PDA

Se full versjon : Odd Grenland - Start (kamptråd)

frankieboy
04-07-2009, 17:56
Tid: Søndag 12.juli kl.1800
Sted: Skagerak Arena (plastikk dekke)
Tur? Nei, ikke fellestur, men Skien er jo ikke langt unna så ta turen!
------------------------------------------------------------------------

Da braker vi sammen med et annet av overraskelseslagene denne sesongen. Odd Grenland, som vant Adeccoligaen i fjor, ligger på 3.plass på tabellen, men er 4 poeng over Start.

Odd ledes av dyktige, men utrolig usympatiske Dag-Eiliv Fagermo og vant nettopp 2-1 mot Sandefjord. Arni Gautur Arason ble i denne kampen utvist, så han får ikke spille mot Start. Dermed blir det nok Dag Ole Thomassen som skal stoppe målmaskinen Bernt Hulsker og årets komet Mads Stokkelien!

Start må også i denne kampen klare seg uten forsvarsklippen Clarence Goodson men heldigvis er Bolanos frigitt. Bård Borgersen og Hunter Freeman er også tilbake etter karantene og Bård blir viktig mot Kovacs og Hunter blir viktig mot raske kantspillere hos Odd Grenland.

Kikker vi litt på tall og statistikker så er Odd Tippeligaens beste hjemmelag med imponerende 6-2-0 på sine 8 hjemmekamper. Nå skal det sies at Odd ikke har spilt mot de antatt beste lagene på hjemmebane til nå. De har ennå tilgode å spille mot RBK, Molde og Start for å nevne 3 solide lag.
Start er et middels bortelag og ligger akkurat nå på 6.plass på bortetabellen med 2-3-3 og en målforskjell på 11-16 som ble fullstendig ødelagt i massakren i Melodi Grand Prix-gymsalen.

Start topper fremdeles sjansetabellen med 97 sjanser - 18 flere enn Odd Grenland som ligger på 7.plass her. Odd har med sine 32 scoringer scoret ett mål mer enn Start men mens Odd fordeler disse ganske jevnt mellom første og andre omgang, så er Start sterkest i 2.omg hvor laget har scoret 18 av 31 mål. Hele 11 av disse har kommet de siste 15 minuttene.
Men er Start gode i 2.omg, så er de også veldig svake bakover i denne perioden. De har sluppet inn hele 18 mål i kampens andre halvdel og bare Bodø/Glimt er verre med sine 23 innslupne mål etter pause.

Når det gjelder spesielle spillere å se opp for så kommer man aldri unna gigantiske Peter Kovacs som har scoret 8 ganger denne sesongen. Han er fryktelig god i lufta, og er også OK med bena. I tillegg har de lynraske Gulsvik og de har driblesterke Bentley, så offensivt er de meget solide og savnet av Goodson vil nok bli merkbart! Start-supporter Morten Fevang er også en veldig god spiller og har også blitt belønnet med landslagsplass for den gode innsatsen i Odd-drakta.

Dette er nok en kamp vi skal slite litt i, og får vi med oss 1 poeng hjem så er det mer enn godkjent!

Nå skal det også nevnes at Odd spiller cupkamp torsdag kveld kl.1900 mot Fredrikstad, og med en forhåpentligvis tøff kamp med 120 minutter + masse straffespark, så er nok dette en fordel for Start!

Lars Olav Karlsen
04-07-2009, 18:04
Jeg tror vi har en kjempefordel av at de må stille med reservekeeper, for Arason er god i mål.

Vi får bare håpe og be om at vi får en ordentlig dommer.

Neon
06-07-2009, 18:10
Sjangsene til poeng, økte betraktlig i dag. Bolanos er klar for spill :)

Hvordan blir laget nå???

Millonarios
06-07-2009, 18:20
Høie
Freeman - Mathisen - Borgersen - Milicevic
Bolaños - Fevang - Bruer Hanssen - Børufsen
Hulsker - Stokkelien

Synes Fevang har gjort sine beste kamper som sentral midtbanespiller. Best mot Strømsgodset, minst dårlige Start-spiller mot Lillestrøm.

Owello er for ujevn, og fungerer sjelden i kamper der motstanderlaget er ventet å styre spillet.

Magne Hadland
06-07-2009, 18:29
Owello er for ujevn, og fungerer sjelden i kamper der motstanderlaget er ventet å styre spillet.

I en bortekamp er det nok akkurat de defensive egenskapene som kan sette Owello på innbytterbenken.

I tillegg er det en bra mann å kunne bytte inn for å få litt ekstra offensivt tempo i slutten av kampen.

Store Tå
06-07-2009, 21:07
Tror basic-formasjonen 4-4-1-1 blir foretrukket på en såpass vanskelig bortekamp. Og tror den hengende spissen må bidra defensivt.

Tipper derfor at Hulsker skyves frem, og at Fevang blir hengende spiss.
Dermed blir det plass til Owello på bekostning av Stokkelien.
Tror ikke sistnevnte har vondt av å starte på benken. Det får jo være grenser for hvor hardt han bør matches i debutsesongen.

Roy Eriksen
06-07-2009, 21:28
Gleder meg å reise til Skien og tar med 4 venner. Skal vi kjøpe bortebilletter der borte eller hos start-butikken (nedlagt).. Hvor skal vi kjøpe?

Neon
06-07-2009, 21:36
Gleder meg å reise til Skien og tar med 4 venner. Skal vi kjøpe bortebilletter der borte eller hos start-butikken (nedlagt).. Hvor skal vi kjøpe?

Jeg skal kjøpe der borte i alle fall. Aldri vært no problem det.

Håper som Store tå, på en 4-4-1-1 formasjon, med fevang i mellomrommet, og Hulken på topp. Owello og Bruer sentralt, Bolanos og Børufsen på kantene. Hæstad, Borgersen, Mathisen og Branko bak...

jbasma
06-07-2009, 21:36
Andre karantener enn Arason hos Odd?

Lars Olav Karlsen
06-07-2009, 22:22
Andre karantener enn Arason hos Odd?

Nei, tror han er den eneste. Men er jo ikke så dumt det da, for han har stått solid i år.

frankieboy
07-07-2009, 04:06
Kan jo satse paa at de faar noen røde kort i cupkampen mot FFK paa torsdag kveld, og at de ryker ut. Da maa de sone mot Start!!

Ellers satser vi paa en knallhard kamp med ekstraomganger og gjerne endel regn slik at det blir tunge ben...

skvik
07-07-2009, 11:30
Fagermo er størst i kjeften av alle Tippeliga-trenerne. Han mener at samtltlige Godset-spillere bør være på landslaget. God trener som har hatt masse medgang og flaks de to siste årene.

På tide å få han og Odd ned på jorda!

voss
07-07-2009, 16:26
Jeg synes vi bør starte med Stokkelien uansett, nå som det er skikkelig futt i han. Tørum elsker han jo så regner med det uansett egnentlig!

Fish
07-07-2009, 16:59
Jeg regner ikke med seier her må jeg innrømme. Men det er gjerne nettopp sånne kamper gutta kan overraske i.

steffn
07-07-2009, 23:22
Veldig greit med Arason ute i tillegg til at Odd skal slite seg ut i cupen på torsdag. For en gangs skyld håper jeg på FFK-seier ;)

Jeg håper virkelig på poeng i Skien denne ganga etter mange år med flaue forestillinger.

Tankcenter
07-07-2009, 23:47
Det hadde vært sykt godt med seier i Skien, med den hjemmestatestikken de har! Her kan våre gutter overraske.Det kan meget godt bli seier:icon_lol:

steffn
07-07-2009, 23:57
Ja pokker, Odd har aldri tapt hjemme i år. Hadde smakt meget godt å ødelegge den statistikken.

frankieboy
08-07-2009, 01:36
Ja pokker, Odd har aldri tapt hjemme i år. Hadde smakt meget godt å ødelegge den statistikken.Akkurat som vi ødela rekorden med fleste seire på rad i Adeccoligaen i fjor. De hadde satt ny rekord hvis de hadde vunnet på Sør Arena, men tapte 0-1 og ingen rekord.

Hadde smakt sykt delig med 3 poeng i Skien!!

zgull
08-07-2009, 22:39
Jeg gleder meg som en unge til årets første Start-kamp! Det blir tøft men vi kan overraske der borte. Godt å slippe Arasson, han har vært meget god i år også! Jeg har en god følelse!

Espen K G
10-07-2009, 00:39
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article144446.ece

Ser ut som om Stokkelien starter på topp med Hulsker på benken.

Jeg håper inderlig at Tørum ombestemmer seg før søndag. Stokkelien alene på topp mener jeg blir for veikt. Han er ingen duellspiller, holder lite på ballen, og skaper minimalt på egenhånd. Han er derimot flink til å plassere seg riktig og sette sjansene han får.
Hulsker derimot er typen som skaper ting på egenhånd på grunn av sin styrke, i tillegg til å skape muligheter for andre ved å holde på ballen og/eller vinne dueller på topp. Dette er mer typen vi behøver på topp med dagens formasjon og spillemåte.

Stokkelien er supersub, og har vist seg fremragende som hengende spiss som ikke tar duellene. Misforstå meg rett. Han har derimot ikke fremstått med pondus nok til å ta det ansvaret spissen har i en 4-4-1-1 formasjon.

Kanskje et hint fra Tørum til Hulsker om at han må stå på for å beholde plassen sin?

Neon
10-07-2009, 02:47
Ser at Morten Fevang ble byttet ut av dagens cup-kamp, pga sykdom.
Er det lov å håpe på svineinfluensa???

Lynet
10-07-2009, 07:08
Jeg er enig i at Hulsker er et bedre alternativ på topp, da han er råsterk, flink som oppspillspunkt og god til å skape ting alene. Men samtidig fortjener Stokkelien fast plass på laget pr nå.

Hadde jeg vært Tørum ville jeg nok uansett heller satset på Hulsker fra start, da Stokkelien kanskje er best når han kommer inn uti andre omgang og møter slitne bein og kampen har åpnet seg mer opp forhåpentligvis. Det beste hadde vært om det var plass til begge to, men jeg mener Fevang er så god i den hengende rollen at han bør ha den så lenge midtbanesentralene er fit for fight og i form.

josty
10-07-2009, 09:40
Stokkelien på topp alene.. Hmm. Håper resten av gjengen hjelper han da, uten hulsker i ryggen blir det nok en hard kamp for stokkelien!

steffn
10-07-2009, 10:18
Her gjør Start en tabbe. Man trenger en rå boksspiller med gode hodeferdigheter mot Odds forsvar. Stokken bør være supersub ja.

ghanaboy
10-07-2009, 16:13
kan heende Tørum bare brukte Stokkelien i den såkalte 11ern på trenning for å gi Hulsker en vekker i hodet også starte med han på søndag hvem vet, vi for bare vente å se.

StevieY
10-07-2009, 21:54
Enig med folk flest: Hulsker er et bedre valg fra start.

Alle Stokkeliens mål har kommet i andre omgang, de fleste som innbytter. I de kampene han har startet har han ikke utrettet så mye. Han er veldig avhengig av et lag rundt seg som står høyt, og gjerne kommer til mange innlegg. Det kan vi ikke forvente skal skje fra start i Skien.

rooland
10-07-2009, 23:41
Egentlig hipp som happ hvem som starter, ser argumentsjonen til alle her inne, men ser man mottsatt veg på det kan stokkis være en person som sliter ut forsvarerne til odd med sin løpskapasitet. Stokkis er også en bedre førsteforsvarer og i den 4-5-1 formasjonen som start mest sansynlig vil ligge i kan det være greit og ha en god førsteforsvarer som jobber som besatt. Når Stokkis har jobbet fra seg kommer hulsker inn med friske ben og kan avgjøre kampen mot slitne odd stoppere.

De viktigste brikkene er backene våre mot Odd, håper hunter og branco spiller kanon og tar ut vingene , da kan vi få med oss et godt resultat.
Og at jesper som sansynligvis får en god del dueller med kovacs og kommer vinnende ut av de. Noe han gjorde sykt bra mot Odd hjemme i 1 div.

Og med den fantastiske venstrefoten til jesper vil bolanos få mange baller og jobbe med mottsatt.

steffn
11-07-2009, 00:00
Og med den fantastiske venstrefoten til jesper vil bolanos få mange baller og jobbe med mottsatt.
Når ble den fantastisk? Trodde han hadde et trebein ;)

rooland
11-07-2009, 00:46
Så det var noen som snakket om et trebein her, tror det var en kommentar ang haraldsen(men det var ikke meg)
Og forresten ser du på tidligere innlegg har jeg alltid vært positiv til jesper...;)
In i still am...

Alladin Sane
11-07-2009, 12:27
Man skal vel være forsiktig med å kritisere laguttak før de er bekreftet, og især uttak som går i favør unge spillere.

Men om Fevennen får rett i sine spådommer, mener nå i hvert fall jeg at Starts sjanser mot Odd er svekket.

Stokkelien er en fox in the box, men trenger jo sjanser for å utnytte sine styrker. På bortebane mot gode lag er i mine øyne behovet for et oppspillspunkt større. Der er Hulsker overlegen og har tross alt vært klart bedre enn Stokkelien siste kamper, og dessuten utviklet et meget godt samarbeid med Bolanos og Fevang.

Jeg synes imidlertid det virker enda mer underlig om Start entrer Skagerak Arena og møtet med Kovacs uten sin beste tilgjengelige duellspiller. Haraldsen spilte en ok kamp mot LSK og var god mot Godset og burde i mine øyne være et åpenbart valg mot Odd.

Stig Hornnes
11-07-2009, 14:17
Enig med Alladin at Hulsker er bedre som oppspillspunkt og at det nok er det vi trenger på bortebane mot et Odd lag som nok kommer til å styre mesteparten av spillet. Stokkelien er derimot mer bevegelig og jobber mer enn Hulsker.

Defensivt er det bra å ha tilbake Freeman og Bolanos, som har et langt bedre samarbeid enn Hæstad og Owello. Hæstad var bra med offensivt, men Start ble regelrett overkjørt på sin høyreside flere ganger. På midtstopperplass synes jeg både Mathisen og Haraldsen klarte seg greit sist. Haraldsen var bra i duellspillet mens Mathisen har litt mer fart. Mot Kovacs skal man ikke se bort fra at Tørum velger duellkraften til Haraldsen.

Wangel
11-07-2009, 15:49
Noen som tar med seg tromma imorgen? :)

rooland
11-07-2009, 16:07
Man skal vel være forsiktig med å kritisere laguttak før de er bekreftet, og især uttak som går i favør unge spillere.

Men om Fevennen får rett i sine spådommer, mener nå i hvert fall jeg at Starts sjanser mot Odd er svekket.

Stokkelien er en fox in the box, men trenger jo sjanser for å utnytte sine styrker. På bortebane mot gode lag er i mine øyne behovet for et oppspillspunkt større. Der er Hulsker overlegen og har tross alt vært klart bedre enn Stokkelien siste kamper, og dessuten utviklet et meget godt samarbeid med Bolanos og Fevang.

Jeg synes imidlertid det virker enda mer underlig om Start entrer Skagerak Arena og møtet med Kovacs uten sin beste tilgjengelige duellspiller. Haraldsen spilte en ok kamp mot LSK og var god mot Godset og burde i mine øyne være et åpenbart valg mot Odd.

Noe jeg synes er litt underlig er at Start offentligjør at bolanos er klar før han skal skrives på dommerkortet, de siste kampene med han på banen har han både fått 2 og 3 oppassere...
Hadde start klart å holdt dette hemmelig kunne Odd fått seg en Stor overaskelse...

Mener fortsatt at kampen Jesper spilte mot Odd ifjord når han tok kovacs ut av kampen er godt nok til å gi han fornyet tillit mot Odd...

Ang Spissplassen er jeg nok til syvende å sist enig at Hulsker skulle vært førstevalg, ikke for sent og overaske enda...

Ole Gilboe Hermansen
12-07-2009, 10:33
Snart går turen sørover til Skien på en stadioen jeg kun har dårlig minner fra. La oss håpe det snur i dag.

Roy Eriksen
12-07-2009, 10:43
Samme her. Vi 5 skal reise om 1.5 timer herfra til Skien. Da må vi vinne idag. Håper at hundrevis fans finner veien til Skagrak stadionen og støtter Start-gutter idag.
Kom igjen..

steffn
12-07-2009, 10:49
I følge Odd-fansen er dette sjansen Start har til å ta poeng.

Arason ute
Taz ute
Valencia ute

Fevang er syk og sliten etter cupkampen og vil sannsynligvis ikke spiller sies det.

Grisen fra Ungarn er dog tilbake. Her må det være full skjerpings i feltet.

Lars Olav Karlsen
12-07-2009, 10:55
Fevang er syk og sliten etter cupkampen og vil sannsynligvis ikke spiller sies det.

Ja, han spilte vel bare noen få minutter i cup kampen og ble fort byttet ut pga sykdom.

Stig Hornnes
12-07-2009, 11:50
Sikkert et litt dumt spørsmål, men vises kampene fremdeles på storskjerm på Sør Arena og er det eventuelt åpent for alle?

steffn
12-07-2009, 11:51
Ja, han spilte vel bare noen få minutter i cup kampen og ble fort byttet ut pga sykdom.
Veldig greit! Fevang har vært veldig god for Odd i år.

skvik
12-07-2009, 12:19
"– Overraskelsen? Det er oss, det– Odd er den store, positive overraskelsen i eliteserien, mener sjefen for laget, Dag-Eilev Fagermo."

( http://www.varden.no/article/20090711/SPORT/625373899/1001/_ )

Hadde vært så herlig å stoppe kjeften til Fagermo i dag! Kom igjen. gutta. Dekk opp for Kovacs, så går dette bra.

Store Tå
12-07-2009, 12:20
Bør være mulig å få inn noen mål på denne keeperen her:
http://www.ta.no/fotball/telemark/odd/article4457513.ece

Neon
12-07-2009, 12:35
Sikkert et litt dumt spørsmål, men vises kampene fremdeles på storskjerm på Sør Arena og er det eventuelt åpent for alle?

På grunn av ferieavvikling blir bortekampen mellom Odd og Start IKKE vist i Startvippen.
http://www.ikstart.no/articlelist.aspx?m=256&amid=489213

Ta deg heller en tur til Skien :)

Selv reiser vi om en halvtimes tid. Gleder oss veldig. Tror det er vi som skal ødelegge den gode hjemmestatistikken for Odd.

Lykke til alle sammen!

Lars Olav Karlsen
12-07-2009, 12:49
Bør være mulig å få inn noen mål på denne keeperen her:
http://www.ta.no/fotball/telemark/odd/article4457513.ece

Bare dumt at de fikk disp til å ha en keeper med rødt kort ifra mandags kampen med juniorlaget på benken. Tipper at det hadde stresset dem litt ekstra og ikke hatt en keeper på benken ;)

Stig Hornnes
12-07-2009, 13:20
På grunn av ferieavvikling blir bortekampen mellom Odd og Start IKKE vist i Startvippen.
http://www.ikstart.no/articlelist.aspx?m=256&amid=489213

Ta deg heller en tur til Skien :)

Selv reiser vi om en halvtimes tid. Gleder oss veldig. Tror det er vi som skal ødelegge den gode hjemmestatistikken for Odd.

Lykke til alle sammen!

Takk takk:) Ting utenfor min kontroll gjør desverre at jeg ikke rekker å dra til Skien idag....

voss
12-07-2009, 14:11
Er faktisk livredd for at Hulsker ska få rødt kort om han spiller idag. Det har vært så mye fokus på han i media i de siste rundene, så tipper dommeren er obs på han idag

geirwi
12-07-2009, 14:14
Jeg er rimelig sikker på at det blir tap i dag. Satt til og med et spill på 3-0 til Odd, og fikk 21.00 i odds på det. De siste fem oppgjørene i Skien har endt med fire 2-0-hjemmeseire og én 3-0-hjemmeseier.

Jeg selv tror 2-1 eller 2-0 er mest sannsynlig, men får bare halvparten så god odds på de resultatene, så da spiller jeg på det som gir best verdi.

Odd og Molde er de lagene som har imponert meg mest på Sør Arena i år, men spesielt Odd er gode på å spille på våre svakheter. De er også et grisete knokkellag, så håper vi unngår skader i kveld.

Stort pluss at Fevang er ute med skade.

Simen
12-07-2009, 14:41
http://www.ta.no/fotball/telemark/odd/article4459348.ece

Fevang klar til kamp

Ole-Bernt
12-07-2009, 14:48
Stort pluss at Fevang er ute med skade.

Skade? Trodde han var forkjølt eller noe slikt, men ikke fysisk skade?

geirwi
12-07-2009, 14:51

OK, da antok jeg noe utfra løse rykter på dette forumet. Kjipt om han stiller likevel.

steffn
12-07-2009, 14:57
Laget mot Odd Grenland
Knut Tørum har mannskapet klart. Bernt Hulsker stiller på topp.

I mål: Kenneth Høie

Bak: Hunter Freeman, Bård Borgersen, Jesper Mathisen, Branislav Milicevic

Midtbane: Christian Bolaños, Solomon Owello, Petter Bruer Hanssen, Espen Børufsen

I mellomrommet: Geir Ludvig Fevang

På topp: Bernt Hulsker

Innbyttere:

Rune Nilssen, Morten Hæstad, Knut Henry Haraldsen, Rolf Daniel Vikstøl, Leif Otto Paulsen, Christer Kleiven, Mads Stokkelien

- Det blir høy tenning i denne kampen. Vi føler oss godt forberedt etter en bra kamp mot Strømsgodset. Vi møter et Odd-lag som vi kjenner godt, og nå har vi lyst til å gi de en lekse, sier Tørum etter siste trening før Skagerak stadion og Odd Grenland.

Ole-Bernt
12-07-2009, 16:10
Kilde: http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=489222

sureup
12-07-2009, 17:48
Synes tørum har valgt korrekt! En seier idag hadde smakt helt utrolig deilig!

beng222
12-07-2009, 17:52
Virker glissent i startsvingen 8 min før kampstart.

frankieboy
12-07-2009, 18:15
Jesper har åpnet veldig solid. Det er betryggende...

Stillingskrig til nå... Viktig å få det første målet!

stibere
12-07-2009, 18:34
fevang nær scoring

frankieboy
12-07-2009, 18:38
Kongekommentar fra kommentatoren på fvn.no.

Rambekk går og prater med dommer Stadberg om duellen mellom keeperen og Fevang, og så sier kommentatoren: "Med den farten du har hatt i dag Rambekk, så var du ikke i nærheten av å se situasjonen"

Latterlig av Skien-publikummet å bue på Fevang...

aulin
12-07-2009, 18:48
Æsj, en imot rett før pause :(

beng222
12-07-2009, 18:49
Her hadde vi fortjent å lede til pause, så kommer det selvfølgelig et drittmål. Faen!

Rune Hareide
12-07-2009, 18:56
Om det var noen som skulle hatt et mål før pausen var det så absolutt Start!

Fankens dritt Grenland med gullhår i raua så store som rabarbrastilker!

Usympatiske Fagermo synes selvsagt kampen er jevnspillt men det er den da ikke.... Start dominans!

PS. virker som om de har smørt plastikkdekket sitt med glidemiddel for å få blant annet Bolanos til å skli i alle mulige vendinger og finter. Odd eier ikke teknikere!

frankieboy
12-07-2009, 19:26
YEEEESSSSSSSSS

Hunter Freeman....

KOM IGJEN NAA. VI SKA VINNE!!!

stibere
12-07-2009, 19:26
For et mål av freeman

Roy_Keane
12-07-2009, 19:32
må bare si jeg er imponert over jesper i dag, slår noen helt syke langpasninger, kontroll på kovacs også, meget bra, forbedret mitt intrykk av han heftig!

Krs
12-07-2009, 19:33
Stokken 1-2 ,-)

steffn
12-07-2009, 19:33
Start spiller veldig bra nå.

Jeg trekker tilbake det jeg sa om Jesper og trebeinet hans. Han slår noen veldige presise pasninger.

aulin
12-07-2009, 19:34
Nå tror jeg snart jeg har et mancrush på Stokkelien!

frankieboy
12-07-2009, 19:34
Jadaaaaa

Fantastiske Start

Vi Rundspiller Odd!!!!

Super-mads!!

BavarianStarter
12-07-2009, 19:35
Dette var stooooort!!! Kjempegöy med ledelsen!

steffn
12-07-2009, 19:35
Jaaaaa!

Perfekt å ha Mads som supersub!

Roy_Keane
12-07-2009, 19:38
mads stokkelien = troll i eske <3 dukker opp og skårer :)

aulin
12-07-2009, 19:39
Herregud Jesper! Nydelig

EDIT: Hva i alle dager?

Krs
12-07-2009, 19:40
Mathisen 1-3...

Blir litt blank i øynene nå......

steffn
12-07-2009, 19:40
Hvis Mads fortsetter dette forsvinner han vel til utlandet plutselig.

Faen, annulert. Latterlig.

frankieboy
12-07-2009, 19:41
Kjøpt og betalt

Hva i huleste blir det annulert for??

SKANDALE!!

Krs
12-07-2009, 19:41
Anullert ???

Roy_Keane
12-07-2009, 19:42
jævla spesielt... kjøpt og betalt.. så HELT legetimt ut

Morten Torjussen
12-07-2009, 19:42
Det sies det var holding. Skulle likt å sett den.

steffn
12-07-2009, 19:46
Skulle vært straffe til Odd. Så greit at målet ble annulert.

Krs
12-07-2009, 19:51
Blås av for f... nærvan tåler'kke mer....

beng222
12-07-2009, 19:53
Så forbanna fortjent. Så sinnsykt deilig. Jesper var konge i dag. Ser lovende ut nå.

aulin
12-07-2009, 19:53
Utrolig deilig! Kanskje kjeften til Fagermo kan roe seg ned noe nå da

steffn
12-07-2009, 19:54
Jada! Snadder så godt!

Helt fortjent at Start vant. Dette beviser at vi har noe i toppsjiktet å gjøre. Nå kan guttene ta en velfortjent ferie.

Deilig å endelig vinne i Skien og ikke minst ødelegge Odds hjemmestatistikk :)

aulin
12-07-2009, 19:58
Nå har jeg sett målet til Jesper i reprise noen ganger, og jeg kan enda ikke forstå hvorfor det ikke ble godkjent

Rune Hareide
12-07-2009, 20:01
Så sinnsykt fortjent!!!

Annulering av Mathisen perle?!? Hva fanken? Kjøpt og betalt?

Stokkelien er utrolig og Jesper banens beste! Synes regelrett synd på Jesper at målet hans ble annulert... Unnet ham den :(

Men men, Start vinner... Det er viktigst!! Deilig til tusen!

EDIT. cred til de tilreisende :) Hørtes bare sykt bra på TV :) Odd var flinke til å dunke på tromme da, det skal dem ha :p

reiGN
12-07-2009, 20:04
HERREGUD SÅ DEILIG!!! Ødelegger statistikken til Odd (mitt hatlag nr 1), rykker opp mange hakk på tabell og få sydd igjen den kjeften til Fagermo. Livet er herlig! Jeg slo faktisk av på 85 minutter, klarte ikke se mer, var helt for jævlig. Følte at etter annuleringen så ville de score, men det gjorde de ikke!!!!! :D:D HEIA START!!!

PS. 40 METERS SCORING!!!

EDIT. cred til de tilreisende :) Hørtes bare sykt bra på TV :) Odd var flinke til å dunke på tromme da, det skal dem ha
HAHAHA

Millonarios
12-07-2009, 20:10
Glad fordi Start spilte taktisk glimrende, og vant en kamp som på forhånd så vanskelig ut å vinne mot TLs beste hjemmelag. Tror vi nå endelig kan feire fornyet kontrakt i Tippeligaen. Deilig.

Forbannet fordi dommeren fort kunne frarøvet oss tre poeng. Ironisk nok unngår han å dømme straffe til Odd noen minutter senere, der en Odd-spiller blir holdt kraftig inne i feltet. Ifølge kommentatoren var det nettopp dette som gjorde at han annullerte målet til Mathisen. Skandaløst!

geirwi
12-07-2009, 20:13
Helt utrolig! Mathisen går fra å holde 3. divisjonsnivå til å bli BB i Tippeligaen! Var en meget bra kamp av ham i siste kamp også, så dette gleder meg virkelig.

Jeg kommenterte en fantastisk langpasning av ham i sist kamp også, og i dag smeller han til med to nye krempasninger helt i verdensklasse. Det gir oss en ny dimensjon med en midtstopper som er så trygg og ballsikker. Før har selvtilliten ført til arroganse og livsfarlig spill helt bakerst, men det har heldigvis vært helt fraværende de siste kampene nå. Ingen tvil om at han har tatt tak i seg selv.

Børrestad mente at Bruer Hanssen kunne ligge dypere i en annen formasjon og "prikkskyte" pasninger både til Børufsen og Bolanos. Eh, tror ikke det. Var en svak kamp med mange dårlige pasninger fra PBH. Nei, gi meg da heller Mathisen, som virkelig kan prikkskyte i ordets rette forstand!

Bolanos er dessverre helt ute av det. Mister ballen i ett sett, og er ikke i nærheten av potensialet sitt. Positivt at han er bra defensivt og løper opp noen Odd-spillere.

Odd så veldig slitne ut i dag, for de lignet overhodet ikke på seg selv.

Totalt uventet, men desto hyggeligere!

Aukland
12-07-2009, 20:19
Så utrolig herlig!

Jesper har virkelig begynt å levere. Synd at scoringen ble annulert, han viste virkelig glede da han trodde at hans første a-lagsscoring var i boks.

Og Stokkelien med sitt syvende! Helt utrolig den gutten.

DelPiero
12-07-2009, 20:29
Digger Start en nedbrutt Fagermo, knust Odds hjemmestatistikk, og at Matta viser seg frem fra en meget god side. Måtte d fortsette.

Rune Hareide
12-07-2009, 20:31
Så utrolig herlig!

Jesper har virkelig begynt å levere. Synd at scoringen ble annulert, han viste virkelig glede da han trodde at hans første a-lagsscoring var i boks.

Og Stokkelien med sitt syvende! Helt utrolig den gutten.

La også merke til det med Jesper... Gleden var enorm da han nettopp hadde klint inn 1-3 målet. Men det har vel egentlig aldri vært tvil om at Jesper er Start gutt til tusen? :)

Jeg kan ikke skjønne annuleringen, sett noen ganger om igjen men...

Stig Hornnes
12-07-2009, 21:40
Jaaaaaaaa!!!!

http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=33871

Alladin Sane
12-07-2009, 21:42
Flott kamp av Start! De var fullt på høyde med Odd gjennom hele kampen, og virkelig overlegne i perioden der kampen ble snudd.

Sitter riktignok med en følelse av at Start hadde en stor fordel av at Odd hadde cupkamp i beina fra torsdagen, og tror heller ikke Arason hadde latt noen av scoringene passere. Men seieren var fortjent.

Det defensive var stort sett under kontroll. Stopperne tapte riktignok en del dueller mot Kovacs, men sålenge resten av forsvaret stort sett plukket opp andreballene, ble det sjeldent farlig. Målet var unntaket, der Borgersen taper så det suser og de andre er veldig passive på returen.

Jesper gjør en kanonkamp offensivt med flere strålende langpasninger og kloke pasningsvalg hele veien. Annuleringen forstår jeg lite av. Han har imidlertid en famøs, utilslørt og ganske så umotivert dytt med strake armer på Fevang i feltet som de aller fleste norske dommere ville blåst straffe på, og er sånn sett heldig som ikke ender opp som syndebukken. Men alt i alt var dette Jespers klart beste kamp for året.

Om Jesper klarer å stabilisere seg på et jevnt, høyt nivå, og de klarer å plukke av ham de elementære feilene i posisjonering og duellspill, har han alle forutsetninger til å bli en klassestopper.

sureup
12-07-2009, 22:00
Herlig og velfortjent seier!

men hvorfor ble jespers mål annulert??

Jaja idag var Owello, Bolanos og Fevang banens beste!

Espen K G
12-07-2009, 22:42
Fantastisk kamp og fantastisk å stå på tribunen på Skagerak Arena. I andre omgang var det ett lag på banen, og ett lag på tribunen!

Synd for Jesper at hans mål blir feilaktig annulert. Tok like lang tid for meg å oppdage at det ble annulert som det gjorde for Jesper. Skjønner fremdeles ikke hvorfor...men som Jesper sier, det viktigste er at vi vant! :)

Har ikke så mange spillere å trekke frem i dag, for det var bra og morsomt spill av hele laget. Noen farlige balltap bakover av Branco og PBH, men ellers var det klasse.

Storfornøyd!

PS: Flott av Freeman å få det første målet sitt, selv om det var av den merkelige sorten.

Ole Gilboe Hermansen
12-07-2009, 23:58
Fantastisk deilig. Endelig er forbandelsen over i Skien. Fantastisk spill. Gøy å være der. Hvorfor Jesper ikke får godkjent målet er det trolig bare linjedommeren som vet(må ha sett noe som ingen andre har sett.) Latterlig. Men, digg med seier.

ace
13-07-2009, 01:11
Utrolig dårlig kamp av Odd i dag. Et resultat av at de muligens undervurderte Start og at de tapte noen krefter etter cupkampen på torsdag men uansett så slår jo Odd bare langt. Dette visste vi jo om og derfor spør jeg om Odd gjør dette i hver kamp de spiller? Hvorfor ligger dem så høyt på tabellen. Er jo verdens enkleste lag å lese....OM de spiller slik ellers.

ghanaboy
13-07-2009, 03:15
Utrolig dårlig kamp av Odd i dag. Et resultat av at de muligens undervurderte Start og at de tapte noen krefter etter cupkampen på torsdag men uansett så slår jo Odd bare langt. Dette visste vi jo om og derfor spør jeg om Odd gjør dette i hver kamp de spiller? Hvorfor ligger dem så høyt på tabellen. Er jo verdens enkleste lag å lese....OM de spiller slik ellers.

Odd speller ikke bare lange baller opp, grunnen til at de ligger der de ligger er at de varierer spellet sitt, noen ganger bruker dem brenne gjennom midten,bruker kantene eller så slår dem direkte opp på Kovac, men vi var gode i dag og vant fullt fortjent så enkelt er det:)

Lynet
13-07-2009, 08:41
Fantastisk kamp av gutta! Ikke noe mer å si, vanvittig deilig og viktig med 3 poeng og seier i siste kamp før ferien!

Helge
13-07-2009, 11:11
ENDELIG tok vi skalpen til Odd på plastikkmatta dere! Kan jo si at jeg begynte å bli LITT lei av å reise til Skien for å tape. Heldigvis var ikke den idiotiske annulleringen utslagsgivende...

Ellers: bra trøkk på tribunen gett!

Boostersau
13-07-2009, 11:40
Må gi honnør til de som var på kampen, ga bra lyd fra seg (hørtes i alle fall slik ut på tv) :-)

Tankcenter
13-07-2009, 11:57
Må gi honnør til de som var på kampen, ga bra lyd fra seg (hørtes i alle fall slik ut på tv) :-)

Helt enig der, det var skikkelig godt å høre fra de som reiste bort, eia var vi
der!!
Deilig, sykt deilig var det å ta Odd på sin hjemmearena, det var kjempestilig at det var vi som skulle ødelegge den gode statestikken deres:p

Lars Olav Karlsen
13-07-2009, 13:38
Er det noen som har sett dagens VG?

Et bilde av Fevang som ligger nede og vrir seg i smerte mens dommeren må holde tilbake en Odd spiller som tilsynelatende hyler så fråden står ut av munnen.

Stod virkelig Odd spillerne og skreik ukvemsord til Fevang da han lå nede?

frankieboy
13-07-2009, 13:38
Fant denne kommentaren fra en Skiens-gutt i Vardens nettavis:

odd er et kjedelig lag som fortjener å spile i adeco ligaen om noen år ,kjedelig stadion med plast dekke,det er et lag som spiller gampe fotball,vi i skien fortjener noe bedre ,vi har en fotball arv å ta vare på ,start spiller eller prøver å spille noe av det vi bør prøve på , jeg misunder sørlandet det laget de har ,hva har vi en ungarer????? jeg er flau ,norsk fotball fortjener ikke odd ,og det dette laget står for.

Som om jeg skulle skrevet det selv.... :D

Ole Gilboe Hermansen
13-07-2009, 14:31
Er det noen som har sett dagens VG?

Et bilde av Fevang som ligger nede og vrir seg i smerte mens dommeren må holde tilbake en Odd spiller som tilsynelatende hyler så fråden står ut av munnen.

Stod virkelig Odd spillerne og skreik ukvemsord til Fevang da han lå nede?

Ja, jeg tror det.
Var vist en kollisjon mellom Fevang og keepern. Fevang prøvde å nå ballen men kolliderte med keepern. Tydligvis mente Odd spillerne at Fevang prøvde å skade han/gikk inn i taklingen for hardt.

sven_kloster
13-07-2009, 15:12
Deilig med 3 poeng i går, attpåtil på vår nemesis bane. Vil bare skryte av dere som tok turen i likhet med alle andre, til tider var det som om vi spilte på SA.....all honnør osv

geirwi
13-07-2009, 17:46
Seriøst; hvor historieløse er folk her inne?

http://www.dagbladet.no/sport/2006/05/27/467346.html

Det er så ille på Falkum at selv bergensere reagerer.

Odd og Skienspublikumet har alltid vært utrolig usympatiske. Spillere, trenere og såkalte supportere - hele gjengen. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg er glad for at jeg ikke bor der og har Odd som mitt lag.

Fagermo er også telemarking, og Sandstø bergenser, så jeg er ikke akkurat sjokkert over at begge er usympatiske.

Er det heller ingen som husker grisespillet i det motsatte oppgjøret på Sør Arena? Greit å spille hardt, men det er mulig å spille hardt OG fair. Kovac, f.eks., med sin størrelse hadde ikke behøvd å spille så grisete.

For de som ikke har lagt merke til det, så er det vesens forskjell på gjennomsnittssørlendingen og gjennomsnittsøstlendingen. Greit, her i sør står vi kanskje litt for mye med lua i hånda, men til gjengjeld er vi mer sympatiske og mer nyanserte. Kjenner svært mange østlandske drama-queens som enten synes noe er fantastisk og konge eller så jævlig og kjipt at de holder på å krepere. Jeg synes det er fordømt slitsomt. Finner faktisk store likhetstrekk med amerikanere som bruker ord som "I'm suffering" og "love" i annenhver setning (engelskmenn er langt bedre, selv om de har noe av det samme). Sterke ord og uttrykk som blir misbrukt. Språket blir da fattigere og utvannet.

Fikk dere også med dere hva som skjedde med Ham-Kams forum? Det ble rett og slett stengt for en lengre periode pga hets og generelt helt syk oppførsel. Helt sprøtt hvor mange head cases det er der borte. Greit at det er en eller to, men når man snakker om et helt forum med et femtitalls aktive medlemmer, da sier det litt om om folket som helhet.

Jeg vil tro at Menigheden har Norges beste forum. Og det sier jeg IKKE fordi jeg er sørlending. Kjernen kommer også helt klart veldig bra ut. Og tenk om Brann hadde hatt samme suksess som RBK de siste 15 årene? Norge hadde vært helt ubeboelig. Selvtilfredsheten etter seriegullet var uutholdelig nok.

Lars Olav Karlsen
13-07-2009, 18:40
Seriøst; hvor historieløse er folk her inne?

http://www.dagbladet.no/sport/2006/05/27/467346.html

Hvem og hvilke kommentarer var dette ment på?

Ser du har rotet fram en 3 år gammel artikkel, kanskje ikke beste sannhetsvitne på hvordan ståa er nå - selv om jeg er enig i at det ikke er mye godt og finne i den klubben.

geirwi
13-07-2009, 18:55
Hvem og hvilke kommentarer var dette ment på?

Ser du har rotet fram en 3 år gammel artikkel, kanskje ikke beste sannhetsvitne på hvordan ståa er nå - selv om jeg er enig i at det ikke er mye godt og finne i den klubben.

Ikke ta det personlig. Ser at det kan oppfattes som nesten litt aggressivt, men var overhodet ikke sånn ment. Noen nyanser i ordlyd forsvinner dessverre i skrift ;-)

Virket bare som om folk ble litt overrasket over at spillere og publikum oppførte seg sånn, og jeg trodde det var alment kjent hvordan ståa var der.

Lars Olav Karlsen
13-07-2009, 19:13
Ikke ta det personlig. Ser at det kan oppfattes som nesten litt aggressivt, men var overhodet ikke sånn ment. Noen nyanser i ordlyd forsvinner dessverre i skrift ;-)

Virket bare som om folk ble litt overrasket over at spillere og publikum oppførte seg sånn, og jeg trodde det var alment kjent hvordan ståa var der.

Kan nok trygt si at ingen her inne ble overrasket. Jeg for min del har flyttet Odd opp på førsteplass over hat-lag.

doppelt gemoppelt
13-07-2009, 19:53
God prestasjon av gutta.
Jesper straffes for holding. Noe som forøvrig skjer i hver kamp. Konsekvent var ikke dommer når jesper holdt/dyttet også i egen box noe som er veldig dristig. Godt for han så ble han ikke syndebukk på ny.
Eneste å si at dette var en sabla deilig seier.

Lars Olav Karlsen
13-07-2009, 20:00
God prestasjon av gutta.
Jesper straffes for holding. Noe som forøvrig skjer i hver kamp.

Ja, det skjer i hver kamp - men det gjør det fortsatt ikke lovlig.

MEN i dette tilfellet så holdt jo ikke Jesper noen i det hele tatt.

doppelt gemoppelt
13-07-2009, 20:09
Ja, det skjer i hver kamp - men det gjør det fortsatt ikke lovlig.

MEN i dette tilfellet så holdt jo ikke Jesper noen i det hele tatt.

Nei ikke i det avgjørende tilfellet.
Se på smilet til Morten Fevang i etterkant, det lukter surt og dritt. Fevang er tydeligvis påvirker for dommeren.
Men jo det holdes som i alle dueller i enhver kamp og det er ikke i dette tilfellet en avgjørende holding fordi det sker jo langt fra da vi ser Jesper treffe ballen.
Blåser vi for dette kan vi glemme cornere som en reell målsjanse:)

Lars Olav Karlsen
13-07-2009, 21:18
Fevang er tydeligvis påvirker for dommeren.
Men jo det holdes som i alle dueller i enhver kamp og det er ikke i dette tilfellet en avgjørende holding fordi det sker jo langt fra da vi ser Jesper treffe ballen.

Dette blir bare tull, ser du på TV så er det ikke en eneste Odd spiller som protesterer på dette, at Fevang flirer etter at det blir anulert er jo relativt naturlig.

strawdog79
13-07-2009, 21:32
Kan nok trygt si at ingen her inne ble overrasket. Jeg for min del har flyttet Odd opp på førsteplass over hat-lag.

Synes det virker litt trist å ha småkoselige Odd fra småkoselige Skien som hatlag no.1, men jeg forstår jo at hat er en personlig sak så skal for all del ikke ta hatet ifra deg. De har noen cup triumfer. Rent bortsett fra det er det vel lite man legger merke til telemarkingene i norsk fotball, både som lag og supportere. Grisene som holdt vakt utenfor stadion på Søndag kunne derimot godt ha fått et nakkeskudd.

Sømme66
14-07-2009, 00:28
Næh, syntes vaktene i skien hadde en veldig god oppførsel egentlig, faktisk en av Stadionene i Norge man kan føle seg velkommen på.

reiGN
14-07-2009, 17:20

Jeg også. Har hatt de som hatlag siden 2007, men ble nr.1 på den lista ifjor med den største usympatiske treneren noensinne og gampefodball.

frankieboy
14-07-2009, 19:47
Jeg også. Har hatt de som hatlag siden 2007, men ble nr.1 på den lista ifjor med den største usympatiske treneren noensinne og gampefodball.

Ja, med Fagermo som trener, kan jeg ikke se for meg at noen lag passerer Odd på "Hat-tabellen". Blir rett og slett uvel hver gang jeg ser det gliset hans på TV...
Når man så sammenligner med vår egen Knut Tørum, så har vi de ytterste motsetninger i hele Tippeligaen. Kan ikke se for meg at noen misliker Knut Tørum. Han klager og sutrer aldri og virker utrolig sympatisk!

rooland
14-07-2009, 19:57
Nå har jo vi omtalt Tom Nordlie som Konge, Frelser, Gud og det som bedre er, å nar man snakker om klaging, pirking osv osv mot dommerne var vel Nordlie en klasse for seg selv, muligens sammen med Rekdal.

har sansen for fagermo...Og at Skien og Odd plutselig skal bli et Hatlag, nei vettuhva...hva har vi da Viking, FFK og VIF for(hvem hater forresten ikke VIF)

Fagermo har gjort det godt med et skienslag som ikke så lenge jeg kan huske har kjempet om medalje i tippeligaen.
At han er litt stor i kjæften må vi bare tåle....

reiGN
14-07-2009, 20:15
Når man så sammenligner med vår egen Knut Tørum, så har vi de ytterste motsetninger i hele Tippeligaen. Kan ikke se for meg at noen misliker Knut Tørum. Han klager og sutrer aldri og virker utrolig sympatisk!

Vi er virkelig heldige som fikk Tørum når du ser de to siste trenerne våres. Vet ikke hva Rosenborg tenkte på med å sparke han. Håper han blir i MANGE år.

Lynet
14-07-2009, 22:27
Et så grått og trist lag som Odd kommer ikke inn på min hatliste, da må noe mer skje. Men det var sinnsykt deilig å endelig slå dem i Skien!

Hatlag er mer VIF, Viking, Fredrikstad og dels Rosenborg...

ghanaboy
15-07-2009, 01:00
yeye HATER ALLE LAGENE bortsett fra START DEM ELSKER JEG!:D

frankieboy
25-07-2009, 14:14
Saa denne videoen igjen, og det er jo utrolig deilige bilder:

http://www.ikstart.no/tv_default.aspx?m=257&amid=489257

Morro aa se Jesper sin glede!! Og ikke spesielt ille aa se Fagermo titte inn i Start-garderoben under den verste ropingen til Jesper..