Se full versjon : Start - Odd Grenland (kamptråd)
frankieboy
14-05-2009, 03:40
Hvor: Sør Arena
Tid og sted: Torsdag 21 mai 2009 kl. 18:00
-------------------------------------------------
I fjor var jeg etterhvert ute med kamptråder som begynte litt tidligere. Etterhvert som lagene pådrar seg gule og røde kort så er det interessant å se hvem som er i faresonen i kampen i uken før.
Hos Odd Grenland er det bare Kenneth Dokken som har 2 gule om som må unngå kort i kampen borte mot Lillestrøm.
Hos Start har Myggen, Bolanos og Hunter 2 gule og må unngå kort i kampen mot Brann hvis de skal få spille mot Odd.
Ellers så blir dette en veldig vanskelig kamp mot et lag som i likhet med Start har fått en god start på sesongen.
Hjemme har de 3 seire (Brann, Aafk og Sandefjord) og 1 uavgjort (VIF)
Borte har de 3 uavgjorte (Stabaek, RBK og TIL), mens de tapte 0-3 i serieåpninga mot Viking.
(Altså ganske greie motstandere på bortebane til nå)
Starts bortekamper har endt med 2 seire (Viking og VIF) og uavgjort mot SIF og Aafk.
Hjemme har det blitt 2 seire (TIL og LSK), 1 uavgjort (Lyn) og 1 tap (RBK).
Det er ingen som helst tvil om at Start sin største oppgave i denne kamper er å stoppe Peter Kovacs - en spiller som tydeligvis liker seg godt på Sør Arena. (Scoret 3 mål i 2007-sesongen)
Ellers så blir det spennende å se på publikumsinteressen for denne kampen. Et godt resultat i Bergen bør bety opp i mot 10 000 tilskuere, men samtidig så er det ingen tvil om at Odd ikke er det mest attraktive laget som gjester oss denne sesongen.
Men først har vi en 16/17-Mai feiring i Bergen vi skal ødelegge. Så får vi håpe på gult til Kenneth Dokken og gjerne endel røde i krigen mot et desperat LSK-lag... Helt ok aa slippe Kovacs, Start-supporter Morten Fevang og Tommy Svindal i denne kampen...
Heia Start!
Hvis bolanos pådrar seg gult, blir det nesten artig å se hvordan vi leverer uten han :)
Lars Olav Karlsen
15-05-2009, 15:29
Det kan også legges til at Anders Rambekk nok ikke blir frisk nok til Start kampen heller. Nå en uke etter hodeskaden er har fortsatt usikker på når eller om han kommer tilbake til fotballen igjen.
DayWalker
15-05-2009, 15:39
Det kan også legges til at Simen Brenne nok ikke blir frisk nok til Start kampen heller. Nå en uke etter hodeskaden er har fortsatt usikker på når eller om han kommer tilbake til fotballen igjen.
Vi snakker Rambekk her?
Lars Olav Karlsen
15-05-2009, 15:43
Vi snakker Rambekk her?
Ja, selvfølgelig, skjønner ikke helt den feilen der. Har rettet det i det andre innlegget også.
Men uansett, dette tror jeg svekker Odd betraktelig i forsvarsleddet.
gmkarlsen
16-05-2009, 18:29
Vi får ingen gule kort mot Brann og dermed er alle våre aktuelle til Odd-kampen.
Start-Homb
17-05-2009, 17:22
Gleder meg, håper på seier på burdagen min ! :D
Her bør vi minst greie 10000 tilskuere på kampen, ellers blir jeg mildt sagt skuffet.
Tankcenter
18-05-2009, 20:38
Det har iløpet av de siste oppgjørene mellom Start og Odd vært veldig gjevnt fordelt med seier og tap. Odd har gjort det nesten like godt som Start i serieåpningen, men dette drar Stargutta i land. Start vinner på torsdag:icon_lol: :icon_lol:
frankieboy
18-05-2009, 23:02
Noen som har telt hvor mange billetter som er igjen til denne kampen?
Evt vet hvor mange som er solgt?
Er veldig usikker paa hvor mange man kan forvente. Skal treige Sørlendinger endelig trekke ut av huset og til Sør Arena, eller velger man aa vente til Start er paa 1.plass...?
Det burde komme over 10 000, men tviler paa det gjør det...
Alf Qaida
19-05-2009, 09:31
Kråga før kamp?
Jeg håper virkelig noen brekker beinet på valencia i denne kampen....
Hva i svarte har Valencia gjort for å fortjene noe sånn?
Hva i svarte har Valencia gjort for å fortjene noe sånn?
Samme sier jeg. Han får applaus fra meg i alle fall.
Magne Hadland
19-05-2009, 12:42
Det føltes for meg som forumtrolling fra Bredes side.
Alex ble jo skviset ut av Borrekjøpet til han vi ikke nevner med navn.. Jeg husker Alex spilte siste kampen med hjertet utenpå trøya og ble banens beste.
Høflig applaus fra meg også på torsdag. (hvis vi får se ham da, ikke sikkert han starter)
Lars Olav Karlsen
19-05-2009, 13:12
Det føltes for meg som forumtrolling fra Bredes side.
Alex ble jo skviset ut av Borrekjøpet til han vi ikke nevner med navn.. Jeg husker Alex spilte siste kampen med hjertet utenpå trøya og ble banens beste.
Høflig applaus fra meg også på torsdag. (hvis vi får se ham da, ikke sikkert han starter)
hm, hva er forskjellen på han og Doffen? Alex tålte ikke at det kom inn et nytt førstevalg på plassen sin?
Jeg for min del er nå for og applaudere både Doffen og Alex, men hvorfor har andre forskjellige meninger om disse to?
Alex har aldri uttalt at han ikke vil tilbake til Sørlandet før han har knust Start. Han stakk heller ikke til vår verste rival, og det mest forhatte laget i Norge, slik Doffen gjorde. Alex gikk til utlandet han. Respekt. Alex var heller ikke lokal gutt som lovet å aldri spille mot Start, men deretter var ekstra fyrt før møtet mot gamleklubben.
Kenneth Storberget
19-05-2009, 13:59
Alex får aplaus hos meg.
frankieboy
19-05-2009, 14:03
Alex har aldri uttalt at han ikke vil tilbake til Sørlandet før han har knust Start. Han stakk heller ikke til vår verste rival, og det mest forhatte laget i Norge, slik Doffen gjorde. Alex gikk til utlandet han. Respekt. Alex var heller ikke lokal gutt som lovet å aldri spille mot Start, men deretter var ekstra fyrt før møtet mot gamleklubben.
Selv om dette er en kamptraad, saa maa jeg rette paa et par ting som Nygaard her skriver.
1. Doffen sa IKKE at han ikke ville tilbake til Sorlandet for han hadde knust Start! Han sa vel noe slikt som at det var lettere aa komme ned paa ferie eller besok hvis de hadde vunnet denne kampen (ment som en kommentar mot venner og kjente i Kr.sand) - En humoristisk kommentar som det ikke er vits i aa legge noe mer i.
2. Han har heller aldri lovet aa aldri spille mot Start. Han sa da han dro at det ville vaere vanskelig aa spille mot Start igjen, og at han kanskje ville be trenerem om aa faa lov til aa staa over denne kampen. (igjen en helt grei kommentar fra Doffen langt tilbake i tid, og som man selvfolgelig ikke kan holde mot han resten av livet..)
Til slutt. Doffen er ekstra fyrt mot alle motstandere. Det er naturen hans, og jeg er sikker paa at lysten til aa vinne for Alex i morra er like stor som den var for Doffen mot Start...
Dette er 2 karer som har forsvunnet fra Start og som begge hadde heltestatus. Jeg personlig ville gitt baade Doffen og Alex applaus...
1. Doffen sa IKKE at han ikke ville tilbake til Sorlandet for han hadde knust Start! Han sa vel noe slikt som at det var lettere aa komme ned paa ferie eller besok hvis de hadde vunnet denne kampen (ment som en kommentar mot venner og kjente i Kr.sand) - En humoristisk kommentar som det ikke er vits i aa legge noe mer i.
Har du hørt han si det selv? Han sa rett ut: "Æ vil ikke tebage te Sørlandet uten å ha vært me på å knuse Start." Det sa han, så det på et intervju en eller annen person linket til, om det var her eller på fjesboka vet jeg ikke.
frankieboy
19-05-2009, 18:37
Har du hørt han si det selv? Han sa rett ut: "Æ vil ikke tebage te Sørlandet uten å ha vært me på å knuse Start." Det sa han, så det på et intervju en eller annen person linket til, om det var her eller på fjesboka vet jeg ikke.
Det hQres veldig rart ut at han har sagt det. HVIS han har sagt det vil jeg iallefall tro at det kom ut med et glimt i Qyet, og ikke noe veldig seriQst...
Men her lukter det enten feilsitering eller en journalist som har blaast opp en eller annen kommentar. Det jeg husker fra et eller annet medium var at det ville vaere bedre aa komme til Sorlandet etter en seier enn et tap.. Men husker ikke ordrett. Slik jeg kjenner Doffen tror jeg uansett ikke at han har sagt det du siterer i fullt alvor... Jeg er 100 % sikker paa at han ennaa har sterke fQlelser for Start!
Dommer : Svein Erik Edvartsen..
Regner med det er flere her som husker straffen Aafk fikk for at Mathisen ''holdt'' Aarøy flere meter fra der ballen var.
Lars Olav Karlsen
19-05-2009, 19:41
Slik jeg kjenner Doffen tror jeg uansett ikke at han har sagt det du siterer i fullt alvor... Jeg er 100 % sikker paa at han ennaa har sterke fQlelser for Start!
Han har vært på flere av Start 2's kamper på østlandsområdet så noe er det ihvertfall igjen av Start i han.
Men over til temaet for tråden:
Dommer : Svein Erik Edvartsen..
Regner med det er flere her som husker straffen Aafk fikk for at Mathisen ''holdt'' Aarøy flere meter fra der ballen var.
Du tuller nå? Har han blitt satt opp i Start kampen? Hvorfor i huleste skal han få lov og trene seg i flere Start kamper i år? Har han ikke gjort nok galt mot oss?
Edvardsen???? Faen!!!!!
Tipper minimum 2 straffer til Odd, og Kovacs!!!!
frankieboy
19-05-2009, 22:00
Jeg har hQrt at Norsk Tipping ikke tar imot veddemaal paa om Odd faar straffe...
GARANTERT minst 1 straffe til Odd denne kampen!
Hvis ikke han da har vaert hjemme og sett paa TV-bildene der Aafk fikk gratis straffe mot Start, og vil kompensere paa en eller annen maate!
Noen dommere liker jeg bare ikke, og Edvartsen er absolutt en av dem...
Det er nå vi virkelig får svar på hvor gode vi er i år! Kampene mot Odd og Glimt vil fortelle mye...
Slik situasjonen er nå vil jeg vel bortimot kun være fornøyd med 6 poeng på disse to kampene, men får vi 4 tilsammen tror jeg vi skal være veldig godt fornøyde.
Men vi går for seier i begge to gutter!!
Nå må bare Kovacs temmes til torsdag, så er mye gjort...
doppelt gemoppelt
20-05-2009, 00:20
Rambekk er god men de har jo Bentley, Alex, kovacs og Brenne som lager kødd offensivt.
Og såvidt jeg vet så har de 4 mann i forsvar og ikke kun Rambekk.
Åpen match(Igjen), tipper vi får kjørt oss defensivt om vi ikke stopper de på midten. bla Myggen har oppgaven der med viktige brytninger og slikt.
Skuta skal vi styre på Sør Arena.
Doffen sa dette (sitat fra VIF-TV før VIF-Start-kampen) "Jeg skal ikke tilbake til Sørlandet og ha tapt mot Start". Han sa dette med et smil, og jeg skjønner han godt.
Applaus til både Doffen og Alex.
Ja, selvfølgelig, skjønner ikke helt den feilen der. Har rettet det i det andre innlegget også.
Men uansett, dette tror jeg svekker Odd betraktelig i forsvarsleddet.
Jeg tror desverre det er motsatt. Rambekk er midtstopper som er flyttet ut som venstreback for å gjøre plass til Fevang og Hansèn, og jeg synes ikke han har vært spesielt god i år. Inn kommer Søren Jensen, en offensiv venstreback, som er raskere og ikke minst mye mer teknisk og har mye bedre innleggsfot en Rambekk. Han går ofte på overlap med venstrekant Bentley og sammen kan disse lage masse kvalm. Jensen er etter min oppfatning en bedre venstreback enn Rambekk, både defensivt og offensivt.
Jeg har en dårlig magefølelse før denne kampen. Er redd for at vi går på en smell.
AndersH.
20-05-2009, 22:52
Stas med kamp igjen.
Får håpe på en siger og fint vær. Det hadde vært stas :)
frankieboy
20-05-2009, 23:26
Jeg har en dårlig magefølelse før denne kampen. Er redd for at vi går på en smell.
Jeg har ogsaa en ekkel magefolelse... Haaper det er helt uberettiget, og at vi sender Odd hjem med 0 poeng i kofferten!
Endringer på Odd:
- Rambekk ute
- Valencia på benken
- Lekven ute til fordel for Storbæk
- Sørensen på venstrekant, og Bentley over på høyre
Noen som har noen updates på Myggen? Blir han klar? Det blir jo et råkjør for gamlingen om vi forventer at han spiller i dag og til søndag igjen.
Steffen, som er klar for kamp!
Myggen spiller....
www.ikstart.no
Myggen spiller....
www.ikstart.no
Fantastisk!
Jada, Myggen blir bare bedre og bedre! Han har allerede prestert å bli viktig for oss, hvilket er en sensasjon. Dette hadde jeg aldri trodd før seriestart. Jeg hadde et håp om at han kanskje kunne begynne å prege kamper til høsten.
Jeg har en GOD magefølelse! Vi sender telemarkingene hjem med 0 poeng! Til tross for at Edvartsen dømmer!
Åpner Tørum her for å starte med, evnt bytte innpå Haraldsen? http://fotball.fvn.no/eliteserien/article139575.ece
Stig Hornnes
21-05-2009, 14:12
Laget er nå offentliggjort på ikstart.no:
mål: Kenneth Høie
Bak: Hunter Freeman, Clarence Goodson, Bård Borgersen, Branislav Miličević
Midtbane: Cristian Bolaños, Erik Mykland, Petter Bruer Hanssen, Christer Kleiven
I mellomrommet: Geir Ludvig Fevang
På topp: Bernt Hulsker
Får håpe Kleiven benytter sjansen på venstrekanten, bra at Børufsen fikk en pause.
Det der er et bra lag.
Greit med Kleiven på kanten, men han er vel ikke en typisk kantspiller?
Greit at Kleiven får muligheten fra Start, selv om han vel ikke er noen typisk kantspiller. Men tviler vel på at Kleiven kommer til å spille en "typisk kantrolle" selv om han spiller der. Selv om Børufsen ikke har imponert, har han vel vært ok, men ikke noe mer. Bidratt litt for lite offensivt, selv om han har jobbet bra. Men hatt litt marginer imot, for han har hatt flere baller i stolpene.
Tror det fort kan bli en målrik kamp. Odd har sine styrker offensivt. 3-2 til Start hadde vært veldig bra.
Må si det er uventet at Mygen spiller så mye som han gjør nå. Synes han har bra, selv om han stort sett har åpnet ganske tampt og usikkert i alle kampene, har han stått fram mer og mer utover i kampene.
fishkillen
21-05-2009, 17:59
Lykke til alle sammen. Dette er en kamp vi bør vinne, men jeg er spent og har vondt i magen.....
Syns vi stiller med våre beste menn i dag. Håper vi får ballen til å gå fort fremover og at Bola presterer noen hakk bedre enn mot brann.
Marching on together....
BavarianStarter
21-05-2009, 18:11
Tidlig 0-1, Myggen ut med skade, det kan jo bare blir bedre!! Come on gutta!!
Dette har vært grusomt til nå. Pasningspillet har vært langt under pari.
Hva skjer med å pumpe baller opp til Bolanos?
Bare ræva pasninger jo.
frankieboy
21-05-2009, 18:46
Både Bentley og Dokken kunne (og burde) vært utvist... Begge hadde gule kort og gjorde fortredelser som hadde gitt gult kort like etterpå.
Bentley med albue på Hunter og Dokken med felling av Bolanos langt borte fra der ballen var. Feigt av Edvartsen!
Der kom det røde til Bentley!!!
FORTJENT!
fishkillen
21-05-2009, 18:50
start kan ikke basere seg på at motstanderen skal få røde kort. Hele midtbanen har vært langt under pari. Ikke bra. Og vi må slutte å spille lange pasninger mot bolaños.
Får håpe på en bedre 2 omg.
Espen K G
21-05-2009, 18:51
Første del av omgangen var mildt sagt RÆVVA! Feilpasningene florerte, og Odd vant stort sett alt av dueller. Vi har kommet bedre med mot slutten, men det må fremdeles opp noen hakk før jeg tror på seier. Er frustrerende å sitte å se på dette spillet, når man vet hva som bor i laget og hva de har vist i andre kamper.
Odd kommer nok til å fortsette som de har gjort i denne omgang, kjøre det alle kaller Drillo-fotball. Lange baller og håpe på 2. ballen.
Skeptisk optimist før 2. omgang.
fishkillen
21-05-2009, 18:54
jeg telte 20 langpasninger på 45 min. Odd har jo blitt T.L svar på kamma. 9trist
DayWalker
21-05-2009, 18:54
Meget frustrerende å se på denne 1 omgangen!
Trioen Fevang, Bolanos og Hulsker føler jeg fortsetter i en litt dalende formkurve som mot Brann sist.
Føler også Tørum nesten virket litt for fornøyd i pauseintervjuet. Hadde det vært meg hadde jeg vært fly forbanna og gitt gutta "hårføneren" i pausen.
Odd har vært klart best, men det overrasker meg ikke. Var redd for både denne kampen og den som kommer mot Sandefjord. Av en eller annen grunn er alle de tre nyopprykkede lagene svært bra.
Odd er voldsomt disiplinerte og jobber hardt. De står høyt og gjør det trangt for Start. Kommentatoren på TV2 har helt rett i at Fevang har gjort veldig mange pasningsfeil. Det er mye rart som skjer utpå der.
Det at Odd spiller med én mann mindre i andre omgang og leder, gjør at vi kan forvente et ganske stort trykk fra Starts side. Derfor vil jeg ha innpå Stokkelien. Han er åpenbart dyktig på å ekspedere "nedfallsfrukt". Jeg tror Mads er bedre enn folk tror, så tror ikke det er noen gambling. Vil heller ha ham på banen enn Khalili som ikke har imponert på veldig lenge. Selv ikke i Adeccoligaen.
Vil dermed ha ut Bruer Hanssen for å gjøre plass til Mads.
Utilgivelig av PBH på første målet... Gav bort et mål der... LATTERLIG....
Og fy faen for noen stygge folk disse odd spillerne er. Jukser jo hele tida, og endelig så ble en sendt av banen...
Uansett så har vi spilt rævva bortsett fra goodson som har vært totalt GUD og borgersen som har gjort mye bra men også fomla en del med ballen i beina.
Håper på et skikkelig løft nå i andre omgang og at vi kjører over dette drittlaget!!!
Meget frustrerende å se på denne 1 omgangen!
Trioen Fevang, Bolanos og Hulsker føler jeg fortsetter i en litt dalende formkurve som mot Brann sist.
Føler også Tørum nesten virket litt for fornøyd i pauseintervjuet. Hadde det vært meg hadde jeg vært fly forbanna og gitt gutta "hårføneren" i pausen.
Det er nok en forskjell på hvordan han fremstår i media og hvordan han fremstår som leder i gruppa.
Herregud så dårlig Start spiller. Hva har skjedd?
Start har vel ikke hatt en eneste corner i denne kampen, det sier vel sitt.
Underlig at Kovac ikke får gult kort der. Et under at Bruer Hanssen ikke pådro seg en whiplash-skade etter den påkjørselen bakfra. Odd spiller veldig stygt over hele linja.
Start klarer ikke å skape sjanser selv om Odd spiller med 10 mann.
Dette er flaut!
Helt utrolig. Hadde man slått pasninger i blinde, hadde flere av dem nådd en gulkledd. Forstår ikke hvordan nesten samtlige spillere ikke kan sparke ball lengre. For mye pølser og rødbrus på 17. mai?
Espen K G
21-05-2009, 19:25
Dette lukter mer 0-2 tap enn en overlegen seier med en mann mer. Som sagt over, dette er flaut! :(
Høie holder oss inne i kampen. Fy søren, Odd spiller bedre enn Start med en mann mindre.
Bård Larsen
21-05-2009, 19:35
Dette er bare så rævva-typisk Start. Vi spiller møkkafotball mot et mediokert lag, på hjemmebane. Typisk at vi misser kamper hvor mye står på spill. Hadde vi vunnet i dag ville vi kunne puste ut, nå er vi plutselig på vei nedover - i ekspressfart. Faen.
Har ikke Bruer hansen lyst til å spille eller? Null innsats i dag..
Lenge til Owello er tilbake?
BavarianStarter
21-05-2009, 19:42
Takk Mads!!!! :D
Denne kampen ble ødelagt av det røde kortet. Kunne blitt skikkelig underholdning, men i stedet ble det dønn kjedelig.
Espen K G
21-05-2009, 19:54
Takk Mads, men det er faen meg helt ufortjent at vi får med oss poeng. Dette må være årsverste, og det på hjemmebane. Skal ikke være lov! Dette er en gjentakelse av 1. omgang mot Brann, men nå varte det i 90 minutter.
Hvem har lært disse spillerene at "anti-over" pasninger er effektive? Håper Tørum tar en tordentale i garderoben, for det er det eneste laget vårt fortjener. Vi går på en smell mot Bodø-Glimt dersom dette holder seg.
Sinnsykt skuffet!
DayWalker
21-05-2009, 19:55
Var hvert fall godt å se at Tørum hadde tørket vekk fliret fra pausen og var langt mer alvorlig etter kampen.
Fy flade å forbanna man ble av å se denne kampen. Tror vi sikkert misset på 90% av alle passninger uten å overdrive.
Når det endelig kommer nesten 11 000 tilskuere så varter Start opp med denne syforeningen av en kamp.
Nei gutter, løkkefotball kan dere bedrive på fritiden!
Stokkeliens mål er bare fluke. Tviler sterkt på at det var tilsiktet, men alt det andre han gjør er meget bra. Stod en gang mutters alene i tilnærmet samme posisjon som utligningsmålet i Bergen, men Fevang klarer selvfølgelig ikke å treffe ham. Ellers viser han at han er god i lufta. Han får vi mye glede av fremover.
Men vi får bare være glad for et ufortjent poeng.
Vi holder følge, men fytti katta i dag var vi dårlig. Lemper jo inn på lignende måte som Kamma, noen som så noe til Bernt, ikke minst Bruer Hansen??
Får håpe på bedring til neste kamp. Takk Mads, og Bola for at han begynner å løsne skudd, det er det som redder 1 poeng i dag.
Jeg skjønner ikke hvordan folk kan si at vi ikke fortjente poeng? Se motstanden idag da? De gjør jo ingenting!! De har ett flaksemål som PBH UTILGIVELIG gir dem.... Resten så er de jo bare og står i forsvar?? Så hvorfor vi ikke fortjente ihvertfall ett poeng skjønner jeg ingenting av!!
Men uansett, årsverste, helt klart. Vi har ballen 90% av kampen, og får til så å si ingenting.... sikkert 50%+ feilpasninger og 90% feilinnlegg...
Jaja på tide at vi fikk en skikkelig rævva kamp... men synd det kom når det var mot et så fætte dårlig lag som odd og med ca 11k på tribunen.
Eneste som får godkjent er Goodson, Bolanos(som gir alt hele tida), Stokkelien, Høie og delvis Borgersen...
For en elendig kamp av Start!
Greit nok, Odd er langt bedre enn Start i det meste. Men Odd spilte slurvete og kasta bort mange potensielle sjanser. Hvor Start får ballen, og kan bygge opp. Men gang på gang skjedde det samme: Feilpasning. Søker vanskelige løsninger, bruker aldri de enkle opplagte.
Sløsing er vel ordet som dekker kampen best mulig.
Myggen spilte veldig bra til han blei skada. Utrolig synd, for det var han vi hadde trengt utpå idag.
Nå er vi desverre tilbake til vinternivået mht pasningskvalitet. Og det ødelegger hele kampen, og kan bli skummelt fremover!
Hva feiler det profesjonelle fotballspillere når SAMTLIGE innlegg inn mot målene legges høyt, med god bue så Arason enkelt kan plukke ned hvert eneste latterlige forsøk???
Og når Start skal prøve noe nytt de siste 20 min så velger de å spille som forvirra burhøns.
Surt å si det, men dette var et poengran... Utligningen var ren og skjær flaks. Stokkelien løper og ballen treffer tilfeldigvis beinet hans.
Hadde vi egentlig en eneste målsjanse i hele kampen, rent bortsett fra halvsjansen som redda et poeng?
frankieboy
21-05-2009, 20:09
Uff uff... Deilig med 1-1 på slutten, men dette var en kamp vi burde ha vunnet. Vi spiller dumt og blir lurt inn der Odd vil ha oss.
Når det er sagt så seiler Odd opp som et av lagene jeg misliker mest i hele Tippeligaen. De spiller dritstygt, med stygge etterslenger.. (2 fæle taklinger på Myggen i løpet av 10 min)
De måker ballen opp mot Kovacs 90 % av tiden, og de har en utrolig usympatisk trener i Fagermo. For en gjøk!
Det som er bra i dag, er at vi får med oss ett poeng på en svart dag, og det mot et lag som vi sliter med, og som ikke er interessert i å spille fotball...
I tillegg hadde ingen av nøkkelspillerne våre dagen. Bolanos var tam, Fevang slet veldig med pasningene og Hulsker virket sur og umotivert!
De som imponerer i dag er Høie og backene våre. Både Hunter og Branco var bra i dag, og Høie redder oss flere ganger! Goodson var også solid som vanlig!
Det er fryktelig jevnt ennå, men det hadde vært så utrolig deilig med 3 poeng i dag.. Men men. Ny mulighet til søndag mot et Glimt lag som knuste Aafk i dag!
Start skal være særdeles fornøyde med 1 poeng i dag. Målet var bare flaks og de skapte nesten ingenting. Å spille en omgang med en mann mere og skape så lite på hjemmebane er ikke bra.
Start spilte utolig lite klokt, og pasningsnivået var ikke et tippeligalag verdig.
Håper Start kan heve seg i neste kamp, og at dette ikke er starten på nedturen.
Midtbanen mistet mye når myggen gikk ut, trenger en sentral midtbanespiller som har ro med ballen og som gjør seg selv spillbar, i dag var det veldig fraværende når Erik gikk ut.
Hvor alvorlig er skaden til Owello, vi trenger han tilbake..
chameleon
21-05-2009, 20:17
Takk for kampen! Veldig kjedelig for kampen at Myggen måtte ut og at Bentley måtte i dusjen!
Start er et morsomt lag å se på, jeg liker Start! Uansett er jeg fra Skien og holder med Odd!
Analysering av kampen gidder jeg ikke men 1-1 bør dere være mest fornøyde med...
Start og Odd kommer til å være med høyt oppe denne sesongen! Gleder meg til kampen mot Start på SA, alltid gøy med menigheden på stadion!
Heia ODD>>--->
Gleder meg til kampen mot Start på SA, alltid gøy med menigheden på stadion!
Finnes bare en SA, SØR ARENA..
chameleon
21-05-2009, 20:21
Finnes bare en SA, SØR ARENA..
Ok...2 da...:icon_lol:
Nok engang takk for kampen!!!
Fantastisk med et høyst ufortjent poeng i dag!
Nekter å tro vi er så dårlige uten Myggen, men det virker sånn. Fasiten får vi om han ikke blir friskmeldt til søndag.
Tror vi glemmer denne kampen fort som faen og gleder oss til å "reise kjerringa" mot Bodø Glimt i stedet.
Tabellen kan vi også kose oss med: tre poeng opp og ti poeng ned. Hvem hadde trodd det...
Noen flere enn meg som så kampen på vgnett?
Utrolig elendig komentering.Flere ganger gav han Hulsker skylda for bl.a borgersens feil, han blandet hulsker og kleiven og han kritiserte hulsker for tidligere feil når han spilte i andre klubber hele tiden.Tydelig at han ikke likte start hvertfall.
Tror han sa ca 20 ganger at start måtte begynne å bruke flankene(noe jeg selvfølgelig er enig i) men det får være måte på subjektiv komentering...
Hadde ikke fvn vært så elendig så hadde jeg vurdert å bytte.
Er ikke så veldig fornøyd med ho kjerringa som pleier å komentere(les komme med selvfølgeligheter hele kampen) heller
Ellers godt med poeng igjen, på en dårlig(elendig) dag
Både Hunter og Branco var bra i dag, og Høie redder oss flere ganger!
Hvordan kan du si det? De sendte jo hvert eneste innlegg inn til keeperen deres! Og branco fomla med beina hver gang han fikk ballen!
fishkillen
21-05-2009, 20:58
Noen flere enn meg som så kampen på vgnett?
Utrolig elendig komentering.Flere ganger gav han Hulsker skylda for bl.a borgersens feil, han blandet hulsker og kleiven og han kritiserte hulsker for tidligere feil når han spilte i andre klubber hele tiden.Tydelig at han ikke likte start hvertfall.
Tror han sa ca 20 ganger at start måtte begynne å bruke flankene(noe jeg selvfølgelig er enig i) men det får være måte på subjektiv komentering...
Hadde ikke fvn vært så elendig så hadde jeg vurdert å bytte.
Er ikke så veldig fornøyd med ho kjerringa som pleier å komentere(les komme med selvfølgeligheter hele kampen) heller
Ellers godt med poeng igjen, på en dårlig(elendig) dag
Jeg lurer på om det kan ha vært samme fyren, for jeg sitter med samme følelsen. Blanda veldig på navnene. Spesielt Borgersen og Hulsker, men også Borgersen og Kleiven.
Han var meget usympatisk mot oss. Han var tidlig ute og pratet om han Freeman filmet i duellen som førte til rødt kort på Bentley.
Start spilte ingen god kamp. Er nok årsværste. Hulsker, PBH og backene var svært svake. Enten så ville de ikke ha ballen, eller så sendte de den ut over sidelinja. Håper Owello kommer tilbake snart.
Høie var helt klart banens beste. Han er trygg i feltet og har noen viktige redninger som holder oss inne i kampen. Syns han bør vurderes som keeper på landslaget slik som han spiller om dagen.
Blir spennende å se om vi klarer å heve oss mot et Glimt lag som spilte god fotball mot Ålesund i dag.
Myggen har bare med å bli frisk igjen. Merkelig å se hvordan laget faller ned på odd sitt nivå med en mann mer på banen.
Godt ¨se at Stokkelien kan score når Hulsker er helt fraværende.
Edvardsen syns jeg gjorde en bra kamp i dag. Kunne gitt Kovacs et gult.
doppelt gemoppelt
21-05-2009, 21:04
Da har laget noe å jobbe med ihvertfall frem mot neste kamp, det kan skjerpe hodene til gutta til at de "reiser kjærringa".
Odd har alltid skapt faen for oss...
AndersH.
21-05-2009, 21:08
For å oppsummere så var dette et gjesp av en fotballkamp. Ingen av lagene får til å spille fotball, og det er dørgende kjedelig å se på. For Starts del er dette sesongverste - hva angår Odd skal jeg ikke uttale meg for mye om, men god fotball spilte de ikke.
Helt greit med 1-1. Ingen av lagene har noe særlig å by på, men Odd vinner muligens 4-3 på sjansestatistikken. Men samtidig snytes muligens Start for straffespark, så alt i alt helt greit med uavgjort.
Ellers synes jeg Morten var veldig frisk når han kom innpå. Han stod noe voldsomt på, og det var litt '07 over helten - håper Morten er på gang :)
Og deilig at Macheda putter for andre kamp på rad :)
Lars Petter Stendal
21-05-2009, 21:16
En utrolig kjedelig og skuffende fotballkamp..
ikke mer å si en det.
1.omgang var jo klin elendig!
Håpte på en mye bedre 2.omgang, men det var ikke mye til forbedring.
11 mot 10 hjemme mot Odd i over 1 omgang, og bare klare 1-1 er for dårlig, men når sant skal sies så fortjente vi ikke mer heller.
Så ikke ut som at gutta hadde noe tro på dette, og pasningspillet var jo helt elendig!
Det BØR bli bedre mot Glimt på søndag!
frankieboy
21-05-2009, 21:16
Ellers synes jeg Morten var veldig frisk når han kom innpå. Han stod noe voldsomt på, og det var litt '07 over helten - håper Morten er på gang :)
Det er jeg helt enig i... Fortjent at Morten faar litt skryt etter et godt innhopp!
Ellers vil jeg tro at Odd henger seg opp i utvisningen, men det er ingen tvil om at Bentley burde vaert utvist tidligere, da han albuet Hunter!
Dessuten saa mener jeg at Dokken ogsaa kunne faatt marsjordre. Han hadde gult, og litt senere spente han kroke paa Bolanos, selv om ballen var langt unna. Veldig usportslig og hadde blitt gult hvis ikke han hadde hatt gult tidligere i kampen!
Av andre spillere som jeg vil kommentere er Esben. Han spiller uten selvtillit for tiden. Han har kvaliteter, men virker ikke som han tror paa seg selv.
Haaper han scorer et par maal snart, og at vi faar se Esben ala tidlig 2007!
Tankcenter
21-05-2009, 21:26
Denne kampen skulle og burde Start ha rodd i land. Det var mye som ikke stemte og vi kan takke Mads Stokkelien for at ett poeng ble berget. Nå må vi komme sterkere tilbake mot Glimt.
AndersH.
21-05-2009, 21:29
Uff uff... Deilig med 1-1 på slutten, men dette var en kamp vi burde ha vunnet. Vi spiller dumt og blir lurt inn der Odd vil ha oss.
Når det er sagt så seiler Odd opp som et av lagene jeg misliker mest i hele Tippeligaen. De spiller dritstygt, med stygge etterslenger.. (2 fæle taklinger på Myggen i løpet av 10 min)
De måker ballen opp mot Kovacs 90 % av tiden, og de har en utrolig usympatisk trener i Fagermo. For en gjøk!
Det som er bra i dag, er at vi får med oss ett poeng på en svart dag, og det mot et lag som vi sliter med, og som ikke er interessert i å spille fotball...
Jeg er veldig enig med deg. Hva har egentlig skjedd med Odd? Før var de svært likandes, men nå stinker det av Odd. Som du sier, så spiller de stygt. Det er greit å spille hardt - men det gjør ikke Odd; de ødelegger. De saboterer (både Dokken og Brenne skulle vært sendt ut om Edvartsen hadde vært konsekvent i dømminga si), de filmer og er rett og slett gørrkjedelige å se på.
Det skal riktignok sies at Start var svake i dag, men Odd var grusomme å se på. Det var et mareritt å se på; pumping mot Kovacs er muligens smart (med tanke på hvor talentløs midtbanen dems er), men utrolig kjedelig å se på. Grøss og gru.
Dette var tippeligafotball på sitt aller verste.
Men herlig vi får lurt med oss et poeng. Stokkelien er så ekstremt helt!
He he, mens jeg er inne på komenteringa til vgnett, så må jeg bare si at lyn ble kalt for hovedstadslaget i kampen mot enga som pågår nå....
Dårlige i geografi også elller? :)
Kjedelig kamp å se på, bolanos ble passet godt på med både 2 og 3 spillere mot han hele tiden. Høie gjorde en bra jobb i mål, ellers dårlig over hele linja vil jeg si.
fevang tok seg opp de siste 20 minuttene, men feilpassningene florerte hos han som så mange andre spillere. Av utespillere vil jeg trekke frem PBH som den beste spilleren, selv om han glapp på målet.
Odd er det laget i tippeligaen som kjenner starts styrker best. Presser backene våre i oppspillingsfasen, så vi aldr fikk satt i gang spillet vi kan.
Det har jeg sett både i 1 div i fjord, samt treningskampen i vinter...Honør til Fagermo...
Latterli av alex Valencia og klage på det røde kortet...
1 poeng hjemme mot Odd er bra...
Glimt er et enklere lag å møte...
Hvor lenge skal dere fyre opp om disse mytene fra 2007 sesongen? Til og med tv-kommentarene har plukket opp dette og vaser og vaser med uriktigheter. Hverken Hæstad eller Børufsen var bedere da enn de er nå. Børufsen hadde en rå finte med påfølgende scoring, ellers var målene servert på sølvfat. Knallhard jobbing med ufattelig lite resultat på begge to. Begge har snev av talent når det gjelder defensivt press, men offensivt er (var) det så å si dødt på begge to. Jeg mener "rovdriften" og den kunstige opphausingen av disse to kostet oss nedrykket...
Og du mener Hæstad var frisk i dag? Ved første berøring tar han ballen og raser fremover, og jeg trekker selvfølgelig på smilet, for vi vet jo nøyaktig hva som kommer til å skje; han løper ballen rett i en motspiller som enkelt tar ifra ham ballen og han strekker oppgitt armene i været og synes det er forferdelig urettferdig. Sett det før? Det skjer hver jævla gang. Enten blir han enkelt fratatt ballen eller så går han rett på trynet,- med påfølgende oppgitte armer i været og en bønn til dommeren, selvfølgelig. Av og til får han frispark på dette, så han må jo få litt kred for å "skape" noe offansivt...
Men for all del, begge to yter 110% hver kamp og jobber knallhardt, det skal de ha. Hadde bare vært så flott om innsatsen ga noe utbytte.
Sorry, liker ikke rakke ned på våre egne, men er så drittlei alt snakket om at de er/var så fantastisk gode, for det stemmer ikke...
Notch Johnson
21-05-2009, 22:17
Ja, da får vi endelig håpe at Bodø Glimt kan ha 11 spillere på banen i 90 min, for Start takler jo ikke å spille mot etablert forsvar med en mann mer.
Mot RBK så vi akkurat det samme 11 mot 10. Mangel på oppfinnsomhet og balltempo.
At vi står å stanger med lompepasninger fra Branco og Freeman inn mot Morten Fevang og Torjus Hansen i dag får meg til å grøsse.
At de ikke selv ser hvor nytteløst et er???!!!
Jeg gir meg over....
At vi står å stanger med lompepasninger fra Branco og Freeman inn mot Morten Fevang og Torjus Hansen i dag får meg til å grøsse.
At de ikke selv ser hvor nytteløst et er???!!!
Det morsomste var jo at lompepasningene aldri kom til fevang og hansen. De gikk jo 95% inn til keeper!!! Var bare bola som klarte å legge innlegg som ikke gikk inn til keeper... Så vi fikk jo aldri se om det var nytteløst eller ikke
Men hva skjedde egentlig med Myggen? Skaden.
Irriterer meg grenseløst at det går sport i å takle han hardt.
Myggen måtte ut pga føling med en strekk..
doppelt gemoppelt
21-05-2009, 23:53
Myggen måtte ut pga føling med en strekk..
Strekk er en pandemi innad i Start:icon_confused:
flaxxlodd
22-05-2009, 00:01
Mye morsom lesning her. Folk har tydeligvis sett forskjellige kamper ikveld. Merkelig, da vi alle har samme Startbriller på.
Èn ting er nå hvertfall sikkert. Espen Børufsen vil aldri bli noe mer enn en middelmådighet. Har sjelden sett en TL spiller med så svak teknikk. Noen sier gutten har fart, det har jeg ikke sett.
Håper Tørum tørr å putte PBH på venstrekanten i tiden fremover. På den måten får vi ut Borufsen, samtidig at vi frigir plass til Owello\Kleiven sentralt. PBH kan fint ta seg av det deffensive når Branco stormer fremover.
Ellers vil Start`s manglende bredde i stallen bli vår største fiende iår.
En benk med M.Hæstad,Paulsen,Børufsen,Vikstøl,Kahili og Runar vil knapt nok skremme et Adeccolag.
Og deilig at Macheda putter for andre kamp på rad :)
Jeg tenkte på eksakt det samme! Det har noe med måten han beveger og plasserer seg, for ikke å snakke om avslutningsegenskaper han innehar.
Jeg støtter flertallet på at det var en dårlig kamp, og at vi var heldige som fikk en scoring! Det var en skikkelig møkkakamp hvor lite stemte for oss. Om det var Odd som gjorde oss dårlige eller om vi klarte det på egen hånd skal være uvisst.
Alf Qaida
22-05-2009, 02:30
Ellers vil jeg tro at Odd henger seg opp i utvisningen, men det er ingen tvil om at Bentley burde vaert utvist tidligere, da han albuet Hunter!
Det er også Edvardsen enig i, etter å ha sett situasjonen om igjen. Ellers må jeg skryte litt av Edvardsen. Hadde forventet han fæl. Men var jo i bunn og grunn ikkje så gal...
Når det gjelder kampen er det lite å si. Men at Clay trenger 20 touch på ballen, samt en motstander glin inntil seg, før han spiller ballen videre. Ja, det er helt utrolig. Det hurtige pasningsspillet forsvinner totalt så fort han får ballen. Men antar dette er unntaket som bekrefter "regelen" om at Clay er en steike-god spællår.
Notch Johnson
22-05-2009, 06:55
Det morsomste var jo at lompepasningene aldri kom til fevang og hansen. De gikk jo 95% inn til keeper!!! Var bare bola som klarte å legge innlegg som ikke gikk inn til keeper... Så vi fikk jo aldri se om det var nytteløst eller ikke
Det aller morsomste var at jeg skrev MOT Fevang og Hansen, ikke TIL Fevang og Hansen. En hver blind høne så også at Arason snappet det meste, men troen på at det kunne føre til noe med disse lompeinnleggene inn MOT dette stopperparet var totalt latterlig.
Stig Hornnes
22-05-2009, 07:39
Dette var årsverste, enkelt og greit. At vi får med oss et poeng må føles som et ran for Odd som egentlig bare ligger å kontrollerer kampen utover i andre omgang. Start produserte vel egentlig bare én kvalifisert sjanse utenom flaksemålet. Likevel, skjønner ikke at ikke Odd prøver å drepe kampen mer enn de gjorde, feilpasningene som florerte fra Start sin side burde gitt Odd mange overganger hvis de bare ville tatt dem.
Start må slutte rote sg inn sentralt foran motstanderens boks, der blir det sjelden farlig. Ballen må ut på kant og inn i boks mot spillere i fart. Det skjedde vel knapt ved et par anledninger i går. Videre må de sentrale spillerne involvere seg mye mer. Personlig tror jeg mye av problemet i går lå hos Fevang som var helt usynling. Start er avhengige av at Fevang står frem og dirigerer spillet. Bolanos var helt borte i går, helt frem til han ble flyttet inn mer sentralt og fikk ta tak i spillet. Da bedret det seg noe fordi Bolanos ihvertfall treffer på den enkleste pasningene. Og der er et av de største problemene; nok en gang er pasningsspillet til Start på nivå med andredivisjon. Det holder rett og slett ikke. Alle offensive forsøk ble effektivt ødelagt av elendig pasningsspill. Det samme har vi sett i perioder mot godset, aafk og Brann, men i går var det enda verre.
Nei, Tørum har mye å jobbe med frem mot søndag. Heldigvis for oss ble det likevel et poeng, og dem trenger vi alle vi kan få av, for fortsetter den offensive trenden fra Bergen og kampen i går er vi i nedrykkstriden fortere enn vi tror.
AndersH.
22-05-2009, 10:48
Noe som fortsatt irriterer meg er at Start ikke får frispark på corneren der Odd scorer. Goodson blir jo nærmest overfalt av ekle Kovacs. Greit nok at det blir en del holding innimellom, men det er ingen som helst grunn til at Kovacs skal bli nødt til å klå Goodson i fjeset.
Så akkurat det var veldig svakt dømt; bortsett fra det var Edvartsen bra.
Tankcenter
22-05-2009, 16:49
Når det gjelder lompepasningene, forresten et betegnende ord, så kan jeg ikke fatte at det blir så mange av dem? Hvorfor fortsette når de ikke klarer det, kanskje det kunne vært en ide å prøve noe annet eller forbedre pasningene? Det var veldig mye upresis pasninger generelt i denne kampen.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.