PDA

Se full versjon : Statistikk

Gimse
22-02-2005, 15:01
Hei.

Jeg holder på å skrive et hovedprosjekt, og i den sammenheng lurer jeg på om noen av dere vet om det finnes noen side på nettet der jeg kan finne informsjon om Start-spillere. Da tenker jeg først og fremst på hvilke klubber de har spilt for osv. Gjerne en statistikk som inneholder 20-25 år... Hvis noen vet om en sånn side så hadde jeg blitt veldig takknemlig.

Gimse

Anders S
22-02-2005, 15:16
Eneste jeg vet om er følgende:

http://www.ikstart.no/arkiv/startspillere.htm

Står ikke noe om tidligere klubber etc. dog.

Gimse
22-02-2005, 15:19
Der har jeg sett. Tror jeg må finne en eller annen stor arkivside der ute på verldsveven for å finne det jeg er ute etter. Men, jeg kan jo skrive et oppfølgningsspørsmål.

Kan noen gi meg navnet på 20 spillere de ca 20 siste årene som spilte for Vigør før de kom til Start?

Gimse

Lynet
22-02-2005, 16:21
Her er noen iallefall....

Kristofer Hæstad
Lars Martin Engedal
Kjetil Bøe
Jesse Ohene(er ikke helt sikker men...)
Leif Otto Paulsen
Marius Johnsen
Espen Johnsen

Stig Hornnes
22-02-2005, 16:25
du kan prøve:

http://www.n3sport.no/03/Organisation.asp?Id=365&templateid=1

Vet ikke om det hjelper men...
Ellers kan du ta en tur innom forumet til oddsnet.com, mange fotballidioter der inne som sikkert kan hjelpe deg!

Gimse
22-02-2005, 16:26
Det var vel stort sett de jeg vet selv ja. Men siden jeg er "bare" 21 år, så er det vanskelig for meg å huske hvor de spillerne som spilte for Start på tidlig 90-tall, og helter fra 70 og 80 tallet kom fra... Det er først og fremst her jeg sliter litt. Men takk uansett.

Gimse

Alladin Sane
22-02-2005, 19:08
Andreas Lund og Totto Dahlum er vel to av de mest profilerte. Lurer på om ikke Strandli også kom fra Vigør, men er ikke helt sikker.

Frode Fredriksen kom fra Vigør før 97-sesongen, men var jo ganske gammel.

Brødrene Haraldsen kom vel fra Vigør.

Ellers fant jeg et sted på nettet at Rune Nilsen kom fra Vigør.

Yngvar Håkonsen og Rolf Sagen kom vel fra Vigør, men ble aldri store Startspillere.

På Start 2 er jo Ask Mikkelsen og Krister Kleiven tidligere Vigørspillere.

Pelle
23-02-2005, 11:14
..

frankieboy
23-02-2005, 11:46
Kan ikke skjønne annet enn at fotballnomaden Vetle Andersen må ha spilt i Vigør.
Hvor er det han IKKE har spilt?? :P

Billy Bright
23-02-2005, 16:11
Tror også Viggo Strømme kom fra vigør i sin tid, men sikker er jeg ikke..

Og både Steinar P. og Kjetil R.P. startet vel i vigør.

Alladin Sane
23-02-2005, 16:32
Tom Jarle Thomassen og Per Christian Osmundsen har også spilt i begge klubber, men jeg vet ikke om de kom til Start fra Vigør.

Lynet
03-03-2005, 09:50
Statistikk-eldorado
- I tillegg kan vi tilby et imponerende oppslagsverk for folk som er opptatt av statistikk. På våre sider skal man kunne finne ut hvem som var toppscorer i den norske toppserien i 1949 og hvem som scoret tidenes første hattrick i et VM-sluttspill, i tillegg til en unik tabelltjeneste for alle aktive lag på Sørlandet, sier Enersen.

Besøk fotball.fvn.no så finner du mye statistikk!