mil til deres kamper og 30 min i buss. Vi har minimum 3 timer i buss til nærmeste borte kamp. Hvor mange turer på over 3 timer har dere kjørt siste 2 årene?
Vi har vel diskutert dette opp og ned og i mente. Vi som har formeninger om dette her i Oslo ønsker jo bare og komme med tips for at det skal gå bedre i Kristiansand også, vi er ikke ute etter og kritisere innsatsen (som jo etter min mening er super), men veilede og hjelpe slik at det kan bli bedre. Det er nettopp det som er problemet når denne debatten kommer opp for vi er noen som har bestemte meninger (av varierende art) om hvordan dette skal drives mens hver gang vi prøver og komme med tips går gjerne dere som har ansvaret i Kristiansand i skyttergravene for å forsvare dere. Det er jo totalt unødvendig men forstår godt fortvilelsen over at nesten alle turer blir avlyst.
Men for å svare på spørsmålet ditt så har vi vel 4 turer som er like lange som deres. To stk til Sør Arena og to til Skien som jo er ca midt mellom Kristiansand og Oslo (er vel litt nærmere oss en dere, men det er ikke stort)
Det kan også sammenlignes med potensielle turdeltakere. Hvor vi har i underkant av 100 på email-lista vår har dere mange tusen start supportere og potensielle turdeltakere. Så selv om vi har et snitt på 1-2 timer på turene våre som en fordel burde ikke det ha noe og si når dere er så utrolig mange.
Poenget vårt er vel at så lenge det er så mange som reiser i privatbiler fra sørlandet til mange av kampene der busser blir avlyst så er det noe galt. Hva som er galt kan være sammensatt av mange faktorer og det viktigste er å finne ut hva en kan gjøre for å få det bedre.
Her i Oslo sleit en f.eks lenge da en reiste tidlig slik at de som ville på pub kom på pub, men så forandret man på det og det kom jevnt over mange flere slik at turene ikke bare gikk, men de gikk i pluss. Det er ikke sikkert dette situasjonen hos dere, men slik var det hos oss.
Dere har f.eks. en helt klar ulempe med tur selskapet deres. Hvor vi kun trenger og melde fra på fredagen om vi trenger buss eller ikke, må dere gi beskjed en uke på forhånd. Hadde vi hatt slike forhold ville det vært vanskeligere her også.
Rolling stones
28-01-2009, 20:44
Vi har vel diskutert dette opp og ned og i mente. Vi som har formeninger om dette her i Oslo ønsker jo bare og komme med tips for at det skal gå bedre i Kristiansand også, vi er ikke ute etter og kritisere innsatsen (som jo etter min mening er super), men veilede og hjelpe slik at det kan bli bedre. Det er nettopp det som er problemet når denne debatten kommer opp for vi er noen som har bestemte meninger (av varierende art) om hvordan dette skal drives mens hver gang vi prøver og komme med tips går gjerne dere som har ansvaret i Kristiansand i skyttergravene for å forsvare dere. Det er jo totalt unødvendig men forstår godt fortvilelsen over at nesten alle turer blir avlyst.
Men for å svare på spørsmålet ditt så har vi vel 4 turer som er like lange som deres. To stk til Sør Arena og to til Skien som jo er ca midt mellom Kristiansand og Oslo (er vel litt nærmere oss en dere, men det er ikke stort)
Det kan også sammenlignes med potensielle turdeltakere. Hvor vi har i underkant av 100 på email-lista vår har dere mange tusen start supportere og potensielle turdeltakere. Så selv om vi har et snitt på 1-2 timer på turene våre som en fordel burde ikke det ha noe og si når dere er så utrolig mange.
Poenget vårt er vel at så lenge det er så mange som reiser i privatbiler fra sørlandet til mange av kampene der busser blir avlyst så er det noe galt. Hva som er galt kan være sammensatt av mange faktorer og det viktigste er å finne ut hva en kan gjøre for å få det bedre.
Her i Oslo sleit en f.eks lenge da en reiste tidlig slik at de som ville på pub kom på pub, men så forandret man på det og det kom jevnt over mange flere slik at turene ikke bare gikk, men de gikk i pluss. Det er ikke sikkert dette situasjonen hos dere, men slik var det hos oss.
Dere har f.eks. en helt klar ulempe med tur selskapet deres. Hvor vi kun trenger og melde fra på fredagen om vi trenger buss eller ikke, må dere gi beskjed en uke på forhånd. Hadde vi hatt slike forhold ville det vært vanskeligere her også.
Lars Olav!
Nå har ikke du vært med så lenge at du egentlig burde holde hodet noe lavt i denne sammenheng!
Og det er rett å slett bullshit at det vil komme færre, det vil sannsynligvis komme fler!
Vi reiste tidligere bl.annet til Sandefjord for et par sesonger siden. Det ble FULL BUSS!
Kenneth Storberget
28-01-2009, 20:51
LOK, hvis du mener vi går i skyttegraven så har du gått helt inn i bunkersen.
Du snakker mot deg selv alt for mange plasser.
Men jeg gidder ikke ta dette igjen og igjen og igjen, ville bare sette et eksempel med mitt første innlegg.
Dere kjører på deres måte og vi kjører på vår måte.
Jeg spanderer 3 kaffe på dere, så kan dere få snakket ut ansikt til ansikt en gang for alle :)
Og jeg slenger inn en pils eller to hvis det får kjeglinga bort fra forumet ;)
Kenneth Storberget
28-01-2009, 23:23
Kaffe og øl, ja dette er lovende. Får bare håpe på at det ikke er på en turdag. :)
Lars Olav Karlsen
29-01-2009, 01:30
Kaffe og øl, ja dette er lovende. Får bare håpe på at det ikke er på en turdag. :)
Med tanke på at jeg ikke drikker blir det veldig hyggelig for deg Kenneth ;) Men jeg takker gjerne ja til tilbudet i forbindelse med en Oslo kamp, for da kommer du jo sikkert innover uansett :) Hvis ikke tar vi det i Kristiansand, for det hadde vært veldig hyggelig.
... og til deg Rolling stones, jeg har sjekket med flere av de som var i styret sammtidig som deg, det har jeg nevnt til deg tidligere også.
Med tanke på at jeg ikke drikker blir det veldig hyggelig for deg Kenneth ;)
Derfor dere ikke drar på pub før kampene ja...
Kenneth Storberget
29-01-2009, 13:52
Derfor dere ikke drar på pub før kampene ja...
Fyyyy Lynet, ikke mer nå. Vi skulle jo slutte denne diskusjonen her inne.
Rolling stones
30-01-2009, 04:11
Uff, å være bortesupporter i Drammen er noe av det værste jeg har opplevd.
Enig, Dubliner først, sponser ikke Aas bryggerier.
Regner med dette var ironi?
doppelt gemoppelt
30-01-2009, 13:43
At marienlyst stadion er et møkka sted å være bortgjemt/glemt supporter, på en sølete haug med jord og et pissoar som utkonlureres av dassen på E18?
Eller Aas ?
Det første står jeg for :)
Det andre driter jeg egentlig i ;) bare det er øl.
Rolling stones
30-01-2009, 22:38
At marienlyst stadion er et møkka sted å være bortgjemt/glemt supporter, på en sølete haug med jord og et pissoar som utkonlureres av dassen på E18?
Eller Aas ?
Det første står jeg for :)
Det andre driter jeg egentlig i ;) bare det er øl.
Nå er litt av poenget ved å reise 1 time tidligere at vi skal slippe å stå på store gress en time før kamp, men heller synge og ha det gøy på en av Drammens mange trivelige puber..
Og IKKE reise rett på gamle gress for å stå og hutre å fryse i 3 timer!
Men skal ikke se bort ifra at jeg legger litt arbeid i å arrangerer vår egen buss.. Tror rett å slett tiden er inne for å opprette en liten subkultur også i Oslo for Startsupportere!
Får se hvor mye tid jeg får til rådighet!
Lars Olav Karlsen
30-01-2009, 22:47
Men skal ikke se bort ifra at jeg legger litt arbeid i å arrangerer vår egen buss.. Tror rett å slett tiden er inne for å opprette en liten subkultur også i Oslo for Startsupportere!
Da må du ha lykke til, jo flere busser jo bedre ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.