PDA

Se full versjon : ÅRSBESTE FRA M-FELTET

Børre Fredriksen
08-05-2005, 20:52
I dag funka det med sanger og rop fra oss. Hele tribunen sang på stort sett alle sangene som ble satt i gang og sangene kom stort sett rimelig tett. Veldig bra alle sammen!!

Selv om jeg har litt vanskelig for å forstå at enkelte tror jeg driver en kampanje mot Ultras for tiden så ønsker jeg å gjøre det klart en gang for alle; JEG HAR INGENTING IMOT ULTRAS SOM GRUPPE!!! Jeg setter stor pris på jobben som er gjort i forhold til både sang og tifo.

Men jeg har en annen kampanje som styret følger meg fullt ut på. En kampanje for å stoppe all form for rasisme og vold i tilknytning til ethvert fotball- eller supporterarrangement. Ingen av delene er på noen måte hverken tøft eller morsomt. Det virker ekskluderende i forhold til en lang rekke potensielle medlemmer og aktive supportere på M-feltet. En slik kultur skaper frykt og mange uskyldige ofre... Vi er forhåpentligvis enige alle sammen om at en slik kultur vil vi ikke ha.

Og det er altså der Casualskulturen kommer inn. Den er kjent blant annet for volden den som regel fører med seg. Jeg vil ikke ha den hos oss - hverken på Stadion, i supporterklubben eller på byen. Det minste man kan kreve av en engajsert Start supporter er å kle seg i gult og svart - mener jeg! Om man syntes det er viktigere å gå i "Casuals effekter" enn å vise hvilket lag man støtter ved å gå i gult og svart så sier det noe om prioriteringene til dem det gjelder...

Børre

theMan
08-05-2005, 21:48
I dag var dere BRA!
Herlig å høre dere gjalde som bare det :)

LG
09-05-2005, 00:31
Først og fremst vil jeg si noe som ALLE her kan være enige om: kampen i dag var heeelt konge, det står respekt av 4-0 mot Odd.

Når det gjelder å kalle dagens innsats av Menigheden for "årsbeste" så er jeg langt fra enig. For det første var vi få. Sanger ble startet i hytt og pine og ofte endt før de var ferdige. Til tider gikk det flere sanger samtidig, og for det meste var det laber stemning i forhold til de to andre hjemmekampene vi har hatt i år. (Som forøvrig har vært helt topp/"Årsbeste"!!) Og på toppen av det hele var tribunen vår tyst som i grava når kampen ble blåst av og vi ventet på at spillerne skulle komme bort. En god del forlot til og med M-feltet FØR spillerne hadde fått sin absolutt fortjente hyllest!

For all del, de gangene sangene funka, funka de bra. Men vil allikevel si at VI KAN BEDRE enn det vi viste i dag. Det er jeg sikker på at vi får vist allerede 22. mai når vi skal slukke Brann!! DET skal bli årsbeste!

Og til slutt... synes det var lite om "årsbeste" og mye om andre ting i innlegget ditt Menigheden04, med mindre du mener det har en sammenheng da. Bare en liten digresjon.

LG

Keiko
09-05-2005, 09:39
Enig i at vi var bra i dag! Men i perioder var det dødt som i grava! Vi må ha full skjerpings både før og spesielt etter kampen! Var flaut med stillheten direkte etter kamp slutt!

La oss knuse Brann supporterene søndag 22 mai på stadion! Vi skal synge de i senk!

Alf Qaida
09-05-2005, 09:57
Jeg er faktisk helt enig med deg LG. Det var laaange perioder det var heilt tyst. Enkelte ganger ble det startet sanger av andre (ungdomsgruppa) enn de vanlige forsangerne, noe som flere ganger førte til at de vanlige forsangerne startet en helt anna sang. Å så hadde man det gående med to forskjellige sanger.

Nå høres det sikkert ut som om jeg synes gårsdagen var dårlig. Det var den ikkje. Den var ok pluss. Var ihvertfall langt unna årsbeste! Noe av grunnen er selvsagt at M-feltet ikkje var stappfullt. Det er også veldig enkelt å komme med kritikk, uten sjøl å ha innspill til forbedringer. Personlig savner jeg NYE sanger. Det positive fra gårsdagen må være at det denne gang var atskillelig mindre sanger som omhandet "dommerjævel" etc...

Foreslår følgende forslag; Alle medlemmer kan komme med forslag til nye sanger til de vanlige forsangerne, evt kreativ gruppe, innen en viss dato. Så kan de bestemme litt hvilke sanger de ønsker å benytte seg av.

franki
09-05-2005, 10:17
Synes det var ganske bra bortsett fra sangen til stefan bærlin

Lynet
09-05-2005, 10:37
Stemningen var vel sånn midt på treet i går, men spesielt mot slutten av første omgang ble det rimelig stille. Jeg kan forsåvidt forstå det, i og med at Start tross alt ble rundspilt så til de grader!
Jeg synes det er skuffende at ikke M-feltet blir fullt. Nå begynner det å nærme seg dobbelt så mange medlemmer som M-feltet kan ta. Har nok en sammenheng med at endel kjøpe medlemsskap pga at det er mange fine fordeler ved å være medlem...

Synes den sangen; En by over alt....osv(tror det var sånn), var bra! Hvilken melodi var det?

Ellers blir Bärlin sangen litt urytmisk på slutten, men ser at det er vanskelig å få trøkk og rytme der...

Billy Bright
11-05-2005, 01:24
synes heller ikke stemningen var spesielt bra mot odd.

Og når det gjelder "en by over alt" så går den etter "tottenham(og mange andre engelske la) `till we die" hvis det sier deg noe?
Forresten er både den, stefan bärlin sangen, ik Start te vi dør, ett lag ifra sør, doffen sangen, erik solèr sangen osv. laget av oss voldfikserte nazispirer! (ultras)

God middag.

Lynet
11-05-2005, 08:46
synes heller ikke stemningen var spesielt bra mot odd.

Og når det gjelder "en by over alt" så går den etter "tottenham(og mange andre engelske la) `till we die" hvis det sier deg noe?
Forresten er både den, stefan bärlin sangen, ik Start te vi dør, ett lag ifra sør, doffen sangen, erik solèr sangen osv. laget av oss voldfikserte nazispirer! (ultras)

God middag.

Jeg synes spesielt "en by over alt" sangen var veldig god! Også Bärlin sangen kan bli veldig bra når flere lærer seg den, og det blir trøkk gjennom heløe sangen og ikke nøling på slutten slik som det blir nå... Kunne du skrevet inn hele teksten på den og de andre sangene du nevner, slik at de kan læres? Finner de foressten ikke under Stadion/sang i menyen på siden.... Der bør ALLE sanger legges!

Billy Bright
11-05-2005, 10:22
Mel: Jolene

"Bärlin, Bärlin, Bärlin, Bärliiin,
han kommer i fra Sverige og han er en målmaskin" (kanskje bedre med "vår målmaskin")

Mel: seier`n er vår

"Erik Solèr, Erik Solèr,
elsker, elsker Erik Solèr"

Mel: Scarbrough/tottenham osv `till I die
"En by over alt, det æ en by over alt,
det æ Christianssand, det æ Christianssand,
det æ en by over alt!!"

Kult om man deretter synger "ett lag over alt" (bytter ut Christianssand med IK Start)

De andre er såpass innarbeidet at det blir unødvendig å rable de ned.

Iver Mykland
11-05-2005, 13:04
bra at du legger ut sangene til de som ikke kan de. Ikke at det er noe problem hos meg.

Men mot Odd synes jeg til tider at Bärlin sangen gikk litt fort. Hvis vi greier å senke tempoet litt så bli det mye bedre.
Ikke dumt med å bytte ut "en målmaskin" med "vår målmaskin".

Lynet
11-05-2005, 13:34
Jeg er enig i at "...og han er en målmaskin" burde endres til; "...og han er VÅR målmaskin" Bare det gir sangen mer trøkk på slutten!

Ellers må alle sangene som har dukket opp under denne tråden, og under "Mekk nye sanger" samles opp, og legges ut under "Stadion/Sang" i hovedmenyen. Flere gode sanger som ikke står der enda! En jobb for Webmasteren :D

Klippet og limet inn alle de gode sangforslagene som har kommet frem og som ikke står oppført under sanger, i en heller kjedelig forelesningstime....

Mel: Jolene
"Bärlin, Bärlin, Bärlin, Bärliiin,
han kommer i fra Sverige og han er vår målmaskin"

Mel: seier`n er vår
"Erik Solèr, Erik Solèr,
elsker, elsker Erik Solèr"

Mel: Scarbrough/tottenham osv `till I die
"En by over alt, det æ en by over alt,
det æ Christianssand, det æ Christianssand,
det æ en by over alt!!"
"Ett lag over alt, ett lag over alt,
det æ IK Start, det æ IK Start,
det æ ett lag over alt!!"

mel: jeg gikk en tur på stien
"Han starter ner på becken, tar lange løb heilt opp
Å der ja kommer corneren og Marius hopper opp
I mål, I mål, han stanger den i mål
I mål, I mål ja Marius scorer mål!"

mel: alt for Norge
"Han gir alt, alt for start
Ofrer alt om han må
Doffen vår lille kriger rå
tråkker te i alt i det han må
for staart, sørlandets lag!"

Mel: Her kommer Julius som alle vil se.
"Her kommer Midtun-Lie som alle vil se
han dribler og han dribler - bare se (evt - vi må le)
menigheden jubler når han scorer mål
for Midtun-Lie vi utbringer en skål --- SKÅL!!"

Mel: Lykkeliten
"Vi elsker Doffen, lagets rivjern, en Kristiansandsgutt som står på,
og alle motstanderne gremmes, den gutten han er god som få,
han dribler header scorer takler,
han løper helt til kampens slutt,
så la oss synge høyt for Doffen, han er en ekte Startergutt!"

Mel: Seier'n er vår...
"STEFAN BÄRLIN, STEFAN BÄRLIN - JA VI ELSKER STEFAN BÄRLIN!!!!"

mel: match of the day, BBC, theme
"For Christian IV grunnla byen i 1641,
blant annet brakte vi fram Kjutta og alle begynte å le,
men vi har sommer vi har Sørland, og verdens beste lag,
SÅ REIS OPP Å SYNG EN SAANG FOR LANDET CHRISTIANSSAND!!
LALALALALALALALALALLALALALAALA" (siste linje gjentas)

Synes spesielt "En by over alt...." sangen har enormt potensiale, sammen med Bärlin sangene. Enkle og greie å lære, og med trøkk i!

Palle
11-05-2005, 14:52
Må innrømme at jeg har et anstrengt forhold til lykkeliten-melodien, tror det begynte i konfirmasjonen min. Håper det ikke blir like flaut å synge på stadion som i min konfirmasjon :)