Se full versjon : Brann - Start 16. mai (kamptråd)
Storkamp i Bergen dagen før dagen.
Blir nok ekstra medietrøkk, siden Tom Henning Øvrebø skal dømme. Første storkamp han dømmer etter Chelsea-Barcelona - sagaen.
Alf Qaida
08-05-2009, 13:15
Får satse på at han tolererer like tøff linje som ute i Europa nylig, istedetfor at han plutselig overgår hockeydommer Edvartsen i billige straffespark. Men Øvrebø viste vel på onsdag at han er en toppdommer, og lar seg ikkje påvirke av hylende og sutrende kjellsi-spillere.
Roy Eriksen
08-05-2009, 14:34
Hvem Brann-spilleren står fare å få 3 gule kortet?. Som de som skal spille Odd imorgen. Jeg kan ikke finne hos Norges fotballforbund og www.brann.no.. Noen vet?
Magne Hadland
08-05-2009, 14:39
Austin, Dahl og Holmvik
http://www.altomfotball.no/element.do?matchId=&tournamentId=1&seasonId=331&timeFrom=&timeTo=&personId=&cmd=team&teamId=302
Stig Hornnes
08-05-2009, 14:40
Hadde vært greit å slippe Austin sentralt, spesielt med tanke på de skjøre bena til Myggen:)
Roy Eriksen
08-05-2009, 14:40
Takk :-) Håper at de 3 får gule kort imorgen + 1 rødt kort til Huseklepp :-)
Lars Olav Karlsen
08-05-2009, 14:44
Takk :-) Håper at de 3 får gule kort imorgen + 1 rødt kort til Huseklepp :-)
Det kommer litt ann på hvem som skal dømme, er vi heldige blir det Edvartsen så kan vi virkelig se fram til masse gule og røde kort. :)
AndersH.
08-05-2009, 14:57
Regner med vi tar denne greit. Tipper 4-0.
Bolanos, Fevang, Hulsker og Goodson putter.
Giovanni
08-05-2009, 14:59
Får satse på at han tolererer like tøff linje som ute i Europa nylig, istedetfor at han plutselig overgår hockeydommer Edvartsen i billige straffespark. Men Øvrebø viste vel på onsdag at han er en toppdommer, og lar seg ikkje påvirke av hylende og sutrende kjellsi-spillere.
toppdommer og toppdommer... vil kalle det diskuterbart ;)
mulig han er det på papiret, men har ikke fungert slik i praksis på en stund...
Alf Qaida
08-05-2009, 15:24
toppdommer og toppdommer... vil kalle det diskuterbart ;)
mulig han er det på papiret, men har ikke fungert slik i praksis på en stund...
Viste seg ihvertfall som en toppdommer på onsdag.
ghanaboy
08-05-2009, 15:30
Hadde vært greit å slippe Austin sentralt, spesielt med tanke på de skjøre bena til Myggen:)
dsv er Myggen suspendert han har 3 gule:icon_cry:
Giovanni
08-05-2009, 15:46
Viste seg ihvertfall som en toppdommer på onsdag.
ja det var mye diskuterbart, og han var ikke like jævlig som hele England skal ha det til... MEN... det var en soleklar straffe til Chelsea han ikke tok, og en til som var høyst diskuterbar, samt det røde kortet til Barca var jo en ren katastrofe!
men men, fornøyd jeg da jeg digger Barca :)
Store Tå
08-05-2009, 16:48
Satser på at Holmvik pådrar seg et gult.
Brann sliter med skadeproblemer på backene generelt, og har uansett bare én brukbar venstreback i stallen.
Så hvis Holmvik må stå over, ser det lyst ut for Bolaños.
Dahl står for øvrig over mot Odd pga skade, så blir neppe gult kort til ham.
Kanskje på tide at kong David pådrar seg et rødt? Ville vært greit å slippe ham. Tror han kunne skapt trøbbel for stopperne våre.
Holmvik er ikke akkurat god, så han må gjerne spille mot Start. Svimmel blir han garantert mot Bolanos.
fishkillen
08-05-2009, 18:23
Tror det kan bli en vanskelig kamp på Brann stadion. Blir spennende å se Branns kamp i kveld. Se om de har funnet formen, eller om det bare var et blaff at de vant sist.
Hadde gjort seg med en seier i Bergen. Begynner vel å bli noen år siden sist. Liker ikke at Huseklepp skal spille. Nielsen må gjerne få rødt i kveld ja. Nei, får satse på at Edvardsen har sin "livs kamp".
mr.leipsland
08-05-2009, 18:29
Vi rana til oss tre poeng i 2006. Herlig kamp :)
fishkillen
08-05-2009, 18:32
Vi rana til oss tre poeng i 2006. Herlig kamp :)
Stemmer det. Men vi burde vel vunnet i 2007 også...
Stemmer det. Men vi burde vel vunnet i 2007 også...
Derfor vinner vi i 2009 ;)
Manu Ginobili
08-05-2009, 20:38
vi har fått ca.850 billetter til 16 mai kampen på brann stadion, fikk kjøpt meg billett ved å ringe ned til SørArena i dag,bestille,få noen til å hente dei og sende dei i posten...
ikke noe problem,men fikk beskjed om at dette var den eneste måten å få billetter på til denne kampen,stemmer dette?
For er redd det da kan vere mange start supportere som stiller opp på kamp dagen, utenfor stadion og ikke får kjøpt billetter...er jo en del sørlendinger som jobber/går på skole her oppe
håper ikke dette skjer,men for 2 år siden (5 mai 2007)var vi vel ca.500 Start fans på tribunen, og da var det ingen problem å få kjøpt billetter ved inngangen før kamp start...sjønner det er 16 mai kamp,men synest det er litt lite info om dette...
håper på mange gira Start supportere 16 mai:icon_mrgreen:
vi er i stimen:icon_biggrin:
fishkillen
08-05-2009, 21:17
vi har fått ca.850 billetter til 16 mai kampen på brann stadion, fikk kjøpt meg billett ved å ringe ned til SørArena i dag,bestille,få noen til å hente dei og sende dei i posten...
ikke noe problem,men fikk beskjed om at dette var den eneste måten å få billetter på til denne kampen,stemmer dette?
For er redd det da kan vere mange start supportere som stiller opp på kamp dagen, utenfor stadion og ikke får kjøpt billetter...er jo en del sørlendinger som jobber/går på skole her oppe
håper ikke dette skjer,men for 2 år siden (5 mai 2007)var vi vel ca.500 Start fans på tribunen, og da var det ingen problem å få kjøpt billetter ved inngangen før kamp start...sjønner det er 16 mai kamp,men synest det er litt lite info om dette...
Det stemmer.
http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7663
står litt her.
Vossingen
08-05-2009, 21:28
Her er mailen jeg fikk etter at jeg bestilte billetter.Så ingen problem
"Angående bestilte billetter hos Start.
Etter avtale mellom Sportsklubben Brann og IK Start vil bestilte billetter til kampen mellom Brann og Start den 16. mai ikke bli sendt fra Kristiansand.
Bestilte billetter vil bli solgt fra Sportsklubben Brann sitt billettkontor ved inngang 9 på Brann Stadion på kampdag, mellom kl 13:00 og 14:00.
VIKTIG: Legitimasjon vil bli krevd ved avhenting av billetter. Billetten betales med kort, eller kontant.
VIKTIG: Billetter som ikke er hentet før kl. 14:00 vil bli solgt til andre"
Manu Ginobili
08-05-2009, 23:12
Her er mailen jeg fikk etter at jeg bestilte billetter.Så ingen problem
"Angående bestilte billetter hos Start.
Etter avtale mellom Sportsklubben Brann og IK Start vil bestilte billetter til kampen mellom Brann og Start den 16. mai ikke bli sendt fra Kristiansand.
Bestilte billetter vil bli solgt fra Sportsklubben Brann sitt billettkontor ved inngang 9 på Brann Stadion på kampdag, mellom kl 13:00 og 14:00.
VIKTIG: Legitimasjon vil bli krevd ved avhenting av billetter. Billetten betales med kort, eller kontant.
VIKTIG: Billetter som ikke er hentet før kl. 14:00 vil bli solgt til andre"
oki,fikk ivertfall kjøpt 2 billetter til 16 mai kampen idag,ved å ringe ned til SørArena/IKStart,måtte hentes der og betales, så venter på post:)
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7663
Vi lier det,og håper alle som kan, kommer for å støtte laget vårt!
IK.START
ghanaboy
09-05-2009, 13:00
Har vel bare 2 gule?
du har rett han har bare 2 gule undersøkte det nå.
Ser på Odd - Brann nå jeg, stillinga for øyeblikket er 3-1 til Odd.
Herregud så dårlige Brann er, bortsett fra Huseklepp som er veldig god.
Dessuten skal Brann spille en cupkamp førstekommende onsdag, så de vil nok slite med mange slitne bein når Start gjester Brann stadion. Perfekt :)
Jeg skal på Brann - Start 16 mail og har bestilt flybilletter osv. men mangler kampbillett. Selges billettene på nett eller må jeg ringe til Sør Arena for å bestille. evnt møte opp på sør arena å hente?
Håper noen av dere som har billett kan svare meg ganske kvikt på hvordan jeg får tak i billetter :)
Lars Olav Karlsen
09-05-2009, 17:59
Jeg skal på Brann - Start 16 mail og har bestilt flybilletter osv. men mangler kampbillett. Selges billettene på nett eller må jeg ringe til Sør Arena for å bestille. evnt møte opp på sør arena å hente?
Håper noen av dere som har billett kan svare meg ganske kvikt på hvordan jeg får tak i billetter :)
Hvis du vil ha kjapt svar er det mye lurere og lese de få innleggene i denne tråden. Er veldig greit beskrevet allerede.
Hvis du vil ha kjapt svar er det mye lurere og lese de få innleggene i denne tråden. Er veldig greit beskrevet allerede.
leste igjennom trådene og etter hva jeg kan se så må jeg ringe Sør Arena for å¨bestille billett. problemet er at jeg ikke bor i kristiansand og kan ikke hente dem der. Eller var det sånn at man kan hente de i billettluka i bergen ?
fishkillen
09-05-2009, 19:28
leste igjennom trådene og etter hva jeg kan se så må jeg ringe Sør Arena for å¨bestille billett. problemet er at jeg ikke bor i kristiansand og kan ikke hente dem der. Eller var det sånn at man kan hente de i billettluka i bergen ?
Du får de evt. tilsendt i posten
Store Tå
09-05-2009, 20:14
Synes Start er litt inkonsekvente her.
Selv fikk jeg beskjed om å henvende meg til Brann.
Sikkert mange som har fått samme beskjeden, siden Brann så seg nødt til å legge ut en melding på sitt nettsted om at vi måtte henvende oss til Start.
Brann stadion er alltid utsolgt 16. mai. Kanskje er det derfor ingen av klubbene virker særlig interessert i å selge billetter.
Får håpe de har et bedre opplegg rundt de andre serierundene, som er dårligere besøkt. Ellers er det ikke rart de fleste klubbene sliter med besøkstallene.
Synes Start er litt inkonsekvente her.
Selv fikk jeg beskjed om å henvende meg til Brann.
Sikkert mange som har fått samme beskjeden, siden Brann så seg nødt til å legge ut en melding på sitt nettsted om at vi måtte henvende oss til Start.
Brann stadion er alltid utsolgt 16. mai. Kanskje er det derfor ingen av klubbene virker særlig interessert i å selge billetter.
Får håpe de har et bedre opplegg rundt de andre serierundene, som er dårligere besøkt. Ellers er det ikke rart de fleste klubbene sliter med besøkstallene.
Start fikk 600 billetter til denne kampen og tidligere i uka var det solgt 400 av disse. Start hadde salg frem til i går eller i dag (litt usikker) så måtte de sende resten i retur til Bergen så da MÅ det være Brann som tar seg av dette i dagene frem mot kampen.
Roy_Keane
09-05-2009, 20:59
jaja, da har jeg sett brann blitt rundspilt og tapt fullt fortjent mot odd i skien, som også er et ny oprykket lag, så jeg ser for meg at 3 poeng i bergen 16 mai slett ikke er noe umulig oppgave, heller tvert i mot! skarsfjord lovde revansj, men det må han jo si, men brann har ingenting faktisk, jeg ser for meg en ydmykelse av brann, spesielt holmvik er meget svak, bolanos kommer til å bruke han som rundingsbøye, jeg gleder meg allerede :D
benwright
09-05-2009, 21:19
Det blir utrolig spennende! Bra at Fevang er tilbake.
doppelt gemoppelt
09-05-2009, 21:29
Jeg er jommen usikker på Brann, helt latterlig til feiende flott..mest latterlig.
Er nok et heltent Brannlag og et forlangende publik som møter Start.
Håper på en feinde flott kamp av Start. Fart, samhold og effektivitet.
Vossingen
09-05-2009, 22:23
Jeg bestilte via mail,og mine billetter ligger på Brann Stadion i mitt navn.Så det jeg må gjøre er å hente de på kampdagen mellom 1300-1400.
Jeg bestilte via mail,og mine billetter ligger på Brann Stadion i mitt navn.Så det jeg må gjøre er å hente de på kampdagen mellom 1300-1400.
henvendte du deg til Brann eller start for å få ordnet det?
frankieboy
10-05-2009, 04:51
Ja, hvem hadde trodd at Start skulle reise til Bergen 16.mai som favoritt?
Nå er det bare å satse på at de takler presset... Det blir nok jevnt, men Start har tidenes sjanse til å ødelegge festen i Bergen!
Håper virkelig at Fevang blir klar...
Hehe, nå diskuterer brann-folk å gi en liten hyllest til kampens dommer.. og Myggen blir også trukket inn i diskusjonen..
Sitat fra brannforum:
"Re: 16.Maikampen
Skrevet av: SKB_ ((IP logget))
Dato: 9. May 2009 - 08:27
Fantastisk idé!
Prøver å hoste opp noken bra bannerforslag. Kunne kanskje trukke inn litt religion? Jesus (Myggen) komme jo tross alt på besøk på Staddaen denna dagen. Er det ikkje noke om at "Gud dømmer ingen, Jesus er kommet for å dømme menneskene"? Kanskje ein kunne fått til ein velkomst for Myggen og i samme slengen?"
Nå er det bare å satse på at de takler presset... Det blir nok jevnt, men Start har tidenes sjanse til å ødelegge festen i Bergen!
Dette med å tåle presset tror jeg blir viktig. Er ikke den mest erfarne stallen...
Vi er likevel kommet veldig i "dytten". Presset som motstanderen kommer til å oppleve er nok enda større.
Før sesongen startet ble nok en slik kamp sett på som en slags bonuskamp.
Enig at vi har tidenes sjanse, men noen favoritt er vi neppe.
Euphemism
10-05-2009, 10:37
Vi slipper i hvert fall å møte Tijan Jaiteh, fikk sitt tredje gule i går.. han hadde garantert sparket ned Myggen en gang eller syv.
I tillegg skal det bli spennende å se om Nilsen tør å sende Bjørnar Holmvik ut mot Bolanos. Byttet etter 33min i går, og 1 på BT-børsen. Det kan bli stygt.
Euphemism
10-05-2009, 10:45
Vi slipper i hvert fall å møte Tijan Jaiteh, fikk sitt tredje gule i går.. han hadde garantert sparket ned Myggen en gang eller syv.
I tillegg skal det bli spennende å se om Nilsen tør å sende Bjørnar Holmvik ut mot Bolanos. Byttet etter 33min i går, og 1 på BT-børsen. Det kan bli stygt.
Eller så ser det ut som BT har tatt feil.. Jaiteh har visst bare to gule.
Ole Gilboe Hermansen
10-05-2009, 11:58
Denne kampen gleder jeg meg til å se live. La oss håpe at vi fortsetter å vinne og at vi får en fantastisk 17.Mai.
Eller så ser det ut som BT har tatt feil.. Jaiteh har visst bare to gule.
Dessuten, er det bedre et Eirik "Grise"-Bakke grisetakler Myggen?
Euphemism
10-05-2009, 13:10
Slik jeg ser det kan Jaiteh gjøre mer skade enn Bakke, ja. Bakke har da litt respekt for en legende som Myggen hehe.
Vossingen
10-05-2009, 14:43
henvendte du deg til Brann eller start for å få ordnet det?
Henvendte meg til Start.
DelPiero
10-05-2009, 18:37
Frykter Brann. Branns lov om at de aldri spiller tre gode eller tre dårlige kamper på rad gjelder fortsatt. En seier i Skien og jeg hadde følt meg trygg. Men nå kommer Steina N til å skjelle og smelle på de i dagesvis. Og det kan dessverre få Brann igang.
gmkarlsen
10-05-2009, 18:45
Frykter Brann. Branns lov om at de aldri spiller tre gode eller tre dårlige kamper på rad gjelder fortsatt. En seier i Skien og jeg hadde følt meg trygg. Men nå kommer Steina N til å skjelle og smelle på de i dagesvis. Og det kan dessverre få Brann igang.
Slike lover er til for å brytes. Dessuten kan det jo hende at Brann vinner cupkampen de skal spille på onsdag.
mr.leipsland
10-05-2009, 19:01
Nilsen kan piske den døde hesten så mye han vil, men det er ikke sånn at Brann består av en haug med stjernespillere som kan spille nydelig fotball bare de tar seg litt sammen. Brann er ikke i nærheten av å ha det mannskapet de har hatt de siste 4-5 åra.
Store Tå
10-05-2009, 23:02
Brann har jo stort sett det samme mannskapet de har hatt de siste årene.
Har byttet ut venstreback (Hanstveit), sentral midtbane (Andresen) og en spiss (Helstad) etter de vant gull i 07. Sæternes forsvant vel like før.
De har fått orden på Huseklepp, nærmer seg skikk på Bakke, og Jaiteh og Austin er solide midtbanespillere. Erstatteren på venstreback, Holmvik, har så langt skuffet stort.
Laget er godt nok til å stelle i stand trøbbel for de aller fleste på Brann stadion.
Vi må være obs på spissrekken Huseklepp og kong David/Karadas. De har alle ekstreme ferdigheter. Viktig at midtbanen vår hindrer at Huseklepp kommer rettvendt og at det blir spilt opp på Karadas.
Solli er også skummel.
Akillessenen er backene. De sliter defensivt. Det må vi kunne utnytte. Tror derfor det blir viktig at Bolaños holder bredden, og ikke prøver å komme gjennom i midten.
doppelt gemoppelt
10-05-2009, 23:16
Gidder ikke lese meg frem om noen har skat dette men hvem sier at Start er favoritt i dette oppgjøret?
uansett morro om det kommer fra seriøst hold.
Finsådal
11-05-2009, 09:06
1-3:icon_biggrin:
Tror dette blir enveis kjøring, mot et svakt brann lag!!
Men er nok redd huseklepp får et kontrings mål..
Bolanos, Goodson og Hulsker putter;-)
Supporteren
11-05-2009, 11:34
4 på rad? Det tror jeg aldri. Fornøyd med uavgjort i denne kampen, men frykter tap. Tips 3 - 0.
1-3: Huseklepp, Bolanos, Hulsker og Fevang.
Holmvik er ikke akkurat god, så han må gjerne spille mot Start. Svimmel blir han garantert mot Bolanos.
Holmvik har tøffe arb.forhold om dagen. Først rundingsbøye mot Valencia, så Bolanos. Jeg tror Brann spiller med Sævarsson og Fakiri på backene. Evt med Flittie Onstad, han begynner å bli i bedre form nå.
4 på rad? Det tror jeg aldri. Fornøyd med uavgjort i denne kampen, men frykter tap. Tips 3 - 0.
Får vi press på midtbanen til Brann, så styrer vi kampen. Midtbanen til Brann var helt paralysert mot Odd. De skapte INGENTING! Jeg har tippet 1-3
frankieboy
11-05-2009, 13:57
Gidder ikke lese meg frem om noen har skat dette men hvem sier at Start er favoritt i dette oppgjøret?
uansett morro om det kommer fra seriøst hold.
JEG sier at Start er favoritt - basert paa form og tabellplassering!
Men vil allikevel tro at de fleste avisene og ekspertene tipper Brann-seier, siden alle venter paa Start-kollapsen skal starte. Men det er ingen tvil om at Start er i best form...
Brannforsvaret er usikre og det gjøres mange personlige feil. Her kan Bolanos og fevang herje fritt! Så må vi få stoppet Husekleppen og Solli, vi må være smarte da vi nok mangler litt fart i forsvar. Da skal kampen være i boks! 3 poeng me hjem!
http://fotball.fvn.no/nm/article138297.ece
Geir Ludvig, Ole Martin og Jesper lader opp til Brann-kampen på sin egen måte, til fortvilelse fra Tørum.
doppelt gemoppelt
11-05-2009, 21:26
Enig, idioti som det går ann å bli.
Når di ikke kan spille mot Trauma, ikke en gang innbyttere så går de å sykkler milevis:icon_eek:
Kansje på tide at Årst gjør noe fornuftig i klubben annet en å være klovn.!!
Liten antydnign til dårlig holdning ser jeg...eller sunn fornuft.
Lars Olav Karlsen
11-05-2009, 21:34
Enig, idioti som det går ann å bli.
Når di ikke kan spille mot Trauma, ikke en gang innbyttere så går de å sykkler milevis:icon_eek:
Kansje på tide at Årst gjør noe fornuftig i klubben annet en å være klovn.!!
Liten antydnign til dårlig holdning ser jeg...eller sunn fornuft.
Nå er vel sykling noe de bedriver med hver dag, men regner med at de feilberegnet litt siden de ikke kom lenger en til Arendal - og det ikke før kampen var ferdig ;)
Det ble nok litt i lengste laget for gutta dette ja.
doppelt gemoppelt
11-05-2009, 22:11
Sykkling hjelper ikke mot annet en impotens:icon_mrgreen:
Roy Oliver Jahnsen
11-05-2009, 22:33
Sykling er sundt , men mulig ikke langs E18 .......
De burde bergenet bortimot 2.5 te 3 timer vil jeg tro....
Men med den gjengen ble det vel møe tull og tøys så si max 3.5 timer
burde de klart den distansen på ........
Kamp start 18.00 , da burde de ha starter kl 14.30.... , da hadde de rekt det...
Men skal ikke forundre meg om at de starta seinere .... kamp ferdig 19.50...
Om de ikke lengere enn til Arendal da var kommmet ???? ,,,,, . da må de ha stoppet og kost seg underveis... ellers så har de ikke tids snøring.....
Kan en av de tapre eller uerfarne syklister komme med en rapport
hva de holdt på med langs E18 ???? ... Det vil de nok ikke.
Nei hold dere te fotball dere gutter ......... la andre ta seg av sylkinga....
God bedring med skadene dere har... , mulig dere har pådratt dere sår bak tel og med , en ved jo aldri.......
Sykling er sundt og behøver ikke gå utover potensen som forrige forumist er
inne på !!!!!!!!!
Heia heia Start , vi tar Brann med 2-1...... !!!!!
doppelt gemoppelt
11-05-2009, 22:47
Sykling er sundt , men mulig ikke langs E18 .......
De burde bergenet bortimot 2.5 te 3 timer vil jeg tro....
Men med den gjengen ble det vel møe tull og tøys så si max 3.5 timer
burde de klart den distansen på ........
Kamp start 18.00 , da burde de ha starter kl 14.30.... , da hadde de rekt det...
Men skal ikke forundre meg om at de starta seinere .... kamp ferdig 19.50...
Om de ikke lengere enn til Arendal da var kommmet ???? ,,,,, . da må de ha stoppet og kost seg underveis... ellers så har de ikke tids snøring.....
Kan en av de tapre eller uerfarne syklister komme med en rapport
hva de holdt på med langs E18 ???? ... Det vil de nok ikke.
Nei hold dere te fotball dere gutter ......... la andre ta seg av sylkinga....
God bedring med skadene dere har... , mulig dere har pådratt dere sår bak tel og med , en ved jo aldri.......
Sykling er sundt og behøver ikke gå utover potensen som forrige forumist er
inne på !!!!!!!!!
Heia heia Start , vi tar Brann med 2-1...... !!!!!
Merkelig at tørum ble missfornøyd da:icon_biggrin:
Tankcenter
11-05-2009, 23:23
Tror det blir vanskelig kamp, håper Start klarer uavgjort. Start er i flyt for tiden, Brann er presset og det forventes mer av dem. Det blir ulidelig spennende.
Fikk på søndag vite at sjefen hadde vært godhjertet og gitt meg noen timer tidligere fri fra jobb, slik at jeg kunne rekke kampen 16.mai. Jeg bor i Bergen og rakk ikke fristen på lørdag for å kjøpe billett. Dermed er mitt spørsmål tilsvarende: Fins det noen herlige sjeler der ute som tilfeldigvis har kjøpt med seg noen ekstra billetter de kunne tenkt seg å selge? Litt stusselig å bo i Bergen og se kampen på tv, når guttene spiller her... Skulle seff kjøpt meg billett lang tid i forveien i tilfelle, men så langt tenkte ikke idioten...
Hadde vært fantastisk hvis noen kunne hjelpe en desperat, forkommen sørlandsgutt i regnets hovedstad!
Jeg kjøper å billett/billetter.
Betaler godt!
Send PM!
rarnfinn
12-05-2009, 13:17
Hei,
Er det noen som har bortebilletter til salgs??
Kjøper gjerne 2-4 stk....
aljahnsen
12-05-2009, 14:47
Som det står på forsiden så samles Startsupportere på Champions i Bergen sentrum fra klokken 12:00 hvor det er gode priser på forfriskende drikker :)
Der lader vi opp til seier mot Brann 16 Mai...!
aljahnsen
12-05-2009, 14:52
Snakket nettopp med Per Arnfinn i sikkerhet i Start, det er helt utsolgt. Så vi venter 600 Startfans i Bergen 16 Mai. Dette her blir en folkefest.
For de som ikke får tatt turen så viser Start kampen i Startvippen på Sør Arena. De har jobbet med å få inn en bedre løsning på kvaliteten på kampene, så kampen skal vises med TV signaler og ikke over nett. Det severes mat og drikke her til gode priser, så det blir god stemning også her til Lørdag. Startvippen åpner klokken 15:00.
Gleder meg, vi tar Brann i Bergen. :)
Alf Qaida
12-05-2009, 15:16
Blir skummelt på midtbanen hvis "knee-breaker"-Bakke spiller. Ser han starter dagens cupkamp.
benwright
12-05-2009, 16:11
Typisk at han langtidsskader Myggen.
gmkarlsen
12-05-2009, 16:20
Blir skummelt på midtbanen hvis "knee-breaker"-Bakke spiller. Ser han starter dagens cupkamp.
Cupkampen er i morgen.
Får satse på at han får rødt kort og Brann ryker ut, for da har han karantene mot oss.
Manu Ginobili
12-05-2009, 22:33
eller må vi ned på Fotball puben til brann?(fotikken)...og ta en kald en før kamp,blir jubel det her:icon_cool: vi lier det:icon_biggrin:
MVH
Member 3978 Manu
aljahnsen
12-05-2009, 22:36
eller må vi ned på Fotball puben til brann?(fotikken)...og ta en kald en før kamp,blir jubel det her:icon_cool: vi lier det:icon_biggrin:
MVH
Member 3978 Manu
Vi samles på Champions i Bergen for noen kalde før kampen. Står sak om det på forsiden vår og litt lenger opp i denne tråden ;)
Er vi ikke velkomne på fotballpuben lenger?
Manu Ginobili
12-05-2009, 22:45
supert Jahnsen:-)..da treffes vi der,IK.Start til æ dør
Fortsatt billetter igjen! Men kun et begrenset antall til salgs på kampdag til bortefans...
Og forresten, stemmer for at Start fansen samles på Victoria før kampen...
magnussl
12-05-2009, 23:57
Noen som kjører fra Kristiansand til Bergen på morran den 16?
Les litt lenger opp eller på forsiden så finner du info ;)
rarnfinn
13-05-2009, 12:21
Fortsatt billetter igjen! Men kun et begrenset antall til salgs på kampdag til bortefans...
Hvordan får en eventuelt tak i disse???
Jeg sendte mail til markedssjefen i Brann. Han sa at det IKKE kom til å bli lagt ut billetter på kampdag. Var 100% utsolgt.
Om A.W.A har andre kilder, vil jeg gjerne vite hvor de selges!!! BETALER GODT!
Har forhørt meg på et annet forum ettersom jeg begynner å bli pinlig irritert av så lite billetter vi blir tildelt på bortefeltet (Nå for lite billetter på brann stadion) og dettte gjelder også andre lags supportere som har blitt tildelt for få billetter til fordel for hjemmefansen.
Det er vel sånn at vi har Krav på 5%.
Brannstadion sin kapasitet er på 17824 (Wikipedia).
5% av det er 891,2, : så da mangler vi ca 300 billetter.
Ny trend i Norge dette her, noe som jeg ikke finner meg i ettersom jeg er medlem i en supporterklubb så skal fighte for disse sakene, kjenner flere som ville tatt turen om det var flere billetter og det RIKTIGE antallet av billetter hadde vært på plass.
AndersH.
13-05-2009, 13:02
Stusser også på at så få billetter avsettes Menigheden og Start-supportere. Kritikkverdig opplegg, for vi har krav på mer enn dette!
Krise.
Jeg sendte mail til markedssjefen i Brann. Han sa at det IKKE kom til å bli lagt ut billetter på kampdag. Var 100% utsolgt.
Om A.W.A har andre kilder, vil jeg gjerne vite hvor de selges!!! BETALER GODT!
Jeg trodde bortelaget har krav på 5 % av billettene?
Og hvis brann stadion tar 17 000 skulle det tilsvare 850 billetter. Men jeg vet ikke hvordan det fungerer.
Har forhørt meg på et annet forum ettersom jeg begynner å bli pinlig irritert av så lite billetter vi blir tildelt på bortefeltet (Nå for lite billetter på brann stadion) og dettte gjelder også andre lags supportere som har blitt tildelt for få billetter til fordel for hjemmefansen.
Ny trend i Norge dette her, noe som jeg ikke finner meg i ettersom jeg er medlem i en supporterklubb så skal fighte for disse sakene, kjenner flere som ville tatt turen om det var flere billetter og det RIKTIGE antallet av billetter hadde vært på plass.
Bare sånn til opplysning så var det billetter igjen når Start sendte i retur, 49 stk mener jeg å ha lest. Så det var ikke "utsolgt" om dere hadde kjøpt i tide.
Det er ikke sånn at man har 5%, man har anledning til å kjøpe 5%. Disse sakl selges i forkant og man setter en dato for retur av billetter. Etter det gjelder ikke 5% regelen.
Bare sånn til opplysning så var det billetter igjen når Start sendte i retur, 49 stk mener jeg å ha lest. Så det var ikke "utsolgt" om dere hadde kjøpt i tide.
Det er ikke sånn at man har 5%, man har anledning til å kjøpe 5%. Disse sakl selges i forkant og man setter en dato for retur av billetter. Etter det gjelder ikke 5% regelen.
Om det var bare sendt tilbake 49 billetter og det ikke blir noe mer billetter til salgs nå eller på kampdag så er vi fortsatt ikke oppe i 5%.
Hei
Bor i Bergen. Var heldigvis på sørlandet forrige uke så jeg fikk meg billetter.
Brann la ut et nytt lass med biletter til salgs, og har sansynligvis solgt "Start-plasser". Så trekker de gjæret et stykke over på stadion.
Om det stemmer at vi har rett på 5% av plassene, så regner jeg med at noen i menigheden tar kontakt med Brann. Vet om mange i Bergen som heier på Start, og regner med de kan kjøpe i døra som de har gjort i alle år.
Denne kampen blir sett på som en høyrisikokamp. Av den grunn vil sikkerhetsområdene rundt bortefeltet økes. Derfor mindre plasser en normalt...
rarnfinn
13-05-2009, 13:39
Jeg tar turen uten billett, satser på at det ordner seg på kampdagen, men om noen vet om billetter til overs er jeg takknemmelig for tilbakemelding. Send en sms 971 89 141....
rarnfinn
13-05-2009, 13:42
Denne kampen blir sett på som en høyrisikokamp. Av den grunn vil sikkerhetsområdene rundt bortefeltet økes. Derfor mindre plasser en normalt...
Men skal det bare gå ut over bortesupporterne? Så vi mister de 250-300 plassene som det eventuelt må dekkes over? Slik var det da også i 2007 da jeg var på Brann Stadion. Da solgte de billetter til bortesupporterne i luka, det var faktisk ikke mulig å kjøpe før...
250 sikkerthetsvakter? Nei, tror ikke det. Alle kamper er jo høyriskikpkamper nå til dags. eller er det pga at Brann og Starrt har/hatt Casuals grupperinger?
Nei, vi har krav på 5%! Om Brann trekker tilbake disse billettene som ikke er solgt hos oss EI UKE før kampstart for de vil tilby hjemmefansen og bergen flere billetter EI UKE før kampstart er det hårreisende.
rarnfinn
13-05-2009, 13:58
250 sikkerthetsvakter? Nei, tror ikke det. Alle kamper er jo høyriskikpkamper nå til dags. eller er det pga at Brann og Starrt har/hatt Casuals grupperinger?
Nei, vi har krav på 5%! Om Brann trekker tilbake disse billettene som ikke er solgt hos oss EI UKE før kampstart for de vil tilby hjemmefansen og bergen flere billetter EI UKE før kampstart er det hårreisende.
Hehe, det er uansett sløvhet av oss som ikke har skaffet oss billett, vi hadde muligheten. Jeg gikk selv i mine egne tanker og regnet med at det var slik som forrige gang jeg var i Bergen.. Jaja, på kamp kommer jeg uansett!
Har vært i kontakt med brann(i går) og de sa tydelig at det vil bli lagt ut et begrenset antall plasser til bortefans på kampdagen på selve stadion...
Alf Qaida
13-05-2009, 15:12
Hvor vanskelig skal det egentlig være for folk å skjønne at 5% gjelder frem til en viss dato? Datoen var i går, og det var billetter igjen. Disse blir igjen solgt ute på det åpne markedet. For alle.
Er ikke snakk om 250 sikkerhetsvakter :)
Det er snakk om en større sikerhetssone, mellom borte og hjemmesupporterene. En Større sone, uten tilskuere...
Har vært i kontakt med brann(i går) og de sa tydelig at det vil bli lagt ut et begrenset antall plasser til bortefans på kampdagen på selve stadion...
Kan jeg spørre om hvem/hvilken avdeling du pratet med i brann?
Som sagt sa markedssjefen i brann Kristian Jæger i går, å han sa at ingen billetter kom til å bli lagt ut for salg. Verken før, eller på kampdag.
Om dette ikke stemmer, tar jeg også sjansen på å reise bort, uten billett...!
Espen Børufsen klar for gjensyn med Brann Stadion:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article138519.ece
Eliteseriens toppscorer og assistkonge klare mot Brann 16.mai:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article138555.ece
Veldig gledelige nyheter!
Har prøvd å ringe det som finnes av nr til Brann men det virker som de er bortreist hele gjengen, det er ihvertfall ingen som tar telefonenen uansett hvem en ringer til. På web siden og billett telefonen så står det ihverfall at det er utsolg og det er vel det vi må forholde oss til. Skal sende de en mail å høre hvordan det ligger ann med billetter på vårt felt så legger jeg det ut med engang jeg vet noe mere.
Store Tå
13-05-2009, 20:18
De spiller cup-kamp i Sogn og Fjordane...
Nå har de forresten vunnet 6-0.
Satser på at de er slitne til lørdag ;)
Store Tå
13-05-2009, 22:06
Ang. billetter.
Jeg fikk til slutt bestilt via Start. Skal hente dem på Brann stadion mellom 13 og 14 på kampdagen (Brann billettluke ved inngang 9).
Billettene som ikke er hentet innen kl. 14, vil bli solgt til andre.
Det vil si at både hjemmesupportere og bortesupportere kan satse på å få billetter like etter klokken 14. Hvor lenge de bør stille seg opp i kø i forkant av dette, vet jeg ikke.
Ang. billetter.
Jeg fikk til slutt bestilt via Start. Skal hente dem på Brann stadion mellom 13 og 14 på kampdagen (Brann billettluke ved inngang 9).
Billettene som ikke er hentet innen kl. 14, vil bli solgt til andre.
Det vil si at både hjemmesupportere og bortesupportere kan satse på å få billetter like etter klokken 14. Hvor lenge de bør stille seg opp i kø i forkant av dette, vet jeg ikke.
Så om du ringer dem ned får du kanskje en billett?
Tror aldri Start benyttet seg av 5% regelen, hadde de gjort det hadde det blitt flere Start fans på tribunen, positivt for alle parter.
men er tydeligvis bedre med et stort sikkerthetsgjerde.
Rolling stones
14-05-2009, 00:48
Kan du da fortelle meg hvorfor ikke disse har kjøpt billett for lenge siden?
Start uttalte for en uke siden at billettene kunne kjøpes frem til sist lørdag.. Også har de ikke enda kjøpt billetter?
Tror aldri Start benyttet seg av 5% regelen, hadde de gjort det hadde det blitt flere Start fans på tribunen, positivt for alle parter.
Start sendte billetter i retur på avtalt dag til Brann. Det var billetter igjen. %% regelen var ikke aktuelle i det øyeblikket.
Sikkerhetsgjerde hadde uansett vært der, så det har ingenting å si.
Så lenge det er en utsolgt kamp, måtte eventuelt Start garantert for at billettene ble solgt og tatt tapet selv om man ikke hadde solgt dem. 5% regelen er ikke bare 5%, det er en anledning til å kjøpe 5% innenfor en gitt frist.
Lars Olav Karlsen
14-05-2009, 11:39
Jeg synes det er på tide at folk får en lærepenge for og ikke følge med.
Absolutt alle som var interesert i Brann - Start billetter hadde full mulighet til å kjøpe billetter i over en uke. Når det nå viser seg at billetter også ble sendt tilbake, og at Start derfor ikke var utsolgt så blir det bare patetisk og klage.
fishkillen
14-05-2009, 18:49
Skulle ikke Brann - Start gå på tv?
Går på TV2 Sport, Vif - Fredrikstad går på NRK1
http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=roundsetup&subCmd=fixturesAllTournaments
fishkillen
14-05-2009, 19:11
Går på TV2 Sport, Vif - Fredrikstad går på NRK1
http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=roundsetup&subCmd=fixturesAllTournaments
Har de endra da? Mener nrk satt opp Brann-Start til å begynne med. Mulig jeg har sett feil, men er rart de ikke velger den kampen.
Ja, du har nok riktig i det. mener også det var Brann-Start som var satt opp først.
gmkarlsen
14-05-2009, 23:30
Ja, du har nok riktig i det. mener også det var Brann-Start som var satt opp først.
Jeg mener å huske at i først oppsettet var kun Brann-Start satt opp kl 16.00, men det var TV2sport som skulle sende den, for jeg husker at jeg stusset veldig på det. Og etter en stund ble det satt opp en kamp til kl. 16.00, som var NRK-kampen.
fishkillen
14-05-2009, 23:35
Jeg mener å huske at i først oppsettet var kun Brann-Start satt opp kl 16.00, men det var TV2sport som skulle sende den, for jeg husker at jeg stusset veldig på det. Og etter en stund ble det satt opp en kamp til kl. 16.00, som var NRK-kampen.
Og det var Brann - start. Er jo den eneste kampen som har kampstart kl 4.
Blir jo litt sløvt og vise en som begynner 1800 og en som begynner 1900....
var jo det som var årsaken til at kampen ble flyttet fram til kl 16. Kan ikke være andre grunnen til det. Blir ikke mer bråk i Bergen enn i Trondheim for eks.
Rart ingen har oppdaget dette tidligere.
frankieboy
15-05-2009, 04:41
Og det var Brann - start. Er jo den eneste kampen som har kampstart kl 4.
VIF - FFK spilles ogsaa kl 16!
gmkarlsen
15-05-2009, 09:25
Denne kampen kan vi ikke tape. Brann har to seire, og det er mot 14. og 16. plassen, vi har ett tap og det er mot 1. plassen.
Ole Gilboe Hermansen
15-05-2009, 09:59
Gleder meg som en unge til å dra vestover. Allt det jeg ber om er at vi vinner. :)
Lars Olav Karlsen
15-05-2009, 11:18
Denne kampen kan vi ikke tape. Brann har to seire, og det er mot 14. og 16. plassen, vi har ett tap og det er mot 1. plassen.
.. og det tapet vårt var "uflaks" (om en kan si slikt), for vi spilte helt klart best i den kampen.
Det som også er et poeng er at enkelte kamper vi har vunnet har vi også hatt mye og gå på, så får Tørum fram det laget som spilte mot Viking f.eks. så vinner vi helt garantert.
Sannsynlig Start-lag: Kenneth Høie - Hunter Freeman, Clarence Goodson, Bård Borgersen, Branislav Milicevic - Cristian Bolaños, Erik Mykland, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen - Geir Ludvig Fevang - Bernt Hulsker.
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article138839.ece
flott og se fevang her... tror dette blir et knalllag og en knallkamp
BA: Starts supportere ble nesten relgiøse i sin kjærlighet til David Nielsen (http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4332732.ece)
Store Tå
15-05-2009, 16:09
Tviler på det hjelper å ringe for å kjøpe uavhentede billetter. Må nok heller ta sjansen på å møte opp ved billettluken i god tid.
Det er naturligvis gambling for dem som må reise langt...
Tankcenter
15-05-2009, 16:46
Ser frem til oppgjøret Brann-Start, det er meldt fullt hus i denne kampen. Start får et skikkelig trøkk mot seg, håper det kommer mål for Start tidlig slik at trøkket fra lag og publikum gir seg. Vi har mye å lære av Branns publikum, de står på og pleier å lage et lurveleven. Start har favorittstemplet på seg, det håper og tror jeg de vil takle. Spennende er det også med Øvrebø som dommer. Jeg håper Start viser Bergenserne god og teknisk fotball som vi kan!!
Start vinner ikkesant?:icon_lol:
Tankcenter
15-05-2009, 18:12
Fra Bergensavisen:
"Stadion (BA): Erik Huseklepp (24) har aldri opplevd tap i en 16. maikamp siden han kom til Brann. – En statistikk som er til for å holdes, smiler han."
Dette fliret skal Startgutta få tørket av hr. Huseklepp, Start skal ødelegge den statistikken så det merkes!!
Lars Olav Karlsen
15-05-2009, 19:03
Jeg for min del synes det er kjekt med den statestikken for det kan føre til at de andre blir litt for overtroiske og tror at det vil gå bare fordi det er 16 mai kamp :)
fishkillen
15-05-2009, 19:59
VIF - FFK spilles ogsaa kl 16!
da har de sikkert flyttet den nå nylig. Er ikke så lenge siden jeg sjekket.
Stig Hornnes
15-05-2009, 20:18
Jeg gleder meg til kamp imorgen! Og denne gangen ikke bare fordi det er kamp men fordi jeg faktisk ikke er spesielt redd for Brann i Bergen. Det Brann har vist til nå i år har vært jevnt over dårlig, og tidvis begredelig. Om Start klarer å ligge kompakt med laget kommer Brann til å slite. Huseklepp og Nielsen har vist form i det siste, men om Huseklepp blir nektet rom å løpe i er det begrenset hva den duoen har kapasitet til å utrette.
Start er videre avhengig av å få til overgangsspillet, og da bør det gå fortere fremover enn det har gjort de siste par kampene. Jeg minner ellers om at Start iløpet av de siste to oppgjørene i Bergen fikk med seg totalt 4 poeng (0-1 og 2-2).
Jeg gleder meg stort!
Gleder meg som en unge....16.mai er fotballfesten over alle fotballfester.
Vi reiser hjem fra Bergen med 3 poeng i bagasjen og Steinar Nilsen må vurdere stillingen sin :)
Håper bare det er fotball som er i fokus i avisene i morgen og ikke en eller annen fotballpøbel slåsskamp som disse drittungene våre sannsynligvis kommer til å stå for.
gmkarlsen
16-05-2009, 14:16
I mål: Kenneth Høie
Bak: Hunter Freeman Clarence Goodson, Bård Borgersen, Branislav Miličević
Midtbane: Cristian Bolaños, Erik Mykland, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen.
I mellomrommet: Geir Ludvig Fevang.
På topp: Bernt Hulsker
Ingen overraskelser.
AndersH.
16-05-2009, 14:33
Herlig å se at vi stiller et såpass solid lag.
Så i dag bør det bli seier. På en normal dag vinner vi 2-0.
gmkarlsen
16-05-2009, 14:38
Stemningsrapport fra stadion: http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=488220
fishkillen
16-05-2009, 15:03
dette blir en rysare av en kamp. ser islendingen sevarsson skal passe Bola, det kan jo bli spennende duell. det samme blir duellen mellom jaiteh og myggen på midten. får ikke håpe myggen drar på seg et tidlig gult i denne kampen. blir nok en midtbane kamp.
lykke til alle sammen
mr.leipsland
16-05-2009, 15:27
Jaiteh sitter på benken. Brann stiller slik(4-4-2):
Håkon Opdal
Hassan El Fakiri, Kristjan Örn Sigurdsson, Olafur Örn Bjarnason, Birkir Már Sævarsson
Jan Gunnar Solli, Eirik Bakke, Rodolph Austin, Petter Vaagan Moen
David Nielsen, Erik Huseklepp.
Myggen må spille med leggbeskyttere av stål for å overleve Grise-Bakke.
Virker som Brann kjører kampen og hadde nettopp en stor sjanse som Høie reddet. Noen som ser kampen på tv som vil komme med små rapporter innimellom?
gmkarlsen
16-05-2009, 16:31
Start er med, men Brann er best til nå. Mye feilpasninger fra Start, kan bli farlig om Brann får utnyttet det.
gmkarlsen
16-05-2009, 16:32
Huseklepp er skummel.
gmkarlsen
16-05-2009, 16:33
Kleiven varmer opp.
gmkarlsen
16-05-2009, 16:37
Start mer med nå. Kommer stadig framover.
gmkarlsen
16-05-2009, 16:42
Skjer lite.
fishkillen
16-05-2009, 16:43
start angriper stort sett bare med 3-4 menn...virker ikke veldig sugne på å sende folk fremover.
David nielsen måtte felle en tåre gitt, da han gikk av.
gmkarlsen
16-05-2009, 16:44
David nielsen måtte felle en tåre gitt, da han gikk av.
Så mer ut som han strigråt.
gmkarlsen
16-05-2009, 16:45
Børufsen i stolpen.
fishkillen
16-05-2009, 16:45
stolpeskudd fra Børufsen...
gmkarlsen
16-05-2009, 16:48
Øvrebø blåser av før Start får tatt corneren.
fishkillen
16-05-2009, 16:51
skjønner ikke det. tida var da ikke ute heller.
Øvrebø lager nye kontroverser :)
gmkarlsen
16-05-2009, 16:51
Brann har kjørt mesteparten av omgangen, men Start kom farligere mot slutten. Høie er Starts beste til nå.
Espen K G
16-05-2009, 16:52
Brann er farlig nær en scoring ved Huseklepp, evt assist av samme mannen. Virker ikke som forsvaret vårt har kontroll på han i det hele tatt dessverre.
I begynnelsen ble vi overkjørt, i tillegg til å miste mange baller i farlige posisjoner. Det har bedret seg noe og vi har kommet mer med i kampen, selv om det må opp noen hakk til om vi skal ta med oss en seier. Slik vi spiller nå holder det kanskje til uavgjort, men det lukter mål.
Og spenningen stiger!! :)
Høie er Starts beste til nå.
Tenker vi sier Goodson jeg...
fishkillen
16-05-2009, 16:53
Brann har kjørt mesteparten av omgangen, men Start kom farligere mot slutten. Høie er Starts beste til nå.
Enig. Høie har vært god. Goodson har stått bra i mot Karadas også...Sliter litt med Huseklepp.
Satser på at de får brukta Bola litt mer i 2 omg.
Myggen hadde noen forferdelige tversoverpasninger i start av omg. Håper de forsvinner i 2 omg.
Bøufsen må opp et nivå, samme med Bruer Hansen
gmkarlsen
Tenker vi sier Goodson jeg...
Han har også vært god.
Espen K G
Er nok Goodson og Høie som deler Starts beste prisen foreløpig. Resten har ikke fått til mye, og Myggen spiller vel sin dårligste kamp til nå :(
gmkarlsen
16-05-2009, 16:55
Børufsen må opp et nivå, samme med Bruer Hansen
Flere må opp et nivå, og Børufsen våkna litt på slutten, slik som hele laget.
fishkillen
16-05-2009, 16:55
Myggen har hatt noen gode pasninger i gjennom til Bola på kant, men Sævarsson er tidlig opp i.
fishkillen
16-05-2009, 16:58
Flere må opp et nivå, og Børufsen våkna litt på slutten, slik som hele laget.
ja, forsåvidt enig, Hulken har også vært anonym syns jeg. En god heading ned til Børufsen...Blir det litt spett med bare en spiss mot brann? Bola og Børufsen bruker stort sett ikke å være i nærheten av Hulken etter duellene.
frankieboy
16-05-2009, 16:59
Ja, for en fantastisk redning av Kenneth. Matchvinner-redning det. Uflaks at ikke Esben scorer. Er snakk om millimeter, men vi skaper iallefall noe, og det er lenge mellom farlighetene til Brann ogsaa.
Hadde vaert utrolig deilig med en rask scoring til Start i 2.omg. Da maa Brann framover og vi kan kontre inn 2-0 og 3-0.
Naar det er sagt saa er jeg fornoyd om vi tar med oss 1 poeng fra Bergen...
Myggen har hatt noen gode pasninger i gjennom til Bola på kant, men Sævarsson er tidlig opp i.
Han er en halv takling fra gult kort. Får han det tidlig i andre, så blir det ikke lett å måtte være forsiktig mot Bolanos...
gmkarlsen
16-05-2009, 16:59
Kommentatoren nevnte noe om lysken på David Nielsen, noen som har hørt noe om hvorfor han måtte ut?
fishkillen
16-05-2009, 17:03
Kommentatoren nevnte noe om lysken på David Nielsen, noen som har hørt noe om hvorfor han måtte ut?
På Ba.no, står det at han fikk en smell.
gmkarlsen
16-05-2009, 17:08
Hulsker sliter med 5 brannspillere rundt seg :-)
gmkarlsen
16-05-2009, 17:17
Kleiven skal inn.
gmkarlsen
16-05-2009, 17:22
Myggen har våknet.
fishkillen
16-05-2009, 17:28
Myggen har våknet.
ai ai ai ...sikker på at Myggen skulle bli liggende etter lei takling av bakke...
Ballen må gå fortere.
gmkarlsen
16-05-2009, 17:28
Bakke knerter Myggen, gult kort, soleklart!
gmkarlsen
16-05-2009, 17:33
Supertabbe av Høie!
fishkillen
16-05-2009, 17:35
Bakke knerter Myggen, gult kort, soleklart!
faen faen faen...er det mulig....start spiller jo elendig fotball....rett og slett trist å se på....faen.....
Etter som det virker som at Brann styrer dette så er det velikke noe å si på at de nå leder. Hadde begynt og innstille meg på poeng og håpt det skulle holde. Men nå ligger vi under så nå må Bolanos, Fevang og Hulsker våkne.
gmkarlsen
16-05-2009, 17:39
Årsverste av Start, ingen tvil om det. Men de har allikevel presset i deler av andre omgang.
gmkarlsen
16-05-2009, 17:40
Stokkeliendobbel hadde gjort seg nå.
gmkarlsen
16-05-2009, 17:45
Stokkeliendobbel hadde gjort seg nå.
Jada, bare ett til nå :-)
fishkillen
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
stokkelien. hvilken volley
Andreasmj
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Jada!
Kom igjen, ett til!
jada............... la dette holdeog jeg skal flagge i morgen.
gmkarlsen
16-05-2009, 17:50
Vi skal være fornøyd med poenget.
mr.leipsland
16-05-2009, 17:52
http://www.matvareguiden.no/bilder/9373.jpg
Meget fornøyd med ett poeng i dag. Mye rart i denne kampen. Og utrolig artig med Stokkelien! Han får en fin russefeiring!
La hele Kristiansand hylle gutta våre i borgertoget i morra! :-)
EGENTLIG ER DETTE ET FANTASTISK RESULTAT,
Brann borte på 16 mai, 1-1, hvem hadde trodd dette for 2 mnd siden?
Espen K G
16-05-2009, 17:53
Ufortjent poeng, men jøss hvor godt det smaker!! :)
Takk Mads!!
gmkarlsen
16-05-2009, 17:54
Vi får nyte andreplassen så lenge vi holder den.
Deilig Mads! Du er kongen.
Hva skjer med sirupen? Løp begge lag i sirup i dag? :)
mr.leipsland
16-05-2009, 18:03
Det gikk hvertfall ikke fort fremover når vi vant ballen...
Herlig av gutta å komme tilbake. Men faen idag hadde vi sjansen på seier. Flere store sjanser, eneste vi sleit med var huseklepp.
Men KONGE med ett poeng og jeg må si at det var fortjent i denne kampen der begge lag var dårlige men begge lag hadde store sjanser. Kjempegøy at stokkelien avgjorde! :D
by the way det er utrolig at vi lar myggen spille i 90 minutter i en kamp der han gjør nesten bare feil og klarer ikke å henge med defensivt eller offensivt. Kleiven burde ha kommet inn etter 25 minutter for myggen.
og øvrebø gjør en rævva kamp. Masse stygge taklinger av brann som ikke får et eneste kort før 70 min har gått...
Stokkelien! Fantastisk treff! På et relativt kort innhopp klarer han lage mål på dette nivået. Ikke enkelt å treffe så reint som han gjorde der. Blir moro å følge utviklingen til han videre!
Nok en gang imponerende at Myggen holder hele kampen, men tross mitt myggen-elsk mener jeg vel at han burde blitt bytta rundt 60-70 min. Han falt litt igjennom idag, noe vi nok må regne med i blant. Kommer nok sterkt tilbake, men noen sånne kamper må vi nok regne med. Og da bør han jo bli tatt av.
Surt at øvrebø blåser av begge omgangene når Start har ballen. Kørner i første burde blitt gjennomført, det var jo 10 sek igjen av overtiden. I andre omgang likedan, Start kunne fått sin siste sjanse ved langt utspill fra Høie. Hadde vært litt typisk Start i år å få til noe på det. Men der må også Høie ta kritikk. Han brukte lang tid, så egentlig ikke så rart det ble blåst av.
En litt dau kamp, men forsåvidt ikke overraskende. Etter en svært god og intens periode kommer en slapp cupkamp og hele uker mellom kampene, da er det fare for å miste flyten litt. Mista litt den underdogs/gi-flatt mentaliteten.
Satser på at denne kampen var en lærepenge, og at de hever seg igjen.
Når det er sagt: Henger ikke med hodet. Ett poeng i bergen er ikke dårlig. Og serieåpningen har vært helt syk! Jeg frykta gjentagelse av 11-poengssesongen tidlig i årtusenet, men det ser jo bra ut til nå!
Jevnt i toppen, og der ligger også Start. Fantastisk!!
Kleiven spilte forøvrig bra i dag. Det skal han ha!
mr.leipsland
16-05-2009, 18:08
Nok en gang imponerende at Myggen holder hele kampen, men tross mitt myggen-elsk mener jeg vel at han burde blitt bytta rundt 60-70 min. Han falt litt igjennom idag, noe vi nok må regne med i blant. Kommer nok sterkt tilbake, men noen sånne kamper må vi nok regne med. Og da bør han jo bli tatt av.
Tørum får litt mer valgfrihet når Owello kommer tilbake. Og ja, 1 poeng borte mot Brann skal vi være fornøyd med. Bortsett fra feilskjæret mor RBK har vi plukka poeng hele veien. Strålende sesongstart rett og slett.
og øvrebø gjør en rævva kamp. Masse stygge taklinger av brann som ikke får et eneste kort før 70 min har gått...
Livredd for å gjøre noe kontroversielt. Gikk på bekostning av Bolanos i 1.omg. Skummelt når dommeren bruker kampen til å bygge opp igjen egen selvtillit fremfor å tenke på spillernes sikkerhet!
Hadde håpet en av norges få gode dommere skulle bevise at han ikke lot seg påvirke av kritikken fra et kunstigkomponert lag som heter chleski. (tror de er fra russland?)
Ingen ekstremt dårlig kamp av øvrebø, men han var rett og slett feig for en gangs skyld.
Tankcenter
16-05-2009, 18:15
Det er imponerende av guttane å komme tilbake i sluttminuttene og Stokkelien da! Det er kjempebra!!! God innsats idag, det er ikke lett med Brann på deres hjemmebane, dette skal vi være fornøyd med. Takk Startergutter for spennende kamp, dere kan gå med løftet hode i Borgertoget imorgen.
Espen K G
16-05-2009, 18:16
"Kort" oppsummering:
Høie; på bærtur ved målet i mot, men han holder oss inne i kampen ved flere anledninger. Er vel kun den ene feilen han gjør, som er synd for det fører til mål
Goodson; Klarer seg bra, og gjør seg ikke bort. Godt å se at vi har en stopper med noe fart, duellstyrke, i tillegg til at han ikke er helt lam i beina
Kleiven; Kommer inn og gjør en god kamp. Blir forundret hvis ikke han starter en kamp snart. Børufsen gjør en ok kamp, men Kleiven er hakket over
Branco; Klarer seg bra synes jeg. Problemet på hans side er at midtstopperene lar Huseklepp løpe upresset inn back Branco hele tiden.
Borgersen; Sliter for en gangs skyld med plassering. Lar Huseklepp løpe bak ryggen hans hele tiden og skaper problemer på vår venstre side.
Bolaños; Blir brukt altfor lite, og da søker han automatisk inn mot midten for å være med i spillet. Da mister vi bredden i spillet
Myggen; Skuffende mange balltap i farlig posisjon. Han har vært mye bedre tidligere, og må heve seg igjen om han skal forsvare plassen, uavhengig av hvor mye han påvirker laget mentalt
Og til slutt Stokkelien; Får ikke tid til å vise seg noe frem spillemessig, men SÅ deilig å se han score. Tror det var enda deiligere for hans del. Redd Khalili sin posisjon rykker enda et hakk bakover i startoppstillingen
Spillet; Utrolig tafatt av Start i mesteparten av kampen. Virker ikke som de våknet før et godt stykke ut i 2. omgang. Takk og lov at Brann er sykt ineffektive foran vårt mål. Sifrene kunne vært mye styggere, så jeg er storfornøyd med 1 poeng i dag.
Nå kan Rosenborg knuse Molde for min del, så holder vi 2. plassen en stund. Og der kan vi godt ligge til sesongslutt :D
Tørum får litt mer valgfrihet når Owello kommer tilbake. Og ja, 1 poeng borte mot Brann skal vi være fornøyd med. Bortsett fra feilskjæret mor RBK har vi plukka poeng hele veien. Strålende sesongstart rett og slett.
Ja, er spent på Owello når han er tilbake. Håper han lar seg tenne av å ha fått en legende som konkurrent!
Kunne bytta inn Kleiven sentralt, men når Børufsen ikke var i slaget så ser jeg dilemmaet. Spørs om ikke Myggens enorme popularitet avgjorde det byttet.
RBKs feilskjærte mor? Operasjonstabbe på kona til nils arne?
gmkarlsen
16-05-2009, 18:23
Nå kan Rosenborg knuse Molde for min del, så holder vi 2. plassen en stund. Og der kan vi godt ligge til sesongslutt :D
Vi må gå for førsteplassen, og da er nok en kjedelig 0-0-kamp det beste.
Huff... føler jeg spammer i dag. Men:
Det kanskje aller mest gledelige til nå i år:
Start scorer i bøtter og spann, og mange av scoringene er spektakulære!
DET er lenge siden det!
Selv i 2005 sesongen, når det også hagla inn mål, så var svært få såpass vakre som mange av de vi har sett til nå i år!
fishkillen
16-05-2009, 18:29
Er imponert over ståpå viljen i dag. Deilig å se målet gå inn. Myggen var god i 2 omg han. Han har roen, han slår gode pasninger fremover.
Uavgjort er et helt greit resultat. Jeg er fornøyd.
Enig i at Khalili sin plass på benken kan ryke fremover...Stokkelien is on fire..
gmkarlsen
16-05-2009, 18:43
Det var bra Myggen ikke ble byttet ut, han var god i store deler av andre omgang.
Myggen var i tillegg involvert i målet. Han hadde heading (i støtte) til Freeman som hadde målgivende. :-)
Er imponert over ståpå viljen i dag. Deilig å se målet gå inn. Myggen var god i 2 omg han. Han har roen, han slår gode pasninger fremover.
Uavgjort er et helt greit resultat. Jeg er fornøyd.
Enig i at Khalili sin plass på benken kan ryke fremover...Stokkelien is on fire..
Det er det jeg også mener, ingen som klarer å se vekk fra feilpasningene i første omgangen. Han løftet seg enormt i andre omgang. Goodson var Starts beste, ikke så langt bak kommer Myggen, etter min mening. Ingen som ser feilpasningene til Bruer Hansen liksom, pga. Myggen har mer sentral rolle.
Kjemperesultat!
Vi kriger oss til poeng, i Bergen på 16.mai. Kjempebra.
Å Stokklelien. Fy faen for en spiller.
Ikke lenge til Aram ikke er med i troppen lenger en gang...
OT: Lars Martin Engedal utvist.
Davy spekulerer om han skal rekke 17. mai-feiringa i Kristiansand. Vittig.
Meget imponert av Stokkelien som 19-åring er mentalt sterk nok til å prestere på Brann Stadion foran 17.000 tilskuere. I hans tilfelle er det like mye snakk om det som rene tekniske ferdigheter.
Men jeg er mildt sagt overrasket over de som ikke forstår hvor viktig Myggen var i dag. Vi fikk ikke uttelling for hans mange gjennombruddspasninger, men det er bare tilfeldigheter og/eller udyktighet av de der fremme. Når man prøver på C-momenter som Myggen gjør, er sjansen stor for at ballen ikke når frem. Men NÅR den frem blir det livsfarlig. Taklingen som medførte farlig frispark utenfor 16-meteren var ikke bra, men de mislykkede pasningene fremover er bare noe man må regne med! Man kan ikke tenkte kvantitavt og regne prosentvis vellykkede pasninger, men kvalitativt. I de to første kampene spilte han KUN støttepasninger, men fikk tildels stående ovasjoner. Forstå det den som kan...
Spørsmålet er om man skal godta noen feilpasninger for å skape store sjanser fremover. Ikke la meg begynne på tidligere Start-helter som Strømstad - hans balltap og pasninger - for ikke snakke om Hæstad som jeg aldri har sett slå en pasning fremover.
Det er ikke tvil om at Myggen har fått utrolig mye større selvtillit bare på et par kamper, og det er utelukkende bra. Det er når han kan bruke sin kreativitet at han er gull. Hans 'tilstedeværelse og aura' er bra og viktig det, men man skal ikke overvurdere betydningen av det heller. Og for de som er for unge til å huske det, så var det ikke alt han prøvde på som lyktes i hans glansdager heller.
Når deg gjelder Øvrebø, så er han damned if he does, damned if he doesn't. Om han hadde blåst straffespark på ufrivillig hands i dag, ville opptak rullet over hele Europa, og han ville blitt slaktet på nytt. I hvert fall i Storbritannia, og delvis også i Norge hvor vi hater alle nordmenn (bortsett fra Solskjær) som gjør det bra.
Øvrebø er en dommer som det står utrolig stor respekt av. Det er en grunn til at UEFA ville ha ham til å dømme en semifinale i CL, og som person virker han å være utrolig sympatisk. Han er utvilsomt en mann med stor integritet. Så også i dag: han nekter å dømme for annet enn viljehands, og slår ned på filming når han ser det.
mr.leipsland
16-05-2009, 19:18
"Kort" oppsummering:
Høie; på bærtur ved målet i mot, men han holder oss inne i kampen ved flere anledninger. Er vel kun den ene feilen han gjør, som er synd for det fører til mål
Tja, hva vil du egentlig at Høie skal gjøre? Forsvaret bommer på offsidefella og Huseklepp er alene igjennom, Høie må jo ut der ellers får jo Huseklepp en alt for enkel jobb. Høie klarer å presse Huseklepp ned til dødlinja og forsøker så å komme seg på plass igjen, men ingen av forsvarsspillerne kommer jo ned og tar over jobben med å presse Huseklepp. Du kan godt si at Høie er på bærtur, men det er forsvaret som sendte ham på den turen.
Tja, hva vil du egentlig at Høie skal gjøre? Forsvaret bommer på offsidefella og Huseklepp er alene igjennom, Høie må jo ut der...
Helt enig. Huseklepp hadde scoret, visst ikke Høie hadde kommet ut. Var dog litt treg tilbake igjen. Både han og forsvaret....
Espen K G
16-05-2009, 19:29
mr.leipsland; jeg skjønner at det er forsvaret som gjør den første tabben (som så mange ganger med Huseklepp i dag), men når Høie kommer ut er han altfor sen. Da har han feilvurdert, og burde holdt igjen mener jeg. Huseklepp er helt ute ved 16m og i spiss vinkel når han gjør sin første ballberøring, da kan Høie med fordel holde seg inne og forsøke å redde et skudd/innlegg. Der ute mener jeg keeper ikke har noe å gjøre.
Men vi kan gjerne være uenige for min del ;)
Enda litt mer OT: Bayal Sall scora for St. Eteienne nå. Fikk ikke han karantene pga rotet med den afrikanske klubben?
Helt enig. Huseklepp hadde scoret, visst ikke Høie hadde kommet ut. Var dog litt treg tilbake igjen. Både han og forsvaret....
Treg? Var han ikke for rask? Han var på full fart forbi målet da skuddet kom i motsatt, der han nettopp hadde vært...
Treg? Var han ikke for rask? Han var på full fart forbi målet da skuddet kom i motsatt, der han nettopp hadde vært...
Jeg mener at han er for treg, rett etter han forstår at Huseklepp rekker ballen før han. Da burde han spurtet tilbake til streken. Vinkelen var så vanskelig å avslutte fra uansett.
mr.leipsland
16-05-2009, 20:23
edit: Ser ut som gmkarlsens innlegg forsvant. Uansett, her må Frode Frediksen komme med sin videoanalyse å rydde opp! :)
Noen andre enn meg som syntes brann suporterne var UFATTELIG dårlige? hørte dem jo bare i begynnelsen av kampen og rett etter målet! Ellers så var det bare piping!
ble det forresten no bråk med brannfansen der borte?
frankieboy
17-05-2009, 02:39
Litt morsomt stykke i Bergensavisen..
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4336603.ece
frankieboy
17-05-2009, 04:57
Klippet denne morsomme kommentaren fra Bataljonens forum
"PS! Idag ble jeg for øvrig vitne til at en kvinne i Branndrakt jublet vilt på Starts scoring, enestående."
fishkillen
17-05-2009, 12:06
mr.leipsland; jeg skjønner at det er forsvaret som gjør den første tabben (som så mange ganger med Huseklepp i dag), men når Høie kommer ut er han altfor sen. Da har han feilvurdert, og burde holdt igjen mener jeg. Huseklepp er helt ute ved 16m og i spiss vinkel når han gjør sin første ballberøring, da kan Høie med fordel holde seg inne og forsøke å redde et skudd/innlegg. Der ute mener jeg keeper ikke har noe å gjøre.
Men vi kan gjerne være uenige for min del ;)
For å si det slik. Dersom Høie hadde blitt stående på streken, kunne han avansert inn i feltet og da hatt to valg. Han kunne skutt selv eller lagt den tilrette til en medspiller.
Det Høie gjør er jo helt rett. Han sørger for at Huseklepp på ned til dørlinja før han får lagt inn. Hvem sin feil er det at Moen scorer? Er det ikke midtbanen som skal følge løpet til Moen?
Forsvaret startet det, Høie gjorde jobben til forsvaret og fikk han ned til dørlinja og midtbanen\forsvaret klarte ikke å markere de løpene som kom.
Kan ikke legge skylda på Høie der.
Topp kamp av han, mener jeg.
fishkillen
17-05-2009, 12:08
Noen andre enn meg som syntes brann suporterne var UFATTELIG dårlige? hørte dem jo bare i begynnelsen av kampen og rett etter målet! Ellers så var det bare piping!
De hørtes bra ut på tv:P
AndersH.
17-05-2009, 13:26
Kan ikke legge skylda på Høie der.
Topp kamp av han, mener jeg.
Veldig enig her, for stakkars Høie kan ikke bebreides for at Bård av og til blir litt for træg. Hadde det ikke vært for at gresset i Bergen suger, hadde Kenneth rukket ut på ballen, men den stoppet dessverre nesten helt opp.
Faktisk er jo Brann og Vaagan Moen kjempeheldige som putter på den situasjonen. Huseklepps pasning er egentlig elendig, og det er jo helt utrolig at verken Clay, Bård, Kenneth, Bruer eller Hunter klarer å hindre Vaagan i å putte.
Nei, Brann var heldige i går. Og tenk; dette var en dårlig Start-dag - likevel plukker vi altså med oss poeng mot medaljekandidat Brann, i deres egen storstue!
Nei, det er herlig å være Start-supporter!
frankieboy
17-05-2009, 17:40
De hørtes bra ut på tv:P
Paa Bataljonens forum er de iallefall veldig kritiske til egen innsats...
fishkillen
17-05-2009, 17:58
Paa Bataljonens forum er de iallefall veldig kritiske til egen innsats...
Kjekt å høre at de er kritiske til egen innsats. Men er stor forskjell på tv og live.
Espen K G
17-05-2009, 22:17
For å si det slik. Dersom Høie hadde blitt stående på streken, kunne han avansert inn i feltet og da hatt to valg. Han kunne skutt selv eller lagt den tilrette til en medspiller.
Etter å ha sett situasjonen igjen etter kampen er jeg faktisk enig med deg. Jeg trodde Clay var tettere oppi situasjonen enn han faktisk var, derfor virket det feil av Høie å rykke ut. Clay var derimot ganske så langt fra Huseklepp, og det ville vært fri bane helt inn til 5m.
doppelt gemoppelt
17-05-2009, 23:45
Eneste trussel var Huseklepp, synest vi klarte det bra. 2 omg var kjedelig og lite temporik av Start.
Stokkeliens scoring var vært togturen, ellers litt kjedelig men godt spill av gutta i perioder og stort sett kontroll bak når kuseklepp ikke var innvolvert.
Kenneth Storberget
18-05-2009, 11:45
Det Høie gjør er jo helt rett. Han sørger for at Huseklepp på ned til dørlinja før han får lagt inn. Hvem sin feil er det at Moen scorer? Er det ikke midtbanen som skal følge løpet til Moen?
Forsvaret startet det, Høie gjorde jobben til forsvaret og fikk han ned til dørlinja og midtbanen\forsvaret klarte ikke å markere de løpene som kom.
Beklager men jeg må bare.
Så et program for endel år siden med Davy Watne (husker ikke hvordan han staver) som gjest i Nytt på Nytt. Der var det diskusjon ang. ordet Dølinje.
Er det fortsatt folk her i landet som tror at det heter DØRLINJE? (Se innlegget over der jeg har gjort ordet FET)
Giovanni
18-05-2009, 11:57
Beklager men jeg må bare.
Så et program for endel år siden med Davy Watne (husker ikke hvordan han staver) som gjest i Nytt på Nytt. Der var det diskusjon ang. ordet Dølinje.
Er det fortsatt folk her i landet som tror at det heter DØRLINJE? (Se innlegget over der jeg har gjort ordet FET)
Nå heter det vel ikke dølinje heller, men derimot DØDLINJE ;)
Kenneth Storberget
18-05-2009, 12:28
Nå heter det vel ikke dølinje heller, men derimot DØDLINJE ;)
Er nordlenning så i nordnorge er man dø og ikke død, altså i dette tilfellet så er ballen dø og ikke død. ;)
Ole-Bernt
18-05-2009, 16:03
Snakker vi om forlengelsen av motstanderes mållinje?
Enten det, eller streken i døråpningen i en bolig med livsløpsstandard, altså uten terskel. Er ikke helt sikker.
Store Tå
18-05-2009, 18:12
Tror det er kortsiden man snakker om.
Kenneth Storberget
18-05-2009, 18:22
Snakker nok om den linjen som Høie står ved siden av, eller forran og den linken ballen ikke skal over på samme side som Høie står, men mange ganger på andre siden av banen.
Jeg fikk sett kampen først i dag, og det var en svært variabel kamp fra vår side. Det var en god del positivt, bla det at vi overtok midtbanen i 2.omg. og fikk produsert en del sjanser. Brann drev jo i periodevis kontringer, og da var de livsfarlige. Målet til V. Moen var en vanskelig vurdering for Høie. Jeg mener han gjorde rett i å rykke ut. Hadde det regnet (som det gjør i dag), hadde han nådd ballen. Han hadde en prikkfri kamp! Goodson var en matcvinner bak der, med klokkerene tacklinger. Borgersen slet FORFERDELIG med tempoet, backene bra med målgivende fra The Hunter. Bola fikk ikke til så mye, men er jo alltid farlig. Myggen hadde noen gode, gamle krempasninger men slet også med tempoet i 1.omg., PBH bra def., skapte lite off., NESTEN igjen for Børufsen, Fevang fikk ikke til så mye han heller, Hulken misset på en stor sjanse og flott hdg. til Børufsen, Kleiven hadde et flott langskudd like til side for mål, så Mads Stokkelien da, FOR ET TREFF!!!! Vanvittig artig og ikke ufortjent!
Snakker nok om den linjen som Høie står ved siden av, eller forran og den linken ballen ikke skal over på samme side som Høie står, men mange ganger på andre siden av banen.
Dødlinja er den linja som strekker mellom cornerflaggene og målstolpene...
litt småpinlig at fotballfans må få forklart hva dødlinja er..
går det bra ellers?
AndersH.
19-05-2009, 08:18
Det virker jo som de fleste vet hva dørlinja er....
:)
Kenneth Storberget
19-05-2009, 10:28
litt småpinlig at fotballfans må få forklart hva dødlinja er..
går det bra ellers?
Kan jo være det er litt snakk om Ironi akkurat her, eller at det kun er diskusjon om det er død eller dør som er det rette.
fishkillen
19-05-2009, 19:08
Kan jo være det er litt snakk om Ironi akkurat her, eller at det kun er diskusjon om det er død eller dør som er det rette.
Dør eller død....tror alle skjønte hvor jeg ville. hehe...Men artig at det blir diskutert, men det heter sef. dødlinja.
Det heter foresten dødlinja fordi ballen er død når den går over linja.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.