Se full versjon : Lillestrøm - Start (kamptråd)
frankieboy
22-06-2009, 05:41
Tid: Onsdag 1.Juli kl. 19:35
Sted: Åråsen Stadion
Tur: Nei, men stikk østover og hjelp gutta!
-------------------------------------------------
Kampene kommer tett nå, og neste bortekamp spilles onsdag 1.juli. Vi møter et LSK-lag som har begynt å komme i form, etter en miserabel start på sesongen. De tapte 0-3 paa Sør Arena, og vil nok revansjere dette.
Det skal spilles full runde i midtuka, men akkurat nå ligger Start på 5.plass på tabellen med 21 poeng, mens LSK ligger på 11.plass med 15 poeng. Start har overrasket positivt denne sesongen, mens LSK har overrasket negativt. LSK er Tippeligaens 4.svakeste hjemmelag, og har kun tatt 8 poeng av 18 mulige. Start er - på tross av fadesen i Telenor Arena - Tippeligaens 5.beste bortelag, og har tatt 9 poeng av 21 mulige.
Grunnen til denne tidlige kamptråden er først og fremst så vi kan følge med på hvem som evt mister denne kampen pga karantene.
Start spiller onsdag hjemme mot Sandefjord, og disse spillerne må passe seg. Får de kort så får de ikke bli med mot LSK:
- Christian Bolanos (4 gule)
- Branco (2 gule)
- Hunter Freeman (2 gule)
- Myggen (2 gule)
Lillestrøm spiller hjemme mot Molde på torsdag, og med raske Molde-spisser, så får vi håpe på mange kort i denne kampen. Disse spillerne står i fare for å måtte stå over kampen mot Start:
- Frode Kippe (2 gule)
- Hassane Dosso (2 gule)
- Espen Søgård (2 gule)
- Nosa Emanuel Igiebor (2 gule)
- Lars Kristian Eriksen (2 gule)
Helt greit å slippe Kippe - som ligger på 20.plass på VG-børsen!
Vel, da kan vi benke oss i midtuka og se hvem vi evt vil mangle eller slipper å møte! Vi får også håpe at mange av de skadde spillerne våre er tilbake til denne kampen! Vi trenger noen solide spillere bakover i denne kampen!
På tide å vinne en bortekamp igjen, og hadde ikke gjort noe å gjort det mot LSK!
magnussl
22-06-2009, 18:43
Noen som skal kjøre henover fra kr.sand eller omegn som har lyst på selskap på turen?:D
Magne Hadland
25-06-2009, 09:22
Lillestrøm spiller borte mot Molde på torsdag, og med raske Molde-spisser, så får vi håpe på mange kort i denne kampen.
Bare en vennlig korreksjon... Lillestrøm spiller hjemme på torsdag OG hjemme mot Start neste onsdag.
frankieboy
25-06-2009, 14:36
Bare en vennlig korreksjon... Lillestrøm spiller hjemme på torsdag OG hjemme mot Start neste onsdag.
Det har du helt rett i, og det er naa rettet opp. Bra at noen folger med...
Lars Olav Karlsen
25-06-2009, 19:28
Der røyk Kippe på 3 gule kort ;)
Lars Olav Karlsen
25-06-2009, 19:40
... og der røyk Dosso også ;)
... og der røyk Dosso også ;)
bare 3 igjen nå så må de vel stille med rent jr lag :)
Lars Olav Karlsen
25-06-2009, 19:46
bare 3 igjen nå så må de vel stille med rent jr lag :)
Ja, Søgård skulle hatt gult tidligere i kampen også. Varmt i luften og da koker det fort når en blir litt trægere.
frankieboy
25-06-2009, 19:46
Ja, veldig gunstig å slippe disse 2 spillerne..
og helt greit med litt flere kort utover i 2.omg..
Lars Olav Karlsen
25-06-2009, 19:51
Foreløpig er ikke Eriksen på banen (er usikker på om han er skadet), men Søgård kan fort få et gult kort og så framt ingen av de skadede kommer tilbake for Lillestrøm vil de få et utrolig ungt lag og store problemer med og matche Start.
aljahnsen
25-06-2009, 20:11
Vi har ikke slått LSK på Åråsen siden 1993. Da vant vi 2-1, året etter ledet vi 2-0 til pause, men spilte uavgjort. Siden den gang har vi tapt hver kamp på Åråsen. 2009 blir året vi slår LSK på Åråsen :)
Deilig å slippe Frode Kippe i begge kampene i årets sesong!
Jeg mener at TV2-sporten også sa at Nosa Igiebor måtte stå over neste kamp (altså mot IK Start). Stemmer dette? I så fall deilig å slippe Nosa-mannen.
Deilig å slippe Frode Kippe i begge kampene i årets sesong!
.
Har du fått solstikk? Kippe spilte i Kristiansand.
Har du fått solstikk? Kippe spilte i Kristiansand.
Jeg har tydeligvis ligget for lenge i sola i dag.
Stemmer at han spilte på Sør Arena. Mener bare å huske at vi møtte et veldig juniorlag.
Lars Olav Karlsen
25-06-2009, 22:09
Jeg mener at TV2-sporten også sa at Nosa Igiebor måtte stå over neste kamp (altså mot IK Start). Stemmer dette? I så fall deilig å slippe Nosa-mannen.
Nei, du hørte sikkert Dosso. Han og Kippe må stå over.
Er usikker på hvem jeg helst vil ha, Frode Kippe eller Vidar Riseth
Selvsagt, det var Riseth som sto over mot vår kjære klubb. Nå kom jeg på det.
DayWalker
26-06-2009, 14:26
Samtidig mister vi vår forsvarskjempe i Goodson til samme kampen :(
Morten Torjussen
27-06-2009, 17:29
Utrolig dumt at Goodsen ikke spiller denne. Men ikke noe vi kan få gjort med det. Borgersen er ihvertfall å finne sentralt så han tror jeg, med Matta Jr eller Haraldsen ved sin side vil kunne skape ro og orden.
Blir en tøff kamp, vanskeligere enn kampen i vår hvor vi vant 3-0 mot en tamt og ungt lsk lag.
Hvilke halvhjerner i NFF har bestemt at dette skal være en onsdagskamp når alle de andre kampene spilles på søndag og mandag. Hvorfor en onsdag?
Hadde kampen blitt spilt i dag hadde Goodson også spilt. Utrolig irriterende!
Lars Olav Karlsen
28-06-2009, 13:39
Hvilke halvhjerner i NFF har bestemt at dette skal være en onsdagskamp når alle de andre kampene spilles på søndag og mandag. Hvorfor en onsdag?
Tja, dette kunne en vel ikke helt visst på forhånd
I utgangspunktet var det jo bra at Start fikk litt tid mellom kampene, vi spilte tross alt 3 kamper på en uke rett før.
Tja, dette kunne en vel ikke helt visst på forhånd
I utgangspunktet var det jo bra at Start fikk litt tid mellom kampene, vi spilte tross alt 3 kamper på en uke rett før.
Det har du helt rett i. Men Start skal spille igjen allerede neste søndag. Så om de hadde spilt i dag hadde blitt akkurat det samme.
Er vel NRK, som skal sende denne?
Nrk velger kampen de ønsker å vise. Vanligvis sendes denne på Lørdagen. Kunne vel ikke blitt spillt i går? Det hadde blitt veldig tett. Nrk driver vel å viser vm i sandvolleyball å nå?
Det er NRK som har bestemt det :)
Ole Gilboe Hermansen
28-06-2009, 22:15
Med seier vil vi igjen være på medaljeplass.
doppelt gemoppelt
29-06-2009, 00:07
Kippe er ingen fotballspiller, kun en nakkeknuser eller om han bommer så treffer han nesa.
Heslig fyr.
Føler på meg at Marius stanger inn en ball i luftduell, ellers så bør vi kunne matche LSK og om vi har litt hell, masse energi, duell sterke og står sammen så kan dette bli morro for startsmurfer i blått.
Første gang vi tar på oss bortedrakt denne sesongen, det må bety uhell :( eller lykke :) Men no joke, håper vi tar denne, så vi henger med igjen.
Alladin Sane
29-06-2009, 11:05
Jeg håper Tørum prøver Haraldsen sammen med Borgersen i denne kampen, selv om jeg har mine tvil. Start er avhengige av disiplin på stopperplass for å komme fra Åråsen med poeng, og for meg virker hodestyrke og posisjonering viktigere enn ballbehandling og tempo når det gjelder denne kampen. Dette blir fort en dødballkamp.
Jeg har et naivt håp om at gamlekara skal finne tonen. Kombinasjonen Borgersen/Mathisen har ikke vært noen suksess i år. Borgersen/Haraldsen er i det minste uprøvd. Da slipper også Borgersen å bytte side.
Jeg nekter å tro at Haraldsens to kamper er representative for hans nivå. Mannen har spilt fast på toppnivå siden 1996, og hadde flere gode eliteseriekamper for Hamkam så sent som i høst. Mathisen har på sin side aldri spilt en god kamp på høyeste nivå.
Men han er selvsagt avhengig av at kollektivet fungerer. Han er altfor treg til å stå høyt uten sikring. Samspillet med Goodson og Mathisen har vært skrekkelig og avslørt alle svakhetene hans. Jeg håper og tror at Borgersens klokskap vil gi Haraldsen den tryggheten han trenger.
Jeg har en pissdårlig følelse for denne kampen, spesielt med Goodson ute. Men kanskje 2009 er året vi vinner på Åråsen...?
Håper er der så lenge ballen er rund!
Jeg har faktisk en god følelse - noe jeg vel aldri har hatt foran et Åråsen-oppgjør. Vi vinner hvis vi bare står på hele tiden - og helt ut, såpass bra mener jeg guttene våre er i forhold til Lillestrøm-laget pr dags dato. Og apropos det; et sitat fra dagens Aftenposten:
I fjor kunne det virke som om Rosenborg-spillerne ble litt engstelige da sjanseuttellingen uteble. Da glapp oss mange poeng.
– Slik er det i alle fall ikke nå. Vi bare maler på, vi, sier Per Ciljan Skjelbred, som spilte en god kamp på midtbanen.
Når/hvis startspillerne en gang adopterer denne tanken og faktisk praktiserer den i hver kamp, blir de å finne der oppe med Rosenborg i all fremtid. Jeg er overbevist. Gang på gang på gang de siste 20 åra har den imponerende (og forbanna irriterende) staheten og pågangsmotet til RBK-spillerne vippet kampen over i deres favør. De har rett og slett ikke gitt seg selv om det har sett håpløst ut. Og slik vinner de fremdeles kamp på kamp.
Det er med andre ord i hodet at våre karer kan utgjøre et enda bedre lag. Og det koster ikke ei krone.
Gleder meg til onsdag der jeg vil se et lag i blått som forhåpentligvis maler ufortrødent videre uan-faen-sett hva stillingen er og hvor mørkt det eventuelt må se ut. Den som kjemper helt ut, den vinner.
JEG VIL ligge på bronseplassen når jeg køyer på onsdag!!!
Ole Gilboe Hermansen
29-06-2009, 19:05
JEG VIL ligge på bronseplassen når jeg køyer på onsdag!!!
He he. Jeg og.
Magne Hadland
29-06-2009, 21:32
Jeg ser Mathisen spilte stopper for Start 2 i dag, kan det tyde på at det går mot Borgersen/Haraldsen?
Jeg ser Mathisen spilte stopper for Start 2 i dag, kan det tyde på at det går mot Borgersen/Haraldsen?
Tyder nok på det ja.
Skal også sies at Jesper spilte meget solid i dag. Ble også imponert over Aram. Rune Nilsen, var også bra. Hadde blant annet en pen assist til Aram. Fantastisk utspill.
doppelt gemoppelt
29-06-2009, 21:44
Med seier vil vi igjen være på medaljeplass.
Betyr mye med seier ja, her kan vi virkelig gripe oss fast til en pulje på 4-5 som får litt pusterom fra de andre.
Tyder nok på det ja.
Skal også sies at Jesper spilte meget solid i dag. Ble også imponert over Aram. Rune Nilsen, var også bra. Hadde blant annet en pen assist til Aram. Fantastisk utspill.
Høres ganske motsatt ut med tanke på hvordan Rune og Aram gjorde det mot FKT, som riktignok var noe bedre motstand.
Det presise benet til Rune så vi lite til, flere baller havnet bla ut over sidelinjen, og han holdt på å gi bort et mål når han skulle dribble utenfor 16-meteren.
Aram jobbet jo på, men imponere gjorde han absolutt ikke.
At Aram som er såpas ung kan variere såpass kan jeg skjønne.
Rune har riktignok være ute med skade en god stund, men man skulle kanskje tro at han alikevel var noe mer stabil
Skal jo også sies at Skjetten ikke er rare laget å bedømme spillere ut ifra da...
Morten Hæstad var også bra i dag. (Motstanderen tatt i betraktning)
Skal jo også sies at Skjetten ikke er rare laget å bedømme spillere ut ifra da...
Morten Hæstad var også bra i dag. (Motstanderen tatt i betraktning)
Det var han også mot FKT. Han traff faktisk på innleggene, og man så lett at han var vant med spill et par divisjoner høyere enn 2. div. Han var faktisk den eneste som utmerket seg.
Men, kanskje tilbake til Lillestrøm-kampen? ;)
magnussl
30-06-2009, 15:23
NOEN SOM KJØRER TIL LILLESTRØM OG HAR EN LEDIG PLASS???
ring meg på 94810531!!!
Ser for meg denne oppstillingen:
Høie
Freeman-Mathisen-Borgersen-Branco
Bolanos-Owello-Bruer-Børufsen
Fevang-Hulsker
Ser ut som Lillestrøm sliter mye med skader og suspensjoner, dette er deres sannsynlige lag:
Myklebust
Sundgot
Riise - Søgård - Bjørkøy - Mouelhi
Eriksen - Riseth - Nordtveit - Essediri
Fredrikson
Som sagt burde det være gode muligheter for kantene våre å herje med backene til Lillestrøm, ser også for meg at Bernt myker opp og provoserer Riseth, så kan Mads komme inn på slutten og herje med gamlefar. Nordtveit er den eneste spilleren i forsvaret som innehar noe talent.
Midtbanen vår er teknisk overlegen Lillestrøms, men jeg frykter de vil satse på grisespill og konstante taklinger på ballfører, derfor er det viktig å få pasningsspillet til å sitte og tempo i ballspillet langs bakken, Lillestrøm sliter generelt sett mot raske spillere, de har bare Nordtveit og Essidiri i bakre rekker som innehar brukbart med fart.
Generelt sett er Lillestrøm gode på dødballer, både defensivt og offensivt, så det er viktig at vi ikke pumper opp langballer mot spissene, der er vi dømt til å mislykkes, få spillet ut på kanten og gode innlegg når Lillestrøm er i ubalanse, og sats også på hurtige kontringer, bakromspasninger mellom backene deres og stopperne er også et alternativ.
Defensivt er det klart vi er svekket uten Clarence, og Mathisen som midtstopper er vel noe de fleste vil unngå. Allikevel frykter jeg det offensive spillet til Lillestrøm langt mindre enn f.eks mot lag som Stabæk. Lillestrøm er ikke et lag som produserer mye målsjanser, ikke har de en skikkelig goalgetter heller.
Naturligvis vil de satse det meste på dødballer offensivt, og her tror jeg Mathisen kommer mer til sin rett pågrunn av luftstyrken sin, Bård er selvfølgelig også først og fremst en duellspiller, så jeg tror Sundgot blir tatt ut rimelig greit her. Da gjenstår det bare å passe opp bakromsspilleren Myklebust, noe som kan bli verre med det ultratrege midtstopperparet vårt. Dog har Myklebust ikke særlig mye å vise til å i år, og han virker ikke å være i form, særlig målfarlig er han heller ikke. Synes vi helt klart skal gå for seier mot Lillestrøm, det er ikke et fryktinngytende lag vi møter.
nisse567
01-07-2009, 09:34
Så lenge ikke sjefen begynner å rasle med overtidssablene sine, drar jeg rett bort til Åråsen etter jobb.
Dette blir kyllingmord. 1-3 til Start
nisse567
01-07-2009, 09:47
Men hva er dette tidspunktet for kampen for noe??? 19:35??
Stemmer det.
Hvilket lag kommer LSK til å stille med?
benwright
01-07-2009, 12:47
Myklebust
Sundgot
Riise - Søgård - Bjørkøy - Mouelhi
Eriksen - Riseth - Nordtveit - Essediri
Fredrikson
Laget vårt:
"Bak: Hunter Freeman, Knut Henry Haraldsen, Bård Borgersen, Branislav Miliecevic
Midtbanen: Christian Bolaños, Solomon Owello, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen
I mellorommet: Geir Ludvig Fevang
På topp: Mads Stokkelien."
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=489003
Interessant å se at Mads har tatt plassen til hulsker (hulsker har vel sonet to kamper nå?) og at knut henry får prøve seg istedenfor jesper.
Håper at vi klarer å spille bra og skaffe minst ett poeng selvom clay er ute!
frankieboy
01-07-2009, 15:04
Ja, et spennende lag dette. Mads starter vel fordi Torum mener at han ikke har spilt seg ut av laget, mens Hulsker snakket seg ut av laget i kampen mot Molde...
Tipper nok at Hulken kommer innpaa i 2.omg, og at han da er veldig motivert for aa fortsette kampen om toppscorertittelen...
Lars Olav Karlsen
01-07-2009, 15:10
Der mista jeg litt lysten på å reise til Lillestrøm dessverre. Hvis vi vinner i dag må det bli sett på som et mirakel.
Tørum har selvfølgelig et bedre utgangspunkt til å bedømme dette selv, men Haraldsen har i de 2. lags kampene jeg har sett han i ikke holdt 2 div nivå en gang så hvorfor putte han inn i forsvaret igjen? Mathisen er ikke god nok han heller, men han måtte jo vært et mye bedre alternativ.
frankieboy
01-07-2009, 15:38
Der mista jeg litt lysten på å reise til Lillestrøm dessverre. Hvis vi vinner i dag må det bli sett på som et mirakel.
Sjokkerende uttalelse Lars Olav.. Mistet lysten til aa se Start, bare fordi man ikke tar med Jesper paa laget??? Jesper har vel ikke akkurat imponert til naa, og selv om Haraldsen svekker laget endel i forhold til Goodson, saa er det jo ikke saa ille at man mister lysten til aa dra paa kamp?? Hvis Start hadde meldt fra at de kun kunne spille med 8 spillere i dag, ja da kan jeg vaere enig i at en slik kommentar hadde passet...
Og et mirakel hvis vi vinner? Se paa tabellen.. Selv om vi har overrasket og LSK har skuffet denne sesongen saa er dette en kamp vi skal ha mulighet til aa vinne. Vi er mye bedre framover enn LSK, og selv om Borgersen og Haraldsen mangler fart, saa har de rutine, og har spilt mot raske spisser mange ganger tidligere..
Tror som jeg har tippet i konkurransen at vi vinner 3-2!
frankieboy
01-07-2009, 15:40
Ellers saa kom jeg over en ganske morsom kommentar paa LSK sine sider:
" - Start er et godt lag. De har Bernt Hulsker på topp som jobber i hundre hele tiden."
:D
http://www.lsk.no/?did=9112302
Tørum har selvfølgelig et bedre utgangspunkt til å bedømme dette selv, men Haraldsen har i de 2. lags kampene jeg har sett han i ikke holdt 2 div nivå en gang så hvorfor putte han inn i forsvaret igjen? Mathisen er ikke god nok han heller, men han måtte jo vært et mye bedre alternativ.
Du får holde deg hjemme da.
Hulsker vs. Kippe hadde jeg gledet meg til...
Lars Olav: i et valg av to onder er Haraldsen stopper mens Mathisen er omskolert stopper med lite erfaring. I mine øyne betyr det at Haraldsen er det beste valget.
Hadde Mathisen vært hurtigere ville jeg vurdert han, men begge stopperne er vel like trege? Man trenger en hurtig stopper til å utfylle Borgersen som ikke akkurat er noen 100-metersløper.
Store Tå
01-07-2009, 18:12
Tror nok Tørum kan gjøre lurt i bruke Haraldsen. Tror han vil stå gått til et krigende Lillestrøm.
Er mer usikker på Stokkelien. Tror Hulsker ville bidratt til å skape flere sjanser, ved at han kan holde på ballen til kantene kommer frem.
Samtidig vil sikkert Lillestrøm prøve å presse høyt, og da kan det være lurt å bruke den raskeste spissen. Satser på at det er Stokkelien.
Costa Ricas fotballforbund nekter Bola å spille i kveld!
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=489012
DayWalker
01-07-2009, 19:20
Bolaños spiller ikke likevel :(
Dra meg baklengs til hel....
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=489012
Det her er jo fan med helt tragisk, jævla dritt forbund. Hva er det Bolanos holder på med. Jeg må endre tipperesulatet mitt nå. :(
DayWalker
01-07-2009, 19:25
Uten Goodson og Bolanos... Ja dette ser lyst ut gitt.
Correct me if I'm wrong... Men kunne vi ikke fått utsatt LSK kampen med flere i juli måned om begge 2 faktisk hadde dratt på dette landslagsoppdraget?
Uten Goodson og Bolanos... Ja dette ser lyst ut gitt.
Correct me if I'm wrong... Men kunne vi ikke fått utsatt LSK kampen med flere i juli måned om begge 2 faktisk hadde dratt på dette landslagsoppdraget?
Ja, stemmer ikke det? To eller flere spiller som er førstelagsspillere. Fanken altså. Ødelegg for klubben liksom når spilleren har sagt han vil være hjemme.
Godt at hulsker spiller i hvert fall og stokkis. Hjelper litt.
frankieboy
01-07-2009, 19:41
Typisk jallaforbund.... Unner Costa Rica ingenting nå...
Fin redning av Kenneth, men nå må vi ikke bli overkjørt som i gymsalen til Stabæk...
med de 2 klart beste spillerne borte så må vi nok innse at en vanskelig kamp blir enda værre. Poeng i dag vil være utrolig bra, men har liten tro på det.
frankieboy
01-07-2009, 19:48
Skal det bli Hulsker sin dag? 2 tunneller på 11 min...
Ta den 3 tunnellen på keeper...
frankieboy
01-07-2009, 19:53
For en utrolig sjanse til Esben... Meget bra spill!!
Koom igjen nå....
hvordan i helvete går det ann å bomme der børufsen?
hvor mange ganger har han ikke bommet sånn?
frankieboy
01-07-2009, 20:07
Drittstraffe...
Vel, første halvtimen har vært godkjent. Start har skapt et par store sjanser, og kan absolutt klare poeng her.
Hulsker må få opp tenningen. Han kunne rukket den ballen fra Owello for litt siden hvis han hadde vært interessert. Jeg tror definitivt vi scorer i dag, så må vi bare tette igjen bakover!
Haraldsen har klart seg greit til nå, men man ser at han ikke har mye fart...
frankieboy
01-07-2009, 20:27
Scorer vi først i 2.omg, så tror jeg vi vinner...
LSK imponerer absolutt ikke, så her skal vi absolutt klare poeng.
DayWalker
01-07-2009, 20:27
Uff... Børufsen bommer utilgivelig mange ganger på sånne sjanser, mener hvert fall han har hatt flere gode sjanser tidligere som bare fyker over eller til side for mål. Slik sjanser er avgjørende!
Petter Bruer er jo utrolig klønete når han bare lar beinet sitt henge og slenge i gresset bak ham når Lillestrøm spilleren ikke hadde kunne skutt heller.
Mye dritt passninger, dritt mottak (Fevang på vei igjennom)...
Fanken!
Bård Larsen
01-07-2009, 20:31
Hvor blir det av "borte"-gløden? Lillestrøm er dårlige og burde ikke vinne mot Start. Men vi er ute av flyten nå, og Lillestrøm spiller tross alt bedre enn hva de har gjort på en stund. Tror ikke på dette. I så fall må det bli større vilje hos oss. Finspillet kan vi bare glemme.
På tide å begynne å spille fotball?
Savner to av våre tre beste spillere, og det merkes...
Bård Larsen
01-07-2009, 20:43
Lillestrøm utnytter muligheten dårlig. Samtidig ser jeg tendensene fra Stabæk kampen hos Start nå. Faen.
DayWalker
01-07-2009, 20:51
Der var det over gitt!
Børufsen taper kampen for oss... Bommer grovt på 100% sjanse og gir bort ballen til Riise inni 5 meter.
Skuff!
frankieboy
01-07-2009, 20:51
Der røyk muligheten til poeng tror jeg... Svakt forsvarspill!
Dårlig av Branco.. Bruer Hanssen har forresten vært veldig svak i dag. Kanskje Myggen kan gjøre comeback igjen?
faen da var "horeungen" og scoret. blir vanskelig nå. men jada der var stokkelien på kamp igjen. det snur fort.
jadda Stokkis nå har vi muligheten igjen
Bård Larsen
01-07-2009, 20:53
Var dette et trøstemål? Vi løper jo som viljeløse høns rundt på banen. Fingers crossed....
frankieboy
01-07-2009, 20:53
Yesssssssssssss
Utrolig Viktig!!!
Fantastisk takling av Bruer Hanssen...
OG der røyk vi igjen..
Er det mulig?
så lenge var vi med ja, lurer på om det hjelper hvis jeg bytter kanal.
Hva i all verden er det Bård og Branco driver med? Skal jo ikke gå an å kløne til som det der
Bård Larsen
01-07-2009, 20:56
Jepp. trøstemål.
Hulsker slår ut tenner på motspillere.....:icon_eek:
3-1 hater lsk og riise. Men igjen tabber vi oss ut i forsvar. alle målene er kommet etter store feil.
Bård Larsen
01-07-2009, 20:56
og jævla hulsker da....for noe dritt.
søppel kamp!
årh! spar meg!
begynn å spill fotball!
Bård Larsen
01-07-2009, 21:01
Nei, fotball blir det ikke av dette. Nytt tips: Samme som mot Stabæk minus et mål.
Nedbetalingen til nedsparkingen av Geir Ludvig Fevang har begynt.
Bård Larsen
01-07-2009, 21:01
Mprten Hæstad? Que?
Helvete at vi ikke klarer bedre enn dette.
Og HULSKER den der var stygg den med albuen.
Håper at noen internt i klubben tar han et tak. SLik vil vi ikke se
Bård Larsen
01-07-2009, 21:05
ingen stor fotballkamp sier Scheie. Understatement. Men hvorfor faen spiller vi så ynkelig mot et sånt lag?
På tida at Børufsen settes ut. Han bommer jo på 100% sjansene han får(alltid over). Videre har han rotet det til så LSK fikk ett mål. Beklager, men han holder desverre ikke nivået slik han framstår nå!!!!!!!!!!!!!!!!
Espen K G
01-07-2009, 21:10
Virker som om gutta tar sinnsykt lett på det. Småpasninger som er altfor svake og havner rett hos motspiller florerer! Skuffende å se på.
Bård Larsen
01-07-2009, 21:10
Og der: En corner helt gratis gitt! Værsgod! Og der hadde vi en fet kontringsmulighet. Freeman bomma med 50 meter til medspiller!
På tida at Børufsen settes ut. Han bommer jo på 100% sjansene han får(alltid over). Videre har han rotet det til så LSK fikk ett mål. Beklager, men han holder desverre ikke nivået slik han framstår nå!!!!!!!!!!!!!!!!
Det er vel derfor de har hatt litt ventrekanter på prøvespill nå. Ikke bare vi som ser at Børufsen ikke holder mål. Han er riktignok god på sitt beste, men er alt for sjeldent på det nivået..
Mot et søppelbånnlag vi skal overkjøre er SELVFØLGELIG Goodson ute og Christian får ikke spille pga. noe DRITT fra Costa Rika sitt landslag. Og selvfølgelig er Riise på formtoppen... Trist, trist, trist.... Tror vi igjen skal konsentrere oss KUN om å få nok poeng til ikke å rykke ned. Alt annet er bonus. Stallen er jo alt for tynn til at vi skal klare oss igjennom en hel sesong.
Jaja, 3-2! Hulken fikser biffen! Vi bør satse ALT på uavgjort nå!
frankieboy
01-07-2009, 21:16
Kan vi klare 1 poeng her?
Kom igjen nå...
frankieboy
01-07-2009, 21:17
Owello ut og Mathisen inn??
Er det så lurt?
Kom igjen Jesper. Bevis meg feil...
Espen K G
01-07-2009, 21:18
Owello er vel en av spillerene som ikke har gjort seg helt bort. Tror jeg heller hadde tatt ut Fevang, som har vært tilnærmet usynlig i 2. omgang. Men, får håpe det er et bra bytte på slutten.
Bård Larsen
01-07-2009, 21:21
Utrolig at vi klarer å score med dette spillet. Kan vi klae 3-3?
gult + gult = rødt for Borgersen.
Mathisen + Haraldsen i de to neste kampene..... :icon_eek:
Se der ja. Blir vel Sonja og Jesper som stoppere mot Godset.. Så sant ikke en av unggutta får sjansen da
Roy_Keane
01-07-2009, 21:23
faen i svarte helvete da, jævla amatører.... jesper og haraldsen i neste hjemme kamp... blir sikkert en kjempe kamp. heøvete altså. unnskyld språkbruken...
frankieboy
01-07-2009, 21:24
Ja, da blir det Haraldsen og Mathisen mot SIF...
Dritt...
frankieboy
01-07-2009, 21:25
Hvordan kan han legge til 4 min når Eriksen lå ute med tanna si i minst 4 min bare han... Flere bytter og andre ting skal vel også legges til for.
Og der er vi uten Freeman neste kamp også.. Hurra, hurra.. Detta blir morro
Espen K G
01-07-2009, 21:26
gult + gult = rødt for Borgersen.
Mathisen + Haraldsen i de to neste kampene..... :icon_eek:De TO neste kampene? Får vel bare en kamp på grunn av to gule vel?
Nå røyk Freeman også på to gule. Nå er virkelig rekka bak svekket neste kamp. Ouch!
Freeman må også stå over pga gult kort......
Artig forsvarsfirer mot SIF..
Roy_Keane
01-07-2009, 21:26
YES, hunter også ute, har vel ikke nok folk til å stille lag nå... herregud så urutinert
Espen K G
01-07-2009, 21:32
Avslutningssangen til NRK er i hvert fall passende :)
DayWalker
01-07-2009, 21:32
Hehehe, så latterlig at enn må le.
Men synes nå ett par gule var litt strengt.. Hunter f.eks. sparket jo ballen og ikke Riise. Faktisk vårt innkast?
Visdomsord
01-07-2009, 21:45
Jeg begynner å bli alvorlig bekymret av det ekstremt svake spillet Start viser på bortebane. 3 kamper på rad nå så kan motspillerne til tider labbe rundt i 16 meteren til Start. Defansivt holder ikke Start mål overhodet. På hjemmebane ser en det ikke så mye da hjemmefordel gir mer trøkk fremover og mindre press mot. Spillerne rygger og rygger i steden for å avskjære på et tidligere tidspunkt.
I første elveren er Goodson veldig god, Borgersen god nok men svak på tempo. Freeman og Milo er gode offansivt men dårlige defansivt. Freeman syntes jeg til tider er pinlig svak bakover. Han blir lett slått i duell og er i tillegg elendig på innlegg. Milo litt bedre. Når så Goodson er ute fremstår forsvaret som middels første div nivå ettersom Goodson er halve forsvaret og verken Mathisen eller Haraldsen når han til knean.
Skulle ny eier i Start forsterke er det forsvaret som må prioriteres.
Etter eliteserienivå syntes jeg bakre del hos Start har fremstått slik:
Høie : 5 (går litt for mye ut, dårlig på lave skudd, et par blundere i start av spill) Ellers ok og mange gode redninger.
Goodson: 8 (kongen)
Borgersen 5 Duellsterk og god men mangler fullstendig tempo
Freeman 2 Han syntes jeg er rett og slett dårlig og blir dårligere for hver kamp. I tillegg hissig.
Milo: 4 En del dårlige innlegg og litt lett lurt, men løper mye, godt med frem
Mathisen 2 (holder ikke nivået. Nonchelang og gjør en rekke blundere)
Haraldsen 2 (hakket vassere enn Mathisen så vidt, men dette er "ryggekongen")
Lurer virkelig på hvordan det skal gå mot Strømsgodset med Mathisen og Haraldsen. Skal vi vinne må midtbanen jobbe som slaver for å hindre angrep mot.
Offansivt derimot er Start mye bedre sesongen sett under ett enn jeg hadde drømt om. Hadde vi hatt Bola i dag tror jeg vi hadde fått minst 1 poeng. Stokkelien er en åpenbaring. Se forskjellen når han skyter og nesten konstant treffer mål, enn Børufsen som nesten konstant skyter over eller utenfor.
mr.leipsland
01-07-2009, 21:54
Jeg synes det er en myte at backene våre er gode offensivt. Freeman er brukbar, involverer seg endel og slår greie innlegg. Milicevic er overhodet ikke god offensivt. Passningene hans er håpløse.
Ellers en fryktelig frustrerende kamp!
1. Mathisen/Bolaños - ikke lett å si noe om hvem som skal ha mest av skylda her, men at han blir sittende på tribunen er håpløst!
2. Børufsen sin avsluttning etter 16' minutt er desverre ikke uflaks
3. Hvor forbanna klønete kan du være Bruer? Å sette ut foten slik er jo som å be om straffe imot!
4. Milicevic/Borgersen på 3-1 scoringa.
5. Vi mangler 2 spillere og vips så er vi totalt kastrert. Hvorfor Start ble tippa i bunnen er lett å forstå.
en dårlig kamp som vi helt klart hadde vunnet med fult lag. men slik er det en må takle å miste støttespillere. synest forøvrig vi ble straffet hardt av dommereni dag. borgersen sitt første gule pga 5 sec slenginging med leppa til linjedommer er hardt å få gult på. også taklingen han utførte som ga 2 gule kunne en "snill" dommer oversett. det var styggere taklinger en dette uten gule. Freeman sitt gule var jo latterlig. når "horesønnen" skjermer ballen på slutten ved corneflagget for så å dette og ballen er fri så sparker hunter i ballen og ut faktisk innkast til start. Så får han gult av dommeren som har forelsket seg i dusten riise. Riise burde foresten hatt gult da han fyker opp og skjeller ut freeman for ett eller annet latterlig siden han faller i en liten duell. men neida dommer lar slike ting passere men borgersen får gult for å ha vært missfornøyd medlinjemannen tidligere.
nisse567
01-07-2009, 22:33
Det var selvfølgelig 4 jævla idioter på tribunen i dag med bluss. Hvilken del at reglement og ev. straffereaksjoner mot klubb er det dere ikke får inn i vakuum-skallen??? Med direkte voldstrusler etterpå håper jeg virkelig dette får etterspill. Makan til idioter.
Og "vaktholdet" på Åråsen er under enhver kritikk! De brukte over 10 minutter på å våge seg helt opp for å ta dem med seg!
Hører også rykter om at medsupportere tyster på egne supportere..
Det er tull!!
Fasitsetteren
01-07-2009, 23:03
Det var selvfølgelig 4 jævla idioter på tribunen i dag med bluss. Hvilken del at reglement og ev. straffereaksjoner mot klubb er det dere ikke får inn i vakuum-skallen??? Med direkte voldstrusler etterpå håper jeg virkelig dette får etterspill. Makan til idioter.
Det er også en kar på dette forumet som åpenbart sjeldent fikk bleieskift som liten for skriveriene han poster på dette forumet stinker. (deg, btw)
Det som er mer idiotisk er apene i Menigheden Øst som for alt i verden skal tyste på dem. -Det- er hva jeg kaller svin.
nisse567
01-07-2009, 23:07
Det er også en kar på dette forumet som åpenbart sjeldent fikk bleieskift som liten for skriveriene han poster på dette forumet stinker. (deg, btw)
Det som er mer idiotisk er apene i Menigheden Øst som for alt i verden skal tyste på dem. -Det- er hva jeg kaller svin.
Hehe... Den har du tenkt på lenge, tipper jeg...
Jeg har i alle fall lært meg at man bør kunne klare å følge et reglement, uansett hvor uenig man er.
Jeg synes det er en myte at backene våre er gode offensivt. Freeman er brukbar, involverer seg endel og slår greie innlegg. Milicevic er overhodet ikke god offensivt. Passningene hans er håpløse.
Spot føkkings on.
I dag går det 82 minutter før vi får frem en back til et innlegg fra dødlinja: mål på første forsøk. En gang til i løpet av kampen skjer det (rett etterpå, Freeman får et frispark).
Mot Sandefjord var det samme tendensen: først når vi dyttet backene høyt i banen og kom til innlegg fra sekstenmeteren og frem, ikke de jævla chippede poleinnleggene fra 40 meter, ble det skikkelig farlig.
Tallenes tale: Milisevic har på 16 kamper to målgivende pasninger (1-1 mot Aalesund, 2-0 mot Bodø/Glimt), og har vært involvert i ytterligere ett mål (5. sist på 1-1 mot Odd, som ikke er noe å gi kred for akkurat). Freeman hadde to assist og totalt seks målgivende involveringer før kampen i dag. Plusset på en assist hvertfall.
Ole Gilboe Hermansen
01-07-2009, 23:30
Faen å skuffet jeg er nå. Er glad jeg har Stolte Soldater fra sør som en liten trøst.
La meg ta det possitive først: At Hulken og Mads scorer.
Det negstive var: En dommer som var inkonsekvent(f.eks episoden før straffesparekt hvor han kunne ha blåst frispark til oss). At vi slipper inn tre mål. At Hunter får gult å må stå over neste kamp. At Bård får to gule og rødt og også må stå over neste. At en eller anne idiot i det Costa Ricas fotballforbind ikke respekterer et nei fra Bola og hindrer han i å spille. At en eller flere idioter som kaller seg supportere kastet nødblus blant oss.Vaktholdet på Åråsen(jeg viste dem sekken min og spaserte rett inn uten kroppsvisitering.)
Men, først og fremst er jeg jævlig skuffet over at vi taper tre poeng i dag. Vi hadde faen meg muligheten til å klatre på tabellen. Faen faen faen...
Bård Larsen
01-07-2009, 23:34
Vi tapte i alle fall uten å bi ydmyket, resultatmessig altså. Spillemessig var dette for jævlig.
Men når nervene har lagt seg er det kanskje på tide å stikke fingeren i jorda: Vi hadde vel aldri trodd at vi skulle på tabellen der ligge der vi ligger nå, etter halvspilt sesong?
Medaljepratet er artig men litt vel patriotisk, for laget vi har er ikke godt nok for medalje. Nå er det bare å brete opp albuene.
Neste kamp er mot Godset. Vi skal være utrolig lykkelige om vi tar poeng der, med halve laget ute (vi slo Sandefjor sist, men bare så vidt). Dereter har vi en lang rekke kamper mot lag som er vanskelige:
12.7. Runde 18 Odd Grenland - Start
25.7. Runde 19 Start - Stabæk
1.8. Runde 20 Molde - Start
15.8. Runde 21 Start - Fredrikstad
23.8. Runde 22 Lyn - Start
30.8. Runde 23 Start - Brann
13.9. Runde 24 Bodø-Glimt -Start
20.9. Runde 25 Start - Viking
27.9. Runde 26 Sandefjord -Start
4.10. Runde 27 Rosenborg -Start
18.10. Runde 28 Start - Aalesund
25.10. Runde 29 Tromsø -Start
1.11. Runde 30 Start - Vålerenga
For å være ærlig ser jeg dette som få poengsankere. Det blir beinhardt. Odd kan vi bare glemme. Stabæk? Vel...
Osv osv.
Mye må skje for at vi skal klare mer enn å overleve. Og selv det kan bli vanskeligere enn vi tror.
Vinner vi deriomt mot godset på Søndag tror jeg gutta kan senke skuldrene (som er høyt oppe om dagen).
But not very likely.
Stig Hornnes
02-07-2009, 00:15
Kampen var da virkelig ikke så ille som mange her skal har det til. Forsvaret er passive og uoppmerksomme ved et par anledninger, noe som desverre resulterer i 2 mål. Savnet av Goodson er stort, men vi hadde stort sett god kontroll defensivt utenom målene. Offensivt er registereret tynt så lenge Bolanos er ute. Da blir det altfor lite gode innlegg fra siden. Vi hadde likevel noen gode perioder, og jeg synes ikke det hadde vært ufortjent om vi hadde tatt med oss et poeng.
Stallen vår er tynn på alle andre plasser enn sentral midtbane og spiss. Det er og har aldri vært noen hemmelighet. Når vi da stiller uten to av våre viktigste brikker både defensivt og offensivt sier det seg selv at vi kommer til å slite. Likevel gir jeg gutta godkjent idag. Er derimot spent på neste kamp, med både Borgersen, Goodson, Freeman og kanskje Bolanos ute. Det blir tøft det....
Og "vaktholdet" på Åråsen er under enhver kritikk! De brukte over 10 minutter på å våge seg helt opp for å ta dem med seg!
Uansett selvom de " vakuumskallene" ikke følger reglene er det værre det noen av medsupporterne gjøør!! nettopp å tyste på de!!
Blir helt oppgitt når jeg leser at medsupporter tyster!!!
nisse567
02-07-2009, 00:30
For at man skal kalles en "med-supporter" må vedkommende som ble geleidet ut kalles en "supporter". For meg er ikke en "supporter" en person som bevisst begår handlinger som man vet at vil skade klubben man såkalt er "supporter" for!
For at man skal kalles en "med-supporter" må vedkommende som ble geleidet ut kalles en "supporter". For meg er ikke en "supporter" en person som bevisst begår handlinger som man vet at vil skade klubben man såkalt er "supporter" for!
Er man ikke supporter for man fyrer av noe pyro ?
reiser te Lillestrøm for å støtte klubben, men fordi han/hun/de fyrer av noe pyro er det ikke en supporter?
nisse567
02-07-2009, 00:34
I fare for å gjenta meg selv til det kjedsomme....
Når man bevisst begår en handling som vil skade klubben, og dette gjentar seg ofte (uflg. øyenvitner), så er man ikke en supporter i mine øyne, NEI!
Utrolig dårlig kamp, men vi var ikkenoe dårligere enn lsk! Utrolig at børufsen bommer gang på gang på sånne sjanser... Noen må lære han hvordan man treffer skikkelig på ballen...
Vaktholdet på Åråsen er ikke noe å skryte av ,men i denne situasjonen ble håndtert meget bra. Man skal aldri gå inn i en folkemengde når pyroen brenner for dette setter andre supportere i en mye større fare og går man inn like etterpå så er det ofte ampert slik at det er best å vente til situasjonen roer seg. Nå vet ikke jeg hva som skjedde i denne situasjonen ,men ser man på hvordan slike situasjoner blir håndtert internasjonalt så er det slik det blir tatt hånd om.
Man skal aldri undervurdere kraften som er i store folkemengder. Alle politifolk har vært igjennom et kurs for å håndtere slike situasjoner. Selv har jeg bare "Crowd Management" og eksempelet på marerittet er en viss situasjon i Bradford i 1985
I fare for å gjenta meg selv til det kjedsomme....
Når man bevisst begår en handling som vil skade klubben, og dette gjentar seg ofte (uflg. øyenvitner), så er man ikke en supporter i mine øyne, NEI!
Åssen vil det skade klubben?
Start har da ikke fått noe bot på pyrovirksomhet, eller annen straff.
Så åssen kan det da skade klubben?
Latterlig. Disse prøver å skape litt stemning. De står imot disse idiotiske reglene NFF har kommet med, slik ALLE burde gjøre. Men NFF har fått det som de vil, nådd frem med propagandaen sin til tullete folk (nevner ikke navn, men tipper du vet det selv). Skjønner dere ikke at vi må stå sammen mot dem, før de tar fra oss siste lille rest av supporterkultur?
Alf Qaida
02-07-2009, 00:44
Jeg var der ikkje, så snakker kun generelt. Jeg skjønner ikkje den vannvittige viagra-ereksjonen enkelte pubertale guttunger får av en brennende pinne. Videre skjønner jeg heller ikkje den trangen folk har for å spre eder og galle ut av mathullet bare fordi en oransjevest stiller et spørsmål.
Men vi har det så greit her på Sørlandet. La oss alle være venner da...
Jeg var der ikkje, så snakker kun generelt. Jeg skjønner ikkje den vannvittige viagra-ereksjonen enkelte pubertale guttunger får av en brennende pinne. Videre skjønner jeg heller ikkje den trangen folk har for å spre eder og galle ut av mathullet bare fordi en oransjevest stiller et spørsmål.
Men vi har det så greit her på Sørlandet. La oss alle være venner da...
Poenget er at å tyste på medsupporter er rett og slett UKULTUR!!!!
Folk må skjønne at det ikke blir noe bedre kultur her i Menigheden viss folk skal tyste og skrive drit bare noen fyrer litt Pyro!
Pyro er feet og skaper stemning!
Leve engasjemanget sier jeg bare =)
Fasitsetteren
02-07-2009, 00:54
På hvilken måte skader dette klubben?
Alf Qaida
02-07-2009, 01:04
Folk må skjønne at det ikke blir noe bedre kultur her i Menigheden viss folk skal tyste og skrive drit bare noen fyrer litt Pyro!
Tysting funket/funker visstnok andre steder. "Ut med pakket" synges og flere hundre peker mot den aktuelle personen.
Før man kan få en 'bedre' kultur, må man vel først ha en kultur... :)
På hvilken måte skader dette klubben?
Ganske mange måter faktisk:
Poengtrekk
Bøter
Spille for tomme tribuner
Noen eldre personer kan bli skremt fra å gå på kamp fordi dette er å bryte loven og det er visst farlig
Pyro er bra ,men den generelle oppfatningen blandt befolkningen er desverre en helt annen , mye hjulpet av at det faktisk er ulovlig
Tysting funket/funker visstnok andre steder. "Ut med pakket" synges og flere hundre peker mot den aktuelle personen.
Før man kan få en 'bedre' kultur, må man vel først ha en kultur... :)
Skjønte ikke hva du mente med det første, alf =)
Mener du vi skal bygge kulturen på at folk skal tyste mot sine egne?
Fasitsetteren
02-07-2009, 01:20
Poengtrekk
Bøter
Spille for tomme tribuner
Noen eldre personer kan bli skremt fra å gå på kamp fordi dette er å bryte loven og det er visst farlig
Poengtrekk - løgn
Bøter - ja, greit nok, men det er en bitteliten promilleandel, dessuten kan klubben bruke bluss i markedsføringen.
Spille for tomme tribuner - løgn
Noen kan bli skremt fra å gå på kamp - Vel, "ok". Da kan de stå andre steder på feltet. Hvis det blir blusset så er det gjerne ved den harde kjerne og da skal det ikke være noe problem for andre.
Hvis du er for pyro så skjønner jeg ikke problemet ditt da dette ikke skadet noen.
Tror du virkelig start vil bruke pyro som en del av markedsføringen? Tror du virkelig et norsk firma har med bilder av når noen asosisert med dem bryter loven? Man kan riktignok søke disp til dette ,men det har blitt strammet inn kraftig på dette også. AAFK fikk ikke lov å blusse på "indre bane" iår selvom det var godkjent av brannvesenet og politiet.
NFF har vistnok sett seg mektig lei på at publikum, og da spesielt de organiserte supportergruppene ikke følger deres lover og regler som gjelder under arrangement.
Tross til tider store bøter gitt av NFF til supportergruppene etter blussing har dette ikke hatt den prevantiv virkningen som NFF hadde forventet at det skulle ha.
NFF har derfor, ifølge det jeg vet, planer om å trekke poeng fra laget om blussing skjer under deres arrangement
La oss ta en titt på straffeloven:
§ 48b. Ved avgjørelsen av om straff skal ilegges et foretak etter § 48 a, og ved utmålingen av straffen overfor foretaket skal det særlig tas hensyn til
a) straffens preventive virkning,
b) overtredelsens grovhet,
c) om foretaket ved retningslinjer, instruksjon, opplæring, kontroll eller andre tiltak kunne ha forebygget overtredelsen,
d) om overtredelsen er begått for å fremme foretakets interesser,
e) om foretaket har hatt eller kunne ha oppnådd noen fordel ved overtredelsen,
f) foretakets økonomiske evne,
g) om andre reaksjoner som følge av overtredelsen blir ilagt foretaket eller noen som har handlet på vegne av det, blant annet om noen enkeltperson blir ilagt straff.
Bøter blir gitt for at det skal virke preventivt. Hvis man blusser mer hvis bøtene øke og det vil virke skjerpende. NFF har sagt at det kan bli mulig hvis man fortsetter å blusse. Så dette blir nok definert som tribunebråk og det er mange eksempler på at lag har spilt for tomme tribuner. Hvordan kan du påstå at Poengtrekk er løgn? Det har vært flere avisartikler om akkurat dette så enten så tolker du dem på en meget spesiell måte ellers følger du veldig lite med hva som skjer i fotballNorge
Jeg liker bluss osv ,men det er også mulig å være realistisk og se på konsekvensene av noe før man fyrer opp et bluss.
Lars Olav Karlsen
02-07-2009, 02:09
Hører også rykter om at medsupportere tyster på egne supportere..
Det er tull!!
Tja, jeg vet ikke jeg hvordan du hadde reagert om du fikk et bluss rett i beina slik et par stk foran disse penkledde fikk?
Det er helt greit og være mot regler men anarki er aldri måten og løse ting på. Det at noen helt få i blant annet MtC synes det er kult med fyrverkeri på stadion er ikke overveiende grunn når flertallet mener at det er tull.
Jeg husker godt episoden der en full enga supporter kastet et eller annet på en spiller, han stupte i armene til politiet da de kom for å slippe unna alle i Klanen som forsøkte og banke fyren. Dette er god supporterkultur.
Men skal være enig i at vaktholdet var elendig. Jeg hadde med en pose og den ble ikke sjekket i det hele tatt selv om jeg kom rett etter kampstart og vaktene ikke hadde noe annet og gjøre. Det at det heller ikke var politi tilstede er jo utrolig.
Men når alt kommer til alt var de penkledde litt for heldige i går. De kom med trusler av en såpass sterk karakter at det burde vært anmeldt til politiet men etter hva jeg forstår vil det ikke bli det, og det på tross av at flere rundt vedkommende som fikk disse slengt etter seg oppfordret til å ta turen til politiet etter kamp.
nisse567
02-07-2009, 07:02
Godt å se at selv om man sover, så kan andre forklare poenget mitt.
Men når alt kommer til alt var de penkledde litt for heldige i går. De kom med trusler av en såpass sterk karakter at det burde vært anmeldt til politiet men etter hva jeg forstår vil det ikke bli det, og det på tross av at flere rundt vedkommende som fikk disse slengt etter seg oppfordret til å ta turen til politiet etter kamp.
Hva slags trusler er det snakk om?
Bør vel være ganske ille hvis man skal anmelde...
Stig Hornnes
02-07-2009, 08:57
Pyro-effekter hadde vært tøft og en berikelse for supporterlivet om det hadde vært lovlig og under litt kontrollerte forhold. Nå er det desverre ikke lovlig, og det vet personene som fyrte i gang røykbomben veldig godt. De vet samtidig at de risikerer å bli kastet ut, så da lurer jeg litt på hvor lyst disse egentlig har til å se kampen. Ikke var bomben spesielt tøff heller, den ble jo bare kastet ned på bakken og atpåtil når LSK tok ledelsen.
Tja, jeg vet ikke jeg hvordan du hadde reagert om du fikk et bluss rett i beina slik et par stk foran disse penkledde fikk?
Det er helt greit og være mot regler men anarki er aldri måten og løse ting på. Det at noen helt få i blant annet MtC synes det er kult med fyrverkeri på stadion er ikke overveiende grunn når flertallet mener at det er tull.
Jeg husker godt episoden der en full enga supporter kastet et eller annet på en spiller, han stupte i armene til politiet da de kom for å slippe unna alle i Klanen som forsøkte og banke fyren. Dette er god supporterkultur.
Men skal være enig i at vaktholdet var elendig. Jeg hadde med en pose og den ble ikke sjekket i det hele tatt selv om jeg kom rett etter kampstart og vaktene ikke hadde noe annet og gjøre. Det at det heller ikke var politi tilstede er jo utrolig.
Hvordan jeg hadde reagert viss jeg hadde fått et bluss i beina vet jeg ikke, men det skal være sikkert at e\jeg ikke hadde tystet på noen til noe vakter/politi!
syntes du det er god supporter kultur å prøve å banke egne supportere?
angående det med de truslene skal jeg ikke uttale meg om, siden det har jeg ikke hørt noe om!
Ole Gilboe Hermansen
02-07-2009, 09:18
Pyro-effekter hadde vært tøft og en berikelse for supporterlivet om det hadde vært lovlig og under litt kontrollerte forhold. Nå er det desverre ikke lovlig, og det vet personene som fyrte i gang røykbomben veldig godt. De vet samtidig at de risikerer å bli kastet ut, så da lurer jeg litt på hvor lyst disse egentlig har til å se kampen. Ikke var bomben spesielt tøff heller, den ble jo bare kastet ned på bakken og atpåtil når LSK tok ledelsen.
Helt enig. Og hvor tøft og berikende er det å kaste det slik at medsupportere får det på beina og i fjeset slik at det svir? Jeg stod der den landet og måtte flytte meg. Heldigvis opplevde ikke jeg noe ubehag,men et par som stod ved siden av opplevde det som jeg forstod.
Stig Hornnes
02-07-2009, 09:20
syntes du det er god supporter kultur å prøve å banke egne supportere?
Selvjustis er nå ihvertfall god kultur.
doppelt gemoppelt
02-07-2009, 09:57
Det blir vel kastet fordi blautfisken trekker seg og blir redd for så å kaste det/prøve å bedyre sin uskyld og si jeg har ingen ting med dette å gjøre. FEIGT og FARLIG.
Saken må være at det er ulovlig og det MÅ respekteres. Konsekvensen er bøter som svir for klubben og poengtrekk om det er svært alvorlig.
Slik kan ikke vi belaste klubbe for, enkelt.
Lars Olav måtte fikk jo med sin brusflaske inn;) så hva tenkte du her ;) ??
Synest vi varter opp med det beste angrepsillet, lsk har vel aldri stått for underholdende angrepsfotball i moderne tid.
Vi får en straffe mot oss i en god periode der vi har vært best i ørliten favør.
Resten av 1 er kjedelig.
Første 10 av andre er tragisk for start, vi får ikke tak i ballen og 2-0 er der som forventet.
2-1 med fint angrep.
Så roter vi det til, hvëm skal ta ballen, og alt blir komitragisk.3-1
3-2:)
Rødt til bård og alt blir på nytt vanskelig i sluttminuttene.
Burde klart en uavgjort her, men litt dommer og litt oss selv å takke her.
Skuffet og litt bekymret mtp bård og freeman uten....og reaksjon fra NFF???
Vi kommer tilbake og da skal det bikke på vår side:)
Giovanni
02-07-2009, 10:30
Dette begynner bare å bli pinlig å se på.
Forsvarspillere som ikke klarer å kommunisere, pasningskvalitet i fra helvete, ikke noe rytme i angrepspillet etc etc...
Dette var en skikkelig drittkamp. At Start var det beste angrepslaget er noe forbanna piss. Børufsen sin sjanse, begge målene, pluss en sjanse til i andre omgang... det er hva de produserte.
At Bård og Hunter må stå over neste kamp gjør jo alt bare enda bedre. Hardt i dømte kort, men kan forsvares, og i så måte mener jeg ikke at vi har så mye å klage over dommeren for. Han dømte en bra kamp.
Nå må laget gå i seg selv, fortsetter det slik så kommer nedrykkstreken kjappere enn en aner.
Så håper jeg også de finner en løsning på Bolanos problemet... håper ikke det er Matta som har tråkket i salaten nå... da må jeg nesten bli forbanna på han igjen!
Hva gjelder pyro vs tysting... nå er ikke Start en klubb som er kjent for å ha mye penger, så hvorfor da et par idioter har en sånn jævla trang for å påføre klubben ytterlige kostnader er for meg litt spesielt. Joda jeg syns også at pyro er kult, men dessverre ikke lovlig, og boten koster mer enn det er gøy. I hvert fall for Start. Intern justis er en fin ting som fungerer fint i andre klubber uten at man blir truet med både det ene og andre, så ser ingen grunn til at det skulle være et så mye større problem på sørlandet.
Til syvende og sist kan en takke seg selv!
Til slutt så hadde det vært fint om Menigheden hadde startet en innsamlingsaksjon hvor formålet er en ny stopper... gå med bøsser rundt hele byen, og man vil være et lite stykke på vei i hvert fall. Spar meg for mathisen/haraldsen helvete... de ødelegger nattesøvnen min, (sliter nok med varmen som det er allerede)
Amen
Man må stå for det man gjør, og det gjør man ikke med å kaste ting i beina på andre.
Er man så sugen på å holde på med pyro, da får man ta konsekvensene av det også.
Pyro er fet når det brukes på en ordentlig måte, men når det brukes kun for å "skade" går det faktisk utover alle andre også.
Tipper vi i de neste kampene blir sjekket langt oppi ræva etter pyro, som i Skien ifjor. Og det går utover ALLE!
Klubben blir nok bøtelagt av NFF, de har ikke vært snille med bøtene i år ;)
Klubben blir nok bøtelagt av NFF, de har ikke vært snille med bøtene i år ;)
Nei NFF kaster seg over der de kan og ilegger bøter. Men har lurt på hvem skal ha pengene som kommer inn etter at pyro er brukt under landskamper eller da forbigåes sikkert problemet i det stille? Var særlig en kamp i fjor eller forfjor med slossing og pyro av bortelaget tror det var ett østeuropeisk lag? Må jo ha vært veldig dårlig vakthold fra NFF sin side den gang.
Roy_Keane
02-07-2009, 14:22
pyro er et leketøy for personer med en ekstrem trang for å være i sentrum av begivelsene, og som elsker oppmerksomhet, inten annet... skal pyro brukes må det i tilfelle være planlagt og velorganisert...
Du med det nicket passer til beskrivelsene av Tysteren(ene). Eller er det Pippi langstrømpe du blir beskrevet som, gammel stygg nisse med rottehale av gråeste kvalitet!
Lurer på hvordan man kan bli skadet i bein-høyde av ei røyk bombe, for etter det jeg har hørt var det nemlig ei røykbombe og ikke et bluss som ble fyrt opp? det svir ikke akkuratt i beinene av ei røyk-bombe, men om man har kols, er fra oslo og ikke tilhører sørlandet er det god mulig man kan bli skadet av dette også.
Alt dette pratet om "tystere" minner mer om en kriminell mafiabande enn om fotballsupportere. Ikke sikkert på om Menigheden og andre Start-supportere bør holde på slik. Høres mer ut som B-gjengen eller Hells Angles eller noe sånt.
Lars Olav Karlsen
03-07-2009, 01:19
Lurer på hvordan man kan bli skadet i bein-høyde av ei røyk bombe, for etter det jeg har hørt var det nemlig ei røykbombe og ikke et bluss som ble fyrt opp?
Jeg regner ikke med at du trenger og lese på nett hva det var som ble kastet, etter hva jeg kunne se stod du perfekt plassert for å se det selv, om det ikke var du som kastet da?
Hvis noen skulle gå i den leie fella og tro at kanarifolka er oppegående mennesker...så burde dette (http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?p=357620#post357620) antyde det motsatte...
Lille Satans Klubb.
haha "skadepotensialet" i denne saken og muller saken er lik? Det er jo totalt feil!
Uansett det han bør innrømme er at på alle høye albuer så finnes det et skadepotensiale til at en motspiller mister en tann. Derfor var det ikke så sjokkerende det hulsker gjorde men uheldig at denne gangen så ble skaden større enn det det vanligvis blir MEN potensialet er der hver gang.
Fasitsetteren
03-07-2009, 02:49
Jeg regner ikke med at du trenger og lese på nett hva det var som ble kastet, etter hva jeg kunne se stod du perfekt plassert for å se det selv, om det ikke var du som kastet da?
Personfokusering. Spiller det noen rolle hvem som fyrte av?
Han er jo tydeligvis en stor idiot, fish. Ikke noe å bry seg om. Dumme folk fins det overalt. De fleste vet vel at forskjellen er STOR på de situasjonene. Det er nok ikke like mye kraft i en albue som det er i et kne, eller bein for den sak skyld.
nisse567
03-07-2009, 08:14
Du med det nicket passer til beskrivelsene av Tysteren(ene). Eller er det Pippi langstrømpe du blir beskrevet som, gammel stygg nisse med rottehale av gråeste kvalitet!
Hehe. Ser at kvaliteten på innleggene står til tankegangen....
Trassalderen var noe de aller fleste av oss gikk ut av for flere år siden. Vi har ikke et direkte behov for å begå bevisste regelbrudd og så bli overrasket når det reageres på...
Personfokusering. Spiller det noen rolle hvem som fyrte av?
Dumper det inn en bot på 50.000,- f.eks., så synes jeg jo det.
Lars Olav Karlsen
03-07-2009, 13:15
Dumper det inn en bot på 50.000,- f.eks., så synes jeg jo det.
Jeg kan ikke se for meg at det dumper inn noe regning for dette da det var Start supporterne som tok tak i dette selv.
Men synes fortsatt det er søtt at vedkommende som var med på dette ikke er tøff nok til å stå for sine egne handlinger og må skrive på forumet som om han ikke en gang var til stede.
Det er derfor jeg reagerer så kraftig på dette miljøet. Først så later de som om de har et hellig kall om å lage stemning på kampene, selv om det kun er de 5-10 personene som synes dette er gøy og alle de andre synes det er en uting. Her er det anarki, og ikke flertallet som bestemmer når det gjelder hva som er stemning og ikke.
Så beviser de at det ikke er stemning de ønsker, men kun markeringsbehov med og fyre opp disse pinnene sine rett etter en LSK scoring. Hvis dere har behov for å feire denne foreslår jeg at dere beveger dere over på en annen del av stadion.
.... så kommer en liten fast gjeng i ettertid ut på forumet og skjeller ut alt og alle for å ødelegge stemningen for dem, og dette gjøres ved og bruke direkte løgner og dikte opp ting for å sette andre i et dårlig lys. Det er litt sånn som på barneskolen når noen følte seg utilpass så begynte man og mobbe andre, for hvis man mobbet de riktige folkene så fikk man masse venner og andre syntes du var tøff.
Nei, dette problemet har vart lenge nok nå, og hvis ikke styret i Menigheden snart setter seg ned og gjør en kjempejobb i forhold til identitetsbygging og utrensking av elementer man ikke ønsker så er jeg redd for at Menighedens felt på Sør Arena snart vil se ut som det gjorde på Lillestrøms stadion her om dagen, bare noen få hundre med en liten kjerne på kanskje 100 som stod den første omgangen.
Skal uansett sies at det IKKE var pga tysting disse "supporterene" ble fjernet fra feltet.
Var selv på Åråsen, og hørte det meste av vaktene/vertene snakket om. Sonelederen, ba resten om å ikke ta med seg noen, før de fikk bekreftet gjennom tv-bilder hvem som hadde gjort dette.
De kunne ikke ta med seg noen kun pga tysting. De MÅTTE se det ï opptak først. Å det gjorde de. Da de fikk bekreftet over headset hvem som gjorde det, ble gjengen geleidet ut.... Derfor det tok litt tid før de kom.
Kan også si meg enig i at dette ikke dreier seg om skikkelig supportere. Er ikke i tvil om at de er glade i klubben, men de tenker ikke på konsekvensen av egne handlinger.
1. De ødelegger for klubben.
2. De vet at de kommer til å bli kastet ut.
Er dette kjenneteget for en supporter???
Dette virker for MEG, som en gjeng med enorm markeringsbehov. Skjønner ikke poenget. Men det er mulig jeg misforstår noe veldig...
Det er fett med blussing og sånt, men ikke når det blir fyrt om EN, etter motstanderen scorer? Er dette noe å feire?
AndersH.
03-07-2009, 13:55
Gleder meg til å se Steinar igjen! Han er en klassespiller!
Kom hjem igjen, Steinar!
Gleder meg til å se Steinar igjen! Han er en klassespiller!
Kom hjem igjen, Steinar!
Er du morsom? Mannen er flink til å rygge, og kun det.
Nå har ikke Freeman vært en åpenbaring på høyrebacken, men heller han enn Steinar. Hunter har fremtida foran seg, det har ikke Steinar.
Skal uansett sies at det IKKE var pga tysting disse "supporterene" ble fjernet fra feltet.
Var selv på Åråsen, og hørte det meste av vaktene/vertene snakket om. Sonelederen, ba resten om å ikke ta med seg noen, før de fikk bekreftet gjennom tv-bilder hvem som hadde gjort dette.
De kunne ikke ta med seg noen kun pga tysting. De MÅTTE se det ï opptak først. Å det gjorde de. Da de fikk bekreftet over headset hvem som gjorde det, ble gjengen geleidet ut.... Derfor det tok litt tid før de kom.
Der tar du så kraftig feil, vaktene og sonelederen hadde ikke noe som helst Tv bilde å komme med. Eneste de hadde å komme med var at disse 4 hadde blitt pekt ut av moen på Feltet.
Lars Olav Karlsen
03-07-2009, 15:02
Der tar du så kraftig feil, vaktene og sonelederen hadde ikke noe som helst Tv bilde å komme med. Eneste de hadde å komme med var at disse 4 hadde blitt pekt ut av moen på Feltet.
Nå stod ikke jeg midt oppi dette så med et lite forbehold mener jeg og huske at de som stod der kun pekte ut 2 stk, du og en til - ikke 4. Jeg ble derfor overrasket over at 4 stk forsvant.
En eller annen plass må de ha fått det fra at det var flere som var med på dette.
Da er det de som lyver i så fall. Som sagt så hørte jeg hva som ble sagt. Hørte at sonelederen pratet med disse som så på tv-bildene, via headset. Han spurte blant annen om bekreftelse på at det var de med den type caps, den og den type klær osv som hadde gjort dette (dette for å være sikker på at de tok rette personer) (Trenger kanskje ikke å beskrive personene noe mer)
Men de tok vel i alle fall ikke feil folk???
Er uansett dumt å gjøre dette mot klubben.
Men de tok vel i alle fall ikke feil folk???
Personlig har jeg verken kastet bluss eller røykbombe under Lsk-Start.
Og igjen, de hadde ikke Tv bilder på at det var noen av oss. da hadde alle blitt pågrepet på stedet og de hadde tatt det der etter.
Men ettersom Tysterene visst var klare i sin sak stolte de mer på Østlandet enn de Herlige sørlandsguttene.
Da var vel diskusjonen over og vi setter punktum!
Personlig har jeg verken kastet bluss eller røykbombe under Lsk-Start.
Og igjen, de hadde ikke Tv bilder på at det var noen av oss. da hadde alle blitt pågrepet på stedet og de hadde tatt det der etter.
Men ettersom Tysterene visst var klare i sin sak stolte de mer på Østlandet enn de Herlige sørlandsguttene.
Da var vel diskusjonen over og vi setter punktum!
Da løg sonelederen til, vekterene og vaktene. Men er er selvfølgelig mulig han gjorde det. Ikke guder de heller :)
Lars Olav Karlsen
03-07-2009, 23:48
Da løg sonelederen til, vekterene og vaktene. Men er er selvfølgelig mulig han gjorde det. Ikke guder de heller :)
Nei, de kan nok fort lyve de også men når en ser på saken er den klar. Enten lyver Sømme eller så lyver vaktleder - så da er det jo bare og vurdere hvem man ønsker og stole mest på av disse og hvem man har mest tro på snakker sant ;)
Nei, de kan nok fort lyve de også men når en ser på saken er den klar. Enten lyver Sømme eller så lyver vaktleder - så da er det jo bare og vurdere hvem man ønsker og stole mest på av disse og hvem man har mest tro på snakker sant ;)
Det får vi jo svar på når det skulle komme ei eventuellt bot eller ikke.
Kan ikke kjøre på med bøter uten bevis og i denne saken holdeer det ikke med vitner som sier det ene eller det andre.
Var vel du LOk som nevnte at det ikke kom til å komme noe bot i denne sammenheng pga at Supporterene tok tak i det internt på tribunen?
Høres snålt ut.
Lars Olav Karlsen
04-07-2009, 01:03
Var vel du LOk som nevnte at det ikke kom til å komme noe bot i denne sammenheng pga at Supporterene tok tak i det internt på tribunen?
Høres snålt ut.
Ja, jeg ser ikke helt for meg at de skal bøtelegge noe som aldri skjedde. Det ble tatt med inn, stoppet på supporterfeltet før noe kom mer en 2-3 rader fra vedkommende som kastet det (litt flaut egentlig) og de som ble identifisert ble tatt ut.
Det og bøtelegge i denne situasjonen vil være demoraliserende for de som faktisk sa ifra.
Fasitsetteren
05-07-2009, 05:37
Selv har jeg bare "Crowd Management" og eksempelet på marerittet er en viss situasjon i Bradford i 1985
Ja, for det er virkelig på sin plass å sammenligne stadionbrannen i Bradford med dette eller noe som helst annet av pyro i Norge. Det blir som å sammenligne gatene i Napoli (http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=185209) med gatene i Kristiansand.
Bra at fire karer blir kastet ut for én manns gjerning, synes du ikke? Det trengs vel ikke fire karer til for å antenne en liten røykbombe. Det vil si at tre uskyldige personer blir kastet ut. Er dette rettferdig?
Skal likevel si meg enig i at tidspunktet for bruken av røykbomben var noe merkelig.
Og så et lite personlig stikk til deg som følte deg ubekvem og begynte å småsippe etter å ha fått litt røyk i ansiktet. Har ikke sett denne tråden siden onsdag nå, så husker ikke om det var deg personlig eller om det var noen ved siden av deg. Det spiller uansett ikke så stor rolle da poenget gagner dere alle. Jeg kan skjønne det at enkelte synes at pyroteknikk er en uting, men sippe over bittelitt røyk - det er virkelig et bedritent argument mot noe som helst. Den røyken er ikke skadelig i det hele tatt og er på ingen måte skadelig og heller ikke særlig til besvær for lungene, selv om du skulle hatt astma. De eneste som kunne fått lov til å furte litt på grunn av det er de som har mottatt et kols-apparat av staten, men igjen; dere fikk det apparatet på grunn av en annen type røyk dere selv er skyld i, så hos meg vanker det virkelig ingen kos og klem.
Fasitsetteren
05-07-2009, 05:38
chill d
Tror du virkelig start vil bruke pyro som en del av markedsføringen?
* Tja, de brukte da bildet av ulovlig pyroteknikk på Kristiansand Stadion i en artikkel om sølvfesten etter Fredrikstad-kampen i 2005.
Tror du virkelig et norsk firma har med bilder av når noen asosisert med dem bryter loven?
* Rosenborg gjør dette, Vålerenga reklamerer på cupseier-videoen fra i fjor med bluss og TV2 bruker levende bilder av bluss for å reklamere for toppkampene. Tar jeg ikke helt feil har NFF også brukt bluss i markedsføringen av produktet de selger.
Tross til tider store bøter gitt av NFF til supportergruppene etter blussing har dette ikke hatt den prevantiv virkningen som NFF hadde forventet at det skulle ha.
* Riktig. Rosenborg betaler slike bøter uten å nøle et sekund fordi de ser verdien i supporterne og bruk av slike bilder til markedsføring. Dette (http://www.rbkweb.no/bakgrunner/07_1024x768.jpg) bildet blir blant annet promotert som skjermbeskytter på Rosenborgs egne hjemmesider. Rosenborg har vært ute i Europa og sett hvordan supporterkulturen foregår der og har en fantastisk dialog med Ultras Nidaros som har jævlig stor innflytelse i barteland og på Kjernen.
NFF har derfor, ifølge det jeg vet, planer om å trekke poeng fra laget om blussing skjer under deres arrangement
* Nei. Ved gjentatte tilfeller med bøter hvor man ser at den preventive hensikten ikke foregår så er andre sanksjonsmåter vurdert. Det er ikke tilfellet på sørlandet at man har fått gjentatte bøter ved bruk av ulovlig pyroteknikk.
det er mange eksempler på at lag har spilt for tomme tribuner.
* Gi meg kilder. Utlandet telles ikke.
Hvordan kan du påstå at Poengtrekk er løgn? Det har vært flere avisartikler om akkurat dette så enten så tolker du dem på en meget spesiell måte ellers følger du veldig lite med hva som skjer i fotballNorge
* Det har vært en diskusjon rundt dette på grunn av Ulf Berg og resten av gjengen i Fredrikstad gikk ut og feilaktig informerte den glade leser i Østfold om at så var tilfelle. NFF har aldri bekreftet at poengtrekk vil være aktuelt.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.