Se full versjon : VIF-Start
Da er det uke til vi har 3 nye poeng i lomma ettersom vi da har banka bønda fra øst.
Vel det blir nok en hard og jevn kamp dette også. Vålerenga har ikke imponert til nå, men de har mange klassespillere blant annet vår gamle helt "Doffen"
Vi slipper Hagen siden han fikk rødt kort i dagens kamp. Får håpe Freeman blir frisk og rask selv om Morten Hæstad gjorde en god kamp i dag.
Tipper vi bare vinner 3-1 igjen.
Vi slipper Hagen siden han fikk rødt kort i dagens kamp....
Slipper? Jeg syns det er synd at Hagen ikke spiller. Han har vært ræva denne sesongen... :)
Gleder meg til å inn til Oslo og knuse Doffen og co. :D
Ingen lett kamp, men hvilke kamper er lette i den uhyre jevne Eliteserien. Men, jeg tror absolutt muligheten for poeng er tilstede her, Vålerenga har ikke akkurat imponert til nå.
Gleder meg til å inn til Oslo og knuse Doffen og co. :D
Tror man doffen faker en skade for å slippe å møte start, han har jo sagt det før at det blir jævli vanskelig for han å en gang spille mot start...
Selv om vi møtte VIF i treningskampen,er vel ikke det helt det samme...
Oslo here i come...
Tror man doffen faker en skade for å slippe å møte start, han har jo sagt det før at det blir jævli vanskelig for han å en gang spille mot start...
Har vanskelig for å tro ha på denne kommentaren, han fikk vel et spørsmål om dette i treningskampen også og svaret var ikke uventet.
Notch Johnson
26-04-2009, 23:57
Er bekymret for de dårlige markeringene våre i forsvar til VIF kampen.
Abdulaoue brødrene er meget giftige hvis de slipper til slik Tromsø og Rosenborg slapp til på Sør Arena.
Skal vi vinne mot VIF så er vi avhengig av et potte tett forsvar.
Ullevaalmatta har heller ikke gress som favoriserer Fevang/Bolanos tekniske ferdigheter. Den er mye dårligere en gresset på Sør Arena.
Optimistisk tips 1-2, realistisk tips 1-1.
Notch Johnson
26-04-2009, 23:59
Har vanskelig for å tro ha på denne kommentaren, han fikk vel et spørsmål om dette i treningskampen også og svaret var ikke uventet.
Når han tidligere har kysset VIF logoen, så tror jeg følelsene for Start ligger igjen i garderoben.
Når han tidligere har kysset VIF logoen, så tror jeg følelsene for Start ligger igjen i garderoben.
Den skriver jeg under på.
magnussl
27-04-2009, 00:32
Er bekymret for de dårlige markeringene våre i forsvar til VIF kampen.
Abdulaoue brødrene er meget giftige hvis de slipper til slik Tromsø og Rosenborg slapp til på Sør Arena.
Skal vi vinne mot VIF så er vi avhengig av et potte tett forsvar.
Ullevaalmatta har heller ikke gress som favoriserer Fevang/Bolanos tekniske ferdigheter. Den er mye dårligere en gresset på Sør Arena.
Optimistisk tips 1-2, realistisk tips 1-1.
Du trenger ikke en fin matte for å klinke inn en voley som Bolanos gjorde i dag;-) Gleder meg som en drittunge til å dra inn til oslo neste helg. Oppfordrer folk til å melde seg på turen, kanskje noen få plasser igjen;-)
VG-svingen pleier erfaringsmessig å bli bra fyllt opp med sørlendinger på disse kampene. Med det som skjedde i dag håper og tror jeg at ekstra mange fikk motivasjonen til å ta turen innover til helga.
La oss gi klansknollene litt motstand.
Notch Johnson
27-04-2009, 22:08
Du trenger ikke en fin matte for å klinke inn en voley som Bolanos gjorde i dag;-)
Sant nok, men kanskje Borgersen trenger en til å føre ballen og strø slike pasninger... ;-)
doppelt gemoppelt
27-04-2009, 22:44
Blir spennende på Ullevål, åpen match der det helt sikkert kommer til å bli tråkket hardt til i duellene.
Dawda Leigh
Mohammed Fellah
Abdellaoue brødrenen(B-gjengen)
Spillere som jeg spesielt frykter skal få det til.
Bare synd de misliker Andresen "alle" sammen i VIF, så kunne jo laget dems fungert.
Her er det bare å gå tidlig i ballfører, tidlig press og godt samhold.
Tipper på kontringer og dødballer av Bolanos vil være en effektiv medisin.
The Rock
28-04-2009, 00:08
Nå er det på tide å hevne 2005. Nå skal vålerengens idrettsforening dræbes en gang for alle, og sendes tilbake til der de hører hjemme nemlig på helsfyr-sinsen trygdekontor. Ser frem til å høre "doffen har daua" jalle over heile (t)ullevål stadion. Hunter er garantert tilbake så lillebror hæstad er ikke en gang i troppen te kampen det diskvalifiserte han seg sjøl for i fjor høst da han gjorde det unevnelige.
Finsådal
28-04-2009, 10:20
er det mange som skal på Vålerenga kampen eller??:icon_exclaim:
En full buss herfra i alle fall, og det sies at mange kommer fra Osloområdet eller i privatbil også :)
En full buss herfra i alle fall, og det sies at mange kommer fra Osloområdet eller i privatbil også :)
1000-1300 på Enga kampene, vi har et av de største bortefølgende som møter opp :)
Skal i konfirmasjon i Tønsberg lørdagen, satser på Ullevaal søndag :-).
Klanen fyrer opp stemninga med Myggspray :-)
http://www.vif-fotball.no/article2613796.ece
AndersH.
28-04-2009, 16:50
Dette blir en knallmorsom kamp.
På en grei dag slår vi VIF greit.
Tipper 4-0. Hulsker, Fevang, Goodson og Bolanos.
Roy_Keane
28-04-2009, 18:51
jeg tar nå hvertfall toget inn, og drar med meg famile på østlandet på kamp =)
Virker som VIF folket mobiliserer for å se og oppleve kvalitet.
#17 I dag, 11:06
kaputt
Manisk tastapresiv Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sentrum
Sitat:
Opprinnelig skrevet av san Paolo
Er ellers spent på "Myggen-effekten" i denne kampen. Han bør dra noen ekstra tilskuere til Ullevål... Håper på 12.000 igjen - eller fler!
(Og hei mod: Denne tråden bør vel "klebes" snart?!)
Både Myggen og medias nye frelser fra Costa Rica kommer til å trekke folk tror jeg. Med sol til søndag tror jeg det kan bli 14000. Men jeg er svak i trua....
Merker jeg gleder meg til å se Myggen selv, jeg. Stor barndomshelt for meg...
Vi må score noen mål, for det tror jeg start vil gjøre. Tips 3-3...
Tankcenter
28-04-2009, 19:46
Vi har abslolutt grunn til å glede oss til helga i Oslo. Det hadde vært vidunderlig godt med seier mot VIF. La oss håpe og tro at den gode flyt varer,
at Bolaños,Fevang, Myggen og øvrige beholder den spillegleden som de viste på søndag.
AndersH.
28-04-2009, 21:53
Blir Owello oder Freeman klar, montro?
Freeman blir vel klar, Owello er vel ute i flere uker.
frankieboy
29-04-2009, 03:42
Klanen fyrer opp stemninga med Myggspray :-)
http://www.vif-fotball.no/article2613796.ece
Utrolig morsomt! Applaus til Klanen for denne... :D
Myggen mot Doffen - lett match! :-)
AndersH.
29-04-2009, 08:39
Freeman blir vel klar, Owello er vel ute i flere uker.
Hmm, ikke greit med Owello, men kanskje Mykland holder ei stund til helga også?
Uansett er det godt at Hunter er klar, han har vært fantastisk så langt i år!
Men Morten klarte seg for all del bra mot samene sist. Men amerikaneren er nok førstevalget....
Myggen mot Doffen - lett match! :-)
Doffen kommer vel til å spenne ned Myggen og skade han kjenner jeg han rett.
Doffen kommer vel til å spenne ned Myggen og skade han kjenner jeg han rett.
Da kommer jeg til å løpe ut på matta og spenne ned Doffen.
fishkillen
29-04-2009, 19:31
Da kommer jeg til å løpe ut på matta og spenne ned Doffen.
hehe...det kunne jo blitt et artig syn.
Jeg tipper start kjører med samme laget som mot TIL. Kan være han bytter ut Hæstad med Hunter, men burde ikke Hæstad gå forran Hunter som akkurat er tilbake fra skade?
Lars Olav Karlsen
29-04-2009, 19:58
hehe...det kunne jo blitt et artig syn.
Jeg tipper start kjører med samme laget som mot TIL. Kan være han bytter ut Hæstad med Hunter, men burde ikke Hæstad gå forran Hunter som akkurat er tilbake fra skade?
Det kommer nok veldig ann på hvordan han gjør det på trening denne uken. Det var jo ikke store skaden han fikk, så er vel ikke så vanskelig og komme tilbake.
Det skal uansett mye til at Hunter skal spille dårligere en Hæstad i denne posisjonen.
Begge blir nok uansett med, så vil jeg tippe at Hæstad starter på benken.
doppelt gemoppelt
29-04-2009, 23:13
Tror ikke de behøver å bekymre seg for Myggen, men kansje finne en måte å stoppe Bolanos, fevang og Hulsker!!!
Men artig påfunn av en klubb som har all værdens dilldall med VIF-logo
Er det noen som vet om formasjonene på treninga tilsier at myggen starter?
Hørte rykter om at Esben er ute. Christer går visst inn, og tipper at resten av laget er som sist.:icon_rolleyes:
Det skal uansett mye til at Hunter skal spille dårligere en Hæstad i denne posisjonen.
Hunter har greid seg bra i det kampene han har spilt så langt, og bør derfor spille hvis han er skadefri.
Men rett skal være rett, Hæstad greide seg bra sist.
Sier som deg jeg, ikke vær så negativ, trenger positivitet.
Magne Hadland
30-04-2009, 10:04
Huff:
Vålerenga - Start: Svein Oddvar Moen
Lars Olav Karlsen
30-04-2009, 10:39
Sier som deg jeg, ikke vær så negativ, trenger positivitet.
Jeg tenker da positivt jeg, Hunter er jo friskmeldt ;)
mr.leipsland
30-04-2009, 10:44
Moen er ikke i nærheten av å være den krisedommeren ryktet tilsier. At han dømmer er helt greit.
Hunter har greid seg bra i det kampene han har spilt så langt, og bør derfor spille hvis han er skadefri.
Men rett skal være rett, Hæstad greide seg bra sist.
Jeg merker at jeg blir provosert over dere som skriver at Morten Hæstad klarte seg greit. Hvilke krav stiller dere for å gi karakteren greit? Slå 80 % av innleggene bak mål er det greit? At mannen spyr ut feilpassninger er det greit?
Ikke noe å si på innsatsen, men det skulle faen meg bare mangle at folk ikke gjør en innsats for jobben de blir godt betalt for. Inn med Freeman så for som mulig. Morten Hæstad er en spiller uten ferdigheter.
Når man som omskolert midtbanespiller blir plassert på høyreback, er det klart at man følger mest med på hvordan han greier seg defensivt. Og der greide han seg bra mot Lindpere som jeg vil karakterisere som en av de bedre venstrevingene i tippeligaen. Ja han har fortsatt mange feilpasninger, og når han en sjelden gang kommer til innlegg er de altfor ofte bak mål.
Men som høyreback er den fremste oppgaven å unngå at motstanderlaget greier å skape farligheter på deres venstreside, og der greide Hæstad seg bra.
Hvis du virkelig blir provosert av dette, må jeg si at jeg nesten synes litt synd på deg, for da må du vel nesten gå konstant rundt og være provosert?
VIF Media
30-04-2009, 13:56
Hei folkens,
Her er billettinformasjon for dere i helgen.
Billettinformasjon for Starts supportere (http://www.vif-fotball.no/article2615660.ece)
Velkommen til Oslo!
Hei folkens,
Her er billettinformasjon for dere i helgen.
Billettinformasjon for Starts supportere (http://www.vif-fotball.no/article2615660.ece)
Velkommen til Oslo!
Må faktisk gi ros til VIF ved Sjappa og Media som kommer med meget god billettinfo, både i turtråden og her. :)
Selv om det medfører noe ekstra klikk på statestikken.
benwright
30-04-2009, 14:29
Hei folkens,
Velkommen til Oslo!
Jeg bare lurer på om dere frykter Start eller vil dere si det blir en grei kamp for dere?
Jan Erik Stallemo
30-04-2009, 14:47
Må faktisk gi ros til VIF ved Sjappa og Media som kommer med meget god billettinfo, både i turtråden og her. :)
Noen har også bombadert post mailen noe helt for J.... Men for all del veldig bra info de kommer med.
VIF Media
30-04-2009, 15:03
Jeg bare lurer på om dere frykter Start eller vil dere si det blir en grei kamp for dere?
Etter måten dere har startet sesongen på med Hulken som scorer mål, Bolaños som lager show og Fevang i storform, så tror jeg personlig ikke at det blir en grei kamp for oss. Dette tror jeg blir en tøff og jevn kamp.
Men, vi trenger tre poeng mer enn dere nå, så da synes jeg det er greit om poenga blir igjen i Oslo ;)
Akkuratt. sikle,sikle er alt de gjør.
fishkillen
30-04-2009, 18:56
Når man som omskolert midtbanespiller blir plassert på høyreback, er det klart at man følger mest med på hvordan han greier seg defensivt. Og der greide han seg bra mot Lindpere som jeg vil karakterisere som en av de bedre venstrevingene i tippeligaen. Ja han har fortsatt mange feilpasninger, og når han en sjelden gang kommer til innlegg er de altfor ofte bak mål.
Men som høyreback er den fremste oppgaven å unngå at motstanderlaget greier å skape farligheter på deres venstreside, og der greide Hæstad seg bra.
Hvis du virkelig blir provosert av dette, må jeg si at jeg nesten synes litt synd på deg, for da må du vel nesten gå konstant rundt og være provosert?
godt skrevet!!!
Han trenger tid til å bli vant til posisjonen. Man blir ikke stabil back over natta. Mener å hugse at Freeman sleit voldsomt i vinter. Var vel ikke så mange som ble imponert da, men han har komt seg over tid....selvtillitt er nok et viktig stikkord for at Hæstad skal bli bedre.
doppelt gemoppelt
30-04-2009, 22:22
Huff:
FAAAEEEEEEEN.
Ja ja han er da klønete begge veier da men frøken fotball er å foretrekke om man skal falle i god jord.
frankieboy
30-04-2009, 22:43
Huff:
Da vet vi at det vil bli et eller annet kontroversielt som vil bli diskutert etterpaa, som det stort sett er hver gang han settes opp som dommer!
Det store sporsmaalet er HVA og mot HVEM?
Espen K G
01-05-2009, 02:17
Heller Moen enn Edvartsen, som leter etter enhver mulighet til å blåse for straffe. Moen er like dårlig begge veier, og har noen horrible avgjørelser av og til, men sjeldent så avgjørende som et straffespark i hytt og pine!
Som i Bergen hvor Moen viste ut to spillere, begge kontroversielle. Etter utvisningene var det i hvert fall likt for begge lag.
Men, det finnes nå bedre ting å håpe på i en kamp enn å bli dømt av Moen, det er klart!
:)
godt skrevet!!!
Han trenger tid til å bli vant til posisjonen. Man blir ikke stabil back over natta. Mener å hugse at Freeman sleit voldsomt i vinter. Var vel ikke så mange som ble imponert da, men han har komt seg over tid....selvtillitt er nok et viktig stikkord for at Hæstad skal bli bedre.
Freeman på sitt dårligste er MYE MYE bedre enn Morten Hæstad. Dere sier egentlig at så lenge ikke Morten Hæstad er direkte skyld i et baklengs mål så spiller han bra. Vet ikke om vi har vært på samme kamp men mannen hadde jo mange farlige passninger/klareringer og slår innleggene i bestefall upresist om de ikke går bak mål. Morten Hæstad er spillt back før kampen mot Tromsø. Dette er tippeligaen og da er rett og slett ikke spillet til Hæstad så langt godt nok.
frankieboy
01-05-2009, 14:40
VIF med veldig fokus paa Myggen! Veldig moro aa se at han er saa populaer rundt forbi!
http://www.viftv.no/
Doffen er gjest virker ikke som han har noen restriksjoner mot aa spille mot Start. Tydeligvis glemt det han sa da han forlot oss!!
mr.leipsland
01-05-2009, 15:00
Doffen er gjest virker ikke som han har noen restriksjoner mot aa spille mot Start. Tydeligvis glemt det han sa da han forlot oss!!
Er ikke lov med slike klausuler.
frankieboy
01-05-2009, 15:14
Er ikke lov med slike klausuler.
Vet det, men tenker mer paa folelsene som laa bak den uttalelsen han kom med. Men alle visste vel at det bare var tomme ord...
Naa gjelder det bare aa banke dem paa hjemmebane, slik at Doffen (i likhet med de fleste andre ex start-spillere) skulle onsket at han aldri dro avsted...
Jeg er fornoyd med 1 poeng, men det hadde vaert sinnsykt deilig med 3...
Kristofer Hæstads intervju på viftven er jo helt sykt.
Han innrømmer til slutt at tenningsnivået er ekstra stort før kampen, og sier han ikke vil tilbake til sørlandet før han har slått Start.
Etter dette kan vi vel slå fast at han rett og slett ikke trenger å komme tilbake.
Tidenes pipekonsert mot kristofer hæstad på søndag er definitivt på sin plass!!!
Ole Gilboe Hermansen
01-05-2009, 20:33
Han innrømmer til slutt at tenningsnivået er ekstra stort før kampen, og sier han ikke vil tilbake til sørlandet før han har slått Start.
Etter dette kan vi vel slå fast at han rett og slett ikke trenger å komme tilbake.
Tidenes pipekonsert mot kristofer hæstad på søndag er definitivt på sin plass!!!
Høres veldig barnslig ut. Var det ikke han som da han dro til VIF,sa at han ikke ville spille mot Start? Vel, jeg vil heller bruke tiden på våre spillere. Måtte Myggen rundspille og latterliggjøre han.
VIF Media
01-05-2009, 22:49
Hei,
Har visst vært en feil på linken vi hadde i saken på vif-fotball.no.
Direktelink for bestilling av billetter for dere på nett her: http://www.billettservice.no/html/connect.htmI?l=NO&EVNT=VIF0904&STAGE=1&X=BORT1
VIF Media
01-05-2009, 23:01
Doffen på VIF TV: "Det blir selvfølgelig spesielt, men jeg har masse gode minner fra tida mi i Start og har masse kompiser der enda. Det blir en viktig kamp for meg å vinne altså. Jeg skal ikke tilbake til Sørlandet og ha tapt mot Start. Jeg skal gjøre alt jeg kan for at vi skal vinne den kampen".
Om tenningsnivået vil være større i denne kampen sier han selvironisk: "Nei, det pleier vel egentlig å bikke over i hver kamp".
Så at han sier at det er ekstra stort tenningsnivå på søndag kan jeg vel ikke si meg helt enig.
Men for all del, folk tolker jo ting forskjellig :)
Syns ikke uttalelsene til Vif-tv, var annet enn forventet.
Som i Bergen hvor Moen viste ut to spillere, begge kontroversielle. Etter utvisningene var det i hvert fall likt for begge lag.
:)
I den situasjonen hadde han jo null oversikt. Han dømte innkast til TIL, men etter å ha snakket med Høgmo(!!!) endret han det til frispark og rødt kort. Sequeira som sprang 30 m for så å gjøre ingenting - fikk også rødt.
Jeg synes vi har generelt har hatt en del kontroversielle dommeravgjørelser som har gått mot oss i år. Vi har blitt snytt for 3 hands, samt episoden mot AaFK hvor Jesper ble idømt straffespark. Hands er jo en evigvarende diskusjon om hva som er korrekt, selv blant dommerstanden. Jeg synes det burde ha vært hands uansett når ballen er borti armen, eneste unntaket er når spillere bevisst sparker ballen i armen for å tilrive seg en fordel.
Espen K G
02-05-2009, 00:49
I den situasjonen hadde han jo null oversikt. Han dømte innkast til TIL, men etter å ha snakket med Høgmo(!!!) endret han det til frispark og rødt kort. Sequeira som sprang 30 m for så å gjøre ingenting - fikk også rødt.Enig med deg. Han hadde ikke kontroll en plass, men når han først velger å drite seg ut, så gjør han det likt for begge lag i hvert fall :) Det var poenget mitt.
Jeg synes vi har generelt har hatt en del kontroversielle dommeravgjørelser som har gått mot oss i år...Det gjelder faktisk for alle lag i år. Dommere over hele fjøla har tatt avgjørelser som har vært direkte avgjørende for kampene. Enig i at vi har fått noen mot oss, men spør du resten av lagene så tror jeg med få unntak at du får samme svaret fra dem. Dessverre... :(
Hæstad sine uttaleser var som forventet ja.
Enig med deg. Han hadde ikke kontroll en plass, men når han først velger å drite seg ut, så gjør han det likt for begge lag i hvert fall :) Det var poenget mitt.
Det gjelder faktisk for alle lag i år. Dommere over hele fjøla har tatt avgjørelser som har vært direkte avgjørende for kampene. Enig i at vi har fått noen mot oss, men spør du resten av lagene så tror jeg med få unntak at du får samme svaret fra dem. Dessverre... :(
Jeg er enig i at for kampen sin del ble det ganske jevnt fordelt, men Austin fikk 3 kampers karantene, Sequiera ingen. Derfor kunne han spille mot oss! Der BURDE han ha fått rødt, hvilket han slapp...
Davy Wathne mente at vi sørlendinger burde ha vært dobbelt forbannet etter Aaf-kampen. Først ble vi feil idømt straffe, så fikk ikke Aafk-spilleren (var det Carlsen?) rødt kort for fellingen av Hunter. En tackling som var mye råere enn tacklingen til Austin.
AndersH.
02-05-2009, 11:39
Jeg synes Svein-Oddvar har kommet seg kraftig siden sist vi var oppom i Eliteserien. Han er en av våre bedre dommere, og er evinnelig mange ganger bedre enn Edvartsen. Moen får alt for mye pepper!
Angående Doffen, skal vi ikke glemme hva han har gjort for oss her nede. Han var mildt sagt fantastisk i 2005 og gjorde en kjempesesong i gult og svart. Vi hadde nok neppe tatt sølv uten fighter-Hæstad på midten.
Når det er sagt, har Kristoffer stagnert noe voldsomt. Etter Wigan-oppholdet har alt gått rett vest, og å gå til Vålerenga var ingen smart avgjørelse. Der har han utrettet fantastisk lite, med unntak av at han var sterkt medvirkende i cupfinalen i fjor.
Faktisk er det synd på gutten. Han er langt unna landslaget, og faktum er at Doffen hadde fått lite spilletid her i Start, slik ståa er per nu. Så jeg synes vi skal klappe for Kristoffer, jeg. Han var en gang veldig bra!
Å gå til VIF var selvsagt en håpløs beslutning, for det er jo tydelig at han ikke trives som Martins undersott. Men en gang i fremtida - dersom han kommer opp på 05-nivå - håper jeg vi igjen får se Kristoffer herje i gult og svart :)
Espen K G
02-05-2009, 12:20
Men en gang i fremtida - dersom han kommer opp på 05-nivå - håper jeg vi igjen får se Kristoffer herje i gult og svart :)
Hørt uttrykket om skipet og rottene? Nei, han har ikke så mye å gjøre i gult og svart, med mindre du prater om Lillestrøm.
Supporteren
02-05-2009, 12:39
Helsikke. Moen som dommer? Vurderer nesten å droppe å reise til Oslo. Dette lukter dommerskandale og hysteri lang vei. Spørs om det blir politieskorte denne ganga å.
Store Tå
02-05-2009, 12:59
Men en gang i fremtida - dersom han kommer opp på 05-nivå - håper jeg vi igjen får se Kristoffer herje i gult og svart :)
Enig.
Mye tyder på at Myggen gir seg etter denne sesongen. Og vi vet ikke hvor lenge vi har Solo. Så hvis VIF rykker ned og må slanke stallen, kunne Doffen vært godt stallfyll for Start, vel å merke hvis klubben får ham billig.
Vi må være romslige nok til å tenke fremover :icon_wink:
Funker kroppen til Myggen allright ut sesongen, tar han en sesong til. Kan Roar Strand, kan Myggen - alder ingen hindring. Dessuten: Han har kjempet så hardt og så lenge for comebacket sitt at (i underkant av) én sesong i TL vil vel føles noe snaut.
frankieboy
02-05-2009, 17:11
Liten oppdatering om skadesituasjonen i VIF:
http://www.vif-fotball.no/article2616697.ece
Greit at ikke Martin spiller, og at Panzer Hagens erstatter er syk gjQr heller ikke noe.
Haaper alle Sorlendinger i Oslo-omraadet tar turen og hjelper gutta!
I utganspunktet fornoyd med 1 poeng her, men sjansene er absolutt gode for at vi skal ta med oss alle 3 hjem ogsaa!
Jeg tror Tørumen stiller med dette superlaget:
--------------Høie---------------
Hunter-Goodson-Borgersen-Branco
-Bola-Myggen-Petter BH-Børufsen-
--------------Fevang------------
--------------Hulken-------------
Det er alltid deilig å slå enga!
Roy_Keane
02-05-2009, 18:41
Jeg synes Svein-Oddvar har kommet seg kraftig siden sist vi var oppom i Eliteserien. Han er en av våre bedre dommere, og er evinnelig mange ganger bedre enn Edvartsen. Moen får alt for mye pepper!
hæææææ??
det er det værste jeg har lest på lang, lang tid. svein oddvar helvetes moen er den desidert soleklart dårligste dommeren vi har i norge, sammen med han derre edvartsen, han gjør så horibelt mye og store feil at det kan provosere selv den mest rolige fotball supporter. nå har jeg allerede bestilt og betalt tur til oslo i morra, men nå er jeg redd for at moen kommer til å ødelegge resten av helga mi, skandalen er et faktum for å si det sånn, jeg er helt rystet!!!!!!!!!!!!
fishkillen
02-05-2009, 22:08
Ser Hæstad ber om å få slippe å spille kampen. Hører Andresen på han mon tro?
Gleder meg til kampen i morra....har troa på 3 poeng, men det må være innsats over hele jævla fjøla. Håper Myggen hever spillet sitt enda et hakk.
Lars Olav Karlsen
02-05-2009, 22:11
Ser Hæstad ber om å få slippe å spille kampen. Hører Andresen på han mon tro?
Hvor har du sett dette her? Det er i tillefelle noe helt nytt fra den kanten i forhold til hva han har sagt de siste dagene.
fishkillen
02-05-2009, 22:17
Hvor har du sett dette her? Det er i tillefelle noe helt nytt fra den kanten i forhold til hva han har sagt de siste dagene.
Det var vel på tvn sporten tidligere i kveld, men kjenner jeg andresen rett, spiller nok doffen.
Tvert imot. Han vil jo ikke kommentere at han en gang sa at han ikke ville spille mot Start. Tydeligvis ganske flau over seg selv.
I følge TV2-sporten sier han dette:
Men Doffen har ikke bedt om fritak
Det var kanskje ikke så viktig for ham likevel?
Lars Olav Karlsen
02-05-2009, 22:31
Tvert imot. Han vil jo ikke kommentere at han en gang sa at han ikke ville spille mot Start. Tydeligvis ganske flau over seg selv.
Ja, står vel mere her: http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2710547.ece
Doffen spiller han, og har ingen problemer med det tydeligvis ;)
I følge en gammel Rema1000-reklame så har jo Doffen daua, så da er det vel ikke noe problem...VI KNUSER ENGA UANSETT!!!
Som jeg sier: Det er duket for tidenes pipekonsert.
Stian Ohr var jo ikke engang sørlending....!!!!
Stian Ohr er jo på sølvplass på lista over flyttsamer i eliteserien, uten å si noe stygt om flyttsamer av den grunn.
Lars Olav Karlsen
02-05-2009, 22:51
Stian Ohr er jo på sølvplass på lista over flyttsamer i eliteserien, uten å si noe stygt om flyttsamer av den grunn.
Hvem ligger på toppen da?
Martin Andresen (6)....det stod en sak om det i vg-sporten i dag
Lars Olav Karlsen
03-05-2009, 00:01
Martin Andresen (6)....det stod en sak om det i vg-sporten i dag
Såpass, trodde ikke det var så mange.
Moss, Viking, Stabæk, Molde, Brann, VIF
Litt av en rekke, han var vel i Molde etter han kom hjem fra Wimbledon? Så var han i Stabæk etter det igjen.
DelPiero
03-05-2009, 00:23
Ser ikke helt problemet med Doffen. Hadde vært meeeget skuffet om Fevang ikke ville spille mot Sandefjord, Bruer mot Odd, Hulsker mot Molde og Vif, Årst mot Til osv. Syns vi skal glemme det, og heller hylle Strømstad som trolig er lojal for alltid.
Og sett i ettertid makset vi nok overgangsummene for både brødrene Johnsen og Doffen.
Så kan vi heller få han kontraktsløs tilbske og gjenskape Doffen når d blir aktuellt.
Lars Olav Karlsen
03-05-2009, 00:28
Ser ikke helt problemet med Doffen. Hadde vært meeeget skuffet om Fevang ikke ville spille mot Sandefjord, Bruer mot Odd, Hulsker mot Molde og Vif, Årst mot Til osv. Syns vi skal glemme det, og heller hylle Strømstad som trolig er lojal for alltid.
Og sett i ettertid makset vi nok overgangsummene for både brødrene Johnsen og Doffen.
Så kan vi heller få han kontraktsløs tilbske og gjenskape Doffen når d blir aktuellt.
Ikke dumt sagt :)
Ikke dumt sagt :)
Jeg også tegner meg på eniglista her. Det blir for dumt når man etter hvert får en del tidligere arb.givere på terminlista. Slike ting må jo bare fotballspillere takle profesjonelt. Det ble jo en litt bisarr situasjon når Lars Iver Strand scorer FOR TIL MOT VIF. Men slik er det av og til...
The Rock
03-05-2009, 03:09
I dag er det en ting som gjelder, og det er at vi henter nok en 3 poenger. I tillegg skal det brøles "DOFFEN HAR DAUA" så han hører det høyt og tydelig. Ser frem til å sende vålerengen idrettsforening under streken i dag.
Magne Hadland
03-05-2009, 11:02
Er det noen som vet mer om det er Freeman eller Hæstad på høyreback? Fevennen har vært litt tvetydige her, med overskrifter om uendret lag, samtidig som de listet freeman på laget under artikkelen..
Jeg regnet med de bommet med uendert lag, men så kom det jo mer om Hæstad vs. Hæstad og taklinger i knehøyde...
Håper at Freeman er klar.. han var jo Starts bestemann i de to kampene før han ble torpedert ut over sidelinjen på danskeferja.
Freeman er klar og starter.
benwright
03-05-2009, 11:51
Freeman er klar og starter.
Det er gledelig.
Håper bare han er 100% og ikke har noen form for føling med skaden. Men i dag har vi faktisk en god sjanse til å tukte slaskene fra øst.
Espen K G
03-05-2009, 12:38
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=487961
"Etter en kort rastestopp langs E39 ved Larvik var alle kommet seg på bussen bortsett fra Bernt Hulsker."
Dersom de kjører E39 til Ullevaal tror jeg de sliter med å rekke kampen! :)
mr.leipsland
03-05-2009, 12:42
Er det endel av spareplanen at man tar buss til bortekampen samme dag som kampen spilles? Rent sportslig må jo dette være ugunstig.
Bård Larsen
03-05-2009, 12:47
I dag er guttungen og jeg på plass på Ullevaal. Dette blir en neglebitende affære! Tvi tvi!
Her er de 11 spillerne som start kveldens oppgjør:
Kenneth Høie
Hunter Freeman - Clarence Goodson - Bård Borgersen - Branko
Cristian Bolanos - Petter Bruer Hanssen - Erik Mykland - Espen Børufsen
Geir Ludvig Fevang
Bernt Hulsker
http://vpn.no/dagboka/helgedagboka_soendag_3_mai
Noen som ikke har peiling ihvertfall.
nr 1) Morten Fevang spiller på Odd. (hvis ikke det er meg som ikke tar spøken da:P)
nr 2) Vi spiller en 4-4-1-1 formasjon, og sannsynligheten for Hulsker og Årst på topp sammen er ikke akkurat stor i den formasjonen.
Espen K G
03-05-2009, 15:11
Nå er han som skriver det innlegget farlig nær å banne i kjerka også:
"Ingen tvil om at Mykland hadde sine øyeblikk, men at han av noen blir vurdert som en av tidenes beste norske fotballspillere er rett og slett flaut. Morsom fyr med en etter norske forhold god teknikk, den kjøper jeg. Men hvor er utenlandskarrieren og hva har han egentlig prestert utenom et titalls greie landskamper og en håndfull kamper hvor han holdt greit internasjonalt nivå?
Heldigvis ble det ikke noen stor fotballspiller av en mann som i hele karrieren har vist mangel på de holdninger vi forbinder med toppidrett. Heldigvis, fordi det ville gjort fotball om til en pubsport om Mykland og likemenn kunne dominert sporten over tid. Takke oss til at unge spillere kan strekke seg etter idealer som legger ned mer tid på treningsfeltet enn i barer og rundt kortbord."
Han kan ikke være gamle karen, med så dårlig hukommelse mtp Norges klareste ener på midtbanen.
Store Tå
03-05-2009, 15:47
Jaja. Han var nå relativt flink til å skrive. Kunne vært interessant hvis han hadde hatt greie på det han skrev om...
Men for ikke å bli for mye off topic:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article137221.ece
Det at Vif sliter med skader defensivt, må jo være et pluss for både Fevang, Hulsker og Bolaños :icon_biggrin:
Lars Petter Stendal
03-05-2009, 16:02
Dette blir nok en vanskelig kamp, men er opptimist! Bolanos og Hulken scorer idag, så satser på 2-1 til Start ! 2-0 funker det også ;D
PS: Sørlands-chips æ bedre enn narkotika!
Kom igjen, knus Enga!
Morten Fevang...
"De er ikke noe stort fysisk lag, men relativt kjappe og tekniske om man skal generalisere. Unntaket er Morten Fevang, en relativt tøff eller grisete spiller som Start har i mellomrommet, området mellom midtbanen og forsvaret vårt."
"Vi tror Vålerenga vil trykke på og Start vil kjøre kontringer. Morten Fevang får garantert minst ett gult kort og burde sikkert hatt et til."
Godt de har peiling de derre by-bøndene...
Ahh gleder meg til kampen. Stikker til stadion snart og satser på seier :D
fishkillen
03-05-2009, 16:31
Come on Start....dette er jo en 6poengskamp........vi må vinne og vi krever innsats.
Hahahahaha. Herlig kommentar fra Bengt Eriksen:
"Doffen ser ut som en defekt jordfreser."
Deilig med ledelse til pause.
Her var det usedvanlig lite aktivitet om dagen.
Er alle på Ullevål eller Sør Arena og ser kampen?
frankieboy
03-05-2009, 18:54
En merkelig 1.omg. Lite sjanser og utrolig mye feilpasninger begge veier. Uansett har det virket som om vi var naermest scoring, og fortjent nok fikk vi en deilig scoring av Fevang rett fQr pause.
Scoringen var et bevis paa hvor viktige duoen Fevang og Bolanos er. De skaper ting ut av ingenting, og er veldig giftige.
Dette er utrolig deilig. Selv paa en daarlig dag, saa er vi bedre enn VIF!
Naa faar vi satse paa en tidlig 2-0 scoring i 2.omg!
Vi leder!. Men kampen er rimelig dårlig. Vif er fryktelig svake, og man skjønner hvorfor de ikke ligger høyere enn de gjør. Satser på en bedre 2 omgang. Bolanos har vært god.
er seff ikke å forakta :) Men ærlig talt, vi har ballen mest, spiller mer enn de vanlige 2-3 pasningene før vi mister ballen (de siste årene) og leder borte mot Enga! Jeg er fornøyd om dette holder seg jeg :) Men seff, har endel å gå på offensivt og 1-0 gir meg ikke puls under 100...
Kom igjen Myggen, du er den største !!!
Det var som pokker, 1-1 men vi kommer igjen.
NÅ må de skjerpe seg for nå løper vi bare etter... 1-1... FAEN!!!!!
Luringen
03-05-2009, 19:27
Kenneth Høie da... Ei halvdårlig løs avslutning midt på, også lar han den passere. Huff og huff!
Vi må komme inn i kampen igjen!
Det målet blir for lett. Det målet bør Høye ta selv om jeg ikke vil kalle det keepertabbe.
Luringen
03-05-2009, 19:40
Shit! Snytt for mål. Ballen var jo inne på avslutningen fra Bolanos!!!
utlending
03-05-2009, 19:41
Doffen skårer?? Doffen???
faen da 2-2 like etter at Start vistnok blir snytt for ett mål. Noen som kan bekrefte det og i såfall var den klar, målet til Start altså?
Luringen
03-05-2009, 19:42
Doffen... Var visst ikke dau likevel... Kjipt med målet dommerne ikke så som ville gitt 3-1.
Luringen
03-05-2009, 19:43
faen da 2-2 like etter at Start vistnok blir snytt for ett mål. Noen som kan bekrefte det og i såfall var den klar, målet til Start altså?
De viste reprise på vg.no, ballen var klart inne.
mr.leipsland
03-05-2009, 19:45
Jeg trekker tilbake alt jeg sa om Moen (og hans linjejævel). Kampen hadde vært punktert på 3-1.
Jaaaaaaaaaaaaaaaa rettferdigheen seirer og Myggen er gud.
Luringen
03-05-2009, 19:52
Jadda! Seier! Bolanos til 3-2 på overtid. Deilig og fullt fortjent.
Dagens spørsmål:
Blir Doffen med Enga ned i Adecco, eller skifter han klubb for å "beholde" landslagsplassen??
Jeg Elsker Laget Mitt! Jjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Største øyeblikket I år!
frankieboy
03-05-2009, 19:54
Fantastisk!!!
For Et Lag!!
For En Moral!!
For En Spiller (bolanos)
Fantastisk!!
BavarianStarter
03-05-2009, 19:55
Fantastisk!!!
For Et Lag!!
For En Moral!!
For En Spiller (bolanos)
Fantastisk!!
Jaaaadaaaaaaaaaaaa!! Ville sier det samme, thx Frankie!
MYGGEN er Jesus, BOLANOS er Gud!! :D
Endelig gikk det vår vei
Herlig. Sympatisk av Doffen å ikke feire, han gjør jobben sin.
Synes det var veldig fighter vilje i dag.
Vi gikk glipp av 1 mål og vålerenga fikk et. Vi vant likevel
Knall bra
Noe av det deiligste på leeenge :D
Bolla er konge og Myggen er gud !!!!!!
hadde ikke fått sove i natt med tanke på den som dommerne ikke så var inne..
Gleder meg til neste hjemmekamp og blir flau om vi ikke fyller stadion snart...
benwright
03-05-2009, 20:06
For en herlig seier!! Det kan ikke bli mer rettferdig!
Espen K G
03-05-2009, 20:06
Å de svette hendene! Så virkelig skummelt ut etter feilaktig annulert mål, og utligning til 2-2. Men gutta står på hele veien til slutt, og Bolaños ordner IGJEN 3 poeng til Sørlandet! Jøss å deilig!!
Ingen stor kamp av noen lag, men i sum var vi et lite hakk over. Vi hadde en mye bedre 1. omgang, mens 2. omgang nok var jevnspilt mtp sjanser og spill. Fortjent seier, og så får Enga slite litt lenger nedi sumpa ;)
Årtusenets deiligste seier!!!!!!!!!!!!!
AndersH.
03-05-2009, 20:15
Dette var digg! Heltemodig innsats av gøtta! Kongelig deilig! Og så fortjent!
Ok, dette var sykt deilig! Lekent!
For å begynne et sted kan jeg alltid være litt objektiv;
Vålerenga spilte en håpløs førsteomgang. VIF lignet på alt annet enn en medaljekandidat.
Andreomgangen skjerper de seg, og Start er heldige som ikke slipper inn tidlig i andre omgang.
Kristoffer Hæstad er - som vanlig - helt middelmådig. Gøy at målet endelig kommer; og veldig fin gest å holde hendene nede. Det skal han ha for!
Start spiller en fantastisk fin førsteomgang. De har ballen 75% av tida, og leker seg med VIF. De kommer riktignok ikke til de store sjansene, men det er fullt fortjent at Start går opp i føringen etter 40 minutter.
Andreomgangen starter tamt. Det virker som man vil at VIF skal styre. Men heldigvis rir man av stormen i starten, og kommer heldigvis mer med etter hvert.
Og så er jeg litt patriotisk; på med Start-brellane!
Start er i år et topplag. Vi var uheldige første rundene og har hatt mye mot oss. Men i dag er det så utrolig deilig med seier!
VIF suger, Start er best.
Goodson er mann. Hvorfor i all verden blir han ikke norsk? Borgersen er også til dels mann. Og Starts beste trikser. Det så vi i første, og også helt på tampen! Lekent!
Myggen er helt. Fantastisk kamp. Stykker opp VIFs spill med herlige taklinger. God med ball!
Milicevic spiller herlig. Freeman gjør det bra, tatt helsa i betraktning.
Bruer Hanssen er seriøst kanon. Fantastisk solid!
Dette var seriøst en dårlig kamp av Bolanos; han blir brukt lite og feil. Men som FVN så fint pleier å si det: "Han spiller seg opp etter en fomlete start". Herlig avslutning på kampen. Salsakongen er kongen!
Fevang står noe så voldsomt på. Får lite å jobbe med, men er fantastisk bakover. Samme med Børufsen, som får lite å jobbe med. Men tar enormt mange skippertak bakover. Herlig!
Bernt Hulsker er, har alltid vært, og vil alltid være kongen!
DETTE VAR VERDENS BESTE MEDISIN! START♥
Og forresten;
Svein Oddvar Moen var seriøst kongelig bra.
Spillerbørs (don't you dare to unagree):
Høie - 5,2 - Trygg som bare fy, kan muligens ta førstemålet.
Freeman - 5,4 - Deilig kamp. Godt å få grist Moa litt.
Goodson - 8,9 - Den mannen er gal.
Borgersen - 6,7 - På 05-nivå. Fantastisk kamp!
Milicevic - 6,2 - Har tatt TL med storm. Digg kamp.
Bruer Hanssen - 7,4 - Løper som en Gud. Så trygg med ball!
Mykland - 7,6 - Seriøst vill kamp. Har litt å gå på, men fighter som en Jesus! Klart mye bedre enn han var mot samene.
Bolanos - 7,7 - Matchvinner med stor M. Som Semb ville sagt; "Denne Bolanos var outstanding! Verdensklasse.".
Børufsen - 5,5 - Elendig teknikk på den gutten, med unntak av et pent nedtak med brøstet. Herlig innsats!
Zidane - 6,0 - Trygg med ball, og står på som en galning! Herlig!
Hulsker - 7,5 - Den mannen er konge. Minner om LME i sine glansdager.
Fantastisk!!!! Og så fortjent som 3-2 scoringa har jeg ikke sett på lenge!!
Tenk å skulle bli snytt for et mål bare fordi dommerne er så trege at de ikke klarer plassere seg riktig.
Men nå er det glemt. Tre sykt deilige poeng!
At k.hæstad scora får bare være hans eget lille mareritt. Han har jo ikke gjort seg allverdens populær nå. Han hadde ihvertfall vett til å ikke feire. Men k.hæstad er glemt. Vi trenger han ikke. Etter et par år i vif har han mistet landslagsplass og er ikke lengre noen riksyndling. Fristende tilbud fra europeiske toppklubber har det heller ikke vært noe av, og spillemessig fremstår han som en blek skygge av hva han engang var. Lurt valg, kristofer.
Herlige tre poeng!!! Start kjemper i toppen!!
Kenneth Storberget
03-05-2009, 20:19
Sinnsykt for er nydelig seier, bare jævlig synd at man ikke er i Oslo nå og kan kose seg på bussen hjem med 3 poeng.
Søndag1800
03-05-2009, 20:20
Åhhhh endelig har nervene gitt seg og man kan bare være glad. FY FAEN Å DIGG DETTE VAR!
Bolanos.. For en mann.
Greit av Doffen syns jeg og ikke feire. Hadde det blitt uavgjort hadde jeg nok irritert meg over hans tidligere uttalelser om å ikke spille, men nå får det være det samme.
Vi er Start, og vi er stolt av det!
sven_kloster
03-05-2009, 20:21
Satan å deilig, følelsen ved scoringa på overtid ville fått hugh Hefners følelser på Mansion til å rødme!
Bolanos ER for god for norsk fotball! :icon_biggrin:
Forøvrig fantastisk syn å se Myggen løpe ut på banen for å feire målet!
Bolanos var forskjellen på lagene i dag. Herlig av den mannen. Han er snart tippeligaens svar på Ronaldo i premier league. Myggen synes jeg også gjorde det kurant. Begynte ganske så svakt, men kom seg veldig etterhvert. Stopperne gjorde også jobben sin. Men det må samtidig legges til at vi møtte et ganske så svakt vif-lag.
Myggen var mye bedre i dag, virket mer sikker på valgene sine. Å før så snakket jo alltid Semb om Pall Gunnarson og Nannskog, vel den nye superduoen er Borgersen og Bolanos.
Må selvsagt trekke fram klisjéen "Rettferdigheten seirer"!
Overtidsmålet var fantastisk deilig!!
fishkillen
03-05-2009, 20:41
Hahahahaha. Herlig kommentar fra Bengt Eriksen:
"Doffen ser ut som en defekt jordfreser."
At han er en jordfreser, er ikke noe nytt, men at han har blitt defekt....haha....jaja...kanskje det er start som må få start på han igjen.
Utrolig deilig seier i dag. Syns innsatsen minner meg om innsatsen gutta la for dagen i 2005.
Bola er helt klart for god for T.L.
Nå skal vi gruse lsk hjemme.
Satser på 12k tilskuere. Det har gutta fortjent.
Tankcenter
03-05-2009, 20:43
Takk Startergutter:icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
Det er sååååå vidundeeerliig:icon_razz:
Bola er helt klart for god for T.L.
Hva er det for noe tull! Han er akkurat god nok til å spille for Start, han er bare en god del bedre enn de fleste i eliteserien. Men ikke for god, da må han jo nesten vekk, det vil man jo ikke... Bola bli til du er 100!!
fishkillen
03-05-2009, 20:54
Bola bli til du er 100!!
ingenting hadde vært bedre, men han hadde jo vært en hit på hvilket som helst spansk topplag.
Jeg gleder meg over at han er i klubben. Genialt scoop av start
sakset fra Klanen: *utdrag fra en lederartikkel*
"Og for å være helt ærlig kan jeg ikke skjønne hvordan vi skal unngå å vinne.
Det sterkeste Start har å komme med en er gammal mygg de har pusta liv i, og en mellomamerikaner som skal geniforklares bare fordi han sleivsparka inn en lompe av et skudd forrige helg. Nei, gi meg heller to blad Abdellaoue som begynner å finne god-formen"
Hahaha håper forfatteren spiser i seg disse ordene fra nå til til de ligger med sunket mast i addecoligean..for en gjeng med bønder!
Bolanos er kongen!
Jeg er bare så vanvittig skuffa og flau over å ha stått sammen med start-supporterne idag..
Kristoffer Hæstad spilte med hjertet på utsiden av drakta når han var i Start, og det eneste som kunne rive han bort fra Start var at vi rykka ned og at hans karriere ville stagnert pga dette. Han tok et greit valg, og ble med videre i eliteserien... Ser dere på bildene fra kampen så feirer heller ikke Doffen sitt mål, men springer tilbake på egen halvdel.
Doffen har heltestatus i Start, i dag var jeg overrasket og flau over at vi kan glemme han så innmari fort.. En ting er fjortisene som står i rosa skjorte bak målet, de er unge og vet ikke bedre, men at størtsteparten av start-supporterne glemmer alt Doffen har gjort for oss gjør at jeg må vurdere om jeg gidder å gå gulkledd på startkamp og synge med dere neste gang!
Skam dere!
Til Doffen: UNNSKYLD!
Det er bare én ting å gjøre: Pipe enda hardere når hans VIF kommer til Sør Arena ;)
Var herlig å være på ullevaal idag :D Endelig så fikk jeg se årets Start-lag live og for en kamp!! SÅ FORTJENT!!!!!!!! :D
Rettferdigheten seiret til slutt!!
Hadde vi ikke vunnet på slutten der, så hadde jeg aldri klart å sove i natt. Det føltes så utrolig tungt at den ballen som var langt inne skulle ødelegge for tre poeng, en så dukker Bolanos opp igjen på overtid! Fantastisk!
Jeg har rett og slett ikke ord!!
Dette minner meg om 2005, selv om det er veldig tidlig enda...
Myggen spiller seg opp og holder lenge idag, jeg er sikker på vi kommer til å se ham i toppform etterhvert og jeg gleder meg enormt!
Bolanos er jo rett og slett bare GUD!
El Bolanos!!!!
Espen K G
03-05-2009, 21:03
Rocky: Doffen diskusjonen har gått mange ganger her inne, så at det overrasker deg forstår jeg ikke. Han var med og spilte Start ned, men etter nedrykket viste han at han ikke ville være med å spille oss opp igjen. Han stiller seg selv høyere enn klubben, i motsetning til alt han måtte si utad. Kompisen valgte å bli, viste hva ekte klubbfølelse er, og fikk betalt for det til slutt. Punktum.
At han velger å ikke juble høyt etter scoring var derimot en positiv gest, det skal han ha.
Veldig enig med innlegget ditt, Rocky!
Jeg er bare så vanvittig skuffa og flau over å ha stått sammen med start-supporterne idag..
Kristoffer Hæstad spilte med hjertet på utsiden av drakta når han var i Start, og det eneste som kunne rive han bort fra Start var at vi rykka ned og at hans karriere ville stagnert pga dette. Han tok et greit valg, og ble med videre i eliteserien... Ser dere på bildene fra kampen så feirer heller ikke Doffen sitt mål, men springer tilbake på egen halvdel.
Doffen har heltestatus i Start, i dag var jeg overrasket og flau over at vi kan glemme han så innmari fort.. En ting er fjortisene som står i rosa skjorte bak målet, de er unge og vet ikke bedre, men at størtsteparten av start-supporterne glemmer alt Doffen har gjort for oss gjør at jeg må vurdere om jeg gidder å gå gulkledd på startkamp og synge med dere neste gang!
Skam dere!
Til Doffen: UNNSKYLD!
To tips til deg, skaff deg en ny hjerne og ikke møt opp på flere startkamper.. Jeg er sikker på at IK start og suporterne kan leve videre uten at du stiller opp! :) Litt svinn må man regne med..
Lars Petter Stendal
03-05-2009, 21:05
Det finnes en rettferdig verden !!! :D
BOOOOLANOS! ;D herregud for en spiller :)
Og dette med Doffen, syns det var fint gjort av han å ikke juble, men han får faen IKKE noe sympati fra min side! Bli i Enga du Doffen, vi savner deg ikke !
VI HAR MYGGEN, FEVANG,BOLANOS, HULKEN! You name it ;D
3 deilige poeng!
Moen var meget god. Det er linjemannen som skal se at ballen er over linja...
Bruer Hansen imponerte synes jeg. Det var han som tok tak defensivt når Myggen ble for treg
Og vidsyn: Hæstad må tåle å bli pepet på når han velger å forlate Start. Han har ikke sagt et negativt ord om Start, og feiret ikke i dag. Fin gest fra han. Vi tar imot han kommer han tilbake, men forløpig er han en VIF-spiller som vraket Start. Det fortjener pipekonsert. End of story
Store Tå
03-05-2009, 21:08
Minner definitivt om 05-sesongen.
Tror Myggen bare vil bli bedre og bedre, så lenge han holder seg skadefri. Tror også Solo vil heve laget når han kommer tilbake.
Da har vi tre svært gode sentrale midtbanespillere som kan pushe hverandre.
Tror også backene våre har enda mer å gå på etter hvert som laget får satt seg. Særlig Freeman er fersk på laget.
Hvis Børufsen og Khalili kommer i form, tror jeg alle skal få slite mot dette laget!
Eneste forskjellen mellom Strømstad og Doffen er at strømstad var der i 3 mnd mer (mtp sesongspill), og at han gikk til en utenlandsk klubb..
Tenk deg om: Du og 90% av alle her hadde valgt større lønn, større sjanse til fortsatt landslagsspill og sjanse for å vise seg frem for å gå til utlandet.. Ære være Doffen for at han prøvde, jeg og synes det er synd at han gikk til Enga, men han er INGEN Judas eller noe lignende..! Alt det stygge folk fikk seg til å rope mot doffen var forferdelig og en kunne se på han at det gikk innpå han..
Sier det igjen jeg: SKAM DERE!
Support ditt eget lag og takk de gamle heltene! Fatter ikke at dere ikke husker at han ble med ned i 1- div en gang og spilte oss opp, var med på å gi oss sølv i 2005 og har stått for å skape mye positivisme til Start-fotballen. ALT dette glemmer dere fordi at han til slutt valgte å gå til Enga, fremfor å bli med ned til 1.div enda en gang..! Demens på hele gjengen her eller?
Noe så herlig !
Dette var så fortjent !
Bolaños er som skapt for Start !
Onsdag slår vi de gule kanarifuglene !
Kjempe at scoringa som ikke ble sett, ikke ble avgjørende, veldig bra moral i laget.
Fantastisk å ha slike spillere som kan ta tak i det på egenhånd og avgjøre kamper som er litt daue !!!
Syntes gesten til Doffen var veldig bra, ikke å juble mot gamleklubben. Det gjør en stor idrettsmann, som fortjener bedre enn å bli kalt Judas.
Han gjorde et valg som han trodde var det beste for sin karriere, hvor mange av oss har ikke gjort det i vår jobbsammenheng?
Takk, Doffen for det du var og gjorde i Start trøya, lykke til videre i karrieren, men det er jo lov å lure på om du gjorde det rette !!
Start Er Best !!
Bård Larsen
03-05-2009, 21:11
Tilbake fra Ullevåll, guttungen og jeg! For en kamp - og enda mer neglebitende enn vi hadde regnet med! Laget fremstår mer og mer med autoritet og på slutten av kampen fikk jeg faktisk troa på at de ville putte. Og det til tross de fik anullert et mål alle andre enn dommerne så inne.
Forsvaret til VIF var livredde for Bolanos, et fantastisk skue! Myggen var grei og tilfører laget mye pågangsmot (trekker tilbake en del av kritikken mot satsingen på gammer´n).
Det eneste lille jeg har å utsette på laget er lite planmessighet i angrepsspillet.
Men skitt au! Dagen er vår, hallelujah!!!!!!
Eneste forskjellen mellom Strømstad og Doffen er at strømstad var der i 3 mnd mer (mtp sesongspill), og at han gikk til en utenlandsk klubb..
Tenk deg om: Du og 90% av alle her hadde valgt større lønn, større sjanse til fortsatt landslagsspill og sjanse for å vise seg frem for å gå til utlandet.. Ære være Doffen for at han prøvde, jeg og synes det er synd at han gikk til Enga, men han er INGEN Judas eller noe lignende..! Alt det stygge folk fikk seg til å rope mot doffen var forferdelig og en kunne se på han at det gikk innpå han..
Sier det igjen jeg: SKAM DERE!
Support ditt eget lag og takk de gamle heltene! Fatter ikke at dere ikke husker at han ble med ned i 1- div en gang og spilte oss opp, var med på å gi oss sølv i 2005 og har stått for å skape mye positivisme til Start-fotballen. ALT dette glemmer dere fordi at han til slutt valgte å gå til Enga, fremfor å bli med ned til 1.div enda en gang..! Demens på hele gjengen her eller?
Helt enig !!!
Rocky, jeg husker en uttalelse av doffen som var noe sånn som... Det er bare ett lag for meg i Norge..
Når man da går til enga, da ber du om det... Judas på nivå med Marius Johnsen.
mr.leipsland
03-05-2009, 21:17
Rocky: Du har selvsagt helt rett. Hæstad er ingen judas. Sålenge han er i VIF får han ingenting annet enn høfflig applaus ved navneopplesning fra min side, men judasbegrepet spares til de som faktisk fortjener det.
Man kan selvsagt ikke forvente at a-landslagsspillere skal bli med ned når de er i den alderen, men også for klubben ville det jo vært en real nedtur om Hæstad nekta å bli solgt da det tikka inn bud på 8 millioner fra VIF. Det er vel ingen tvil om at da Solér kalte inn Hæstad til møte så var beskjeden at "vi vil selge deg". Start prøvde aldri å beholde Hæstad, de VILLE bli kvitt ham. Takk og lov at Hæstad forstod hva som var det beste for klubben.
Fantastisk!! Vanvittig stemning på Uptown også :D
Er det en ting vi trenger så er det en ny venstreving. Håper vi kan finne frem noen småpenger å hente Marquinhos i sommer!
Espen K G
03-05-2009, 21:20
Eneste forskjellen mellom Strømstad og Doffen er at strømstad var der i 3 mnd mer (mtp sesongspill), og at han gikk til en utenlandsk klubb..Bullshit. Forskjellen mellom de to er at begge sa at Start var klubben i deres hjerte. Den ene går til en annen norsk klubb på tross av dette. Den andre sier klart og tydelig at det ikke finnes andre klubber i Norge som er aktuelle, og står bak det. Det er STOR forskjell på det Strømstad og Hæstad gjorde!
Alt det stygge folk fikk seg til å rope mot doffen var forferdelig og en kunne se på han at det gikk innpå han..Mulig du reagerer på noe ikke jeg har fått med meg. Alt jeg har fått med meg er at det ble pepet på han under kampen. Det er helt innenfor en akseptabel reaksjon for min del.
Demens på hele gjengen her eller?Neida, jeg tror de fleste her husker det meste.
Espen K G
03-05-2009, 21:22
Takk og lov at Hæstad forstod hva som var det beste for klubben.Så da Strømstad sa nei til å bli solgt til RBK, så skjønte han ikke hva som var det beste for klubben? Hallo!
En fantastisk avslutning på en særdeles spennende kamp. Deilig at igjen er Gud fra Sørlandet. Gode prestasjoner speselt fra Bola avgjører kampen, men hederlig innsats fra hele gjengen.
Når det gjelder piping mot Doffen så er det greitt, synes jeg . Han må tåle såpass, det er faktisk ytringsfrihet i dette landet. Dette gjelder selvfølgelig også på fotballkamper. Han valgte å gå til VIF, som for mange er kontroversiellt. Jeg kommer aldri til å pipe på ham, fordi han har gjort så masse for klubben.
Ja, du har rett, han var også på let etter utenlandske klubber, men da ga ingen konkrete bud på ham, samtidig ga nok start klare signaler om at de måtte selge en av våre to juveler, og da falt valget på doffen som det ble lagt inn konkret bud på..
Jeg reagerer på gestikuleringen, banningen, skjellsordene osv fra kjernen av supporterne i dag, det så tydelig ut som at Doffen var preget av all dritten som ble slengt mot han når han var med enga defansivt mot start-corner mot slutten av kampen.
Kunne bare ønske at slike spillere som har gitt så mye av seg selv til klubben skal bli applaudert fremfor buet og tilsunget "Judas - hvor er hjertet ditt?" osv. Det er forståelig nok at unggutta som står med tromma ikke husker tre-fire år tilbake, men vi andre bør kunne applaudere hva han har gjort FOR start tidligere!
Espen K G
03-05-2009, 21:39
På banen er det oss mot dem, så da er det ingen applaus å hente for andre enn Starts nåværende spillere :) Høres ut som om noen har tatt litt av med hetsingen, men det får de stå for. Buing får holde i massevis for min del.
Men over til noe annet. Lurer på hvor mye hår de har igjen disse "tabellsynserne" fra før sesongen.
Rosenborg
Molde
Start
Sandefjord
Litt av en Topp 4, og jeg digger det! :)
stefan1989
03-05-2009, 21:41
Kristoffer Hæstad spilte med hjertet på utsiden av drakta når han var i Start, og det eneste som kunne rive han bort fra Start var at vi rykka ned og at hans karriere ville stagnert pga dette. Han tok et greit valg, og ble med videre i eliteserien...
kanskje jeg husker feil.. men ble ikke f.eks fevang med ned i adecco å? han sin karriere har vel ikke stagnert?
Handler ikke om det da. Det handler om hans reelle sjanser for å forbedre seg. Doffen fikk klar beskjed fra Hareide om at han ville miste plassen på landslaget om han fortsatte ned i Adecco..
På banen er det oss mot dem, så da er det ingen applaus å hente for andre enn Starts nåværende spillere :)
Det er klart at jeg ikke vil applaudere Doffen for målet mot oss. Det er seff oss mot dem, men det har da hendt en del ganger at gamle helter blir allpaudert når de entrer banen fremfor å bli buet fra første stund og for "annenhver" ballberøring..?
Min mening er hørt, skal ikke mase mer på det, men ønsker veldig at Doffen skal bli ønsket velkommen til Sør Arena, fremfor å bli buet ut også der..!
Dette er helt elementært:
Doffen stakk fra Start fordi han ikke ville spille adecco. Han satte egen karriere foran klubben. Ingen er større enn klubben. Ergo: En sviker. At han blir pepet ut i dag er helt på sin plass!!
At han ikke jubler for scoringa betyr ingenting. Han røpet før kampen at han var sugen på å slå Start.
Hele hæstads suksess, landslagsspill og stjernestatus har han fått fra Start. Å stikke av når Start sleit var takken, og nå får han sin belønning.
Og det er litt småmorsomt å se hvilken situasjon han er i nå. I et svakt lag som ikke har prestert siden han kom til klubben. Ingen ser på vif lengre for å kapre spillere til europa. Og ved å gå tilbake på løftet sitt om å be om å få slippe å spille mot Start, si han ikke kan komme tilbake til Sørlandet uten å ha slått Start, og i tillegg scorer mot Start, da har han gjort det vanskelig for seg selv å komme tilbake gjennom Sørlandsporten.
Så rocky som ikke tåler litt piping: K.Hæstad får nøyaktig det han fortjener, og han er ikke så dum at han ikke skjønte at det ville bli sånn når han skifta til en annen norsk klubb.
Vær så snill, si det dere har å si om doffen, men så get over it plis! Hva med å snakke om kampen? For en fantastisk dag på Ullevål, sol, Myggen på banen, og for en fotballkamp! Kunne ikke vært regissert mer spennende, vi kommer tilbake tre ganger, sist på overtid. Det er lenge siden jeg har vært på en så spennende og utrolig morsom kamp! Kommer sikkert tilbake med mer når jeg har fått summet meg, nå er jeg bevisstløs av glede. gudd å gøy!!
Espen K G
03-05-2009, 21:55
Årets kommentar er vel å finne på Klanen sitt forum:
"I dag ble jepsen pissa på av Bolanos eller hva faen han heter, her snakker vi virkelig om en skikkelig golden shower!!"
:D
Tankcenter
03-05-2009, 22:01
Vær så snill, si det dere har å si om doffen, men så get over it plis! Hva med å snakke om kampen? For en fantastisk dag på Ullevål, sol, Myggen på banen, og for en fotballkamp! Kunne ikke vært regissert mer spennende, vi kommer tilbake tre ganger, sist på overtid. Det er lenge siden jeg har vært på en så spennende og utrolig morsom kamp! Kommer sikkert tilbake med mer når jeg har fått summet meg, nå er jeg bevisstløs av glede. gudd å gøy!!
Du har så rett!! Tenk så deilig at Start kommer så sterkt heeeelt til sluuuttt også!!!
Den 7.serierunden er nå komplett og Start ligger på 3.plass med sine 12 poeng:) Helt fantastisk!
Og neste kamp skal Bolaños og Fevang leke seg med et LSK-lag på jumboplass:) Kan ikke bli bedre!
Og ikke uventet så var Svein Odvar Moen igjen på helt feil plass og dømmer feil i hytt og gevær gjennom hele kampen.
At han overser linjedommerne når de vinker med flagget som om det var 17. mai er jo heller ikke noe nytt.
Den mannen er en skam for dommerstanden i Norge.
doppelt gemoppelt
03-05-2009, 22:31
Rocky du må forklare meg hvorfor du mener karrieren hadde stagnert for Doffen om han ikke hadde byttet klubb?
Han har jo ikke utrettet noe i Vif...hverken seg selv eller for klubben noe særlig.
Spiller han for Enga så vil han naturligvis være mislikt og hatet. Men tror de fleste ikke vil ha noen problem med en startretur.
Mest imponert over Myggen idag, vant utrolig mange viktige dueller og balle som kunne skapt problemer.
Gøy, forstatt med samme moral, guts og enkelt personers evne til å stå frem som det lille xstra.
Espen K G
03-05-2009, 22:34
Og ikke uventet så var Svein Odvar Moen igjen på helt feil plass og dømmer feil i hytt og gevær gjennom hele kampen.
At han overser linjedommerne når de vinker med flagget som om det var 17. mai er jo heller ikke noe nytt.
Jeg skjønner ikke helt hvilke situasjoner du prater om. Han dømte seg absolutt ikke bort i denne kampen synes jeg. At det ikke blir dømt mål til Christian er linjedommers ansvar, ingen andre. Helt umulig for Moen å se det. Og ser han det er han i hvert fall feilplassert ift spillets gang :)
Rune Hareide
03-05-2009, 22:35
Hvorfor bruke unødvendig tid på å i det hele tatt diskutere K. Hæstad på noen som helst måte når vi senker VIF skuta 3 minutt på overtid?!?!
Så sinnsykt sinnsykt fortjent!! (les. annulert mål)
Bolanos og Hulsker fortsetter å overraske meg mer og mer!
Ole Gilboe Hermansen
03-05-2009, 23:00
Dette var rett og slett deilig.
Moen hadde en god kamp. Skjønner ikke kritikken din.
Når det gjelder Doffen så mener jeg han bør bli tatt imot som fortjent.
Ikke piping, ikke applaus. Være likegyldig til hele mannnen.
Har stor forståelse for at han skiftet klubb. Prøvde utlandet, men ingen ville ha han. Kan derfor ikke vente applaus, men ser ingen grunn til å pipe han ut.
Hvordan mottakelse kan Valencia vente seg ??
Espen K G
03-05-2009, 23:14
Moen hadde en god kamp. Skjønner ikke kritikken din.Enig med du.
Hvordan mottakelse kan Valencia vente seg ??
Han ble ganske enkelt skvist ut av Borre og han andre som styrte skuta. Og han har vel aldri sagt at Start er klubben i hans hjerte osv osv.
doppelt gemoppelt
03-05-2009, 23:28
Moen var grei nok, men jeg med andre lo godt noen ganger over dømmingen som var artig/komisk rett og slett.
Enig i at Moen dømte greit. Scoringen (som ikke ble godkjent) er klin umulig for dommer og assistentdommer å se. Har ledd av enkelte Moen-situasjoner tidligere, men her var det ikke noe å le av.
Kom nettopp hjem fra kamp. Godt å se at ballen virkelig var inne, vi bak mål var ikke i tvil. Men rettferdigheten seiret til slutt. En herlig og fortjent seier!
aljahnsen
04-05-2009, 03:12
Dette var bare så steike bra, fantastisk. Stolt av gutta, og Bolanos er jo helt genial... De kommer tilbake, og vinner helt fortjent. Sykt deilig dette ;)
Fasitsetteren
04-05-2009, 03:16
Han ble ganske enkelt skvist ut av Borre og han andre som styrte skuta. Og han har vel aldri sagt at Start er klubben i hans hjerte osv osv.
Ja.
Ikke er han lokal heller, ergo ingen sviker i den forstand. Dessuten dro han til Århus og ikke til Odd. Dessuten er ikke Odd noen hatklubb. Odd er bare et anonymt, grått lag fra en trist industriby.
Ole Gilboe Hermansen
04-05-2009, 07:28
Å for en deilig dag. Solen skinner og vi ligger fortsatt på 3.plass.
Espen K G
04-05-2009, 09:03
Enig med Ole, og for å sitere en kjent norsk poet: "Sola skinner og jeg er så glad" :)
Virker som om mange har det slik her inne, for det er ikke mange spiller / spillestilvurderinger her.
Eneste jeg har å bemerke er:
Børufsen; svak kamp igjen. Løper hele tiden, men utretter fint lite
Høie; gjør en grei kamp, men er svak på 1-1 målet
Myggen; hva tenker han på med handsen?
Bolaños; kommentar unødvendig :D
Noen som vet hvor mange Startsupportere som var på Ullevaal i går? Jeg føler vi var mange, rimelig fullt i VG-svingen og en god del på langsiden v/Miniklanen.
Dette var vel noe av det bedre jeg har sett av Moen. At han ikke blåste offside i den aktuelle situasjonen var helt riktig, spilleren som det ble vinket på (Sæternes) trakk seg jo unna situasjonen. Det er linjemannen som gjør feil der, og ikke burde vinket i det hele tatt.
Moen har heldigvis utviklet seg. Norges verste dommer er i dag Edvartsen, uten tvil.
Noen som vet hvor mange Startsupportere som var på Ullevaal i går? Jeg føler vi var mange, rimelig fullt i VG-svingen og en god del på langsiden v/Miniklanen.
Jeg synes akkurat det motsatte. Synes det var ganske tynt besatt i svingen, og hadde trodd på flere eksil-sørlendinger på kamp. Uten at jeg tør sette noe tall på oppmøtet...
Hva skjer med fvn's sammendrag av kampen? Tydeligvis ikke heilt med der.. Viser først 2 startskåringer. Så viser de Vålerengas første mål og sier det er balanse i regnskapet. Så viser de enda et engamål og sier det er balanse i regnskapet...
http://fotball.fvn.no/webtv/?id=91953&autoplay=1
Kommentatorstemmen er jo et sammenhengende spor, så litt merkelig det der :P
4everIkStart
04-05-2009, 09:39
Jeg mener etter å ha sett tv bildene så burde Linjedommer ha sett at ballen var langt over streken. Å i sånne spesielle situasjoner så burde det kunne brukes Video dømming. Det vil ikke ta lange tia å sjekke sånne ting. Hoved dommer har komunikasjon med 4 dommer som har tilgang til Tv bilder, så det vil ta 20 sekunder å sjekke dette. Det trenger ikke brukes video dømming i alle situasjoner, men i MÅL og STRAFFE situasjoner så mener jeg det kunne vært lurt. Bare tenk hvis dette hadde vært avgjørende for kampen, Moen kunne ikke vist seg for en Start supporter på ei lang lang stund.
Jeg mener etter å ha sett tv bildene så burde Linjedommer ha sett at ballen var langt over streken.
Uenig. Selv om jeg visste hva jeg skulle se etter, så klarte ikke jeg å registrere at ballen var over linjen før det ble vist i sakte kino. Mulig jeg har dårlig syn, men mener ikke at dommerne kan klandres. Heldigvis ble det ikke avgjørende for kamputfallet
Dagens høysst subjektive spillerbørs:
Høie 5 - Burda tatt 1-1scoringa, igjen feilberegning i feltet.
Freeman 6 - Ok def., litt rusten off.
Goodson 7 - Ruler i lufta, sikker.
Borgersen 6 - En del feil, scorer nesten selvmål.
Branco 6 - Litt problemer med Dawda Leigh, lite med off.
Bolanos 8BB - Fantastiske egenskaper avgjører kampen.
Myggen 6 - Stor fremgang fra sist, bryter en del angrep.
P.B.Hansen 7 - God kamp!
Børufsen 5 - Får ikke til så mye
Fevang 7 - God kamp! Plukker opp returen og scorer.
Hulken 8 - Flott goalgetterscoring! Skaper ikke så mye på egen hånd.
Kleiven - Ok innhopp
Paulsen - Bra innsats.
Khalili - Får ikke gjort så mye på den korte tiden.
En herlig fighter-seier! Endelig litt stang inn for oss. Det var faktisk først sent på kvelden jeg skjønte at det var Bolanos som var borti seiersmålet. Fantastisk den mannen!
Alladin Sane
04-05-2009, 11:16
Så lenge Hulsker scorer mål, må man vel bare smile og være fornøyd. Jeg er litt overrasket over at han ikke er mer på hugget mot gamle lagkamerater dog.
Ellers synes jeg Bruer gjør en kanonkamp. Og Bolanos er selvfølgelig strålende. Øvrige utespillere er jevnt bra.
Høie gjør imidlertid sin første svake kamp. Er heldig som slipper baklengs etter en grov feilvurdering av et innlegg og bør definitivt ta Moas mål.
AndersH.
04-05-2009, 12:00
Spiser du stein?
At du er Liverpool-fan forklarer noe av saken, men du må seriøst være gal i hodet om du mener at Svein Oddvar gjorde en dårlig kamp i går!? Han var svært god; pirket på det som skulle pirkes på, brukte fordelsparagrafen og gjorde i det hele tatt veldig, veldig mye riktig. Den mannen er vår neste internasjonale toppdommer.
AndersH.
04-05-2009, 12:05
Så lenge Hulsker scorer mål, må man vel bare smile og være fornøyd. Jeg er litt overrasket over at han ikke er mer på hugget mot gamle lagkamerater dog.
Jeg synes Bernt gjør det bra, sett utifra forutsetningene. Han blir passet voldsomt godt på av Muri og Storbæk, og til enhver tid var en av disse tett oppi Bernt. Luringen fikk, i likhet med Geir Ludvig, veldig lite å jobbe med, og da blir det vanskelig å utmerke seg. Så utifra arbeidsforholdene gjør Bernt en god kamp, og han beviser nok en gang at han har nese for mål.
Helt.
Reservesamen
04-05-2009, 12:54
Spiser du stein?
At du er Liverpool-fan forklarer noe av saken, men du må seriøst være gal i hodet om du mener at Svein Oddvar gjorde en dårlig kamp i går!? Han var svært god; pirket på det som skulle pirkes på, brukte fordelsparagrafen og gjorde i det hele tatt veldig, veldig mye riktig. Den mannen er vår neste internasjonale toppdommer.
Har Stig Remnes byttet nick?
Øyvind S.
04-05-2009, 13:03
Dette er gøy!
Myggen anno 2009 viser den store svakheten med dagens spillerbørser. Eller hva skal man egentlig gi en spiller som kanskje bør få 5 utelukkende ut fra sine involveringer, men som tilsynelatende hever hver medspiller med 0,5 til 1 poeng, og synes å heve strukturen i laget fra middels + til opp imot superb?
Myggen er etter min mening den aller viktigste årsaken til Starts 6 poeng de to siste kampene. Og det sier isåfall ikke så lite all den tid Bolaños har vist avslutninger og vingspill vi aldri før har sett i Norge, og som sender tankene mer i retning av en portugiser med samme fornavn, enn en hard benk i Odense.
(Som en parantes vil jeg nevne at i skyggen av Starts to worldclass-spillere i henholdsvis lagheving og vingspill, ser Bruer Hansen ut til å være en meget solid spiller og en type som har manglet i klubben i årevis.)
Kristoffer Hæstad er - som vanlig - helt middelmådig. Gøy at målet endelig kommer; og veldig fin gest å holde hendene nede.
Goodson er mann. Hvorfor i all verden blir han ikke norsk.
Og forresten;
Svein Oddvar Moen var seriøst kongelig bra.
.
Herregud for en dust du er. Når ble det gøy at noen putter mål på Start?
Og hvordan kan du si at Svein Oddvar Moen var kongelig bra når han ikke får med seg at ballen er inne.
(Som en parantes vil jeg nevne at i skyggen av Starts to worldclass-spillere i henholdsvis lagheving og vingspill, ser Bruer Hansen ut til å være en meget solid spiller og en type som har manglet i klubben i årevis.)
Enig med deg i det Øyvind. Var rimelig skeptisk til han etter hva han presterte i fjor, men desto mer gledelig at han ser ut til å bli en positiv tilvekst til laget.
Tørum får ett luksusproblem når Solo er tilbake
Sakset fra VPNs forum:
"Noen som har sett oppførselen til Ivar Hoff?
For en ufordragelig og uspiselig type. Hørte han stod å feira, hylte og skreik av begeistring når Start putta. Og akkurat nå så jeg han rakke ned på Martin Andresen på det groveste."
Hoff gikk jo også bananas etter å ha sett Bolanos spille, så her har vi åpenbart fått en ny blodfan.
AndersH.
04-05-2009, 13:24
Herregud for en dust du er. Når ble det gøy at noen putter mål på Start?
Hahhahahahha, jeg er så zykt dust, ja. Buhu lissm.
Selvsagt er det hyggelig for Kristoffer at han putter. Jeg likte heller ikke - der og da - at han puttet, men stakkaren hadde faktisk ikke puttet i VIF-drakta før gårsdagens gåll; og mannen er midtbanespiller!
Og hvordan kan du si at Svein Oddvar Moen var kongelig bra når han ikke får med seg at ballen er inne.
Hvordan kan du si at Svein Oddvar Moen ikke var kongelig bra når han gjør en feilfri kamp?
At du ikke evner å komme frem til at assistentdommer skal se denslags, vitner om en voldsomt dårlig fotballforståelse.
Er du Messi, beng?
frankieboy
04-05-2009, 13:47
Sakset fra VPNs forum:
"Noen som har sett oppførselen til Ivar Hoff?
For en ufordragelig og uspiselig type. Hørte han stod å feira, hylte og skreik av begeistring når Start putta. Og akkurat nå så jeg han rakke ned på Martin Andresen på det groveste."
Hoff gikk jo også bananas etter å ha sett Bolanos spille, så her har vi åpenbart fått en ny blodfan.
Ja, bare aa tilby Hoff plass i supporterklubben. Han har tidligere kun kritisert Start og tippet oss sist osv osv, men naa er han fra seg av begeistring. Ganske morsomt egentlig.
Stig Hornnes
04-05-2009, 14:40
Det var vel igrunn en ganske middelmådig kamp vi var vitne til i Oslo i går, med unntak av de siste 10 minuttene. Defensivt synes jeg det var veldig bra. Noe rufs med midtstopperne, men dønn solid på begge backene spesielt i første. Myggen og Bruer gjør en sterk kamp defensivt på midten, selv om jeg i perioder synes Myggen virket utilpass og levde litt farlig. Bruer har overasket meg stort til nå i år! Offensivt var det heller svakt. De gangene man gikk fremover gikk det altfor sent. Dermed hadde ikke Bolanos, og Freeman de gangene han kom fremover i første, noen å spille til i boksen. Synes også Fevang slet med å sette sitt preg på kampen offensivt denne gangen. Bortsett fra målet selvfølgelig:D Bolanos viser nok en gang enorm klasse og avgjør jo egentlig kampen på egenhånd. Han er direkte innvolvert i alle de avgjørende situasjonene!
AndersH.
04-05-2009, 14:48
Jeg stusser på at folk mener Starts førsteomgang var dårlig.
Start var det førende laget, og VIF hadde jo knapt ballen.
Backene var nå meget skyldige i begge baklengsmålene. Hunter stod feilplassert på den første og slapp Moa forbi på innsiden. Branko bomma grovt på crossen ut til høyresiden (husker ikke hvem) på andremålet. Ellers ok kamp fra backene.
Ja, bare aa tilby Hoff plass i supporterklubben. Han har tidligere kun kritisert Start og tippet oss sist osv osv, men naa er han fra seg av begeistring. Ganske morsomt egentlig.Enig. Merkelig å kompis han er blitt.
Espen K G
04-05-2009, 15:14
Jeg stusser på at folk mener Starts førsteomgang var dårlige.
Start var det førende laget, og VIF hadde jo knapt ballen.
Det er helt riktig. Førsteomgangen ble eid av gutta våre. Det var hva Tørum kalte Powerplay i en tidligere kamp. Dersom andre omgang hadde vært lik ville man hørt Klanen pipe på sine egne, for det var begredelig av Enga. Synd at våre slipper dem inn i kampen igjen i 2. for det trekker ned helhetsinntrykket på tross av en veldig sterk seier.
AndersH.
04-05-2009, 15:19
Jeg er bare så fantastisk glad for at vi fikk et mål før pause. Hadde vært grusomt å ha det spillemessige overtaket uten å få betalt for det.
Hyggelig gjort mot VIF å la dem å ha ballen litt i andre:p
frankieboy
04-05-2009, 15:21
En utrolig herlig reportasje!!!
http://ikstart.no/tv_default.aspx?m=257&amid=487985
Hulsker er utrolig morsom paa slutten der...
gmkarlsen
04-05-2009, 15:27
En utrolig herlig reportasje!!!
http://ikstart.no/tv_default.aspx?m=257&amid=487985
Hulsker er utrolig morsom paa slutten der...
Det spørs om Hulsker blir klar til onsdag, med den feiringen der.
mr.leipsland
04-05-2009, 15:34
Vi dominerer banespillet i første, VIF skaper ingenting, men vi skapte bare to sjanser selv. Andreomgang var katastrofe inntil Hulsker ordna 2-1. Slutten av kampen var selvsagt ett stort løft. Når VIF får 2-2 forventer de fleste at VIF skal presse på for seiersmålet, men gutta viste både moral og kvalitet når de tar over kampen totalt.
Alt i alt kan Start langt bedre enn det vi viste i går, men det holdt alikevel til en fortjent borteseier mot enga. Slettes ikke dumt! :)
Hahhahahahha, jeg er så zykt dust, ja. Buhu lissm.
Selvsagt er det hyggelig for Kristoffer at han putter. Jeg likte heller ikke - der og da - at han puttet, men stakkaren hadde faktisk ikke puttet i VIF-drakta før gårsdagens gåll; og mannen er midtbanespiller!
Hvordan kan du si at Svein Oddvar Moen ikke var kongelig bra når han gjør en feilfri kamp?
At du ikke evner å komme frem til at assistentdommer skal se denslags, vitner om en voldsomt dårlig fotballforståelse.
Er du Messi, beng?
Du skrev ikke at det var hyggelig for Kristoffer du skrev at det var hyggelg eller gøy at doffen puttet.
Spiller ingen rolle om det var vaskelig for moen å se. Han dømmer ikke feilfritt så lenge han misser et mål. Jeg forstår selvsagt at linjemannen har enda større forutsetninger for å se det, og Moen kan selvsagt overprøve det som linjemannen vinker eller ikke vinker for.
Er du Morten Hæstad?
AndersH.
04-05-2009, 21:42
Er du Morten Hæstad?
Nei. Jeg er Lars Martin Engedal, Ben Wright, Jan Oddvar Skisland, Maggie Thatcher og Jostein Flo.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.