PDA

Se full versjon : Start - Lyn (kamptråd)

skvik
16-03-2009, 00:34
Like greit å se framover til første hjemmekamp. Hva skal vi si om denne?

Kan vi få bra med folk på tribunene, og hva med Lyn? De tapte mot Molde på Ullevaal i første kamp i dag. Det kan gå vår vei!

DayWalker
16-03-2009, 00:36
Jeg håper virkelig folk ser at Start har ett eller annet på gang nå og finner veien til Sør Arena. Lyn spiller normalt sett grei fotball også med tanke på underholdningsverdi.

For å sitere Hulken om supporten på bortebane etter Godset kampen i dag:

"De skapte kjempestemning, Det er absolutt en medvirkende årsak til at vi lykkes i å score mot slutten"

Biphoc
16-03-2009, 00:45
Jeg gleder meg veldig til denne kampen. Start bør virkelig vinne denne. Tørum bør sette ut Haraldsen og gjør noe med den sentrale midtbanen så de blir litt tryggere bakover. Endten sette ned fevang og inn med Aram eller Bernt sammen med Ole Martin, eller setter inn Petter Bruer sentralt.

Tror vi kan overaske mange i år, men da må Haraldsen ofres.

Lars Olav Karlsen
16-03-2009, 01:15
Hvis vi klarer og stille med et toppet lag og Årst i litt bedre form en i dag så tror jeg vi har gode sjanser. Lyn hadde vistnok ikke en eneste målsjanse mot et B-preget Molde som savnet spissene Magne Hoseth og Mame "et eller annet" og som endte opp med og spille med en fyr som spiss som kommer rett fra opptrening etter skade.

Eller ... det høres jo litt ut som oss og Ole Martin da ;) Men han er tross alt bedre en denne karen her.

Tror absolutt vi vinner mot Lyn hvis vi fortsetter slik, men vi kan godt terpe litt på forsvarsspillet.

flaxxlodd
16-03-2009, 02:15
men vi kan godt terpe litt på forsvarsspillet.

Vi kan godt terpe litt på forsvarsspillet, men spørsmålet er om det vil hjelpe. Knut Henry Klareringsen og backene våre er rett og slett ikke bedre. KHH blir ikke raskere av å terpe.
Så spørs det om det blir så mye bedre med Borgersen bak der. Ikke akkurat rolls royce i den garasjen heller.
Så har vi jo Jesper da. Næh.

Men for all del, kan sikkert bli festlig mot Lyn. Forsetter Gustav(?)inho å falle som han gjorde mot Molde ikveld så er det jaggu ikke sikkert vi trenger noe royce bak der.

Biphoc
16-03-2009, 02:28
Gustav trenger nok ikke å falle vist KHH spiller bak der. Da kan han endten bare jogge forbi eller føre ballen akkurat hvor han vil inne i 16 meteren for Henry klarer ikke følge med uansett.

ghanaboy
16-03-2009, 04:58
er vi smarte bruker vi ikke haraldsen, han var involert i alle 3 måla, inn med bård vårt forsvarsvern en mann av jern:D. I tillegg er samarbeidet mellom bård og goodson bedre for de spelte mye sammen i fjor.

Nygaard
16-03-2009, 10:23
Håper Haraldsen holder seg på benken. Jesper kan få sjansen. Han imponerte meg i siste del av fjorårssesongen.

steffn
16-03-2009, 11:33
Spørsmålet er hvem som skal stoppe überraske Kim Holmen?

Trebeinet Borgersen eller trebeinet Haraldsen? Begge innehær lite hurtighet. Det gjør ei Freeman.

Nygaard
16-03-2009, 11:44
Enten må vi ha ei offsidefelle som funker (som den ikke gjorde i går pga Henry) eller så må vi ligge venvittig dypt med hele forsvaret.

Helge
16-03-2009, 13:01
Det vi i alle fall må ha er spillere som ikke rygger helt inn i mål. I går så vi gang på gang taklingvegring og rygging, rygging, rygging! Noen andre må få sjansen, for det kan jo neppe bli værre enn i går...

Ellers gikk jo Lyn på en smell på søndag og de bør være overkommelig på hjemmlig gress. Gleder meg til fortsettelsen av det jeg så i Drammen!

benwright
16-03-2009, 13:42
Tror dere at Borgersen får sjansen i stedet for Knut Henry mot Lyn?

Lars Olav Karlsen
16-03-2009, 13:44
Tror dere at Borgersen får sjansen i stedet for Knut Henry mot Lyn?

Hvem som blir puttet inn der blir uvesentlig, bare det ikke blir Haraldsen.

Jegers
16-03-2009, 13:58
Uberraske Kim Holmen er heldigvis en av Eliteseriens dårlige avsluttere, det Lyn viste mot Molde skremte ihvertfall ikke meg.

Nygaard
16-03-2009, 14:08
Håper Jesper starter :D

kompa
16-03-2009, 14:49
Spørsmålet er hvem som skal stoppe überraske Kim Holmen?

Trebeinet Borgersen eller trebeinet Haraldsen? Begge innehær lite hurtighet. Det gjør ei Freeman.

Da er vel svaret gitt....

Biphoc
16-03-2009, 16:32
Nå kan det straffe seg for Tørum og start at han ikke så faren med trege forsvarspillere tidligere og fikk drillet et annet forsvar.

Denne uka håper jeg virkelig vi får se skikkelig forsvarsdrilling med Hæstad på høyre Goodsen og Jesper i midten og serberen på venstre. Da blir det ihvertfall mer fart mot Lyn til helga.

beng222
16-03-2009, 19:11
Morten Hæstad har ingenting i forsvaret å gjøre. Hæstad er knapt nok god for benken.

KHH sptilte er grusom kamp i går, og fvn var snille som ga han en toer, men ikke avskriv haraldsen ennå.

Ole-Bernt
16-03-2009, 20:17
Nå begynner folk å våkne og det kan bli trangt om billetter ved innganen. http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=487067 Kom tildig, vil sikkert noen komme til å si snart..

Neon
16-03-2009, 20:46
Dette er fantastiske nyheter! Gleder meg til kamp!
Hvor mange tilskuere kan vi håpe på?

gmkarlsen
16-03-2009, 21:00
Når det er budsjettert med 9500 tilskuere i snitt, så må vi vel håpe på godt over det. Dessuten er det jo meldt strålende sol.

Jeg tipper noe over 10500 tilskuere.

Euphemism
16-03-2009, 23:22
Uberraske Kim Holmen er heldigvis en av Eliteseriens dårlige avsluttere, det Lyn viste mot Molde skremte ihvertfall ikke meg.

Kim Holmen ble faktisk også vraket fra start i serieåpningen. Spilte riktignok 20 minutter på slutten. Men Lyn har jo flere strenger å spille på.. Guastavino er regelrett fantastisk når ting klaffer, og jeg vil tro han er rimelig revansjesugen.

Men mulighetene for 3 poeng er meget gode, håper på fullt hus på søndag!

Neon
16-03-2009, 23:24
Noen få kakk på helen, og Gustavinho, er ute av kampen. Lar seg veldig lett irritere, og er da ubrukelig...
Med samme press som vi hadde i første omgang mot godet, skal dette gå veldig bra...

doppelt gemoppelt
16-03-2009, 23:36
Jeg tror vi kommer til å se11000 tusen+ faktisk.
Ingen enkel match i Lyn, men jeg tror at vi kan med samme tedens når man luker ut forsvarsfeil ala klossmajor i SIF kampen, ta tak i kampen og vinne med ett par mål.

KHH har å forbedre seg, det med å starte mot Lyn med å BEVISE. Det er forståelsefult å lese folks "Sinne" men vi kan ikke skyte noen etter en kamp.
Forbedringer bygges på tillit og ikke vrakpantes etter en kamp, la han starte.

torasbjoern
17-03-2009, 00:10
Vi fikk det ene poenget, og det må vi være fornøyde med. Nå er det årets første hjemmekamp, og den gleder jeg meg til. Lyn blir ingen walkover, men de bør være mulige å slå på Sør Arena.

3-2 til Start?

fishkillen
19-03-2009, 18:48
Skjønner at folk her inne er meget irritert over forsvaret etter godset kampen.
Men jeg tenker som så. Hva om KHH og Goodson får noen kamper sammen. Vil ikke det være bedre enn at ha bytter annenhver helg. For slipper vi inn 2-3 mål mot Lyn skal jeg banne på at det blir like my prat om hvor ubrukelig forsvaret var med Borgersen og Goodson.

Er bare en tanke. Gi forsvaret noen kamper. Det eneste som hjelper er trening og kamper. KHH kom ikke i fjor, men i for knappe 2 mnd siden.

Jeg ønsker å se samme forsvarsfireren neste helg. Slipper vi inn 3 mål mot Lyn, arrester meg de som vil.

Neon
19-03-2009, 18:50
Borgersen og Hæstad ble drillet i henholdsvis stopper og høyreback, på dagens trening...

Rolling stones
19-03-2009, 19:33
Jeg håper på Borgersen på stopperplassen og Hulsker fremme fremfor Årst.

Syntes Hulsker har bevist på trening og ikke minst i Drammen at han er i form og fortjener en plass i startoppstillingen. Ellers samme tropp som i Drammen.

Forøvrig går jeg å håper på 10 000 publikummere, men vet ikke om det er noe opptimistisk. Fryktelig skuffet over sesongkortsalget så langt i hvertfall.

torasbjoern
19-03-2009, 19:34
Hæstad ble nok drillet i en tenkt rolle å hamle opp med farten til Lyn. Lyn har flere raske spillere, og ellers er (midtforsvaret) vårt veldig tregt.

kaptein
19-03-2009, 21:51
Hæstad ble nok drillet i en tenkt rolle å hamle opp med farten til Lyn. Lyn har flere raske spillere, og ellers er (midtforsvaret) vårt veldig tregt.

javel......

ghanaboy
20-03-2009, 10:03
det blir mye bedre med goodson og bård i midten de kjenner hverandre bedre og samarbeidet mellom dem er bedre enn samarbeidet mellom goodson og haraldsen, i tillegg blir det friskt med Hæstad på høyrebacken. Lyn er et lag vi må slå!:D

kazzoo
20-03-2009, 10:47
Jeg håper på Borgersen på stopperplassen og Hulsker fremme fremfor Årst.

Syntes Hulsker har bevist på trening og ikke minst i Drammen at han er i form og fortjener en plass i startoppstillingen. Ellers samme tropp som i Drammen.

Forøvrig går jeg å håper på 10 000 publikummere, men vet ikke om det er noe opptimistisk. Fryktelig skuffet over sesongkortsalget så langt i hvertfall.

Hvor mange sesongkort er det solgt egentlig?

REBell
20-03-2009, 13:24
Stiller med Godset-laget mot Lyn.

Lars Olav Karlsen
20-03-2009, 14:06
Stiller med Godset-laget mot Lyn.

Uten forandringer fra start?

Neon
20-03-2009, 14:27
Ser sånn ut ja:

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article132804.ece

Giovanni
20-03-2009, 14:39
herregud... da skal du få se en som blir brukt som rundingsbøye og statist... lykke til og god natt...!!! :(

Kolo
20-03-2009, 14:58
herregud... da skal du få se en som blir brukt som rundingsbøye og statist... lykke til og god natt...!!! :(

Er stygt redd for at vi kan få to rundingsbøyer, Freeman og KHH. Med mindre vi overkjører de kampen igjennom da vel og merke.

Savner du forresten fortsatt en ekstra spiss Giovanni?

DayWalker
20-03-2009, 15:03
Selv om KHH spillte en sykt dårlig kamp mot Godset så ser jeg absolutt fordeler med å prøve å drille en fast 11-er.

Har hvert fall troa på Hunter når jeg ser hvor enormt Branislav har vokst i forhold til de første kampene.

steffn
20-03-2009, 16:13
Billetter er kjøpt inn.

Håper på mye folk, fint vær, fint spill og tre poeng. Hadde smakt meget godt.

Jeg håper virkelig ikke Loffen spiller høyreback. Bør KHH eller BB spille stopper sammen med Goodson?

Biphoc
20-03-2009, 16:25
Skjønner at folk her inne er meget irritert over forsvaret etter godset kampen.
Men jeg tenker som så. Hva om KHH og Goodson får noen kamper sammen. Vil ikke det være bedre enn at ha bytter annenhver helg. For slipper vi inn 2-3 mål mot Lyn skal jeg banne på at det blir like my prat om hvor ubrukelig forsvaret var med Borgersen og Goodson.

Er bare en tanke. Gi forsvaret noen kamper. Det eneste som hjelper er trening og kamper. KHH kom ikke i fjor, men i for knappe 2 mnd siden.

Jeg ønsker å se samme forsvarsfireren neste helg. Slipper vi inn 3 mål mot Lyn, arrester meg de som vil.

KHH blir jo ikke raskere med flere kamper. Kan sikker være god og ha mot aafk og odd men ellers burde benken vente.

Sømme66
20-03-2009, 18:05
Blir 3 poeng dette, er brennsikker! :)

ser frem til sol,sommer og stol kasting til søndag:icon_lol:

Roy_Keane
20-03-2009, 22:43
ut med KHH, inn med BB. sol, sommer og træge sørlandinger gir 8742 tillskuere
vanskelig kamp, lyn varrierer veldig. finnes spillere på lyn som kan brilliere på vår nydelige gressmatte, så åpen kamp som sagt, men satser på at vi vinner 2-1 på overtid og publikum går helt bananas!

aljahnsen
21-03-2009, 00:29
Gleder meg stort te kamp, denne skal vi ta og vi skal virkelig rocke på feltet. Stor stemning på feltet te Søndag, klare?

fishkillen
21-03-2009, 16:12
Jeg vet ikke om du er kjent med ordet samhandling?! Hva tror du er grunnen til suksess? Gode spillere må man ha. Men Real Madrid er vel et bevis på at bare gode spillere fungerer heller dårlig. Man må ha en samhandling for at ting skla fungere i en klubb. Klart det er også flere faktorer som spiller inn, men la forsvaret få satt seg, så skal du se at det blir bedre.

Reservesamen
21-03-2009, 19:18
Lagoppstillingen blir som følger:

Høie
Hunter-Bård-Clay-Branco
Morten-James-Leif Otto- Bolanos
Geir Ludvig
Ole Martin

bekreftet!

Aukland
21-03-2009, 19:28
Leif Otto?? Morten?? Sikker på dette?
Men godt å ha Bård i midtforsvaret i stedet for Henry.

Simen
21-03-2009, 19:33
åå vær så grei å la oss se leif otto sentralt...

aljahnsen
21-03-2009, 20:12
Tror på en god kamp imorgen, spennende med Bolanoas på venstre og Leif Otto sentralt hvis det stemmer. Bra med Borgersen bak :)

Klar for kamp? I morgen følger vi opp den stemningen vi lagde i Drammen og rocker enda mer. Gleder meg stort til morgendagen, tre poeng og en heftig stemning på feltet i 2x 45 minutter ;)

Vi sees på feltet.

Stolt Soldat

Reservesamen
21-03-2009, 20:23
Sikker på dette?

Jepp

Det er iallefall den oppstillingen spillerne fikk beskjed om i dag, så om ikke noe spesielt skjer med noen i løpet av timene frem mot kampstart, så skal dette være laget ja.

Store Tå
21-03-2009, 20:59
Kan bli en fartsfylt kamp.
Med Morten og Leif Otto vil nok Start prøve å løpe midtbanen til Lyn i senk. I tillegg kan begge bidra defensivt.
Men om de er kreative og presise nok er jeg usikker på. Her vil det nok hvile et stort ansvar på Bolanos og Geir Ludvig.

doobie
22-03-2009, 11:40
Jeg også har veldig lyst at vi det blir fullt på stadion i dag, men historien viser at uten at de kommer med noen kjempe headline som "Myggen spiller på sondag" eller noe lignende så tror jeg nok at det ikke blir mer en 7500-8000 på kamp. Husk at når de sier 7000 solgt, er sesongkortene lagt inn. Skjønner ikke vitsen at folk kjøper sesongkort og ikke bruker de.

Nygaard
22-03-2009, 12:20
Jeg også har veldig lyst at vi det blir fullt på stadion i dag, men historien viser at uten at de kommer med noen kjempe headline som "Myggen spiller på sondag" eller noe lignende så tror jeg nok at det ikke blir mer en 7500-8000 på kamp. Husk at når de sier 7000 solgt, er sesongkortene lagt inn. Skjønner ikke vitsen at folk kjøper sesongkort og ikke bruker de.

Ikke alle som kan på hver kamp vet du ;)

flaxxlodd
22-03-2009, 12:32
8000 med de prisene og den fotballen som blir servert er dette absolutt ikke dårlig.

doobie
22-03-2009, 12:38
Sant nok.... er veldig glad i hvert fall at de sier at skyene skal blåse vekk og vi skal ha strålende sol etter kl 18. Håper det stemmer. Jeg gleder meg noe sinsykt uansett vær og antall folk! :)

fishkillen
22-03-2009, 12:44
Jeg vet at dette er en dårlig sammenligning, men se på Leeds i league one. Drar godt med folk selv om billettene er dyre.

Omtrent alle laga i championship har priser som overgår våre priser, men folk kommer uansett..har vel noe med interesse, gleden av å støtte laget sitt og kultur.

Spørsmålet er vel om vi har den samme kulturen som de har i Bergen, Trondheim og ålesund? Tror ikke prisene er så mye lavere i disse norske byene.

flaxxlodd
22-03-2009, 12:50
Du har selvsagt helt riktig. Det var en dårlig sammenlikning.

Kultur, i Ålesund? Tantetreff mener du vell?

Jegers
22-03-2009, 13:05
Tipper det kommer litt over 9000.

torasbjoern
22-03-2009, 14:14

AaFK (Aalesund/Ålesund) har hatt en fin tradisjon siden 2003 med å dra folk på kamp, enten om det var på Kråmyra eller om det er Colorline Stadion. Det er muligens den klubben som drar flest på kamp, målt mot hvor mange som bor i byen...

AndersH.
22-03-2009, 14:23
9114 tilskuere i dag.

benwright
22-03-2009, 14:41
Tror nok det bikker over 10.000, selv med overskyet vær.

Simen
22-03-2009, 14:41
Jeg ser faktisk frem til å synge den nye hymnen i dag, blir bedre og bedre for hver gang jeg synger den. SÅ her må vi trøkke til folkens, den er her - om vi liker det eller ikke!

Fasitsetteren
22-03-2009, 16:13
Det er muligens den klubben som drar flest på kamp, målt mot hvor mange som bor i byen...

Ja, sånn sett er det jo morsomt at Nybergsund i fjor tiltrakk seg dobbelt så mange tilskuere som det bor der omtrent hver kamp. Tidenes mest håpløse argument.

kaptein
22-03-2009, 16:41
Ja, sånn sett er det jo morsomt at Nybergsund i fjor tiltrakk seg dobbelt så mange tilskuere som det bor der omtrent hver kamp. Tidenes mest håpløse argument.

enig, torasbjorn er håpløs. Kan jo ta med Songdal i kampen om best intr i forhold til folketall. Men som du sier Nybergsund tar kaka.

Når det gjelder Aafk så er det en tanteklubb noe slik MK var tidligere der hele familen var meldt inn i suporterklubben og halve byen var medgangsuportere noen år.

Roy_Keane
22-03-2009, 17:07
Flere endringer på laget
Bård Borgersen er tilbake, og Tørum gjør flere endringer før dagens hjemmekamp mot Lyn,

Slik åpner Start mot Lyn.

Kenneth Høie

Hunter Freeman - Clarence Goodson - Bård Borgersen - Branislav Miličević

Cristian Bolaños - Solomon James Owello - Leif Otto Paulsen - Morten Hæstad

Geir Ludvig Fevang

Ole Martin Årst

Innbyttere: Tommy Runar, Jesper Mathisen, Knut Henry Haraldsen, Christer Kleiven, Aram Khalili, Bernt Hulsker, Espen Børufsen.

steffn
22-03-2009, 17:08
Borgersen stiller med rutine og har spilt mye sammen med Clay, og det er bra. Jeg stiller likevel et spørsmåltegn ved hans (mangel på) hurtighet. Men sett i lys av alternativene er det greit Bård starter.

Ellers er jeg skeptisk til den nyemidtbanekonstellasjonen. Hva mener dere folkens? Hæstad jobber bra, men eier ikke teknikk.

torasbjoern
22-03-2009, 17:40
Jeg trodde Bola skulle spille på venstrekanten og Morten på høyrekanten. Men hvorfor i alle dager Espen ikke spiller er et mysterium...Børufsen har i det minste litt mer ballkontroll enn det Hæstad har.

Ellers er jeg klar for å dra på stadion, det er bare en drøy time igjen til kampstart nå så. Billetter hentet. ;)

I dag skal det gnistres, og det skal ikke komme fra Oslo.

Ellers så er jeg spent på Borgersen, og har lite med forventninger til Hæstad. Leif Otto kan nok gjøre en glimrende jobb begge veier.

torasbjoern
22-03-2009, 17:42

Nå bor det 700 stk. der...det skal ikke mye til for å doble det med området omkring. ;) I Ålesund bor det 40.000, og dobler du det så er det hele Kr.sand...ingen stadioner i Norge har en slik kapasitet. Det er lov å bruke litt skjønn...

Roy_Keane
22-03-2009, 17:42
nå er vel ikke KHH noe raskere enn bård så det er hipp som happ, kanskje jesper er raskere, men så har han andre mangler. og når det gjelder teknikken du snakker om, så er vel morten hæstad like teknikk som børulfsen. ingen av dem er noen utmerkede driblevinger, men tar mye på insats og løpskapasitet :) for satse på at geir ludvig og bolanos er i knallform, jeg har troen :)

reiGN
22-03-2009, 17:44
Borgersen stiller med rutine og har spilt mye sammen med Clay, og det er bra. Jeg stiller likevel et spørsmåltegn ved hans (mangel på) hurtighet. Men sett i lys av alternativene er det greit Bård starter.

Ellers er jeg skeptisk til den nyemidtbanekonstellasjonen. Hva mener dere folkens? Hæstad jobber bra, men eier ikke teknikk.

Leif Otto Paulsen er der når ballen kommer i boksen og slikt blir det mål av. Både han og Hæstad jobber godt defensivt og jeg regner med det er derfor de får startplass. Bola og Hæstad kommer garantert til å skifte gjennom kampen, spesielt visst Freeman får mye å jobbe med. Goodson og Borgersen gir oss den sikkerheten gjennom god samhandling som de hadde i fjor.

Optimist, og vi skal ha tre poeng! BLØ FOR DRAKTA!

Fasitsetteren
22-03-2009, 18:32
Nå bor det 700 stk. der...det skal ikke mye til for å doble det med området omkring. ;) I Ålesund bor det 40.000, og dobler du det så er det hele Kr.sand...ingen stadioner i Norge har en slik kapasitet. Det er lov å bruke litt skjønn...

Kødder du?

BavarianStarter
22-03-2009, 19:21
Hei deres!!

Hvor kan jeg finne highlights fra kampen? I fjor var det TV2 som hadde lagt ut highlights (videos) mens kampen (mål, sjansene etc.) .. Kan ikke finne noe der!

BavarianStarter
22-03-2009, 19:24
Clay, fantastisk!! Vi leder! Heia Start :)

Piren
22-03-2009, 19:29
Hvor mange tilskuere er det?
Håper START ikke legger seg bakpå. De må bare kjøre på
Hadde vært herlig med en seier

bollaP
22-03-2009, 19:37
"STOL PÅ OSS.." Ahaha, må le..

Euphemism
22-03-2009, 19:42
Paulsen og Hæstad passer ikke inn i et lag som har tenkt å ha noe som helst ballbesittelse. De kjemper godt, men det stopper jo opp hver gang en av de får ballen.

Ellers gøy å se innsatsviljen!

Fasitsetteren
22-03-2009, 19:42
"STOL PÅ OSS.." Ahaha, må le..

Chill den.

Stolte stoldater fra sør

Bård Larsen
22-03-2009, 19:43
Bra å ta ledelsen, men alle feilpasningene mann! Ødelegger jo alle angrep kontringer. Litt urolig nå....

Mr.Nor
22-03-2009, 20:03
Inn med Børufsen! HÆÆÆÆ STRAFFE ETTER 10 SEK!!

Store Tå
22-03-2009, 20:04
Billig!!!!!!!

Mr.Nor
22-03-2009, 20:08
Få ut hæstad, trenger Espen på banen nå... litt trøkk fremover.

Mr.Nor
22-03-2009, 20:09
Å hva har Paulsen fått i seg for no i pausen, feilpasning på feilpasning..

Bård Larsen
22-03-2009, 20:10
feilpasninger, feilpasninger

Gerrard
22-03-2009, 20:14
For ett raid av bolanos...men han skulle spilt til fevang der

frankieboy
22-03-2009, 20:14
Ja, kunne godt tenke meg aa se Børufsen nå...

Fantastisk spill av Bolanos!!

Mr.Nor
22-03-2009, 20:26
det var på tida..

Fasitsetteren
22-03-2009, 20:27
Endelig Børufsen inn for Hæstad.

Kom igjen nå!

Mr.Nor
22-03-2009, 20:29
skal si dommeren var god på å plassere seg, er vel 5 gang i dag han står i veien for spillet..

Mr.Nor
22-03-2009, 20:31
7768 tilskuere.. men nå vil jeg se hulsker eller khalili snart, årst har vært usynelig i andre omgang..

bosve
22-03-2009, 20:32
Masse dårlige pasninger og mottak, selv om matta er strøken.

Gerrard
22-03-2009, 20:33
forferdelig mye upresist nå.
Få inn hulsker

Fasitsetteren
22-03-2009, 20:33
7768 tilskuere.. men nå vil jeg se hulsker eller khalili snart, årst har vært usynelig i andre omgang..

Pft, jeg kom jo med fasiten i tippetråden. Snart kommer Bolaños og putter :)

Start - Lyn 2-1 (1-0)
Goodson
Bolanos

Men jeg er enig i at Hulsker bør komme inn for Årst så fort som mulig. Han burde egentlig vært byttet inn allerede.

Piren
22-03-2009, 20:34
mannen har vel ikke vært synlig på flere år. Er det aktiv døshjelp de forsøker på?
la han løpe seg i hjel på sine gamle dager?
Mannen er fullstendig tannløs. Fryktelig at det er han som skal være vår goalgetter ?

Fasitsetteren
22-03-2009, 20:36
Hulsker inn for Owello. Da satser vi i hvert fall offensivt på slutten og det er bra!

Bård Larsen
ut med owello og det er bra. hulsker kan redde oss

Gerrard
endelig hulsker :)

Mr.Nor
22-03-2009, 20:40
Å der var dommeren i veien igjen.. Tror det blir mange gule på hunter i løpet av sesongen.

Bård Larsen
22-03-2009, 20:43
angrer på at jeg har bestilt sumo......dette er skrøpelig greier.

geirwi
22-03-2009, 20:46
Sumo elendig? Det er helt sikkert. Jeg får sett 2-3 sekunder om gang, og deretter bufrer det i 5-10 sekunder. Har ikke fått sett noen av Starts mål på direkten så langt i sesongen. Jeg befinner meg i utlandet, men har tross alt en 10MB-linje, så skal ikke være noe teknisk i veien sånn sett. Men selv ikke på 'lav' oppløsning er det noe bedre. Latterlig at de ikke skal få det til i 2009.

Mr.Nor
22-03-2009, 20:48
ruller og går knirkefritt her..

SATANS DOMMER!!!!

Store Tå
22-03-2009, 20:48
Vanskelig å vinne med en SÅ korrupt dommer.

frankieboy
22-03-2009, 20:51
Skandale-dømming!!

Start fortjener seieren nå!!

Store Tå
22-03-2009, 20:52
Hvis straffe til Lyn var riktig, burde Start fått tre. Alle de tre situasjonene til Start var langt klarere enn det Lyn fikk på.

Fasitsetteren
22-03-2009, 20:52
Snytt for 3 straffer????

Udugelig

Andreasmj
22-03-2009, 20:54
shiiiiit dommer!
Mye bra de siste ti minuttene fra Start.

benji
22-03-2009, 20:55
Er helt utrolig pinlig å se på det laget.....
Årst, Fevang, Goodson... Tørum sa "blø for skjorta", var pokker meg ikke noen som får godkjent i dag.
Når det gjelder å blø for skjorta hadde det vært artig å se en Khalili som har lyst å putte mål.

stibere
22-03-2009, 20:56
årst burde avgjort på overtid. elendig å bomme på den gigasjansen

håpløs dømming i dag

Store Tå
22-03-2009, 20:57
Vanvittig surt.
Nå venter det tre vanskelige kamper. Vi hadde trengt fire poeng etter de to første.

jensm
22-03-2009, 20:59
Skandaledømming ja. Det var nok straffe til Lyn, men ekstremt billig. Han søker seg jo inn i beinet, og blir dermed "felt". Straffe per definisjon, men burde vært mulig å gi gult kort for noe sånt. Og uansett ingen straffe, siden det er så sinnsykt hårfint.

Start skulle hatt en straffe. De to andre situasjonene var i grenseland, og da dømmes jo ikke straffe.

Men to poeng glapp pga Årst og Fevang som på slutten brant to svære sjanser.

Når det er sagt har Start mye å hente på å tvinge samtlige spillere til å terpe pasninger.

Bård Larsen
22-03-2009, 21:02
nå var det ikke den tenkniske kvaliteten på Sumo jeg tenkte på, men snarere den tekniske kvaliteten på de fleste i gult og svart.

greit nok at dommern er ei ku, det er jo en naturlov. i denne kampen kunne bare start ha vunnet med flaks. de spiller som et juniorlag når det gjelde presisjon. håper det kommer seg....

Brytern
22-03-2009, 21:03
så inkompetent dommertrio har jeg knapt sett.
Start skulle ha gjort det selv, men de fikk ikke noe hjelp av dommeren i hvertfall.
SOLEKLAR straffe!!!!!
:icon_twisted:

sureup
22-03-2009, 21:06
Fy faen i helvete.

Ja da fikk vi bekreftet det mange visste før kampen, at hæstad og LOP ikke er noe særlig mer enn et par løpeivrige "juniorer". Sannsynligvis pga det så fikk vi ikke til noe skikkelig spill. Helt utrolig at vi ikke starter med kleiven og børufsen når de var klare. Fevang var dårlig igjen. Årst fikk til lite og var ikke målfarlig i det hele tatt. Og nå gidder jeg ikke si noe mer om resten...

Men dommeren da, for en fuckings rævva dommer. Skandale rett og slett.... Men uansett så skulle vi ha klart å avgjøre dette selv, for lyn var RÆVVA OG vi hadde gigasjanser.

Utrolig surt å miste 2 viktige poeng

Store Tå
22-03-2009, 21:08
Kanskje Fevang og Solo starter sentralt neste gang.
Tror det blir mer trykk med Hulken som hengende spiss.

bosve
22-03-2009, 21:21
Meget svak kamp spør du meg. Tror ikke akkurat denne kampen får flere folk til Sør Arena. Begge lag kommer til å sliten i bunnen hvis det ikke bedrer seg. Spesielt med tanke på at banen visstnok var helt strøken. Men Start var nærmest på slutten og det var det positive. Årst viser at han har tapt seg voldsomt etter over 1 år borte. Men det må da være bedre å bruke Hulsker eller Khalili i stedet?

Det som skuffet mest var pasninger, mottak og bevegelse. For det florerte med feilpasninger. Også var det et eller annen med "sprut". Var liksom litt dødt over det...kanskje med unntak av siste 5 og første 5.

Roy_Keane
22-03-2009, 21:23
soleklart snytt for 1 straffe, muligens 2, skandale av dommeren, ellers var leif otto og morten hæstad latterlig dårlige, skandale at de ikke ble byttet ut før, burde også byttet inn hulsker tidligere, og årst for kahlili!

men men, 1 poeng er bedre enn 0, vi burde vunnet.

Stig Hornnes
22-03-2009, 21:40
Solid førsteomgang og fortjent ledelse til pause. Hvordan det er mulig å la Lyn score rett fra avspark i andre er en gåte for meg, men det var startskuddet for en forferdelig dårlig omgang fra begge lag. Paningskvaliteten er nødt til å opp om Start skal ha et fungerende offensivt spill.

Bolanos var nok en gang i en klasse for seg selv. Han utviser en ro og kontroll med ballen resten av laget er langt unna å matche foreløpig. Han var vel involvert i omtrent alt Start foretok seg offensivt, selv om han også forsvant i andre omgang. Jeg synes ellers Start hadde relativt god kontroll defensivt, derfor er det ekstra surt å se hvordan Lyn fikk utlikningen. Er ellers spesielt skuffet over at Fevang nok en gang var altfor anonym og at pasningskvaliteten var altfor dårlig jevnt over.

Start spilte ingen veldig god kamp, men hadde totalt sett nok sjanser til å vinne ganske greit. Lyn skapte veldig lite og var etter min mening elendige. Da er det ekstra surt at Start ikke vinner.

petrus
22-03-2009, 21:47
En ting er håpløs dommer, MEN:

HVA FAEN GJØR MORTEN HÆSTAD OG LEIF OTTO PAULSEN I ELITESERIEN!!????

justin87
22-03-2009, 21:49
Syns generelt at start var veldig gode deffensivt i dag. I hvert fall viss vi sammenligner med kaosforsvaret mot Godset. Derfor er det med veldig stor undring jeg ser at laget er totalt uforberedt på at Lyn kan angripe direkte etter avspark. Det så ut som et angrep som hører hjemme i FIFA 09 og ikke på en norsk tippeligabane! Ellers så var pasningskvaliteten på et deffinitivt lavmål! Det skal ikke gå ann å slå så mange feilpasninger i løpet av en kamp. Dette må rette seg til vikingkampen om vi skal ha noen forhåpninger. Unntaket i dag er Bolaños, han viser en ro med ballen som de andre ikke er i nærheten av! Se og lær!

Snatch
22-03-2009, 22:02
[QUOTE=Store Tå;192815]Kanskje Fevang og Solo starter sentralt neste gang.
Tror det blir mer trykk med Hulken som hengende spiss.[/QUOTE

Helt enig! Har lenge ment at Fevang bør spille sentralt. Han har vist før at han score bra med mål fra midtbaneposisjon. Paulsen har ikke dette nivået inne i det hele tatt. Kleiven imponerer ingen for tiden. Fevang på midten til evt. Myggen dukker opp i form...

Lars Petter Stendal
22-03-2009, 22:12
For det første: SOLEKLAR hands!! Utrolig kjipt å bli snytt for straffe på overtid..

Men syns dette var en dårlig kamp uansett. Kjipt å miste 2 poeng her altså. Kjipt om disse 2 poengene kunne blitt viktige i bunnkampen. Lyn hjemme SKAL være 3 poeng! men, men.

Viking neste.. Både gruer meg og gleder mg samtidig.

The Rock
22-03-2009, 22:19
En ting er håpløs dommer, MEN:

HVA FAEN GJØR MORTEN HÆSTAD OG LEIF OTTO PAULSEN I ELITESERIEN!!????

Helt enig. Han dommeren er på SVIN oddvar moen nivå. Vif supporteren er en vandrende katastrofte og gjorde INGENTING riktig i dag overhodet. Det er bare å anulere kontrakten på han og sende han vekk gjerne til vif.

Brytern
22-03-2009, 22:26
det verste er at tommy berntsen sier at han hadde blitt fobanna hvis det hadde blitt straffe.......

doppelt gemoppelt
22-03-2009, 22:28
At lille bror Hæstad ikke spiller godt har jeg sakt i 2 år nå. Vi se han slik som kim holmen men det er lang vei.
Synd at vi begynner å spille fotball igjen i det 87 minutt, litt sent spør du meg.
2omg starter med en konstruert starffe fra Lyns side, skulle nesten tro det var planlagt i pausen. Her er det kontakt men dommeren må se forskjell på konstruert og en takling. Tabbe.
Snytt for en og kansje 2 samt 3 gedigne sjanser mot slutten, ganske kjiipt dette men slik er spillets brutale sannhet noen ganger.
Vi kommer sterkere tilbake og flere utskifninger mot Lyn tror jeg blir etterfulgt av flere i neste kamp.

kaptein
22-03-2009, 22:35
Helt enig. Han dommeren er på SVIN oddvar moen nivå. Vif supporteren er en vandrende katastrofte og gjorde INGENTING riktig i dag overhodet. Det er bare å anulere kontrakten på han og sende han vekk gjerne til vif.

Ja nå er det viktig å støtte spillerne våre. Der går du foran med ett godt eksempel som en god suporter som du sikkert er?

The Rock
22-03-2009, 22:42
Ja nå er det viktig å støtte spillerne våre. Der går du foran med ett godt eksempel som en god suporter som du sikkert er?

Jeg støtter da de aller fleste spillerene med visse unntak morten hæstad er et av dem

Jegers
22-03-2009, 22:43
Prøver meg på en spillervurdering:

Høie: 5
Stort sett trygg, ikke satt på de store prøvene.

Borgersen: 6
Synes Bård hadde god kontroll.

Goodson: 6
God kontroll defensivt, pluss for mål. Billig straffe spør du meg.

Milisevic: 5
Ok, ikke helt trygg defensivt, men med på offensive løp.

Freeman: 4
Imponerer ikke, fomler mye med ballen. Pluss for innsats.

Owello: 4
Forferdelig mye feilpasninger, bra innsats og kjemping.

Paulsen: 4
Bra kjemping, taklingssterk, for upresis i avleveringene.

Hæstad: 2
Håpløs, eneste som trekker opp er innsatsviljen, eller er det slett over hele fjøla.

Bolanos: 7
En klasse over de andre, utsøkt teknikk og finter, jobber sterkt bakover, superraid ala Maradona som desverre ikke lyktes, muligens litt vel nonchalant til tider.

Fevang: 5

Mye han ikke lyktes med, litt for usynlig til tider, forsøker på mye bra, litt for veik.

Årst: 5

Imponerende å se at han holder i 90 minutter, jobber bra hele kampen, burde ha scoret på slutten.

AndersH.
22-03-2009, 22:50
Synd vi ikke vinner.
Vi er best, men for dårlige foran mål.
Samtidig skaper vi lite.
Men defensivt er vi solide. Borgersen ruver sammen med Goodson. Milicevic svært bra, Freeman hakket under.
Paulsen og Hæstad roter på midten. Owello er bra, det samme er Bolanos.
På topp får Fevang og Årst lite å jobbe med. Men de står på.
Menigheden hørtes godt, samme med Miniheden.
Alt i alt er Start best, men for udyktige foran mål.
Dommeren kommer man ikke utenom. Han er skandaledårlig. Holmen faller for lett, og Start snytes for i alle fall ett straffe. Latterlig at Johnsen ikke fengsles.

fishkillen
22-03-2009, 23:05

Er det mulig:-) De stiller i hvertfall opp. Elendig oppmøte på sør arena.

Den helvetes dommeren var jo helt ubrukelig. Holmen faller som en potetsekk, men Goodson har jo ikke kontroll på beina sine.

Sentrale midtbanen var ubrukelig.
Hæstad var dårlig.
Forsvaret spilte bra
Backene var gode offensivt.
Bolanos var god, men burde sentret i stede for å skyte på de store overgangene.
Årst viser at kondisen er der, men målformen er langt unna.
Fevang fungerer bedre sentralt

Vi burde tatt tre poeng i denne kampen, men heldigvis for Start spiller de i bingoserien, der alle slår alle.

Jegers
22-03-2009, 23:06
Når jeg ser straffesituasjonene igjen på VG, er det klart at vi er blitt snytt for to soleklare straffer. Latterlig av dommeren å påstå at han ikke så den siste situasjonen, han sto rett i linjen.Skandaledømming.

Heggi
22-03-2009, 23:07
Bolanos 7r??

Har vi vært på samme kamp??

Du kunne vel satt en 5r på han heller

Å 7 på goodsen??

AndersH.
22-03-2009, 23:14
Skandaledømming.

Det er horribelt, ja! Han raner oss supportere, Sørlandet, Kristiansand og IK Start for tre poeng.
Og det er det som er så kjipt - for dette er en kamp vi må vinne.

sureup
22-03-2009, 23:16
Goodson var jo konge da. Eneste som spilte BRA idag

Stig Hornnes
22-03-2009, 23:18
Er det mulig:-) De stiller i hvertfall opp. Elendig oppmøte på sør arena.

Det har vært dårlig oppmøte over hele fjøla i TL de 2 første rundene. For folk som ikke er over middels interessert er det for tidlig med sesongstart så lenge vintersesongen fremdeles holder på.

Ole Gilboe Hermansen
22-03-2009, 23:40
Jeg er skuffet over at det kun ble 1-1. Synes det er synd at Ole M. ikke klarer å sette den inn,men det kommer. Han er litt rusten.
Er forbanna på at vi i Norge i 2009 har så ræva dommere som vi hadde i denne kampen. Vi ble helt klart snytt for i hverfall et straff i dag.

REBell
22-03-2009, 23:41
http://lh3.ggpht.com/_AR6LXuScXOk/ScavbTID0WI/AAAAAAAAANk/n-WfJ0zRHOo/IMG_5424.JPG?imgmax=640

AndersH.
22-03-2009, 23:45
Var det med meningen? :)

Ole Gilboe Hermansen
22-03-2009, 23:48
Var det med meningen? :)

Se ordene som er markert ut med rødt. Hendvises til Stolepisoden i Drammen i forrige serierunde.

REBell
22-03-2009, 23:48
http://lh3.ggpht.com/_AR6LXuScXOk/ScavSxEFonI/AAAAAAAAAMU/K9XFdMlo39Q/IMG_5129.JPG?imgmax=640

Biphoc
22-03-2009, 23:58
Må si det er veldig skuffende å se eliteseriespillere med så enormt dårlige basisferdigheter som enkelte av Start spillerne. Finnes det noen statestikk på hvor mange pasninger Leif Otto traff på idag. Generelt veldig mye dårlige mottak og feilpasninger.

Untaket er Bolanos som er i absolutte verdensklasse på området.

Lars Olav Karlsen
23-03-2009, 00:07
Festelig med det Bolanos banneret rett over "Gustav Pedersen" ;)

Bjørn Ove Norlan....
23-03-2009, 00:17
Tørum har en jobb å gjøre før neste kamp.
her må det trenes på pasninger,kan ikke huske å ha sett så mange feilpasninger som i 2.omgang spesielt.
som Benny ville ha sagt:Gul gubbe til Gul gubbe

DayWalker
23-03-2009, 00:19
Først, fantastisk bra bannere :D

Så til kampen. Føler etter en god åpning at Start faller ut av kampen og er preget av veldig mye upresist spill, passninger som går i hytt og pine.

Siste 5-6 minuttene var jo heller lystige og burde gitt oss en 3 poenger! 2 hands på 2 minutt? Skandale dømming!

Forresten så fortjente også raidet til Bolanos fra eget mål en bedre skjebne, synd det ikke resulterte i mål.

Jegers
23-03-2009, 00:25
Store deler av pasningproblematikken kan løses ved å ikke bruke spesielt Morten Hæstad, og også Leif Otto mer på midtbanen. Å bruke Morten som pasningsfordeler er som å skyte seg selv i foten. Dette er ikke ment som mobbing, men noen ganger må man bare innse livets realiteter.

DayWalker
23-03-2009, 00:40
Ble det tatt noe video av kasteruller? Hadde vært moro å sett :)

Biphoc
23-03-2009, 00:45
Etter kampen mot godset syntes jeg alt var ganske bra bortsett fra forsvaret og da helst KHH. Midtbanen fungerte rimelig greit. Hvorfor bytter da Tørum ut Kleiven og Børufsen med to spillere som ikke kan spille "gul gubbe til gul gubbe".

Trodde det var slutt på treningskamper...?

torasbjoern
23-03-2009, 01:57
Jeg trodde Bola skulle spille på venstrekanten og Morten på høyrekanten. Men hvorfor i alle dager Espen ikke spiller er et mysterium...Børufsen har i det minste litt mer ballkontroll enn det Hæstad har.

Ellers er jeg klar for å dra på stadion, det er bare en drøy time igjen til kampstart nå så. Billetter hentet. ;)

I dag skal det gnistres, og det skal ikke komme fra Oslo.

Ellers så er jeg spent på Borgersen, og har lite med forventninger til Hæstad. Leif Otto kan nok gjøre en glimrende jobb begge veier.

Dette var ikke langt unna sannheten nei. Og det skrev jeg over en time før kampen startet faktisk. ;)

Helt ærlig: Leif Otto spilte ikke så dårlig som alle vil ha det til, men han rotet det til i enkelte situasjoner. Derimot var Hæstad en vandrende (joggende) katastrofe! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg ropte "inn med Børufsen" fra J2-feltet, men det var et par ganger for å si det slik...og det det skjedde alt for sent (og burde aldri ha skjedd siden jeg mente at Børufsen skulle startet).

Ikke at Børufsen er kjempegod, men han er dobbelt så god som amatøren Morten Hæstad (han eier jo ikke mottak, hardere mottak enn pasning?).

Bolaños var klart Starts beste i kampen. Han bidro sterkt både offensivt og defensivt. Flere gode innlegg og driblinger. Et par sollide raid, og målgivende (på corneren til Goodson). Smart slått corner, men etterhvert dalte kvaliteten på cornerne. Absolutt Starts beste. Ellers var det en meget kjedelig og treg kamp, jeg tror spillet stod i stil til temperaturen i lufta.

Det skal sies at Lyns straffespark var greit, jeg tvilte med en gang. Etter å ha sett situasjonen, i reprise, så er jeg ikke i tvil om at dommeren hadde rett der. Derimot skal det sies at jeg tolker det som at Berntsen burde holdt armen rolig, og ikke flyttet på den...og Start skulle hatt straffe. Holmen(?) handset ganske kraftig. Så minst et straffespark til Start. Vi kan ikke si at dommeren ranet Start for to poeng, vi husker vel Iversens straffespark mot Vålerenga sist helg(?)...men han påvirket resultatet i sterk grad.

Espen K G
23-03-2009, 07:59
Dette var ikke langt unna sannheten nei. Og det skrev jeg over en time før kampen startet faktisk. ;)Så flink du er. Klapp deg selv på ryggen du!

Vi kan ikke si at dommeren ranet Start for to poeng, vi husker vel Iversens straffespark mot Vålerenga sist helg(?)...men han påvirket resultatet i sterk grad.
Straffespark er 100% sjanse. Å ikke dømme det er å ta fra et lag ett mål. At noen bommer er unntaket som bekrefter regelen.

AndersH.
23-03-2009, 08:43
Se ordene som er markert ut med rødt. Hendvises til Stolepisoden i Drammen i forrige serierunde.

Ja, var det jeg lurte på.
Små-sprelsk påfunn, rett og slett.

AndersH.
23-03-2009, 08:45
Vi kan ikke si at dommeren ranet Start for to poeng

Jo, det kan vi faktisk.

kompa
23-03-2009, 09:41
Har ikke klart å sove av meg skuffelsen. Lyn skal slås hjemme, hvis ikke vil vi befinne oss der vi ikke vil være...

Var enkelte lyspunkter : Goodson + Bolanos. Branko som jeg har vært meget kristisk til, hadde en av sine beste kamper. Ihvertfall offensivt.

MEN, vi har ikke råd til å la Årst trene seg i form. Har nesten ikke spilt kamp på 1 1/2 år. Er særdeles rusten. Vet han har postensiale, men kan ikke la Hulken sitte på benken i påvente at Årst skal finne formen !!
Nok en gang skjedde det ting (på godt og vondt) når Hulken kom inn.
Må bruke formspillere, poengkamper kan ikke brukes til å la folk trene seg i form.

aljahnsen
23-03-2009, 10:20
Utrolig bittert at vi ikke vant igår med de sjansene vi hadde på slutten, samt at vi skulle hatt minst en straffe. Vi må sette disse sjansene, samt at det ble alt for mange balltap og elendige pasninger, komunikasjon og plasseringer ute på banen igår, spesielt i andre omgang. Føler vi har god kontroll bakover, og Lyn får en billig straffe. Men vi får reise oss og ta Viking i Stavanger.

Samtidig som vi stiller mannsterke og lager et helsikes liv i Stavanger. Var til tider bra stemning på feltet igår, og vi holdt en god stemning oppe gjennom hele kampen igår. Men vi kan bli møe bedre, og det vil vi også når vi kommer i mer kampform og får trimmet sangbånda litt. Skuffende oppmøte på Sør Arena igår, men det kommer seg nok med det spillet Start viser, og våren banker på døren. Er tidlig med seriestart nå, folk har ikke våknet helt fra vinterdvalen og det er enda skisport på TV. Ser at det er lite oppmøte i resten av fotball-Norge også.

Vi reiser oss og tar Viking i Stavanger, gleder meg ;)

Giovanni
23-03-2009, 10:36
Jeg føler meg ganske sikker på at Start vil få større utbytte av å benytte Fevang på midten sammen med Owello, da både Kleiven og Paulsen spiller som 4.div spillere for tiden.

Og da heller bruke Hulken eller Aram helt på topp sammen med Årst...

Eventuelt hive Årst på benken... han har ikke imponert i det hele tatt, og eliteserien er ikke en arena for opptrening! Det har ikke Start råd til.

Godt å se at Borgersen og Goodson fungerte langt bedre enn Haraldsen...

mr.leipsland
23-03-2009, 10:39
Ser endel irriterer seg over at dommeren gav Lyn ei billig straffe, men det som er virkelig horribelt er jo hvor superenkelt Lyn kommer til situasjonen. Forsvarsarbeidet er forferdelig. Det skal ikke være mulig at 2 (!) spillere kommer seg forbi alle de elleve gule så enkelt. Barnefotball ville Northug sagt.

aljahnsen
23-03-2009, 10:51
Ser endel irriterer seg over at dommeren gav Lyn ei billig straffe, men det som er virkelig horribelt er jo hvor superenkelt Lyn kommer til situasjonen. Forsvarsarbeidet er forferdelig. Det skal ikke være mulig at 2 (!) spillere kommer seg forbi alle de elleve gule så enkelt. Barnefotball ville Northug sagt.

Enig dette, og ser noen lignende episoder i kampen, til tider så får Kim Holmen spesielt komme seg spesielt enkelt forbi. Han er rask, men spesielt på den straffesituasjonen der så kommer Lyn spillerene seg alt for lett gjennom. Kim Holmen faller lett, men her gjør Goodson det vanskelig for seg selv. Samtidig så kommer Lyn seg alt for enkelt frem rett etter avspark, og Start gir seg selv store problemer her. Ser det noen ganger at Lyn enkelt får komme seg frem med ballen, og hadde Lyn vært mer gode til å avslutte så kunne det blitt stygt. Dog er Lyn veldig gode på akkurat dette, å komme seg raskt frem i angrep, men de mangler en skikkelig måljeger der fremme.

Stig Hornnes
23-03-2009, 11:40
Eventuelt hive Årst på benken... han har ikke imponert i det hele tatt, og eliteserien er ikke en arena for opptrening! Det har ikke Start råd til.

Jeg vil påstå at Ole Martin Årst i form er den eneste garantisten Start har for å score jevnt og trutt. Gi mannen noen kamper til å spille seg i form istedenfor å kanskje få en kortsiktig gevinst med å bruke Hulsker. Håper forøvrig å se Khalili på banen etterhvert, synes det er litt merkverdig at han plutselig er helt ute i kulden.

AndersH.
23-03-2009, 11:59
Som flere påpeker var forsvarsrekka positiv i går. Veldig morsomt å se at Milicevic har "tatt steget", for han har gjort to gode kamper så langt. Dessuten syntes jeg Freeman var et hakk opp fra Godset-kampen, han var i likhet med Milicevic bra fremover. Særlig på slutten da Start flytter opp samtlige for å jakte seiersmålet.
Betryggende å se Borgersen så på offensiven. Han var veldig bra i tospann med Goodson - som gjorde en bra kamp!

Offensivt likte jeg endringene som ble gjort. Veldig fint at Tørum/Rønningen tar tak og bytter ut de som ikke fungerer. Kleiven var frisk da han kom innpå, og Start klarte å etablere et skikkelig trykk på slutten (med Hulsker og Årst på topp). Så jeg foreslår - i likhet med flere - at Tørum kjører Årst og Hulsker på topp, samt Fevang og Owello sentralt. Børufsen gjør seg på ingen måte bort når han kommer inn, så han bør få tillit på venstresida. På høyresida er Bolanos solid, og man bare blir enda mer samspilt kan dette bli ordentlig gildt!

Og dessuten må Kenneth Høie nevnes. Han er blitt fantastisk bra! Fotarbeidet har kommet seg voldsomt, i feltet er han glimrende, og på streken er han det som Nils Johan Semb velger å kalle outstanding. Han er kongen, rett og slett!

AndersH.
23-03-2009, 12:00
Håper forøvrig å se Khalili på banen etterhvert, synes det er litt merkverdig at han plutselig er helt ute i kulden.

Khalili er for træg. Vi bør mye heller bruke Hulsker.

kompa
23-03-2009, 12:19
Jeg vil påstå at Ole Martin Årst i form er den eneste garantisten Start har for å score jevnt og trutt. Gi mannen noen kamper til å spille seg i form istedenfor å kanskje få en kortsiktig gevinst med å bruke Hulsker. Håper forøvrig å se Khalili på banen etterhvert, synes det er litt merkverdig at han plutselig er helt ute i kulden.

Enig at Årst er en målgarantist når han er i form, men det er han ikke !!
Ikke rart da han ikke har spilt kamper på laaaaang tid. Poengkamper kan ikke være en arena for spillere som er totalt ute av form. Han får spille seg i form på treninger samt intern/treningskamper. Han viser en utrolig insats, men alle kan se at han har milevis igjen.

På benken sitter en heltent Hulsker som snudde kampen mot Godset, og var et friskt pust i går.

torasbjoern
23-03-2009, 12:25
Altså p.d.d. og slik vi spiller, så er kanskje følgende å foretrekke som startoppstilling?

Høie

Freeman - Goodson - Borgersen - Milicevic
Bolaños - Owello - Fevang - Børufsen
Hulsker - Khalili

Det ser ut som et litt mer slagkraftig lag som kan ta trepoengere, vi har heldigvis sluppet skader de første to seriekampene. Jeg er bare redd det kommer noe rundt hjørnet.

Men jeg skjønner ikke at vi ikke skal ha to rene spisser. Fevang spilte heller ingen god kamp i går, og den siste sjansen vi fikk gjenspeiler vel kvelden hans (litt ut).

Alladin Sane
23-03-2009, 12:36
Jeg vil påstå at Ole Martin Årst i form er den eneste garantisten Start har for å score jevnt og trutt. Gi mannen noen kamper til å spille seg i form istedenfor å kanskje få en kortsiktig gevinst med å bruke Hulsker.

Enig. Årst redebuterte forrige uke. I går kom han til tre gode sjanser. Det ville vært ganske meningsløst å vrake ham etter to serierunder, når det hele tiden har vært åpenbart at han trenger en håndfull kamper på å komme i matchform.

Forøvrig synes jeg Start hadde veldig god kontroll bakover i går. Trekket med å sette inn Borgersen og Paulsen var vellykket. Goodson fant gammel storhet i vandte omgivelser. Freeman fikk bedre støtte. Lyn skapte knapt sjanser.

Dog gikk det litt utover pasningskvalitet og offensiv slagkraft. Men hovedansvaret for Starts offensive problemer må vel tillegges Fevang, som etter storspill gjennom hele vinteren har floppet totalt når alvoret har startet. Når Starts antatt beste offensive spiller gjemmer seg bort og nærmest konsekvent velger feige løsninger, blir det tungt, når Årst er rusten og Hæstad er malplassert. Alt hviler på Bolanos, og så forbanna god har han dog ikke vært.

Men. Start er avhengig av at spillere som Årst og Fevang finner form og bør vente i det lengste med å vrake dem.

Nygaard
23-03-2009, 12:36
Årst inn for Kahlili og jeg er enig :)

Alf Qaida
23-03-2009, 12:44
Jeg, som mange andre, skjønner ikkje hvorfor Tørum bytter såpass mange spillere i forhold til forrige kamp. Jeg er svært sjelden enig med Enersen, men denne gangen er jeg faktisk enig i noe av det han kommenterer i dagens fevenn. Mot Viging er vel også PBH tilbake, og han bør definitivt rett inn på sentral midtbane ved siden av Solo. Forsvarsfireren bør være som i dag, selv om jeg tipper Tørum velger KHH for å møte Niang på Viging. Bolanos og Børufsen er selvskrevne. De er i form, og bør brukes! Som hengende spiss vil jeg definitivt ha Fevang. Med de ferdighetene han besitter så bør han fortsette høyere oppe på banen enn som sentral midtbane. Som spiss så bør Hulsker få sjansen fra start. Han virker å være i form, og kan være lur i møtet med Viging. Dog mister man enormt mye arbeidsvilje ved å ikkje ha Årst der. Men per nå så er Hulsker råere i boksen enn Årst.

torasbjoern
23-03-2009, 13:04
Alt hviler på Bolanos, og så forbanna god har han dog ikke vært.

Da oppsummerer du hvorfor Start sannsynligvis vil kjempe (i lengden) om å unngå nedrykk, hvis du mener at Bolaños ikke har vært så god, og samtidig er den beste vi har i stallen. Han var klart Starts beste i går, og hadde en målgivende (corneren til Goodson, smart slått forøvrig). Om ikke alle innleggene var av den beste kvaliteten så stod han for mye av trykket, alene, i går. Men vi trenger flere spillere som er med rundt han. Owello spilte generelt sett under pari i går. Så mange dårlige valg, og pasninger, har jeg ikke sett i fra han i seriesammenheng siden han kom til Start.

Og Morten Hæstad på kanten var grøss og gru å se på (derfor hadde vi kun en god side i går, det var der Bolaños spilte). Børufsen kom ikke inn før etter 68 minutter, tragisk. Både Børufsen og Kleiven fikk opp trykket, og jeg synes at Christer gjorde en god jobb defensivt den tiden han fikk for Paulsen. Paulsen gjorde seg heller ikke vekk defensivt. Sett ned Fevang sentralt, der passer han best. Han kan komme med på offensive løp og fylle opp i boksen. La Kleiven eller Paulsen holde igjen, så har vi et lite anker sentralt på midtbanen.

Alf Qaida
23-03-2009, 13:29
Sett ned Fevang sentralt, der passer han best. Han kan komme med på offensive løp og fylle opp i boksen. La Kleiven eller Paulsen holde igjen, så har vi et lite anker sentralt på midtbanen.
Så nå vil du ha Kleiven eller Paulsen ved siden av Fevang, mens du i forrige innlegg ville ha Owello???

torasbjoern
23-03-2009, 14:24
Jeg er veldig usikker på hvem av de tre, ingen har utmerket seg veldig. Kanskje Kleiven er å foretrekke etter det han viste de minuttene han fikk. Owello spilte ikke taktisk klokt i går.

Masse ballmiss, hadde dog noe tur med seg. Men dette er tre midtbanespillere jeg anser som likeverdige, så det er _nesten_ som å trekke en cupkamp om hvem som skal få spille hjemme. Men p.d.d. er Kleiven, ut av de tre aktuelle, den beste defensivt, og den som har minst balltap. Owello må ta tak i sitt eget nakkeskinn om han skal beholde plassen.

Paulsen har ikke spilt mye på sentral midtbane, men han virket ok. Noen feil, men han jobbet iherdig samt at han tørte å kjefte på Hæstad (når Hæstad stod der som en idiot uten å ta noen initiativ).

I verste fall så kan Paulsen spille venstrekant. Uansett åssen den sentrale midtbanen ser ut, så bør Fevang spille sentralt. At vi får to spisser som kan spille sammen er mye bedre. Jeg synes ikke Fevang og Årst fikk til noe særlig, men nå skal det sies at Lyns midtstoppere fikk gode arbeidsforhold.

Start spilte med et lavt tempo i for mange perioder, og det som kom i lufta tok Tommy Berntsen seg stort sett av. Khalili må inn, han er den som er best i luftrommet av spissene, og han har en god skuddfot.

AndersH.
23-03-2009, 15:05
Det Morten Hæstad og Leif Otto Paulsen viste i går var ikke Tippeliga-nivå - etter mitt syn. Det gikk for sent, og pasningskvaliteten var laber.
Når det er sagt er begge gode på sitt beste. I går stemte det derimot ikke for noen av dem.
Owello mener jeg skal være selvskreven på midten. Kleiven er bra, men Owello er mye bedre defensivt. Han beiner hjem - Kleiven jogger.
Så om Owello bare får et par kamper til, kommer han til å være kongen. Han har potensiale til å bli en kjempespiller, og kan bli minst like god som Anthony Annan - hvis han får tid.

benji
23-03-2009, 15:38
Er enig. Orwello gjør det veldig bra til tider. Har teknikk, og klarer å holde på ballen i motsetning til Paulsen og Kleiven.

En ting er sikkert.
Hæstad og Paulsen må straffetrene på passninger.

Jegers
23-03-2009, 15:45
Jeg foretrekker at vi bruker Kleiven og Owello sentralt, hvis de blir samspilt tror jeg den duoen kan bli bra. Men Owello må bli bedre med pasningsspillet sitt, og Kleiven må jobbe bedre defensivt.

Bruer Hanssen har vist lite som sier at han skal være et førstevalg på midtbanen, han burde forbli backup til han viser noe konkret.

Så har vi jo Myggen som backup, håper virkelig at han kommer i slag igjen, vi kunne trengt en skikkelig midtbanegeneral nå.

Børufsen må innpå venstrekanten, det er bare tull å bruke Morten der, den eneste plassen der jeg tror Morten kan gjøre en god jobb er som høyreback. Han kan steppe inn der hvis Freeman ikke gjør jobben sin.

Neon
23-03-2009, 15:51
Jeg savner en makker til Årst.
Han og Hulsker, hadde mange gode kamper sammen i 07, og ser ingen grunn til at de ikke kan få det, også i år.

Jeg vil gjerne ha Fevang ned sentralt på midten, sammen med Owello.
Bolanos og Børufsen på kantene. (Har fortsatt lit tro på at Marquniho er på vei tilbake til Kr.sand...)

Vil altså ha en flat firer på midten.
Vil ha samme forsvarsrekke som i går.

Alladin Sane
23-03-2009, 18:47
Jeg, som mange andre, skjønner ikkje hvorfor Tørum bytter såpass mange spillere i forhold til forrige kamp.

Start ble tidvis rundspilt av Strømsgodset. Strømsgodset er blant eliteseriens aller svakeste. Jeg mener byttene av Haraldsen og Kleiven var påkrevd.

Så kan man kanskje i etterpåklokskapens navn si at Lyn trolig var så svake at Start kunne sluppet unna med å bruke Kleiven i stedet for Paulsen. Det ville nok gitt mer presisjon fremover. Men samtidig så vi jo hvordan det gikk den ene gangen Gustavino fikk løsrive seg i mellomrommet.

Børufsen var tam mot Godset, og slik sett var vel ikke vrakingen urimelig. Men en gedigen tabbe viste det seg. Bolanos er langt bedre på høyresiden enn venstresiden, og Morten Hæstad er definitivt ingen venstreving.

Forøvrig er jeg enig i at Petter Bruer kan være et naturlig valg fremover inntil Myggen er klar. Men jeg blir sjokkert om Tørum rører stopperparet med det første.

40+
24-03-2009, 11:02
Makker til Årst? Dersom Start tror de har råd til å la OMÅ spille til han finner formen, ryker hele vårsesongen! Han er en flott fyr og var en god fotballspiller. Etter å ha vært borte fra fotballen i 2 år, rundet 34 år og blitt tregere enn noen gang, er desverre toget gått. Inn med Hulsker og Ahram.

Giovanni
24-03-2009, 12:03
jeg stiller meg undrende til hvordan enkelte klarer å mene at Årst er den eneste garantisten Start har for å score mål.

for to år siden kunne jeg sagt meg enig, men i dag, NEI!

som 40+ nevnte, han har vært ute i to år, ingen kan forvente at han skal være garantisten da.

Ja han var god en gang, men han har aldri vært gud heller!

og dessverre har ikke Start råd til å vente på at han finner formen, ingen vet når det måtte bli... ikke sikkert han noensinne vil finne formen igjen.

og jeg mener at nå er det på tide at Start tør å slippe til Aram, sammen med Hulsker, som i mine øyne virker svært spillesugen. Eventuelt kan Stokkelien prøve seg sammen med Hulsker.

Neon
24-03-2009, 12:55
Tror nok ikke Kapteinen plutselig blir et tredjevalg, etter to kamper.
Som sagt, så mener jeg han blir litt for alene. Tror han kan ha godt av en makker på topp.

40+
24-03-2009, 13:25
Tror nok ikke Kapteinen plutselig blir et tredjevalg, etter to kamper.
Som sagt, så mener jeg han blir litt for alene. Tror han kan ha godt av en makker på topp.

Jeg tror heller ikke at OMÅ som kaptein blir tredjevalg. Jeg argumenterte bare for at han burde bli det:icon_wink:

Stig Hornnes
25-03-2009, 14:01
jeg stiller meg undrende til hvordan enkelte klarer å mene at Årst er den eneste garantisten Start har for å score mål.

Av de spissene Start har i dag er det kun Årst som iløpet av karrieren har vist spesiell målteft. Derfor mener jeg at Start sin eneste mulighet er å la Årst spille seg i form dersom man ønsker en spiss som kan garantere mål. Det er dermed ikke sagt at han faktisk finner formen, men å vrake han til fordel for Hulsker etter 2 kamper er dumt og kortsiktig. Han leverte ingen stor kamp mot Godset, men viste allerede mot Lyn at han kommer til sjanser. Gi han noen flere kamper så setter han de kanskje også.

flaxxlodd
25-03-2009, 14:12
Og ikke minst gledelig at han holder 90 min. Men det bør absolutt være mulig å spille med både Årst og Hulsker.

steffn
25-03-2009, 17:30
Jeg registrerer at godeste Morten Rønningen legger ut videoanalyser fra kampene på www.ikstart.no. Blant annet finner man analyse fra Start - Lyn som den siste.

Er dette lurt mtp motstandere? Enten er det en skjult agenda ellers vil jeg kalle det noe naivt fra Start sin side. Hva mener dere?

Er det noe vits å vise hele verden hvordan Start "tenker" og spiller? (Alle kan jo analysere Start med videomateriell, men hva er vitsen at en fra klubben viser andre klubber hvordan man kan spille).

mr.leipsland
25-03-2009, 18:01
Det er jo noen enkle analyser av ett svært begrenset antall situasjoner. Han avslører ikke hele planen og dens svakheter akkurat. Enhver Tippeligatrener har sett det Rønningen sier, men for supportere kan de nok være ett fint innblikk i hva trenerne tenker på.