PDA

Se full versjon : Start-Tromsø

Mr.Nor
20-04-2009, 02:22
Ja da er neste kamp mot gutta fra nord, de har til tider storspilt, kommer dem med Rush og Moldskred på topp får iallefall forsvaret vårt nok å holde fingrene i.

Håper for guds skyld Freeman er tilbake i denne kampen, kanskje får vi se Myggen, og hva med Owello, håper han er kjapt tilbake.

kan jo håpe at kampen går som dette.. Mange gamle helter her merker jeg..

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/163456

reiGN
20-04-2009, 02:49

Utrolig gøy å se. Hadde ikke gjort noe om det hadde gått den veien.

Nygaard
20-04-2009, 08:44
Hahaha, se Per Matias Høgmo :p

Spent på denne kampen. Det hadde virkelig smakt med en god seier, uten elendige dommeravgjørelser.

skvik
20-04-2009, 10:27
Utrolig gøy å se. Hadde ikke gjort noe om det hadde gått den veien.

Herlig kamp i - 86 :-). Vittig å se hvordan de håndhilste etter scoringer. Og bare 1200 tilskuere på Stadion den dagen. Sleit med lite folk da også....

aljahnsen
20-04-2009, 11:14
Hehe, herlige bilder, og en kongestart på en kamptråd dette. Tromsø har startet bra i år og blir en hard nøtt å knekke, men jeg tror på en god kamp her. Start er best mot spillende og gode lag. Tror på en jevn og god fotballkamp. Håper mange sørlendinger tar turen for å se Start slå Tromsø. Hadde smakt med en hjemmeseier nå :)

utlending
20-04-2009, 12:58
Hahaha, se Per Matias Høgmo :p

Spent på denne kampen. Det hadde virkelig smakt med en god seier, uten elendige dommeravgjørelser.
Fint hockey-hår på Seland også :D

Litt tidlig med lagoppstilling kanskje, men hvis Freeman og Owello må stå over pga. skade og Goodson, Årst, Myggen og Hulsker blir klare ser jeg for meg følgende:

Høie
Hæstad - Goodson - Borgersen - Branco
Bolaños - Mykland - Fevang - Børufsen
Kleiven
Årst

Nygaard
20-04-2009, 13:00
Tviler sterkt på Myggen starter, men at han kommer inn skal man ikke se bort ifra.

zgull
20-04-2009, 13:07
Knallbra å se på gammel sambafotball, det var jo bare Start-vippen som manglet....Jeg gleder meg som en unge til kampen mot Tromsø!

rooland
20-04-2009, 14:15
Har skikkelig trua denne kampen, kan nesten ikke vente.
gleder meg som en baby som venter på pupp:)

frankieboy
20-04-2009, 14:23
For et innslag... For en kamp av Start. 3-0 maalet var en oppvisning!

Reprise til helga? Arkitekt: Myggen!

Haaper ikke detl blir for lange skadeavbrekk for Hunter. Vi trenger han mot gode TIL-spisser...

Jegers
20-04-2009, 14:30
Hehe, herlige tider det når gutta løp rundt med hockey og havrenakke. Mange bra mål var det og. Savner litt de dagene med slike resultater, er sjeldent en ser slike utklassinger idag.

Lars Olav Karlsen
20-04-2009, 16:34
Er det noen som vet hvem vi får som dommer?

fishkillen
20-04-2009, 17:47
Det er vel litt tidlig å si enda. Blir vel ikke avgjort før på onsdag tror jeg.

fishkillen
20-04-2009, 17:53
Fint hockey-hår på Seland også :D

Litt tidlig med lagoppstilling kanskje, men hvis Freeman og Owello må stå over pga. skade og Goodson, Årst, Myggen og Hulsker blir klare ser jeg for meg følgende:

Høie
Hæstad - Goodson - Borgersen - Branco
Bolaños - Mykland - Fevang - Børufsen
Kleiven
Årst

Laget ser ikke dumt ut, men jeg tvil er på at Myggen og Årst starter. Har mer tro på Hulken på topp med bruer Hansen og Kleiven sentralt.

Det blir en meget spennende kamp. Utrolig bra den linken som ble postet. Tror jeg må inn og se litt flere kamper.

Tankcenter
20-04-2009, 19:50
Ja da er neste kamp mot gutta fra nord, de har til tider storspilt, kommer dem med Rush og Moldskred på topp får iallefall forsvaret vårt nok å holde fingrene i.

Håper for guds skyld Freeman er tilbake i denne kampen, kanskje får vi se Myggen, og hva med Owello, håper han er kjapt tilbake.

Kjempeartig klipp dette!! Gleder meg til denne kampen. Det blir spennende hvordan den endelige lagoppstskerillingen blir. Hadde vært gøy med Årst fit for fight i denne kampen. Regner med at han selv ønsker det inderlig akkurat i denne kampen. Nå Kristiansandere og sørlendinger nå må dere kjenne deres besøkelsestid!! Møt opp!!

The Rock
20-04-2009, 20:17
Hva er statusen på solo og hunter? Er det noe håp om at de rekker kampen?

Bedreviter
20-04-2009, 20:20
Og bare 1200 tilskuere på Stadion den dagen. Sleit med lite folk da også....

Kan jo umulig stemme, på denne tiden var det jo enda arbeiderklassens sport, og de fæle kapitalistiske kreftene som behandler supportere som kunder hadde jo ikke tatt over. :)

AndersH.
20-04-2009, 21:06
Får håpe på en reprise av 86-kampen!
For nå må vi vinne hjemme! Og gjerne mye!

michael collins
20-04-2009, 21:34
Er det noen som vet hvem vi får som dommer?

Kampens dommer: Brage Sandmoen.

zgull
20-04-2009, 21:58
Brage Sandmoen dømte vel Odd - Glimt i kvalik-kamper i 2007, da måtte han ha eskorte til garderoben. Ellers har han vel klart seg bra?

Helge
21-04-2009, 09:57
Gøy å se at han er fit for fight. Tror nok neppe det blir 2 fulle omganger for ham, men 30-40 min. bør han jo klare. Tromsø har vært giftige de og vi må nok få bindt opp spissene hvis ikke kan dette fort ende i tap. Ellers håper jeg det blir masse folk på staidon både for å få et gjensyn med Myggen OG Christian Bolanos! For et par!!

magnussl
21-04-2009, 13:02
Kan nesten ikke vente til denne kampen. Tror det kan bli et av årets høydepunkt, med Myggen som gjør comeback og Bolanos i storform. Dette blir helt rått. Masse folk på stadion og sikkert fint vær.

Tankcenter
21-04-2009, 14:27
Fevennen idag: Gamlegutta spilleklare- Herlig:icon_wink:

sureup
21-04-2009, 14:43
og owello er ute i 4-6 uker :/ + freeman rekker ikke denne kampen.

Tankcenter
21-04-2009, 16:30
og owello er ute i 4-6 uker :/ + freeman rekker ikke denne kampen.

Skikkelig kjedelig!!:icon_sad:

Gerrard
21-04-2009, 17:05
Men det bør ikke bli noe problem i denne matchen.
Med Myggen og Årst tilbake + denne gladnyheten fra fvn....

http://www.fvn.no/lokalt/mandal/article663188.ece
Så blir det overkjøring...

Makrell mot skrei er lett match :)

Jegers
21-04-2009, 17:06
Ser for meg dette laget:
4-4-1-1

Høie

Hæstad(grøss)-Goodson-Borgersen-Milisevic

Bolanos-Kleiven-Bruer-Børufsen

Fevang

Hulsker

Myggen kommer inn de siste 30, eventuelt Årst inn for Bernt hvis han ikke har dagen.

frankieboy
21-04-2009, 17:55
Ser for meg dette laget:
4-4-1-1

Høie

Hæstad(grøss)-Goodson-Borgersen-Milisevic

Bolanos-Kleiven-Bruer-Børufsen

Fevang

Hulsker

Myggen kommer inn de siste 30, eventuelt Årst inn for Bernt hvis han ikke har dagen.
Jeg trodde Bernt ogsaa var usikker saa vil tro at Ole Martin starter..

Tankcenter
21-04-2009, 19:59
Brage Sandmoen er kampens dommer, fordel/ulempe?

2by
21-04-2009, 23:35

aljahnsen
22-04-2009, 10:11

Hehe, da er det ingen sak da. Makrellfotball, Myggen & overkjøring fra vår gul & svart arme ;)

Utrolig surt med skade på Solomon Owello og Hunter, de har vært blandt de beste til nå iår. De har begge hatt en veldig god utvikling i vinter/vår!

Får håpe de er raskt tilbake, og at erstatterne gjør en god jobb. Syntes Christer hadde et positivt innhopp i Ålesund på Søndag.

Gleder meg til kamp nå, håper på godt vær og møe folk. For jeg er sikker på at dette blir en bra fotballkamp med to lag som ønsker å angripe og spille ball ;)

Tekoppen
22-04-2009, 10:27
og hva med Owello, håper han er kjapt tilbake.

Owello ser ut til å være ute en stund.. :/

doppelt gemoppelt
22-04-2009, 21:35
Nok en hjemmekamp står for tur. Forlanger at gutta viser at dette er vår festplass og festning.
Ser dårlig ut med spisser forran denne kampen, selv får vi demme opp for lubbne sigurd.
Kan bli en bra kamp for vår del dette...

Tapper
22-04-2009, 21:56
Tipper laget blir som følger :

---------------Årst-----------------
--------------Kleiven---------------
Børufsen---Bruer---Fevang---Bolaños
Branko---Borgersen---Goodson---Hæstad
----------------Høie-------------------

magnussl
22-04-2009, 22:06
Tipper laget blir som følger :

---------------Årst-----------------
--------------Kleiven---------------
Børufsen---Bruer---Fevang---Bolaños
Branko---Borgersen---Goodson---Hæstad
----------------Høie-------------------
Hvis Kleiven og Fevang bytter plass er jeg med;-)

kaptein
22-04-2009, 22:21
Noen som har oversikten på billettsalget sammenlignet med RBK kampen?

Magne Hadland
23-04-2009, 08:45
Jeg kikket i tråden før RBK kampen og da var det 5500 ledige billetter på nettet dagen før kampen.

Nå er det 7507 ledige på nettet, 3 dager før kampen...

frankieboy
23-04-2009, 14:15
Da var Ole Martin uaktuell, og vi faar sette vaar lit til at Bernt holder seg skadefri!
Hvor uheldige skal Start vaere med skader denne sesongen?

Mangler bare at Myggen ogsaa slaar opp en eller annen skade og blir uaktuell!

Magne Hadland
24-04-2009, 08:29
Artikkel om skadene i fvn i dag:

Goodson - Mystisk mageonde, store smerter - har vært til full utredning
Freeman - Ute mot Tromsø pga av overtråkken i Ålesund
Owello - Ute med strekk - sendt hjem på ferie
Mathisen - antydning til strekk i låret
Myggen - sår lyske
Årst - Ute med strekk - leeeenge
Hulsker - Fremdeles stiv muskulatur etter RBK kampen.

Blir dette laget på søndag da mon tro:

Høie

Hæstad - Haraldsen - Borgersen - Miličević

Bolanos - Fevang - Bruer Hanssen - Børufsen

Kleiven

Khalili

jensiq
24-04-2009, 10:22
Hvis Kleiven og Fevang bytter plass er jeg med;-)

Jeg synes Kleiven bør være den hengende spissen isåfall. Får brukt sine offensive kvaliter bedre der. Slik som innhoppene mot Viking og Aafk.

Fevang er etter min mening bedre defensivt enn Kleiven også.

magnussl
24-04-2009, 10:51
Jeg synes Kleiven bør være den hengende spissen isåfall. Får brukt sine offensive kvaliter bedre der. Slik som innhoppene mot Viking og Aafk.

Fevang er etter min mening bedre defensivt enn Kleiven også.
Greit nok det, men Fevang er en bedre tilrettelegger enn Kleiven. Se for eksempel på pasningen han hadde til Hulsker i Stavanger som førte til 0-1;-)

DelPiero
24-04-2009, 10:57
Blir nok Matta Jr, ikke Haraldsen i forsvar. I motsetning til Haraldsen spilte ikke Matta Jr seg ut av laget. Dessuten håper jeg på Aram i den hengende rollen og Fevang og Bruer på midten. Aram trenger spilletid, og når han får det så blir han en slager.
Men å stor spille mot forsvaret til Tromsø kan bli vanskelig, er nok ett av landets beste.

Espen K G
24-04-2009, 11:00
Blir nok Matta Jr, ikke Haraldsen i forsvar. I motsetning til Haraldsen spilte ikke Matta Jr seg ut av laget. Dessuten håper jeg på Aram i den hengende rollen og Fevang og Bruer på midten. Aram trenger spilletid, og når han får det så blir han en slager.
Men å stor spille mot forsvaret til Tromsø kan bli vanskelig, er nok ett av landets beste.

Tror du må ta en titt på skadetråden. Den er bakgrunnen for bl.a. Haraldsen i forsvar og Khalili på topp.

DelPiero
24-04-2009, 11:06
Vet at Ole Martin er ute, men Hulsker er vel klar?
Og er Matta Jr eller Borgersen skada?

Nygaard
24-04-2009, 11:28
Hulken og Matta jr er usikre.

Espen K G
24-04-2009, 11:30
Fra side to i denne tråden faktisk:
"Goodson - Mystisk mageonde, store smerter - har vært til full utredning
Freeman - Ute mot Tromsø pga av overtråkken i Ålesund
Owello - Ute med strekk - sendt hjem på ferie
Mathisen - antydning til strekk i låret
Myggen - sår lyske
Årst - Ute med strekk - leeeenge
Hulsker - Fremdeles stiv muskulatur etter RBK kampen."

Lars Olav Karlsen
24-04-2009, 12:31
Nå står det i fvn at både Goodson og Hulken er klar.

Magne Hadland
24-04-2009, 12:35
Ja, skadelisten jeg postet var fra fevennes papirutgave jeg leste i dag tidlig.

Nå sier artikkelen på nettet (som Lars Olav konstaterte) at både Hulken og Clarence var med for fullt på trening i dag.

OT: Forøvrig litt spekulativ artikkel fra fevennen synes jeg.. "Idyllen som brast!" er overskriften til en helside om alle skadene. Når man tenker på diskusjonen som har vært om negativ vinkling så synes jeg det passer med synet til Skisland og Matta om at fevennen fokuserer i overkant negativt.

frankieboy
24-04-2009, 14:04
Ser ut som om Hunter ogsaa blir klar! Det er utrolig positivt. Han har absolutt vaert en av vaare beste spillere til naa.

I folge ikstart.no saa er det bare Jesper, Owello og Aarst som definitivt er ute!

http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=487809

frankieboy
24-04-2009, 14:28
Baade Rushfeldt og Moldskred usikre til kampen mot Start...

Ikke veldig negativt om vi slipper de. :)

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article4281695.ece

benwright
24-04-2009, 15:23
Freeman er en viktig spiller, så jeg håper virkelig han blir klar.

Tankcenter
24-04-2009, 16:33
Vi kommer ikke utenom Myggen på kampen til søndag:
http://www.bzzz.no/Images/Images/_ye__mygg_285753c.jpg

KIV
24-04-2009, 18:14
Gir blanke F i hvem som spiller, den kampen skal jeg se.
Som alle andre hjemmekamper.:D

fishkillen
24-04-2009, 18:18
Godt å se Goodson tilbake. Hadde vært en drøm om Hunter også er klar til kampen. Er litt redd for at Aram kan bli litt for spe mot Reginiussen og Koppinen.
Så jeg håper Hulken er klar mot Tromsø.

frankieboy
24-04-2009, 20:42
Da er Moldskred friskmeldt!:(

http://www.til.no/www/Nyheter/Nyhetsarkiv/Moldskred-klar-igjen

Jegers
24-04-2009, 21:47
Og billettsalget går heller tregt ser jeg.

reiGN
24-04-2009, 22:53
Og billettsalget går heller tregt ser jeg.

Mange er det solgt?

fishkillen
25-04-2009, 12:48
det bør komme 10k på denne kampen

AndersH.
25-04-2009, 13:09
Synd dette ikke var klart før dagens FVN ble trykket, hadde det stått at Myggen startet hadde det blitt fullt hus.
Når det er sagt, er det jo greit at man ikke annonserer at Mykland skal leke med Tromsø, for da blir fallhøyden stor om han feks. må ut med skade etter to minutter.

michael collins
25-04-2009, 13:10
Både Rushfeldt, Moldskred, Koppinen, Lindpere og Ramovic er friskmeldte og spiller i morgen. Her er TILs kamptropp: http://www.til.no/www/Nyheter/Nyhetsarkiv/Troppen-som-reiser-til-Kristiansand

Sannsynlig startelver: Sead Ramovic; Tom Høgli - Tore Reginiussen - Miika Koppinen - Hans Åge Yndestad; Lars Iver Strand - Tommy Knarvik - Ruben Yttergård Jenssen - Joel Lindpere; Morten Moldskred - Sigurd Rushfeldt.

Benken: Marcus Sahlman, Helge Haugen, Douglas Sequeira, Kevin Larsen, Mats Reginiussen, Adriano Munoz.

Tapper
25-04-2009, 14:00
Både Rushfeldt, Moldskred, Koppinen, Lindpere og Ramovic er friskmeldte og spiller i morgen. Her er TILs kamptropp: http://www.til.no/www/Nyheter/Nyhetsarkiv/Troppen-som-reiser-til-Kristiansand

Sannsynlig startelver: Sead Ramovic; Tom Høgli - Tore Reginiussen - Miika Koppinen - Hans Åge Yndestad; Lars Iver Strand - Tommy Knarvik - Ruben Yttergård Jenssen - Joel Lindpere; Morten Moldskred - Sigurd Rushfeldt.

Benken: Marcus Sahlman, Helge Haugen, Douglas Sequeira, Kevin Larsen, Mats Reginiussen, Adriano Munoz.

Og? Skriv i TIL sitt forum istedefor å forsøple dette.

AndersH.
25-04-2009, 14:33
Han forsøpler på ingen måte forumet når han poster Tromsøs kamptropp.

Får håpe "Rush" ikke blir frisk nok til kamp, for da får vi langt større problemer med å demme opp for Tromsøs spisser. Munoz er vanligvis ikke så skummel, og Moldskred er ikke SÅ farlig med Rush på sidelinjen.

fishkillen
25-04-2009, 14:48
hvorfor er sequeira i troppen?han fikk jo rødt mot brann....er karantene det

steffn
25-04-2009, 14:52
Voksent skrevet Tapper. Alle er da velkomne til å skrive innlegg her?

Sequeira har kanske fått omgjort det røde kortet? Neida :) Han skal vel støtte sin kompis og målscorer i kampen(?), godeste Bolanos.

frankieboy
25-04-2009, 15:07

Det innlegget du referer til er faktisk det mest interessante og mest saklige micael collings har skrevet her noensinne!!
Skriver man saklige innlegg saa er alle velkomne her, men vil tro at kommentaren til Tapper blir farget litt av tidligere innlegg som tildels har vaert skikkelig lavmaal!

Ellers saa er det absolutt ikke sikkert at Rushfeldt spiller. Det blir bestemt sondag om han spiller...

http://www.til.no/www/Nyheter/Nyhetsarkiv/Troppen-som-reiser-til-Kristiansand

michael collins
25-04-2009, 19:13
Douglas Sequeira fikk IKKE rødt kort mot Brann. Når det gjelder Rushfeldt, spiller han. Ellers hadde han ikke vært med i kamptroppen. http://fotball.bladet-tromso.no/eliteserien/article136469.ece

Notch Johnson
25-04-2009, 21:51
Tørum snur midtbaneformasjonen i morra, med Bruer Hansen og Myggen som defensive midtbanespillere og Fevang som offensiv midtbane.
Da kan Børufsen og Bolanos stå høyere på banen for å skape et mer offensivt trøkk på Tromsø sammen med Hulsker.

Spennende trekk fra Tørum. :-D

Synd at Freeman måtte kaste inn håndkle og ikke ble klar alikevel.

Ole-Bernt
25-04-2009, 22:00
Tørum snur midtbaneformasjonen i morra, med Bruer Hansen og Myggen som defensive midtbanespillere og Fevang som offensiv midtbane.
Da kan Børufsen og Bolanos stå høyere på banen for å skape et mer offensivt trøkk på Tromsø sammen med Hulsker.

Spennende trekk fra Tørum. :-D

Er dette tips eller fakta?

doppelt gemoppelt
25-04-2009, 22:03

Herregud:icon_rolleyes:

Hadde smakt så utrolig godt med seier i morgen. Taper vi så er vel media igang med å allerde fastslå oss som på rett vei.
Trøkk, vilje og gode avsluttninger så blir det årets første hjemme..

Store Tå
25-04-2009, 22:54
Collins er ikke så verst.
På den annen side: alt er jo bedre enn oransje-ordenen vi opplevde før forrige kamp :icon_wink:

zgull
25-04-2009, 23:31
Da blir vel laget omtrent slik, tenker jeg:

---------------Høie----------------
Hæstad-Goodson-Borgersen-Milicevic
------Myggen------B. Hansen------
Bolanos-------Fevang------Børufsen
--------------Hulken---------------

Dette blir kanon!!! I morgen skal vi spise hvalbiff med hvitløksmarinerte Kamchatcka-krabber til forrett...det blir et herremåltid!!!

Notch Johnson
25-04-2009, 23:48
Er dette tips eller fakta?

Prata med Tørum på fiskebrygga i halv firetiden i ettermiddag.

AndersH.
26-04-2009, 01:03
Hilste du fra meg?
Digg lag. Tror på seier.

Lars Petter Stendal
26-04-2009, 12:22
Bare et spørsmål litt off topic:

Har dere listene over hvem som er medlemmer på stadion ? :)
Bor på internat, så har ikke fått tid til å hente kortet mitt hjemme, så lurte på om dere hadde lista på stadion?

jensiq
26-04-2009, 12:54
De har pleid å hatt det ihvertfall :)

Jan Erik Stallemo
26-04-2009, 13:56
Bare et spørsmål litt off topic:

Har dere listene over hvem som er medlemmer på stadion ? :)
Bor på internat, så har ikke fått tid til å hente kortet mitt hjemme, så lurte på om dere hadde lista på stadion?

Vi har lister ja, men så vet jeg jo at du er medlem også ;)

Mr.Nor
26-04-2009, 14:37
5370 ledige plasser til START- TIL i skrivende øyeblikk

Mr.Nor
26-04-2009, 15:11
en halv time senere, 5255 ledige.

Tapper
26-04-2009, 15:18
Det innlegget du referer til er faktisk det mest interessante og mest saklige micael collings har skrevet her noensinne!!
Skriver man saklige innlegg saa er alle velkomne her, men vil tro at kommentaren til Tapper blir farget litt av tidligere innlegg som tildels har vaert skikkelig lavmaal!

Ellers saa er det absolutt ikke sikkert at Rushfeldt spiller. Det blir bestemt sondag om han spiller...

http://www.til.no/www/Nyheter/Nyhetsarkiv/Troppen-som-reiser-til-Kristiansand

Tenkte på tidligere innlegg også ja. Også lurer jeg på hvorfor andre lags supportere er på andre lags forum..

steffn
26-04-2009, 15:22
Latterlige Start. Friskmeldte Freeman i går, men i dag er han ikke i Startoppstillinga.

Igjen skal Morten Hæstad spille høyreback *grøss*

frankieboy
26-04-2009, 15:26
Douglas Sequeira fikk IKKE rødt kort mot Brann. Når det gjelder Rushfeldt, spiller han. Ellers hadde han ikke vært med i kamptroppen. http://fotball.bladet-tromso.no/eliteserien/article136469.ece

Mr Collins:
1. Douglas Sequeira FIKK rødt kort mot Brann, sammen med Austin!
Hvis ikke du snakker om en kamp fra et tidligere aar... I 2009 viser alle statistikker og TV-bilder at han fikk rødt... Han slapp karantene, men fikk likefullt rødt kort!

2. Dette klippet jeg nettopp ut fra Nordlys ang Rushfeldt:

"Rushfeldt med i troppen
Avgjørelsen om kapteinen starter blir tatt like før kampstart."

http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article4287574.ece

michael collins
26-04-2009, 15:49
Du har selvsagt rett, Sequeira fikk uforståelig nok rødt kort, men i motsetning til Austin fikk han ikke karantene, og er derfor med i kamptroppen mot Start. NFF "opphevet" på en måte det røde kortet ved å bestemme at han ikke skulle ha karantene, normalt gir direkte rødt kort to kamper på sidelinja. Når det gjelder Sigurd Rushfeldt: Han spiller i dag, slik jeg skrev.

Mr.Nor
26-04-2009, 15:54
5052 ledige drøye to timer før kampstart.

gmkarlsen
26-04-2009, 16:04
5052 ledige drøye to timer før kampstart.

En og en halv time før Rosenborg-kampen var det ca 4250 ledige.

AndersH.
26-04-2009, 16:23
Igjen skal Morten Hæstad spille høyreback *grøss*

Hvorfor i all verden sier du slik? Jeg trodde vi skulle støtte opp om soldatene fra sør?
Hæstad er meget bra på en god dag, så gjenstår det bare å se om han har dagen i dag.

steffn
26-04-2009, 16:49
Hvorfor i all verden sier du slik? Jeg trodde vi skulle støtte opp om soldatene fra sør?
Hæstad er meget bra på en god dag, så gjenstår det bare å se om han har dagen i dag.
Støtter selvsagt opp om laget.

Nå tar du innlegget mitt ut av kontekst. Fokuset mitt var at Start annonserte at Freeman var klar, for så å finne ut at han ikke er det.

Mr.Nor
26-04-2009, 17:01
En og en halv time før Rosenborg-kampen var det ca 4250 ledige.

Javel, vel nå er det iallefall 4525 ledige.. Å været er jo ikke til å bli sur av heller, tror på bra oppmøte i dag.

frankieboy
26-04-2009, 17:53
Når det gjelder Sigurd Rushfeldt: Han spiller i dag, slik jeg skrev.

Javel? I folge lagoppstillingene naa 5 min fQr kampstart saa er han paa benken..
:D

Gerrard
26-04-2009, 18:20
Fantastiske Boolanos :)

frankieboy
26-04-2009, 18:38
Start RUNDSPILLER TromsQ.....

Burde staatt 4-0

Gerrard
26-04-2009, 18:38
Helt utrolig gøy å se at vi har ballen i laget i 14...!!! trekk og så scorer Hulsker 2-0 . . . . FANTASTISK

Gerrard
26-04-2009, 18:49
Syntes Borgersen virker litt utafor idag..Han har hatt noen slurvefeil både bakover og framover.
Men gøy at vi leder 2-1 til pause.
Håper 2. blir like underholdende :)

frankieboy
26-04-2009, 18:55
Start leder sinnsykt fortjent. Irriterende reduserting mot slutten der.

Morten Hastad slapp der og hadde en like etter ogsaa, men bortsett fra det synes jeg Morten har klart seg veldig bra. Han har jobbet bra, og gjort en god jobb. Men det er synd at han glipper paa slutten...

Burde staatt 4-2 til Start til pause. Stangskuddet og sjansen til Borgersen SKAL inn. TIL hadde iallefall en god sjanse i tillegg til scoringen.

Blir nok flere maal her, og faar haape Start dreper kampen med et eller to kjappe maal...

Goy aa se Myggen selv om han ikke har briljert til naa.

Store Tå
26-04-2009, 19:00
Tror vel Goodson må ta på seg mye av skylden for det målet, ikke Hæstad.
Ellers ser det ut som Borgersen er nærmere selvmål enn mål. Litt skummelt. han burde scoret rett før pause.
Samtidig var det han som hadde assisten til Bolaños.

For øvrig artig med Myggen. Han mangler kampform, men gjør seg ikke bort. Bortsett fra de siste minuttene av omgangen da han virkelig var sliten. Blir neppe mange minutter på ham i andre omgang.
Blir stort når han kommer i kampform!

Store Tå
26-04-2009, 19:11
Fantastisk!

Frankieboy: Det var Fevangs mål, jf. stalltipset mitt :D

gmkarlsen
26-04-2009, 19:18
Fantastisk!

Frankieboy: Det var Fevangs mål, jf. stalltipset mitt :D

Målet er nok Hulskers, uten hans inngripen kunne det fort blitt redning på streken.

gmkarlsen
26-04-2009, 19:57
Dette gikk som forventet. Og nå er vi på 3. plass, og den kan ingen av lagene i de to resterende kampene ta fra oss.

Helge
26-04-2009, 19:58
Topp av gutta å BANKE TIL på hjemmebane! Sterkt.

sureup
26-04-2009, 20:03
Å fy faen så konge bra av laget vårt idag. Vi dominerer 80 av 90 minutter UTEN owello og freeman! STERKT! Men et stort minus til forsvaret vårt idag, altfor dårlige markeringer, men regner med de har sett det og fikser det til neste kamp :) HERLIG! Og Bola skårte årets mål! For en prestasjon!!!

steffn
26-04-2009, 20:04
I skrivende stund er Start på 3. plass! Sterkt :)

geirwi
26-04-2009, 20:15
Hulsker ble kåret til beste spiller på Start, men her holder jeg faktisk en knapp på Fevang. Fantastiske prestasjoner nok en gang. Det eneste man kan kritisere ham for er at han er temposvak. Eier ikke hurtighet, men hvilken teknikk og hvilket hovmesterblikk!

Mener seriøst at han forsvarer en plass på landslaget.

Mr.Nor
26-04-2009, 20:18
Han er da langt fra treg, ikke superrask, men med den ballbehandlingen og det fotballhodet tilfører han laget mye.

AndersH.
26-04-2009, 20:20
Jeg bekymrer meg faktisk over ineffektiviteten til gøtta. Nå scorer vi riktignok tre, men i dag - igjen - brenner vi ALT for mye.

Når det er sagt skal man ikke sutre når man slår Tromsø. Start vinner fullt fortjent. Lekent!

Nå blir det gøy med Oslo-tur!

Mr.Nor
26-04-2009, 20:25
Man kan da ikke score på alt heller, den til GL Fevang kan jo like godt gå inn som å smelle i stolpen. Synes vi er relativt effektive, eller for å si det på en annen måte, vi er der vi skal være.. 3-1 gir ett riktig bilde av kampen.

Men var det røde kortet rødt? Synes det virker billig, selv om det ikke akkurat var negativt for oss.

Andreasmj
26-04-2009, 20:26
For en kamp! Satt på puben til Isberget og storkoste meg i gult og svart. Synd vi ikke scorer flere mål, men utrolig godt å slå tromsøværingene.

AndersH.
26-04-2009, 20:27
Synes der og da at det virket greit, i og med at det så ut som han rev ned Hulken.
Når det er sagt, hadde det nok ikke vært annet enn frispark om det skjedde et annet sted på banen; men så lenge Hulsker fratas en klar målsjanse må det også gis rødt.

Kunne kanskje latt være å gi rødt og sagt at det var skulder mot skulder, men da skulle Sequeira hatt rødt 10 min senere.

geirwi
26-04-2009, 20:30
Der ser i hvert fall ut som om Fevang er veldig treg. Han er jo ikke høy, så det er ikke synsbedrag pga det.

Man ser åpenbart hvor mye selvtillit og trygghet betyr. Bør stå klart for alle nå hva Nordlie mente med "litt Zidane".

Fevang burde i alle fall spille i stedet for Martin Andresen. Heller ikke han er noe hurtigtog, så mangel på tempo burde sånn sett ikke være noe ankepunkt.

Angående Myggen i dag, ser man at han er preget av nerver. Valgte neste utelukkende støttepasninger, og var på etterskudd hele tiden. Men positivt at han holder såpass lenge. Per dags dato hever han ikke laget - heller det motsatte, men blir moro å se fremover.

Forsvaret på sin side bør ikke drikke før kamp.

Andreasmj
26-04-2009, 20:32
Felling/nedrivning av spiller bakfra når man er siste mann = rødt kort. Det er ingen stygg hendelse, men sånn er reglene.

Roy_Keane
26-04-2009, 20:36
syntes nå det så ut som hulsker rev ned reginiusen, men en som burde hatt rødt er ramovic, han klyper jo hulsker i nesa den jævelen, men igjen, hadde ikke reginiusen fått rødt så hadde jo ikke den situasjonen oppstått, men litt inkonsekvent dømmiing, men det ble 3 poeng, så da driter jeg i resten :D

AndersH.
26-04-2009, 20:36
Tror jeg fyrer en spillerbørs, jeg.

Høie - 5 - Trygg og god. Stort sett solid med beina.

Hæstad - 5 - Trygg defensivt og flink til å være med fremover.
Goodson - 6 - Rydder unna det meste, og gjør en god kamp i tospann med Borgersen.
Borgersen - 6 - Svært, svært solid. Har gjort et glitrende comeback i Tippeligaen og er langt i fra så træg som fryktet.
Milicevic - 5 - Er i likhet med Hæstad trygg defensivt. Blir lite med fremover, men er mye viktigere å ha kontroll bakover, og prioriterer helt rett.

Bruer Hanssen - 7 - Veldig bra kamp. Fantastisk stabilisator, rydder vekk omtrent alt og veldig trygg og god.
Mykland - 6 - Kommer godt fra TL-comebacket. Havner litt i skyggen av rekkekamerat Bruer Hanssen, men er i likhet med Bruer veldig trygg og god.

Bolanos - 7 - Klasse. Som Semb ville sagt; outstanding.
Fevang - 7 - Årsbeste av Fevang. Fantastisk bra med ball!
Børufsen - 4 - Posisjonerer seg fint når Start ligger i forsvar, men er svak og slurvete - men skaden må tak ta noe av skylden.

Hulsker - 7 - Fantastisk kamp, og viser hvor viktig han er. Hulsker er, har alltid vært, og vil alltid være kongen.

Kleiven - 6 - Flink med ball og god defensivt. Gjør en svært god kamp.

Mr.Nor
26-04-2009, 20:37
Felling/nedrivning av spiller bakfra når man er siste mann = rødt kort. Det er ingen stygg hendelse, men sånn er reglene.

Den korrekte forklaringen på regelen er vel om man blir fratatt en åpenbar scoringsmulighet. Men rødt ble det, gjør meg ikke mye men. :)

Tankcenter
26-04-2009, 20:39
Det var glitrende spill av Fevang, flott å se Bolaños. Start var best, fullt fortjent i dag. Resultatet skulle med alle de sjangsene blitt større, sånn er det bare. Mye godt spill. det var gøy å være på Sør Arena idag :D

geirwi
26-04-2009, 20:40
Enig med Andreasmj her. Om Reginiussen ikke ønsker å bli sendt av banen, tenker han seg bare om to ganger før han spiller tøft som sistemann. Han kan ikke skylde på andre enn seg selv der. At han får gult kort der (som da automatisk blir rødt fordi han er bakerste mann) er kanskje litt strengt, men langtifra noen oppsiktsvekkende avgjørelse. Kan hende at dommeren var lei av Tromsøs kollektive grisespill, bl.a. av Koppinen.

Reginiussen er forøvrig like farlig å ha i forsvar som vår egen Borgersen. Biter negler hver gang førstnevnte spiller med flagget på brystet.

AndersH.
26-04-2009, 20:52
Den korrekte forklaringen på regelen er vel om man blir fratatt en åpenbar scoringsmulighet. Men rødt ble det, gjør meg ikke mye men. :)

Mhm, stemmer. Heter vel noe slikt som at "dersom man som bakerste mann fratar motspiller en positiv målsjanse så skal rødt kort idømmes". Ca:icon_smile:
Ja, dette var syke greier.

VI ER FAKTISK PÅ MEDALJEPLASS!

AndersH.
26-04-2009, 20:53
Reginiussen er forøvrig like farlig å ha i forsvar som vår egen Borgersen. Biter negler hver gang førstnevnte spiller med flagget på brystet.

At Reginiussen spiller på det norske landslag er merkelig. Samme med Høgli.

Mr.Nor
26-04-2009, 20:57
Ett lite apropos angående Myggen på banen, i fjor debuterte Myggen i adecco, hva skjer? Årets mål Aram Khalili med brasse fra 20 meter.

I år, debuterer i tippeligaen, Bolanos scorer noe som er nødt til å være en kandidat til årets mål, med en avslutning selv Dennis Bergkamp hadde måtte satt opp på sin topp 3 liste.

AndersH.
26-04-2009, 20:58
Tror ikke engang LME eller Ben W. hadde klart noe lignende.
Klasse. Outstanding.

Ole Gilboe Hermansen
26-04-2009, 21:19
Dette var fantastik gøy.

Notch Johnson
26-04-2009, 21:25
Tror vel Goodson må ta på seg mye av skylden for det målet, ikke Hæstad.

Hva kan du om forsvarspill?

Du ser vel at Hæstad har INGEN på utsiden av seg. Selvfølgelg skal han trekke inn og avskjære Lindpere.
Hæstad ligger i ingenmannsland.

Talentløst på dette nivået!

AndersH.
26-04-2009, 21:26
Ja, det var svake greier.
Men også svak dømming. HElt på jordet å gi TIL frispark i forkant av målet. KRISEDØMMING.

Alf Qaida
26-04-2009, 21:32
Støtter selvsagt opp om laget.

Nå tar du innlegget mitt ut av kontekst. Fokuset mitt var at Start annonserte at Freeman var klar, for så å finne ut at han ikke er det.
Sånn for oppklaringens skyld. Hunter viste på lørdagens trening at han ikkje var klar. Klarte ikkje å fullføre oppvarmingsøvelsene. Men nå hadde det seg slik at lørdagens trening var stengt for presse etc, og dermed var det ingen som fikk med seg det. Så utspillet om at Hunter var klar var mer et taktisk spill ovenfor Tromsø.

Men til dagens kamp så var definitivt Fevang kampens gigant. Og PBH viser for hele Sør Arena det jeg har sagt lenge.

gmkarlsen
26-04-2009, 21:32
Har sett episoden med det røde kortet om igjen. Det ser jevngode ut helt til Reginiussen dytter Hulsker kraftig i sida, så det kvalifiserer nok til frispark og dermed rødt kort i den situasjonen. Bra sett av dommeren.

Dessuten har Hulsker en så kraftig reaksjon etter han blir felt at den hadde vært unormalt kraftig om dette ikke skulle være ureglementert (men dommeren skal selvfølgelig ikke dømme på grunnlag av spillerenes reaksjoner).

Rune Hareide
26-04-2009, 21:34
For et 1-0 mål!

For noen prestasjoner i dag av Fevang, Bolanos og Hulsker!

For en jævel til Tromsø keeper!

For en pipekonsert!

For et skuffende oppmøte!

Men alt i alt... Ganske ålreit :D

Stig Hornnes
26-04-2009, 21:39
Har sett episoden med det røde kortet om igjen. Det ser jevngode ut helt til Reginiussen dytter Hulsker kraftig i sida, så det kvalifiserer nok til frispark og dermed rødt kort i den situasjonen. Bra sett av dommeren.

Dessuten har Hulsker en så kraftig reaksjon etter han blir felt at den hadde vært unormalt kraftig om dette ikke skulle være ureglementert (men dommeren skal selvfølgelig ikke dømme på grunnlag av spillerenes reaksjoner).

Etter å ha sett reprisen må jeg si meg uenig. Det var en 50-50 duell skulder mot skulder hvor Hulsker går over ende. Det sklle ikke vært blåst i det hele tatt og dermed heller ikke blitt gitt rødt kort. Jeg er glad Start ledet 3-1 slik at denne situasjonen ikke ble direkte avgjørende, hadde vært litt kjedelig om det hadde blitt fokuset etter en kamp hvor Start uansett vant fortjent.

gmkarlsen
26-04-2009, 21:43
Etter å ha sett reprisen må jeg si meg uenig. Det var en 50-50 duell skulder mot skulder hvor Hulsker går over ende. Det sklle ikke vært blåst i det hele tatt og dermed heller ikke blitt gitt rødt kort. Jeg er glad Start ledet 3-1 slik at denne situasjonen ikke ble direkte avgjørende, hadde vært litt kjedelig om det hadde blitt fokuset etter en kamp hvor Start uansett vant fortjent.

Viss du ser på albuen til Reginiussen, så ser du at den går hard inn i siden til Hulsker og at den feller Hulsker. Skuldrene var kanskje 50-50, men albuen har ikke noe inn i Hulsker så kropp å gjøre, ihvertfall ikke med den kraften.

zgull
26-04-2009, 21:44
Gudan spiller bra fotball og det er stort å følge dem. I dag fikk vi en noe bedre uttelling på sjansene våre, selv om faktisk spiller oss til mange sjanser!

Høie 6 - Kan ikke lastes for målet, sliter litt med kommunikasjonen med forsvaret.

Hæstad 6 - Klarte seg bra synes jeg, årsbeste!
Borgersen 6 - Litt smårusk, men ok kamp. Målgivende og nesten scoring!
Goodson 7 - Klarer seg meget bra, veldig sjelden TIL kommer til så få sjanser.
Branco 6 - Konsentrerte seg om det deff. i dag, og det var fornuftig.

Bolanos BB 8 - STOR scoring og skaper masse!
Mggen 6 - Kjører safe og klarer seg bra i 60 min.
B. Hansen 7 - Meget bra kamp, er over alt!
Børufsen 5 - Slet litt i dag.

Fevang 8 - Fantastisk kamp! Ferdigscoret pasning til Hulsker.

Hulken 7 - Stor kamp, river og sliter seg til 1,5 scoringer

Kleiven 6 - Grei kamp, skaper ikke all verden.

Nå går vi for GULL!!!!!

Stig Hornnes
26-04-2009, 21:58
Viss du ser på albuen til Reginiussen, så ser du at den går hard inn i siden til Hulsker og at den feller Hulsker. Skuldrene var kanskje 50-50, men albuen har ikke noe inn i Hulsker så kropp å gjøre, ihvertfall ikke med den kraften.

Jeg ser at armen brukes, men jeg synes ikke den er er mer aktiv enn det man må kunne forvente i en slik duell.

Bård Larsen
26-04-2009, 22:01
Fantastisk morsom kamp. Det er rart hvordan vi svinger i prestasjonene. I dag hadde vi full kontroll gjennom (stort sett) hele kampen. Vi spilte som vi gjorde mot Viking og i den første omgangen mot RBK. Og gutta klarte å legge Aalesundkampen bak seg (1. omg).
Det er bare å ta av seg hatten. Menighedens største pessimist tror at Start kan hevde seg i år!!!!!!!!

aljahnsen
26-04-2009, 22:02
Dette var bare så fantastisk deilig, og for et mål av Bolanos. Årets mål kandidat det der, tror faktisk Bolanos kommer til å stikke av med årets spiller i år også. Mye bra angrep i dag og det var herlig å se Myggen i eliteserien for Start igjen. Han klarte seg greit, og holdt lenger enn jeg trodde.

Fevang var glimrende i dag virkelig, er nok ikke lenge før han er på landslaget. Han er nok eliteseriens mest undervurderte spiller, men det varer nok ikke lenge. Konge at Hulsker er tilbake i godt gammelt slag, to mål i kveld og hadde en veldig bra kamp idag. Vi lier dette, steike å deilig dette var Start!

Gleder meg til å knuse Enga neste helg. Så meld dere på tur folkens, blir en fantastisk tur til Oslo dette :)

Nygaard
26-04-2009, 22:04
Var godt det første målet kom tidlig, for det var utrolig daut på feltet de første 10 minuttene. Etter det ble det bedre. Men skuffende lite folk på stadion i dag.

Mr.Nor
26-04-2009, 22:15
Lurer på hvor mye skyld e18 må ta for tilskuertallene.

fishkillen
26-04-2009, 22:31
Myggen kom godt ut av det. Spiller på det trygge. artig å se at han holder i 60 min. Gleder meg til fortsettelsen
Bola gjør et fantastisk mål.
Fevang gjør vel sesongbeste. Stor spiller
Hulsker gjør en god kamp med to mål og fremprovoserer det røde kortet. Særdeles billig rødt kort. Jeg mener det er kamp om ballen.
Bruer Hansen imponerer.
Syns Hæstad klarer seg greit på backplass. Men håper Hunter er tilbake mot enga.

Synd ikke flere tilskuere kommer på kampen, men kanskje det var dette som skulle til. Tror nok folk kommer på kampene fremover.

Blir spennende å se om laget klarer å følge opp med seier mot enga.

Tankcenter
26-04-2009, 22:50
Skuffende få folk på Sør Arena, Stor og underholdende kamp. Håper at folk nå skjønner at de bør møte opp, de går jo glipp av så uendelig mye gøy og spenning, flott fotball.

doppelt gemoppelt
26-04-2009, 23:07
Det er nedovertider i oppmøte i hele Norge.. Litt under en forventet men mulig vi har forventet for mye og vi skal engentlig ikke klage så høyt selv om det blir litt glissent på Sør Arena kontra gamlestadion med snaua 10.000.

Perfekt kamp, godt resultat. Hulsker er vrien å få tak på og havner litt i skyggen blant myggen og andre teknikere.Fin innsats.
Bra defensivt og det ser virkelig bra ut det Tørum har jgordt så langt med organisering bak der.

Neste helg er det Andresen, svaret på tidligere "navnet som ikke nevnes med navn" som krasjet IKStart.

Ramsland
26-04-2009, 23:13
Hulken regjerer jo. Sammen med Fevang og Bolanos kan dette gå langt.:D

Seven
26-04-2009, 23:25
Soleklar 10'er på børsen på Hulsker. Jobber til han stuper og er et helvete for motstanderene hele kampen igjennom. Glad han er hos oss og ikke hos motstanderen...

Vi får igjen mot alle odds et knallbra resultat ut av det lille vi har...

Respekt for den jobben de legger ned, alle sammen, ingen unntak...

Bolanos. Hva skal vi si. Han har gitt oss en ny dimensjon i angrepet. Og det smitter. Flere hiver seg på og prøver...

For n'te gang denne sesongen, jeg er mektig imponert!

AndersH.
26-04-2009, 23:42
Jeg klarer fortsatt ikke å glemme Lyn- og RBK-kampen. At vi ikke vant dem er utrolig!
Når det er sagt, er det kanskje greit vi ikke topper tabellen. Da hadde det blitt helt vilt her i sør, og fallhøyden hadde blitt sykelig stor.
Er bedre å komme snikende bakfra og slå nedenfra :icon_smile:

Fish
26-04-2009, 23:53
Strålende kamp! 3-1 mot et meget godt lag! Bolaños, Fevang og Hulsker markerte seg stort. Og Myggen som re-debuterte i TL, det var nok i seg sjøl. Var sikkert 100 Start-fans som så kampen på The Dubliner pub i Oslo - der stemningen sto i taket.

Vi er i gang, og vi skal fortsette å overraske.

Alle mann til Ullevål!

Rune Hareide
26-04-2009, 23:59
Jeg klarer fortsatt ikke å glemme Lyn- og RBK-kampen. At vi ikke vant dem er utrolig!
Når det er sagt, er det kanskje greit vi ikke topper tabellen. Da hadde det blitt helt vilt her i sør, og fallhøyden hadde blitt sykelig stor.
Er bedre å komme snikende bakfra og slå nedenfra :icon_smile:

Jeg har også vanskelig for å glemme de kampene... Start kunne fort med litt mer medgang hatt tabelltoppen og en sensasjonell åpning!

Prøver dog å si til meg selv at jeg ikke kan ergre meg over de kampene, vi har ikke åpnet så helt galt uansett :)

magnussl
27-04-2009, 00:28
Jeg kommer ikke over denne fantastiske opplevelsen så fort. Kan leve på dette lenge! Alt var perfekt! Myggen spilte endelig i tippeligaen - for en triumf det er for hans egen del! Høydepunktene står deretter i kø. Bolanos sin scoring fikk jeg nesten ereksjon av, og Hulsker kommer og scorer to mål dagen etter han ble stablet på bena etter skade! For en kveld det var! Kommer aldri til å glemme dette så lenge jeg lever. Takk Bolanos, Takk Fevang, Takk Hulsker, og Takk Erik!

frankieboy
27-04-2009, 01:41
Ja, dette var bra.

Jeg synes ogsaa at utvisningen var veldig streng, og jeg hadde ikke reagert om det ikke var blitt blaast frispark der, MEN det er ingen tvil om at Sequeira skulle hatt rQdt like etterpaa, saa det gikk vel opp i opp.
Men hvis TIL mener at utvisningen gjor at de taper, saa er de paa ville veier. Start var soleklart best 11 mot 11, og burde ledet 4-1 til pause.

Skryt til Morten i dag. Han har faatt mye pepper, og han har vel endel skyld i maalet til TIL, MEN han jobber veldig for laget, og klarer seg greit.

Ellers saa er det ingen som helst tvil om at vi har kjopt gullfuglen med Bolanos. Han er moden for stQrre ligaer enn Tippeligaen, men vi faar bare nyte hver eneste kamp han spiller. Oppsiktsvekkende at en spiller er saa god med begge bena. Det er jo farlig uansett hvor han er, og hvilken jobb han gjQr defensivt!!! Glitrende. Fevang har mange nevnt, og han er en fryd aa se paa. Kjempegod og det er moro aa se den selvtilliten som han spiller med.
Absolutt landslagpotensiale.

Til slutt: KNUT TQRUM!! For en trener. Uten mange solide forsterkninger, har han skapt et lag som jobber knallbra for hverandre, og som spiller morsom og underholdende fotball. I tillegg er han flink med media og har en sjarm som gjQr at man maa smile naar man ser intervjuer med han. Et glimrende valg av Start-ledelelsen der. Dette er en trener vi kan og maa beholde i mange sesonger!

Maa si jeg koser meg veldig over tanken paa hvordan Start ble slaktet fQr sesongen og omtrent alle tippet oss paa sisteplass. Akkurat naa ser vi mer ut som en medaljekandidat enn en dumpekandidat!

Gratulerer alle Start-supportere!!

AndersH.
27-04-2009, 08:18
Det er nå man blir glad for at man har meldt seg på Oschlo-turen...
Det er nødt til å bli kjempetjekt, mtp. den formen laget viser!

mr.leipsland
27-04-2009, 09:40
Sjekk Hulskers engasjement i denne bildeserien (http://isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=4947&start=140#p154731). Helt fantastisk.

Giovanni
27-04-2009, 09:58
Akkurat naa ser vi mer ut som en medaljekandidat enn en dumpekandidat!

Så var det dette med å holde beina litt plantet på jorden... det er ikke mer enn en uke siden Start så ut som et 2.div lag i 1.omgang borte mot alesund.

Men for all del, i går var det en imponerende forestilling. Fortsetter Fevang i det sporet så vil han bli aktuell for landsen. Mye annet positivt også, eneste man kan ønske for fortsettelsen er enda mer presisjon og fokus i avslutningene.. da kunne det lett stått 6-1 i går.

AndersH.
27-04-2009, 10:17
Nei, denne seieren var fantastisk deilig. Stort sett hele laget gjorde en kjempekamp, og samtlige stod på - det var ikke tvil om hvor trepoengen skulle havne. I K-Town!

Men fnyser litt av det en fjomp på TIL-forumet skrev;
"Dessuten var ikke Start noe stort lag. Bolanos og Hulker var stort sett beholdninga."
Han kan umulig ha sett kampen. Start spilte til tider ut TIL. Og Ludvig var sterkt medvirkende og kanskje vår beste!

theist
27-04-2009, 10:23
Så var det dette med å holde beina litt plantet på jorden... det er ikke mer enn en uke siden Start så ut som et 2.div lag i 1.omgang borte mot alesund.

Men for all del, i går var det en imponerende forestilling. Fortsetter Fevang i det sporet så vil han bli aktuell for landsen. Mye annet positivt også, eneste man kan ønske for fortsettelsen er enda mer presisjon og fokus i avslutningene.. da kunne det lett stått 6-1 i går.

Enig i at vi må bli mer effektive. Se på Rosenborg kampen. Med litt mer effektivitet her hadde vi vært på andreplass nå, ett poeng bak Molde....

Tjømling
27-04-2009, 10:48
Her er en fornøyd Tørum
http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=17456

Giovanni
27-04-2009, 11:32
Petter Bruer Hanssen har også imponert meg voldsomt med å spille så bra etter å ha vært så mye skadet som han har vært.

Midtbanen holder faktisk meget høy klasse... håper bare det kommer en mulighet for å hente inn noe nytt på venstrekanten til sommeren...

Lynet
27-04-2009, 12:33
Strålende kamp av gutta igår!

Myggen leverer som forventet, vil bli bedre med kamptrening!

Fevang er fantastisk som i hver enste kamp!

Bolanos er også fantastisk, han slutter aldri å imponere!

Hulsker viser målteft, noe vi virkelig trenger!

Bruer Hansen begynner å virkelig å få tak på midtbanen, god til å balansere og flotte pasninger!

Det lukter svidd, nedrykk kan vi nok glemme! Men la oss ikke ta helt av og snakke om medalje, for er det noe jeg er sikker på så er det at vi vil variere i prestasjonene sesongen igjennom. MEN, og et stort MEN, vi har fryktelig mange spennende spillertyper nå, så gud vet hvor mangt dette kan gå....

AndersH.
27-04-2009, 12:35
Midtbanen holder faktisk meget høy klasse... håper bare det kommer en mulighet for å hente inn noe nytt på venstrekanten til sommeren...

Kunne hentet tilbake LME?
Så kunne Milicevic fått lov til å gå mer fremover....

rooland
27-04-2009, 12:44
Ikke hent spillere som ikke forsterker laget, børufsen var god i vinter, han er nede i en litt dalende kurve og virker litt tung i kroppen. Gi han tid.
Vi trenger INGEN forsterkninger...

Giovanni
27-04-2009, 12:57
Sitat Ivar Hoff: "Petter Werni har hardere mottak, enn han skyter"

Det samme er noe av det jeg tenker om Børufsen, hadde han i det hele tatt kunne tatt i mot en ball, så kunne det blitt mye farligheter, men det er jo helt natta. Jeg ser heller ikke hvilke alternativer som fins i troppen pr. i dag på den plassen...

så hvordan du kan skrive at vi trenger INGEN forsterkninger er for meg et lite mysterium. Fikk jo også inntrykk av Tørum hadde det samme synet på saken siden han var svært keen på å hente han brasilianeren rett før vinduet.

Før folk tar helt av og utroper Start til vinner av CL neste sesong så vil jeg minne på at det KUN er 3 poeng ned til 12 plass.

Kolo
27-04-2009, 12:59
I følge enkelte her inne(les:Tor Asbjørn - hvor har han blitt av? Går det for bra med Start nå til at han greier å finne noe negativt å kommentere?) er jo jeg en av de naive og vel optimistiske. Men selv en håpløs optimist som meg mener at vi fortsatt gjerne trenger forsterkninger. Vet ikke hvor lenge Børufsen er ute etter skaden i går, men når begynner det å bli tynt.
Bruer Hansen på venstre og Kleiven&Myggen sentralt. Men bak dem er LOP eneste cover og han har dessverre ikke vist at han holder eliteserienivået.

Stig Hornnes
27-04-2009, 13:10
Start er tynt besatt på begge vingene og begge backene. Men det blir ekstra tydelig på venstrekanten når Børufsen i tillegg spiller svakt. Han sliter med mottak, pasnings- innleggs- og avslutningsteknikk. Han får heller aldri utnyttet det gode rykket sitt og ender ofte opp med å spille på seg problemer. Hadde håpet å se han bedre enn det han har gjort til nå, men jeg føler vel at Bruer Hansen ikke er et alternativ sålenge han spiller så bra som han gjør sentralt. Man kan sette inn Kleiven der, men da mister man bredden i spillet.

Kolo
27-04-2009, 13:14
Enig i det med at det blir dumt å flytte på PBH. Lurer ellers litt på hva du mener med at vi er tynt besatt på vingene og backene. Hvis det er at det er dårlig dekning så er jeg enig, men som førstevalg så erd et jo faktisk veldig bra, kanskje med unntak av Børufsen. Hunter og Branco har for min del vært to av de som har overrasket mest positivt i år.

AndersH.
27-04-2009, 13:17
Det er akkurat det, man mister liksom "kritt-vingen" som ligger - nærmest - utenfor banen. For Børufsen ligger ofte fint plassert, både når vi ikke har ball og har ballen - at han holder bredden er bra. Men teknisk svikter han totalt for tiden. For når han ikke har dagen lykkes han ikke helt med å "snuble" med seg ballen.
Men han er veldig bra på sitt beste, og står alltid på - det skal han ha!

Kleiven har faktisk gjort det greit på venstresida. Siden han er så trygg og god med ball, gjør det at vi ofte får flyttet laget opp som følger av han klarer å løse opp flokene.
Jeg vil si at Kleiven er vårt nest beste valg på venstre, etter Børufsen. Men det hadde fungert enda bedre med Kleiven på venstra om Milicevic kom mer med frem og rundt på kant. For ut til venstre er det ofte mye rom med Kleiven som venstrekant.

Bruer Hanssen må vi for alt i verden ha sentralt i banen. Som sentral midtbanespiller har han vært briliant!

Alladin Sane
27-04-2009, 13:19
Det samme er noe av det jeg tenker om Børufsen, hadde han i det hele tatt kunne tatt i mot en ball, så kunne det blitt mye farligheter, men det er jo helt natta. Jeg ser heller ikke hvilke alternativer som fins i troppen pr. i dag på den plassen...

Espen Børufsen hadde ingen problemer med å ta imot en ball da han storspilte i eliteserien i 2007. Han blir aldri noen finslepen teknikker, men det han har vist i år er heller ikke representativt, men mindre han har mistet basisteknikken i løpet av våren.

I går ble han skadet i første forsøk på å forsere Høgli, og var naturlig nok preget av det de få minuttene han spilte. Mot Ålesund sleit han voldsomt med underlaget og bommet på hver touch og pasning. Men i kampene mot RBK og Viking klarte han seg da brukbart?

Espen Børufsen er en bra spiller når han er i form og er alltid verdifull pga sin løpstyrke og arbeidskapasitet. Jeg er enig i at prestasjonene så langt har vært under pari, men ut fra hva han viste i vinterens treningskamper er det åpenbart at han har nivået inne.

Giovanni
27-04-2009, 13:26
Det er forsåvidt greit nok, men hva om han skulle være skadet lenge? Eventuelt aldri finne formen? Hvem skal dyttes ut på kanten da?

PBH har jo vist til gangs at den sentrale midtbaneposisjonen er hans

Stig Hornnes
27-04-2009, 13:32
Enig i det med at det blir dumt å flytte på PBH. Lurer ellers litt på hva du mener med at vi er tynt besatt på vingene og backene. Hvis det er at det er dårlig dekning så er jeg enig, men som førstevalg så erd et jo faktisk veldig bra, kanskje med unntak av Børufsen. Hunter og Branco har for min del vært to av de som har overrasket mest positivt i år.

Tynt besatt i betydningen få alternativer. Bolanos, Freeman og Milisevic har vært tidvis strålende i sesonginnledningen, men dersom vi får skader på en av disse er det tynt. Start er eksempelvis betydelig svekket med Morten Hæstad istedenfor Hunter Freeman etter min mening.

rooland
27-04-2009, 13:37
Sitat Ivar Hoff: "Petter Werni har hardere mottak, enn han skyter"

så hvordan du kan skrive at vi trenger INGEN forsterkninger er for meg et lite mysterium. Fikk jo også inntrykk av Tørum hadde det samme synet på saken siden han var svært keen på å hente han brasilianeren rett før vinduet.

Før folk tar helt av og utroper Start til vinner av CL neste sesong så vil jeg minne på at det KUN er 3 poeng ned til 12 plass.

Forbanna klaging på deg hele tiden, unge spillere klarer ikke holde seg på tå/hev hele tiden tiden, det svinger i prestasjonene. Morten Hæstad gjorde en bra kamp på høyreback i går, og viser også at han kan holde nivået i tippeligaen.
Mener det viktigste fortsatt er å gå i pluss eller balanse denne sesongen enn å hente inn spillere som man vet ikke vil forsterke. Jeg var foresten også negativ til marquino som forsterkning.
Bruk stallen vi har nå...den er mer enn god nok til og vinne mange kamper i tippeligaen(å hvem vet hvor det vil ende).
T.O.M mot Ålesund hvor jesper spillte stopper, hæstad på høyre, og kahlili på topp viste vi i 2 omg at vi har noe å fare med i tippeligaen.

Giovanni
27-04-2009, 13:46
Forbanna klaging på deg hele tiden, unge spillere klarer ikke holde seg på tå/hev hele tiden tiden, det svinger i prestasjonene.

Hva mer er det jeg har klagd på?? Hvis jeg syns Børufsen har vært svak, og videre at jeg syns det er tynt med dekning på venstresiden så forbeholder jeg meg retten til å mene det uten at en liten rotte som deg skal begynne å skrike av den grunn!

At jeg ber folk fortsatt beholde føttene plantet på jorden?

At jeg i tidligere tråd faktisk har gått ut og sagt at jeg har latt meg imponere av Start så langt i år, da de har prestert bedre og mer underholdene fotabll enn hva jeg hadde trodd på forhånd?

Hvis ikke gutter på 20 år klarer å ta til seg at de ikke har innfridd ønsket nivå, så har de ingeting å gjøre i tippeligaen. Og noe av det samme er Børrestad inne på i sin blogg på fvn.

rooland
27-04-2009, 14:19
Hva mer er det jeg har klagd på?? Hvis jeg syns Børufsen har vært svak, og videre at jeg syns det er tynt med dekning på venstresiden så forbeholder jeg meg retten til å mene det uten at en liten rotte som deg skal begynne å skrike av den grunn!

At jeg ber folk fortsatt beholde føttene plantet på jorden?

At jeg i tidligere tråd faktisk har gått ut og sagt at jeg har latt meg imponere av Start så langt i år, da de har prestert bedre og mer underholdene fotabll enn hva jeg hadde trodd på forhånd?

Hvis ikke gutter på 20 år klarer å ta til seg at de ikke har innfridd ønsket nivå, så har de ingeting å gjøre i tippeligaen. Og noe av det samme er Børrestad inne på i sin blogg på fvn.

Negativt?

trengte ikke å være rakettforsker for å skjønne at med siste års skadehistorikk så var sjansene større for tilbakeslag enn ikke tilbakeslag.

han er ferdig som toppspiller, sats på de unge... det Årst viste de minuttene han har spilt i år har vært søppel uansett!

Negativt? Sats på de unge sier du? Men du er jo negativ til de unge?

Hulken har vært bra, Årst har vært ræva, Aram har vært ræva, Jesper har vært ræva... Så en av dem må slå til for at Start skal overleve... en spiss er ikke nok!

Neida...du er så positiv atte giovanni...

Giovanni
27-04-2009, 14:27
jeg har selvsagt ikke påstått at jeg kun har vært positiv, men hva er vitsen med et forum om man det er påtvungen positivitet?

og enkelte av tingene som du refererer til er jo ting som svært mange andre også mener, så jeg er ikke unik slik sett!

"Sats på de unge sier du? Men du er jo negativ til de unge?"

Jeg er ikke negativ til unge i det hele tatt, og slik sett beundrer jeg både lyn, enga og lsk nå som i større grad tør å satse på unge gutter.

Men jeg mener samtidig at spillere som Hæstad, Jesper, Aram og Børufsen må tåle å høre at kvaliteten de har vist i år ikke tilsvarer det både jeg og de fleste andre kunne ønske at de presterte.

Alle vet at alle disse kan prestere langt høyere, men at det er en stund siden noen av dem har vist noen stor klasse.

rooland
27-04-2009, 14:50
Sorry at det gikk utover deg, vet ikke om du har vært veldig negativ, men bare så dritt lei av så mye negativitet på forumet.

I fjord var det branco(ingen som tenkte å gi han tid)
I treningskampene var det freeman(fikk heller ingen tid)
Børufsen, jesper, hæstad, ...spillere som kan prestere i noen kamper, men som desverre ikke er stabile nok. Jesper har fått mye pepper, jeg mener han har gjort en bedre figur enn maaange her synes.

Folk har sin fulle rett til å sette kritiske spørsmål med spillere. Men etter og ha rudspillt flere av motstanderene og spillt jevnt med de andre samt ligger nå på en 3 plass på tabellen(vet det er kort veg ned). Så synes jeg at nok er nok med negativitet.
Det må jo bo noe i disse spillerne I.O.M vi ligger der vi ligger....

Ha en fin dag:)

OLDR
27-04-2009, 14:56
jeg har selvsagt ikke påstått at jeg kun har vært positiv, men hva er vitsen med et forum om man det er påtvungen positivitet?

og enkelte av tingene som du refererer til er jo ting som svært mange andre også mener, så jeg er ikke unik slik sett!

"Sats på de unge sier du? Men du er jo negativ til de unge?"

Jeg er ikke negativ til unge i det hele tatt, og slik sett beundrer jeg både lyn, enga og lsk nå som i større grad tør å satse på unge gutter.

Men jeg mener samtidig at spillere som Hæstad, Jesper, Aram og Børufsen må tåle å høre at kvaliteten de har vist i år ikke tilsvarer det både jeg og de fleste andre kunne ønske at de presterte.

Alle vet at alle disse kan prestere langt høyere, men at det er en stund siden noen av dem har vist noen stor klasse.

Faktisk helt enig med deg G, både i forhold til det å få lov å ytre konstruktiv kritikk her på forumet, samt innholdet i det du skriver.

Børrøfsen har dessverre ikke vist kvaliteter ala det han presterte mot Viking i vinter. Han virker tung i kroppen, og det virker faktisk som han har rotet bort de mest grunnleggende basisferdigheter. Alternativer på venstresiden: Skulle gjerne sett at de slapp til Rolf Daniel Vikstøl. Han hadde bra driv i fjor, samt han har en bra innleggsfot.

Ser også at endel skryter av M.Hæstad etter kampen i går. Kunne ikke vært mer uenig dessverre. Håper Hunter er snart tilbake!

Dog er det mye positivit å gripe fatt i :D Myggen leverer helt greit, kamprusten ja, men særdeles flink til å styre troppene (ble lettere kaotisk når han gikk av), og definitivt bedre enn erstatteren. Blir bra i fortsettelsen om han holder seg skadefri.

Hulsker på topp er garanti for mål. Bør fortsette selv om Årst blir skadefri.

Bolanos er i en klasse for seg. Får bare nyte det så lenge vi kan (frykter han forsvinner fort).

Stig Hornnes
27-04-2009, 15:05
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=31175

Lars Olav Karlsen
27-04-2009, 16:25
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=31175

Bra artikkel, men Hulsker anulerte nok ikke Tromsøs tidligere scoring med det siste målet sitt ;)

beng222
27-04-2009, 17:14
Er helt enig men bloggen til børrestad. De lokale (ung)guttene må ta seg kraftig sammen. Børufsen har vist glimt at han har et potensial, men etter en lovende vårsesong i 2007, så har han ikke vist noe som helst utenom i en treningskamp mot viking i vinter. Mannen klarer jo ikke ta i motballen uten at den minst spretter fem meter fra han.

Morten Hæstad kan jeg ikke huske har spilt en god kamp.

Leif Otto Paulsen har ikke vist noe som helst siden noen lovende innhopp i 2004.

Jesper gjør mere galt enn riktig og er dessverre også mye skadet.

I den situasjonen vi er i nå, så mener jeg det er helt riktig å beholde disse spillerene, men når vi får midler til spillerkjøp tilgjengelig så er det dessverre ingen tvil om at det er de nevnte spillerene som bør skiftes ut. Børufsen og muligens Jesper ser jeg potensial i. Morten Hæstad og Leif Otto Paulsen ser jeg null potensial i og bør ut når stallen skal forsterkes!

Store Tå
27-04-2009, 17:22
Jeg er en stor tilhenger av Jesper.
I tillegg synes jeg både Børufsen og Hæstad er viktige klubbspillere.

Hæstad har fordelen at han kan spille både høyreback, indreløper og høyrekant. Det siste er viktig siden Bolaños er nesten like god på venstrekant som høyrekant.
Det gjør ham til førsteinnbytter hvis Børufsen, Bolaños eller Freeman blir skadet. Tror det er vanskelig å få tak i bedre førsteinnbyttere enn Hæstad.

Og hvem vet. Kanskje kan han fortsatt utvikle seg til å bli en god førstelagsspiller i Eliten.

Notch Johnson
27-04-2009, 22:06
Leif Otto Paulsen har ikke vist noe som helst siden noen lovende innhopp i 2004.

Han var toppscorer i preseason i 2007.... :) hehe.

Stig Hornnes
28-04-2009, 08:13
Bra artikkel, men Hulsker anulerte nok ikke Tromsøs tidligere scoring med det siste målet sitt ;)

Da var den rettet;)