Se full versjon : Start - Sandefjord (kamptråd)
frankieboy
19-06-2009, 13:50
Sted: Sør Arena
Tid: Onsdag 24.juni kl.1900
--------------------------------------------------------------------------
Ny hjemmekamp, og etter fadesen mot Løv/Ham så vil nok spillerne prøve å vise hjemmepublikummet at dette var en dårlig dag, og ikke en trend.
Sandefjord åpnet sesongen veldig bra, men har hatt en svak utvikling og er på vei nedover tabellen. De har ikke vunnet siden de slo Viking 3-1 den 6.mai!Dog er det veldig jevnt, og med en seier eller to så er de oppe og slåss om medaljer igjen!
Start ligger før kampen mot Stabæk på 3.plass med 21 poeng, mens Sandefjord ligger på 9.plass med sine 17 poeng. Start er Tippeligaen 3.beste hjemmelag med 3-3-1 på sine 7 hjemmekamper til nå, mens Sandefjord er Tippeligaens 3.dårligste bortelag med 1-2-3 på sine 6 bortekamper.
Verdt å merke ser er det også at mens Start har skapt 76 sjanser (flest i Tippeligaen) denne sesongen, så har Sandefjord kun skapt 40.
Har kikket på kortsituasjonen, slik at vi kan se hvem som evt må stå over denne kampen.
Hos Start soner Bernt Hulsker sin siste kamp etter det røde kortet han fikk mot Molde. I faresonen er Hunter Freeman og Erik Mykland.
Sandefjord spiller lørdag kl.16 borte mot VIF og de har 2 spillere som må unngå kort hvis de ønsker å spille på Sør Arena til onsdag. Det er Martin Jensen og Erik Mjelde!
Da er det bare å vente å se hvordan det går i helga. Vinner vi mot Stabæk så burde det bli folksomt mot Sandefjord. De kommer nok også med endel folk vil jeg tro, selv om det er en onsdagskamp.
Terje Brede
19-06-2009, 13:56
Sted: Sør Arena
Tid: Onsdag 24.juni kl.1900
--------------------------------------------------------------------------
Ny hjemmekamp, og etter fadesen mot Løv/Ham så vil nok spillerne prøve å vise hjemmepublikummet at dette var en dårlig dag, og ikke en trend.
Sandefjord åpnet sesongen veldig bra, men har hatt en svak utvikling og er på vei nedover tabellen. De har ikke vunnet siden de slo Viking 3-1 den 6.mai!Dog er det veldig jevnt, og med en seier eller to så er de oppe og slåss om medaljer igjen!
Start ligger før kampen mot Stabæk på 3.plass med 21 poeng, mens Sandefjord ligger på 9.plass med sine 17 poeng. Start er Tippeligaen 3.beste hjemmelag med 3-3-1 på sine 7 hjemmekamper til nå, mens Sandefjord er Tippeligaens 3.dårligste bortelag med 1-2-3 på sine 6 bortekamper.
Verdt å merke ser er det også at mens Start har skapt 76 sjanser (flest i Tippeligaen) denne sesongen, så har Sandefjord kun skapt 40.
Har kikket på kortsituasjonen, slik at vi kan se hvem som evt må stå over denne kampen.
Hos Start soner Bernt Hulsker sin siste kamp etter det røde kortet han fikk mot Molde. I faresonen er Hunter Freeman og Erik Mykland.
Sandefjord spiller lørdag kl.16 borte mot VIF og de har 2 spillere som må unngå kort hvis de ønsker å spille på Sør Arena til onsdag. Det er Martin Jensen og Erik Mjelde!
Da er det bare å vente å se hvordan det går i helga. Vinner vi mot Stabæk så burde det bli folksomt mot Sandefjord. De kommer nok også med endel folk vil jeg tro, selv om det er en onsdagskamp.
Bra info.....
Sandefjord, mister masse offensiv kraft, dersom de mister Mjelde.
Hadde vært gull verdt for start, med et gult til han, i neste runde....
Sadefjord, er uansett et lag man "skal" slå hjemme, dersom man har forhåpninger, om en god plassering på tabellen.
Espen K G
22-06-2009, 19:43
Ukas gladmelding finnes her: http://fotball.fvn.no/eliteserien/article142774.ece
I korttekst: Goodson er tilbake mot Sandefjord, og Bård ser også ut til å rekke den kampen!
Om enten Bård eller Clay _ikke_ spiller blir det spennende å se hvem av de to andre som gjør det.
frankieboy
23-06-2009, 14:24
Heldigvis ser det ut som vi kan stille med et sterkt lag i morra. Forsvarsfireren er tilbake, og forhaapentligvis ogsaa Fevang!
Det er utrolig viktig at forsvaret er tilbake, for det er der vi absolutt er mest saarbare! Ellers faar vi haape at Bolanos begynner aa finne tilbake til toppspillet fra de forste rundene, og scorer et maal eller to...
doppelt gemoppelt
23-06-2009, 22:15
Eneste skremselet jeg ser er Malick Mane med scorings form, ellers er dette langt ifra den motstanden vi fikk mot Molde hjemme, især offensivt.
Håper vi kan heve oss igjen og henge oss med i toppsjiktet. det ville gitt gutta et moralsk løft med selvtillit utover sommeren.
Usikker på formen, børu har vist teft mens Bola har falt litt. Med disse 2 i form offensivt driv imorgen så blir det fest.
Egentlig sikker hjemme men jeg har blitt litt tvilende, men selvsakt ikke mistet tro og håp.
Seier.
Stig Hornnes
23-06-2009, 22:29
Sandefjord må ikke undervurderes. Patrick Walker har skapt et sterkt kollektiv som på ingen måte er walkover. De slo oss begge gangene i fjor og blir en tøff nøtt også i år.
Mane har knapt funnet nettmaskene siden første kamp. Mjelde er vel den som har imponert mest som målscorer i det siste.
Sandefjord har den siste tiden vist en dalende formkuve, og vi burde helt klart ta hjem denne seieren.
Eneste minuset jeg kan se med at vi tar en seier i morgen er at jeg må dele bil med to sure Sandefjord-supportere i drøye 3 timer, men det skal jeg overleve ;)
frankieboy
24-06-2009, 04:22
Eneste minuset jeg kan se med at vi tar en seier i morgen er at jeg må dele bil med to sure Sandefjord-supportere i drøye 3 timer, men det skal jeg overleve ;)
Er vel uansett bedre det, enn aa dele bil med 2 kjempehappy Sandefjord-supportere i 3 timer... Dette er en kamp som viser hvor vi vil befinne oss denne sesongen. Med seier, saa er jeg rimelig sikker paa at vi kan glemme nedrykksprat, men med tap eller uavgjort saa begynner det aa tette seg til bakover. En utrolig viktig kamp!! Tror ikke vi vinner lett, og er veldig fornoyd om vi klarer aa kjempe oss til 3 poeng!
3 poeng ikveld vil være gull for klubben. Det gir et pusterom, kanskje et farvel til en eventuell nedrykksstrid, og ikke minst trenger gutta selvtillit nå fremfor en til i fleisen!
Det er faktisk så sinnsykt viktig at vi vinner idag at jeg blir helt gal!!
Skulle ønske kampen starta nå med ei gang!
Vi tar Sandefjord idag!
magnussl
24-06-2009, 09:03
Har ikke vært så gier på kamp siden før Drammen turen. Det hadde vært så utrolig deilig å snudd formduppen med en sterk hjemmeseier mot Sandefjord. La oss lage et sinnsykt leven på tribunen i dag! Har stor tro på seier med clay og bård tilbake!
mr.leipsland
24-06-2009, 12:24
Med Kleiven og Fevang ute bør Start stille slik i kveld:
Høie
Freeman, Borgersen, Goodson, Milicevic
Hæstad, Owello, Bruer, Børufsen
Bolaños
Stokkelien
Hæstad vil komme rundt backen oftere enn hva Bolaños gjør, Bolaños er grei playmaker og gir bedre støtte til Stokkelien.
Så er det bare å håpe at ikke Start slår lange baller opp på Stokkelien (som vil tape alt i lufta mot Birger Madsen).
Laget mot Sandefjord:
I mål: Kenneth Høie
Bak: Hunter Freeman, Clarence Goodson, Bård Borgersen, Branislav Miliecevic
Midtbanen: Christian Bolaños, Solomon Owello, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen
I mellomrommet: Geir Ludvig Fevang
På topp: Mads Stokkelien
Knut Tørum er glad for at midtstopperparet er tilbake på kort tid.
- Bård og Clay har spilt sammen i hele år og fått mye matchtid sammen. Vi er glade for å ha de tilbake igjen og håper at de er med på å få ting tibake på sporet, sier Starttreneren.
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=488908
Deilig med stopperene tilbake. Kanon, også at Fevang rakk kampen...
Fasitsetteren
24-06-2009, 16:19
Snakket med Stokkelien i 13-tiden, da sa han at han hadde fått en smell i foten og var usikker på om han ville spille. Men psick chill om det ikke var så ille.
Bør jo være helt unødvendig å skrive opp laget her.
Tror nok 99% av de som er på nett og start fan har fått det med seg lenge før det dukker opp her samt endringene om det skulle være akktuelt med det.
Enda mer unødvendig å skrive det du skriver...
Bør jo være helt unødvendig å skrive opp laget her.
Tror nok 99% av de som er på nett og start fan har fått det med seg lenge før det dukker opp her samt endringene om det skulle være akktuelt med det.
Hahaha - Du er tilbake ja TERJE BREDE :):):)
???
Hva mener du med det?
Velkommen tilbake :)
Mane på benken, og Isaksen inn for Sandefjord...
Store Tå
24-06-2009, 19:14
Huffa. Da røk stalltipset mitt på 6-0...
frankieboy
24-06-2009, 19:18
Skrekkelig uflaks på den scoringen... Hadde bare han Sandefjord-fyren vært nær ballen så hadde det blitt offiside. Men uheldigvis sneik den seg inn nede ved stolpen... Viktig med en scoring før pause!!
Bra liv fra Menigheden forresten!!
Gamlefar tar ansvar......
frankieboy
24-06-2009, 19:19
YESSSSSSSSSS
BORGERSEN!!!!
Deilig og utrolig viktig!
Bård Larsen
24-06-2009, 19:20
Utrolig bra! Kan bli mange mål av dette! Har vært veldig skeptisk foran denne kampen men dette kan gå veien! Uææhh!! (Nerver!)
Bård Larsen
24-06-2009, 19:21
så var det dette med feilpasninger da....
Bård Larsen
24-06-2009, 19:22
fy faen! der tapte vi! bare tull!
frankieboy
24-06-2009, 19:24
Hva skjer i forsvaret?
Trodde det skulle bedre seg med Clay og Borgersen...
Bård Larsen
24-06-2009, 19:25
jeg tippa 2-1 til sandefjord.....kombinasjonen realist og fotballidiot gjør seg bare ikke.....
men her ser vi de samme svakhetene som start har hatt over lang tid...panikk i forsvaret....feilpasninger. 1 divisjonsfotball.
Bård Larsen
24-06-2009, 19:28
Hvor blir det forresten av Bolanos raid på kanten. i de siste kampene har han stoppet opp på 16 meteren....han utgjør ikke lenger den store forksjellen...
Store Tå
24-06-2009, 19:28
Går bra dette. Slapp av.
Bård Larsen
24-06-2009, 19:37
skulle gjerne slappet av. vi har ballen og mange cornere og slikt. men vi scorer ikke.
mitt tips: skorer vi før pause så vinner vi. hivs ikke er løpet kjørt
Er det ikke temmelig TYPISK at Start kjører på og så får en i tryne.... GRRR!!! I tillegg kommer det EN TIL i fleisen når vi har klart å karre oss Even Steeven...
frankieboy
24-06-2009, 19:44
Sandmoen har lagt lista skyhøyt, og man må nesten bli drept hvis det skal deles ut kort her... Sandefjord burde hatt 3-4 gule til nå, men Sandemoen opprettholder ryktet om å dømme i favør bortelaget...
Bård Larsen
24-06-2009, 19:45
og i så fall så er saken klar: vi taper hjemme mot et lag som er i den absolutte formbunn, etter å ha blitt ydmyket mot et middelfarende addecolag og historisk slaktet av stabæk.
da ender vi der jeg har sagt vi er over lang tid: etter å ha spilt over evne er det eneste som gjelder å unngå nedrykk. og det skal holde hardt!
Bård Larsen
24-06-2009, 19:47
og så et utrlig slap frispark, uten vilje. faen! der er det kjørt gutta!
"Fevang har kontroll på ballen innenfor 16-meteren og løpes ned bakfra av Rune Hansen. Start roper på straffe, men dommer Sandmoen forholder seg rolig."
Og vi blir vel snytt for straffe som vanlig. Helvete!
Bård Larsen
24-06-2009, 19:56
Det er jo typisk når vi ligger nede i en bølgedal. Jeg så reprisen av Sandefjords andremål, og det var vel en keepertabbe det og.
Sandefjord har hatt mye tur. Veldig god uttelling på sjansene de har hatt, og vært heldige med at de ikke har fått flere gule kort.
Men dette er veldig svakt av oss. Både Milicevic og Freeman er fryktelig svake. Jeg liker spesielt ikke det jeg ser av Hunter. Han har vært svak i en lengre periode, men plasseringsfeil og elendig pasningskvalitet.
Synd å se at Owello er en skygge av seg selv. Han hadde jo en fantastisk periode før han ble skadet.
Det er igrunnen merkelig at så mange spillere er ute av form samtidig. Fevang og Bolanos er ikke i nærheten av sitt potensiale.
Jeg layet Start til 1.75 i odds på Betfair i dag (vinner altså penger om Start ikke vinner). Kunne ikke tro det når jeg så det!
Men alt i alt så syntes jeg ikke det er noen grunn til å slakte gutta enda.
Vi har hevet oss i alt vi gjør i forhold til de to foregående kampene.
Har fortsatt troa på at dette går veien.
Og de som begynner å snakke om nedrykksstrid på bakgrunn av en cupkamp og det vi presterte mot stabæk tror jeg tar alvorlig feil.
Bola har en liten downperiode men han kommer sterkere tilbake, sannsynligvis i 2. omgangen :)
Tror vi vil se et enda mer agresivt startlag nå i 2.
Det er jo typisk når vi ligger nede i en bølgedal. Jeg så reprisen av Sandefjords andremål, og det var vel en keepertabbe det og.
Det første målet kan vel ikke kalles tabbe.
Høie er uheldig og får returen fra stanga i ryggen. Han har jo ikke 4 armer heller.
Bård Larsen
24-06-2009, 20:06
sant nok....
frankieboy
24-06-2009, 20:10
Ang straffesituasjonen så er den en situasjon som Sandemoen og andre i 95 % av tilfellene ville gitt frispark ute på banen. Hvorfor man ikke blåser innenfor 16.meteren er et mysterium.
Nå nettopp er en lignende situasjon hvor Clay blir drept av 2 spillere som bare dytter han overende, uten at dommeren registerer det. Ute på banen hadde det blitt blåst...
frankieboy
24-06-2009, 20:12
Igjen... et SOLERKLART gult kort etter felling av Fevang på vei framover..
Bård Larsen
24-06-2009, 20:14
vi kommer jo faen meg ikke til avslutninger. feilpasninger feilpasninger osv
Bård Larsen
24-06-2009, 20:16
slutt å mas på dommeren! sandmoen er grei nok. ingen store feil. det er gutta som er på tur
frankieboy
24-06-2009, 20:22
slutt å mas på dommeren! sandmoen er grei nok. ingen store feil. det er gutta som er på tur
Vel, det hjelper oss ikke akkurat at Sandefjord spillerne kan gjøre som de vil ustraffet... Det er klart at flere gule kort gjør at de må være mer forsiktige!
Og hva skal vi forresten ellers mase på? Du maser jo nok på gutta for alle andre her inne...
Det blir 2-2 her... Mark my words!
Bård Larsen
24-06-2009, 20:27
2-2? Neppe! Det blir 1-2. Sorry for at jeg klager kvoten full for alle oss her inne, men sånn er det.
Bård Larsen
24-06-2009, 20:29
vi har hatt ti cornere og bortsett fra borgersen er alle daue som sild. vi er nede, uten glede (rim).
Bård Larsen
24-06-2009, 20:35
ok. nå har søtti minutter pasert. start presser og presser uten utelling. nå tror jeg scenarioet er som følger: start må skore innen fem minutter. hvis ikke kommer kontrigen fra sandefjord. men det gjør den antagelig uansett. vi er lost. faen!
Bård Larsen
24-06-2009, 20:38
ååhhh! gud er sørlending!!!!!!!!!
men hva med kongtringene da? kom igjen gutta!!!!!
(nervøs-pessimist)
frankieboy
24-06-2009, 20:40
STOKKELIEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
For en scoring. For en spiller...
Helt utrolig scoring!!
Og han burde hatt en tidligere.
Signer 10-årskontrakt med han!!!
frankieboy
24-06-2009, 20:41
2-2? Neppe! Det blir 1-2. Sorry for at jeg klager kvoten full for alle oss her inne, men sånn er det.
hehe..
Jeg håper jeg også tar feil og at vi putter en til...
Bård Larsen
24-06-2009, 20:45
ååhhh! gud er sørlending!!!!!!!!!
men hva med kongtringene da? kom igjen gutta!!!!!
(ekstra nervøs-pessimist)
frankieboy
24-06-2009, 20:45
STRAFFFFFFEE
YES!!
Kom igjen Fevang...
frankieboy
24-06-2009, 20:46
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
FANTASTISK
Bård Larsen!!! HVA SIER DU Nå???????
Bård Larsen
24-06-2009, 20:54
Bård Larsen Sier Det Han Sa Etter Straffen: Gud Er Sørlending!!!!!!!!
Så Deilig!!!!!!!!!!!!!!
frankieboy
24-06-2009, 20:54
DEILIG seier..
Og deilig å stoppe kjeften på Bård Larsen!!
:D
Som jeg sa...
Gutta reiser seg i dag og ingen grunn til å snakke om nedrykkstrid.
Vi er gode når sandefjord feiger ut og legger seg lavt.
Fortjent seier utifra presset vi hadde i store deler av 2. omgang.
Vi er fortsatt ett topplag :)
Store Tå
24-06-2009, 21:01
Dessverre for deg er du ikke sannspådd...
Espen K G
24-06-2009, 21:07
For en fortjent seier! Spill mot ett mål i en hel omgang, og det blir belønnet til slutt! Det var bare deilig!!!
Godt å se at vi klarer å stå hele distansen mot et lag som ikke er interessert i å spille fotball. Det har vi slitt med tidligere, men i dag fikk vi belønningen.
Regner med aulin har en fin kjøretur hjem til Tønsberg i dag :D
TAKK. Idag gav alle mann 100% og det førte til en FULLT fortjent seier. Ja det ble mye rot, ja begge målene imot var tabber MEN vi vant til slutt. Og det er det viktigste! Vi hadde ballen hele tida, vi skapte kanskje ikke nok sjanser pga slitne bein men hard jobbing gir resultater til slutt! :D
Må også si noe angående freeman. Han har vært veldig dårlig defensivt (også dårlig offensivt idag) i det siste, og jeg håper de får snakka med han sånn at han er klar over hva han gjør feil. Slipper mennene ofte altfor nærme mål i 1v1 (her bør det også komme folk som backup) og glemmer de som står ytterst på sida.
Og for noen avslutninger Stokkelien har! Gang på gang så treffer han klokkerent! Vi må klare å finne han oftere, da kan det bli mange mål!
TAKK Start og nå får dere endelig hvile litt så satser vi på at presisjonen også er på topp mot LSK! :D
DayWalker
24-06-2009, 21:16
Godt å se gutta igjen blø for drakta på en skikkelig måte! Ikke at det finnes flere måter å blø på men, dog.. :p
Synes Børufsen i dag var en av våre desidert beste med mange ballgjenvinninger høyt i banen.
Passningsspillet, der ligger det forbedringspotensiale :)
Håper Bola nå fortsetter å finne seg selv, han var friskere i dag enn på lenge hvert fall.
Forstår veldig godt klaginga på dommeren. Snyter Start for ett soleklart \straffe i 1 omg. lar Sandefjord spille på kanten med mange stygge taklinger uten at det blir gule kort ut av det. Sandefjord keper Bugge bruker utrolig lang tid når han skal setteballen i spill i hele 2 omg uten at det blir påsnakket.
Men det må være kjedelig for typer som Bård Larsen og andre såkalte suportere som til stadighet skal finne negative ting om Start og være dommedagspreofeter.
I omg var Start det førende laget men uten å spille seg fram til de store sjansene. Sandefjord fikk mål på sine 2 avslutninger på mål. Slik er fotballen. 2 omg var nesten det samme med Start som det førende laget i en ellers dårlig kamp helt til det var ca 20 min igjen da trykket vi på og vant fortjent..
Roy_Keane
24-06-2009, 21:33
første 65 min, så som så, siste 25, alletiders, sånn skal det være, 3 poeng er digg :D
hadde forressten meget hyggelig naboer på tribunen i dag, intet mindre enn ole martin årst, fredrik strømstad, og thorstein helstad i umiddelbar nærhet, det var litt gøy :P
Alf Qaida
24-06-2009, 21:43
Om det er Høie-tabber eller ikkje, har selvsagt ikkje så mye å si nå. Men han står bevisst et stykke unna nærmeste stolpe. Sjansen er jo da større å redde skudd/headinger som kommer mot motsatt hjørne. Men disse to er ikkje de første målene Høie har sluppet inn på nærmeste stolpe i år. Jeg antar at SF-spillerne faktisk har fått beskjed om å avslutte der de gjør, fordi Høie bevisst legger igjen et lite rom.
Men hvem bryr seg? Start har nå 23 poeng med Goodson på banen, mens 1 poeng når han ikkje har vært tilstede. Deilig at guttene henter inn ledelsen. Det tok over 70 minutter før de skjønte at de måtte holde bredden i spillet og komme til innlegg. Først da kom de store sjansene, og målene. Og da dette skjedde, viste også Bola mer av seg selv.
Men han står bevist et stykke unna nærmeste stolpe.
Godt vi har moderne videomuligheter som kunne bevise nettopp dette, Alf! :)
Men Stokkelien! Fantastisk spiller! Står alltid riktig plassert, og for et mål!!
Synd med de to andre sjansene, men likevel er han fortsatt ufattelig effektiv! Og hadde han truffet på de to andre ville det vært noen perler av noen mål de også. Denne karen kan bli virkelig gøy å se på fremover!
Og tre poeng i dag var godt for hjertet. Fryktet 10 strake tap og nedrykksstrid. Men nå er vi tilbake igjen, og nå MÅ Start tørre å være offensive! For medaljen er utvilsomt innen rekkevidde!!
Tankcenter
24-06-2009, 21:54
For en deilig seier!!!!:icon_mrgreen:
Bård Larsen
24-06-2009, 21:58
Min subjektive oppsumering:
Vi vant og det var deilig.
Vimåtte slite for å vinne mot et lag vi skulle vunnet over okke som.
Laget har mange svakheter og svakheten ligger primært i at vi har et relativt begrenset lag når det gjelder kvalitet.
Vi bør være fornøyd nå, for disse tre poengene var uhyre viktige. Nedrykk er nå nesten utelullet. Men ikke umulig.
Jeg er fabelaktig fornøyd med (ung)gutta (særlig brassen til stokkelien).
Når vi fikk Bolanos hørte vi rykter fra Danmark at gutten kunne være ustabil. Det ser vi nå. Jeg håper at festen kommmer tilbake.
En annen ting: Flere av dere kranglet med med om kjøpet av Årst pg Myggen. Jeg mente det var å kjøpe gamle hester som i virkelighetens verden var modene for pølse. Hva sier dere nå?
Forøvrig: Grattis gutter og jenter! Vi er antagelig videre i tippeligaen! Det er jaggu meg ikke dårlig!
STERKT av gutta å dra i land dette. Jeg er imponert!
Kampen idag viser at Start er 2 forskjellige lag med å uten hulsker på banen. All kred til stokkelien for innsatsen og målet, men han er desverre ikke den hodespilleren og "holde på ballen" spilleren vi trenger i slik formasjon.
All ære til stokkelien som scorer...men så mye mer enn det gjorde han ikke dessverre...
Men hærliland, gutten er ung og måljager...han blir virkelig god...
Espen K G
24-06-2009, 22:40
Synes rooland er inne på noe viktig mtp spissene vi bruker. Hulsker er en spiss som binder opp forsvaret, vinner dueller, og skaper muligheter for andre spillere i tillegg til seg selv. Stokkelien vinner minimalt med dueller, skaper få muligheter for seg selv, og må bli "spilt opp" av andre.
Med 4-4-1-1 mener jeg det behøves en Hulsker type på topp mer enn Stokkelien, og tror vi kunne fått mange flere muligheter i dag med han der. Stokkelien er der han skal være, men ikke før vi sender "hele laget" i angrep og han kan avvente situasjonen og se hva som skjer i boksen. Da er han RÅ!
Mulig Tørum må revurdere formasjonen sin hvis han vil beholde Stokkelien og Hulsker på banen :)
Ellers var Bola friskest når han legger seg ut på kanten og kan legge inn eller finte innover. Når han er midt i banen og mottar ballen får han ikke like mye til. Det er gjengs over hele sesongen.
Banens beste ble nok kåret av juryen på Sør Arena, Goodson! Han er en klippe i forsvaret, og måten han feier vekk vingen til SF mot slutten av kampen er bare klasse!
Backene våre sliter i dag, men med to forskjellige ting. Freeman er skummel bakover, da han minner litt om Steinar og rygger altfor mye, i tillegg til å vise manglende forståelse i plasseringen. Branco er bedre defensivt, men sliter med pasninger som går mye i hytt og pine. Hadde han hevet dette to hakk hadde han vært konge på den siden...synes jeg :)
[QUOTE=Bård Larsen;202575]Min subjektive oppsumering:
En annen ting: Flere av dere kranglet med med om kjøpet av Årst pg Myggen. Jeg mente det var å kjøpe gamle hester som i virkelighetens verden var modene for pølse. Hva sier dere nå?
Ja ja så du påberoper deg ett fasittsvar på Årst og Myggen.:) Ikke tvil om at Myggen har hatt en stor betydning på Start sin gode sesongstart, selv om han selvsagt mangler litt på kvaliteten enda. Års er desverre langtids skadet noe som var umulig og forutse.
PS : Var det ikke en her på forumet som skråsikkert sa at Start tapte 2-1 i dag. For en taper.
Store Tå
24-06-2009, 23:14
Litt off topic her, men jf diskusjonen om Stokkelien og Hulsker.
Tror de hadde passet bra både i 4-4-2 og 4-4-1-1.
I sistnevnte formasjon kunne Hulsker hatt support-rollen i stedet for Fevang. Det hadde i så fall skjøvet Fevang ned på midten.
Jeg tror det hadde vært en god løsning.
benwright
24-06-2009, 23:32
Stokkelien kan fort bli for alene der oppe, ja.
Espen K G
24-06-2009, 23:56
I sistnevnte formasjon kunne Hulsker hatt support-rollen i stedet for Fevang. Det hadde i så fall skjøvet Fevang ned på midten.
Jeg tror det hadde vært en god løsning.Da tror jeg det er bedre å bytte rollene på de to. Hulsker er en ballvinner på topp. Stokkelien passer bedre til den hengene rollen og plukke opp nedfallsfrukten. Det ser vi i dag, da han blir servert når han får mulighetene. Hulsker har kvaliteter som gjør at han skaper det helt alene også.
Men absolutt mer spilletid til Stokkelien. Han gjør kampene enda mer severdige med sine avslutninger!
DelPiero
25-06-2009, 00:27
Knallbra. Seieren gir ett løft for hele klubben.. Vi er i toppen av tabellen etter halvspilt sesong. Det bør hele Sørlandet se, og stille på kamp og være imponert.
Ihvertfall supportere av klubben. Men selvsagt, sikkert like givende å spille cm, se kampen på tv, og skryte av ett heldig tips. Og med en slik imponerende innsyn og kunnskap, nesten på grensen av allvitenhet kan jeg ikke annet enn å bøye meg i støvet..
Jeg skjønner at Myggen og Årst er katastrofer for klubben. Og med tanke¨på dette bør vel Tørum sparkes?
Han har tatt begge disse floppene inn i kapteinsteamet... Han kan umulig kjenne deres bidrag internt i spillergruppen bedre enn deg?
Stokkeliens avslutningsteknikk er ekstremt bra, vanvittig imponerende for en så ung spiller, hvis han kan få utviklet seg enda mer på andre områder tror jeg det er en fremtidig målmaskin vi ser i gutten.
Ole Gilboe Hermansen
25-06-2009, 00:41
Helt fantastisk deilig. Dette trengte vi.
Bård Larsen
25-06-2009, 07:07
Dessverre for deg er du ikke sannspådd...
Hva med "heldigvis"?
Regner med aulin har en fin kjøretur hjem til Tønsberg i dag :D
Helt nydelig! Det var to deppa blå i bilen gitt ;)
Alladin Sane
25-06-2009, 11:51
Jeg tror det hadde vært en god løsning.
Interessant diskusjon. Stokkelien er for veik som spydspiss, men så sinnsykt god på skuddhold at Start nesten må rydde plass for ham. Tror han vil passe bra i mellomrommet. Han er løpsterk, selv om han mangler Fevangs kreativitet. Fevang faller imidlertid ut av kampene i perioder, og har vel gjort de fleste av sine beste kamper sentralt på midten i år.
Start trenger en fysisk sterk spiss helt fremst som kan binde opp forsvaret. Hulsker i form er ypperlig, men jeg har ikke gitt opp Khalili helt ennå.
Om Fevang trekkes ned, er det vel Owello som må vike. Han hadde en sterk sesonginnledning, og et strålende innhopp mot Molde, men de to siste kampene har vært langt svakere. Bruer må ikke røres. Hans betydning for laget er på nivå med stopperparet. Som nevnt har Start plukket to poeng i snitt i kampene der Borgersen og Goodson har spilt sammen. De fire kampene med alternativt stopperpar har bare gitt to poeng. Alle disse fire kampene er riktignok spilt på bortebane og tre av dem på plastikk. Men likefullt er Starts forsvarspill ugjenkjennelig så fort en av dem er ute.
Ellers synes jeg det er urimelig å bebreide Høie for noen av målene i går. Jeg synes posisjoneringen hans på 1-2-målet er helt grei. Det første målet er ingenting annet enn uflaks.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.