Se full versjon : Oslo-bussen til Drammen
Roy-Terje
11-03-2009, 17:02
Jeg leser at Kristiansand-gjengen har tenkt å komme til Drammen kl. 15. Er det noen mulighet for at vi kan fremskynde avreisen fra Oslo med et par timer så vi får vært så mye som mulig sammen med Kristiansand-gjengen?:icon_cry:
Lars Olav Karlsen
11-03-2009, 17:15
Som nevnt en del ganger tidligere:
Vi har dessverre en opplevelse av at folk flest her i Oslo har et større ønske om å reise rett til kamp istedenfor å reise tidligere og tilbringe tid på pub i Drammen.
Slik signalene har vært tidligere har det gått på at de som ikke ønsker og gå på pub heller reiser alene til kamp for å slippe og måtte surre rundt i 2-3 timer før kampen begynner. Da blir vi for få til å sette opp buss dessverre.
Jeg er klar over at det er delte meninger om dette, og vi kommer til å ta det opp som et eget tema fremover hva som er størst ønske. Hvis det viser seg at de som er med nå heller har lyst og tilrettelegge for pub-besøk så gjør vi selvfølgelig det, men foreløpig følger vi de signalene vi har fått tidligere.
Det er ikke enkelt når en er såpass få som vi er her i Oslo. Vi må finne de løsningene som får med flest personer, hvis ikke har vi ikke mulighet til å sette opp buss.
Rolling stones
11-03-2009, 19:16
Det er ikke enkelt når en er såpass få som vi er her i Oslo. Vi må finne de løsningene som får med flest personer, hvis ikke har vi ikke mulighet til å sette opp buss.
Hvis bussen kjører direkte til kamp, hva er egentlig da poenget med å kjøre kollektivt? Da tar man naturligvis heller bare privatbil?
PS! det går da en rekke tog og andre busser til drammen, så det er bare å komme tidligere:-)
Ole Gilboe Hermansen
11-03-2009, 19:59
Ok. Tror de fleste har forstått at du vil på pub først, Rolling stones før kampen og at du pr nå ikke blir med på felles tur. All respekt for dette,men ingen vits i å kverne rundt dette lenger. De som har lyst til å gå på pub, dra tidligere. Verre er det ikke.
Personlig er jeg lei av dette temaet. The End!!(Håper jeg)
Lars Olav Karlsen
11-03-2009, 20:02
Ja, selvfølgelig er det mulig, men det er stort sett bare Drammen som er såpass enkelt og ta kollektivt. Når det f.eks. er kamp i Skien og Sandefjord er det plutselig mye mindre praktisk og reise kollektivt og det er da det er greit med fellesbuss.
Dessuten synes folk det er koselig og reise sammen med andre supportere og gjerne ta en øl eller to på bussen vår, og det er jo ikke like lovlig på offentlig transport.
Vi burde kanskje vurdert og droppet å kjøre buss til denne kampen pga dette, men jeg mener nå at vi bør kunne tilby et helhetlig tilbud og setter opp buss like vel. Det er tross alt ikke alle som skal rett til stadion som har bil og derfor blir kollektivt tungvint siden stadion ligger et lite stykke fra sentrum.
Men nå har vi jo notert oss at du Rolling Stone faktisk ønsker at folk skal komme på pub, og ikke eier skam når det gjelder og få folk til å holde seg borte fra våre turer.
Fasitsetteren
11-03-2009, 23:01
PS! det går da en rekke tog og andre busser til drammen, så det er bare å komme tidligere:-)
Har tenkt til det ja. Satser på at ikke det blir kontroll på toget.
Giovanni
12-03-2009, 00:08
Men nå har vi jo notert oss at du Rolling Stone faktisk ønsker at folk skal komme på pub, og ikke eier skam når det gjelder og få folk til å holde seg borte fra våre turer.
Snakk om å være hårsår... er det ikke bare å la folk som ønsker å ha god steming før kamp på pub reise tidligere i stedenfor å ta seg så jævla nær av det?
det er sesongens første kamp, og da er det naturlig at enkelte ønsker en pils eller to på pub i drammen med kjente fra krsand for å prate om Start og andre ting som måtte være interessant. nå har mange ventet siden slutten av oktober på at denne dagen skulle komme, og da bli sur for at en person oppfodrer folk til å møte på pub tidlig på dagen i drammen er jo bare smått utrolig. spesielt med tanke på at krsand bussen kommer kl. 15.00 etter hva jeg har forstått.
jeg har full forståelse, og samtidig respekterer jeg at bussen ikke kan dra før den kan fra oslo, men syns samtidig at alle som har mulighet burde komme seg så tidlig som mulig til drammen for å sette farge på byen, og få i gang sangstrupen. det er sesongstart og det bør folk få lov til å markere.
dessuten er togstasjonen rett ved stadion, max ti min å gå, og drammen er ikke store byen hva gjelder sentrum, så det er relativt kort avstand til det meste!
Lars Olav Karlsen
12-03-2009, 01:11
Snakk om å være hårsår... er det ikke bare å la folk som ønsker å ha god steming før kamp på pub reise tidligere i stedenfor å ta seg så jævla nær av det?
Jeg tar meg på ingen måte nær av dette, hvis det virker sånn så er det vel kun mine tanker om mannen bak nicket "Rolling Stones" som skinner gjennom. Kjenner han fra noen år i Oslo nå og det er ikke denne tråden her som har fått meg til å bli litt lei for å si det litt enkelt.
Grunnen til kommentaren min var rett og slett en del innlegg RS har hatt i turtråden vår som har gått på ren overtaling av folk, som egentlig vil reise med oss, til å droppe fellesbussen. Det koster og leie buss, og da ønsker man at flest mulig skal være med.
Giovanni
12-03-2009, 11:54
ja jeg skjønner at det koster å leie buss, og dere i så måte ønsker å fylle den opp med flest mulilg. og forhåpentligvis kommer jeg til å benytte meg av tilbudet senere i sesongen, på noe lengre turer feks skien, fredrikstad eller sandefjord, fordi det er absolutt hyggelig på tur.
men drammen, er knapt lenger enn holmlia om man bor sentralt i oslo, og da kan man egentlig spør seg om behovet for å sette opp buss? for rutetidene og alternativene for kollektivtransport fra oslo til drammen er vel vesentlig bedre enn hva du feks får for søgne til krsand. og i så måte tror jeg alle som har tenkt seg på kamp i drammen hadde kommet seg til drammen uansett om det var buss eller ikke.
derfor håper jeg ikke dere setter opp buss til lillestrøm som ikke er fryktelig mye kortere tur enn drammen, for i mine øyne er det unødvendig på så korte turer. den tiden og ressursene som brukes på arrangere busstur på turer under en time kan brukes på andre ting. (min personlige mening)
utover det skal alle startfans på i oslo-området være takknemlig for at enkelte personer bruker noe av sin fritid på¨å arrangere turer til start-kamper på østlandet. fordi det er absolutt flott at det blir gjort :)
Lars Olav Karlsen
12-03-2009, 12:00
Nei, Lillestrøm har vi ikke planlagt tur til, det er som du sier veldig kort. Vi dro vel grensa med Drammen denne gangen men bør kanskje vurdere anderledes neste gang :)
doppelt gemoppelt
12-03-2009, 21:46
Det koster litt mere for NSB t/r.
Man får bussen til porten.
Buss sammen med startvenner i stede for en bitter konduktør som må jobbe i serieåpningen;)
Valget er enkelt.
Rolling stones
13-03-2009, 19:57
Jeg tar meg på ingen måte nær av dette, hvis det virker sånn så er det vel kun mine tanker om mannen bak nicket "Rolling Stones" som skinner gjennom. Kjenner han fra noen år i Oslo nå og det er ikke denne tråden her som har fått meg til å bli litt lei for å si det litt enkelt.
Noe jeg har godt glipp av? Syntes da du har vært riktig så blid de gangene vi har møttes?
Du bør i tilfelle være mann nok til å tørre og fortelle meg det direkte og ikke på nettet?:-)
Lars Olav Karlsen
13-03-2009, 20:41
Noe jeg har godt glipp av? Syntes da du har vært riktig så blid de gangene vi har møttes?
Du bør i tilfelle være mann nok til å tørre og fortelle meg det direkte og ikke på nettet?:-)
Det er stort sett på nett du er vanskelig, så det er vel det som er problemet.
Espen K G
13-03-2009, 20:45
I fare for å gjenta det flere har sagt her: PM!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.