Se full versjon : CUP: Start - Løv/Ham (kamptråd)
frankieboy
17-06-2009, 22:08
3 hinder på veien til Ullevaal er Bergenslaget Løv/Ham. De kjempet lenge helt i teten, men har rotet det til litt i det siste og ligger nå på 7.plass - dog kun 3 poeng bak Haugesund på 3.plass.
Det blir ingen enkel kamp, men jeg vil tro at Start er sinnsykt sugne på en tur til Ullevaal i november, og stiller veldig skjerpet til denne kampen.
Jeg tipper Start stiller med følgende lag:
Tommy Runar/Kenneth Høie
Hunter Freeman
Jesper Mathisen
Bård Borgersen
Branco
Christian Bolanos
Solomon Owello
Petter Bruer Hanssen
Espen Børufsen
Geir Ludvig Fevang
Bernt Hulsker
--------------------------
Tipper Mads blir spart til søndagens kamp (iallefall en full kamp) og så tipper jeg Owello starter istedetfor Myggen. Tror dog at Myggen kommer inn for Owello i 2.omg..
Goodson slet litt med skade sist, og blir nok spart - iallefall fra start...
Ullevaal, Ullevaal... Vi e de berømte Start å vi ska te Ullevaal....
(og JA, jeg kommer hjem fra USA til cupfinalen, og blir sinnsykt skuffa om vi ikke klarer det denne sesongen)
VESTHOVDEN
18-06-2009, 13:29
"Men bare vent å se
For Start skal være med
En vakker dag på Ullevaal!
Da skal vi tørke bort:
Det fliret særlig fort
Da er det vi som roper MÅL!"
"For bare vent å se
For Start skal være med
Den som ler sist ler alltid best!
For vi skal være med
Når guttane slår te
Mens alle andre går rett vest!"
Starts foreløpige "cup-sang"- fra Start-kassetten 1990
frankieboy
18-06-2009, 15:40
Dette er laget som starter:
I mål: Kenneth Høie
Bak: Morten Hæstad, Clarence Goodson, Bård Borgersen, Rolf Daniel Vikstøl
Midten: Cristian Bolaños, Solomon Owello, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen
I mellomrommet: Geir Ludvig Fevang
På topp: Mads Stokkelien
-------------------------------------------------------------------
Veldig overraskende at ikke Hulsker starter, men vil tro at han kommer inn etterhvert for aa hvile Mads! Ellers et slagkraftig lag, og blir spennende aa se om Morten fortsetter sitt gode spill fra de siste innhoppene sine!
Flott å se owello fra start!
Blir denne kampen sendt live noe sted?
Kenneth Storberget
18-06-2009, 16:12
Flott å se owello fra start!
Blir denne kampen sendt live noe sted?
Jepp, SørArena kl:18.00.
Espen K G
18-06-2009, 16:50
Jepp, SørArena kl:18.00.
Og for oss som sitter 3 timer unna og ikke kommer seg ned dit? ;)
Noen steder man kan følge denne kampen? Tv eller radio?
Har ikke mulighet til å komme meg på Sør Arena desverre.
Nydelig, første mål på plass. Bolanos :)
Edit: Neeei. Annullert!
Edit2: Der ja. Espen!
benwright
18-06-2009, 18:40
Espen Børufsen!
Typisk, kunne ikke ventet med den scoringen til etter pausen! Tippet 1-0 til pause.
Urutinert :P Mitt pauseresultat gikk inn, men har bommet med en målscorer ...
Urutinert :P Mitt pauseresultat gikk inn, men har bommet med en målscorer ...
Ja vet :( Heldiggris!
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 18:55
Typisk, kunne ikke ventet med den scoringen til etter pausen! Tippet 1-0 til pause.
Jeg tippet 2-0 og er fornøyd jeg. :)
Espen K G
18-06-2009, 18:56
Jeg er samme båt som deg reiGn. Forbanna typisk! ;)
Men, dette ser ut som blir cruising til neste runde. Satser på to mål til og ett trøstemål på slutten, så går i hvert fall sluttipset mitt inn :)
Jeg er samme båt som deg reiGn. Forbanna typisk! ;)
Men, dette ser ut som blir cruising til neste runde. Satser på to mål til og ett trøstemål på slutten, så går i hvert fall sluttipset mitt inn :)
Hehe det jeg også håper på :) Bare med et trøstemål til Løvene
JES, der kom det! :D Bare et mål til nå Start! Selvmål også å greier, haha
Bjørn Ove Norlan....
18-06-2009, 19:25
hehe kunne jo ikke være en annen en han som skårte selvmål:)
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 19:26
Pokker. Der røyk mitt sluttips. Nå må gutta ikke slappe av.
Pokker. Der røyk mitt sluttips. Nå må gutta ikke slappe av.
Nei, fan ikke et til START! Er det mulig! Jaja vi vinner det her tenker de på 2-0 vet du, idioter!
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 19:28
Det var da som faen. Skerping.
Bjørn Ove Norlan....
18-06-2009, 19:28
det skakke væra muli
Espen K G
18-06-2009, 19:29
Ouch! Nå må det f... jobbes på banen der! Vi skal ikke ryke på en Viking / Bodø/Glimt!!
En trøst er jo at FFK ligger enda dårligere an...enn så lenge
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 19:33
Ikke bra at spillerne er frustrerte og oppgitte som de sies i refratet.
Først selvmål så dette??:
"68 min: 2-2: Kim Rune Hellesund. Startforsvaret står å ser på at han tråkler seg gjennom og skyter i mål. Dette er smått katastrofalt slapt av Start."
Latterlig...
Først selvmål så dette??:
"68 min: 2-2: Kim Rune Hellesund. Startforsvaret står å ser på at han tråkler seg gjennom og skyter i mål. Dette er smått katastrofalt slapt av Start."
Latterlig...
Forbanna Jesper, først selvmål, så gidder han faen ikke jobbe engang.
Glad jeg ikke gikk på denne kampen, hadde vel klikket i vinkel.
Skrotnisse
18-06-2009, 19:38
Jesper Mathisen's kveld:
65'
2-1: Selvmål. Jesper Mathisen. Fint angrep. Venstreback Addo kommer rundt på kanten. Slår knallhardt inn. Jesper Mathisen er først på ballen og klinker den i eget mål.
68'
2-2: Kim Rune Hellesund. Start roter det fryktelig til for seg. Høie og Mathisen er for nonchalante. Hellesund snapper ballen etter et dårlig utspark. Dribler Mathisen og Høie før han setter ballen i tomt bur.
75'
Mathisen er heldig som ikke blir avblåst inne i feltet. Hindrer Kim Rune Hellesund. Løv Ham får corner.
Og så byttes myggen innpå og får gult kort etter 1 minutt? Rutinert....
Stokkelien, redd oss please!
The Rock
18-06-2009, 19:38
Vet jeg blir upopulær hos enkelte av dere nå men. Hver gang jesper må på banen så går det til helvete............
Roy_Keane
18-06-2009, 19:44
nå MÅ noen snart sette denne Jesper Mathisen UT av laget for godt, han ER ikke god nok, har aldri vært god nok, og blir aldri god nok, faen altså..... men i følge fvn.no så er han ikke alene om å være dårlig i dag, fevang og bola ikke i toppslag heller... men likevel, KOM IGJEN GUTTER!!!!!!!!!!!
straffe!! KOM IGJEN!!!
oh my fucking god vi bommer....
Roy_Keane
18-06-2009, 19:51
Nei for helvete, straffe SKAL være mål, hva skjer med bola?!?!?!
Espen K G
18-06-2009, 19:52
Med straffebom på overtid er det helt klart ikke dagen. Skal ikke være mulig! :(
Fuck!
Dette hylekoret mot jesper ...........er jeg HELT ENIG I......!!!
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 19:55
Vi leder 2-0 og klarer å rote det til for oss selv. Faen heller altså. Men, vi er ikke ute.
Espen K G
18-06-2009, 19:55
Pisken må vanke i garderoben nå. Dette er helt sykt! Skal ikke være mulig å gjennomføre en slik 2. omgang!
FFK har forresten kommet tilbake. Blir dobbelt skuffet hvis de klarer å gå videre og vi ryker ut. Da blir det gravøl her i kveld.
Aaargh!!
Bjørn Ove Norlan....
18-06-2009, 20:02
som e har sagt før,jesper er kun i klubben pga pappa.
der blir han nok værende til matta slutter.
og der leder fredrikstad...
Viktig at gutta ikke får helt hetta nå, bergenserne bør være veldig mye mer slitne en Start-spillerne..
The Rock
18-06-2009, 20:07
og der leder fredrikstad...
Fitte au. Hadde i det minste vært en trøst om plankesatan røyk ut av cupen. Hadde sett fram IK vs Ranheim i cupfinalen.
Roy_Keane
18-06-2009, 20:09
FFK er et cup-lag, så i følge statestikken går dem videre, og vi rykker ut, da vi IKKE er et cup-lag...
Hvorfor Sender Ingen Denne Kampen På Tv!!?!?!
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:13
Jeg har ikke fulgt med så masse i kveld, men kan noen forklare meg hvorfor Fevang ble byttet ut med Myggen og hvorfor i svarte granskauen Leif Otto kom innpå?
Roy_Keane
18-06-2009, 20:14
"100' Klokka på Sør Arena sliter. Klarer ikke telle over 100. "
hahaha, fantastisk, et lyspunkt :) en stadion til 300 mill med ei klokke som bare går til 100 :P
Hvorfor Sender Ingen Denne Kampen På Tv!!?!?!
Eller på fvn tv eller vgtv???
Roy_Keane
18-06-2009, 20:15
Jeg har ikke fulgt med så masse i kveld, men kan noen forklare meg hvorfor Fevang ble byttet ut med Myggen og hvorfor i svarte granskauen Leif Otto kom innpå?
fordi fevang var ræv dårlig, og kanskje owello var sliten etter ei omgang :)
http://fotball.fvn.no/stat/index.jsp?service=kampendirekte2008&matchId=273866&seasonId=default&refId=default&vm=false#273866
"Børufsen skyter inn fra venstrekanten, men det blir istedenfor et flott innlegg mot Leif Otto Paulsen. På åpent mål fra fem meters hold skyter Paulsen ballen skyhøyt over mål! Det skal ikke være mulig å bomme der!"
Heia LOP....
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:19
Dette hører muligens hjemme i en annen tråd men jeg stemmer for å selge Leif Otto så snart noen kommer med et tilbud. Han forsvarer ikke lønna si med det han har levert i år verken på første laget eller andre laget.
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 20:21
La oss alle be om at det ikke kommer et mål i mot nå,men riktig vei.
Dette er for jævlig!
Tenk å slitne spillerne kommer til å være etter 90 + 15x2. Til Stabæk-kampen er det bare to dagers hvile. Off, dette blir tøft.
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:29
Da flytter vi opp Goodson, noe som i praksis sier at nesten bare 2. lags spillere er igjen i forsvar.
Roy_Keane
18-06-2009, 20:30
høres smart ut å flytte opp goodson, å bare ha jesper igjen bak.... jesper er jo eksil spiss, må jo være bedre å sette han opp... raknet for tørum nå føler jeg
goodson blir sendt frem...typisk at løv-ham contrer
"120: Låstad tråkker på ballen i det han er i ferd med å tråkle seg forbi Mathisen. Der var Start meget heldige."
Herregud...
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:32
jaja, blir vel straffespark og med Høie i mål er vi vel nødt til å vinne den?
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 20:33
Ser ut til at det blir straffe ja. Håper vi ikke svikter der også.
Rolling stones
18-06-2009, 20:33
tror Start taper denne straffesparkonkurransen når jeg ser på spillerene som er på matta i dag.
Fevang ute, Hulsker ute, Freeman ute.. dette ser mørkt ut!
jaja, blir vel straffespark og med Høie i mål er vi vel nødt til å vinne den?
og hvem har vi som er sikre straffe-skyttere? Fevang er på benken... Bola har allerede bommet...
mr.leipsland
18-06-2009, 20:35
Og der gikk kampen til straffekonk, svakt at gutta roter bort en 2-0 ledelse hjemme mot ett adeccolag.
Roy_Keane
18-06-2009, 20:36
skade på goodsen også :/ nei, dette er ikke vår dag....
mr.leipsland
Bolaños, Stokkelien, Mathisen, Bruer og Børufsen?
Espen K G
Deinoff allerede reddet ett straffe, og har nok selvtillit med seg.
Høie kan jeg ikke huske sist reddet et straffe.
Løv-Ham med alt å vinne.
Start med alt å tape.
Ikke en ønskesituasjon, men dette SKAL gutta klare å dra i havn. Såpass psyke MÅ de ha i denne divisjonen!
Ole Gilboe Hermansen
Måtte vi vise dem at vi er best på straffe i hverfall.
Hvis noen ser kampen, kan de oppdatere straffekonken her? Tror denne siden er kjappere enn Kampen Direkte på fvn.
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:37
Ja, vi hadde vunnet denne uten scoringen til Jesper. Det ga bortelaget en ny giv.
Dette ser skummelt ut, og ikke morro og se at Goodson også nå kan se ut til å ha skadet seg.
Enten er flere skadet en det vi vet om, eller så har Tørum totalt feilberegnet her. Det virker som om dette var en kamp han har tatt alt for lett på.
mr.leipsland
følg med på http://siste.no/live raskere enn 100%
Rolling stones
Og der gikk kampen til straffekonk, svakt at gutta roter bort en 2-0 ledelse hjemme mot ett adeccolag.
Vi er sannsynligvis underdog foran denne straffekonken med tanke på spillerene som representerer Start i denne straffekonken!
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 20:38
Frustrerende å måtte vente. mitt tips er Clay.Peter,Mads,Bola og Myggen.
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:41
Frustrerende å måtte vente. mitt tips er Clay.Peter,Mads,Bola og Myggen.
Tja, vi kan jo prøve ut Matta Jr som også er gammel spiss, men ikke vet jeg. Myggen er ihvertfall ikke dumt siden han er gammel nok til å ikke kjenne alt for mye press her.
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:43
jaja, der var vi sikkert ute.
Svarte ta Matta Jr.
godt bola ikke misset igjen
mr.leipsland
18-06-2009, 20:48
Traff på 4 av 5 straffesparkskyttere, må si meg fornøyd med tippinga mi :)
Farvell og takk for alt jeg går og legger meg....klarer ikke mer
Roy_Keane
18-06-2009, 20:50
7-7, nå klarer jeg ikke mer, herregud
Dette er jo ufattelig spennende..
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:51
Dette er ikke menneskelig
skal høie bli dagens mann med mål og strafferedning
Roy_Keane
18-06-2009, 20:52
9-9, dette burde være forbudt!!!!
mr.leipsland
18-06-2009, 20:53
Myklands første etter comebacket det der!
begynner de med straffe nr. 2 nå?
Andreasmj
18-06-2009, 20:55
nervevrak... Kom igjen Høie!
Roy_Keane
18-06-2009, 20:55
12-11, vi begynner på nytt :P
ikke la PBH ta igjen hvertfall
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:56
Hva er rekord i straffer?
Roy_Keane
18-06-2009, 20:58
14-14, snakker vi rekord snart :S
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 20:59
Kleint av Høie og bare redde 1 ball av 12
Men nå er fyren som bommet sist tilbake :)
Lars Olav Karlsen
18-06-2009, 21:00
Men nå er fyren som bommet sist tilbake :)
Nei, de hoppet tydeligvis over han
mr.leipsland
Kommer Start til å rekke Stabækkampen? :)
jesper bommer fy faen i helvete satan
Lars Olav Karlsen
Der kommer Jesper til å bli den store synderen.
Roy_Keane
18-06-2009, 21:01
hahahahaha, JESPER måtte jo bomme, halt fantastisk
Espen K G
Søppel!!!!!!
der er det over! grattis jesper som gav dem 2 mål og avgjørende straffebom!
Lars Olav Karlsen
... og der var vi ute av cupen i år.
Takk Jesper Mathisen.
mr.leipsland
Cupen er for bønder!
Begynner å mislike den mannen sterkt.....Jesper altså
Det var det. Løv/Ham videre med 15-16...
Store Tå
18-06-2009, 21:02
Nei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vanvittig svakt av hele laget!!!
mr.leipsland
18-06-2009, 21:04
Men hva er det med Start og lange straffesparkkonkurranser? Vi hadde jo en heftig en mot Drogheda i e-cupen for noen år sida også.
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 21:04
Faen i helvete..
Kutt ut Jesper-hetsen. Dette er en kollektiv katastrofe.
hellaand
18-06-2009, 21:05
krever oppvasksmøte NÅ!
Roy_Keane
18-06-2009, 21:07
Kutt ut Jesper-hetsen. Dette er en kollektiv katastrofe.
klapp igjen.... han er syndebukken, straffebom, selvmål, og elendig forsvarsspill.
Nå synes jeg ikke jesper skal få all skylda. For idag var tydeligvis hele laget dårlig!
klapp igjen.... han er syndebukken, straffebom, selvmål, og elendig forsvarsspill.
Prøv ikke å legge skylda på én spiller.
Espen K G
18-06-2009, 21:10
Spiller SØPPEL mot svakere lag (med unntak av B/G kanskje) og STRÅLENDE mot bedre lag. Hva faen er det med dette laget???
Og Jesper har mye av skylden i dag. Ikke pga straffen, men det var klart i hele kampreferatet at han stort sett alltid var på etterskudd. Et selvmål som slapp dem inn i kampen igjen, og en straffebom som gjorde at vi tapte gjør at han må tåle å høre kritikk.
Det som er like ille, om ikke verre er Bolaños som bommer på straffe mot slutten av 90 min, og LOP som bommer på åpent mål fra 5m i ekstraomgangene. Med slik sløsing vinner man ikke kamper som denne.
Løv Ham vinner nok fortjent kampen etter kampreferatet fra 2.omgang og ut. Det sier litt om laget vårt. HUFF!!!
Roy_Keane
18-06-2009, 21:11
laget var elendig, han var værst, og i tilegg har han vært ræva i alle tippeliga kampene han har vært involvert i også, ikke vær så naiv...
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 21:12
Nå er jeg bare jævla skuffet. Orker nesten ikke å skirve noe. Faen faen faen. Det som også er ille er at vi har en kamp om bare to dager. Denne kampen må ha tatt på kreftene.
FVN.no har tatt kvelden pga for stor trafikk........
slutt å (p)lage syndebukker. la gutten få kamptrening lengre frem på banen - i bedriftsfotballen gjør tom jeg mindre feil der..
Alf Qaida
18-06-2009, 21:54
Helt utrolig at folk som ikkje engang var i nærheten av Sør Arena kan uttale seg om hvem som er syndebukken etc!!
Joa, Jesper var dårlig han, men det var faktisk enkelte på laget som var enda dårligere. Hele laget funket ikkje sammen. Men hvor er hetsen mot Bola som ikkje klarer å avgjøre på overtid i 2.omgang med ei særdeles slapp straffe??
Tror dette er noe av det verste jeg har sett noen gang fra start! Det var helt eksremt dårlig! Rett og slett skremende! Jesper var jo bare en parodi gjennom hele kampen og at tørum ikke setter inn haraldsen istede når borgersen ble skada tror jeg faktisk ingen av de drøye 1200 tilskuerne forsto.. Når det er sakt er det kanskje bolanos som er den største " syndebukken" som ikke scoret på straffet på overtid! Synes også det er rart at han setter inn myggen på 2-2 når han har hulsker på benken..
Stig Remnes
18-06-2009, 21:57
Nå synes jeg ikke jesper skal få all skylda. For idag var tydeligvis hele laget dårlig!
Laget var elendig, men Jesper var aller verst. På en skala fra 1 til 10, så lander han omtrent på 0,5 for å stille opp. trøsten får være at han ikke er bedre.
Tydelig at det er mange her som ikke var på kampen. Jesper bomma påp str ja og gjør ellers en middels kamp. Men død og pine det kan en si om så og si resten av laget også. Har ikke behov for å trekke frem enkeltspillere som bør slaktes slik enkelte såkalte suportere her inne gjør. Men det er helt utrolig at start skalk spille så dårlig mot ett middels adecoliga lag og bare dager etter en meget god kamp mot Molde.
Tørum bør kanskje ta en runde med seg selv etter kampen. Han går ut før kampen og sier at i år skal det bli finale osv. Men han benker flere kalre førstevalg. mener også at Hulsker burde startet da Stokkelien får mange kamper i beina på kort tid. Men altid lett ¨være etterpåklok.
Ellers mener jeg moderator bør utestenge enkelkte her inne etter sine barnslige utbrudd mot Jesper.
Espen K G
18-06-2009, 22:00
Grunnen til at Jesper får hetsen nå er nok todelt, minst.
Først og fremst har han tidligere vist at han har en del å gå på som midtstopper. Når han da gjentatte ganger gjør feil i forsvaret som skader laget er han et enkelt mål.
Begge baklengsmålene er Jespers, i følge kampreferatene. Han scorer det ene selv, og det andre skjer når han blir rundlurt av sin mann. Når han da i tillegg klarer å bomme på sin straffe (selv om han har truffet på en tidligere), er han involvert i alle situasjonene som gjør at vi taper kampen.
Bolaños bom på straffe på overtid, i tillegg til LOPs miss på blank goal i ekstraomgangene, er situasjoner som gjør at vi ikke vinner kampen.
Forskjellen ser nok liten ut, men psykologisk er den meget stor. Både for oss og spilleren selv.
En del ting jeg ikke helt forstår.
Herregud og dårlig haraldsen må være siden Jesper er rangert foran ham. Må si jeg hadde vondt av Jesper i dag, for han holder ikke nivået og får masse dritt slengt fra tribunen. Matta jr gjør igjen en del general tabber. Tørum bør gi Jesper en lang pause fra 1.lagsfotball og la gutten spille på Start 2.
Så til byttene i dag. Vi leder 2-0 til pause og han vil nok spare Owello til søndag. Vi er mye svakere i 2.omgang, og kanskje ikke det skal mere til enn å bytte owello med lop så blir laget betraktelig dårligere.
På stillingen 2-2 eller 2-1 så bruker tørum sitt siste bytte med å bytte fevang med myggen. Greit nok at ikke fevang hadde noen stor kamp, men nå har dessverre myggen også spilt elendig i de siste kampene og innhoppet i dag var heller ikke mye skryte av.
Hvorfor ble ikke Hulsker brukt(han hadde vel ikke karantene i dag)?
Skuffelsen er stor, men laget inkl tørum har seg selv å takke.
Ole Gilboe Hermansen
18-06-2009, 22:04
Er enig i at hetsen mot Jesper er en ting som folk bør holde seg for. Han har dette sikkert ikke lett nå. Som andre sier, svært mange av de som har uttalt seg var ikke på kampen. Greit å være skuffet, men la nå Jespet være. Vi vinner som et lag og vi taper som et lag.
Helt utrolig at folk som ikkje engang var i nærheten av Sør Arena kan uttale seg om hvem som er syndebukken etc!!
Joa, Jesper var dårlig han, men det var faktisk enkelte på laget som var enda dårligere. Hele laget funket ikkje sammen. Men hvor er hetsen mot Bola som ikkje klarer å avgjøre på overtid i 2.omgang med ei særdeles slapp straffe??
Helt enig Alf. Uten å nevne navn så var det andre på laget som presterte dårligere en Jesper. Det Start gjør i dag er nok det dårligse jeg har sett og jeg har sett de fleste hjemmekamper i cup og serie de siste 20 år. Kanskje Tørum burde gå i seg selv når han tar ut ett lag uten flere klare 1 lagspillere.
Vi fikk fortjent og tapte mot ett middels lag fra divisjonen under oss. De spilte med 1 spiller mindre i begge ekstraomgangene også da de hadde en spiller skadet som stod stille i midtsirkelen.
Jeg var på kampen, så nå er jeg spent på hvem du mener var dårligere enn jesper.
AndersH.
18-06-2009, 22:07
Tror ikke vi skal ta sånn på vei. Det er lov å ikke ha dagen - men det er selvsagt skremmende at gutta varierer så i prestasjonene sine. Bunnivået er per dags dato ekstremt bånn i bøtta, men forhåpentligvis lager pipa en annen lyd mot Stabæk til helja.
Heia Start! :)
Jeg var på kampen, så nå er jeg spent på hvem du mener var dårligere enn jesper.
Det var ingen, derfor han ikke vill nevne navn:icon_lol:
Det var ingen, derfor han ikke vill nevne navn:icon_lol:
Borre var på tribunen, gikk jo ikke så bra sist han var her....
Alf Qaida
18-06-2009, 22:21
Kan jo begynne med to stk backer.. :)
Joda det var spillere på Start som ikke hadde dagen på lik linje med Jesper. Men det er ikke nødvendig og nevne navn. Men det er ikke tvil om at mange var meget dårlig i dag.
Men det er typisk at hylekoret er på plass når noe galt kan sies om familien Mathisen.
Laget var dårlig hang ikke sammen vi tapte midtbanen i 2 omg vi pruduserte nesten ikke sjanser (Mathisen sin feil ?) Nei her må alle gå i seg selv fra Tørum til resten av spillerne og vi må reise oss til sønd mot Stabæk ellers taper vi to sifret.
hehe...Ja ikke mye å skryte av de heller, og de var absolutt ræva de også, men ikke fullt så ræva.
Kommer fvn med spillerbørs i morgen, så blir jeg overasket om den samlede sum blir over 35.
Kun Høie som var god, og Børufsen og Stokkelien spilte ok.
Minner om forumreglene.
§3 Ufin språkbruk og linker er forbudt
Trusler, rasisme, hets og annen ufin språkbruk toleres ikke, og vil bli moderert uten samtykke. Hets går på det personlige plan, styr unna ting du ikke kan sies direkte til en person. Spillere og ledere skal bedømmes på hva de gjør opp mot klubben, ingenting annet. Dette gjelder også linker som blir tillagt forumet, fordi en nettside skriver eller mener noe kan den ikke nødvendigvis legges ut her. Brudd kan medføre utestengelse.
Joda det var spillere på Start som ikke hadde dagen på lik linje med Jesper. Men det er ikke nødvendig og nevne navn. Men det er ikke tvil om at mange var meget dårlig i dag.
Men det er typisk at hylekoret er på plass når noe galt kan sies om familien Mathisen.
Laget var dårlig hang ikke sammen vi tapte midtbanen i 2 omg vi pruduserte nesten ikke sjanser (Mathisen sin feil ?) Nei her må alle gå i seg selv fra Tørum til resten av spillerne og vi må reise oss til sønd mot Stabæk ellers taper vi to sifret.
Hylekor og hylekor. Det må da være lov å si i fra. Synes du virkelig at Jesper Matisen holder tippeliga nivå og da tenker jeg ikke isolert på kampen i dag. Kan jo f.eks også nevne ffk og rbk kampene.
Er du helt avslappa når jesper aldri benytter keeper som siste mann, men skal drible eller slå en pasning med stor risiko.
Om Borgersen ikke kan spille mot stabæk, foretrekker du da at det er Jesper som skal erstatte han?
Store Tå
18-06-2009, 22:37
Det vil alltid være en syndebukk etter en straffesparkkonkurranse. I dag ble det Jesper. Det tror jeg er helt tilfeldig. Han scorte på sin første straffe, og PBH og Bolaños misset også på straffe samme dag.
Shit happens. Neste kamp kan Jesper være Starts beste spiller igjen. Det håper i hvert fall jeg, men registrerer at andre tydeligvis ønsker det motsatte.
Derimot synes jeg det verste var at Tørum byttet inn Myggen. Myggen bør spille fra start, eller ikke spille i det hele tatt. Han kan styre en kamp, og holde på ballen når det trengs.
I denne kampen trengte vi en løps- og/eller duellsterk kriger, ikke Myggen.
Håper Tørum forklarer det byttet.
Stig Remnes
18-06-2009, 22:38
At dersom Jesper spiller fra start på søndag, heter topp scoreren i tippeligaen etter kampen Daniel Nannskog.
Roy_Keane
18-06-2009, 22:38
Minner om forumreglene.
§3 Ufin språkbruk og linker er forbudt
Trusler, rasisme, hets og annen ufin språkbruk toleres ikke, og vil bli moderert uten samtykke. Hets går på det personlige plan, styr unna ting du ikke kan sies direkte til en person. Spillere og ledere skal bedømmes på hva de gjør opp mot klubben, ingenting annet. Dette gjelder også linker som blir tillagt forumet, fordi en nettside skriver eller mener noe kan den ikke nødvendigvis legges ut her. Brudd kan medføre utestengelse.
har vi som fotballsupportere ikke lov til å hetse trenere/enkeltspillere i start? da ser jeg ikke poenget med et debattforum... greit nok med andre med debatanter, men hadde det ikke vært for oss supportere hadde det ikke vært noe ik start! tar reglene til etterrettning, men står for mine uttalelser.
Ps: halve forumet her skulle vært utestengt etter bjørneby skandalen da, for den tok heftig av her inne... dette er småkaker i forhold.
Roy_Keane: Det er selvsagt lov å komme med kritikk mot laget og spillere - dette er jo et diskusjonsforum!
Men grensa går når "kritikken" går over i usaklig hets mot en spiller. Hold ting saklig, og det går greit.
Supporteren
18-06-2009, 22:56
Etter denne kampen bør enkelte spillere snart være på vei bort fra klubben..
Hylekor og hylekor. Det må da være lov å si i fra. Synes du virkelig at Jesper Matisen holder tippeliga nivå og da tenker jeg ikke isolert på kampen i dag. Kan jo f.eks også nevne ffk og rbk kampene.
Er du helt avslappa når jesper aldri benytter keeper som siste mann, men skal drible eller slå en pasning med stor risiko.
Om Borgersen ikke kan spille mot stabæk, foretrekker du da at det er Jesper som skal erstatte han?
Jesper spilte ikke noe god kamp i dag det ser alle. Men han var ikke den eneste på Start som spilte elendig, det er det jeg mener. Men det er symptomatisk at med en gang noe galt kan sies om Jesper eller Matta da er den samme gjengen på forumet ute og roper korsfest korsfest.
Tørum tar nok ut den stopperen han mener er best når det gjelder stabæk kampen. Om Borgersen er skada så står det vel mellom Jesper og Haraldsen og jeg husker godt de første kampene i årets serie der haraldsen spilte og det var vel større tabber han gjorde en det jesper gjør i dag.
Vel. Kanskje det er på tide å gi Harladsen en ny sjans for nå har vel Jesper brukt opp sine åtte?
Ellers så registrerer jeg at du ikke svarer på de andre spørmålene.
Det er sjelden jeg sier noe negativt om enkeltspillere, men Jesper Mathiesen fortjener å bli satt under lupen her. Han har mange avgjørende feil i forsvarsarbeidet, og det er bare såvidt at det ikke resulterer i flere mål her. Man kan trekke fram flere gode inngripener, men de kan ikke veie opp for et skrekkelig bunnivå.
Alt i alt har han ikke prestert på A-laget, og fortjener virkelig ikke noen flere sjanser på en stund. Det er yngre spillere bak ham som snart kunne trenge kamptreningen.
Terje Brede
18-06-2009, 23:07
har vi som fotballsupportere ikke lov til å hetse trenere/enkeltspillere i start? da ser jeg ikke poenget med et debattforum... greit nok med andre med debatanter, men hadde det ikke vært for oss supportere hadde det ikke vært noe ik start! tar reglene til etterrettning, men står for mine uttalelser.
Ps: halve forumet her skulle vært utestengt etter bjørneby skandalen da, for den tok heftig av her inne... dette er småkaker i forhold.
Støtter deg 100% på dette....
Terje Brede
18-06-2009, 23:09
Vel. Kanskje det er på tide å gi Harladsen en ny sjans for nå har vel Jesper brukt opp sine åtte?
Ellers så registrerer jeg at du ikke svarer på de andre spørmålene.
Haraldsen???
Sjuk eller?
Mannen kan værken løpe eller spille fotball.
Han kan man bruke i arendal som rundingsbøye under båt racet...
Vet at jeg kom med usaklig kritikk om jesper iløpet av kampen, men jeg mener faktisk at det er berettiget.
Han virker latere en hulsker(som faktisk scorer mål) og han er utrolig træg og gir opp løpsdueller gang på gang.
Hvis vi ikke har andre alternativer bak så må vi alvorlig talt se oss om etter flere backer.
Jeg føler at han har fått vise seg frem nok nå og jeg mener bestemt at han aldri kommer til å holde noe annet enn middels adecconivå.
Håper selvfølgelig at Frankieboy drar frem denne i hva var det jeg sa tråden om ett halvt års tid , men hvis Jesper spiller seg fast inn på laget så skal jeg spise hatten min.....(jeg har heldigvis ingen) :)
Terje Brede
18-06-2009, 23:11
Etter denne kampen bør enkelte spillere snart være på vei bort fra klubben..
Vel, men det er jo ikke bare etter denne kampen det da...
Kan du komme med noen navn som du mener?
Supporteren
18-06-2009, 23:15
Vel, men det er jo ikke bare etter denne kampen det da...
Kan du komme med noen navn som du mener?
De som har fulgt litt med på Start, burde vel klare å gjøre seg opp en mening om akkurat det.
Dagens dårligste: Vikstøl, stokkelien og tørum....
Terje Brede
18-06-2009, 23:20
De som har fulgt litt med på Start, burde vel klare å gjøre seg opp en mening om akkurat det.
Haraldsen
hæstad
kleiven
årst
mathisen
paulsen
har jeg oversett noen nå?
Hvis ikke jesper går etter denne sesongen vil jeg si at det begynner å bli temmelig useriøst! Vigør tapte nettopp 10-0 mot Lyngdal, de trenger en stopper av Mathiesen sitt kaliber, gi mannen sparken!
flaxxlodd
19-06-2009, 01:07
Er jo en helt latterlig kamp av Jesper. Han er direkte involvert i begge målene.
At det er han som bommer på den avgjørende straffen er det ikke mye å gjøre med. Det kunne forsåvidt vært hvem som helst.
Men det er forsvarsspillet Jesper viser som er skremmende. Og kom ikke her og si at det er første gang.
120 min med cupfotball uten ei gang å gå videre, det er dårlige nyheter før Stabæk kampen. Er bare backene våre som er 100% til den kampen er jeg redd.
La forresten merke til at verken Morten Hæstad eller Erlend Storesund skjøt straffespark, sjøl om de vel var på banen heile kampen? Storesund blei rett nok skadd rett før full tid, etter at Løv-Ham hadde brukt alle byttene, men han var vel mer eller mindre på banen resten av kampen?
Men har ikke lest noe om at Hæstad blei skadd e.l. Kommentatoren på radio blei au tydelig overraska over at Stokkelien skulle ta det ellevte straffesparket. Uansett må vel alle ha prøvd seg før en spiller kan skyte for andre gang?
Løv-Ham endra au på rekkefølga underveis i straffekonken. Mads Cato Moldskred, som brant den første straffen sin, blei hoppa over i den andre runden. Fredrik Haugen avgjorde konkuransen som den femte Løv-Ham-skytteren i den andre runden, men han var tiende og sistemann for Løv-Ham i den første runden. Men mulig dette er lov.
Og det var kanskje ikke heilt overraskende at det var Jesper Mathisen som blei syndebukken i straffekonken, siden det virker som om heller ikke den første straffen hans var spesielt god:
120 Mål straffekonk Start 6 - 5 Jesper Mathisen. Mathisen er heldig. Keeper står på streken, og Mathisen setter ballen like ved, men keeper rekker ikke frem!
AndersH.
19-06-2009, 01:34
Hadde vært gøy å se alle straffene.
Noen som kan legge ut eller som vet hvor jeg finner dem?
Er så skuffet at jeg har ikke ord. Så mye for gale tipperesultat folkens, for dette gikk jo rett til Helvete. Kommer ikke til å glemme denne kampen på en stund, dette gjorde faktisk litt vondt. :icon_cry:
flaxxlodd
19-06-2009, 05:53
Dagens dårligste: Vikstøl, stokkelien og tørum....
Stokkelien? var en av få som faktisk fikk til noe utpå der. Flott mål og noen herlige straffer.
Vikstøl og Mathisen var banens dårligste. Mathisen gjør selvmål, selv om det er en vanskelig situasjon med et hardt innlegg rett foran mål, men han sover jo på 2-2 målet! Ellers synes jeg han tar for mye sjanser der bak, han driver et sjansespill man ikke skal når man er bakerste mann!
Vikstøl hadde jeg større forventninger til, men han virka veik i duellspillet og generelt sett litt uinspirert. Svak defensivt! Det samme kan vel sies om Morten Hæstad, han er ikke trygg nok på backen, og det er et problem.
Hovedgrunnen til at vi tapte er nok det nevnte over, i tillegg til at spillere som Fevang og Bolanos ikke hadde dagen i det hele tatt. Begge spilte nærmest til stryk!
Stokkelien? var en av få som faktisk fikk til noe utpå der. Flott mål og noen herlige straffer.
Ser man bort fra målet sitt, gjorde dessverre ikke stokkis noe som helst bra, tapte alle dueller, og det ble etterhvert mange feilpasninger...
Fryktelig kamp fra både han å vikstøl(synes jesper var hakket bedre)
Er redd han faller igjennom mot Stabæk skal han starte som enslig spiss...
Håper selvfølgelig jeg tar feil:)
Espen K G
19-06-2009, 10:28
http://fotball.aftenposten.no/nm/article142448.ece
Bekreftes av dommersjef Pedersen at Løv-Ham brøt reglementet ved å forandre på rekkefølgen av straffetakerne.
Molde om igjen ;)
Fy faen, NÅ skraper de bunnen av bøtta altså. Synes det blir for dumt.
LøvHam vant PGA en jævla elendig spiller med navnet Jesper Mathisen.
Når ikke vi knuser Løv Ham i ordinær spilletid så har vi ikke noe videre i cupen å gjøre.Finale hadde det ikke blitt uansett:)
Ikke legg inn protest, Start. Det blir for dumt. Vi tapte mot et bedre lag i går. ferdig med det.
Ikke legg inn protest, Start. Det blir for dumt. Vi tapte mot et bedre lag i går. ferdig med det.
AKKURAT!:D
Magne Hadland
19-06-2009, 10:48
Det er sant nok, men at det protestgrunnlag er det jo ikke tvil om.
Det ene laget bommer, og så hopper man over vanlig rekkefølge og lar en som er straffesikker ta den avgjørende straffen.
Akkurat som om Norge skulle ha spart Reka til den eventuelle matchballen :)
Eller at man bruker samme straffeskyter på straffe nr.1 og 5. (her var det 10 og 15. men i prinsippet..)
Uansett er jeg enig med siste talere, håper ikke IKS legger inn protest, men hvis cuptapet er f.eks en halv mill i budsjettet, kan jeg ikke se at klubben har noe valg...
VESTHOVDEN
19-06-2009, 10:54
Vi må i alle fall være sikre på at vi har en god sak.
Har vi det, og NFF ikke foretar seg noe- så bør vi absolutt legge inn protest.
http://fotball.aftenposten.no/nm/article142448.ece
Bekreftes av dommersjef Pedersen at Løv-Ham brøt reglementet ved å forandre på rekkefølgen av straffetakerne.
Molde om igjen ;)
Kommer til å gremmes om vi griner oss til en ny "molde-sak". Husker godt forrige gang og jeg var direkte flau. Ærlig talt, vi fortjente å tape og rekkefølgen på straffetagerene hadde overhodet ingenting med sluttresultatet å gjøre. La det ligge...
Gårsdagens syndebukk? Jeg synes Tørum ene og alene skal ta smekken. Tidenes undervurdering? Forstår man vil hvile spillere, men det får da være grenser...
Løv Ham vant "fortjent", og ingen vil vel komme til Ullevaall ved protest?
Terje Brede
19-06-2009, 11:13
Jeg er tilldels enig med dette, men har de regler for dette så er det jo ikke noe å snakke om.alle andre lag hadde lagt inn protest uten å blunke, så har start rett i saken og reglene sier løv ham har brutt de så er saken klar.
Men det blir litt for dumt om de legger inn protest sånn sett slik de gjorde i en cup kamp mot molde som de vant 4-3 men brukte en spiller som ikke stod på dommerkortet.Kampen etter mot viking i stvg så ble vi latterlig gjort med 4-0 i trynet.
Om start legger inn protest og får medhold så kommer klubben nok en gang latterlig gjort, men stå på kravene.
Reglene er for alle.....
Bjørn Ove Norlan....
19-06-2009, 11:27
Haraldsen
hæstad
kleiven
årst
mathisen
paulsen
har jeg oversett noen nå?
Er ikke enig i at Kleiven bør gå,syns han har vært god i år.
men resten av gjengen er det vanskelig å være uenig i.
Løv/Ham jukset ikke:
http://fotball.fvn.no/nm/article142448.ece
Espen K G
19-06-2009, 12:32
Da var det endret ja. Ser at regelen de siterer fra NIF lyder forskjellig fra den de siterte i orginalartikkelen. Merkelig.
Men, det ville nå blitt for dumt å måtte protestere seg til videre spill i cup'en.
Forferdelig flaut at det i det hele tatt nevnes denne saken, selv om bytting av rekkefølgen slik løvham gjorde hadde vært forbudt!!
Start må erkjenne at de dreit seg skikkelig ut i går, og da er det ingen feil som er stor nok til at kampen må spilles om eller at Start går videre på diskvalifikasjon.
Flaut, flaut, flaut. Det er alt som er å si til både kampen og oppslaget om mulig juks.
Hvis da Start skulle være inne på tanken om å gjennomføre lønnskutt, så er tiden inne nå. Her bør spillerne selv ofre 10% av lønna si som bot for en kollektiv elendig innsats som kosta oss cupen nok en gang. Også mot løv-ham da...
Det er så uprofesjonelt at man kan begynne å prate om kontraktsbrudd. Regner jo med spillerne er forpliktet til å yte det de kan ut fra sine forutsetninger? Her taper et profesjonelt lag mot et amatørlag. Det skal ikke være mulig, og det burde finnes sanksjoner mot spillerne som deltar i en katastrofe som denne.
Kan godt skylde på Jesper, men det holder ikke. Det er tross alt 10 andre utpå der, som burde knust Løv-ham selv med 9 spillere på banen.
Er nesten så ille nå at Start like godt kan melde seg ut av hele cupsystemet....
Forrige semi røyk vi ut mot latterlige FFK. Gangen før der igjen ble vi grisebanka av Viking (tror jeg?) etter å ha sutret oss videre på en elendig småtabbe av Moldes oppmann.
Men nå altså: Ut i 4.runde mot bitelillebroren til Brann.
Fryktelig!
Og hva Jesper angår: Han har fått mye ufortjent kritikk, men nå kan han bare legge opp. Tabbekvoten er oppbrukt. Han har vist nok en gang at han har et bunnivå som ikke engang holder for Start 3. Det blir for ustabilt, og det er ren gambling å bruke denne spilleren på toppnivå igjen.
Forferdelig flaut at det i det hele tatt nevnes denne saken, selv om bytting av rekkefølgen slik løvham gjorde hadde vært forbudt!!
Start må erkjenne at de dreit seg skikkelig ut i går, og da er det ingen feil som er stor nok til at kampen må spilles om eller at Start går videre på diskvalifikasjon.
Flaut, flaut, flaut. Det er alt som er å si til både kampen og oppslaget om mulig juks.
.
Det var vel FVN som gjorde oppslaget, ikke IK Start, derfor synes jeg ikke det er riktig å kalle det flaut. Jacobsen sa vel også at de ikke hadde tatt noen stilling til en eventuell protest, en riktig uttalelse, da en slik sak hadde måttet gjennom flere kanaler i klubben før det hadde endt med protest.
Hadde Start derimot protestert hadde det vært flaut, for Løv Ham vant fortjent!
Over til Jesper...
Jeg er enig i mye av kritikken mot ham, for han gjorde en svak kamp igår. Straffemissen kan skje alle, det kan ha vært tilfeldig. Selvmålet er 50/50, vanskelig å si om han har direkte skyld, da slike harde innlegg ofte bare treffer en. Men måten han opptrer på når det blir 2-2 er kritikkverdig. Da tar han helt kvelden, og det er jævli irriterende! Ellers er han altfor arrogant i spillestilen. Det gikk bra igår, men det er ren gambling når han begynner å finte ut motspillere som bakerste mann. Greit han kan glise når det går bra, men som stopper skal du ikke holde på sånn. Da er det bare et tidsspørsmål før neste tabbe, og det irriterer meg noe jævli å se på det tullet i bakerste rekker! Han bør snarest få beskjed om at det er uakseptabelt å holde på slik...
Oppi alt dette så hadde nok ikke Jesper fått særlig tyn om Bolanos hadde scoret på straffen på overtid. Kort vei fra himmel til helvete...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.