PDA

Se full versjon : Stabæk - Start (Kamptråd)

frankieboy
13-06-2009, 14:00
Sted: Telenor Arena
Kampstart: Søndag 21.Juni kl.1800
Tur: JA - klikk linken --> http://www.menigheden.no/index.php?option=com_rsform&formId=2&Itemid=99999
--------------------------------------------------------------------------

Neste bortekamp spille på Nye Telenor Arena, mot et Stabæk-lag som virkelig har skuffet denne sesongen. Ingen tvil om at de har mange klassespillere og ble tippet i medaljestriden av de fleste ekspertene før sesongen.

Men la oss ta en titt på kortsituasjon før denne runden, slik at vi kan se hvem som evt må stå over denne kampen.

Hos Start har følgende 2 gule kort og må passe seg i kampen mot Molde til mandag:
- Hunter Freeman
- Erik Mykland

Hos Stabæk er det flere profiler som er i faresonen. Stabæk skal spille borte mot VIF søndag kl. 20 for de som vil følge med. Disse spillerne må stå over mot Start hvis de pådrar seg gult i denne kampen:
- Daniel Nannskog
- Christian Keller
- Pontus Farnerud

Helt greit hvis et par av disse må stå over.....

Ser man på tabellen ligger Start på 3 plass med 20 poeng, mens Stabæk ligger på 9.plass med 14 poeng. (Dette er før 13.serierunde)

Vel, vi kan fortsette diskusjonen etter kampen på mandag, så kan vi da se hvem som evt må stå over..

frankieboy
15-06-2009, 05:45
Ble ingen gule paa Stabaeks spillere, MEN Nannskog maatte ut med noe som virket som en strekk. Helt greit om han maa staa over denne kampen...

Neon
15-06-2009, 23:12
Ja. Da er Hulsker ute til denne. Tror Stollelien skal ta den rollen veldig greit. Kan vi også håper på Årst, som backup på benken???

Søndag1800
15-06-2009, 23:41
Ta turen folkens!

Nevnte det såvidt i den andre tråden. Kan helt sikkert bli et artig lydnivå inni gymsalen!

Giovanni
16-06-2009, 10:06
Godt å se Owello tilbake i går... og da spesielt i så godt slag som han viste.

Myggen syns jeg har vært under pari de siste kampene, og kan ta seg en pause på benken mot Stabæk. Stokkelien går vel inn på topp som kan bli spennende.

Stabæk er også et lag som jeg tror skal passe Start sin stil greit. De er et spillende lag, og ikke et lag som har sin styrke i fysikken, hvilket Start ofte sliter med. Hvis Nannskog er ute så er selvfølgelig det et pluss, utover det blir det viktig å demme opp for Keller, Daigo og Hauger. Forsvaret til Stabæk imponerer meg ikke nevneverdig, og det skal være gode muligheter for å produsere både 1, 2 og 3 sjanser mot dem.

Uansett, de er regjerende mestere, og man skal ikke ha for høye forventninger. 1 poeng vil jeg være fornøyd med.

BlaaDrøm
16-06-2009, 11:14
Stabæk er også et lag som jeg tror skal passe Start sin stil greit. De er et spillende lag, og ikke et lag som har sin styrke i fysikken, hvilket Start ofte sliter med. Hvis Nannskog er ute så er selvfølgelig det et pluss, utover det blir det viktig å demme opp for Keller, Daigo og Hauger. Forsvaret til Stabæk imponerer meg ikke nevneverdig, og det skal være gode muligheter for å produsere både 1, 2 og 3 sjanser mot dem.

Uansett, de er regjerende mestere, og man skal ikke ha for høye forventninger. 1 poeng vil jeg være fornøyd med.

På tide å rette opp i noen misforståelser. Først og fremst er ikke Telenor Arena en gymsal (selv vi som kommer fra Bærum hadde aldri så luksuriøse treningsforhold på skolen). Den heter Hangar'n på folkemunne.

Videre må det sies at dette blir nok en spennende kamp for begge lag, tror definitivt at Start kan lage problemer for oss. Men, såfremt forsvaret til Stabæk gjør en solid jobb skal nok dette gå bra. Med Hauger i storform, en hissig Daigo og scoringskåt Bella Berglund (har latt vente på seg, skal sies) tror jeg det skal bli vrient for Start å dra hjem med poeng.

Det bør også nevnes at $$ (dvs. supporten) endelig har fått sin rettmessige plass på kortsiden. Kommer til å bli et vanvittig leven! Vi så jo hvordan det gikk med Tromsø :icon_mrgreen:

Helt sikker på at det blir en jevn kamp som kan helle begge veier, men har trua på seier. Måtte det beste laget vinne!

Med diplomatisk hilsen, Stabæksupporter

frankieboy
16-06-2009, 23:23
Det er ingen som helst tvil om at problemene i Stabaek er positivt for Start.
Spillerne sier nei til lønnskutt og ledelsen maa spare paa andre maater. Det er jo klart at det blir litt misnøye av slikt og at kanskje spillerne ikke gidder aa blø for drakta paa samme maate som tidligere...

Jeg er ganske fornøyd med 1 poeng i denne kampen, men tror sjansen for 3 er store! Tror UB paa kupongen skal holde...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2647113.ece

DelPiero
17-06-2009, 00:56
Det kan slå begge veier. Kanskje klarer Janne å samle troppene og all denne frusterasjonen blir pøst på Start. Uten tvil en vanskelig kamp, og tror at vi er avhengige av en god start i den kampen. Start kan med fordel holde på kula og la de løpe småfrustrerte etter. Så kommer mulighetene.
Får vi derimot en dårlig start på denne kampen kan vi ende opp med å unngjelde for mye av Stabæks elendige prestasjoner hittil, både på banen og i administrasjonen.

Men selv har jeg tro på Børufsen fortsetter fremgange og at ballen sitter i nota..

mr.leipsland
17-06-2009, 09:15
Definitivt ikke fornøyd om vi bare får ett poeng denne ganga også. Med tap mot FFK og kun uavgjort mot Molde begynner vi å sakke akterut om vi ikke får opp poengfangsten igjen. Skal Start henge med i toppen trenger vi seire! Uavgjort er kjempeflott dersom man tviholder på målet om å ende på 10.plass, men har vi ambisjoner må Stabæk slås.

Lars Olav Karlsen
17-06-2009, 10:20
Definitivt ikke fornøyd om vi bare får ett poeng denne ganga også. Med tap mot FFK og kun uavgjort mot Molde begynner vi å sakke akterut om vi ikke får opp poengfangsten igjen. Skal Start henge med i toppen trenger vi seire! Uavgjort er kjempeflott dersom man tviholder på målet om å ende på 10.plass, men har vi ambisjoner må Stabæk slås.

Det er jeg helt enig i, vi må huske på at det kun er 5 poeng ned til 10 plass, noe som kan gå veldig kjapt. Deretter er det kun 2 poeng ned til 14 plass.

gmkarlsen
17-06-2009, 12:40
1 poeng opp til sølv og 9 poeng ned til kvalik. Ser vi slik på det, ser det veldig bra ut etter 13 kamper.

Lynet
17-06-2009, 23:46
Vi bør være fornøyde med 1 poeng på Fornebu, litt avhengig av kampforløpet selvfølgelig. Tar vi minst ett poeng mot Stabæk og slår Sandefjord hjemme er vi for alvor med halvveis!

flaxxlodd
18-06-2009, 00:19
Men hvis vi tar bort Startbrillene og ser litt objektivt på dette, så er 1 poeng i Hangar`n mer enn bra nok.

Det er ingen selvfølge at vi skal fortsette den gode trenden gjennom hele sesongen. Vi er fremdeles nyopprykka og har varierende kvalitet i enkelte ledd.

Skulle vi ende på 10.plass iår så skal jeg være veldig fornøyd.

Det blir kunstig høye forventninger til dette Start laget med den innledningen vi har hatt på sesongen. Det gjenspeiler seg i enkelt innlegg på dette forum.

Isolert sett er 1 poeng i denne kampen bra, men skal vi forbli et topplag bør 3 poeng være det eneste ønskelige resultatet.

Søndag1800
18-06-2009, 00:46
Må innrømme jeg ikke er helt enige med supportere og ikke minst spillere som syns det er greit å legge lista på at uavgjort. Som regel alltid er sånn helt ok på bortebane. Jeg syns dette vitner litt mangel på ambisjoner. Jovisst har vi prestert langt over forventet denne sesongen og jovisst har motstander laget vært på høyde med oss i de fleste uavgjortkampene, og vi skal være både stolte og fornøyde med de fleste kampene og denne sesongen generelt, men for min del ville jeg heller sett flere bråtøffe innstillinger. Skal man komme noen vei må man være ekstremt sulten og ikke si seg fornøyd med ett poeng når man har mistet to.

Men for all del, jeg ser ikke svart hvitt på dette. Jeg er totalt for å holde bakkenivå, stikke en finger i jorda og holde seg innen rimelige realistiske krav. Syns bare at spillerne denne og forrige sesong har vist liten "doffen" mentalitet. Savner litt mer hjerte og litt mindre hjerne(satt på spissen) både på banen og utenfor.

Jaja uansett er vi vel enige om at vi i utgangspunktet skal gå for 3 poeng på søndag!

steffn
18-06-2009, 21:46
I følge liven på fvn.no fikk Goodson en skade og Borgersen en strekk i den flotte forestillinga i cup-kampen mot festløvene.

Det betyr i verste fall at stopperne i Stabæk-kampen heter Mathisen og Haraldsen? *Grøsse*

Stakkars spillerne, de må være jækla slitne i beina etter 120 min + straffer + tap. Håper de er oppe og går til søndagens kamp.

reiGN
19-06-2009, 01:53
Min største frykt nå er at dette var vendepunktet på en fin sesong, og fra nå av går det bare nedover. Er så skuffet nå at jeg klarer ikke tenke positivt på denne kampen. 120 minutters fotball ++ straffe. Borgersen, Goodson skadet. Kamp om 2 dager. Spilt ut av et adeccolag som tydeligvis har bedre psyke og evner enn oss. Syns mange må se seg i speilet, for dette er direkte flaut og skuffende for alle oss supportere og hele landsdelen.

steffn
19-06-2009, 12:17
Det var i følge liven på fvn at Goodson ble skadet, men mannen skøyt jo straffene, så han bør vel bli klar til kamp?

Jeg håper også Borgersen blir klar, er ikke klar for Mathisen på stopperplassen.

Hva med evt å gi Haraldsen en sjanse igjen? Greit nok, han var ikke god mot SIF, men med Jesper som alternativ blir stopperlista kort.

Terje Brede
19-06-2009, 13:22
1 poeng opp til sølv og 9 poeng ned til kvalik. Ser vi slik på det, ser det veldig bra ut etter 13 kamper.

t.o.m en blind mann kan se det

Terje Brede
19-06-2009, 13:25
Jeg blir ikke fornøyd før 3 poeng er sikret mot stabæk søndag.
Syntes de bør vinne denne kampen selv om stabæk heldige vant 1-0 mot vif...
Det er et lag som sliter.....

BavarianStarter
19-06-2009, 16:35
Start står med to seier og ingen tap når jeg ser de live!
I hope the defence will be a lot better than yesterday. Ett poeng på Fornebu og jeg er fornøyd!
Hvor mange Start supportere tar turen?
Får vi se Stokkelien på topp? Jeg håper...

voss
19-06-2009, 18:49
Vi stiller med gymsokkene på :)

doppelt gemoppelt
19-06-2009, 23:02
Friskusen Stokkelien på topp håper jeg.
Ellers så er jo Owello tilbake og i et lite håp om at vi hviler myggen i denne kampen. Ikke bra med plastdekke under på de hælene til myggen heller.
Ellers er det bare å henge med i duellene, få tak på jappsen med de kvikke fotan. Være klar for kamp, dueller og få til angrepspillet som vi VET vi kan.
Stabæk har ingen god feeling på sitt eget "gress", håper vi kan spille de ut av rytme.
God kamp, lykketil.

frankieboy
20-06-2009, 13:44
Klippet dette ut fra Stabaeks forum:

I Budstika i dag står det at Nannskog, Berglund, Hauger og Høiland sliter med småskader og er usikre til kampen i morgen. Daniel har en "krampeproblemstilling" bak i låret. Bella fikk smerter i ryggen og baksiden av låret i cupkampen. Henning har plager i en ankel. Høiland fikk smerter i lysken i cupkampen..

Helt OK om disse 4 er ute i denne kampen... :)

Lars Olav Karlsen
20-06-2009, 14:11
Er vel et spørsmål om de vil bruke Risp og Keller siden de forlater klubben nå.

Men med alle de andre skadene er de vel nødt til det.

steffn
20-06-2009, 15:43
Jeg håper for Guds skyld at Goodson og Borgersen er klar for denne kampen.

Tankcenter
20-06-2009, 15:47
Ny kamp nye muligheter. gleder meg veldig. Tørum brukte 1minutt på å dvele ved siste kamp mot Løv-Ham , jeg tror jeg brukte" litt mer enn det dobbelte". Når vår trener bruker så lite tid ved å dvele ved en slik flause, skal vi heller ikke gjøre det. Vi går for seier mot Stabæk, ikkesant folkens?

Lars Olav Karlsen
20-06-2009, 21:41
Ja, la oss håpe at de aller fleste er klare til i morgen.

Nå står det i avisene at Bohinen har takket for seg og sagt opp stillingen, er vel ikke så positivt for Stabæk dette.

Men overrasker ikke, det er turbulente tider i nff for tiden og vil ikke overraske meg om han gjør dette for å vise at han når som helst er klar til å ta over for Espelund.

DelPiero
20-06-2009, 22:03
Han sa at hovedtrener var målet..

Frykter Stabæk også. Dessverre kan de ta samling i bunn og komme ut på banen imorgen med en fandenivolsk innstilling.

Derfor er det utrolig viktig å starte kampen i morgen med rå kraft og feie hangaren for Stabæk forsøk. Ett tidlig mål for Start kan strekke tynnslitte Stabæk nerver og gi oss muligheten til å vinne komfortablet.
Men viss Stabæk får spilt seg varme med kula og gi de god følelsen kan dette ende stygt, ihvertfall om Start spillerene møter opp med innstillingen fra Odd, Fredrikstad eller (grøss) Løv Ham kampen.

Stig Remnes
21-06-2009, 13:53
Vår gamle venn Svein Oddvar Moen dømmer kampen. Ser ut til at han fremdeles er i eliteserien til tross for at til om med Frankieboy mener han er en bedre dommer enn Moen. :)

Ole-Bernt
21-06-2009, 14:03
Laget: http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=488845

skvik
21-06-2009, 14:42
Synd at Goodson og Borgersen ble hjemme. Nå har JM sjansen til å reise kjerringa. Han må gi 110% i dag. han og KHH får det sikkert travelt. De er gode i lufta, men nå kjører Stabæk ofte kjappe stikkere gjennom på midten, håper ikke våre to blir for treige.

Tror gutta er tente og revansjelystne etter cup-fadesen!

Store Tå
21-06-2009, 14:47
Synd at Goodson ikke spiller. Det svekker oss kraftig.
På den andre side kan dette være kampen der Jesper og KHH markerer at de virkelig har noe å gjøre i eliteserien. Håper de benytter sjansen.

Store Tå
21-06-2009, 14:55
Oppløftende å lese kamptråden Stabæk-Start på stabæk-supporternes nettsted.
Vi kan diskutere vårt nettsted. Det har sine mangler. Men er tusen ganger bedre enn Stabæks...

http://www.stabaek.no/forum/index.php?showtopic=5435&st=40

Her diskuterer de stort sett bare motstanderlaget, ikke sitt eget. De trekker frem fargen til shortsen til legen, som de mener går ut over deres omdømme, og er bekymret for at det ligger ute en link til IKStart, som vil vil medføre at klubben vår får inntekter...

Stakkars.

Roy_Keane
21-06-2009, 14:57
nei, nå er jeg sikker på tap.... faen..

sureup
21-06-2009, 15:26
Uten goodson og borgersen ja. Dette blir spennende ^^
Håper mathisen og knut henry tar et skikkelig steg idag!

stwa
21-06-2009, 16:01
Dette går rett i das!

benwright
21-06-2009, 16:15
Har en dårlig magefølelse foran denne kampen.

Stig Hornnes
21-06-2009, 16:35
Uten Borgersen og Goodson bak er jeg redd sjansene for poeng sank betraktelig. Får sette vår lit til at Stabæk sløser med sjansene og at Start fortsetter den offensive trenden fra kampen mot Molde.

Gerrard
21-06-2009, 17:46
Hvem har vi på benken av forsvarsspillere da?
Har null tro på mathisen som stopper idag han er altfor revensjesugen og kommer til å fortsette med driblerier forran eget mål for å vise seg frem....
knut henry har jeg mer tro på at viser seg frem på en fin måte idag

steffn
21-06-2009, 17:46
Hele Stabæk-maskineriet er klart. Det betyr at Nannskog starter.

Dette kan bli stygt... Håper Solo kan demme godt opp på midten.

Roy_Keane
21-06-2009, 18:21
mathisen fortsetter i gode gamle sporet, misser med å bryte ballen osv... nei, jeg tror vi taper.... stokkelien har ikke vært nær ballen ennå, og vi har spilt i 20 min...

steffn
21-06-2009, 18:30
Der er vel også Bolanos ute neste kamp?

frankieboy
21-06-2009, 18:31
Der er vel også Bolanos ute neste kamp?

Han har 4 gule og er klar mot Sandefjord...

Roy_Keane
21-06-2009, 18:31
nei... stod nettop over mot ffk med gule kort han.

frankieboy
21-06-2009, 18:34
Vår gamle venn Svein Oddvar Moen dømmer kampen. Ser ut til at han fremdeles er i eliteserien til tross for at til om med Frankieboy mener han er en bedre dommer enn Moen. :)

Og det staar jeg 100 % paa. Moen gir Bolanos gult kort for aa filme 2 ganger!!
INGEN av de er filming, og paa den siste hvor han faar gult, er det en spiller som er paa ballen, men Bolanos blir felt i samme takling. Er ikke frispark, men langt i fra filming!

Moen ser ting ingen andre ser, og jeg er sikker paa at han har betalt endel under bordet for aa komme dit han er i dag!

En elendig dommer rett og slett som ikke burde faa dQmme i Tippeligaen!

Roy_Keane
21-06-2009, 18:52
mannen som tok fra oss gullet i 2005, jeg tilgir han ALDRI, og i tilegg så er han er ræva dommer, sammen med edvartsen, ser ting som ingen andre ser :)

Store Tå
21-06-2009, 18:53
Dårlig omgang, men Start tok seg opp på slutten.
Synes Jesper bidrar mer enn forventet offensivt. Ser gjerne mer av det.
Owello er vel Starts beste, men synes han og PBH ligger for tett. Unødvendig, siden de begge har stort aksjonsområde.
Milisevic har også vært positiv.
Haralden og Stokkelien har vært nesten usynlige.
Børufsen OK.
Bolaños for lite involvert, og mangler det siste lille.

Gerrard
21-06-2009, 19:01
Ser at banen i telefonkiosken på fornebu blir vannet i pausen.Hvilken effekt har dette?
Ser forøvrig ganske teit ut når spillerne som varmer opp og trener får en sprut i nakken så de måm flytte seg og kikke seg over skuldra hele tida...

Espen K G
21-06-2009, 19:02
Det største problemet offensivt til nå er at den siste forløsende pasningen er for upresis. Vi spiller greitt på midten frem til ballen skal inn i farlig posisjon. Da går ballen som regel rett i motspiller. Dersom gutta begynner å treffe med den pasningen kan det fort bli farlig foran målet til Jon Knudsen.

Forsvaret har ikke vært så ille som forventet, heldigvis. Haraldsen har vært helt usynlig, men det tilsier vel at han ikke gjør seg helt bort :)

Kan bli en morsom 2. omgang dersom gutta skrur opp to-tre hakk, og Stabæk holder seg på den lave intensiteten de har gjort de siste 15-20min.

Men, tror fremdeles det blir hjemmeseier dersom ikke noe radikalt skjer i 2. omgang :(

mr.leipsland
21-06-2009, 19:03
Ser at banen i telefonkiosken på fornebu blir vannet i pausen.Hvilken effekt har dette?

Ballen går fortere.

Gerrard
21-06-2009, 19:04
Ballen går fortere.

Takker :) .

stallis
21-06-2009, 19:10
Herregud for et forsvar, står jo å ser på jo

frankieboy
21-06-2009, 19:13
Ja, her ryker vi...

Ellers legger jeg merket til hvilken utrolig sytepave Daniel Nannskog er...
Han lQper rett inn i Jesper ved en situasjon nylig, og er helt vill.. Slaar oppgitt ut med armene og mener tydeligvis at Jesper burde ha vaert et annet sted. Han hadde en i 1.omg ogsaa hvor han klaget og sutrer noe veldig. En god spiller JA, men en veldig sytepave!

Gerrard
21-06-2009, 19:13
Og Jesper gjør som forventet.
Ikke interresert i å ta ballen , eller å dekke opp japaneren som scorer.
Få nå bort den mannen sier jeg igjen.

eksil
21-06-2009, 19:14
4-4-2 nå!

Vi må ha mer effekt på topp.

Roy_Keane
21-06-2009, 19:17
for en utrolig stusselig kamp... er bunn nivået til start virkelig så latterlig lavt? ca middels adecco nivå.. skaper skremmende lite, nei INGENTING fremover, bola vandrer fra side til side, tråkler inn i midten, hvorfor kan han ikke holde linja som han gjorde de første kampene når han var så god... han har ikke vist noenting nå på mange kamper... jesper er jesper, han kan ikke bedre. nei, dette er bare trist å se på. få ut bola, owello ut på høyre, inn med aram, og 4-4-2 asap!

reiGN
21-06-2009, 19:18
Drar opp denne igjen jeg som jeg skrev tidligere i tråden.

"Min største frykt nå er at dette var vendepunktet på en fin sesong, og fra nå av går det bare nedover. Er så skuffet nå at jeg klarer ikke tenke positivt på denne kampen. 120 minutters fotball ++ straffe. Borgersen, Goodson skadet. Kamp om 2 dager. Spilt ut av et adeccolag som tydeligvis har bedre psyke og evner enn oss. Syns mange må se seg i speilet, for dette er direkte flaut og skuffende for alle oss supportere og hele landsdelen."

We are slowly going down!

Jepp, akkurat som jeg sa, 3-0! Dette blir bare verre og verre. Og vi som lå så bra ann til medalje i år, dette er skuffende altså. Nå gidder jeg faen ikke se mer.

Roy_Keane
21-06-2009, 19:20
møkkalag...

leif otto inn, dette blir sikkert bedre, skammelig å bare gi opp etter 1 time, jeg bytter kanal!

REBell
21-06-2009, 19:21
Paulsen for Fevang, andre kampen på rad kapteinen byttes ut...

jensm
21-06-2009, 19:24
Helt sykt elendig.

Alt ødelegges av helt elementære pasninger som aldri når frem.

Og hva er det med Start som alltid vil spille seg komplisert gjennom midten??? Husker ikke mange Startscoringer som har kommet etter et vellykket forsøk på akkurat det...

Forferdelig å se på. Og hvorfor ble ikke owello bytta i pausen?????

Seven
Jepp, akkurat som jeg sa, 3-0! Dette blir bare verre og verre. Og vi som lå så bra ann til medalje i år, dette er skuffende altså. Nå gidder jeg faen ikke se mer.

Kom ned på jorda da mann...

Espen K G
Owello kan for min del sitte litt på benken. Han bommer på stort sett alt han prøver på av pasninger.
Forsvaret er på det nivået jeg forventet før kampen, helt utav det. Står og ser på når Stabæk spiller rundt dem.

Som forventet denne kampen, men trist likevel. Et lag uten selvtillit og motivasjon ser det ut til, og det er skremmende med tanke på resten av sesongen.
HUFF!

Bård Larsen
Møkkakamp!
Har sagt det før og fått mye motbør på forumet her: Start er på vei mot kveld og nå er det bare en ting som gjelder: Å sanke poeng for å overleve. Vi HAR spilt over evne, over lang tid. Nå må vi bare krysse fingrene og håpe på 11 poeng i de resterende kampene.
Å bli ydmyket mot Fredrikstad, Løv Ham og Stabæk er ikke overraskende. At vi spilte greit mot Molde er årets utgave av Start i et nøtteskall: Guts og pågansmot i ungdommelige rykk! Over tid er vi svake. Meget svake.

Nikolai
Virker nesten som om de hadde gitt opp på forhånd.

Stusselig.

En skam at ikke Tørum klarer å fyre de opp i pausen heller.

jensm
21-06-2009, 19:25
Fortsetter dette elendige spillet som er vist de siste kampene så blir det nedrykksstrid likevel på oss i år.

Supporteren
21-06-2009, 19:25
Hva i all verden skal Paulsen utrette? Fyren er jo håpløs, helt elendig! Hvorfor kom det aldri noe offensivt bytte? En ny spiss?

Bård Larsen
21-06-2009, 19:26
4-0-
Det er til å spy av!
Æsj.
Missfornøyd.

Luringen
21-06-2009, 19:27
Dette var begredelige greier, vi blir jo totalt rundspilt og er griseheldige som kun ligger under med 4 på det nåværende tidspunkt. Bra at vi fikk en god start på sesongen, målet som gjelder er fortsatt å beholde plassen. Vi er meget ustabile og har en særdeles tynn stall som antageligvis vil bli merkbart utover...

Roy_Keane
21-06-2009, 19:27
skjønner ikke hva paulsen gjør i stallen til start engang, ikke er han et ungt super talent, bare stall fyll, har jo aldri vært noe skikkelig god.... forstår det bare ikke... men i dag er alle ræva dårlig, utenom Høie, han er sjef.

reiGN
21-06-2009, 19:29
Kom ned på jorda da mann...

Ja for det jeg sier virker helt utrolig for deg?! Du ser vel hva som skjer nå. Det er du som må komme ned på jorda.

Ja, nå skal vi revansjere det pinlige tapet mot Løv-ham, klarer faen ikke det engang. Greit nok å tape men dette er lavmål. Spiller jo som ifjor, uten motivasjon og uten plan.

Nikolai
21-06-2009, 19:31
Enig.

Vi skal være meget godt fornøyd med sesongen så langt.

Føler laget har hanglet en stund nå.

Nå er det viktig at de ikke føler at sesongen er over. Tror de har liten tro på medaljer, men de må vokte seg så de ikke glir sakte nedover på tabellen.

jensm
21-06-2009, 19:32
For første gang i mitt liv slår jeg av en kamp før den er ferdig.

Jeg gidder bare ikke å se på en gjeng idioter som gir opp etter 1-0 imot. Tenker de ikke at målforskjell kan bety noe en gang???

Helsike. Måtte hele laget straffes med lønnskutt! Unntaket er Høie. Som alltid solid.

Helsvart.

Skjønner nå det var fortjent at løv-ham gikk videre i cupen.

Roy_Keane
21-06-2009, 19:36
ham-kam leder 5-0 over løv-ham, hva sier det.........

DelPiero
21-06-2009, 19:36
Syns Haraldsen er problemet. Så fort det kommer ett angrep rygger han til fem meteren. Mon tro om han tror Stabæk glemmer hva de kom for når de er på full fart inn i 16 meteren. Den mannen må benkes for godt.
Videre syns jeg Bola burde vært byttet ut for å statuere ett eksempel, og hvile ham til neste kamp. Dessuten burde Owello vært tatt av for lengst. Har ikke tall på feilpasninger som har skapt farlige situasjoner imot.

Store Tå
21-06-2009, 19:37
Tror ikke Khalili kan være i kjempeform for tiden...

Luringen
Ikke lenge siden man kunne lese at Start hadde vært gjennom en av de beste og mest positive treningsukene denne sesongen, og hva har skjedd etter det? Jo, ryker ut av cupen mot Løv-Ham og blir rundspilt og knust av Stabæk samt vel også tapt en Start 2 kamp med 6 førstelagsspillere på banen. Tydeligvis ingen sammenheng mellom gode treningsuker og resultater... :)

Millonarios
Jeg synes det er meget merkelig at Khalili, som ifjor skaffet seg verdifull erfaring fra 1.divisjon, blir skyvet så ut i kulden som han gjør nå.

Luringen
21-06-2009, 19:38
ham-kam leder 5-0 over løv-ham, hva sier det.........

At ballen er rund?

jensm
21-06-2009, 19:38
Syns Haraldsen er problemet. Så fort det kommer ett angrep rygger han til fem meteren. Mon tro om han tror Stabæk glemmer hva de kom for når de er på full fart inn i 16 meteren. Den mannen må benkes for godt.
Videre syns jeg Bola burde vært byttet ut for å statuere ett eksempel, og hvile ham til neste kamp. Dessuten burde Owello vært tatt av for lengst. Har ikke tall på feilpasninger som har skapt farlige situasjoner imot.

Enig i at Haraldsen rygger for mye, men synes det har vært gjengs for hele laget i dag. Ingen tør presse ballfører, og Stabæk kan gjøre akkurat som de vil. Akkurat i dag savner jeg fredrik og doffen.

Gerrard
21-06-2009, 19:42
er forferdelig skuffa over hele laget unntatt høie idag.
Skremmende at vi er så dårlige uten borgersen og goodson.

Roy_Keane
21-06-2009, 19:42
nei, nei, nei.... nå må det oppvaskmøte til, MÅ da for helvete være lov å prøve å begrense tapet hvertfall...

Bjørn Ove Norlan....
21-06-2009, 19:43
5-0 jajaja

Supporteren
21-06-2009, 19:44
Sjeldent sett værre enn dette her. Håper det blir straffetrening etter den kampen her. Helt utrolig. Spillerne fortjener ikke lønna si etter denne uka her.

steffn
Slik går det når man har søppel i stallen. Helt utrolig dårlig forsvarsspill.

reiGN
5-0 jajaja

Seriøst altså. HVA ER DET SOM SKJER! Er vi det nye B/G eller sandefjord.

Espen K G
21-06-2009, 19:45
Pissa på! Rett og slett! Trodde vi skulle gå på tap i dag, men så sinnsykt rundspilt trodde jeg ikke vi skulle bli.

Høie eneste med godkjent i dag. Uten han hadde det vært stygge sifre i første omgang. Målene er han sjanseløs på, men har hatt noen gode redninger.

Resten av laget kan ta strafferunder på Kristiansand Stadion for min del.

bosve
21-06-2009, 19:45
Det Start har levert i dag har vært grusomt. Ser ut som om de løper i sirup hele veien. Skikkelig giddalause.Tapet hadde ikke blitt så stort med de faste stopperne på plass, men tapt hadde vi gjort. 5-0 ja..herregud

Roy_Keane
21-06-2009, 19:48
så dere der!!! haralndsen gadd ikke prøve å blokere skuddet fra hoff engang, høie ut i full strekk og redder, skjeller ut forsvaret!!!!!!! haraldsen og jesper burde bare få sparken, så for vi bare betale dem med kopensasjon, fy faen så dårlig, og for en elendig instilling, helt forkastelig!

geirwi
21-06-2009, 19:50
Nå må folk her inne skjerpe seg litt. Ingen her som evner å se at Stabæk er veldig gode i dag. Der satt de sin femte for kvelden. Etter en dårlig sesongstart har de fått skikk på spillet sitt, og har også vunnet de to siste kampene. Seier hjemme mot medaljekandidat Tromsø og borte mot formlaget VIF. Det sier seg selv at Haraldsen og Mathisen i midtforsvaret i en gymsal mot lynhurtige spillere må gå galt. Det går jo til og med galt mot et middels Adeccolag på hjemmebane.

Jeg vil ikke legge altfor stor vekt på det, men det er faktum at vi hadde en mindre hviledag enn Stabæk, og kampen med ekstraomganger nok kjennes litt. Det er flere spillere som åpenbart mangler snerten og rykket.

Vi taper på bortebane mot tittelforsvareren. Er nesten surere å tape 1-0 i et oppgjør man dominerer enn å tape 5-0 som i dag. Konsekvensen blir ikke større heller da målforskjell ikke har mye å si.

Men enig i at spillere som Leif Otto Paulsen ikke har noe å gjøre i Start. Like lite som Haraldsen, Borgersen og Mathisen har i forsvaret å gjøre.

Gerrard
21-06-2009, 19:50
jeg har mange stygge ord som har lyst til å ut nå.
Jesper markerer ingen på noen av scoringene, og bare småløper i perioder hvis han gidder.
Virker som om han ikke tør å møte noen mann mot mann og trekker seg i hver eneste duell.
Etter denne kampen håper jeg vi aldri ser den mannen igjen på noen fotballbane.
Jeg gir han alene skylden for hvertfall 2 av målene og så får det kollektive ta skylden for resten.Men at det er så stor forskjell på tippeligaspillere i egen stall er rett og slett skremmende.
Hvis vi ikke skal havne i nedrykkstrid i år så må noen åpne lommeboka og kjøpe en eller to nye stoppere

Supporteren
21-06-2009, 19:51
Orker nesten ikke å følge Start mer, om ikke klubben snart kvitter seg med endel av disse spillerne! Hvor er respekten for klubben? Elendige møkkaspillere.

Espen K G
LOP helt alene med keeper og skyter 2m til side for mål. Symptomatisk! Nå har ikke LOP imponert i det hele tatt i år, men at han skal bomme på mål når han er alene med keeper er jo helt sykt på dette nivået!

Nei, hjem i skam! Hele laget! (-Høie)

Tankcenter
Det er jo triste greier, Tørum har litt av en jobb og ikke minst guttane. Nå må det litt mer enn 1 minutts dveling ved slikt resulat. Hva skjer???:confused:

Roy_Keane
21-06-2009, 19:56
tørum vil ikke la seg intervjue nei, håper han slakter og skjeller ut spilleren i garderoben på det aller groveste, minus høie såklart.

DayWalker
21-06-2009, 19:56
Kun Høie som får godkjent. Børufsen prøver. Resten er søppel i dag, spesielt Haraldsen og Mathisen som rygger bak mål hele tiden og ikke kan markere en plass! Skuffet over Bola og Fevang også de siste kampene.

reiGN
21-06-2009, 20:00
tørum vil ikke la seg intervjue nei, håper han slakter og skjeller ut spilleren i garderoben på det aller groveste, minus høie såklart.

Det er akkurat nå det hadde vært deilig å ha Rekdal til trener så de hadde fått hørt det. Men får håpe jeg tar feil med Tørum, at han skjeller de så ut som de aldri har blitt skjelt ut før. Det er lagsoppstillingen neste kamp som gjør om jeg skal på kampen eller ikke.

stallis
21-06-2009, 20:03
Det er lagsoppstillingen neste kamp som gjør om jeg skal på kampen eller ikke.

Vi snakker medgang supporter her altså.

Selv om vi taper så stiller vi opp, vi vet jo at gutta igjen skal på topp.

Roy_Keane
21-06-2009, 20:07
jeg møter på neste kamp, men jeg skal sitte på vip'en og analysere, ikke noe kamp-rop eller oppmuntring før de spiller seg verdig til det!

reiGN
21-06-2009, 20:07
Vi snakker medgang supporter her altså.

Selv om vi taper så stiller vi opp, vi vet jo at gutta igjen skal på topp.

Nei nei, ikke medgang supporter. Bare ikke Jesper og Haraldsen supporter. :icon_evil: Tror det er mange som tenker som meg, akkurat nå. Morsomt at du klarer å si noe sånt på en sånn forferdelig dag som det her!

jeg møter på neste kamp, men jeg skal sitte på vip'en og analysere, ikke noe kamp-rop eller oppmuntring før de spiller seg verdig til det!

Denne likte jeg, samme her. Visst jeg går....

Tankcenter
21-06-2009, 20:09
Vi stiller opp kommende kamp, vi er ikke medgangssupportere!!!
Klart vi gjør!!

Supporteren
21-06-2009, 20:11
Jeg reiser ikke på noe bortekamp, hvis vi stiller med dette laget igjen. Reiser ikke land og strand for å bli pissa på, for å si det sånn.

beng222
21-06-2009, 20:12
Jeg blir ikke fornøyd før 3 poeng er sikret mot stabæk søndag.
Syntes de bør vinne denne kampen selv om stabæk heldige vant 1-0 mot vif...
Det er et lag som sliter.....

Den var du heldig med.

Roy_Keane
21-06-2009, 20:15
Jeg reiser ikke på noe bortekamp, hvis vi stiller med dette laget igjen. Reiser ikke land og strand for å bli pissa på, for å si det sånn.

kjetil rekdal?! :P

stwa
21-06-2009, 20:16
Nå må folk her inne skjerpe seg litt. Ingen her som evner å se at Stabæk er veldig gode i dag. Der satt de sin femte for kvelden. Etter en dårlig sesongstart har de fått skikk på spillet sitt, og har også vunnet de to siste kampene. Seier hjemme mot medaljekandidat Tromsø og borte mot formlaget VIF. Det sier seg selv at Haraldsen og Mathisen i midtforsvaret i en gymsal mot lynhurtige spillere må gå galt. Det går jo til og med galt mot et middels Adeccolag på hjemmebane.

Jeg vil ikke legge altfor stor vekt på det, men det er faktum at vi hadde en mindre hviledag enn Stabæk, og kampen med ekstraomganger nok kjennes litt. Det er flere spillere som åpenbart mangler snerten og rykket.

Vi taper på bortebane mot tittelforsvareren. Er nesten surere å tape 1-0 i et oppgjør man dominerer enn å tape 5-0 som i dag. Konsekvensen blir ikke større heller da målforskjell ikke har mye å si.

Men enig i at spillere som Leif Otto Paulsen ikke har noe å gjøre i Start. Like lite som Haraldsen, Borgersen og Mathisen har i forsvaret å gjøre.

Du må vell hvrtfall skjerpe deg! Ingen sier at ikke stabæk spilte bra, men at start spillte ræva dårlig! Hadde guttene i det heletatt hatt noe innsatts i dag hadde ikke stabæk vunnet med mer en kanskje 2 mål..

Begynner å bli veldig bekymret nå, i kampene mot odd, fredrikstad, løv-ham og i dag stabæk har innsattsen vært helt eksremt dårlig og vi har klare ikke de letteste ting ute på banen.. På tide at spillerne går i seg selv nå, og at tørum hiver de værste sydebukkene ut av laget for en periode!

nisse567
21-06-2009, 20:19
Skal ærlig innrømme at jeg valgte å gå i barnedåp i dag fremfor å reise til gymsalen og støtte laget. Siden jeg var fadder ble det egentlig lett valg... Og jeg skal innrømme at det ikke var det største feilen jeg har gjort.

Men jeg er ikke medgangssupporter. Det er nettopp nå etter slike kamper laget trenger støtte. Det er lett å støtte laget når vi knuser Oslo-knarker eller kyllinger fra Lillestrøm. Da er det kult å si at man er Start-supporter...

Det er litt betenkelig at Start ikke har en god LAG-kvalitet. Vi har ENKELTSPILLER-kvalitet. Når Goodson blir borte, rakner det. Når da Borgersen blir borte i tillegg, er det ikke lov å kalle det for en sil engang bak der....

Start er ikke et topplag i Norge pr dags dato. Vi bør konsentrere oss om å forsvare plassen i Tippeligaen dette året.

nisse567
21-06-2009, 20:22

Du er klar over at dette er et forum der det diskuteres START?

Bjørn Ove Norlan....
21-06-2009, 20:22
hehe tippa 1-0 til stabæk for noen dager siden.
men når jeg i dag fikk høre at Jesper skulle spille fra start
forandret jeg tipset mitt til 4-1...men hadde litt for stor tro med andre ord....

erikya
21-06-2009, 20:23
Møkkakamp!
Har sagt det før og fått mye motbør på forumet her: Start er på vei mot kveld og nå er det bare en ting som gjelder: Å sanke poeng for å overleve. Vi HAR spilt over evne, over lang tid. Nå må vi bare krysse fingrene og håpe på 11 poeng i de resterende kampene.
Å bli ydmyket mot Fredrikstad, Løv Ham og Stabæk er ikke overraskende. At vi spilte greit mot Molde er årets utgave av Start i et nøtteskall: Guts og pågansmot i ungdommelige rykk! Over tid er vi svake. Meget svake.

Hva har disse kampene som fellesnevner unntagen Jesper Mathiesen?
For å si det slik; da jeg så dagen lagoppstilling var jeg sekunder unna å legge inn en oddskupong på 6-0 med JM som første målscorer. At han får Knut H H som makker gjør jo saken enda verre. Skjønner godt at ikke laget henger sammen når vi har et tilnærmet hull i midtforsvaret. La oss for guds skyld hente snåsamannen for å hjelpe Goodson/Borgersen tilbake.

Bjørn Ove Norlan....
21-06-2009, 20:27
eneste som er posetivt med denne runden er at ffk ligger på kvalikk plass

Alf Qaida
21-06-2009, 20:44
Er spillerne slitne etter 120 min mot Løv-Ham? Er spillerne for dårlig trent? Har virkelig Tørum det som skal til på motivasjonsfronten?

Dagens kamp var kollektiv svikt på alt. Innsats, kvalitet, vilje, teknikk etc. Hvis Løv-Ham kampen var dårlig, hva skal man da si om denne kampen?? Ingen på banen tar ansvar og går foran.

Krs
21-06-2009, 20:53
Da var Hvetebrøddagene over.

nedturen har offisielt begynt.

Godt at vi klarte å karre til oss 21 poeng.

Bør klare å sikre plassen med det.

geirwi
21-06-2009, 20:54
Du må vell hvrtfall skjerpe deg! Ingen sier at ikke stabæk spilte bra, men at start spillte ræva dårlig! Hadde guttene i det heletatt hatt noe innsatts i dag hadde ikke stabæk vunnet med mer en kanskje 2 mål..

Begynner å bli veldig bekymret nå, i kampene mot odd, fredrikstad, løv-ham og i dag stabæk har innsattsen vært helt eksremt dårlig og vi har klare ikke de letteste ting ute på banen.. På tide at spillerne går i seg selv nå, og at tørum hiver de værste sydebukkene ut av laget for en periode!

Hvorfor og hvordan skal jeg skjerpe meg? Nei, ingen sa at Stabæk ikke spilte bra, men faktum er at ikke en eneste debattant har trukket det frem. Takk og lov for at det er Tørum som er sjef og skal analysere kampene - og ikke du.

Kampanalyse fordrer og forutsetter evne til logisk tenkning. Start var først og fremst dårlige fordi Stabæk spiller ut Start - først og fremst med nøyaktig pasningsspill, men også med stor aggressivitet. På samme måte som Manchester United så ut som Vindbjart da Barcelona spilte klikk-klakk i CL-finalen. Hadde Man Utd spilt mot et hvilket som helst annet lag, ville de selvfølgelig ikke sett så dårlige ut. Motstanderlaget må gjøre feil og gi fra seg ballen. Stabæk i dag var i perioder utrolig presise i pasningsspillet, og når de har så stor bevegelse i laget, er det rett og slett utrolig vanskelig. Det er vrient å få rytme i et spill som i lengre perioder har blitt helt satt ut av motstanderlaget.

Når det er sagt, har vi altfor dårlige midtstoppere, og flere sentrale spillere har heller ikke noen god dag når de først har ballen. Men hadde vi hatt en god dag i dag, ville vi også tapt. Stabæk på sitt beste er nemlig bedre enn Start på sitt beste.

Overrasker meg heller ikke at du trekker frem kampene mot både Fredrikstad og Odd. Men faktum er at vi har et gedigent FFK-kompleks, mens Odd er blant Norges tre beste lag i mine øyne. Er et lag som jobber steinhardt og kan få ethvert lag til å se dårlige ut. Det var nemlig ingen slett innsats mot Skienslaget.

Igjen: Cause and effect.

Dette er et lite interessant forum når 16-åringer som ikke kan skrive norsk ber enkelte spillere dra til et helt annet sted enn himmelen, og automatisk gulper opp ord som "brenn". Spillere (i en middelmådig Tippeliga) har man lov til å kritisere all den tid de tjener dobbelt så mye som en vanlig hardtarbeidende norsk lønnsmottaker, men skjellsord o.l. forsøpler bare debatten. Start er rene Barcelona når vi vinner 1-0, og har dårlig innsats hver gang de taper.

Det er intetsigende og totalt uinteressant, men om ingen har interesse av å se bak resultater og analysere, men kun bruker forumet som et utløp for glede eller frustrasjon, da er det vel bare å fjerne det fra bokmerket.

doppelt gemoppelt
21-06-2009, 21:03
Noen tviholder på sitt rykte som supportere og skal liksom være den perfekte støttespilleren og så fort noen glefser mot egne spillere så er de der med spanskrøret.
Men hva gjør egentlig JM på Start utenom å få lønn?
Dette er det værste forsvarspillet jeg har sett av en firer og med på lasset er Knut HH selfølgelig som sjefskløne.
Kansje det var lite hjelp fra midtbane osv men dette er terningkast 1 og vi er så langt unna situasjonene at det er relativt enkle Stabækmål vi får mot oss.
Gud måtte hjelpe oss at vi får BB og Clay tilbake og helst signere denne Islandske Hreidarsson brennkvikt.

Espen K G
21-06-2009, 21:04
Hvorfor og hvordan skal jeg skjerpe meg? Nei, ingen sa at Stabæk ikke spilte bra, men faktum er at ikke en eneste debattant har trukket det frem. Takk og lov for at det er Tørum som er sjef og skal analysere kampene - og ikke du.Når Tørum nekter å stille til intervju etter kampen tror jeg han har samme analyse som andre her inne; Start spilte søppelfotball!

Kampanalyse fordrer og forutsetter evne til logisk tenkning. Start var først og fremst dårlige fordi Stabæk spiller ut Start - først og fremst med nøyaktig pasningsspill, men også med stor aggressivitet.Så du virkelig kampen i dag? Start ble utspilt fordi de ikke klarte å sende presise pasninger til hverandre på motstanderens banehalvdel. Hadde lite med press å gjøre, men heller dårlige alternativer og dårlig utførelse av våre spillere.
Angrepsspillet vårt var totalt fraværende i dag, og de mange feilpasningene førte til brudd i mot.
Stabæk spilte bra, men guttene våre gjør dem MYE bedre enn nødvendig.

Det er intetsigende og totalt uinteressant, men om ingen har interesse av å se bak resultater og analysere, men kun bruker forumet som et utløp for glede eller frustrasjon, da er det vel bare å fjerne det fra bokmerket.Dersom du ser bak resultatet og analyserer i dag kommer du ikke bort fra at Start spilte som et middels 2. divisjonslag mtp presisjon og taktiske valg fremover på banen. At det frustrerer oss som holder med Start skal det ikke en rakettforsker til å forstå.

Stig Hornnes
21-06-2009, 21:05
Kunne ikke sagt meg mer enig geriwi. I dag tapte Start først og fremst fordi Stabæk fant frem spillet fra i fjor, og da er ingen i nærheten av dem. Det er klart at Start gjorde det enkelt for dem med å gi dem fryktelig mange overgansmuligheter, men Start hadde ikke hatt sjangs i kveld selv med en god dag. Vi ble ydmyka og pissa på idag, men spillet vi viste var ikke noe dårligere enn det vi har sett ved flere tidligere anledninger. Forskjellen er at Stabæk i motsetning til mange andre faktisk er gode.

Og til alle dere som truer med å ikke møte opp på neste kamp; hvordan er det mulig å si noe så dumt etter en sesong som foreløpig har gått langt over forventning!? Det er for meg helt ufattelig korttenkt og ikke minst idiotisk.

geirwi
21-06-2009, 21:20
Når Tørum nekter å stille til intervju etter kampen tror jeg han har samme analyse som andre her inne; Start spilte søppelfotball!

Så du virkelig kampen i dag? Start ble utspilt fordi de ikke klarte å sende presise pasninger til hverandre på motstanderens banehalvdel. Hadde lite med press å gjøre, men heller dårlige alternativer og dårlig utførelse av våre spillere.
Angrepsspillet vårt var totalt fraværende i dag, og de mange feilpasningene førte til brudd i mot.
Stabæk spilte bra, men guttene våre gjør dem MYE bedre enn nødvendig.

Dersom du ser bak resultatet og analyserer i dag kommer du ikke bort fra at Start spilte som et middels 2. divisjonslag mtp presisjon og taktiske valg fremover på banen. At det frustrerer oss som holder med Start skal det ikke en rakettforsker til å forstå.

Tror du virkelig at det står "Søppelfotball" i Tørums analyse av kampen? Og at det er derfor han ikke vil stille til intervju? Han er selvfølgelig i dårlig humør etter å ha tapt så stort. Jeg mener han faktisk kan kritiseres for ikke å stille opp på det intervjuet. Han har forpliktelser overfor TV2 som har betalt mye for mediaavtalen, og som en profesjonell manager betalt millioner i året, har han bare å stille opp. Uansett hvor emosjonell man enn er etter et tap.

Og nei, man blir ikke utspilt fordi man selv ikke klarer å sende presise pasninger til hverandre, men fordi det andre laget klarer det. Vi kunne helt klart hatt bedre bevegelse, men det er vår manglende pasningskvalitet som gjør at vi er presterer dårlig - i tillegg til nevnte motstanderlag Stabæk som i perioder imponerte voldsomt.

Espen K G
21-06-2009, 21:34
Tror du virkelig at det står "Søppelfotball" i Tørums analyse av kampen? Og at det er derfor han ikke vil stille til intervju?Dog med helt andre bokstaver og skrivemåter, ja. Jeg tror du kan oversette Tørums analyse til det vi supportere kaller "Søppelfotball" selv om han ikke bruker det ordet og er mer analytisk i sin tilnærming.
Gi meg en annen grunn til at han ikke møter til intervjuet? Vondt i halsen?

Og nei, man blir ikke utspilt fordi man selv ikke klarer å sende presise pasninger til hverandre, men fordi det andre laget klarer det.Vi hadde ballen minst like mye som Stabæk. Vi fikk de fleste målene imot fordi Stabæk fikk ballen "gratis" fra våre spillere på Stabæks halvdel, og kunne gå direkte på kontra da laget vårt var i ubalanse.

Vi kunne helt klart hatt bedre bevegelse, men det er vår manglende pasningskvalitet som gjør at vi er presterer dårlig...Så da er vi enige da? Eller?

solo olsen
21-06-2009, 21:34
Var nok cupkampen som gjorde utslaget...både Start og LøvHam var slitne og tapte 5-0 idag! :)

jbasma
21-06-2009, 21:35
Stabæk var fryktelig gode i dag, Start fryktelig dårlige.
Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at Haraldsen-Mathisen ville få problemer med Berklund-Nannskog. Det hjelper ikke være 2 meter når du løper 60m på 15 blank...
Hele laget skuffet i dag. Lite aggresivitet og mange pasningsmiss. Men hvorfor de to midtstopperne fikk starte kampen sier det meste om hva vi har å sette inn fra benken.
Vi har dessverre et fryktelig lavt bunnivå. Nå er jeg redd at hvis vi taper mot Sandefjord kan vi for være skikkelig ute å kjøre. Vi MÅ snu denne negative trenden. Oppfordrer alle til å møte opp på neste hjemmekamp.

PS: Et stort pluss til de 5 spillerne som kom bort og takket oss for kampen i dag. De 6 andre gikk rett i garderoben. Alle burde kommet bort til tribunen og sagt unnskyld! Dette var pinlig!

sureup
21-06-2009, 21:38
Herregud dette er det verste forsvaret jeg noensinne har sett! NULL struktur! Og jesper mathisen kan kysse rævva mi... Sånn han gjør det på 2. målet etc der han har null oversikt og lar dem spille 2v1 mot knut henry er helt sykt. Flere ganger så bare stopper han opp og gidder ikke løpe....

+ vi har jo ballen minst 50% av tida!!! Hvorfor kommer vi ikke til sjanser?! Altfor dårlige siste-pasninger og for lite innlegg fra dødlinja...

og til dere som sier at vi tapte så mye fordi stabæk var gode, please se kampen om igjen. Det er FÆTTERÆVVA forsvar + lav innsats som gjorde at vi tapte så mye

Jaja får håpe alle skjerper seg til neste kamp og at mathisen blir kasta ut av klubben. For en giddalaus og treig drittspiller som sa han skulle revansjere sin dårlige cupkamp...

Krs
21-06-2009, 21:42
Min kaktus går til Huner Freeman. - Det må da for faen være mulig å løpe hjemover.

Ellers stopper det helt opp når man kommer over midtbanen. Da blir det bare støttepasninger og evt. balltap. I tillegg er agresiviteten som førsteforsvarer .itt for lav....

Helge
21-06-2009, 21:47
De BURDE ha vunnet med 8 eller 9 mål. Vi kan takke EN mann for at dette ikke sjedde og det er Kenneth Høye! Han er den eneste som kan gå med hevet hue ut i dag.

Vi kan ikke skylde på dommeren, og det sier litt når det er Mr. Moen som er igang.

Laget var blasst og etter 5 min. var det jo tydelig at dette ikke kunne gå bra. Midtstopperne var helt på bærtur og det skulle jo vise seg at vondt ble verre. Når nesten hele resten av laget følger opp med litt lunting rundt i gymsalen, så blir det garantert slakt hvis det andre laget gidder å spille.

Jeg sier takk for nå til KHH og JM. De bør finne seg et nivå de mestrer for her ble de helt utspilt. Noen må også lære Orwello at det er lov til å skyte på mål når man nærmer seg 16 meteren og at alt tenger ikke se fancy ut. Men det er flere som bør stille seg noen spørsmål utpå der. Stokkelien hadde 2-3 hederlige forsøk, men han er veldig ensom på topp og blir pakka inn med minst 2 mann. Da blir det vanskelig.

Vi kan godt ha en dårlig dag utpå matta og ha uflaks, men folk må for faen GIDDE å løpe litt. Hvis ikke er det på tide med en pause på sidelinjen.

Ellers er det krisetider i Lyn og en midtsopper der bør kanskje være til salgs for en billig penge? Hm, eller det er kanskje ikke noe sjakktrekk å kjøpe forsvarsspillere fra den klubben ;-)

Ole Gilboe Hermansen
21-06-2009, 21:57
Dette var en meget trist kamp. Håper vi kan glemme denne så raskt som mulig. Det skal jeg i hverfall prøve på.

Helge
21-06-2009, 21:59
3 lag spilt 1-1 også, så da tok de ikke så mye innpå...

geirwi
21-06-2009, 22:02
og til dere som sier at vi tapte så mye fordi stabæk var gode, please se kampen om igjen. Det er FÆTTERÆVVA forsvar + lav innsats som gjorde at vi tapte så mye

Tja, om du hadde lest litt nøyere, ville du sett at de fleste av oss mente at det var en kombinasjon av dårlig forsvar, upresist pasningsspill og et veldig godt Stabæk-lag.

Men du velger vel bare ut det du VIL lese. Enten er du selektiv eller har en hukommelse som en gullfisk.

sureup
21-06-2009, 22:12
Tja, om du hadde lest litt nøyere, ville du sett at de fleste av oss mente at det var en kombinasjon av dårlig forsvar, upresist pasningsspill og et veldig godt Stabæk-lag.

Men du velger vel bare ut det du VIL lese. Enten er du selektiv eller har en hukommelse som en gullfisk.

Eller så bare skummer jeg gjennom et par innlegg ;) Men fortsatt uenig; synes ikke stabæk var "veldig gode". Det var poenget mitt.

Lars Olav Karlsen
21-06-2009, 22:12

Hvordan kan 3 lag spille 1-1? Greide et av de og ende 1-1 uten motstandere ;)

Store Tå
21-06-2009, 22:14

Hvordan er det mulig at tre lag spiller 1-1? Hva med de 13 andre?

Espen K G
21-06-2009, 22:26

Du sa: "Kampanalyse fordrer og forutsetter evne til logisk tenkning. Start var først og fremst dårlige fordi Stabæk spiller ut Start - først og fremst med nøyaktig pasningsspill, men også med stor aggressivitet."
Din logiske tenkning mener altså at den største ("først og fremst") grunnen til det store tapet i dag var pga Stabæks gode fotball. Jeg tror det er mange (meg inkludert) som er uenige med deg.

Hukommelse er en fin ting på forum. Det er bare å gå tilbake en side eller to og sitere det man refererer til ;)

Seven
21-06-2009, 22:32
Ja for det jeg sier virker helt utrolig for deg?! Du ser vel hva som skjer nå. Det er du som må komme ned på jorda.

Ja, nå skal vi revansjere det pinlige tapet mot Løv-ham, klarer faen ikke det engang. Greit nok å tape men dette er lavmål. Spiller jo som ifjor, uten motivasjon og uten plan.

Vi spiller uten Hulsker, tippeligaens toppscorer. Fevang og Owello er nødt til å stille fra start selv om de er skadet og som midforsvar har vi en degradert spiss uten talent og en bedriftfotballspiller. Jeg bare synes det er ustyrtelig morsomt at du likevel forventer vi skal rundspille fjorårets seriemester...

Ja, jeg synes du skal komme ned på jorda...

Lars Olav Karlsen
21-06-2009, 22:36
Vi spiller uten Hulsker, tippeligaens toppscorer. Fevang og Owello er nødt til å stille fra start selv om de er skadet og som midforsvar har vi en degradert spiss uten talent og en bedriftfotballspiller. Jeg bare synes det er ustyrtelig morsomt at du likevel forventer vi skal rundspille fjorårets seriemester...

Hvis du leser hva han skriver så forventer han ikke at vi vinner, men det må da være lov og forvente at vi ikke taper så til de grader.

Dessuten har du kanskje lagt merke til at Stabæk på ingen måte har spilt bra i det siste. I tillegg er både Keller og japaneren på vei bort fra klubben så det viser hvor lite gode spillere de har når de bruker disse på tross av dette.

Nygaard
21-06-2009, 22:38
Nei nei, ikke medgang supporter. Bare ikke Jesper og Haraldsen supporter. :icon_evil: Tror det er mange som tenker som meg, akkurat nå. Morsomt at du klarer å si noe sånt på en sånn forferdelig dag som det her!

Denne likte jeg, samme her. Visst jeg går....

Å ikke støtte laget i motgang = medgangssupporter. Skjedde med: "VI HOLDER ALDRI KJEFT! VI STØTTER LAGET UANSETT!" ?

UTROLIG skuffende kamp i dag. Skal selv spille kamp på onsdag så kunne ikke kommet uansett, men sender naboen for å støtte laget i vårt hjerte.

geirwi
21-06-2009, 23:11
Du sa: "Kampanalyse fordrer og forutsetter evne til logisk tenkning. Start var først og fremst dårlige fordi Stabæk spiller ut Start - først og fremst med nøyaktig pasningsspill, men også med stor aggressivitet."
Din logiske tenkning mener altså at den største ("først og fremst") grunnen til det store tapet i dag var pga Stabæks gode fotball. Jeg tror det er mange (meg inkludert) som er uenige med deg.

Hukommelse er en fin ting på forum. Det er bare å gå tilbake en side eller to og sitere det man refererer til ;)

Hva er det du ikke forstår? Mener du at det jeg sier ikke er logisk, basert på at du er uenig i det jeg bygger selve logikken på?

Videre, tror du virkelig at Start hadde ballen mer enn Stabæk?

reiGN
21-06-2009, 23:17

:icon_question: :icon_eek:

Hvis du leser hva han skriver så forventer han ikke at vi vinner, men det må da være lov og forvente at vi ikke taper så til de grader.

Dessuten har du kanskje lagt merke til at Stabæk på ingen måte har spilt bra i det siste. I tillegg er både Keller og japaneren på vei bort fra klubben så det viser hvor lite gode spillere de har når de bruker disse på tross av dette.

Takk for at du svarte så trenger jeg ikke forklare, hehe. Hadde glemt hva jeg skrev også i kampens hete.

Å ikke støtte laget i motgang = medgangssupporter. Skjedde med: "VI HOLDER ALDRI KJEFT! VI STØTTER LAGET UANSETT!" ?

UTROLIG skuffende kamp i dag. Skal selv spille kamp på onsdag så kunne ikke kommet uansett, men sender naboen for å støtte laget i vårt hjerte.

Vær så snill da.

Espen K G
21-06-2009, 23:34
Hva er det du ikke forstår? Mener du at det jeg sier ikke er logisk, basert på at du er uenig i det jeg bygger selve logikken på?
Det du sier ligner ikke på kampen jeg så i det hele tatt. Jeg så et Start lag som spilte med hue under armen, og armen i bind. De serverte ballen til Stabæk som uhindret kunne storme mot målet vårt. Stabæk var gode, men slik du fremstiller det virker det som om de var helt utilnærmelige og at Start gjorde et rederlig forsøk på å vinne mot dem.

Videre, tror du virkelig at Start hadde ballen mer enn Stabæk?Nei, men det var nærmere 50/50 enn f.eks. 70/30. Start hadde mye ball, men det var stort sett på egen halvdel, eller i ufarlige posisjoner. Med en gang det nærmet seg 16-meteren til Stabæk kom det en pasning rett i bena på motspiller, som enkelt kunne sette i gang en farlig kontring.
Har du sett en annen kamp enn dette?

AndersH.
22-06-2009, 02:22
Det var ikke akkurat klassefotball som ble servert i hangaren i aften. Det gutta våre holdt på med idag var som å gjenoppleve 2002-sesongen. Det var helt plattfot!
Hjemmelaget hadde mer å by på, men de burde slått de tafatte soldater enda mer når ting ble som det ble. Stabæk førte ann første 15, men vi weathered the storm - utrolig nok. Så kom en relativt jevn periode - men uheldigvis for oss scoret Stabæk på heldig vis når vi var inne i kampen.
Videre kom gutta våre mer og mer med i kampen, og det virket som man hadde våknet fra dvalen. Inn mot pause bølget det frem og tilbake.
Andreomgangen fortsatte på samme viset. Relativt jevnt, men Stabæk hadde overtaket. Og på et kjempegunstig tidspunkt for bæringene roter Starterne det til for seg selv. Når det da står 2-0 etter 50 minutter gir gutta helt opp. Stabæk er etter hvert det eneste laget på banen og vinner til slutt fullt fortjent.
Det er tydelig at det er noe som ikke stemmer for Knut Tørum og hans menn for tida. I landslagspausen ble det muligens avlagt i overkant mange visitter til Mathisen-familiens sommerperle i skjærgården, og ditto lite trening. Dette bærer Start-gutta preg av for tida. Latskap. Det er ordentlig tafatte greier. Skikkelige skuffende! De fleste Start-gutta så rett og slett ut som de hadde tatt ferie allerede, så sånn sett slapp de heldig fra det.
Det verste er at dette Stabæk-laget er fullt mulig å slå. Men det hersker ingen tvil om at Start-knappen ikke var slått på. Pinlig og ikke-klasse.

BB: Høie for sine glitrende manøvre på strek (er dessuten unnskyldt, for han er sjanseløs på målene), i tillegg til at Mathisen var bra på hodet og ryddet svært godt unna. Våkent spill, og vår beste utespiller.

jbasma
22-06-2009, 09:47
BB: Høie for sine glitrende manøvre på strek (er dessuten unnskyldt, for han er sjanseløs på målene), i tillegg til at Mathisen var bra på hodet og ryddet svært godt unna. Våkent spill, og vår beste utespiller.

Tror vi har sett forskjellige kamper når det gjelder Mathisen. :icon_eek: Han var for meg banens klart dårligste. Stokkelien var den utespilleren med best innsats (uten at det behøver si så mye), og blir beste utespiller hos meg kun pga det, selv om han faller igjennom som enslig spiss. Han trenger en ved siden av seg.

Giovanni
22-06-2009, 10:13
Jeg fikk dessverre ikke sett kampen i går, men gikk tydeligvis ikke glipp av så mye. Klippene jeg fikk se i fotball-extra var nok til å skjønne at uten Clay og Bård så har Start muligens ligaens dårligste stopperpar.... by far!

Jeg minnes at jeg etter å ha sett Stabæk leke med Enga i "supercupen" før sesongstart skrev et innlegg om at jeg gruet meg til å se tempoet til japaneren & co utfolde seg mot temposvake Start spillere... og neimen fikk jeg ikke rett.

Videre ser jeg at Jesper går igjen som den største syndebukken, da i godt selskap med Haraldsen. Jeg antar at noe av kritikken er blendet av den slette innsatsen mot Løv-Ham, men samtidig så er det overhodet ingen som helst tvil om at ingen av dem to mestrer nivået de nå prøver å spille på.
Hvorfor Harladsen ble hentet før sesongstart tror jeg kun gud vet hvorfor.
Da burde man heller satse på de yngre i klubben... tror ikke dem hadde gjort seg så mye bort i forhold til han. Og hva gjelder Jesper så er det på tide at han innser sine begrensninger. Hvordan de kan forsvare at han, i følge ryktene, sitter på en årslønn rundt 700' er for meg et stort jævla mysterium.

Så fort det lar seg gjøre, burde de løslate han fra det udugelighetshelvete som han nå befinner seg i, og heller la han leke med noen på sitt eget nivå i 2- eller 3-divisjon.

Hva gjelder Stabæk så er det imponerende at de, med god hjelp fra Start, klarer å levere en så god forestilling tross alt bråket i klubben.
Når det er sagt så er det vel kun Rosenborg som kan vise til en bedre start 11'r når alle er friske og raske. Så de som forventet 3 poeng, og hadde vært skuffet med 1 poeng bør senke forventningene sine, og viser samtidig mangel på innsikt hva gjelder tippeligaen. Fortsatt bør målet til Start være å få 35 poeng for så å se videre på hvilke muligheter som kan eksistere.

Start har en syltynn stall, og det vil garantert merkes utover høst sesongen.

Viktig at de reiser seg mot hvalene på onsdag, hvilket jeg har god tro på, men de må få i gang beina og humøret igjen. :)

Terje Brede
22-06-2009, 12:19
For å ta det 1 aller først.

Det er lenge siden jeg har vært så skuffet over laget som igår...'Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, men skal prøve.
Vi kan begynne med forsvar rekka som til tider så ut som et dame lag (som enkelte sang om stabæk laget).
Midtbanen så ut som en forsvar 4rer som ikke hadde planer om å gå fremover.
Lite angrepet kan gjøre når ingen av de andre gjør sitt.
Hvor er lidenskapen for fotball spillet?????
Forferdelig oppvisning av absolutt alle, selv de på benken!
Hadde det vært riktig så skulle alle og en hver gått ut i media å bedt oss om unskyldning.
Dette må bedre seg kraftig til hjemme kampen mot sandefjord (som jeg tror de vil få store problemer med å ta poeng i).!!!

Men så til gårsdagens skremmende hendelse.

Det var under pausen ifra den horrible kampen og den latterlige dårlige luften i den brutale dårlige gymsalen det skremmende skjedde.
Undertegnede og cuntboi var ute for å trekke litt frisk luft da cuntboi satt seg på huk for å lese kamp magasinet.
Etter 2-3 min reiste cuntboi seg opp å sa følgende:

Å sat.n, æ tror æ reiste mæ for fort...
Han klamret seg fast til gjerdet, men det var for seint.
Øynene hans begynte å rulle bakover slik at det hvide bare var å se.
Han mistet taket i gjerdet og var på strak vei fremover mot bakken til 20 i stil.
En oppmerksom undertegnede var raskt fremme og fikk støttet cuntboi opp og holdt rundt han som at vi skulle danse sub.
Utbruddet hans vart i ca 10-15 sekunder og han husker svært lite i fra hedelses løpet.....
Etter noen min etter utbruddet og cuntboi var blitt bedre kom vi frem til at det måtter være den dårlig lufta som var inne i gymsalen.

Så etter gårsdagens skremmende hendelse så går min "rose" til meg selv som reddet cuntboi ifra et legevakt besøk slik at han kunne få med seg de 4 andre målene i mot laget i hans hjerte.
Han burde være STOLT av meg.
Hadde nesten fortjent en stor takk og en god klem.
Ikke engang fikk vi på etter kamp slutt......

voss
22-06-2009, 12:55
Lufta inni hallen var helt jævli ja! I pausen måtte vi ut å gispe etter luft og drikke masse vann. Skjønner ikke åssen de klarer å spille 2x 45 min med fotball der inne. Ellers er det jo mulig at det er oss som er i superdårlig form da (i kombinasjon med fylla dagen før)...

Er også rimelig skuffa over at ingen av spillerne gidder å takke oss for kampen... Var kanskje noen antydninger til klapping fra Jesper men ellers gikk alle i garderoben.

flaxxlodd
22-06-2009, 14:23
Bredden i dette Startlaget er horibelt dårlig.

jbasma
22-06-2009, 15:58
Støtter meg til alt du skriver i innlegget ditt, Giovanni. Personlig så jeg ikke kampen mot Løv-Ham, så min kritikk av Mathisen var ikke farget av den kampen (men har jo hørt at han ikke akkurat brillierte).

Stemmer ikke helt det du skriver, voss. Etter det jeg telte var det 5 spillere som var fremme og takket oss for kampen. Dvs de kom aldri nærmere enn 20 meter, og det gjorde de nok lurt i... Fikk ikke med meg hvem andre enn Mathisen det var, men ihvertfall Branco. Uansett burde alle kommet bort, lagt seg på knær og tryglet om unnskyldning...

Søndag1800
22-06-2009, 16:23
voss: Slik jeg ser det er det kun Bruer Hanssen som tar seg bryet med å gi oss en klapp. Feigt av spillerne og ikke engang tørre å gi en liten applaus til alle sørlendingene som tok turen. At det var lite trøkk kan de takke seg selv for.

Det er så mye som må forbedres at jeg egentlig ikke orker å kommentere. Utover de spillerne som er nevnt i denne tråden allerede, syns jeg Stokkelien trygt kan få seg en pause i neste kamp. Hulsker som tar ansvar og med vinnerviljen sin skal bli god å få inn igjen, samt at Khalili også bør få sjansen snart. Han har aldri har hatt dårlige innhopp og her tilføres også hodekraft og høyere tempo.

Bare å glemme denne kampen kjappest mulig. Bli enige om at dette ikke skal skje igjen. Vi er langt bedre enn dette her!

cuntboi
22-06-2009, 16:59
For å ta det 1 aller først.

Det er lenge siden jeg har vært så skuffet over laget som igår...'Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, men skal prøve.
Vi kan begynne med forsvar rekka som til tider så ut som et dame lag (som enkelte sang om stabæk laget).
Midtbanen så ut som en forsvar 4rer som ikke hadde planer om å gå fremover.
Lite angrepet kan gjøre når ingen av de andre gjør sitt.
Hvor er lidenskapen for fotball spillet?????
Forferdelig oppvisning av absolutt alle, selv de på benken!
Hadde det vært riktig så skulle alle og en hver gått ut i media å bedt oss om unskyldning.
Dette må bedre seg kraftig til hjemme kampen mot sandefjord (som jeg tror de vil få store problemer med å ta poeng i).!!!

Men så til gårsdagens skremmende hendelse.

Det var under pausen ifra den horrible kampen og den latterlige dårlige luften i den brutale dårlige gymsalen det skremmende skjedde.
Undertegnede og cuntboi var ute for å trekke litt frisk luft da cuntboi satt seg på huk for å lese kamp magasinet.
Etter 2-3 min reiste cuntboi seg opp å sa følgende:

Å sat.n, æ tror æ reiste mæ for fort...
Han klamret seg fast til gjerdet, men det var for seint.
Øynene hans begynte å rulle bakover slik at det hvide bare var å se.
Han mistet taket i gjerdet og var på strak vei fremover mot bakken til 20 i stil.
En oppmerksom undertegnede var raskt fremme og fikk støttet cuntboi opp og holdt rundt han som at vi skulle danse sub.
Utbruddet hans vart i ca 10-15 sekunder og han husker svært lite i fra hedelses løpet.....
Etter noen min etter utbruddet og cuntboi var blitt bedre kom vi frem til at det måtter være den dårlig lufta som var inne i gymsalen.

Så etter gårsdagens skremmende hendelse så går min "rose" til meg selv som reddet cuntboi ifra et legevakt besøk slik at han kunne få med seg de 4 andre målene i mot laget i hans hjerte.
Han burde være STOLT av meg.
Hadde nesten fortjent en stor takk og en god klem.
Ikke engang fikk vi på etter kamp slutt......

du skal ha din egen vekt i ræger for den brede:) uten din årvåkenhet,besluttsomhet og resolutte inngripen hadde neppe smilet mitt fremdeles vært et av de peneste som har vært inne i den kjipe hallen..:)
det første jeg tenkte når jeg kom inn var,her er det jo sterilt.
ingenting kan vokse og gro her.. ingen fugler som lander på matta når spillet er på den andre sida..ikkkeno fallskjermhoppere som lander på banen i pausen for å glede kidsa..aldri sol..aldri regn..aldri noe annet enn som igår..
jeg blir bare trist..170 spenn for å være på kamp i noe som strengt tatt minner mer om sørlandshallen enn sør-arena.
ikke rart gutta ikke får det te.fotball skal spilles i frisk luft,gjerne akkompagnert av måkeskrik..
men vi kommer nok igjen ska dere se.
HEIA START:)

når det gjelder det som ikke skjedd etter kampen brede så får du bare holde kjeft hehe...

Stig Hornnes
22-06-2009, 20:45
Litt sent, men men:)

http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=33292