Se full versjon : Strømsgodset - Start
Da er det bare å knytte skjerfet rundt halsen og begynne å øve intensivt på kampsanger, for nå er det bare tre uker igjen til kampstart i tippeligaen 09.
Kanskje litt tidlig med kamptråd allerede men klarte ikke å holde meg lengre.
Hvordan er skadesituasjonen til godset?, har de noen forsterkninger i år? og hvordan har det gått i treningskammpene deres?Blir det satt opp buss til Drammen?
Bare å glede seg til at godstoget sporer av...........tog du an :)
Godset åpnet vintersesongen med en 3-2 seier mot Ham-Kam. Dette har de fulgt opp med ved å tape 3 kamper på rad og 1 uavgjort mens de tok en overraskende seier mot Brann nå sist, 3-1.
Godset- Ham-Kam 3-2
Godset- Moss 0-1
Godset- Sandefjord 0-1
Godset- Hønefoss 2-2
Godset- Lyn 0-4
Godset- Brann 3-1
De møter ODD Grenland i morgen.
Har slått Brann og Odd rimelig klart de to siste kampene. Virker sterke.
kristiansand
24-02-2009, 00:15
Godset slo i dag Odd 2-0. Sterkt det. Blir en tøff kamp på kunstgresset i Drammen.
torasbjoern
24-02-2009, 19:13
Jeg vil legge til en ting til det kristiansand skriver:
2. omgangen mellom Godset og Odd var et trist syn. Det kan nesten ikke kalles fotball det man så, hvis Start taper mot Godset er det "bye bye" til Tippeligaen (for n-te gang).
Jeg vil legge til en ting til det kristiansand skriver:
2. omgangen mellom Godset og Odd var et trist syn. Det kan nesten ikke kalles fotball det man så, hvis Start taper mot Godset er det "bye bye" til Tippeligaen (for n-te gang).
Hva feiler det deg egentlig. Du mener altså at om Start taper første seriekamp mot Strømsgodset så har vi rykket ned. Gud så trist det med være å være en slik negativ type. Du kan neppe kalles suporter med en slik negativitet du omgir deg med. Skulle Start tape mot Strømsgodset så har vi faktisk enda noen kamper igjen, men det forstår vist ikke du.
torasbjoern
24-02-2009, 21:44
Du forstod tydeligvis ikke det, elller vil ikke forstå det:
Godset er et lag Start bør og må slå. Målet er å klare seg, og de man først og fremst skal slå er lag som ligger omtrent på det samme nivået som deg selv. Jeg tror ikke Start overlevde pga. at de vant 2-1 på Lerkendal i 2002...for så å tape mot svakere motstandere (enn RBK).
Det er bonus å slå bedre lag, men man skal slå lagene som er på ditt antatte nivå. Hvis ikke går det nærmest rett ned. Det har for faen meg ingenting med negativ innstilling å gjøre. Vi har sett det før. Start tapte mot AaFK, Odd Grenland m.fl. i 2007, lag man strengt tatt burde slå (spesielt hjemme). Vi ledet mot AaFK - tapte den kampen (som mange andre). Tror du ikke det hadde noe å si da? Vi tapte begge kampene mot Godset, til tross for tomåls ledelse! Tror du ikke det hadde noe å si?
Våkne opp da mann, herregud...det er klart man skal slå antatt svakere motstandere enn de beste lagene i ligaen (hvis man skal klare seg).
Det har da ingen ting å si hvem man taper poengene imot, totalen er det viktige.
Personlig tror jeg heller at det er letter å kunne få poeng fra antatt sterke lag enn mot svake fordi de kan undervurdere oss. Det kan være en vel så viktig faktor som det å slå antatt like gode eller dårlige lag
torasbjorn sier "om vi taper for Strømsgodset så rykker vi rett ned " jeg påpeker hans negativeitet over så og si alt rundt Start og mener at det må være ett trist liv han har siden alt er så svart. Alle vet (bortsett fra torasbjorn da) at om Start taper for Strømsgodset så er det enda masse poeng å spille om. En god start er viktig men ikke livsviktig da det er mye å spille om enda. Da jeg ikke er noen psykolog så skal jeg ikke gå inn på hva som kan være diagnosen til torasbjorn. Men ett trist liv må det være. jeg velger å se positivt på sesongen som kommer og graver meg ihvertfall ikke ned om Start skulle tape første kamp mot Strømsgodset. "Men vi taper jo ikke gjør vi vel torasbjorn"?
torasbjoern
24-02-2009, 22:48
Herregud...
Jeg sier det er de lagene vi bør og må slå, nå er dette en bortekamp. Men taper vi begge kampene mot Godset, så kan ting se mørkere ut. ;)
Skal Liverpool ha en sjanse til å vinne i Premier League er de også helt avhengige av å slå Manchester United i toppoppgjøret...eller så er det løpet ganske kjørt der (til tross for at det er en god del poeng igjen å spille om).
Det siste der skrev jeg for å gi et viss bilde på hva jeg mener. Start overlevde jo selvsagt ikke i 2007 heller, til tross for en god start. Men man kan ikke bare vinne et par kamper, kan man vel, Kaptein? Det gir aldri nok poeng. Og jeg kan love deg at vi har slitt lenge mot Odd og Sandefjord, og det er lag vi absolutt må slå i år. Vi tapte 2 ganger mot hvert av lagene i 2008 (da teller jeg seriekampene + cupkampen mot Odd), samt at vi nå har tapt for begge lagene i oppkjøringen.
Det er ikke lett å være naiv, er det vel? ;)
Ole-Bernt
24-02-2009, 22:53
Kan dere ikke heller snu litt på flisa og si hvor mange poeng Start må ha for å overleve. Og så diskutere ut fra det? Være litt konstruktive...
frankieboy
25-02-2009, 03:59
I duellen mellom Torasbjoern og Kaptein saa er jeg her enig med Kaptein.
Start trenger absolutt ikke aa vinne borte mot SIF. Faktisk saa er jeg veldig fornoyd hvis vi faar med oss 1 poeng fra Drammen. De spiller paa plastikk der oppe og det trekker ned, dessuten saa har SIF imponert i de siste 2 treningskampene. 3-1 mot Brann og 2-0 mot Odd er imponerende.
Nei, tar vi poeng i denne kampen saa er det sterkt, og taper vi, saa er det ennaa 87 poeng igjen aa spille for!!
Lars Olav Karlsen
25-02-2009, 11:31
Kan dere ikke heller snu litt på flisa og si hvor mange poeng Start må ha for å overleve. Og så diskutere ut fra det? Være litt konstruktive...
Det er akkurat det Kaptein påpeker.
Hvor mange poeng trenger vi? Hvor mange poeng er det høyeste noen har hatt når de har rykket ned?
Vi rykker ikke ned om vi taper for SIF! Det må være helt klart!
Det er en av 30 kamper, men det er viktig å komme godt igang, og jeg er fornøyd hvis vi får med oss poeng fra Drammen. Jeg ser for meg at vi må ta det meste av poeng hjemme på Sør Arena i år...
torasbjoern
25-02-2009, 14:24
Hvor mange poeng Start må ta, har veldig lite å gjøre med denne kampen. Derfor skrev jeg heller et lengre innlegg om hva man nok må klare i "Tabelltips 2009".
Igår kveld snakket jeg med en kompis av meg. Vi er like enige om at dette er et lag Start skal slå. Vi tapte begge gangene mot Godset i 2007, hvis noen har glemt det. Resultatene ble 3-2 til drammenserne. Tror dere ikke vi hadde overlevd da hvis vi hadde slått "jevngode" Strømsgodset? Det er snakk om 3-6 poeng. Med tre poeng hadde vi sendt Odd direkte ned, og med 6 poeng hadde vi overlevd (AaFK på kvalik).
Hvor mange poeng Start må ta, har veldig lite å gjøre med denne kampen. Derfor skrev jeg heller et lengre innlegg om hva man nok må klare i "Tabelltips 2009".
Igår kveld snakket jeg med en kompis av meg. Vi er like enige om at dette er et lag Start skal slå. Vi tapte begge gangene mot Godset i 2007, hvis noen har glemt det. Resultatene ble 3-2 til drammenserne. Tror dere ikke vi hadde overlevd da hvis vi hadde slått "jevngode" Strømsgodset? Det er snakk om 3-6 poeng. Med tre poeng hadde vi sendt Odd direkte ned, og med 6 poeng hadde vi overlevd (AaFK på kvalik).
Fotball er heldigvis ikke matte som mange her tror.
Hver kamp er avgjørende, og man kan ikke si at om hadde det skjedd i en kamp hadde tingene vært konstante.
Alf Qaida
25-02-2009, 14:41
Poenget er jo uansett at det er en STOR fordel å vinne mot lag som også kjemper i bunnen. Hvis man da tar utgangspunkt i at både Start og Godset kjemper i bunnen. Forskjellen vil jo være 6 poeng fra seier til tap.
Poenget er jo uansett at det er en STOR fordel å vinne mot lag som også kjemper i bunnen. Hvis man da tar utgangspunkt i at både Start og Godset kjemper i bunnen. Forskjellen vil jo være 6 poeng fra seier til tap.
Det er jo en fordel å vinne alle kampene, og da spesielt hjemmekampene.
Årets TL kommer til å være svært jevn, mange lag i bunnen. Man kan ikke "kreve" at man vinner spesifikke bortekamper.
Men mot Aafk, Odd, SF, Godset, Lyn og et par lag til må man forvente noen seire hvertfall.
torbjorn
du har faktisk et vist poeng at start trenger poeng mot "svake" motstandere.
men virkelighetend verden er mye mye mere nyangsert!
start rykka ned i 07 av mange grunner.
tror ikke det var mest pga stg kampene. men en totalt manglende evne til å oppdage/ta tak i problemene som var i klubbem.
Dårlig trening, dårlig leder/trener, interne problemer.
stort sett var alt under pari.
at vi rykka ned er vi enige om.
men du minner meg stykt om FVN.
er det noe man kan klare å se negativt på. Så må det frem.
Vi har et start lag som er ungt!
vi har mange spennende spilletyper!
vi har en trener med stor tillit i spillergruppa(stund siden sist)
Vi har en nivåhevning på laget fra uke til uke.
Alt i alt, hva som skjedde i 07, eller nå i vinter
når serien starter finner vi ut hvor vi ligger.
Så er du det du sier, En suporter(tviler litt) burde du heller bruke kreftene på å bygge opp en posetiv atmosfære i forkant av serie start.
Innbilder meg at du er en av de sup. som roper om start slitter. skjærp dere jobb. han er for dårlig mm.
Start trenger støtte, å at vi jobber med å bygge gode relationer.
Slutt å klage å heller fortell oss hav som er bra med start. hvorfor du er supporter(som du påstår)
Alt kan skje i år.
kommer årst i form å drar med seg hulsker har vi et top spiss par.(kan skje)
Mittbanen er urutinert men med mye talent(mygen tilbake)(kan skje)
forsvaret er styrka betraktelig. å kan gjøre det veldig bra.(kan skje)
vårt svakeste pungt er keeper plassen.
her er vi sammen emd de fleste norske lag.
alt i alt er det mulig å komme høyt på tab.
lavt på tab,
mitt på tab.
slår alt til kan vi til og med gjøre det samme som glimt i fjord!
så slutt å klag svartmal. å gi oss litt om hva somg gjør deg gla i start.
amen
magnussl
25-02-2009, 17:06
Må si meg enig i det som står rett over! Kan man virkelig kalle seg en supporter om man gjør alt mulig for å trykke optimismen og omdømme til klubben langt ned i driten? Neppe. Tror det finnes litt for mange av de som faktisk kaller seg supporter, men som ødelegger mer enn de støtter vårt kjære IK Start! Men jeg vil ikke ha engasjementet til livs! Snarere tvert imot! Men jeg mener helt klart at man bør være positivt innstilt, og ikke vinkle alt negativt samme hva det er! Det tjener ingen! Kunne ønske at folk fikk øyan opp for hvor ufattelig fett det kommer til å bli hvis vi sammen tar et skikkelig løft på det positive engasjementet!
Lenge leve Idrettsklubben Start!
Lars Olav Karlsen
25-02-2009, 17:12
Tingen er vel det at mange missforstår litt hva det er og støtte klubben i alt.
Jeg tror dette fort kan bli en av de viktigste oppgavene til det nye styret, og stable på beina en sunn supporterkultur der supporterne faktisk er med på å bygge opp istedenfor og destruktiv buing til enhver tid.
torasbjoern
25-02-2009, 20:34
Her er nok meningene delte, og det er vel derfor vi har et forum. Tenk om alle skulle mene det samme om alt. Det hadde stortsett vært kjedelig. Se for dere en politiker fra Rødt være enig med FrP, og motsatt.
Jeg kjenner da nok av folk som drar på kamp og heier på laget, men som likevel forholder seg realistiske om en tøff sesong. Og i en tøff sesong må man nesten alltid slå de svakeste lagene (for å klare seg).
Som du, Warzone, skriver: jeg er også fullstendig klar over alt det. Men jeg minner om at vi ledet 2-0 til det gjenstod 20 minutter borte mot Strømsgodset i 2007. Og alt det engasjementet som Menigheden (300 stk. møtte opp) viste Bjørnebye sommeren 2007 hjalp vel ikke på at Start overlevde heller?
Man kan ikke bare være helt blåøyd, og naiv. Det er å tro på julenissen, man gjør det som er best for klubben. Jeg mente etter kampene mot Rosenborg og Stabæk, at Bjørnebye skulle hatt sparken. Man så tydelig at laget ikke var noe lag. Planen i spillet var fraværende, spillerne slet kondisjonsmessig m.m.
Jeg mener også å huske at en del, av de som var på kampen, sang noe slik: Rykker ned med Ohr, rykker ned med Ohr.
Det er vel litt tidlig å synge det, når det gjenstår en halvtime av kampen? Ser du, man kan ikke bare leve i et luftslott og tro at alt er fryden og gammen. Det er vel noe Kvadraturen også har prøvd å fortelle oss i sine innlegg her på forumet.
Derfor, la oss ihvertfall slå Godset minimum en gang i år. Helst to (som hevn for 2007).
Det er klart vi skal slå Strømsgodset. Som alle kamper er også den kampen viktig. Men torasbjorn sa i denne tråden at om vi taper for Strømsgodset så er det bay bay til tippeligaen. det er den utalelsen jeg blir provosert av. Klart en skal være realistisk og ikke se alt med Startbriller på. Men om en har den negative oppfatningen av det meste som torasbjorn så forstår jeg ikke at han gidder å bry seg om Start og fotball generelt. Alle oppegående mennesker vet jo at selv med tap mot Strømsgodset i første seriekamp så er det langtfra noe nedrykk. Jeg vil nesten tro at selv om torasbjorn sprer om seg med negativitet rundt Start så mener selv ikke han at nedrykket er ett faktum med tap i første seriekamp. Håper du kan bekrefte det torasbjorn.
Kvadraturen
03-03-2009, 11:56
Jeg mener Tørum nå må toppe laget det han kan før denne kampen og at første elveren bør være de som sammen skaper mest sjanser og er mest målfarlige ettersom det tydeligvis er vårt svakeste punkt. Vi scorer ikke mål.
Jeg håper at første elveren ser noegnlunde slik ut mot Strømsgodset.
Høie
Freeman - Goodson - Borgersen - Milicevic
Bolanos - Solo- Marquinho - Børufsen
Fevang
Årst
Eventuelt Bytte Marquinho og Fevang.
Som Visdomsord og flere har nevnt. Det er for få i dette laget som kan score mål og som midtspiss er det rett og slett kleint når Årst er ute. Borgersen scorer noe så han får plassen foran Haraldsen. Solo scorer ingenting og får bare såvidt plassen forran Kleiven.
Serieåpninga kommer litt tidlig for norges beste bortesupporter-tribune. Klokkesvingen på Gamle Gress vil være stengt, og Start-fansen skal ha felt H på Drammens Tidene-tribunen!
http://www.godset.no/nyheter_cms/2009/mars/klokkesvingen_stengt/2863
Så fantastisk digg!!
Må si jeg sendte noen varme tanker til alle de stakkars bortesupporterne som besøkte gamel Kristiansand Stadion etter besøket på Marienlyst i forfjor...
Felt H tar 450 personer, men kommer vi flere skal det være plasser nok på feltet ved siden av!!
150 for voksne, og 50 for barn (den må taes med ei klype salt)
Lars Olav Karlsen
05-03-2009, 16:16
Så fantastisk digg!!
Må si jeg sendte noen varme tanker til alle de stakkars bortesupporterne som besøkte gamel Kristiansand Stadion etter besøket på Marienlyst i forfjor...
Det har faktisk blitt sagt av de andre supporterne at Kristiansand Stadion var bedre :)
magnussl
05-03-2009, 17:07
Leste også dette. Helt konge! We got it made for us!
Espen K G
05-03-2009, 17:28
Crap! Feil tråd!
Men, planlegger å dra på denne og se den med selvsyn. Gledelig med ordentlige tribuner der borte :)
doppelt gemoppelt
10-03-2009, 23:15
Vet ikke hvordan situasjonen er til Mattias Andersson, men med den farten han besittet offensivt på høyrekanten er det vel så skal vi pinadø være på vakt.
Storflor spiller på motsatt og de innehar fart på vingene sine til di grader.
Jesper og Freeman er det vel som får sin manndomsprøve generellt.
Bergdølmo spiller i Sørum i 7 div, de nye bak er ubeskrevende navn for min del.
Årst blir en Joker om han er klar. Vi må demme opp på kantene fra back-plass.
Tror på en kamp med en del mål. Forhåpentligvis i vår favør.
fishkillen
12-03-2009, 00:26
I duellen mellom Torasbjoern og Kaptein saa er jeg her enig med Kaptein.
Start trenger absolutt ikke aa vinne borte mot SIF. Faktisk saa er jeg veldig fornoyd hvis vi faar med oss 1 poeng fra Drammen. De spiller paa plastikk der oppe og det trekker ned, dessuten saa har SIF imponert i de siste 2 treningskampene. 3-1 mot Brann og 2-0 mot Odd er imponerende.
Nei, tar vi poeng i denne kampen saa er det sterkt, og taper vi, saa er det ennaa 87 poeng igjen aa spille for!!
Det at den spilles på plastikk er vel en fordel for oss. Er tross alt på det underlaget vi har vunnet kamper i vinter. Start ønsker å spille rask angrepsfotball i år. Er vel mye lettere å spille rask fotball på kunstgress. Start kommer vel til å trene i sørlandshallen fre til den kampen. Jeg ser ikke at det blir en ulempe. Og siden kampen blir spilt på kunstgress, snur jeg tipset mitt og sier 2-1 til start. Bolanos og fevang. :)
fishkillen
12-03-2009, 00:29
Jeg mener Tørum nå må toppe laget det han kan før denne kampen og at første elveren bør være de som sammen skaper mest sjanser og er mest målfarlige ettersom det tydeligvis er vårt svakeste punkt. Vi scorer ikke mål.
Jeg håper at første elveren ser noegnlunde slik ut mot Strømsgodset.
Høie
Freeman - Goodson - Borgersen - Milicevic
Bolanos - Solo- Marquinho - Børufsen
Fevang
Årst
Eventuelt Bytte Marquinho og Fevang.
Som Visdomsord og flere har nevnt. Det er for få i dette laget som kan score mål og som midtspiss er det rett og slett kleint når Årst er ute. Borgersen scorer noe så han får plassen foran Haraldsen. Solo scorer ingenting og får bare såvidt plassen forran Kleiven.
Når ble Marquinho klar for start?
I følge GodsetUnionens forum er Tom Henning Øvrebø satt opp som dommer i denne kampen.
torasbjoern
12-03-2009, 10:12
Skal Start klare å bryte statistikken borte mot Godset?
Start har ikke vunnet en seriekamp mot Strømsgodset på Marienlyst siden 1991.
- Da blir første serierunde til søndag en fin anledning til å bryte med den statistikken, sier trener en offensiv Start-trener Knut Tørum.
Sett bort fra 1-0 seieren i opprykksdramaet i 1999, da Terje Lenoardsen sikret Start tippeligaspill, har de gule og svarte slitt med å ta med seg poeng fra Godsets hjemmebane. Laget har kun fått med seg to poeng på de fem siste serieoppgjørene i Drammen.
- Det blir selvfølgelig ikke lett, men jeg tror vi har en fair sjanse til å ta alle poengene. Vi er optimister, fastslår Tørum.
Giovanni
12-03-2009, 16:45
godt å se at jesper ser ut til å ikke starte...
Men stor sjanse for å få billett ved oppmøte rett før kampen?
torasbjoern
13-03-2009, 13:05
Gamle minner...som virkelig er sure. Nå er hevnen nær.
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article132030.ece
Men stor sjanse for å få billett ved oppmøte rett før kampen?
De har sagt at det er plass til alle.
michael collins
13-03-2009, 15:06
Jeg oppdager til min overraskelse at Start er oppe og vaker i Tippeligaen igjen. Må vel skynde meg å hilse på mens dere fortsatt har håp om å overleve. Personlig har jeg liten tro på det. Hils til den forhenværende gode spilleren Ole Martin Årst!
Jeg oppdager til min overraskelse at Start er oppe og vaker i Tippeligaen igjen. Må vel skynde meg å hilse på mens dere fortsatt har håp om å overleve. Personlig har jeg liten tro på det. Hils til den forhenværende gode spilleren Ole Martin Årst!
I sommer kommer Rush samme veien :)
Ole Gilboe Hermansen
14-03-2009, 22:07
Under et døgn igjen. Gleder meg vanvittig.
Såååå nervøs!
Fy faen! Dette skal bli moro!
fishkillen
15-03-2009, 00:17
Dette blir fryktelig spennende. Er sykt nervøs før kampen. Tror knapt jeg kommer til å få sove i natt.
Holder Årst mer enn en omgang? Får håpe de ikke er så nervøs som sikkert mange av oss er. Hadde gjort seg med tre poeng i seriepremieren.
Lykke til alle sammen
Ole Gilboe Hermansen
15-03-2009, 13:43
Ser at VG-Tv tipper klar hjemme seier. Ikke noe bombe,men vi skal overraske. På tide med en seier i Drammen nå. Sitter med en CB og gleder meg vanvittig.
overfaltavphilneal
15-03-2009, 14:41
Er du her igjen? Sesongen har jo ikke begynt ennå, men det er vel greit å benytte sjansen mens du fremdeles er ovenpå. At du plutselig nå oppdager at vi er i TL sier noe om hvor mye du følger med. Men dere har vel vært mest opptatt av OL til nå. Du har liten tro på oss i år også? Javel, det er jo ikke første gangen i tilfelle. Har du husket å gande oss denne sesongen? Tror du trenger å bruke alle virkemidlene du rår over.
Lykke til med både Tromsø og samelandslaget. Håper forresten dere klarer å slå publikumssnittet på 3000 i år. Men det er jo ikke lett når folk enten er innesnødd eller på sommerbeite med flokken.
Lars Petter Stendal
15-03-2009, 15:44
I overkant av 3 timer igjen :D
Har ikke vert så nervøs på lenge. Nå skal vi ta rotta på Svein Krogstad og co!
Dette bli bra! Kom igjen!!
torasbjoern
15-03-2009, 15:55
Jeg håper du har helt rett, Lars Petter :) Det hadde vært deilig å åpne sesongen med en trepoenger, og endelig bli kvitt Drammenspøkelset (Starts siste trepoenger i Drammen kom i 1991).
Endelig kamp. Hadde vært veldig morro med en god start på sesongen. Uavgjort synes jeg vi skal være fornøyde med. Godset varierte veldig i fjor. Men Godset har vanligvis pleid å være leie å slå på Marienlyst.
fishkillen
15-03-2009, 16:17
Hvilke grep er det Tørum har tenkt å gjennomføre på Marienlyst?
Ser det står en blogg om det på fvn, men får ikke lest den.
Skal han bruke Myggen på midten?
Hvilke grep er det Tørum har tenkt å gjennomføre på Marienlyst?
Ser det står en blogg om det på fvn, men får ikke lest den.
Skal han bruke Myggen på midten?
Han vil ligge høyt.. Litt sjansespill, men vi får se...
Har Godset offentliggjort laget sitt?
Håper vi slipper Mattias Anderson.
frankieboy
15-03-2009, 16:32
Slik stiller Strømsgodset (4-3-3):
Adam Larsen - Alexander Aas, Kim André Madsen, Glenn Andersen, Joel Riddez - Fredrik Winsnes, Fredrik Nordkvelle, Christer George - Steffen Nystrøm, Marcus Pedersen, Øyvind Storflor.
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article132178.ece
Giovanni
15-03-2009, 16:37
hmmm... på papiret et bedre lag, men godt at papiret ikke teller :)
men frykter at Start sin midtbane blir noe tynn i forhold til godset.
Kim Andre Madsen er muligens landets mest spennende midtstopper, kan bli fryktelig god med et par år til på ræva.
doppelt gemoppelt
15-03-2009, 16:38
Ligger ann til ei blaut batalje på bortetribunen og på gresset på banen, matta er ganske våt og tunge bein kan vel forventes etter mine opplysninger.
Fin spill blir det vel ikke i dag..
Sol pr nå og jeg gleder meg. La oss håpe sola skinner på start:)
fishkillen
15-03-2009, 16:42
Får satse på at han driter på draget i dag da.
Men vi slipper å se Matias Andersson. Det hjelper litt, ikke mye, men litt. Er stygt redd for at Christer George blir lei å hanskes med for Milecivic og Freeman.
Millonarios
15-03-2009, 16:46
Er stygt redd for at Christer George blir lei å hanskes med for Milecivic og Freeman.
Er mer redd for Øyvind Storflor på venstrekanten. Vi får håpe Freeman har vokst etter La Manga-oppholdet. Hvis ikke kan han lett bli en lettvekter som han ble med Barry Kader hos Sogndal.
fishkillen
15-03-2009, 16:57
jo. Er for så vidt enig i det. Men han Keita fyren. Er det slektning av kader keita på barca?
Giovanni
15-03-2009, 17:22
Ligger ann til ei blaut batalje på bortetribunen og på gresset på banen, matta er ganske våt og tunge bein kan vel forventes etter mine opplysninger.
Fin spill blir det vel ikke i dag..
Sol pr nå og jeg gleder meg. La oss håpe sola skinner på start:)
det er da kunstgress!!??
torasbjoern
15-03-2009, 17:43
Ja, det er kunstgress (og ikke Briskeby, en liten spøk) vi snakker om.
Værvarslingen på yr.no sier følgende:
4 varmegrader, målt i Celsius.
Skyet. Svak vind, 2,1 m/s fra sør-sørøst. 0 mm nedbør.
Men i helvete.. plutselig funker ikke brukeren min på sumo. Andre som har problemer?
Espen K G
15-03-2009, 18:44
Funker greitt hos meg foreløpig. Krysser fingrene for at jeg ikke jinx'et meg selv nå! :)
Hehe. Funket etterhvert.. panikken over.
frankieboy
15-03-2009, 18:56
Vel... 5 min igjen.. LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!
torasbjoern
15-03-2009, 19:02
Men i helvete.. plutselig funker ikke brukeren min på sumo. Andre som har problemer?
Ja, jeg har det samme problemet. Irriterende!
Jeg får ikke logget meg på SUMO
JA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bolanos!!!!!!
torasbjoern
15-03-2009, 19:14
Elsker Bolaños!!! ;) Som jeg trodde, Starts viktigste spiller i år!
For en fantastisk scoring!
Lars Petter Stendal
Bolanos han æ så jævli go,
Bolanos mye bedre enn RONALDO!!!
Deilig :D
petrucci
jeg skal aldri mer kjøpe noe som helst fra SUMO. Forbanna dritt opplegg! Har aldri funket for meg. Nå kjøper jeg fra VG i stedet.
torasbjoern
15-03-2009, 19:17
Bola Bola Rakken
Nå er Bola god og trent
Bola skal bli god og kjent
Å Bola Bola Rakken ;)
Edit: hvem i helsikken er Børulfsen???
# 18
# Dobbeltsjanse til Start! Årst fører i midten, og finner Børulfsen til venstre. Han skyter bra, men Larsen når akkurat ballen. Ingen gule når returen. Børulfsen får en sjanse til, men også denne fanger Larsen.
VG: Han heter Børufsen! Uten "l"...
Snadder..........
Bare å trøkke på nå, så vinner vi
ut fra kamprapporter så er det bare 1 lag på banen Start. har hatt flere sjanser i tillegg til målet. Veldig bra dette. Måtte det holde. usker sist vi leda i Drammen huff huff. Men har trua nå..
Noen som ser kampen på tv kom med rapporter
Noen som kan huske sist gang Start scoret direkte fra frispark??
torasbjoern
15-03-2009, 19:45
SIFs Nordkvelle og Nystrøm kombinerer fint. Nystrøm kommer alene med keeper, men skyter centimetere utenfor lengste kryss fra litt spiss vinkel.
Skummelt! Forhåpentligvis blir det få av de sjansene i kampen. :D
Først og fremst kjempehonnør til vg live.ra kvalitet og ingen hakking.
OWELLO!!!!! For en spiller han har blitt, det komplette midtbaneankeret vi har manglet, god ballfordeler, våkent blikk og stopper jo godset omtrent alene i hvert angrep.
Bolanos kan fort bli den nye tippeligayndlingen, for et frispark.
Børufsen løper som en helt og kleiven skyter.
Endelig spiller vi som ett lag igjen og er skikkelig gode til å variere spillet, til stor frustrasjon for godset.
Da gjenstår det bare å se om vi holder en hel kamp og ikke bare en omgang.
Fantastisk å se foreløbig hvertfall:)
Stibere!
Bernt Hulsker putta på frispark i sist sommer. Mot Odd i cupen.
Liker også veldig godt hva som skjer i Stavanger haha, jævla odd. Vi spiller jo som et lag igjen, veldig gøy å se. Dabber av litt på slutten, men har håp. Hadde vært deilig å kunne stifte igjen den kjeften til Glenn Andersen.
frankieboy
15-03-2009, 19:55
DEILIG med ledelse, og en perle av en scoring.
Naa er det viktig at vi ikke ramler ned i 2.omg. VI maa faa den forste scoringen i 2.omg, for scorer Godset, tror jeg det kan bli veldig vanskelig!!
kristiansand
15-03-2009, 19:56
Noen som kan huske sist gang Start scoret direkte fra frispark??
Oj, det må være lenge siden. Har alltid vært stor mangelvare her nede. Sven Kloster for 10 år siden kanskje:)
Utrolig viktig å kunne omsette dødballer i mål, måtte det fortsette.
jeg skal aldri mer kjøpe noe som helst fra SUMO. Forbanna dritt opplegg! Har aldri funket for meg. Nå kjøper jeg fra VG i stedet.
VG funker dritbra.
Fett med dagskort, så kan du se alle kampene , og skifte underveis.
Eneste kjipe nå er komentatorene til godset - start , kjedelige og platte.
torasbjoern
15-03-2009, 19:58
reiGN: Litt sånn som da Menigheden/Startsupporterne sang på 2-0 mot Godset sist gang, da Start tapte 3-2?
Jeg håper på at hevnen holder seg inn ihvertfall. Godset har hatt to store målsjanser som jeg tolker teksten på VG.
Hva er det med at VG konsekvent skriver Børulfsen???
VG funker dritbra.
også får du en frikamp neste helg hvis start taper :)
frankieboy
15-03-2009, 19:59
VG funker dritbra.
hvorfor vil du skifte og se andre kamper naar Start spiller???
VG funker dritbra.
fan med så dårlig kvalitet på sumo syns jeg, noen som vet hvordan det er på fvn?
Espen K G
15-03-2009, 20:00
Veldig god åpning på kampen, og for et show Bolaños holder til tider! Morro å se på. Om han fortsetter slik blir han en publikumsyndling det er lenge siden vi har sett i gult og svart!
Ikke noe for hjertet å se hvordan laget slipper seg ned i slutten av omgangen derimot! Huff! Regner med at det blir fokus på å gjenskape begynnelsen av omgangen, og trykke litt mer til.
Kunne like gjerne vært 2-2, men vi leder...og det føles godt!!
kristiansand
15-03-2009, 20:01
Liker også veldig godt hva som skjer i Stavanger haha, jævla odd. Vi spiller jo som et lag igjen, veldig gøy å se. Dabber av litt på slutten, men har håp. Hadde vært deilig å kunne stifte igjen den kjeften til Glenn Andersen.
Hater Viking jeg da.... Blir en meget vanskelig neste bortekamp i Stavanger.
Viking i flysonen blir ikke lett.
Espen K G
15-03-2009, 20:01
Hva er det med at VG konsekvent skriver Børulfsen???TV2 gjør det samme gitt.
reiGN: Litt sånn som da Menigheden/Startsupporterne sang på 2-0 mot Godset sist gang, da Start tapte 3-2?
Jeg håper på at hevnen holder seg inn ihvertfall. Godset har hatt to store målsjanser som jeg tolker teksten på VG.
Hva er det med at VG konsekvent skriver Børulfsen???
Kan ikke huske så lenge tilbake :P Bare håper det holder inn.
petrucci
15-03-2009, 20:03
Siden SUMO ikke funka for meg tidligere i dag, så sa jeg opp abbonementet, og registrerte meg hos VG, og for en skikkelig bra spiller de har fått seg! Dette er meget bra!
Må også si, Bolanos; Hvilken jævlig bra spiller. Også Owello.
VG fungerer flott.
Godset ville ha straffe, men det ser ut som at Goodson ikke var borte i Godset-angriperen. Han falt lett. Øvrebø sto godt plassert.
Huff, Godset farlige nå. Vi ligger bakpå. Ikke få panikk!
FY FAN, så var det vel den jævelen Glenn andersen. Helvete altså
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FOR HELVETE!
Lars Petter Stendal
15-03-2009, 20:16
Satt å venta på d..
Faen!
Espen K G
15-03-2009, 20:16
Som ventet. Ikke mye av trykket vi så i 1. omgang. Slipper for mye opp, og blir løpende i mellom...igjen. Aargh!
torasbjoern
15-03-2009, 20:17
Som jeg luktet og fryktet, 1-1.
Espen K G
15-03-2009, 20:18
JAAAAAAAAAAAAAA!!!
Bolaños igjen!!
JA!!!!!!!!!!!!! Bolanos x 2!!!!!!!
for en mann for en mann for en mann
det er av sine egne en skal få det. noe dritt. Er redd dette skal holde hardt med poeng i det heletatt. ypisk tart og ramle sammen i 2 omg. en skulle det utrolige skje at vi vinner da er det kjempesterkt.
Stå på gutter.
satt og deppa over 1-1 målet, før jeg fikk posta så er det 1-2. STERKT.
Espen K G
15-03-2009, 20:22
Owello virker sliten nå. En del farlige balltap og pasninger. Sliten i bena flytter seg til hodet virker det som.
Krysser alt jeg har nå! Spennende!
hvorfor vil du skifte og se andre kamper naar Start spiller???
fordi jeg er sånn midt på treet fotballinterresert :)
torasbjoern
15-03-2009, 20:25
Kan man ta en sang igjen? ;) Stolte soldater spilles for full rulle nå
Lars Petter Stendal
15-03-2009, 20:27
Deilig :D
BOLANOS!!!
Nå må vi bare holde dette. Blir noen lange minutter nå..
Espen K G
15-03-2009, 20:29
Går faen ikke an!! Trykke på..slippe opp...trykke på...slippe opp. FUCK!
nei nei nei, skulle til å skrive at marcus pedersen er en fyr å følge med i fremtiden
petrucci
15-03-2009, 20:30
offside lang vei
Drit. 2-2. Godset er farlige. For åpent i forsvaret. Markkryperne sklir gjennom hele rekka...
Lars Petter Stendal
Så var det 2-2....
torasbjoern
2-2 ja...det måtte skje. Da vinner vel Godset mot oss, nok en gang. Hvis det jeg leser stemmer, så er spillerne for slitne til å klare uavgjort. :(
Edit: eller skal vi få med poeng fra Drammen???
frankieboy
15-03-2009, 20:35
Soleklar offside ved scoringen.
Han dekket jo hele maalet foran HQie og er ABSOLUTT med i spillet.
Dommertabbe!!
Forsvaret er virkelig dårlig idag. Bra vi har Bolanos.
latterlig dårlig forsvar i dag
faen der tapte vi poenga. dVS aldri gi opp gutter.
Giovanni
15-03-2009, 20:44
fy faen... herregud så jævlig... totalt natta
Espen K G
15-03-2009, 20:44
Jævla Haraldsen! Hva er det du driver på med???!!! FUCK!
Er det noen som virkelig HATER haraldsen etter det der? Spesielt når han har gjør det samme tabben bare noen uker siden! FAEN!
er det mulig, høie stod jo bare der
frankieboy
15-03-2009, 20:45
At ikke Haraldsen laerer!!! Han gjorde jo akkurat samme tabbe paa La Manga!!
DRITT!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Roy_Keane
15-03-2009, 20:45
nytt navn, Knut HELVETES Haraldsen, jævla flopp, få inn borgsersen eller pepa, dette går ikke!
torasbjoern
15-03-2009, 20:46
Det var som jeg fryktet, og måtte gå sånn jeg fryktet: tap i Drammen (for nte gang). 3-2.
Gufs fra fortiden dette.. slutten av kampen så rakner det totalt..
Sånn går det når man skal bruke 10 minutter på å klarere..
Lars Petter Stendal
15-03-2009, 20:47
argh!...
Og det sjer igjen..
Deja vu !! (viss vi tenker på 2007-sesongen)
Dette var synd. Vi skulle hatt 2-0 i den gode perioden vi hadde etter 1-0 scoringa...
men, men
Giovanni
15-03-2009, 20:48
de er så satans dårlige i forsvar at de kommer til å sette ny rekort i antall innslupne mål... signeringen av haraldsen er intet annet enn en total jævla forpult fiasko
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaa gud er fra sør.
Faen Vi Scorer!!! Faeeen!!! Så Sinnsykt Bra!!
hallelujaaaaaaaaaaaaaaaaaa
3-3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lars Petter Stendal
15-03-2009, 20:51
Hulsker!!!!!!! :D :D
Herregud å utrolig. Dette er som odd kampen, med favang sitt overtidsmål. JAAAAAA!!!
Hulken!!!!!! Og 2 scoringer på dødball. Glimrende med ett poeng!
torasbjoern
15-03-2009, 20:52
3-3: Hulsker! Kongebra.
Espen K G
15-03-2009, 20:52
For en kamp!! Nå er jeg målløs...så jeg skal ta en dusj først, og så se om jeg har noe å si :)
Bernt redder ett poeng, Haraldsen skusler bort to.. Hard facts..
Ta det som er positivt 3-3 Ikke sett kampen , men forstår at forsvar hos oss er tragisk
Ta lyspkt
De klarte å score mål
Bolanos scorte 2 knall bra
Usikker mht Årst? Er redd det er en lang vei å gå
De stod på til slutt og det betalte seg
HUUUUUUUUUULSKER, din slabbedask:)
Dette er sterkt, en åpningskamp der vi tar og føler på hverandre, spenning og fart begge veier.Ikke ett urettferdig resultat som deila sier etter kampen.
Syntes vi jobber godt hele kampen idag selv om det er litt rufs i forsvaret.
Det merkes at det er et mål med det som skjer og ikke minst....vi angriper.Noe jeg har etterspurt lenge.
Tilogmed når vi er slitne mot slutten av kampen så jager vi utligningen og får den.
Rett og slett dødsrått att vi er igang igjen
Ronny Deila er sur på dommeren. Mente de hadde dommeren mot seg og ble snytt for straffe.
Vel, Godsets 2. mål skulle vært avblåst for soleklar offside. Tørum tar det mye mer voksent.
Vi sliter masse i forsvar i dag. 3 baklengs i en omgang er ikke bra. All ære til Bolanos i dag. Løpsmaskin og fighter.
Alt i alt, ett poeng er OK.
Jævla Drammen, møkkaby, sutringa er igang ser jeg.
her er det bare å stemme på Bolanos for rundens mål..
Visdomsord
15-03-2009, 21:01
En merkelig kamp på alle vis.
Det positive er det feltet vi har vært dårligst på i hele oppkjøringa -det. offansive. Mange fine detaljer og angrep. I tillegg god moral å komme tilbake slik. Så utrolig godt å se en som igjen skyter frispark mot mål og ikke en eller annen håpløs variant.
Det negative er jo forsvaret og defansiv jobbing av midtbanen. Helt tragisk og elendig markering og panikkspill. Føler både Freeman og Knut Henry er for dårlige til dette nivået. Det er enorme rom fra midtbanen og ned til Starts 10 meter. Spillerne kunne jo gå igjennom som kniv i smør. Det var skikkelig Deja Vu fra forrige sesong i tippeligaen.
Men sett under ett så selv om jeg håpte på seier etter første omgang er det utrolig godt å ha fått med seg 1 poeng i første kamp. Jeg trodde før kampen det ville bli tap. Når smultringen er unnagjort og en har fått mål samt poeng på bortebane så øker selvtillitten betraktelig. Så må en bare gjøre noen seriøse grep defansivt til neste kamp. Har vel ingen erstatter for Freeman men håper Borgersen kommer inn for Knut Henry.
Tabellen pr nå:
Viking 1 1 0 0 3-0 3
Molde 1 1 0 0 1-0 3
Start 1 0 1 0 3-3 1
Strømsgodset 1 0 1 0 3-3 1
Bodø/Glimt 1 0 1 0 1-1 1
Fredrikstad 1 0 1 0 1-1 1
Lillestrøm 1 0 1 0 1-1 1
Stabæk 1 0 1 0 1-1 1
Tromsø 1 0 1 0 1-1 1
Aalesund 1 0 1 0 1-1 1
Brann 0 0 0 0 0-0 0
Rosenborg 0 0 0 0 0-0 0
Sandefjord 0 0 0 0 0-0 0
Vålerenga 0 0 0 0 0-0 0
Lyn 1 0 0 1 0-1 0
Odd Grenland 1 0 0 1 0-3 0
Bronse! :-)
VELDIG BRA JOBBA av Menigheden i dag! På VG så og hørte vi dere godt. Mye sang og liv. Glimrende!
Lars Petter Stendal
15-03-2009, 21:13
Syns vi skal være fornøyd med 1 poeng :)
At vi klarer å utlingne på bortebane 2.5 min på overtid er bra!! Og spådommene før kampen var heller ikke på vår side!
Men det som bekymrer er forsvarspillet! Ikke bra å gi fra oss ledelsen 2 ganger, og en STOR tabbe av Knut Henry idag.
Men syns vi skal være greitt fornøyd med poeng idag
BOLANOS :D
Forøvrig synes jeg at Solo hadde enda en bra kamp, aggresiv og flink til å vinne ball, å ser ofte ut mot kantene, det gleder meg. Derimot innvolverte vil Fevang for lite i spillet i dag, ellerså klarte han ikke å innvolvere seg nok i spillet.
Høie 5
Freeman 4
Haraldsen 3
Goodson 5
Branco 4
Bola 7
Solo 6
Kleiven 4
Børufsen 5
Fevang 4
Årst 4
Hæstad 5
Hulsker spilte bare ti minutt, men scorer så 7
Paulsen 4
Vedr. overføring av kampen, så gjør nok VG den beste jobben så langt. Fvn kom jeg aldri inn på, og mange hadde trøbbel med TV2 Sumo. VG har nok en enorm kapasitet.
Magne Hadland
15-03-2009, 21:25
hehe, flisespikkeri, men var Fevang så lite involvert at du droppet hele karakteren?
DayWalker
15-03-2009, 21:27
Bolanos, for en mann! :D Deilig deilig frispark mål og har en rekke lekre detaljer gjennom kampen!
Hulken, så viktig så viktig!
Haraldsen er jo tragisk! Jeg er en eller ganske sindig mann men jeg skal si det føyk både det ene og det andre i gulvet når han foræret godset 3-2 målet.
Ellers kan jo Deila bare sutre så mye han vil, forbannade julenisse! Offside deluxe på 2-2 målet... Forbanna klyse!
Espen K G
15-03-2009, 21:27
Forøvrig synes jeg at Solo hadde enda en bra kamp, aggresiv og flink til å vinne ball, å ser ofte ut mot kantene, det gleder meg.Hvis du prater om de første 55-60min så er jeg enig med deg. Dessverre faller han gjennom når han blir sliten, og både mister ballen i farlige posisjoner i tillegg til dårlige pasningsvalg. En 6'er er nok riktig sett kampen under ett, men Bolaños var minst to hakk over Solo i dag.
Høie 5På det jevne? Seriøst? Han er sjanseløs på målene i mot, men holder oss inne i kampen med å lese spillet bra i tillegg til minst en feberredning som jeg så i mål.
Ellers er ikke karakterene så gale.
Årst blir litt usynlig og det er tydelig at han mangler kamptrening. Han viser derimot glimt av at det finnes en klassespiller der inne som vil ut. Og når han allerede holder 80min lover det godt.
Haraldsen helt klart lagets dårligste. Freeman kom ikke helt galt fra det, men mangler det lille ekstra i forsvar. Hans offensive tilskudd til laget gir han derimot en stor pluss i boka. Mye med.
Ellers er det klart at Bolaños er lagets stjerne. Hele laget ser etter han når de vil skape noe, i tillegg til at spillet vender seg fra høyre til venstre side, alt etter hvor han befinner seg på banen. Ved et tidspunkt hadde Godset tre mann på han, og det sier litt! :) Gleder meg virkelig til flere kamper med den mannen. Yahoo!
Og til slutt, takk Hulsker. Kommer inn 10min før slutt og redder poeng. Det er sterkt, men også noe som kjennetegner en goalgetter. Mulig han skulle kommet inn tidligere, for Årst viste tretthetstegn en del tidligere. Å ha Hulsker som backup er et luksusproblem! :)
Vedr. overføring av kampen, så gjør nok VG den beste jobben så langt. Fvn kom jeg aldri inn på, og mange hadde trøbbel med TV2 Sumo. VG har nok en enorm kapasitet.
Personlig brukte jeg Tv2sport, aldri hatt bedre bilder enn på denne kampen. Men vet jo ikke hvordan fvn eller vg gjorde det da.
Espen K G
15-03-2009, 21:33
Hvilken kamp er det 100% fotball / FVN har sett??
"Bernt Hulsker, som kom inn for Ole Martin Årst i andre omgang, ville det annerledes. Start fikk corner på overtid. Freeman tok dødballen, og la ballen rett på hodet til Hulsker, som skallet ballen i mål fra én meter. "
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article132210.ece
Ikke var det corner, og ballen gikk til Goodson som headet inn i feltet. Jeg må bare le...
Og http://fotball.fvn.no/eliteserien/article132220.ece
"Vår LIVE-tjeneste dessverre ustabil i øyeblikket. Vi jobber på spreng for å løse dette.
På grunn av tekniske problemer er vår LIVE-tjeneste dessverre ustabil i øyeblikket. Vi jobber på spreng for å løse dette. "
Ikke noen bra åpning på Tippeligaen for FVN og kompani.
VELDIG BRA JOBBA av Menigheden i dag! På VG så og hørte vi dere godt. Mye sang og liv. Glimrende!
fra ikstart.no
-...Utrolig deilig, sier Hulsker som skrøyt av de over 400 Startsupporterne som støttet laget hele veien.
- De skapte kjempestemning, Det er absolutt en medvirkende årsak til at vi lykkes i å score mot slutten, sier Hulsker.
Espen K G
15-03-2009, 21:49
Er vel ikke uten grunn at Hulsker først løp til høyre for målet, deretter bråvendte og løp rett til den gule og svarte delen av tribunen.
Bra jobbet der borte!!
DayWalker
15-03-2009, 22:14
Digg jubelbilde i denne artikkelen:
http://www.dagbladet.no/2009/03/15/sport/fotball/tippeligaen/start/stromsgodset/5306135/
Håper på flere slike gledesscener :)
Digg jubelbilde i denne artikkelen:
http://www.dagbladet.no/2009/03/15/sport/fotball/tippeligaen/start/stromsgodset/5306135/
Håper på flere slike gledesscener :)
Deilig! Selv om det ble uavgjort. Ikke mange som har sagt det, men Branco gjorde en veldig god jobb både defensivt og offensivt. Klart førestevalg! Har noen fine raid framover, så den farten er god å ha. Det meste skjedde på venstresiden fra godset. Freeman og Haraldsen, vet jeg ikke hva jeg skal si om engang, forsterkning forsterkning fru Blom.
EDIT:
Leste forresten dette innlegget på db.no som var dagens: :D
"Gleder meg stort til dette bedritne Start laget rykker ned. 11 mann på egen halvdel som kliner ballen opp og løper etter. 2 skudd på mål i andre omgang, som gir to mål. På tribunen står en gjeng gladkristne tullinger og skriker jesus lever. Uvitende sørlendinger."
Likte spesielt kommentaren om menigheden haha. Bedriten SIF supporter som ikke kan noe annet å gjøre enn å sutre.
AndersH.
15-03-2009, 22:38
På det jevne? Seriøst? Han er sjanseløs på målene i mot, men holder oss inne i kampen med å lese spillet bra i tillegg til minst en feberredning som jeg så i mål.
Høie burde tatt det første målet.
Når det er sagt er jeg stolt over å være Start-supporter. Vi leverer langt bedre enn forventet, og det var deilig å bivåne heltane - og da særlig første omgang. I andre omgang lar vi Godset ta fullstendig over, og vi blir for baktunge. Men så våkner vi etter 65, og spiller jevnt med drammenserne.
At Deila sutrer etter kampen viser hvilken taper han er.
hehe artig kamp idag. Bra førsteomgang men dårlig andre. Utrolig dumt med den tabben av haraldsen men utrolig bra at vi klarte å samle oss og få til det siste målet :) BB var Bola, Solo og Menigheden!
Jeg storkoste meg med et fantastisk startlag i 1. omgang og ganske bra fra midt i 2. omgang. Skikkelig bra spill, med litt bedre kvalitet i innleggene så blir det mange poeng i år.
Det store minuset i kampen fra første til siste minutt uten unntak var forann bak og mellom midtstopperene våre. Godset gjør akkurat som de vil inne i våres 16-meter. Goodson er selvskreven på laget vårt, men K.H.H er ingen bra makker. Han er høy og god på hode men han er alltid alltid alltid på etterskudd vist ballen er lavere enn 2 meter. Mot Kovacs og Aarøy er han helt sikkert bra og ha, men ellers blir han altfor treg.
Jeg er fult klar over at Bård er rimelig lik som type, derfor sitter jeg og lurer på Jesper. Han er rimelig bra med beina, om han ikke er noe hurtigtog så er han ihvertfall raskere enn K.H.H.
Ellers fundrer jeg på unguttene våre. Noen som vet hva slags typer de er Espen Knutsen, Christian Follerås og Tarald Fidjeland. Vet de er unge, men må jo Matches for og blomstre.
Strålende fornøyd med poeng i dag.
Vi var dårlige på det vi visste vi var dårlige på. Ikke så mye å si om det.
Jeg ble overasket over hvor villige vi var til å angripe og hvor mye farligheter vi faktisk skapte fremover. Stor fremgang fra tidligere. Var faktisk så positivt overasket at jeg satt med en passe fornøyd følelse på 3-2, med forhåpninger til kampene som kommer. Utligning på overtid da de fleste av oss hadde avskrevet alt håp om poeng viser vinnervilje. Sterkt.
Vi traff bra på taktikken fra start og det holdt i hele første omgang. Vi ble fort avslørt og vi sleit kraftig med mottrekket som ble gjort i andre omgang. dette må vi ordne på.
Spent på hva vi gjør mot Lyn i neste kamp. Gleder meg.
Ole Gilboe Hermansen
15-03-2009, 23:06
Possitivt: 1.omgang,Bolanos og evnen til å komme tilbake etter at vi får 3-2 målet mot oss.
Negativt: Målene som kom i mot.
Allt i allt vil jeg si at klubben gjorde en solid kamp i dag. Litt surt med at det ikke ble seier,men samtidig gøy at vi viste moral og kjempet tross alt vi fikk 3-2 i fleisen.
Ser noen nevner KHH her. Han var faktisk skyld/involvert i alle tre baklengsmålene i dag. Det er utilgivelig og han må opp minst 5 hakk for å være på tippeliganivå.
Og Leif otto.. Hekkfjell å jeg gleder meg til PBH og Myggen er klare igjen.. Ikke mye backup i han der.
Ellers så må jeg si meg veldig fornøyd med mye av det vi presterer. Gleder meg noe villt til søndag!
Må si det er morsomt med de som sutrer over at vrakgodset ikke fikk straffe og rødt kort til Goodson. Det er to ting som slår meg. Først at han faktisk får en lang tå på ballen, og at man faktisk må inn i 16-meteren før det kan blåses straffe. VG har bra reprise liggende ute, og Øvrebø var for en gangs skyld god på denne.
.
På det jevne? Seriøst? Han er sjanseløs på målene i mot, men holder oss inne i kampen med å lese spillet bra i tillegg til minst en feberredning som jeg så i mål.
Sjangseløs? Leser spillet bra? Feberreding? Det var vel mer en refleks for ikke å få ballen i trynet? Sitter og ser reprisene av målene nå. En middels god keeper ville tatt 2 av de tre vi slapp inn i dag. Han gjør klart noe bra, men også mye dårlig. Det er ikke bra for en keeper. Jeg mener keeperplassen sammen med venstre kantplass er våre svakeste ledd. Om vi noen gang får penger må vi forsterke disse plassene...
Høie har aldri vært noe mer enn en under middels keeper og har en lei tendens til å ha hyppige "tabber" og småfeil. Skjønner ikke helt hvorfor dere ufortjent skal hause ham opp kamp etter kamp...
ble apsolutt ikke imponert i dag. ustabilt forsvar og tabbe av haraldsen og en passive høie på 1-1målet. griseflaks vi ikke får straffe imot oss og vi gir bort ledelsen 2 ganger. Eneste jeg forventer av gutta er at de blør for drakta si og når jeg ser blandt annet haraldsen sitt halvhjerta forsøk på vinne ballen igjen fra pedersen når han har missa gjør at jeg tror det skal bli vanskelig og holde seg oppe. men all ros til gutta på topp og midten i dag.
fishkillen
15-03-2009, 23:50
Først må jeg si at Bolanos og Owello imponerte meg. Meget god kamp av de to.
Jeg syns ikke det er Høie sin feil at den går inn. Er det ikke Goddson som står på 1 stolpe der??
Det ble en del merkelige avgjørelser av KHH i dag. Jesper er nok ikke et dårlig alternativ der.
Men alt i alt er jeg meget fornøyd. Hadde ikke trodd at vi være så gode i det offensive spillet. Gledelig å se at Årst holdt 80 min også.
Ser frem til Lyn kampen.
Utrolig deilig at vi også kan putte seint, det har vi ikke akkurat vært bortskjemt med før. Ubeskrivelig deilig å se Hulskers heading gå i nota!
Fantastisk stemning i Menigheden i dag og, syns jeg. Blant det bedre jeg har vært med på her på østlandet. Håper det kan fortsette sånn, gleder meg stort til match mot Vålerenga ++ !!!
Heia Start!
doppelt gemoppelt
15-03-2009, 23:55
Vi får gi han flere sjanser, men flopp ble han i VIF fks og noe ustabil er han.
Godset mener de ble snytt for straffe, for meg så er vår mann tydlig på ballen først!!
Ikke straffe. Hold kjeft SIF.
Scoringen til Hulsker betyr mye for han videre, dette trengte han og klubben.
Gøy med mål, fortjent uavgjort scoring på tampen.
Gløden og innsatsen må fortsette, veldig positivt i dag med få unntak.
Nok et dødballmål i mot oss er ikke bra, den skal ikke gå inn da glenn har mann i rygg på 6 meter skrått hold og i bevegelse bort fra mål, forbi 2 startere inkl keeper holder ikke mål.
Gi fra oss ballen på den simple måten skal ikke skje ved 2-1 målet var det vel.
Helt greit åpning på serien.
Lyn neste...
torasbjoern
16-03-2009, 00:04
Vi er nok heldige som kommer fra det med et poeng, for Strømsgodset skulle nok hatt straffespark. Så en heldig poengdeling, men ikke helt ufortjent.
Det som skremmer meg er hvor mange klare målsjanser Godset fikk, og vi er heldige med at de bommet såpass mye som de gjorde. Det må fikses på til neste kamp (hjemme mot Lyn). Da er jeg tilstede og forventer trepoenger, selv om vi har hatt to dårlige oppgjør mot Lyn (begge kampene i 2007).
Haraldsen ut, Borgersen eller Mathisen inn, til neste kamp. Nå har han gjort den samme feilen to ganger på kort tid. Man kan ikke somle så mye som det han gjør.
DayWalker
16-03-2009, 00:08
Jeg synes ikke det et soleklart straffespark, mulig han blir litt forstyrret men det er minimalt etter hva jeg kan se. Virker som om SIF spilleren er på vei ut av balanse før taklingen kommer.
Er heller ikke helt sikker på 2-2 målet til SIF... Det lukter littegrann offside.
Men men, uavgjort var greit. Start hadde sine sjanser de også... Noen som husker suseren til Owello som skrudde rett utenfor?
Veldig fornøyd med åpningskampen. Synes godt godset kunne ha måkt snø på småstiene rundt stadion, for måtte traske gjennom vann, slaps og snø for å komme rundt til bortetribunen.
Men Start viste faktisk at det bor noe i laget pr idag. Personlige feil er nok den viktigste årsaken til at godset fikk sine scoringer, men ikke verre enn at det bør kunne lukes bort.
Synes Owello/Bolanos/Fevang skaper mye spennans. Frisparket er jo sjelden kost i Start, men var også mye finspill fremover som vi ikke har blitt bortskjemt med de siste årene.
Ble plutselig mer optimist med tanke på sesongen. Tror Start blir sterke når sommeren kommer!
Og Hulsker. Selvsagt leverer han når det står på som verst. Han kan bli viktig utover!
Men aller mest spennans blir det å se Bolanos utvikling i kampene fremover. Han var stor!
Men jobben Tørum får ta nå er defensiv organisering, og mulig litt omrokkering. Haraldsen virket usikker, noe som straffet seg beinhardt.
Når det er sagt har tydelig Tørum trykka på noen riktige knapper også. For det var mye fint spill å se, og spillerne virka sultne!
Alt i alt godt fornøyd med åpningskampen!
Noen som vet hvorfor fevang ble tatt av??? Underlig..
Jeg syntes Haraldsen viste tydelig idag at han ikke holder tippeliga standar.
Bolla viste at han er for god for tippeligaen.
Vist Tørum kan tåle og sitte med hjerte i halsen og kanskje risikere og slippe inn et pinlig mål eller to så setter han inn Mathisen og satser på han.
Jeg synes ikke det et soleklart straffespark, mulig han blir litt forstyrret men det er minimalt etter hva jeg kan se. Virker som om SIF spilleren er på vei ut av balanse før taklingen kommer.
Er heller ikke helt sikker på 2-2 målet til SIF... Det lukter littegrann offside.
Men men, uavgjort var greit. Start hadde sine sjanser de også... Noen som husker suseren til Owello som skrudde rett utenfor?
Du trenger ikke tenke på det en gang for det var IKKE straffe, vanskelig å se med en gang ja. Men jeg har studert reprisen og ikke bare er det ei lang tå fra Goodson, men han takler også utenfor 16 meteren! Mest sannsynligvis er det det LINJEDOMMER først ser at taklingen ikke er innenfor, og bestemmer seg etter det, om det eventuelt er frispark. Utrolig at en dommer får med seg dette i kampens hete, men veldig bra dømt.
DayWalker
16-03-2009, 00:23
Du trenger ikke tenke på det en gang for det var IKKE straffe, vanskelig å se med en gang ja. Men jeg har studert reprisen og ikke bare er det ei lang tå fra Goodson, men han takler også utenfor 16 meteren! Mest sannsynligvis er det det LINJEDOMMER først ser at taklingen ikke er innenfor, og bestemmer seg etter det, om det eventuelt er frispark. Utrolig at en dommer får med seg dette i kampens hete, men veldig bra dømt.
Hehe, jeg tenker ikke så mye på det i grunnen men er ikke enig med torasbjoern i at vi HELDIG tok poeng. Jeg mener det var fullt og helt fortjent.
Hehe, jeg tenker ikke så mye på det i grunnen men er ikke enig med torasbjoern i at vi HELDIG tok poeng. Jeg mener det var fullt og helt fortjent.
Godt, HELT ENIG ;)
torasbjoern
16-03-2009, 00:26
Jeg sa ikke noe om at det var ufortjent, men vi er heldige med at Godset ikke scoret alene med Høie (ved to tilfeller). ;)
Stig Hornnes
16-03-2009, 00:38
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=29516
Vi er nok heldige som kommer fra det med et poeng, for Strømsgodset skulle nok hatt straffespark. Så en heldig poengdeling, men ikke helt ufortjent.
Strømsgodset? Du mener vel Lillestrøm?
Da var endelig kampen overstått. En innvendig utover det som er nevnt her tror jeg....hvor mange pasninger fra Owello hadde adresse gul mann?
Pasningsspillet hans må sitte langt bedre om han skal forsvare en plass på laget. Det var katastrofalt dårlig synes jeg.
Ellers var dette en riktig så bra åpning på sesongen '09.
"This ain't no party, this ain't no disco
this ain't no fooling around
No time for dancing, or lovey dovey
I ain't got time for that now"
AndersH.
16-03-2009, 00:49
Jeg stusser på denne straffesituasjonen. Når man ser situasjonen forfra fra siden ser man at Goodson er klart på ballen. Bare så synd de ikke har vist fra den vinkelen en eneste gang på Fotballxtra, for der ser man at Goodson tukler ballen videre, for deretter å skli inn i Nordkvelle.
For øvrig skulle Start og Årst hatt frispark i forkant av kontringen som førte til offisdemålet. Og btw. så var det offside - uten tvil. Han Sankoh står i veien for Høie.
Når det er sagt, blir Bolanos feil avblåst etter ca. 50(?) min. Han rundlurer Godsets syver (Sankoh?), men Sankoh sklir og får frispark 12-15 meter fra Godsets mål. Hadde Øvrebø latt den gå hadde Start scoret.
Visdomsord
16-03-2009, 01:06
Ja det var fortjent med poeng, men det må virkelig skjerpings til der bak.
Ser at noen syntes Freeman var god og ja han var ikke så værst fremover, men alvorlig talt rett og slett elendig bakover. Han ble rundlurt og gjennomspilt i ett sett. Haraldsen var igjen elendig og Borgersen må inn som kollega til Goodson. Jeg syntes forresten ikke sistnevnte var veldig god i dag heller. Mathisen er et alternativ, men føler det er for mye jalla med han i midtforsvaret. Er alltid utrygg med han der bak. Høie -var vel ingen keepertabber, men heller ikke stort keeperspill og ja minst 1 av målene kunne han tatt.
En nevner Branco og utenom Bolanos syntes jeg han klarte seg best utfra hva jeg hadde trodd på forhånd. Gledelig å se. Når det gjelder Bolanos hadde jeg selvfølgelig trodd han skulle klare seg bra, men ikke 2 mål og stort sett glitrende kampen igjennom.
Ellers utrolig positivt at Årst spilte så lenge. Han var kanskje litt usynlig, men hadde noen flotte gjennomspill. Han må bare få tid til å komme i scoringsform så fort som mulig. Tipper han scorer mot Lyn.
Boostersau
16-03-2009, 02:13
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=487063
:icon_smile:
Espen K G
16-03-2009, 02:27
Høie burde tatt det første målet.Har sett reprisen, og joda, han er allerede i det hjørnet. Så han er nok nærme nok til å ta den. Heading på første stolpe mener jeg derimot er et forsvarerproblem, ikke et keeperproblem. At ikke Haraldsen ser den komme og kommer seg foran/på innsiden er et gjengs problem for han gjennom hele kampen. Alltid på etterskudd, feil plass, eller vurderer situasjonen han er oppe i feil :(
Visdomsord; ang Freeman, så er det vel ikke så mange som har sagt at han var god. Han var derimot bedre enn fryktet, og noe bedre enn det vi hadde i den posisjonen i fjor. De offensive genene i han er veldig positive, men han har fremdeles en del å jobbe med defensivt ja.
Ankom dessverre Marienlyst to minutter etter Bolaños' frispark-goal, og hadde til alt overmål (pga tidsnød) allerede forlatt tribunen da Hulsker putta på overtid. Men ble da stående i snøen på kortsiden og fikk med meg Bernts herlige scoring.
Dette var en kamp som veldig fort kunne bikket begge veier for våre gutter, og på bortebane er 1 poeng helt ok - ikke minst som nyopprykket lag. Jeg sitter likevel med en følelse av at vi burde tatt med oss alle 3. Vil ikke nedsable noen enda, men KHHs generaltabbe tok det en stund å fordøye. Når jeg kjenner etter, sitter den faktisk i systemet enda...
Bolaños' mål og øvrige prestasjoner var kveldens beholdning for min del. Ellers bra innsats og driv i laget generelt. Jeg tror virkelig vi har noe å gjøre i Tippeligaen. Den troen var ingen selvfølge for bare noen måneder siden...
Er i utlandet neste søndag, men gleder meg til sms-er som forteller at Start har knust Lyn. Det blir et fandenivolsk Start-lag på Sør Arena som vil vise seg frem for hjemmepublikummet. (Men Tørum: Drill forsvarsorganisering til uka!)
Lars Olav Karlsen
16-03-2009, 04:24
... og hadde til alt overmål (pga tidsnød) allerede forlatt tribunen da Hulsker putta på overtid.
Oj, her er det utrolig fristende og komme med en stygg kommentar til alle de som går tidlig fordi laget ligger under mot slutten av kampen. ;)
Men forstår jo at noen faktisk kan komme i tidsnød etter en kamp, har vel opplevd det en gang selv.
Det å ikke dekke første stolpe ved dødball fra siden er ikke et forsvarsproblem, men et trenerproblem. Dersom Tørum hadde gitt denne instruksen så hadde dette blitt gjort !!
Vet ikke om dere la merke til at ved dødballene etter scoringen, så forstatte vi med å ikke å ha en mann ved første stolpe....
Dette har jeg hørt Arne Scheie gnåle om HVER kamp han kommenterer i over 30 år !! Kan godt være Tørum kan argumentere hvorfor ikke første stolpe blir dekket, hadde i såfall vært særdeles interessant å høre.
Ellers var det en fin-fin start på sesongen. 1. omg var prima vare. Forståelig at ikke vi klarer å holde trykket oppe i 2 x 45. Ble slitne etterhvert.
Gleder oss til søndag !!!!!!
Ang å stikke fra kampen tidlig gjør jeg ikke, men det har skjedd en gang at jeg måtte stikke 5 min før pga at jeg måtte på jobb. Ikke koselig.
Giovanni
16-03-2009, 10:52
Haraldsen var helt jævlig å se på... Borgersen er soleklart valg neste søndag håper jeg... Anser også Jesper som et bedre alternativ enn Haraldsen.
Når det er sagt syns jeg heller ikke Goodson har vært imponerende så langt i oppkjøring og kampen i går. Han var på etterskudd på mål 1, og på mål 2 så ser det halvhjertet ut når han kommer ut mot spiller. Håper han har mer å gå på, hvis ikke blir det enda tynnere bak der enn hva jeg fryktet.
Alladin Sane
16-03-2009, 11:18
Haraldsen var helt jævlig å se på
Nå så vel ikke Vidic så fryktelig fresh ut på lørdag han heller.
Giovanni
16-03-2009, 11:42
i mine øyne så hadde Vidic en helt topp dag på jobb ;) frydet meg stort på lørdag...
det er klart alle kan ha en dårlig dag, men nå føler jeg Haraldsen har vært mye på etterskudd i alle kampene han har spilt så langt i år. I hvert fall om man kan tyde kamprapportene. Så jeg har satt et stort spørsmålstegn ved han, og det ble bare ytterlig forsterket i går.
Lars Olav Karlsen
16-03-2009, 11:49
Nå så vel ikke Vidic så fryktelig fresh ut på lørdag han heller.
Tidenes kommentar ;) Men vi kan vel alle være enige om at Haraldsen ikke er noen Vidic, ikke en gang når sistnevnte har en dårlig dag.
Fantastisk god stemning bland mange i gult og svart i Drammen på søndag! Virkelig gledelig! Når det er sagt: hva faen er det med Øvrebø?! Han er ikke god. Ødela jo for oss sist vi var på besøk (Stian H. var jo 10 meter offside ved den ene skåringen da). I går var det mye rart:
- corneren som godset fikk var jo slik JEG så det innom en godsetspiller. Altså feil idømt corner. Noen som fikk med seg det eller kan avkrefte gnålinga mi der?
- det blir jo spelt MOT godsetspilleren som står soleklart i offside ved den andre skåringa! Mulig jeg ikke kan reglene, men det virka på meg som om det kun var litt flaks at ballen traff han andre duuden i stede for godsetspilleren som sto i offside. Enlighten me here please. Noen som kan reglene bedre enn meg sikkert.
I tillegg slang han jo kort både her og der, men kunne vel med fordel gitt noen godsetspillere kort også. Cristian fikk jo mye bank uten at han løfta en finger.
Det kjentes allikevel som en SEIER da Hulken lagde balanse i regnskapet 2 min på overtid! DEILIG! Det skulle nok vært 3 poeng dette med "normalt" forsvarsspill. MYE å rette opp på i de bakre rekker gett. Og Orwello må skjerpe seg. Ble mye vissvass på slutten dessverre. Han starta jo bra da.
aljahnsen
16-03-2009, 13:42
Var en virkelig herlig stemning i Drammen igår, og for en kamp. Vi roter for mye bakover, men er effektive og gode fremover. Vi blir tatt på enkle feil på midtbanen og i forsvaret og stopperene våre hadde en dårlig dag på jobben igår. Utenom det så var poenget helt fortjent, og det hadde også en seier vært i går. Får vi ryddet opp bakover så blir dette bra, var nok endel nerver igår også.
Fantastisk frispark fra Bolanos foresten, rundens mål :)
Stemningen på bortefeltet var kanonbra i går folkens, vi sto på hele kampen og gav virkelig spillerne våre en vitamininnsprøytning. Veldig stolt supporter igår og vi hadde det steike så bra også. Sikker på at vi fortsetter slik og får en kjempesesong som supportere på Sør Arena og andre arenaer i det vide norske land ;)
Veldig bra jobbet i går folkens, virkelig :)
Alladin Sane
16-03-2009, 14:04
Tidenes kommentar ;) Men vi kan vel alle være enige om at Haraldsen ikke er noen Vidic, ikke en gang når sistnevnte har en dårlig dag.
Mitt poeng er bare at når trege stoppere dras ut av posisjon og utfordres langs bakken uten støtte, ser de fleste ganske hjelpeløse ut.
Det er liten tvil om at det sto Adecco 2010 stemplet i panna på Starts stopperpar i går. Haraldsen sugde og ble hardt straffet for sine feil. Men Goodson var sannelig ikke særlig mye bedre, selv om han slapp billig og sågar fikk en avgjørende assist på tampen.
Jeg vil imidlertid ikke uten videre være med på at de ikke er gode nok. Start mangler balanse sentralt på midtbanen noe som setter stopperne i unødvendig mange vanskelige situasjoner. Når samspillet og kommunikasjonen dem immellom heller ikke holder mål, fremstår stopperne ubrukelige. Goodson og Haraldsen frremstår ikke som noen god match.
Start scoret tre mål på bortebane til tross for at Årst er rusten, Børufsen virket sjeldent dau i kroppen og Fevang gjorde sin første svake kamp på nærmere ett år. Det viser at Start har offensive kvaliteter i laget. Da gjelder det å tette igjen bak.
Start er nødt til å få inn en balansespiller sentralt på midten sammen med Owello og et stopperpar som fungerer sammen.
Jeg tror Start skuslet bort en seier i Drammen på dårlig laguttak. Det blir for naivt å møte eliteserien med nykomponert stopperduo og en lettbent gaselle i dyp midtbaneposisjon. Til tross for at Owello gjør en kanonkamp sentralt, blir Start tidvis overspilt på midtbanen. Det burde for pokker få varsellampene til å blinke.
Giovanni
16-03-2009, 14:09
Well written!!!
Start er nødt til å få inn en balansespiller sentralt på midten sammen med Owello og et stopperpar som fungerer sammen.
Jeg tror Start skuslet bort en seier i Drammen på dårlig laguttak. Det blir for naivt å møte eliteserien med nykomponert stopperduo og en lettbent gaselle i dyp midtbaneposisjon. Til tross for at Owello gjør en kanonkamp sentralt, blir Start tidvis overspilt på midtbanen. Det burde for pokker få varsellampene til å blinke.
Denne signerer jeg, vi har byttet 3 mann i forsvaret og 3 mann på midten. Skulle ønske at Borgersen og Fevang spilte i sine vante posisjoner til vi hadde bedre alternativ.
torasbjoern
16-03-2009, 14:20
På dødballer så SKAL man holde markeringen, hvis ikke: ut av laget. Det må være mulig å holde markeringen, med mindre du får et frispark fordi han brukte ufine midler.
Ellers en alright kamp, mange mål (begge veier) på godt og vondt. Men vi kan være godt fornøyd med det ene poenget. Godset på sin side, de brant eventyrlig store sjanser, så folk bør takke Godset for å være ineffektive. ;) Bolaños var effektiv.
Når er Bruer klar igjen?
Etter landslagspausen ble det sagt.
Visdomsord
16-03-2009, 20:33
Ja Start kunne hatt en defansiv midtbanespiller, men ville ikke latt det gå på bekostning av solo men Kleiven (selv om han ikke hadde noen dårlig dag) En trenger hans offansice driv og forløsende pasninger.
Når det er sagt er det backplass og spesielt Freeman der de fleste gjennomspill kom så jeg føler dette er viktigere. Dessuten løp spissene deres gjennom midtforsvaret gang på gang. Da hjelper det ikke med defansiv midtbane når de bak der er så ræva som de var i går.
At Fevennen gir Haraldsen 2-er er sjelden kost når det ikke er tap. Freeman fikk 4, men syntes ikke han fortjente bedre enn 2 max 3
Freeman har brukt litt tid på å lære seg den Norske stilen, Men hendhold til posisjonering osv...
Men ser at han har er en av spillerne med stort potensiale.
branco ble nesten halshugget av flere her inne ifjord etter en god del kamper midt på treet.
Gi freeman tid på linje med Branco så vil vi se han vokse med tilitten og samspillet.
Lenge siden jeg har sett en slik offensiv vilje av begge våre backer...Det liker jeg...
Ikke bra dette, synes Menigheden burde ta denne regningen. Vi bør gjøre opp for oss.
http://www.godset.no/nyheter_cms/2009/mars/_dela_stolrygger_og_stolseter_for_over_20_000_kron er/2920
Lars Olav Karlsen
18-03-2009, 17:57
Ikke bra dette, synes Menigheden burde ta denne regningen. Vi bør gjøre opp for oss.
http://www.godset.no/nyheter_cms/2009/mars/_dela_stolrygger_og_stolseter_for_over_20_000_kron er/2920
Nei, det synes jeg absolutt ikke. Hvem som helst ble sluppet inn på dette feltet, så hvorfor skal Menigheden måtte betale en regning for ting man ikke vet om var Menighedens medlemmer?
Jeg synes nå dette høres veldig merkelig ut? Det var mange vakter på feltet og det burde ikke være mulig og ødelegge så mange seter som de hevder vi gjorde.
Nå nevnes det heller ikke noe om at Starts supportere la igjen mellom 75 000 og 100 000 kroner bare i billettinntekter på denne kampen, hører ikke at de klager over dette.
frankieboy
18-03-2009, 18:48
Nå nevnes det heller ikke noe om at Starts supportere la igjen mellom 75 000 og 100 000 kroner bare i billettinntekter på denne kampen, hører ikke at de klager over dette.
Men i alle dager da. Det er jo ingen i Stromsgodset som krever at Start eller Menigheden skal betale. Det eneste de onsker, er at folk behandler stolene litt bedre... Det maa de faa lov til! Synes ikke de gjor noe galt i aa vise bilder av odeleggelsene. Hadde de krevd 20-25000 av Menigheden saa hadde det vaert noe annet, men det gjor de ikke....
kanskje fordi de vet at disse Start-supporterne la igjen endel penger i billetter og mat...
Trist er det uansett at slikt som dette skjer.
Tipper endel av dette ble odelagt da Stromsgodset gikk opp i 3-2 mot slutten!
Fasitsetteren
18-03-2009, 19:00
Tipper endel av dette ble odelagt da Stromsgodset gikk opp i 3-2 mot slutten!
Og enda flere ble nok ødelagt på 3-3-målet til Hulsker da alle på tribunen raste nedover. Jeg fikk selv en dytt i ryggen og trynte over noen stoler. Har også nok av blåmerker overalt på lår og legger etter fall.
Frank W. Brevik
18-03-2009, 19:29
Synd. Men det viser at begrensede og trygge staatribuner for det mest livlige supportersegmentet er langt aa foretrekke fremfor klappstoler installert for sedate sivilister som sitter nede og skaper minimalt med liv. Hvorfor norsk fotball ville kopiere engelskmennenenes negative erfaringer med all-seater stadia er et mysterium. Blaamerker paa leggene og klein stemning er doemt til aa bli resultatet!
Synd. Men det viser at begrensede og trygge staatribuner for det mest livlige supportersegmentet er langt aa foretrekke fremfor klappstoler installert for sedate sivilister som sitter nede og skaper minimalt med liv. Hvorfor norsk fotball ville kopiere engelskmennenenes negative erfaringer med all-seater stadia er et mysterium. Blaamerker paa leggene og klein stemning er doemt til aa bli resultatet!
Disse stolene var faktisk morderiske! Kom hjem med både blåmerker og store skrubbsår på legger og knær. Sier vel endel om livet som var på tribunen...
gmkarlsen
18-03-2009, 19:44
Dyre stoler, over 250kr per stk. Og de kommer til å kreve at Start betaler: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.6531562
Lars Olav Karlsen
18-03-2009, 19:56
Dyre stoler, over 250kr per stk. Og de kommer til å kreve at Start betaler: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.6531562
Idioti, dette bør arrangør ta på seg og ikke skylde på en klubb fordi mennesker som mest sannsynlig ikke er medlem i supporterklubben en gang ødelegger stoler.
Jeg må si dette høres veldig merkelig ut, da det aldri tidligere har kommet rapporter på at Starts supportere har ødelagt stoler før.
torasbjoern
18-03-2009, 20:04
Det som imponerer meg er enten: 1) hvor dårlig stolene er, eller 2) at folk lager så mye liv på tribunen at 79 stolrygger og seter går i stykker.
Jeg antar at det første er mest sannsynlig. (Edit: Det var ment som en spøk, for folk må ha tatt av etter 3-3 målet)
Lloyd-SDC
18-03-2009, 20:06
hvilken begrunnelse har du for å påsta at det mest sannsynlig ikke er mennesker som er medlem av supporterklubben som har gjort dette Lars olav ?
Sånn som jeg forstod det så slapp de inn flere enn de skulle på feltet, var flere personer som fikk beskjed om at var fullt, men at de slapp de inn likevel og dette kan selfølgelig fremprovosere dette når folk står for tett/trangt
hvilken begrunnelse har du for å påsta at det mest sannsynlig ikke er mennesker som er medlem av supporterklubben som har gjort dette Lars olav ?
Sånn som jeg forstod det så slapp de inn flere enn de skulle på feltet, var flere personer som fikk beskjed om at var fullt, men at de slapp de inn likevel og dette kan selfølgelig fremprovosere dette når folk står for tett/trangt
Supporterklubben har ingen ansvar for bortetribunen, enten de er medlemmer eller ikke. Folk er individuelle.
NFF betaler ikke bota for meg, selv om jeg er medlem der og ikke blir stoppet. Man må finne de ansvarlige som gjør hærverket.
Lars Olav Karlsen
18-03-2009, 20:22
Litt klomsete sagt av meg, mente at det ikke kan bevises at det var medlemmer som gjorde dette, samtidig som at det nok var veldig mange på feltet som ikke var medlemmer.
Da Bernt scorte var det enormt trykk og mange rundt meg hoppet på stoler og stod på rygger, noe som er utrolig uansvarlig. Men i enkelte situasjoner er det vel strengt tatt ikke hodet som bestemmer så mye :)
Men det er jo som REBell sier ikke Menighedens ansvar og stå til rette for skader gjort av enkeltindivider på en bortebane.
Ja, det var helt klart for mange mennesker inne på feltet. Det er jo ingen stor vitenskap og vite at man får flere inn på et felt når folk står og det var så fult at vi var veldig mange som stod i trappeoppgangen i tillegg til ved
stolene. Hadde vi kun vært nok i forhold til stoler ville det vært god plass og stå.
Lloyd-SDC
18-03-2009, 20:25
Den er grei. Så i hvertfall ikke noen som gikk inn for å ødelegge stoler, selv om dett selvsagt kan ha skjedd
Akkurat dette, er et viktig poeng. Arrangøren, har vel en del retningslinjer å forholde seg til, i forhold til antall pers pr felt osv...
Viser det seg at Godset har sluppet inn fler folk en tillatt, kan jeg ikke se annet, enn at det også må være dem som skal betale...!?
Lars Olav Karlsen
18-03-2009, 20:33
Den er grei. Så i hvertfall ikke noen som gikk inn for å ødelegge stoler, selv om dett selvsagt kan ha skjedd
Nei, akkurat det så ikke jeg heller. Nå stod jeg langt ut på siden og feltet var stort men ville jo lagt merke til det hvis noe slikt hadde skjedd i nærheten av meg.
Lloyd-SDC
18-03-2009, 20:48
"Jeg synes dette er usedvanlig dårlig atferd av våre supportere. Dette skal ikke forekomme, sier Skisland"
Synes det er en uting at skisland uttaler seg negativt før han i det hele tatt har hørt supporternes versjon og hørt hva som kan være grunnen til dette
Er du helt lam? Mener du det du skriver? Ifølge din logikk kan jeg, samt alle andre fra Drammen som løser billett på Sør Arena, knerte ett stk. sete pr. kjøpte billett? Da veit man det. Flott.
Regner forøvrig med at enten dere eller IK Start må ta regninga på dette. Vel unt!
Ole Gilboe Hermansen
18-03-2009, 21:04
Svært uheldig dette.
Hvem som har skyld er vanskelig å si,men jeg regner med at det ikke var gjort med vilje.
Euphemism
18-03-2009, 21:07
Er du helt lam? Mener du det du skriver? Ifølge din logikk kan jeg, samt alle andre fra Drammen som løser billett på Sør Arena, knerte ett stk. sete pr. kjøpte billett? Da veit man det. Flott.
Regner forøvrig med at enten dere eller IK Start må ta regninga på dette. Vel unt!
Enig i at det der var et mildt sagt uheldig utsagn! Selvfølgelig kan man ikke knuse seter selv om man legger igjen penger der.
Når det er sagt, er vel ikke dette det verste som har skjedd på en tribune.
Velkommen til Sør Arena, hyggelig om du lar setet stå igjen når du drar ;)
Lars Olav Karlsen
18-03-2009, 21:12
Nei, jeg mener selvfølgelig ikke det. Det var myntet på at dere faktisk slapp inn langt flere en hva det var kapasitet til på feltet. Hadde NFF oppdaget dette hadde dere fått meget kraftige bøter. Dere klager altså ingenting på alle de ekstra pengene dere dro inn når dere slapp inn for mange men tar ikke konsekvensene av at seter blir ødelagt når folk faller og snubler pga trengsel under feiringene. Det er jo mulig at dere fra Drammen sitter pent og klapper i hendene under scoringer, men vi hopper og spretter og jubler, noe som ikke er så heldig med alt for mange mennesker inne på feltet.
Håper det finnes gode bilder av bortesupporterfeltet og at noen tar seg tid til å telle hoder. Da skal vi se hvem som får bøter ;)
I følge fvn så var det 400 startsupportere på kampen. Hvis det stemmer så er det veldig merkelig at godset skulle ha solgt alt for mange billetter på bortefeltet.
Lars Olav Karlsen
18-03-2009, 21:22
I følge fvn så var det 400 startsupportere på kampen. Hvis det stemmer så er det veldig merkelig at godset skulle ha solgt alt for mange billetter på bortefeltet.
Jeg vet ikke hvor mange stoler der var, men det var helt klart overfylt. Selv om mange stod i trappene og mange stod foran var det veldig tett i benkeradene noe som gjorde det veldig vanskelig og holde balansen under feiringer. Det er jo andre her som har påpekt at flere datt og slo seg under feiringene.
Samtidig var det mange som satt utenfor feltet vårt fordi de fikk beskjed om at det var fullt inne hos oss.
Velkommen til Sør Arena, hyggelig om du lar setet stå igjen når du drar ;)
Takk for det. Setet skal selvfølgelig få stå i fred. Det går faktisk an å feire overtidsmål uten å knerte seter. Husker en kamp i 2007 på Marienlyst. Tror den endte 3-2 og var med å sende et lag ned i Adeccodassen. Gikk ingen seter da såvidt jeg veit. Alle vet at man ved uhell kan ødelegge et sete. Ingen som sier noe på det. Men når 79 seter er helt eller delvis ødelagt er det tydelig at det er noen individer som ikke har vokst opp i et møblert hjem.
Lars Olav Karlsen
18-03-2009, 21:46
Du tar fortsatt ikke inn over deg at ting kan bli ødelagt når det slippes inn alt for mange på et lite innelukket område?
Det er greit og klage på andre, men og vurdere at man selv kan være skyld i det er selvfølgelig ikke så lett. ;)
Du tar fortsatt ikke inn over deg at ting kan bli ødelagt når det slippes inn alt for mange på et lite innelukket område?
Det er greit og klage på andre, men og vurdere at man selv kan være skyld i det er selvfølgelig ikke så lett. ;)
Lars Olav Karlsen. Før du prøver å lempe skylden på dette over til Strømsgodset bør du kanskje få litt mer konkrete bevis for at dere var flere enn tillatt? At noen sier det trenger ikke nødvendigvis bety at det er sant? Hvor mange var dere? Hvor mange tilskuere tar feltet? Finn svar på dette før du beskylder noen. Legg konkrete tall på bordet, så får du evt rapportere det inn til NFF. Lykke til med det forøvrig.
Uansett bør da folk ha vett i huet? Eller er det slik at alle plutselig tar et skritt nærmere bysbarnet Julius og blir helt neandertaler? Mener du av fullt alvor at alle disse setene er ødelagt pga det var for mange på feltet? Eller kan til og med du innse at noen kanskje oppførte seg som idioter? Dine uttalelser minner meg litt om sånn man kanskje sier når man vil uskyldiggjøre noe man selv har gjort. Bare en tanke. Er tross alt flere Startsupportere som innser at dette er noe forbanna tull, og sier det som det er: Skammelig. Kudos til dere.
Betyr at 1 av 4 har ødelagt et sete uten at noen under kampen har merket det?
Bare for å bidra på den konstruktive sida her.
På Menighedens felt på Sør Arena har ingen stoler blitt ødelagt.
Mao. ingen fra Menigheden kan ha ødelagt stoler.
Neida, for å være litt mer seriøs. Nå får vi se hva som skjer her, jeg var ikke der og kan ikke uttale meg. Men er vel en kjensgjerning at stoler på supporterfelt er en uting, og dette har desverre skjedd en del ganger før. Lærdom? Jepp, på begge sider av saken spør du meg.
Kenneth Storberget
18-03-2009, 22:05
Dette er helt klart Strømsgodset sin egen feil.
Når dommeren blåste i fløyta så fikk jeg beskjed om at det var fult på feltet, og når jeg da kikket ut mot porten så stod det ca 30 stykker der å dem kom inn på feltet, pluss at det kom fler folk inn på feltet etter det.
I pausen så prøvde folk og sette seg ned men det var ikke nok plasser til alle da det var overfult på feltet.
Jeg har 3 gode bilder på dette så dette er noe Godset ikke klarer og bortforklare.
Det var godt over 500 stykker på vårt felt og da Menigheden er 650 medlemmer så synes jeg det var veldig godt oppmøte av Menighedens medlemmer hvis det bare var medlemmer på feltet.
Men kan ikke bare Godset spørre sine 8-10 vakter som var på H feltet hvem som knuste stolene?
Nei dessverre ikke, dem var mer opptatt av og drikke kaffe og se på kampen. Av alle vakter som var på kampen så var det 3 stykker i orange vest som kikket på publikum og alle tre kommer fra Menigheden supporter klubb.
Godset sine vakter stod til og med og jublet når Godset først gikk opp i 1-1 og deretter gikk opp i 3-2.
Men tilbake til saken.
Hadde Godset stoppet de folken som kom for sent så hadde ikke dette skjed, da kunne folk ha holdt balansen og seteen hadde vært intakte.
Har vært på mange borte kamper og har aldrig vært med om at det har blitt knust seter fra oss, så hvorfor nå?
Før vi kom opp til Drammen fikk vi besked om at dem hadde nokk plasser til oss på Marinelyst, hvorfor si noe sånt når det ikke stemmer, trodde dem bare at det var 10-15 stykker som skulle se kampen?
Og sist men ikke minst.
Det var ikke 79 seter. Når vi satte på bussen hjem fikk jeg som turansvarlig en telefon fra en Start representant i Drammen. Det var da 23 seter som var i stykker, så hvordan det nå har blitt 79 skjønner jeg lite av. Og setene var da telt av denne personen.
Lars Olav Karlsen
18-03-2009, 22:10
Og sist men ikke minst.
Det var ikke 79 seter. Når vi satte på bussen hjem fikk jeg som turansvarlig en telefon fra en Start representant i Drammen. Det var da 23 seter som var i stykker, så hvordan det nå har blitt 79 skjønner jeg lite av. Og setene var da telt av denne personen.
De har vel sett et snitt til å bytte ut flere gamle og slitne seter og skylde på oss
Ole Gilboe Hermansen
18-03-2009, 22:17
Og sist men ikke minst.
Meget rart det der. Som Lars Olav sier,kanskje de så sitt snitt til å bytte ut gamlestoler.
flaxxlodd
18-03-2009, 22:32
Var vi nære en ny Hillsborough tragedie?
Presse inn 500stk fordelt på 2-300 stoler sier seg selv.
Slikt blir det ødelagte stoler av.
Ellers reagerer jeg sterkt på Lars Olav som går langt i antyde at det var supportere utenfor Menigheden sitt registert som står bak dette.
Skisland er også drøy i sine påstander om at dette var beviste handlinger fra Start sine supportere.
Give me a break, det er snakk om 79 stoler og 25K. Dette er ukentlig kost i enhver liga ute i Europa. Leve engasjementet? Neppe om folk må stå pent på plassen sin og klappe høflig ved overtidsscoring. Spontanitet? Det må da være lov. Hvem tenker " passe på å ikke tråkke på stolen her"
At Godset ikke tok med seg noen stoler sist de besøkte Kristiansand skyldes nok i all hovesak at det kom 50 stk fordelt på 500 stoler.
Rolling stones
18-03-2009, 22:37
Takk for det. Setet skal selvfølgelig få stå i fred. Det går faktisk an å feire overtidsmål uten å knerte seter. Husker en kamp i 2007 på Marienlyst. Tror den endte 3-2 og var med å sende et lag ned i Adeccodassen. Gikk ingen seter da såvidt jeg veit. Alle vet at man ved uhell kan ødelegge et sete. Ingen som sier noe på det. Men når 79 seter er helt eller delvis ødelagt er det tydelig at det er noen individer som ikke har vokst opp i et møblert hjem.
Jeg registrerte ikke noe hærverk på feltet, hvor noen bevisst ødela stoler. Men jeg MERKET at feltet var ALTFOR fullt. Da skjer gjerne ting som dette, noe Godset må ta ansvaret for!
Det var atskillig med plass på nabofeltet, så dere burde naturligvis ha gitt bortesupporterene større plass.
PS! Vurderer å sende regning til Godset på ødelagte sko ,etter at jeg og mine medsupportere måtte gå i søle og slaps for i det hele tatt å komme frem til feltet vårt!
aljahnsen
18-03-2009, 22:39
Var vi nære en ny Hillsborough tragedie?
Presse inn 500stk fordelt på 2-300 stoler sier seg selv.
Slikt blir det ødelagte stoler av.
Her har du et veldig godt poeng! Under 3-3 skåringen fikk jeg 10-12 personer over meg som falt ned fra radene over, jeg stod nederst. Det var mange folk på feltet og vi lagde et sinnsykt bra trøkk. Det er beklagelig at det blir slike ødeleggelser, men det var ikke spesielt bra seter på dette feltet. Hørte at folk gikk nesten gjennom et av setene ved å sette seg ned. Nok en grunn til å ikke ha seter på en supportertribune, hvor det skjer spontane ting, føleleser og engasjementet lever sitt eget liv.
doppelt gemoppelt
18-03-2009, 23:01
Her må vi tenke fysiologisk på en vitensakpelig måte; Stolene har stått i kulde, snø, regn og uvær i en hel vinter.
Ikke bare i vinter men sikker årevis, helt sikkert.
Hva skjer med stolene da?
Stolene er sprø å slitasjen er merkbar og forringes år etter år.
PLUTSELIG blir de utsatt for kansje ikke det man kaller stuekos, men tøff behandlig,.. men ikke utover det unormale på en fotball-arena.
At stolene ble brukt til å stå på skal man ikke stikke under en ehh stol men det skal de tåle.
Men sakens kjærne er at så mange stoler har blitt ødelagt betyr at stolene er i elendig fattning og fysiologisk er disse stolene allerede blitt ødlelagt av å stå ute i årevis.
VI VET at det finnes pent kledde folk som er ute etter å knærte seter etc, det er naivt å ikke tro at også disse ikke sto på det feltet.
Men når det er så mange seter da er det klart at her er det andre ting som spiller inn.
B.la at det ble uskyldig ødlelagt mange seter pga 3-3 scoringen i jubel og ikke pga faenskap og sinne.
På en varm sommer dag ville denne plasten oppført seg annerledes og vært mere elastisk.
Dette er fakta, stolene var i elendig fattning med å stå urørt i måndesvis og frossne så taler alt for seg selv.
Noe Start også bør drøfte med en advokat før en bot betales.
Lars Olav Karlsen
18-03-2009, 23:26
Ellers reagerer jeg sterkt på Lars Olav som går langt i antyde at det var supportere utenfor Menigheden sitt registert som står bak dette.
Les innlegget mitt litt senere der jeg sier at det ikke var det jeg mente, rett og slett klønete skrevet. Jeg mente at det var mange her som ikke var Menighedens medlemmer og at det derfor blir galt og gå på Menigheden
Mye lavmål og hets av Menigheden på debattsiden i Drammens Tidende her:
http://dt.no/article/20090318/NYHET/430626154/1063/NYHET
Det er vel ingen her inne som forsvarer at stolene ble ødelagt. Og det er noen blant de på feltet som har ødelagt. Hvem og hvorfor får vi neppe svar på.
Men det å henge ut "menigheden" som ansvarlig for det, det er ikke like enkelt. Vi har oppført oss på T1 og U1, samt Q og R siden Sør ble satt opp.
Henrik Isaksen
18-03-2009, 23:51
http://www.godset.no/filarkiv/nyheter_thumbs/2920full_oedelagte_stoler.JPG
hvem var det som glemte Hello Kitty sokkene sine? =)
doppelt gemoppelt
19-03-2009, 00:44
Hehe. Pass på så ikke stolen faller sammen av vekten av de våte sokkene.
torasbjoern
19-03-2009, 02:13
Hehe, skal man le eller grine av kommentarene? :D
full menighet.
Skrevet av: Terje, 18-03-2009 21:37:14
Kan jo legge til at det ble kastet ting ut på banen fra disse kristne apekattene også da.
(dt.no har redigert innlegget)
og ikke minst en av vaktenes kommentar:
mye rare folk
Skrevet av: harald, 18-03-2009 21:34:33
jeg har vært vakt på marienlyst i mange år. første gangen jeg har sett at bortesupp. gjør som de vil. vi hjalp mange den veien de skulle men har aldri da mener jeg aldri møtt så mange sure mennesker som 3 kom på besøk. mange frykter vif sine tilhengere men start sine var de værste jeg har vært borti.
Supporter1
19-03-2009, 02:23
Hvis en ønsker og klage på Strømsgodset til NFF kan en i tillegg til ulovelig mange inne på feltet (som er straffbart i følge alle lover og regler) også benytte seg av denne paragrafen i NFFs regler:
"3.1.8 SUPPORTERSEGREGERING På ARENAEN
... Supporterne skal klart skilles fra hverandre. De må derfor ikke plasseres på samme tribune eller slik at de for eksempel har mulighet til å kaste ting på hverandre ..."
Skillet til Godset var så lavt at hvem som helst kunne klatret over det, og det sikret på langt nær muligheten til at hjemmesupporterne kunne kastet på oss, eller vi på dem. Det ble ikke trøbbel med dette, men det er et helt klart brudd på reglene og våres sikkerhet under kampen.
Mange av Starts supportere ble også etterhvert henvist til hjemmesupporterenes side av sperringene, og ingen passet på disse som satt hvor de ville. Dette er også et klart brudd på Stadionreglemanget.
I tillegg kan nevnes ekstrem provoserende oppførsel fra vaktmanskap. Spesielt de av vaktene som stod inne på bortesupporterenes felt og helt tydelig hoppet og jublet når Godset scorte. Dette må jo helt klart bli sett på som unødvendig provokasjon av bortesupportere.
Alf Qaida
19-03-2009, 10:07
Bevis!! Alle snakker om at det var mange folk på feltet, men hvor mange var det egentlig? En telefon til godset gir vel svaret på det? De vet vel hvor mange billetter de har solgt til bortefeltet.
Det interessante er jo hvem som har ansvaret for eventuelle ødeleggelser på stadioner. Er det hjemmelaget, bortelaget eller bortelagets supporterklubb?
Og er det ikkje slik at dersom det er stoler på tribunen, og man regner med at folk på feltet står, så kan man gange feltets kapasitet med 1,5? Bør ikkje godset forsvare seg på det argumentet, og dermed har de kanskje sitt på det tørre. Uansett må tallene på bordet!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.