PDA

Se full versjon : Fredrikstad - Start: 1 Juni. Oppdatert 28.05.09

Kenneth Storberget
11-05-2009, 12:45
Da er det ikke lenge igjen til turen og kampen mot Fredrikstad. Etter at vi nå har gått videre i cupen etter seier mot Trauma og vi skal til Bergen 16. mai og knuse Brann så er det bare to hjemme kampen før vi reiser til plankebyen.

Vi kommer reise til Fredrikstad mandag 1. Juni (rød dag pga pinse) og vi kommer til og fylle byen og gult og svart.
Foruten bussen vi har med 77 plasser så kommer det komme mange folk fra Østlandet, så jeg regner meg at vi kan være mellom 700 - 800 stykker på denne kampen.

Vi kjører fra Rutebilen kl. 09.00 for denne kampen spilles på Fredrikstad stadion kl 16.00 og tenke vi skulle få noen timer på pub og ungene i MtC ska har noen timer til og spise kebab.
Plukker som vanlig opp folk i Lillesand (Statoil), Grimstad (Statoil) og Arendal (Statoil harebakken).
Ellers så kommer vi til og ha det vanlige på denne turen. Vi kjører i gang Quiz, tippe konk, start musikk og litt DVD visning. Pizza bestilles på turen opp og blir levert på vei hjem rett etter kampen på bussen.

Priser:
Turen koster 400 kr t/r (500 kr for ikke medlem) og det er med fergen begge veier. (grunnen til høyere pris på denne turen er fergen).
Kamp billett: 180 kr (vet ikke enda om dette blir solgt på bussen eller om vi kjøper dette når vi kommer opp til Fredrikstad).

Har du/dere musikk som dere vil høre på så er det bare og ta dette med på turen så kan vi spille det, å er det så at det ligger på en Mp3 spiller så klarer vi og spille av dette også. Det vil som vanlig bli solgt brus og evt. litt snacks på bussen fram og tilbake og husk, vi er billigere på brus en hva kiosk og bensin stasjoner er.
Det er lov og nyte en øl eller to på denne turen men som alltid så vil personer som er overstadig beruset bli snakket til. Hører dem ikke så vil dem bli satt av bussen og må komme seg hjem på egen hånd.

Ønsker alle en riktig god tur og at vi reiser hjem med 3 herlige poeng som vi tar lett fra FFK.

Meld deg på i linken under eller send en mail til tur@menigheden.no
Spørsmål ang. tur tas imot på SMS eller telefon alle dager mellom 16.00 og 21.00.

Mvh.
Kenneth og resten av turgruppen.

Oppdatert: 28.05.2009
PUB:
Da har jeg snakket med en PUB og fått en avtale der. Med tanke på at gamle plassen på brygga er stengt så samles vi på Rica City Hotel i Nygaardsgaten 44-46 (gågaten). Der har dem uteservering og etter at vi har farget plassen gul og svart så spilles det Start musikk på plassen. God drikke til hyggelige priser finnes også der.
Vi går i samlet tropp opp til stadion ca 1 time før kampen starter med store flagg og viser at vi er i byen for og ta hjem 3 poeng.

Billetter:
Billetter koster 180 kr for borte supportere. ALLE som er med på bussen er sikret billetter på denne turen, hvis du ikke er med på bussen må du kjøpe billett ved inngang 8.
Vi har fått 800 plasser på borte feltet så hvis du ikke er med på bussen så må du være tidlig ute og handle billett.
Vi tar IKKE imot billett bestilling hvis du ikke er med på bussen.

P.S
All oppdatert og nytting info kommer i denne første tråden så at dere slipper og lese igjennom alle tråder.

Tapper
11-05-2009, 15:08
Der var jeg påmeldt :icon_cool:

A.W.A
12-05-2009, 00:00
Er det mulig å sitte på selv om man ikke skal der for kampen? Betaler seff.

Kenneth Storberget
12-05-2009, 00:14
Er det mulig å sitte på selv om man ikke skal der for kampen? Betaler seff.

Om du reiser opp og går på kamp eller ikke bestemmer ikke vi, så lenge du betaler på lik linje med alle andre og at du er på plass ved bussen når den kjører hjem så er du velkommen.
Men vi ser jo helst at du blir med på kampen og koser deg og heier fram laget til en herlig 3 poenger.

magnussl
16-05-2009, 09:29
Hvem kjører denne turen?

Kenneth Storberget
16-05-2009, 12:12
Hvem kjører denne turen?

Jeg kommer kjøre denne turen, så regner jeg med at jeg kommer til og bruke Rikke hvis hun har anledning og være med for hun har ikke vært på noen turer i år.

jensiq
20-05-2009, 16:53
Åssen går det med påmeldinga?

Kenneth Storberget
20-05-2009, 22:32
Den går oppover.

aljahnsen
24-05-2009, 20:17
Start overkjører Bodø/Glimt og spiller seg til topp, så det er bare en ting å gjøre folkens. Meld dere på Fredrikstad turen allerede nå. Det blir en fantastisk tur.

Vi sees i Fredrikstad :)

Wangel
24-05-2009, 23:46
Må jobbe!:P

Men satser på 3 poeng! :D

Nygaard
25-05-2009, 09:41
Eksamen ødelegger for meg, men håper dere blir en god gjeng som farger Fredrikstad gul og svart! Og vær så snill og ta med dere hjem tre poeng :D

Kenneth Storberget
26-05-2009, 11:27
Klar vi får 3 poeng.

Kenneth Storberget
27-05-2009, 12:17
Da er det ikke mange dager igjen til vi reiser opp til Plankebyen og henter hjem 3 poeng.
Det er fortsatt plasser igjen men det minsker fort så skal du være med på bussen (å være sikret billett) så må du være rask og melde deg på denne turen.

Kampen er som alle vet flyttet så vi kjører kl 09.00 og kampen spilles kl 16.00 så vi er hjemme i god tid før siste bussen kjører fra rutebilen så at alle sammen kommer seg hjem før det er natta, så det er ingen grunn til og holde seg hjemme denne dagen.

Meld deg på nå og ikke vent til siste dagen for da er det fort fult og du kommer deg ikke meg.

|
|
|
V

Kenneth Storberget
28-05-2009, 10:17
Værmelding i Fredrikstad Mandag 1 Juni.

SOL SOL SOL SOL SOL SOL SOL og sinnsykt varmt.

http://www.yr.no/sted/Norge/%C3%98stfold/Fredrikstad/Fredrikstad/langtidsvarsel.html

Meld deg på nå
|
|
|
V

P.S
Les også oppdatering i første tråd ang. pub i Fredrikstad.

jensiq
28-05-2009, 16:32
Når er bussen tilbake i Kr.sand?

Kenneth Storberget
28-05-2009, 16:42
Når er bussen tilbake i Kr.sand?

Senest kl 23:00 men regner med at det kommer tidligere, det er helt spørs på trafikken og hvor lenge vi må stå i Moss og vente på fergen.
Men vet at dem prioriterer busser og lastebiler når dem kjører så jeg håper vi kommer fort med hjem igjen.

Terje Brede
28-05-2009, 22:36
Værmelding i Fredrikstad Mandag 1 Juni.

SOL SOL SOL SOL SOL SOL SOL og sinnsykt varmt.

http://www.yr.no/sted/Norge/%C3%98stfold/Fredrikstad/Fredrikstad/langtidsvarsel.html

Meld deg på nå
|
|
|
V

P.S
Les også oppdatering i første tråd ang. pub i Fredrikstad.

Jeg starter ikke før klokken 1500 ifra lillestrøm, så siden du har vær meldingen så holder du meg vel oppdatert på radar varslingen også???

Kenneth Storberget
28-05-2009, 23:06
Jeg starter ikke før klokken 1500 ifra lillestrøm, så siden du har vær meldingen så holder du meg vel oppdatert på radar varslingen også???

Kunne gjort det hvis det ikke hadde vært for at firma er konk og jeg er arbeids ledig.

Tapper
29-05-2009, 17:59
Senest kl 23:00 men regner med at det kommer tidligere, det er helt spørs på trafikken og hvor lenge vi må stå i Moss og vente på fergen.
Men vet at dem prioriterer busser og lastebiler når dem kjører så jeg håper vi kommer fort med hjem igjen.

Det tar 5.5 timer hjem. Var på cup i Fredrikstad forrige helg. Vi kjørte hjem klokka 15:00 og var hjemme ca 20:30. Husker ikke hvor langt det var fra hallen(hallen var rett med stadion omtrent) og til ferja da men det var vel omtrent en halvtime eller no.
Hvis vi drar klokka 18 er vi hjemme 23:30 etter mine beregninger :P

Kenneth Storberget
30-05-2009, 16:45
Det tar 5.5 timer hjem. Var på cup i Fredrikstad forrige helg. Vi kjørte hjem klokka 15:00 og var hjemme ca 20:30. Husker ikke hvor langt det var fra hallen(hallen var rett med stadion omtrent) og til ferja da men det var vel omtrent en halvtime eller no.
Hvis vi drar klokka 18 er vi hjemme 23:30 etter mine beregninger :P

Helt spørs på hvem som kjører og hvordan personen kjører. Men det tar ca 1 time fra Fredrikstad og opp til Moss og ta fergen over, så er det ca 3 timer fra Horten til Kristiansand med jevn kjøring.

Men uansett så rekker folket siste bussen hjem fra rutebilen.

God helg alle sammen og nyt solen, Mandag er det kjempe vær i plankebyen og vi skal farge den gul og svart.

magnussl
31-05-2009, 10:56
Er det mulig å stoppe bussen på Håneskrysset? Den første bussen til byen går kl 09.20 fra Hånes:S

Kenneth Storberget
31-05-2009, 11:30
Er det mulig å stoppe bussen på Håneskrysset? Den første bussen til byen går kl 09.20 fra Hånes:S

I grunn ikke, men hvis du spør snilt så skal vi vel klare det.

Er noen noen andre som skal på ved Hånes krysse? Eller er det noen som har plass til Magnus i bil ned til byen? Evt. vet en måte Magnus kan komme seg ned til byen før kl. 09.00

aulin
31-05-2009, 12:17
Det er 3 timer fra Tønsberg til Kr.Sand med jevn kjøring. Sleng på 15-20 minutter for distansen Horten-Tønsberg.

magnussl
31-05-2009, 13:03
Tor Andre kommer seg heller ikke ned. Men busstoppet er jo langs E18 så taper toppen 1 min på det:)

-torandre.
31-05-2009, 13:09
Som Magnus saa , så kommer ikke jeg meg need te byen :) Så hadde vært konge med et stopp i håneskrysset !

Tapper
31-05-2009, 13:14
Sånn går det når dere bor på Hånes. Flytt til Slettheia,her går det buss heile tia :D

-torandre.
31-05-2009, 13:24
Haha kjeft Tapper! Vi har bare ikke buss søndag morgen din saau ! men resten av dagen er det nok med busser ! Btw,Vegard kommer seg heler ikke ned,så nå er vi 3 :)

aljahnsen
31-05-2009, 13:30
Det er 3 timer fra Tønsberg til Kr.Sand med jevn kjøring. Sleng på 15-20 minutter for distansen Horten-Tønsberg.

Nå må man ikke glemme at det har vært langhelg og pinse, blir nok godt med trafikk.

REBell
31-05-2009, 14:08
Nå må man ikke glemme at det har vært langhelg og pinse, blir nok godt med trafikk.

Korrekt :) Det kan bli møe trafikk imorra kveld rundt Oslofjorden. Men det været som har vært drøyer nok folk hjemreisen sin.

Kenneth Storberget
31-05-2009, 14:40
Som Magnus saa , så kommer ikke jeg meg need te byen :) Så hadde vært konge med et stopp i håneskrysset !

Da blir det tur uten Tor Andre og Magnus til Fredrikstad i morgen. Noen flere en meg som synes det er bra? :D

Slapp av gutter, vi stopper og henter dere i Hånes krysset. Kommer være der 09.03 så bare vær klar til og hoppe på når vi kommer.
Er det flere som ikke kommer seg til rutebilen og må gå på i Hånes krysset?
Bussen kjører som vanlig 09.00 og er i Håneskrysset ca 09.05.
Hvis dere skal på i Håneskrysset så si ifra til meg så at jeg ikke står og venter på dere nede på rutebilen.

magnussl
01-06-2009, 00:31
Har sendt melding til deg Kenneth, men for sikkerhets skyld; Marius Jensen hopper især på ved håneskrysset:)

Kenneth Storberget
02-06-2009, 00:41
Da er man hjemme igjen etter nok en tur i plankebyen.
Dessverre så ble det tap 1-0 og vi måtte reise hjem med 0 poeng denne dagen, men hva gjør det? Må takke ALLE som var med på bussen og takke for det sinnsyke livet vi hadde på bussen. Vi kunne like gjerne reist hjem med 6 poeng og dag, det virket hvertfall som det på stemningen på bussen hjem.
Har nå drevet med tur i 3 år og jeg kan med hånden på hjertet si at dette er den beste turen jeg har vært på noen gang. Ja vi hadde 0 poeng hjem men hva gjør vel det når vi har stemning til 1000 på bussen og alle har det kjempe gøy. Må bare si til alle dere som ikke var med på bussen, dere gikk glipp av noe stort.

Morten, det ble tatt ALT FOR MANGE bilder med kamera ditt men jeg regner med at dem som var på turen får sett disse bilder. Noen kan vi jo legge ut her også så at folk ser hva dem har gått glipp av.

Tusen takk alle som var med på turen og gjorde dette til den beste turen noen sinne.

Mvh.
Kenneth.

Merethe Christine
02-06-2009, 00:51
Tusen takk Kenneth for en vanvittig bra tur.
Det var god stemning blant alle, skulle tro bussturen bare var en stoor fest.
Og folka var flinke til å rydde etter seg i bussen, det vil jeg takke for.

Dette håper jeg gjentar seg, håper det blir like god stemning blant alle på neste tur også. Men de som ikke ble med idag gikk glipp av myyye.

Hovland
02-06-2009, 01:06
Tusen TUSEN takk Kenneth, for en FANTASTISK tur til plankebyen!
Kampen er glemt - men den bussturen vi hadde sammen blir nok ALDRI, aldri glemt av oss som satt nede!
Det er faktisk noe av det morsomste jeg har vært med på i hele mitt liv!
Jeg har ALDRI, og da mener jeg aldri hatt en så utrolig kul busstur! Hvis folk hadde sett oss hadde de ALDRI trodd vi hadde tapt 1-0 og spilt en rævva kamp!..
Tusen takk til alle som gjorde denne turen så utrolig bra som den ble!

så vil jeg jo bare si det til alle dere som "ikke orker" fordi kampen går på tv hjemme...
DERE GÅR GLIPP AV ET MINNE FOR LIVET!

Og de som klager på at det er dyrt med tur...
Jeg har betalt for SAMTLIGE turer jeg har vært med på, det begynner å bli en del - men jeg har aldri merket noe til det..
Det er sørenmeg verd det!

BLI MED TIL STABÆK, jeg lover deg - du vil IKKE angre!

*Kenneth tar du med teip neste gang også + sprittusj?

magnussl
02-06-2009, 01:10
Det var nok årsverste kamp av Start, MEN FOR EN TUUUUR! PERSONLIG HADDE JEG DET JÆVLIG GØY:D

Gleder meg som en unge til neste tur! Meld dere på, folkens!!!

Lynet
02-06-2009, 09:17
Likegyldige til at vi taper poeng...?

Hovland
02-06-2009, 09:28
Det er det jo absolutt ikke - men når vi taper en sånn kamp så vil vi glemme det fortest mulig...
I tillegg til at vi hadde noen timer igjen i buss på vei hjem, å det gjorde vi det beste ut av!
og etter den turen hjem kan vi ikke gjøre annet enn å oppfordre alle andre også til å melde seg på turen til Stabæk!
vi kommer sterkere tilbake! :)

-torandre.
02-06-2009, 09:50
Takk Kenneth for en damn braa tuuur!
Trist kamp, men , for et liiiiv !
Anbefaler ALLE te å melde seg på turen tee Stabæk 21 juni !

Kenneth Storberget
02-06-2009, 09:52
Likegyldige til at vi taper poeng...?

Etter måten laget spilte på så kunne det bare gå en vei og det var 0 poeng.
Men vi har skjønt noen som mange andre ikke har skjønt her på sørlandet, vi ligger på 3 plass og etter neste kamp mot Molde så er vi oppe på andre plass igjen.
Vi kjemper ikke i sumpen, vi ligger ikke midt på tabellen. Vi er blandt topp tre.

Da kan man ha det gøy på turen hjem fra en kamp uansett hvordan det gikk.

Hovland
02-06-2009, 13:20
Ja, det er nok ikke mange Kenneth som har skjønt dette her..
For det første så er det altfor mange Sørlendinger som ikke gidder å støtte opp om klubben når de har spilt en dårlig kamp..
jeg kan nesten garantere at det ikke blir "sinnsykt" mye folk på neste hjemmekamp grunnet FFK kampen..
folk gidder ikke, de er for kjipe!

men etter en sånn tur som vi hadde hjem, hvis det var flere som hadde opplevd noe sånt så hadde vi reist med 5 busser neste gang!

Alle dere som ikke var med på turen til Fredrikstad oppfordres ihvertfall på det sterkeste til å ta BUSSEN til Stabæk 21. !

Vi kan garantere en SINNSYK busstur med god steming, musikk, pizza, quiz, tippekonk og forhåpentligvis KENNETH som tur leder igjen :-)

Vi skal spille INNE i en hall, det vil si at hvis vi er mange som synger så blir stemninga sånn at man fort kan få frysninger langt nedover ryggen!

hvorfor ikke gi turen en sjangse?!..
Du trenger heller ikke kjenne noen for å være med - for uansett om du prøver eller ikke så blir du kjent med noen nye ansikter!

Det finnes ikke EN negativ ting å si om turene som blir kjørt!
vi har blide turledere / tur gruppe, kjempe koselige busssjåfører, KALD brus er det som regel også med på turene!

Meld deg på til Kenneth på
Tur@menigheden.no

Du vil ikke angre - det garanterer jeg deg!
da ser jeg deg på vei til Stabæk da? :-)

aljahnsen
02-06-2009, 14:01
En fantastisk tur i går, eneste som manglet var seier i Fredrikstad. Selv om det virket på stemningen hjem at vi hadde vunnet. Takk for en utrolig artig tur alle sammen, gleder meg til de neste turene. Og da henter vi også hjem tre poeng ;)

Det var ille bra i går, rett og slett :)