Se full versjon : Aalesund - Start (kamptråd)
frankieboy
16-04-2009, 14:24
3 dager til kamp. På tide med en kamptråd..
Er det noen kamper jeg virkelig kunne tenke meg å vinne denne sesongen så er det denne. Jeg hater ikke Aafk, men etter den 4-5 kampen hjemme for noen år siden så er dette en av klubbene jeg minst unner suksess. Ser gjerne at de rykker ned denne sesongen. Dessuten så har de fyrtårnet Tor-Hogne som jeg ikke har spesielt mye til overs for...
Vel, Start ser ut til å slite litt på spissplassen, men får håpe at Hulken blir klar. Vi trenger han både defensivt og offensivt, selv om jeg kunne tenke meg å se Aram få tillit også... Owello er friskmeldt og Myggen er klar for kamp, så det blir spennende å se hva slags lag Knut sender utpå Color Line stadion! Jeg tipper Myggen spares til naturgress-kamp neste helg, istedet for å risikere noe på plastikkbanen i Aalesund.
Kan vel tippe på dette:
Høie
Freeman
Goodson
Borgersen
Branco
Bolanos
Owello
Bruer Hanssen
Børufsen
Fevang
Hulsker/Aram
Jeg har tippet uavgjort i tippekonkurransen, og tror ennå på et slikt resultat, men dette er absolutt en kamp vi kan vinne, og tar med glede 0 poeng i tippekonkurransen så lenge Start reiser hjem med 3 poeng!
Håper du får rett i laget. Hulken har overrasket meg i det siste.
Jeg tror også det er helt usannsynlig at Myggen kommer innpå, Start kommer nok til å annonsere i forveien at Myggen skal få spille siste 15 min elns mot TIL tipper jeg. De må jo bruke han for alt han er verdt, og la han gjøre comeback i Tippeligaen hjemme.
håper på dette laget visst hulsker fortsatt er skadet.
høye
freeman....Clay....Bård....Branco
Bolanos...owello...bruer...børufsen
fevang
J mathisen
Lars Olav Karlsen
16-04-2009, 14:40
Tja, er usikker på hvem som bør være spiss hvis ikke Hulsker kan. For å være ærlig var hverken Khalili eller Jesper spesielt sterke i går.
LudvigSvein
16-04-2009, 14:46
Dette blir nok en tøff og gjevn kamp med to lag som gjerne kunne tenkt seg 3 poeng. Aafk for å unngå nedrykk, og Start for å sende Aafk NED...!
Tja, er usikker på hvem som bør være spiss hvis ikke Hulsker kan. For å være ærlig var hverken Khalili eller Jesper spesielt sterke i går.
Velger jesper for hans oppspillspunk ferdigheter, samt hans skuddbein.
Har sansen for jesper, han har fått mye pepper, og håper han kan vise seg sjansen verdig.
Muligens også clay kan vikariere på topp, og da trekke jesper ned i midforsvaret...
Giovanni
16-04-2009, 14:54
Forventer at Aram starter hvis Hulken ikke rekker kampen. Hvis ikke kan de bare leie han ut, for da er det et tydelig signal på at han ikke blir satset på.
Alf Qaida
16-04-2009, 15:40
Hvis du på treninger ikkje viser at du duger, skal du allikevel spille fordi du er ung? Ingen problem med å skjønne Arams potensiale, derfor bør han beholdes, men dersom han ikkje er i form bør han heller ikkje velges fordi han leverte enkelte gode kamper i fjor...
AndersH.
16-04-2009, 15:40
Spennende kamp det her. Får håpe på en reprise fra 2-1-seieren i 2005(?). Tipper vi tar denne greit om spillerne har dagen :)
frankieboy
16-04-2009, 15:59
Nå så ikke jeg kampen men på liveoppdateringen til nettavisen så virket det som om Aram var ok. Han hadde vel et skudd i stanga, og scoret vel målet til Start? Ellers stod det et sted at en Strømmen-spiller hadde problemer med å følge Aram på farten..
Men vil jo tro at Lars Olav kan fortelle mer..
Giovanni
16-04-2009, 16:03
Hvis du på treninger ikkje viser at du duger, skal du allikevel spille fordi du er ung? Ingen problem med å skjønne Arams potensiale, derfor bør han beholdes, men dersom han ikkje er i form bør han heller ikkje velges fordi han leverte enkelte gode kamper i fjor...
Det er forsåvidt greit nok det, men nå har ikke Jesper heller vist noen stor form. Så også Clay ble foreslått på topp... hoderystende, for det første er han den enste solide stopperen Start har pr. i dag, og for det andre så betyr ikke det faktum at han er en god hode spiller at han nødvendigvis har øvrige spisskompetanser en spiss bør ha for å gjøre en god figur i tippeligaen.
Som andre har nevnt når det gjelder Årst, den beste formen vil han få av å spille kamper, og dette tror jeg også vil gjelde Aram. Får han litt tillitt så håper og tror jeg at han vil komme. Han har spissferdigheter som absolutt Start trenger for å overleve. Hulken har vært bra, Årst har vært ræva, Aram har vært ræva, Jesper har vært ræva... Så en av dem må slå til for at Start skal overleve... en spiss er ikke nok!
Lars Olav Karlsen
16-04-2009, 19:49
Nå så ikke jeg kampen men på liveoppdateringen til nettavisen så virket det som om Aram var ok. Han hadde vel et skudd i stanga, og scoret vel målet til Start? Ellers stod det et sted at en Strømmen-spiller hadde problemer med å følge Aram på farten..
Men vil jo tro at Lars Olav kan fortelle mer..
Joda, målet var fint og han hadde et par nesten sjanser også. Men presisjonen sånn ellers var ikke veldig bra. Han har god fart men det skulle da bare mangle når han er tippeligaspiller og her spiller mot enkelte 2 divisjonsspillere som flere så ut som om de hadde bikket 30.
Han driter seg på ingen måte ut, men jeg syntes han skulle ha holdt et litt høyere nivå en hva han gjorde for å kunne forsvare en plass på A laget.
fishkillen
16-04-2009, 21:30
Det blir en spennende kamp. Er tre ting jeg er spent på:
1) Klarer Borgersen og Goodson å ta Årøy i duellene. Dette tror jeg blir en avgjørende faktor for seier.
2).Klarer midtbanen og ta ut midtbanen til aafk. Owello tilbake sammen med Hansen. De hadde en god kamp sammen mot viking-scum. Klarer de å håndtere arneng?
3) Tar jesper eller aram vare på muligheten de får på topp? Rusten form holder ikke i tippeligaen. Der må man være i solid form skal de gjøre nytte for seg.
[QUOTE=fishkillen;195520]
1) Klarer Borgersen og Goodson å ta Årøy i duellene. Dette tror jeg blir en avgjørende faktor for seier.
QUOTE]
Etter å ha sett Goodson herje med Niang i luftrommet med Viking er jeg ikke bekymret.
Nå er jo styggen i ålesund mye bedre på hodet enn njang eller hva han heter han derre vikingspissen.
Aafk2008
16-04-2009, 22:10
For ein gongs skyld har eg veldig stor tru på Aafkseier. Statistikken bryr eg meg lite om. 3-0 til Aafk :)
Håper Hulsker blir frisk til kampen, men det ser dårlig ut. Da ønsker jeg Aram inn på topp! Han er sterk som oppspilspunkt også han, og ekstremt god avslutter på hodet! Utviklingspotensialet hans ligger først og fremst i førstetouchen, der kan han bli bedre endel bedre...
Jesper bør rendyrkes midtstopper og kun brukes på topp om høyst nødvendig!
Og Myggen får vi nok ikke sett før hjemme mot TIL hvis han er i god nok form da...
Satser på tre poeng i Ålesund!
doppelt gemoppelt
16-04-2009, 22:39
Aafk er det laget jeg misliker mest og elsker som mest å se gå på tryne.
Scorer Tor Hogne i denne kampen har de ikke gjordt leksa si godt nok...
Kopteff eller hvordan det skrives er ute og det er fint å slippe silkefoten og drivet hans på kant.
Aafk slet virkelig på sin venstrekant defensivt i forrige runde, der har vi Bola:) så det kan bli gøy på vår høyre side.
Alltid nervøs forran slike kamper som Aafk men sterk i troen.
Reka skal skrelles.
The Rock
16-04-2009, 23:03
Jepp nå er det på tide å senke danskebåten igjen heldigvis er ikke bala garba i start lenger så da har vi bra dekning på kanten (alle er bedre en bala defensivt) Og SVIN oddvar moen skal ikke dømme. Så da er det dags for å sende orangeordenen ned i adeccoen evt NAV serien.
ÅFK har seriøst fotballeuropas støggeste drakter mjøndalen og ørn hortens er nydelige i forhold.
Liker Tørums offensive holdning. Istedenfor å prøve å dekke opp Aarøy mest mulig vil han like gjerne kneble hele Aafk og hindre at han får pasningene han trenger for å være farlig. Mao, Start vil jage, stresse og presse. Sånn vi liker det!
Det er uhyre defensivt å jekke seg etter motstandernes spisser. Angrep er det beste forsvar. Og gir den underholdende fotballen vi vil Start skal spille!
Dæmmagutt
17-04-2009, 00:45
Da får en ønske alle blide sørlendinger velkommen til årets tur til Ålesund. Benytt sjansen til å besøke Norges vakreste by, for det kan bli mange år til neste sjanse slik det ser ut med økonomien i Sparebanken Sør idrettsklubb.
Lykke til...
Da får en ønske alle blide sørlendinger velkommen til årets tur til Ålesund. Benytt sjansen til å besøke Norges vakreste by, for det kan bli mange år til neste sjanse slik det ser ut med økonomien i Sparebanken Sør idrettsklubb.
Lykke til...
Jepp, og poengene blir med oss ned igjen til det "blide sørlandet". Blir deilig å vise dere hvordan virkelig fotball skal spilles, uten fyrtårnet hadde dere ikke tatt poeng. Og tror vel heller ikke ditt lag har den beste økonomien, som mange andre. :icon_twisted:
Aalesund på bortebane=enkleste trepoengeren i sesongen:)
Tankcenter
17-04-2009, 10:37
Ønsker virkelig seier i Ålesund, det hadde vært skikkelig deilig. Kan vi få nøytralisert fyrtårnet så vil mye vært gjort.
For si som Ivar Hoff: Aarøy er oppskrytt :p
benwright
17-04-2009, 10:58
Aafk skal slås!
Bolaños med assist til Jesper som støter ballen knallhardt på hodet.
Gjennombruddpasning fra Fevang til Bolaños som kommer alene med keeper og vipper ballen elegant over keeper.
Leser at Clay sto over dagens formasjonstrening..Han MÅ bli klar,vi trenger han mot Aarøy!
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article135481.ece
Midtstopper Clarence Goodson deltok ikke på økten. Jesper Mathisen spilte midtstopper i hans fravær.
Ut i fra dagens trening blir Aafk-laget seende slik ut:
(4-4-1-1): Kenneth Høie - Hunter Freeman, Bård Borgersen, Jesper Mathisen (Clarence Goodson), Branislav Milicevic - Cristian Bolaños, Solomon Owello, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen - Geir Ludvig Fevang - Aram Khalili.
Lykke til...
Pokker heller, vi er vant til eplekjekke rogalendinger, østlendinger, trøndere og det som værre er...men dette tar kaka!!! Det skal være en fornøyelse å ta rotta på dem. Poengene tar selvsagt vi!
Leser at Clay sto over dagens formasjonstrening..Han MÅ bli klar,vi trenger han mot Aarøy!
Midtstopper Clarence Goodson deltok ikke på økten. Jesper Mathisen spilte midtstopper i hans fravær.
Ut i fra dagens trening blir Aafk-laget seende slik ut:
(4-4-1-1): Kenneth Høie - Hunter Freeman, Bård Borgersen, Jesper Mathisen (Clarence Goodson), Branislav Milicevic - Cristian Bolaños, Solomon Owello, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen - Geir Ludvig Fevang - Aram Khalili.
Laget ser bra ut, vi får håpe Goodson blir klar. Elers så satser vi på at Myggen kommer inn i det 60.min med målgivende til Khalili!!!
Espen K G
17-04-2009, 12:19
Leser at Clay sto over dagens formasjonstrening..Han MÅ bli klar,vi trenger han mot Aarøy!Nå ser det jo også ut som om Aarøy er usikker til kampen. Begge ute, eller begge inne. Da er det helt OK...selv om vi nok alle foretrekker Clay fremfor Jesper der bak.
Uten Aarøy, men med Clay på banen blir det rått parti. Morro for oss, ikke så veldig for de orange ;)
Ønsker virkelig seier i Ålesund, det hadde vært skikkelig deilig. Kan vi få nøytralisert fyrtårnet så vil mye vært gjort.
Enig.
Så du hadde et innlegg i AaFK sitt døde forum. Sykt latterlig forum, og de som liksom har noen av de beste supporterne i Norge :p 10 innlegg på et år elns liksom.
Lykke til...
Man må ha besøkt mye drittbyer oppigjennom for å i det hele tatt nevne ordene vakker og Ålesund i samme setning. Min oppfatning av byen er grått, kjedelig og mye østblokkpreg. I hvertfall i gatene litt utenfor hovedkjernen.
Stygge drakter, idiot av en trener, usympatiske spillere, Norges mest klovnete tilhengere og hjembyen til Berit Riise
Hva godt kan man si om en by som er mest kjent for å brenne?
Lars Olav Karlsen
17-04-2009, 13:14
Lykke til...
Litt trist at Aafk har så små ambisjoner at de ikke tror de vil fortsette i Tippeligaen slik at de ikke får møtt oss til neste år ;)
Dæmmagutt
17-04-2009, 13:16
Pokker heller, vi er vant til eplekjekke rogalendinger, østlendinger, trøndere og det som værre er...men dette tar kaka!!! Det skal være en fornøyelse å ta rotta på dem. Poengene tar selvsagt vi!
Med den tonen som finnest her i kamptråden så må en jo fyre litt opp :icon_twisted:
Bolanos blir en interessant spiller stifte bekjentskap med, av det jeg har sett så har han litt av Alanzinho`s underholdningspotensiale.
Synd Mykland ikke er klar for det hadde vert kjekt å se den en gang så geniale spilleren i aksjon. Forøvrig så står det respekt av Starts redd-Mykland-prosjekt der dere bytter PR mot lønn og sunnere fritidsaktiviteter for Mykland. En får håpe han blir mer en enn maskot, for det fortjener han, det blir trist om karrieren avsluttes kun som en PR-jippo han ikke har råd til å si nei til.
Myggen er klar, og spiller enten mot dere eller TIL, ifølge Tørum. Jeg er sikker på det blir TIL, pga de vil la han spille hjemme først. :)
Giovanni
17-04-2009, 13:56
ser at hamars største kuk skal dømme oppgjøret, altså edvartsen.
Det kan jo bli interessant, eller dvs for et par sesonger siden så kunne det utgjort en forskjell, men nå er jo kvaliteten på alle dommere like jævlig så det har vel egentlig ikke noe å si uansett... møkkadømming uansett!
forøvrig hater jeg aalesund mer enn noe annet lag i ligaen, en klubb jeg ønsker alt det verst tenkelig som kan skje, uten jeg skal si spesifikt hva jeg tenker på! hvis noen lurer på hvorfor, så er det pga kampen i 05'-sesongen når aarøy filmer som bare drogba kan... usympatisk møkkalag!
frankieboy
17-04-2009, 14:29
Aafk uten Aaroy er et middels adeccolag. Med Aaroy kan de klare aa holde seg i Tippeligaen. Saa mye betyr han, og viser det seg at han ikke blir klar, saa maa jeg forandre tipset mitt i tippekonkurransen fra en U til en klar B!
Var jo Svein Oddvar Moen som dømte 4-5-kampen, om det er de to (latterlige) straffene der du tanker på, Giovanni.
Giovanni
17-04-2009, 15:23
joda sant det, det er jeg klar over. Begge to er helt jævlige uansett...
men som følge av den filmingen som foregikk i den kampen, og egentlig bare generelt på grunnlag av hvor jævlig mennesker fra aalesund er, så hater jeg aalesund.
kall meg gjerne usympatisk, arrogant eller hva dere måtte ønske... bryr meg ikke
Hulken trolig klar, men Myggen blir hjemme.
benwright
17-04-2009, 18:47
Gledende at Hulken muligens blir klar.
Myggen blir nok klar til neste hjemmekamp og blir et trekkplaster - noe som er gledelig.
Mange som tar turen til Aalesund?
Reiser nok opp selv.
The Patriot
17-04-2009, 22:55
makan til vås har jeg ikke lest på lang tid. Og jeg som trodde ingen var i nærheten av å være så usympatiske som godset-supportnerne, der tok jeg feil. Virker som flesteparten er mer opptatt av å slenge dritt om motstanderen enn å nevne noe om eget lag.
Så lenge vi har det forholdet vi har med Klanen og Plankehaugen går det greit. Hvorfor menge oss med supportere av betraktelig lavere sosial intelligens?
Dere jubler for at Aarøy er ute, dere har en overraskelse i vente. Borgersen ville nok ha foretrukket å møte Aarøy fremfor Silva. Tipper 3-1 seier. Parr, Silva og Carlsen scorer. Bolanos (den eneste severdigheten deres) scorer Starts mål.
God kamp, og lykke til
The Patriot: Er vi mer patetiske enn dere, som kommer inn på vårt forum for å diskutere kampen siden det ikke er folk i det hele tatt på deres?
The Patriot
17-04-2009, 23:47
Nå er AaFK en av de klubbene som får mest penger i støtte pga stort antall visninger på hjemmesidene (forumet), så ikke vet jeg.
Kristiansand har også over 80 000 innbyggere. Det er nesten dobbelt så mange som Ålesund. Likevel møter det færre opp på hjemmekampene til Start, som også har større stadionkapasitet enn Aafk :) Menigheden har halvparten av medlemstallet Stormen har. Så jeg vet ikke jeg. Blir kanskje litt feil argumenter å bruke mot meg, eller? ;)
Bare dere som ikke gidder bruke forumet da?
Ang medlemstall, har det jo alt å si at vi akkurat har hatt en lang sesong i Adeccoligaen. Og ang oppmøte på stadion teller jo også dette inn, og ikke minst at vi mistet lokale helter som Fredrik Strømstad og Doffen(grøss).
doppelt gemoppelt
18-04-2009, 00:07
makan til vås har jeg ikke lest på lang tid. Og jeg som trodde ingen var i nærheten av å være så usympatiske som godset-supportnerne, der tok jeg feil. Virker som flesteparten er mer opptatt av å slenge dritt om motstanderen enn å nevne noe om eget lag.
Så lenge vi har det forholdet vi har med Klanen og Plankehaugen går det greit. Hvorfor menge oss med supportere av betraktelig lavere sosial intelligens?
Dere jubler for at Aarøy er ute, dere har en overraskelse i vente. Borgersen ville nok ha foretrukket å møte Aarøy fremfor Silva. Tipper 3-1 seier. Parr, Silva og Carlsen scorer. Bolanos (den eneste severdigheten deres) scorer Starts mål.
God kamp, og lykke til
Hvorfor skal vi ha sympati for dere?
Dere feiret Vif gullet i 2005 med klanen...
Å titte innom er bare hyggelig og det er bare fint, men å finkjemme kamptråden for negativt snakk og kommentere det er bare uintelligent og patetisk.
Skulle jeg ha gått innpå hver enkelt lags forum før match mot oss ville jeg blitt provosert jeg å. Det er det du er...
Om du tror vi har èn severdighet( Bolànos ) så blir det du som vil bli overrasket.
Personlig så har jeg respekt for dere, dere er vriene på hjemmebane. Lsk fikk gjennomgå sist. Borte er dere ræva.
Jeg tror på en gjevn kamp og måtte det beste laget vinne.
The Patriot
18-04-2009, 00:20
Bare dere som ikke gidder bruke forumet da?
Ang medlemstall, har det jo alt å si at vi akkurat har hatt en lang sesong i Adeccoligaen. Og ang oppmøte på stadion teller jo også dette inn, og ikke minst at vi mistet lokale helter som Fredrik Strømstad og Doffen(grøss).
Er Start det eneste laget som har vært i Adeccoligaen? Aafk er jo kanskje tidenes heisalag. Likevel har medlemstallet holdt seg stabilt. Det forteller litt om en supporter når man melder seg ut av supporterklubben fordi klubben rykker ned, eller selger et par stjerner. Selv er jeg Leeds United supporter. Og det har jeg vært i 19 år. Synd med Doffen. Det skal Start ha, han var mye bedre hos dere enn VIF.
Og nei, jeg har ikke finkjemmet tråden for drittslenging. Jeg har lest igjennom tråden. Det var ikke lett å overse drittslengingen, den var ikke akkurat skjult mellom linjene.
Ikke synd på Doffen nei. Han er en landsforræder og en sviker jeg ikke unner noe godt i denne verden. Håper virkelig VIF rykker ned, og ingen i TL vil ha han.
Men du har rett, vi har alt for mange medgangssupportere her nede, dessverre.
Patrick Hansen
18-04-2009, 01:41
Er Start det eneste laget som har vært i Adeccoligaen? Aafk er jo kanskje tidenes heisalag. Likevel har medlemstallet holdt seg stabilt. Det forteller litt om en supporter når man melder seg ut av supporterklubben fordi klubben rykker ned, eller selger et par stjerner. Selv er jeg Leeds United supporter. Og det har jeg vært i 19 år. Synd med Doffen. Det skal Start ha, han var mye bedre hos dere enn VIF.
Og nei, jeg har ikke finkjemmet tråden for drittslenging. Jeg har lest igjennom tråden. Det var ikke lett å overse drittslengingen, den var ikke akkurat skjult mellom linjene.
Trodde aldri jeg skulle høre så mye vas fra en annen Leeds supporter. Når det gjelder tilskuer antall/ antall medlemmer i supporter klubb målt opp mot antall innbyggere i byen så er dere nok bedre enn oss per i dag..
Har det noen gang falt deg inn at den eneste grunnen til det er at du bor i en fiske landsby hvor det overhode ikke er annet å ta seg til på fritida?
Men kos deg med dine 10 000 fettere på "danskebåten" og husk at aafk aldri kommer noensinne til å feire en medalje i eliteserien.
The Patriot
18-04-2009, 02:05
Trodde aldri jeg skulle høre så mye vas fra en annen Leeds supporter. Når det gjelder tilskuer antall/ antall medlemmer i supporter klubb målt opp mot antall innbyggere i byen så er dere nok bedre enn oss per i dag..
Har det noen gang falt deg inn at den eneste grunnen til det er at du bor i en fiske landsby hvor det overhode ikke er annet å ta seg til på fritida?
Men kos deg med dine 10 000 fettere på "danskebåten" og husk at aafk aldri kommer noensinne til å feire en medalje i eliteserien.
Elsker oppfinnsome fans. Det at dere forsatt holder på med fiskere, fiskeby, fettere, tanter, osv er bare til å le av :D
Såret det deg at vi faktisk er flere fans, når vi er så få innbyggere? Du traff ikke et ømt punkt for min del. Ja, jeg liker å fiske. Men gjør det bare et par ganger i året. Hvorfor? Fordi jeg har så mye Annet å gjøre ;)
Enig.
Så du hadde et innlegg i AaFK sitt døde forum. Sykt latterlig forum, og de som liksom har noen av de beste supporterne i Norge :p 10 innlegg på et år elns liksom.
sjekk denne: http://aafk.no/default.aspx?menu=629&view=app_discussion&app_id=73&app=73&response=1&body=0&login_msg=
Tippeligaens mest frekventerte klubbforum ;)
Ok, takk for informasjonen og da sier vi hadet bra?
The Patriot
18-04-2009, 03:06
sjekk denne: http://aafk.no/default.aspx?menu=629&view=app_discussion&app_id=73&app=73&response=1&body=0&login_msg=
Tippeligaens mest frekventerte klubbforum ;)
Æsj, de har tydeligvis sett på feil forum gitt. :p :icon_exclaim:
[QUOTE=Giovanni;195567]ser at hamars største kuk skal dømme oppgjøret, altså edvartsen.
Nesten merkelig at ikke NFF satt opp Svein Odvar Moen som dommer i denne kampen....
Han har jo hatt for vane å ødelegge Start - Aalesund kampene de siste oppgjørene
AaFK-Patrioten
18-04-2009, 09:04
Ser at mange Start-tilhengere har endel useriøse innlegg her. Det er vel kanskje ventet på et fotballforum der patrioismen står sterkere enn kjønnsdrifta, også blant det "rægespisende" folket.
- Man kan neppe ha vært i Ålesund om man kan kalle det en by som ser ut som det tilhørte østblokklanda. Jugendbyen er unektelig en vakker by, ikke rart at vi på folkemunne kaller den for Jålesund. Her kan ihvertfall ikke Kristiandsand stille opp i en sammenligning - beklager men Quartbyen er fullstendig sjeleløs, utenom en kvart festival, sommersol, svabergene og skjærgården.
- Jeg ser at enkelte trekker frem at det skrives kun 10 innlegg på supporterforum til Ålesunderne. Vårt forum heter Speakers Corner og du finner vel ett av de mest aktive forumene blant tippeligalagene her:
http://www.aafk.no/default.aspx?view=app_discussion&app=73&app_id=73&menu=629&page=1
Bemerk at vi ihvertfall har en skikkelig kamptråd, med et startinnlegg som man aldri finner her på dette forumet.
- AaFK og Start ligger skulder ved skulder på tabellen sålangt. Begge lag taper mot hverandre på hjemmebane. Og skal man følge statistikken, så forsyner Sart seg med 3 poeng på søndag, mens vi kommer til Sør Arena og henter våre 3 der. Summen sumarum poenglikehet og uavgjort.
- Begge er vi dømt nord og ned - begge vil vi klare oss til ekspertenes store skam.
- Dere er ihvertfall hjertelig velkommen til et jevnt oppgjør på Color Line Stadion. La oss håpe værgudene gir oss noelunde godt vær. Stor stemning og to lag som spiller underholdene fotball. Så får vi krysse fingrene for at syke dommeravgjørelser ikke setter sitt preg på kampen.
AaFK-Patrioten
18-04-2009, 09:17
It takes one - to know one! Jeg tenker da på en Leeds-supporter til en annen.
Det virker da som Color Line er med å sponse sørlendingenogså. Menigheden takker de ihvertfall øverst oppe her på siden, så "danskebåten" legger vel til i de byene det er pop å dra på harrytur. Og om du tror at Ålesund bare er en fiskelandsby så er du lite oppdatert. Vi skal noen tiår tilbake da fiske var hovednæring i denne byen. Det forsvant nok etter sildetida i slutten av 50 åra /beg av 60 tallet, selv om det eksporteres endel klippfisk fortsatt. Hva fritid angår så er vel de fleste byer lik der. Hva har Krestmannsand som ikke Ålesund har?
Vi er ikke interessert i hva enn dere prøver å selge. Ha det.
Det virker da som Color Line er med å sponse sørlendingenogså. Menigheden takker de ihvertfall øverst oppe her på siden, så "danskebåten" legger vel til i de byene det er pop å dra på harrytur. Og om du tror at Ålesund bare er en fiskelandsby så er du lite oppdatert. Vi skal noen tiår tilbake da fiske var hovednæring i denne byen. Det forsvant nok etter sildetida i slutten av 50 åra /beg av 60 tallet, selv om det eksporteres endel klippfisk fortsatt. Hva fritid angår så er vel de fleste byer lik der. Hva har Krestmannsand som ikke Ålesund har?
AaFK-Patrioten:
Kirker, mann kirker og bedehus i fleng, en haug av menigheder og menighedninger. + CB, start, sommer ( har dere hørt om T-Skjorte og kortebukse som kan brukes utenom fotballkamp? Vi har ordførere som er mer opptatt av pupper enn fotball, men det går iallefall i ball,, en dyr dyrepark der vi lokale kan se på ålesundere og deres artsfrender. Vi har Mette minus, Karsten og er hjembyen til Svenn O(hvil i fred!)
Vi er landsdelen med høyest bruk av lykkepiller og Viagra, tenk hva det gjør på hjemmekampene??
Vi har nydelig stadion, bygget på andres penger, loalavis som ikke forstår sitt eget beste, og Snadderkiosken ( til trøstespising dersom ikke resultatene ikke alltid går i vår favør)
Vi har et fortball lag som alle elesker, og elsker å hate, det samme med supporterklubben. Kalles reflektert innarbeidet fotballkultur, med manisk dsepresjon etter tap, og lykkerusen etter seier gjør at vi kan spare de blå pillene en uke.
Vi har fisk, masse makrell, sikkert mer enn dere, og Otra og vennedøler( resten av landet gir oss ikke så store kultursjokk etter å ha levd i nærheten av dette folkeslag)
Har sett Norge, sett Ålesund, sett det meste. Fin by, men bare så sykt surt og kalt.
Forstår brasilianere som ikke orker å være i byen.
Affeksjonen mot Årøy er kun relatert til de negative sider med Drillofotballen, som kunne være en pine å se på.
Blir gøy på søndag, og måtte det beste bortelaget vinne
Åssen vet du det at han ikke presterer på treninger ??
her er en gutt som spiller på u 21 som ikke for spille eller leis ut,
latterlig spør du meg, hva er vitsen med å holde han i klubben for å så la han spille 3 minutter på slutten, hadde det ikke vært bedre for klubben å leie han ut til bodø, der hvor han kommer til å spille og utvikle seg bedre, med tanke på fremtiden så kan start selga han og tjene penger istedenfor å la han råtne her..
matta kan bare gå og legge seg asså ...
Ekte Start Supporter
Nærhet til Europa, eget bryggeri, fotballaget vårt har en stolt historie, Et fantastisk klima( i norsk målestokk) Flere nydelige badeplasser (Prinsen, haha) folk går ikke rundt i hjemmestrikkede Start-gensere, verdens fineste byvåpen, universitet, Kultur(Bernt Balchen, Henrik Wergeland, Jens Bjørneboe, Kjell Nupen, Vilhelm Krag)
Christianssand
AaFK-Patrioten
18-04-2009, 12:41
AaFK-Patrioten:
Kirker, mann kirker og bedehus i fleng, en haug av menigheder og menighedninger. + CB, start, sommer ( har dere hørt om T-Skjorte og kortebukse som kan brukes utenom fotballkamp? Vi har ordførere som er mer opptatt av pupper enn fotball, men det går iallefall i ball,, en dyr dyrepark der vi lokale kan se på ålesundere og deres artsfrender. Vi har Mette minus, Karsten og er hjembyen til Svenn O(hvil i fred!)
Vi er landsdelen med høyest bruk av lykkepiller og Viagra, tenk hva det gjør på hjemmekampene??
Vi har nydelig stadion, bygget på andres penger, loalavis som ikke forstår sitt eget beste, og Snadderkiosken ( til trøstespising dersom ikke resultatene ikke alltid går i vår favør)
Vi har et fortball lag som alle elesker, og elsker å hate, det samme med supporterklubben. Kalles reflektert innarbeidet fotballkultur, med manisk dsepresjon etter tap, og lykkerusen etter seier gjør at vi kan spare de blå pillene en uke.
Vi har fisk, masse makrell, sikkert mer enn dere, og Otra og vennedøler( resten av landet gir oss ikke så store kultursjokk etter å ha levd i nærheten av dette folkeslag)
Har sett Norge, sett Ålesund, sett det meste. Fin by, men bare så sykt surt og kalt.
Forstår brasilianere som ikke orker å være i byen.
Affeksjonen mot Årøy er kun relatert til de negative sider med Drillofotballen, som kunne være en pine å se på.
Blir gøy på søndag, og måtte det beste bortelaget vinne
Glimrende svar! Skylder deg en halvliter for denne flotte selvironien. Har stor sans for folk som deg! SKÅL!!!
Hvorfor blir forumet nedrent av disse hysetrynene, har man for lite å bedrive i jugendbyen?
The Patriot
18-04-2009, 12:58
Hvorfor blir forumet nedrent av disse hysetrynene, har man for lite å bedrive i jugendbyen?
Nok en gang et meget seriøst innlegg fra en svoren startsupporter.
Bare vent, snart dominerer AaFK-fansen menighedens forum ;) Og dere som kritiserte vårt forum uten å ta en backgoundcheck, tsk tsk tsk ;)
AaFK-Patrioten
18-04-2009, 13:00
Nærhet til Europa, eget bryggeri, fotballaget vårt har en stolt historie, Et fantastisk klima( i norsk målestokk) Flere nydelige badeplasser (Prinsen, haha) folk går ikke rundt i hjemmestrikkede Start-gensere, verdens fineste byvåpen, universitet, Kultur(Bernt Balchen, Henrik Wergeland, Jens Bjørneboe, Kjell Nupen, Vilhelm Krag)
Christianssand
:)
Bryggeriet tror jeg ikke vi jeg ville trukket frem om jeg var sørlending, CB er alt annet enn godt øl, på linje med det gamle erverdige TAU øllet fra Stavanger i sin tid. Ålesund hadde eget bryggeri inntil et ti-år siden, men når de ikke fikk innpass på restuarantene bl.a. pga. CB's iherdige ekspanderingskampanje der de priset ut alle andre,så forsvant vårt kære Vestlandsbryggeri, og Ålesund fløt over av dårlig øl fra CB. Heldigvis protesterte de øltørste såpass mye at CB ble fortrengt og tilbake kom Hansa og Dahls. Personlig foretrekker jeg en Lysholmer, eller øl fra Grans.
Klimaet og badeliv er bra, noe jeg alt har påpekt. Men visste du at Ålesund er det varmeste stedet om vinteren? Ihvertfall i følge værdamen Siv Kalvig. Kultur kan være så ymse. Hvorfor ikke trekke frem gamle gode Marquee Band??? De holder vel på enda - nå som Stones Tribute band? I såfall vil jeg ha de til Ålesund på et par gigger ei helg.
Verdens fineste byvåpen må dere i såfall dele med oss. Kjell Nupen er en av de kulturskikkelser dere har der nede som jeg har gleden av å hatt på utstilling når jeg bodde i Stavanger i begynnelsen av dette 10-året. Hyggelig fyr, med fantstiske bilder. Har ett hengende på veggen min her hjemme også. En annen kunstner du kunne trukket fram er vel grafikeren Hans Berntzen. Wergeland, nja.. på grensen det ja. Bjørneboe? Tja, sikkert viktig nok for norsk litteratur, men har du virkelig sansen for hans språkdrakt?
Universiteter har vi for mange av i Norge. Ikke noe stas lenger å gå på Norges høyeste utdannelsesinstitusjon om hver en by skal ha sitt lille universitet.
Så da står vi igjen med flotte sommere i sør og milde vintere i nordvest :)
Nærheten til Europa hopper jeg glatt over, siden møringen i all tid har brukt kysten og hatt sin europeiske inflytelse og påvirkning - slik som dere. I moderne tider går det direktefly til de fleste steder også fra Vigra - Ålesund Lufthavn.
Forøvrig takk for seriøst svar Spruce!
AaFK-Patrioten
18-04-2009, 13:05
For å piffe opp din ellers grå hverdag!
Forøvrig har jeg ikke hysetryne, men øynene mine ser ut som ei kveite på 70 favners dyp, spesielt dagen derpå (som idag).
strawdog79
18-04-2009, 13:07
Fortell gjerne mer om deg selv. Hva gjør du når du ikke er på fotballkamp eller Kjell Nupen utstilling?
fishkillen
18-04-2009, 13:24
Syns det er artig å lese det som har blitt skrevet av jugendbyen småfolk....
Jeg er meget imponert over at dere til enhver tid klarer å fylle opp danskebåten deres. Det står det respekt av.
Jeg var i jugendbyen i 2007. Det var vel åpningskampen om jeg ikke tar helt feil.
Stemning var det mye av på stadion, men fy det ble tyst fra dere da start gikk opp i 1-0 ledelse. Helt stille ble det. Merkelig. Jeg kunne ikke fatte at aafk`s publikumet ikke støttet laget sitt.
Austnes utligner i lenger etter...publikum er med igjen.
Når start igjen tar ledelsen 2-3 og 2-4 hører jeg bare en masse syting og klaging fra ende til annen....latterlig.
Men jeg hiver meg gjerne med på utspillene om at jugendbyen ikke ser ut. Makan til trist by. Grått og trist med en oppspilt historie....
Vi skal gruse jugendfolka
The Patriot
18-04-2009, 14:32
Tom Nordlie er og blir norges beste trener
Javel? Heia Kongsvinger
Alf Qaida
18-04-2009, 14:40
Åssen vet du det at han ikke presterer på treninger ??
her er en gutt som spiller på u 21 som ikke for spille eller leis ut,
latterlig spør du meg, hva er vitsen med å holde han i klubben for å så la han spille 3 minutter på slutten, hadde det ikke vært bedre for klubben å leie han ut til bodø, der hvor han kommer til å spille og utvikle seg bedre, med tanke på fremtiden så kan start selga han og tjene penger istedenfor å la han råtne her..
matta kan bare gå og legge seg asså ...
Ekte Start Supporter
I mitt spørsmål ang. treningsprestasjoner så er det et generelt spørsmål. Dernest antar jeg at de som er på treningene hver gang har best grunnlag for å vurdere hver enkeltspillers form og prestasjoner. I tillegg må det tenkes må komplementære ferdigheter. Børrestad sa var i fotballekstra at slik Start spiller trengs en spiss som er et oppspillspunkt og kan holde på ballen. Der er dessverre ikkje Aram god nok. Men kommer det innlegg fra kanten, er det svært få i Start som er bedre goalgettere enn Aram. Det igjen handler om man forventer å styre kampen med masse innlegg, eller ikkje.
The Patriot
18-04-2009, 15:48
Syns det er artig å lese det som har blitt skrevet av jugendbyen småfolk....
Jeg er meget imponert over at dere til enhver tid klarer å fylle opp danskebåten deres. Det står det respekt av.
Jeg var i jugendbyen i 2007. Det var vel åpningskampen om jeg ikke tar helt feil.
Stemning var det mye av på stadion, men fy det ble tyst fra dere da start gikk opp i 1-0 ledelse. Helt stille ble det. Merkelig. Jeg kunne ikke fatte at aafk`s publikumet ikke støttet laget sitt.
Austnes utligner i lenger etter...publikum er med igjen.
Når start igjen tar ledelsen 2-3 og 2-4 hører jeg bare en masse syting og klaging fra ende til annen....latterlig.
Men jeg hiver meg gjerne med på utspillene om at jugendbyen ikke ser ut. Makan til trist by. Grått og trist med en oppspilt historie....
Vi skal gruse jugendfolka
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/25/507081.html
Jaja, kan vel ikke klage på 10. plass heller. Når Molde ligger på 8. plass, så vil det si at fra 8. plass og nedover er det jevnt. Like j..... alle sammen :icon_rolleyes:
Denne kåringen sammenligner jeg med at dere også har norges best besøkte supporterklubbfora.
Sikkert fryktelig mye folk med briller og laptop i Ålesund
fishkillen
18-04-2009, 16:30
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/07/25/507081.html
Jaja, kan vel ikke klage på 10. plass heller. Når Molde ligger på 8. plass, så vil det si at fra 8. plass og nedover er det jevnt. Like j..... alle sammen :icon_rolleyes:
Vi er i 2009 nå......wake up
Her var det skrevet mye vas i dag.
La oss fokusere på kampen: noen som vet om Hulken blir klar for kampen? Jeg håper virkelig det. Han var frisk i Stavanger.
Hehe, det skjer hver jævla gang vi møter Ålesund...
Nettnerdene fra sunnmøre dukker opp i hopetall...
Håper vi knuser Aalesund, det laget der unner jeg ingenting. Ned med møkka!
AaFK-Patrioten
18-04-2009, 20:43
Vi er i 2009 nå......wake up
Takk for påminnelsen, du har et poeng der, slik som byene forandrer seg i hurtigtempo - år for år. :)
Tilbake til tråd-temaet, har dere mobilisert noen reise oppover? I så fall er dere velkommen på Millers Pub, det er en av byens fotballpuber, og stedet som rommer flest supportere fra begge lag.
Det kan være noe folketomt akkurat de to siste timene før kampstart, siden Fortuna jentene spiller kamp på CLS kl 16, og mange AaFK-supportere tar turen til stadion litt tidlig for å følge jentene i Toppserien.
AaFK-Patrioten
18-04-2009, 20:46
Her var det skrevet mye vas i dag.
La oss fokusere på kampen: noen som vet om Hulken blir klar for kampen? Jeg håper virkelig det. Han var frisk i Stavanger.
Har han begynt å drikke igjen? Om han ikke ble hentet fra Vestnes/Varfjell til Molde, så hadde han vært et vrak idag.
Forøvrig kan nevnes at Bernt er en utrolig bra trommeslager, så mangler dere trommis i noe band der nede - hør med Hulken.
The Patriot
18-04-2009, 20:53
Hehe, det skjer hver jævla gang vi møter Ålesund...
Nettnerdene fra sunnmøre dukker opp i hopetall...
Opptil flere ganger i denne tråden har Start-"supportere" skrytt av dette forumet og sagt at det var myyye mer aktivt enn AaFK-forumet. Nå viste det seg at de så på Stormenforumet. Føst skryter dere av å være mest aktive på nett, så prøver dere å rakke ned på oss for å være mye på nett. Er så mange selvmotsigelser og lite intelligente innlegg her at Meninghedens forum er faktisk svært god underholdning :)
Kan folk vær så snill å slutte å svare på innleggene til disse ålesunderne, så de går lei og vi blir kvitt de raskest mulig?
Kan folk vær så snill å slutte å svare på innleggene til disse ålesunderne, så de går lei og vi blir kvitt de raskest mulig?
Helt enig.
Veldig spent på hva laget blir imorra. Tør ikke tippe noe resultat før jeg ser startoppstillingen :)
Opptil flere ganger i denne tråden har Start-"supportere" skrytt av dette forumet og sagt at det var myyye mer aktivt enn AaFK-forumet. Nå viste det seg at de så på Stormenforumet. Føst skryter dere av å være mest aktive på nett, så prøver dere å rakke ned på oss for å være mye på nett. Er så mange selvmotsigelser og lite intelligente innlegg her at Meninghedens forum er faktisk svært god underholdning :)
Hvorfor i alle dager kvoterer du meg og kritiserer det jeg sier på grunnlag av det andre har skrevet? Ha det bra og god kamp...
doppelt gemoppelt
18-04-2009, 22:29
Er å le av at hele forumet til Aakf er flyttet inn på vårt forum. Kansje det er fast oppgave å spamme forumet til motstanderen før match!!
Kamptråden må få fokus igjen....
Hehe du har helt rett, ganske komisk. :)
The Patriot
18-04-2009, 22:47
vi blir ikke lei så fort vi vettu. Derfor Stormen hadde stort sett det samme antall medlemmer etter de rykket ned til adecco, opp til tippeligaen, og ned til adecco igjen ;)
Nå ser vi hvor mye de har å finne på i ødeby! Har ikke råd til naturgress en gang stakkarene!
Stormen, Hva er det for et navn? Å vi skal ta dere med storm. MEGET oppfinsomt navn!
Tankcenter
18-04-2009, 23:31
Friskt på forumet for tiden, herlig!! La de (Ålesunderne) rase litt fra seg, så blir de så mye lettere å ha med å gjøre på kampdagen. Spenningen stiger er det ikke gøy? Det skal sitre, kile og gnage før dagen. Start gjør det godt imorgen, de har spilt godt der oppe før, det er klart vi vinner:D
Store Tå
19-04-2009, 00:01
Synes vi skal være hyggelige mot ålesunderne som forviller seg inn hit.
Selv har jeg stor respekt for ihuga Ålesund-fans.
Her på forumet har vi ofte etterlyst flere supportere som støtter laget i motgang. Kanskje vi har noe å lære av dem som støtter Ålesund.
Ikke bare er det et lag i konstant motgang. De spiller også Eliteseriens kjedeligste fotball. De har de styggeste draktene. Styggeste stadion-navn. Plastikk-underlag. Den bitreste treneren. Og når de en sjelden gang får tak i eller får frem en god spiller, vil han raskt forlate klubben eller ta seg en skikkelig lang ferie.
Så dette er fans vi har mye å lære av :icon_wink:
The Patriot
19-04-2009, 01:53
Så så Store Tå, ingen i Ålesund liker stadionnavnet, men det er et godt stykke opp til Komplett.no stadion. Bare å uttale det. Komplett dott n-o stadion. Stakkars arme sjeler.
Fra spøk til revolver, gleder meg til kampen i morgen. Start er et lag som har overrasket meg. Men AaFK kommer til å overraske mange denne sesongen, det tror jeg Start kommer til å merke i morgen. Ryktene går også om at spillerne er overtente. Dere kommer til å få se et AaFK som går ut i 100, kommer trolig til å bryte ned Start-taktikken med høyt press som har vært nevnt. Har på følelsen at den som scorer først, vinner. Trolig kommer vi til å få et mål før det har gått 20 minutter. Dere får håpe på Hulsker. Et tips fra meg er at Arneng trolig kommer på scoringstavlen
Stakkars ålesunder! Før du skal uttale deg om navn på andre stadioner bør du først hvite hva de heter!
Komplett.no stadion finnes ikke
komplett. no ARENA Heter det!:D
Moro i begynnelsen med disse aafk-folka, men nå begynner innleggene å skli ut...
Enig med Steffn på forrige side, la oss drite i hva de skriver og heller diskutere lagoppstillingen.
Den har kommet på http://fotball.fvn.no/eliteserien/article135601.ece nå.
Ser jo ut som beste laget vi kunne ha håp om i dag!
Alf Qaida
19-04-2009, 12:44
Jesper inn som midtstopper og Aram inn på topp.. Jaja, kan bli spennende det. Synd Clay og Hulken ikkje ble klare.
AaFk-tjei
19-04-2009, 12:47
Etter og ha lest gjennom tråden her så sitter jeg virkelig med et lite håp om at dette ikke representerer flertallet av innbyggerne i Kristiansand. Det er veldig trist at dere ser på oss Sunnmøringer som dere gjør. Ikke vet jeg hvorfor. Kan aldri huske noen feide mellom AaFk/Start, bortsett fra den intense kampen som endte 5-4 til oss. Men en kamp er så klart ikke nok til å dømme en hel by.. Det blir bare for dumt. Og fordi noen mistenker Aarøy for å filme så gir det heller ikke grunn til å slenge dritt mot alle.
Start er og forblir et av de lagene jeg ikke ofrer så mange tanker i TL. Var vel litt mer spennende før, med Doffen og Strømstad på laget. Nå har det blitt et litt for anonymt lag. Ikke så mye som skjer rundt.
Men kan noen svare på dette Ålesundshatet? Uten å kalle meg jævel eller noe slikt. Utifra svarene i denne tråden så virker folk her inne svært uintelligente, desverre. Trist at folk ikke klarer å svare annet enn "datanerder" eller "kan dere ikke bare dra" når de er uenig i noe. Likte sørlendinger godt før dette, men om det ikke dukker opp et godt svar snart så må jeg nok revurdere den tanken.
.. og bare en liten ting. Det var svært motsigende enkelte var her. Først hetser dere oss for å være lite aktive på forumet vårt. Men når dere først finner ut at vi er aktive så er vi plutselig nerder. Blir vel aldri fornøyde folk, uansett.
Lars Olav Karlsen
19-04-2009, 12:54
Beklager at jeg ødelegger tråden litt, men syntes det var gøy at Stormen Oslo tydeligvis var ute og markerte kampen i går:
http://www.sikher.no/Bilder%207/Vaisakhi%20-%20Tog%20i%20byen//images/IMG_0130_jpg.jpg
Haha Lars Olav. Bra bilde.
Nå er jeg desverre jævlig pessimistisk! Verken Clay eller Hulk er med til jugendbyen. Jesper som stopper mot høye Årøy blir stygt... Faen! Aram starter som spiss, det er spennende nok.
Lars Olav Karlsen
19-04-2009, 13:22
Nå er jeg desverre jævlig pessimistisk! Verken Clay eller Hulk er med til jugendbyen. Jesper som stopper mot høye Årøy blir stygt... Faen! Aram starter som spiss, det er spennende nok.
Ja, dette blir virkelig spennende, og Aafk har ikke driti seg så veldig ut før i år. Vi bør jo selvfølgelig ta med at Årøy ikke har hatt en eneste trening denne uken, og det er jo litt til vår fordel men det er helt klart at det er Start som er mest svekket før kampen.
Håper virkelig at vi klarer og ta minst 1 poeng.
Dette er jo tross alt Arams sjanse til å bevise at han fortjener plassen. Presterer han ikke i dag så kan han vente lenge på neste gang.
Giovanni
19-04-2009, 14:08
Men kan noen svare på dette Ålesundshatet?
Hei, jeg tenkte jeg skulle svare siden jeg nok er den som har uttrykt dette hatet for Ålesund sterkest.
Jeg skal være ærlig å innrømme at dette hatet hovedsaklig er rettet mot klubben Aalesund, og ikke det generelle folk fra byen. Jeg syns både spillere og ledere i klubben har framstått arrogante og usympatiske så lenge de eksistert i fotball-Norge. Og det hele bare kokte over da "kjempen" Aarøy falt lettere enn en mygg i Kristiansand i 05'. Etter det så hater jeg klubben mer enn alt annet i Norge, hva gjelder fotballklubber.
Hva gjelder hatet til det generelle folk, så eksisterer det faktisk ikke, selv om det tilsynelatende kunne se slik ut sist jeg skrev. Men det ble vel skrevet i et øyeblikk hvor jeg tenkte på 05'kampen. Jeg har vært masse i Ålesund i årene opp gjennom, hatt flere kollegaer fra byen, studert med mange fra byen... Så i det hele tatt hatt mye med folk fra Ålesund å gjøre, og dere skal faktisk ha for at dere er hyggelige! :) men klubben Ålesund håper jeg rykker ned og alt vondt som kan skje!!!
Men jeg skal være voksen nok å si unnskyld for at jeg skrev jeg hatet folket fra Ålesund, det gjør jeg ikke!
-Giovanni-
frankieboy
19-04-2009, 14:15
Dessverre tror jeg vi skal faa slite veldig uten Hulken og Clay. Jeg mener vi er sterkt redusert, men samtidig saa kan Jesper og Aram gjore en god jobb.
Jesper har hoyden, men er han klok nok? Noen som vet om Aaroy blir klar?
Jeg tror som sagt at vi skal faa det vanskelig i denne kampen(haaper jeg tar feil), og det som skremmer meg mest da er at de 5-6 AAafk-supporterne, trolig vil dra med seg det mangedobbelte som skal inn her og fortelle oss at Aafk tar medalje og vi rykker ned...
Taper Aafk, saa slipper vi dem nok, saa vi faar inderlig haape paa 3 poeng til Start i dag!
Og for aa trosse Jensm og svare paa et av sporsmaalene til disse oransje:
Dere mener vi motsier oss selv fordi vi sier at dere har et lite aktivt forum, og saa sier at dere er datanerder..
Dere har et forum paa Stormen sin side, og saa lenge det er aktivt saa er det klart at folk vurderer dette forumet. Hvis det ikke brukes, hvorfor legger dere det ikke ned, og evt legger en link over til Speakers Corner? Det ser jo teit ut med et forum der det har vaert 10 innlegg det siste aaret..
Og det med datanerder saa er vi vel alle datanerder paa en eller annen maate, men det som er annerledes med dere er at dere stiller opp i hopetall paa andres forum. Jeg sier ikke at det er galt aa diskutere saklig paa motstandernes forum, men ved de fleste andre lag saa kommer det maks 1-2 debattanter fra andre lag inn, mens fra dere kommer det en hel gjeng.
Jeg synes det er naturlig at mange er inne aa diskuterer eget lag paa eget forum, slik vi gjor her, men ikke at saa mange bruker tid paa aa registrere seg og logge seg inn paa andre lags forum. Det er nok dette som faar enkelte til aa kalle dere datanerder... Jeg har forresten ogsaa kikket litt innom VGdebatten og der ogsaa florerer det av Aafk-supportere. Med tanke paa at dere er en liten by(bygd) paa vestlandet, saa er det veldig mange som bruker veldig mye tid paa andre forum her og der og det er vel noe av dette som faar folk til aa kalle dere datanerder.. (sorry for langt svar)
Til slutt: Jeg vil skryte av engasjementet til Aafk-supporterne. Imponerende besok paa kampene, baade i motgang og i medgang, og der har vi Sorlendinger mye aa laere. Naar det er sagt saa liker jeg ikke laget og spillerne til Aafk (Jeg sier ikke at jeg hater dere - men liker dere bare ikke).
Jeg har kanskje ikke saa mange gode grunner, bortsett fra den beromte 4-5 kampen og det at dere er saa utrolig positive til at fotball skal spilles paa plastikk, men av og til er det slik at man ikke liker noen lag, og Aafk er et av dem. Men tippeligaen trenger "fargerike" lag med stor entusiasme rundt laget, og det har dere og det er bra.
Tilbake til traad-emnet:
Onsker dere lykke til med kampen idag, og pga skadene til Start kan det vaere at dere tar deres forste hjemmeseier mot oss, men jeg tipper fremdeles paa uavgjort og haaper inderlig at vi tar med oss 3 poeng hjem til Sorlandet.
Virkelig synd med clay og hulken! men jesper spilte bra som midtstopper i adecco'n. han hadde etter det jeg husker ingen store brølere! Aram har jeg stor tro på. Tror han viser seg tillitten verdig og putter 1!
Tipper 1-2 til start. I dag blir det makrell fotball!
Aafk2008
19-04-2009, 14:28
ser at hamars største kuk skal dømme oppgjøret, altså edvartsen.
Det kan jo bli interessant, eller dvs for et par sesonger siden så kunne det utgjort en forskjell, men nå er jo kvaliteten på alle dommere like jævlig så det har vel egentlig ikke noe å si uansett... møkkadømming uansett!
forøvrig hater jeg aalesund mer enn noe annet lag i ligaen, en klubb jeg ønsker alt det verst tenkelig som kan skje, uten jeg skal si spesifikt hva jeg tenker på! hvis noen lurer på hvorfor, så er det pga kampen i 05'-sesongen når aarøy filmer som bare drogba kan... usympatisk møkkalag!
Blir moro å komme tilbake her når Start har blitt rundspelt. Silva er forøvrig beire enn Aarøy. Berre fint å bytte litt på spissane :D
Aafk2008
19-04-2009, 14:40
Synes vi skal være hyggelige mot ålesunderne som forviller seg inn hit.
Selv har jeg stor respekt for ihuga Ålesund-fans.
Her på forumet har vi ofte etterlyst flere supportere som støtter laget i motgang. Kanskje vi har noe å lære av dem som støtter Ålesund.
Ikke bare er det et lag i konstant motgang. De spiller også Eliteseriens kjedeligste fotball. De har de styggeste draktene. Styggeste stadion-navn. Plastikk-underlag. Den bitreste treneren. Og når de en sjelden gang får tak i eller får frem en god spiller, vil han raskt forlate klubben eller ta seg en skikkelig lang ferie.
Så dette er fans vi har mye å lære av :icon_wink:
Rekdal er slett ikkje bitter. Han er den ærligaste trenaren i Norge. Seier ting akkurat som det er.
aljahnsen
19-04-2009, 15:55
Ser frem til kamp nå, tror på en fartsfylt kamp. Start vinner i dag.
Håper at mange tar turen til Sør Arena og Startvippen for å se kampen idag. Blir god steming der med ølservering og mat. Så ønsker jeg alle som har tatt turen til Ålesund en god kamp og lykke til. I dag vinner vi :)
AndersH.
19-04-2009, 16:12
Vi vinner dagens kamp om vi har en ok dag. Aalesund er bra, men på vårt beste er vi langt bedre.
Tipper likevel at vi ikke vinner mer enn 4-0.
Ser frem til kamp nå, tror på en fartsfylt kamp. Start vinner i dag.
Håper at mange tar turen til Sør Arena og Startvippen for å se kampen idag. Blir god steming der med ølservering og mat. Så ønsker jeg alle som har tatt turen til Ålesund en god kamp og lykke til. I dag vinner vi :)
Jeg håper virkelig du har rett i det. Jeg hadde en god følelse helt fram til jeg fikk vite at Jesper skulle starte. Nå er jeg livredd vi driter oss ut i forsvar.
Uffda uten goodson og hulken så kan dette bli vanskelig. Men håper laget fungerer selvom de to er ute! Hadde vært utrolig kult å få 3 poeng!
Aarøy er friskmeldt og starter. Savnet etter Clay kommer til å bli stort.
Aarøy er friskmeldt og starter. Savnet etter Clay kommer til å bli stort.
Får bare håpe at jesper gjør en like god jobb som han gjorde mot kovacs ifjor på hjemmebane!
Aafk2008
19-04-2009, 17:02
Vi vinner dagens kamp om vi har en ok dag. Aalesund er bra, men på vårt beste er vi langt bedre.
Tipper likevel at vi ikke vinner mer enn 4-0.
Dette er berre sprøyt.
Store Tå
19-04-2009, 17:05
Blir en spennende kamp. Artig å få sett Khalili og Jesper fra start.
Litt overraskende at ikke Haraldsen starter. Det betyr at han nå rangeres som nummer 4 av stopperne.
Han var jo i hvert fall tidligere kjent for å være svært god til å markere spisser ut av kampen.
En kamp mellom 2 lag som er nokså like. Så hjemmebanefordelen til Aafk gjør at jeg normalt gir de en liten fordel. Noe de fleste tippeselskaper også gjør. Når vi i tillegg har både Årst, Hulsker og Goodson ute da svekkes vi betraktelig. Og det er vel en sensasjon om vi tar poeng i dag. Håper Aarøy kjenner skaden sin og må gå ut og at Aram K har dagen. Da kan vi drømme om poeng. Men normaltsett med hva vi stiller opp med i dag så er Aafk store favoritter desverre.
Oi oi...
Respekt hvis vi drar med oss poeng her i dag...
Noen som vet hvorfor mathisen spiller istede for haraldsen?
Noen som vet hvorfor mathisen spiller istede for haraldsen?
Krysser fingra for at han gjør en kanonkamp. Bonuspoeng for å knekke beina på langemann!
The Patriot
19-04-2009, 17:51
Nå er det rett før kampstart. Nå gjenstår det bare å ønske lykke til, måtte det beste laget vinne :)
Store Tå
19-04-2009, 18:06
Phillips burde hatt et soleklart rødt kort for taklingen av Freeman!
frankieboy
19-04-2009, 18:07
Phillips burde hatt et soleklart rødt kort for taklingen av Freeman!
Skandale av Edvardsen!
Minst orasj kort..
Irriterende aa miste Freeman!
Nå mangler vi jo en halv første 11. Så ikke situasjonen men hører den var stygg der Freeman blir klippet ned.
Utrolig kipt i en slik viktig kamp som dette. Tror lille Morten blir noen nr for liten her i "krigen"
Giovanni
19-04-2009, 18:15
håper edvartsen brenner i helvete, du er faen meg noe av det jævligste på denne jord... fytti helvete du er så jævlig at......#€%€%&%
Store Tå
19-04-2009, 18:16
Uansett litt artig at vi nå spiller med nesten hele talent-rekka:
Jesper, Kleiven, Owello, Bruer Hansen, Børufsen, Hæstad og Khalili.
Får se hvordan det går.
Bård Larsen
19-04-2009, 18:25
Hjelp for noen elendige første tjue minutter. Sesongdårligst! Forsvaret er i panikk og feilpasningene florerer.
Vi taper, garantert.
Det er jo måte på da, nå knaller ballen i stanga og Aafk trykker vis veldig på. Se å få kvesta 2 meters mannen.
frankieboy
19-04-2009, 18:26
Svakt av Aafk hvis ikke de vinner denne greit. Vi er fryktelig svekket i dag!
Store Tå
19-04-2009, 18:32
Hvem holdt hvem?
Skulle aldri vært straffe!
Straffe Aafk scorer etter at Jesper holder Aarøy. Jesper blir vel enda mindre populær etter det.
Er enig i at Aafk bør dra dette greit i land. Vi er utrolig svekket i dag.
frankieboy
19-04-2009, 18:33
Hater Aaroy... Han konstruerer det straffesparket. Han hiver seg fram og tilbake, bare fordi Jesper er naer han..
Spennende aa se om Edvartsen er konsekvent naa framover. BQr bli 5-6 straffer i denne kampen...
Lars Petter Stendal
19-04-2009, 18:34
Ikke bra dette her! :(
frankieboy
19-04-2009, 18:34
Edvartsen dQmmer 90-10
Giovanni
19-04-2009, 18:36
visste at dette kom til å skje... edvartsen burde vært skutt for lenge siden, det samme burde årøy vært... satan i helvete!!!!!!
frankieboy
19-04-2009, 18:49
Latterlig kommentering...
"ikke noe aa si paa om ledelsen til Aafk hadde vaert stQrre"
Pause: Edvartsen - Start 1-0
Vi har vært dårlige i denne omgangen, nå mangler vi freeman,clay, årst og hulk, i tillegg har Bruer Hansen vært direkte svak sentralt i dag.
frankieboy
19-04-2009, 18:53
Edvartsen har ingen mulighet til aa se den paastaatte holdingen av Jesper. Det eneste han ser er at Aaroy veiver med armene i frustrasjon, og det er det han dQmmer paa!
Ellers burde Aafk hatt 3 gule kort! Phillips og Roberts og han som ligner paa han tidligere Bayern Munchen keeperen..
AAFK får straffene vi ikke fikk mot RBK, eneste forskjellen er at da skulle vi minst hatt ett straffe til..
Visdomsord
19-04-2009, 18:54
Hva skal en si? Årets dårligste omgang.
Men jeg regner med de fleste forventet tap med den lagoppstillingen Start stilte med. Bytte Goodson og Hulsker/Årst med Mathisen og Khalili gjør laget veldig mye svakere både bak og forran. Freeman ut og Hæstad inn gjør laget enda mye svakere.
En ser i forsvar at det er fullstendig kaos og misskommunikasjon. Mathisen syntes jeg er direkte livsfarlig å bruke som midstopper. Hæstad blir fraløpt i ett sett og de setter inn støtte sammen med han gang etter gang som åpner rom i midten.
Khalili får ikke til noen ting og virker veldig lite målfarlig (som i treningskampene og i fjor)
Totalt sett tre innbyttere som ikke holder nivået som trengs.
Feil idømt straffe ja, men kan ikke se at dette Startlaget har sjanse. Må være et frispark i så fall.
Veldig skuffende å se hvor svak stall Start faktisk har utenom førsteelveren.
Edvartsen idioten kan brenne, men vi snur dette i andre etter at Tørum har gutta en lekse.
Bytt ut han bygdegeita av en kommentator!!!
Supermann
19-04-2009, 18:58
Vi får håpe Edvardsen har en bedre andreomgang - makan til latterlig dommer. Ålesund skulle minst hatt to gule kort, og det skulle aldri vært noen straffe.
Vi får håpe han kompenserer for sin latterlige dømming i andreomgangen, men jeg tviler...
doppelt gemoppelt
19-04-2009, 19:01
Grunnlaget for årets dårligste omgang er den hazzarde takklingen på Freeman.
Det setter oss ut av rytme og vi må rokkere og gjøre taktiske forandringer.
Dette var virkelig ekkelt å se på og ikke gult engang, Dommeren håper jeg blir dratt etter en buss fra Ålesund til Hamar.
Må vi oppleve dommerskandaler i hver kamp?
Strøkk til nå Start, flå disse amatørene som kvester folk for å vinne en kamp.
"Start har ikkje skapt noke som helst"
Lite lurt å bruke en så partisk kommentator. Aalesund har vært bedre - mye fordi vi har et forsvar som spiller som fulle alker, men er ikke imponert over spillet til AaFK. Vi har ikke skapt noen sjanser å snakke om, men det har vært en del nesten. Vi har tross alt skapt en del fint spill gjennom midten som har blitt stoppet utenfor 16-meteren. Owello har vært imponerende, mens Bolanos nok en gang bekrefter formsvikt.
bra start på omgangen. skulle bare mangle..
frankieboy
19-04-2009, 19:13
Paa megasjansen til Owello, nevner ikke kommentatorene at det er en sjanse. Med rolig stemme sier de at Start viser litt bedre takter naa...
Ellers dominerer vi fullstending naa!
Store Tå
19-04-2009, 19:14
Artig dommer, denne Edvardsen.
Legg merke til hvordan han lunter avgårde når ballen er i spill. Først når han blåser av spillet, begynner han å løpe.
Jaja, har forståelse for at det er vanskelig å dømme og løpe samtidig...
frankieboy
19-04-2009, 19:18
Naa er Owello ogsaa ute lenge...
Naar skal skadeproblemene ta slutt?
frankieboy
19-04-2009, 19:19
Usportslig av Aark ikke aa gi ballen tilbake, naar Bolanos spiller den ut ved skaden!
Drittlag!
petrucci
19-04-2009, 19:22
Tror nesten dette er den dårligste kampen jeg har sett av Start. Ufattelig dårlig.
Ei lårhøne på Owello??? Noen som så hva som skjedde. ??
men dette er jo nesten litt latterlig nå. mangler bare at Bolanos blir skadet.
Det er nesen så vi må godta at det blir tap i dag så ser vi fram til neste hjemmekamp forhåpetligvis med de fleste av gutta klare igjen. Men slik som siuasjonen er nå så er faktisk de 6 beste spillerne skadet.
doppelt gemoppelt
19-04-2009, 19:25
Strekk skade.
frankieboy
19-04-2009, 19:25
Start rundspiller Aafk naa...
Edvartsen dQmmer 50-50 og det er mulig vi kan faa med oss 1 poeng...
Hadde skuddet til Kleiven gått inn der hadde det blitt årets kanon...
ut med bruer inn med stokkelien.. må ha mer pondus..
Kom igjen Stokkelien, scoring i debuten nå! ;)
Strekk skade.
kan ta tid med slike skader. Synd vi trenger alle mann nå.
frankieboy
19-04-2009, 19:43
Jjjjaaaaaaaaaaaaaaa
Saa Utrolig Fortjent!!
mr.leipsland
19-04-2009, 19:44
Pent mål :)
Jaaaaaaa så deilig da. Vi rndspiller vist Aafk i 2 omg med b-laget vårt. Så ikke målet til Bolanos men det var vist en perle. Fortell dere som har sett det.
Lars Petter Stendal
19-04-2009, 19:45
Bolanos !!! :d
frankieboy
19-04-2009, 19:46
Skuddfinte paa hQyresiden, og skyter fra 16 metern m venstre inn i venstre side.. Hardt skudd!
mr.leipsland
19-04-2009, 19:48
Kan jo se målet gratis hos TV2 bare du er registrert på Sumo (trenger ikke betale). Ellers følg liveoppdateringer fra siste.no/live (desidert raskeste og beste tekstreferater på nett).
Andreasmj
19-04-2009, 19:48
Vakkert mål!!! =D
Bård Larsen
19-04-2009, 19:52
Merkelig kamp. Var sikker på at Start ville tape, men i andre omgang ble jo kampen snudd fullstendig på hodet.
Vi tar igjen poeng på bortebane.. Sterkt.. På tide med en trepoenger nå, den kommer hjemme mot TIL.
Hadde ikke ventet poeng i dag. Når vi i tillegg får Freeman og Owello skade da er det veldig bra at vi tar igjen Aafk. Sterkt og bra. Ivar Hoff på Tv2 var helt i 100 på vegne av Bolanos. Den beste spilleren i eliteserien på mange år sier han.
hadde innstilt meg på tap så dette var bra.
frankieboy
19-04-2009, 19:54
Meget bra 2.omg av Start, og med tanke paa alle skadene saa er det sinnsykt sterkt!
Bolanos og HQie var kanonbra i dag!
Må være fornøyd med 1 poeng her når vi har så mye skader. Kjempeflott at gutta reiste seg i andre omgang.
Meget bra 2.omg av Start, og med tanke paa alle skadene saa er det sinnsykt sterkt!
Bolanos og HQie var kanonbra i dag!
Må også nevne Solo, så lenge han var på banen.
Tankcenter
19-04-2009, 19:59
Det så dårlig ut etter første omgang, deilig med en så god andre omgang. Hørte dere Hoff: Nå sørlendinger ,nå må dere alle dra på neste hjemmekamp for å se den fantastiske Bolaños, det må være en av de beste spillerne på flere år!!
Ja, folkens bestill billetter nå! Det må bli fest neste søndag med Bolaños og Myggen dere!!
Store Tå
19-04-2009, 20:00
Dette var et godt resultat og en god andreomgang.
Synes unggutta som vanligvis ikke starter, viser at de har nivået inne. I hvert fall Jesper og Hæstad. Får de flere kamper i førsteelleveren, vil de bli gode.
Synes sønnen til sportsdirektøren faktisk var bedre enn assistenttreneren, så her får Tørum et dilemma når Clay er tilbake :icon_smile:
I tillegg var Fevang en elegant (nesten som alltid) og Bolaños hadde en herlig scoring.
Børufsen og Khalili hadde en dårlig kamp, men kan definitivt mye bedre.
Visdomsord
19-04-2009, 20:00
Å for en mye bedre 2 omgang. Synd de ikke er mer effektive eller har mer målfarlige spillere, da hadde de vunnet. Det tror jeg de også hadde gjort med Hulsker/Årst, Freeman og Goodson på banen.
Håper de er tilbake neste kamp.
Slik syntes jeg de spilte
Høie 4 Noe dårlik komm. Ellers bra redninger
Mathisen 2. Nonchelang og usikker. Laget straffe mot, et par livsfarlige klareringer.
Borgersen 4
Milosevic 3. Bra med opp, men elendige innlegg og avleveringer
Hæstad 2 Fraløpt, driblet og dårlige innlegg.
Solo 6 Banens beste
Bolanos 5. Bedre i 2 omg, men ikke så med som vanlig. Nydelig mål
Børufsen 3
Bruer 4
Fevang 5 Ikke så synlig som vanlig, men jevnt over god.
Khalili 1 Fullstendig ute av form. Involverer seg ingenting. Dette holder ikke.
Kleiven 4 ok innhopp.
Glimrende redning av Høie på slutten der! Hadde aldri trodd vi skulle få poeng etter 2.div-nivået vi viste i 1. omg. God kamp av Jesper i dag.
Ivar Hoff: "Nå må alle på Sørlandet komme seg til Sør Arena og se på Christian Bolanos. Han er den beste spilleren jeg har sett i Tippeligaen på flere år."
Hehe, Hoff sier så mangt, men han har rett i dette. Jeg tror ikke vi vet hvor heldige vi er som har CB :-).
Ellers er det en artig vri at vi vinner en 2. omgang for første gang i år. Nydelig scoring og gutta gir seg ikke. Dette skal vi være veldig fornøyd med etter en supersvak 1. omg.
Første omgang: Ålesund var best MEN ikke så mye bedre enn start. De klarte bare å spille seg til en sjanse (stolpen) selv og to andre sjanser som var tabber av start (hæstad og mathisen) hvis man ser bortifra den feilaktige straffen. Ellers var det en haug med feilpasninger og dårlig spill fra begge lag.
Andre omgang: Vi hever oss kraftig og dominerer hele omgangen. Heldigvis så klarer vi til slutt å skåre. :D Flott gjort av bolanos!!
Ellers vil jeg bare kommentere at vi går altfor mye inn i midten når vi angriper idag og bruker altfor lite kantene til å komme til innlegg og når vi har khalili innpå så er det jo sprøtt at vi ikke går for innlegg fra kanten, MEN mye av grunnen til at ihvertfall høyresida klusser seg litt til er at Freeman blir skada etter bare et par minutter, og samspillet med hæstad fungerer ikke like bra, men kudos til hæstad ettersom han hadde mange gode løp som han burde fått ballen på! Men hæstad beviser at han har lite å komme med defensivt.
Til slutt så vil jeg si at jeg er glad for ett poeng men er utrolig skuffet over edvartsen men må nesten si at det var forventet......
Bra jobba gutta! :)
aljahnsen
19-04-2009, 20:10
Var en forferdelig første omgang, men gutta kommer sterkt tilbake etter pausen og viser vilje og kjører kampen. Bra skåring av Bolanos etter mange Start sjanser. Sett gjennom hele kampen så var ett poeng greit. Ser igjen at vi sliter å skåre, mens Bolanos viser hvor viktig han er for Start. Håper at Freeman er raskt tilbake :)
Bra jobbet gutta :)
Glimrende redning av Høie på slutten der! Hadde aldri trodd vi skulle få poeng etter 2.div-nivået vi viste i 1. omg. God kamp av Jesper i dag.
Hvor i all verden var Jesper god idag?
Det er de dårligste klareringene jeg noengang har sett på en fotballbane,han er aldri på linje med borgersen og sidebackene + at han er træg og klønete med ballen gjennom hele kampen
Solo 6 Banens beste
Det kan du ikke mene? Bra til å vinne ballen, men treffer jo nesten ikke på noen pasninger!
Det er ganske utrolig men når Bola får ballen i beina på 35 meter og innover blir det veldig ofte farlig. Tenkte det med engang han fikk ballen i situasjonen der han scorte at her blir det farlig.
Så gi ballen til Bola så blir det artig..
AndersH.
19-04-2009, 20:22
Gledelig at vi får med oss et poeng, og andreomgangen er vi veldig bra.
Førsteomgangen er man for dårlige, men det vet nok også spillerne godt. Så alt i alt gøy med poeng borte, mot et AaFK som nok klarer seg greit i år. Men utrolig bittert at de får straffe på ingenting.
Syntes for øvrig Mathisen og Hæstad var bra. Og herlig at Bolanos putter igjen!
fishkillen
19-04-2009, 20:25
Å for en mye bedre 2 omgang. Synd de ikke er mer effektive eller har mer målfarlige spillere, da hadde de vunnet. Det tror jeg de også hadde gjort med Hulsker/Årst, Freeman og Goodson på banen.
Håper de er tilbake neste kamp.
Slik syntes jeg de spilte
Mathisen 2. Nonchelang og usikker. Laget straffe mot, et par livsfarlige klareringer.
Borgersen 4
Solo 6 Banens beste
Børufsen 3
Bruer 4
Kleiven 4 ok innhopp.
Hvordan kan du gi Fevang en 5`r?? Han hadde jo uvanlig mange feilpasninger og virket direkte umotivert i første omgangen og hadde noen feilpasninger i 2 omg. Owello var god som stabilisator, men alle pasningene framover endte opp hos en motstander.
Mathisen klarte seg meget bra syns jeg. Han har mange gode pasninger framover mot Kahlili, litt rusten bakover, men var ikke helt borte der heller. Det var jo langt fra straffe. Begge duellene som Borgersen vinner utenfor som Aafk får frispark, er langt fra noe frispark. Borgersen gjør en god kamp.
Kleiven var toneangivende da han kom inn.
Positivt at alle andre kamper ender med uavgjort, da er vi fortsatt med folkens.
Nå skal vi ta Tromsø neste helg.
DayWalker
19-04-2009, 20:27
Negativt i dag:
- Forbanna idiotiske kommentatoren på TV2 Sport
- Dommer Edvartsen (straffesituasjon, mange frispark imot og taklingen på Freeman)
- Filmeren Årøy
- Vi spiller oss altfor ofte fast forann Ålesunds 16 meter
- Børufsen er rufsete på kant
- Hæstad er stadig dårlig posisjonert på backen
- Owello har mye dårlige avleveringer
- Ellers dårlige kommunikasjon i den bakre firer
- Khalili utretter svært lite de første 70 minutter
Positivt:
- Laget responderer på "kjeftingen" til Tørum
- Rundspiller Ålesund i 2 omgang
- Owello er teknisk god og holder kontroll på midten
- Børufsen vinner tilbake mye baller høyt i banen
- Kleiven var god etter han kom inn for Owello
- Høie hadde flere viktige redninger
- Bolanos sitt vakre mål
Grunnen til at khalili utretter lite er fordi vi gang på gang går innover i midten når vi går i angrep! Vi må på kanten og legge inn, da er khalili farlig!
Det er et kjempeproblem at dommerne er så sykt ujevne og inkonsekvente. Det dømmes nesten ikke straffe for hands inne i boksen lengre, mens selv Aarøy var overrasket over den lettvinte straffen i dag.
Dette er ikke bare et problem med Edvardsen, men med hele dommerstanden i Tippeligaen. Det virker som dommerne er blitt mer selvstendige, uten klare instrukser ifølge regler. Det er vanskelig for spillerne å forholde seg til. Dette er et fotballfaglig problem.
fishkillen
19-04-2009, 20:38
enig. er for variabelt. Men syns Edvardsen gjorde en ok jobb i 2 omg.
DayWalker
19-04-2009, 20:39
Dessverre hjalp ikke det Start stort at han plutselig ble rettferdig i 2 omgang. Eller enn skal vel ikke si det... Hadde kanskje blitt 2-0 om han hadde fortsatt dømmingen fra 1 omgang.
frankieboy
19-04-2009, 20:45
Borgersen 4
Solo 6 Banens beste
Børufsen 3
Bruer 4
Kleiven 4 ok innhopp.
Ganske uenig med deg her. Høie var meget bra, og fortjener minst en 6'er. Han er solid paa innlegg, han redder er par veldig store sjanser og er sikker paa utspark og utkast.
Jeg synes mathisen og Haestad ogsaa klarte seg bedre enn du mener her. Vil ikke si at de var veldig gode, men de klarte seg bedre enn karakter 2.
Ivar Hoff skal ha uttalt at Bolaños er den beste spilleren han har sett spille i TL :D
Ivar Hoff skal ha uttalt at Bolaños er den beste spilleren han har sett spille i TL :D
når og hvor?
når og hvor?
TV2 fotball extra. Godt en har Get og kan se reprisen nå
Espen K G
19-04-2009, 21:26
Rekdal er slett ikkje bitter. Han er den ærligaste trenaren i Norge. Seier ting akkurat som det er.
"- Det er veldig unødvendig å gi bort denne seieren fire minutter før slutt på det som nærmest er et vådeskudd, og det irriterer jeg meg grønn over, sier en skuffet Rekdal"
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article135670.ece
Å si at Bolaños sitt skudd var "nærmest et vådeskudd" er relativt langt fra sannheten. Jeg måtte le litt for meg selv da jeg leste det.
Joda, han er bitter...lev med det :D
Om kampen: Jeg så dessverre (eller heldigvis) bare 2. omgang, og det er ikke tvil om at vi fortjente det målet. Det skulle helst vært ett eller to til, men dårlige valg rett foran mål gjør at det bare blir med ett.
Poeng i Ålesund er jeg derimot fornøyd med. Enda ikke tapt på bortebane, og dersom vi kan holde den statistikken og begynne å vinne hjemme er mye gjort. Gleder meg allerede til Tromsø kampen med Clay, Hulsker, Myggen og muligens Årst klare igjen. Dersom også Owello og Freeman ikke pådro seg noen langvarige skader i dag kan det bli hett rundt ørene på Tromsøs spillere! :)
når og hvor?
Kom i det 84 minutt i Fotballextra på tv2. Noe av det beste han har sett i TL noen gang.
http://fotball.fvn.no/multimedia/archive/00088/Aar_y_88542i.jpg
Er det bare meg eller ser det ut som Aarøy har fått grisebank og etterpå tatt seg en diger snus?
Kom i det 84 minutt i Fotballextra på tv2. Noe av det beste han har sett i TL noen gang.
Hvor lenge etter at han annonserte skåringen til bolanos?
edit: fant det nå :D
Visdomsord
19-04-2009, 22:00
Hvordan kan du gi Fevang en 5`r?? Han hadde jo uvanlig mange feilpasninger og virket direkte umotivert i første omgangen og hadde noen feilpasninger i 2 omg. Owello var god som stabilisator, men alle pasningene framover endte opp hos en motstander.
Mathisen klarte seg meget bra syns jeg. Han har mange gode pasninger framover mot Kahlili, litt rusten bakover, men var ikke helt borte der heller. Det var jo langt fra straffe.
Ja som jeg skrev Fevang var ikk eså god som vanlig, men gjør mye bra fremover og hadde en del fine touch. Mulig han helte mot 4.
Owello hadde mange fine dribleraid, vant mange baller og gjorde mye bra. Jeg syntes han var banens beste selv om han han har endel farlige balltap.
At du syntes Mathisen klarte seg bra er desto mer overraskende. Han var nærmere 1 enn 3. Så du de mange forferdelige klareringene? Alle de gangen han nesten mistet ballen osv. En får hjerteinfarkt med den mannen på banen.
Jo Khalili var så borte som noen spiller kan bli. Det er sorgen å se han for tiden. Føler det må flaks til for at han skal score dessverre.
DayWalker
19-04-2009, 22:07
Fantastisk kommentar av Jesper på TV2 sporten da... "Æ ville aldri holdt i ei Ålesund drakt uansett" :D
frankieboy
19-04-2009, 22:26
Her er et sitat fra VG. Hvis du ser paa reaksjonen til Aaroy ved den situasjonen, saa viser han veldig til dommeren at han blir holdt, og dommeren gaar helt i fella og gir et latterlig straffe. Aaroy er en usympatisk sleiping!
-------------------------------------------------------------------------
VG:
Aarøy innrømmet at han langt fra ventet straffe da dommeren blåste i fløyta.
- Jeg ventet ikke straffe, så det var litt overraskende. Sånn jeg husker situasjonen stod jeg foran Mathisen. Om han hadde hendene sine rundt meg husker jeg ikke. Kanskje hadde han det, for det jeg vet. Men ballen var i hvert fall langt unna oss. Det var vel Borgersen som skulle klarere.
Jeg har sansen for at gutta ikke legger seg bakpå etter utligningen. Glimrende å se at de har "stake" på bortebane.
Jeg skjønner at det er lett å hakke på Mathisen, og jeg har gjort det selv når han har vært elendig, men i dag syns jeg han skal slippe unna. At man mener han har elendige klareringer syns jeg blir urimelig. Så lenge han stopper motspillere og innlegg som kommer og mokker ballen over midtbanen igjen, er jeg fornøyd.
Hvis vi er riktig heldige så får vi nok sjansen til å hakke på han igjen ved en senere anledning, men ikke etter denne kampen...
Skjønner ikke dere som klager. Vi mangler flere av våre beste, og med en stall som er mager er det ikke mye å erstatte med. Likevel kriger vi oss til poeng. Jeg er mektig imponert over den moralen og innsatsen som legges ned i dag. Vi gir aldri opp og redder igjen poeng i sluttminuttene.
En nøytral tilskuer ville nok sagt Aalesund var fullstendig ræva, kanskje det, men jeg velger heller å si det var vi som var gode... ;)
AndersH.
19-04-2009, 23:30
Dette maset om at Mathisen er så håpløs og at han kun er i klubben pga. faren er bare tull.
Mathisen er kongen.
For å sitere Davy Wathne: Hadde jeg vært sørlending hadde jeg vært fly forbanna.
IKKE straffe....
Så ja...jeg er fly forbanna....
DayWalker
19-04-2009, 23:42
For å sitere Davy Wathne: Hadde jeg vært sørlending hadde jeg vært fly forbanna.
IKKE straffe....
Så ja...jeg er fly forbanna....
Han trakk også frem den horrible taklingen må jeg legge til på Hunter Freeman og kunne ikke forstå at det ikke ble kort.
Jeg tolket han dithend at Davy siktet til rødt kort og der er jeg helt enig.
Rolling stones
19-04-2009, 23:44
Skjønner ikke dere som klager. Vi mangler flere av våre beste, og med en stall som er mager er det ikke mye å erstatte med. Likevel kriger vi oss til poeng.
Skjønner du virkelig ikke det når vi får et straffe imot oss som aldri var i nærheten engang av straffe?
Vi skulle hatt 3 poeng og ikke ett!
Var det ikke Edvardsen som også dømte 4-5 kampen på kristiansand stadion i 2005?
Supporteren
19-04-2009, 23:52
Skjønner du virkelig ikke det når vi får et straffe imot oss som aldri var i nærheten engang av straffe?
Var det ikke Edvardsen som også dømte 4-5 kampen på kristiansand stadion i 2005?
Dette burde du vite. Nei, det var Svein Oddvar Moen som dømte 4-5 kampen.
Jeg var vel litt uklar. Jeg mente klaging på våre egne...
flaxxlodd
20-04-2009, 00:20
Dette maset om at Mathisen er så håpløs og at han kun er i klubben pga. faren er bare tull.
Mathisen er kongen.
Historieløs?
Mathisen oppfører seg kanskje som en konge, men ER absolutt ikke en.
At dommeren hadde en (som vanlig) dårlig dag på jobben, er det ingen tvil om...Det skulle aldri vært blåst straffe på den situasjonen. I tillegg var fellingen på Freeman enda hardere enn tacklingen fra Austin P. Jeg synes vi fortjente 3 poeng i dag. Jeg er imponert over at laget reiser seg og dominerer 2.omg.
Høie 5 - Trøbler litt på komm. med forsv., feilberegner også en heading i stolpen. Matchvinnerredninger!
Freeman - Kom ikke i gang før han ble meiet ned
Borgersen 5 - Kolliderer med Høie, ellers bra.
Mathisen 4 - Klarer seg bra i dag, beste jeg har sett av ham.
Milicevic 4 - Ok def., dårlige pasn./innl.
Bolanos 7 - Kremscoring, men gjør en del feil valg.
Owello 7BB - Er overalt, rydder bra opp i forsvar. En del bra off.
B. Hansen 5 - Hever seg som resten av laget i 2.omg
Børufsen 5 - Årsbeste?
Fevang 5 - Ikke så involvert som vanligvis.
Khalili 3 - Plasserer seg mye feil.
Hæstad 4 - Årsbeste også av Hæstad, kom til en del gode innlegg.
Kleiven 6 - Kommer på mye bra løp, er bevegelig og spillbar.
Jeg gleder meg allerede til TIL-kampen!!!! For tiden Norges mest effektive lag.
Det er et kjempeproblem at dommerne er så sykt ujevne og inkonsekvente. Det dømmes nesten ikke straffe for hands inne i boksen lengre, mens selv Aarøy var overrasket over den lettvinte straffen i dag.
Dette er ikke bare et problem med Edvardsen, men med hele dommerstanden i Tippeligaen. Det virker som dommerne er blitt mer selvstendige, uten klare instrukser ifølge regler. Det er vanskelig for spillerne å forholde seg til. Dette er et fotballfaglig problem.
VIF ble jo snytt for en klar straffe i dag, dette skjer jo gang på gang...det er nesten tragikomisk hvordan holding og hands blir vurdert forskjellig fra dommer til dommer...
Så dere kjære godtfolk hva som skjedde når solo gikk ut? jo, passningene beg å treffe, samt at det ble mye mere trøkk mot aalesund målet. At ikke Tørum snart forstår at det MÅ ryddes plass til CK. Han bør snart forstå det.
Det blir nesten så galt at jeg håper på at vår sorte venn skal få et skadeopphold etpar uker slik at trenerne skal se hvilken form christer er i for tiden.
Og for å være helt ærlig. Når solo måtte være klar igjen. Sett ut Esben, og flytt Bruer H. på venstrekant. Det var der han spilte det meste av sin tid på alders best landslag. Han kan legge ned en ball død. Det har Esben aldri fått til. Han har blikk for hva som skal skje i neste trekk, det har ikke Esben aning om.... Nei, ut med Esben, inn med Christer, og flytt ut Petter på venstre kant, Da blir laget farligere.
Unskyld Esben.:icon_wink:
AndersH.
20-04-2009, 08:11
Kleiven kan være en god mulighet sentralt, men samtidig er vel kanskje ikke Bruer så veldig vingete?
Når det er sagt kan vi jo kjøre en smal midtbane:D
Solo er jo helt fantastisk defensivt. Hvor mange ganger vant han ikke igjen ballen i det lille han spilte i 2. omgang?
Jeg fikk ikke sett første pga jobb :(
"Det er veldig unødvendig å gi bort denne seieren fire minutter før slutt på det som nærmest er et vådeskudd"...HALOOO!!!? Hva er det for en uttalelse?! Christian finta jo vekk en AAfk speller og PLASSERTE skuddet utagbart for keeper!! Hvis det er et vådeskudd, så var faen meg straffa i VM98 et vådeskudd det også! Nei, nå må du holde den usympatiske kjeften din igjen.
Dommeren gidder jeg ikke kommentere engang...
Lars Olav Karlsen
20-04-2009, 10:44
"Det er veldig unødvendig å gi bort denne seieren fire minutter før slutt på det som nærmest er et vådeskudd"...HALOOO!!!? Hva er det for en uttalelse?! Christian finta jo vekk en AAfk speller og PLASSERTE skuddet utagbart for keeper!! Hvis det er et vådeskudd, så var faen meg straffa i VM98 et vådeskudd det også! Nei, nå må du holde den usympatiske kjeften din igjen.
Ingen poeng og henge seg opp i en bitter gammel mann. En ser jo helt tydelig at han sliter når han begynner og hudflette egne spillere for åpent kamera.
Hehe...knallbra kommentar!!! Fyren har mistet ballansenerven eller andre kritiske skruer i topplokket....
Stig Hornnes
20-04-2009, 20:56
Ålesund kampen var et stort steg i feil retning i forhold til prestasjonene som ble vist spesielt mot Viking og RBK. Vi så imidlertid laget slite med tilnærmet de samme tingene i seriepremieren mot Godset, dvs. årets to dårligste kamper er begge spillt på kunstgress. Er det lov til å stille seg spørsmålet om inngangen til disse kampene har vært for dårlig? Et lag som Start med så mange fintspillende typer burde egentlig trives på kunstgress, men jeg får la det bli med spekulasjonen.
Det var ellers ganske utrolig å se at Aafk var så dårlige denne søndagskvelden at det ikke evnet å avgjøre kampen i første omgang. Start spilte som et middels juniorlag med pasningskvalitet som var under enhver kritikk. Dette førte naturlig nok til at Start aldri klarte å etablere noe som lignet på ordentlig spill engang samtidig som Aafk fikk masse gode overgangsmuligheter. Heldigvis for Start var ikke Aafk gode nok til å utnytte disse i noen særlig grad, selv om Høie ved et par anledninger fikk vist hva han er god for. Et særs billig straffespark var det som måtte til.
Andre omgang viste hvor dårlige Aafk egentlig var; det eneste Start trengte å gjøre for å få kontroll på kampen var å få orden på pasningsspillet i midtbaneleddet. Offensivt var der likevel bare sorgen også i andre omgang, noe som desverre for Khalili betydde at han ikke fikk vist seg frem i noen særlig grad. Start var rett og slett ræva offensivt og endte altfor ofte opp med å kjøre seg fast med vanskelige kombinasjoner i midten eller altfor tidlige innlegg fra back. De få gangene man kom rundt på siden var som regel innlegget for dårlig. Det var synd for Start at Freeman måtte ut så tidlig. Samarbeidet mellom han og Bolanos har vært en viktig brikke i Starts offensive spill. Uten Freeman fikk Bolanos få alternativer å spille på, og det kombinert med en svak venstreside resulterte i få innlegg, noe som er en forutsetning for at en spiss som Khalili skal lykkes.
Til sist må jeg få lov til å si at Bolanos får urettmessig mye skryt, både her inne og i media. Han er Starts klart viktigste angrepsvåpen, og definitivt en matchvinner-type. Men han har gjort mange feilvalg offensivt etter min mening, både mot Lyn, RBK og Aafk. Den dagen han lærer seg å bruke bedre plasserte medspillere har han gjort seg fortjent til skryten. Da er han bant tippeligaens beste spillere, men heller ikke før.
AndersH.
20-04-2009, 21:05
Svein-Erik var grei nok, sett bortifra Freeman-episoden.
Og straffen er helt på jordet. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det er den verste dommeravgjørelsen jeg noensinne har sett - den eneste jeg kommer på i forbifarta må være han dommeren som pirker så voldsomt på et straffespark. Stakkaren som skyter må vel skyte 20 ganger....
Så Edvartsen er god - med unntak av en håpløs, matchavgjørende avgjørelse.
Lars Olav Karlsen
20-04-2009, 21:19
Det er nettop det som er så håpløst med Edvartsen. Han er egentlig knallgod men han smeller til 1-2 ganger hver kamp med noen helt utrolige avgjørelser.
Skulle nesten tro han gjør det for å få oppmerksomhet for det slår jo aldri feil.
Hadde han klart og luke bort de feilene ville han blitt ekstremt god, men hvor mange kamper skal han få lov og ødelegge på veien?
Lars Olav Karlsen
20-04-2009, 21:32
.... og der gikk Rekdal langt i å anntyde at straffet var av den ekstremt billige sorten samt at de var heldige som ikke fikk noen kort på taklingen av Hunter.
I tillegg fikk han god latter fra de andre i fotballprogrammet til Thorstvedt da han kommenterte at det var heldig og ikke få kort, så tydelig at de andre mente at "heldig" kanskje ikke var dekkende nok.
Ålesund kampen var et stort steg i feil retning i forhold til prestasjonene som ble vist spesielt mot Viking og RBK. Vi så imidlertid laget slite med tilnærmet de samme tingene i seriepremieren mot Godset, dvs. årets to dårligste kamper er begge spillt på kunstgress. Er det lov til å stille seg spørsmålet om inngangen til disse kampene har vært for dårlig? Et lag som Start med så mange fintspillende typer burde egentlig trives på kunstgress, men jeg får la det bli med spekulasjonen.
Det har vel strengt tatt mye med bredden på stallen vår å gjøre..
frankieboy
21-04-2009, 14:14
Ålesund kampen var et stort steg i feil retning i forhold til prestasjonene som ble vist spesielt mot Viking og RBK.
Det var ellers ganske utrolig å se at Aafk var så dårlige denne søndagskvelden at det ikke evnet å avgjøre kampen i første omgang.
Andre omgang viste hvor dårlige Aafk egentlig var; det eneste Start trengte å gjøre for å få kontroll på kampen var å få orden på pasningsspillet i midtbaneleddet. .
Naa skal det bemerkes at de fleste lagene vi har spilt mot til naa, har levert sesongens daarligste opptreden mot oss.. Iallefall mot Viking og Aafk har motstanderlagene gaatt ut og klaget over at dette var forferdelig en forferdelig kamp fra deres side.
Kanskje folk maa innse at Start evner aa spille motstanderne daarlige. Det i seg selv er en bra prestasjon!
Vi maa heller ikke glemme at i kampen mot Aafk saa har vi ingen av vaare to beste spisser, Owello - som er veldig viktig for laget - maa ut med skade, og vaar livsfarlige hoyreside med Freeman og Bolanos, blir splittet etter 6 minutter. I tillegg til dette saa var vaar beste forsvarspiller Clarence Goodson ute med skade.
Dette gjor prestasjonen enda sterkere av Start. Det er ingen tvil om at Morten, Jesper og Aram ikke har samme kaliber som Hunter, Clarence og Ole Martin/Bernt.
Jeg er meget imponert over maaten vi tar over kampen i 2.omg, og om det er Aafk som er svake eller vi som er gode betyr lite. Start spiller med en plan i spillet, og naar reservelaget dominerer mot Aafk som banket LSK 3-1 i forrige hjemmekamp og som ved pause ledet 1-0 - ja da er det en stor prestasjon!
Det er kanskje paa tide at folk gir Start litt mer skryt, istedetfor aa kun fokusere paa hvor svake motstanderen var!
Stig Hornnes
21-04-2009, 15:18
Det er kanskje paa tide at folk gir Start litt mer skryt, istedetfor aa kun fokusere paa hvor svake motstanderen var!
Nå var vel heller ikke poenget med innlegget mitt at Start fikk poeng fordi Aafk var dårlige. Jeg synes heller det var en interessant obesrvasjon at Aafk var så dårlige som de var. Det lover godt for resten av våren dersom det resulterer i at Aafk taper terrreng til Start. Ellers jeg jeg helt klart av den oppfattningen at Start har spilt sine motstanderne dårlige, spesielt i kampene mot Viking og RBK.
The Rock
22-04-2009, 00:59
Det ser jammen meg ut som om orangeordenen har fått seg ny trener og han virker ikke til å være tam......................... http://www.youtube.com/watch?v=TAeNULMXEkI
benwright
23-04-2009, 14:20
http://www.vg.no/sport/fotball/foravspark/?vid=2367
gmkarlsen
23-04-2009, 14:24
http://www.vg.no/sport/fotball/foravspark/?vid=2367
Skulle tro de hadde øvd på det.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.