PDA

Se full versjon : ALT FOR FÅ !

Fredrik
11-05-2005, 20:35
Jeg kom akkurat hjem fra Lyngdal. Og jeg må si at jeg er skuffet over oppmøtet fra Menigheden! Vi hadde få ganger vi sang. Og få sanger for det var ikke så mange som kan sangene.
Dette er for dårlig! Det er ikke langt fra Kristiansand til Lyngdal!

Notch Johnson
11-05-2005, 22:08
Skjønner ikke hva du klager sånn for?

Reiser du til Kristiansand for å se Start2 mot Lyngdal? Tror ikke det nei.
Første runde i cup'en er ikke akkurat mer spennende enn en vanlig
3 divisjons kamp.

Erlend N
11-05-2005, 22:58
og her kom akkurat det jeg sa på forhånd. Altfor mange av menighedens medlemmer flyter på "bølgen" som IK Start er inne i nå.....

Uansett det ble en fotballfest i Lyngdal slik vi hadde håpet. Noen av menighedens medlemmer valgte å delta, takk til dere. Det var moro!!

For å provosere litt.... Kan ikke alle som ikke var på kamp, spørre seg selv om man virkelig er en ekte supporter eller om det bare er kult nå som IK Start gjør det så godt!!!

flaxxlodd
11-05-2005, 23:14
Nå må du gi deg Erlend.

Slik er det omtrent hvert år i 1.runde i cupen.

Om vi er ekte supportere? Hehe....
Dust.

Gimse
11-05-2005, 23:14
Du har ikke provosert meg tidligere, men akkurat nå synes jeg du blir fryktelig usaklig.

Først noen ganske enkle opplysninger:

1. Onsdag er en dag da de aller fleste er på jobb.
2. Onsdag er en dag da studenter på alle nivåer stort sett er på skole.
3. Lyngdal er ikke veldig attraktivt.

Jeg tar utgangspunkt i at det tar en og en halv time fra Kristiansand til Lyngdal. Da vil en person som skal rekke kampen akkurat, måtte reise halv fem fra kristiansand. Hvis vi tar utgangspunktet i den vanlige ni til fire jobben, så blir det knapt med tid her til å komme seg hjem og få skiftet av seg jobbtøy, kanskje spise middag, for så å dra på kamp.

Å påstå at en må dra til Lyngdal på en lite attraktiv første runde kamp i cupen, for ikke å havne i din medgangsbølgegruppering, er "far-off". Jeg for min del har det veldig travelt på skolen for tiden, og da blir det vanskelig å finne tid til dette på en hverdag. Selv om jeg personlig ikke hadde hatt noe i mot en tur til Lyngdal.

Og din oppfordring til å gå i seg selv så viser jeg til mitt tidligere innlegg om akkurat det samme. Og jeg stiller deg et spørsmål: Overvurderer du ikke Lyngdal når du tror at en arbeidende kristiansander etter en lang arbeids/studentdag skal hive seg i bilen direkte fra skole/jobb for å komme til Lyngdal og se en første runde kamp i cupen som Start med 99,9% sannsynlighet vinner.

Gimse

Keiko
11-05-2005, 23:15
For å provosere litt.... Kan ikke alle som ikke var på kamp, spørre seg selv om man virkelig er en ekte supporter eller om det bare er kult nå som IK Start gjør det så godt!!!

Skjerp deg Erlend N!!! Husk at kampen startet 18.00. Er faktisk noen av oss i Menigheden som jobber!
Dessuten er det ikke alle som gidder reise 1 time til en elendig stadion for å se et lag med bønder bli knust av 2-3 laget til Ik Start!

Ding ding ding Bønda skønner ingen ting!

Velkommen til Stadion for å se fotball på høyt internasjonalt nivå!!! :D :D

tendenfan
11-05-2005, 23:20

Hvor mange var det på kampen i dag? Og pleier det være like mange på alle Lyngdal sine kamper? Ikke det nei. Er det fordi at Lyngdal stort sett bare består av medgangssupportere som kun kommer når det er storkamper? :lol: (Regner med du skjønte min motsatte argumentasjon)

Første og andre runde i cupen er en stor opplevelse for mange mindre klubber. For andre er det en plikt og kamp med motivasjonen.

PS! inntil vi en vakker dag har hentet hjem pokalen, står jeg fast på at cupen kun er for bønder :lol:

Gimse
11-05-2005, 23:37
PS! inntil vi en vakker dag har hentet hjem pokalen, står jeg fast på at cupen kun er for bønder :lol:

Her er jeg ikke enig. Jeg verker etter å dra på Ullevaal for å se Start dra hjem pokalen. La det skje i år, vær så snill gutter!!!!

Chria
11-05-2005, 23:39
Ikke så mye å ta bilde av, men bildene er i alle fall ute (alle 4, hehe)

Tok en kikk på 1. rundekampen i fjor mot Frøyland, og vi var betraktelig færre enn i dag da -ganske naturlig ettersom det var en god del lenger å kjøre. Konklusjonen er ikke uventet fra min side at 1. runde i køppen ikke akkurat er noe publikumsplaster sammenliknet med en Tippeligakamp...
Var ikke tilskuerantallet 1100 eller no' sånn?

Men huff, for Start må dette bli en kamp i glemmeboka -med mindre resultatet skal stå på ei "Veien til cupfinalen" t-skjorte...

Supporteren
12-05-2005, 00:26
Kjørte til Trondheim, og skal til Hamar på mandag,
så da valgte jeg å spare noen bensinpenger ..

Spillerne så også ut til å spare endel .. :roll:

franki
12-05-2005, 08:22
hadde fraversgrunn...!! Viktig trening :(

Palle
12-05-2005, 09:51
Bare så det er sagt: Erlend er ikke morra deres og dere trenger ikke svare for hvorfor dere ikke kom på kamp i går. Du må nok, som alle de andre kuene fra Lyngdal, bite i gresset og innse at Lyngdal ikke trekker folk :wink:

Hater_MK
12-05-2005, 20:46
Du har ikke provosert meg tidligere, men akkurat nå synes jeg du blir fryktelig usaklig.

Gimse

dårlige unskyldninger det der med skole og jobb, Lyngdal ligger ikke mer en 45 min unna dere, og så sinnsykt få møter opp! dette mener jeg er dårlig.!

mr.leipsland
12-05-2005, 21:37
Nå tar det over 45 minutt til Lyngdal, men det som er avgjørende er jo at vi snakker om første runde i cuppen mot Lyngdal. Alle visste at Start med 97% sansynlighet ville vinne denne kampen, spørsmålet lå i hvor stor seieren ville bli. Om Start ville valse over dem og vinne masse-null eller om kampen ville bli en kjipt og sjansefattig afære som det ble.

Som Tendenfan er inne på så blir ett oppmøte i første runde et pliktløp og noe du sliter med å motivere deg til. Og vi ser jo at også spillerne sleit med å stille motivert, men de er jo faktisk på arbeid og må gjøre det for å få lønn.

Skal man møte opp å synge noen strofér bare sånn for syns skyld eller skal man være åpne om at de første rundene i cuppen bare er en ren formalitet?

Reservesamen
12-05-2005, 21:56
Som Start-supporter gjennom mange år mener jeg det er opp til en selv hva en vil prioritere av kamper, selv har jeg nå fått familie, og prioriterer av den grunn kun hjemme kamper. De som kjenner meg, vet at jeg var på det meste av kamper i 2000 da jeg var singel og fri. Nå får jeg med meg alle hjemmekamper, og en tur til Lyngdal er ikke vanskelig å prioritere. Jeg ønsker å få med meg det som er mulig av kamper med Start i nærområdet, enten det er mot viking eller Lyngdal.

Jeg er imidlertid ikke skuffet over oppmøte i Lyngdal, da jeg vet at mange prioriterer annerledes. Dvs jobb og studier i uka, og kamper (også bortekamper) i helgene.

Jeg stod på motsatt side av Menigheden og synes vi/dere gjorde en god figur.

Erlend N
12-05-2005, 22:33
Ser at innleggene mine skaper debatt og det er bra.

1. Til de som mener at kampen var kjedelig å se på, så har jeg følgende korte oppsummering fra mitt ståsted.

1. omgang var preget av at Start trøkket Lyngdal langt tilbake. Start skapte sjanser, mange sjanser, men var udyktige i avslutningsfasen eller i nest siste pasningen. Lyngdal sparket stort sett ballen langt vekk. Lyngdal hadde 1 kjempesjanse da Hofstædter headet et innlegg i en bue over Høie, men Engedal reddet på streken. Det tok ca. 25 minutter før Start scoret. Lyngdals keeper hadde også 2 feberredninger på cornere helt på slutten av omgangen. Omgangen ble nok som de fleste hadde forventet med massivt Start-press.

2. omgang startet som første. Så scoret Hofstædter og det skapte (litt) spenning i kampen. Start malte på, men ikke så massivt som i 1. omgang. Lyngdal spilte bedre defensivt. Lyngdal kontret med baller mot Hofstædter som faktisk er en god del kjappere enn alle forsvarerne til Start. Etter å ha observert TN`s heftige coaching av Engedal og co var nok Start redde for en baklengs til. Start skapte også sjanser, og kunne avgjort kampen, men det klarte de ikke. Lyngdal hadde et stolpeskudd på slutten. Et tegn på at TN ikke var helt trygg var at han kastet innpå en småskadet Fredrik Strømstad og Joey Hardarsson på slutten.

De fleste jeg snakket med etter kampen og det var både spillere fra Start/Lyngdal, lagledere fra begge lag, og publikum mente at kampen var morsom å se på spesielt fordi Lyngdal bare trengte 1 mål for å få uavgjort.

Tror de fleste av Start-supporterne er mest skuffet over sine egne helters prestasjoner, som jeg er helt enig i at ikke var det helt store, og dermed kaller kampen for kjedelig og sjansefattig....

Fredrik
12-05-2005, 22:37
jeg var også på kampen. og jeg er litt enig med deg. God oppsummering! :) Men jeg synes kampen var elendig! Det er det varste jeg faktisk har sett av start (utenom tapene mot MK).
De var slappe i duellene og hadde uvanelig dårlig spill. Nei, jeg håper virkelig dette var engangstilfelle! :)

Gimse
12-05-2005, 23:40

Gimse

dårlige unskyldninger det der med skole og jobb, Lyngdal ligger ikke mer en 45 min unna dere, og så sinnsykt få møter opp! dette mener jeg er dårlig.!

Har man ikke tilgang på hverken bil eller buss blir det hele vanskelig. Når man i tillegg er i startfasen av et prosjekt med intervjuavtaler og tilhørende forarbeid så blir det liten tid til fotballkamp. Når man i tillegg er i den delen av måneden hvor pengene er på det akkurat tynneste, rett før studielånet så blir det vanskelig. Vent til du blir student selv Hater_Mk.

Jeg måtte sågar si i fra til jobb at jeg ikke kunne komme den kvelden, fordi jeg hadde skolearbeid. Så uansett kunne jeg nok ikke sett den kampen.

Gimse