Se full versjon : Start - Molde (kamptråd)
frankieboy
29-05-2009, 16:10
Hvor: Sør Arena
Tid og sted: Mandag 15. juni kl. 1900
Neste hjemmekamp er mot et lag med en sterkt fallende formkurve. Etter en veldig solid åpning på sesongen, har de ikke vunnet noen av de 4 siste kampene. Men allikevel ligger de nå på 4.plass - kun 2 poeng bak Start. (Dette er skrevet før den 12 serierunden)
Kommende mandag spiller Start borte mot Fredrikstad, og har to spillere i faresonen:
- Erik Mykland og Hunter Freeman har begge 2 gule kort og må stå over kampen mot Molde hvis de pådrar seg et nytt gult kort mot FFK.
Molde har hele angrepet sitt i faresonen, og de spiller mandag hjemmekamp mot Odd Grenland.
Både El Hadji Makhtar Thioune, Pape Pate Diouf, Mame Biram Diouf og Jose Mota har 2 gule kort og dermed kan Molde risikere å reise til Kr.sand uten flere av sine gode spisser. I tillegg til disse har også Vegard Forren 2 gule og er i faresonen. La oss håpe på en hard kamp med mange kort i kampen mot Odd!
Til denne kampen har vi fått tilbake Christian Bolanos, og det kan bli en veldig severdig kamp mellom 2 angrepsvillige lag.
Ser vi på sesongen til nå (11 kamper) så har Molde gjort det veldig bra borte hvor de har vunnet mot Stabaek (3-2), Lyn (1-0), Aalesund (2-0) og SIF (2-0). De har spilt 2-2 borte mot Rosenborg og tapte denne uka 0-2 mot Brann.
Hjemme har de 1 seier (3-1 mot B/G), 2 uavgjorte (1-1 mot TIL og 1-1 mot Sandefjord) og 2 tap (1-2 mot Viking og 0-3 mot VIF)
Start har på hjemmebane 3 seire (3-1 mot TIL, 4-0 mot B/G og 3-0 mot LSK), 2 uavgjorte (1-1 mot både Odd og Lyn) og 1 tap (1-2 mot RBK).
Borte har vi ennå ikke tapt og har 2 seire (3-2 mot VIF og 1-0 mot Viking) og 3 uavgjorte (1-1 mot Brann og Aalesund og 3-3 mot SIF).
Start har 20 poeng og Molde har 18 poeng, men det er 2 lag med veldig forskjellig formkurve som braker sammen i Kr.sand.
Start har tatt 11 poeng (3-2-0) på sine 5 siste, mens Molde har tatt 5 poeng (1-2-2) på sine 5 siste.
Så selv om Molde er gode på bortebane, så ligger alt til rette for en ny 3-poenger for Start.
Vi kan fortsette diskusjonen rundt denne kampen etter mandagens runde, men allerede nå må jeg oppfordre folk rundt forbi til å invitere venner og kjente med på kamp. Start ligger på 2.PLASS i Tippeligaen, og har Tippeligaens største seier (4-0) i forrige hjemmekamp.
Nå kan til og med medgansupporterne tusle oppover til stadion igjen. Vi har massevis av profiler og scorer flest mål i hele Tippeligaen. Vi har en utrolig dyktig og sympatisk trener og et lag som VIL vinne. Gutta fortjener stappfulle tribuner.
Noen klager på prisene, og ja - det ER relativt dyrt å gå på Start-kamp, men når vi i november feirer medalje så er det jo moro å si at: Jo, JEG var med og hjalp laget denne sesongen. Jeg stilte opp og bidro som spiller nr 12!
Folkens: Renta raser ned og alle som har lån sparer mye mer enn Start-billettene koster. Til syvende og sist så er det snakk om prioriteringer.
Jeg bor i USA nå og river meg i (det lille) håret jeg har hver eneste gang Start spiller for at jeg ikke kan få oppleve dette eventyret LIVE. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å hjem til Norge før til neste sommer, men pga det Start nå leverer, så planlegger jeg nå en tur hjem så jeg kan få med meg serieavslutningen mot VIF (hvor vi feirer medalje) og cupfinale på Ullevaal.
Start er hovedgrunnen til at jeg drar hjem i oktober/november, og det koster meg minst 5000 kr... Da blir det billigere for sofasupporterne å dra på hjemmekampene! Det fortjener Start!
Uansett hvordan det går i Plankebyen til mandag, så ser jeg INGEN grunn til at det skal finnes et eneste tomt sete i kampen mot Molde!
Nå må Sørlendingene våkne!! Gå på kamp!!
Ingen gule kort til Molde og ingen til Start denne runda.
Molde vant forøvrig mot Odd i dag. Klarer start å ta Molde hjemme? Det er vel spillefri neste helg pga landskampen, så da får Goodson tid til å komme seg på heldigvis.
Hei hei fra Molde folkens! "Edde noe liv"? :icon_cool:
Molde vant 2-1 mot Odd i går. Ekstremt fortjent og med 12-1 i målsjanser...og med tidvis meget godt spill. Dette var uten Daniel Berg Hestad på banen. Thomas Holm kom innpå mot slutten og "roet" spillet til 3 poeng.
Holm har vært utenfor vanlig trening en stund etter det man trodde var et tretthetsbrudd i leggen..og gått glipp av treningstid pga dette (over en måned..i Moldes "downperiode"..selv om Molde også her har dominert kampene har det manglet noe defensiv trygghet i Holms fravær). Det var så en (godartet) cyste man til slutt fant.. Men den er ufarlig å spille med, så jeg regner med Holm trener for fullt i denne landslagspausen og er muligens med i kampen mot Start. Det er forhåpentligvis også Berg Hestad, og da har Molde den opprinnelige "vinnerformelen" på midtbanen fra sesongstarten.
Ingen gule på moldespillerne i går, så da blir det forhåpentligvis alle mann alle.
Start har spilt bra fotball i år, og muligens overrasket en del mer enn Molde. Det kan bli en spennende og underholdende kamp mellom to lag som er eksponenter for god offensiv fotball (med mindre Start gjør som VIF, Tromsø, Sandefjord, Viking, og Brann og legger seg helt bakpå, dunker ballen høyt og langt og håper på det beste..evt en keepertabbe....men det tror jeg egentlig ikke). :icon_lol:
gmkarlsen
02-06-2009, 12:39
(med mindre Start gjør som VIF, Tromsø, Sandefjord, Viking, og Brann og legger seg helt bakpå, dunker ballen høyt og langt og håper på det beste..evt en keepertabbe....men det tror jeg egentlig ikke). :icon_lol:
Så lenge det er en sikker oppskriften på å ta poeng mot Molde, så er det helt greit for meg :). Molde må rett og slett finne en måte å vinne slike kamper også, om de skal satse på å ligge i toppen.
Men selvsagt håper jeg på at Start skal ta Molde på den måten vi har tatt mange poeng i år. Offensiv og flott fotball.
Så lenge det er en sikker oppskriften på å ta poeng mot Molde, så er det helt greit for meg :). Molde må rett og slett finne en måte å vinne slike kamper også, om de skal satse på å ligge i toppen.
Men selvsagt håper jeg på at Start skal ta Molde på den måten vi har tatt mange poeng i år. Offensiv og flott fotball.
Det må kanskje også sies at oddsene for at resultatene ble som de ble i disse kampene slettes ikke var spesielt gode for motstanderne til Molde dersom man ser på kampforløpet, sjansefordelingen, og alle de "usannsynlig spesielle" situasjonene som oppstår i disse kampene. Men det har vel de fleste kommentatorer også stadfestet i ettertid.
Tror ikke det er en "oppskrift" for "sikre poeng" mot Molde å kjøre en taktikk et 2. eller 3.div lag kanskje ville ha gjort i NM. "Komiske" keepersituasjoner eller vanvittige strekredninger fra motstandere med mer eller mindre overlegg må skrives på konto for "tilfeldig". :icon_lol:
Men, 2. og 3. divisjonslag lager cupbomber innimellom de også. At det har skjedd så ofte mot Molde er en kuriøsitet, som man i Molde håper jevner seg ut over sesongen. Eksempelvis RBK har hatt det litt motsatt, f.eks som mot Start. Stang-inn..evt motstanders legg-inn... Molde har sluppet fra seg 4 poeng på overtid i to kamper (RBK og Tromsø)..og slikt må tilskrives hvertfall litt uflaks når det er sånn på tampen og det skjer på "dumme" situasjoner. Molde har også blitt fradømt overtidsmål som har blitt reddet på strek med hånden av en utespiller hos motstander..og Moldes keeper har jo vært av en "annen dimensjon"..i negativ forstand. :icon_lol:
Poenget er vel at det skal litt til å vinne i "bingo" hver eneste gang man legger seg bakpå mot Molde og "kælker ball"/punktmarkerer. :icon_lol:
(F.eks Annan hadde ikke nubbesjans til å ta ut Thioune i kampen RBK-MFK..mens dommeren tillot Austin å sparke ned Thioune flere ganger uten reaksjon..og fikk dermed "tatt ut" Thioune på den måten i Brann-MFK).
PS! Moldes andrekeeper Lillebakk, nå førstekeeper, stod en trygg og god kamp mot Odd. God i feltet, stor rekkevidde, og meget god med ballen i beina (liker nok å være med på triksing/ballek på treningsfeltet).
Nei, her skal vi ha offensiv godfotball, og det håper jeg Molde også vil bidra til, er møkklei lag som legger seg bakpå og lemper på bortebane.
Skulle veldig gjerne bedt med noen, men det blir litt for dumt å be dem med, sende dem opp på en del av tribunen mens jeg selv står i Menigheden. Og jeg får dem aldri til å melde seg inn heller :p
frankieboy
03-06-2009, 06:31
Skulle veldig gjerne bedt med noen, men det blir litt for dumt å be dem med, sende dem opp på en del av tribunen mens jeg selv står i Menigheden. Og jeg får dem aldri til å melde seg inn heller :p
Be med deg to stk, saa kan de sitte sammen et annet sted paa tribunen, mens du er paa Menighedens felt... Poenget er jo aa faa med endel av dem som normalt ikke gaar paa kamp, evt som prioriterer TV'en foran aa dra paa kamp!
Boostersau
03-06-2009, 13:53
Nei, her skal vi ha offensiv godfotball, og det håper jeg Molde også vil bidra til, er møkklei lag som legger seg bakpå og lemper på bortebane.
Jonevret er jo den som har vært mest i media og klaget over klubber som har lagt seg bakpå når de har vært på røkkeløkka. Tror dette blir en bra kamp med mye bra spill:icon_lol:
Roy_Keane
03-06-2009, 19:18
ser for meg målfest i stekende sol, start vinner 5-3, hat-trick av Bola, pluss fevang og borgersen.
ser for meg målfest i stekende sol, start vinner 5-3, hat-trick av Bola, pluss fevang og borgersen.
Så i en statistikk i en eller annen nettavis nylig (fant det ikke igjen) at Molde har sluppet motstandere til svært få sjanser (nest minst i TL) og skapt nest flest sjanser (såvidt bak Start tror jeg). Molde jobber meget godt defensivt, samtidig som man skaper mye fremmover. Men selv om man ikke lar motstander komme til så mange sjanser, er utellingen for motstander altfor høy ifht hva som bør være "normalt". I noen kamper har den faktisk vært opp mot 100% (Odd 2-1 (selvmål) på 1 sjanse, Viking 1-2 på 2 eller 3 sjanser, VIF 0-3 på 3 sjanser..og Sandefjord med 1-1 resultat etter 16-2 i sjanser.....bare som eksempel).
Mange tilfeldigheter og "rariteter" har stått bak flere av målene mot Molde (siden målforskjellen er kun 3+ mtp den ellers fordelaktige "for/mot" statistikken...flere av disse er forårsaket av keepertabber eller "slapphet" i de avgjørende duellene i egen 16 meter), samtidig som Molde selv (pga uflaks, udyktighet, keeperinngripener av en annen verden, osv) ikke har puttet mer på sine sjanser. Har likevel hatt en grei nok uttelling på bortebane, selv om det også her ikke akkurat er "full klaff" alltid.
Jeg tror også det kan bli noen mål. Gresset er vel pent, og Molde liker å spille ball langs bakken. Ingen karantener, og mulig Molde får tilbake noen spillere fra skade. Kanskje blir det "årets kamp" på TV? En kamp jeg selvsagt håper Molde tar frem sitt ypperste, lager fest, og vinner til slutt. :icon_biggrin:
Edit: Her fant jeg statistikken.. Var på VG..
Målsjanser - Eliteserien / 2009
Lagenes målsjanser | Utnyttelsen av sjanser
* Målsjanser for:
* Snitt:
* Tot./Ant. kamper
* 1.Start
* 5,58
* (67/12)
* 2.Molde
* 5,50
* (66/12)
* 3.Stabæk
* 5,17
* (62/12)
* Rosenborg
* 5,17
* (62/12)
* 5.Vålerenga
* 5,00
* (60/12)
* 6.Brann
* 4,58
* (55/12)
* 7.Tromsø
* 4,50
* (54/12)
* 8.Aalesund
* 4,08
* (49/12)
* Fredrikstad
* 4,08
* (49/12)
* Viking
* 4,08
* (49/12)
* 11.Odd Grenland
* 3,92
* (47/12)
* 12.Lillestrøm
* 3,83
* (46/12)
* 13.Strømsgodset
* 3,25
* (39/12)
* 14.Lyn
* 2,92
* (35/12)
* 15.Sandefjord
* 2,83
* (34/12)
* 16.Bodø/Glimt
* 2,17
* (26/12)
Målsjanser mot
* Målsjanser mot:
* Snitt:
* Tot./Ant. kamper
* 1.Rosenborg
* 2,92
* (62/12)
* 2.Molde
* 3,08
* (66/12)
* 3.Brann
* 3,42
* (55/12)
* Aalesund
* 3,42
* (49/12)
* 5.Viking
* 3,58
* (49/12)
* 6.Start
* 3,75
* (67/12)
* 7.Fredrikstad
* 3,83
* (49/12)
* 8.Lyn
* 3,92
* (35/12)
* 9.Odd Grenland
* 4,08
* (47/12)
* 10.Stabæk
* 4,17
* (62/12)
* 11.Strømsgodset
* 4,83
* (39/12)
* 12.Sandefjord
* 4,92
* (34/12)
* 13.Bodø/Glimt
* 5,08
* (26/12)
* Lillestrøm
* 5,08
* (46/12)
* 15.Vålerenga
* 5,25
* (60/12)
* 16.Tromsø
* 5,33
* (54/12)
Tankcenter
03-06-2009, 23:42
Satser på at gutta har lagt bak seg kampen mot Fredrikstad. Ny kamp og nye muligheter til å overbevise at Start er godt og sterkt lag man må regne med. Start skal vise Molde hvem som regjerer på Sør Arena. Håper på godt spill og mange mål.
fishkillen
05-06-2009, 17:44
er bola og goodson klar igjen til kamp for start?
ghanaboy
09-06-2009, 02:06
er bola og goodson klar igjen til kamp for start?
Ja det er dem:D
DelPiero
10-06-2009, 22:13
Dette blir spennende. Får håpe guttene er revansjesugne etter Fredrikstad fadesen.. En seier over Molde vil absolutt være imponerende siden de med nøytrale øyne nok er den klubben som har spilt best, men det er noe vi kan rette på.
Får håpe at Bola ikke blir for opptatt av å imponere brodern med finter og soloraid.
Noen som vet hvordan det står til med Owello og Årst? Når Kleiven er borte trenger vi definitivt Owello i bakhånd.
"Owello melder seg på - Nigerianeren trolig klar til Molde-kampen. "
fra fvn.no: http://fotball.fvn.no/eliteserien/article141708.ece
Herlig! Håper virkelig at han får spilt molde kampen!
Istedet for Myggen i så fall. Bruer-Solo kan bli bra :D
fishkillen
11-06-2009, 22:11
Istedet for Myggen i så fall. Bruer-Solo kan bli bra :D
Er myggen også ut nå?
Blir spennende med Hansen og Owello. Har litt troa. Blir spennende å se hva laget vårt får til mot angrepsvillige molde.
Håper Hulsker har funnet krigeren i seg igjen.....er den Hulken vi trenger.
Owello starter nok på benken mot Molde, men det er godt å ha han tilbake. Gir oss mange flere muligheter på midtbanen, og god bredde!
Owello starter nok på benken ja.
Tipper han byttes inn, for Myggen, etter 75 min.
doppelt gemoppelt
12-06-2009, 23:48
Blir en lang helg i påvente av denne kampen.
Molde er et kontringslag synest jeg, står tidvis høyt med intensivt press på ballfører og tidlig oppe i press for deretter
snappe ballen og kontrer med de hurtige spissene som lurer rundt der oppe.
Håper molde vil være på etterskudd i spillmønster slik at de ikke klarer å jobbe oss ut av fattning.
Hulsker og/eller Årst, gode på å holde ballen så håper egentlig på den kombien, de har agressive forsvarspillere som fysisk robuste og hodesterke så dette blir interessant.
Blir en del rom for bola og fevang om vi får gjordt motstand til moldes forsvarsborg med store sterke karer på topp.
Duellkamp delux.
DelPiero
13-06-2009, 21:00
Så kommer vel Børufsen til å møte vår gamle venn Paulsen?
Det tror jeg kommer til å gjøre underverker for ham og årets første i nota for Børufsen...
Som Matta Jr, sa på FotballFredag på fvnTv i går: Blir i alle fall mange innkast, når Paulsen spiller back :)
Klarer man å nå 10.000 tilskuere på mandag?
Jeg tviler: Mandagskamp og tv-kamp.
Det burde vært mulig med 10 000 tilskuere med tanke på hvor godt vi har prestert i år og at dette er et toppoppgjør, men tviler desverre jeg også...
Men uansett hvor mange som kommer er det på tide at ivertfall vi våkner opp fra landslagsdvalen og gir ALT i morra! Helatne våre har hatt en god treningsperiode, de sprudler på trening, det er meldt strålende vær, dette er et toppoppgjør og en avgjørende kamp med tanke på å henge med i medaljekampen. KOM IGJEN FOLKENS, MOLDE SKAL BANKES OG SENDES HJEM SOM SLAKT!!!:icon_twisted:
DayWalker
15-06-2009, 15:32
Aah! Endelig tilbake i byen etter 3 ukers USA ferie! Skal bli utrolig moro med Start kamp igjen og i tillegg et toppoppgjør mot Molde :)
Litt "jetlag" (døgnvill) men det skal ikke stå på det i dag :)
Kom igjen alle mann, i dag tar vi andreplassen!
Alf Qaida
15-06-2009, 16:07
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=488656
Startoppstillingen byr ikkje akkurat på noen overraskelser.
Stokkelien inn etter 75 min, å putter 2!
Store Tå
15-06-2009, 17:25
Start begynner å bli ett av få lag med gode, potensielle matchvinnere på benken.
Spesielt Stokkelien, men også Solo, Matta jr og M. Hæstad kan komme inn og snu en kamp.
Og da har vi både Khalili og Årst i bakhånd til senere.
Terje Brede
15-06-2009, 17:52
Start begynner å bli ett av få lag med gode, potensielle matchvinnere på benken.
Spesielt Stokkelien, men også Solo, Matta jr og M. Hæstad kan komme inn og snu en kamp.
Og da har vi både Khalili og Årst i bakhånd til senere.
Hvor mange mål har solo,hæstad,matta,årst og khalili scoret til sammen i år?
1 stakkars....så du har essene i bakhånd der ja...
Ser at solo ikke starter. Håper virkelig at han får spilt ihvertfall én omgang idag. Myggen tviler jeg på vil ha noen sjans mot Thioune...
Håper på en offensiv og god kamp med start seier! :)
Skal bli spennende å se om Solomon kommer inn ja, vi trenger ham virkelig i form. Om ikke annet så som en backup for Myggen.
frankieboy
15-06-2009, 19:12
Morsom åpning på kampen. Burde iallefall stått 1-1 til nå. Glimrende innlegg av Børufsen på sjansen til Bolanos..
Ny stor sjanse til Start!
Morsomt.
Viktig å få det første målet...
Kjempemoro at Børufsen storspiller!
Ut med Myggen og inn med Solo.
frankieboy
15-06-2009, 19:53
Kjempemoro at Børufsen storspiller!
Ut med Myggen og inn med Solo.
Ja, blir nok et slikt bytte litt senere, men vil tro at vi starter med samme lag.
Tror nok ogsaa at Stokkelien kommer inn for Hulsker om ikke saa veldig lenge...
Men en fantastisk omgang av Esben. Veldig gledelig. Faktisk er vi bedre paa venstrekanten enn paa hoyresiden til naa!
Store Tå
15-06-2009, 20:01
Gøy kamp!
Artig at Børufsen tar ansvar. Synes også Goodson er stor.
Ellers er det en del som har et stykke igjen til det de kan. Bolaños, Myggen, og Freeman, i hvert fall.
Satser på at Bolaños hever seg i andre omgang. Det lukter mål av ham!
Æsj, dette hadde vi fortjent å vinne. Men at owello ikke kom på før 30 min før slutt er ubegripelig, virket jo som om han var i skikkelig form! Og myggen var jo rævva. Hunter freeman var klart dagens dårligste, gang på gang så hang han etter diouf og var for dårlig på begge skåringene imot.
Jaja da går det som det ofte går - stang ut og bare ett poeng. Keeperen deres var veldig god og....
Hulsker er en idiot... Gjør absolutt ingenting under hele kampen bortsett fra å skåre, og skaffe seg et idiotisk rødt kort. LATTERLIG.
Men men vi var best og gutta spilte variert og bra!
Børufsen gjør sin beste kamp. Veldig mye bra fra den kanten i dag. Mye gode innlegg blant annet
Myggen var skuffelsen. Ser ut som om han sliter teknisk i perioder. Og det er jo det som i utgangspunktet er styrken hans. Svake pasninger og en del dårlige mottak.
Herlig den flikken fra Stokkelien.
Owello gjør også et veldig solid innhopp, og vil nok sende Myggen på benken.
molde er det laget som har imponert mest på sør-arena i år. Går RBK en høy gang. De spiller morsom fotball. Når det er sagt så er det surt at vi ikke klarer og ta hjem 3 poeng. De 15 siste min av kampen produserte vi drøssevis av sjanser 2 i stang/tverrligger blant annet. Solo kom inn som ett friskt pust og kunne blitt matchvinner med suseren i stanga. Hulsker gjør lite av seg for den vanlige tilskuer, men han binder til en vær tid opp minst 2 forsvarere og en vet jo aldri hvor en har han. Etter å vært borte spillemessig store deler av kampen så scorer han ett vakkert mål, pluss han med stor ro og overblikk leggerballen nesten i vinkelen fra skrått hold ballen treffer tverligger 20cm fra stanga ett vakkert skudd. Så dummer han seg ut med rødt kort på overtid uten at det betyr noe for kampen. Han kjefter mye i løpet av en kamp så dommeren hadde nok bestemt seg for å ikke tåle mer fra han. Det var ikke hands så jeg forstår Hulsker sin reaksjon i første omgang men burde så holdt kjeft.
Ellers var det mye bra fra Start sin side bortsett fra de 20 første av 2 omg der vi lå for langt bak på banen. Molde er dødsfarlige med sine "farga" spillere der har de virkelig skutt gullfuglen med kjøp av de.
Espen K G
15-06-2009, 21:32
De svakeste i dag var nok Freeman og Myggen ja.
Førstnevnte stod altfor høyt i forhold til farten til motspiller, og måten pasningene ble lagt på. Mot et lag som Molde må backene spille med mye mindre risiko.
Sistnevnte bommet på mye i dag. Hadde noen små touch som viser hvilken klasse han kan inneha, men de fleste pasningene som traff medspiller i dag gikk bakover.
Blant de beste var Goodson, Owello, Bruer-Hanssen, Børufsen og Milicevic.
Clay var en klippe bak og ryddet opp gang etter gang. Uten han hadde det vært noen stygge åpningsminutter på kampen.
Solo gikk rett inn og forsterket laget. Imponerende etter å ha vært ute så lenge. Tenker Myggen sliter benken neste kamp etter det som ble vist i dag.
Petter er igjen på et godt nivå defensivt. Hjelper forsvaret mye!
Børufsen hadde vel sin beste kamp siden 2007. Kommer rundt backen og får lagt gode innlegg, noe som ikke har vært vanen hans den siste tiden. Defensivt jobber han også hardt, men det har han gjort hele tiden.
Branco hadde god kontroll på sin side. Det var natt og dag i forhold til motsatt. Offensivt manglet han litt igjen, men han gjør jobben en back skal og litt til.
Resten var på det jevne, uten å utmerke seg på tross av at ingen av de ovennevnte scoret mål.
Hulsker er igjen usynlig frem til han scorer. Og får også et stort minus for en talentløs utvisning helt i slutten av kampen. Det gir muligheten for Mads fra start og Khalili som innbytter, men det blir for dumt når det blir på denne måten.
Borgis var helt ok, men sliter med farten mot raske Seleganesere m.fl.
Fevang burde hatt minst ett mål til etter sin heading midt på, og avslutning "alene" med keeper som også går rett på. Har noen fine touch, men forsvinner også til tider.
Bolaños ble godt pakket inn av høyresiden til Molde, og deretter midtbanen når han trekker innover. Var vel mest farlig da han la seg på venstre og byttet med Børufsen. Kan bli litt for teknisk i innlegg til medspiller, som gjør det vanskelig for dem. Men gutten har jo overblikk til tusen da.
Høie står en grei kamp. Slipper inn en tunnel og en heading på innsiden av han, men rydder godt opp i det resterende. Har også noen fine redninger og inngripener, så han får en OK+.
Alt i alt var uavgjort et OK resultat, men det hadde ikke vært noe å si på seier til Molde (tidlig i kampen hadde MFK de feiteste sjansene), eller til oss (slutten av kampen var totalt gul og svart!).
Litt kjipt, men morsom kamp var det i hvert fall!
Myggen var dessverre grusom. Det han liksom skal være så god på, mislykket han totalt med. Selv de enkleste pasninger rotet han vekk. Han har også liten aksjonsradius. Ble veldig optimistisk da Owello kom på, for han er en klassespiller. Virker som mange har glemt hvilken åpenbaring han var før han ble skadet.
Hulsker ble vel utvist nesten på overtid av overtid, og for meg personlig gjør det ikke så mye at han må sone karantene. Han har vært litt for uengasjert i de siste kampene. Jeg må dog innrømme at Hulsker er iskald foran mål og en ekte goalgetter, han viser det igjen i dag. Men så har vi Stokkelien da...
Tror både vi og Freeman skal være glad for at han ikke møter så hurtige spillere hver uke.
Det er kjipt med bare ett poeng, men jeg sitter likevel igjen med en veldig god følelse etter kampen. Vi viste at kampen i Fredrikstad var et arbeidsuhell, Solo er tilbake, og Børufsen er gjenfødt som spiller - en klassisk ving som kan drible og slå gode innlegg! Me like!
Skryt pgså til en svært god dommertrio!
En utrolig underholdende kamp hvertfall.
Hadde alle lag spilt offensiv fotball som begge lag gjorde idag er jeg sikker på at tilskuersnittet hadde skutt i været.
Helt greit med uavgjordt idag, begge lag burde nok også scoret flere mål.
Hulsker gjorde som Hulsker gjør.....og ferdig med den saken.Han angrer og tar straffen som en mann.
Vi har tippeligaens toppscorer, ligger på tredjeplass, skaper et kobbel av sjanser.... Dette kan gå veien i år hvis vi fortsetter å spille offensiv og underholdende fotball.
frankieboy
15-06-2009, 21:50
Ja, igjen en god kamp av oss, og i dag møter vi et veldig godt Molde-lag.
Dommertrioen klarte seg bra, men jeg hadde gjerne sett at dommeren hadde slengt opp et gult kort i trynet til Hulsker, og kanskje hadde det stoppet kjeften hans. Han staar med det gule i haanda, og sjansen for at Hulsker hadde gitt seg hvis han hadde faatt se det gule var stor enn aa bare la han kjefte og smelle.
Helt korrekt av Hulsker aa ta selvkritikk, og som andre sier saa tror jeg Stokkelien vil benytte seg godt av den sjansen.
Hulsker kan vel spille i cupen, og saa kan Stokkelien faa vist seg fram i gymsalen til Stabaek...
Men vi har massevis av store sjanser og det er et godt tegn. Vi skal kjempe om medaljer denne sesongen, selv om det ser ut som om RBK stikker av..
Dagens store lyspunkt var definitivt Esben Børufsen! En veldig god kamp. Ogsaa gledelig aa se Owello tilbake. Han blir viktig framover!
Store Tå
15-06-2009, 21:54
Rørende enighet om det meste så langt...
Men for å fortsette på Børufsen. Han viste for to sesonger siden at han har et tungt skudd og en god innleggsfot. Det har han vist igjen denne sesongen.
I dag overrasket han med å være hurtig. Gang på gang rykket han fra Moldes høyreback. Det var riktignok en gammel kjenning, men likevel :icon_biggrin:
gmkarlsen
15-06-2009, 22:00
Hulsker skal ihvertfall ha for at er ærlig. Han var ikke særlig høy i hatten i intervjuet etterpå, og forstod helt klart hvor dum han hadde vært.
Virket som at han ikke hadde oppfattet at ballen var borti handa, før han så det på reprisen.
doppelt gemoppelt
15-06-2009, 22:15
Starten på andre omg var som å gå på kino for å se en action film så får man servert et teaterstykke fra en gjeng håndplukkede amatører i tanzania.
Jeg trodde start hadde parkert skuta og dratt på rekelag eller noe sånt og når klokken slo 52.30 så kunne jeg fra min sofa høre KUN moldensere på tribunen i faktisk så overlegent flertall at jeg måtte sjekke oddsprogrammet at det faktisk var hjemme kamp for start.
Start kom først fremover når Owello kom inn i det 58 min. Pinlig.
Ellers var 1 omg underholdende og jevn.
Og det er for det meste 15 første i 2 omg jeg er i sjokk over og spillet til saltstøtta hulsker som kun reddes av et ferdiglaget mål fra Stokkelien.
Hulsker gjør rett og slett ingenting, ikke blir han brukt heller nevneverdig.
Owello tar glatt plassen til Myggen, han var god og gav oss løft.
Børufsen er på riktig vei.
Bak har vi ok kontroll over et moldelag som vet hvordan man spiller angrepsfotball. GODT.
Høie er glimrende.
Bolanos kan bedre.
Mye fine kombinasjoner men litt typiske Start-baklengs.
Jeg trodde start hadde parkert skuta og dratt på rekelag eller noe sånt og når klokken slo 52.30 så kunne jeg fra min sofa høre KUN moldensere på tribunen i faktisk så overlegent flertall at jeg måtte sjekke oddsprogrammet at det faktisk var hjemme kamp for start.
.
Kommer fra rette mann som ikke er på kampen en gang:icon_lol:
Lars Petter Stendal
15-06-2009, 22:27
2-2, ett greitt resultat igrunnen.
På slutten føler jeg at vi burde ha avgjort det, men for all del, molde var også gode. 2 offensive og underholdene lag vi så på Sør Arena idag!
Børufsen var VELDIG GOD den tida han fikk spille.
Eneste minuset er jo Hulsker.. rett og slett latterlig å gjøre noe sånn. Fint at han angrer i ettertid, men når han først snakker på seg ett gult kort, da holder man kjeft! men, men.
Stabæk next! Bring on Nannskog! (visst han spiller :P )
Søndag1800
15-06-2009, 22:38
I utgangspunktet er ikke et uavgjort resultat mot Molde greit, men de skapte noen sjanser de og, selv om vi burde avgjort mot slutten. Alt i alt er det vel greit nok. Vi får heller ta det igjen mot Stabæk.
Alle mann østover neste søndag! Kan sikkert bli et bra lydnivå i gymsalen.
Forresten bra å lese at Hulsker er skuffet etter kampen. Man skal være skuffet etter uavgjort ellers er det noe helt feil med innstillinga. Vitner om at han er sulten.
AndersH.
15-06-2009, 22:42
Herlig at vi får med oss et poeng. Hulsker er så helt! Klasseavslutning!
Litt lettvindte mål vi slipper inn, men samtidig har Molde sine sjanser - så sånn sett fortjent med poengdelig. Men vi fører kampen etter Owello kommer innpå og da er ikke Thioune mer enn en middelmådighet. Så Owello var herlig å se tilbake. Men samtidig skal vi være forsiktige med å gi Myggen skjenn. I dag var han veldig bra som ballvinner - men det overrasker meg om ikke Owello starter i gymsalen neste helg. Han er veldig, veldig bra!
Ellers deilig at Børufsen kommer seg. Utrolig frisk han er i dag, og glitrende innlegg. Men Bruer forsvarer absolutt BB. Han er utrolig bra som stabilisator. Og løper som en gal!
Så alt i alt en solid kamp. Men Molde er et bra lag, og er veldig vanskelige å spille mot. Så godt vi får et poeng :)
Tankcenter
15-06-2009, 22:45
Start gjorde en god kamp idag, mye bra. Noen elendig tilbakespill og misforståelser var det jo. Start skapte de store sjansene, burde absolutt ha vunnet. Nydelig avgjørende pasning av Stokkelien til Hulsker, herlig og fin fotball. Molde var gode, men Start var best. Fortsetter Start slik , blir værende i toppen.
nisse567
15-06-2009, 22:48
...men jeg hadde gjerne sett at dommeren hadde slengt opp et gult kort i trynet til Hulsker, og kanskje hadde det stoppet kjeften hans. Han staar med det gule i haanda, og sjansen for at Hulsker hadde gitt seg hvis han hadde faatt se det gule var stor enn aa bare la han kjefte og smelle.
Tull, Frank, og du vet det.
Hulsker fortjente det så sårt. Det bør ringe en bjelle når du ser dommeren fikle med kortene, og medspiller prøver desperat å fjerne deg fra situasjonen. Oppførselen til Hulsker hører hjemme i sandkasser!
Veldig artig kamp. Store plusser til Molde som imponerte meg veldig med offensvt spill på bortebane. Synes også et publikum ga mye lyd fra seg, selv om oppmøte nok engang var begredelig.
Ole Gilboe Hermansen
16-06-2009, 04:48
Artig kamp ja. Er en grunn til at både Molde og vi er det oppe i toppen. Begge lag spilte underholdene fotball. Synd med to pissemål i mot. Gøy å se Solo tilbake også.
2-2 og ett poeng er først og fremst skuffende. Med de sjansene vi skaper på slutten, burde vi havunnet! Bittert at Molde scorer når Clay venter på å komme inn også...
Men jeg er imponert over gutta, at de klarer å komme tilbake etter en i trynet. Bare så forbanna irriterende at ikke en av de store sjansene til Fevang, Goodson og Hulsker gikk inn på slutten!
frankieboy
16-06-2009, 16:10
Magne Hoseth veldig imponert over Start! Han sier:
"- Det vi leverer i dag er meget sterkt, tatt i betraktning hvem vi møter. Start spiller fantastisk fotball og jeg er sikker på at de kommer til å henge med i toppen i hele år, sier Hoseth til Rbnett."
Er morsomt å lese slike stykker som bare understreker hvilken fantastisk sesong vi har hatt til nå, og hva slags arbeid Knut Tørum har gjort med laget. Og det etter at vi ble tippet sist av omtrent samtlige eksperter denne sesongen! Fantastisk!!
http://www.rbnett.no/article/20090615/MFK01/909361882/1251
Terje Brede
16-06-2009, 20:36
Jeg er skuffet over 2-2.
Det å ha så mange muligheter til å score er bra, men å ikke putte er for dårlig.
Men det går mye på marginer og flaks også da.
Syntes ikke høie var helt med på det 2dre målet til molde.
En keeper som skal være så god burde seriøst ha tatt den.
Skal bli spennende å se kampen mot stabæk søndag.
Tror vi får se et offensivt stæbek lag som begynner å lukte mot toppen.
Bare vi unngår tap så bør vi være fornøyde.
Tror det kommer til å bli en fetere kamp til søndag enn mot molde...
fishkillen
16-06-2009, 22:08
Hulsker er en idiot... Gjør absolutt ingenting under hele kampen bortsett fra å skåre, og skaffe seg et idiotisk rødt kort. LATTERLIG.
Se det positive i det, vi slipper late Hulsker i neste kamp. Har faktisk større tro på Stokkelien om dagen. Helt topp det her. Er vel ikke lenge til Årst er tilbake. Tror faktisk Tørum kommer til å benke Hulsker etter denne opptredenen.
Nå må vi banke Stabæk neste helg. :D
fishkillen
16-06-2009, 22:10
Artig kamp ja. Er en grunn til at både Molde og vi er det oppe i toppen. Begge lag spilte underholdene fotball. Synd med to pissemål i mot. Gøy å se Solo tilbake også.
Solo var faktisk meget god de minuttene han spilte. Håper han erstatter myggen mot stabæk.
doppelt gemoppelt
16-06-2009, 22:33
Kommer fra rette mann som ikke er på kampen en gang:icon_lol:
Så er jeg ærlig også da;)
Slik opplevdes det...
Lars Olav Karlsen
16-06-2009, 23:02
Så er jeg ærlig også da;)
Slik opplevdes det...
Jo, men er man ikke tilstede har man strengt tatt ingen rett til å klage på de som er der.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.