Se full versjon : Start - Strømsgodset (kamptråd)
frankieboy
28-06-2009, 05:50
Tid: Søndag 5.Juli kl. 1800
Sted: Sør Arena
--------------------------------------------------------
Kampene kommer fremdeles som perler på en snor og allerede 4 dager etter kampen mot LSK, møter vi laget vi spilte 3-3 mot i serieåpningen. Strømsgodset ligger etter at alle har spilt mot alle en gang, på kvalikplassen med 15 poeng. De ligger 4 poeng over Lyn og 2 poeng over Bodø/Glimt som ligger an til nedrykk. De har 14-21 i målforskjell.
De er i tillegg Tippeligaens dårligste bortelag med 0-1-6 på sine 7 bortekamper til nå. Målforskjellen på bortebane er begredelige 2-11.
Start på sin side er Tippeligaens 3.beste hjemmelag med småpene 18-9 i målforskjell.
Strømsgodset har en veldig tendens til å slippe inn mål de siste 15 minuttene. De har sluppet inn 7 mål i dette tidsrommet og bare Sandefjord er verre med sine 8 (etter at 2 av disse kom mot Start i forrige serierunde)
Og Start er det laget i Tippeligaen som har scoret nest flest mål de siste 15 minuttene. De har scoret 10 mål fra det 76 minutt og ut, og bare RBK er bedre med sine 11.
Så absolutt ingen grunn for folk til å forlate Sør Arena tidlig neste søndag!!!
Litt mere statistikk: Start har skapt 85 målsjanser til nå denne sesongen, og det er flest i Tippeligaen. Den suverene serielderen Rosenborg ligger på 2.plass med 83. Strømsgodset ligger på 13.plass sine 47 sjanser.
Da kan vi bevege oss over på hvem som står i fare for å måtte sone karantene i denne kampen.
Strømsgodset spiller søndag kl. 1800 en utrolig viktig hjemmekamp mot Sandefjord. Dette kan fort bli en krig og da er det greit å vite hvem vi kan håpe pådrar seg gult kort, og dermed må holde seg borte mens resten av laget skal til Sørlandet å spille på Norges flotteste gressmatte.
Disse er i faresonen:
- Alfred Sankoh
- Marcus Pedersen
- Ousman Nyan
- Steinar Pedersen
Start spiller som kjent borte mot Lillestrøm førstkommende onsdag, og vi vet allerede nå at vi må klare oss uten Clarence Goodson både mot undulatene og mot Strømsgodset. I tillegg til Clay er følgende i faresonen og må ikke pådra seg gult mot LSK hvis de skal få spille mot Strømsgodset:
- Christian Bolaños
- Hunter Freeman
- Erik Mykland
- Branislav Milicevic
Da er det bare å følge med i kampen mellom SIF og Sandefjord, og så kan vi neste helg ønske velkommen til det laget som de siste sesongene har bygget laget rundt tidligere Start-spillere. Både Ousman Nyan, Steinar Pedersen, Glenn Andersen og Stian Ohr er gamle Start-spillere, og selv om vi ønsker dem velkommen til Sør Arena så skal de sendes tilbake til Drammen med 0 poeng og fortsatt bunnstrid.
DayWalker
28-06-2009, 12:56
God jobb frankie! Er gøy å lese gode kamptråder :)
Enig! http://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon14.gif Godt "grunnarbeid" gjør kamptråder ekstra interessante.
Giovanni
01-07-2009, 10:35
Godset fikk 0 gule kort mot Sandefjord...
Stormchaser
01-07-2009, 21:37
Utrolig men sant, Start har 3 faste forsvarsspillere ute mot SIF:
Goodson
Borgersen
Freeman.
Det vil si at
Milicevic
Haraldsen
Mathisen
spiller. Hvem i huleste blir fjerdemann? Her er Tørum nødt til å rokere. Hvem blir satt ned i forsvar?
Magne Hadland
01-07-2009, 21:38
Morten Hæstad tar nok høyrebacken, slik han gjorde sist Hunter var ute.
DayWalker
01-07-2009, 21:39
Mulig Morten på høyre backen hvis ikke han må ta Bolanos plass da om han fortsatt nektes spill (fanken ta hele Costa Ricas landslag)
Stormchaser
01-07-2009, 21:41
Det er mer krise i forsvar enn på midtbanen. Derfor blir nok Hæstad satt på backen selv om Bolanos ikke spiller.
Millonarios
01-07-2009, 21:42
Hæstad - Knudsen - Mathisen/Haraldsen - Milicevic
Haraldsen - Mathisen fungerer ikke. Det har man prøvd før. Knudsen mener jeg er den som er nærmest A-lagsstandard sammenlignet med Follerås. Spørsmålet er hvem han skal spille ved siden av.
mr.leipsland
01-07-2009, 21:43
Hæstad spiller nok back ja, så tar en av midtbanespillerne kantrollen, men håper Tørum velger noen andre enn Owello, hva med Hulsker?
Om Knudsen skal inn i midtforsvaret, noe jeg tviler på at skjer desverre, så er Haraldsen opplagt makker. En debutant trenger en rutinert makker.
Store Tå
01-07-2009, 21:46
Hæstad spiller nok back ja, så tar en av midtbanespillerne kantrollen, men håper Tørum velger noen andre enn Owello, hva med Hulsker?
Foretrekker en kantspiller med løpsstyrke. Er ikke Kleiven snart klar igjen? Tror han er nærmest.
Med mindre vi signer broren til Bolaños. Som free agent vil han kanskje kunne bli spilleklar utenfor overgangsvinduet?
Det er nesten synd å si det, men den neste kampen er det nesten ikke vits å se. Og ja, jeg prøver så godt jeg kan å være optimist, men foran denne kampen er jeg realist. Med de latterlig dårlige spillerne bak, kommer målene til å renne inn. Jeg HÅPER jeg tar feil, men tror dessverre ikke det.....
Jeg håper virkelig Espen Knudsen kan få sjansen i denne kampen!
Jeg frykter vi får store problemer med alle suspensjonene. 3 nye i backrekka er vanskelig i utgangspunktet, og hvertfall med de reservene vi har der...
Tørum har kun et valg til denne kampen!
Inn med ungguttene fra Start 2. Alt er bedre enn Mathisen og Haraldsen.
Stokkelien ble kasta til ulvene og tok nivået veldig bra. Hvorfor ikke gjøre det samme med Follerås og Knutsen? Her må du ta tak Tørum!
PS: Er det fare for at Bolanos kan bli sittende på tribunen på denne kampen også? I så fall skandale.
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article143897.ece
Bolanos kan bli ute hele juli måned i verste fall.
Dette er bare helt utrolig kjipt.
DayWalker
03-07-2009, 11:14
Kjipt dekker jo ikke første del av sjokket en gang... Total skandale dersom det blir utfallet!
Får satse på at dette kun er gimmick fra FVN sin side. Står ingenting om dette på Starts nettside.
Det kan jo være at dette er taktikk og at Bolanos spiller på søndag?
Jeg melder meg også på med de som håper tørum tør å bruke ett par debutanter i denne kampen.
Mathisen og Haraldsen har rett og slett vist seg frem nok nå syntes jeg.
Eller......hvert fall mathisen, Haraldsen kan kanskje være lur å bruke istedenfor to debutanter bak.
Noe nytt om Bolanos? Helt håpløst hvis han sitter på tribunen i dag også.
Espen Knudsen sitter vel på benken i denne kampen? Synes han skulle spilt fremfor Jesper.
Bolanos spiller ikke:
Laget:
Kenneth Høie
Morten Hæstad - Knut Henry Haraldsen - Jesper Mathisen - Branislav Milicevi
Solomon Owello - Petter Bruer Hansen - Geir Ludvig Fevang - Espen Børufsen
Mads Stokkelien
Bernt Hulsker
Disse sitter på reservebenken:
Tommy Runar, Espen Knudsen, Rolf Daniel Vikstøl, Leif Otto Paulsen, Aram Khalili og Christer Kleiven.
Bra med Kleiven tilbake i troppen.
Helt utrolig............. Jaja håper at gutta klarer 3 poeng...
Helt latterlig at Bolanos ikke spiller. I tillegg er Freeman ute med karantene. Høyresida er svakka.
Gruer meg til å se Haraldsen - Mathisen mot Andersson - Pedersen - Storflor. Minner veldig om kampen mot Stabæk; små raske bevegelige angripere mot trege fyrtårn i forsvar. Kan bli pinlig. Får håpe vi er mest mulig i angrep...
Gruer meg til å se Haraldsen - Mathisen mot Andersson - Pedersen - Storflor. Minner veldig om kampen mot Stabæk; små raske bevegelige angripere mot trege fyrtårn i forsvar. Kan bli pinlig. Får håpe vi er mest mulig i angrep...
Får håpe det ja, men uten Bolanos kreativitet spørs det. Håper Owello og Bruer Hanssen gjør en god kamp på midten i dag. Synes også Børufsen fortjener en scoring snart.
Svarte f... feil av KHH i forkant :S
Haraldsen er søppel. Fy faen jeg savner Goodson.
Roy_Keane
05-07-2009, 18:20
huff, hæstad på høyre ser farlig ut, andersson får jo fritt spillerom der fordi morten stadig er med fremover og klarer ikke posisjonere seg deffansivt :/
To ganger nå at Børufsen har skutt i stedet for å sentre til spillere i bedre posisjon. Siste forsøk var helt håpløst.
Men må jo bare sies at Owello spiller fantastisk! Gøy å se at han funnet tilbake til formen igjen. Tok et par kamper etter skaden.
frankieboy
05-07-2009, 18:39
Fantastisk scoring av Fevang!!
Ellers synes jeg Morten klarer seg ganske bra på backen. Han har en sinnsyk vanskelig oppgave med Anderssen, men jeg synes han jobber og tackler ganske bra. KHH i midten er dog livsfarlig...
Trist å se Bolanos på tribunen...
Må si at jeg ble litt overrasket over langpasningen fra Mathisen ut til høyrekanten. Utsøkt teknikk, uten å bruke en millimeter av innsiden av foten - og meget presist. Måten han gjør det på viser at han har selvtilliten i behold og tro på sine ferdigheter. Hadde han bare hatt flere defensive fibre, kunne han blitt en moderne, spillende stopper.
Uansett for dårlig, selv med dette forsvaret og Bolanos ute skal vi vinne over Godset, holder ikke med 1 poeng på hjemmebane, så jeg forventer full overkjørsel i andre.
frankieboy
05-07-2009, 19:02
Uansett for dårlig, selv med dette forsvaret og Bolanos ute skal vi vinne over Godset, holder ikke med 1 poeng på hjemmebane, så jeg forventer full overkjørsel i andre.
Med den forsvarsrekka forventer jeg absolutt ikke overkjørsel i 2.omg. Jeg håper vi klarer å vinne, og det er det viktigste. Vi må satse på å score et par mål, for jeg tror faren for at vi slipper inn minst 1 mål etter pause er stor..
I 1.omg mener jeg følgende er våre 3 beste: Fevang, Owello og Bruer Hanssen. Jeg synes også at Morten og Jesper har klart seg greit!
Knut Henry sliter veldig synes jeg, og både Hulsker og Børufsen har endel å gå på. Venter også på et Stokkelien mål...
frankieboy
05-07-2009, 19:07
Ellers så er det veldig tydelig at skriveriene rundt Hulsker sin stygge episode mot LSK påvirker dommeren. Han gir aldri noe til Bernt, og er rask med å blåse i fordel forsvarspillerne til SIF.
Store Tå
05-07-2009, 19:15
Hvor mye har Godset betalt dommeren?
Jævla drittforsvar som selger seg!
Hvor mye har Godset betalt dommeren?
Det kan ikke være lite
Latterlige møkkaforsvar, patetisk, vi kan ikke vinne slike kamper når vi driter oss ut på denne måten. Morten Hæstad= lurt trill rundt av en simpel finte.
For en fantastisk spiller Fevang er. Så blodig urettferdig dette!
DER!!!! Børufsen! Endelig, var faen meg på tida!
NÅ SKAL VI VINNE, JESPER MATHISEN og CO HØRER DU MEG, INGEN FLERE TABBER.
frankieboy
05-07-2009, 19:25
JAAAAAAA
Utrolig deilig.
Ekstra morsomt at Børufsen endelig får en scoring!
Kom igjen.. Nå ska vi vinne...
Jaa!
Den fortjente Espen! Jeg sa han kom til å score :) Hard kanon!
frankieboy
05-07-2009, 19:29
Vi spiller med 4 sentrale midtbanespillere nå...
Steike å bra Fevang spiller!!
Orker ikke 2-3 nå.. Da tror jeg vi taper!
Store Tå
05-07-2009, 19:36
Synes Branco også bidrar bra. Kanskje kan han avgjøre med et innlegg?
Branco har vært veldig god idag
frankieboy
05-07-2009, 19:45
Denne kampen fortjener vi absolutt å vinne. Vi dominerer veldig, og til og med forsvaret spiller bra nå! Venter ennå på scoring til Stokkelien!!
Hulsker har tatt seg veldig opp!
2-2, jaja, er ikke så ille med tanke på hvem vi mangler, men vi hadde nok av sjanser til å kunne avgjort kampen
Utrolig surt å ikke vinne her, hadde vi hatt fullt lag hadde vi rullet over dette laget, vi har ikke råd til å tape poeng i slike kamper. Mathisen og spesielt Haraldsen er søppel, vi må ha Borgersen og Goodson tilbake snart. Fevang er konge, banens klart beste.
Hva ble målet egentlig annulert for?
Det var jo helt åpenbart ikke offside!
Hva ble målet egentlig annulert for?
Det var jo helt åpenbart ikke offside!
Børufsen, som stod i offside, stussa headinga til Mathisen i mål
Børufsen, som stod i offside, stussa headinga til Mathisen i mål
Var vel Jesper som pådro seg frispark i situasjonen.
Utrolig surt å ikke vinne her, hadde vi hatt fullt lag hadde vi rullet over dette laget, vi har ikke råd til å tape poeng i slike kamper. Mathisen og spesielt Haraldsen er søppel, vi må ha Borgersen og Goodson tilbake snart. Fevang er konge, banens klart beste.
En liten gutt som henger seg på det en del andre sier. I dag skal Jesper ha honnør for en veldig bra gjennomført kamp. Han stod fram som en veldig bra stopper i dag. Skal huske på at han ikke har blitt drillet noe særlig i den rollen pga at Borgersne og Goodson har spilt så bra. Jeg har altid vært uenig i de som har sukket og stønnet over Jesper men i dag slår han tilbake den kritikken han har fått til tider. Haraldsen gjør en kjempe blemme ved 0-1 men spiller seg opp etter det. Han er ikke så komplett som jesper er men spiller en ok kamp. Også han har hatt lite kamper på dette nivået i år.
Når det gjelder selve kampen så er vi jo klart best og surt at vi ikke vinner mot dette dårlige Stromsgodse laget. Hadde Bolanos spilt da hadde det blitt lekestue.
Helt UTROLIG at vi får uavgjort idag!
Vi hadde MINST 8 STORE sjanser!! 90% sjanser var de! Så hvorfor i helvete får vi bare 2 mål?!
Hvorfor i helvete får de 2 mål på de få sjansene de skaper? Jo fordi Hæstad, Knut henry og jesper er tippeligaens dårligste forsvar. Hæstad selger seg gang på gang + blir rundtlurt av enkle finter, dette er også det som fører til godsets andre mål. Knut henry er helt utrolig at han klarer å gi bort et mål til motstanderen annenhver kamp. UTILGIVELIG! Jesper går flere ganger VEKK fra situasjoner og velger heller å dekke tomt rom enn den andre mannen av 2 stk som angriper. Nettopp det førte til det ene målet imot mot stabæk og holdt på å føre til mål imot idag! Men ok jeg kan si at han ikke var like dårlig som han har vært før...
Nei nå er jeg BARE skuffa. Start må lære seg å få 3 poeng når vi dominerer sånn som vi gjør idag!
Dagens 2 store var Fevang og Owello...
Alf Qaida
05-07-2009, 20:16
Tipper Jesper og Morten Hæstad kunne scoret ti mål hver, og hindret ti mål hver, og enkelte her ville garantert skrevet at de spilte en elendig kamp.
Ja, må bare slenge meg på og si at Branco leverte en meget solid kamp. Fevang og Owello dog klart best. Jeg synes også Mathisen fortjener skryt for denne kampen. Haraldsen på sin side gjør nok en dårlig kamp.
Når det gjelder Stokkelien, kan vi ikke forvente mål fra ham i hver eneste kamp. Vi har nok blitt litt bortskjemte i det siste. Han skulle ha kommet seg til flere avslutninger, men de han stod for var det kvalitet over. Som alltid treffer han mål (bortsett fra én sjelden gang i dag da han skjøt over), og han har et par i dag som gjerne kunne gått inn - på samme måte som at Fevang kunne hatt hat-trick. Mads hadde en utsøkt vending på en av de siste sjansene sine. Hæstad sliter til tider stort, mens Leif Otto ble av meg kåret til banens dårligste idet han ble byttet inn. Forferdelig innhopp av Kleiven. Mister ballen på vei fremover i rusletempo - har ikke oversikt i det hele tatt. Forventer langt mer av spillere som tjener dobbelt så mye som vanlige lønnstakere.
Høie må skjerpe seg litt. Det SKAL ikke forekomme at han lar et skudd gå over seg fra den distansen. Intet mindre enn en keepertabbe. Han må varte opp med litt flere "bonusredninger" om han skal kalle seg en toppkeeper.
PBB spiller en svak kamp synes jeg. Hulsker god i trengte situasjoner, og gjør mye ut av lite. Gjør en solid kamo, og slo ikke ut tenner på noen denne gang, og det er positivt.
Sitter igjen med blanda følelser etter denne kampen.
Dårlige fordi:
1) Vi skal slå et lag som Strømsgodset hjemme
2) Haraldsen viser nok en gang at han ikke holder dette nivået
3) Hæstad i en-mot-en er livsfarlig. Tror jeg kunne klart å ha finta han...
4) Vi har en syltynn stall, og de som kommer inn er mye dårligere enn de som er ute
5) Vi slipper inn 2 drittmål (Haraldsen på 1. og Hæstad/Høie på 2.)
Gode fordi:
1) Vi kommer tilbake 2 ganger
2) Vi unngår tap med et reservepreget forsvar
3) Jesper Mathisen gjør faktisk en ganske god kamp
4) Branco leverer årsbeste og viser at han har potensial
5) Børufsen scorer!!!!!!!!!!!!
6) Vi skaper mange sjanser, og slipper sjelden Strømsgodset til. Vi er nærmest seieren.
Alt-i-alt så synes jeg dette var omtrent som i kampen mot Sandefjord, bare at vi ikke klarte å putte den siste. Hadde vi gjort det hadde alle vært fornøyd. Når det er sagt var jo Strømsgodset nærme på overtid.
Gledelig overrasket over Mathisen i dag. Var solid, og viste vilje til å drive fremover. Haraldsen er ikke verdt lønna om han så spiller gratis.
Jesper var muligens ikke så dårlig som jeg fryktet, men Hæstad og Haraldsen stinket, hadde vi hatt Goodson og Borgersen i forsvar hadde vi vunnet denne kampen. Det er åpenbar at det ikke er offensivt det svikter, men bakover, når man scorer to mål på hjemmebane skal man vinne, enkelt og greit.
7896 tilskuere mot bunnlaget Godset på en dag med finvær er ikke så galt, selv om jeg helst ser at det bikker 10.000.
Jesper var muligens ikke så dårlig som jeg fryktet, men Hæstad og Haraldsen stinket, hadde vi hatt Goodson og Borgersen i forsvar hadde vi vunnet denne kampen. Det er åpenbar at det ikke er offensivt det svikter, men bakover, når man scorer to mål på hjemmebane skal man vinne, enkelt og greit.
Veldig enig i det meste men det at to mål på hjemmebane er bra, det er jeg totalt uenig i. Vi hadde mange utrolige sjanser idag og 2 mål er rett og slett RÆVVA på en dag som denne.
Veldig enig i det meste men det at to mål på hjemmebane er bra, det er jeg totalt uenig i. Vi hadde mange utrolige sjanser idag og 2 mål er rett og slett RÆVVA på en dag som denne.
2 mål på 8 sjangser er normal utteling, Strømsgodset sine sine to mål på fire sjangser er ultraeffektivt, eller dårlig forsvars/målvaktsarbeid, med Strømsgodset sine spisser heller jeg til det siste.
2 mål på 8 sjangser er normal utteling, Strømsgodset sine sine to mål på fire sjangser er ultraeffektivt, eller dårlig forsvars/målvaktsarbeid, med Strømsgodset sine spisser heller jeg til det siste.
MINST 8 gigasjanser ikke 8 vanlige sjanser!
Jeg har altid vært uenig i de som har sukket og stønnet over Jesper men i dag slår han tilbake den kritikken han har fått til tider.
Du tuller nå? Mener du i fullt alvor at Mathisen har vært god - eller i det minste middels - før i dag/forrige kamp? Han var jo verre enn GRUSOM! Plasseringsproblemer, vanskeligheter med å forstå når han skulle støte eller falle av, og balltap i livsfarlige situasjoner. Hvor mye verre kunne det bli?
Men rett skal være rett, og i dag stod han frem som intet mindre enn solid! Haraldsen har aldri vært noen fotballSPILLER, og kommer aldri til å bli det, men alle har vel innerst inne visst at Jesper hadde et potensiale til å bli en moderne stopper. De som så Hoftun i sine glansdager i Rosenborg, vet hvilken dimensjon det kan gi et lag å ha en ballsikker, spillende midtstopper. Det er ikke noe problem overhodet å lære en gammel spiss å spille i forsvar om han i utgangspunktet har potensiale for det. Å lære en gammel midtstopper tekniske, motoriske ferdigheter som en spiss behøver derimot, er umulig. Man må altså få det tekniske inn når man er ung og mottakelig for det. Ingen lov som sier at en tidligere spiss ikke kan bli verdens beste midtstopper. Husk at spisser i gjennomsnitt er mer talentfulle! Jeg vil f.eks. tippe at Zinedine Zidane hadde vært verdens beste midtstopper om han hadde spilt der. Han var fysisk sterk, glimrende i lufta og hadde verdens beste fotballhjerne. Henning Berg go to bed.
DERFOR er og var "Prosjekt Jesper Mathisen" spennede. Og husk at han fremdeles er svært ung. Legger han fra seg arrogansen og blir mer ydmyk og profesjonell, kan dette blir meget bra til slutt. Ble veldig positivt overrasket i dag, og var det andre enn meg som synes han så mer konsentrert og innbitt ut på oppvarmingen? Mulig jeg ser syner - eller bare ser det jeg vil se.
[QUOTE=geirwi;203837]Du tuller nå? Mener du i fullt alvor at Mathisen har vært god - eller i det minste middels - før i dag/forrige kamp? Han var jo verre enn GRUSOM! Plasseringsproblemer, vanskeligheter med å forstå når han skulle støte eller falle av, og balltap i livsfarlige situasjoner. Hvor mye verre kunne det bli?
I år har ikke jesper fått til noe særlig. men det er ikke lett når en ikke blir stset på og kan spille seg varm i trøya. i fjor hadde Jesper noen gode kamper det er de jeg begrunner mine synspunkter på. også jeg ser at jesper har smårusk og uvaner i sin spillestil. men har sett meg så lei av alle disse som skal henge han ut og kaller han ubrukelig og betegnelser som "søppel" det hører en også. Jeg unner jesper denne gode kampen i dag og er overbevist om at holder han seg skadefri og får passe matching i år da har vi en klar arvtaker til borgersen.
Skal ikke dra oppe en gammel sak igjen, men kvitte seg med Lars Martin var en stor tabbe.....
Branko er taklingssterk samt rask. Hadde en bra kamp, men at ikke han utfordret Steinar steinar på tempo en eneste gang var merkelig.
Ellers synes jeg vi skaper mye og gjør en god kamp. Har tross alt 4-5 faste ute.
Jesper var bra, men BB nok engang Petter BH. Dessuten ufortjent mye pepper til Morten H. Spilte ingen stor kamp, men det har ikke vår kjære amerikaner heller gjort ( med få unntak )
doppelt gemoppelt
05-07-2009, 21:58
Vet ikke noe særlig om kampen, men tydlig at vi savner playmaker Bolanos samt spesielt nokså stabile Freeman og suverene Goodson.
Legger merke til at Branco gjør flere kamper nå på godt nivå som er meget suverent. En spiller som virkelig har tatt tak i seg selv og jobbet hardt:)
Jesper viser at kamptrening kan gjøre seg bedere utifra hva jeg har fått med meg for dagens match.
Alladin Sane
05-07-2009, 22:09
Ja, må bare slenge meg på og si at Branco leverte en meget solid kamp. Fevang og Owello dog klart best. Jeg synes også Mathisen fortjener skryt for denne kampen. Haraldsen på sin side gjør nok en dårlig kamp
Owello best? Mannen var jo fullstendig fraværende defensivt i hele første omgang og ga Morten Hæstad kjempeproblemer pga av sin unfallenhet. Han hadde en defensiv arbeidskapasitet som en kols-pasient, og burde vært byttet ut etter et kvarter.
Og Branco? Mannen kunne ikke slått et innlegg om det stod om livet. Han kunne jo avgjort denne kampen alene om han hadde utvist et minimum av offensiv klokskap og hatt noe som minnet om pasningsfot. Defensivt ble han aldri utfordret. Godset angrep systematisk på Starts høyreside, fordi Hæstad sleit og Owello ga faen. Dermed lå venstrekanten åpen når Børufsen dro med seg P innover i banen, og Branco hadde fri vei til linja et utall ganger, men skuslet det bort med dårlige valg og elendige innlegg. I eliteserien holder det ikke å komme på overlapp. Man må kunne gi ballen videre til en gul for å score på børsen.
Haraldsen var krumtappen i forsvaret som reddet Start fra kuleramma. Han var Starts klart beste defensive spiller. Uten han ville dette blitt stygge siffer.
Lars Olav Karlsen
05-07-2009, 22:20
Haraldsen var krumtappen i forsvaret som reddet Start fra kuleramma. Han var Starts klart beste defensive spiller. Uten han ville dette blitt stygge siffer.
Så han hadde ikke skyld i noen av de to målene vi slapp inn?
Millonarios
05-07-2009, 22:50
Owello best? Mannen var jo fullstendig fraværende defensivt i hele første omgang og ga Morten Hæstad kjempeproblemer pga av sin unfallenhet. Han hadde en defensiv arbeidskapasitet som en kols-pasient, og burde vært byttet ut etter et kvarter.
Nå er vel heller ikke Owello kjent for sine glitrende defensive kvaliteter.
Jeg synes Owello skal ha skryt for å ha løst høyrekantrollen bra. Trygg med ballen og hadde tidvis gode kombinasjoner med Fevang. Owello gikk mye innover i banen, noe som førte til et enormt rom på høyrekanten som Start aldri klarte å utnytte til sin fordel. Til gjengjeld synes jeg han hele tiden prøvde å se etter kreative pasningsvarianter inn i bakrommet.
Ser nå at 2-2 målet skulle vært annulert for offside.... Syns dommerene gjorde mye rart i dag, men der gikk i alle fall beslutningen i vår favør...
Alf Qaida
05-07-2009, 22:59
Ser nå at 2-2 målet skulle vært annulert for offside.... Syns dommerene gjorde mye rart i dag, men der gikk i alle fall beslutningen i vår favør...
Begrunn for meg hvordan du klarte å komme til en slik konklusjon?
Skal ikke dra oppe en gammel sak igjen, men kvitte seg med Lars Martin var en stor tabbe.....
Branko er taklingssterk samt rask. Hadde en bra kamp, men at ikke han utfordret Steinar steinar på tempo en eneste gang var merkelig.
Ellers synes jeg vi skaper mye og gjør en god kamp. Har tross alt 4-5 faste ute.
Jesper var bra, men BB nok engang Petter BH. Dessuten ufortjent mye pepper til Morten H. Spilte ingen stor kamp, men det har ikke vår kjære amerikaner heller gjort ( med få unntak )
Å kvitte seg med Engedal var overhodet ingen tabbe. I beste fall kan man i etterpåklokskapens lys si det, men hadde du spurt enhver person i og rundt Start om hvem de mente var en bedre spiller av Haraldsen og LME, ville du fått en Kamma-spiller i beste midtstopperalder som krystallklart svar. Han hadde hatt en hel sesong i Eliteserien før han kom til oss noen måneder senere. Engedal har alltid vært en middemådighet, og det er et under at han står med U21-kamper. U21-erfaring har forøvrig også Haraldsen.
Det er ikke Brankos jobb å utfordre Steinar Pedersen - det er Espens primære oppgave. Vi har forøvrig nok med én hodeløs kylling på backen (enig i kritikken av Freeman). Vi har fått en på kjeften mer enn én gang fordi Hunter har overlatt et allerede vaklende forsvar til seg selv.
PBH banens beste? Har Geir Ludvig og Solo sjekka opp dama di eller noe? Han hadde ikke noen bra kamp, og jeg synes han er oppskrytt.
Og du Aladdin INSane; er dette et forsøk på å være morsom ? ;-)
Begrunn for meg hvordan du klarte å komme til en slik konklusjon?
Haraldsen ligger i offside.. (hendelsen skjer bak keeper)
Alf Qaida
05-07-2009, 23:07
Haraldsen ligger i offside.. (hendelsen skjer bak keeper)
Det ser jo alle, men han er ikkje delaktig i målet. Han er ikkje borti ballen og nærmeste godsetspiller er ikkje hindret av KHH.
Klart han er involvert i scoringen. Du kan da ikke mene annet? Han ligger rett foran Pedersen(?), som dermed blir hindret i å klarere. Grei offside. Desverre....
Se målet her, etter 01:54 http://fotball.fvn.no/webtv/?id=92657&autoplay=1
Ja han er offside, men siden han er bak keeper, så kan du vel ikke si at han forstyrrer keeper eller er delaktig i scoringssituasjonen. Hadde ballen gått via Haraldsen så skulle det blitt avblåst for offside.
Klart han er involvert i scoringen. Du kan da ikke mene annet? Han ligger rett foran Pedersen(?), som dermed blir hindret i å klarere. Grei offside. Desverre....
Se målet her, etter 01:54 http://fotball.fvn.no/webtv/?id=92657&autoplay=1
Standarden ble satt igår på Sandefjord scoringen :) Ikke offside uten å være borti ballen denne runden.
Sånn rent generelt, mener folk virkelig at Owello er svak defensivt? Det er jo en av hans store styrker slik jeg ser det! Var på Sør Arena og så Start - Sogndal i fjor, og da fulgte jeg Solo med argusøyne siden jeg spesielt ville gjøre meg opp en mening om ham. Det er som alle vet langt lettere på stadion å få den fulle oversikt, og har ikke hatt mange anledninger til det de siste (ni) årene.
I den kampen var han helt ekstrem på gjenvinning, og du kunne bare glemme å ta fra ham ballen. Mistet han den var det pga en feilpasning, og de var det ikke mange av. Siden den gang har han blitt langt bedre, men da offensivt. Er enig i at etterhvert som han har fått mer selvtillit har han begynt å gå mer fremover, og det må nødvendigvis gå utover det defensive, men ikke mer enn man kan godta.
Jeg mener han har mange av kvalitetene til Mykland, bare med mye større fart. De defensive egenskapene, deriblant gjenvinning, er én av dem.
Ja han er offside, men siden han er bak keeper, så kan du vel ikke si at han forstyrrer keeper eller er delaktig i scoringssituasjonen. Hadde ballen gått via Haraldsen så skulle det blitt avblåst for offside.
Han hindrer jo Pedersen i å klarere. Dermed offside....
Standarden ble satt igår på Sandefjord scoringen :) Ikke offside uten å være borti ballen denne runden.
Hehe. Sant nok. Den var enda værre... Men regelen er grei. Offside begge deler.
ikke enig, case closed
Se scoringen på nytt:
http://fotball.fvn.no/webtv/?id=92657&autoplay=1
Ligger ikke Haraldsen i veien for Pedersen???
Alf Qaida
05-07-2009, 23:25
I veien? Alt er relativt.. Pedersen kan fint strekke ut foten bak KHH. En forsvarsspiller av rang ville ofret seg der, men han står jo bare rett opp og ned å veiver med hånda.
I veien? Alt er relativt.. Pedersen kan fint strekke ut foten bak KHH. En forsvarsspiller av rang ville ofret seg der, men han står jo bare rett opp og ned å veiver med hånda.
Det forandrer dog ikke regelen... Offsiden er klar. Men HELDIGVIS ble det ikke dømt. Glad for det....!
Prater om det på FotballXtra å nå. Alle er enige klar offside..
Dette er i ferd med å utvikle seg til tidenes sprøeste kamptråder. Hvordan det i det hele tatt er mulig å ha så totalt forskjellig syn på spillerenes prestasjoner og kampen generelt er helt utrolig. Det kan bare være to ting: Enten har dere rett og slett ikke sett kampen, eller dere har overhodet ikke snøring på hva dere sier og bare skriver for å skrive. Tar det for gitt at alle har sett kampen...
mr.leipsland
06-07-2009, 00:18
I vårkampen skulle godsets 2-2 scoring vært annullert for offside. Denne gangen skulle altså vår 2-2 scoring vært annullert.
Jeg misliker denne "ikke involvert i spillet" regelen. I praksis er det slik at dommeren ikke blåser før spilleren fysisk berører ballen noe som jo åpner for at offsideplasserte spillere kan være svært medvirkende.
Espen K G
06-07-2009, 00:22
Enig med Seven i at dette er en av de merkeligste kamptrådene jeg noen gang har sett. Karakteristikken til noen av spillerene er HELT forskjellig fra hva jeg så på Sør Arena i kveld. Taster folk av gammel vane her inne og driter i å se kampene? Eller er dekningen på webtv så dårlig at dere ikke får med dere hva som faktisk skjer i kampene?
Mathisen spilte en stor kamp. Han fremstod som en meget habil stopper for første gang. Likevel får han piss her inne. Skjerp dere! Av alle bak var han den klart beste.
Haraldsen har en stor glipp som fører til scoring (forøvrig Høies ball når det skytes fra den distansen!). Bortsett fra det ruvet han i lufta, og vant stort sett det som var av dueller.
Hæstad må være forsvarets absolutt svakeste. Han ble direkte fintet ut av Sør Arena og bort til gamle stadion flere ganger, også ved 1-2 målet. Morten har ikke defensive fibre som holder mål mot fintesterke vinger. Sånn er det bare!
Owello gjør en god kamp fremover, men stikker litt for ofte inn i en allerede overbefolket midtsone. Skulle gjerne sett han holde kanten mer og skape bredde, men dette har jeg sett Bolaños gjøre også så han er ikke alene. Defensivt derimot stod han ofte rett og slett og så på at det andre laget trilllet ball. Det er ikke uten grunn at han blir hudflettet av Høie på en av sjansene til Godset.
Banens gigant var Fevang uten tvil. Hver eneste gang han fikk ballen på Godsets halvdel ble det en sjanse til oss utav det. Hadde gjerne sett en til av sjansene hans gå inn, men han var virkelig stor utpå der.
Bruer Hanssen var også meget god. Han har noen farlige balltap, men har langt flere brudd, og noen utsøkte pasninger ut til kantene våre.
Børufsen hadde en korrekt dømt offside mot seg, og ett skudd som gikk rett i mål. Bortsett fra det fikk han minimalt til. Mottaket hans er fremdeles blant de dårligste i ligaen, og teknikken hans er sammenlignbar med en gjennomsnittlig gråstein. Hvordan han klarte å få det klokkerene treffet på målet er et mysterium for min del.
Til slutt; hva er det jeg ikke har skjønt med offsideregelen? På alle mine repriser står Steinar på siden eller bak KHH på 2-2 målet. Hvordan kan dette bli offside? Her må noen oppklare regelen litt for denne uvitende personen, for det må være en eller annen detalj jeg ikke har fått med meg.
I sum var det en meget god kamp av laget, og helt ufortjent at Godset tok med seg poeng hjem. De hadde to sjanser i 2. omgang, hvor de scoret på en og fikk den andre reddet på streken. Bortsett fra det var det bare ett lag på banen de siste 45. At vi ikke får med oss 3 poeng er bittert ifht spill og sjanser!
Til slutt; hva er det jeg ikke har skjønt med offsideregelen? På alle mine repriser står Steinar på siden eller bak KHH på 2-2 målet. Hvordan kan dette bli offside? Her må noen oppklare regelen litt for denne uvitende personen, for det må være en eller annen detalj jeg ikke har fått med meg.
Situasjonen skjer bak keeper. Regelen sier at det skal være to motspillere mellom angriperen (I dette tilfellet Haraldsen) og målet.
AndersH.
06-07-2009, 00:41
Høie - 3
Hæstad - 5
Haraldsen - 5
Mathisen - 7 BB
Milicevic - 5
Owello - 5
Bruer Hanssen - 5
Fevang - 7
Børufsen - 5
Stokkelien - 5
Hulsker - 7
Espen K G
06-07-2009, 00:54
Situasjonen skjer bak keeper. Regelen sier at det skal være to motspillere mellom angriperen (I dette tilfellet Haraldsen) og målet.
Takk for oppklaringen. Den detaljen har jeg faktisk ikke fått med meg. Alltid forstått det som "siste forsvarer", uavhengig av keeper.
Ja ja, man lærer så lenge man lever :)
Millonarios
06-07-2009, 01:16
Jeg mener han har mange av kvalitetene til Mykland, bare med mye større fart. De defensive egenskapene, deriblant gjenvinning, er én av dem.
To ganske forskjellige spillertyper, mener jeg.
Owello er som best da han har en Bruer Hanssen-type ved siden av seg, og kan boltre seg offensivt med sin kreativitet. Som defensiv midtbane har han en tendens til å bli løpt over. I tillegg er han for gjennombruddshissig, og sender ofte stygge tversoverpasninger som gjerne blir til kontring imot. Konstellasjonen Owello - Kleiven hvor førstnevnte fokuserer på det defensive, mens sistnevnte tar den offensive jobben har funket ved et par enkelttilfeller, men mest har den vært mislykket.
Alladin Sane
06-07-2009, 01:20
Enig med Seven i at dette er en av de merkeligste kamptrådene jeg noen gang har sett. Karakteristikken til noen av spillerene er HELT forskjellig fra hva jeg så på Sør Arena i kveld. Taster folk av gammel vane her inne og driter i å se kampene? Eller er dekningen på webtv så dårlig at dere ikke får med dere hva som faktisk skjer i kampene?
Folk ser fotball med forskjellige øyne og bare de aller færreste klarer å følge mer enn ballen.
Haraldsens tabbe er så åpenbar og klønete at den definerer hans elendige kamp. At Mathisen taper duellen forut, at Haraldsen har to mann i sikring og at Andersson faktisk skyter fra 25 meter har ingen betydning. At Haraldsen vinner hver duell resten av kampen er for lite for seint.
Når Jesper Mathisen snapper ballen fra en Marcus Pedersen på vei alene gjennom fem minutter før slutt, gir Sør Arena velfortjent applaus. VG live refererer :"85Jesper Mathisen gjør en god jobb i duell med Marcus Pedersen og avverger en potensiell mulighet for gjestene." Den enfoldige supporteren i Menigheden tenker: "Jesper er god idag." At hele situasjonen oppstår fordi Jesper sover litt i timen, glemmer å ta ut dybde slik at Godset kan tre Pedersen alene gjennom med en enkel ball i bakrom, er det jo ingen som får med seg. Jesper retter opp sin egen feil. Hva blir børskarakteren av slikt?
Og hva med 1-2-målet? Hæstad blir rundlurt, og må ta ansvar. Men hvor er sikringen? Haraldsen markerer ut Pedersen og har alibi. Men Jesper? Er det bedre å ikke gjøre jobben sin enn å gjøre den feil?
For all del. Jesper gjør en brukbar defensiv kamp i dag, og er tidvis strålende i det oppbyggende spillet. Men han gjør også en håndfull ganske grove defensive feil der han posisjonerer seg feil, glemmer å ta ut dybde og unnlater å gå i sikring. Og det kan man ikke leve med som stopper.
Owello er også tidvis strålende med ballen. Og får dermed topp skussmål av de fleste Startsupporterne. At han overhodet ikke gjør jobben sin defensivt, er det Morten Hæstads børskarakter som må lide under. Verden er like urettferdig som den er forutsigbar.
Supermann
06-07-2009, 09:56
"Han hindrer jo Pedersen i å klarere. Dermed offside"
"Han ligger rett foran Pedersen(?), som dermed blir hindret i å klarere."
Skjønner ikke hvorfor folk snakker om offside - Pedersen står jo bak han, og opphever med det offsiden?
Mye prat om hvor dårlige spillerne til Start er på disse sidene i dag, jeg syns de spilte en bra kamp og at de hadde fortjent å vinne. Det var litt "stang ut" i denne kampen, men sånn er livet...
En jeg syns var dårlig er dommeren - han lar jo midtstopperne til Strømsgodset få gjøre som de vil - og i tillegg skulle Owello fått straffe/indirekte frispark + annuleringen var tvilsom.
Giovanni
06-07-2009, 10:27
Her må jeg si meg litt enig med Alladin.
Enkelte burde se litt mer i dybden på hvorfor enkelte situasjoner oppstår, og hvem som gjør at andre igjen får trøbbel.
Jesper gjør kanskje sin beste kamp på lang tid, men samtidig har han fortsatt et langt steg å gå før jeg er i nærheten av å føle meg trygg på han. Jeg syns han tidvis var særdeles passiv i sitt press og markering som flere ganger skapte, og kunne skapt farligheter.
Haraldsen hadde en brukbar kamp om du ser bort i fra 0-1 scoringen.
Hæstad blir skadelidene av at Owello ikke tok defensivt ansvar i denne kampen. Men samtidig så selger han seg ofte altfor mye. Offensivt ser han ut til å være i bedre form en på lang tid.
Branco har mange gode initiativ, men synd at innleggsfoten er vaksinert for gode innlegg.
Høie kan ta begge scoringene i går, og i så måte ikke en helt topp kamp.
Bruer Hanssen gjør en veldig god kamp. Et rivjern på midten som Start har savnet i flere sesonger.
Fevang, helt strålende
Owello, veldig dårlig defensivt, setter backen sin i trøbbel flere ganger. Offensivt var han veldig god, eneste som mangler er litt bedre kvalitet på innlegg.
Børufsen vil mye, men får ikke helt til, men er ikke langt unna at han lykkes. Fint mål.
Hulsker jobbet godt, nydelig assist.
Stokkelien, duellveik, var hele tiden et lite sekund for sent ute i går. Men vi skal ikke forvente gull hver eneste kamp. Han viser tidvis at han hele tiden snuser mål... kunne fort ha kommet både en og to i går, men som nevnt et lite sekund for sent ute.
Offensivt en grei kamp, deffensivt er det fortsatt en del å rette opp i
langemannen
06-07-2009, 10:49
"Han hindrer jo Pedersen i å klarere. Dermed offside"
"Han ligger rett foran Pedersen(?), som dermed blir hindret i å klarere."
Skjønner ikke hvorfor folk snakker om offside - Pedersen står jo bak han, og opphever med det offsiden?
.
Nei, fordi keeperen står foran begge to. Som sagt tidligere så er det likegyldig om det er keeper eller forsvarsspiller som står bakerst. Det skal være to motstandere nærmest mål for at det ikke er offside. Denne gangen er det kun 1 som tilfeldigvis er en utespiller
Det er ikke Brankos jobb å utfordre Steinar Pedersen - det er Espens primære oppgave. Vi har forøvrig nok med én hodeløs kylling på backen (enig i kritikken av Freeman). Vi har fått en på kjeften mer enn én gang fordi Hunter har overlatt et allerede vaklende forsvar til seg selv.
PBH banens beste? Har Geir Ludvig og Solo sjekka opp dama di eller noe? Han hadde ikke noen bra kamp, og jeg synes han er oppskrytt.
Og du Aladdin INSane; er dette et forsøk på å være morsom ? ;-)
Selvsagt er en av Brankos oppgaver å "doble" på kant sammen med Espen. Når Branko har fart noe som Steinar ikke har, må det da være mulig å benytte seg av dette ??? Jo, dette er nettopp en av oppgavene til en moderne sideback.
Helt på bærtur å si at PBH har vært oppskrytt i år. har sammen med fevang vært Starts klart beste. Han er en skikkelig "rydde-gutt". Dersom du kun har Start-Sogndal å slå i bordet med, hadde du helt sikkert fått med deg dette med et bedre fremmøte.
AndersH.
06-07-2009, 12:21
Her må jeg si meg litt enig med Alladin.
Enkelte burde se litt mer i dybden på hvorfor enkelte situasjoner oppstår, og hvem som gjør at andre igjen får trøbbel.
Hvis man skal se "litt mer i dybden på hvorfor enkelte situasjoner oppstår" kan man jo strengt tatt gi den man har lyst til å gi skylda, skylda.
"Geir Ludvig Fevang er elendig og helt feilplassert idet Glenn Andersen får tredd igjennom Alexander Aas, som får slått en crosser til Stian Ohr, som setter fart og utfordrer og får slått inn til Marcus Pedersen, som heldigvis bommer på ballen. Grov miss av Geir Ludvig Fevang, som posisjonerer seg helt feil."
Sånn kan man holde på.
Mathisen BB sammen med Fevang.
Selvsagt er en av Brankos oppgaver å "doble" på kant sammen med Espen. Når Branko har fart noe som Steinar ikke har, må det da være mulig å benytte seg av dette ??? Jo, dette er nettopp en av oppgavene til en moderne sideback.
Helt på bærtur å si at PBH har vært oppskrytt i år. har sammen med fevang vært Starts klart beste. Han er en skikkelig "rydde-gutt". Dersom du kun har Start-Sogndal å slå i bordet med, hadde du helt sikkert fått med deg dette med et bedre fremmøte.
Du leser akkurat det du vil lese. Det er ikke først og fremst Brankos jobb å utfordre høyrebacken. MEN, om det faller seg slik, og alt ligger til rette for eksempelvis en overlapp, så gjør han det. Hva er det du ikke forstår? Hadde det blitt brudd i mot med etterfølgende scoring, ville folk skreket "hvor var Branko på det målet?". Generelt må man forøvrig stå til rette langt sjeldnere til som kantspiller når man ser på målprotokollen både for og mot. Derfor er det sånn sett bra at folk peker på og legger merke til Owellos manglende oppofrelse bakover i gårsdagens kamp.
Har jeg bare Start - Sogndal å slå i bordet med når det gjelder PBH? Overhodet ikke. Jeg var også hjemme og så Rosenborg-kampen, og man får likevel med seg det meste fra TV. Det jeg prøvde å si var at jeg nesten bare så på Owello hele Sogndal-kampen, og det er en fordel. Da var han ENORM i å snappe ballen. Spilte da som venstrekant.
Jeg selv mener PBH er oppskrytt. Han virker faktisk å ha bra kondis , men jeg føler at han altfor ofte er en tidel for sent ute ettersom han ikke flytter de lange beina raskt nok. Det er kanskje ikke så rart, men han er heller ikke god nok i lufta. Skuffende til å være 187cm. Han har heller ikke scoret et eneste mål, og det er godt under pari for en midtbanespiller.
Rivjern med ett eneste gult kort? Mulig det er noe jeg ikke jeg helt har fått med meg...
Det som er positivt er at han alltid ser ut til å spille med selvtillit, så meget bra psyke. Og han er relativt ballsikker.
Magne Hadland
06-07-2009, 18:16
Stars midtbane var helt på tur i de to første kampene i år, og falt først på plass da PBH var tilbake i bortekampen mot Viking.
Han vender spillet gang på gang med en MEGET presis pasningsfot, og rydder opp mye defensivt. Senest i går var han bakover og ryddet opp når Haraldsen fikk problemer med løpene som var på vei igjennom i dybden.
Jeg mener steveiy hadde en bra statestikk her på forumet nettopp som visste hvor mange av målene PBH hadde vært involvert i, om man så lenger bak en kun assisttrekket.
Du leser akkurat det du vil lese. Det er ikke først og fremst Brankos jobb å utfordre høyrebacken. MEN, om det faller seg slik, og alt ligger til rette for eksempelvis en overlapp, så gjør han det. Hva er det du ikke forstår? Hadde det blitt brudd i mot med etterfølgende scoring, ville folk skreket "hvor var Branko på det målet?".
Om det faller seg slik... ?? Det er netopp Brankos oppgave et det skal "falle seg slik" !! Han utfordret ikke Steinar på fart en eneste gang, noe han hade nok av muligheter til. Er dette jeg etterlyser.
Dersom Branko setter fart mot linjen, så skal Espen ta plassen hans dersom vi skulle få kontring mot.
Dette læres på RIL's G-8 lag !
Om det faller seg slik... ?? Det er netopp Brankos oppgave et det skal "falle seg slik" !! Han utfordret ikke Steinar på fart en eneste gang, noe han hade nok av muligheter til. Er dette jeg etterlyser.
Dersom Branko setter fart mot linjen, så skal Espen ta plassen hans dersom vi skulle få kontring mot.
Dette læres på RIL's G-8 lag !
Da er jeg overlykkelig over at du spiller for Randesund Gutter-8 og ikke Start.
Jeg har selv spilt venstreback i 3/4. divisjon, og der hadde jeg fått en god porsjon kjeft om jeg hadde løpt ned til dørlinja hver eneste gang og bare sagt at det ikke er noe problem, ettersom venstrevingen da bare har å ta over min posisjon. Om du ikke har forstått det, er Børufsen bedre på å utfordre, og dårligere på å forsvare. Derfor bør det være sånn som jeg sier.
Om du ikke forstår dette, leser du bare siste avsnittet om igjen.
Store deler av start angreps-filosofi, går jo nettopp ut på at backene skal overlappe, og komme til DØDlinja, og slå innlegg....!
Klart Branko skal utfordre backene til motstanderene. Særlig i perioder der Start har mye ball, og styrer spillet.
Du kan jo også ta en titt på denne analysen her, der Frode Fredriksen blant annet beskriver og forklarer viktigheten med at vi dobler på kant: http://ikstart.no/tv_default.aspx?m=257&amid=488450
Å at du også sier at PBH er overvurdert, sier jo sitt... Tidenes mest flåsete påstand? Ville heller sagt at han er en an ligaens mest undervurderte. Ta deg en titt på tabellen Som SteveY(?) publiserte for en tid tilbake. Der ser du hvor viktig han er for laget, også offensivt.
Giovanni
07-07-2009, 08:25
vitner om ganske store mangler på fotballforståelse når du ikke har du faktisk betviler betydningen av PBH for Start som lag, og hvor bra han har spilt så langt i år. At han bare har ett eneste gult kort, hva faen har det å si??? Da tyder det vel på at han har bedre kontroll på de lange beina sine enn hva du antar. Når blir man målt i antall gule kort? Samtidig er han den som ligger dypest, og derfor litt naturlig at han ikke er den som står fremst i køen når ballen skal i mål... samtidig, hadde du giddet å sette deg inne i statistikken til StevieY, så ville du sett det samme som de fleste andre oppegående folk her inne, at han er særdeles delaktig i svært mange mål.
Hva gjelder backspill, overlapping og den biten, så er det jo litt situasjonsbetinget når man skal gå framover. Men som regel vil det gi flere muligheter hvis man har to som kan utfordre, fremfor en. At du fikk kjeft i 3/4 div er totalt likegyldig for oss.
Stig Hornnes
07-07-2009, 10:05
Nå er vel strengt tatt geirwi sitt poeng her at backen ikke ALTID kan være med fremover. Det er viktig å doble på kant, men man kan ikke overlate backjobben til vingen ved enhver anledning. Med mindre man spiller med fremskutte offensive backer, noe Start forøvrig ikke gjør.
Nå er det vel ingen som sier at Branko ALLTID skal overlappe og gå til dødlinja, men det er han sin oppgave å sørge for at dette skjer en del ganger iløpet av kampen.
Når han er i besittelse av hurtighet var poenget mitt at han ikke en eneste gang i løpet av kampen utfordret Steinar på fart. Dette er ytterst kritikkverdig. Branko innehar hurtighet samt duellstyrke. ( er vanskelig å komme forbi ), men han har mye å gå på i det offensive samt spilleforståelse.
Er dette som var poenget mitt, så dersom ikke alle skjønner det, er det vel nettopp dette de er ute etter.
Pinlig Neon. Du virker å sitte der star-struck av den store autoritet Frode Fredriksens intetsigende videoanalyse. Fint at du beundrer reservelagstreneren vår og har noen du kan se opp til, men det funker ikke for alle. Jeg skal forklare hvorfor:
1. Frode forklarer faktisk IKKE viktigheten av å doble på kant!
2. Bodø/Glimt er ikke bedre enn et middels Adeccoligalag for øyeblikket. Faktisk vil jeg påstå at de er dårligere enn middels. Vi slo dem 4-0, og dominansen var så stor at måldifferansen burde vært enda større. Løv-Ham er et middels Adeccoligalag, og dem klarte vi ikke mer enn uavgjort mot. Bodø-Glimt ble slått 3-0 og ut av cupen av Alta (overhodet ikke flatterende; det vet jeg ettersom jeg hadde en reporter der oppe). Alta er som alle vet heller ikke noe mer enn et middels Adeccoligalag. At Milesevic da tar sjansen på å løpe til dørlinja et par ganger i kampen, burde da bare mangle. Kampen mot Glimt er tidenes sjanse til å produsere en Start-propaganda-film i beste Göbbels-stil. Denne kampen er irrelevant på alle slags måter.
3. PBH skrytes opp i skyene fordi han takler en spiller høyt oppe i banen i stedet for å falle av. SERIØST! Hadde han falt av der i stedet for å takle, hadde han ikke hatt noe i Eliteserien å gjøre! Bare noe VAS dette! Det er faktisk så ufarlig at Bola bare labber, og til slutt begynner å småjogge!
4. Situasjonen der Goodson er presset, er Borgersen utrolig passiv, gjemmer seg bak en angriper og gjør ingenting for å gjøre seg spillbar. Sånt arrogant forsvarsspill koster etterhvert poeng. Teit å trekke dette frem som bra forsvar. Ja, det gikk greit fordi Fevang er trygg med ballen, og det gikk greit å spille opp mot Bola som står feilvendt, men det er ikke mønsterfotball dette. Man måtte benytte seg av disse løsningene av mangel på alternativer.
Siste angrep som vises i videoen er heller ikke noe å skryte av. Man ser fire Start-spillere som gjør alt riktig og angriper målet, men innlegget kommer ikke! I stedet tar Hunter nok en vending og slår så ballen. Men da har selvfølgelig Start-spillerne måttet stoppe opp. Det er to problemer med dette. Angripende Start-spillere får langt mindre kraft på en eventuell heading, og forsvarerne er ferdige med å rygge og kan derfor få mer kraft på sine eventuelle avklaringer. Nå ble det tilfeldigvis mål av det pga forsvareren ikke følger Mads som blir stående alene, men noe mønsterangrep er ikke dette overhodet. Det som er bra, er bevegelsene til våre spillere i forkant - det er perfekt timing av dem - og de kommer hele fire stykker.
Det er en haug med situasjoner fra kamper, bl.a. Viking-kampen, som kunne stått som skoleeksempler, og man kunne vist overlapper og helt sikkert PBH som viser noe mer enn selvfølgeligheter.
Så påstår du at PBH er ligaens mest undervurderte spiller, noe som fremstår som noe merkelig da han er kåret til BB et par ganger i hvert fall. Skal man bruke din logikk, burde han da være på landslaget.
Oi. Vet ikke hvem det var pinlig for jeg... Både i dette, og i det forrige innlegget ditt, står det så mye latterlig, at jeg orker ikke å kommentere så mye av det en gang. Noen av påstandene dine, er det rett og slett flaut å lese.
Har engentlig bare et spørsmål. Hvordan vil DU at Start skal spille fotball?
Formasjon, Lagoppstilling, spillestil???
Oi. Vet ikke hvem det var pinlig for jeg... Både i dette, og i det forrige innlegget ditt, står det så mye latterlig, at jeg orker ikke å kommentere så mye av det en gang. Noen av påstandene dine, er det rett og slett flaut å lese.
Har engentlig bare et spørsmål. Hvordan vil DU at Start skal spille fotball?
Formasjon, Lagoppstilling, spillestil???
Så kan jo du begynne med å plukke argumentene fra hverandre, for gjør du ikke det, er det barnehageargumentasjon.
"Du er teit!"
"Nei, det er jeg ikke!"
Si at jeg er teit, men da får du begrunne det.
Til slutt kan jeg tilføye at jeg sliter med å ta folk som ikke takler eller evner tegnsetting og grammatikk seriøst.
Så kan jo du begynne med å plukke argumentene fra hverandre, for gjør du ikke det, er det barnehageargumentasjon.
"Du er teit!"
"Nei, det er jeg ikke!"
Si at jeg er teit, men da får du begrunne det.
Til slutt kan jeg tilføye at jeg sliter med å ta folk som ikke takler eller evner tegnsetting og grammatikk seriøst.
Kanskje svare på spørsmålet?
Veldig enig med Tørum i det meste, men spillestil, formasjon osv er en helt annen diskusjon. Denne tråden handler om Start - Godset, men har ebbet ut i PBH, så da diskuterer vi det.
Nå svarer du på mitt spørsmål. Og please, ikke enstavelsesord over én setning som nesten alle innleggene dine har gått ut på.
ikke enstavelsesord over én setning som nesten alle innleggene dine har gått ut på.
I rest my case....
DelPiero
08-07-2009, 00:02
Heia Start, og ja til mere makrellfotball...
I rest my case....
Jeez hvor pinlig. Du har nå helt på egenhånd klart å umyndiggjøre deg selv for all fremtid her på forumet. En person som ikke vil delta i en diskusjon har allerede tapt den.
Regner med at du har endret forumnavn til i morgen.
Jeez hvor pinlig. Du har nå helt på egenhånd klart å umyndiggjøre deg selv for all fremtid her på forumet. En person som ikke vil delta i en diskusjon har allerede tapt den.
Regner med at du har endret forumnavn til i morgen.
Hehehe. Tror du skal diskutere med noen andre. Kanskje noen som er bedre på tegnsetting og grammatikk. For de som ikke behersker det, tar du jo ikke seriøst. Da er det jo også dumt å bruke tiden på å diskutere.
God natt :) Heia Start.
Enkle sjeler sover godt.
Var det varmt på stranda i La Manga i fjor sa du?
;-)
frankieboy
08-07-2009, 02:16
Jeg foreslår at geirwi og StevieY tar en kaffe sammen og prater ut...
En ting er iallefall sikkert. Dere legger ned mye tid i å vinne denne diskusjonen, og det er mye mer underholdende med lange innlegg med god dokumentasjon enn små korte kommentarer.
Men her vil nok ingen gi seg, så jeg foreslår at dere kommer sammen og får prata ut.
Øyvind S. og Alladin har også fått igang en god diskusjon.
Hva med å lage en egen tråd som handler om disse temaene, istedet for å ta begge disse diskusjonene på kamptråden Start - SIF...
Var det varmt på stranda i La Manga i fjor sa du?
;-)
Hmm, aldri vært på stranda i La Manga, så det kan jeg ikke svare på :)
Hmm, aldri vært på stranda i La Manga, så det kan jeg ikke svare på :)
Trodde du skrev i en tidligere post at du var på La Manga for å se Start - Kongsvinger i 2008? Min reporter Lars var der for å rapportere alle kampene der i 2008, og han sa at det var iskald vind - og mye av den...
Trodde du skrev i en tidligere post at du var på La Manga for å se Start - Kongsvinger i 2008? Min reporter Lars var der for å rapportere alle kampene der i 2008, og han sa at det var iskald vind - og mye av den...
Jeg har vært i La Manga mange ganger for å følge start, men aldri på stranda :)
Ofte kaldt der nede i mars...
Jeg har vært i La Manga mange ganger for å følge start, men aldri på stranda :)
Ofte kaldt i der nede i mars...
OK, så når du skrev at nå skulle du en tur på stranda, var det mest for å mobbe forfrosne sørlendinger. Greit nok, forstår den ;-)
Alladin Sane
08-07-2009, 12:15
Øyvind S. og Alladin har også fått igang en god diskusjon.
Ja, hadde vi ikke det? Jeg brukte halve natta på å svare Øyvinds innlegg, men nå finner jeg hverken hans eller mitt eget. Hva har skjedd?
OK, så når du skrev at nå skulle du en tur på stranda, var det mest for å mobbe forfrosne sørlendinger. Greit nok, forstår den ;-)
Skulle nok på stranda, men ikke i La Manga. Bor aldri der, selv om jeg følger start.
Alt for rolig sted for meg :) Men men... Dette er en kamptråd. Ikke en ferietråd :)
Stig Hornnes
08-07-2009, 12:28
Ja, hadde vi ikke det? Jeg brukte halve natta på å svare Øyvinds innlegg, men nå finner jeg hverken hans eller mitt eget. Hva har skjedd?
Det ligger ute en lengre diskusjon mellom dere to i tråden som omhandler Petter Bruer Hanssen. Kan det tenkes at deres innlegg er flyttet dit?
Det ligger ute en lengre diskusjon mellom dere to i tråden som omhandler Petter Bruer Hanssen. Kan det tenkes at deres innlegg er flyttet dit?
Korrekt, egen Petter Bruer tråd på Start delen av forumet.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.