PDA

Se full versjon : Fredrikstad - Start (kamptråd)

frankieboy
22-05-2009, 21:54
Hvor: Fredrikstad stadion
Tid og sted: Mandag 01. juni kl. 16:00
Tur: JA, bli med... http://www.menigheden.no/index.php?option=com_rsform&formId=2&Itemid=99999
__________________________________________________ _______________

Neste bortekamp er mandag 1.juni kl.1600. Dette er også 2.pinsedag, for dem som plutselig ble nervøse for at vi spiller på en mandag ettermiddag.

Vil først gå gjennom kortsituasjonen, slik at vi kan se hvilke spillere hos Start og FFK som må være forsiktige denne helga.

Start skal som kjent spille hjemme mot Bodø/Glimt og har de samme 3 spillerne i faresonen: Bolanos, Hunter Freeman og Myggen.

Hos Fredrikstad er det bare Wallace Fernando Pereira som har 2 gule kort og er i faresonen med mindre noen blir utvist. FFK spiller forøvrig borte mot måke-ballen-opp-til-Kovacs-laget Odd Grenland!

Før helgens kamper så står Start med 2-2-1 på hjemmebane, mens vi har 2-3-0 på bortebane. Den statistikken skal ikke ryke i plankebyen!

FFK har etter at en tredjedel av sesongen er ferdigspilt 11 poeng og ligger på 12.plass. Borte har de 1 seier (Viking), 2 uavgjorte (Bodø/Glimt og Sandefjord) og 2 tap (Rosenborg og Vålerenga). Hjemme har de 2 seire (3-0 mot TIL og 2-0 mot SIF) og 3 tap (0-1 mot Stabæk, 2-4 mot Brann og 0-1 mot Aafk). Absolutt ingen dominans på hjemmebane altså, og vi satser på å påføre dem deres 4 hjemmetap for sesongen!

Når det gjelder lagoppstillingene så er det fremdeles tidlig å forutsi noe der, MEN det som er verdt å merke seg er at Christian Bolanos trolig står over denne kampen pga landslagspill! Dermed kan det være et taktisk trekk av Bolanos å få et gult kort sent i kampen mot Bodø/Glimt til søndag. Da vil han måtte sone i kampen mot FFK, en kamp han trolig ikke kan spille allikevel.
Vi får vente å se hva som skjer på søndag, men et slikt trekk vil iallefall være lurt!

Ellers så vil jeg tro at Myggen står over kampen denne helga, og at han kan ventes klar til denne kampen - hvis han holder seg skadefri. Owello og Ole Martin er vel også på vei tilbake, men denne kampen kommer nok litt fort for disse to.

Vel. Litt interessant å følge FFK og Start denne runden for å se hvem som evt vil måtte stå over kampen 2.pinsedag, og ikke minst spennende å se om Bolanos pådrar seg et "taktisk" gult kort mot Glimt til søndag...

Og husk: Meld dere på tur!!! Vi er ubeseirede borte til nå og endel av æren for det skal definitivt spiller nr 12 ha!

Lars Olav Karlsen
23-05-2009, 10:36
Hva skjer om Bolanos får gult kort nå mot Bodø Glimt? Neste kamp skal han jo stå over uansett pga landslaget så kanskje det ville vært en ide og skaffet seg et gult til nå for så å sone mens han likevell er borte?

Neon
23-05-2009, 13:09
MEN det som er verdt å merke seg er at Christian Bolanos trolig står over denne kampen pga landslagspill! Dermed kan det være et taktisk trekk av Bolanos å få et gult kort sent i kampen mot Bodø/Glimt til søndag. Da vil han måtte sone i kampen mot FFK, en kamp han trolig ikke kan spille allikevel.

Spennende tanke. Er det slik at man får karantene på 3,5,7 kort, osv.....?

Lars Olav Karlsen
23-05-2009, 14:20
Huff, så ikke at frankieboy hadde nevnt det samme.

Men det stemmer det, etter de 3 første må du sone for hvert andre gule. Får Bolanos gult nå i morgen vil han ha et ekstra og gå på senere.

steffn
23-05-2009, 14:40
Tåpelig å håpe at Bolanos får et gult kort.

Man skal kun sone i de kampene man i praksis kan spille, dermed kan han ikke sone for en kamp han ikke kan spille. Ergo, karantena blir utsatt til neste kamp han er tilgjengelig?

frankieboy
23-05-2009, 19:26
Tåpelig å håpe at Bolanos får et gult kort.

Man skal kun sone i de kampene man i praksis kan spille, dermed kan han ikke sone for en kamp han ikke kan spille. Ergo, karantena blir utsatt til neste kamp han er tilgjengelig?

Helt feil. Dette har blitt gjort av mange klubber og spillere tidligere. Flere som har paadratt seg et taktisk gult kort for aa sone i en kamp man allerede ikke kunne spille..

Jeg er rimelig sikker paa at Bolanos maa sone mot FFK hvis han faar gult mot Glimt... Landskampen er vel ogsaa noen dager etter FFK-kampen og han KUNNE vel spilt for Start, men vil vel hvile fQr landskampene og dropper nok FFK-kampen. Dermed er det helt greit aa maatte sone for 3 gule kort her!

Det har som skjedd tidligere, og det vil garantert skje igjen!

steffn
23-05-2009, 20:59
Poenget mitt er det er håpløst å håpe han får et gult kort i utgangspunktet.

Men tanken din er vel at han får det nå i stedet for en gang senere, men slik går det ikke an å tenke. Det som skjer, det skjer.

gmkarlsen
23-05-2009, 22:02
Jeg håper at alles innstilling er færrest mulig kort.

Blir Goodson også tatt ut på landslaget, så har vi vel mulighet til å få utsatt FFK-kampen pga at to av a-lagsspillerene er på samling med a-landslag. Den muligheten har vi ikke om Bolanos har karantene mot FFK.

gmkarlsen
24-05-2009, 20:06
Jeg håper at alles innstilling er færrest mulig kort.

Blir Goodson også tatt ut på landslaget, så har vi vel mulighet til å få utsatt FFK-kampen pga at to av a-lagsspillerene er på samling med a-landslag. Den muligheten har vi ikke om Bolanos har karantene mot FFK.

Goodson var ikke med i 24-manns troppen til USA, selv om han sikkert hadde fortjent det.

Neon
24-05-2009, 20:26
Da ble det gult på Bolanos....!

Lars Olav Karlsen
24-05-2009, 21:31
... og da er spørsmålet tilbake; betyr dette at vi mister Bolanos i 2 kamper eller teller FFK kampen?

Helge
24-05-2009, 22:16
Jeg har vanvittige DÅRLIGE minner fra det hølet! Hver JÆVLA gang jeg tar turen ned, så blir det tap... Særlig gøy var det jo i semi'n i cupen... GRRR.

NÅ ligger FFK på 13 plass med 11 poeng. Vi har 20 poeng og BØR klare et bedre resultat enn foregående år! Litt trist at Bolaños er ute (eller i Costa Rica på landslagspill??), men jeg føler vi har en god stamme okke som. Christian har vært bra, men mot Odd var han anonym og mot B/G i dag glimtet han til, men ikke slik vi har sett ham de første kampene. Forhåpentligvis kommer han sterkt tilbake etter landslagsoppholdet!! Nå får de som får sjansen gripe den!!! Speller vi som mot B/G i dag, så skal vi vinne denne vanskelige bortekampen!

frankieboy
24-05-2009, 22:56
... og da er spørsmålet tilbake; betyr dette at vi mister Bolanos i 2 kamper eller teller FFK kampen?

Jeg kan ikke skjonne at FFK-kampen ikke skal telle her. Han HADDE muligheten til aa spille FFK-kampen siden Costa Rica-kampen er noen dager senere, men vil tro at landslagsledelsen onsker at han kommer tidligere, og gjerne har krav paa dette ogsaa.
Jeg tipper han maa staa over denne kampen og at han er klar til kampen mot Molde!!

Nygaard
24-05-2009, 23:01
FFK har tapt 5 av de 6 siste kampene. Jeg er redd det snur mot oss...

Har det blitt satt opp noen dommer eller?

flaxxlodd
25-05-2009, 00:50
Har det blitt satt opp noen dommer eller?

Nei, denne går uten dommer

Jegers
25-05-2009, 01:20
Påtide å slå denne møkkagjengen.

Nygaard
25-05-2009, 09:44
Nei, denne går uten dommer

Haha :p

Om du var i tvil, lurte jeg på om NFF hadde satt opp hvem som skal dømme. Men det skjer kanskje ikke før midt i uka, er jo cup først.

gmkarlsen
25-05-2009, 09:59
Haha :p

Om du var i tvil, lurte jeg på om NFF hadde satt opp hvem som skal dømme. Men det skjer kanskje ikke før midt i uka, er jo cup først.

Klippet fra speaker.no (http://fotball.speaker.no/FIKSfotballdataclient/ft.aspx?scr=result&fmid=1492670)

Dommer Brage Sandmoen, Nesbru
Assistentdommer 1 Geir Åge Holen, OSLO
Assistentdommer 2 Reidar M. Gundersen, ASKER
4. dommer Christian Moen, BLYSTADLIA
Dommerveileder Einar Halle, MOLDE

West
25-05-2009, 10:37
Og jammen fikk ikke Bolanos et gult kort så han må stå over kampen han allikevel hadde mistet :icon_razz:

mr.leipsland
25-05-2009, 10:48
Høyt konfliktnivå i FFK om dagen! Ryktene skal ha det til at Grönhagen har liten tillit i spillergruppa og at profiler som Gashi, Wehrman og Gerrbrand er på kant med klubbledelsen er det jo ingen tvil om.

Skadeproblemene til FFK har selvsagt bidratt til de svake resultatene, men det virker som ett gunstig tidspunkt å møte FFK.

Lagoppstilling, kan man egentlig vrake noen etter praktkampen mot Glimt? Hæstad inn for Bolaños, ellers ingen endringer.

REBell
25-05-2009, 10:51
Kan vi se at Kleiven tar høyre og Børufsen kommer inn på venstre?

West
25-05-2009, 11:31
Kan vi se at Kleiven tar høyre og Børufsen kommer inn på venstre?Ærlig talt. Kan noen trene Børufsen i ballmottak?
Var på stadion på torsdag og satt like ved der Børufsen hadde sin venstre kant i første omgang. Gutten har et veldig godt fotball hode og er nesten alltid spillbar helt ute på kanten. Som regel helt alene og umarkert.
Men hva hjelper det når han ikke klarer å ta imot en ball! Jeg har aldri sett så dårlig ballmottak i Eliteserien. Ikke en ball tok han imot kontrollert. Som regel "sprat" ballen 5-8 meter videre og rett i bene på en motspiller.
Kan faktisk forvente bedre på dette nivået. Og får han det til å fungere så bli han gull verdt.

fishkillen
25-05-2009, 17:33
Ærlig talt. Kan noen trene Børufsen i ballmottak?
Var på stadion på torsdag og satt like ved der Børufsen hadde sin venstre kant i første omgang. Gutten har et veldig godt fotball hode og er nesten alltid spillbar helt ute på kanten. Som regel helt alene og umarkert.
Men hva hjelper det når han ikke klarer å ta imot en ball! Jeg har aldri sett så dårlig ballmottak i Eliteserien. Ikke en ball tok han imot kontrollert. Som regel "sprat" ballen 5-8 meter videre og rett i bene på en motspiller.
Kan faktisk forvente bedre på dette nivået. Og får han det til å fungere så bli han gull verdt.

Trikset med Børufsen m jo være å spille medløpspasninger på han. hehe....tror ikke noe annet duger. Men det skal sies at han hadde et bra innhopp mot glimt.

Jeg tror Start har gode muligheter mot FFK. Jeg tror Tørum fortsetter i 4.4.2 formasjonen. Dersom owello blir klar, tar nok han høyrevingen. Mulig Hæstad blir satt ut der også. Bli uansett spennende. Gleder meg.

Neon
25-05-2009, 18:02
Prata med Myggen på Kristiansand stadion i dag.
Han melder seg spilleklar til kampen mot FFK... Mente kroppen hans trengte litt lengre tid til å leges, en andres....

Start 2, tapte forresten 2-3 mot Eidsvoll Turn.

fishkillen
25-05-2009, 22:17
Prata med Myggen på Kristiansand stadion i dag.
Han melder seg spilleklar til kampen mot FFK... Mente kroppen hans trengte litt lengre tid til å leges, en andres....

Godt å høre, men jeg er ikke overrasket over det svaret, mannen er jo snart 40...heehe...kjempe nyheter.

zgull
25-05-2009, 23:10

Selvfølgelig teller FFK-kampen!

For øvrig så har jeg sett FFK i en del kamper, og mitt klare inntrykk er at de hadde marginene med seg i begynnelsen av sesongen. De hadde lite å by på offensivt og var lite samspilte. Riktig nok har de slitt med å ta poeng i det siste, hvilket ikke er oppsiktsvekkende! Dette tror jeg vi tar hjem

Fredd
25-05-2009, 23:27
Noen som vet om det blir fullt på borteseksjonen? Jeg skal se kampen i Fredrikstad for å se kampen, og det er 4 Start-supportere som skal sitte på, og de skal være på bortetribunen. Jeg regner egentlig med at det vil bli mulighet for å kjøpe billett på stadion kampdagen.
Jeg er FFK-supporter og føler at det blir en tung tur sørover mandag kveld, med 4 Start-supportere i bilen.

For å kommenter lagoppstilling så er det vanskelig å si hva Grönhagen finner på. Laget fungerer ikke i det hele tatt og vi er elendige på dødball. Celso Borges er i likhet med Bolanos tatt ut på landslaget til Costa Rica. Det er et tap for FFK men et enda større tap for Start. Ellers er Wallace ute med brudd i kjeven. Prøve meg med en lagoppstilling jeg.

Staw

Askar - Piroja - Martinsen - Thomassen

Barsom - Gashi - Wehrman - Kvisvik

Ramberg

Johansson

Lynet
26-05-2009, 07:24
Går den på noen tv kanal siden den begynner kl. 16?

mr.leipsland
26-05-2009, 09:09
NRK sender kampen.

Euphemism
26-05-2009, 21:14
Ærlig talt. Kan noen trene Børufsen i ballmottak?

Enig der, men synes Hæstad er om mulig enda svakere på mottak, så jeg foretrekker i hvert fall Børufsen.

Når det gjelder Glimt-kampen synes jeg det var noe av det bedre Børufsen har gjort på en stund - for jeg kan huske at han tok i mot ballen bra èn gang i hvert fall :)

utlending
27-05-2009, 12:08
Hvis Myggen spiller er det vel mulig at Stokkelien går inn for Bolaños? Da får vi

Høie
Freeman - Goodson - Borgersen - Milicevic
Stokkelien - Myggen - Bruer Hansen - Kleiven
Fevang
Hulsker

Godt at FFK mangler Borges; han har vist glimt av et enormt potensiale og kommer til å herje med motstanderen den dagen han endelig får det ut.

ghanaboy
27-05-2009, 12:39
Hvis Myggen spiller er det vel mulig at Stokkelien går inn for Bolaños? Da får vi

Høie
Fevang
Hulsker

Godt at FFK mangler Borges; han har vist glimt av et enormt potensiale og kommer til å herje med motstanderen den dagen han endelig får det ut.

Stemmer det, de mangler Borges, han speller sammen med Bola på landslaget til Costa Rica.

gmkarlsen
28-05-2009, 19:56
Fredrikstad slet mot Drøbak/Frogn i dag. Satser på at de fortsatt er utslitt på mandag.

Tankcenter
28-05-2009, 23:28
Har tro på minst uavgjort og seier hadde gjort seg veldig godt. Taper Rosenborg har vi mulighet til å toppe tabellen:icon_lol:

Magne Hadland
28-05-2009, 23:45
Rosenborg taper ikke... B/G er tidenes bend-over-lag når det gjelder å tape for RævBK.

skvik
29-05-2009, 13:01
Veldig usikker på FFK. All uroen rundt mange spillere uten kontrakt der har nok forsuret stemningen en del, og entusiasmen er lavere enn på lenge. Men de har alltid vært vanskelige for Start å møte. Noen kamper sitter bare så sykt i minnet... 1-3 tapet siste kampen i 2005, semien i cup'en året etter ++.

MEN - vi er bedre enn FFK nå, og dette er en kamp med muligheter til seier!

zgull
29-05-2009, 21:17

Høie
Fevang
Hulsker

Jeg tror nok i så fall Fevang trekkes tilbake til midtbanen, og Stokkelien hengende spiss. Det virker som om Hæstad, i kampen mot Vidar, spilte seg inn som erstatter for Bolanos. Jeg hadde foretrukket Stokkelien jeg også.

Neon
29-05-2009, 21:26
Jeg tror myggen spiller, og at vi stiller med samme lag, som mot B/G.
Men unntak av Bolanos og Hæstad da, selvsagt...

mr.leipsland
29-05-2009, 21:40
Vi mister jo en som kan holde på ballen når Bolaños er ute, der kan Mykland bidra, men jeg synes han bør starte på benken. Mykland har ikke trent med laget og vi spilte supert uten ham mot Glimt. Jeg holder derfor på dette laget:

Hæstad - Bruer Hanssen - Fevang - Kleiven
Stokkelien - Hulsker

En fordel med dette er at det fører til færrest mulig rokkeringer og alle får vante roller de bekler godt.

Tapper
30-05-2009, 12:22
Staw
Askar - Martinsen - Piiroja - Thomassen
Barsom - Ramberg - Gashi - Kvisvik
Everton - Johansson

Tror Wehrman blir vraket,siden det i går ble kjent at han ikke har noe fremtid i klubben og har vært dårlig denne sesongen.

Når det gjelder oss håper jeg som leipsland at Myggen starter på benken og Fevang og Bruer fortsetter sentralt. På kantene blir det nok Hæstad og Kleiven,men personlig håper jeg på Kleiven og Børufsen.
Mitt ønskelag på mandag er altså :

Høie
Kleiven - Fevang - Bruer - Børufsen
Stokkelien - Hulsker

Lynet
30-05-2009, 12:27
Håper og tror på følgende lag:

Høie

Freeman Goodson Borgersen Milisevic

Hæstad Bruer Fevang Kleiven

Stokkelien Hulsker

Synes Hæstad fortjener sjansen på kanten, og jeg synes Mykland kan starte på benken siden han har trent lite i det siste. Kleiven velger jeg før Børufsen rett og slett fordi Børufsen oftest har vært klart best de gangene han kommer inn utover i kampen og møter trøtte bein!

Dette blir en uhyre tøff kamp og jeg er i utgangspunktet godt fornøyd om vi tar med oss poeng fra Fredrikstad!

frankieboy
30-05-2009, 14:24
Enig i laget til Lynet...

Er dog spent paa om Myggen vil bli kastet inn istedet for Fevang, og at evt Fevang gaar inn for Stokkelien eller Hulsker. Hvis han tar plassen til Hulsker, blir Stokkelien flyttet opp paa topp..

Men det er kanskje dumt aa gjore for mange forandringer paa laget som lekte med Glimt!

doppelt gemoppelt
30-05-2009, 23:26
Spent om vi kan bryte statistikken her, bortkamper er aldri lett. Noen gleder seg over uro i FFK.
Etter treningene å bedømme og især den siste så ser det meget bra ut for start. Skadde spillere er aktuelle igjen er bra og det skal bli spennede å se forfallet til Bola. Jeg tror ikke det har mye å si, men passingene offensivt og skaperen i Zidane kvalitet vil vi nok savne.
U eller knepen seier til Start.

A.W.A
31-05-2009, 10:45
Hva har doffen jr. gjort for å fortjene plass i startoppstillingen?

Kjør heller Kleiven der og Børufsen inn på laget. Da får vi hvertall frsøk på innlegg og ikke bare støttepasninger...

Nygaard
31-05-2009, 19:01
Hva har doffen jr. gjort for å fortjene plass i startoppstillingen?

Kjøpt softis av meg :p

Nei, det er vel kombinasjonen av mangel på høyrevinger i Bolas fravær, samt at han spilte en ok kamp mot Vidar.

skvik
01-06-2009, 09:52
Det ser ut til å bli utsolgt på Fredrikstad Stadion i dag. Ikke verst for et lag som sliter sån som FFK gjør. Sier litt om interessen i den byen.

Men jeg har troen på at Start tar hjem alle poengene. Mange sørlendinger på plass også på bortetribunen. Det blir fest!

bosve
01-06-2009, 12:17
Vanskelig å velge lag nå synes jeg. Synes på en måte det er vanskelig å ikke starte med laget som vant sist. Med unntak av å sette inn en mann for Bola som ikke kan spille. Ingen soleklare kandidater i den posisjonen. Men Hæstad er en mann som i alle fall en mann som kommer til å yte innsats. Selv om sikkert mange mener at det er en mager trøst så lenge han ikke har ballmottak/teknikk. (men vi får håpe han har jobba med det i det siste)

Må si det er vanskelig å sette ut Stokki etter innsatsen/målene i de siste kampene. Men dette kommer litt an på kampbildet. Regner man med at vi kommer til å ha kula mye, så kan jo den mannen bli særdeles viktig. Men da blir det vel på bekostning av Fevang eller Myggen. Spørs om vi ikke trenger en mann som Myggen som kan holde litt på kula i Bola sitt fravær, særlig med tanke på at det er bortekamp. Er Owello klar?. I så fall er han også en het kandidat. Start har faktisk noen luksusproblemer nå på midtbanen. Også fremover på banen hvor vi har spilt med 1 og to spisser og det må sies at begge deler jo har vært en suksess. Bra at vi har flere strenger å spille på sett utifra motstanderen.

gmkarlsen
01-06-2009, 15:16
Laget:

Kenneth Høie

Hunter Freeman - Clarence Goodson - Bård Borgersen - Branko

Christer Kleiven, Erik Mykland, Geir Ludvig Fevang, Petter Bruer Hanssen

Bernt Hulsker, Mads Stokkelien.

Trygt å se at det er spillere med mye spilletid til nå i år som blir prioritert framfor f.eks. Morten Hæstad som gjorde det godt mot Vidar.

Denne gangen er Bruer Hanssen er dyttet ut på kanten. Blir spennende å se.

gmkarlsen
01-06-2009, 15:58
Jesper erstatter Goodson i siste liten. Hvorfor?

Mr. K
01-06-2009, 16:00
Faen, Goodson erstattet av Matta jr.

Nå ble jeg plutselig skeptisk til kamputfallet..

Noen som vet hva som er galt med Goodson?

Espen K G
01-06-2009, 16:03
Scheie: "Freeman, som er en av tippeligaens mest undervurderte spillere, i hvert fall etter min mening"
Det er en tillitserklæring fra en som har relativt god peiling på fotball.

Også skeptisk til Jesper fremfor Clay. Krysser fingrene for at det ikke blir avgjørende.

frankieboy
01-06-2009, 16:04
Faen, Goodson erstattet av Matta jr.

Nå ble jeg plutselig skeptisk til kamputfallet..

Noen som vet hva som er galt med Goodson?

Fikk føling med en strekk...

Irriterende! Det svekker oss...

frankieboy
01-06-2009, 16:11
Uff... en slitsom start på kampen. Er i utgangspunktet skeptisk til å ta Petter Bruer bort fra sentral midtbane, selv om Myggen og Fevang er gode de...

Høie holder oss inne i kampen til nå! Viktig å komme seg gjennom denne perioden uten baklengs.

Espen K G
01-06-2009, 16:19
Dette minner om vår kamp mot B/G. Dessverre er det vi som tar og FFK som gir.

Finnes ikke rom til eget spill, så dette må gjøres på overganger for vår del tror jeg. Spillet, og da særlig bakover, må i hvert fall opp flere hakk om vi skal få med oss hjem poeng her!

Krs
01-06-2009, 16:26
Forsvarsmessig katastrofe - så langt... 5-0 i sjanser, jf. Løken

Mr. K
01-06-2009, 16:27
Stopperne våre får en stri tørn i kveld...synd vi mangler hurtighet på de plassene.

Grusomt å se på, føler vi blir rundspilt!

geirwi
01-06-2009, 16:27
Sier det igjen: Mathisen og Borgersen har INGENTING i et forsvar å gjøre. Spesielt Mathisen tar sjanser i hver eneste kamp. Blir rett og slett forbannet.

Roy_Keane
01-06-2009, 16:28
nå lever vi syyyyykt farlig, må få ut jesper mathisen med engang, han er jo fullstendig inkompetent :@ vi burde ligget under 3-0 allerede

bosve
01-06-2009, 16:28
Uff. Veldig dårlig start på kampen. Myggen åpner kampen så vanlig svakt med flere svake avleveringer. Pokker så mye feilpasninger på oss. Vi er ræva. Matta jr. leverer heller ikke som Goodsom har pleid.

Seven
01-06-2009, 16:29
Vi har vel ikke så mye valg, har vi?

frankieboy
01-06-2009, 16:29
Jesper sliter BIG TIME der ute...

Kenneth storspiller!!

Mr. K
01-06-2009, 16:32
Det er et under at det fortsatt står 0-0 i denne kampen. Mathisen og Borgersen funker dårlig sammen.

Krs
01-06-2009, 16:41
Inn med Haraldsen for Matta jr.
Bytt Børufsen med Myggen.
Flytt PBH inn sentralt for Myggen.

bosve
01-06-2009, 16:42
Svakt både offensivt og defensivt. Slipper til masse bakove og skaper ingenting offensivt

Espen K G
01-06-2009, 16:50
Det har hevet seg noe oppmot pause, men dette er jo helt utrolig med tanke på forrige kampen vi spilte.
Hvis Bolaños og Clay har så mye å si for laget kommer vi til å slite i mange flere kamper enn dette, for de to kommer garantert ikke til å spille samtlige resterende kamper i sesongen.

Nei, Tørum må ta noen grep i pausen og i hvert fall få luket bort problemene bakover!

kompa
01-06-2009, 16:52
Jesper har spilt seg stort opp etter en svak start

sureup
01-06-2009, 16:56
Vel nå mangler vi våre 3 klart beste spillere (bola, solo og goodson). Så da er det ikke så sjokkerende at det har gått så dårlig...

Spesielt kantene våre har vært rævva, og det er jo ikke rart når de ikke er kanter engang(vet pbh var det FØR)... Ser ut til at eneste måte vi kan få litt fortgang på høyresida er å sette inn hæstad...

Jaja håper gutta ihvertfall gir 100% i andre omgang.

Seven
01-06-2009, 16:58
Med to av våre beste ute skal vi være svært godt fornøyd med poeng i dag. Vi har ridd av den verste stormen og holdt nullen til pause. Fredrikstad har begynt bra og kommer helt sikkert til å fortsette uten forandringer. Taktisk mottrekk av Tørum i pausa? Satser på det, samt at varmen demper noe av tempoet til FFK...

Håpet om poeng er der...

Millonarios
01-06-2009, 16:58
Ingen mål gir mulighet til seier i form av et flaksemål i andre omgang. Forsvarsfireren har vært katastrofal, men midtbanefireren har ikke vært bedre, der kun Kleiven får godkjent av meg. Det er tydelig at endringene i laget, både i forsvar og på midtbanen, ikke har vært det beste for laget. Samtidig må vi innse at stalbredden er ligaens dårligste, og kan hindre oss i å være med i toppstriden om ikke det skjer noe i sommer.

frankieboy
01-06-2009, 17:06
Jeg synes Fevang har vært god i perioder. Han er utrolig rask med ballen i bena, og glir forbi spillere lekende lett.
Hulsker derimot virker umotivert og sur... Klager på alt og alle.

Ut med Hulsker, inn med Børufsen.

Petter inn sammen med Myggen, Fevang opp på vanlig plass og Mats opp på topp!

Tror også Morten kommer inn om ikke lenge. Dette er en kamp som passer han!

Mr. K
01-06-2009, 17:13
1-0 til Fredrikstad ved Askar

Espen K G
01-06-2009, 17:13
Ikke akkurat uventet. Om ikke ting endrer seg er det bare et spørsmål om hvor mange det blir før dommeren blåser av :(

Krs
01-06-2009, 17:28
Dagens første sjanse etter 68 min.....

frankieboy
01-06-2009, 17:28
For en utrolig sjanse!!

Glimrende Børufsen!

KOM IGJEN GUTTA!!

Espen K G
01-06-2009, 17:30
Nå er vi kommet mer med, uten å slippe FFK til de store sjansene. Det er utrolig sent å komme inn i kampen da. Uavgjort er ran i dag, men jeg takker ikke nei! :)

kompa
01-06-2009, 17:32
Hjalp å få ut myggen. Mistet ballen i farlige situasjoner. Sinket også spillet med støttepasningene sine

gmkarlsen
01-06-2009, 17:35
Ingen tvil om at Høie er Starts beste, om ikke banens beste.

geirwi
01-06-2009, 17:36
Og etter dagens kamp viser vel Høie at han i hvert fall fortjener en plass i troppen til Drillo. Han har ikke noen spesielle svakheter sånn jeg ser det, og viser et par ganger i dag at han kan foreta "bonusredninger". Bra reaksjonsredninger.

frankieboy
01-06-2009, 17:36
SINNSYK redning av Kenneth.

Må være årets redning!

Nei, dette går mot tap....

Krs
01-06-2009, 17:39
Enig i at Høie har vært vår bestemann.

Mr. K
01-06-2009, 17:41
Stokkelien med et fantastisk skudd i krysstanga:S

Krs
Årets forsøk..... Stokkelien på volly

beng222
Dette er skremmende svakt, og jeg kan ikke huske sist vi ble rævkjørt så til de grader som i dag. I skrivende stund er det fortsatt 1-0, men der skjøt Stokkelien i tverra fra 25 meter. Vi kan fortsatt få med oss noe her.

Espen K G
01-06-2009, 17:42
Det skuddet hadde fortjent en bedre skjebne fra Mads! OI!

Euphemism
01-06-2009, 17:42
Det lille positive som er i denne kampen synes jeg er Espen Børufsen. Begynner å sitte litt for ham nå, det er veldig gledelig.

Ellers må vi vel snart erkjenne at Jesper Mathisen ikke er god nok for Tippeligaen. For treg, for ukonsentrert...

frankieboy
01-06-2009, 17:43
Magisk fra Stokkelien...

Har hatt noen gode sjanser nå!!

fishkillen
01-06-2009, 17:46
Ikke veldig imponerende, Børufsen har vært en friskt pust for oss. Synd med volleyskuddet. Hulsker ha virket tung i dag. Er vel tredje kampen på rad han ikke gjør noe særlig ut av seg. Ikke bra.

Er gode muligheter for poeng her.

Espen K G
01-06-2009, 17:47
En av de svakeste i dag synes jeg har vært Fevang faktisk. Han har noen fine vendinger og finesser, men sisteberøringen og/eller pasningen bommer altfor ofte. Virker som han er bedre til å ta imot ballen enn å sende den videre dessverre.
Børufsen har vist glimt av hva vi har sett han kan og det er positivt.
Jesper synes jeg har spilt seg godt opp etter en meget rufsete begynnelse på kampen.

frankieboy
01-06-2009, 17:48
Nå er det nesten sånn at vi fortjener 1 poeng.. For noen utrolige sjanser vi har bommet på!

Euphemism
01-06-2009, 17:50
Hehe hvis det er sjansene det skal gå på fortjener vel FFK å vinne ;)

AndersH.
01-06-2009, 17:58
Pinlig det her.
Og pinlig at man taper mot et så dårlig lag som Fredrikstad.

sureup
01-06-2009, 18:00
jaja alt i alt så fortjente vi å tape... Men faen heller i andre omgang så hadde vi 5 STORE sjanser, så utrolig at vi ikke skårer... Og det er det vi sliter med, effektiviteten. Vi trenger altfor mange sjanser til å skåre, og da kan vi ikke vinne kamper som dette.

Høie hadde fantastiske redninger idag, men ble mye kluss da han og forsvaret skulle samarbeide..

Men var gøy å se at laget hevet seg kraftig i andre omgang og var minst like gode som ffk. Men så var det effektiviteten...

Jegers
01-06-2009, 18:01
Dårlig kamp, vi fortjener rett og slett ikke poeng etter dette spillet, gleder meg til Bolanos er tilbake mot Molde, han gir oss en ekstra dimensjon i angrepsspillet. Blir også bra og få Goodson tilbake.

Nei, idag virket vi rett og slett slappe, håper ikke vi har tatt sommerferie allerede.

gmkarlsen
01-06-2009, 18:04
Satser på uavgjort mellom Molde og Odd, og seier til Bodø/Glimt, så har ikke tapet gjort så stor skade.

Visdomsord
01-06-2009, 18:27
Fortjent tap selv om vi hadde våre sjanser. Årets daårligste kampe sammen med Aalesund kampen. Bestemann var Høie. Men hvorfor taper vi stort sett alltid mot dette drittlaget? Jeg forstår det ikke.
Hvor mye Bolanos og Goodson betyr for Startlaget så en i dag. Spesielt Mathisen ble en alt for dårlig erstatter. Lurer på hvorfor årets innkjøp Haraldsen ikke får spille når en er borte fra miststopperplass. Han er i hvert fall midtstopper i motsetning til Mathisen (men Haraldsen gjorde det jo misserabelt i første kamp + treningskamper)

Jeg mener at Starts kanskje 4 av de 5 beste var borte i dag (Bolanos, Solo, Årst og Goodson) og med lite bredde i stallen var det vel det som kanskje felte oss. Vel nå får en snu det så raskt som mulig.

doppelt gemoppelt
01-06-2009, 18:30
Det ville seg ikke idag... Alt for urutinerte i siste fasen i boxen.
Nok sjanser til å rane med seg en U......
Høie dagens mann, fantastisk opptreden og Jesper nok en gang tempo svag og ikke TL nivå.
Mye bra og vi får ta med oss det positive til neste kamp...
Ikke overasket over tap i plankeby`n

mr.leipsland
01-06-2009, 18:55
Men hvorfor taper vi stort sett alltid mot dette drittlaget?.

Er vel fordi vi alltid spiller Piroja og Kvisvik gode.

Forøvrig stusser jeg på Tørums trang til å finne opp kruttet på ny. At han eksprimenterte litt i sesonginnledninga var ok, men nå burde han ha forstått hva spillere som Bruer Hanssen står for. Vi kan ikke snu totalt opp ned på laget hver gang Bolaños er ute!

skvik
01-06-2009, 19:42
Skuffende i dag. Utallige feilpasninger og altfor mye langt framover og stillestående.

Kenneth Høie var banens beste, uansett lag. Landslagsklasse. FFK har et elendig angrep og de vil slite fortsatt i år.

Glem denne kampen og samle sammen nå. Ikke mye å hente herfra. Den er historie. Synd for alle som tok turen fra Sørlandet til plankebyen.

Det eneste positive er at Odd og Sandefjord sliter også foreløpig. Tung dag for de nyopprykkede i dag.

Tippen
01-06-2009, 19:49
Er vel fordi vi alltid spiller Piroja og Kvisvik gode.

Forøvrig stusser jeg på Tørums trang til å finne opp kruttet på ny. At han eksprimenterte litt i sesonginnledninga var ok, men nå burde han ha forstått hva spillere som Bruer Hanssen står for. Vi kan ikke snu totalt opp ned på laget hver gang Bolaños er ute!

Piroja er vel kansje en av de beste stopperene i ligaen, stoppet ALT i dag.
Så tror ikke vi spiller han god det er bare våre spillere som rett og slett er for elendige mot den solide estlenderen.

Kvisvik er en annen sak:) Han får vel nesten gjøre som han vil.

Stig Hornnes
01-06-2009, 20:39
Første omgang var omtrent som mot Brann og Aafk, men det ble ekstra synlig ettersom FFK var veldig aggressive i presset og holdt høyt tempo. FFK vant fortjent og jeg synes det de viste i dag var noe av det bedre jeg har sett i TL denne sesongen. Start på sin side har et skremmende lavt bunnnivå, kan ikke fortsette slik annenhver kamp resten av sesongen...

rooland
01-06-2009, 20:41
Slutte å klage på Jesper hele forbanna tiden, synes han gjorde en OK kamp, han var bedre enn BB idag. Og at han løper opp everton(etter selv og ha gjort en feil) vitner om fart. Han er ikke træg!! Haraldsen er TRÆG han!!!

Mangla en som kunne holde på ballen alla bolanos, så at freeman slet uten sin makker på høyresiden...

utrolig at hverken børufsen eller hæstad scora på de gedigene sjansene...

Hulsker var PISSVAK!!!! Tapte hver duell, og gadd ikke jobbe.

Ikke noe galt med å tape borte mot FFK, det gjør vi alltid uansett, så det var medregnet i budsjettet!!

steffn
01-06-2009, 20:46
Slutte å klage på Jesper hele forbanna tiden, synes han gjorde en OK kamp, han var bedre enn BB idag. Og at han løper opp everton(etter selv og ha gjort en feil) vitner om fart. Han er ikke træg!! Haraldsen er TRÆG han!!!

Mangla en som kunne holde på ballen alla bolanos, så at freeman slet uten sin makker på høyresiden...

utrolig at hverken børufsen eller hæstad scora på de gedigene sjansene...

Hulsker var PISSVAK!!!! Tapte hver duell, og gadd ikke jobbe.

Ikke noe galt med å tape borte mot FFK, det gjør vi alltid uansett, så det var medregnet i budsjettet!!
Hulsker var svak ja, men det er tøft å møte en estisk bjørn må du huske på.

Smart av Tørum å starte uten en eneste kantspiller i dag. Merkelig at han også endra hele midtbanen. Ikke bra det der.

rooland
01-06-2009, 20:54
Hulsker var svak ja, men det er tøft å møte en estisk bjørn må du huske på.

Smart av Tørum å starte uten en eneste kantspiller i dag. Merkelig at han også endra hele midtbanen. Ikke bra det der.

Helt riktig, vanskelig og møte piroja....
Men teller man antall meter på hulsker idag, kommer man ikke langt over 3-4 km...det er jeg sikker på....
Han er NØDT til og ta et større ansvar som førsteforsvarer på utebane...

Roy_Keane
01-06-2009, 20:58
åååååååh, kan ikke noe for det, men jeg HATER fredrikstad fotballklubb, de ødelegger faen med alltid for oss, hva er dette for noe...
skjærpings gutter. for bare håpe vi slipper unna ffk i cupen frem til finalen hvertfall....

jensm
01-06-2009, 21:16
Kampen i dag viser bare at vi har et lavt bunnivå. Start kan slå de fleste når flyten er god, men vi kan nok også tape for 1.div lag på dårlige dager.

Skal være fornøyd med tabellplasseringen sålangt uansett! Den er høyst uventet!

Håper spillet tar seg opp igjen med Owello og Bolanos tilbake.

Årst tror jeg ikke kommer til å utgjøre noen veldig forskjell.

doppelt gemoppelt
01-06-2009, 21:37
Kampen i dag viser bare at vi har et lavt bunnivå. Start kan slå de fleste når flyten er god, men vi kan nok også tape for 1.div lag på dårlige dager.

Skal være fornøyd med tabellplasseringen sålangt uansett! Den er høyst uventet!

Håper spillet tar seg opp igjen med Owello og Bolanos tilbake.

Årst tror jeg ikke kommer til å utgjøre noen veldig forskjell.

Sist jeg så Årst var det en parodi på en dårlig musical. MEN.. et stort hode og presise pasninger fra høyrekanten kan bli en favoritt.

AndersH.
01-06-2009, 22:12
Piroja er elendig langs bakken, men idag ble han kun utfordret i lufta. Og det er synd, for vi burde ha utnyttet hans mangel på hurtighet.
At Kvisvik får holde på som han gjør er ingen bombe. Han er uhorvelig træg, men voldsomt fotballklok - ikke så ulik Myggen i så måte.

Jeg synes det er synd at vi ikke fyrer Bruer sentralt. Det er der han er best. Der er han vill!
Så vi kunne og burde kjørt som vanlig, med Fevang bak Stokkelien eller Hulsker. Så kunne feks. Bernt kjørt seg tom, og blitt erstattet av Stokkelien uti andreomgangen - eller motsatt.

Uansett, så vil jeg nok en gang fremheve Espen og Mortens innsats. De kommer med noen voldsomt fine innlegg, og det var virkelig svung over våre to fremmadstormende vinger! :)
Og Kenneth er - selv om han burde tatt målet - outstanding (som Semb ville sagt det). Han er vill!

Nei, vi graver oss ikke ned pga. et tap. Lite fungertei dag, men slik er det av og til for alle lag!
Vi reiser oss!
:)

Tusse
02-06-2009, 10:04
I første omgang var det virkelig synlig hvor viktig Bruer Hansens jobb på midten har vært i år. FFK fikk jo spasere forbi midtbanen vår.

Nå gjorde jo Bruer Hansen en elendig jobb på vingen da, men der hører han ikke hjemme. få inn de lange beina på midten så fort som mulig til neste kamp

Supporteren
02-06-2009, 11:52
I går fikk vi iallfall se Tørums taktiske svakheter. Ventet og ventet med å gjøre bytter, til tross for at alle kunne se at ingenting fungerte. Ventet han på et mirakel? Ikke før vi hadde fått mål imot oss begynte ting å skje. Helt utrolig. Hadde han hatt guts burde bytter og endringer skjedd allerede etter en halvtime. Helt utrolig svakt!

Og selv om vi må tåle å tape en kamp i ny og ne, kan vi ikke akseptere å tape en kamp på den måten vi gjorde i går. Flaut!

Ny kryper lag etter lag opp i ryggen på oss, og det er nok ikke lenge før vi begynner å seile akterutt, om ikke ting skjer.

Lars Olav Karlsen
02-06-2009, 14:04
Ny kryper lag etter lag opp i ryggen på oss, og det er nok ikke lenge før vi begynner å seile akterutt, om ikke ting skjer.

Tja, nå har tabellen vært like tett hele tiden så jeg kan ikke se at det har blitt noe tettere nedover etter denne kampen.

Dessuten er neste kamp utrolig viktig, her har Start alle muligheter til å rette opp igjen det som skjedde sist. Vinner vi den er det rett tilbake på 2 plass.

Alf Qaida
02-06-2009, 14:49
Den MÅ Tørum ta må sin kappe. En taktikk som ikkje fungerte, spillere som måtte finne nye roller etc. Slik systemet og taktikken var tenkt, var spillet svært avhengig av en spiller. Den sentrale midtbanespilleren som hele tiden skal være bevegelig og spillbar, fordele baller med millimeter-presisjon, samt å holde balltempoet oppe. Å la en svært fotballrusten Myggen få den jobben var et sjansespill. Tørum så tidlig, slik vi alle andre gjorde det, at dette ikkje fungerte. Er helt enig med 'supporteren' at han burde foretatt grep mye tidligere. Mye galt kan sies om Børufsen og Hæstad, men de vet ihvertfall hvor krittet langs sidelinja er. Kleiven har ihvertfall ikkje peiling på hvor denne linjen er. Dog visste han vel knapt hvor han sin rolle var. Det så ihvertfall helt latterlig ut.

Alladin Sane
02-06-2009, 15:14

Enig. Jeg er alt i alt superfornøyd med jobben Tørum har gjort i Start, og ville ikke hatt noen annen trener. Men laguttakene hans er ikke alltid overbevisende.

Å sette Starts viktigste midtbanestabilisator på venstrekanten borte mot FFK må jo ha kommet etter et illebefinnende. Hvordan i herrens navn kan man komme opp med noe slikt? Og hvorfor bruke fire sentrale midtbanespillere når Bolanos er ute?

Espen Børufsen var sist eller nest sist på alle Starts sjanser. Det er selvsagt litt tilfeldig, men sier også en del om hvor katastrofalt dette laguttaket var.

Forøvrig mener jeg Haraldsen er et mer naturlig alternativ til Goodson enn Mathiesen, som heller burde vært backup for Borgersen. Jesper Mathisen var veldig svak mot FFK.

Stig Hornnes
02-06-2009, 17:03
Skriver under på siste innlegg. Børufsens innhopp sist var årsbeste og burde kvalifisert til startplass i går. Bruer har vært strålende sentralt og i går var det veldig tydelig at Start manglet kvalitetene hans der.

AndersH.
02-06-2009, 17:35
Det blir tullete å gi Knut skyld for dette, ene og alene. Mulig han valgte feil formasjon, men vi hadde jaggu meg også tapt med vår vanlige formasjon.
Førsteomgangen var jo pinlig. På alle mulige måter.

zgull
02-06-2009, 18:07
Savnet av Goodson var formidabelt, han er flink til å dekke over BB's mangel på fart. I dag var det to cowboyer på vakt bakerst, og det syntes. Denne usikkerheten forplantet seg til alle delene av spillet. Første omgang var årsverste! Jeg er enig i at det ble bedre når Børuf og Hæstad kom inn på kantene, med PBH sentralt. Det mest positive med kampen var at Høie stod som en vegg, men et par av sjansene i mot må han ta skylden for selv. Det er også positivt at vi kom til sjanser mot slutten av kampen. Jeg tror ikke dette var noe vendepunkt, vi kommer tilbake!

Giovanni
02-06-2009, 18:39
Forøvrig mener jeg Haraldsen er et mer naturlig alternativ til Goodson enn Mathiesen, som heller burde vært backup for Borgersen. Jesper Mathisen var veldig svak mot FFK.

Trodde du elsket Jesper...

På tide at Tørum innser at Bruer hører hjemme sentralt på midtbanen, og ikke noe annet sted.

Som man kunne lese i aftenposten i dag... Det var litt over Hull over Start i går, har startet veldig bra, men i går var det helt mørkt. Håper det solstikk som satt dem ut i går. ;) og at de er tilbake for fullt mot Molde

Fish
02-06-2009, 20:11
Uforståelig dårlig.

Store Tå
02-06-2009, 21:43
Helt naturlig at det går litt opp og ned for et nyopprykket lag med mange unge spillere.
I år har det heldigvis gått mest opp. Men noen skal jo alltid syte...

Helt OK å prøve PBH på kanten. Det var den plassen han ble kjøpt inn til i sin tid. Det funket ikke. Så vet vi det.

Det betyr at det blir desto hardere kamp om plassen sentralt når Owello er tilbake.
Og at vi fortsatt bør se oss om etter en venstrekant. Med mindre Børufsen stabiliserer seg på nivået han viste i går.

Helge
02-06-2009, 22:06
FFK har tapt og vært ræva, men det snur selvfølgelig mot Start.....GRRRR! Ellers er det skuffende av et lag på (da) 2dre plass ikke klarer å slå et lag på 3dje siste! Men det er vel fasiten i år dette da. Nå håper jeg virkelig på at de bruker pausen godt og kommer STERKT tilbake og beviser at dette var en arbeidsulykke.

mr.leipsland
02-06-2009, 22:59
Helt naturlig at det går litt opp og ned for et nyopprykket lag med mange unge spillere.

Å insinuere at tapet mot FFK skyldes at de unge spillerne leverer ustabilt er jo totalt hårreisende.

Visdomsord
03-06-2009, 20:47

Jesper var ikke god i den kampen og sammenlignet med Goodson blir det for stort sprang. Syntes heller Jesper burde vært midtbanespiller. Han tar for store risker der bak, for nonchelang og gjør for mange feil. Når det er sagt var han en av mange spillere som var dårlige mot FFK.

fishkillen
03-06-2009, 23:16
I går fikk vi iallfall se Tørums taktiske svakheter. Ventet og ventet med å gjøre bytter, til tross for at alle kunne se at ingenting fungerte. Ventet han på et mirakel? Ikke før vi hadde fått mål imot oss begynte ting å skje. Helt utrolig. Hadde han hatt guts burde bytter og endringer skjedd allerede etter en halvtime. Helt utrolig svakt!

Og selv om vi må tåle å tape en kamp i ny og ne, kan vi ikke akseptere å tape en kamp på den måten vi gjorde i går. Flaut!

Steike, her var ned mye negativ tenkning. Han kan ikke bytte tidlig forid myggen spiller. Han bomma med Bruer på midten, men han er jo mer ving enn kleiven, så jeg skjønner han godt.

Vi kommer nok til å heve oss i neste kamp. Tror ikke vi kommer til å seile akterut. Vi ligger over forventningene, men at det blir noen tap, det må vi forvente.

Fredrik
11-06-2009, 22:51
nei, herrejesu! selvfølgelig får vi et par tap i ny og ne. men det er viktig å ta poeng jevnt og trutt. så ser vi at vi kommer på øvre halvdel når sesongen er slutt. vi må ikke skru forventningene alt for høyt opp nå.
men det lyder jo ganske bra til Molde kampen at flere er friske nå!
vi er sugne på revange etter tapet mot FFK.
håper på mye folk!
jeg tar med meg 3 fra Farsund i min bil :)